Amadeus1966 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 01:03:
Als GerCor al pessimistisch wordt dan denk ik dat het een verloren zaak is voor MS ;-)
Maar idd diverse modellen worden hier helaas niet uitgebracht en dat doet eigenlijk ook een beetje afbreuk aan het geheel.
Overal ( nou ja overal, haast overal ) waar je kijkt zie je de Samsungs op tafel liggen,
waarom?
Omdat die krengen bijna op elke hoek van de straat te verkrijgen zijn..........
Als ik die van mij erbij leg dan hoor ik alleen maar van "wat is dat?" he, heeft Windows ook telefoons?
Niet van ow heeft MS ook telefoons, nee Windows.
Nog maar te zwijgen over het merknaam Nokia, dat is slecht een echo van wat het ooit was.
Maar we wachten stiekem af wat MS de komende tijd nog uit de hoge hoed tovert............soon ;-)
Samsung heeft het grote voordeel dat iedereen een Samsung heeft, waardoor iedereen een Samsung wilt.
Ik heb het vast vaker gezegd, maar, ik ken maar heel weinig mensen die hun telefoon echt uitgezocht hebben op merk. Dat zijn dan trouwens bijna altijd Apple fanaten

Maar, ik ken ook zowaar iemand die perse een Sony wilde hebben, puur omdat ze die mooi vond, en de android-versie prettig vond.
Bij allerlei andere mensen kom je uit op:
Hij was goedkoop, dus ik kocht hem.
Mijn kennissen hebben ook Samsung
Deze heeft mijn broertje/kleinzoon uitgezocht.
Omdat Samsung toch wel de beste telefoons maakt, want je ziet ze zoveel.
Ik heb ook een Samsung TV ["en waarom heb je een Samsung TV?" "Omdat ik een Samsung telefoon heb!"]
Mijn 950 herkent men wel altijd als zijnde anders, maar inderdaad, genoeg mensen die kijken alsof ze water zien branden als ik zeg "Draait op Windows 10, zeg maar hetzelfde als op de computer". Overigens valt mij wel op dat ik met W10 positievere reacties krijg dan toen het nog W8.1 en WP8.1 was. Toen merkte je vaak iets als "je wilt toch geen Windows op je telefoon!", nu is het vaak "hmm, interessant", en vind men het ook echt interessant, doch ook apart, dat je ook gewoon W10 op je telefoon hebt.
Als je het mij vraagt, ligt het echt niet aan het OS. Het werkt goed, het is compleet, het werkt tof en handig samen met W10 op de desktop/laptop, de appgap lijkt mij voor de gemiddelde gebruiker echt niet een heel groot probleem, maar, waar zijn de telefoons? En waar is de reclame? Waarom krijg ik ieder reclameblok op TV wel iets van Samsung te zien, maar heb ik maar 2x een reclame gezien die half-half over de 950 ging?
Ik maakte nog wel eens de vergelijking met AMD, ook zo'n bedrijf met leuke producten maar een stel sufferds als marketingteam. Inmiddels heeft zelfs AMD betere marketing dan MS
En dat probleem is er ook als W10M meer zakelijk wordt, "zakelijk" is veel meer dan een handjevol mensen, ook normale mensen kunnen een "zakelijke" telefoon hebben, en juist die gewone mensen kennen W10M niet. En door het "zakelijk" te noemen gaan mensen die hem niet zakelijk gebruiken denken dat je dat ding niet als normale smartphone kan gebruiken.
Maarja, we zullen zien wat de tijd brengt. MS is wel zo'n bedrijf die gekke dingen doet, dus voorspellingen durf ik niet te doen
People as things, that’s where it starts.