Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:55:
[...]
Nee hoor .... jij hebt een W10M toestel. Dit komt voor bij de WP8 toestellen die nu ook W10M als OS hebben. Dit soort extra-tjes blijven er altijd inzitten. Zo kun je met een 930 o.i.d. ook je scherm altijd aan laten staan. Lukt je in W10M (950) niet.
Ik bedacht me idd dat het wel eens toestel dan wel OS build gerelateerd kon zijn ja. Was net bezig met een edit toen jij je berichtje ook schreef ;)

Duidelijk zo.

Niet op de man spelen, maak dan gewoon een Topicreport aan

[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 16-12-2016 22:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:41:
[...]

Ik kwam één keer met een scheetapp als voorbeeld, maar dat hebben mogelijk anderen ook als voorbeeld aangehaald misschien? :+

Maar geef dan eens antwoord op de vragen die worden gesteld,
Nou, nou, nou, dat mag wel wat vriendelijker
Ik zeg duidelijk dat windows 10 voor mij apps mist en geen grabbelton heeft voor apps. Daarvoor hoef je maar te googlen welke apps er wel of niet zijn. Hoef je geen ervaring met w10 te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 16-12-2016 22:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04
We hebben een T, we hebben een R, we hebben een k, we hebben een n, we hebben een o, we hebben een p! TR knop! :P

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 16-12-2016 22:05 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
WaSteiL schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:39:
[...]

Ik zie dat pushalot weg is. Ik heb hem er gelukkig nog opstaan en hij doet het ook nog prima, dus vaag dat deze gepulled is. Ik zie dat je ook gereageerd hebt op reddit, maar ook daar blijft het stil. :'(
helaas... ;( ze reageren ook niet op mn email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
shiptronic schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:35:
[...]

Klopt die ervaring heb ik ook, sommige dingen heb ik me maar bij neer gelegt zoals het verdwijnen van de avatar/plaatjes bij personen. En ineens deden ze het weer. ( alleen lukt dat dan weer niet bij personen en skype, in outlook een plaatje gen is niet zichtbaar bij skype , en bij skype kan je niet zelf een plaatje aan een persoon hangen)

Maar ik krijg het idee, dat elk apparaat wat je gebruikt zijn eigen lijst met personen of zo krijgt. Ik gebruik op ~ 4 computers , 2PC en 2 Laptops windows 10 met een account, en een telefoon. het lijkt er op dat elke computer zijn eigen outlook ingang krijgt oid. Ik maak me er niet meer druk om zal wel goed komen zolang er geen contacten verdwijnen, vreemd vind ik het wel. Dit soort dingen en niet syncen van de calander is meer een reden om niet voor WM te kiezen , dan een niet bestaande app in de store.

Ik vind het een mooi platform, Apple kan ik niets mee, android heb ik , maar heb iets tegen google. Ik probeer nog even vol te houden en hoop dat ze eea goed krijgen, dat moet ik dan wel erkenne aan google , het werkt wel.
Beetje offtopic, maar ik heb de contactpersoon ook uit Personen verwijderd op mijn laptop en tabletje. Even zien of dit misschien de oplossing is.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
hardware-lover schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:46:
[...]

Ik heb onder "Extra's" geen keuze voor > "scherm"? Zit ik op de verkeerde plek te kijken misschien binnen "alle instellingen"?

Even voor alle duidelijkheid. Op welk toestel en met welke W10M build ben je bezig?
Lumia 735 op de meest recente win10 build. Geen insider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
MelvinB schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:56:
[...]

Beetje offtopic, maar ik heb de contactpersoon ook uit Personen verwijderd op mijn laptop en tabletje. Even zien of dit misschien de oplossing is.
Tot nu toe zie ik de desbetreffende verwijderde contactpersonen niet terug komen. Zou dit dan de truuk zijn? :+

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
badluckboy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:20:
Hij staat nergens in een lijst met apps, het is een systeem instelling en de telefoon wil deze updaten maar het lukt steeds niet.
Ik heb die update ook voorbij zien komen. Hier was het wel gelukt met updaten.
Maar ik heb 930 en zie nergens die instelling staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Arjantje72 op 17-12-2016 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Sommige issues zijn wel eens op te lossen door een softreset.
Het is soms net Windows 😉

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaubert
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 20:48
NeFoRcE schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:33:
Heb het al eens eerder gepost, maar zijn er meer mensen waarbij foto's in het schemer/donker echt zo goed als geen saturatie bevatten? Heb een 640XL en de fotos zijn zo goed als zwart wit dan. Ziet er niet uit. Soms zijn de fotos met flits beter, maar lang niet altijd.
Dit is voor mij extreem herkenbaar en ik erger me er regelmatig aan. Ik heb ook een 640XL en ben geen fotograaf dus heb niet direct een idee wat je daaraan zou kunnen doen. Wel nam ik laatst een foto in de besloten ruimte van een restaurant waar erg veel verschillend gekleurde lichten waren en verder was het er nogal donker. Ik merkte toen op dat bepaalde kleuren wel enigszins meegenomen werden en één bepaalde kleur vrijwel niet (weet niet meer welke). Dus de kleuren worden niet allemaal even slecht behandeld; sommige erger dan andere.

Ik heb niet het idee dat je er iets aan zou kunnen doen op de 640XL gezien de beperkte mogelijkheden van de bij de camera behorende software, maar zoals gezegd, ik ben geen fotograaf...

F.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
Tweakers, ik gooi der in de discussie ff wat wasverzachter bij. Immers wij als MS "fanboys" moeten de gelederen gesloten houden ;) :)

Ik heb beide OS'n gebruikt, iOS en Android.

In den beginne was Apple met haar mob tel helemaal top, heb de eerste iPhone hier nog liggen. een daadwerkelijk Hollywood WOW effect. Mensen wisten niet wat ze zagen. Daarna nam dat gevoel af, concurrente kwam ook.Apple kwam steeds meer met meegeleverde meuk, er kwamen ook veel meuk Apps. Voor die laatste kan je kiezen voor het wel of niet installeren, bij de eerste niet.

Toen naar Android overgestapt. Een HTC, bekend om hun minimale skin. Vond het wel grappig, maar tevens een mega ingewikkeld OS.
Ik ben dan ook eigenlijk helemaal geen Tweaker, bezoek deze site om te leren.

Ok, vervolgens overgestapt naar Windows Mobile. een Nokia 930 groen. dat Oled scherm wel zo prachtig. het OS: zelfs voor mij logisch, duidelijk en overzichtelijk. Kortom een geweldig OS, in mijn ogen dan althans.

Nu een HP Elite X3. Het OS 10 Mobile vliegt werkelijk over het scherm.

Ook ik heb issues, Edge favorieten syncen niet meer tussen mijn apparaten. Dubbele contacten in Skype.
Soms doen de Tiles wel bewegen, soms niet. Ik leg mij er maar bij neer. maar ik zal nooit meer terug gaan naar eerder genoemde OS'n. ( al vind ik dat niet syncen van Edge wel jammer)

Zijspoor: mijn vrouw met een iPhone7, een absolute leek, wordt op haar beurt helemaal gek van al die OS updates van Apple. Ze begint dan al met de woorden: kijken wat er nu weer voor onzin bijkomt. :) Ze doelt dan met name op zaken waarbij de gebruiker gedwongen wordt deze te gebruiken. Zij zit daar niet op te wachten.

Wat mij wel aan het hart gaat is dat bijvoorbeeld "Hipper" per 01-01-17 niet meer uitgerold wordt voor Windows OS. Bestaande installatie blijft werken. KPN beroept zich op het kleine marktaandeel excuus.

Vraag: zoals ik het zie, maar correct me if I'm wrong, heeft Apple een OS welke ook op haar desktop / notebook machines draait. MS heeft dat ook, een veel groter marktaandeel denk ik. Android heeft dat niet. kan dat in de toekomst niet nadelig uitpakken voor Android ? immers, Apple en MS werken aan een zo een ineengevlochten mogelijk systeem.

En over dat laatste gesproken denk ik dat MS daar vol op gaat inzetten. Een "Cellulair PC". Stel dat gaat lukken, dan zal het marktaandeel groeien en komen de App bouwers weer vanzelf. Ik heb zo de indruk dat MS achter de schermen vol op bezig is, ik baseer dat nergens op, kan t ook niet onderbouwen, tis een gevoel, haha.

resumé: ik ben mega blij met mijn telefoon en Windows Mobile 10. Het is gewoon een gaaf OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Stanevo6 d:)b

Zo denk ik er nou ook over. We zien wel wat de toekomst brengt. ik zet mijn kaarten ook op MS. :)F

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Stanevo6 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:30:
Vraag: zoals ik het zie, maar correct me if I'm wrong, heeft Apple een OS welke ook op haar desktop / notebook machines draait. MS heeft dat ook, een veel groter marktaandeel denk ik. Android heeft dat niet. kan dat in de toekomst niet nadelig uitpakken voor Android ? immers, Apple en MS werken aan een zo een ineengevlochten mogelijk systeem.
Apple heeft wel op zowel de Mac als de telefoon een OS, maar dat zijn verschillende OS-en. Windows 10 heeft hetzelfde OS op alle devices draaien. Daarmee kan je dus veel van dezelfde apps op verschillende devices draaien (de zogenaamde UWP-apps) en dat kan bij Apple niet. Dus ook daar heeft Microsoft een streepje voor.

Blijft het feit dat vooralsnog Microsoft te weinig apps in de store heeft waardoor het mobiele platform helaas flink achter blijft met marktaandeel.

Hopen dat veel extra apps worden uitgebracht voor Windows 10 die gebouwd worden als UWP-app en daarmee eenvoudig naar het mobiele OS kunnen worden gebracht. Daarmee kan het marktaandeel weer gaan toenemen.

Alleen is de meerderheid van de mensen nog niet gewend aan apps uit de store op de Windows 10 PC. Als die omslag komt, dan kan het in sneltreinvaart gaan met de apps...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
GerCor schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:26:
[...]

De iPhone was eigenlijk de eerste echte smartphone. Heeft er, heb ik ergens gelezen, 9 jaar over gedaan om er te komen. Is al snel ingehaald door Android. Waarom? Goedkoper dus voor meer mensen bereikbaar?
En net zo snel als Android de opmars heeft gedaan kan het ook weer afgelopen zijn. We zien het wel.

[...]
De eerste smartphones was van IBM. Android bestaat sinds 2008, IOS sinds 2007. Microsoft is medio 2000 beginnen met de pocket PC en in 2005 met Windows Mobile. Dat is dus beduidend langer, al zijn ze natuurlijk wel een paar keer opnieuw begonnen. Dat heeft niet geholpen om vertrouwen te krijgen bij de gemiddelde cosument denk ik ... Symbian was als OS erg stabiel, maar heeft het moeten afleggen tegen IOS en Android.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Propane zegt: Dit is geen zwartkijken en we zien uiteindelijk allemaal wel waar het gaat eindigen. Maar maak elkaar alsjeblieft niet af omdat iemand iets negatiefs over W10M heeft te zeggen puur omdat jij je geld op MS hebt gezet .

waarvan Akte, heb net een meerderheidsbelang genomen in MS. hahahahahha.

fijne avond allen.

@ Propane, absoluut bedoel ik dit positief naar jou. (schrik even van de moderator hieronder)

[ Voor 12% gewijzigd door Stanevo6 op 17-12-2016 17:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Ik ga niet eens moeite doen om hier in te grijpen, berichten die op de man zijn, aanvallend zijn of wat dan ook heb ik gewoon verwijderd. Rigoureus? Ja. Maar gezien het vele blauw wat ik zie is het niet de eerste keer dat hier ingegrepen moet worden

Vrede op aarde, denk aan de kerstgedachten en wees gewoon allemaal een beetje een wijze uit het oosten en laat elkaar met rust. Amen!

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 17-12-2016 17:36 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:33:
Modbreak:Ik ga niet eens moeite doen om hier in te grijpen, berichten die op de man zijn, aanvallend zijn of wat dan ook heb ik gewoon verwijderd. Rigoureus? Ja. Maar gezien het vele blauw wat ik zie is het niet de eerste keer dat hier ingegrepen moet worden

Vrede op aarde, denk aan de kerstgedachten en wees gewoon allemaal een beetje een wijze uit het oosten en laat elkaar met rust. Amen!
Commentaar op moderatie mag hier: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 17-12-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet als een klein kind behandeld wil worden, gedraag je er dan ook niet naar. Zie hierboven, commentaar op de moderatie in het bijbehorende topic. Laatste waarschuwing hiervoor.

[ Voor 28% gewijzigd door janvanduschoten op 17-12-2016 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 182% gewijzigd door RoD op 17-12-2016 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Voor degene die behoefte hebben om te discussiëren over de manier van modereren is er, zoals meerdere keren is aangegeven Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile beschikbaar. In dit topic gaat het over het mooie Windows 10 Mobile. Bijdragen die ergens anders over gaan worden zonder kennisgeving verwijderd.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
8)7 Zucht... :)

Nou ja, laten ik het er dan maar op houden dat iedereen hoopt dat 'het mooie Windows 10 Mobile' nog een lang leven heeft en een succes wordt, maar dat er flinke hordes zijn om nog te nemen en dat men af en toe best wat kan leren van de competitie. Hopelijk is dit ontopic genoeg :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Propane schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:25:
8)7 Zucht... :)

Nou ja, laten ik het er dan maar op houden dat iedereen hoopt dat 'het mooie Windows 10 Mobile' nog een lang leven heeft en een succes wordt, maar dat er flinke hordes zijn om nog te nemen en dat men af en toe best wat kan leren van de competitie. Hopelijk is dit ontopic genoeg :+ .
Propane. Er is geen competitie meer waar W10M aan meedoet. Microsoft heeft dat al eerder aangegeven. Ze richten zich nu met W10M op de zakelijke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou ja, in feite is dat ook deelnemen aan een competitie en in de basis niet eens zo'n kleine ook.

Maar met alle BYOD policies van bedrijven en het steeds vager worden van de scheidslijn tussen de consumentenmarkt en de zakelijke markt blijf ik het een typische keuze vinden. Alsof Microsoft de Blackberry van deze tijd wil worden.

Ik snap ook niet waarom Microsoft zich zo beperkt. Zeker met Windows10 voor ARM zoals laatst getoond werd verwacht ik dat Microsoft potentieel iets baanbrekends heeft. De grote vraag is hoe de consument (en app bouwers) daar op inspringen. Dat Windows 10 op ARM voor de zakelijke markt ongekende voordelen heeft moge duidelijk zijn. Ik zie mij dadelijk al op mijn mobiel inloggen op een Citrix omgeving en zo mijn werkplek in mijn smartphone te hebben. Altijd alles bij de hand!

Dat is dan wel de nekslag voor W10M ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
PaT schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:34:
Dat is dan wel de nekslag voor W10M ben ik bang.
Windows 10 of Windows 10 Mobile, is dat zo'n groot verschil dan? Als je Windows 10 op een telefoon gaat plaatsen, dan heeft een desktop interface geen zin. Je krijgt dus het startscherm van Windows 10, met alle live-tiles en dergelijke. De notificaties zitten ook al goed in Windows 10 ingebouwd, de settings zijn vrijwel gelijk en een bel- en sms-functie is zo ingebouwd...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Ik blijf switchen op mijn 930. Windows 8.1 loopt zoveel soepeler. Maar ja, de apps worden niet bijgewerkt. En in 10 kom ik nog steeds teveel bugs tegenkomen.

Ps.
Ik zal maar niks zeggen over het verwijderen van berichten, anders is dit bericht ook zo weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:51:
[...]

Propane. Er is geen competitie meer waar W10M aan meedoet. Microsoft heeft dat al eerder aangegeven. Ze richten zich nu met W10M op de zakelijke markt.
Zolang ze nog een mobiel besturingssysteem op de markt hebben, hebben ze competitie. Hoeveel bedrijven geven werknemers een iPhone? Of een budget dat een iPhone of recent Android toestel toe laat? Of een BYOD model waarbij de marktverdeling weer gereflecteerd wordt in wat de werknemers gebruiken?

Iets met kop in het zand enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Swerfer schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:19:
[...]

Apple heeft wel op zowel de Mac als de telefoon een OS, maar dat zijn verschillende OS-en. Windows 10 heeft hetzelfde OS op alle devices draaien. Daarmee kan je dus veel van dezelfde apps op verschillende devices draaien (de zogenaamde UWP-apps) en dat kan bij Apple niet. Dus ook daar heeft Microsoft een streepje voor.
Google heeft Android op telefoons en tablets en heeft ook ChromeOS voor "laptops", en werkt aan het (mettertijd) samenvoegen van deze twee. Maar ik zie ChromeOS niet als vervanging van Windows of MacOS.

MacOS en iOS zijn inderdaad heel verschillende OS-en. En Apple heeft duidelijk gemaakt dat dit ook niet gaat veranderen. Microsoft is tot nu toe de enige die de verschillende platformen samen heeft gevoegd (naast telefoon en desktop ook nog Xbox, IoT en VR/AR). Microsoft heeft hier naar mijn mening een grote voorsprong op het gebied van integratie. Ik ben wel benieuwd of ze na het fiasco met Windows Embedded Automotive hier nog plannen hebben. Dan zou echt op elk scherm dat je dagelijks tegenkomt, Windows kunnen draaien.

We zullen zien of Windows mobile marktaandeel kan terugpakken met dit soort integratie. Helemaal nu Windows on ARM is aangekondigd.

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Swerfer schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:05:
[...]

Windows 10 of Windows 10 Mobile, is dat zo'n groot verschil dan? Als je Windows 10 op een telefoon gaat plaatsen, dan heeft een desktop interface geen zin. Je krijgt dus het startscherm van Windows 10, met alle live-tiles en dergelijke. De notificaties zitten ook al goed in Windows 10 ingebouwd, de settings zijn vrijwel gelijk en een bel- en sms-functie is zo ingebouwd...
Nee, dat verschil is qua interface van het OS zelf niet zo spannend. Wat de x86 programma's gaan doen op je mobiel, daar ben ik dan weer wel benieuwd naar. Zou het echt goed werken op je mobiel of alleen in een continuum omgeving gekoppeld aan een groter scherm?
Ondanks dat ik W10M niet meer gebruik, blijf ik de ontwikkelingen van Microsoft op dit vlak op de voet volgen. Ze zijn gewoon weer bezig met een ontwikkeling die mij hetzelfde wow gevoel geeft als WP7 destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb er weinig beeld bij van wat x86 applicaties zouden kunnen betekenen op een smartphone.
Ik heb zelf ook nog een acer tabletje van 8" daar draai ik wel dergelijke zaken op, het is werkbaar maar daar is het ook wel mee gezegd.
Of is het de bedoeling dat het eea al of niet draadloos naar een extern scherm gestuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Amadeus1966 schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:01:
Of is het de bedoeling dat het eea al of niet draadloos naar een extern scherm gestuurd wordt?
Dat is de hele insteek van Continuum toch? Dat je telefoon als soort van laptop/desktop vervanger kan gaan functioneren, met een volledig werkende desktop? Lijkt me dus niet gek dat het daar naar toe moet...

Iets anders: ik kom net van Android en ben nog een beetje aan het rondsnuffelen. De app gapp wist ik van tevoren, maar dat was niet direct een dealbreaker voor mij. Ik mis momenteel eigenlijk 2 toepassingen serieus:
  • een soort van task scheduler (à la Tasker op Android) om bepaalde handelingen geautomatiseerd uit te laten voeren (bijv. locatiespecifiek geluid en bluetooth uit laten schakelen), danwel een optie om meerdere rules voor quiet hours toe te passen
  • een tool om ads te kunnen blocken op sites, liefst met mogelijkheid om te whitelisten
Nu heb ik me al iets verdiept in W10M, en ik krijg de indruk dat bovenstaande niet eenvoudig tot niet mogelijk is op W10M, is dat correct? Een adblocker schijnt door te "rooten" via interop tools mogelijk te zijn of zo, maar zijn er sites waar je apps kunt vinden die je dan kunt sideloaden?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
PaT schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:45:
[...]
Ze zijn gewoon weer bezig met een ontwikkeling die mij hetzelfde wow gevoel geeft als WP7 destijds
Zou het? Hou maar rekening met een teleurstelling dan. Zelf schat ik de kans in dat Microsoft met een 'mobiel' komt op ongeveer nul. Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat Microsoft de software beschikbaar heeft voor ARM en het verder overlaat aan OEMS.

Nu maar hopen dat ik het niet goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Nou waerde GerCor, als die OEM's dan net zulke kwaliteit leveren als HP met hun Elite X3, dan mogen we toch niet klagen?!

ik hoop overigens dat je het niet goed begrepen hebt :) we moeten afwachten denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Stanevo6 schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:23:
Nou waerde GerCor, als die OEM's dan net zulke kwaliteit leveren als HP met hun Elite X3, dan mogen we toch niet klagen?!

ik hoop overigens dat je het niet goed begrepen hebt :) we moeten afwachten denk.
Nou ja, ik zie al een paar obstakels. Prijs? Opvolger W10M of additioneel? Zien de telecomboeren er iets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
tja, wens: net als bij bv. eenPC, koop het ding en zet de software erop die jij wenst. Of bij opstarten een keuze menu kies uw OS

1)Android
2)Windows
3)Sailfisch
4) IOS (:))
5) Wat jij wil

Maar zelf je hardware uit kiezen , en daar je gewenste OS op zetten.
Zelf heb ik een 735 en een Samsung S5 mini, ik zou maar wat graag die S5 op WM 10 zetten.
(de HTC one M8, was ook een pracht ding, ook helaas niet hier verkrijgbaar)

De rest hebben allemaal al bezwaar, scherm te groot, of modellen worden niet hier uitgebracht. Kwam van het weekeing ook weer een model tegen, word alleen in Japan geleverd (zal zien of ik de link kan vinden). Is er ergens een overzicht van alle WM10 modellen, en dan mag je wat mij betreft de Lumia's er even buiten houden :) das algemeen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als GerCor al pessimistisch wordt dan denk ik dat het een verloren zaak is voor MS ;-)

Maar idd diverse modellen worden hier helaas niet uitgebracht en dat doet eigenlijk ook een beetje afbreuk aan het geheel.
Overal ( nou ja overal, haast overal ) waar je kijkt zie je de Samsungs op tafel liggen,
waarom?
Omdat die krengen bijna op elke hoek van de straat te verkrijgen zijn..........
Als ik die van mij erbij leg dan hoor ik alleen maar van "wat is dat?" he, heeft Windows ook telefoons?
Niet van ow heeft MS ook telefoons, nee Windows.
Nog maar te zwijgen over het merknaam Nokia, dat is slecht een echo van wat het ooit was.

Maar we wachten stiekem af wat MS de komende tijd nog uit de hoge hoed tovert............soon ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Amadeus1966 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 01:03:
Als GerCor al pessimistisch wordt dan denk ik dat het een verloren zaak is voor MS ;-)

Maar idd diverse modellen worden hier helaas niet uitgebracht en dat doet eigenlijk ook een beetje afbreuk aan het geheel.
Overal ( nou ja overal, haast overal ) waar je kijkt zie je de Samsungs op tafel liggen,
waarom?
Omdat die krengen bijna op elke hoek van de straat te verkrijgen zijn..........
Als ik die van mij erbij leg dan hoor ik alleen maar van "wat is dat?" he, heeft Windows ook telefoons?
Niet van ow heeft MS ook telefoons, nee Windows.
Nog maar te zwijgen over het merknaam Nokia, dat is slecht een echo van wat het ooit was.

Maar we wachten stiekem af wat MS de komende tijd nog uit de hoge hoed tovert............soon ;-)
Samsung heeft het grote voordeel dat iedereen een Samsung heeft, waardoor iedereen een Samsung wilt.

Ik heb het vast vaker gezegd, maar, ik ken maar heel weinig mensen die hun telefoon echt uitgezocht hebben op merk. Dat zijn dan trouwens bijna altijd Apple fanaten :+ Maar, ik ken ook zowaar iemand die perse een Sony wilde hebben, puur omdat ze die mooi vond, en de android-versie prettig vond.

Bij allerlei andere mensen kom je uit op:

Hij was goedkoop, dus ik kocht hem.
Mijn kennissen hebben ook Samsung
Deze heeft mijn broertje/kleinzoon uitgezocht.
Omdat Samsung toch wel de beste telefoons maakt, want je ziet ze zoveel.
Ik heb ook een Samsung TV ["en waarom heb je een Samsung TV?" "Omdat ik een Samsung telefoon heb!"]

Mijn 950 herkent men wel altijd als zijnde anders, maar inderdaad, genoeg mensen die kijken alsof ze water zien branden als ik zeg "Draait op Windows 10, zeg maar hetzelfde als op de computer". Overigens valt mij wel op dat ik met W10 positievere reacties krijg dan toen het nog W8.1 en WP8.1 was. Toen merkte je vaak iets als "je wilt toch geen Windows op je telefoon!", nu is het vaak "hmm, interessant", en vind men het ook echt interessant, doch ook apart, dat je ook gewoon W10 op je telefoon hebt.

Als je het mij vraagt, ligt het echt niet aan het OS. Het werkt goed, het is compleet, het werkt tof en handig samen met W10 op de desktop/laptop, de appgap lijkt mij voor de gemiddelde gebruiker echt niet een heel groot probleem, maar, waar zijn de telefoons? En waar is de reclame? Waarom krijg ik ieder reclameblok op TV wel iets van Samsung te zien, maar heb ik maar 2x een reclame gezien die half-half over de 950 ging?

Ik maakte nog wel eens de vergelijking met AMD, ook zo'n bedrijf met leuke producten maar een stel sufferds als marketingteam. Inmiddels heeft zelfs AMD betere marketing dan MS :/

En dat probleem is er ook als W10M meer zakelijk wordt, "zakelijk" is veel meer dan een handjevol mensen, ook normale mensen kunnen een "zakelijke" telefoon hebben, en juist die gewone mensen kennen W10M niet. En door het "zakelijk" te noemen gaan mensen die hem niet zakelijk gebruiken denken dat je dat ding niet als normale smartphone kan gebruiken.

Maarja, we zullen zien wat de tijd brengt. MS is wel zo'n bedrijf die gekke dingen doet, dus voorspellingen durf ik niet te doen :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GerCor schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:01:
[...]

Zou het? Hou maar rekening met een teleurstelling dan. Zelf schat ik de kans in dat Microsoft met een 'mobiel' komt op ongeveer nul. Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat Microsoft de software beschikbaar heeft voor ARM en het verder overlaat aan OEMS.

Nu maar hopen dat ik het niet goed begrepen heb.
Ik doelde niet op het zelf bouwen van een toestel door Microsoft, maar die Surface Phone moet toch een keertje uit komen? Als die van dezelfde kwaliteit is als mijn Surface Pro tablet, dan heb je toch wel iets heel moois in handen, kwalitatief gezien.

Ik doelde meer dat het concept van 1 Windows 10 OS voor ALLE apparaten toch wel een ding is wat mij heel nieuwsgierig maakt naar de toekomst. Ik ben inmiddels ook wel zo voorzichtig dat ik niet meer zo sta te springen als ten tijde van mijn mooie Omnia 7 8) , maar het is in ieder geval stukken spannender dan wat Microsoft de laatste jaren heeft gedaan met WP8 en W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
DFKT schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:59:
[...]
• een soort van task scheduler (à la Tasker op Android) om bepaalde handelingen geautomatiseerd uit te laten voeren (bijv. locatiespecifiek geluid en bluetooth uit laten schakelen), danwel een optie om meerdere rules voor quiet hours toe te passen
Ik zou verwachten dat dit deels door Cortana gedaan kan worden maar misschien heb je net iets meer granulariteit nodig dan Cortana biedt.
• een tool om ads te kunnen blocken op sites, liefst met mogelijkheid om te whitelisten
Heeft Opera mini geen adblocker ingebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen kijken hier enkel naar smartphone en het OS daarop. Bij Microsoft speelt het spelletje op een hoger niveau dan mensen hier trachten te denken.

Het gaat bij Microsoft voornamelijk op nummer #1 de software. En hun platform. Ze willen geld verdienen, vanuit dat perspectief zul je moeten kijken.

Microsoft verdiende aan Windows op de desktop jarenlang gigantisch veel geld. Bill Gates is niks voor niks 1 van de rijken der aarde.

Bijna alle money cows van Microsoft staan onder aanval. En al zeker in het consumenten segment. Het OS en het platform wordt steeds minder belangrijk en er zijn nieuwe platformen bij gekomen. Denk aan smartphones en tablets. Hiermee vormde zich een vervelend probleem voor Microsoft. Hun oude legacy systemen voldeden niet meer. Ze brachten eerst een kleine "visuele" update bovenop Windows Mobile 6.5 uit op basis van hun niet goed verkochte MP3 speler (Welke wel heel goed was)

Toen kwam het plan om alles maar om te gooien want we willen nu binnen al onze eilandjes van platformen toch maar uniformiteit creeeren. Heel lastig als je een grote legacy Windows Desktop hebt.

En in tussentijd is de concurrentie super snel gegaan. Het ging bij Microsoft gewoon gigantisch traag! En nog steeds! Niet dat ze trager werden hoor, nee de concurrentie werd sneller, flexibeler en had een kortere time to market. Dit zette Microsoft het logge grote bedrijf zwaar onder druk.

Toen kwamen ze met hun Universal Windows Platform wat even alles zou goedtrekken. Echter was dit midden in het feit dat andere platformen al in een gigantische groeifase zaten. Apple en Google.
Universal Windows Platform is een leuk idee, maar ze vergeten dat de wereld ook steeds vaker kijkt naar multiplatform oplossingen BUITEN Microsoft om. En Microsoft bouwt en bouwt maar aan hun Universal Windows Platfom wat eigenlijk gewoon een walled garden is voor verschillende Windows Platformen. Met maar 1 platform wat veel gebruikt werd. Het desktop platform. Maar daar zijn alle programma's geprogrammeerd op de Legacy manier met gigantisch veel code. Dat zet je niet zo maar even om, en je applicatie werkt niet meer op Windows 7 terwijl 50% van de Windows gebruikers nog op 7 zitten. Dus denk je dat developers DOM zijn? (Ja er zijn er vast wel wat..) Maar dat resulteerde dus tot weinig interesse in het hele UWP gedoe.

Ondertussen gooit Microsoft de budget Windows 8 telefoons de deur uit en heeft ineens het sprankelende idee om high end telefoons te gaan maken. Dat zou helpen !!! GOED IDEE MICROSOFT not.
Want ze hebben toch wel hun eigen cijfers? 80% van hun sales waren budget telefoons van tussen de 100 en 250 euro!!! DOM DOM DOM.

Tentijde had je het hele Windows 8 debacle dat iedereen gigantisch zich ergerde aan de totaal over de kop gegooide niet consistente en totaal niet afgemaakte GUI van Windows 8 op de desktop. Ja onder de motorkap kan het wel beter zijn, maar UX is ook belangrijk. Tevens herkenning. Weer een foutje.. (het stikt van de fouten daaro he)

Dus Microsoft windows 10 lanceren voor Desktop, tevens daarna Windows 10 Mobile met de 950. High end. Dat zou het zijn. En het volgende probleem komt, de telefoon is praktisch onbruikbaar voor de early adopters. En zelf voor de mid-term adopters!!

Na deze release kakte de hele verkoop in elkaar, de budget telefoons zijn weg en de high ends verkopen niet vanwege hun prijs en hun problemen. Bye bye marktaandeel wat ze voorheen verworven hadden. Helemaal in Europa met ongeveer 10% toch aardig wat in sommige landen.

Nu zijn we aangekomen bij het volgende spannende verhaal in de Soap genaamd Microsoft. Zal UWP een succes worden? Of een failure? Zie het in de volgende aflevering. (Spannende cliff hanger!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:57:
En Microsoft bouwt en bouwt maar aan hun Universal Windows Platfom wat eigenlijk gewoon een walled garden is voor verschillende Windows Platformen.
Wat is er een walled garden aan en hoe verschilt het met andere platformen?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Mensen kijken hier enkel naar smartphone en het OS daarop. Bij Microsoft speelt het spelletje op een hoger niveau dan mensen hier trachten te denken.

Het gaat bij Microsoft voornamelijk op nummer #1 de software. En hun platform. Ze willen geld verdienen, vanuit dat perspectief zul je moeten kijken.
Microsoft speelt het spelletje op een nog hoger niveau dan dat: Het verdient zijn geld tegenwoordig met diensten en niet met software of hardware.
En in tussentijd is de concurrentie super snel gegaan. Het ging bij Microsoft gewoon gigantisch traag! En nog steeds! Niet dat ze trager werden hoor, nee de concurrentie werd sneller, flexibeler en had een kortere time to market. Dit zette Microsoft het logge grote bedrijf zwaar onder druk.
Mijn indruk is juist dat Microsoft op mobiel gebied geplaagd word door zwabberend beleid, meer het tegendeel van jouw observatie dus.
Ondertussen gooit Microsoft de budget Windows 8 telefoons de deur uit en heeft ineens het sprankelende idee om high end telefoons te gaan maken. Dat zou helpen !!! GOED IDEE MICROSOFT not.
Want ze hebben toch wel hun eigen cijfers? 80% van hun sales waren budget telefoons van tussen de 100 en 250 euro!!! DOM DOM DOM.
Nee, Microsoft gooit alle zelfgemaakte telefoons de deur uit. En dat is eerder slim: Er is geen droog brood te verdienen in de vrijwel verzadigde telefoonmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

Microsoft verdiende aan Windows op de desktop jarenlang gigantisch veel geld. Bill Gates is niks voor niks 1 van de rijken der aarde.

Bijna alle money cows van Microsoft staan onder aanval. En al zeker in het consumenten segment. Het OS en het platform wordt steeds minder belangrijk en er zijn nieuwe platformen bij gekomen. Denk aan smartphones en tablets. Hiermee vormde zich een vervelend probleem voor Microsoft. Hun oude legacy systemen voldeden niet meer. Ze brachten eerst een kleine "visuele" update bovenop Windows Mobile 6.5 uit op basis van hun niet goed verkochte MP3 speler (Welke wel heel goed was)

Toen kwam het plan om alles maar om te gooien want we willen nu binnen al onze eilandjes van platformen toch maar uniformiteit creeeren. Heel lastig als je een grote legacy Windows Desktop hebt.

Toen kwamen ze met hun Universal Windows Platform wat even alles zou goedtrekken. Echter was dit midden in het feit dat andere platformen al in een gigantische groeifase zaten. Apple en Google.
Universal Windows Platform is een leuk idee, maar ze vergeten dat de wereld ook steeds vaker kijkt naar multiplatform oplossingen BUITEN Microsoft om. En Microsoft bouwt en bouwt maar aan hun Universal Windows Platfom wat eigenlijk gewoon een walled garden is voor verschillende Windows Platformen. Met maar 1 platform wat veel gebruikt werd. Het desktop platform. Maar daar zijn alle programma's geprogrammeerd op de Legacy manier met gigantisch veel code. Dat zet je niet zo maar even om, en je applicatie werkt niet meer op Windows 7 terwijl 50% van de Windows gebruikers nog op 7 zitten. Dus denk je dat developers DOM zijn? (Ja er zijn er vast wel wat..) Maar dat resulteerde dus tot weinig interesse in het hele UWP gedoe.

Tentijde had je het hele Windows 8 debacle dat iedereen gigantisch zich ergerde aan de totaal over de kop gegooide niet consistente en totaal niet afgemaakte GUI van Windows 8 op de desktop. Ja onder de motorkap kan het wel beter zijn, maar UX is ook belangrijk. Tevens herkenning. Weer een foutje.. (het stikt van de fouten daaro he)

Dus Microsoft windows 10 lanceren voor Desktop, tevens daarna Windows 10 Mobile met de 950. High end. Dat zou het zijn. En het volgende probleem komt, de telefoon is praktisch onbruikbaar voor de early adopters. En zelf voor de mid-term adopters!!

Na deze release kakte de hele verkoop in elkaar, de budget telefoons zijn weg en de high ends verkopen niet vanwege hun prijs en hun problemen. Bye bye marktaandeel wat ze voorheen verworven hadden. Helemaal in Europa met ongeveer 10% toch aardig wat in sommige landen.

Nu zijn we aangekomen bij het volgende spannende verhaal in de Soap genaamd Microsoft. Zal UWP een succes worden? Of een failure? Zie het in de volgende aflevering. (Spannende cliff hanger!)
Met sommige dingen is Microsoft te snel en met andere zaken te langzaam. Met de stap W(P)8 >> W(P)8.1 >> W10(M) zijn ze veel te snel gegaan. En andere zaken zoals het beschikbaar zijn van hardware - Surface Book, Band en nu weer de Surface Studio - en software (Cortana) buiten Amerika zijn ze veel te langzaam.

Dat ARM is natuurlijk leuk voor een paar mensen die er beroepsmatig iets aan hebben. Maar voor de bulk voegt het niks toe aan wat ze al hebben.
Bacchus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:24:
Nee, Microsoft gooit alle zelfgemaakte telefoons de deur uit. En dat is eerder slim: Er is geen droog brood te verdienen in de vrijwel verzadigde telefoonmarkt
Ja, dat zien we aan het marktaandeel. Erg slim |:(

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 20-12-2016 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De enige manier waarop Microsoft nu daarmee succes kan hebben is als UWP apps een redelijk marktaandeel weet te bereiken, als dat lukt, en de ontwikkelaars maken naast een app voor PC ook een app voor Mobile dan is er hoop.
Als UWP klein en beperkt blijft dan ben ik bang dat Microsoft aardig richting een afgrond aan het bewegen is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Je eerste punt gaat niet werken zoals jij het wil ben ik bang. Quiet hours werkt niet zonder cortana, en qua acties heb ja het actiecentrum voor bluetooth enz.

Punt twee kan je wel oplossen. Ik kwam toevallig op monument browser.
Beetje anders dan edge, maar zit wel een adblocker in.
Bacchus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:12:
[...]

Ik zou verwachten dat dit deels door Cortana gedaan kan worden maar misschien heb je net iets meer granulariteit nodig dan Cortana biedt.

[...]

Heeft Opera mini geen adblocker ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CAP-Team schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:40:
De enige manier waarop Microsoft nu daarmee succes kan hebben is als UWP apps een redelijk marktaandeel weet te bereiken, als dat lukt, en de ontwikkelaars maken naast een app voor PC ook een app voor Mobile dan is er hoop. Als UWP klein en beperkt blijft dan ben ik bang dat Microsoft aardig richting een afgrond aan het bewegen is.
Het app aanbod voor het mobiele Windows 10 gedeelte zal vooral afhangen of app ontwikkelaars brood zien in het maken van een app voor de desktop omgeving. Als ze dat zien zitten dan is er een redelijke kans dat er ook een mobiele app voor gaat komen. Neem als voorbeeld Ziggo. Maar wanneer is het interessant om een app te maken voor de desktop versie? Het app aanbod voor Windows 8 was al niet geweldig, en menigeen zal denken, waarom zou dit voor Windows 10 anders zijn? Als men nu massaal de straat op zou gaan met een W10 tablet/nettop, maar ook dat zie ik niet snel gebeuren. Het aandeel mobiele W10 apparaten is laag en gezien de verzadiging van de markt zal daar ook niet snel verandering in gaan komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Toevoeging bij eerdere berichten iets verder bovenaan deze pagina:

De meeste mensen kopen gewoon wat een ander ook heeft, Apple of Samsung, dan is het wel goed, naar het OS kijken die mensen niet eens.

Zeer mooie video om eens te bekijken hoeveel mensen nou daadwerkelijk in het OS verdiepen: YouTube: Apple Fanboys LOVE Android

En dan bij 1:10, zo denken de mensen tegenwoordig, ook al hebben ze nog geen iPhone, ze nemen het gewoon van een ander aan. Vooral bij jongeren merk je dit, of Samsung, of Apple. Iets anders is vaak gewoon geen optie. Het merk speelt dus een grote rol tegenwoordig, anders hoor je er niet bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan22 op 21-12-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Probeer in verschillende winkels eens een Windows telefoon te kopen, ook al liggen ze daar, je word min of meer naar Android of Iphone gedwongen.

[Edit] ben wel benieuwd hoe android fans dan weer reageren als je IOS als nieuwste Android bombardeert. Maar 1 conclusie kan je al wel trekken uit het filmpje, iets met intelligentie en een (i)OS ;)

[edit1] en natuurlijk de reactie van beide op de nieuwste verzie van Apple en Android , WM10 _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door shiptronic op 21-12-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55
CAP-Team schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:40:
De enige manier waarop Microsoft nu daarmee succes kan hebben is als UWP apps een redelijk marktaandeel weet te bereiken, als dat lukt, en de ontwikkelaars maken naast een app voor PC ook een app voor Mobile dan is er hoop.
Als UWP klein en beperkt blijft dan ben ik bang dat Microsoft aardig richting een afgrond aan het bewegen is.
Ik heb het vermoeden dat het gros van de Windows 10 gebruikers (computers, niet mobiel) niet eens van het bestaan van de store weten. Als ze een applicatie willen dan moet die gekocht of gedownload worden en d.m.v. setup.exe geïnstalleerd worden.
Dat is denk ik ook al een probleem van het niet snel groeien van de aantallen UWP apps in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hardware-lover schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:23:
[...]

Het app aanbod voor het mobiele Windows 10 gedeelte zal vooral afhangen of app ontwikkelaars brood zien in het maken van een app voor de desktop omgeving. Als ze dat zien zitten dan is er een redelijke kans dat er ook een mobiele app voor gaat komen. Neem als voorbeeld Ziggo. Maar wanneer is het interessant om een app te maken voor de desktop versie? Het app aanbod voor Windows 8 was al niet geweldig, en menigeen zal denken, waarom zou dit voor Windows 10 anders zijn? Als men nu massaal de straat op zou gaan met een W10 tablet/nettop, maar ook dat zie ik niet snel gebeuren. Het aandeel mobiele W10 apparaten is laag en gezien de verzadiging van de markt zal daar ook niet snel verandering in gaan komen.
Toch zie je tablet/tops/hybrids wel steeds weer langskomen, de surface variaties van andere merken, maar bv recent ook Xiaomi die weer een Win10 tablet aankondigt, hardware zal wel aardig door blijven lopen daarin, alternatieven zijn gewoon marginaal, beperkt of stuk duurder (android, chrome, iOS of MacOS).

Ok, zelfs tabletmode Win10 is niet perfect, maar combinatie van UWP's (of gewone store apps) worden wel steeds toegankelijker.

Het is zeker niet zozeer dat het niet aanslaat, maar mensen 'in de basis' gewoon anti zijn. Vooroordelen van telefoons, OS of functies is nooit zo extreem geweest als tijd waarin we nu zitten, zonder dat ze maar ooit ervan in handen hebben gehad.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Ik gebruik steeds meer de Tablet mode ipv Bureaublad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
St00mwals schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:25:
Ik heb het vermoeden dat het gros van de Windows 10 gebruikers (computers, niet mobiel) niet eens van het bestaan van de store weten. Als ze een applicatie willen dan moet die gekocht of gedownload worden en d.m.v. setup.exe geïnstalleerd worden.
Dat is denk ik ook al een probleem van het niet snel groeien van de aantallen UWP apps in het algemeen.
Die groep verdwijnt langzaamerhand, voor de generatie die in het smartphone tijdperk is opgegroeid is het klikken op een setup.exe een onlogische handeling.

Anyway, het marktaandeel qua actieve gebruikers blijft gestaag dalen als ik de browser stats bekijk ( http://gs.statcounter.com ).

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 21-12-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
[...]

Laag ja .... erg laag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9ghLqzDf2puglS9nwumXDfWo/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
En apps op de desktop zijn ook nog niet zo populair. Ik heb net 10 dagen geleden een Windows 10 UWP app uitgebracht en kan aan mij logfiles zien dat desktop vs. mobile ongeveer 60-40 is. Dus ondanks het zeer kleine marktaandeel van Windows 10 Mobile devices is mijn app nog nauwelijks meer op de desktop in gebruik. Van de ~500 downloads zijn dus zo'n 300 downloads op de desktop en 200 op W10M. (Gelukkig verkoopt mijn app wel redelijk (35 stuks nu)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Was benieuwd naar je app, maar een developer die het certificaat voor zijn homepage niet op orde heeft?

[edit] via twitter wel gevonden

[ Voor 14% gewijzigd door shiptronic op 21-12-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik bedoelde met Windows mobiele apparaten eerder die apparaten die draaien op de desktop versie van Windows 10. Dat de w10 telefoons een vrijwel niet te meten % in de mobiele totaaltaart hebben dat was al langer duidelijk, hoewel het nog aardig wat aantallen kunnen zijn natuurlijk.

En daarbij moet ik denken aan iets wat ik even geleden via TV hoorde. Dat het aandeel van een bepaalde bevolkingsgroep in Nederland veel lager lag dan de meesten dachten. Het was "maar" 6 procent. Ik dacht meteen, als je het nu vertaald naar een aantal dan lijkt het ineens zo laag niet meer. 1 miljoen t.o.v. 16 miljoen klinkt niet alleen veel, dat is het ook.

Hoeveel actieve Windows 8/10 mobieltjes zullen er anno nu eigenlijk in gebruik zijn wereldwijd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:41
Swerfer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:45:
[...]

En apps op de desktop zijn ook nog niet zo populair. Ik heb net 10 dagen geleden een Windows 10 UWP app uitgebracht en kan aan mij logfiles zien dat desktop vs. mobile ongeveer 60-40 is. Dus ondanks het zeer kleine marktaandeel van Windows 10 Mobile devices is mijn app nog nauwelijks meer op de desktop in gebruik. Van de ~500 downloads zijn dus zo'n 300 downloads op de desktop en 200 op W10M. (Gelukkig verkoopt mijn app wel redelijk (35 stuks nu)...
Welke apps zijn dat , en waar kan ik ze vinden in de app store .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
wim62 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:48:
[...]

Welke apps zijn dat , en waar kan ik ze vinden in de app store .
Ik heb meerdere apps, maar ik bedoel mijn laatste, Playlist Converter.
shiptronic schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:04:
Was benieuwd naar je app, maar een developer die het certificaat voor zijn homepage niet op orde heeft?

[edit] via twitter wel gevonden
Hoe kwam je op een https website en voor welke app? Ik gebruik geen websites op https, behalve dan 2 webapi's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
ik klik op je naam en zie bij home page iets van https://playlistconverter.net/ klik daarop en zie, certificaat fout

Reactie op je eigen link hierboven:

Service Unavailable - Zero size object
The server is temporarily unable to service your request. Please try again later.

[ Voor 51% gewijzigd door shiptronic op 21-12-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik zag dat de Ziggo Go app nu eindelijk voor W10 Mobile te downloaden is, werd tijd! Op mijn Lumia 950 werkt het redelijk. De interface is niet vloeiend maar de videostreams komen prima binnen.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
the-body schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:01:
Ik zag dat de Ziggo Go app nu eindelijk voor W10 Mobile te downloaden is, werd tijd! Op mijn Lumia 950 werkt het redelijk. De interface is niet vloeiend maar de videostreams komen prima binnen.
De interface werkt traag, maar als je eenmaal een stream hebt, dan gaat het verder inderdaad prima. Wel lastig is als je een replay doet op een commerciële en de stream crashed, dan kan je niet verder spoelen naar waar je gebleven was, wat ook op de Horizon Box nogal eens voorkomt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Swerfer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:24:
[...]

De interface werkt traag, maar als je eenmaal een stream hebt, dan gaat het verder inderdaad prima. Wel lastig is als je een replay doet op een commerciële en de stream crashed, dan kan je niet verder spoelen naar waar je gebleven was, wat ook op de Horizon Box nogal eens voorkomt :(
Heeft niets met de horizon box te maken, maar met reclameinkomsten, rtl, sbs6 etc. geven alleen toestemming om het terug te kijken als doorspoelen onmogelijk wordt gemaakt.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Swerfer
kruila schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:27:
[...]

Heeft niets met de horizon box te maken, maar met reclameinkomsten, rtl, sbs6 etc. geven alleen toestemming om het terug te kijken als doorspoelen onmogelijk wordt gemaakt.
Dat snap ik en dat is soms ook het probleem. Een enkele keer 'crashed' de stream (vooral als je een keer pauzeert) en dan moet je een film die je al een uur aan het kijken was weer opnieuw beginnen. Ik waag mij er niet meer aan...

• GerCor
Begint allemaal een beetje willekeurig te worden met W10M.
Vandaag weer dat ik op een bepaalde locatie niks kon met internet terwijl ik een 4G verbinding heb. Wi-Fi uitgeschakeld en ja hoor, gaan met die banaan. Ging dagen daarvoor gewoon goed.

Maar ook.

Live Tile Outlook doet het niet meer. (waar heb ik dat eerder gelezen, hehe). Engels (Verenigde Staten) had ik al geïnstalleerd dus die taal gekozen. Telefoon opnieuw opstarten, Outlook - vanaf de Live Tile starten. De agenda wordt opnieuw geladen en de Live Tile doet het weer. Taal weer terug naar Nederlands, agenda wordt wederom opnieuw geladen en Live Tile blijft het doen.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55
GerCor schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:08:
Begint allemaal een beetje willekeurig te worden met W10M.
Vandaag weer dat ik op een bepaalde locatie niks kon met internet terwijl ik een 4G verbinding heb. Wi-Fi uitgeschakeld en ja hoor, gaan met die banaan. Ging dagen daarvoor gewoon goed.

Maar ook.

Live Tile Outlook doet het niet meer. (waar heb ik dat eerder gelezen, hehe). Engels (Verenigde Staten) had ik al geïnstalleerd dus die taal gekozen. Telefoon opnieuw opstarten, Outlook - vanaf de Live Tile starten. De agenda wordt opnieuw geladen en de Live Tile doet het weer. Taal weer terug naar Nederlands, agenda wordt wederom opnieuw geladen en Live Tile blijft het doen.
Laat ff weten of die het morgen ook nog doet, bij mij stopt die tile altijd na middernacht met werken...

• GerCor
St00mwals schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:44:
[...]

Laat ff weten of die het morgen ook nog doet, bij mij stopt die tile altijd na middernacht met werken...
Nog 3 kwartier, dan weet ik het. :9

EDIT: 00:45 werkt nog steeds.

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 23-12-2016 00:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb het al vaker aangegeven en er is een logische verklaring dat developers niet veel brood zien in UWP voor desktop. (Microsoft weet dit en daarom pushten ze W10 ook super hard tot praktijken zoals installeren bij kruisje aanklikken)

Windows 7 is nog steeds het meest gebruikte versie van Windows op Desktop. Neem dit even in je hoofd op. Samen met het feit dat UWP niet op W7 draait.

Vervolgens draait een Win32 applicatie op zowel Windows 7 als Windows 10.

UWP draait alleen op W10 maar W10 heeft een kleiner markt aandeel dan W7.

UWP bereik je dus maar een heel klein deel van de desktop gebruikers.... maar W10 desktop is wel het grootste UWP platform.

Wat doe je dan als je heel logisch nadenkt als developer?

Je wilt een grote doelgroep kunnen gebruiken met je desktop applicatie. Dus Windows 7 (groot) en Windows 10 (klein) en als het echt moet draait het ook nog op XP.

Dan ga je als developer natuurlijk een Win32 applicatie bouwen. Geen UWP.

Tevens weten we nu wel dat op W10 geen hond naar de Windows store kijkt.
Volgens mij hoef je geen wetenschapper te zijn om dit te begrijpen. En daarom ook te begrijpen waar de motieven vandaan komen van Microsoft om W10 so aggresief er door te drukken zowel gratis weggeven alsmede kruisje klikken is updaten.

Zonder UWP zijn succes is er ook geen toekomstig succes voor de smartphones en hun hele multiplatform op basis van Windows.

Hieruit blijkt dat ze nog altijd teren op hun succes van vroeger en dat vernieuwing zeer lastig is door te voeren. Ik vraag me af of Microsoft wel van Win32 af kan komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:49:
[...]

Wat is er een walled garden aan en hoe verschilt het met andere platformen?
Denk aan WebApps of QT bijvoorbeeld. Allebei oplossingen zonder muren. Veel bedrijven gaan naar één van deze oplossingen kijken voor hun applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:07:
[...]

Denk aan WebApps of QT bijvoorbeeld. Allebei oplossingen zonder muren. Veel bedrijven gaan naar één van deze oplossingen kijken voor hun applicatie.
Als veel bedrijven naar die oplossingen kijken (web apps), waarom zijn er dan nog zo veel apps die alleen op Android of iOS draaien i.p.v. dat ze er een web app van maken? Waarom kiezen developers voor de walled garden genaamd Android of iOS? ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
RayNbow schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:29:
[...]

Als veel bedrijven naar die oplossingen kijken (web apps), waarom zijn er dan nog zo veel apps die alleen op Android of iOS draaien i.p.v. dat ze er een web app van maken? Waarom kiezen developers voor de walled garden genaamd Android of iOS? ;)
Gemakzucht, onwetendheid etc etc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 08:56:
[...]

Ik heb het al vaker aangegeven en er is een logische verklaring dat developers niet veel brood zien in UWP voor desktop. (Microsoft weet dit en daarom pushten ze W10 ook super hard tot praktijken zoals installeren bij kruisje Tevens weten we nu wel dat op W10 geen hond naar de Windows store kijkt.
Volgens mij hoef je geen wetenschapper te zijn om dit te begrijpen. En daarom ook te begrijpen waar de motieven vandaan komen van Microsoft om W10 so aggresief er door te drukken zowel gratis weggeven alsmede kruisje klikken is updaten.

Zonder UWP zijn succes is er ook geen toekomstig succes voor de smartphones en hun hele multiplatform op basis van Windows.

Hieruit blijkt dat ze nog altijd teren op hun succes van vroeger en dat vernieuwing zeer lastig is door te voeren. Ik vraag me af of Microsoft wel van Win32 af kan komen.
Ik blijf er maar op reageren, misschien steek je een keer iets van op. Als je probeert je eigen mening als feit neer te zetten, kom dan eerst eens serieus met goede bronnen. Bij het maken van een scriptie kom je er niet mee weg en bij het maken van business case zou je uitgelachen worden. Het is juist een feit dat sinds Windows 10 de store meer gebruikt wordt. Waarom denk je dat bedrijven zoals Plex en Facebook begonnen zijn met UWP en ook meer andere bedrijven UWP app uitbrengen?

Verder komt het exact hetzelfde neer als wat je in "Het einde van Windows Phone/Mobile?" had getikt en ik maak wel een quote wat toen der tijd mijn reactie was.
Het is toch totaal niet raar dat W7 meer marktaandeel heeft? Het is het OS waar vele bedrijven net paar jaar geleden op over zijn gestapt. Vele bedrijven zijn nu de overstap aan het maken (of zijn dat al) om zodoende niet dezelfde fout als in het verleden te maken. Hiermee doel ik op de overstap van WXP naar W7

Je zou als bedrijf bij het ontwikkelen van een app zeker buiten de pot pissen als je straks geen Windows 10 app hebt. 14 januari 2020 is in de IT-wereld zeker niet ver weg. Het marktaandeel van WM10 (FYI, dit is gebaseerd op het aantal verkochte devices, niet de totale userbase) is misschien nu laag, maar als bedrijven allemaal zo op korte termijn kijken zoals jij het nu beschrijft vragen dan lopen ze alsnog de boot mis. Ook is het zeker niet slim om de Xbox markt als "kleine" userbase te zien. Als je daar een zeer goede app in de store brengt zal je zeker opvallen. Zeker nu het aanbod nog klein is en toch wel over minimaal 48 miljoen gebruikers praat.

De bedrijven die het juist moeilijk gaan krijgen zijn Google en Apple. Ze focussen met beide OS-en veels te veel op de consument en touchvriendelijke devices. Google is misschien nu bezig om ChromeOS en Android samen te voegen, maar dat zal echt nog wel enige tijd duren. Apple daar in tegen laat de macOS markt volledig links liggen met als resultaat dat de store niet eens het klikken waard is.

Al met al vind ik het helemaal niet raar dat Microsoft pas met Redstone 2 en Redstone 3 weer de focus op het Mobiele platform richt. De markt is op dit moment nog niet klaar voor grote veranderingen (die ze bv wel al hebben gedaan met hun Surface lijn) en nu EOL van Windows 7 steeds dichterbij komt kan het zo zijn dat vele gebruikers van hun werkgever straks alleen nog maar hun smartphone mogen gebruiken i.c.m. continuum.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
Win32 applicaties zullen komende jaren zeker niet verdwijnen en de mogelijkheid om ze op ARM te kunnen draaien is zeker iets wat andere bedrijven niet voor elkaar krijgen. Dat jij dit als iets negatief beschouwd sta ik ook totaal niet raar van te kijken.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:07:
[...]

Tja, zolang bedrijven zoals Apple de browser op IOS zwaar laat achterlopen als de desktop variant zie ik dit soort ontwikkelingen niet groeien. Waarom zou Apple eigenlijk? Met webapps verdienen ze geen geld.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 24-12-2016 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:55
Swerfer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:45:
[...]

Gelukkig ontvang je wel een stukje waardering. Goed werk Swerfer!

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 24-12-2016 23:13 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Wietsee. schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 23:12:
[...]

Gelukkig ontvang je wel een stukje waardering. Goed werk Swerfer!
Dank je, al moet ik zeggen dat MSPoweruser vrij makkelijk developer submissions accepteert. Maar toch, het levert weer een hoop nieuwe installs op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:00:
[...]

Ik blijf er maar op reageren, misschien steek je een keer iets van op. Als je probeert je eigen mening als feit neer te zetten, kom dan eerst eens serieus met goede bronnen. Bij het maken van een scriptie kom je er niet mee weg en bij het maken van business case zou je uitgelachen worden. Het is juist een feit dat sinds Windows 10 de store meer gebruikt wordt. Waarom denk je dat bedrijven zoals Plex en Facebook begonnen zijn met UWP en ook meer andere bedrijven UWP app uitbrengen?

Verder komt het exact hetzelfde neer als wat je in "Het einde van Windows Phone/Mobile?" had getikt en ik maak wel een quote wat toen der tijd mijn reactie was.

[...]
Duidelijk, maar doe jij niet steeds hetzelfde? Meningen als feiten neerzetten? Ja. En daarnaast je kent me al jaren. En volgens mij zat ik al jaren vaak op het goede spoor. En dat weet je zelf donders goed. Het is gewoon te pijnlijk voor jou om mij eens gelijk te geven. Ik ken dat soort mensen, die zullen nooit toegeven in geen enkel moment in hun leven omdat het hun zelfbeeld aantast.
Win32 applicaties zullen komende jaren zeker niet verdwijnen en de mogelijkheid om ze op ARM te kunnen draaien is zeker iets wat andere bedrijven niet voor elkaar krijgen. Dat jij dit als iets negatief beschouwd sta ik ook totaal niet raar van te kijken.

[...]
Nee, jij denkt ook dat ik alles maar als negatief zie. Ik dacht dat je altijd mijn comments leest. Want dan weet je dat. Ja ik ben wel meer dan 50% negatief over Microsoft. Maar dat is aan hun zelf te danken. Je ziet toch wel wat er gebeurt en hun falen? Wees eens een eerlijk persoon, maar ook hier. Jij zult nooit kunnen toegeven.

Dat ze bezig zijn om Win32 te draaien op ARM is geboren natuurlijk uit nood en is een volgende poging. Jij denkt nu net als elke poging van Microsoft dat het een gigantisch succes gaat worden. Maar we hebben nog geen informatie hierover en jij denkt gelijk alsof deze nieuwe actie alles even goed gaat zetten. Kan je je project Astoria nog herinneren? Wat een geweldig succes was dat he? Al dat soort projects zijn allemaal DOOD. Geef toe, Microsoft probeert maar wat. Ze weten zelf ook niet meer wat echt een succes kan gaan worden.

Nu proberen ze om Win32 te emuleren met waarschijnlijk met hulp van Qualcomm om bepaalde emulatie slagen via dedicated hardware te laten verlopen zodat de emulatie efficiënt verloopt. Opzich een heel mooi idee in theorie. Maar in de praktijk zul je meer SoC leveranciers erbij moeten betrekken dan alleen Qualcomm.

Dit is denk ik uit wanhoop geboren en het is 1. een poging om weer eens een brug te bouwen tussen Win32 en UWP. Of ze laten UWP weer een stukje verder vallen en gaan een poging doen om Win32 om te bouwen naar mobile toe. Maar waar ik benieuwd naar ben is jou persoonlijke mening waarom Microsoft dit nu doet. Noem mij eens wat motieven op en waarom ze dit nu doen, en hoe zie jij dat in combinatie met UWP? Ik hoor het graag.
Tja, zolang bedrijven zoals Apple de browser op IOS zwaar laat achterlopen als de desktop variant zie ik dit soort ontwikkelingen niet groeien. Waarom zou Apple eigenlijk? Met webapps verdienen ze geen geld.
Klopt, de iOS webkit browser is verlaten door Google die verder is gegaan met Blink. Maar volgens mij weet Apple dit ook en zijn ze nu meer aan het investeren in WebKit met meer mankracht. Echter moet dit nog blijken uit testen. Het is work in progress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Jongens...het is kerst.
Laten we het vriendelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op zondag 25 december 2016 @ 18:19:
Jongens...het is kerst.
Laten we het vriendelijk houden.
Klopt, maar mijnheer Vali begint altijd persoonlijk te worden. Alsof hij hier de baas is. Hij vat alles altijd zo persoonlijk op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vali
Duidelijk, maar doe jij niet steeds hetzelfde? Meningen als feiten neerzetten? Ja. En daarnaast je kent me al jaren. En volgens mij zat ik al jaren vaak op het goede spoor. En dat weet je zelf donders goed. Het is gewoon te pijnlijk voor jou om mij eens gelijk te geven. Ik ken dat soort mensen, die zullen nooit toegeven in geen enkel moment in hun leven omdat het hun zelfbeeld aantast.
Ik ben blij dat je, zeker in deze tijd van het jaar, gelukt is om toch toe te geven. Er is een groot verschil tussen niemand gebruikt het (jou letterlijke woorden "Tevens weten we nu wel dat op W10 geen hond naar de Windows store kijkt." en dat het gebruik van de store nog niet op hetzelfde niveau zit als de concurrent.
Je ziet toch wel wat er gebeurt en hun falen? Wees eens een eerlijk persoon, maar ook hier. Jij zult nooit kunnen toegeven.
Uiteraard zie ik dat, maar dat soort informatie lees en ervaar ik niet op FP van tweakers.net. Mijn kennix op networking, Unix, scripting en andere OS-kennis doe ik echt niet hier op. Jij bent steeds de gene die hier met negatief nieuws komt. Schijnbaar weet je meer dan de websites/forums waar ik mijn informatie vandaan haal en dan is het toch niet raar dat men om bronnen vraagt?
Dat ze bezig zijn om Win32 te draaien op ARM is geboren natuurlijk uit nood en is een volgende poging
Klopt inderdaad en dat komt omdat overgrote deel van de gebruikers nog vast zitten aan Win32 applicaties. Waarom denk je dat de Ipad Pro totaal niet aanslaat en dat je ook geen Android Tablets 2 in1 tablets ziet? Beide OS-en zijn voornamelijk gericht op consumenten.
Klopt, de iOS webkit browser is verlaten door Google die verder is gegaan met Blink. Maar volgens mij weet Apple dit ook en zijn ze nu meer aan het investeren in WebKit met meer mankracht. Echter moet dit nog blijken uit testen. Het is work in progress.
Tot heden vrij weinig van gemerkt dat er "work in progress" is. De IOS versie staat al 3 a 4 generaties stil.
Klopt, maar mijnheer Vali begint altijd persoonlijk te worden. Alsof hij hier de baas is. Hij vat alles altijd zo persoonlijk op.
Kan ook misschien zijn dat mensen geen zin meer hebben op jouw onzin te reageren? Ook vat ik niks persoonlijk op, ik reageer in de hoop dat mensen er iets van op steken. Je bent nooit te oud om iets te leren :)

Ik ben blij dat Microsoft nog op de markt aanwezig is. Als Microsoft niet de concurrentie was aangegaan met Apple hadden we totaal geen andere tablet dan de Ipad en paar Android tablets. Microsoft is de gene geweest die zelfs ervoor heeft gezorgd dat IOS op sommige punten veranderde, Apple zou nooit zulke grote aanpassingen zomaar bedenken en maken. Denk aan twee apps naast elkaar draaien en de toevoeging van een pen.

Ook op smartphone gebied zie je concurrenten vrij weinig grote veranderingen doorvoeren. BB10 en Ubuntu Touch zijn zeer Innovatief, maar het eerste OS wordt niet verder ontwikkeld en het tweede OS heeft nog wat jaartjes nodig. Voor de consument en het bedrijfsleven zou het zeker niet positief uitpakken als Microsoft de mobile markt zou verlaten. Ik kan in ieder geval niet wachten om mijn smartphone als desktop te kunnen gebruiken.

Mja, het is uiteraard veel leuker om een forum te bezoeken van een OS dat je zelf niet gebruikt en daar heerlijk te gaan bashen, dan ergens serieus over te discussiëren.

Fijne kerst allemaal o<:)

[ Voor 17% gewijzigd door vali op 31-12-2016 01:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
Leuke vermelding in de agenda:

Oudejaarsavond
morgen hele dag

blijkbaar komt morgen de zon niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:34
shiptronic schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:14:
Leuke vermelding in de agenda:

Oudejaarsavond
morgen hele dag

blijkbaar komt morgen de zon niet op ;)
Oudejaarsdag zou idd een betere beschrijving zijn, maar zo zijn er nog wel meer vertalingen te vinden 8)7
Weersverwachting ipv weersvoorspelling bv. Of Back-upopties.

Misschien een keer verzamelen en ze allemaal in een keer in de feedback hub dumpen, en dan massaal upvoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Top idee.
Direct goed beginnen.( gercor kom er eens in )
Nederlandse vertaling voor;

Hub
Feedback
Backup(en)
Upvoten
Live tiles
Homepage

Etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Amadeus1966 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:39:
Top idee.
Direct goed beginnen.( gercor kom er eens in )
Nederlandse vertaling voor;

Hub
Feedback
Backup(en)
Upvoten
Live tiles
Homepage

Etc etc
Vergeet de Skype preview app niet! Valt in mijn ogen ook wel tussen het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
"Massaal upvoten" met alle 20 gebruikers hier ofzo >:) :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
ardvark99 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:46:[...]
Weersverwachting ipv weersvoorspelling bv. Of Back-upopties. [...]
Je bedoelt dat er nu weersverwachting wordt gebruikt? Want hoewel die vaker wordt gebruikt slaat het natuurlijk nergens op. Het is geen verwachting, maar een prognose/voorspelling, tenzij het natuurlijk op gebakken lucht is gebaseerd ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Als je een voorspelling wil, dan ga je maar naar een waarzegger, meteorologen maken een weersverwachting. (Dat dat in Nederland nogal eens het karakter heeft van het maken van een voorspelling, is wat anders natuurlijk. ;) )

Van alle "vertaalproblemen" die jullie aanhalen, zie ik trouwens het probleem niet. Van de andere kant weet ik dat Nederlands lastig is voor software-bedrijven, dus doe ik het gewoon lekker in het Engels.

[ Voor 29% gewijzigd door Bacchus op 31-12-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bacchus schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:49:
Als je een voorspelling wil, dan ga je maar naar een waarzegger, meteorologen maken een weersverwachting. (Dat dat in Nederland nogal eens het karakter heeft van het maken van een voorspelling, is wat anders natuurlijk. ;) )
[...]
Misschien voor jou, maar voor mij blijft het een voorspelling. Ik geloof in ieder geval niet dat wat ze voorspellen ook gaat gebeuren. Zo accuraat zijn ze nou ook weer niet hoor ;)
Zie ook Wikipedia: Voorspelling (wetenschap)
en Wikipedia: Weersvoorspelling
en Wikipedia: Verwachting (sociologie)
Nee, wat mij betreft is het blijft het een weersvoorspelling. Uiteraard zal het KNMI het over weersverwachting hebben, want ja.. als je al niet gelooft in de accuraatheid van je eigen voorspellingsmodel, dan kan je wel opdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
De 930 maar weer een upgrade naar 10 geven. 2017 beginnen met Windows 10, en nu maar proberen het langer dan een week vol te houden 😂. De bedoeling is gewoon een heel jaar, en de laatste kans voor iets anders dan Android of IOS. Ik heb BB10 en SailfishOS opgegeven, is teveel behelpen zonder echte native apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Tip, Na het instaleren van W10 een fabrieks herstel doen. Na een update blijft er toch rotzooi achter die na een fabrieks instelling helemaal weg zijn. Voor een goede ervaring de gewone versie draaien en geen insider builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
shiptronic schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:32:
Tip, Na het instaleren van W10 een fabrieks herstel doen. Na een update blijft er toch rotzooi achter die na een fabrieks instelling helemaal weg zijn. Voor een god ervaring de gewone verzie draaien en geen insider builds.
Beste shiptronic .... kan nog net voor einde 2016. Probeer in 2017 eens versie te schrijven i.p.v. verzie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
shiptronic schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:32:
Tip, Na het instaleren van W10 een fabrieks herstel doen. Na een update blijft er toch rotzooi achter die na een fabrieks instelling helemaal weg zijn. Voor een god ervaring de gewone verzie draaien en geen insider builds.
Ik draai ook nooit insider builds. Windows 10 is van zichzelf al beta genoeg 😁.
Maar bedankt voor de tip 👍🏻.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

richdb schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:47:
[...]
Ik draai ook nooit insider builds. Windows 10 is van zichzelf al beta genoeg 😁.
Maar bedankt voor de tip 👍🏻.
Mogelijk gaat dat op voor toestellen die oorspronkelijk van Windows 8.1 zijn voorzien, maar ik heb werkelijk niet het idee en de ervaring dat ik met Beta software aan de slag ben op de 950 (XL). Het is beslist niet allemaal koek en ei geweest na introductie van het mobiele W10 platform, maar de Productie builds van dit jaar (2016) hebben mij maar weinig tot geen kopzorgen bezorgd als ik eerlijk ben.

Buiten de stabiliteit is het OS ook veel beter geoptimaliseerd, wat zich vertaald in de verschillen van de test-resultaten van nu en die van een jaar geleden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
GerCor schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:40:
[...]

Beste shiptronic .... kan nog net voor einde 2016. Probeer in 2017 eens versie te schrijven i.p.v. verzie. :9
Thanks, ben er dit jaar maar gelijk mee begonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
hardware-lover schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:57:
[...]
Mogelijk gaat dat op voor toestellen die oorspronkelijk van Windows 8.1 zijn voorzien, maar ik heb werkelijk niet het idee en de ervaring dat ik met Beta software aan de slag ben op de 950 (XL).[...]
Met mijn 950XL ook geen last van, maar mijn vriendin heeft een L640 met W10. Dat is echt huilen gewoon. Crasht bij random opstarten van apps en dan dus ook een echte crash, telefoon reboot gewoon. In de camera app een foto maken? 50/50 dat die herstart. Even scrollen in de foto's app? Crasht de app. Beetje fanatiek scrollen in facebook? -> crash.

Het is dat we grote uitgaven hebben in de komende maanden, maar anders was ik gisteren al naar de winkel gegaan om een Huawei te halen. Een Windows Mobile ziet ze niet meer zitten en ik kan het haar niet kwalijk nemen. Voor mij voldoet die prima, maar zij mist en apps en de telefoon zelf is ongelooflijk instabiel.

(normaal bewaar ik telefoons ook, maar deze gaat regelrecht de vuurkorf in en dan bij het oud vuil)

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 31-12-2016 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Caelorum schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:44:
[...]

Met mijn 950XL ook geen last van, maar mijn vriendin heeft een L640 met W10. Dat is echt huilen gewoon. Crasht bij random opstarten van apps en dan dus ook een echte crash, telefoon reboot gewoon. In de camera app een foto maken? 50/50 dat die herstart. Even scrollen in de foto's app? Crasht de app. Beetje fanatiek scrollen in facebook? -> crash.

Het is dat we grote uitgaven hebben in de komende maanden, maar anders was ik gisteren al naar de winkel gegaan om een Huawei te halen. Een Windows Mobile ziet ze niet meer zitten en ik kan het haar niet kwalijk nemen. Voor mij voldoet die prima, maar zij mist en apps en de telefoon zelf is ongelooflijk instabiel.

(normaal bewaar ik telefoons ook, maar deze gaat regelrecht de vuurkorf in en dan bij het oud vuil)
Zo erg is het niet op de 930. Ik bedoelde het meer in de vorm dat Windows 10 eigenlijk nog steeds in mijn ogen niet af is/was. Ze hebben het als een soort beta gelanceerd. Op de 930 draait 10 best stabiel alleen is alles gewoon iets trager dan onder 8.1. Maar goed, alles draait nu weer als een zonnetje onder 10. En nu de komende weken maar afwachten. Vooral de batterij, dat is/was onder 10 echt niet top bij mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
@Caelorum, Al eens terug gezet naar fabrieks instellingen? in hhet begin ook problemen gehad met mij 735, bleek toch nog romel uit het verleden in de weg te zitten, na een full reset meer dan happy en mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jup al twee keer en dan is het even weg om daarna weer terug te komen. Ik blijf niet bezig ^^ met mijn eigen toestel is overigens niets aan de hand dus ik schrijf het gewoon op de combinatie l640 en de win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nou ik laat mijn toestel lekker voor wat ie is.
Tientallen whatsapp en Messenger berichten met doorgeef wensen....
Vind het wel best voor nu.
Volgend jaar weer verder,
ga me nu inmengen met het feestgebeuren dus vanaf hier nog een fijne avond en een gezond 2017 gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HonoreDeBalsac
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-08-2021
Ik heb altijd problemen bij het versturen van video via WhatsApp. Hij blijft laden en er gebeurt niets. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HonoreDeBalsac schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:18:
Ik heb altijd problemen bij het versturen van video via WhatsApp. Hij blijft laden en er gebeurt niets. Herkenbaar?
Bij een hoge kwaliteit en vrij lange video lijkt er idd weinig te gebeuren, er is echter wel wat actie. Zie jij onderin beeld niet een witte streep met lopende puntjes die steeds langer wordt (al gaat dat misschien maar heel langzaam)? Kort anders een video middels de knippen functie van Whatsapp eens flink in als test, gebeurd er dan nog steeds niets? Vraag me meteen af of dit iets met Whatsapp of met W10M te maken zal hebben, er is nog steeds geen echte W10M versie, dus optimaal zal de app zeker niet functioneren voor ons.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
HonoreDeBalsac schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:18:
Was nieuwsgierig, nog niet eerder geprobeerd , Dus maar even gedaan.
Gaat prima duurt alleen lang. (Nokia 735)

[ Voor 3% gewijzigd door shiptronic op 01-01-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik hoor trouwens bar weinig over de toekomstige nieuwe update.
En dan bedoel ik in de zin van de mobiele versie.
Ik lees eigenlijk alleen maar over de desktopversie maar wil wel eens weten wat dit voor onze toestellen gaat betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
Amadeus1966 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:23:
Ik hoor trouwens bar weinig over de toekomstige nieuwe update.
En dan bedoel ik in de zin van de mobiele versie.
Ik lees eigenlijk alleen maar over de desktopversie maar wil wel eens weten wat dit voor onze toestellen gaat betekenen.
Niet zo lang geleden nog screenshots gezien van nieuwe menu en paar andere wijzingen zoals die van edge.
Pagina: 1 ... 104 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M