Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HonoreDeBalsac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:57:
Dan is de optie 'Aan startscherm vastmaken' in tegenstelling tot de meeste andere apps grijs en niet in te drukken.
Dat heb ik dus ook, maar dat is logisch aangezien deze op het startscherm als tegeltje te vinden is. Weet je zeker dat ie niet ergens staat? Bij mij is ie als klein icoontje zichtbaar bij een verzameling van andere apps binnen één tegel. Valt ook bijna niet op zo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HonoreDeBalsac
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-08-2021
Je hebt helemaal gelijk. Er staat al een kleine One Drive-tegel in een - in mijn ogen - nogal onopvallend mapje samen met onder meer de rekenmachine. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
HonoreDeBalsac schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:05:
Je hebt helemaal gelijk. Er staat al een kleine One Drive-tegel in een - in mijn ogen - nogal onopvallend mapje samen met onder meer de rekenmachine. Bedankt voor de tip!
Dan moet je het mapje groter maken of opheffen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Gisteren m'n Lumia 950 een hard reset gegeven. Nu voor het eerst een verse installatie. De eerste install was van een teruggezette backup van een Lumia 620 (W8.1). Lijkt nu allemaal beter te werken. Alleen, Tapatalk is niet meer in de Store! Deze app gebruik ik heel veel. Hi jis nog wel te vinden via mijn eigen apps, maar eenmaal geïnstalleerd zijn er voor mij geen fora meer te kiezen. Dit is wel echt rot. Ik las idd op het Tapatalk forum dat ze op zijn gehouden met het Windows Phone platform.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04
the-body schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:28:
Gisteren m'n Lumia 950 een hard reset gegeven. Nu voor het eerst een verse installatie. De eerste install was van een teruggezette backup van een Lumia 620 (W8.1). Lijkt nu allemaal beter te werken. Alleen, Tapatalk is niet meer in de Store! Deze app gebruik ik heel veel. Hi jis nog wel te vinden via mijn eigen apps, maar eenmaal geïnstalleerd zijn er voor mij geen fora meer te kiezen. Dit is wel echt rot. Ik las idd op het Tapatalk forum dat ze op zijn gehouden met het Windows Phone platform.
En wat is nou jouw vraag over het OS? Want dit soort vragen kun je beter hier stellen: https://gathering.tweaker...ist_messages/1431480/last

Overigens heb ik zelf wel een OS vraag (hoop ik). Op één bepaalde locatie is mijn internetverbinding verdwenen. Kan eigenlijk niks. Geen internetpagina's opvragen via Edge, geen Twitter, geen nieuws, geen mail. En dat terwijl mijn telefoon aangeeft: 4G of 4G+. Echt alleen op die locatie. Zou het kunnen dat iets of iemand die locatie met een soort apparaat uitschakelt? 8)7 :? |:(

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 11-12-2016 12:49 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
GerCor schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:30:
Overigens heb ik zelf wel een OS vraag (hoop ik). Op één bepaalde locatie is mijn internetverbinding verdwenen. Kan eigenlijk niks. Geen internetpagina's opvragen via Edge, geen Twitter, geen nieuws, geen mail. En dat terwijl mijn telefoon aangeeft: 4G of 4G+. Echt alleen op die locatie. Zou het kunnen dat iets of iemand die locatie met een soort apparaat uitschakelt? 8)7 :? |:(
Ik zou me best kunnen voorstellen dat op die locatie je telefoon en mast een frequentie of protocol overeenkomen die ze beiden net iets anders implementeren en dus elkaar alsnog niet begrijpen.

Ik heb een vergelijkbaar freaky bug in mijn Garmin GPSMAP 62s (geen telefoon maar een GPS-ontvanger): Die schakelt op precies één plaats hier in de buurt automatisch uit, verder ben ik dat nergens tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:30:
[...][knip]

Ik maak wel eens mee dat ik op een bepaalde plek een wifi verbinding lijk te hebben maar dat er via die verbinding geen data binnenkomt, toch geeft mijn toestel dan de voorkeur aan de wifi verbinding en niet aan de ook active mobiele dataverbinding, met hetzelfde als jij ervaart tot gevolg. Heb jij het probleem ook als je op die plek bent en wifi bewust uitschakelt via de instellingen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51

P_Tingen

omdat het KAN

the-body schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:28:
Gisteren m'n Lumia 950 een hard reset gegeven.
Ik ook vorige week met mijn 735. Wat ik goed vond was dat mijn homescreen goed hersteld werd, net als de apps. Nou ja, de apps; ik kreeg eigenlijk meer dan ik had, want ik kreeg veel meer apps dan ik vlak voor de reset had geïnstalleerd. Zo kreeg ik bv ook Here Drive weer terug, terwijl die er al een half jaar af is.

Is het normaal dat je teveel apps terugkrijgt of is er bij mij iets misgegaan?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
P_Tingen schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:58:
[...]

Ik ook vorige week met mijn 735. Wat ik goed vond was dat mijn homescreen goed hersteld werd, net als de apps. Nou ja, de apps; ik kreeg eigenlijk meer dan ik had, want ik kreeg veel meer apps dan ik vlak voor de reset had geïnstalleerd. Zo kreeg ik bv ook Here Drive weer terug, terwijl die er al een half jaar af is.

Lijkt een misser. Je krijgt hooguit apps terug die bij de aanschap al op de telefoon stonden, maar zelf geinstalleerde apps die je verwijderd hebt hoor je niet terug te krijgen. Tenzij je backup oud was en van voor het verwijderen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:25
[...]

De L735 is een WP8.1. Heb je geen factory reset gedaan? Waarna je terug bent gegaan naar WP8.1 en daarbij o.a. Here weer terug hebt, en daarna weer naar W10M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
[...]

De bloatware krijg je sowieso terug. Omdat je een Windows 8-telefoon hebt (van origine) kan ik me voorstellen dat de Here-apps ook terugkwamen. Maar werken ze nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:42:
[...]

Ik maak wel eens mee dat ik op een bepaalde plek een wifi verbinding lijk te hebben maar dat er via die verbinding geen data binnenkomt, toch geeft mijn toestel dan de voorkeur aan de wifi verbinding en niet aan de ook active mobiele dataverbinding, met hetzelfde als jij ervaart tot gevolg. Heb jij het probleem ook als je op die plek bent en wifi bewust uitschakelt via de instellingen?
Ga ik morgen even proberen.
FreshM schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:39:
[...]
De bloatware krijg je sowieso terug. Omdat je een Windows 8-telefoon hebt (van origine) kan ik me voorstellen dat de Here-apps ook terugkwamen. Maar werken ze nog?
Vandaag mijn 930 - voor iets anders te testen - weer uit de kast gehaald. Alles opnieuw geïnstalleerd (zonder gebruik te maken van een back-up) tot .448. Ook ik heb HERE terug. Als je de HERE apps wilt openen ga je direct terug naar het beginscherm.
ardvark99 schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:03:
[...]
De L735 is een WP8.1. Heb je geen factory reset gedaan? Waarna je terug bent gegaan naar WP8.1 en daarbij o.a. Here weer terug hebt, en daarna weer naar W10M?
Met een factory reset ga je niet terug naar WP8.1 als je al op W10M zit. Dat kan alleen met de WDRT. Met terug naar fabrieksinstellingen - als je al op W10M zit - ga je terug naar de versie .139. Was overigens eerder altijd .105. Daarna wordt automatisch .448 gedownload.

[ Voor 52% gewijzigd door GerCor op 11-12-2016 23:05 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:40:
[...]

Met een factory reset ga je niet terug naar WP8.1 als je al op W10M zit. Dat kan alleen met de WDRT. Met terug naar fabrieksinstellingen - als je al op W10M zit - ga je terug naar de versie .139. Was overigens eerder altijd .105. Daarna wordt automatisch .448 gedownload.
Tenzij ik je verkeerd begrijp is dit niet correct. Terug naar fabrieksinstellingen door middel van "Settings -> System -> About -> Reset your phone" gaat al sinds jaar en dag geen build vooruit of achteruit. Het reset puur de huidige build waar je op zit. Dus .448 blijft .448 en .139 blijft .139...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

ardvark99 schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:03:
[...]

Ik heb een harde reset gedaan dus met een volledige wis van alles wat op de telefoon stond. Ik heb nu weer 10 erop staan en heb niet gemerkt dat ik via 8.1 gegaan ben. Ik neem dus aan dat ik in 1x naar 10 terug ben gegaan.

... alhoewel....

Ik heb een paar 'vage' apps die niet wilden installeren (iets met 'touch', 'equalizer' en 'motion data') en die ik gecancelled heb. Ik sluit niet uit dat ik in het restoreprocess inderdaad via 8.1 gegaan ben.

De backup was van een paar minuten voor de reset. Veel apps komen ook netjes terug zonder verlies van instellingen (twitter, whatsapp, poki, wifi netwerken) maar anderen zijn hun instellingen kwijt (outlook) of zelfs de data (stocard). Ook vervelend is dat mijn bluetooth connecties weg zijn. Die had ik wel terug verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Propane schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:53:
[...]
Tenzij ik je verkeerd begrijp is dit niet correct. Terug naar fabrieksinstellingen door middel van "Settings -> System -> About -> Reset your phone" gaat al sinds jaar en dag geen build vooruit of achteruit. Het reset puur de huidige build waar je op zit. Dus .448 blijft .448 en .139 blijft .139...
Je hebt gelijk. Ik had mijn telefoon uitgeleend aan mijn broer. Blijkbaar heeft hij deze nooit bijgewerkt. Ik vond .139 ook al vreemd. Ik heb meerdere resets gedaan met de WDRT en kwam toen eerst op WP8.1, daarna updaten naar W10M. Toen kreeg ik de .105 en daarna werd de nieuwste gedownload. Ik begreep die .139 ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
P_Tingen schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:30:
[...]

Ik heb een paar 'vage' apps die niet wilden installeren (iets met 'touch', 'equalizer' en 'motion data') en die ik gecancelled heb. Ik sluit niet uit dat ik in het restoreprocess inderdaad via 8.1 gegaan ben.
Ben ik ook ooit tegenaan gelopen. Heb je een SD-kaart in je telefoon? Mogelijk moet je deze 'apps' eerst naar het telefoongeheugen verplaatsen (het zijn eigenlijk onderdelen van de instellingen i.p.v. apps). Het moeilijke is dat ze in je 'Opslag' iets anders heten dan 'touch', 'equalizer' en 'motion data'. Na het verplaatsen zou het updaten moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoverm
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Weet er iemand of bij de lumia 950 de internetbrouwser ie11 is te gebruiken zonder problemen.
Moet die dan appart downloaden of kun je de edge omzetten naar ie11 wat ik ook heb gedaan op mijn desktop.
Ik heb nog geen lumia 950 dus zelf kan ik het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

theoverm schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:22:
Weet er iemand of bij de lumia 950 de internetbrouwser ie11 is te gebruiken zonder problemen.
Moet die dan appart downloaden of kun je de edge omzetten naar ie11 wat ik ook heb gedaan op mijn desktop.
Er is geen IE browser voor WM10, uitsluitend Edge (en overigen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

FreshM schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:34:
[...]
Ben ik ook ooit tegenaan gelopen. Heb je een SD-kaart in je telefoon? Mogelijk moet je deze 'apps' eerst naar het telefoongeheugen verplaatsen (het zijn eigenlijk onderdelen van de instellingen i.p.v. apps). Het moeilijke is dat ze in je 'Opslag' iets anders heten dan 'touch', 'equalizer' en 'motion data'. Na het verplaatsen zou het updaten moeten lukken.
Hmm, dat betwijfel ik. Ik heb idd een sd kaart en die heb ik ook ingesteld als doel voor apps. Een aantal apps wil daar niet op installeren, maar die melden dat netjes. Vervolgens vragen ze dan of ze voor deze ene keer op je telefoon zelf mogen staan. Als ik daar 'ja' op antwoord gaat het updaten verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
P_Tingen schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:27:
[...]

Hmm, dat betwijfel ik. Ik heb idd een sd kaart en die heb ik ook ingesteld als doel voor apps. Een aantal apps wil daar niet op installeren, maar die melden dat netjes. Vervolgens vragen ze dan of ze voor deze ene keer op je telefoon zelf mogen staan. Als ik daar 'ja' op antwoord gaat het updaten verder prima.
Volgens de geleerden is het beter om apps op de telefoon te installeren en NIET op de sc-card, zie o.a. AAWP:
2. Keep an SD card for media if you can

Yes, yes, Windows 10 Mobile will ask you, upon inserting a microSD card*, whether you want to use it to store applications, captured photos, maps, downloads and more. Most of these are quite fine, but I'd advise on keeping applications installing to the internal storage in the phone. In theory, keeping them on the card is OK, but it's slower and you might want to remove it or change it at some stage, in which case helf your apps might disappear and you'll have a 'Wha??' moment

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Heb het al eens eerder gepost, maar zijn er meer mensen waarbij foto's in het schemer/donker echt zo goed als geen saturatie bevatten? Heb een 640XL en de fotos zijn zo goed als zwart wit dan. Ziet er niet uit. Soms zijn de fotos met flits beter, maar lang niet altijd.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
P_Tingen schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:27:
[...]

Geloof me, soms werkt dat mechanisme niet. Probeer het toch maar eens om deze "apps" handmatig naar het telefoongeheugen terug te zetten en ze dan te updaten.
kruila schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:37:
[...]

Volgens de geleerden is het beter om apps op de telefoon te installeren en NIET op de sc-card, zie o.a. AAWP:
2. Keep an SD card for media if you can

Yes, yes, Windows 10 Mobile will ask you, upon inserting a microSD card*, whether you want to use it to store applications, captured photos, maps, downloads and more. Most of these are quite fine, but I'd advise on keeping applications installing to the internal storage in the phone. In theory, keeping them on the card is OK, but it's slower and you might want to remove it or change it at some stage, in which case helf your apps might disappear and you'll have a 'Wha??' moment
Bij Windows Phones met 8GB geheugen of minder is er maar beperkte ruimte, hè? Ook voor apps. Keep that in mind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
theoverm schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:22:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom zou je het eigenlijk willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Caelorum schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:30:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom zou je het eigenlijk willen?
Ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Waarom was niet de vraag.
De vraag was kan het?
Antwoord is heel simpel.
Neen.
Sinds Win 10 wordt IE niet meer ondersteunt.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoverm
Ik heb een buitencamera en een nvr. Om deze van elders te willen bekijken wil ik een lumia 950 kopen.
Deze apparatuur werkt alleen maar samen met ie11 en niet met edge.
Op mijn desktop met windows 10 kan ik omschakelen naar ie11.
Als jullie beweren dat windeows 10 geen ie11 onderdersteund zie dan de volgende link:
https://www.google.nl/url...g2=Ovbj2idsjIniFb5Bk_6o3A
Ik weet echter niet of de ie11 werkt op een windows smartphone.

[ Voor 5% gewijzigd door theoverm op 12-12-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
theoverm schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:00:
Ik heb een buitencamera en een nvr. Om deze van elders te willen bekijken wil ik een lumia 950 kopen.
Deze apparatuur werkt alleen maar samen met ie11 en niet met edge.
Als jullie beweren dat windeows 10 geen ie11 onderdersteund zie dan de volgende link:
Ik denk dat die nvr alleen met een active-x add-on werkt in IE. Ik meen te hebben gelezen dat IE ook gaat stoppen met active-x-support. Ik heb mijn vader ook al gewaarschuwd, want hij bekijkt zijn nvr via IE op zijn Windows-pc. Ik betwijfel of active-x ooit ondersteund werd in IE op Windows Phone.
Ik denk/hoop dat je een Windows-app kunt vinden die jouw nvr ondersteunt. Ben je daar al eens ingedoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoverm
Alle apps werken alleen Maar binnen het erigen netwerk. Meestal ook maar p2p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
theoverm schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:00:
Ik weet echter niet of de ie11 werkt op een windows smartphone.
We zitten hier op het mobiele platform,
dus doel ik ook op windows 10 voor deze apparaten.
Anders zitten we namelijk in het verkeerde topic 😉

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
theoverm schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:09:
Alle apps werken alleen Maar binnen het erigen netwerk. Meestal ook maar p2p.
Als je favoriete apps voor je nvr intern werken lijkt het me dat je port-forwarding moet inrichten in je router voor externe toegang tot je nvr. Dat heeft eigenlijk niets met Windows 10 (Mobile) of IE te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Goed, vandaag weer op locatie waar ik eerder problemen had met internetverbinding. Ondanks 4G/4G+ helemaal niks. Vandaag echter wel weer Wi-Fi dus ik ben weer tevreden. Ik denk dat het zo maar zo kan zijn dat wanneer de 950 op die locatie een Wi-Fi verbinding verwacht - en ik heb daar ook toegang - en deze er niet is, er ook geen 4G verbinding mogelijk is. Uiteraard meest merkwaardig.

Maar viel me vandaag nog iets op. Het wachtwoord voor onze Exchange is aangepast. Maar de nieuwe is ook nog niet actief, blijkbaar. Ik dus dat hele account maar verwijderd. Op zich geen probleem ware het niet dat waar ik gewend was een Exchange account in te stellen kreeg ik nu een waarschuwing dat dit niet mogelijk was. Iets met een werk- of schoolaccount (in gele letters).

Nu moet ik dus een Exchange account invoeren bij Geavanceerde configuratie. Weer wat nieuws :? |:(

Kan natuurlijk ook zo zijn dat omdat het Exchange account nog niet actief is ik de keuze Exchange niet kan gebruiken. Zien we morgen dan wel weer als alles weer in 'de lucht' is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eCu1Q8IOBl0CtcmET7HcwxQF/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 13-12-2016 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Amadeus1966 schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:13:
Waarom was niet de vraag.
De vraag was kan het?
Antwoord is heel simpel.
Neen.
Sinds Win 10 wordt IE niet meer ondersteunt.
:? Maakt het uit wat de vraag was als het mijn vraag is waarom hij het wil?

Overigens werkt Active-X volgens mij toch al niet op mobile, maar ok.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 13-12-2016 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Sinds kort (?), als ik op de zoekknop (vergrootglas icoon rechtsonder) druk, dan verschijnt de boodschap:
Zoeken op internet is nu niet mogelijk. U kunt wel zoeken in uw eigen materiaal.

Zorg ervoor dat de vliegtuigstand is uitgeschakeld en controleer uw mobiele dataverbinding of Wi-Fi-verbinding.
Het gekke is dat dit altijd verschijnt ongeacht een actieve data/wi-fi-verbinding.
Als ik toch wat zoektermen in het invulveld onderaan intyp, krijg ik gewoon zoekresultaten (als ik wi-fi-/dataverbinding heb uiteraard).

Bug?
Heeft iemand hier ook dit probleem? Zo ja, opgelost en hoe?
Het ziet er irritant uit, omdat de melding gewoon niet klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Fireshade op 13-12-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04
Waarschijnlijk een algemene bug, ik krijg de melding ook, niet eerder gezien.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
GWBoes schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:29:
Waarschijnlijk een algemene bug, ik krijg de melding ook, niet eerder gezien.
Ik ook. Maar gebruik het toch nooit. Als ik iets zoek heb ik Edge al open staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xzAUC4px3uMRwo4YCQwAP65w/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 13-12-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
De melding krijg ik ook, maar als je iets invult dan zoek hij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:25
Ik heb deze melding ook met zoeken, en ik draai fastring. Ik vermoed dat dit een probleem bij Microsoft is, en niet op W10M. Het zoeken werkt idd wel gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshM
Build 576 is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:41
Ik hebt een beetje een rare ervaring met de agenda in win 10 mobile , pc en laptop alle op win 10 .
Als ik een agenda punt maak op mijn mobile de 950 dan zie ik het niet op de pc en laptop .
Maar als ik een agenda punt maakt op pc of laptop zie ik het wel op mijn 950 .
Ze werken allemaal via gmail , en de laptop en de 950 via wifi en de pc bekabeld .
Wie heeft heeft dit ook en wie weet hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Joepie, ik kon gisteren eindelijk Luima Creative Studio installeren op mijn Luima 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
wim62 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:27:
Ik hebt een beetje een rare ervaring met de agenda in win 10 mobile , pc en laptop alle op win 10 .
Als ik een agenda punt maak op mijn mobile de 950 dan zie ik het niet op de pc en laptop .
Maar als ik een agenda punt maakt op pc of laptop zie ik het wel op mijn 950 .
Ze werken allemaal via gmail , en de laptop en de 950 via wifi en de pc bekabeld .
Wie heeft heeft dit ook en wie weet hier een oplossing voor ?
ik doe het zelfde als jij, heb ook een 950 en gmail, en bij mij gaat het syncen goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Up and running, probleemloze installatie, ook op de PC.
Desktop en mobile draaien weer dezelfde build en weer mooi synchroon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:22
Hoort hier misschien niet thuis, en waarschijnlijk al bekend, maar dit is zo mooi dat ik het wil delen.

Dit stukje "See mark 2:14 in the video below for a possible peek at that vision "

http://www.windowscentral...-its-surface-phone-vision

Stokslagen geaccepteerd :)

[ Voor 16% gewijzigd door jahako op 14-12-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik blijf jeuk krijgen van de term "surface phone": Alles wat Microsoft over een "mogelijk toekomstig apparaat" loslaat wijst erop dat bellen niet echt een primaire functie is. Het lijkt me dan ook niet logisch de halve naam van een heel beperkt deel van de functionaliteit af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om de knoppen van de wekker bijvoorbeeld groter te maken of verschillende kleur te geven? Als ik 's morgens wakker word dan zie ik (zonder bril uiteraard) twee miniscule wazige vakjes en gok ik altijd maar dat ik de goede te pakken heb. Zeer irritant en ik ben bijna in staat om mijn oude iPhone maar uit de kast te trekken en die als wekker te gebruiken. Mocht iemand een goede app als tip hebben dan vind ik dit ook prima.

Het betreft hier een 950 met de laatste software trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:13:
Is er een mogelijkheid om de knoppen van de wekker bijvoorbeeld groter te maken of verschillende kleur te geven? Als ik 's morgens wakker word dan zie ik (zonder bril uiteraard) twee miniscule wazige vakjes en gok ik altijd maar dat ik de goede te pakken heb. Zeer irritant en ik ben bijna in staat om mijn oude iPhone maar uit de kast te trekken en die als wekker te gebruiken. Mocht iemand een goede app als tip hebben dan vind ik dit ook prima.

Het betreft hier een 950 met de laatste software trouwens.
Niet de post die je wil lezen, maar je bent niet alleen in dit issue. Haha, denk dat als de frontcamera nou eens gehackt zou zijn door MS je een geweldig filmpje kunt samenstellen van alle MS users.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb zelf dat probleem niet, maar volgens mij is Realarm (https://www.microsoft.com...e/p/realarm/9nblggh1887v#) één van de populairste 3rd party alarm apps. Mogelijk geeft die het op een andere manier weer, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Propane schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:17:
Ik heb zelf dat probleem niet, maar volgens mij is Realarm (https://www.microsoft.com...e/p/realarm/9nblggh1887v#) één van de populairste 3rd party alarm apps. Mogelijk geeft die het op een andere manier weer, maar dat weet ik niet zeker.
Nee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudyL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:41:
[...]

Niet de post die je wil lezen, maar je bent niet alleen in dit issue. Haha, denk dat als de frontcamera nou eens gehackt zou zijn door MS je een geweldig filmpje kunt samenstellen van alle MS users.
Inderdaad niet het antwoord dat ik wil horen :+

Maar toch bedankt voor het meedenken heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Bacchus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:18:
Ik blijf jeuk krijgen van de term "surface phone": Alles wat Microsoft over een "mogelijk toekomstig apparaat" loslaat wijst erop dat bellen niet echt een primaire functie is. Het lijkt me dan ook niet logisch de halve naam van een heel beperkt deel van de functionaliteit af te leiden.
Ik ook, maar 'phone' bekt wel lekker en een term als surface pocket device, surface assistent, surface device, surface thingy klinken allemaal toch minder. MS is druk bezig met Windows geschikt te maken voor ARM en iot. En wij moeten geloven dat ze niet in het achterhoofd hebben dat dit straks voor een telefoon ook wel eens verhipte handig kan zijn? Yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bacchus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:18:
Wees realistisch, is bellen sowieso nog wel een primaire functie van huidige mobieltjes? Het is meer app-mobiel-browse-media ding die toevallig ook kan bellen, welke functionaliteit zou je in bellen nog willen zien? Je zou bijna zeggen, je hebt geen 3G/4G bellen meer nodig, Skype, WA en internetverbinding is qua bellen alles wat je nog nodig hebt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
P_Tingen schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:04:
[...]
Ik ook, maar 'phone' bekt wel lekker en een term als surface pocket device, surface assistent, surface device, surface thingy klinken allemaal toch minder. MS is druk bezig met Windows geschikt te maken voor ARM en iot. En wij moeten geloven dat ze niet in het achterhoofd hebben dat dit straks voor een telefoon ook wel eens verhipte handig kan zijn? Yeah right.
Ah, leuk spelletje: "Pocket Surface" is mijn favoriet maar "Cortana-to-go" mag ook. :)
Windows op ARM en/of IoT is niet zo'n punt, dat bestaat al. Wat lastiger is, is allerlei legacy x86-apps nog een beetje te laten presteren op die platforms en daar is Microsoft nog aan aan het werken.

Je laatste zin is een beetje mijn punt: Wat we tegenwoordig een mobiele telefoon of desnoods smartphone noemen, heeft weinig meer met "telefoon" te maken: Bellen is van ondergeschikt belang. De afgelopen maand heb ik misschien vier keer gebeld met mijn (privé-) mobiele telefoon. De totale tijd dat ik hem voor navigatie, foto's/video's, spelletjes, chat, email en browsen heb gebruikt is ieder op zich al meer en alles behalve navigatie ieder wel 10x zo veel. Moet je een apparaat dat je voor minder dan 5% nog gebruikt om te bellen wel als een "telefoon" zien en dus zo noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nee, beslist niet. PMA is eigenlijk meer van toepassing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Bacchus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:40:
[...]
Moet je een apparaat dat je voor minder dan 5% nog gebruikt om te bellen wel als een "telefoon" zien en dus zo noemen?
Nee, vind ik ook van niet. Een andere naam is dus hard nodig en ik stem ook voor Pocket Surface. Klinkt eigenlijk best goed :)

Of misschien moet Microsoft gewoon opteren voor enkel en alleen "Surface". Als in: "ik ga even een filmpje kijken op mijn Surface" en "He, grappig, ik kan ook bellen met mijn Surface". Dat je dan meerdere soorten apparaten hebt die een Surface zijn, hoeft geen probleem te zijn als je in het spraakgebruik dan de soort erbij zegt: "Ik ontwikkel nu een app op mijn Surface laptop en test hem op mijn Surface telefoon en die communiceert via de Surface Hub met de webserver". Of zo.

[ Voor 39% gewijzigd door P_Tingen op 14-12-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Die keus hebben ze toch al gemaakt? Windows Phone bestaat niet meer , is nu windows mobile. Ze zijn weer net zo ver als 7a8 ? jaar geleden. Staat hier nog naast me die trouwe vriend. HTC diamond met windows mobile 6.1 professional :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
beste Twaekers, heb het al eens eerder aangekaart en ik heb intensief gegoogeld, maar ik kom er niet uit.

ik heb drie Windows 10 machines: Surface Pro3, desktop PC en een HP elite X3 mobile.

de vraag is waarom mijn internet favorieten niet synchroniseren tussen deze apparaten? ze zijn alle drie aangemeld op het zelfde Microsoft Account en alle vinkjes op alle apparaten qua synchroniseren staan AAN.
Ze worden ook alle drie gezien op het MS account.

tot voor een paar maanden geleden ging het synchroniseren wel goed, plots destijds ineens niet meer.

mijn HP Elite X3 is pas nieuw en draait nu drie weken. Bij Edge op de deze telefoon is niet 1 map aan favorieten toegevoegd. favorieten is en blijft leeg.

ik weet dat het moeilijk is om op afstand hier iets over te zeggen, maar zie ik iets over het hoofd. of is er een andere oplossing?

OH bij de nieuwe Skype Preview dien je op de telefoon weer de codes in te vullen van de apparaten waarop je ook Skype Preview hebt staan. deze apparaten genereren de codes. zie instellingen.
na deze update dus weer even zaken instellen, althans wil je kunnen chatten / sms'n op je pc of notebook.

[ Voor 15% gewijzigd door Stanevo6 op 14-12-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Heb sinds 2012 een Lumia 920, die ligt nu alweer een jaar aan het infuus (is mn prive telefoon die ik heb doorgeschakeld naar mijn werktelefoon, iPhone6 en via web whatsapp gebruik). Telefoon is niet echt meer bruikbaar.

Ik moet mijn werktelefoon binnenkort inleveren, maar was toch niet zo blij met iOS. Ik vind de windows phones nog steeds superieur qua bouwkwaliteit en specs en ook het OS vind ik veel fijner. Mijn 920 kon in 2012 al draadloos opladen, mijn iPhone 6 kan dat nog steeds niet.

Mijn grootste struikelblok zijn de apps en een aantal handigheidjes die ik nu graag gebruik op de iPhone. Gezien het feit dat de 950 nu zo goedkoop is, denk ik eraan die te kopen en dan te wachten tot MS eindelijk heeft uitgevonden hoe ze W10 op ARM kunnen laten draaien zodat de Surface Phone kan komen ;)

Ik zag al in dit topic dat er voor Strava een alternatief is: Striver. Kan iemand mij wat feedback en alternatieven geven voor onderstaande apps?

Strava - Striver (wat mis je tov de offiele app?)
Health - Ik lees overal dat Microsoft Health ten dode opgeschreven is nu ook schijnbaar de Band niet meer verder wordt ontwikkeld. Er is zelfs een migratietool van Apple om je data van MS over te zetten. Ik gebruik dit veel, zeker gezien de integratie met andere apps. Houdt een 950 automatisch je stappen bij etc? Moet je dan Microsoft Band app of HealthVault gebruiken?
Sleep Cycle - synct met Health en houdt slaappatroon bij.
Life Cycle - mooie app van dezelfde ontwikkelaar. Brengt je dag in kaart door bij te houden waar je bent en hoe lang je daar bent. Is er iets soortgelijks?
Dashlane - helaas wilt Dashlane nog steeds geen WP app maken, dus dit blijft een issue. Ik wil niet overstappen op een andere password manager. Zal wel weer in de browser moeten dan.

Ik weet dat ik dit ook zelf kan zoeken, maar soms weten anderen net iets meer. Zoals die Striver app bijvoorbeeld… Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Stanevo6 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:00:

OH bij de nieuwe Skype Preview dien je op de telefoon weer de codes in te vullen van de apparaten waarop je ook Skype Preview hebt staan. deze apparaten genereren de codes. zie instellingen.
na deze update dus weer even zaken instellen, althans wil je kunnen chatten / sms'n op je pc of notebook.
Meerdere apparaten skype preview , maar nergens codes moeten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
@ Shiptronic

raar niet? hier werkte niks meer zonder de codes in te voeren. alleen de mobiele tel kon gebruik maken van Skype.

soms heb ik het idee dat ik steeds verder het bos in ga, en dan zonder gids. :)
misschien denken ze dat bij MS ook wel. het OS wordt steeds ingewikkelder maar ook complexer. alles moet communiceren. wel respect voor de developers.

ps. wat ik zo wel eens lees op Tweakers over het Apple OS, nou dat dak is ook niet waterdicht. zeker niet de laatste tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Stanevo6 op 14-12-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:34
Goed nieuws: Alcatel Idol 4S komt waarschijnlijk naar Europa. Bron: http://m.windowscentral.c...s-windows-10-more-markets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Mja zolang er geen nieuwe apps uitkomen en apps worden ingetrokken :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Isane schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:02:
[...]
Mja zolang er geen nieuwe apps uitkomen en apps worden ingetrokken :'(
Wat is er aan (belangrijke) apps ingetrokken en wat zou jij graag aan nieuwe apps zien, wat mis je op dit moment?

Testing, one, two ...

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:00
Ik heb mijn telefoon opnieuw geïnstalleerd met WDRT, en bij het instellen heb ik de back-up terug gezet.
Graag zou weer naar Windows Insider gaan maar als ik dat wil instellen geeft de telefoon aan dat ik geen internet heb terwijl dat wel zo is.
En als ik kijk bij bekende netwerken dan laat die daar niet alles zien, ik zie daar alleen de netwerken die ik na de installatie heb toegevoegd.

Of kan ik het beste een helemaal clean installatie doen zonder back-up?

• kruila
mbenjamins schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:33:
Ik heb mijn telefoon opnieuw geïnstalleerd met WDRT, en bij het instellen heb ik de back-up terug gezet.
Graag zou weer naar Windows Insider gaan maar als ik dat wil instellen geeft de telefoon aan dat ik geen internet heb terwijl dat wel zo is.
En als ik kijk bij bekende netwerken dan laat die daar niet alles zien, ik zie daar alleen de netwerken die ik na de installatie heb toegevoegd.

Of kan ik het beste een helemaal clean installatie doen zonder back-up?
probeer eerst eens:
uitzetten, ff wachten, opnieuw aanzetten, of soft reset.
Heb je trouwens de wifi al een keer uitgezet en daarna weer aangezet?

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

In die link staat dat hij zeker naar Frankrijk komt = EU. Dus vanuit Frankrijk importheffingvrij te importeren naar andere EU-landen.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Aniki schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:31:
Heb sinds 2012 een Lumia 920, die ligt nu alweer een jaar aan het infuus (is mn prive telefoon die ik heb doorgeschakeld naar mijn werktelefoon, iPhone6 en via web whatsapp gebruik). Telefoon is niet echt meer bruikbaar.

Ik moet mijn werktelefoon binnenkort inleveren, maar was toch niet zo blij met iOS. Ik vind de windows phones nog steeds superieur qua bouwkwaliteit en specs en ook het OS vind ik veel fijner. Mijn 920 kon in 2012 al draadloos opladen, mijn iPhone 6 kan dat nog steeds niet.

Mijn grootste struikelblok zijn de apps en een aantal handigheidjes die ik nu graag gebruik op de iPhone. Gezien het feit dat de 950 nu zo goedkoop is, denk ik eraan die te kopen en dan te wachten tot MS eindelijk heeft uitgevonden hoe ze W10 op ARM kunnen laten draaien zodat de Surface Phone kan komen ;)

Ik zag al in dit topic dat er voor Strava een alternatief is: Striver. Kan iemand mij wat feedback en alternatieven geven voor onderstaande apps?

Strava - Striver (wat mis je tov de offiele app?)
Health - Ik lees overal dat Microsoft Health ten dode opgeschreven is nu ook schijnbaar de Band niet meer verder wordt ontwikkeld. Er is zelfs een migratietool van Apple om je data van MS over te zetten. Ik gebruik dit veel, zeker gezien de integratie met andere apps. Houdt een 950 automatisch je stappen bij etc? Moet je dan Microsoft Band app of HealthVault gebruiken?
Sleep Cycle - synct met Health en houdt slaappatroon bij.
Life Cycle - mooie app van dezelfde ontwikkelaar. Brengt je dag in kaart door bij te houden waar je bent en hoe lang je daar bent. Is er iets soortgelijks?
Dashlane - helaas wilt Dashlane nog steeds geen WP app maken, dus dit blijft een issue. Ik wil niet overstappen op een andere password manager. Zal wel weer in de browser moeten dan.

Ik weet dat ik dit ook zelf kan zoeken, maar soms weten anderen net iets meer. Zoals die Striver app bijvoorbeeld… Thanks!
Ik weet het fijne van je genoemde apps niet, maar is de "goeie ouwe" Fitbit een optie voor je?
Die app staat al standaard geinstalleerd op Windows Mobile 10.
Het doet aan stappen tellen, slaapritme, activiteiten etc.
Meer info over wat het kan:
http://www.fitbit.com/nl/compare
https://www.microsoft.com/en-us/store/p/fitbit/9wzdncrfj1xx

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:00
kruila schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:19:
[...]

probeer eerst eens:
uitzetten, ff wachten, opnieuw aanzetten, of soft reset.
Heb je trouwens de wifi al een keer uitgezet en daarna weer aangezet?
Dat heeft niet geholpen ben weer terug naar de fabrieksinstellingen gegaan en nu ben ik weer Insider.
Maar laat nog steeds niet alle WiFi netwerken zien die ik eerst had, of zullen die ook past weer zichtbaar zijn als ik weer in de fast ring zit, of ben ik alles kwijt?
Op mijn laptop werkte het laatst wel dat die een wifi netwerk pakte waar ik alleen met de telefoon mee verbonden was.

• kruila
mbenjamins schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:17:
[...]

Dat heeft niet geholpen ben weer terug naar de fabrieksinstellingen gegaan en nu ben ik weer Insider.
Maar laat nog steeds niet alle WiFi netwerken zien die ik eerst had, of zullen die ook past weer zichtbaar zijn als ik weer in de fast ring zit, of ben ik alles kwijt?
Op mijn laptop werkte het laatst wel dat die een wifi netwerk pakte waar ik alleen met de telefoon mee verbonden was.
ik zou eerst de non-insider eens goed proberen, en pas dan (als dat goed werkt) eventueel overstappen naar de insider versie

• Stanevo6
Microsoft sluit Deal met Here:
nieuws: Microsoft sluit contract met Here voor gebruik van kaarten en data

die zal dan weer terug komen naar Windows Mobile denk ik zo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stanevo6 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:35:

Volgens mij is het artikel niet helemaal juist geschreven.

Vanaf hier staat hoe het werkelijk zit; GerCor in "Windows Phone Store en applicaties"

Testing, one, two ...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mbenjamins schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:17:
[...]

Als je op een insider build teruggaat naar fabrieksinstellingen dan blijf je op dezelfde build, he. De enige manier om van fast naar slow of van fast/slow naar release te gaan, is:
  • Wachten tot er een insider build gepushed wordt naar slow of release, die nieuwer (of gelijk) aan je huidige build is.
  • De Windows Device Recovery Tool gebruiken om een release build from scratch op je telefoon te zetten. Dit gaat uiteraard gepaard met een "factory reset", dus je bent alles kwijt. Een backup van je insider build terugzetten op een release build gaat geheid gepaard met enorm veel problemen (ik heb het zelf vorige week nog geprobeerd, ik had niet eens een home screen meer, alleen de volledige lijst met apps deed het ;))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Aegir81
  • Laatst online: 13-09 19:02
Skype Preview

Sinds deze middag toont het Skype-icoon een sterretje i.p.v. het aantal notificaties. Wanneer ik erop klik sluit het programma binnen de seconde weer af.

Wat ik al probeerde:Toestel: 950XL. Gisteren installeerde ik een update, dit zijn de apparaatgegevens. Versie 1607. 10.0.14393.576

Iemand tips of suggesties? Of iemand die weet waarvoor het sterretje staat?

[ Voor 9% gewijzigd door Aegir81 op 15-12-2016 17:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
Aegir81 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:18:
[afbeelding]

Sinds deze middag toont het Skype-icoon een sterretje i.p.v. het aantal notificaties. Wanneer ik erop klik sluit het programma binnen de seconde weer af.

Wat ik al probeerde:Toestel: 950XL. Gisteren installeerde ik een update, dit zijn de apparaatgegevens. Versie 1607. 10.0.14393.576

Iemand tips of suggesties? Of iemand die weet waarvoor het sterretje staat?
Eh ..... sinds deze middag? Nooit anders geweest sinds de introductie van Skype preview (voorheen op Nederlands ingestelde toestellen: Skype voorbeeld)

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Als ik een contact verwijder uit de Personen-app, staat deze er een dag later weer in. Het lijkt wel of er steeds een backup terug wordt gezet. De contacten heb ik opgeslagen in Outlook.com. Iemand een idee?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Bacchus
Stanevo6 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:35:

Volgens mij gaat het alleen om data: kaarten, poi's etc. Die kwamen volgens altijd al (via Bing Maps) van Here, dacht ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MelvinB schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:26:
Als ik een contact verwijder uit de Personen-app, staat deze er een dag later weer in. Het lijkt wel of er steeds een backup terug wordt gezet. De contacten heb ik opgeslagen in Outlook.com. Iemand een idee?
Yep, dat komt door Skype preview. Die vindt namelijk dat je niks mag veranderen. :9
Nee hoor, gewoon waardeloze synchronisatie. Enige oplossing is Skype preview verwijderen en wachten tot de geleerden in de US Redmond met een oplossing komen. Ik heb Skype zelf ook een week verwijderd en sinds vandaag weer geïnstalleerd. Voorlopig gaat het nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
GerCor schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 03:31:
[...]

Yep, dat komt door Skype preview. Die vindt namelijk dat je niks mag veranderen. :9
Nee hoor, gewoon waardeloze synchronisatie. Enige oplossing is Skype preview verwijderen en wachten tot de geleerden in de US Redmond met een oplossing komen. Ik heb Skype zelf ook een week verwijderd en sinds vandaag weer geïnstalleerd. Voorlopig gaat het nog goed.
We gaan dan skype maar eens verwijderen. Die gebruik ik toch niet. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
hardware-lover schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:20:
[...]

Wat is er aan (belangrijke) apps ingetrokken en wat zou jij graag aan nieuwe apps zien, wat mis je op dit moment?
-Domoticz (Ticz is wel een vervanger)
-Pushalot is uit de store gehaald (gebruikte ik voor notificaties voor domoticz)
-DLINK camera is uit de store gehaald (voor de IP camera)

en een paar leuke/handige apps die ik mis/uit de store zijn
-Flightradar
-RTL XL (mobiele site werkt ook kwam ik achter)
-Uitgebreide internet bankieren van ABN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07

PeaceNlove

Deugleuter

Isane schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:58:
[...]
Wat is er mis met de Domoticz responsive site? Ik kan er erg goed mee werken op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:58
Isane schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:58:
[...]

-Pushalot is uit de store gehaald (gebruikte ik voor notificaties voor domoticz)
-DLINK camera is uit de store gehaald (voor de IP camera)

en een paar leuke/handige apps die ik mis/uit de store zijn
-Flightradar
-RTL XL (mobiele site werkt ook kwam ik achter)
-Uitgebreide internet bankieren van ABN
Ik zie dat pushalot weg is. Ik heb hem er gelukkig nog opstaan en hij doet het ook nog prima, dus vaag dat deze gepulled is. Ik zie dat je ook gereageerd hebt op reddit, maar ook daar blijft het stil. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:20:
[...]

Zowat alles. Het is niet alleen wat je op dit moment mist maar de grabbelton zoals bij Android of iOS is er gewoonweg niet. Mis ik een bepaalde app of functionaliteit dan is dat bijna altijd in de playstore te vinden.
Wat heb je aan een OS waarvan er zo weinig apps zijn? Letterlijk weinig.
Ik zou echt windows 10 mobile willen proberen maar die luxe van android geef ik gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
[...]

In Skype Preview kun je ook de optie om te synchroniseren met je people-app uitzetten. Verhelpt dit het probleem niet?

Als je Skype gebruikt met de Microsoft-account waarmee je ook je telefoon gebruikt, voegt deze optie volgens mij sowieso weinig toe, aangezien de lijsten reeds via de servers van Microsoft gesynchroniseerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

[ Voor 104% gewijzigd door hardware-lover op 17-12-2016 17:57 . Reden: geeft geen antwoord op vragen, dus overbodig ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Laatst online: 13-09 19:02
GerCor schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:26:
[...]

Eh ..... sinds deze middag? Nooit anders geweest sinds de introductie van Skype preview (voorheen op Nederlands ingestelde toestellen: Skype voorbeeld)
Oei, dat sterretje was me dus nog niet opgevallen (gebruik het nog niet zo lang), waarschijnlijk omdat ik via de notificaties het programma open. Bedankt voor de reactie.
Het probleem van het niet opstarten is ook opgelost na de laatste update. Het lag aan Skype zelf. Meer info hier: https://www.neowin.net/ne...insiders-on-pc-and-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
[...]

Je kan ik outlook geen skype contact verwijderen, dat moet je in skype doen. Maar volgens mij moet je andersom werken, als een contact 2x voor komt even koppelen en je ziet hem maar 1x weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Ik heb een probleem, de app scherm van microsoft zelf wil niet updaten. Ik krijg een foutmelding maar kan niet achterhalen wat de foutcode is. De foutcode wordt niet getoond. Ik heb opnieuw opgestart en opnieuw proberen te updaten maar ook dan krijg ik foutmelding.
Iemand enig idee hoe ik alsnog kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
shiptronic schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:17:
[...]
Je kan ik outlook geen skype contact verwijderen, dat moet je in skype doen. Maar volgens mij moet je andersom werken, als een contact 2x voor komt even koppelen en je ziet hem maar 1x weergegeven.
Nee, je kunt in Outlook.com geen Skypecontact verwijderen. Maar eh .... ik ga geen contacten koppelen die 2 keer voorkomen, ook niet de contacten die 8 keer voorkomen. Als het werkt zoals het moet komt een contact maar 1 keer voor. Ik heb een contact in Outlook, dezelfde contact in Skype en Exchange. Die 3 koppel ik. Maar dus niet 4 keer dezelfde Outlook contact. Daar verwijder ik er 3 van. Alleen, kijk ik een tijd later staan er weer 4.
badluckboy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:45:
Ik heb een probleem, de app scherm van microsoft zelf wil niet updaten. Ik krijg een foutmelding maar kan niet achterhalen wat de foutcode is. De foutcode wordt niet getoond. Ik heb opnieuw opgestart en opnieuw proberen te updaten maar ook dan krijg ik foutmelding.
Wat is 'de app scherm van Microsoft zelf'? Zegt me niks.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 16-12-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:18:
[...]

Dit is een antwoord waar niemand eigenlijk iets mee kan beginnen. Wat heb je aan 1000 scheten apps als één werkende app ook al voldoende is? Dus ben eens concreter (als je dat kunt zijn), of heb je de ervaring zelf niet eens opgedaan met een W10M toestel en is het meer een gevoel misschien?

Ik zal je alvast op weg helpen. Snapchat is er niet, halleluja!
Zo een antwoord verwachtte ik al van iemand die waarschijnlijk fan is en blind is voor kritiek.
Je moet beter lezen dat ik wel op een ander Windows 10 wil overstappen. Alleen MS heeft het zelf verkloot.

Jouw mening is ongefundeerd en telkens komen met 1000 scheetapps is ronduit vermoeiend.
Nee die zijn er niet en ja er zijn giga veel handige apps. Wil je dat niet erkennen valt er weinig te discussieren. Ik doe dat op basis van feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinB
Wasrek schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:59:
[...]
In Skype Preview kun je ook de optie om te synchroniseren met je people-app uitzetten. Verhelpt dit het probleem niet?

Als je Skype gebruikt met de Microsoft-account waarmee je ook je telefoon gebruikt, voegt deze optie volgens mij sowieso weinig toe, aangezien de lijsten reeds via de servers van Microsoft gesynchroniseerd zijn.
Skype verwijderd, maar contactpersoon stond even later weer in Personen. Skype weer geïnstalleerd, maar in de opties stond syncen ook al uit. Wat irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MelvinB schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:27:
[...]
Skype verwijderd, maar contactpersoon stond even later weer in Personen. Skype weer geïnstalleerd, maar in de opties stond syncen ook al uit. Wat irritant dit.
Hehe, medeslachtoffer. Ja, balen inderdaad. Maar zoals geschreven. Ik heb Skype preview verwijderd en pas na een week weer geïnstalleerd. Tot nu toe gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
GerCor schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:
[...]

Nee, je kunt in Outlook.com geen Skypecontact verwijderen. Maar eh .... ik ga geen contacten koppelen die 2 keer voorkomen, ook niet de contacten die 8 keer voorkomen. Als het werkt zoals het moet komt een contact maar 1 keer voor. Ik heb een contact in Outlook, dezelfde contact in Skype en Exchange. Die 3 koppel ik. Maar dus niet 4 keer dezelfde Outlook contact. Daar verwijder ik er 3 van. Alleen, kijk ik een tijd later staan er weer 4.

[...]
Klopt die ervaring heb ik ook, sommige dingen heb ik me maar bij neer gelegt zoals het verdwijnen van de avatar/plaatjes bij personen. En ineens deden ze het weer. ( alleen lukt dat dan weer niet bij personen en skype, in outlook een plaatje gen is niet zichtbaar bij skype , en bij skype kan je niet zelf een plaatje aan een persoon hangen)

Maar ik krijg het idee, dat elk apparaat wat je gebruikt zijn eigen lijst met personen of zo krijgt. Ik gebruik op ~ 4 computers , 2PC en 2 Laptops windows 10 met een account, en een telefoon. het lijkt er op dat elke computer zijn eigen outlook ingang krijgt oid. Ik maak me er niet meer druk om zal wel goed komen zolang er geen contacten verdwijnen, vreemd vind ik het wel. Dit soort dingen en niet syncen van de calander is meer een reden om niet voor WM te kiezen , dan een niet bestaande app in de store.

Ik vind het een mooi platform, Apple kan ik niets mee, android heb ik , maar heb iets tegen google. Ik probeer nog even vol te houden en hoop dat ze eea goed krijgen, dat moet ik dan wel erkenne aan google , het werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:10:
[...]
Zo een antwoord verwachtte ik al van iemand die waarschijnlijk fan is en blind is voor kritiek.
Je moet beter lezen dat ik wel op een ander Windows 10 wil overstappen. Alleen MS heeft het zelf verkloot.

Jouw mening is ongefundeerd en telkens komen met 1000 scheetapps is ronduit vermoeiend.
Nee die zijn er niet en ja er zijn giga veel handige apps. Wil je dat niet erkennen valt er weinig te discussieren. Ik doe dat op basis van feiten.
Dat zijn dan jouw feiten want blijkbaar begrijp je niet wat de bedoeling is van Microsoft. Microsoft biedt een OS en daarnaast een flink aantal applicaties. Wil jij een app van een bedrijf dan vraag je dat aan dat specifieke bedrijf. En die zullen waarschijnlijk met een antwoord komen zoals: het marktaandeel van Windows 10 Mobile is te klein om een investering te rechtvaardigen. Het is dus een kwestie van vraag en aanbod. Het staat elk bedrijf vrij een app aan te bieden in de store. Er zijn weinig fabrikanten die de hardware willen maken voor W10M. En zo is het cirkeltje rond. Dus, om nou te zeggen dat Microsoft het verkloot heeft is slechts een mening maar heeft wat mij betreft erg weinig met feiten te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

[ Voor 104% gewijzigd door hardware-lover op 17-12-2016 17:55 . Reden: n.v.t. geworden ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
GerCor schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:

Wat is 'de app scherm van Microsoft zelf'? Zegt me niks.
hij staat onder instellingen> extra's>scherm(het is een app van microsoft zelf, een systeem app)

[ Voor 46% gewijzigd door badluckboy op 16-12-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
badluckboy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:45:
Tot nu toe heb ik een paar keer een probleem gehad met het update van een app. In alle gevallen speelde dit met apps op de SD-card en in alle gevallen was dit opgelost door de apps terug te verplaatsen naar de telefoon. Vervolgens kon ik ze updaten en hierna weer gewoon terugverplaatsen naar de SD-card. Ik weet niet of dit bij jou ook het probleem is, maar je kunt het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
badluckboy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:45:
[...]
hij staat onder instellingen> extra's>scherm(het is een app van microsoft zelf, een systeem app)
O. Ik noem dat een instelling. Voor mij zijn apps apps die voorkomen in mijn applijst. Maar goed ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Hij staat nergens in een lijst met apps, het is een systeem instelling en de telefoon wil deze updaten maar het lukt steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Het lijkt erop dat sinds de laatste update (14393.576) het toetsenbord beter werkt in het NL. Merkte vergeleken met 8.1 echt een achteruitgang, maar die lijkt nu weer hersteld te zijn, zeker als het om swypen gaat. Meer mensen dit gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

badluckboy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:45:
[...]
Ik heb onder "Extra's" geen keuze voor > "scherm"? Zit ik op de verkeerde plek te kijken misschien binnen "alle instellingen"?

Even voor alle duidelijkheid. Op welk toestel en met welke W10M build ben je bezig?

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 16-12-2016 17:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:46:
[...]

Ik heb onder "Extra's" geen keuze voor > "scherm"? Zit ik op de verkeerde plek te kijken misschien binnen "alle instellingen"?
Nee hoor .... jij hebt een W10M toestel. Dit komt voor bij de WP8 toestellen die nu ook W10M als OS hebben. Dit soort extra-tjes blijven er altijd inzitten. Zo kun je met een 930 o.i.d. ook je scherm altijd aan laten staan. Lukt je in W10M (950) niet.

Pagina: 1 ... 103 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M