Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34
Maar maken jullie ook gebruik van Skype preview? Die heb ik verwijderd. Ik kwam erachter, weer bij mijn broer (zucht), dat toen ik zijn nieuwe mobiele telefoonnummer had ingevoerd en het oude had verwijderd na een paar minuten het nieuwe nummer er doodleuk uitgegooid werd en het oude nummer er weer in stond. En dat meerdere keren. Paar keer aangepast, werd elke keer ongedaan gemaakt. 1 keer werd het zo bizar dat ik mijn broer er 2 keer in had staan. 1 keer met - weer - zijn oude nummer en 1 keer zonder een nummer. Alleen zijn naam. Toen Skype preview overal verwijderd en probleem is opgelost. En, op Outlook.com, zal me dat een worst zijn maar ik word daar wel kriegel van als ik dat op mijn 950 heb staan. De 950, mijn schatje .... <3

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
GerCor schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:34:
Maar maken jullie ook gebruik van Skype preview? Die heb ik verwijderd. Ik kwam erachter, weer bij mijn broer (zucht), dat toen ik zijn nieuwe mobiele telefoonnummer had ingevoerd en het oude had verwijderd na een paar minuten het nieuwe nummer er doodleuk uitgegooid werd en het oude nummer er weer in stond. En dat meerdere keren. Paar keer aangepast, werd elke keer ongedaan gemaakt. 1 keer werd het zo bizar dat ik mijn broer er 2 keer in had staan. 1 keer met - weer - zijn oude nummer en 1 keer zonder een nummer. Alleen zijn naam. Toen Skype preview overal verwijderd en probleem is opgelost. En, op Outlook.com, zal me dat een worst zijn maar ik word daar wel kriegel van als ik dat op mijn 950 heb staan. De 950, mijn schatje .... <3
Heb zelf niet zulke problemen met Skype preview, maar moet zeggen dat ik mijn nummer al minimaal 10 jaar niet heb veranderd. Enige wat niet lekker werkt is de notificatie. Krijg altijd een sterretje te zien in plaats van een nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Swerfer schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:43:
[...]

Welke app was het? Ik heb wel een paar apps in de store staan en kan die van jou er nog wel bij plaatsen, mist hij in C# is geschreven.
Ik heb je zo juist een pb gestuurd ;-)

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
vali schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:10:
[...]

Heb zelf niet zulke problemen met Skype preview, maar moet zeggen dat ik mijn nummer al minimaal 10 jaar niet heb veranderd. Enige wat niet lekker werkt is de notificatie. Krijg altijd een sterretje te zien in plaats van een nummer.
Ik ook, maar dat zal de 'Preview' verklaren. Gebruik trouwens, zoals geschreven, Skype preview niet meer. Daarvoor in de plaats GroupMe. Mooie notificaties met foto. _/-\o_

Gebruikte Skype alleen voor chat en de animaties vind ik helemaal super, echt grappig. Dat is dan weer een stuk minder in GroupMe. Keuzes ......

Klein minpuntje: Als ik de berichten op de PC heb gelezen geeft mijn 950 nog steeds het aantal notificaties aan. Zodra ik GroupMe op de 950 open verdwijnen ze. Mag wat mij betreft wel op de 950 gebeuren zodra ik ze op de PC heb gelezen.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 04-12-2016 14:39 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Is er ergens een uitleg beschikbaar om de data van de oude SD kaart naar een nieuw SD kaart over te zetten? Is het gewoon een kwestie van kopiëren of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:58
Freakster86 schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:57:
Is er ergens een uitleg beschikbaar om de data van de oude SD kaart naar een nieuw SD kaart over te zetten? Is het gewoon een kwestie van kopiëren of?
volgens mij kun je dat gewoon kopiëren, gewoon proberen, als het niet goed gaat heb je altijd alles nog op de oude sdkaart staan, en kun je naar andere oplossingen gaan zoeken
(dus pas de oude wissen als je 100 procent zeker bent dat alles op de nieuwe functioneert)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
kruila schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:04:
[...]

volgens mij kun je dat gewoon kopiëren, gewoon proberen, als het niet goed gaat heb je altijd alles nog op de oude sdkaart staan, en kun je naar andere oplossingen gaan zoeken
(dus pas de oude wissen als je 100 procent zeker bent dat alles op de nieuwe functioneert)
Helaas, maar dit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Freakster86 schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:04:
[...]

Helaas, maar dit werkt niet.
volgens mij gaat dit goed met bestanden die je zelf geproduceerd hebt, zoals foto's, tekstbestanden etc. apps daarentegen zul je opnieuw moeten installeren.
Het is misschien zinvol dat je duidelijk aangeeft met welk soort bestanden het wel goed gaat en met welk soort bestanden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik wil alle data (dus ook apps) overzetten naar een nieuwe SD kaart. Dus inclusief apps e.d. Gewoon een clone van de huidige SD kaart maken en op een grotere terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Freakster86 schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:10:
Ik wil alle data (dus ook apps) overzetten naar een nieuwe SD kaart. Dus inclusief apps e.d. Gewoon een clone van de huidige SD kaart maken en op een grotere terugzetten.
ik denk dat dit met alle data goed zal gaan, BEHALVE met de apps, die zul je opnieuw moeten installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:58
Ik denk ook dat het misgaat op de apps, je kan alle data (foto's, kaarten, downloads, etc) op jouw SD zetten en kopiëren, maar apps gaat mis zo gauw je de SD gaat kopiëren of vervangen. Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar wanneer jouw telefoon opslag groot genoeg is, zet daar standaard de apps op, en rest kan op de SD kaart. Zo heb ik mijn telefoon ook ingesteld.

Stel dat je dan om wat voor reden ook de SD kaart wil vervangen, hoef je de apps niet opnieuw te installeren en in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Lijkt me niet de bedoeling als je de zaak encrypted hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nope, gaat niet werken.
De reden daarachter is of was om piraterij niet in de hand te werken.

De enige optie naast het opnieuw installeren van het geheel is om voordat je de kaart verwisselt al je apps verplaatsen naar het telefoongeheugen.
Dan verwissel je de kaart en zet alles weer terug.
Je eigen data ( foto, video, documenten etc. ) kan je gewoon rechtstreeks overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
12 uur vandaag, dus niet schrikken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Flyu5gxft0cThBugCWzkWnCM/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
GerCor schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:55:

[afbeelding]
Beetje jammer dat ik deze nu 'pas' lees.... :X

(@Punkrocker) Was dankzij de reclames op TV gelukkig wel op de hoogte en schrok dus niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door St00mwals op 05-12-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:25

Punkrocker

Mostly harmless

GerCor schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:55:

[afbeelding]
Te laat gelezen. :P
Schrok me rot. Maar evengoed bedankt voor de waarschuwing. 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

St00mwals schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:13:
[...]
Beetje jammer dat ik deze nu 'pas' lees.... :X
Het werd al een tijdje dagelijks aangekondigd door onze overheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 09:49
Hoorde gehele afdeling op mijn werk zich kapot schikken haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:37
Niets ontvangen van NL-Alert.
Kan de instellingen ook zo niet terugvinden op mijn 640XL..

Handleiding op de site voor het instellen van de telefoon is ook niet erg duidelijk.

Als iemand weet waar wat te vinden is houd ik mij aanbevolen :-)

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
MarchelHoek schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:47:

Handleiding op de site voor het instellen van de telefoon is ook niet erg duidelijk.

als je terugleest in dit forum dan vind je ook waar deze instellingen staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Heb je een niet NL toestel? Dan werkt het niet.

Op mijn GB Lumia 930 doet NL Alert het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

Instellingen >> Systeem >> Berichten >> Instellingen voor noodberichten wijzigen >> Meldingen voor noodgevallen / NL-Alerts Aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:37
Rockvee2 schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:54:
[...]

Dat is het, mijn toestel is in basis een Frans model.
Thanks..

Excuus dat ik het niet via teruglezen van het topic heb opgezocht

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Rockvee2 schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:54:
[...]

Ik heb een Italiaans toestel, en NL alert doet het sinds vandaag voor het eerst. Ik denk dat het ff duurt voordat jouw nummer met emei nummer bekend is bij NL alert als een toestel dat in Nederland gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
ardvark99 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:18:
[...]

Ik heb een Italiaans toestel, en NL alert doet het sinds vandaag voor het eerst. Ik denk dat het ff duurt voordat jouw nummer met emei nummer bekend is bij NL alert als een toestel dat in Nederland gebruikt wordt.
Hoe weet je waar de tel. vandaankomt?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

Op mijn via Microsoft Frankrijk bestelde 950 dual sim ook gewoon de melding gekregen..

All settings>Messaging >Sim Provider kiezen (dual sim) >onderaan scherm 'Change emergency alert settings' > Emergency alerts

Daar kan je NL-alert aan/uitzetten. Standaard stond het aan, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
stevens20 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:26:
[...]

Hoe weet je waar de tel. vandaankomt?
Omdat er in de verpakking boekjes met alleen de Italiaanse taal in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
Het heeft er volgens mij meer mee te maken of je telefoon bepaalde hardware heeft. Mijn 925 had die bijvoorbeeld niet, de 950 wel. De instellingen worden normaal gesproken door je provider gepusht, dacht ik. Je kan ze natuurlijk ook zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Als het een 000-88 CV is zal je NL-Alerts moeten kunnen ontvangen. en ook alle standaard NL CV's
Diverse buitenlandse CV's ondersteunen de NL-Alerts niet. 000-GB, 000-DE zijn er enkele die geen NL-Alerts ondersteunen bijvoorbeeld

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
GiLeX schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:28:
Als het een 000-88 CV is zal je NL-Alerts moeten kunnen ontvangen. en ook alle standaard NL CV's
Diverse buitenlandse CV's ondersteunen de NL-Alerts niet. 000-GB, 000-DE zijn er enkele die geen NL-Alerts ondersteunen bijvoorbeeld
En dat in 1 Europa. Dat is eigenlijk gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:52
GerCor schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:44:
[...]

En dat in 1 Europa. Dat is eigenlijk gewoon slecht.
Tja.. Iets met de overheid en het wiel opnieuw willen betalenuitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Mijn Mobiele Operator code is idd 000-88. Ik heb mijn toestel sinds december 2015, en dit is de eerste keer dat ik een NL alert bericht krijg. 000-88 is een wereld wijde operator code.

Zie hier voor alle gebruikte codes.
https://mspoweruser.com/m...eive-new-firmware-update/
en
MSDN: Registry values for carrier-unlocked phones - Windows 10 hardware dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Ik heb vandaag wel een NL-Alert gehad op mijn 640XL, maar die begon alleen te trillen. Gaf geen geluid. Kan je dat nog ergens instellen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
urk_forever schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:50:
Ik heb vandaag wel een NL-Alert gehad op mijn 640XL, maar die begon alleen te trillen. Gaf geen geluid. Kan je dat nog ergens instellen?
Telefoon van 'stil' afhalen :P

Ik weet trouwens niet wat een NL-Alert doet als je je telefoon op stil hebt staan. Misschien dat die toch geluid gaat maken? Weet iemand dat?

Mijn L950XL (Ziggo) gaf ook voor het eerst leven bij een testalarm. Ik had wel 2x eerder een echt alarm gehad, maar voorheen bleef het test-alarm weg...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Swerfer schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:59:
[...]

Telefoon van 'stil' afhalen :P
Vergeten te melden, maar telefoon stond niet op stil :)

Hail to the king baby!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Zag dit voorbij komen, mooi bedacht.

http://somethingcotton.info/

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb zo te zien een 000-gb . Zou je je telefoon kunnen flashen zodat je wel nl alert kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rockvee2 schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:30:
[...]
Ik heb zo te zien een 000-gb . Zou je je telefoon kunnen flashen zodat je wel nl alert kan ontvangen?
http://www.lumiafirmware.com/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Swerfer schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:59:
[...]

Ik weet trouwens niet wat een NL-Alert doet als je je telefoon op stil hebt staan. Misschien dat die toch geluid gaat maken? Weet iemand dat?
Mijn telefoon staat 100% op stil (zowel de apps, belsignaal, wekker (handig...) als alle andere zaken... ik wil gewoon nooit geluid horen uit dat ding (trillen staat ook uit)).

NL bericht vandaag 2x ontvangen om 12:00 uur - maar zonder geluid of tril... dus blijkbaar wordt dat netjes opgevolgd (als ik wil sterven tijdens een ramp door in stilte te willen leven, mag dat dus gewoon).

Verder kan een Italiaan in Nederland ook gewoon NL alert ontvangen, als zijn toestel uit Italië komt; maar dan moet hij wel contact leggen (roaming) met de lokale provider - want die pushed de setting door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Leuk gemaakt, maar dat bestond al en is enorm geflopped...

Blackberry zat vol met "hidden" gestures die geen hond kon onthouden en niemand wist vervolgens hoe ze (zonder visuele indicatoren) moesten navigeren.

Het weglaten van de startknoppen is waarschijnlijk ook wel bekend hier :) en dat heeft MS een paar jaar gelden héél snel teruggedraaid, omdat niemand wist hoe je anders bij 'start' kwam.

De charms-balk was ook onduidelijk voor 99% van de gebruikers, enz...

MS heeft alles geprobeerd om "anders" te doen, niemand accepteerde dat... gevolg is dat ze nu maar gewoon de meute volgen en in ieder geval een stuk minder stront over zich heen krijgen (iconen, ipv. tekst - hamburger, ipv. three dots, etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:27:
[...]

Leuk gemaakt, maar dat bestond al en is enorm geflopped...

Blackberry zat vol met "hidden" gestures die geen hond kon onthouden en niemand wist vervolgens hoe ze (zonder visuele indicatoren) moesten navigeren.

Het weglaten van de startknoppen is waarschijnlijk ook wel bekend hier :) en dat heeft MS een paar jaar gelden héél snel teruggedraaid, omdat niemand wist hoe je anders bij 'start' kwam.

De charms-balk was ook onduidelijk voor 99% van de gebruikers, enz...

MS heeft alles geprobeerd om "anders" te doen, niemand accepteerde dat... gevolg is dat ze nu maar gewoon de meute volgen en in ieder geval een stuk minder stront over zich heen krijgen (iconen, ipv. tekst - hamburger, ipv. three dots, etc...).
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2c578c421e09d320d25739891deb88c0.png

of

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6fa283a26baba8536637a1b41aa51290.png

Vindt de 1e echt stukken mooier, en duidelijker. Trouwens mijn startbalk verbergt automatisch.

En dit is geniaal.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/adc07d13804c7e84829716a2616b0b0c.png

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
kevin33 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:46:

[...]

Vindt de 1e echt stukken mooier, en duidelijker. Trouwens mijn startbalk verbergt automatisch.

En dit is geniaal.
Ik vind het ook mooi bedacht, maar uit het oogpunt van UA en UX is het niet handig elementaire acties te verbergen achter een swipe...

Dat "wij" Tweakers dat wel snappen is een ander verhaal - maar W10M is al "anders" dan de rest en de meeste mensen snappen dat niet eens... laat staan als je met gestures en swipes je interface gaat aansturen.

Ik werk nu een kleine 25 jaar als UA / UX designer en het zal je verbazen hoeveel mensen een button niet zien / snappen, ook al staat er een dikke vette pijl "KLIK HIER!!!!1!!1" bij en is de button rood op een witte achtergrond...

Er zijn al zo veel van dit soort mockups gemaakt, en deze is er gewoon één uit de rij van vele(n)...

Afbeeldingslocatie: https://pre02.deviantart.net/afdd/th/pre/f/2014/358/c/3/windows_10_ui_concept_by_solmiler-d8b2ttz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/1400/88c76432664259.568e81a3cc02c.png

Afbeeldingslocatie: https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/1400/5a178332664259.5693b44883d02.png

[ Voor 42% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-12-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:51:
[...]

Ik vind het ook mooi bedacht, maar uit het oogpunt van UA en UX is het niet handig elementaire acties te verbergen achter een swipe...

Dat "wij" Tweakers dat wel snappen is een ander verhaal - maar W10M is al "anders" dan de rest en de meeste mensen snappen dat niet eens... laat staan als je met gestures en swipes je interface gaat aansturen.

Ik werk nu een kleine 25 jaar als UA / UX designer en het zal je verbazen hoeveel mensen een button niet zien / snappen, ook al staat er een dikke vette pijl "KLIK HIER!!!!1!!1" bij en is de button rood op een witte achtergrond...
Je kunt het natuurlijk ook laten werken zonder swipe/gesture of swipe als optie. Qua looks ziet het er stukken strakker uit. Bovendien lijkt het veel meer op de startbalk/taakbalk van Windows 10 desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
kevin33 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:58:
[...]

Bovendien lijkt het veel meer op de startbalk/taakbalk van Windows 10 desktop.
Dat is het probleem... je moet nu (via dat concept) switchen naar multi-task / taak-beheer na de druk op een knop, ipv. dat je de app in kwestie direct launched.

En wat als je een afwijkend scherm hebt met ruimte voor 6 apps in die balk en je heb 10 apps openstaan?

Het is niet voor niets dat er maximaal 3 knoppen (waarvan één programmeerbaar) in de taskbar kunnen staan... dat werkt altijd - en snapt iedereen :)

- edit - Lees anders deze blog eens;

http://www.minimallyminim...3/the-next-microsoft.html

Die gast heeft vier jaar geleden een "nieuw" Microsoft neergezet (op zijn Apple met echte skeuomorph kenmerken...).

Het lijkt angstvallig op het hedendaagse Microsoft :p

[ Voor 19% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-12-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:19
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:00:

Het lijkt angstvallig op het hedendaagse Microsoft :p
...Hij is naar aanleiding van zijn blog aangenomen door Microsoft....

Maar in je link heeft hij voor zover ik weet enkel de logo's aangepast.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
inquestos schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:22:
[...]

...Hij is naar aanleiding van zijn blog aangenomen door Microsoft....

Maar in je link heeft hij voor zover ik weet enkel de logo's aangepast.
Origineel was het wel meer, oa. de corporate identity, branding, etc... op de schop nemen.

Maar er zijn zo veel van die gasten die dit gedaan hebben, ook met de UI van Windows zelf.

Alleen kan ik die linkjes niet terugvinden; de meeste(n) dateerden van rond 2010 / 2013 (toen men nog geloofde dat MS "het nieuwe Apple" zou worden... wat mislukt is... en wellicht binnenkort gaat lukken, omdat Apple going down is en MS juist going up).

- edit - Verzameling fan-art GUI / UI / UA / UX...

http://www.deviantart.com/morelikethis/256496703

[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-12-2016 22:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

V.w.b. Apple is het de laatste tijd idd niet best met steeds maar berichten dat er iets niet lekker zit met de toestellen of het OS, nu ook weer bij de 6S. Samsung, grootaandeelhouder van King of the market OS Android, maakt er eveneens een potje van. Maar als men in het achterhoofd massaal de overstap zou willen maken naar een (950 serie) Windows Pheune dan zijn ze gewoonweg niet of nauwelijks beschikbaar op dit moment.

Ik vind het overigens vaak heel frappant dat de grootste klagers over het Windows mobiele OS, de toestellen, maar vooral het ontbreken van apps, voorheen gebruiker waren van iPhone of Android. Als het dan allemaal zo geweldig is, waarom dan toch de verleiding niet kunnen weerstaan en kiezen voor Windows als mobiel OS? Waarom gaat een iOS gebruiker dan niet naar Android en visa versa?

Noem het maar leedvermaak, maar heel stiekem krijg ik glimlach op het gezicht als ik dit soort berichten lees. Niet dat ik de eigenaren dat toewens, verre van, maar waar komt dat Windows mobiel bashen eigenlijk vandaan? Vond menig W10M gebruiker dat ie eigenlijk Beta tester was toen de 950 serie op de markt kwam, dat is bij de concurrentie simpelweg ook niet anders. Bij de top-toestellen nog wel, quanta costa minimaal vanaf een kleine €1000,-.

Nee, steeds maar reageren bij ieder artikel betreffende W10M, dat dit allang op sterven na dood is, maar vervolgens met een iPhone 6S opgescheept te zitten die werkelijk spontaan dood lijkt te zijn. Zelfs rebooten doet ie niet, valt gewoon uit. Dat zijn toestellen met accu's die geproduceerd zijn tussen september en oktober 2015, dat zullen er nogal wat zijn ben ik bang?

Afijn, had ik al duidelijk gemaakt dat ik erg blij ben met mijn 950 XL en het W10M OS?

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 05-12-2016 23:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
hardware-lover schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:45:
Waarom gaat een iOS gebruiker dan niet naar Android en visa versa?
Omdat mensen gauw vastzitten in een mythe? Ik doorbrak die voor mezelf in 2015.
Wat de boer niet kent...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:45:
V.w.b. Apple is het de laatste tijd idd niet best met steeds maar berichten dat er iets niet lekker zit met de toestellen of het OS
Dat is ook de tendens die ik bedoelde, al lijd ik ongetwijfeld aan tunnel-visie :)

Apple gaat steeds meer de kant op van consumer, niet-pro, duizend in een dozijn, etc... waar MS duidelijk de kant op gaat van pro, innovatie, etc...

Apple kiest voor de grote groep, met het meeste geld (consumers) en MS de kleinere groep, met de strengste eisen (pro).

In het "wereldje" waar ik actief ben (development, design, coding) is 95% Apple-minded en kotsen ze mij uit omdat ik puur met MS en Linux werk; maar dat kan over 5 jaar zo maar anders zijn...

- edit - Je zou voor de gein eens de reacties van de board of directors / decision makers moeten vastleggen, als ik binnenkom met mijn L820 / L950, een Dell Venue Pro 8 en een EEEPC ipv. een iPhone, iPad en Mac Book Air...

Meerdere malen meegemaakt dat een goedgekeurd proof of concept / wireframe / mockup wordt afgekeurd als men merkt dat ik níet in het Apple eco-systeem zit ("want dan ben je per definitie niet professioneel").

Zelfs de "grote" Peter Kentie, de pater familias van het webdesign in Nederland, heeft geweigerd mij te laten afstuderen als eerste student in Nederland via internet - toen bleek dat ik met Windows 3.1 werkte ipv. Mac OS... (in 1996 was dat).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4C7Qqp8.png

Deathgrunt studeert af in 1996, met als onderwerp... een website :p de eerste student ter wereld die afstudeerde op internet (webdesign)...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qNguviJ.png

...probleem; Peter Kentie (rechtsboven in beeld) - de grondlegger van de site van Philips, marktplaats, etc... was mijn rijks-gecommitteerde en weigerde mij te laten afstuderen, toen bleek dat ik op een Vobis X386 PC mijn website had ontworpen en niet op een Mac Classic (1996, again...).

[ Voor 47% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-12-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
ardvark99 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:54:
[...]

Omdat er in de verpakking boekjes met alleen de Italiaanse taal in zat.
Ah en ik maar zoeken in de instellingen 8)7 |:(

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
stevens20 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:25:
[...]

Ah en ik maar zoeken in de instellingen 8)7 |:(
Het enigste wat ik dan nog in de instellingen kan vinden is de Mobiele Operator code 000-88, maar dat zegt verder niets over herkomst land, dit is een wereld wijde code. En bij mij werd ook een headset geleverd, die volgens mij niet bij de NL toestellen geleverd werd. Maar dat zegt ook niets over de herkomst ;)
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:20:
[...]

[...knip...]
Verder kan een Italiaan in Nederland ook gewoon NL alert ontvangen, als zijn toestel uit Italië komt; maar dan moet hij wel contact leggen (roaming) met de lokale provider - want die pushed de setting door.
Ik weet niet wat de criteria zijn voor een NL Alert, maar ik denk niet dat elke buitenlander die gisteren toevallig in Nederland verbleef, ook een NL alert test bericht ontvangen heeft. Voor mij geldt dat ik gisteren in ieder geval voor het eerst de berichten ontvangen heb, en daarvoor niet. Maar dat geldt voor meerdere met een L950 vermoed ik. Hiervoor had ik een Huawei, en duurde het ook een tijd voordat de eerste test berichten binnenkwamen. Terwijl ik nog steeds hetzelfde GSM nummer heb, en dezelfde provider. Na de wisseling naar de L950XL (en sim wissel), heb ik tot gisteren dus geen NL alert berichten ontvangen.

Op het forum werd ook gesteld dat wanneer je een buitenlands toestel hebt, je geen NL alert berichten kan ontvangen. Misschien is dat afhankelijk van de Mobile Operator code, bij mij dus 000-88, wat dus wereld wijd is.

In principe is een NL alert een Cell Broadcast, en geen SMS alert. Dat betekend dus dat elke GSM bij een CB verzending in een bepaald gebied dus het bericht moet ontvangen. Bij SMS moet het GSM nummer van te voren bekend zijn (one to one). Men kan dus eerst kijken welke GSM in een bepaald gebied aangemeld zijn, en dan aan de hand van die nummers de berichten gaan versturen. Maar dat heeft ook als nadeel dat er een max aantal berichten per seconde verstuurd kunnen worden, veel te traag dus.

Bij Cell Broadcast wordt een bericht naar iedereen in een gebied gestuurd (one to many), dan zou idd iedereen een bericht moeten ontvangen. Maar er hangen criteria aan, niet iedereen ontvangt de berichten, en wat hebben buitenlandse nummers aan een Nederlandse tekst? Wordt er in dat geval een Engelse tekst verstuurd?

Waarom heb ik eerst niet de berichten ontvangen, en nu wel? Is het afhankelijk van het OS? Of zijn er andere criteria?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ardvark99 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:06:
[...]

Het enigste wat ik dan nog in de instellingen kan vinden is de Mobiele Operator code 000-88, maar dat zegt verder niets over herkomst land, dit is een wereld wijde code. En bij mij werd ook een headset geleverd, die volgens mij niet bij de NL toestellen geleverd werd. Maar dat zegt ook niets over de herkomst ;)

[...]

Ik weet niet wat de criteria zijn voor een NL Alert, maar ik denk niet dat elke buitenlander die gisteren toevallig in Nederland verbleef, ook een NL alert test bericht ontvangen heeft.

....

Waarom heb ik eerst niet de berichten ontvangen, en nu wel? Is het afhankelijk van het OS? Of zijn er andere criteria?
Toch blijf ik het vreemd vinden dat ik geen NL-Alert heb gekregen. NL-Alert staat ingeschakeld in de bericht instellingen. Verdere gegevens:
Operator: KPN
Toestel: 640 LTE
Manufacturer Name: RM-1072_1031
Mobile Operator: NLK-NL (?)

Mede gezien de laatste info in onder Extra's en Info vermoed ik toch dat ik een buitenlands (Duits?) toestel heb en dat het daarom niet werkt.
Collegae met een Windows Phone die toevallig gisteren naast me zaten kregen wel een NL-Alert, respectievelijk een 620 en 920, beiden op 8.1 :(.
Ik denk dus dat buitelnders in Nederland niet automatisch een NL-Alert krijgen.

Als er iemand een andere verklaring heeft, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Om die (?) te beantwoorden: inderdaad KPN https://msdn.microsoft.co...re/dn772250(v=vs.85).aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Dat is dus een toestel die gelocked is door de provider, anders begint de code met 000-xx. De vraag is, hoe lang is de sim al in gebruik. Waarschijnlijk heeft dat er ook mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:48:
[...]

Dat is dus een toestel die gelocked is door de provider, anders begint de code met 000-xx. De vraag is, hoe lang is de sim al in gebruik. Waarschijnlijk heeft dat er ook mee te maken.
Maar dat zou je aan jouw provider kunnen vragen. Zij voeren namelijk de testberichten uit i.o. van de Overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ardvark99 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:48:
[...]

Hmm, toestel zou SIM lockvrij moeten zijn, ik zal eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
GerCor schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:52:
[...]

Maar dat zou je aan jouw provider kunnen vragen. Zij voeren namelijk de testberichten uit i.o. van de Overheid.
Mijn toestel is niet gelocked, dat weet ik zeker (wel een onbekendere virtuele (KPN) provider, Yes telecom), maar op de link die jij plaatste is ook een pagina met unlocked toestel codes:

https://msdn.microsoft.co...re/dn772248(v=vs.85).aspx

Maar terugkomend op NL alert, mijn vermoeden blijft dat het wel of niet werken van NL alert, los van de instelling om het uit te schakelen op een toestel, op een of andere manier afhankelijk is hoe lang een toestel (imei nummer) en/of sim actief is op de Nederlandse netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:41:
[...]

Mijn toestel is niet gelocked, dat weet ik zeker (wel een onbekendere virtuele (KPN) provider, Yes telecom), maar op de link die jij plaatste is ook een pagina met unlocked toestel codes:

https://msdn.microsoft.co...re/dn772248(v=vs.85).aspx

Maar terugkomend op NL alert, mijn vermoeden blijft dat het wel of niet werken van NL alert, los van de instelling om het uit te schakelen op een toestel, op een of andere manier afhankelijk is hoe lang een toestel (imei nummer) en/of sim actief is op de Nederlandse netwerken.
Zou zo maar kunnen. Het zijn tenslotte controleberichten. Om te kunnen testen wie wat ontvangt, neem ik aan.

-------

Even wat anders. Nooit invullen is dus ook nutteloos als je van die meldingen af wilt: |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XuE6QZZn4bNbT6CEPLi6dnMe/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 06-12-2016 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:09
GerCor schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:53:
[...]

Zou zo maar kunnen. Het zijn tenslotte controleberichten. Om te kunnen testen wie wat ontvangt, neem ik aan.

-------

Even wat anders. Nooit invullen is dus ook nutteloos als je van die meldingen af wilt: |:(

[afbeelding]
Die ook gaat over de feedback hub (staat er ook bij)...dat is wat anders dan de Store meldingen....

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Devian schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:15:
[...]
Die nooit gaat over de feedback hub (staat er ook bij)...dat is wat anders dan de Store meldingen....
O, oké dan ..... ik tik altijd op 'Nee, bedankt'. Geen idee waar je uitkomt als je op 'beoordelen' tikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
GerCor schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:20:
[...]

O, oké dan ..... ik tik altijd op 'Nee, bedankt'. Geen idee waar je uitkomt als je op 'beoordelen' tikt.
De store pagina en dan specifieker de pagina waar je je beoordeling kunt invullen/bewerken van de specifieke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 09:00

P_Tingen

omdat het KAN

Hmm, mijn volumetoetsen doen het niet. Als ik de telefoon opnieuw opstart weer wel, maar dat is een kwestie van tijd en dan reageren ze domweg niet meer. Suggesties wat dit kan zijn? (Lumia 735, geen insider)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Hier ook een Nokia 735 gebruiker, en alle toetsen werken normaal. Enig wat irritant reageert is de zaklamp ( in actiecentrum) die is veel te traag, en dat lijkt me nu toch een van de meest simpele dingen om aan te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik ga eventjes helemaal of topic......

Yes yes yes.
@ Swerfer
Uw name worde geheiligd.
May we groubble at your feet.

Helemaal tof, bedankt 👍

Zo nu weer back on topic.

Ik heb nog steeds problemen met de fotoapp.
Telkens als ik een afbeelding inzoem en heen en weer schuif slaat of de app vast of ik krijg een zwart beeld.
Heel irritant.
In het verleden had ik dit ook en hoopte dat ze het ondertussen al eens verholpen hadden.
Maar helaas....ijdele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Amadeus1966 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:28:
[knip]

Telkens als ik een afbeelding inzoem en heen en weer schuif slaat of de app vast of ik krijg een zwart beeld.
Heel irritant.
In het verleden had ik dit ook en hoopte dat ze het ondertussen al eens verholpen hadden.
Afbeelding gemaakt door toestel zelf?
Opslagen op het interne geheugen, SD of Onedrive only?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:28:

Heel irritant.
Hier het zelfde; gebeurt niet bij alle foto's, kan er geen logica in ontdekken.

Als je zoomed en panned, krijg ik ook artefacten, knipperend beeld, etc...

Last but not least regelmatig dat gemaakte foto's / bewaarde afbeeldingen verdwijnen in de foto-app, maar er wel zijn via de Explorer... het is verre van stabiel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Idd net wat deathgrunt beschreef.
Ook de verdwenen foto's.
Maar ook foto's die ik zelf heb verwijderd vind ik met de explorer gewoon weer terug.
Maar alleen als ik de sd kaart zelf in de pc steek.
Als ik de sd kaart in de telefoon uitlees via de pc zijn ze wel gewoon weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Goed nieuws! http://m.windowscentral.c...-announces-windows-10-arm

Wie weet een volgende stap naar de Surface Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
cellular PC :*) hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:44:
[...]
Hier het zelfde; gebeurt niet bij alle foto's, kan er geen logica in ontdekken.

Als je zoomed en panned, krijg ik ook artefacten, knipperend beeld, etc...

Last but not least regelmatig dat gemaakte foto's / bewaarde afbeeldingen verdwijnen in de foto-app, maar er wel zijn via de Explorer... het is verre van stabiel allemaal.
Ik heb het idee dat de foto's die niet meteen verschijnen (want "uiteindelijk" verschijnen ze toch volgens mij) te maken heeft met de optie om "Alleen mijn cloud-inhoud van Onedrive weergeven" bij de foto-app instellingen.
Als ik die uitzet, lijkt het probleem meteen weg. Zo lang die foto nog niet op Onedrive staat, krijg je hem dus niet te zien in de foto-app, zo lijkt het. Maar de foto staat natuurlijk al wel gewoon opgeslagen op je mobiel.

[ Voor 8% gewijzigd door Fireshade op 08-12-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fireshade schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:23:
[...]
Ik heb het idee dat de foto's die niet meteen verschijnen (want "uiteindelijk" verschijnen ze toch volgens mij) te maken heeft met de optie om "Alleen mijn cloud-inhoud van Onedrive weergeven" bij de foto-app instellingen.
Als ik die uitzet, lijkt het probleem meteen weg. Zo lang die foto nog niet op Onedrive staat, krijg je hem dus niet te zien in de foto-app, zo lijkt het. Maar de foto staat natuurlijk al wel gewoon opgeslagen op je mobiel.
Ik heb die instelling actief staan, maar foto's worden na het maken vrijwel instant zichtbaar in het foto overzicht. Ik maak een foto, open de foto app die op de achtergrond al open staat, en gemaakte foto is dan al zichtbaar. Sneller kan ik niet schakelen tussen de camera en foto app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben benieuwd inderdaad hoe dit voor de Phone gaat worden, gok persoonlijk eerst op ARM tablets met Win10 ARM, wat ooit ook de Surface RT was, al denk ik dat daar weinig breedte is, de intel varianten doen het an sich ook al erg netjes en vind hele verbruik/accuduur ook beetje non-issue (een beetje top toestel/tablet vandaag de dag gaat ook amper een dag mee, bijzonder is het niet).

Of ze gaan stap verder, WP10 vervangen door Win10, als je nu de tablet-mode bekijkt op een Win10 7inch zou dat niet eens zo'n slecht systeem zijn. Zou dan alweer de 3rde grote poging zijn, maar lijkt nu alsof er heel apart team werkt aan WP en specifiek WP bugs moet oplossen (notificaties bv), terwijl ze dat dan vanaf het Win10 team zelf zouden kunnen doen.

Zo zie ik bv bij reviews van een WA of Facebook, heel die app wordt afgekraakt, maar dit komt puur uit het OS zelf (niet willen installeren, geen notificaties), die app lijkt er weinig aan te doen (ik krijg gewoon van niets momenteel notificaties, zelfs niet email, sms of welke app dan ook).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

hardware-lover schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:32:
[...]

Ik heb die instelling actief staan, maar foto's worden na het maken vrijwel instant zichtbaar in het foto overzicht. Ik maak een foto, open de foto app die op de achtergrond al open staat, en gemaakte foto is dan al zichtbaar. Sneller kan ik niet schakelen tussen de camera en foto app.
Heb jij misschien continu een snelle dataverbinding met OneDrive zowel over Wifi als mobiel netwerk?
Dan zou het best kunnen zo.

Als ik die instelling actief heb en ik heb geen wifi/dataverbinding:
Als je in de camera app zit en je maakt een foto, kan je die foto wel meteen oproepen door op het kleine foto-thumbnail van de net gemaakte foto te klikken. Sluit je de camera af en ga je naar de foto-app, dan is de nieuwe foto nog niet zichtbaar.
Volgens die instelling is dat dan ook logisch, want die nieuwe foto staat nog niet op OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:45:
[...]

Ben benieuwd inderdaad hoe dit voor de Phone gaat worden, gok persoonlijk eerst op ARM tablets met Win10 ARM, wat ooit ook de Surface RT was, al denk ik dat daar weinig breedte is, de intel varianten doen het an sich ook al erg netjes en vind hele verbruik/accuduur ook beetje non-issue (een beetje top toestel/tablet vandaag de dag gaat ook amper een dag mee, bijzonder is het niet).

Of ze gaan stap verder, WP10 vervangen door Win10, als je nu de tablet-mode bekijkt op een Win10 7inch zou dat niet eens zo'n slecht systeem zijn. Zou dan alweer de 3rde grote poging zijn, maar lijkt nu alsof er heel apart team werkt aan WP en specifiek WP bugs moet oplossen (notificaties bv), terwijl ze dat dan vanaf het Win10 team zelf zouden kunnen doen.

Zo zie ik bv bij reviews van een WA of Facebook, heel die app wordt afgekraakt, maar dit komt puur uit het OS zelf (niet willen installeren, geen notificaties), die app lijkt er weinig aan te doen (ik krijg gewoon van niets momenteel notificaties, zelfs niet email, sms of welke app dan ook).
Een soort tablet als wat de Surface RT was, is goed mogelijk. Ik denk ook dat er eerst tablets met Windows 10 ARM komen, later misschien telefoons, mogelijk de Surface Phone dus.

Negatieve reviews van apps vielen mij ook op. Notificaties krijg ik wel, maar ik heb het probleem dat de live tiles niet updaten. Heb net fabrieksherstel gedaan en niks aan instellingen veranderd, maar de live tiles van Outlook, Facebook en Messenger vertikken het te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fireshade schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:33:
[...]
Heb jij misschien continu een snelle dataverbinding met OneDrive zowel over Wifi als mobiel netwerk?
Dan zou het best kunnen zo.

Als ik die instelling actief heb en ik heb geen wifi/dataverbinding:
Als je in de camera app zit en je maakt een foto, kan je die foto wel meteen oproepen door op het kleine foto-thumbnail van de net gemaakte foto te klikken. Sluit je de camera af en ga je naar de foto-app, dan is de nieuwe foto nog niet zichtbaar.
Volgens die instelling is dat dan ook logisch, want die nieuwe foto staat nog niet op OneDrive.
Nee, ik bedoelde niet via de kleine foto binnen de camera app, maar zichtbaar via de foto app. Voor foto's vrijwel instant, en voor een aardig grote video gaat het eveneens binnen enkele seconden. Ik zit meestal via wifi verbonden maar dan enkel via 2.4GHz. Ik sla foto's en video's op het interne geheugen op, wat vaak nogal wat sneller is bij lezen en schrijven dan menig SD. Mogelijk zit daar ook nog een verschil?

Met wifi en mobiele data uitgeschakeld komen de foto's ook meteen tevoorschijn binnen de foto app heb ik net getest. Dus de instelling "Alleen mijn cloud-inhoud van Onedrive weergeven", wil niet zeggen dat ze na uploaden pas zichtbaar worden binnen de foto app, dat werkt schijnbaar toch wat anders dan gedacht.

Als aanvulling: ik maak enkel foto's in jpeg (16 MB).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Fireshade schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:23:
[...]

Geen idee, ik upload sowieso niets naar de cloud :) alles blijft lokaal...

Maar ik zal het eens proberen, wie weet werkt het - ook al zou het niet eens moeten werken :p

- edit - werkt ook niet.

Net een foto gemaakt, een screenshot en een afbeelding bewaard; je ziet ze niet in je app terug.

Daarna nog een foto gemaakt en nog één... omdat ik dacht dat de foto mislukt was.

Toen zag ik wel de screenshot, maar niet de foto's

Ik denk dat je de telefoon gewoon niet moet gebruiken als je zakelijk bent (agenda, mail zijn erg buggy) en niet als foto-toestel (foto-app is erg buggy).

Op "refresh" drukken helpt niet; de button is dood en doet niets...

[ Voor 24% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 08-12-2016 20:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Het valt me wel op dat jij altijd iets bijzonders hebt ... ik zou niet durven beweren dat het aan jou ligt, maar het komt soms wel heel dichtbij :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
hardware-lover schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:27:
[...]

Met wifi en mobiele data uitgeschakeld komen de foto's ook meteen tevoorschijn binnen de foto app heb ik net getest. Dus de instelling "Alleen mijn cloud-inhoud van Onedrive weergeven", wil niet zeggen dat ze na uploaden pas zichtbaar worden binnen de foto app, dat werkt schijnbaar toch wat anders dan gedacht.[...]
De instelling wordt duidelijker in het Engels "show my cloud-only content from onedrive". Het is echt de meest tenenkrommende vertaling in het hele OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
PinokkioTV schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:30:
Het valt me wel op dat jij altijd iets bijzonders hebt ... ik zou niet durven beweren dat het aan jou ligt, maar het komt soms wel heel dichtbij :)
2 zielen 1 gedachte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Caelorum schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:12:
[...]
De instelling wordt duidelijker in het Engels "show my cloud-only content from onedrive". Het is echt de meest tenenkrommende vertaling in het hele OS.
Je hebt helemaal gelijk, als ik de taal op Engels zou hebben staan dan had ik de betekenis van die instelling meteen begrepen, nu wordt men door de NL vertaling op het verkeerde been gezet.

"Toon mijn cloud-only content van Onedrive" of zoiets...

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 09-12-2016 00:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Caelorum schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:12:
[...]

Het kan nog erger, Twitter heeft in het instellingen menu bij de aan/uit schakelaars "on" vertaald met "op" ipv "aan". Uit is wel goed vertaald |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Valt wel mee, ik denk dat hij er gewoon wat meer uitgesproken in is. Het grote gross van mensen(waaronder ik) haalt de schouders op en denkt de volgende keer een andere mobiel.

Maar ik herken de vage issues wel. Twee simpele voorbeelden.

Even een foto maken en doorsturen op watsapp is een hele onderneming. Camera app die crasht. Foto's die niet gezien worden in de foto app/onedrive. Watsapp die spontaan stopt bij het selecteren van de foto. Oriëntatie die voor geen meter klopt van de foto. En het aanpassen daarvan is bijna niet te doen.

Systeemmeldingen die je niet uit kan zetten of invloed op uit kan oefenen. Zoals wanneer ik in de auto naar muziek luister. Dan heb ik de volume op maximaal omdat ik het af regel met de radio. Soms krijg ik willekeurig een melding dat maximaal volume gehoorschade kan opleveren en wordt het volume terug geschroefd naar minimaal. Dus kan ik dit weer aanpassen tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Het valt me wel op dat jij nooit iets bijzonders hebt ... ik zou niet durven beweren dat het aan jou ligt, maar het komt soms wel heel dichtbij :)

Ik begrijp wat je zegt, maar heb 2 L950's beiden andere builds / accounts / instellingen - beiden niet werkbaar in de praktijk.

In totaal heb ik nu ruim 1.000 euro uitgegeven, omdat ik als app-developer graag W10M steun - maar de lol is er inmiddels wel vanaf...

#out

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Defector schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:53:
[...]

Valt wel mee, ik denk dat hij er gewoon wat meer uitgesproken in is. Het grote gross van mensen(waaronder ik) haalt de schouders op en denkt de volgende keer een andere mobiel.

Maar ik herken de vage issues wel. Twee simpele voorbeelden.

Even een foto maken en doorsturen op watsapp is een hele onderneming. Camera app die crasht. Foto's die niet gezien worden in de foto app/onedrive. Watsapp die spontaan stopt bij het selecteren van de foto. Oriëntatie die voor geen meter klopt van de foto. En het aanpassen daarvan is bijna niet te doen.

Systeemmeldingen die je niet uit kan zetten of invloed op uit kan oefenen. Zoals wanneer ik in de auto naar muziek luister. Dan heb ik de volume op maximaal omdat ik het af regel met de radio. Soms krijg ik willekeurig een melding dat maximaal volume gehoorschade kan opleveren en wordt het volume terug geschroefd naar minimaal. Dus kan ik dit weer aanpassen tijdens het rijden.
En wat dacht je van een email sturen met afbeelding, zonder tekst; komt niet aan.

Of meer dan 10 bestanden vanuit de foto-app sharen naar OneDrive; crashed.

Ook leuk; inkomend gesprek, waarna je de systeemgeluiden niet kan regelen - los van het telefoongesprek.

Interessant; weersvoorspelling in de kalender van een totaal onbekende plaats.

Wow - animated GIF afspelen in WhatsApp... crash (of endless loop waarna je accu leegloopt).

Bestanden in de explorer verplaatsen van intern naar SD, met een te lange bestandsnaam - crash.

Notificaties die niet aankomen, waardoor je mail / WhatsApp / afspraken mist.

GPS die niet gekalibreerd is, zegt van wel - waardoor je verkeerd loopt.

Foto croppen in WhatsApp en daarna tekst toevoegen; crash.

OV data via Windows Map die een oude API aanvraagt en dus foutieve busverbindingen doorgeeft.

Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:02:
[...]

En wat dacht je van een email sturen met afbeelding, zonder tekst; komt niet aan.

Of meer dan 10 bestanden vanuit de foto-app sharen naar OneDrive; crashed.

Ook leuk; inkomend gesprek, waarna je de systeemgeluiden niet kan regelen - los van het telefoongesprek.

Interessant; weersvoorspelling in de kalender van een totaal onbekende plaats.

Wow - animated GIF afspelen in WhatsApp... crash (of endless loop waarna je accu leegloopt).

Bestanden in de explorer verplaatsen van intern naar SD, met een te lange bestandsnaam - crash.

Notificaties die niet aankomen, waardoor je mail / WhatsApp / afspraken mist.

GPS die niet gekalibreerd is, zegt van wel - waardoor je verkeerd loopt.

OV data via Windows Map die een oude API aanvraagt en dus foutieve busverbindingen doorgeeft.

Etc...
Klopt inderdaad, jammer genoeg heb ik ook last gehad van een groot aantal van deze punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:58:
[...]
Het valt me wel op dat jij nooit iets bijzonders hebt ... ik zou niet durven beweren dat het aan jou ligt, maar het komt soms wel heel dichtbij :)

[...]
Tja heb eigenlijk ook vrijwel nooit last.
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:02:
[...]
En wat dacht je van een email sturen met afbeelding, zonder tekst; komt niet aan.[..]
Interessant; weersvoorspelling in de kalender van een totaal onbekende plaats.[...]
Notificaties die niet aankomen, waardoor je mail / WhatsApp / afspraken mist.[...]
GPS die niet gekalibreerd is, zegt van wel - waardoor je verkeerd loopt.[...]
geen last van ^^
[..]
Of meer dan 10 bestanden vanuit de foto-app sharen naar OneDrive; crashed.[...]
Nog niet geprobeerd
Ook leuk; inkomend gesprek, waarna je de systeemgeluiden niet kan regelen - los van het telefoongesprek.[...]
Wow - animated GIF afspelen in WhatsApp... crash (of endless loop waarna je accu leegloopt).[...]
nooit nodig gehad

en op die manier kunnen we nog wel even verder. Het verbaast me telkens weer hoeveel problemen mensen hebben met het toestel. Kan alleen maar tot de conclusie komen dat ik echt ontzetten geluk heb met mijn toestel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar heb 2 L950's beiden andere builds / accounts / instellingen - beiden niet werkbaar in de praktijk.

In totaal heb ik nu ruim 1.000 euro uitgegeven, omdat ik als app-developer graag W10M steun - maar de lol is er inmiddels wel vanaf...

#out
Sorry ... Eigenlijk heb ik nergens last van. Het enige dat ik herken is dat gemaakte foto's pas na een tijdje zichtbaar zijn, maar dat verwijt ik mijn cheapass geheugenkaartje die ze gewoon te traag wegschrijft. Na een tijdje zie ik de foto's namelijk wel.

Nou ben ik een redelijk standaard gebruiker die eigenlijk niet probeert te beredeneren hoe of waarom iets werkt, dat scheelt echt een hoop ;)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Caelorum schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:37:
[...knip..]

en op die manier kunnen we nog wel even verder. Het verbaast me telkens weer hoeveel problemen mensen hebben met het toestel. Kan alleen maar tot de conclusie komen dat ik echt ontzetten geluk heb met mijn toestel ^^
Die verbazing deel ik ook. Ik draai zelf bijna altijd Insiders, maar kom eigenlijk (voor na de 14939 udate) tegen weinig problemen aan, die bovendien in de opvolgende build(s) vaak weer opgelost worden. Kortom, ik ben nog steeds tevreden over W10M en ervaar af en toe Insider problemen, maar dat is te verwachten, en natuurlijk netjes melden in de Feedback.

Maar misschien gebruik ik mijn L950LX op een andere manier dan sommige andere gebruikers, met minder hoge verwachtingen wat mogelijk zou moeten zijn, en voor andere zaken grijp ik misschien sneller mijn laptop. Voor mij blijft het een telefoon met extra's :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Geniet ook erg van mijn 950 die ik nu 1,5 weken heb.
Niets crasht, ook whatsapp niet. En komende van een 830, de problemen die ik daar op had zijn ook opgelost. Knipperend scherm, overal 'loading, browser soms onwerkbaar traag etc.

Ben zeer tevreden.

Edit: ik kijk hier vaak, en als iemand een probleem meldt, check ik het even op mijn toestel en telkens weer, 'gek, werkt hier perfect'.

[ Voor 24% gewijzigd door jodeltje op 09-12-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Update van Outlook mail en agenda zie ik. Nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

[knip]
Een van beiden is dan voorzien van een Insider build, of misschien beiden wel? Terugkoppelen van Production build only ervaringen hier zou logisch zijn, niet van ervaringen met Insider en niet Insider versies.

Dus om het even helder te krijgen, wat jij nu allemaal meemaakt en deelt zijn enkel ervaringen met Production?

V.w.b. het niet afleveren van mail met afbeelding maar zonder tekst. Ik heb nu steeds vanuit dezelfde account op het toestel naar hetzelfde adres een mail gestuurd en daarbij alle mogelijke variaties wel gemaakt.

Op het toestel zelf geeft dit wisselende resultaten bij het openen van die verzonden mails, waarbij er beslist iets niet helemaal lekker lijkt te zitten, zonder twijfel. MAAR, al die verzonden mails worden ook op een desktop ontvangen en zijn allen van de bijlage voorzien, en worden ook zichtbaar.

Aanvulling: er is wel wat verbeterd sinds de update die ik vanmiddag op de telefoon heb gezet. Bij het ene mailtje voor de update wordt bij verzonden mail een afbeelding niet zichtbaar, bij een inhoudelijk gelijke mail, wordt de afbeelding, na de update verzonden, wel zichtbaar via verzonden mails.

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 09-12-2016 18:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Blijkbaar een nieuwe cumulative build voor 14393, 479:

https://mspoweruser.com/w...w-available-to-all-users/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Komt hier binnen maar was even op het verkeerde been gezet, betreft PC geen mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
shiptronic schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:17:
Komt hier binnen maar was even op het verkeerde been gezet, betreft PC geen mobile
Idd alleen PC, het artikel heeft het over "all users". Er wordt geen woord gerept over PC of mobiel. Ik neem aan dat het niet lang zal duren of de mobiele update komt er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HonoreDeBalsac
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-08-2021
Het lukt me niet om een tile van de One Drive-app op mijn startscherm te zetten. Waar deze optie bij andere apps wel mogelijk is, lukt dit niet bij One Drive. Is dit wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HonoreDeBalsac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:02:
Het lukt me niet om een tile van de One Drive-app op mijn startscherm te zetten. Waar deze optie bij andere apps wel mogelijk is, lukt dit niet bij One Drive. Is dit wel mogelijk?
Jawol.

Wat krijg jij te zien als je de app vasthoud in het app-overzicht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HonoreDeBalsac
Dan is de optie 'Aan startscherm vastmaken' in tegenstelling tot de meeste andere apps grijs en niet in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Al een keer opnieuw opgestart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HonoreDeBalsac
Ja, al meerdere malen geprobeerd. Ik begrijp niet waarom het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
HonoreDeBalsac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:34:
[...]

Ja, al meerdere malen geprobeerd. Ik begrijp niet waarom het niet werkt.
Het klinkt gek, maar sommige glitches verdwijnen soms over-night bij W10M. Laat het rusten en kijk morgen nog eens.
Pagina: 1 ... 102 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M