Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Slaat je toestel gedurende het maken van de backup ook op de vergrendeling?
Probeer dat eens te voorkomen.
Misschien heeft hij wel problemen met achtergrondprocessen.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Helaas, heb ik gisteren ook al geprobeerd. Hele tijd scherm terug lopen aantikken zodat hij nooit langer dan paar seconden in vergrendeling ging.Amadeus1966 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:29:
Oké laatste poging voor de backup.
Slaat je toestel gedurende het maken van de backup ook op de vergrendeling?
Probeer dat eens te voorkomen.
Misschien heeft hij wel problemen met achtergrondprocessen.
Dit was ook geen oplossing
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Want daarmee ben je alles kwijt waarvan je juist een backup wil gaan maken.
KloptAmadeus1966 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:56:
Vind het zo'n cliché oplossing om te zeggen van doe een harde reset.
Want daarmee ben je alles kwijt waarvan je juist een backup wil gaan maken.
Als ik naar W10 ga, probeer ik gewoon de backup. Lukt het, des te beter
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Neen, zal ik eens proberen. Thanks voor de tip.Caelorum schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:48:
Al eens geprobeerd met SMS backup uit?
Edit : helaas
[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 15-03-2016 19:35 ]
Is dit omdat ik een handmatige APN heb ingesteld in Belgie voor mijn provider? En deze dan niet werkt op het netwerk van het buitenland?
Hoe is dit het makkelijkste op te lossen?
WP 8.1 / L 830
Opgelost.
Stond op ''don't roam''

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 17-03-2016 15:33 ]
Fantastisch hoe Microsoft mijn enthousiasme voor dit platform de nek heeft weten om te draaien voor m'n nog geen 2 jaar oude L630.
Ook briljant om 1/3 van je user-base zo te desavoueren terwijl je (hard?) aan het vechten bent om relevant te blijven op mobiel gebied...

[ Voor 23% gewijzigd door Baserk op 19-03-2016 12:39 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Aan de andere kant heeft MS niet gezegd dat deze toestellen niet in de toekomst alsnog Windows 10 krijgen. Het kan goed zijn dat ze het alsnog gaan proberen onder druk van publieke opinie. Ze baseren zich nu namelijk op de feedback die is gegeven vanuit de insider builds. Gezien de vele problemen die met een hard reset als sneeuw voor de zon verdwijnen vraag ik mij af of dit wel een goede manier van meten is.
Lijkt mij bijzonder onverstandig. Niemand leest die waarschuwing of claimt het niet gelezen te hebben. En dan zit MS met de ellende.Caelorum schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:31:
Aan de ene kant snap ik MS heel goed. Het heeft geen zin om een update aan te bieden waarbij de gebruikservaring minder wordt. Toch had ik liever gezien dat ze het alsnog mogelijk maakten door middel van installeren van een app. Maar dan met waarschuwing dat er geen garantie is.
Mijn ouwe 1320 was ooit eens een "simpel" windows 8, geen 8.1 of moeilijke gdr updates gewoon simpel 8.nix
Later kwamen daaroverheen de gdr updates en zelfs 8.1
Allemaal leuke extra's.
Maar in de basis is het nog steeds een windows 8.nix toestel.
Hij doet nog steeds exact het zelfde als eerder en ook mijn gebruik is er niet anders op geworden.
Toegegeven ik ben wel ontzettend blij geworden met "action center" en wat andere handige settings waar ik zo niet op kan komen.
Windows 10 zal behalve wat de looks betreft weinig tot geen meerwaarde geven aan dit toestel.
Hij zal er niet meer om kunnen dan wat ie al eerder deed.
Op ten duur is het gewoon uitontwikkeld en is er niets meer wat een dergelijk toestel ( op leeftijd ) kan verbeteren, de rek is er dan gewoon uit.
En dat zelfde gaat ook min of meer voor de appontwikkeling.
Je ontwikkeld apps voor hedendaagse toestellen , niet voor de oudere generatie.
Anders zou er immers geen vooruitgang zijn.
Hoeveel ontwikkelaars zouden er nog voor Windows mobile ( de echte WM van vroeger ) of WP 7 ontwikkelen?
Misschien een handje vol en wellicht op speciaal verzoek, maar niet meer voor de mainstream gebruiker of voor de appstore.
Op te duur valt gewoon het doek en moet je of koesteren wat je hebt of een ander toestel overwegen.
Eigenlijk gaat datzelfde op met alle toestellen en platforms, immers Androidapps voor 2.1 worden ook niet meer ontwikkeld net als apps voor de eerste generatie iPhones.
We zijn gewone gebruikers en geen overheid die bakken met geld over de balk heen smijten om ondersteuning te kopen voor een veroudert o.s. ( denkende hierbij aan windows XP ).
Dat bestaat toch, volgens mij heet die app Windows InsiderCaelorum schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:31:
Aan de ene kant snap ik MS heel goed. Het heeft geen zin om een update aan te bieden waarbij de gebruikservaring minder wordt. Toch had ik liever gezien dat ze het alsnog mogelijk maakten door middel van installeren van een app. Maar dan met waarschuwing dat er geen garantie is.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Wat ze nu doen schiet qua marketing ook niet echt op. Dan geef ik liever gebruikers alsnog de mogelijkheid, dan niet. Maar hoe dan ook zit MS met "de ellende".GerCor schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:37:
[...]
Lijkt mij bijzonder onverstandig. Niemand leest die waarschuwing of claimt het niet gelezen te hebben. En dan zit MS met de ellende.
Daar kan je binnenkort ook niet meer in joinen. Daarnaast zal je via die weg uiteindelijk ook geen updates meer ontvangen. Iets dat ze wellicht nog wel zouden kunnen aanbieden via de "normale" weg. Maar dan uiteraard wel nadat de gebruiker heeft ingestemd met mindere gebruikservaring. Maar GerCor heeft daar ook wel weer een punt. Het is gewoon een klote situatie.PinokkioTV schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:11:
[...]
Dat bestaat toch, volgens mij heet die app Windows Insider
[ Voor 40% gewijzigd door Caelorum op 19-03-2016 14:13 ]
Ja, zo kun je er ook een mening over hebben. Ik zie het zo, Microsoft gebruikt z'n officiële Twitter kanaal om aan te kondigen dat o.a. ook de Lumia 630 meegaat naar W10Phone.GerCor schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:31:
Ja, zo kun je er ook een mening over hebben. Ik zie het zo: je kocht destijds een telefoon met 8 (8.1). Daar heb je voor betaald en heb je ook gekregen. Je hebt niet betaald voor de upgrade naar W10M. Er was volgens mij 2 jaar geleden helemaal geen sprake van W10M. Maar goed ....
En komt daar keihard op terug.
En laat uiteindelijk 1/3 van z'n user-base in de kou staan.
Oftewel, een 'Surface RT experience' allover again.
Weer een dood platform waar elke app-ontwikkelaar binnen no-time z'n handen vanaf trekt.
Microsoft heeft blijkbaar Windows Phone gebruikers genoeg, 1/3 meer of minder? Whatever...
Maar goed...
Kijk, dat MS op het gebied van smartphones een steeds kleinere 'userbase' krijgt is voor de één het bewijs dat MS helemaal fout bezig is maar als ik kijk naar de winsten die MS elke keer weer weet te behalen dan ben ik er niet van overtuigd dat in de top van MS een stelletje randdebielen het voor het zeggen heeft.
Iets zegt mij - maar misschien ook helemaal fout - dat Windows 10 Mobile binnen een paar jaar een grote speler is.
Ik zie dat eigenlijk alleen gebeuren als Android ineen zakt door een aantal grote beveiligingsproblemen.GerCor schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:26:
Iets zegt mij - maar misschien ook helemaal fout - dat Windows 10 Mobile binnen een paar jaar een grote speler is.
En Microsoft moet zijn marketing afdeling eens afstraffen. Simpelweg geen beloftes doen die je niet kan waarmaken. De belofte die Microsoft in 2014 maakte was erg duidelijk. Als je keer op keer je woord niet nakomt krijg je een onbetrouwbare reputatie.
Helaas, de enige 'W10-aanpassing' is gui; start-menu in Win7/10 stijl ipv Win8/Metro.GerCor schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:26:
Haha .... tsja, ik heb ook een Surface 2 en was dus ook teleurgesteld. En toen kwamen er weer geluiden dat Win RT wellicht toch iets van W10 gaat krijgen.
Oh, MS is echt wel succesvol op andere gebieden, dat betwijfel ik niet. Daar wordt duidelijk véél geld verdiend.Kijk, dat MS op het gebied van smartphones een steeds kleinere 'userbase' krijgt is voor de één het bewijs dat MS helemaal fout bezig is maar als ik kijk naar de winsten die MS elke keer weer weet te behalen dan ben ik er niet van overtuigd dat in de top van MS een stelletje randdebielen het voor het zeggen heeft.
Ik vind Windows Phone een heerlijke optie in smartphone land, ben al bezig met mobiel internet sinds early Symbian (SE P800) maar de manier waarop dit wordt aangepakt is ronduit teleurstellend.Iets zegt mij - maar misschien ook helemaal fout - dat Windows 10 Mobile binnen een paar jaar een grote speler is.
Geen mogelijkheid om zelf een beslissing te nemen over wat wel of niet een acceptabele user experience is.
Zelfs de 10-builds worden simpelweg afgekapt dus die route is verder afgelopen.
En je zit qua app development meteen op een dood platform.
Verwijderd
Het gaat om de foto's die genomen zijn met de telefoon, die gaan van ongeveer 1,5MB naar 300KB.
Mailen doe ik met de standaard-app, Outlook dus.
Wanneer ik met een filebrowser in een map met foto's kijk zie ik daar 10 foto's.
Kijk ik met de app 'photos' in dezelfde map zie ik er maar 8. De files zijn niet corrupt, eindigen allemaal met .jpg en er zijn geen afwijkende dingen aan de bestandsnaam.
Hoe kan ik de 2 ontbrekende foto's aanwezig maken?
En hoe kan ik voorkomen dat er mogelijk in de toekomst sommige foto's niet aanwezig zijn in de photos-app?
in wp 8.1 worden deze altijd standaard verkleind. Enorm belachelijk inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:48:
Hoe kan ik foto's in de originele grootte mailen?
Het gaat om de foto's die genomen zijn met de telefoon, die gaan van ongeveer 1,5MB naar 300KB.
Mailen doe ik met de standaard-app, Outlook dus.
Wanneer ik met een filebrowser in een map met foto's kijk zie ik daar 10 foto's.
Kijk ik met de app 'photos' in dezelfde map zie ik er maar 8. De files zijn niet corrupt, eindigen allemaal met .jpg en er zijn geen afwijkende dingen aan de bestandsnaam.
Hoe kan ik de 2 ontbrekende foto's aanwezig maken?
En hoe kan ik voorkomen dat er mogelijk in de toekomst sommige foto's niet aanwezig zijn in de photos-app?
In w10m geen idee. Maar als dit in w10m nog steeds zo is, kan ik alleen maar zeggen dat dit ERG teleurstellend zou zijn.
Delen via onedrive is je beste alternatief.
Even getest. Binnen W10M, via Outlook verzonden, blijft 5.3MB gelijk in grootte bij de ontvanger.daffie82 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:07:
[...]
in wp 8.1 worden deze altijd standaard verkleind. Enorm belachelijk inderdaad.
In w10m geen idee. Maar als dit in w10m nog steeds zo is, kan ik alleen maar zeggen dat dit ERG teleurstellend zou zijn.
Delen via onedrive is je beste alternatief.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Nu nog uitzoeken waarom niet alle afbeeldingen in een map worden herkend door de foto-app.
Heb al telefoon gereset, maar dan pakt hij de gewijzigde server-naam weer, en werkt het dus nog steeds niet.
Het gaat om mijn primaire (microsoft) account op m'n lumia 1320.
Wilt iemand even kijken wat ik als server moet invullen?
dub408-m.hotmail.comzetje01 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:39:
Ik heb de server voor mijn hotmail-account gewijzigd en weet nu niet meer wat ik daar moet invullen.
Heb al telefoon gereset, maar dan pakt hij de gewijzigde server-naam weer, en werkt het dus nog steeds niet.
Het gaat om mijn primaire (microsoft) account op m'n lumia 1320.
Wilt iemand even kijken wat ik als server moet invullen?
Zoiets komt me wel bekend voor, ja!
Even testen ...
Toppie, er komt weer mail binnen.
Bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door zetje01 op 14-05-2016 21:52 ]
In de instellingen is het niet mogelijk om op te geven dat kaarten op de sd kaart moeten komen en de Lumia storage app is uit de store gehaald.
Ik lees dat het geen zin heeft om here drive op sd kaart te installeren.
Iemand een idee hoe de kaarten alsnog naar de sd kaart verplaatst kunnen worden?
Dan het xap bestand sideloaden; op sd kaart zetten en installeren via de store app.
De moeite van het proberen waard.
Stuur maar ff een pb als je interesse hebt.
WP 8.1 en een Lumia 640.
Als je via bing iets wil zoeken geeft die totaal andere resultaten weer.
Zou dit een soort virus kunnen zijn?
En wat is dan hiervoor de oplossing? Een hard reset?
Dank voor het meedenken!
Geef minstens even wat voorbeelden. Ik neem aan dat je zoekt op de website van Bing? Virussen zijn er hoogst waarschijnlijk (nog) niet...daffie82 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:05:
Mijn vrouw haar GSM doet een beetje raar.
WP 8.1 en een Lumia 640.
Als je via bing iets wil zoeken geeft die totaal andere resultaten weer.
Zou dit een soort virus kunnen zijn?
En wat is dan hiervoor de oplossing? Een hard reset?
Dank voor het meedenken!
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ja via het zoekknopje op de telefoon.Swerfer schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:06:
[...]
Geef minstens even wat voorbeelden. Ik neem aan dat je zoekt op de website van Bing? Virussen zijn er hoogst waarschijnlijk (nog) niet...
Zo zoekt zij altijd, en sinds kort krijgt zij altijd dingen te zien die niets met haar zoekopdracht te maken hebben...
Kan nu even geen voorbeeld geven helaas.
Een voorbeeld is als ze via Bing naar ''hln'' zoekt (afkorting voor ''Het laatste nieuws'' Belgische nieuwssite).Swerfer schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:06:
[...]
Geef minstens even wat voorbeelden. Ik neem aan dat je zoekt op de website van Bing? Virussen zijn er hoogst waarschijnlijk (nog) niet...
Vroeger kreeg ze dan meteen de website van hln als eerste zoekresultaat.
Nu krijgt ze altijd een bepaald artikel van hln als eerste zoekresultaat. Dus niet de hoofd/home page.
Als ik dit zoek met mijn telefoon (L 830 / WP 8.1) dan werkt dit wel correct. Gewoon de hoofd/home page.
Instellingen Bing e.d. staan allemaal exact hetzelfde, dus heb er geen verklaring voor.
In google is alles wel perfect normaal trouwens (op beide telefoons).
Volgens haar is dit begonnen toen ze een bepaalde mail als spam wou classificeren op haar telefoon. Toen kreeg ze ineens een site te zien waarop stond dat ze iets gewonnen had.
Vandaar ook het vermoeden van een virus?
Gisteren liep haar telefoon ook vast in de facebook app...
Weet niet wat er van te denken?
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 29-07-2016 10:56 ]
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2784236
Jammer, want zo kan ik geen apps installeren

[edit] Nu eens na een soft-reset de inlog-stap overgeslagen, tijd handmatig ingesteld, herstart, daarna kan de account wel toegevoegd worden...
[ Voor 22% gewijzigd door Brent op 29-07-2016 13:17 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Bing 'leert' wat je vaak bezoekt en personaliseert de zoekresultaten. Ik gebruik het zoeken via de taakbalk van Windows 10 of via Edge in de adresbalk regelmatig, wat ook door Bing ondersteund is, en sites waar ik vaker terugkom komen ook eerder als zoekresultaat naar boven en dat kan best een pagina zijn binnen ween website ipv het hoofddomein. Bij mij een voorbeeld: Ik ga vaak naar het KNMI en dan het actuele weer. Als ik KNMI intik, dan krijg ik niet knmi.nl als eerste resultaat, maar knmi.nl/actueeldaffie82 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:55:
[...]
Een voorbeeld is als ze via Bing naar ''hln'' zoekt (afkorting voor ''Het laatste nieuws'' Belgische nieuwssite).
Vroeger kreeg ze dan meteen de website van hln als eerste zoekresultaat.
Nu krijgt ze altijd een bepaald artikel van hln als eerste zoekresultaat. Dus niet de hoofd/home page.
Als ik dit zoek met mijn telefoon (L 830 / WP 8.1) dan werkt dit wel correct. Gewoon de hoofd/home page.
Instellingen Bing e.d. staan allemaal exact hetzelfde, dus heb er geen verklaring voor.
In google is alles wel perfect normaal trouwens (op beide telefoons).
Volgens haar is dit begonnen toen ze een bepaalde mail als spam wou classificeren op haar telefoon. Toen kreeg ze ineens een site te zien waarop stond dat ze iets gewonnen had.
Vandaar ook het vermoeden van een virus?
Gisteren liep haar telefoon ook vast in de facebook app...
Weet niet wat er van te denken?
Dat is bij jouw vriendin waarschijnlijk ook gebeurt met hln. Ze is vast een paar keer naar een zelfde artikel geweest op hln en daarom komt die dan als eerste resultaat naar boven.
En nogmaals, zover ik weet bestaan er geen virussen voor WP8.1
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dit is ook niet heel erg ongewoon. De Facebook app is wat instabiel op sommige toestellen.daffie82 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:55:
[...] Gisteren liep haar telefoon ook vast in de facebook app... [...]
Zover ik weet is er inderdaad ook nog geen melding geweest van een virus voor Windows Phone en 10 Mobile. Hoewel het natuurlijk zou kunnen, vermoed ik niet dat dat hier het geval is. In dat geval zou je namelijk eerder constant spamwebsites geopend zien worden, dan dat stilletjes zoekresultaten zouden worden aangepast.
Zoals Swerfer al aangeeft personaliseren Google, Yahoo en Bing allen je zoekresultaten. Dit zou je beter in staat moeten stellen te vinden wat je wil, maar het is een geautomatiseerd proces dat ook wel eens in de weg zit. Ik zal ook compleet andere zoekresultaten krijgen dan jij krijgt, puur op basis van het profiel dat ze hebben opgebouwd van mij. Dit laatste is ook de reden waarom er initiatieven zoals DuckDuckGo zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 29-07-2016 20:20 ]
Nu heb ik wel iets raars. Bij het terugzetten met de recoverytool crashde alles. Gelukkig alles wel goed gekregen daarna. Maar volgens mij mis ik bij settings een paar instellingen. Als je op de jome en terugknop klikt, krijg je een trilling en ik kan nergens een optie vinden om dit uit te zetten. Ook de optie van dubbelklikken op het scherm om de telefoon te ontwaken zie ik niet. Volgens mij stonden deze opties bij elkaar. Volgens mij stond dit ergens bij extra en info? Maar hier zie ik alleen info over de telefoon. Iemand een idee? En hoe kunnen deze opties weg zijn? Firmware is 15235.40008.
WP8.1 is inderdaad een stuk sneller, en de UI vind ik persoonlijk ook mooier.
Check, mijn 920 is still going strong en ik kan de linkedin integratie in de people hub echt niet missenrichdb schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:01:
Wie zit er nog meer op 8.1?
Yep.richdb schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:01:
W10m is gewoon niet goed genoeg. Zo klaar als een klontje.
Geen problemen met apps als Facebook en Twitter?
Als je W10M echt een kans wil geven moet je minimaal een dag wachten voordat je wat over de accu kunt zeggen.Brent schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:17:
Gister weer eens geupgrade naar w10m, om te zien of de batterij al wat langer meeging. Het antwoord lijkt nee te zijn, dus dan spoedig maar weer terug naar 8.1.
Na installatie en update is de telefoon op de achtergrond nog wel een tijdje bezig met een aantal zaken recht zetten.
Ik zou zeggen:
Kijk het een week (of zelfs 2) aan en beslis daarna wat je van W10M vindt.
Ik ben op mijn 920 overgegaan naar W10, maar zit eraan te denken om terug te gaan naar 8.1. Ik heb het idee dat W10 veel trager is dan dat W8.1 was (maar dat kan ook zijn omdat mijn 950XL natuurlijk sowieso veel sneller is...)richdb schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:01:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Tip voor de browser:Brent schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:39:
Ik moet morgen op reis dus ga sowieso het nog een weekje aanzienTweede dag lijkt het al wat beter te gaan. Het vreemde is dat er soms in een uur 10-20% verdwijnt en dan 5 uur lang maar een paar procent, zonder dat ik veel doe. Ik heb het idee dat w10m iets minder agressief programma's afsluit. Ik zie dat de browser(s) meer verbruiken dan voorheen...
Via batterijbesparing kun je gebruik per app bekijken. Selecteer hier Edge en geef aan dat die NOOIT op de achtergrond mag draaien.
Hopelijk blijft 8.1 nog lang werken, en ik heb persoonlijk geen problemen met apps die verouderd zijn. Valt volgens mij ook nog wel mee. De twitter app is van 24-9-2016, dus wordt nog wel geupdate. Facebook (de microsoft variant) van 19-8-2016. Dus ook recent.
Op álle fronten is de L820 sneller, vloeiender dan de L950... scrollen, zoomen, browsen, van applicatie wisselen, synchroniseren (mail / cloud), etc...
Maar WP8 en de L820 voelen wel ouderwets aan, als je eenmaal de look van W10M en de grotere L950 in je handen hebt.
Dus L820 was mijn perfecte partner, maar ik ben vreemd gegaan en kies toch voor de L950;
Op alle fronten een slechtere relatie - maar wel meer toekomstbestendiger...
Is toch wel pijnlijk .. Maar ik heb hetzelfde gevoel op de 930. Maar blijft raar dat ze 10 niet beter kunnen krijgen/maken. En persoonlijk vind ik de looks van 8.1 moderner dan 10Op álle fronten is de L820 sneller, vloeiender dan de L950... scrollen, zoomen, browsen, van applicatie wisselen, synchroniseren (mail / cloud), etc...
Ja, de UWP app van Facebook (Microsoft) is recent nog geupdate, ook dat wordt aangegeven in de Store. Als ik de WP8.1 Store kijk bij Facebook (Microsoft) zie ik screenshots van de UWP Facebook app (nu verwijderd uit de Store aangezien Facebook zn eigen apps heeft) en de changelog van Windows 10.richdb schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:18:
Haha, nog genoeg gebruikers. En ja, ik vind de 8.1 interface ook mooier en fijner werken. De people hub is ook perfect in 8.1. Ik heb al weken op Windows 10 gezetten, maar kom toch steeds weer terug op 8.1
Hopelijk blijft 8.1 nog lang werken, en ik heb persoonlijk geen problemen met apps die verouderd zijn. Valt volgens mij ook nog wel mee. De twitter app is van 24-9-2016, dus wordt nog wel geupdate. Facebook (de microsoft variant) van 19-8-2016. Dus ook recent.
De looks van WP8 vind ik wel outdated, inmiddels... vooral die Pivot Headers zijn net iets too muchrichdb schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:45:
[...]
Is toch wel pijnlijk .. Maar ik heb hetzelfde gevoel op de 930. Maar blijft raar dat ze 10 niet beter kunnen krijgen/maken. En persoonlijk vind ik de looks van 8.1 moderner dan 10
Wel merk ik echt verschil in de snelheid van een app onder WP8 en exact dezelfde app onder W10M.
Ik heb "zelfs" twee apps die onder WP8 instant opstarten en onder W10M iets van 5 seconden wachten en dan pas starten.
Ik denk dat veel apps optimized zijn voor WP8 en niet lekker mee kunnen in de overgang naar W10M.
Ik vind mijn 950XL wel duidelijk veel sneller dan mijn 920...richdb schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:45:
[...]
Is toch wel pijnlijk .. Maar ik heb hetzelfde gevoel op de 930. Maar blijft raar dat ze 10 niet beter kunnen krijgen/maken. En persoonlijk vind ik de looks van 8.1 moderner dan 10
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Uit pure nieuwsgierigheid, zou je de bewuste apps ook willen benoemen?b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:07:
[...][knip]
Wel merk ik echt verschil in de snelheid van een app onder WP8 en exact dezelfde app onder W10M.
Ik heb "zelfs" twee apps die onder WP8 instant opstarten en onder W10M iets van 5 seconden wachten en dan pas starten.
Ik denk dat veel apps optimized zijn voor WP8 en niet lekker mee kunnen in de overgang naar W10M.
Testing, one, two ...
Gebruik ik niet.Stefan22 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:57:
Toch wel mooi om te horen dat er ook nog WP 8.1 gebruikers zijn !
Geen problemen met apps als Facebook en Twitter?
YOHOOOOO Ikke! Ben weer terug op W8.1richdb schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:01:
Twee jaar heb ik een Lumia 1320 gehad op W8/W8.1 (met afstand de handigste smartphone die ik heb gehad) maar helaas een keer verkeerd laten vallen en toen was het glas gebroken
Voor reserve/werk/ruwe-dagtripjes had ik al een Lumia 650 dual-sim op W10, maar ik stoorde me aan de traagheid in vergelijking met m'n veel oudere 1320 op W8.1
Een paar weken gezocht/nagedacht over welke telefoon ik zal kopen voor dagelijks gebruik. Uiteindelijk is het de Lumia 640XL dual-sim geworden. Die is weer heerlijk snel, groot, en is de perfecte vervanger voor m'n 1320 (waar ik eerlijk gezegd een beetje verliefd op was
In ieder geval vind ik W8.1 veel soepeler dan W10 draaien, afgaande op bovenstaande 3 toestellen.
(Doet me denken aan destijds Android 2.3.7 toestellen die ik had geupdate naar 4.0 want dat zou immers nieuwer, beter, sneller en meer geoptimaliseerd zijn.... Well forget it!; Op al die toestellen draaide 2.3.7 veel soepeler.)
Nou dat gaat mij net zo.zetje01 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:27:
[...]
YOHOOOOO Ikke! Ben weer terug op W8.1
Twee jaar heb ik een Lumia 1320 gehad op W8/W8.1 (met afstand de handigste smartphone die ik heb gehad)
Ik heb hier ook nog steeds een 1320, doch in tegenstelling tot die van jou is die van mij helemaal 100%.
En ja, vind hem zelfs fijner dan mijn 950.
Ik heb geen spijt van mijn 950 maar als ik alles in het voren had gezien dan was mijn keuze wellicht anders geweest.
In de zin van anders? U heeft bijna geen keuze om een Lumia 950 of Lumia 950XL te nemen.Amadeus1966 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:41:
[...]
Nou dat gaat mij net zo.
Ik heb hier ook nog steeds een 1320, doch in tegenstelling tot die van jou is die van mij helemaal 100%.
En ja, vind hem zelfs fijner dan mijn 950.
Ik heb geen spijt van mijn 950 maar als ik alles in het voren had gezien dan was mijn keuze wellicht anders geweest.
Ik had de keuze wel en heb toen twee nieuwe Lumia 1520 Telefoons aangeschaft.
De hp en acer hebben ook prima windows toestellen.
Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik niet verstokt of vast zit aan Windows.
Ik kan namelijk naar wat ik er mee doe ook hetzelfde doen op een ander platform.
Komt hier een switch aan? Maar goed, is toch vreemd dat 8.1 fijner en beter overkomt dan 10? Zou het ook te maken hebben met het feit dat bij Nokia meer telefoon knowhow zat? 10 is best ok, maar qua gebruikerservaring vergeleken met 8.1 dus helemaal niet.Amadeus1966 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:51:
Keuze genoeg.
De hp en acer hebben ook prima windows toestellen.
Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik niet verstokt of vast zit aan Windows.
Ik kan namelijk naar wat ik er mee doe ook hetzelfde doen op een ander platform.
Anders heb ik thuis geen leven 😆
Wil alleen maar zeggen dat er meer is dan alleen Microsoft.
Windows 8.x vind ik persoonlijk snappyer en opgeruimder qua settings dan Win 10.
Ook qua apps en hun instellingen.
Nu heb ik vaak dat ik qua instellingen even niet weet waar ik het zoeken moet ( door de bomen het bos niet meer zien ).
Stabiliteit is eigenlijk geen probleem meer, maar heb nog wel vaak het gevoel dat ik met win 10 geen baas meer ben in eigen huis.
Vandaag waren plotsklaps ( was door iemand anders op het forum ook al eens aangegeven) bij al mijn contacten de foto's verdwenen.
Gelukkig heb ik niet veel contacten dus was de ramp nog wel te overzien.
En dan hebben we ook nog eens de fotoapp....ook iets waarvan ik zeg van ble.
Gepinde websites....niet echt op win 8.x zag dat er toch veel gelikter uit.
Eigenlijk het enige waar ik over te spreken ben is het startscherm en dan alleen het visuele aspect.
Redstone heeft mij eigenlijk ook niets opgeleverd...alleen dan dat het mijn Here Drive vernacheld heeft.
De tijd dat ik drie dagen kon uithouden op een acculading ( 1320 met win 8.x ) is met een moderner toestel en volgens ms een veel beter o.s. ver te zoeken.
Met 12 a 15 uur dan mag ik al heel blij zijn.
Nee, MS mag nog wel even aan de kar trekken anders ben ik na een jaar of twee wel pleiter.
We've all been there. Wachten op een nieuwe update, die dan komt en vervolgens tegenvalt omdat het eigenlijk niets "nieuws" toevoegt aan jouw specifieke toestel.Amadeus1966 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:28:
Eigenlijk het enige waar ik over te spreken ben is het startscherm en dan alleen het visuele aspect.
Redstone heeft mij eigenlijk ook niets opgeleverd...alleen dan dat het mijn Here Drive vernacheld heeft.
De tijd dat ik drie dagen kon uithouden op een acculading ( 1320 met win 8.x ) is met een moderner toestel en volgens ms een veel beter o.s. ver te zoeken.
Met 12 a 15 uur dan mag ik al heel blij zijn.
Nee, MS mag nog wel even aan de kar trekken anders ben ik na een jaar of twee wel pleiter.
Ben inmiddels alweer even overgestapt op Android maar ik lees hier nog wel mee en je verhaal kwam me heel erg bekend voor. Je krijgt eindelijk een update die of niets toevoegt of e.e.a. verslechtert (windows 10 - accuduur, ga maar door) en voor je het weet ben je toe aan een ander toestel omdat je oude echt kuren begint te vertonen, of die accu nu toch echt te slecht wordt. En dan ga je nadenken over wat Microsoft de laatste tijd heeft aangepast aan hun OS waar jij echt wat aan gehad hebt.. En dan kom je tot de conclusie dat het OS eigenlijk al een tijdje stilstaat, of in jouw situatie zelfs een verslechterde beleving opgeleverd heeft. Daarna is het bij mij dus een Android toestel geworden. Is het ook niet, maar je hebt iig het gevoel dat je ecosysteem niet stilstaat of verslechtert.
Ik heb dat gevoel helemaal niet. Ik vind 10 prettiger werken dan 8.1. Alleen is werkt die minder prettig op mijn 920. Komt mogelijk ook omdat dat nog een preview build is, aangezien de 920 niet officieel ondersteund wordt. Ik zou op mijn 950XL absoluut geen 8.1 hoeven! Hij is snappier dan 8.1 op mijn 920 was, ik kan de instellingen beter vinden, en over accuduur hoef ik ook al niet te klagen.richdb schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:14:
[...]
Komt hier een switch aan? Maar goed, is toch vreemd dat 8.1 fijner en beter overkomt dan 10? Zou het ook te maken hebben met het feit dat bij Nokia meer telefoon knowhow zat? 10 is best ok, maar qua gebruikerservaring vergeleken met 8.1 dus helemaal niet.
Nogal een vreemd vergelijk, sinds de 950XL ook alleen met Windows 10 op de markt gekomen is. Dus op dat vlak valt weinig te vergelijken. Microsoft heeft iig ondertussen de tijd gehad drivers e.d. voor het toestel goed te optimaliseren. Voor de bestaande hardware die nog een update gehad heeft van 8.1 naar w10 ligt dit anders; daar valt zogezegd niets meer op te verdienen dus dit zal eerder een gevalletje "als het werkt dan werkt het" worden.Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:50:
[...]
Ik heb dat gevoel helemaal niet. Ik vind 10 prettiger werken dan 8.1. Alleen is werkt die minder prettig op mijn 920. Komt mogelijk ook omdat dat nog een preview build is, aangezien de 920 niet officieel ondersteund wordt. Ik zou op mijn 950XL absoluut geen 8.1 hoeven! Hij is snappier dan 8.1 op mijn 920 was, ik kan de instellingen beter vinden, en over accuduur hoef ik ook al niet te klagen.
Op de Lumia 735 van mijn vriendin was iig W10 niet vooruit te trappen, zeker niet in vergelijking met W8.1. Continue overal resuming schermen e.d. - bij dagelijks gebruik voelde het echt aan als een niet geoptimaliseerd zooitje.
Op de 1320 waren de settings één lange, ongestructureerde rij die je (steeds) moest doorzoeken.
Op de 640XL (8.1 versie 2) zijn de settings al gegroepeerd op b.v. Netwerk, Personalisation enzovoort.
Jammer dat de 1320 die update niet gekregen heeft.
(En jammer dat ik weken heb lopen twijfelen over een goede budget-android-telefoon, en dus een overstap van ecosysteem)
Here boeit mij niet. Sygic is sowieso beter. Een road block die al maanden aanwezig is in Maastricht wordt door Here gewoon genegeerd. Waardeloos. Leve Sygic.
Enige wat jammer is, is Skype... Ik hoop dat dit nog even blijft werken op WP8.1 want dat zou ik wel erg vinden.
Na 1 week: duidelijk minder duur dan 8.1 (nog steeds geen verbetering tov eerdere versies w10m). 24 haal ik niet, en die grens is magischSt00mwals schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:43:
[...]
Als je W10M echt een kans wil geven moet je minimaal een dag wachten voordat je wat over de accu kunt zeggen.
Na installatie en update is de telefoon op de achtergrond nog wel een tijdje bezig met een aantal zaken recht zetten.
Verder bevalt 8.1 me ook beter dan W10m op mijn Lumia 930.
Het zou van een kant wel vreemd zijn als ze met de map updates zouden stoppen zolang W10M met de Kaarten app ook gebruik maakt van Here map data? Maar het staat als zodanig wel zo geschreven?BounceMeister schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:58:
Ik dacht dat er geen kaartupdates meer zouden komen voor wp8.1, maar ik krijg net toch een update voor Nederland en Duitsland.
Verder bevalt 8.1 me ook beter dan W10m op mijn Lumia 930.
If you have a smartphone with Windows Phone 8 or a PC with Windows 8
HERE is deeply integrated in the Windows Phone 8 operating system. The HERE apps for Windows Phone 8 will continue to work for you without any disruption. However, we made the business decision to stop the development of new features. Additionally, the maps developed specifically for Windows Phone will not be updated.
Testing, one, two ...
Batterijduur is een drama.Brent schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:03:
[...]
Na 1 week: duidelijk minder duur dan 8.1 (nog steeds geen verbetering tov eerdere versies w10m). 24 haal ik niet, en die grens is magischIk gooi m maar weer terug.
Op L640 : van 1 week accuduur op 8.1 naar maximaal 2 dagen op W10m. Bedankt MS

En neen, heeft geen bal met instellingen te maken. Alles wat batterij kan leegtrekken staat uit.
[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 03-11-2016 12:04 ]
Wat doe je er allemaal mee in die twee dagen?daffie82 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:04:
[...]
Batterijduur is een drama.
Op L640 : van 1 week accuduur op 8.1 naar maximaal 2 dagen op W10m. Bedankt MS
En neen, heeft geen bal met instellingen te maken. Alles wat batterij kan leegtrekken staat uit.
Standby alleen maar? Dan haal ik met mijn L640 vier dagen...
"What do you get if you multiply six by nine..."
Standaard vind ik het te opgeblazen als je indenkt dat het scherm full HD is.
Mijn vrouw doet er exact hetzelfde mee als op WP8.1 ...Punkrocker schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:19:
[...]
Wat doe je er allemaal mee in die twee dagen?
Standby alleen maar? Dan haal ik met mijn L640 vier dagen...
Toen ging hij bijna een week mee. Nu dus 2 dagen.
Dus wat mijn vrouw er mee doet is irrelevant, haar "gedrag" is namelijk niet veranderd, het OS daarentegen wel....
Een aantal dagen. Op 8.1 houd het toestel het gewoon langer vol.shiptronic schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:58:
Hoe lang geprobeerd, mijn ervaring is dat een telefoon zeker een dag nodig heeft, op een of andere manier lijkt het of er op de achtergrond een heleboel gebeurd . Toestel word dan ook warmer dan normaal. Na een tijdje draait hij gewoon weer normaal
Mmmm ... volgens mij is dat op de 930 ook een lange lijst. Wat is versie 2 van 8.1 precies? Denim is toch de laatste versie? Ik zal vanavond wel even checken. Zit nu weer een week op 10 (toch maar weer proberen), maar het bevalt gewoon niet. Batterij snel leeg, ik mis de personen hub, bij een update van apps vak weer een bug erbij.zetje01 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:26:
Over Windows 8.1 nog even:
Op de 1320 waren de settings één lange, ongestructureerde rij die je (steeds) moest doorzoeken.
Op de 640XL (8.1 versie 2) zijn de settings al gegroepeerd op b.v. Netwerk, Personalisation enzovoort.
Jammer dat de 1320 die update niet gekregen heeft.
(En jammer dat ik weken heb lopen twijfelen over een goede budget-android-telefoon, en dus een overstap van ecosysteem)
Daar ben ik vrij zeker van, ook ik merk de kortere batterijduur. Viel me ook op dat bij de taskswitcher veel meer apps veel langer ertussen blijven staan. En de batterijduur kan heel goed zijn, maar dan moet ik echt helemaal niks met het ding doen.shiptronic schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:58:
Hoe lang geprobeerd, mijn ervaring is dat een telefoon zeker een dag nodig heeft, op een of andere manier lijkt het of er op de achtergrond een heleboel gebeurd .
Met de geweldige lijst apps die we ondertussen hebben op WP, lukt dit wel beter en beter ...Brent schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:56:
En de batterijduur kan heel goed zijn, maar dan moet ik echt helemaal niks met het ding doen.
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 14-11-2016 17:31 ]
Niet eens dit: ik heb de indruk dat als ik herhaaldelijk back tap, ik in 8.1 de app afsluit maar niet in w10m. Alles blijft wagenwijd openstaan, de dus stroom zuipen.daffie82 schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:31:
[...]
Met de geweldige lijst apps die we ondertussen hebben op WP, lukt dit wel beter en beter ...
Ik was ook nogal verbaasd over deze "Windows Phone 8.1 Update 2" die er standaard op zit.richdb schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:49:
[...]
Mmmm ... volgens mij is dat op de 930 ook een lange lijst. Wat is versie 2 van 8.1 precies? Denim is toch de laatste versie? Ik zal vanavond wel even checken. Zit nu weer een week op 10 (toch maar weer proberen), maar het bevalt gewoon niet. Batterij snel leeg, ik mis de personen hub, bij een update van apps vak weer een bug erbij.
Bij 'about' staat:
OS version: 8.10.15148.160
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Phone_version_history is dit de laatste WP8.1
Oh, ik deed laatst trouwens meer dan 4 dagen zonder opladen.
Okay, niet veel gebruikt, enkel 3 mailaccounts checken.
Maar ik heb niks hoeven tweaken om dit te halen.
Best vreemd, ik heb hier nu 8.10.14226.359.zetje01 schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:11:
[...]
Ik was ook nogal verbaasd over deze "Windows Phone 8.1 Update 2" die er standaard op zit.
Bij 'about' staat:
OS version: 8.10.15148.160
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Phone_version_history is dit de laatste WP8.1
Oh, ik deed laatst trouwens meer dan 4 dagen zonder opladen.
Okay, niet veel gebruikt, enkel 3 mailaccounts checken.
Maar ik heb niks hoeven tweaken om dit te halen.
Dus blijkbaar heeft de 640 nog een aparte update gehad?
Weet iemand hier meer van? Lijkt mij raar, maar blijkbaar is het zo.
Blijkbaar is de versie die ik heb de laatste voor de 930. De laatste versie van 8.1 is te downloaden via het insider programma.
Iemand met een 930 hier ervaring mee? Is het de moeite waard om te doen?
http://allaboutwindowspho...centric_OS_update_for.php
Is voor mij ook al een tijd geleden, dus kan zijn dat ik mis zit.
Dit is de pagina:
http://www.computeridee.n...r-de-france-zonder-flash/
Zijn er nog mensen die gewoon nog lekker op 8.1 zitten en dit kunnen verifiëren? Ben echt benieuwd of het waar is dat de Upgrade Advisor niet meer te vinde is in de store.
Ik vind de app nog in de store.richdb schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:16:
https://mspoweruser.com/m...-majority-windows-phones/
Zijn er nog mensen die gewoon nog lekker op 8.1 zitten en dit kunnen verifiëren? Ben echt benieuwd of het waar is dat de Upgrade Advisor niet meer te vinde is in de store.
Ook de reden waarom ik terug ben op 8.1. Op 10 is er geen autoconnect optie en valt VPN om de 5 minuten weg. Waardeloos dus en gezien de ontwikkeling van 10 op mobile stopt het maar uitzingen op 8.1. Is niet zo erg omdat de 930 met 8.1 altijd nog de ideale combinatie is.
Calendar sync in de gewone Windows Phone agenda app heft altijd goed gewerkt als ook gmail via de gewone app van windows phone 8.1, maar na die reset krijg ik dat niet meer aan de gang?
Een andere agenda-app synchroniseert wel nog met gmail calendar?
Zeer vervelend want was de gezinsagenda... Of zijn er andere oplossingen om agenda te delen tussen mijn Lumia 925 (en bijhorende agenda app) en mijn vrouw haar Galaxy S7?
-->bizar. Nu werkt alles wel weer... Misschien dat bedrijfsnetwerk iets blokkeerde...
[ Voor 9% gewijzigd door Leffunk op 02-05-2017 17:14 ]
En wat gaat alles weer heerlijk snel. En nu maar uitzingen tot het eind.
[ Voor 195% gewijzigd door richdb op 20-07-2017 10:03 ]
Klopt. WP8.1 draait op veel toestellen die gelaunched zijn met WP8.1, duidelijk soepeler dan W10M. Jammer genoeg draaien er nog minder apps onder WP8.1 dan onder W10M.richdb schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:46:
Ik ben weer terug op 8.1. Windows 10 hele tijd gebruikt, maar mijn 930 werkt zoveel beter met 8.1.
En wat gaat alles weer heerlijk snel. En nu maar uitzingen tot het eind.
Denk dat het huidige 'Windows Phone/Mobile' in een uitdoofscenario zit. Ik heb zelf net besloten om over te stappen, heb een Android besteld.

Ik ben wel tevreden geweest met mijn Lumia maar nu de first & third party ondersteuning de laatste maanden zo inzakt, werd het tijd voor iets anders.