[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Youtube video als mp3 downloaden (google Youtube mp3).
Mp3 bewerken met Audacity.
Save en kopieer naar je telefoon.

Mp3 moet als genre RINGTONE hebben.

:)

[ Voor 12% gewijzigd door max op 02-01-2016 20:23 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:50
Gewoon alles via de pc dus?
Liedje had ik al. Audacity ook.
Maar zie nergens genre/exporteren als ringtone.

Maar vervolgens. Slepen naar mapje Ringtone.
Of bedoel je dat. Gewoon in mapje ringtone zetten.

-
Werkt niet helemaal lekker.
Export als .mp3. Via bestanden op telefoon verplaatst naar Ringtones. Echter niet zichtbaar als ik ringtone wil kiezen.
Bij export (ID3 tag) staat geen optie genre ringtone.

[ Voor 33% gewijzigd door NeutraleTeun op 02-01-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

NeutraleTeun schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:21:
Iemand een idee hoe ik een bepaald stuk van een Youtube lied (desnoods zet ik dat lied eerst zelf op mijn telefoon) kan gebruiken als beltoon?
Zoek via internet naar 'convert youtube to mp3'. Als je een mp3 hebt, dan kan je met een opensource audio editor het juiste stuk eruit halen. Het resultaat zet je in de map Ringtones op je telefoon...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat is het probleem.
Stukje staat in de folder. Maar is zo niet zichtbaar.
Genre wijzigen via rechtermuisknop naar Ringtone biedt ook geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rechtermuisknop op de mp3 > Eigenschappen > tabblad Details > Genre

Daarna gewoon kopieren via usbkabel. Eergisteren nog gedaan op Win10M, eerder al meerdere keren op WinPhone8.1 gedaan.

Als je in audacity als mp3 wil exporteren moet je de lame mp3 dll voor audacity even binnen halen en in de root van de audacity folder droppen.

[ Voor 73% gewijzigd door max op 02-01-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Opgelost.
Export als .mp3 was geen probleem.
Genre hoeft blijkbaar niet meer.
Zit hem in het kopiëren via de kabel.
Intern verplaatsen/kopiëren werkt dus niet.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op Win10 moet genre wel weer als ringtone staan btw :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
max schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:28:
Goed om te horen dat ze de bugs die al jaren in WP8 zaten en eindelijk opgelost waren, gewoon weer terug zijn in 10. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

max schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:28:
xxxneoxxx schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Goed om te horen dat ze de bugs die al jaren in WP8 zaten en eindelijk opgelost waren, gewoon weer terug zijn in 10. :')
Niet nodig. Ik heb niets bij genre staan bij mijn custom ringtones...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

xxxneoxxx schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:05:
[...]

:')
Swerfer schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:21:
[...]

[...]

Niet nodig. Ik heb niets bij genre staan bij mijn custom ringtones...
Alles wat ik meegenomen heb aan ringtones tijdens upgrade 8.1 > 10 heeft niks bij genre staan en werkt.
Nieuwe ringtone die ik vorige week ben gaan gebruiken (toen ik dus al 10 draaide) wilde het niet doen tot ik ringtone als genre ingevuld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
Ik heb hier twee Windows phones op hetzelfde account en deze synchroniseren continue de contacten met elkaar. Als een contact op de één toegevoegd wordt, dan komt het op de ander ook tevoorschijn. Dit is niet fijn en ik zie dit graag anders. Weet iemand of je hier iets mee kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

daanb14 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:38:
Ik heb hier twee Windows phones op hetzelfde account en deze synchroniseren continue de contacten met elkaar. Als een contact op de één toegevoegd wordt, dan komt het op de ander ook tevoorschijn. Dit is niet fijn en ik zie dit graag anders. Weet iemand of je hier iets mee kunt?
Volgens mij is het niet mogelijk om alles van een account te synchroniseren behalve contacten. Het is alles of niets (email, kalender en contacten).

Maar het is jouw account neem ik aan. Waarom zou je dan niet alle contacten willen synchroniseren? Wil je soms werk en prive gescheiden houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Zo werd vandaag even weer aan herinnerd aan één van de redenen waarom ik overgestapt was naar Windows....pff en net op tijd, zat al even te lonken naar een Samsung Note,
maar nee nu even niet.

Vrouwtje had een tijdje terug een S3 gekregen, prima dingetje.
( ze hoeft niet zo nodig een nieuwe smartphone zolang ie maar appt en facebookt ;-)
En neen, je krijgt haar niet op Windows..... )
Een paar weken later en de ellende begon al, kreng was sloom geworden en haperde.
Het gekke is er stond verder niets op het toestel, alleen maar Whatsapp en Facebook.
Dus reset en opnieuw de boel opgezet.
Nu weer een aantal weken verder en de ellende begint opnieuw.....

Dit in vergelijking getrokken met mijn toch ook al inmiddels gedateerde lumia's mag ik niet klagen.
Ondanks dat ik toch wat meer "vervuiling" heb qua apps, draaien ze nog steeds als een zonnetje.
Mijn zwaar gehavende 520 die ik bij de eerste uitgave gekocht heb draait nog steeds prima bij zoonlief en heeft dus sinds dat ie hem van mij gekregen nog nooit een reset gehad.
Ja het scherm is ondertussen wel gebarsten maar dat kreng doet het nog steeds.

Een jaar na installatie nog steeds net zo soepel als in het begin en als ik dan kijk naar die S3 welke hardwarematig toch met kop en schouders boven die 520 uitsteekt ....hm dan doet WP het niet slecht.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Swerfer schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:48:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om alles van een account te synchroniseren behalve contacten. Het is alles of niets (email, kalender en contacten).

Maar het is jouw account neem ik aan. Waarom zou je dan niet alle contacten willen synchroniseren? Wil je soms werk en prive gescheiden houden?
Synchroniseren van contacten uitzetten is gewoon mogelijk.
Ik heb zes accounts op mijn toestel waarvan één gezamenlijk met het vrouwtje.
Alleen van mijn hoofdaccount ( welke dus niet gedeeld is met het vrouwtje ) heb ik contacten en agenda synchroniseren aanstaan en voor de overige heb ik alleen mail synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Kreeg vandaag een herinnering/melding voor een backup.
Laatste keer was blijkbaar 3 weken geleden.

Vandaag een aantal pogingen gedaan, maar kreeg elke keer een melding dat het was mislukt.

Iets over bekend?

Of hoe vaak wordt een backup uitgevoerd, en waarom mislukt dat nu al blijkbaar 3 weken.

(ja ik heb wifi 📶)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De keer dat ik het had moest ik eerst ff mijn backups weggooien en dan opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55
NeutraleTeun schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:05:
Kreeg vandaag een herinnering/melding voor een backup.
Laatste keer was blijkbaar 3 weken geleden.

Vandaag een aantal pogingen gedaan, maar kreeg elke keer een melding dat het was mislukt.

Iets over bekend?

Of hoe vaak wordt een backup uitgevoerd, en waarom mislukt dat nu al blijkbaar 3 weken.

(ja ik heb wifi 📶)
Zoals hjs ook al zegt:
Eerst alle bestaande back-ups verwijderen en daarna opnieuw een back-up maken.
Het verwijderen kan je het beste via OneDrive doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Amadeus1966 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:00:
Zo werd vandaag even weer aan herinnerd aan één van de redenen waarom ik overgestapt was naar Windows....pff en net op tijd, zat al even te lonken naar een Samsung Note,
maar nee nu even niet.

Vrouwtje had een tijdje terug een S3 gekregen, prima dingetje.
( ze hoeft niet zo nodig een nieuwe smartphone zolang ie maar appt en facebookt ;-)
En neen, je krijgt haar niet op Windows..... )
Een paar weken later en de ellende begon al, kreng was sloom geworden en haperde.
Het gekke is er stond verder niets op het toestel, alleen maar Whatsapp en Facebook.
Dus reset en opnieuw de boel opgezet.
Nu weer een aantal weken verder en de ellende begint opnieuw.....

Dit in vergelijking getrokken met mijn toch ook al inmiddels gedateerde lumia's mag ik niet klagen.
Ondanks dat ik toch wat meer "vervuiling" heb qua apps, draaien ze nog steeds als een zonnetje.
Mijn zwaar gehavende 520 die ik bij de eerste uitgave gekocht heb draait nog steeds prima bij zoonlief en heeft dus sinds dat ie hem van mij gekregen nog nooit een reset gehad.
Ja het scherm is ondertussen wel gebarsten maar dat kreng doet het nog steeds.

Een jaar na installatie nog steeds net zo soepel als in het begin en als ik dan kijk naar die S3 welke hardwarematig toch met kop en schouders boven die 520 uitsteekt ....hm dan doet WP het niet slecht.
Mjah, mijn Ativ S doet het ook prima op Windows Phone, en die hardware is vrij hetzelfde als de s3. Nu heeft Samsung er wel een handje van op Android om er hun waardeloze, resource vretende launcher mee te installeren + bloatware. Dat, en de hw van de s3 is inmiddels ook wel antiek. Dat is een van de redenen dat ik mijn Ativ S ook vervangen hebt btw. Kon op Windows qua performance nog best mee, maar qua accuduur inmiddels niet al te best. Dus ik wou dat ding vervangen voor een betaalbaar ander mid end model.. Maar kon eigenlijk qua hardware bij Microsoft niet zo 1-2-3 niets vinden wat echt "beter" was, en het qua prijs ook nog enigzins leuk houdt (rond de 200 euro).

Heb inmiddels, vanwege de helaas niet interessante hardware lineup van Microsoft, het WP kamp verlaten en ben voor een Chinese Android telefoon gegaan. Zonder zo'n waardeloze launcher, en met bloatware die gewoon te disabelen is. (I.t.t bij veel Westerse toestellen) Gewoon om het nog eens te proberen. En dat ding vliegt net zo hard als een Windows Phone toestel. Had ik om eerlijk te zijn niet verwacht. Eigenlijk jammer, want als dezelfde hw beschikbaar was geweest met Windows Phone voor een leuke prijs dan was daar mijn voorkeur naar uitgegaan denk ik.
Bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat je Android als concurrerend OS te kort doet als je een vergelijking trekt met een telefoon welke begin 2012 geintroduceerd is. (Ja, zo oud is die s3 inmiddels) Qua os ontwikkeling heeft Android niet stil gestaan, en de hardware waarop dit geleverd wordt, heeft ook wel een vlucht gemaakt. Dat laatste imho zelf veel meer dan bij de meeste Windows phone toestellen het geval is de laatste anderhalf/2 jaar. Leuk, die nieuwe telefoons die met w10 mobile geleverd worden, maar leuk betaalbaar? Neuh. M.i lijkt het er op dat MS niet wil dat er, iig qua prijsniveau, iets bestaat als een middensegment. My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ xxxneoxxx
Klopt inderdaad, maar mijn toestellen zijn inmiddels ook al wel aardig gedateerd en de ontwikkelingen gaan gestaag door.
De droids doen het zeker niet slecht en ben zelf wel redelijk geïnteresseerd in de note lijn van Samsung.
Ik vind dat Samsung de software beter voorelkaar heeft voor wat phablets betreft dan MS.
Stylus support, handschrift e.d. Iets wat ik mis bij de winphones.
Nadeel is de accuduur en dat Samsung accu's niet echt staan aangeschreven als de betere soort.

Het enige probleem wat ik zou hebben bij een eventuele overstap is dat ik een bepaalde app zou moeten missen ( degene die ik zelf heb laten ontwikkelen voor dit platform ), maar daar wordt nu aan gewerkt en krijg ik hem binnenkort dan ook voor Android.
Dus dan staat er mij niets meer in de weg om opnieuw de gok te wagen.

Ondanks dat ik enigzins een voorliefde heb voor de Winphones moet ik wel realistisch blijven.
Windows gaat de goeie kant op, maar de laatste ontwikkelingen zijn nu net juist in het gebied waarvoor ik mijn toestel het minst voor zou gaan gebruiken....continuüm.
Het is mooi dat het kan en juich dergelijke ontwikkelingen zeker ook toe.
Maar dat je nu anno 2016 nog steeds niet de mogelijkheid heb om met een stylus een simpele handgeschreven krabbel kan maken op een winphonephablet vindt ik ronduit triest.

Aan de andere kant heeft ms natuurlijk wel een goed update beleid, al lijkt deze momenteel even in de koelkast te staan wat op zich logisch is ivm de ontwikkelingen van de mobiele versie van 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog Windows Phone 8.1 draaien, hopelijk als het kan binnenkort over naar Windows 10. Ondanks dat ben ik nog steeds ontevreden over het app aanbod tegenover iOS en Android. Zelfs MS geeft meer prioriteit aan hun apps voor de andere besturingssystemen.

Er wordt wel vaak gezegd dat voor elke app wel een alternatief beschikbaar is maar de praktijk valt wel vies tegen. De alternatieven die beschikbaar zijn werken vaak minder goed, wordt tijd dat bedrijven ook aandacht geven aan Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Inderdaad, apps of het gebrek daar van schijnt nog steeds de gemene deler te zijn.
Doch ( en ik spreek puur voor mij zelf ) mis ik geen enkele app.
Ik mis wel bepaalde functionaliteiten die ik graag zou willen zien.

Daarnaast zou ik mocht ik overstappen op een Droid ook weer bepaalde zaken missen.
En wel de dingen die juist zo kenmerkend zijn voor Windows,
en dan denk ik alleen al aan het startscherm en de livetiles.

Daarnaast zou ik last hebben van een andere appgaatje ( meer een deuk dan een gat ), heb ooit eens een speciale app laten ontwikkelen.
Nu kan je wel zeggen van nou dan doe je dat toch ook voor Android,
dat is waar, maar toch is dat anders.
We zijn er inmiddels al lang en breed aan begonnen.
De look and feel is compleet anders, zo ook het menustructuur om nog maar te zwijgen de pinmogelijkheden daarmee bedoel ik te zeggen ik kan nu bepaalde resultaten uit die app pinnen op het startscherm iets wat binnen android in zijn geheel onmogelijk is.
In Andoid kan dit alleen maar vanuit een menustructuur.
En dat terwijl het een doodsimpele app is.
Toegegeven, hij is wel mooi maar anders mooi....niet Windowsmooi.

En zo is het nagenoeg met alle apps waarvan een exemplaar zowel in de Playstore als in de Windowsstore te vinden is.
Denk bijvoorbeeld alleen maar aan Whatsapp, in wezen zijn het dezelfde apps....maar eigenlijk ook weer niet, dat kan ook niet want ze zijn beiden in een andere code geschreven en zijn dus wezenlijk verschillend van elkaar doch de functionaliteit is hetzelfde.
Nog maar te zwijgen over het meest gehate social media gebeuren met de meeste gebruikers waarvan menigeen ook nog eens roept dat ie daarvan geen gebruik maakt..... zal de naam maar niet noemen.
Deze is zowel te vinden in de windowsstore als in de playstore, ze doen hetzelfde maar werken anders.

Het is inderdaad lastig zo niet onmogelijk om precies dezelfde apps in beide stores te hebben ( of een derde als je iOS erbij wil rekenen ), ze werken allen net iets anders.

Helaas is het maar al te waar dat het succes van een o.s. valt of staat met de support van zowel App ontwikkelaars als bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Iemand een suggestie voor een goede site om Windows 8.1 wat beter te leren begrijpen? Per onderwerp zoeken lukt wel maar is vrij tijdrovend.

Mijn werkgever heeft besloten Android niet meer toe te laten op het netwerk en na 3 android toestellen heb ik erg moeite met de overstap.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik weet even niet hoe ik dit subtiel moet omschrijven, maar ik bedoel het totaal niet rot of verkeerd.
Maar, mijn moeder, die totaal a-technisch is, kan gewoon haar Windows telefoon gebruiken.

Terwijl ik nu voor werk af en toe een Samsung Android moet gebruiken en ben echt (relatief gezien) laaanggggg bezig met zoeken hoe ik moet bellen.

Dus anders geformuleerd:
Wat is het precies dat je niet snapt/weet, maar wel nodig denkt te hebben voor je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Wijnands schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:56:
Iemand een suggestie voor een goede site om Windows 8.1 wat beter te leren begrijpen? Per onderwerp zoeken lukt wel maar is vrij tijdrovend.

Mijn werkgever heeft besloten Android niet meer toe te laten op het netwerk en na 3 android toestellen heb ik erg moeite met de overstap.
Er staan op youtube wel wat filmpjes. Zoals:
YouTube: Windows 8.1 - Beginners Guide Tutorial - Part 1 [Tutorial]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

na 3 android toestellen heb ik erg moeite met de overstap.
Hoe lang heb je de Windows phone nu ?
We zijn onlangs ook overgegaan op Windowsphone (Lumia 630) en na een week of 2 schelden en knoeien begon het toch wel te wennen. Ook apps voor allerlei doeleinden zijn volop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
NeutraleTeun schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:35:
Ik weet even niet hoe ik dit subtiel moet omschrijven, maar ik bedoel het totaal niet rot of verkeerd.
Maar, mijn moeder, die totaal a-technisch is, kan gewoon haar Windows telefoon gebruiken.

Terwijl ik nu voor werk af en toe een Samsung Android moet gebruiken en ben echt (relatief gezien) laaanggggg bezig met zoeken hoe ik moet bellen.

Dus anders geformuleerd:
Wat is het precies dat je niet snapt/weet, maar wel nodig denkt te hebben voor je werk.
Ik denk dat betrokkene zich wat dieper in het thema WindowsPhone wil gaan verdiepen dan een doorsnee gebruiker.
Ik zelf zit dan te denken aan dergelijke zaken zoals vanuit de cloud werken, office, diverse soorten en maten voor wat betreft mailclients en eventuele corporate apps.

Kan niet zeggen of dit nu een goede of slechte stap is,
maar een beetje werkgever zou wel bepaalde maatregelen kunnen treffen in de zin van voorbereiding.....niet alleen in spirituele zin maar ook qua werken.

YouTube is een leuke bron, maar tweakers zelf is natuurlijk ook niet verkeerd.
Mooi in moers taal geschreven zonder al te moeilijke woorden en begrippen.
Daarnaast ben je vrij om vragen stellen.....immers domme vragen zijn er niet, alleen domme antwoorden.

Wil je echt diep graven in WP dan adviseer ik XDA developers,
maar zet dan wel een goede pot sterke koffie want in sommige toppics wordt je doodgegooid met moeilijke en lastige termen.
Maar ook daar kan je rustig vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
NeutraleTeun schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:35:
Sinds mijn Commodore Amiga in de vroege jaren 90 heb ik moeite met dingen die een a-technisch persoon goed snapt. Ik ben ook altijd helemaal het spoor bijster met Apple produkten

Dus anders geformuleerd:
call history, wie wanneer. Gemiste gesprekken versus aangenomen,. Reminders beheren voor de agenda. Een eigen beltoon.
Dingejtes waar ik tegenaan liep en per stuk op zoek moest. Taakbeheer van lopende processen heb ik nog steeds niet ontdekt net zoals makkelijk kiezen met welk programma ik iemand een berichtje wil sturen
Goner schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Hoe lang heb je de Windows phone nu ?
We zijn onlangs ook overgegaan op Windowsphone (Lumia 630) en na een week of 2 schelden en knoeien begon het toch wel te wennen. Ook apps voor allerlei doeleinden zijn volop te vinden.
Een maand en ik ervaar het ding nog steeds als klunzig en onhandig na mijn Moto X. Krijg ook steeds de indruk dat het beeldscherm veel kleiner is omdat het zo inefficient gebruikt wordt. IE is nog steeds een draak maar dat is het op de desktop net zo goed. Mis Ghostery of desnoods Chrome als browser.

Veel van de uitdagingen die ik ervaar liggen uiteraard aan mezelf, daarom zoek ik ook antwoorden

[ Voor 25% gewijzigd door Wijnands op 02-02-2016 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07

PeaceNlove

Deugleuter

Taakbeheer is lang je terugknop inhouden, dan kan je swipen door de openstaande tasks, die openen of killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Call history.

Telefoontje, geschiedenis, dan klikken op het rond icoontje. Daar krijg je de info wie/wanneer als je swiped naar geschiedenis.

Onder dat zelfde rondje krijg je ook een potloodje/bewerken. Daar kun je ook een eigen beltoon instellen.

[ Voor 28% gewijzigd door NeutraleTeun op 02-02-2016 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Je agenda kan je vanaf elk apparaat beheren, zolang deze maar gekoppeld is met je account.
Ik zal mijn situatie in het Jip&Janneke's als voorbeeld stellen.

Ik heb op mijn toestel 7 accounts welke ik allemaal eenvoudig kan beheren van zowel mijn telefoon maar ook vanaf mijn tablet ( Android ) en mijn laptop.
Alleen van mijn hoofdaccount heb ik mijn contacten, agenda en mail gesynchroniseerd.
De overige 6 alleen de mail.

Mijn agenda kan ik eenvoudig beheren vanaf mijn telefoon, maar zit ik achter mijn tablet of laptop dan kan ik daar ook eenvoudig mijn afspraken in vermelden welke automatisch weer op de overige apparaten zichtbaar worden.
Dit werkt ook vanaf mijn telefoon.
Je tikt de agenda open en tik op een bepaalde datum.
Op wonderbaarlijke wijze klapt deze dan open op de zojuist gekozen dag/datum.
Nu druk je op het plusje aan de onderzijde en worden de invoervelden geopend.
wat daar ingevuld moet worden wijst zichzelf.
Daarna tik je op opslaan ( de kleine diskette pictogram aan de onderzijde ).
Dat is alles.
Als je de accounts goed hebt staan dan zal je zien dat deze zojuist gemaakte afspraak gesynchroniseerd word met alle overige apparaten, uiteraard niet instant daar kan gelang de instellingen wel wat tijd overheen gaan.

( Mail ) synchronisatie kan je op bepaalde intervallen instellen,
voor mijzelf heb ik alles zoveel mogelijk op handmatig staan of op basis van gebruik.
Ik acht mijzelf redelijk volwassen genoeg om zelf te bepalen wanneer ik mijn mail ophaal of niet,
daar heb ik geen apparaat voor nodig om mij er aan te herinneren.

Aldoende leert men, ga gewoon met de diverse instellingen spelen en wees vooral niet bang om fouten te maken of om knoppen in te drukken.
Hij gaat echt niet ontploffen.

Gezien jou profiel en interesse in camera's zal je bepaalde lumia's wel bevallen.
Uiteraard zijn ze niet te vergelijken met state of the art spiegelreflex,
maar voor een simpel telefoontje doen deze cameraatjes het niet slecht.

[ Voor 6% gewijzigd door Amadeus1966 op 02-02-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Whatsapp is geüpdatet, de camera knop kan weer gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zie geen update van whatsapp, wel van adobe acrobat.
Maar had ook geen enkel probleem met de camera ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Toevoegen van ringtones is ook een crime ; je zou gewoon de gewenste mp3 in de Ringtones folder op Phone moeten zetten en dan selecteren onder Custom ... nou vergeet het maar, pas na converteren met de app Ringtone Maker en als ringtone zetten staat-ie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow kan zich niet herinneren dat ie iets speciaal moest doen om een custom ringtone te kunnen instellen op z'n Lumia 1020...?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Even teruglezen op 2 januari. Had daar ook problemen mee.
Kwam erachter dat je het bestand via kabel/pc naar de map moet verplaatsen.
Intern telefoon verplaatsen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Net wat aparts bemerkt in de agenda. Wanneer ik onder mijn gekoppelde Google werk-account een afspraak aanmaak blijft deze 1 tot 3 seconden staan, en zodra deze dan in de gmail agenda op de computer verschijnt (dus gesynct is) verdwijnt 'ie spontaan uit de agenda op mijn Lumia 640 :/ Heb het een paar keer acher elkaar geprobeerd en is vrij consistent. Geprobeerd de Google account te synchroniseren en de Agenda-app opnieuw geopend maar geen resultaat...

Wanneer ik een afspraak onder mijn Outlook-account aanmaak blijft dit wel staan overigens.

Edit: net maakte ik een afspraak voor morgen en die bleef wel netjes in mijn telefoon staan.. daarop de volgende testjes gedaan:

4 februari: blijft staan
4 maart: blijft staan
4 april: blijft staan
4 mei: blijft staan
4 juni: blijft staan
4 juli: blijft staan
4 augustus: verdwijnt

Vermoedelijk toont de agenda dus geen afspraken 6 maanden in de toekomst. Om precies te zijn, de laatste dag waarop afspraken blijven staan is 19 juli; vanaf 20 juli verdwijnen ze.

Edit 2: Great... http://www.windowsphone.c...alendar/sync-my-calendars
Six months of future single-instance events.

[ Voor 37% gewijzigd door Murk op 03-02-2016 20:17 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Goner schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:15:
Toevoegen van ringtones is ook een crime ; je zou gewoon de gewenste mp3 in de Ringtones folder op Phone moeten zetten en dan .......
Dat is precies de werkwijze die ik hanteer en ondervind geen problemen. Staat na die tijd gewoon in het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik loop al tijden tegen het volgende probleem met de music player op mijn Lumia 820 aan: nummers zijn opeens "niet beschikbaar" binnen een aangemaakte playlist.
Het gaat hier om playlists met enkel nummers die op het sd-kaartje staan en gewoon met de hand aan een playlist zijn toegevoegd. Dit gaat meestal een tijdje goed en dan opeens op een willekeurig moment zijn er lukraak een aantal tracks (niet eens allemaal) grijs geworden met een "i" erachter waarop je kunt tikken en te lezen krijgt dat het nummer niet meer beschikbaar is en je het opnieuw naar je telefoon moet kopiëren.
Dit terwijl ik die nummers gewoon nog op mijn sd-kaart heb staan en het ook nog eens random gebeurt. Dus sommige nummers werken nog wel gewoon vanuit de playlist, andere niet. Er is ook niets aan de hand met die nummers zelf, want ik kan ze wel gewoon afspelen via de inventaris (nummers, artiesten, albums, genres).
Nu dacht ik: laat ik eens kijken via de windows verkenner (en usb-kabeltje) waar die playlists opgeslagen zijn en of ik daarin iets vreemd zie staan. Toen werd het nog vreemder; sommige playlists zijn er wel, maar bevatten enkel nog de verwijzingen naar de nummers die de telefoon nog normaal in de playlist laat zien. Andere playlists kan ik helemaal niet vinden. De playlists staan trouwens ook nog enkel op de telefoon zelf (music/playlists) en niet in het mapje "playlists" op het sd-kaartje en telefoon. Hierdoor kan ik dus ook niet een werkende playlist backuppen, mocht ie opeens niet meer volledig werken.
Kortom: help! Herkennen jullie mijn probleem en is er een oplossing voor? Online kom ik dit probleem eigenlijk voornamelijk tegen met combinaties van muziek op de telefoon en vanuit een cloud of streaming service.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Troost je, je bent niet alleen.
WP heeft wel eens vaker moeilijkheden met audiotracks / playlists ( in het verleden was het helemaal een ramp, dubbele verwijzingen en nummers die zich als konijntjes vermenigvuldigden terwijl er toch maar één origineel was ).
Hoe dan ook, de oorzaak scheen toen te liggen aan de bibliotheekbestanden.
Een soft reset wilde hiermee wel eens helpen, maar.......kan ook averechts werken.
Heb diverse keren meegemaakt dat mijn playlist's daardoor toen helemaal verminkt werden ( fout controle SD kaart ja/nee blabla ).
Had het eigenlijk min of meer opgegeven, maar gek genoeg blijven ze nu wel goed.
Kan er geen touw aan vast knopen.
Volgens mij waren deze problemen over na één van de laatste updates.
Ik draai namelijk nog steeds de preview van 8.1, maar deze is al lang en breed gelijk getrokken met Denim.

Misschien niet 123 een oplossing, maar je bent niet de enige.
Welke versie draai jij ( Cyaan/Denim ) preview???
Misschien dat er toch stiekem een verband is...al lijkt me dat stug, maar.....je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb gewoon denim en gisteren maar weer een playlistje gemaakt. Wie weet blijft deze dan wel heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Klinkt inderdaad als ergens een file corrupt. Helaas kan je er op Windows Phone niet zoveel mee. Niet zonder tussenkomst van een pc in ieder geval. Zo heb ik ook wel eens gehad dat bepaalde folders in mijn fotoalbum niet meer wilde updaten. Kon er nieuwe foto's naartoe uploaden maar deze verschenen dan niet in het album. Wat nog wel eens wou helpen is de telefoon aan de pc hangen en desbetreffende map over kopiëren naar de pc, de folder te verwijderen van telefoon, even te wachten en deze vervolgens vanaf de pc weer terug te kopiëren naar de sd kaart. In sommige gevallen moet je even rebooten voor e.e.a. weer opgepikt wordt door de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De muziekbestanden zijn niet corrupt en het kaartje zelf ook niet. Bepaalde playlistbestanden kan ik geeneens vinden, dus kan ik ze ook niet backuppen.
Rebooten doe ik dagelijks, omdat ik accu's wissel ipv opladen.

[ Voor 17% gewijzigd door Universal Creations op 04-02-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:08

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Inderdaad, dit is een nadeel bij syncen van google calendar.
maar goed, ik vind het niet zo heel vaak een probleem om eerlijk te zijn.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Universal Creations schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:30:
Rebooten doe ik dagelijks, omdat ik accu's wissel ipv opladen.
Hm, het is algemeen bekend dat er wel eens problemen zijn met de communicatie tussen sd en toestel.
Zeker als je de boel niet netjes afsluit en de accu tijdens het bedrijf verwijdert.
Is dat misschien de issue?

Verdwenen bestanden kunnen in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken zeker te maken hebben met corrupte bestanden.
In Jip en Janeke's als je een bestand verwijderd dan verwijder je hem niet echt.
Het enige wat je verwijdert is de verwijzing naar dat bestand en wel op een dusdanige manier dat de gebruiker hem niet meer ziet, maar ook het systeem ziet deze niet meer en geeft dus deze ruimte vrij voor andere bestanden.
In feite wordt er dus niets verwijdert, alleen de ruimte wordt weer vrijgegeven.
Vandaar de herstel/recovery programma's op een normale Windows pc, het enige wat deze doen is de verwijzing proberen te herstellen.
Windows op je telefoon werkt nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Amadeus1966 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:41:
Hm, het is algemeen bekend dat er wel eens problemen zijn met de communicatie tussen sd en toestel.
Zeker als je de boel niet netjes afsluit en de accu tijdens het bedrijf verwijdert.
Is dat misschien de issue?
Ik sluit de telefoon netjes af en wacht totdat het scherm helemaal uit is. Dan pas verwijder ik de accu.
Verdwenen bestanden kunnen in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken zeker te maken hebben met corrupte bestanden.
In Jip en Janeke's als je een bestand verwijderd dan verwijder je hem niet echt.
Het enige wat je verwijdert is de verwijzing naar dat bestand en wel op een dusdanige manier dat de gebruiker hem niet meer ziet, maar ook het systeem ziet deze niet meer en geeft dus deze ruimte vrij voor andere bestanden.
In feite wordt er dus niets verwijdert, alleen de ruimte wordt weer vrijgegeven.
Vandaar de herstel/recovery programma's op een normale Windows pc, het enige wat deze doen is de verwijzing proberen te herstellen.
Windows op je telefoon werkt nagenoeg hetzelfde.
I know... ik draai al een paar jaar mee op tweakers ;) Maar zoals ik al aangaf is het kaartje niet corrupt, zijn de muziekbestanden niet corrupt, maar ziet de playlist om de 1 of andere vage reden die bestanden niet meer. Sommige playlists zijn wel nog te vinden (op de telefoon zelf) en andere niet. Playlists staan sowieso niet op het sd-kaartje overigens, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hm, dan houd het rap op met ideeën .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Amadeus1966 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:54:
Hm, dan houd het rap op met ideeën .....
Vreesde het ook, dus ik wacht nu gewoon in spanning af tot ie weer mijn playlist vernaggeld. Wat betreft muziek afspelen is een WP echt prut. Ik snap ook niet dat je niet gewoon kunt sorteren op bijvoorbeeld datum van toevoegen, of met 1 vinkje een hele reeks muziek kunt selecteren en toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Klopt....ben blij dat ik fatsoenlijke radio heb van de baas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Laatst online: 12-09 16:49
Murk schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:47:Vermoedelijk toont de agenda dus geen afspraken 6 maanden in de toekomst. Om precies te zijn, de laatste dag waarop afspraken blijven staan is 19 juli; vanaf 20 juli verdwijnen ze.

Edit 2: Great... http://www.windowsphone.c...alendar/sync-my-calendars

[...]
Dit vind ik nog steeds ontzettend suf. Waarom die beperking tot zes maanden? En waarom kun je wel de agenda > 6 maanden in de toekomst bekijken, maar zie je nergens dat afspraken > 6 maanden niet gesynct worden? :?
Maar goed, je leert ermee leven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hherrie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:09:
[...]

Dit vind ik nog steeds ontzettend suf. Waarom die beperking tot zes maanden? En waarom kun je wel de agenda > 6 maanden in de toekomst bekijken, maar zie je nergens dat afspraken > 6 maanden niet gesynct worden? :?
Maar goed, je leert ermee leven... ;)
Waarom zouden afspraken > 6 maanden niet gesynct worden?
Dat is NIET mijn ervaring.
Je ziet ze niet op je telefoon, maar dat is een ander verhaal.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook... ;-) Effect is hetzelfde, in die zin dat je ze op de telefoon niet ziet. En de vraag blijft ook hetzelfde: waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hherrie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:34:
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook... ;-) Effect is hetzelfde, in die zin dat je ze op de telefoon niet ziet. En de vraag blijft ook hetzelfde: waarom niet?
Ik zou over google i.c.m. Windows phone niet te vaak de waarom vraag stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik heb al even gezocht. Volgens mij is er geen adblocker voor windows 8.1 voor zover ik heb kunnen vinden. Mocht iemand andere info hebben dan hou ik me aanbevolen.

Toppunt voor mij is om heel actief naar een adblocker te gaan zoeken dat sinds een paar dagen de site van Nu.nl in een keer op luid volume advertenties naar me begint te roepen als ik op hun site ben. Dat was voorheen niet zo. De eerste keer schrok ik me de trrrrring. Ik heb dit niet nodig en acht dit zeer onwenselijk.

Dat is natuurlijk bovenop de toch al hinderlijke reclames. Ik heb twee keuzes: ik mijd de desbetreffende site en zoek naar informatie op een andere manier of ik zoek naar een mobiele adblocker (die tevens mijn telefoon beter beveiligt en mijn privacy beter waarborgt)

Reclames zijn sowieso zinloos (bij mij in ieder geval)

Hebben nog meer mensen daar last van en is er iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57
Zelfde hier op Volkskrant site, heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Vraag ik me wel af wat dat met het OS te maken heeft. Hoe dan ook, zolang jij hun app gebruikt blijven ze je bestoken met reclames. Ik delete dat soort apps altijd. Dat Nu.nl hoef ik zelf al helemaal niet. Beetje sier maken met nieuws van anderen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Is gewoon de pagina via de webbrowser.
Maar idd heel irritant.
Zeker zoals ze onlangs de hele.site van nu.nl vern##kt hebben.
Eerder kwam je rechtstreeks in het artikel via nu.jij...maar zoals ze het nu hebben is het gewoonweg bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ indoubt
Er is idd geen adblocker app.
Maar er is ergens een artikel op xda waarbij je met wat kunst en vlieg werk wel iets kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Indoubt schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:34:
)

Reclames zijn sowieso zinloos (bij mij in ieder geval)
[OffTopic]
Ook jij wordt er door beïnvloed

Sorry dat moest ik even zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ja,, ik bezocht nu.nl gewoon via de webbrowser. echt heel irritant en voor mij een reden om weg te blijven.

Indien je je volume van media naar nul heb gezet dan hoor je het niet maar ik wil dat eigenlijk niet elke keer doen. Ik gebruik mijn telefoon ook regelmatig als navigatie en dan wil ik juist horen en weinig kijken (integreert met auto via BT)

Amadeus, thanks ik ga er eens op zoeken. Mocht ik een echte adblocker tegenkomen dan meld ik dat hier even maar ik vermoed van niet.

Ik kijk nu ook even naar UC browser die mogelijk iets afscherming biedt maar ik heb nog niet goed op mijn netvlies of het doet wat ik wil en qua veiligheid moet het ook een vooruitgang zijn.

Tweaktweet: de reclamemakers zeggen dat reclame maken zin heeft omdat er anders geen brood in zit. Dat betekend nog niet dat het waar is.

Reclame is lies, bigger lies and statistics. witter dan wit, schoner dan schoon, mooier dan mooi, voor bijna niets let op de kleine lettertjes

Reclame is datgene aanprijzen wat je niet nodig hebt voor een zo hoog mogelijk bedrag. Er is zeker een doelgroep die daar gevoelig voor is maar ik pas daar niet zo goed in (en volgens mij vele tweakers met mij)

Misschien ben ik afwijkend of atypisch maar ik ben er content mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nee hoor, op ten duur wordt je er gewoon immuun voor.

Hier een paar links voor wat betreft addblocking

http://forum.xda-develope...k-tutorial-lumia-t3095171

http://forum.xda-develope...indows-phone-8-x-t3178203

[ Voor 22% gewijzigd door Amadeus1966 op 07-02-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Indoubt schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:52:
Reclame is datgene aanprijzen wat je niet nodig hebt voor een zo hoog mogelijk bedrag. Er is zeker een doelgroep die daar gevoelig voor is maar ik pas daar niet zo goed in (en volgens mij vele tweakers met mij)

Misschien ben ik afwijkend of atypisch maar ik ben er content mee
vrij naïef om dat te denken. Uit onderzoek blijkt dat eigenlijk iedereen datzelfde denkt namelijk. "reclame? Dat werkt bij anderen maar niet bij mij"

In werkelijkheid blijkt uit psychologische tests website ads zeer doeltreffend zijn als mensen in iets geïnteresseerd zijn. Dus wie googlet op "nieuwste album dr dre" gaat ook daadwerkelijk in de daarbij behorende ads kijken waar het 't goedkoopst is. En zo heeft de reclame voor bol.com positief effect want door hun enorme reclame investering heb je bij je prijsvergeljjking niet eens door dat de cd via dr-dre-offers.com de helft kost. Het is niet altijd 100% match maar reken maar dat je zelf al regelmatig door dit mechanisme bij een bepaalde webshop bent uitgekomen en daar iets hebt gekocht. Natuurlijk kijkt de gemiddelde tweaker wat kritischer dan Jan met de Pet als het om pc artikelen gaat maar zelfs dan moet je die algoritmes niet onderschatten. Het is niet voor niets dat personalized reclame het nieuwe goud wordt genoemd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DeNachtwacht schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:37:
[...]
vrij naïef om dat te denken. Uit onderzoek blijkt dat eigenlijk iedereen datzelfde denkt namelijk. "reclame? Dat werkt bij anderen maar niet bij mij"

In werkelijkheid blijkt uit psychologische tests website ads zeer doeltreffend zijn als mensen in iets geïnteresseerd zijn. Dus wie googlet op "nieuwste album dr dre" gaat ook daadwerkelijk in de daarbij behorende ads kijken waar het 't goedkoopst is. En zo heeft de reclame voor bol.com positief effect want door hun enorme reclame investering heb je bij je prijsvergeljjking niet eens door dat de cd via dr-dre-offers.com de helft kost. Het is niet altijd 100% match maar reken maar dat je zelf al regelmatig door dit mechanisme bij een bepaalde webshop bent uitgekomen en daar iets hebt gekocht. Natuurlijk kijkt de gemiddelde tweaker wat kritischer dan Jan met de Pet als het om pc artikelen gaat maar zelfs dan moet je die algoritmes niet onderschatten. Het is niet voor niets dat personalized reclame het nieuwe goud wordt genoemd.
Om dit voorbeeld maar even aan te houden.
Als ik een CD zoek heb ik een 4-tal vaste webshops waarvan ik weet (uit jarenlange ervaring) dat deze voor CD's het beste geprijsd zijn. Deze check ik dan ook allemaal en dan koop ik bij de goedkoopste.
Zo ver de "personalized" reclame.
Nu zal ik er ook wel heus onbewust door beïnvloed worden hoor. Maar niet voor CD's in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

We gaan erg offtopic voor een vraag over windows 8.1 adblocker maar vooruit:

uiteraard zal er wel enige beïnvloeding zijn. Deze is echter veel geringer als de reclame makers je willen doen geloven.

Dat is zolang je vrije keus hebt.

Zodra ik alles van je weet en en jij niets van mij bepaal ik uiteindelijk wat je doet en niet jijzelf. het nieuwe goud (data) draait om machtsmisbruik en nergens anders om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Indoubt schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:14:
We gaan erg offtopic voor een vraag over windows 8.1 adblocker maar vooruit:

uiteraard zal er wel enige beïnvloeding zijn. Deze is echter veel geringer als de reclame makers je willen doen geloven.

Dat is zolang je vrije keus hebt.

Zodra ik alles van je weet en en jij niets van mij bepaal ik uiteindelijk watje doet en niet jijzelf. het nieuwe goud (data) draait om machtsmisbruik en nergens anders om.
Dit begint op een politieke discussie te lijken. Is commercie/marketing machtsmisbruik? Misschien moet die vraag hier niet beantwoord worden en moeten we weer on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Onze politieke stelsel is gebaseerd op commercie.
Immers ons kabinet zijn de puppets en de multinationals de puppetmasters.....

Maar oké back on track.
Kunnen nu nog even genieten van wp8.1.
Het zal wel niet lang meer duren voordat ze beginnen met het uitrollen van 10 de vraag is alleen wanneer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
Amadeus1966 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:09:
Maar oké back on topic
Kunnen nu nog even genieten van wp8.1.
Het zal wel niet lang meer duren voordat ze beginnen met het uitrollen van 10 de vraag is alleen wanneer....
Ergens heb ik ook wel een beetje zin in iets nieuws, zoals WP 10.
En eigenlijk ook wel een beetje zin in een nieuwere, snellere. mooiere, geilere, betere Windows Phone.

Maar ja, mijn Lumia 1320 draait nu eigenlijk nog net zo goed als op de dag van aankoop.
Zo gaat hij bij licht/weinig gebruik nog steeds drie dagen mee. En alles synct 24/7.
(of ik trek hem leeg in drie uur met sommige spelletjes, dat is ook niet veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bepaalde toestellen worden denk ik niet vervangen omdat ze "op" zijn,
maar meer uit verveling omdat men na een paar jaar wat anders wil.
Kwaliteit is hun debet ;-)

Mijn 1320 draait ook nog steeds als een tierelier en idd draai nu nog steeds met gemak 2 a 3 dagen op een acculading.
Weinig smartphones die dat na twee jaar nog kunnen zeggen.

Ik kan voor mijzelf nog steeds geen excuus vinden om een ander toestel te kopen.
De 950 serie leek me wel wat,
maar om eerlijk te zijn brengen ze voor mij niets extra's ( behalve dan de camera ).
Heb nog een tijdje gedacht aan een 830/930 maar wil eigenlijk ook geen
afstand doen van dat mooie 6" schermpje.
Kan mijn centjes maar één keer uitgeven, dus dan maar in de wacht tot er iets komt
wat voor mij de wow factor heeft.

Nu ben ik gauw content, maar zodra ik een paar honderd euro mag gaan neerleggen dan begin ik wel bepaalde eisen te stellen.
Als MS toch weer overweegt om een phablet uit te brengen, dan moet deze toch minimaal een stylus ondersteuning hebben met daarbij behorende functionaliteit.
Denk hierbij aan handschriftherkenning e.d. een goed voorbeeld van stylusondersteuning vind ik nog steeds de Note serie van Samsung.
Daarnaast vind ik het design een beetje mager tegenover de oudere 830 en de 930.
Draadloos laden is prachtig, maar zag liever dat ze waterdicht waren.
Zo ook de camera's,
deze worden beter en beter......
.....maar de foto's worden ook steeds groter en de cloudopslag wordt juist kleiner gemaakt.

Het o.s, is weinig om op aan te merken, maar hou het wel consistent.
Vierkant of rechthoekig is iets wat daarbij hoort,
daar horen geen ronde items in zoals die nu bijvoorbeeld in de contactenlijst voorkomen ( Win 10 ).
Alles is rechtlijnig, dus alles wat rond is vloekt met de interface.
Geef dan de mogelijkheid om dit zelf te veranderen mbv launchers of iets dergelijks zoals bij Adroid.

Men heeft het steeds over het goeie updatebeleid van MS en het wordt steeds als voorbeeld aangehaald.
Maar om eerlijk te zijn, ik heb al lang geen update meer gehad.
De laatste update van WP8.1 was alleen voor de 640 serie en het enige merkbare was de datatogle in de actioncenter, welke wij alleen maar konden krijgen middels een previewdownload.
Nog maar te zwijgen over die elektronische miep genaamd Cortana,
ik geloof dat deze nog eerder in het Fries uitkomt dan in het Nederlands.

Maar voor de rest gaat het wel goed met mij ;-)
Het doet nog steeds wat het doen moet en ze weten leuke noviteiten te brengen zoals de irisscanner en continuüm.
Maar voor de rest heb ik soms echt het gevoel dat ze stil staan.

Ik probeer niet MS onderuit te halen, maar de overige fabrikanten staan ook niet stil.

Ik heb mij voor het aanschaffen van een nieuw apparaat vooralsnog even in de pauze gezet en hou de ontwikkelingen in de gaten.
Maar ik ben wel zo nuchter om niet op één paard te gokken.
Heb ondertussen mijn "ontsnappingsplan" al uitgewerkt en mijn private app inmiddels laten ombouwen naar een Androidversie zodat ik daar geen hinder van ondervind.

We roepen soms wel eens over bijvoorbeeld Apple over te veel geld voor te weinig hardware.
Maar is dat wel zo?
Ondanks dat Ms ook de onderzijde en de middenlaag bedient, zijn de toestellen in het topsegment toch ook wel behoorlijk aan de prijs....en eerlijk is eerlijk ik kan die prijzen niet echt rechtvaardigen voor hetgeen ik er voor terugkrijg, datzelfde gaat ook op voor het topsegment van de Androidtoestellen.

Tenzij ze exact bieden of meer te bieden hebben dan wat ik vraag.

Als ik een dikke 6/7 of 800 euro neer moet leggen voor een dergelijk kleinood dan wil ik
dat dit ook nog eens fatsoenlijk wordt voorzien van accessoires.
En geen kaal leeg doosje met alleen een kaal toestel met lader.
Nee voor dat geld mag er best een headset of een draadloos laadapparaat bij of op zijn minst een leuke cover of screenprotector.
De actie met die dock was leuk bedacht,
maar deze had bijvoorbeeld ook gewoon bij de 950 geleverd moeten worden en niet alleen bij de XL

Zelfs de uitmuntende service voor wat betreft de reparaties is nu onderuit gehaald.
Reparaties duren langer, worden meer fouten gemaakt en als kers op het toetje als je een bepaald toestel ( lees de 1520 ) laat repareren zijn de onderdelen niet eens voorradig en wordt je afgescheept met een in hun ogen gelijkwaardig toestel ( de 930 ).

Ben altijd heel positief geweest, en ben dat ergens nog steeds.
Maar zit wel te springen om de next generation smartphones, want anno 2015 was het tien keer niets.
En anno 2016 schijnt het niet veel beter te worden ( al is dat laatste een aanname ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Goed verhaal, lekker kort...

We roepen soms wel eens over bijvoorbeeld Apple over te veel geld voor te weinig hardware.
Maar is dat wel zo?

Ja, dat is zo. Van elke euro is 6 eurocent de werkelijke waarde om een iPhone te maken en 94 eurocent pure winst. Dus ja, dat is zo.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 08-02-2016 01:41 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
GerCor schreef op maandag 08 februari 2016 @ 01:36:
Goed verhaal, lekker kort...

Maar is dat wel zo?

Ja, dat is zo. Van elke euro is 6 eurocent de werkelijke waarde om een iPhone te maken en 94 eurocent pure winst. Dus ja, dat is zo.
Goed verhaal, het probleem is dat je enkel naar de martiaal kosten kijkt. Ontwikkelkosten van iOS en ontwerpkosten van de telefoon zijn er ook gewoon. Maar goed dit is helemaal offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Inderdaad mensen, graag ontopic blijven :) Adblockers, iPone dingen e.d. mogen in een apart topic, niet hier

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Amadeus1966 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:58:
Bepaalde toestellen worden denk ik niet vervangen omdat ze "op" zijn,
maar meer uit verveling omdat men na een paar jaar wat anders wil.
Kwaliteit is hun debet ;-)

Het doet nog steeds wat het doen moet en MicroSoft weet leuke noviteiten te brengen zoals de irisscanner en continuüm.
Maar voor de rest heb ik soms echt het gevoel dat ze stil staan.
Ik probeer niet MS onderuit te halen, maar de overige fabrikanten staan ook niet stil.

Ik heb mij voor het aanschaffen van een nieuw apparaat vooralsnog even in de pauze gezet en hou de ontwikkelingen in de gaten.
Ben altijd heel positief geweest, en ben dat ergens nog steeds.
Maar zit wel te springen om de next generation smartphones, want anno 2015 was het tien keer niets.
En anno 2016 schijnt het niet veel beter te worden ( al is dat laatste een aanname ).
Laatst was er een bericht op de frontpage, gewijd aan de toekomst van de Windows Phone. Die ziet er bijvoorbeeld aan de hand van verkoopcijfers niet rooskleurig uit.
Maar ja, MS biedt op het ogenblik veel te weinig keus aan toestellen.

Als ik nu in de pricewatch kijk, zijn de schermen van de MS toestellen slechts in groottes van 4 tot 5,7 inch.
Waarvan de 4-inchers en 4,7-inchers alle superlowbudget zijn, en voor mij eigenlijk afvallen.
Dan blijven er slechts toestellen over tussen 5 en 5,7 inch!
WTF, dat is toch geen normaal compleet aanbod?!

Bij Android wisselde ik tussen grote en kleine toestellen, low budget of prijzig, hi-res en low-res schermen, verouderde of de nieuwste chipsets, waterdicht of plastic troep, enzovoort. Afhankelijk van hoe mijn pet stond. Die keuzes zijn nog steeds mogelijk bij Android.

Bij Microsoft is het nu eigenlijk eenheidsworst. Toestellen zijn ongeveer even groot, het enige duidelijke verschil is de schermkwaliteit en misschien camerakwaliteit.
Er valt dus gewoon nauwelijks iets te kiezen! Dan verkoop je ook niet zoveel, lijkt me.
En daar baal ik van, ik had WP graag meer mainstream zien groeien.

@Microsoft: Ik wil kleine racemonsters kunnen kopen, of grote low-budget-toestellen. En alles ertussenin!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het hoeft natuurlijk niet te gaan zoals Samsung....van alles en nog wat op de markt brengen en kijken waar het goed gaat.

Gewoon 4 stuks aanhouden.
Low/mid/high en daarnaast echte phablets ( niet alleen maar een grote uitvoering van een belijzer, maar een echte phablet ).

Daarnaast hoop ik dat ze voor de 8.1 toestellen nog wel de originele roms beschikbaar houden.
Dit voor degene die na de officiële release van 10 toch weer terug willen.

Ik heb sowieso al wel een backup rom achter de hand....voor het geval dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:28:
Het hoeft natuurlijk niet te gaan zoals Samsung....van alles en nog wat op de markt brengen en kijken waar het goed gaat.

Gewoon 4 stuks aanhouden.
Low/mid/high en daarnaast echte phablets ( niet alleen maar een grote uitvoering van een belijzer, maar een echte phablet ).

Daarnaast hoop ik dat ze voor de 8.1 toestellen nog wel de originele roms beschikbaar houden.
Dit voor degene die na de officiële release van 10 toch weer terug willen.

Ik heb sowieso al wel een backup rom achter de hand....voor het geval dat ;)
Hoe heb je die back-up rom gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Als je zelf al stelt dat het offtopic is, post het dan gewoon niet ;)

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 08-02-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Offtopic, dus weg

[ Voor 90% gewijzigd door PaT op 08-02-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Berlinetta schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:44:
[...]

Hoe heb je die back-up rom gemaakt?
Middels de recovery tools.
Als je je toestel daarmee flasht wordt de rom eerst gedownload naar je pc/laptop.

Maar je kan ook gebruik maken van het programma " navifirm " deze werkt met behulp van je productnummer.

http://forum.gsmhosting.c...load-1660094/#post9434277

[ Voor 12% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-02-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Weet er iemand een podcast app waarmee ik makkelijk veel afleveringen kan downloaden als ik op Wifi zit en die offline blijft als ik op 4G zit. De standaard podcast app vind ik wat onhandig in de bediening. Podcasts! lijkt niet toe te staan om meerdere afleveringen te selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ligt het aan WP of aan tweakers dat de fast scroll knop het soms even niet doet in het forum?
Dat merk ik sinds een week (of twee?).
Na de tijdje doet hij het weer, alsof hij lang moet laden voordat hij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
Ik heb nog niets bijzonders gemerkt aan die knop! Werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
BounceMeister schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:07:
Ligt het aan WP of aan tweakers dat de fast scroll knop het soms even niet doet in het forum?
Dat merk ik sinds een week (of twee?).
Na de tijdje doet hij het weer, alsof hij lang moet laden voordat hij werkt.
Klopt, dit had ik ook op mijn Lumia 1320. ik heb geen flauw idee, want vanuit mij kant is hij nooit gevallen of iets gecrashed of geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:02
Zaterdagnacht samen met mijn 925 getest hoe hard een dissel zou zijn. Helaas heeft het scherm van de 925 de impact niet overleefd. Nu vraag ik mij af, in hoeverre het mogelijk is een backup van de apps / instellingen / contacten te maken van de telefoon via de pc. Het scherm geeft helemaal niets weer, kan daar dus niet wat mee beginnen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
De PC heeft pas toegang tot de telefoon nadat je op de telefoon je toegangscode hebt ingetoetst...

Heb je geen backup via Onedrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
hherrie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:28:
De PC heeft pas toegang tot de telefoon nadat je op de telefoon je toegangscode hebt ingetoetst...

Heb je geen backup via Onedrive?
Hmm, nee dat denk ik niet, daar veel te laks mee.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
RudyL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:55:
Zaterdagnacht samen met mijn 925 getest hoe hard een dissel zou zijn. Helaas heeft het scherm van de 925 de impact niet overleefd. Nu vraag ik mij af, in hoeverre het mogelijk is een backup van de apps / instellingen / contacten te maken van de telefoon via de pc. Het scherm geeft helemaal niets weer, kan daar dus niet wat mee beginnen.
Er zit toch al in het OS ingebouwd dat hij apps + settings backupt naar de cloud?
Zodat als je een nieuw toestel koopt (of je huidige toestel een factory-reset geeft) je enkel maar hoeft in te loggen met je MS-account, en dan vraagt het OS wat je zoal terug wilt zetten.
En verder, je contacten en agenda (en mail) zal je toch wel al ergens in de cloud hebben bij MS, Google of Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja inderdaad, zoals bovenstaande mensen al aangeven: er is een backup gemaakt van hoe je tiles staan, welke apps je hebt, en de instellingen in het OS (kleur, thema, achtergronden, speech settings, etcetc). Die kun je terugzetten nadat je je inlogt bij je MS acount op je nieuwe telefoon.

Contacten zijn als het goed is gesynct met je MS account, je kunt dit ook checken door naar outlook.com te gaan en naar personen hub te gaan (of personen app op Windows 8 en 10)

Foto's zijn gesynct naar OneDrive (automatisch) wanneer je dit bij het instellen van de telefoon (of later in de camera app of galerij app) hebt geaccepteerd... wederom makkelijk te checken door naar https://onedrive.live.com/ te gaan en in te loggen met je MS account.

[ Voor 22% gewijzigd door The Inquisitor op 22-02-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
RudyL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:33:
[...]

Hmm, nee dat denk ik niet, daar veel te laks mee.
Niet om het eea, maar eh......
Is dit niet een gevalletje van een put, een kalf en een deksel?
Hoe dan ook, ik ben niet zo'n egoïst dat ik iemand anders zijn fouten niet gun.

Je zou idd de oplossingen in de backups moeten zoeken.
Staan jou kostbare zaken alleen maar op je toestel dan houd het rap op.
Om daar bij te kunnen hem toch op een één of andere manier zien te ontgrendelen.
Daarbij hoeft er natuurlijk niets zichtbaar te zijn op het scherm,
de touchscreen zelf kan nog wel werken...
Ik bedoel dan de touch gedeelte.

Het is geen Android die je "eventjes" van buitenaf al of niet via een kabel kunt ontgrendelen.
Zie het als een stukje veiligheid.
Het is even dat bekende k#t momentje, maar is voor je eigen bestwil.
Immers als jij dat kan, kan iemand anders dat ook ;-)
Als je in het begin alle stappen correct hebt doorlopen, dan staan je foto's en documenten allemaal in de OneDrive
je contacten en mail kan je dan van buitenaf beheren middels een account.

Mits je alle stappen correct hebt doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Ik vind het ook niet een wereldramp hoor dat dit gebeurt is. Zonde van de extra kosten, maar geschiedenis van apps, de meest recente foto's, ach daar geef ik niet zoveel om. De contacten staan inderdaad wel veilig op het MS account, dat is vooral belangrijk. Kon zijn, dat er via een trucje alsnog wat meer mogelijk was. Zo niet, dan 'schoon' weer beginnen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als je toch opnieuw begint en eventueel een leuk toestelletje zoekt.
Dan is de HP Elite x3 misschien wel iets ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe ervaren jullie het tweakers forum op Windows Phone? Eerst wilde de knop voor direct naar het einde van de pagina springen al niet meer snel laden, maar nu laadt ook de bookmarks pagina traag en werken de links niet gelijk.
Zou de code van het forum onlangs zijn aangepast?
Ik heb de telefoon al herstart, browsercache gewist etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:22

Punkrocker

Mostly harmless

BounceMeister schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:33:
Hoe ervaren jullie het tweakers forum op Windows Phone? Eerst wilde de knop voor direct naar het einde van de pagina springen al niet meer snel laden, maar nu laadt ook de bookmarks pagina traag en werken de links niet gelijk.
Zou de code van het forum onlangs zijn aangepast?
Ik heb de telefoon al herstart, browsercache gewist etc.
Zou kunnen. De Tweakers WP app kreeg gisteren een update...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik blijf problemen hebben om handmatig een backup te maken in WP 8.1
''there was a problem backing up your settings. try again later.''

Deze melding krijg ik telkens na 98%.
Suggesties?
Backup verwijderen helpt niet.
Ik zie wel bij manage backups : 357,97 MB used.
Dus hij heeft wel degelijk een (gedeelde) backup gemaakt.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Backup verwijderen vanaf je telefoon, daarna uitzetten ( volgens mij is hij dan al uit maar enfin ) en
dan nogmaals de oude backup verwijderen vanuit de OneDrive ( met behulp van pc/laptop ) werkt dat niet?

Het blijkt dat dit niet altijd netjes verloopt, en als je de backup verwijdert middels je telefoon dat ie nog wel stiekem op je OneDrive blijft staan.

Ik heb ook nog steeds een "spookbackup" van mijn oude L520.
Daar is geen spoor van te vinden op mijn OneDrive.
Maar na een harde reset van mijn huidige toestel krijg ik naast de eigenlijke backup ook telkens deze spookbackup gepresenteerd.

Nee het is nog steeds niet netjes afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Amadeus1966 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:57:
Backup verwijderen vanaf je telefoon, daarna uitzetten ( volgens mij is hij dan al uit maar enfin ) en
dan nogmaals de oude backup verwijderen vanuit de OneDrive ( met behulp van pc/laptop ) werkt dat niet?

Het blijkt dat dit niet altijd netjes verloopt, en als je de backup verwijdert middels je telefoon dat ie nog wel stiekem op je OneDrive blijft staan.

Ik heb ook nog steeds een "spookbackup" van mijn oude L520.
Daar is geen spoor van te vinden op mijn OneDrive.
Maar na een harde reset van mijn huidige toestel krijg ik naast de eigenlijke backup ook telkens deze spookbackup gepresenteerd.

Nee het is nog steeds niet netjes afgewerkt.
Als ik backup verwijder van mijn telefoon is er op OneDrive geen backup meer te zien.
Dus dat is niet de oplossing voor mij.

Andere suggesties?
Lees van alles op het internet over lockscreen apps, Simple Calendar, wissen van Cortana settings, ...
zou allemaal de oplossing kunnen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wat ik altijd deed op mijn 920 was de backup op OneDrive via de telefoon verwijderen,hierna staat backup ook uit.hierna weer aan zetten en dan zou het voorlopig weer goed moeten gaan.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

mrsar schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:06:
wat ik altijd deed op mijn 920 was de backup op OneDrive via de telefoon verwijderen,hierna staat backup ook uit.hierna weer aan zetten en dan zou het voorlopig weer goed moeten gaan.
Helaas werkt dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb al vanalles geprobeerd, gaat lekker door tot 98% waar hij een hele tijd op blijft hangen, dan even door naar 99% en dan geeft hij onmiddellijk die ''error''.
Maar goed, grootte van de backup is dus wel 353,03 MB. Dus denk dat dit wel goed komt om te ''restoren'' als ik op W10 zit.
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Win10 zou ik geen backup van 8.1 terug zetten, gaat over het algemeen voor problemen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:26:
In Win10 zou ik geen backup van 8.1 terug zetten, gaat over het algemeen voor problemen zorgen.
Dat backups terugzetten problemen geeft is nooit bewezen en gaat meestal gewoon goed. Mocht je toch problemen krijgen, kan je opnieuw de rom inladen en dan alsnog geen backup kiezen, dus ik zou het zeker eerst met backup proberen. Je kan ook zelf je foto's, muziek en dergelijke backuppen. Veel apps halen bij opnieuw installeren toch weer data terug vanuit OneDrive (eigenlijk doet het OS dat)...

Op mijn L950XL heb ik (wel een W10 backup) teruggezet bij aanschaf en vervolgens alle nieuwe builds als upgrade eroverheen gezet en nog steeds loopt hij als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backup gebruiken die gemaakt is in dezelfde versie (8.1/10) gaat inderdaad 19 van de 20 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:26:
Backup gebruiken die gemaakt is in dezelfde versie (8.1/10) gaat inderdaad 19 van de 20 keer goed.
Ben vooral geïnteresseerd in backups die NIET in dezelfde versie gemaakt zijn.

Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste