Heb je toevallig 3rd party lockscreen apps geinstalleerd? Of 3rd party klokjes? Die willen beiden nml nog wel eens voor zulke issues zorgen.
Volgens mijn provider ligt het aan bepaalde apps.daffie82 schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:05:
Ik ben sinds kort bij een nieuwe provider.
Ik kan online checken wat ik tot nu toe verbruikt heb en ik merk op dat er op regelmatige tijdstippen (2 x per dag ongeveer) mobiele data verbruikt is die onterecht is.
Het gaat telkens om zeer kleine hoeveelheden : 0.0011 mbyte, 0.0147 mbyte, 0.0119 mbyte, ...
Maar ik ben zeker dat op die momenten mijn mobiele data NIET actief was.
Ik heb ook al een ticket gemaakt bij mijn provider, maar heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen??
Mijn vrouw heeft een L640 en zit bij dezelfde provider sinds kort en zij heeft dit probleem NIET.
En ik met mijn L830 dus wel...
Een instelling ergens??
Beide WP8.1 GDR2 trouwens.
EDIT : http://www.microsoft.com/...ingleTopic&topic=FA138107
Zou het hier mee te maken hebben???
Nou, lekker dan. Kan een app uberhaupt mobiele data gebruiken als mobiele data UIT staat?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Nee als de mobiele data uit staat moet dit niet kunnen.daffie82 schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:43:
[...]
Volgens mijn provider ligt het aan bepaalde apps.
Nou, lekker dan. Kan een app uberhaupt mobiele data gebruiken als mobiele data UIT staat?
Tja, en toch gebeurt het...Rips10 schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:54:
Nee als de mobiele data uit staat moet dit niet kunnen.
Was al aan het denken aan "find my phone" als de schuldige? Kan niks anders verzinnen.
Deze morgen bijvoorbeeld toen ik mijn L830 aangezet had, heb ik volgens MS site om 8u29 mijn locatie doorgegeven en volgens mijn provider is er om 8u32 een klein beetje data gebruikt.
Lijkt me wel heel toevallig?
EDIT : nu zie ik in het overzicht ook een nieuwe entry precies op het tijdstip dat ik aangekomen ben op mijn werk vandaag. Ik snap er niks van
[ Voor 13% gewijzigd door daffie82 op 28-09-2015 21:27 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Nee, niets. Ik ben tevreden met Glance en de stock zaken.xxxneoxxx schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:57:
Heb je toevallig 3rd party lockscreen apps geinstalleerd? Of 3rd party klokjes? Die willen beiden nml nog wel eens voor zulke issues zorgen.
Hmm, dan blijft er weinig over als hardware inderdaad vrees ik. Enige manier om apps als boosdoener echt helemaal uit te sluiten is telefoon hard resetten zonder restore van de apps, en een tijdje draaien met alleen de meest basic apps die je echt gebruikt, en één voor één apps terug installeren om te kijken wanneer/of het issue zich weer/alsnog voordoet. Een tijdrovende en irritante klus vrees ik.VAnTurenhout schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:21:
[...]
Nee, niets. Ik ben tevreden met Glance en de stock zaken.
Find my Phone heeft het volgens mij niks mee te maken.daffie82 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:05:
[...]
Tja, en toch gebeurt het...
Was al aan het denken aan "find my phone" als de schuldige? Kan niks anders verzinnen.
Deze morgen bijvoorbeeld toen ik mijn L830 aangezet had, heb ik volgens MS site om 8u29 mijn locatie doorgegeven en volgens mijn provider is er om 8u32 een klein beetje data gebruikt.
Lijkt me wel heel toevallig?
EDIT : nu zie ik in het overzicht ook een nieuwe entry precies op het tijdstip dat ik aangekomen ben op mijn werk vandaag. Ik snap er niks van
Want dat stond bij mijn vrouw haar L640 ook gewoon actief.
Iemand die me hiermee kan helpen?? Want dit blijft gewoon duren.
Gisteren op vier tijdstippen mobiele data gebruikt.
Zou het misschien met geofences of zo te maken kunnen hebben?
Als ik naar de tijdstippen kijk kan ik van de 9 onterechte keren het volgende besluiten :
2 keer thuis bij het aanzetten van de telefoon, 1 keer bij aankomst op het werk, 1 keer bij aankomst thuis, 1 keer bij een reboot op het werk en 1 keer bij aankomst in de supermarkt. De overige 3 keren kan ik niet thuisbrengen.
[ Voor 15% gewijzigd door daffie82 op 29-09-2015 10:27 ]
Je zou bijna denken dat het getriggerd wordt door contact met een wifi netwerk ... ? heb je Wifi Sense en/of Location aanstaan ?daffie82 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:21:
[...]
1 keer bij aankomst op het werk, 1 keer bij aankomst thuis, 1 keer bij een reboot op het werk en 1 keer bij aankomst in de supermarkt.
Daar dacht ik ook al aan. Ik had eerst aanstaan dat Wifi automatisch moet terug aanspringen bij favoriete plaatsen. Dit heb ik nu echter aangepast naar ''handmatig''. Die optie krijg je enkel te zien als je WIFI uitzet trouwens. Deze aanpassing heeft niet geholpen trouwens.Goner schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:02:
[...]
Je zou bijna denken dat het getriggerd wordt door contact met een wifi netwerk ... ? heb je Wifi Sense en/of Location aanstaan ?
Locatie staat aan inderdaad.
Wifi sense staat UIT.
nee, nu draait ie al weer twee dagen dus zonder problemen.... het is wel xzo, dat wanneer het zich een keer voordoet, dan blijft ie wel even problemen geven, maar ineens lijkt hetdan ook echt weer verdwenen..rare storing dus..xxxneoxxx schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:51:
[...]
Hmm, dan blijft er weinig over als hardware inderdaad vrees ik. Enige manier om apps als boosdoener echt helemaal uit te sluiten is telefoon hard resetten zonder restore van de apps, en een tijdje draaien met alleen de meest basic apps die je echt gebruikt, en één voor één apps terug installeren om te kijken wanneer/of het issue zich weer/alsnog voordoet. Een tijdrovende en irritante klus vrees ik.Als het issue zich vrij consequent voordoet wel een optie allicht, alleen begreep ik dat dit niet het geval is..?
Bedankt voor het meedenken
Hmmm...zojuist was het weer raak. midden in een whatsapp gesprek springt het lockscreen op en reageert de foon nergens meer op. zou dat met de felle zon te maken kunnen hebben? ik zal de brightness-auto optie eens uitzetten
edit:
Nooit zeggen dat het werkt zie je wel....
Nooit zeggen dat het werkt zie je wel....
[ Voor 13% gewijzigd door VAnTurenhout op 29-09-2015 12:48 ]
Aanvullend :daffie82 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:06:
[...]
Daar dacht ik ook al aan. Ik had eerst aanstaan dat Wifi automatisch moet terug aanspringen bij favoriete plaatsen. Dit heb ik nu echter aangepast naar ''handmatig''. Die optie krijg je enkel te zien als je WIFI uitzet trouwens. Deze aanpassing heeft niet geholpen trouwens.
Locatie staat aan inderdaad.
Wifi sense staat UIT.
Volgens data sense hebben de volgende zaken mobiele data gebruikt tot nu toe :
People
Cortana notifications
Nextgen Reader
Outlook
andere mailbox
imdb
buienradar
regenmeter
appy weather
map apps
System
Dus 1 van deze 13 kan ook de boosdoener zijn natuurlijk.
Outlook heeft mijn vrouw ook dus die kan ik uitsluiten. Google en andere mailbox lijkt me ook sterk.
map apps vind ik wel vreemd... Heb nu wel mijn favorieten in ''maps'' eruit gegooid. Kijken of dat helpt.
En die ''System'' vind ik ook wel verdacht. Wat zou dat kunnen zijn?
EDIT : deze morgen bij het aanzetten van de telefoon was het weer raak... 0.0001 mbyte mobiele data
[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 29-09-2015 15:07 ]
Nieuwe update : mijn vrouw heeft er ook last van (zondagavond en maandagmorgen 2 keer kleine hoeveelheid).
Nu ben ik wel toevallig op dit draadje gevallen : 154 bytes 3g
Ik gebruik dezelfde APN, dus daarom trok het mijn aandacht.
Zou het hier aan kunnen liggen? Aan A-GPS?
Dan is de enige optie om dit te vermijden locatieservices uit te zetten? Want in WP heb je volgens mij geen instelling om A-GPS uit te zetten.
Ik vind het toch bizar dat A-GPS mobiele data zou gaan gebruiken terwijl mobiele data UIT staat.
Of ik kan ook eens proberen om recent places uit te zetten in motion data.... EDIT : recent places uitzetten helpt niet.
Dan is de enige optie om dit te vermijden locatieservices uit te zetten? Want in WP heb je volgens mij geen instelling om A-GPS uit te zetten.
Ik vind het toch bizar dat A-GPS mobiele data zou gaan gebruiken terwijl mobiele data UIT staat.
Of ik kan ook eens proberen om recent places uit te zetten in motion data.... EDIT : recent places uitzetten helpt niet.
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 30-09-2015 16:38 ]
De schuldige volgens data sense is "systeem/system". Want dit is het enige dat zowel bij mij als mijn vrouw data gebruikt heeft.
Lekker vaag... What the hell is system? Wat valt daaronder?
Na beetje googlen kom ik op volgende zaken voor ''system'' :
1) Data used for checking updates
2) Improvement program data (feedback)
3) data used for network settings ( checking voicemail status/ forwarding status etc).
4) data used for for synchronizing clock
1) automatisch updates installeren staat uit, checken op updates uiteraard aan.
2) staat uit
3) Wat zou dit kunnen zijn? Network+ settings? Dat iemand in de wacht gezet wordt als je al aan het bellen bent? Dat laatste staat uit. Bij niet op tijd opnemen, in gesprek zijn of niet bereikbaar zijn -> voicemail ingesteld.
4) klok staat inderdaad ingesteld op auto sync (tijd en tijdzone, beide opties dus aan)
Lekker vaag... What the hell is system? Wat valt daaronder?
Na beetje googlen kom ik op volgende zaken voor ''system'' :
1) Data used for checking updates
2) Improvement program data (feedback)
3) data used for network settings ( checking voicemail status/ forwarding status etc).
4) data used for for synchronizing clock
1) automatisch updates installeren staat uit, checken op updates uiteraard aan.
2) staat uit
3) Wat zou dit kunnen zijn? Network+ settings? Dat iemand in de wacht gezet wordt als je al aan het bellen bent? Dat laatste staat uit. Bij niet op tijd opnemen, in gesprek zijn of niet bereikbaar zijn -> voicemail ingesteld.
4) klok staat inderdaad ingesteld op auto sync (tijd en tijdzone, beide opties dus aan)
[ Voor 69% gewijzigd door daffie82 op 30-09-2015 12:11 ]
Ongeveer het gelijke probleem gehad om mijn 1520. Dan werkt het weer normaal dan weer niet.VAnTurenhout schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:04:
Heeft iemand ook deze problemen wel eens gehad?
Ik heb het al eerder aangekaart, maar mijn touch-screen werkte afgelopen weekend weer totaal niet. Na verschillende harde resets werkte het weer even, en dan weer niet. Nu draait hij alweer een paar uur (bijna een dag) zonder problemen. Soms moest ik 4 of 5 harde resets geven en dan werkte het scherm weer.
Ik heb een tijdje Windows 10 gedraaid en toen dat probleem geen enkele keer gehad. Nu sinds een paar weken dus terug op Win 8.1 en daar begint het weer.
Ik ben een beetje bang om hem aan te melden voor reparatie want het probleem doet zich dus niet permanent voor...
(oh ja, Lumia 925 met 8.10.14226.359 )
Op den duur werkte het vaker niet dan wel en heb ik hem aangemeld voor reparatie. Zie 1520 topic.
Hmm, als ik dat topic lees word ik niet echt heel erg vrolijk...(mbt jouw perikelen)walterworld schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:26:
[...]
Ongeveer het gelijke probleem gehad om mijn 1520. Dan werkt het weer normaal dan weer niet.
Op den duur werkte het vaker niet dan wel en heb ik hem aangemeld voor reparatie. Zie 1520 topic.
InderdaadVAnTurenhout schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:40:
[...]
Hmm, als ik dat topic lees word ik niet echt heel erg vrolijk...(mbt jouw perikelen)
Het beste kan je gewoon naar de winkel toegaan waar je hem hebt gekocht ipv zelf direct met Microsoft/Arvato contact opnemen.
De boosdoener is gevonden : 4Gdaffie82 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:54:
Nieuwe update : mijn vrouw heeft er ook last van (zondagavond en maandagmorgen 2 keer kleine hoeveelheid).
Bij het opzetten van 4G wordt er dus een aantal keren per dag een minimaal aan data verbruik gegenereerd (Terwijl mobiele data dus UIT staat).
Is dit een bekend fenomeen? Of ligt dit aan mijn provider?
De oplossing is om de telefoon op 3G te zetten.
Klinkt dit bekend voor iemand?
Geen idee, maar zet hem dan op 2G / E zou ik zeggen.daffie82 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:57:
[...]
De oplossing is om de telefoon op 3G te zetten.
Is goed voor je accuduur.
Neen, als ik dan eens mobiel internet gebruik, wil ik het ook wel graag tegen een normale snelheid.hjs schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:11:
Geen idee, maar zet hem dan op 2G / E zou ik zeggen.
Is goed voor je accuduur.
En ja, dat kan je dan ook aanpassen op dat moment natuurlijk. Maar dan schiet het een beetje het doel voorbij van : ''even snel wat opzoeken''.
Dan moet je hem op 4G laten staan, dat is normale snelheiddaffie82 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:29:
[...]
Neen, als ik dan eens mobiel internet gebruik, wil ik het ook wel graag tegen een normale snelheid.
Neen, want dan gaat hij constant kleine hoeveelheden data verbruiken terwijl ik dit niet wil.hjs schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:49:
[...]
Dan moet je hem op 4G laten staan, dat is normale snelheid
Je moet even mijn posten lezen
Ik vraag me alleen af of dit ''normal behaviour'' is bij 4G...
[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 05-10-2015 14:26 ]
Ik heb zelf prepaid dus maak ik geen gebruik van data ( met uitzondering van wifi ).
Een hele tijd geleden had Vodafone bij wijze van experiment of commerciële redenen het 4 g gebeuren voor iedere gebruiker opengesteld.
In die periode is mij niets bijzonders opgevallen en is er ook geen data oid afgeschreven.
Heb mijn data as always op uit en als extra mijn limiet gesteld op 1 Mb.....voor het geval dat.
Dus mocht er iets geks gebeuren dan zou dit denk ik wel opvallen.
Tot zover mijn beleving.
Je zou moeten kunnen stellen dat als je data op uit hebt staan dat er ook absoluut geen data verbruikt kan worden.
Ongeacht of het nu 1 Mb is of 1 Kb is...data is data.
Een hele tijd geleden had Vodafone bij wijze van experiment of commerciële redenen het 4 g gebeuren voor iedere gebruiker opengesteld.
In die periode is mij niets bijzonders opgevallen en is er ook geen data oid afgeschreven.
Heb mijn data as always op uit en als extra mijn limiet gesteld op 1 Mb.....voor het geval dat.
Tot zover mijn beleving.
Je zou moeten kunnen stellen dat als je data op uit hebt staan dat er ook absoluut geen data verbruikt kan worden.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Had je je toestel toen ook op 4G verbinding gezet? (tijdens die test periode van Vodafone dus)Amadeus1966 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:17:
Ik heb zelf prepaid dus maak ik geen gebruik van data ( met uitzondering van wifi ).
Tot zover mijn beleving.
Yep, niet dat ik er veel aan had, gebruik immers geen data.daffie82 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:49:
[...]
Had je je toestel toen ook op 4G verbinding gezet? (tijdens die test periode van Vodafone dus)
Was toen wel eens nieuwsgierig waar al die fuzz om was en kon ik even wat beter beeld krijgen voor wat het accuverbruik betrof.
Heb nu alles gewoon op het minimale staan.
Qua accuverbruik : wat is ongeveer het verschil tussen 3G en 2G ?
Na in het Lumia 1520 topic geen succes te hebben probeer ik het hier maar eens, misschien dat hier nog andere mensen meeluren.
Als ik high res foto´s overzet naar pc en hierop bekijk heb ik gemerkt dat de kwaliteit niet goed is. Als ik de zelfde foto´s op mijn 1520 bekijk ziet het er wel goed uit, als ik de foto’s doorstuur via de app “Lumia Play To” naar mijn Philips TV (42 inch) is het ook goed te zien is.
Vervolgens heb ik de foto's geopend in Gimp om te checken of het hiermee is opgelost, helaas.
Daarna heb foto’s in Onedrive gegooid, het bestand laat hij op de telefoon wel goed zien, op pc niet. Nu zijn we er dus achter dat het niet aan het .jpg bestand ligt. Raar dat meerdere programma's niet goed overweg kunnen met deze foto's.
Om zo veel mogelijk uit te sluiten heb oude foto's erop gezet van voor de reparatie, het zelfde probleem.
Via Bing en Google kwam ik niet tot een oplossing. Wellicht herkennen jullie dit euvel?
Als ik high res foto´s overzet naar pc en hierop bekijk heb ik gemerkt dat de kwaliteit niet goed is. Als ik de zelfde foto´s op mijn 1520 bekijk ziet het er wel goed uit, als ik de foto’s doorstuur via de app “Lumia Play To” naar mijn Philips TV (42 inch) is het ook goed te zien is.
Vervolgens heb ik de foto's geopend in Gimp om te checken of het hiermee is opgelost, helaas.
Daarna heb foto’s in Onedrive gegooid, het bestand laat hij op de telefoon wel goed zien, op pc niet. Nu zijn we er dus achter dat het niet aan het .jpg bestand ligt. Raar dat meerdere programma's niet goed overweg kunnen met deze foto's.
Om zo veel mogelijk uit te sluiten heb oude foto's erop gezet van voor de reparatie, het zelfde probleem.
Via Bing en Google kwam ik niet tot een oplossing. Wellicht herkennen jullie dit euvel?
Als je foto's op je PC bekijkt en dit vergelijkt met hoe het uitziet op je 1520 ga je altijd teleurgesteld zijn. Dat is vrij logisch door verschil in grootte van je scherm.
Zijn de bestandsgroottes ook verschillend van de jpg op je 1520 en die op je PC? Als deze identiek zijn qua grootte en andere specificaties, zijn het toch echt identiek dezelfde foto's.
Zijn de bestandsgroottes ook verschillend van de jpg op je 1520 en die op je PC? Als deze identiek zijn qua grootte en andere specificaties, zijn het toch echt identiek dezelfde foto's.
Dat zou je denken!daffie82 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:03:
Als je foto's op je PC bekijkt en dit vergelijkt met hoe het uitziet op je 1520 ga je altijd teleurgesteld zijn. Dat is vrij logisch door verschil in grootte van je scherm.
Zeker geen full-hd tv? En je zit er waarschijnlijk vast ook niet zo dicht op, als bij een monitorwalterworld schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:04:
[...]
Dat zou je denken!Op TV zien de kleuren en scherpte er wel goed uit, op meerdere monitoren gecheckt niet.
Oh, by the way; net als daffie82 denk ik niet dat je 1520 een probleem heeft.
Mijn gebruik van mijn toestel is dusdanig gewijzigd dat ik op dit moment er weinig zinnigs over kan zeggen.daffie82 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:34:
Qua accuverbruik : wat is ongeveer het verschil tussen 3G en 2G ?
Van wat ik in het verleden nog kan herinneren was dat het zeker een paar uurtjes uitmaakte.
Ik draaide toen zeker drie tot soms wel vier dagen op een accu.
Nu is dit beduidend minder.
Gebruik voor mijn werk nu bijna de gehele tijd Here drive en dat vergt nogal van mijn toestel.
Als ik zonder infuus werk ( zonder lader ) dan kan ik soms net een dag trekken.
Gewoon op mijn vrije dagen red ik gemakkelijk het hele weekend.
Wat zijn je onedrive instellingen? Je kan voor "beste" of voor "goede" kwaliteit kiezen.walterworld schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:58:
Na in het Lumia 1520 topic geen succes te hebben probeer ik het hier maar eens, misschien dat hier nog andere mensen meeluren.
(standaard Foto's app, instellingen/onedrive).
Verder kan je met de app "Picture info" precies zien hoe groot het bestand op je telefoon is, en dat vergelijken met wat er nu op je pc staat.
[ Voor 66% gewijzigd door BounceMeister op 05-10-2015 18:35 ]
Daarnaast kan je ook een high res afbeelding van internet downloaden, en dan die op je mobiel zetten. Dan kan je vergelijken of het aan het scherm ligt of een instelling.
Vind het eigenlijk nogal een vage probleemomschrijving. Foto's overzet naar pc. Hoe? Via onedrive? Kabel? Hoe staan de instellingen in de camera app? Daar kan je meestal iets instellen qua resolutie.. Etc etc. Weinig echt concrete info, behalve dan globaal wat er aan handelingen verricht is, en enigzins subjectieve zaken als dat een foto er op een klein laag res smartphone scherm er goed uitziet, op een mogelijk laag res tv ook, op een mogelijk hoog res computerscherm niet of zo. Waarbij die handelingen ook nog voor meerdere interpretaties vatbaar zijn. My 2cents.
Verwijderd
Sinds 2 dagen een vaag probleem. Normaal heb ik als standaard toetsenbord altijd Nederlands, maar sinds 2 dagen start ie, zowel bij SMS als Whatsapp, steeds op met engels toetsenbord. Dat kan ik uiteraard met de keuze knop linksonder weer op het Nederlands zetten, maar dat onthoudt ie niet. Bij Instellingen-> Taal, staat wel Nederlands als taal bij toetsenbord. Vreemd.
Is er soms een update geweest? Meer mensen last van? Oplossingen? (ik gebruik ook wel eens Engels, Duits of Frans, maar ik wil dat íe standaard op Nederlands staat).
Oh ja, ik heb een Lumia 620
Is er soms een update geweest? Meer mensen last van? Oplossingen? (ik gebruik ook wel eens Engels, Duits of Frans, maar ik wil dat íe standaard op Nederlands staat).
Oh ja, ik heb een Lumia 620
De bestanden zijn van de zelfde grote, gecheckt met picture info.BounceMeister schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:35:
Wat zijn je onedrive instellingen? Je kan voor "beste" of voor "goede" kwaliteit kiezen.
(standaard Foto's app, instellingen/onedrive).
Verder kan je met de app "Picture info" precies zien hoe groot het bestand op je telefoon is, en dat vergelijken met wat er nu op je pc staat.
Leuke tip! Dit geeft het zelfde resultaat. Op telefoon/tv zien ze er goed uit en op computer niet goed.Heilige Kaas schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:41:
Daarnaast kan je ook een high res afbeelding van internet downloaden, en dan die op je mobiel zetten. Dan kan je vergelijken of het aan het scherm ligt of een instelling.
Foto’s overzetten naar PC gebeurd via Kabel, het om de bestanden WP_20141220_07_11_09_Pro__highres waar dat in de naam highres staat.xxxneoxxx schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:07:
Vind het eigenlijk nogal een vage probleemomschrijving. Foto's overzet naar pc. Hoe? Via onedrive? Kabel? Hoe staan de instellingen in de camera app? Daar kan je meestal iets instellen qua resolutie.. Etc etc. Weinig echt concrete info, behalve dan globaal wat er aan handelingen verricht is, en enigzins subjectieve zaken als dat een foto er op een klein laag res smartphone scherm er goed uitziet, op een mogelijk laag res tv ook, op een mogelijk hoog res computerscherm niet of zo. Waarbij die handelingen ook nog voor meerdere interpretaties vatbaar zijn. My 2cents.
Wat betreft de instellingen.
Aspect ratio: 16:
Living images: off
Main camera capture mode: JPEG (5 MP + 16 MP)
De foto's heb ik op meerdere minitoren (ook met lage resolutie) beken. Wat betreft de tv het gaat om een Philips 40PFL9606K.
Alvast bedankt iedereen voor het meedenken
Jij ervaart gewoon wat iedereen ervaart. Op je PC zie je de foto hoe hij echt is (behalve correcte kleurweergave, tenzij je scherm gekalibreerd is maar ik gok van niet
) op een veel groter formaat en op een hogere resolutie dan op je telefoon. Dat is toch de logica zelve?
Dat zou je denken.daffie82 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:32:
Jij ervaart gewoon wat iedereen ervaart. Op je PC zie je de foto hoe hij echt is (behalve correcte kleurweergave, tenzij je scherm gekalibreerd is maar ik gok van niet) op een veel groter formaat en op een hogere resolutie dan op je telefoon. Dat is toch de logica zelve?
Wat ik dan niet snap waarom hij op mijn 40 inch tv scherm wel correcte kleurweergave geeft?
Bij andere posts heb je het niet zoveel over afwijkende kleurweergave, meer over dat een foto er niet "goed" uitziet en e.e.a. over "scherpte". Als je het over scherpte hebt, dan denken mensen direct aan resolutie-problemen. Vind ik niet zo vreemd. Als je het hebt over dat een foto er niet "goed" uitziet, dan kan dit van alles zijn. M.a.w; mensen kunnen er pas iets zinnigs over roepen als je duidelijke informatie geeft.
Is je tv scherm gekalibreerd dan? Anders heb je ook op je TV geen correcte kleurweergavewalterworld schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:39:
[...]
Dat zou je denken.
Wat ik dan niet snap waarom hij op mijn 40 inch tv scherm wel correcte kleurweergave geeft?
Misschien dat de tv wat levendigere kleuren heeft wat veel mensen als "mooi" ervaren en dat de monitor wat neutraler is.
Ik had overigens begrepen dat het om de kwaliteit ging als in de resolutie of jpeg artefacts en dergelijken. Kleurweergave is iets dat je kan kalibreren.
Ik had overigens begrepen dat het om de kwaliteit ging als in de resolutie of jpeg artefacts en dergelijken. Kleurweergave is iets dat je kan kalibreren.
Over energiebesparing door 2G te gebruiken.
Van de help over de instelling "hoogste verbindingssnelheid"
Let wel dat deze tekst alleen 2G en 3G noemt.
Dus wanneer je geen mobielinternet gebruikt is het waarschijnlijk gunstig om de snelheid te beperken tot 2G.
Misschien ook interessant wanneer je slecht bereik voor 3/4G hebt, en het internet niet actief in gebruikt. Vakantie?
Een beetje extra accureserve is nooit weg.
Van de help over de instelling "hoogste verbindingssnelheid"
Helder verhaal lijkt mij.Als u de hoogste verbindingssnelheid kiest, gebruikt uw telefoon die mobiele verbinding wanneer die beschikbaar is. Is er een minder sterk signaal voor dat snellere netwerk beschikbaar, dan verbruikt uw telefoon mogelijk meer batterijvermogen om te zoeken naar dit netwerk of verbonden te blijven met dit netwerk.
Wanneer u een lagere verbindingssnelheid kiest, kan uw telefoon verbinding maken met een trager mobiel netwerk met een sterker signaal. Dit kan ook batterijvermogen besparen.
Let wel dat deze tekst alleen 2G en 3G noemt.
Dus wanneer je geen mobielinternet gebruikt is het waarschijnlijk gunstig om de snelheid te beperken tot 2G.
Misschien ook interessant wanneer je slecht bereik voor 3/4G hebt, en het internet niet actief in gebruikt. Vakantie?
Een beetje extra accureserve is nooit weg.
Op welke monitor bekijk je de foto's. Als dat één of ander TN paneel betreft, vind ik het niet zo gek dat het er op de tv (zijn over het algemeen VA panelen) beter uit ziet.walterworld schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:39:
[...]
Dat zou je denken.
Mja, op mijn TV (gekalibreerde Panasonic GT60 ) ziet het er ook veel beter uit dan op mijn veel ouder Samsung PC scherm...wappiewappie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:48:
[...]
Op welke monitor bekijk je de foto's. Als dat één of ander TN paneel betreft, vind ik het niet zo gek dat het er op de tv (zijn over het algemeen VA panelen) beter uit ziet.
En aan je TV zit je natuurlijk ook wat verder dan 50cm...
Hoe krijgen jullie je WP geconnect met een Mac? Want ik volgens mij is de Windows Phone app uit de Appstore gehaald...
Kan 1 van jullie mij helpen?
Kan 1 van jullie mij helpen?
Ik kan geen backups maken met mijn telefoon, ergens bij de laatste drie procent krijg ik een foutmelding. Ik heb hem gereboot en opnieuw geprobeerd maar nog steeds niets. Hij zegt laatste update 6 maanden geleden. Iemand enig idee?
Eerst even oude backups verwijderenbadluckboy schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:24:
Ik kan geen backups maken met mijn telefoon, ergens bij de laatste drie procent krijg ik een foutmelding. Ik heb hem gereboot en opnieuw geprobeerd maar nog steeds niets. Hij zegt laatste update 6 maanden geleden. Iemand enig idee?
Hi all,
Mijn lumia 930 is net terug van de reparatie. Ik wil graag een backup die ik gemaakt heb voor de reparatie restoren. Als ik de telefoon aanzet geeft hij mij die keuze, maar moet ik wel een code van een bevestigings-smsje intikken. Dat smsje kun je alleen lezen als je de instellingenprocedure hebt afgerond. Kip-ei verhaal dus.Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad?
Mijn lumia 930 is net terug van de reparatie. Ik wil graag een backup die ik gemaakt heb voor de reparatie restoren. Als ik de telefoon aanzet geeft hij mij die keuze, maar moet ik wel een code van een bevestigings-smsje intikken. Dat smsje kun je alleen lezen als je de instellingenprocedure hebt afgerond. Kip-ei verhaal dus.Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad?
Stop de simkaart in een andere telefoon. Voor 2-factor authenticatie kun je mogelijk ook ook kiezen om een e-mail te ontvangen.scarback schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:45:
Hi all,
Ik had niet gedacht dat ik het toestel kon configureren zonder sim, maar je had gelijk. tnxRips10 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:58:
[...]
Stop de simkaart in een andere telefoon. Voor 2-factor authenticatie kun je mogelijk ook ook kiezen om een e-mail te ontvangen.
Hebben er meer mensen last van dat ze onedrive niet goed in kunnen laden? Als ik mijn fotos wil bekijken blijft hij laden en er komen alleen blanke files naar voren.
Heb al een harde reset gedaan op de Lumia 930 maar dat biedt geen soelaas.
Heb al een harde reset gedaan op de Lumia 930 maar dat biedt geen soelaas.
Ik had op de pc gisteren ineens dat Onedrive niet meer gekoppeld was en ik opnieuw moest instellen. Op m'n Lumia 930 geen problemen.
Op de laptop van mijn vriendin exact hetzelfde. Ze was onedrive aan het browsen, de app stopt ermee en opeens moest ze opnieuw inloggen en alles opnieuw instellen..
Vraagje m.b.t. Facebook app. Sinds kort heeft mijn vriendin een Nokia lumia 930. De Facebook app geeft echter timelines willekeurig weer. Bijvoorbeeld een post van 2 uur geleden staat helemaal boven aan, en het volgende bericht daaronder is van 10 min geleden. De nieuwste berichten komen dus nooit "bovenaan" te staan.
Herkent iemand dit?
Herkent iemand dit?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Standaard ja, in menu staat de optie meest recent.
(streepjes rechtsboven)
(streepjes rechtsboven)
[ Voor 20% gewijzigd door hjs op 14-10-2015 21:30 ]
Yea de grootste misser ooit ( mijn mening ), nu worden de meest actieve items standaard bovenaan weer gegeven ipv meest recente.
Ooit was dit niet zo,totdat er iemand het lumineuze idee kreeg om het anders te doen.
Ooit was dit niet zo,totdat er iemand het lumineuze idee kreeg om het anders te doen.
Waarschijnlijk gebruik je de standaard Facebook app van Microsoft. Zelf gebruik ik JDB for Facebook, een erg fijne vervanger vind ik zelf.Possible schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:23:
Vraagje m.b.t. Facebook app. Sinds kort heeft mijn vriendin een Nokia lumia 930. De Facebook app geeft echter timelines willekeurig weer. Bijvoorbeeld een post van 2 uur geleden staat helemaal boven aan, en het volgende bericht daaronder is van 10 min geleden. De nieuwste berichten komen dus nooit "bovenaan" te staan.
Herkent iemand dit?
Die standaard app is echt zwaar zwaar ruk. Vaak kan ik posts niet liken, commenten, etc. Daarnaast idd die vervelende volgorde van posts. Blader ik een tijdje door m'n timeline, zie ik berichten tot een paar uur terug, en dan ineens een gat van 7 dagen ofzo. Vreselijk.walterworld schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:39:
[...]
Waarschijnlijk gebruik je de standaard Facebook app van Microsoft. Zelf gebruik ik JDB for Facebook, een erg fijne vervanger vind ik zelf.
Maar al die andere alternatieve apps zijn vaak wrappers van de (oudere?) site, en ik ben allergisch voor die designs.
Het is werkelijkwaar ongelooflijk dat een bedrijf met 1miljard gebruikres, nog steeds geen fatsoenljike app heeft.
Professioneel Heftruck Syndroom
En dan heeft MS nog 1,3% in bezit van facebook. Zou je toch minimaal een goed werkende app mogen verwachten.NeFoRcE schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:44:
Die standaard app is echt zwaar zwaar ruk. Vaak kan ik posts niet liken, commenten, etc. Daarnaast idd die vervelende volgorde van posts. Blader ik een tijdje door m'n timeline, zie ik berichten tot een paar uur terug, en dan ineens een gat van 7 dagen ofzo. Vreselijk.
Maar al die andere alternatieve apps zijn vaak wrappers van de (oudere?) site, en ik ben allergisch voor die designs.
Het is werkelijkwaar ongelooflijk dat een bedrijf met 1miljard gebruikres, nog steeds geen fatsoenljike app heeft.
Nuja, ik gebruik het niet. Maar ik snap wel dat het frustrerend is.
Ik mis de functie op mijn Lumia 930 om in een tekstvak alles te selecteren. Oftewel, een CTRL + A vervanger. Op de iPhone kon ik gewoon in de tekst tappen en dan kreeg ik Select All als keuzeoptie, maar dat heb ik hier nog niet weten te vinden. Iemand anders wel?
Ik heb plots een gat in mijn agenda.
Plots mis ik een paar weken aan afspraken e.d.
Heb ook even gekeken naar mijn ( android ) tablet,
en ook daar ontbreekt het eea.
Via mijn laptop zie ik alle afspraken en dergelijke wel gewoon staan,
dus ze zijn er nog wel.
Oplossingen???????????
Wat ik reeds al gedaan heb is de link gebroken en opnieuw aangemaakt en gesynchroniseerd maar helaas.
Dezelfde periode blijft in de mist.
Denk niet echt dat het een wp gerelateerd probleem is daar dit verschijnsel ook op mijn Android voorkomt.
dus ze zijn er nog wel.
Oplossingen???????????
Wat ik reeds al gedaan heb is de link gebroken en opnieuw aangemaakt en gesynchroniseerd maar helaas.
Denk niet echt dat het een wp gerelateerd probleem is daar dit verschijnsel ook op mijn Android voorkomt.
Hier op het werk hebben wij hetzelfde verschijnsel gehad met exchange. Opeens bij mensen spontaan afspraken weg. In alle gevallen terug te herleiden aan 3rd party Agenda apps binnen Android. Zolang de standaard Android agenda gebruikt wordt (voor in hoeverre die er is) is er niets aan de hand. Maar sommige 3rd party agenda tools schijnen soms wat te doen waardoor er iig binnen Exchange iets niet helemaal goed gaat.Amadeus1966 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:22:
Ik heb plots een gat in mijn agenda.
dus ze zijn er nog wel.
Oplossingen???????????
[ Voor 44% gewijzigd door xxxneoxxx op 19-10-2015 12:49 ]
Thx.
Het zijn gelukkig afspraken in het verleden en ze staan er nog wel in...alleen niet zichtbaar in mijn mobiele apparaten.
Third partyapps gebruik ik verder niet, voor mijn tab gebruik ik die S-Planner van samsung en voor mijn nokia de standaard kalender van Windows Phone.
Verder nog nooit eerder geknoeid met de instellingen en ook niet echt hard reset waardig.
Het zijn gelukkig afspraken in het verleden en ze staan er nog wel in...alleen niet zichtbaar in mijn mobiele apparaten.
Third partyapps gebruik ik verder niet, voor mijn tab gebruik ik die S-Planner van samsung en voor mijn nokia de standaard kalender van Windows Phone.
Verder nog nooit eerder geknoeid met de instellingen en ook niet echt hard reset waardig.
Gebruik je MS voor je kalender?Amadeus1966 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:29:
Thx.
Staan ze in je MS kalendar als je online kijkt er wel nog?
Je kan proberen de link en agenda helemaal te verwijderen op je telefoon, reboot doen, minstens 2 uur wachten (afhankelijk om de hoeveel tijd je een refresh laat doen) en dan opnieuw aanleggen op je telefoon.
Nou ja, in principe is s-planner natuurlijk ook een "3rd party" app. Volgens mij iig niet de standaard calender app die normaal in Android zit.Amadeus1966 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:29:
Thx.
En daar waren hier nu net de problemen mee, met de Samsung eigen, HTC eigen en niet-apple varianten van de standaard client die in mobile devices zit.
Er hoeft er maar net 1tje tussen te zitten die een net iets andere standaard hanteert en je hebt mogelijk rare problemen.
Hier ook op een 630. Als je googled kom je ook veel topics tegen waarbij de phone ineens geen geluid meer maakt en alleen maar een reboot helpt.E2TK schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:44:
[...]
Hier ook last van. Paar keer gehad al op Lumia 925. Reboot fixt inderdaad het issue.
Waar komt it door, is dat al duidelijk? Hij doet het nu 1 keer per dag de laatste dagen.
Mijn vriendin heeft op haar telefoon (Lumia 535 met de laatste 8.1 updates) de melding gekregen dat haar wachtwoord van het vergrendelingsscherm over een paar dagen verloopt. Ze wil haar code niet veranderen en ik herken die melding ook helemaal niet, ik heb al jaren dezelfde code..
Iemand enig idee wat hier aan te doen is? Ik kan het ook nergens als insteling vinden en google en de GoT search geven ook al geen relevante resultaten.
Iemand enig idee wat hier aan te doen is? Ik kan het ook nergens als insteling vinden en google en de GoT search geven ook al geen relevante resultaten.
Heeft ze een zakelijk account erop? Bijv werk email, die dwingen dat soms af.Glacier schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:21:
Mijn vriendin heeft op haar telefoon (Lumia 535 met de laatste 8.1 updates) de melding gekregen dat haar wachtwoord van het vergrendelingsscherm over een paar dagen verloopt. Ze wil haar code niet veranderen en ik herken die melding ook helemaal niet, ik heb al jaren dezelfde code..
Tijd van werken, tijd van rusten
Typische Windows oplossing ; ik moet ook af en toe rebooten omdat m'n 630 opeens met geen enkel w-fi AP kan/wil connecten ...
Typisch geval van slechte drivers. Heeft mijn vriendin haar Lumia 735 ook. Geconnect met een wifi-n netwerk, daarna naar een netwerk wat geen wifi N heeft en haar wifi wil niet meer. Reboot lost het dan op.Goner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:58:
[...]
Typische Windows oplossing ; ik moet ook af en toe rebooten omdat m'n 630 opeens met geen enkel w-fi AP kan/wil connecten ...
Aangezien mijn Ativ S het niet heeft en lang niet alle Lumia's, kan ik mij zomaar voorstellen dat het alleen modellen treft die een bepaalde chipset hebben. Op windowscentral liep er iig niet al te lang geleden een thread over, en daar kwam men ook tot de conclusie dat het waarsch. de drivers zijn die niet helemaal jofel zijn. Maar goed, aangezien de Lumia's in principe van MS zijn, ken je het Microsoft ook aanrekenen dat ze geen fatsoenlijke driver meegenomen hebben in de laatste update.
fixedGoner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:58:
[...]
Typische IT oplossing ; ik moet ook af en toe rebooten omdat m'n 630 opeens met geen enkel w-fi AP kan/wil connecten ...
Misschien op de IT afdeling waar jij werkt, maar wij proberen eerst een oorzaak te vinden en oplossing te implementeren voordat we de boel gewoon random gaan re-booten ...
Een oorzaak vinden duurt langer dan even een PC of telefoon uit en aan zetten. En het grappige is dat dit ook effectief vaak het probleem oplost.Goner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:15:
[...]
Misschien op de IT afdeling waar jij werkt, maar wij proberen eerst een oorzaak te vinden en oplossing te implementeren voordat we de boel gewoon random gaan re-booten ...
Als ik soms mensen hoor bellen naar IT hier, kan ik goed begrijpen dat die eerst vragen om te rebooten...
Hmm, sinds kort werkt Cortana niet meer naar behoren op m'n Lumia 1020. Spraakcommando's als "call X" werken wel, maar andere spraakcommando's zoals "navigate <place>" of "how old is <celebrity>" resulteren in een foutmelding dat Cortana niet verbonden is met het internet.
Hebben meer mensen hier last van?
Hebben meer mensen hier last van?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat was het iddDriek schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:41:
[...]
Heeft ze een zakelijk account erop? Bijv werk email, die dwingen dat soms af.
Cortana vraagje over Quiet Hours. Ik wil graag dat tijdens mijn werk (09:00-16:00u) bij inkomende gesprekken, berichten etc het geluid uit wordt gezet. Dit lijkt mogelijk met Quiet Hours van Cortana maar voor zover ik het nu zie worden alle inkomende telefoontjes ook automatsch doorgeschakeld naar voicemail en komt er dus niets binnen. Dit gaat mij echter te ver; ik wil alleen geen beltonen gedurende die uren. Is dit voor elkaar te krijgen?
youtube.com/@hisrep
Sind ik recent een lumia 640 4G heb aangeschaft ben ik uitermate content met windows 8.1 mobile. Er zijn weinig aps die ik mis. Natuurlijk heeft windows minder apps maar voor mij is dat nauwelijks een issue. Je hebt ook veel minder losse apps nodig met windows.
Waar ik wel nog problemen mee heb is de instellingen voor mijn mail accounts. Ik ben daar nu al bijna een week mee aan het stoeien. In eerste instantie leek ik prima mail te kunnen ontvangen maar sinds ik probeer om ook mail te kunnen versturen gaat er bij mij van alles mis.
Nu is mijn situatie wat complexer dan gemiddeld maar ik vermoed dat er meer mensen hier eenzelfde situatie hebben. Bovendien was de integratie met mijn standaard outlook op de desktop toch een overweging bij de beslissing voor een windows telefoon.
De uitdaging zit hem bij mij in het feit dat in eerste instantie op de wifi thuis ik alles kon ontvangen. Verzenden bleek niet te lukken behalve als ik buiten de duer was op 4G. Daarna instellingen veranderd en toen kon ik wel versturen vanaf de wifi thuis maar ontving ik onderweg niets meer en ook op andere wifi netwerken niet meer.
Ik heb een heel oud )>15 jaar) planet.nl mail adres. Ik betaal KPN om dat in de lucht te houden (mail only)
De internetverbinding wordt thuis verzorgd door Ziggo (ziggo al in one) Mobiel is via T-mobile
Is er iemand met een verglijkbare situatie die mail kan versturen en ontvangen zowel op de wifi thuis als via 4G als via een ander wifi netwerk.
Zo ja dan zou ik graag de instellingen vernemen zoals ingesteld onder windows 8.1 mobile
Waar ik wel nog problemen mee heb is de instellingen voor mijn mail accounts. Ik ben daar nu al bijna een week mee aan het stoeien. In eerste instantie leek ik prima mail te kunnen ontvangen maar sinds ik probeer om ook mail te kunnen versturen gaat er bij mij van alles mis.
Nu is mijn situatie wat complexer dan gemiddeld maar ik vermoed dat er meer mensen hier eenzelfde situatie hebben. Bovendien was de integratie met mijn standaard outlook op de desktop toch een overweging bij de beslissing voor een windows telefoon.
De uitdaging zit hem bij mij in het feit dat in eerste instantie op de wifi thuis ik alles kon ontvangen. Verzenden bleek niet te lukken behalve als ik buiten de duer was op 4G. Daarna instellingen veranderd en toen kon ik wel versturen vanaf de wifi thuis maar ontving ik onderweg niets meer en ook op andere wifi netwerken niet meer.
Ik heb een heel oud )>15 jaar) planet.nl mail adres. Ik betaal KPN om dat in de lucht te houden (mail only)
De internetverbinding wordt thuis verzorgd door Ziggo (ziggo al in one) Mobiel is via T-mobile
Is er iemand met een verglijkbare situatie die mail kan versturen en ontvangen zowel op de wifi thuis als via 4G als via een ander wifi netwerk.
Zo ja dan zou ik graag de instellingen vernemen zoals ingesteld onder windows 8.1 mobile
Komt dat niet doordat Ziggo het gebruik van zijn SMTP servers afdwingt op hun eigen netwerk?Indoubt schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:13:
...
...
Eens, wat een verademing om te browsen op een desktop (met adblocker). Het merendeel van de websites maakt mijn Lumia zelfs merkbaar trager met scrollen door alle ads, gifs en pop-up/over/unders.Berlinetta schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:45:
Wat zou ik toch graag een Adblocker voor Internet Explorer willen hebben zeg.
Iemand enig idee hoe ik verborgen folders en/of WP systeem directories kan benaderen via een PC? Ik heb een corrupte app die niet wil updaten maar ook niet verwijderbaar is. Ik vermoed dat het pad corrupt is, ik zie namelijk bij download geschiedenis in de Store bij deze app een pad-naam ipv een app-naam. Hoogstwaarschijnlijk is dit gebeurd tijdens een WP update van een paar weken terug (die de 640 klaarmaakt voor WM10).
Reboots en soft resets helpen niet. Een hard reset ga ik niet aan beginnen. Ik heb de tools van (MSDN: How to use the Isolated Storage Explorer tool for Windows Phone 8) al geprobeerd. Werken helaas alleen op Windows 8.
Iemand een oplossing voor die corrupte app (die dagelijkse meldt dat er een update is, maar een foutmelding geeft bij updaten)?
Bedoel je het verschijnsel dat een app zegt dat er een download (update?) is en als je 'm aanklikt de melding verschijnt dat de publisher niet toestaat dat de app op een SD kaart geïnstalleerd is en dat je 'm eerst moet verplaatsen naar intern geheugen van de phone ??geekeep schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:22:
[...]
Iemand een oplossing voor die corrupte app (die dagelijkse meldt dat er een update is, maar een foutmelding geeft bij updaten)?
Hoe is die app dan op m'n SD kaart terecht gekomen als dat niet is toegestaan ?!
Ik heb eerder een app gehad (ik dacht Lumia Camera) die tijdens een update een melding gaf dat deze verplaatst moest worden van SD naar Telefoon.Goner schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:09:
[...]
Bedoel je het verschijnsel dat een app zegt dat er een download (update?) is en als je 'm aanklikt de melding verschijnt dat de publisher niet toestaat dat de app op een SD kaart geïnstalleerd is en dat je 'm eerst moet verplaatsen naar intern geheugen van de phone ??
Hoe is die app dan op m'n SD kaart terecht gekomen als dat niet is toegestaan ?!
Maar bij de huidige corrupte app geeft 'ie dit niet aan. De app zelf staat soms (ik denk na een reboot) in de app-lijst, maar verwijderen is niet mogelijk; de optie is grijs. Tijdens poging tot updaten krijg ik de (nietszeggende) foutmelding 80004004.
Ik zal dat eens onderzoeken. Als dat de oorzaak is en er geen goede workaround is dan zou dat voor mij al een reden zijn om over te stappen van providerSt00mwals schreef op woensdag 02 december 2015 @ 06:08:
[...]
Komt dat niet doordat Ziggo het gebruik van zijn SMTP servers afdwingt op hun eigen netwerk?
Ii zie de laatste tijd veel updates van WhatsApp langskomen.
Ik heb er spijt van dat ik dit heb gedaan, omdat ls ik de camera in WhatsApp open, dan ziet het er on overzichtelijk uit.
Eerst kreeg je een gewoon 'normaal' camera scherm.
En nu krijg je een scherm, met aan de ene kant de camera en aan de andere kant de galerij...
Ik heb er spijt van dat ik dit heb gedaan, omdat ls ik de camera in WhatsApp open, dan ziet het er on overzichtelijk uit.
En nu krijg je een scherm, met aan de ene kant de camera en aan de andere kant de galerij...
Klopt inderdaad. Je kan de galerij wel minimaliseren. Al blijft het nog steeds niet super ideaal werken. Ik maak persoonlijk liever foto's via de camera app en deel vervolgens de gewenste foto's met whatsapp.Berlinetta schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:19:
En bij mij werkt de camera-knop in die modus ook niet. WhatsApp blijft een vreemde app.
En het irritante is dat hij nu alle foto's die je 'on-the-fly' maakt verticaal verstuurd.Berlinetta schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:19:
Ik gebruik eigenlijk nooit facebook, maar als ik via de browser een bericht wil plaatsen op een facebook pagina, gaat m'n toetsenbord snel knipperen tussen hoofd- en kleine letters. Typen lukt dan ook niet normaal.
Bij andere sites gebeurt dat niet.
Bij andere sites gebeurt dat niet.
Welke kalender datum ding gebruik jij?
Ik heb een IMAP account van mijn ISP toegevoegd op mijn L830 met WP 8.1
Nu heb ik gisteren 2 extra IMAP mappen binnen mijn inbox aangemaakt via de webmail.
In Thunderbird komen deze netjes tevoorschijn.
Op mijn telefoon krijg ik deze echter NIET toegevoegd - ook niet als ik ''show all folders'' kies. Deze mappen staan er gewoon niet tussen.
Moet ik dan mijn account verwijderen en weer toevoegen om deze folders toe te kunnen voegen?
Zou wel erg slecht design zijn...
EDIT : ik check het net nogmaals en nu staan de mappen er wel bij
Nu heb ik gisteren 2 extra IMAP mappen binnen mijn inbox aangemaakt via de webmail.
In Thunderbird komen deze netjes tevoorschijn.
Op mijn telefoon krijg ik deze echter NIET toegevoegd - ook niet als ik ''show all folders'' kies. Deze mappen staan er gewoon niet tussen.
Moet ik dan mijn account verwijderen en weer toevoegen om deze folders toe te kunnen voegen?
Zou wel erg slecht design zijn...
EDIT : ik check het net nogmaals en nu staan de mappen er wel bij

[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 29-12-2015 15:47 ]
Bij data sense zie ik hoog mobiel data verbruik voor "data to restore".
Wat is dat? En hoe kan ik vermijden dat hiervoor mobiele data gebruikt wordt.
Wp 8.1 lumia 830
Wat is dat? En hoe kan ik vermijden dat hiervoor mobiele data gebruikt wordt.
Wp 8.1 lumia 830
Data to restore lijkt me iets van een backup of zo.
Als je je data/internet uitzet zou dit volgens mij verholpen moeten zijn.
Ik heb op mijn eigen toestel altijd de data op uit staan.
Ik gebruik data wel af en toe bij geen Wifi. Maar dan wil ik dus niet dat het toestel een backup gaat maken!Amadeus1966 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 01:30:
Data to restore lijkt me iets van een backup of zo.
Hoe kan ik dat afzetten? Of zodat het enkel bij wifi gebeurt? Foto/video heb ik al enkel op wifi staan.
Wat ik mij wel kan voorstellen is dat als wifi aanstaat maar vaak wegvalt (zwakke wifi) en je ook mobiele data aan hebt gezet, dat hij dan "per ongeluk" backup gaat maken.
Dan is de vraag van welke applicatie is die backup ( vooropgesteld dat het überhaupt een backup is ).
Klik bij instellingen op "Backup" dan krijg je de keuze waarvan je een backup wil maken. Daarboven staat "Waarvan wordt een backup gemaakt?" Als je daarop klikt dan krijg je een zeer uitgebreide beschrijving waarin onder "Opmerkingen" te lezen valt:daffie82 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 01:46:
[...]
Ik gebruik data wel af en toe bij geen Wifi. Maar dan wil ik dus niet dat het toestel een backup gaat maken!
Hoe kan ik dat afzetten? Of zodat het enkel bij wifi gebeurt? Foto/video heb ik al enkel op wifi staan.
"Uw telefoon wacht tot er een Wi-Fi-verbinding is en op netvoeding is aangesloten tot er een nieuwe back-up wordt gemaakt".
Dan gaat het zijn zoals ik zei want op het moment van de zwakke wifi hing mijn GSM ook aan een extra batterij... Netvoeding dus.janchtw schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:33:
[...]
Klik bij instellingen op "Backup" dan krijg je de keuze waarvan je een backup wil maken. Daarboven staat "Waarvan wordt een backup gemaakt?" Als je daarop klikt dan krijg je een zeer uitgebreide beschrijving waarin onder "Opmerkingen" te lezen valt:
"Uw telefoon wacht tot er een Wi-Fi-verbinding is en op netvoeding is aangesloten tot er een nieuwe back-up wordt gemaakt".
Ik heb ditzelfde probleem ook een keer gehad en het is ook een bekend probleem (zie Google). Opeens ontving ik een sms van mijn provider dat ik bijna al mijn data had verbruikt. Bleek de backup 100'en MB's via 3g te hebben verstuurd. Sindsdien heb ik voor de zekerheid helaas de "app backup" uitstaan in de settings.
Iemand een idee hoe ik een bepaald stuk van een Youtube lied (desnoods zet ik dat lied eerst zelf op mijn telefoon) kan gebruiken als beltoon?