Caelorum schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:57:
[...]
Aks je Windows 10 Mobile gaat proberen zou ik ook meteen proberen om de Android apps die je echt mist te installeren. Moet je wel over de (eventueel aangepaste) apk beschikken en alle andere meuk, maar daar zijn goede handleidingen voor te vinden op het internet.
Betrokkene gebruikt normaal gesproken Ios, of wel een IPhone 6.
Hij heeft WP8x amper vijf minuten gebruikt en weet gelijk al een oordeel te vellen.
Persoonlijk vind ik dat knap, ik heb hetzelfde met Apple....basaal gezegd waardeloos ( ondanks dat ik amper zo'n ding in de handen heb gehad en hierover dus niet kan en niet wil oordelen ),
deze kreet gaat dus eigenlijk nergens over.
Geloof me met dergelijke kreten maak je niet echt een goede sier mee.
Dat er bepaalde apps niet aanwezig zijn neem ik wel van je aan, maar dat staat los van het O.S.
Ik ken ook wel een app die niet voor Ios te krijgen is,
maar dat maakt Ios niet tot een waardeloos besturingssysteem.
Voor wat je wifi betreft, ik maak veelvuldig gebruik van open wifi netwerken op mijn werk.
Nagenoeg op elke trein, bus of whatever kan ik inhaken, zelfs als ik een dood uurtje moet rondcruisen in een volksbuurt of stad pak ik nagenoeg altijd wel een wifi netwerkje op.
Lang genoeg om even aan het thuisfront te laten weten over mijn rondzwervingen op neerlands wegen.
Dit is dan ook strikt privé en niet voor mijn werk, als het baasje graag wil dat ik bereikbaar en ook online ben dan bekostigd hij voor mij maar een abonnementje.
Ik doe dat iig niet, niet voor een werkgever.
Dus jouw verhaal dat je niet kan inhaken op een open wifi strookt eigenlijk tegen wat ik dagelijks of nachtelijks ervaar.
Voor wat de apps betreft, ik heb al mijn apps die ik gebruik kunnen vinden in de store.
Datzelfde gaat ook op de apps in de Android playstore.
De app die niet verkrijgbaar was heb ik speciaal laten bouwen door een paar goedwillende ontwikkelaars.
Zowel voor Android als Windows, mocht ik ooit terugvallen naar Android dan heb ik daar geen verlies aan.
En datzelfde kan jij ook doen, gewoon op zoek gaan naar een paar goedwillende ontwikkelaars of zelf de handjes vies maken en gaan codekloppen.
Met honing vang je meer vliegen dan met azijn ;-)
Daarnaast is het ondoenelijk om een lowbudget te vergelijken met een highend apparaat.
Ik heb zelf een lowbudget 1320 en ook al is de IPhone 6 qua techniek veel geavanceerder dan dat ding van mij, ik zou niet willen ruilen.
Dat ding van mij is in de anderhalf jaar dat ik hem heb gehavend tot en met,
maar het scherm is nog steeds heel en krasvrij ondanks dat ie herhaald een smakker heeft gemaakt.
Want qua bouwkwaliteit vind ik de Apple Iphones verre van superieur.
Ik zie veel mensen tijdens mijn werk in alle lagen van de bevolking en vele daarvan zitten vaak diep verzonken in dat aai-ijzer wat meer aandacht krijgt dan de echte wereld waar het uiteindelijk om draait.
Maar het valt mij op dat het premium gevoel vaak ook tussen de oren zit,
want het valt mij op dat ik meer gebarsten schermen zie van Apple dan van welk ander merk dan ook.
Nokia of ieder ander merk wat WP als os draait zie ik amper tijdens mij bezigheden.
Wel veel Samsungtoestellen, u weet wel de grote kopieerder van Apple of wel een Apple Wannabee.
Gelukkig hebben ze de kwaliteit van de schermen niet gekopieerd want daarvan zie ik weinig gebarsten schermen.
Het is niet alleen de apps wat de ervaring maakt, kwaliteit tegenover de aanschafprijs is ook wat waard.
Ik kan nog wel even doorgaan met jullie te vervelen, maar helaas zit mijn pauze er weer op.
Het eea is geschreven op een onbeveiligd wifinetwerkje in een doorsnee volksbuurtje.
En ook hier geen enkel probleem om in te haken.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....