Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 66 Laatste
Acties:

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12-11 18:46
quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:05:
[...]
Ook rooten als we hier van Rooten mogen spreken binnen WP8 ecosysteem is vooralsnog niet mogelijk.
Behalve op die ene ATIV waar je wel InteropUnlock kan uitvoeren.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01:03

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

[..]

JackSparrow wijzigde deze reactie 01-04-2014 17:41 (96%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:51
quote:
Caelorum schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:06:
[...]

Ja ik weet wat je bedoelt, Xda was er een tijdje vol over.
Maar ook dit is beperkt.
Daarnaast zijn er geen apps die een dergelijk iets nodig hebben in de windowsstore.
Een echte meerwaarde heeft het dus niet.
En met het uitkomen van de nieuwe 8.1 zal wel weer opnieuw het wiel moeten worden uitgevonden.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Caelorum
quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:08:
[...]
Daarnaast zijn er geen apps die een dergelijk iets nodig hebben in de windowsstore. [...]
Die zullen er uiteraard ook nooit komen. Toch heb ik het idee dat er nog wel wat apps gemaakt waren waarmee je bepaalde zaken kon wijzigen. Bijv. elke accentkleur die je wil, letters in applijst aan of uit zetten, dat soort dingen die via de registry worden geregeld.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12-11 12:04
Heeft WP dan geen apps die onnodig inzicht in je contacten/berichten/locatie oid vragen?

TK: Lenzers LEW102 horloge

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-10 09:56
quote:
Caelorum schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:06:
[...]

En de huawei w1 ,en de htc 8s en Lumia 920 zijn ze ook al aardig ver mee.

Deze gaten kunnen ze met wp8.1 natuurlijk weer dichten, maar als ze eenmaal een lock eraf hebben gehaald wordt het erg moeilijk om developers nog tegen te houden.

vali wijzigde deze reactie 01-04-2014 23:49 (5%)

• Amadeus1966
quote:
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:19:
Heeft WP dan geen apps die onnodig inzicht in je contacten/berichten/locatie oid vragen?
Niet echt.
apps die logischerwijs bepaalde bronnen nodig hebben vragen er natuurlijk wel om.
Denk hier bij aan geotag apps, de diverse messengers en overige sociale apps.

Het is iig niet zoals bij Droid dat je een hele waslijst moet afwerken om te zien wat wat is en doet.

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06:06
quote:
Die zijn er wel, voordat je een app installeert goed kijken wat voor rechten ze allemaal willen.
Maar ik heb het gevoel dat er wel minder apps zijn die dat doen vergeleken met Android.
WP is een OS die zich positioneert tussen IOS en Android in. Het afgeschermde van IOS met iets meer rechten en wat meer toestel keuze ala Android.

WP is echt een fijne platform, maar heeft gewoon een beperkte app aanbod vergeleken met IOS en Android. En vele ergernissen worden opgelost in de 8.1 versie. Als je het leuk vind om te kloten met je telefoon, ga voor Android, wil je een telefoon die out of the box werkt en je hebt minder behoefte om te tweaken ga dan voor WP of IOS.

• hieper
  • Laatst online: 10-08-2014
quote:
Tuurlijk heeft WP die. Het meest bekende voorbeeld zijn zaklamp-apps.
quote:
Russel88 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:51:
[...]
Maar ik heb het gevoel dat er wel minder apps zijn die dat doen vergeleken met Android.
[...]
In absolute aantallen zeker, relatief zou nader onderzoek nodig zijn.

In alle eerlijkheid, sommige type apps zijn beter op WP, andere beter op Android en weer andere zijn het beste op IOS. Uiteindelijk gaat het dus om de gulden middenweg. Ik vind bijvoorbeeld de UI van WP veel fijner dan Android en IOS, maar een aantal handige instellingen zitten dan weer diep weggewerkt (kost tijd/moeite).

hieper wijzigde deze reactie 02-04-2014 09:05 (5%)

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:30

BM

Moderator Spielerij
Heb zomaar het gevoel dat MS met een knaller van een keynote op de proppen komt vanmiddag/vanavond :) Ben erg benieuwd, ondanks dat de grootste vernieuwingen van WP8.1 eigenlijk al uitgelekt zijn.

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
BM schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:54:
Heb zomaar het gevoel dat MS met een knaller van een keynote op de proppen komt vanmiddag/vanavond :) Ben erg benieuwd, ondanks dat de grootste vernieuwingen van WP8.1 eigenlijk al uitgelekt zijn.
Wanneer is de keynote precies? En ergens live te volgen?

Is het al bijna vrijdag?

• HooksForFeet
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 11-11 10:23
Half zes vanavond (Nederlandse tijd), te volgen op http://channel9.msdn.com/Events/Build/2014.

HooksForFeet wijzigde deze reactie 02-04-2014 11:13 (11%)

• ToyotaMR2
Jammer dat je op de MS app site niet de rechten van een app kunt inzien.
Ik doe nu wel eens gewoon door apps bladeren om te kijken wat ze allemaal vragen (op Android).
Vaak is dat gewoon enorm belachelijk, camera/microfoon/contacten etc etc terwijl dat totaal niet nodig is voor de werking van die app.
Vroeg/vraag mij dus af of diezelfde app in WP ook diezelfde rechten vraagt.

Kan zo 123 geen voorbeeld bedenken van zo'n app, maar wellicht moet ik eens iemand gaan zoeken met een WP om zelf even te kloten met dat ding.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:23
Ik kan het het helaas vanavond niet live volgen maar ik kijk wel heel erg naar uit wat er gepresenteerd gaat worden. Ik heb zelf ook het gevoel dat het wel eens een heel mooi avondje kan worden, de teaser van Nokia belooft trouwens ook veel goeds :)

PVOutput

• Caelorum
quote:
ToyotaMR2 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:37:
Jammer dat je op de MS app site niet de rechten van een app kunt inzien.[....]
Ehh, in de linkerkolom staat een overzicht onder "App vereist" Zie bijv. http://www.windowsphone.c...ef-4343-b116-beeeccfeb71f Het staat er allemaal wat krom, vooral die schermresoluties.

Caelorum wijzigde deze reactie 02-04-2014 12:05 (7%)

• HooksForFeet
Ik ben persoonlijk ook wel benieuwd naar die Nokia announcement.. ik heb het gevoel dat we voor WP8.1 niet echt meer verrassingen te horen gaan krijgen, al heb je natuurlijk kans dat we een uitgebreide demo van Cortana te zien krijgen. Maar Nokia... vooral die invite met dat klok/horloge-logo is intrigerend...

• ToyotaMR2
quote:
Caelorum schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:04:
[...]

Ehh, in de linkerkolom staat een overzicht onder "App vereist" Zie bijv. http://www.windowsphone.c...ef-4343-b116-beeeccfeb71f Het staat er allemaal wat krom, vooral die schermresoluties.

[afbeelding]
Ah ja. Ik zat op een verkeerde site te kijken.
Dank!

Verrast me wel een beetje eigenlijk, de 1e app die ik tegenkwam/opviel was Dumpert.
Daar vraagt WP:

identiteit telefoon
identiteit eigenaar
foto-, muziek- en videobibliotheken
gegevensservices
phone dialer
bewegings- en richtingssensor
web browser component
HD720P (720x1280)
WVGA (480x800)
WXGA (768x1280)

Terwijl Android enkel Netwerkverbindingen weergeven en volledig netwerktoegang vraagt.

• Caelorum
Tja, wil je een foto kunnen uploaden? foto-, muziek- en videobibliotheken
Wil je iets met internet doen? gegevensservices
Wil je iets met advertising/analytics doen? identiteit telefoon
Wil je externe webpagina's laten zien? web browser component

Zit je dus nog met:
identiteit eigenaar -> Gives an app the ability to use an anonymous Microsoft account to identify the user.
Dus op zich ook niet zo erg. Is alleen voor tracking over MS platformen heen (Windows, xbox, andere WP telefoons).

phone dialer -> Provides the ability to use the PhoneCallTask API.
Deze is wat tricky, maar het uiteindelijk bellen vereist nog steeds een handeling van de gebruiker. Waarschijnlijk zit er ergens een support nummer in de app?

Deze is niet zo boeiend, is alleen maar toegang tot gyroscoop.

• Miki
Cortana is real!

Als je inlogt bij Bing.com en deze op US zet krijg je bovenstaande te zien in je settings. Google Now by Microsoft :D

Miki wijzigde deze reactie 02-04-2014 14:44 (3%)

PVOutput

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:05
quote:
ToyotaMR2 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:37:
Jammer dat je op de MS app site niet de rechten van een app kunt inzien.
Ik doe nu wel eens gewoon door apps bladeren om te kijken wat ze allemaal vragen (op Android).
Vaak is dat gewoon enorm belachelijk, camera/microfoon/contacten etc etc terwijl dat totaal niet nodig is voor de werking van die app.
Vroeg/vraag mij dus af of diezelfde app in WP ook diezelfde rechten vraagt.

Kan zo 123 geen voorbeeld bedenken van zo'n app, maar wellicht moet ik eens iemand gaan zoeken met een WP om zelf even te kloten met dat ding.
Na dit gelezen te hebben toch ook maar eens zitten kijken. Mijn Flashlight app vroeg ook toestemming voor echt van alles. Maar meteen verwijderd en de eerst volgende flashlight app vroeg gelukkig alleen acces tot de camera.

Het is wel slim om eens goed te letten op welke app wat precies vraagt.

Het is ook zo dat apps zoals Whatstat niet werken. Op android is het heel leuk aan aardig en kan je allerlei gegevens en grafiekjes uit die app halen over whatsapp wat wel leuk is om te zien, maar het is uiteraard een flinke inbreuk op je privacy. Dit is ook de reden dat je virusscanners nodig hebt op android. Ik heb gehoord/gelezen dat er al apps zijn die gegevens uit je bank apps kunnen halen.

Het is jammer dat dit soort zaken niet kunnen in WP maar persoonlijk neem ik het allemaal voor lief gezien ik tenminste veilig mijn bankapp en de daarbijhorende zaken kan regelen. Mits je op een veilig netwerk zit.
Dit is ook iets waar je rekening mee moet houden, alle netwerken van café, school, bus, etc. kunnen vervangen worden door iemand die al het internet verkeer door stuurt via een of ander kastje wat hij heeft. Dit kan ook met je eigen internet alleen hier gebeurt het minder snel omdat degene de code nodig heeft en zo maar erg weinig mensen tegelijk pakt.

quote:
Miki schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:41:
Cortana is real!

[afbeelding]

Als je inlogt bij Bing.com en deze op US zet krijg je bovenstaande te zien. Google Now by Microsoft :D
Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn. Zie o.a. bovenstaand verhaal en dan weet je wel waarom.
Al is het misschien wel weer erg gaaf. :)

Heilige Kaas wijzigde deze reactie 02-04-2014 14:44 (11%)

• Caelorum
quote:
Heilige Kaas schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:43:
[...]

[...]
Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn. Zie o.a. bovenstaand verhaal en dan weet je wel waarom.
Al is het misschien wel weer erg gaaf. :)
Wat heeft dat verhaal te maken met Cortana?
Één van de kernpunten van Windows Phone is privacy. De gebruiker heeft controle over zijn data. Dat Cortana er komt wil niet zeggen dat ze dat ineens over boort gooien. Als Cortana al data uit apps kan halen, dan zal dat ongetwijfeld via een contract gaan met die App. Dat wil zeggen dat de developer aangeeft wat er te halen is, en dat de gebruiker er het laatste woord over heeft.

Caelorum wijzigde deze reactie 02-04-2014 14:49 (37%)

• HooksForFeet
Toch jammer dat Cortana hier in Nederland op z'n vroegst waarschijnlijk pas in september beschikbaar zal zijn.

• Caelorum
Wees blij dat het er waarschijnlijk aankomt. Op de een of andere manier worden we gewoon altijd achterwege gelaten, ondanks dat er gewoon echte goede spraakherkenning mogelijk is voor Nederlands (zie Nuance). Echt bizar ook dat het gerucht gaat dat bijv. Siri gebruikt maakt van spul van Nuance, maar geen Nederlands ondersteunde (en nog steeds niet?). Zelfde voor de xbox 360.

• vali
quote:
Caelorum schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:06:
Wees blij dat het er waarschijnlijk aankomt. Op de een of andere manier worden we gewoon altijd achterwege gelaten, ondanks dat er gewoon echte goede spraakherkenning mogelijk is voor Nederlands (zie Nuance). Echt bizar ook dat het gerucht gaat dat bijv. Siri gebruikt maakt van spul van Nuance, maar geen Nederlands ondersteunde (en nog steeds niet?). Zelfde voor de xbox 360.
Vind wel weer ironisch dat siri zoekgegevens weer van bing gebruikt. Zou Microsoft deze gegevens niet gewoon kunnen gebruiken voor hun eigen platform.

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:30

BM

Moderator Spielerij
quote:
Miki schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:41:
Cortana is real!

[afbeelding]

Als je inlogt bij Bing.com en deze op US zet krijg je bovenstaande te zien in je settings. Google Now by Microsoft :D
Goed om te zien dat Cortana dus niet alleen de codenaam was, maar kennelijk ook de definitieve naam word :) Heb persoonlijk weinig met het geven van spraakopdrachten aan m'n telefoon, maar volgens mij kan Cortana veel meer :) Nog 2 uurtjes, en we zullen het weten :)

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
...

Whatson wijzigde deze reactie 27-08-2017 13:18 (99%)

• ToyotaMR2
identiteit telefoon
music library
fotobibliotheek
afspelen van media
gegevensservices
web browser component
HD720P (720x1280)
WVGA (480x800)
WXGA (768x1280)

Alsnog veel meer dan de Android app.

Maar ik zie wel hoe het loopt.
Besluit genomen, krijg deze week de Lumia 1020.
Ben benieuwd.

• Caelorum
quote:
ToyotaMR2 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:46:
[...]
Alsnog veel meer dan de Android app.[...]
Dat komt ook doordat je onder Android voor veel dingen niet eens toestemming hoeft te vragen of het wat grover is gespecificeerd. Je kan dit dus echt niet makkelijk vergelijken met WP apps.

Caelorum wijzigde deze reactie 02-04-2014 17:17 (5%)

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12-11 09:27

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
ToyotaMR2 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:46:
identiteit telefoon
music library
fotobibliotheek
afspelen van media
gegevensservices
web browser component
HD720P (720x1280)
WVGA (480x800)
WXGA (768x1280)

Alsnog veel meer dan de Android app.

Maar ik zie wel hoe het loopt.
Besluit genomen, krijg deze week de Lumia 1020.
Ben benieuwd.
Hou je d'r ook rekening mee dat je het eea niet 1 op 1 kunt vergelijken? Ander platform met totaal andere rechten, andere uitgever.. Waar Geenstijl direct kan inhaken op hun eigen backend zal Whatson waarschijnlijk wat meer handelingen moeten doen.. En dan beginnen we nog niet eens over een andere featureset.

Over die rechten; die structuur zit gewoon wezenlijk anders in elkaar, je dient voor alles in WP development aan te geven dat je dit gebruikt. Security is hierdoor veel stricter en meer zichtbaarder.

En als ik het lijstje bekijk zit daar niets spannends bij hoor.
  • identiteit telefoon
    Analytics, dus het model/type/plus uniek id van je telefoon
  • music library
    Afspelen van muziek
  • fotobibliotheek
    Opslaan van afbeeldingen
  • afspelen van media
    Filmpjes/muziek kunnen afspelen
  • gegevensservices
    Dit via een dataverbinding te kunnen doen
  • bewegings- en richtingssensor
    Als je de telefoon landscape houdt wil je het eea, bv filmpjes wel landscape zien
  • web browser component
    Zie daarboven; whatson zal het eea via de website moeten doen omdattie dat niet net zoals Geenstijl direct op hun backend/api etc kan doen
  • HD720P (720x1280), WVGA (480x800), WXGA (768x1280)
    Geen rechten maar gewoon de ondersteunde resoluties..
Hopelijk verduidelijk dit het eea voor je.. ;)

edit:
Ah, spuit elluf.. :P

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Karel17
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 17:28
Tipje voor de mensen die de BUILD conferentie, waar Windows Phone 8.1 over 10 minuten officieeël wordt aangekondigd, willen volgen kunnen op de volgende link kijken;
http://www.wpcentral.com/build-2014-keynote-1-live-blog

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Whatson
  • Niet online
quote:
web browser component
Zie daarboven; whatson zal het eea via de website moeten doen omdattie dat niet net zoals Geenstijl direct op hun backend/api etc kan doen
Nee, webbrowser component is nodig om WebClient te kunnen gebruiken en überhaupt data binnen te kunnen halen.
Ik haak wel rechtstreeks in op de dumpert api :X

Whatson wijzigde deze reactie 02-04-2014 17:21 (3%)

• Caelorum
quote:
Karel17 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:20:
Tipje voor de mensen die de BUILD conferentie, waar Windows Phone 8.1 over 10 minuten officieeël wordt aangekondigd, willen volgen kunnen op de volgende link kijken;
http://www.wpcentral.com/build-2014-keynote-1-live-blog
Of de keynote live kijken -> http://channel9.msdn.com/?rnd=1396450710610
ohja en Microsoft //Build/ 2014

Caelorum wijzigde deze reactie 02-04-2014 17:22 (13%)

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-11 21:52
Shiiit kan niet wachten zou geweldig zijn als ze vandaag al de preview lanceren. Wel dan eerst me telefoon resetten (HTC 8S :/)

• Whatson
  • Niet online
quote:
CokeZero schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:23:
Shiiit kan niet wachten zou geweldig zijn als ze vandaag al de preview lanceren. Wel dan eerst me telefoon resetten (HTC 8S :/)
Preview is uitgesteld tot 10 April http://www.wpcentral.com/...velopers-program-april-10

Whatson wijzigde deze reactie 02-04-2014 17:24 (12%)

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:46
quote:
Whatson schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:21:
[...]

Nee, webbrowser component is nodig om WebClient te kunnen gebruiken en überhaupt data binnen te kunnen halen.
Ik haak wel rechtstreeks in op de dumpert api :X
Ik heb voor de WebClient Class om XML files etc. uit te lezen niet de webbrowser capability aangevinkt hoor...

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-11 21:52

• Whatson
  • Niet online
quote:
Wietsee. schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:23:
[...]

Ik heb voor de WebClient Class om XML files etc. uit te lezen niet de webbrowser capability aangevinkt hoor...
Oh... anyways ik gebruik een webbrowser element om de comments weer te geven (Lame oplossing maar WP8 heeft geen goed HTML textblock)

• Whatson
  • Niet online

• badluckboy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 17:51
Er zou volgens geruchten een plattere toetsenbord als optie komen in 8.1. Hier heb ik nog niks over gelezen of gehoord. Iemand enig idee?

Hier een voorbeeld: http://wmpoweruser.com/up...-keyboard/comment-page-1/

• Whatson
  • Niet online
Lijkt me alleen voor 1320 en 1520 devices. Daarnaast is WPPoweruser geen betrouwbare bron.

• badluckboy
quote:
Whatson schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:49:
Lijkt me alleen voor 1320 en 1520 devices. Daarnaast is WPPoweruser geen betrouwbare bron.
OP heel veel sites is dit gerucht gemeld:

- http://www.phonearena.com...-profile-keyboard_id53587
- http://www.ubergizmo.com/...ng-for-windows-phone-8-1/
- http://thesnoozingrobot.c...eals-low-profile-keyboard

meer dan 20+ websites die het aangeven.

• mccAin
  • Laatst online: 12-11 17:22
quote:
Dat zijn allemaal sites die meeliften op een gerucht en daarmee bezoekers trekken. Bij Windows Phone nieuws geldt eigenlijk: is het niet op WPCentral onder de aandacht gekomen, dan kan je het gerucht beter als hoogst onwaarschijnlijk beschouwen.

• .Johnny
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-07 09:25
quote:
HooksForFeet schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:54:
Toch jammer dat Cortana hier in Nederland op z'n vroegst waarschijnlijk pas in september beschikbaar zal zijn.
2015 staat in de blog post!

• Tweaker1234
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 09:22
quote:
.Johnny schreef op woensdag 02 april 2014 @ 23:14:
[...]

2015 staat in de blog post!
Als je de aanpassing naar US doet, net als met Tell Me, dan zal Cortana wel werken. Moet je alleen engels tegen haar praten.

• Muta
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
quote:
Tweaker1234 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 00:54:
[...]

Als je de aanpassing naar US doet, net als met Tell Me, dan zal Cortana wel werken. Moet je alleen engels tegen haar praten.
Nou als dat kan, vind ik het best. Mijn telefoon staat sowieso al in het Engels (vind Nederlands er gewoon lomp uitzien

• 80466
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
Muta schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:27:
[...]

Nou als dat kan, vind ik het best. Mijn telefoon staat sowieso al in het Engels (vind Nederlands er gewoon lomp uitzien
Het probleem zijn de namen.
Heel veel acties van Cortana hebben verband met je contacten en die worden over het algemeen slecht herkend in het engels.
Een naam als Martijn of Wouter is voor engelstalige stemherkenning bijvoorbeeld een enorm probleem

• Caelorum
Ik ben wel enorm blij dat er nu eindelijk een periode is genoemd voor Nederlandse spraakherkenning. Persoonlijk vind ik het nog te lang duren, maar 2015 zou ik wel mee kunnen leven.

• HooksForFeet
Eens, eindelijk een duidelijke datum. Ik gok zo dat het begin 2015 wordt: als de One in september in Nederland beschikbaar is dan zijn de Nederlandse speech-libraries ook in september af. Dan kunnen ze een kwartaal gebruiksdata van alle Nederlandse One-gebruikers binnentrekken en daar de boel mee finetunen voor Cortana. Ik ben benieuwd. :)

Overigens lijkt het hele gebeuren met spraakbesturing me een gimmick waar je, net als bij Siri en Google Now, na twee weken niets meer mee doet. Maar het is een belangrijke wow-factor om mensen over de streep te trekken, dus ik begrijp het wel. Persoonlijk vind ik de app-integratie en dingen als reminders wanneer je contact hebt met iemand/binnen een geofence komt interessantere onderdelen van Cortana dan het hele spraakgebeuren.

• Miki
Er wordt nu een issue gemaakt over de nederlandse taal maar laten we eens (heel)eerlijk zijn. Siri gebruikt dan wel nederlandse data maar is nog steeds volledig engelstalig. Google Now is wat verder maar is ook nog steeds niet volledig nederlands.
Het is dus alleen maar fijn dat Microsoft nu al een planning af geeft voor NL taalsupport.

Miki wijzigde deze reactie 03-04-2014 12:21 (15%)

PVOutput

• begintmeta
  • Niet online
Is het bij WP8.1 (officieel) mogelijk om eigen CalDAV/CardDAV servers in te stellen?

• Caelorum
quote:
HooksForFeet schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:37:
[...] Overigens lijkt het hele gebeuren met spraakbesturing me een gimmick waar je, net als bij Siri en Google Now, na twee weken niets meer mee doet. [...]
Denk dat het voor bijv. blinde mensen wel erg handig is. Daarnaast in situaties als dat je bijv. in de auto zit of op een andere manier je handen niet kan/mag gebruiken. (Gamen bijv.?)
quote:
[...] Persoonlijk vind ik de app-integratie en dingen als reminders wanneer je contact hebt met iemand/binnen een geofence komt interessantere onderdelen van Cortana dan het hele spraakgebeuren.
Ben ik het mee eens hoor :)
quote:
Miki schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:21:
Er wordt nu een issue gemaakt over de nederlandse taal maar laten we eens (heel)eerlijk zijn. Siri gebruikt dan wel nederlandse data maar is nog steeds volledig engelstalig. Google Now is wat verder maar is ook nog steeds niet volledig nederlands.
Het is dus alleen maar fijn dat Microsoft nu al een planning af geeft voor NL taalsupport.
Ja, dat klopt. Maar zoals ik al wel vaker heb verteld heeft bijv. Nuance uitstekende Nederlandse spraakherkenning. Nu weet ik ook wel dat dat niet zo 1-2-3 te gebruiken is, maar dat wel na wat 4 jaar! nog steeds geen Nederlandse spraakherkenning hebben is echt ronduit belachelijk. Dit had WP7 en Xbox360 al moeten hebben.
Nuance heeft zelfs een library gemaakt die ook op WP7 werkt op NL speech-to-text en NL text-to-speech in je app in te bouwen: http://dragonmobile.nuanc...ublic/index.php?task=home

Caelorum wijzigde deze reactie 03-04-2014 12:28 (6%)

• HooksForFeet
quote:
Caelorum schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:24:
[...]

Denk dat het voor bijv. blinde mensen wel erg handig is. Daarnaast in situaties als dat je bijv. in de auto zit of op een andere manier je handen niet kan/mag gebruiken. (Gamen bijv.?)
Eens, maar dat lijken me uitzonderingssituaties, en in de auto vraag ik me af hoeveel je met je digitale assistent bezig zou moeten zijn. Maar, eerlijk is eerlijk, even een SMSje dicteren dat je zo terugbelt is een goed scenario.

Gamen terwijl je een auto bestuurt lijkt me overigens een heel slecht idee. :P

• IGC058
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10-07 09:40
Krijgt windows phone 8.1 nou de mogelijkheid om meer te doen met je micro-sd dan alleen music enzo erop te zetten? kunnen we er nu ook apps op zetten of..?

• Devin19
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 04-11 20:46

Devin19

Steam ID: turbodevin

quote:
HooksForFeet schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:38:
[...]
Maar, eerlijk is eerlijk, even een SMSje dicteren dat je zo terugbelt is een goed scenario.
Dit kun je zelfs automatisch laten doen als je je telefoon op driving mode zet.
quote:
IGC058 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:05:
Krijgt windows phone 8.1 nou de mogelijkheid om meer te doen met je micro-sd dan alleen music enzo erop te zetten? kunnen we er nu ook apps op zetten of..?
Ja de micro-sd kan nu ook gebruikt worden om apps op te installeren.

• Caelorum
quote:
Devin19 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:16:
[...]
Dit kun je zelfs automatisch laten doen als je je telefoon op driving mode zet.
[...]
True, maar soms wil je toch iets persoonlijkers terugsturen of wil je iemand bellen zonder je handen te gebruiken etc.

• RoJan
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-11 13:08
quote:
begintmeta schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:22:
Is het bij WP8.1 (officieel) mogelijk om eigen CalDAV/CardDAV servers in te stellen?
Ja, dat vind ik ook wel interessant!

• badluckboy
Ik zag in het multitasking scherm nog steeds het kruisje rechtsboven. Ik dacht dat naar boven of beneden vegen de app kon sluiten.

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:46
quote:
badluckboy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:32:
Ik zag in het multitasking scherm nog steeds het kruisje rechtsboven. Ik dacht dat naar boven of beneden vegen de app kon sluiten.
Kan ook :> .

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• ToyotaMR2
Zojuist mijn 1020 binnen en bezig met alles instellen, maar kreeg een melding van MS dat iemand in mijn account probeert te komen.
Een rits meldingen vanuit Zweden.
Kan ik er gewoon vanuit gaan dat dit normaal is en met Nokia te maken heeft?

Gaat elke keer om beveiligingsvragen en zelfs 1x onjuist wachtwoord ingevoerd mbt IE, en ik ben mij er 100% zeker van dat ik niet iets onjuist heb ingegeven.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Dat lijkt mij niet helemaal normaal hoor. Die meldingen heb ik zover ik mij kan herinneren nooit gehad

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• robgeerts
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 02-10 15:55
Ik heb dat ook weleens gehad, veranderd gelijk even je wachtwoord voor de zekerheid.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 05:22

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
ToyotaMR2 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:42:
Zojuist mijn 1020 binnen en bezig met alles instellen, maar kreeg een melding van MS dat iemand in mijn account probeert te komen.
Een rits meldingen vanuit Zweden.
Kan ik er gewoon vanuit gaan dat dit normaal is en met Nokia te maken heeft?

Gaat elke keer om beveiligingsvragen en zelfs 1x onjuist wachtwoord ingevoerd mbt IE, en ik ben mij er 100% zeker van dat ik niet iets onjuist heb ingegeven.
Ik kreeg die melding toen ik op vakantie was, dus ik wist ook dat ik degene die was die m veranderde.
Tip, stel Two Step Verification in en gebruik de Microsoft Verificator, dan hoef je je er geen zorgen meer over te maken :)

(Die Verficator werkt overigens ook met Google Accounts :) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• ToyotaMR2
Ik gok dat het een beetje te maken heeft met mijn locatiebepaling.
Bij het instellen heb ik zowat elke 'locatie/verstuur gegevens/feedback'-etc optie uitgeschakeld.
Net bij het surfen waren de teksten ook in het Zweeds.

Heb nog geen gekke dingen gezien in mijn account en denk dat het dus loos alarm is.
Tomba wel bedankt voor die stappen, ook zojuist uitgevoerd. Eens kijken wat dat brengt.

Is wel wennen, voor het eerst WP!

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:05
Wat grappig. Vandaag ook de 1020 binnen gekregen, eerste keer IE openen bracht mij ook naar de Zweedse site van Nokia.

• vali
quote:
Tomba schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:36:
[...]

Ik kreeg die melding toen ik op vakantie was, dus ik wist ook dat ik degene die was die m veranderde.
Tip, stel Two Step Verification in en gebruik de Microsoft Verificator, dan hoef je je er geen zorgen meer over te maken :)

(Die Verficator werkt overigens ook met Google Accounts :) )
Microsoft Verificator werkt inderdaad voor vele producten, gebruik hem zelf ook voor dropbox :). Een google account ben ik niet zo bekend mee :+

• Markie577
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-10 09:48
Iemand iets gehoord over hub integratie? Ik kan het niet terugvinden!

• KerberosX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-11 10:05
In de Windows Phone 8.1 preview staat de lezen dat je de update al veel sneller kan krijgen via app Preview for Developers.

Moet ik dan gewoon deze stappen volgen?

Heeft dit verder nog gevolgen voor je phone?

• Caelorum
quote:
KerberosX schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:28:
[...] Moet ik dan gewoon deze stappen volgen? [...]
Nee, lees dit maar: http://betanews.com/2013/...windows-phone-8-update-3/
quote:
[...]Here are the three main steps to get Update 3 up and running on your Windows Phone 8 device, via the App Studio route:
1.Join App Studio;
2.Install the Preview for Developers App on the device;
3.Install Update 3 after searching for updates.
[...]
Alleen is dat dan niet voor GDR3, maar komt de update voor WP8.1 vanzelf binnen.

• KerberosX
Bedankt. In blijde verwachting van WP 8.1 nu :)

• Caelorum
Moet je wel even in de app uiteraard aangeven dat je in het programma wilt worden opgenomen :) Mist dat eigenlijk als punt in dat lijstje (tussen 2 en 3).

• KerberosX
quote:
Caelorum schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:01:
Moet je wel even in de app uiteraard aangeven dat je in het programma wilt worden opgenomen :) Mist dat eigenlijk als punt in dat lijstje (tussen 2 en 3).
In de link die Caelorum gaf staat dit wel uitgelegd.

• Caelorum
quote:
KerberosX schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:45:
[...]
In de link die Caelorum gaf staat dit wel uitgelegd.
4 uur cup a soup? ;) ^^

• danplo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 29-10 19:07

danplo

The Force is strong with me

quote:
Caelorum schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:17:
[...]

[...]

Alleen is dat dan niet voor GDR3, maar komt de update voor WP8.1 vanzelf binnen.
Nice! Bedankt voor de info en het werkt voortreffelijk. Ik kreeg direct een update binnen :P Helaas nog geen 8.1 :) Zou te mooi zijn.

Xbox One - NL DarthVader // Twitter - MSFT_Daan // PC - Alienware Area-51 R2 Base 2014 // Tablet - Surface Pro 3 // Telefoon - Iphone 7 Plus 128GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomw
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09-11 21:49
Wordt windows phone 8.1 nog steeds op 10 april beschikbaar gemaakt? Of is de planning veranderd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05-07-2016
quote:
tomw schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:55:
Wordt windows phone 8.1 nog steeds op 10 april beschikbaar gemaakt? Of is de planning veranderd?
Volgens WPcentral is de release vertraagd naar 14 april:
http://www.wpcentral.com/...hone-81-expected-april-14

Acties:
  • 0Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 12:16
quote:
tomw schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:55:
'T was toch een week later geworden, op 17 14 april?

EDIT: ^

__Koen__ wijzigde deze reactie 06-04-2014 19:53 (3%)

• waah
  • Laatst online: 22:10
Volgens mij zijn ze al druk bezig. wilde updaten volgens de bovenstaande methode naar GDR 3, maar kreeg een error. ook installeren van apps uit de Store lukt niet. Hij download de app, blijft dan hangen en geeft een error. voorbereidende acties?

• xheroxkefx
  • Laatst online: 16-08 16:45
Lumia 520 hier ook nu op GDR3 via bovenstaande methode Danku!

-

• waah
  • Laatst online: 22:10
ondertussen ook GDR3 hier binnen. zou ff kijken wat daar nieuw aan was maarja... tegen de tijd dat ik dat allemaal bekeken heb, is 8.1 ook uit haha

• Amadeus1966
Heb net een paar keer wpcentral bezocht.....gutte gutte gut, een complete hype tot het kinderachtige aan toe.

• dreameater
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12-11 13:22

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Met je eens dat ze het allemaal een beetje hypen.. al moet MS het wel nageven dat ze zo'n beetje alle gelekte features gaan realiseren. Dit vind ik wel knap , dit was eerst namelijk nog maar de vraag
Ik kijk er iig erg naar uit :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Soundless
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 31-10 18:54
Klopt het nu dat de 8.1 update 1 week is uitgesteld?

• HooksForFeet
Ze hebben nooit een datum genoemd, dus nee. :)

• Soundless
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 31-10 18:54
Raar, ik dacht het ergens (betrouwbare bron) gelezen te hebben maar ik kan het zelf nu ook al nergens meer terugvinden. Zal wel aan mij liggen. Misschien toch in de war met iets anders...

Ik lees wel op verschillende sites dat op de 14de waarschijnlijk de developer preview gereleaset wordt. Is dit bevestigd?

Ik weet trouwens niet of dit al voorbij is gekomen, maar het is iig wel erg fijn:
http://www.wpcentral.com/...reviews-unifying-app-data

Soundless wijzigde deze reactie 09-04-2014 09:54 (4%)

• maasmaas
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:06
Voor de mensen die niet durven over te gaan naar WP8.1 via de Preview for Devs versie is dit wel een artikel die je over te streep moet trekken :) : http://www.wpcentral.com/...one-81-preview-developers

• RoadRunnerRik
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:11
quote:
Caelorum schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:17:
[...]

[...]

Stappen doorlopen op de site, maar mijn Lumia 1520 zegt dat er geen updates beschikbaar zijn. Iemand ideeen?

Of is hij gewoon al up to date?

RoadRunnerRik wijzigde deze reactie 09-04-2014 10:15 (4%)

• Shorteh
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-11 10:57
Kan heel goed zijn dat die al up to date is, Windows Phone 8.1 Developer Preview staat nog niet online.

• HooksForFeet
quote:
Soundless schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:53:
Raar, ik dacht het ergens (betrouwbare bron) gelezen te hebben maar ik kan het zelf nu ook al nergens meer terugvinden. Zal wel aan mij liggen. Misschien toch in de war met iets anders...

Ik lees wel op verschillende sites dat op de 14de waarschijnlijk de developer preview gereleaset wordt. Is dit bevestigd?
Nee. Dat is wel het algemene gerucht inderdaad, maar Microsoft heeft niets specifiekers gezegd dan "April". In theorie kan het dus ook de 30e worden. :)

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:56
We wachten "rustig" af

• Bioflap
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12-11 13:45
quote:
RoadRunnerRik schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:09:
[...]

Stappen doorlopen op de site, maar mijn Lumia 1520 zegt dat er geen updates beschikbaar zijn. Iemand ideeen?

Ik heb dit zaterdag gedaan met de 1520, en kreeg direct updates. Deze waren onder andere voor Glimp. Misschien eens een reboot van je telefoon?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
RoadRunnerRik schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:09:
[...]

De 1520 wordt standaard geleverd met GDR3 en is dus up to date. De dev preview wordt maandag verwacht, maar zelfs dat is door Microsoft niet bevestigd. Joe Belfiore heeft "eerste helft april" geroepen (wat dus uiterlijk 14 april zou moeten zijn)

Gewoon iedere dag even op updates controleren (en uiteraard deelnemen aan het dev preview programma, staat vandaag op WPCentral prima uitgelegd hoe dat werkt), dat is toch ook een groot deel van de lol?!

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 06-11 16:13

defcon84

Multipass?

Ik krijg ook geen Preview via de update.. :(
Ik had de preview app er al opstaan, maar nog steeds niets zegt men L920

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Caelorum
quote:
defcon84 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:31:
Ik krijg ook geen Preview via de update.. :(
Ik had de preview app er al opstaan, maar nog steeds niets zegt men L920
|:( Hij is ook nog niet uit...

• wttj
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
klein vraagje: al download je de preview op een lumia heb je dan nog wel de Nokia specials die al in WP8 zaten. dus double-tape-to-wake, glimp en al die dingen?

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
wttj schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:43:
klein vraagje: al download je de preview op een lumia heb je dan nog wel de Nokia specials die al in WP8 zaten. dus double-tape-to-wake, glimp en al die dingen?
http://www.wpcentral.com/...one-81-preview-developers

• wttj
  • Niet online
quote:
Bedankt. ik had al een dev account dus alleen ff die app downloaden en die update knop kapot spammen :)

• HooksForFeet
quote:
Ben ik blind of staat er in dat artikel nergens wat er met de Black-features gebeurt als je 8.1 installeert? Er staat wel dat er geen nieuwe firmware wordt geïnstalleerd, maar ik zie nergens of huidige firmware (oftewel Black) wel werkt met 8.1.

HooksForFeet wijzigde deze reactie 09-04-2014 13:57 (18%)

• wttj
  • Niet online
quote:
HooksForFeet schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:55:
[...]

Ben ik blind of staat er in dat artikel nergens wat er met de Black-features gebeurt als je 8.1 installeert? Er staat wel dat er geen nieuwe firmware wordt geïnstalleerd, maar ik zie nergens of huidige firmware (oftewel Black) wel werkt met 8.1.
Als ik tussen de regels door lees dan hou je die, maar het staat idd 'hard' in het artikel

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
er gebeurt helemaal niets met je Black features. Die hou je gewoon

Pagina: 1 2 3 ... 66 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True