Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Op verzoek van.....

Hier deel 2 van het alom veelbesproken Windows 10 Mobile met alle bijkomende wetenswaardigheden zowel in positieve als negatieve zin.

Windows 10 Mobile is al een tijdje beschikbaar als de opvolger van Windows(phone) 8.1.
Als het een waardige opvolger is, tja daar zijn natuurlijk de meningen over verdeelt.
Wederom heeft MS hiermee een groot deel van zijn trouwe “fans” in de kou laten staan.
Het eerder toegezegde van dat deze voor elke WindowsPhone ( 8.1 ) beschikbaar zou komen bleek al gauw een utopie.
Ook mijn gouwe ouwe Lumia 1320 werd meedogenloos afgeschoten door MS
en helaas met deze ook vele andere.
Je kan er om huilen of juichen, maar het leven gaat door.

Toen de eerste echte Windows 10 toestellen de markt opkwamen werden deze warm onthaald.
Maar die liefde was van korte duur, de toestellen waren ( en zijn dat nog steeds ) dik in orde,
alleen Windows 10 was er nog niet klaar voor.
Eigenlijk was het gewoon een drama.

Het één en ander hierover is terug te lezen in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen deel 1

Nu ruim een jaar later en diverse kleine en grote updates verder is Windows 10 een stuk volwassener geworden.
Nou ja, volwassen.
Het is nog druk aan het puberen en het is nog verre van af.
Work in progress zullen we maar zeggen.

De grote gemene deler is nog steeds de zogenaamde appgapp,
simplistisch uitgedrukt Windows heeft een chronisch te kort aan apps.
Het kip en het ei verhaal.
De apps hebben weinig met MS of met Windows 10 Mobile te maken,
maar juist het ontbreken van die apps zorgt er wel voor dat er maar weinig mensen kiezen voor een dergelijk toestel.
Gelukkig heeft MS een geweldig marketingteam achter zich staan…………..

Hoe dan ook, Windows 10 Mobile is ondertussen toch een heel stuk verbeterd.
Zeker als je kijkt hoe het in het begin was en hoe het nu is.

Laten we in deel 2 net als in deel 1 elkaar hier verder helpen en ondersteunen door het delen van ervaring en kennis zoals Windows 10 Mobile nu is en wellicht nog zal worden.

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 28-01-2017 02:01 (86%)

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
shiptronic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:07:
[...]
Instellingen, persoonlijke instellingen, vergrendelingsscherm, Time out --> Nooit
Dit is het mobiele W10 topic, wat voor build heb jij op je toestel staan dat je dit kunt selecteren?

A smile a day.... [The end is there]

• mswp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 01:36

mswp

Wie Niet?

quote:
shiptronic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Instellingen, persoonlijke instellingen, vergrendelingsscherm, Time out --> Nooit
Uhm..

😲

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
Juist, dat bedoelde ik dus.

Edit: Maar ik zie aan de reactie van GerCor dat het met sommige toestellen wel ingesteld kan worden. Toch fijn die eenduidigheid van W10M 🙄

hardware-lover wijzigde deze reactie 30-01-2017 06:09 (26%)

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:55
quote:
jodeltje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:38:
denk dat hij reageerde uit geheugen, vroeger kon je hem op 'nooit' zetten, maar dat is al een tijd niet meer mogelijk.
Jawel, dat is wel mogelijk met toestellen die met Windows Phone 8 werden geleverd. Niet met telefoons die met W10M werden geleverd. Met mijn 930 kan het namelijk ook. Met mijn 950 niet. En zo zijn er nog een paar van die dingen ....
quote:
shiptronic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:42:
[...]
Verzie: 10.0.14393.693 , Nokia 735
Lukt nog steeds niet hè shiptronic .... Versie i.p.v. Verzie. :+

GerCor wijzigde deze reactie 30-01-2017 02:52 (19%)

Me.

• GerCor
quote:
Glacier schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Heeft iemand enig idee hoe de apps weer naar het Engels kunnen? Het lijkt me wat rigoreus om de boel terug te zetten naar fabrieksinstellingen ;)
Nederlands verwijderen?

Me.

• Wasrek
  • Registratie: november 2011
  • Niet online
quote:
hardware-lover schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:15:
[...]

Juist, dat bedoelde ik dus.

Edit: Maar ik zie aan de reactie van GerCor dat het met sommige toestellen wel ingesteld kan worden. Toch fijn die eenduidigheid van W10M 🙄
Nou op mijn 640 kan ik het ook op maximaal 15 minuten zetten en die had eerst toch echt 8.1!

Kan het misschien iets te maken hebben met de aanwezigheid van een corporate Exchange-account? Vanuit mijn Exchange-account wordt opgelegd dat mijn telefoon automatisch binnen 15 minuten (of eerder) vergrendeld wordt en dat voor ontgrendeling een wachtwoord/pincode benodigd is.

• GerCor
quote:
Wasrek schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:21:
[...]

Nou op mijn 640 kan ik het ook op maximaal 15 minuten zetten en die had eerst toch echt 8.1!

Kan het misschien iets te maken hebben met de aanwezigheid van een corporate Exchange-account? Vanuit mijn Exchange-account wordt opgelegd dat mijn telefoon automatisch binnen 15 minuten (of eerder) vergrendeld wordt en dat voor ontgrendeling een wachtwoord/pincode benodigd is.
Kijk eens aan. Iemand stelt een vraag en geeft het antwoord er zelf ook bij. :9

Me.

quote:
GerCor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:24:
[...]

Kijk eens aan. Iemand stelt een vraag en geeft het antwoord er zelf ook bij. :9
Dat heet hardop denken,
in de hoop dat iemand dit bevestigd of mee gaat denken.

• 55563
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
quote:
Skarloc schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:34:
Na het twee jaar lang geprobeerd te hebben met Windows 8.1 en 10 op mijn Lumia 930 en 1020 uiteindelijk deze week toch weer terug gegaan naar IPhone.
De hardware van Nokia was prima, maar Windows liet me toch te vaak in de steek wat de software/os betrof.
Vastlopende apps, spontane restarts slechte ondersteuning werden we me uiteindelijk een te grote ergernis.
Jammer maar helaas, had graag gezien de MS geslaagd zou geraken met Windows 10. Wellicht een leuke starttelefoon straks voor mijn dochter.
Ik heb zelf de Lumia 650 en daar heb ik nooit vastlopers of spontane reboots mee. Wel is de telefoon soms traag bij het switchen tussen apps maar dat is niet zo vreemd met low-budget hardware. De 950, en de 950XL in het bijzonder, is daarentegen volgens de meeste mensen een toptoestel en ik ben nog steeds van plan er eentje op de kop te tikken. Jammer dat jij daar nooit aan toe bent gekomen want dat zou ook wel een eerlijkere vergelijking zijn met de dure, high-end iPhone. :)

• Glacier
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
Skarloc schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:34:
Na het twee jaar lang geprobeerd te hebben met Windows 8.1 en 10 op mijn Lumia 930 en 1020 uiteindelijk deze week toch weer terug gegaan naar IPhone.
De hardware van Nokia was prima, maar Windows liet me toch te vaak in de steek wat de software/os betrof.
Vastlopende apps, spontane restarts slechte ondersteuning werden we me uiteindelijk een te grote ergernis.
Jammer maar helaas, had graag gezien de MS geslaagd zou geraken met Windows 10. Wellicht een leuke starttelefoon straks voor mijn dochter.
Hmm, wat gek..ik heb een Lumia 800, 920 gehad en nu een 930, maar ik heb nog nooit vastlopers of spontane reboots gehad..
Qua apps mis ik niets, er is zat leuks in de store IMHO, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 25-01 22:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

quote:
2fish schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:02:
[...]
Ik heb zelf de Lumia 650 en daar heb ik nooit vastlopers of spontane reboots mee. Wel is de telefoon soms traag bij het switchen tussen apps maar dat is niet zo vreemd met low-budget hardware. De 950, en de 950XL in het bijzonder, is daarentegen volgens de meeste mensen een toptoestel en ik ben nog steeds van plan er eentje op de kop te tikken. Jammer dat jij daar nooit aan toe bent gekomen want dat zou ook wel een eerlijkere vergelijking zijn met de dure, high-end iPhone. :)
Mijn daily driver is en blijft mijn Lumia 950, simpelweg omdat het OS, de hardware en de bijbehorende apps mij makkelijk voorziet in mijn daily needs wat ik verwacht van een smartphone.

Voor bepaalde zaken heb ik sinds kort een Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime in gebruik. Ja, de Android versies van applicaties zijn over het algemeen beter en worden meer geüpdate; maar op een één of andere manier blijf ik altijd weer terug gaan naar WM10 ongeacht de gebruikte Android Launcher en/of Android editie (LineageOS vs MIUI bijvoorbeeld).

Mijn Neo Geo MVS collectie

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
PinokkioTV schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:37:
[...]
Je had moeten wachten op de Nokia 8 :)
Ik kan dat nog steeds 😏

• GerCor
Ik verwacht helemaal geen nieuwe telefoon van Microsoft, wel een opvolger van de telefoon - zoals we die kennen. Kijk, er is 1.000 keer gezegd dat Microsoft het niet kan winnen van Android en iOS. Ik had zelf al aan 1 keer genoeg om te begrijpen dat Microsoft die strijd heeft opgegeven. En omdat Microsoft zelf niks zegt, anders dan: er komt iets nieuws, blijven mensen maar volhouden - voor mij onbegrijpelijk - dat er een Surface Phone komt.

Die komt er niet.

Me.

• GerCor
quote:
P_Tingen schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:29:
[...]
Dat wordt natuurlijk een woordenspelletje op deze manier; als er al een surfacedinges komt, dan zal ongetwijfeld een van de functionaliteiten zijn dat je ermee kan bellen. En omdat de surfacedinges wel 100 dingen kan, is bellen dus zo ongeveer 1% van de mogelijkheden, maar dat is bij de huidige smartphones ook al zo, dus daar zie ik niet zo heel veel verschil in.
En dat spreekt tegen dat Microsoft de strijd tegen Android en iOS heeft opgegeven. Dus dat kan het niet zijn.

- Microsoft heeft de strijd tegen Android en iOS opgegeven
- Microsoft komt met de opvolger van de mobiele telefoon.

Geen woord Spaans bij.

En anders hadden we wel gelezen: We (Microsoft) geven de strijd tegen Android en iOS niet op maar komen met de opvolger van de Lumia's en dat zal iedereen doen verbazen.

Maar dat schrijven ze niet. Dus .... ik kan er niets anders van maken.

Me.

Ze gaan weer terug naar de pocket pc, maar wel met een belfunctie. 😆

Hoe ze het ook willen noemen.
Kan je er mee bellen en past het in de zak, dan is het gewoon een mobieltje niet en niet minder

• barta123
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-01 20:04
quote:
GerCor schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:50:
[...]

En dat spreekt tegen dat Microsoft de strijd tegen Android en iOS heeft opgegeven. Dus dat kan het niet zijn.

- Microsoft heeft de strijd tegen Android en iOS opgegeven
- Microsoft komt met de opvolger van de mobiele telefoon.

Geen woord Spaans bij.

En anders hadden we wel gelezen: We (Microsoft) geven de strijd tegen Android en iOS niet op maar komen met de opvolger van de Lumia's en dat zal iedereen doen verbazen.

Maar dat schrijven ze niet. Dus .... ik kan er niets anders van maken.
Ik denk niet dat er ooit een 'serieuze' strijd is geweest voor Microsoft tegen Apple en Google... Vanaf WP8.1 tot nu is het altijd maar halfbakken geweest, omdat er altijd al een app-gap is geweest, dat gaat ook niet veranderen. Tenzij ze met echte USP's gaan komen (waar WP8.1 @ Lumia 920 dat wel had, gratis overal offline navigatie, OIS met een knaller van een camera, draadloos laden)

Maar de 950? Die had bugs. Ja, zo gooi je je marktaandeel wel om zeep, zeker als je ook bugs introduceert bij telefoons die van 8.1 naar W10M gaan. Nee het is goed dat ze in 2016 niks nieuws meer hebben uitgebracht.
Het zou beter zijn het OS door te ontwikkelen en dan met echt interessante hardware te komen. Want ja, waarom zou je meedoen in een strijd waar welgeteld elke fabrikant verliezen lijdt? Jaja, Apple en Samsung, maar de horizon bedekt een veel breder gebied.

Mijn Surface Pro 4 kan ook nooit vervangen worden door een iPad Pro, terwijl mijn SP4 echt zo'n overvolle appstore heeft als dat ding. (dus er missen vast wel microscopische programmaatjes)

Er komt geen budgettoestel, er komt geen vervolger van de 950. Er wordt alleen iets uitgebracht dat de markt zal veranderen, zoals met de Surface Studio en de Surface Pro-reeks is gedaan. Daar is (wat mij betreft) ruimte genoeg voor binnen de smartphonemarkt.

Wisten jullie trouwens dat een iPhone geen verbinding kan maken met bluetooth-apparaten via NFC? Ik ook niet, tot ik het vorige week op 2 6S'en, een 7 en een 6+ probeerde. Weet je trouwens hoe swype-gestures in Safari zitten? Juist, je moet van uiterst links vegen om naar de vorige pagina te gaan. ;)

En trouwens, Satya Nadella is geen Steve Ballmer, die met Nokia wel even dacht Apple aan de kant te schoppen... Grapjas. Maar Apple is al jaren niet vernieuwend meer met de iPhone, waar de eerste dat toch echt wel was. Maar een ding weet ik zeker, de iPhone 7 mist heel veel zaken die mijn Lumia 920 in 2012 al had. Wat dan?
Draadloos laden, een met handschoenen bedienbaar beeldscherm, OIS (inmiddels wel aanwezig, maar heel erg laat), NFC-ondersteuning voor bluetooth connecting. Want veiligheid. Quickcharging ontbreekt trouwens ook, met de lader van de 830 laadde mijn 920 70% per uur, de iPhone doet er een stuk langer over ;)

barta123 wijzigde deze reactie 06-02-2017 19:30 (12%)

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
quote:
barta123 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:26:
[...]
En trouwens, Satya Nadella is geen Steve Ballmer, die met Nokia wel even dacht Apple aan de kant te schoppen... Grapjas. Maar Apple is al jaren niet vernieuwend meer met de iPhone, waar de eerste dat toch echt wel was. Maar een ding weet ik zeker, de iPhone 7 mist heel veel zaken die mijn Lumia 920 in 2012 al had. Wat dan?
Draadloos laden, een met handschoenen bedienbaar beeldscherm, OIS (inmiddels wel aanwezig, maar heel erg laat), NFC-ondersteuning voor bluetooth connecting. Want veiligheid. Quickcharging ontbreekt trouwens ook, met de lader van de 830 laadde mijn 920 70% per uur, de iPhone doet er een stuk langer over ;)
Wat je hier allemaal opnoemt was het werk van Nokia. Als je dan een Nokia had uitgebracht met Android had die dat ook allemaal + de bouwkwaliteit van Nokia.

Maar ik ken mensen in Finland, laten we zeggen dat de Nokia mobile divisie volledig afgeschreven is en zowat alle mensen op straat zijn gezet. Ik had echter wel gehoord dat de technische sector daar redelijk aantrok en veel startups opgezet waren en dit werd actief door de overheid ondersteund. Praktisch iedereen is weer aan het werk. Dat scheelt daar wel.

Het is eigenlijk zonde dat zo'n mooi merk met zulke goede engineering + marketing als Nokia ten onder is gegaan aan een OS wat gewoon destijds nooit mee kon lopen. Het had anders gekund.
Ik bedoel, niemand ontkend de prachtige hardware van de Lumia 800 en daarboven. Al moet ik zeggen dat de Lumia 950 weer een afgang is qua kwaliteit. Maar dat was ook in de tijd gemaakt dat ze Nokia aan het afschrijven waren en mensen op straat zetten. Dat motiveert ook niet echt binnen een bedrijf.

Jammer, dan had Microsoft beter Nokia niet kunnen kopen. Maar goed, de Nokia holding heeft er een centje bij door de verkoop en focused zich op andere zaken nu. Finse bedrijven zijn heel pragmatisch en pakken kansen en veranderen heel makkelijk van Focus. Kijk maar wat Nokia allemaal maakte en mee begon... heeft totaal niks met telefoons te maken, en dat is heel normaal voor finse bedrijven. Ik betwijfel of Nokia nog wel terug wil komen... Ik denk dat ze zelf ook wel inzien dat de markt nu heel lastig is en verzadigt. Je moet nu tegen twee grootmachten opbotsen die gigantisch zijn geworden.

Nokia was verantwoordelijk voor de top marketing waar de marktaandeel groei van Windows Phone in zat. Niet Microsoft. Nokia gaf waarde aan WP want zelf had het niet veel functionaliteit in de WP7 tijdperk. Nokia heeft echt zich uit de naad gewerkt voor Microsoft. Maar Microsoft heeft zelf nooit echt goed achter zijn product gestaan. Laksheid van Microsoft is voornamelijk de kern van de oorzaak.
Ik betwijfel het. Satya heeft niets anders gedaan dan doorzetten wat onder Ballmer al was ingezet. Alleen de wisseling van CEO is een mooi moment om alles naar buiten toe ineens om te gooien. Je hebt dan namelijk nog geen bagage.

Overigens, de enigste reden waarom Ballmer Nokia heeft gekocht is dat ze afhankelijk waren van Nokia op dat moment op mobiel vlak en Nokia vrij openlijk sprak over mogelijke plannen om buiten het Windows eco-systeem te shoppen. Dat zou echt meteen MS compleet uit de race hebben gehaald en dat kon MS zich niet veroorloven. MS zat daar in eenzelfde positie als Google op Social Media gebied: enorm achterlopen, maar niet kunnen veroorloven het niet te doen en dus miljarden spenderen om er achteraan te hobbelen.

Waar Satya overigens wel in is geslaagd is de publieke opinie van MS om te buigen. Het was echt not done om trots te zijn op dat je werkt bij MS of om te zeggen dat je MS producten gebruikte, maar dat zie je langzamerhand ombuigen. Dat is iets wat ook echt nodig was, anders was MS een volgende Oracle of IBM geworden..

Caelorum wijzigde deze reactie 07-02-2017 14:26 (17%)

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 15:29
Check de update van Whatsapp voor W10M van vanavond. Echt strak!

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-01 18:36

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
FreshM schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:08:
Check de update van Whatsapp voor W10M van vanavond. Echt strak!
Ziet er inderdaad een stuk beter uit ja! Check hier voor meer info:
https://mspoweruser.com/w...s-photo-attachment-limit/

P_Tingen wijzigde deze reactie 09-02-2017 10:04 (11%)

... en gaat over tot de orde van de dag

• shiptronic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 30-05-2019
Zou het toch nog goed komen ?? :) Nokia & WM 10 : http://www.windowsphonear...sible-windows-10-devices/

[edit] never change a winning team :)

shiptronic wijzigde deze reactie 09-02-2017 20:13 (14%)

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
walterworld schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:18:
Hoe kan ik Nederlands als spraak toevoegen?
[knip]
Niet! Onze taal is voor (uit)spraak niet beschikbaar.

America first, and the Netherlands..., much later or probably never |:(

• Alexander_v_H
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 04-01-2019
Gister na lange tijd van ergernis en twijfel terug gegaan van Windows 10 Mobile naar Windows Phone 8.1, en om maar met de deur in huis te vallen, wat een verademing. Alles werkt weer, een kleine opsomming:

- Mail wordt weer goed gesynchroniseerd
- Mails openen gaat weer direct zonder laden
- Mails beantwoorden gaat zonder vertragingen door laden
- De interface werkt weer zonder vertragingen, apps openen sneller
- Als toestel om pincode vraagt is deze gelijk in te typen zonder hapering
- Agenda icoon wordt weer dagelijks geupdate
- Geen schijn notificaties meer waarbij het toestel trilt zonder aanleiding alsof er een bericht binnen komt
- Bij nieuwe berichten kloppen de notificaties weer, dus banner, geluid en trillen, bij 10 gebeurde het regelmatig dat notificatie alleen met geluid/trillen kwam, ondanks dat banner ook ingesteld was.
- Soms had ik een mail al gezien, en kwam er alsnog een geluid/tril notificatie
- Klikken op een banner om een mail te bekijken werkt weer, met 10 resulteerde dit in een melding "bericht downloaden" waar je dan eerst nog op moest klikken
- Bij het lezen van berichten direct via de betreffende app verdwijnt de notificatie in het actioncenter weer, bij 10 bleef deze staan, inclusief de berichtenvelop boven in beeld
- Lumia Camera app werkt veel sneller dan de 10 Camera app
- Wekker werkt weer normaal, meer beltonen en zonder vervormd geluid
- Weer de standaard FM-radio app en ook de Podcast app
- Here Drive+ is nog altijd beter dan de kaarten app

Resetten naar fabrieksinstellingen hielp voor sommige dingen, maar vaak na een (app)update waren de problemen weer terug. Outlook app voor 10 wordt zeer vaak geupdate, maar meestal maken ze weer wat kapot wat werkte of krijg je er een ander probleem voor terug. Waarom kan Windows Phone 8.1 prima werken en is dit zo moeilijk bij 10? Ook de traagheid bij Windows Mobile 10 was soms om gek van te worden. In 1e instantie was ik best tevreden over 10, maar zeker naar de jubileumupdate is het er niet beter op geworden. Waarom is de Skype app nog steeds een preview, en kan je de geschiedenis niet wissen? Ok, op 8.1 heb je helemaal geen werkende Skype app meer, iets wat overigens ook behoorlijk schandalig is.

Al met al behoorlijk ontevreden over 10, was altijd een groot Microsoft fan maar inmiddels ben ik goed klaar met deze troep. Dat er aan het begin wat problemen zijn heb ik begrip voor, maar dat meer dan een jaar na het uitkomen van het OS er nog zulke problemen zijn, en het er eigenlijk alleen maar meer worden gaat er bij mij niet in. Microsoft, fix eerst problemen in zowel het OS als Apps, voordat je aan nieuwe toevoegingen gaat beginnen!

Alexander_v_H wijzigde deze reactie 15-02-2017 11:09 (11%)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Zo kom ik net tot de ontdekking dat Cortana niks doet :(. Ik zou mijn collega even een leuk grapje laten zien met Cortana (telefoon in het Engels en vraag dan maar eens "do you like dogs") maar no way Jose. Cortana opent, maar zodra ik op het microfoontje druk, sluit de app.

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-01 18:04
quote:
P_Tingen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:21:
Zo kom ik net tot de ontdekking dat Cortana niks doet :(. Ik zou mijn collega even een leuk grapje laten zien met Cortana (telefoon in het Engels en vraag dan maar eens "do you like dogs") maar no way Jose. Cortana opent, maar zodra ik op het microfoontje druk, sluit de app.
Dat heb ik sinds mijn laatste reset (paar maand geleden) op mijn 640 ook.
Het sluiten gaat bij mij niet direct, Cortana gaat nog wel eerst naar de 'luisterstand' en klapt er dan uit.

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-01 14:01

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Weer een punt van ergernis. Loop er vaker tegen aan, maar t wordt nu wel erg irritant. Heel vaak kan ik geen teksten uit een email kopiëren en bijv plakken in whatsapp. Ik selecteer tekst, en dan zie ik wel t copy icon, maar plakken in een andere app, ho maar. Man man, dat zijn toch wel de basisfuncties hoor. Tevens is Edge nog steeds superbrak vaak. Pagina's laden niet. Bij t resumen herlaadt ie pagna's. Traag, echt graf.

Professioneel Heftruck Syndroom

• hxk-clan
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 24-01 23:11
quote:
kakanox schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:12:
Hoe kan het eigenlijk dat jullie stellen dat de 640 krachtiger is dan de 650? Heb beide gehad en gebenchmarked. De 650 loopt 15-20% voor.
Zover ik toendertijd gezien had was de performance in eerste instantie vrijwel gelijk, waarbij de 640 zelfs vaak sneller was (althans dat zeiden de bevindingen van diverse gebruikers). Maar lees nu vaker dat de 650 inmiddels sneller is sinds nieuwe Windows 10 Mobile builds en firmware update(s).

hxk-clan wijzigde deze reactie 19-02-2017 00:44 (25%)

Ryzen 2600, 16GB/3200Mhz, 850 Evo 250GB + 2TB HDD, RX Vega 56 Strix | OnePlus 6 Mirror Black

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 24-12-2019
quote:
Arjantje72 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:45:
Ik bedoelde de gewone en niet de insider build ;)
Ah, sorry niet goed gelezen...

https://mspoweruser.com/m...r-delaying-patch-tuesday/

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11:05
W10M met continuum in de politieauto, nu met video:
https://mspoweruser.com/c...-e-class-demoed-on-video/

Het werkt natuurlijk nog niet 100%, wel grappig om te zien, ze gebruiken een MS Display Dock met een HP Elite X3 (zo lang het USB C is, zou het moeten werken).

Waarschijnlijk zien we dit hier in Nederland niet gebruiken, Mercedes zal wel te duur zijn ;)

• shiptronic
Dat is toch wel een erg droevige Demo. Dock wat ergens los in de armsteun bengelt lossen draad naar het dashbord. Dat hoef ik zo niet aan mijn klanten af te leveren. Zelfs voor een Proof of concept vind ik dit nogal knullig gedaan.

En Continuum werkt toch ook gewoon draadloos, juist in deze situatie zie daar juist voordelen in.

Heb zelf bij het uitkomen naar een fatsoenlijk dock gezocht voor in de auto, maar was toen nog niet leverbaar bij HP.

Daar zie je ook het verschil met Panasonic, die leveren echt een totaal concept, houder, opladers ( accu is hot swappable) , tja en daar hangt dan ook een prijs kaartje aan. Zag er pas een van een vervoerder om mijn handtekening voor ontvangst te plaatsen, dacht er later pas aan dat ik niet gekeken heb of ze nu Android of W10M draaiden.

Maar dat ook een beetje verschil van business, De Panasonic is meer voor industie/werkplaats de HP meer voor kantoor omgeving.

het enige wat me niet echt duidelijk word is het besturingssysteem wat Panasonic dat hebben ze het steeds duidelijk over Windows 10 IoT Mobile Enterprise Het enterprise deel begrijp ik , maar zou dat IoT verhaal veel afwijken met de W10M verzie?

Klein zoek tochtje leverde dit op:
quote:
Windows 10 IoT Mobile Enterprise, which is used in the Toughpad FZ-F1, so happens to be, at last, the successor of Windows Mobile and Windows Embedded Handheld. It supports both the x86 and ARM architectures. The big advantage is that any binary written for the Windows 10 unified core can run on Windows 10 IoT Mobile Enterprise. So no more difficult porting and rewriting.
Bron: http://ruggedpcreview.com/3_slates_panasonic_fz_f1.html

Iemand die een telefoon zocht die x86 kan draaien? ;) Nu allen nog even surface look geven !

shiptronic wijzigde deze reactie 24-02-2017 12:10 (31%)

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-01 10:48
quote:
ardvark99 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:48:
Waarschijnlijk zien we dit hier in Nederland niet gebruiken, Mercedes zal wel te duur zijn ;)
Mercedes is vooral ook geen Pon-merk.. ;)

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:40

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Net mijn lumia 950xl eens via wifi aangesloten op mijn gloednieuwe zakelijke HP Probook 470 G3 laptop en continuum opgestart. Dat werkt allemaal prima een snel. Het beeld van mijn lumia werd netjes full screen op mijn hp scherm weergegeven en het mooi was ook dat toen ik Word startte, ik het toetsenbord van de laptop direct in continuum kon gebruiken.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
De Alcatel Idol 4S met W10M komt naar Europa als de Idol 4 Pro. https://mspoweruser.com/alcatels-idol-4-pro-idol-4s-europe/

• shiptronic
quote:
Het is dit geworden : https://mspoweruser.com/p...le-and-detachable-2-in-1/

Kom op jongens, daar hoort een telefoon bij ! even door designen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-01 21:29
quote:
GerCor schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:24:
Vraagje.

Na de updates van Outlook Mail en Outlook Agenda op zowel mobiel als ook PC heb ik er een nieuw account bij. Waarom is mij een raadsel en het werkt ook helemaal niet, qua synchronisatie. De Microsoft-account.

Daarnaast geeft de PC nu een andere benaming aan aan mijn Live Account die ik overigens Outlook heb genoemd op de 950 en PC.

Allemaal wat wazig voor mij....

[afbeelding]

en

[afbeelding]
Ik heb dit ook gehad. Een totaal niet-functioneel Microsoft-account wordt ineens bij de Calendar app weergegeven, en het vervelende is dat dat ook de default calendar werd, en alles wat daarin opgeslagen wordt synchroniseert niet.

Oplossing voor mij was de apps te resetten en mijn daadwerkelijke microsoft account opnieuw toevoegen. Nog een keer rebooten en de nep-Microsoft account verdween weer.

Zie ook dit draadje

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:05

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
The_Scarabial schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:55:
Zat met net te bedenken, aangezien MS nog niet met nieuwe foons op de markt komt of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S8 (wanneer die uitkomt) te flashen met W10 mobile erop?
Nee, dit gaat zomaar, in theorie zou het misschien kunnen, wanneer er ondersteuning zou zijn vanuit Windows Mobile, maar de praktijk ligt anders.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-01 21:29
quote:
GerCor schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:02:
[...]

Wat bedoel je met 'apps resetten'?
Op W10 Desktop kan je de mail en calendar app resetten bij settings>system>apps&features, dan bij Mail & Calendar op 'advanced options' drukken. Sorry ik vermijd meestal NL-talige software maar je vindt het vast wel.

Ik zie echter net dat dit op Mobile dus niet kan, helaas. Ik had er zelf alleen op de Desktop mee te maken.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shiptronic
quote:
Woembah schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:35:
[...]

Op W10 Desktop kan je de mail en calendar app resetten bij settings>system>apps&features, dan bij Mail & Calendar op 'advanced options' drukken. Sorry ik vermijd meestal NL-talige software maar je vindt het vast wel.

Ik zie echter net dat dit op Mobile dus niet kan, helaas. Ik had er zelf alleen op de Desktop mee te maken.
Vanmorgen vol goede moed begonnen, account eraf apps resetten, opnieuw opstarten account toe voegen. nope nog steeds ghost accounts + Microsoft account. Personen app wil niet eens open blijven staan, de kans om een account toe te voegen al helemaal niet. Er dan er achter komen dat er updates in de store zijn, updaten. helaas brengt ook niets . dan nog maar een keer account delete, reset alle apps. opnieuw opstarten.

Mmmm, de puinhoop is alleen maar groter geworden , en dan nu ook nog hier lezen dat de servers er waarschijnlijk uit liggen :( dan maar even niets. Ik vind dit toch wel een pijnlijk puntje, en snap steeds beter dat mensen liever de google services gebruiken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• shiptronic
Maar dan wel een rugleuning en scherm ergens in Silicon Valley

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dat van gercor is heel herkenbaar. Te vaak meegemaakt om het in onkunde weg te schuiven.
Instellingen die naar de frut waren, drivers die de geest gaven enz enz.
Dat is één van de redenen dat ik mijn antieke laptop weer op 7 heb draaien.

• Ski....
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-10-2019
quote:
Amadeus1966 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:52:
Systemen met elkaar vergelijken wekt soms ook vragen op.
Hier een 650 en een 950.
Als ik in de 650 kijk naar contacten en dan swipe naar nieuws, zie ik allerlei facebook gerelateerde zaken.
Doe ik dat met de 950 zie ik niets.
Toestellen zijn hetzelfde ingesteld en draaien nagenoeg de zelfde apps ( ook de facebookapp ).
Nu ben ik zelf wel blij dat Facebook niet zover in mijn systeem is binnengedrongen maar vraag me af hoe dat bij de 650 van mijn vrouw wel zover is gekomen.
Bij het de eerste keer installeren van de Facebook app krijg je een menu waarin wordt gevraagd of je wil synchroniseren met je telefoon... jou vrouw heeft dat wel gedaan, jij niet.... vandaar de verschillen. :)
quote:
Ski.... schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:54:
[...]

Bij het de eerste keer installeren van de Facebook app krijg je een menu waarin wordt gevraagd of je wil synchroniseren met je telefoon... jou vrouw heeft dat wel gedaan, jij niet.... vandaar de verschillen. :)
Als dit nu facebook was had je een likje gehad ;-)

Thx, dat moet het dan inderdaad zijn.

• shiptronic
quote:
GerCor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:37:
[...]

De app 'Personen'? Staat in mijn menubalk, ik klik er op, app start op en sluit zichzelf direct weer.
Hier exact hetzelfde gedrag , al de app een paar maal gerest, samen en afzonderlijk van de Mail/Agenda app.
Niets helpt, voorlopig laat maar :( Het zal net als een tijd geleden met synchroniseren van de data wel weer spontaan oplossen.

Het Microsoft account blijft een spook account waar er wel meer over klagen, so be it. Helaas heb ik dan nog 3 extra spook accounts die ik nergens kan vinden of verwijderen met heel rare namen als :

{DD4CFC96-18C8-48B5-A1********}

Wat er op **** staat geen idee, MS heeft er niet aan gedacht dat de account naam lager kan zijn dat de ruimte om het weer te geven. de naam start daadwerkelijk met een { ik heb zelf maar aangenomen dat het eindigt met een } Ik zie dit soort vage codes ook onder gebruikers >All users maar zie er geen verband in.

Naar mijn idee is het ontstaan na dat is MS support (3 uur) heb gebeld met een Sync probleem, zij kregen het niet opgelost, en de enige optie waar ze zoals gewoonlijk mee komen is Systeem opnieuw op de PC zetten :(

Misschien iemand een hint (behalve LINUX instaleren)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:02
win10m 10.0.14393.953 loopt nu binnen

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-03-2018
quote:
hardware-lover schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 03:19:
[...]

U bent mij volledig kwijt met deze zin? Je snapt hem zelf wel? 😜
Updaten om het updaten zegmaar. Dat zegtie. Niets toevoegende systeemupdates.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
quote:
Al gezien op Windows Central. Stelt weinig voor ....

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:37:
[...]
Al gezien op Windows Central. Stelt weinig voor ....
Ik vond het ook wat karig vergeleken met de desktop preview, al is een groot gedeelte van de Cortana vernieuwing daarin voor de NL taal ook n.v.t.. Misschien is het wel werkelijk wat vlotter zoals aangekondigd in de mobiele review, dat is altijd mooi meegenomen.

quote:
FreshM schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:42:
Ik krijg op mijn pc met Windows 10 geen verbinding meer met de Lumia 950 via USB. Iets met een MTP-driver. In hardwarebeheer staat er een uitroepteken bij de Lumia, maar de driver wil niet installeren. Weet iemand raad? Een afbeelding van de fout:.

[afbeelding]
shiptronic in "Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen" ?

hardware-lover wijzigde deze reactie 17-03-2017 23:03 (39%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shiptronic
Jep , Een Windows telefoon aan een voeding kan je niet uitzetten ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

quote:
Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:34:
Die herken ik niet.:) Update net geïnstalleerd? Bij vage problemen helpt het wel eens door het systeem even een factory reset te geven.
Het toestel is geheel up-to-date. Een fabrieks reset heb ik ook geprobeerd maar helaas.

select * from Fish;

• tonber
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08-08-2019
quote:
FreshM schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:42:
Ik krijg op mijn pc met Windows 10 geen verbinding meer met de Lumia 950 via USB. Iets met een MTP-driver. In hardwarebeheer staat er een uitroepteken bij de Lumia, maar de driver wil niet installeren. Weet iemand raad? Een afbeelding van de fout:.

[afbeelding]
Hier staat de oplossing: https://answers.microsoft...d8-4935-939d-5dbf8d6bd1d0

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

@ardvark99 tot nu toe geen problemen meer ondervonden met mijn lumia 650. Lijkt idd het probleem te zijn geweest dat de hoes tegen de screen protector aan drukte. Nogmaals bedankt :)

select * from Fish;

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, enkel de universal apps werken zo, maar zelfs Groove en Films&TV zijn nog steeds platform afhankelijke apps (ik kreeg ook de Films & TV, maar weer niet op m'n Xbox).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
quote:
kruila schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:15:
[...]
bij mij geen update van windows camera op mijn lumia 950, weet je zeker dat het op je lumia was en niet op je pc?

Mijn 950 vandaag . d:)b

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shiptronic
om dat ik dat graag wil ! :) Maar alle native apps kleuren toch mee met je instellingen, waarom Skype dan niet ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 23:03
quote:
Mich schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:16:
Beste. Ik heb soms op mijn Lumia 640 dat als mijn geluid op stil staat en ik wordt gebeld en niet opneem ik dan 3 piepjes hoor op het moment dat de ander ophangt. Het zijn de 3 piepjes die je ook hoort als je iemand aan de lijn hebt en de verbinding is opeens verbroken. Met mijn 950 heb ik dit nooit. Ze draaien de zelfde reguliere windows 10 versies. Maar ik had het ook op bij vorige windows 10 versies. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het is namelijk vervelend als je telefoon op stil staat en je alsnog 3 vrij harde piepjes hoort
Ik zie dat je zowel een 950 als een 640 op W10 hebt. Mag ik vragen of je verschillen merkt tussen de 950 als topmodel aan de ene kant en de 640 als budget model (en in eerste instantie niet eens met W10 uitgeleverd) aan de andere kant. Ik heb momenteel een 735 die vergelijkbaar is qua specs met de 640 en ik vind W10 echt een drama op die telefoon. Langzaam in het gebruik, een accu die sneller leeg gaat, allerlei rare, vrij irritante problemen (de tijd staat zomaar een half uur vooruit, in Whatsapp de ene chat willen openen, maar de chat die er direct onder staat wordt geopend, Marktzoeker app die geen zoekresultaten geeft, etc).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shiptronic
quote:
Goofman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:13:
[...]

Ik heb momenteel een 735 die vergelijkbaar is qua specs met de 640 en ik vind W10 echt een drama op die telefoon. Langzaam in het gebruik, een accu die sneller leeg gaat, allerlei rare, vrij irritante problemen (de tijd staat zomaar een half uur vooruit, in Whatsapp de ene chat willen openen, maar de chat die er direct onder staat wordt geopend, Marktzoeker app die geen zoekresultaten geeft, etc).
Hier ook een 735 in gebruik, maar heb er zeer positieve ervaringen mee. Snelheid mocht iets hoger liggen bv. open van Whatsapp duurt 3 sec, en dan nog 2 op de inhoud te vullen, kan rapper, maar voor mij geen dealbreaker.

Kan ruim meer dan een dag op een accu doen, uit gewoonte leg ik hem s'avonds aan de lader, maar gister om 8:30 van de lader gehaald, en thuis gebruikt, daarna de late dienst in en om ~24:00 weer thuis, exacte percentage weet ik niet, maar laad indicator stond nog over de helft.

tijd is altijd correct, zelfs zomer/winter + wekker voor de F1 werke goed. Whatsapp opende de goed chat, mits ik zelf met mij dikke vingers loop te prutsen. Marktzoeker app , die heb ik niet dus kan ook niet oordelen.

Zelf vroeg begonnen(van fa het begin) met insiders verzie, maar vanaf het moment dat deze officieel uit is de boel gereset en sindsdien production build.

Wat mij bekend is , (zeker als je al eens insider hebt gedraaid) is dat er soms bij een update its blijft hangen en dat door kan blijven werken.

Het is een pokke klusje, maar om van je telefoon te genieten, met de WRT (windows device recovery tool) de boel herstellen. Hoe de situatie nu is weet ik niet. Maar uit de begintijd was toen het advies eerst weer terug te gaan naar W8(.1?) en vandaaruit de app (update advisor) downloaden en dan upgraden. weet niet off dat nu ook nog geld. Maar soms ontkom je er niet aan om minimaal en fabriek reset uit te voeren . Zelf zet ik nooit backups terug, ik wil het risico niet dat evt. fouten uit de backup terug op mijn toestel komen, maar anderen doen het succes vol.

Maar anderen kunne je meer vertellen over resetten, om dat ik er weinig ervaring mee heb, wegens niet nodig. En is het ding 100%? Nee, maar dat is geen enkel digitaal apparaat hier in huis, ze hebben allemaal af en toe hun nukken, maar geen structurele problemen of ergernissen.

Ga er een keer een avondje voor zitten (of een druilerige zondag) en ik hoop dat je daarna gewoon van je telefoon kan genieten ipv. je er aan ergeren.

Suces
quote:
Amadeus1966 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:52:
Ik vandaag alleen maar van de store en van de fotogalerij.
Hier vandaag ook eindelijk camera , daarbij ook store en gisteren MS Foto's.

shiptronic wijzigde deze reactie 05-04-2017 11:28 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
quote:
Punkrocker schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:37:
[...]

Wat bedoel je met "derden"? De Windows Whatsapp app is gewoon een officiële app...
Daarnaast zijn apps gemaakt door "derden" soms beter dan de officiële app. Denk aan de diverse onofficiële YouTube-apps.
Derden: apps die niet gemaakt zijn door Microsoft. d:)b

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:57:
[...]

Euh ..... heb ik iets gemist?
Hier bedoelde ik meer dat de Lumia 950 een toestel was voor de fans, maar dat vervolgens alle iPhone en Android gebruikers nieuwe apps krijgen die niet voor WP verkrijgbaar zijn, en dat ze dingen krijgen die eerst uniek waren voor WP. Had dus niks te maken met de Creators Update en had ik er even bij moeten melden, mijn excuses.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hxk-clan
quote:
richdb schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:48:
[...]

Wtf? Dit is echt heel slecht nieuws. Belachelijk ook. Op deze manier houden ze helemaal geen gebruikers meer over. Ik baal hier echt van. Heb een 930 die nog goed is.
Zo belachelijk is dat niet hoor. Ik had ook een Nexus 5 die nog goed was en geen Nougat kreeg maar het wel kan draaien middels custom roms. Support houd een keer op ;). En drie jaar 'support' noem ik toch lang niet slecht voor x30 toestellen, daarnaast krijg je nog langer support als je de (opkomende) security updates voor 14393 meetelt.
quote:
Stefan22 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:37:
Ik kan er gewoon bijzonder slecht tegen dat Microsoft steeds zegt dat ze "committed" zijn, en "we care about our Windows Phone users".

Een update wel uitbrengen naar de 640, maar niet naar de 735 en 830 met dezelfde hardware is alleen maar een bewijs dat ze geen fuck geven om hun Windows Phone gebruikers. Beide toestellen draaien nu op Insider builds en het kost MS weinig moeite om de update daadwerkelijk uit te rollen.
Je weet natuurlijk niet wat de criteria zijn voor de update. Zoals ik eerder zei heeft de L640(XL) bijvoorbeeld al een nieuwere versie NFC-chip met security dingen die oudere toestellen niet hebben. Zo kunnen er meer punten zijn waarop x30 toestellen gewoon verouderd zijn dat support meer moeite kost. Meer legacy code moeten onderhouden, oude drivers constant moeten herschrijven etc. Zoals hierboven gezegd support houd een keer op.

Vind het eigenlijk daarom ook enigszins raar dat veel mensen zo 'schreewen' dat het een probleem is. Bij veel Android fabrikanten krijg je niet eens een jaar updates (als je sowieso een update krijgt) en wij krijgen dik 3 jaar (grote) updates (van wisselende kwaliteit welliswaar) en dan wordt er geschreeuwd....

Natuurlijk is het niet bepaald super voor het ecosysteem of zo, maar ja dat is de realiteit van technologie. Support van 1-2 en met wat geluk 3+ jaar en dan is je product gewoon verouderd en kost het meer tijd/moeite dan het opleverd
quote:
Stefan22 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:01:
[...]

Hier bedoelde ik meer dat de Lumia 950 een toestel was voor de fans, maar dat vervolgens alle iPhone en Android gebruikers nieuwe apps krijgen die niet voor WP verkrijgbaar zijn, en dat ze dingen krijgen die eerst uniek waren voor WP. Had dus niks te maken met de Creators Update en had ik er even bij moeten melden, mijn excuses.
Veel van deze apps zijn dan ook 'Garage' apps. Medewerkers mogen zelf beslissen, het zijn hun eigen ideeen namelijk, waarvoor ze deze apps in hun vrije tijd maken. En laten de meeste mensen binnen Microsoft nou net een iPhone of Android toestel hebben .. tsja dat is een realiteit die al veel langer bekend is dan vandaag :P.

hxk-clan wijzigde deze reactie 05-04-2017 23:19 (3%)

Ryzen 2600, 16GB/3200Mhz, 850 Evo 250GB + 2TB HDD, RX Vega 56 Strix | OnePlus 6 Mirror Black

• hxk-clan
quote:
richdb schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:11:
[...]

Enig idee waaruit de 930 is opgebouwd?
1 ding is zeker: in elk geval oudere hardware als de 640/650/950.
quote:
Nog steeds superieur tov de 550 of 650. Dus je stelling slaat nergens op.
Dat zeg ik ook niet. Dat hij sneller is wil niet zeggen dat de hardware die erin zit recent is ;). Een oude i5 is ook sneller als de gemiddelde dual core Celeron CPU uit de nieuwe generatie. Maar die oude i5 support bijv. geen DDR4, geen PCI-e 3.0, USB-C of wat dan ook. Buiten de SOC (CPU/GPU) vernieuwen andere chips ook he ;).
quote:
De 925 is misschien ouder, maar de 930 kan nog goed mee.
Goed mee kunnen is niet gelijk aan nog ondersteund zijn. De Nexus 5 kon ook nog prima mee op Android 7 maar kreeg deze ook niet door diverse hardware requirements (hardware encryptie, vulkan etc.) en het einde van zijn supportperiode. Gezien we niet weten wat deze requirements mogelijk zijn of dat Microsoft gewoon zegt '3 jaar support is zat' kunnen we hier enkel over speculeren.
quote:
En zoals ik al aangaf is mijn telefoon in oktober 2015 de fabriek uit gegaan. Dus nog maar 1,5 jaar oud.
Jouw toestel is 1,5 jaar oud, maar 'het toestel' zoals deze bij Microsoft gereleased is blijft toch echt 3 jaar oud ;). Je bent geen uitzondering die nog 1,5 jaar support krijgt omdat je toevallig een recentere productie van een oud toestel gekocht hebt :P.

• hxk-clan
quote:
We hebben pas nog Microsoft Flow gehad :+. Rustig aan he :P

hxk-clan wijzigde deze reactie 06-04-2017 19:02 (4%)

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-01 18:04
quote:
warhamstr schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:00:
Wrom komen NOS notificaties minimaal 4x tegenwoordig?? :D
Geen idee, machtig irritant is het wel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hxk-clan
quote:
Fireshade schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:27:
Hallo allen, Windows 10 Mobile heeft -als mijn info nog klopt- geen encryptie voor je SD kaart. Een grote misser anno 2016/2017 als je het mij vraagt.
Ik hoor nu dat de Insider Program dat wel heeft. Klopt dat?
Heeft iemand hier ervaringen met encryptie op de SD kaart?

Ik ben zelf niet zo'n fan van inofficiele releases gebruiken, maar het zou me wel goede hoop bieden voor de toekomst.
De insider update die het heeft komt 25 april officieel uit dus nog maar even wachten. Heb het sinds het kan al ingeschakeld en eigenlijk nog niet echt hinder van ondervonden. Ga er vanuit dat het werkt overigens, nog niet mijn microSD op de pc getest eigenlijk :P.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GerCor
Tsja, het is eigenlijk zo persoonlijk dat het moeilijk zeggen is of W10M nog voldoet. Ik heb een flink aantal hele mooie apps op mijn 950 gehad. Na een reset vroeg ik mezelf: waarom heb ik die apps eigenlijk? Ik gebruik ze helemaal nooit en ze staan eerder geïnstalleerd 'om de leuk', omdat het kan.

Voor mij is belangrijk: Agenda (weet ik wanneer ik moet werken), OneDrive (voor mijn privéfoto's). DropBox voor mijn werk. WhatsApp en Skype om te kunnen chatten. WhatsApp privé en Skype zakelijk. ABNAMRO en Twitter. In de verloren uurtjes Awesome Tube. Geldzaken om de koersen te kunnen volgen en Windows Central voor het nieuws betreffende W10M en W10.

En verder .... ja, daar heb ik echt geen mobiele telefoon voor nodig.
Dus, zolang W10M nog functioneert heb ik geen directe behoefte aan meer kunnen doen met een mobiele telefoon.

Me.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:38:
Tsja, het is eigenlijk zo persoonlijk dat het moeilijk zeggen is of W10M nog voldoet. Ik heb een flink aantal hele mooie apps op mijn 950 gehad. Na een reset vroeg ik mezelf: waarom heb ik die apps eigenlijk? Ik gebruik ze helemaal nooit en ze staan eerder geïnstalleerd 'om de leuk', omdat het kan.

Voor mij is belangrijk: Agenda (weet ik wanneer ik moet werken), OneDrive (voor mijn privéfoto's). DropBox voor mijn werk. WhatsApp en Skype om te kunnen chatten. WhatsApp privé en Skype zakelijk. ABNAMRO en Twitter. In de verloren uurtjes Awesome Tube. Geldzaken om de koersen te kunnen volgen en Windows Central voor het nieuws betreffende W10M en W10.

En verder .... ja, daar heb ik echt geen mobiele telefoon voor nodig.
Dus, zolang W10M nog functioneert heb ik geen directe behoefte aan meer kunnen doen met een mobiele telefoon.
Grappig, voor mij is het net zo. Soms scroll ik door de lijst met apps, en van de meeste denk ik van "Volgens mij heb ik die afgelopen jaar niet eens gebruikt. Waarom staat ie er nog?"
Het enige wat ik doe met mijn mobiel is bellen, sms, whatsapp, onedrive, navigatie, info of internet zoeken, mail, foto's maken en office documenten lezen/editen. Ja, af en toe een foto oplichten en croppen oid. Dat was het ongeveer. Netto gezien zijn dat voor 90% apps die default met de Lumia komen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 22:39

Omega Supreme

The God of Death

quote:
Pindasmeer schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:48:
[...]
Ik stond een paar maanden geleden ook voor deze keuze en herken voornamelijk je ervaringen met Android. Ik heb gekozen voor een iPhone (7) - niet vol overtuiging maar wel met het idee dat de andere opties meer nadelen met zich meebrengen. iOS is in sommige aspecten wat omslachtiger dan Android of iOS, maar ze zetten goede stappen vooruit. Om jouw voorbeeld aan te halen: tegenwoordig kan je hard drukken (force touch) op het instellingenscherm om zo rechtstreeks naar de Wifi-instellingen te gaan.
iOS is het voorbeeld voor de wet van de remmende voorsprong. Laatst weer eens een recente iPhone in handen gehad, Het OS ziet er mooi uit, maar als je er mee werkt waan ik mijn 10 jaar terug in de tijd.

Al die mensen die een iPhone kopen ipv W10M voor de updates denk eens aan het volgende:
Een iPhone 7 32GB kost 735 euro. Een LG G5 kost 370 euro, als de updates stoppen koop je de opvolger en ben je net zoveel kwijt.

Ik houd mijn 930 nog even, die krijgt nog wel security updates.

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
quote:
shiptronic schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:32:
Tja maar wat bedoelen ze nu hiermee:

[...]

Mag toch wel hopen dat deze met W10 Mobile komt ?
Nee joh, WP 7.5, onder het mom van "als niemand het gebruikt, zal ook niemand het hacken" :+

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kruila
update 10.0.14393.1066 loopt nu binnen.

• warhamstr
Wat heeft de update van vannacht gebracht eigenlijk? Kortingscoupon voor een Samsung S8/Iphone7?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb mijn telefoon al sinds ik hem heb op Engels ivm Cortana en volgens mij trekt dat geluid zich ook niks van de quiet hours aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11:05
Het is nu officieel, de CU update gaat naar de volgende toestellen:

Starting with the Windows 10 Creators Update, these are the Windows 10 Mobile devices we will officially support in the Windows Insider Program going forward:
HP Elite x3
Microsoft Lumia 550
Microsoft Lumia 640/640XL
Microsoft Lumia 650
Microsoft Lumia 950/950 XL
Alcatel IDOL 4S
Alcatel OneTouch Fierce XL
SoftBank 503LV
VAIO Phone Biz
MouseComputer MADOSMA Q601
Trinity NuAns NEO
Devices not on this list will not officially receive the Windows 10 Creators Update nor will they receive any future builds from our Development Branch that we release as part of the Windows Insider Program. However, Windows Insiders who have devices not on this list can still keep these devices on the Windows 10 Creators Update at their own risk knowing that it’s unsupported.
We recognize that many Insiders will be disappointed to see their device is no longer supported. We looked at feedback from our Windows Insiders and realized that we were not providing the best possible experience for our customers on many older devices. That helped us determine which devices we support for the Windows 10 Creators Update. We are continually listening to your feedback to provide the best experience for ALL of our customers.

https://blogs.windows.com...bile/#PZoe1LpPT1BzqDy3.97

• richdb
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 25-01 22:48
Ze stoppen er echt mee, lees maar https://www.reddit.com/r/...en_cut_off_internally_no/

Bron is iemand van Windows Central, en zijn commentaar is dit:

DennisBednarzWindows Central • 43m
I do know that. However, if I started tweeting about my own speculation like it was a fact, I'd ruin the reputation of Windows Central. The source isn't a forum or some speculation from The Verge. It's the same source that has brought us numerous leaks before. I wish I could say all of this isn't true, however, this is not a possibility.

Edit: just wait and see for yourself.

En hier: https://twitter.com/zacbowden/status/853261668108967936

richdb wijzigde deze reactie 15-04-2017 17:13 (69%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
Ik vind het typisch Amerikaans. Het gaat om het bedrijf en niet om de werknemers of klanten. Ik ken Amerikaanse bedrijven niet anders. Ik bedoel. We kennen het allemaal al was het maar van TV-beelden. Zo heb je een baan en 1 minuut later kun je je troep in een doos doen en opdonderen.

En we weten allemaal; W10M. Wat hadden we? Muziek herkennen, slopen ze er uit. Niet dat ze iemand iets vragen. Nee hoor. FM-radio, ook weg. Het boeit ze allemaal geen reet.

Dus daarom: straks staan ze weer ergens op een podium 'excited' te zijn. En het publiek reageert of lauw of helemaal niet.

Me.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hxk-clan
quote:
mswp schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:47:
Ik ben toch wel benieuwd hoe dit gaat lopen. Gaat het anders heten? Of stopt het echt?

https://nl.hardware.info/...pdate-alleen-nog-bugfixes
Het schijnt dat ze over gaan naar 'Windows 10 on ARM'. Wat een directe ARM port is/wordt van Windows 10 zoals we die kennen op de desktop. Het lijkt erop dat hier ook x86 compatibiliteit voor nodig gaat zijn, waardoor alle huidige toestellen afvallen. Ondersteuning hiervoor begint overigens in de Snapdragon 835 lijn (schijnt).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Swerfer
https://www.onmsft.com/ne...te-reports-that-they-have

Ik blijf erbij dat Windows OneCore de Redstone 3 wordt ook voor mobile...

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
GerCor schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:09:
Daniel schreef ooit; er komt geen Surface 3. Dat zijn toch van die dingen waarvan ik denk .....Tis wel een beetje een site geworden dat er zoveel mogelijk gepost moet worden. 5 berichten over de 'Microsoft versie' van de S8 terwijl vrijwel iedereen het na het eerste bericht al helemaal zat was.
Windows Central is in mijn ogen steeds meer en meer een kiddybased forum.
Waarbij het lijkt alsof het hun meer om de clicks te doen is dan om de inhoud.
Mijn ouwe laptop heeft dankzij de overdaad van reclames het inladen van hun website al meerdere keren opgegeven...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• richdb
quote:
MartinM7H schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:04:
[...]

Tja, ze hebben wat mij betreft duidelijk genoeg verteld wat ze willen.

MS kan toch onmogelijk ELK gerucht wat in het nieuws komt op die zogenaamde "nieuws" sites, actief telkens maar gaan ontkrachten?
Die wedstrijd gaan ze nooit winnen.

Dat iedereen al die click bait artikelen voor zoete koek neemt, "want het staat op het internet dus zal het wel waar zijn", kan MS toch niets aan doen?

Nu ook.
Net voor dit paasweekend een wijziging in de nummering voor insiders builds ofzoiets, en HOP daar komen de speculaties weer. Vervolgens werkt de "upgrade advisor" app niet goed, en HOP, ze zullen er wel mee stoppen wordt er gezegd.
Inmiddels doet die app het gewoon weer, en zal er wel iets fout gegaan zijn op de achtergrond, maar nee, de conclusies zijn al getrokken en door gekopieerd op diverse "nieuws" sites.....
Als er iets kapot is kan Microsoft dat toch melden? De advisor app lag er niet even uit maar een hele tijd. Ja, dan is het niet zo gek als ze niet een soort van kanaal hebben waar dit soort sites kunnen navragen wat het probleem is.

En kom nou op zeg. Wel het hele traject van insiders mee laten doen en dan op het laatste moment melden dat bijv. de 930 niet meer een upgrade krijgt. En dan als zwak excuus meegeven dat ze feedback kregen dat het niet goed werkt. Nou ik wil graag die feeback zien, want het is natuurlijk een rot smoes. En dit is niet de eerste keer natuurlijk dat ze dit flikken.

Zo krijg je een slechte naam ... en misschien wel terecht als je de gebruikers die je nog hebt zo behandeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
quote:
MartinM7H schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:28:
[...]

Tja, zo ging het ook met mijn 925.
Die kreeg ook de officiele update naar W10 niet. Wel kon je hem een "insider" update geven.
Zo ook met de 930 (leeftijd nu bijna 3 jaar) ook via de insider optie te upgraden.
Als je het mij vraagt is dat toch mooi genoeg?
Mooi genoeg? Lijkt me niet als het gewoon prima werkt. Dat Microsoft aan de hand van de gekregen feedback besluit de update niet voor de 930 uit te rollen, heeft meer met Microsoft zijn "commitment" aan Mobile te maken, dan met hoe slecht te update draait, want dat schijnt niet zo te zijn.

930 is dan wel 3 jaar oud, maar ik weet zeker dat die beter in staat is het OS te draaien dan een 640. Heeft gewoon te maken met Microsoft die denkt dat ze nu nog minder hoeven te doen voor Mobile nu ze hun support periode vol hebben gemaakt. Aan de ene kant hebben ze natuurlijk gelijk, maar het slaat natuurlijk nergens op, aangezien de update uitrollen net zo veel moeite is als een build uitrollen, en de update prima draait.

En daarnaast wisten vele al niet dat ze konden upgraden naar W10M, en nu wordt hun die optie waarschijnlijk al helemaal ontnomen, zitten ze vast op WP8.1.

Ik ben benieuwd wat te toekomst brengt voor Windows op telefoons, maar de meeste trouwe fans zijn zelfs al overgestapt naar iOS/Android, en zitten denk ik niet nog een keer te wachten om genaaid te worden door Microsoft met hun Lumia 950 serie voor de fans 8)7 .

Stefan22 wijzigde deze reactie 18-04-2017 15:34 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• warhamstr
quote:
MartinM7H schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:40:
[...]

Jij doet vergelijk met 7 jaar oude PC hardware t.o.v. mobiel, ik trek het nog verder het belachelijke in.
offtopic:
Lekker stoer joh, ongeveer net zo belachelijk als 200km/u gaan rijden, op de openbare weg, in een oude grafbak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
jodeltje schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:40:
Er zitten geen nieuwe functies in de update toch?

Ik hoop nog steeds op een Night Light functie, en een adblocker voor Edge, vreemd dat die wél in de desktop versie zitten maar niet in de mobiele, het zou (het browsen op)mijn telefoon zo veel prettiger maken.
Vooral optimalisaties (of we dat gaan merken?) en als alternatief voor Egde + adblocker...

ken je Monument Browser? Zo niet, beslist de moeite waard om eens goed aan de tand te voelen, ik gebruik deze heel erg graag. Binnen die browser kan men apart de helderheid naar beneden bijstellen van het scherm, los van de Windows instelling, dit is vooral 's avonds/'s nachts erg prettig.

• Stefan22
  • Niet online
quote:
Panzer_V schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:26:
[...]

Omg....dat meen je niet. Microsoft, Microsoft, Microsoft.... :X :? waar ben je mee bezig. Het is dat die iPhones achterlijk duur zijn (€909 voor een Plus variant....auch), maar anders zou ik spontaan vandaag al overstappen.
Helaas wel :( Baal er zelf ook wel van.

Iets anders:

Dit mag in het insider topic

PaT wijzigde deze reactie 26-04-2017 19:10 (25%)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Tja....zegt genoeg toch? Via MSPoweruser

MRE-Inc wijzigde deze reactie 26-04-2017 17:03 (3%)

Moet ook zeggen dat als de ontwikkelingen doorgaan zoals die op dit moment zijn dan denk ik dat de bootlogo van mijn volgende toestel geen Windows vlag zal vertonen.
Maar zover zijn we nog lang niet.
Persoonlijk vind ik de aanschaf van een dergelijk toestel nog steeds een behoorlijke investering die ik altijd goed overweeg.
Soms duurt het echt wel maanden voordat ik de knoop doorhak.

@ Brekers.
Welkom op dit wonderschoon forum.
Hoop dat je er veel plezier aan moge beleven.

Tja Surur.... Hangt ook van populisme in elkaar, kan beter voor de duckstadkrant gaan schrijven.

Windows Phone, Windows 10 mobile/Windows Mobile worden vaak door elkaar heen gehaald.
Mede ( denk ik ) door dat MS in het begin zelf niet echt duidelijk is geweest met de benamingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:22:
[...]
Worden die zo verkocht als dualboot? Vraag is dus: bij wie moet je zijn als het mis gaat? Als iets niet meer werkt.
Je hebt zelden tot nooit garantie op software (OS), de installatie zelf of de werking daarvan, op de hardware echter wel. Het is dan net als met een desktop, je claimt bij de leverancier van het product als er wat met de hardware mis blijkt te zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kruila
W10M update 10.0.15063.251 loopt nu binnen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• richdb
quote:
The_Scarabial schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:15:
Ik kreeg gisteren op mn werktelefoon wel een update, maar geen idee welke, zal straks ff kijken welk versie nr. etc.

geen insider overigens: staat nu dit: "besturingssysteembuild: 10.0.14393.1066"
Geen id welke update dit dan betreft
Is gewoon update voor RS1. Dus klopt wel als je niet op insiders zit met een ouder type telefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-01 16:18
quote:
kruila schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:36:
[...]

soft reset al geprobeerd? Andere optie: Whatsapp verwijderen en daarna opnieuw installeren.
Yep, ook de nieuwe mogelijkheid om de App te "herstellen". Dan krijg je de melding dat de App op dit moment niet hersteld kan worden.

toen heel WA verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, geschiedenis overgezet en nu draait WA weer als een zonnetje.

Opgelost :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
quote:
Obvious, One lucky bastard. :Y :*)

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

quote:
mrsar schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:48:
vanmorgen wakker geworden met de nieuwe update,moest privacy instellingen aangeven blijkbaar, oh en mijn wekker geluid is veranderd, die was dan wel weer jammer
Moet je eens via instellingen naar Ringtones/Beltonen gaan. Dan krijg je een paar leuke beltonen/geluiden die je als wekker zou willen instellen (rustig wakker worden met bv vogel geluiden). Maar als je dan de wekker app opent kun je die beltonen/geluiden weer NIET kiezen. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
Tribut3 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:29:
Hoe snel denken jullie dat ik de creators update ontvang. Ik wacht uiterlijk tot einde deze week. Anders moet ik denk een hard reset gaan uitvoeren.
Waarom tel jij er zo op, het gaat werkelijk geen wereld van verschil maken? Maar als je echt haast hebt dan ga je naar Insider en kiest Release Preview, dan krijg je dezelfde CU build dan voor Production. En vervolgens stap je weer uit het Insider programma.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
JerX schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:32:
Gisteren de Creators Update ontvangen op mijn Lumia 950. Niemand gemerkt dat de helderheid van het scherm niet meer automatisch is? Ik moet dit nu handmatig aanpassen en ten tweede gaat het ook minder fel.. Scherm is vrijwel niet meer leesbaar in de zon :(
Volgens mij alleen even uit en weer aanzetten, werkt hier gewoon nog steeds.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-01 22:44
In tegenstelling tot 2 personen boven mij met een 640 is de update hier wel in 1x goed gegaan. Ik ben erg blij dat Whatsapp nu in 1 seconde start ipv 4 a 5 seconden. Echt een verademing.

Op mijn 950 draait de CU ook soepeler dan de voorgaande officiele versie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GerCor
Ik heb het, zoals geschreven, gemeld bij @MicrosoftHelpt en ze gaan het escaleren bij de ontwikkelaars.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
deathgrunt schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:48:
[...]
Tja, tot eergisteren was ik erg content :)

Gratis, wereldwijde offline navigatie... het werkte goed (niet de navigatie op zich, maar het zoeken - als ik eenmaal weet waar iets zich bevindt, rijd ik er wel op mijn gevoel naar toe).

[knip]
Ik denk altijd graag mee als het om oplossingen/alternatieven gaat.

Doe eens een test met het gratis gedeelte van Mapfactor?

https://www.microsoft.com...s-navigation/9nblggh3666j

Beschrijving
MapFactor Navigator is een gratis turn-by-turn GPS-navigatie-app voor Windows-telefoons met OpenStreetMaps gegevens. Kaarten zijn geïnstalleerd, zodat er geen noodzaak voor een Internet verbinding op reis. Kaart updates zijn gratis elke maand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carsten
  • Laatst online: 09:52
Heel knullig inderdaad dat zoeken in maps. Het lijkt me toch echt een taal instelling. Ik had het zelfde probleem en het volgende lost het soort van op.

Taal en regio allemaal gelijk zetten, kaarten verwijderen en opnieuw installeren. Bijzonder slecht natuurlijk dat je telefoon taal en regio zoveel invloed hebben. Het lijkt alsof de kaart nog maar in een taal gedownload word, misschien dat dit voorheen anders was??

In mij geval, heb ik nu alles op Portugees/brazillie staan (ik woon in Sao Paulo) en werkt offline en online zoeken weer. Ik zie dat je je telefoon op engels hebt staan?

Bijvoorbeeld als ik offline zoek op jou voorbeeld: keizersgracht 21, amesterdao, holanda (moet in Portugees anders vind ie hem niet) werkt het wel. Ik heb helaas nu de offline map van nederland nu in het portuguees... wat ik daar aan heb :(

Dit was de enige manier om een staarten zoeken hier in Sao Paulo weer aan het werk te krijgen. Erg nodig omdat bijvoorbeeld de uber of taxi apps, van de zelfde kaarten en zoek functie gebruik maken.

Als iemand een ander idee heeft om het weer aan de praat te krijgen hoor ik het graag, ik heb liever engels of nederlands als telefoon taal maar dat kan dus niet meer, als ik nog een adres wil kunnen vinden hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Swerfer
Maps op de PC heeft trouwens hetzelfde probleem...

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Carsten schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:56:
Heel knullig inderdaad dat zoeken in maps. Het lijkt me toch echt een taal instelling. Ik had het zelfde probleem en het volgende lost het soort van op.

Taal en regio allemaal gelijk zetten, kaarten verwijderen en opnieuw installeren. Bijzonder slecht natuurlijk dat je telefoon taal en regio zoveel invloed hebben. Het lijkt alsof de kaart nog maar in een taal gedownload word, misschien dat dit voorheen anders was??

In mij geval, heb ik nu alles op Portugees/brazillie staan (ik woon in Sao Paulo) en werkt offline en online zoeken weer. Ik zie dat je je telefoon op engels hebt staan?

Bijvoorbeeld als ik offline zoek op jou voorbeeld: keizersgracht 21, amesterdao, holanda (moet in Portugees anders vind ie hem niet) werkt het wel. Ik heb helaas nu de offline map van nederland nu in het portuguees... wat ik daar aan heb :(

Dit was de enige manier om een staarten zoeken hier in Sao Paulo weer aan het werk te krijgen. Erg nodig omdat bijvoorbeeld de uber of taxi apps, van de zelfde kaarten en zoek functie gebruik maken.

Als iemand een ander idee heeft om het weer aan de praat te krijgen hoor ik het graag, ik heb liever engels of nederlands als telefoon taal maar dat kan dus niet meer, als ik nog een adres wil kunnen vinden hier.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

In mijn geval staat de telefoon qua taal (van het OS) op Engels (omdat ik Nederlands suf vind als interface-taal).

En hoe moet ik weten wat het Engelse equivalent is van "Keizersgracht" (in het geval dat ik een Amerikaan ben, op vakantie in Nederland en met een Engelstalige telefoon)?

Lijkt me stug dat ik moet zoeken op "Emperors-canel"... zeker als je in het buitenland bent en bv. op zoek bent naar de Talaat Harb Street (Egypte)... moet je dan طلعت حرب of ˈtˤɑlʕɑt ˈħɑɾb invoeren?

Mijn issue is overigens niet dat het zoeken niet werkt, maar dat het tot de update wel werkte... en nu niet meer;

De update heeft dus iets kapot gemaakt en daar 'erger' ik mij aan...

Overigens tast het alle devices aan; tablet / pc / laptop / telefoon... als je update en offline gaat, kan je niets meer vinden, terwijl dat tot eergisteren goed werkte.
Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True