Testing, one, two ...
Verder voelt het wel echt als een verademing tegenover Android, opstarten is razendsnel, en alles voelt heel crisp. Ik hoop nog steeds dat MS (of iemand anders) uiteindelijk met een alternatief mobiel OS komt dat net zo licht en strak is als W10M
Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt
zal m ook es opstarten als ik tijd heb
heb nu al een aantal jaren de HP X3 Elite. draait nog steeds top. maar ik huiver nu al dat ik moet overstappen ooit. vind W10M gewoon een top os.
Met Android werkt het allemaal wel maar het is toch niet hetzelfde. Het enige voordeel is dat ik nu wel een app kan gebruiken voor bankzaken
Ik moet binnenkort overstappen van mijn 735 naar Android, maar ik ben nog een beetje aan het zoeken naar een betaalbaar goed alternatief. Ik moet hoe dan ook consessies doen. Ik had de Xiaomi Mi8SE in het vizier maar die is niet in Nederland leverbaar (wel handig ivm garantie) dus voorlopig lijkt het een Samsung A8 te worden.Admiral Freebee schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:27:
Ik ben een goed jaar geleden overgestapt van een 735 naar een Samsung Galaxy A3 2016. Ik mis nog altijd het startscherm en de interface van W10M. Het hele design voelde ook erg consequent aan.
Met Android werkt het allemaal wel maar het is toch niet hetzelfde. Het enige voordeel is dat ik nu wel een app kan gebruiken voor bankzaken
... en gaat over tot de orde van de dag
Changelog: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4487695
[ Voor 37% gewijzigd door witterholt op 12-02-2019 19:45 ]
Overigens is dit, naast de gebruikelijke bulk aan security updates, toch nog wel een redelijk interessante toevoeging aan Edge voor WM denk ik:
Maar nog veel belangrijker: Er is een nieuwe versie uit van de MSN Weer-app waardoor de locatie niet meer blijft hangen!Adds top-level domain support to HTTP Strict Transport Security (HSTS) Preload for Microsoft Edge and Internet Explorer 11.

Ik denk dat dat geldt voor W10, niet voor W10M, aangezien ze ook IE noemen.beste-spellen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 00:04:
De eerste keer in tijden dat ik mijn telefoon geen soft reset hoef te geven net na de installatie
Overigens is dit, naast de gebruikelijke bulk aan security updates, toch nog wel een redelijk interessante toevoeging aan Edge voor WM denk ik:
[...]
Maar nog veel belangrijker: Er is een nieuwe versie uit van de MSN Weer-app waardoor de locatie niet meer blijft hangen!![]()
![]()
![]()
![]()
https://mspoweruser.com/w...tery-ionically-drains-it/
Testing, one, two ...
Heb ik dat alleen of hebben jullie daar ook "last" van?
"What do you get if you multiply six by nine..."
[ Voor 15% gewijzigd door Punkrocker op 18-02-2019 14:52 ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Candy Crush Saga stond er bij mij ook ineens op. Nooit zelf geïnstalleerd. Bedankt voor het seintje.Punkrocker schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:09:
Valt me nu pas op: Na de laatste patch tuesday van januari staan er ineens extra apps in mijn lijst die ik er zelf niet heb bijgezet: Audible (van Amazon. Zelf nooit geïnstalleerd), Candy Crush Saga (heb ik jaren geleden al eens verwijderd), Money (ook al lang geleden eens verwijderd)???
Heb ik dat alleen of hebben jullie daar ook "last" van?
(vrouw en schoonma hebben beide nog een windows phone, dus ik zie het straks nog wel dagelijks)
Daarop heb ik allang DibsP_Tingen schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:26:
Ik ga niet het licht voor Windows Phone uitdoen vrees ik; vandaag heb ik een Galaxy A8 besteld als vervanger voor mijn 735 ....
[knip]
Veel plezier aan de overkant, sooner or later we all will follow
Testing, one, two ...
Op mijn Android lukt het me wel zonder abonnement.
Changelog: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4491736
Gisteravond de mijne ook even bijgewerkt.
Helaas is dit geschreven op een p9 lite.....
En nee, vind het nog steeds niks.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Net even geprobeerd (950XL), en het werkt gewoon als vanouds.opdiefiets schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:20:
Ik wil excel mobile gebruiken om mijn urenlijst bij te werken. Ik kwam er ineens achter dat ik geen excel sheets meer kan bewerken en opslaan. Dit kon ik voorheen wel zonder een office 365 abonnement. Heeft er iemand een idee?
Op mijn Android lukt het me wel zonder abonnement.
Geen problemen hier dus.
Misschien Excel op de mobiel opnieuw installeren?
Testing, one, two ...
Maar de kaartservice wordt nog steeds gebruikt, Nokia Here, dus niet heel gek.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Er is dusdanig weinig veranderd dat het nog net zo "springlevend" is, vergeleken met 1 of 2 jaar geleden. Ik merk bij gebruik namelijk nauwelijks verschil met "vroeger". Het is niet zo dat we in die eerdere periode doodgegooid werden met bruikbare app's, het was altijd al sabbelen met het aanbod.hherrie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:59:
Zie je wel, Windows 10 mobile is gewoon nog springlevend!
Testing, one, two ...
Privé toestel is een mi mix 2s met miui, android is wel een verademing is naar app's. Maar ik kon geen afscheid nemen, dus de 950xl dan maar als werk gsm waar alles toch draait op Microsoft.
Hier inmiddels op een Samsung a8, prima toestel. Aan te bevelen is blokada als adblocker. Moet buiten de appstore om geīnstalleerd, maar is open source. Ik zie geen ads meerwitterholt schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:06:
Daarbij gelijk ook maar een licentie voor Adguard erbij genomen voor extra bescherming. Vergeet niet iemand het licht hier uit te doen?
Adguard gaat ook buiten de store om en heeft naast Android ook een applicatie voor Windows. Over beide (op Windows heb ik in Edge nu de ublock origin extensie gedeïnstalleerd) ben ik tot nu toe tevreden; vooral op Android wordt erg veel afgevangen en dat gewoon op Stock Android met een handjevol veelgebruikte apps.P_Tingen schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:30:
[...]
Hier inmiddels op een Samsung a8, prima toestel. Aan te bevelen is blokada als adblocker. Moet buiten de appstore om geīnstalleerd, maar is open source. Ik zie geen ads meer
[ Voor 12% gewijzigd door witterholt op 07-04-2019 13:23 ]
[ Voor 50% gewijzigd door witterholt op 08-04-2019 07:51 ]
Cosmetic watte?witterholt schreef op maandag 8 april 2019 @ 07:07:
Blokada heeft echter, in tegenstelling tot AdGuard, onder andere geen cosmetic en https filtering.
Bedoel je dat je hiermee optioneel onderdelen van (bv) een site kan blokkeren, zoals ublock origin dat ook kan? Dat is wel cool inderdaad.
[ Voor 20% gewijzigd door P_Tingen op 08-04-2019 10:27 ]
Cosmetic Filtering RulesP_Tingen schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:23:
[...]
Cosmetic watte?
Bedoel je dat je hiermee optioneel onderdelen van (bv) een site kan blokkeren, zoals ublock origin dat ook kan? Dat is wel cool inderdaad.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Vergeet je Golf niet. Oh, wacht... 😺GerCor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:22:
Pc updaten dus de Lumia gelijk meenemen.
Ik zal ze idd ook weer eens aan slingeren (nu het mooi weer is zijn de kids buiten ipv op de telefoons youtube kijken).GerCor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:22:
Pc updaten dus de Lumia gelijk meenemen.
heb je de Nokia inmiddels binnen en zo ja wat zijn je ervaringen. Denk dat mijn HP X3 op zijn eind gaat lopenwitterholt schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:06:
Inmiddels heb ik een Nokia 9 besteld en waag ik de overstap naar Android. Daarbij gelijk ook maar een licentie voor Adguard erbij genomen voor extra bescherming. Vergeet niet iemand het licht hier uit te doen?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
hahaha Super dank, had de link net al gevonden.
ik blijf echter net zolang aan mijn HP trouw tot ie er echt helemaal mee kapt. vermoed, dat ik dus uiteindelijk het licht hier ga uitdoen. hahahaha
Testing, one, two ...
Ja, ik heb de 9 nu een aantal weken in gebruik. De camera is nog even wennen t.o.v. de 950xl. Zo duurt het een poosje voordat de gemaakte foto zichtbaar is (ook in jpg). Daarnaast functioneert de vingerafdruk scanner matig. Android an sich went vrij snel. Wat ik mis is de fijne foto app uit wm10 en dat je inboxen niet kan samenvoegen. Verder wordt je zat van al die adds maar daar heb ik vrij snel AdGuard voor gevonden welke prima werkt om systeem breed allerlei zooi te blokkeren. Voordeel van Android is dat het op de 9 vlot aanvoelt en je overal wel een officiële app voor hebt. Mocht Windows ooit nog eens met een Surface Phone komen dan ga ik terug.Stanevo6 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:51:
[...]
heb je de Nokia inmiddels binnen en zo ja wat zijn je ervaringen. Denk dat mijn HP X3 op zijn eind gaat lopenik doe nog niet t licht uit hoor hahahaha
Hier nog iemand die nog steeds dagelijks een 950/950XL* gebruikt met een HD-500 display dock als simpele laptop (Scherm via HDMI op de dock en toetsenbord/muis)
We zullen wel zien we het licht uit doet
* - Hier nog 2x 950 en 1x 950XL in bezit
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Waarom zou dat met een Surface Phone ineens wel lukken?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Geen idee, maar ik laat mij graag verrassen...PaT schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:49:
@witterholt Serieus? Niets ten nadele van Windows Mobile, want dat was echt een fijn OS, maar Microsoft heeft wel bewezen geen ecosysteem te kunnen opbouwen en/of in stand te kunnen houden.
Waarom zou dat met een Surface Phone ineens wel lukken?
Zit al een hele tijd te hopen op de Surface Phone of iets wat er op lijkt. in ieder geval dat Windows doorgaat met iets van Mobile.
we zien wel. THX again
De verrassingen van Microsoft in het verleden waren niet altijd even aangenaam (WP7.8)witterholt schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:50:
[...]
Geen idee, maar ik laat mij graag verrassen...
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Niettemin blijf ik bij mijn 950xl, en als die ermee kapt zie ik wel 2de hands. Maar android/iphone never.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Klopt, maar ik blijf goede hoop houden.PaT schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:57:
[...]
De verrassingen van Microsoft in het verleden waren niet altijd even aangenaam (WP7.8)
Van de andere kant heeft Microsoft ook meermalen bewezen dat het ecosystemen langer in stand kan houden dan iemand ook maar zou willen:PaT schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:49:
@witterholt Serieus? Niets ten nadele van Windows Mobile, want dat was echt een fijn OS, maar Microsoft heeft wel bewezen geen ecosysteem te kunnen opbouwen en/of in stand te kunnen houden.
* Windows 3.x (En MS DOS eronder)
* Windows 9x
* Windows NT 4
* Internet Explorer 6
* Internet Explorer 11
* Office 97
Voor Windows Mobile hebben ze nooit gedurft hun gewicht erachter te zetten, zoals ze op de desktop-markt vijfentwintig jaar geleden met Windows 95 wel deden.
Ik ben nog steeds een dagelijkse Lumia 950 gebruiker maar hij zit op zijn tweede scherm en accu en nu begint de camera moeilijk te doen. (Focus lijkt te klemmen of te plakken) Ik verwacht dat hij ergens laat dit jaar vervangen wordt voor een relatief eenvoudige Android. (en een losse compact camera)
geek: Ontwikkelaars brengen ARM-versie Windows 10 uit voor Microsoft Lumia 95...Ontwikkelaars brengen ARM-versie Windows 10 uit voor Microsoft Lumia 950 XL
Het WoAProject heeft firmware uitgebracht waarmee Microsoft Lumia 950 XL-gebruikers makkelijker Windows 10 on ARM op hun telefoon kunnen installeren. Om de firmware te kunnen installeren is alleen een ontgrendelde bootloader en een Windows-tool nodig.
[ Voor 38% gewijzigd door St00mwals op 06-05-2019 14:48 . Reden: Quote toegevoegd ]
nieuws: WhatsApp stopt eind dit jaar met support Windows Phone
WhatsApp stopt eind dit jaar met de ondersteuning van zijn app op alle versies van Windows Phone, zo heeft het Facebook-dochterbedrijf bevestigd. Het lijkt erop dat de chatapp dan ook niet meer zal werken op Windows 10 Mobile.

[ Voor 3% gewijzigd door hherrie op 08-05-2019 10:27 ]
Het is inmiddels duidelijk wie het licht uit wil doen? Niet een gebruiker, maar een app eigenaar (Facebook) wil de laatste nagel plaatsenStanevo6 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:11:
@hardware-lover
hahaha Super dank, had de link net al gevonden.![]()
ik blijf echter net zolang aan mijn HP trouw tot ie er echt helemaal mee kapt. vermoed, dat ik dus uiteindelijk het licht hier ga uitdoen. hahahaha

Testing, one, two ...
Het lukt me tegenwoordig niet meer om een nieuw podcast-kanaal toe te voegen. Wanneer ik via het tabblad "Podcast zoeken" een nieuwe podcast zender probeer te vinden krijg ik al maanden de melding "Er zijn momenteel problemen bij het zoeken met Bing. Probeer het later opnieuw".
(Lumia 950)
Testing, one, two ...
Hij heet simpelweg Podcasts en heeft als symbool een rechtopstaand microfoontje tegen een standaard blauwe Windows achtergrond (zoals hier bovenaan: https://windowsunited.de/...s-fuer-windows-10-mobile/ )hardware-lover schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:54:
@choogen, ik krab mij achter de oren, welke ingebouwde app is dat?
Ik heb inmiddels begrepen dat deze app mogelijk verdwijnen kan nadat er een factory reset is uitgevoerd (zie één van de reacties hier: https://www.reddit.com/r/...ts_app_bing_search_error/)
Nieuwe podcast kanalen kan ik zoals gezegd dus niet meer invoeren, maar de bestaande (al eerder ingevoerde) kanalen werken wel nog prima.
[ Voor 9% gewijzigd door choogen op 11-05-2019 20:25 ]
Roep het niet te hard he... Tegelijkertijd: ik ben ook een fervent Windows Mobile gebruiker geweest. Heb aan dezelfde kant van de lijn gestaan en had een heilig geloof in UWP apps, Android-bridges, etc. Pas toen ik de Samsung van mijn partner in mijn handen kreeg, besefte ik dat er veel functionaliteit / vooruitgang aan mijn neus voorbij ging. Sterker nog: het beperkte mijn visie op de markt en het heeft me uiteindelijk ook wel degelijk geld gekost. Soms kan het best wel eens interessant zijn om over je eigen principes heen te stappen.Soggney schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:57:
Het liefst geen apart OS waar je mee kan bellen, maar Windows 10 native met sim/phone ondersteuning.
Niettemin blijf ik bij mijn 950xl, en als die ermee kapt zie ik wel 2de hands. Maar android/iphone never.
Ik ben onlangs via tweakers in het bezit gekomen van een huawei p30 pro en ja ondanks dat met het toestel niets mis is..... is het geen windows.
Als het nu aan Android ligt of aan de emiui schil van huawei weet ik niet, maar het is gewoon een chaotisch o.s.
Alles werkt zoals het moet werken en ja je wordt overstelpt met apps.
Maar het is gewoon een doolhof.
Als je een bepaalde instelling zoekt in het instellingenmenu, dan moet je ook echt zoeken.
Android is over de jaren heen een stuk volwassener geworden, maar het is nog steeds puzzelen.
Er is geen uniformiteit.
Maar er is ook helaas geen keus meer.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ik deel je gevoel. Hier ook overstapt vorig jaar op een Moto G6 Plus na een LG Optimus 7, Lumia 620, Lumia 640 XL en een 950 XL. Manmanman, wat een chaos is dat Android op z'n tijd. Syncen met Outlook.com, bekijk het maar, of stopt er gewoon soms mee, contacten komen soms uit de lucht vallen, totaal niet duidelijk onder welk account ze nou zitten, instellingen ver te zoeken etc. Nou ja... het moet maar, maar ik verlang soms met weemoed terug...Amadeus1966 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:13:
Hier ook nog een overloper.
Ik ben onlangs via tweakers in het bezit gekomen van een huawei p30 pro en ja ondanks dat met het toestel niets mis is..... is het geen windows.
Als het nu aan Android ligt of aan de emiui schil van huawei weet ik niet, maar het is gewoon een chaotisch o.s.
Alles werkt zoals het moet werken en ja je wordt overstelpt met apps.
Maar het is gewoon een doolhof.
Als je een bepaalde instelling zoekt in het instellingenmenu, dan moet je ook echt zoeken.
Android is over de jaren heen een stuk volwassener geworden, maar het is nog steeds puzzelen.
Er is geen uniformiteit.
Maar er is ook helaas geen keus meer.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
"gelukkig" zijn er nog goedwerkende alternatieven, mocht die behoefte bestaan?
Testing, one, two ...
Maar ABN-AMRO app, Twitter, WhatsApp, Skype, Outlook, Edge. Gewoon prima de luxe. Aardig veel apps en niet één met advertenties.
O, en natuurlijk de OBDeleven app. Is voor VAG auto's. Kun je zo'n beetje alles in jouw auto coderen. TOP.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Geen idee waar de "B" vandaan komt… "change"log van Microsoft
[ Voor 32% gewijzigd door beste-spellen op 14-05-2019 20:41 ]
Hoe bedoel je dat specifiek? Ik heb mijn contact personen opgeslagen in mijn Microsoft account en die wil ik ook koppelen met Android contact personen (bellen, mailen, etc.).GerCor schreef op zondag 12 mei 2019 @ 06:50:
Je moet alleen geen contactpersonen koppelen want dan ben je de lul.
Gaat het daar dan fout? Of bv. de mix met contact personen in het Microsoft - en Google account?
Binnenkort moet ik en de familie maar eens over van de Windows 10 mobile smartphones. Gaan we doen met Android One en Microsoft Launcher en Office365 abonnement.
Dan de kunst om zoveel mogelijk Google troep uit te zetten in de smartphones en Google accounts, al is dat vast een wassen neus.
Daar gaat het - bij mij - fout inderdaad. Super RUK. En dan elke keer als je 'contacten' opent op de Android de vraag om dubbele contacten te koppelen.rookie no. 1 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:05:
[...]
Hoe bedoel je dat specifiek? Ik heb mijn contact personen opgeslagen in mijn Microsoft account en die wil ik ook koppelen met Android contact personen (bellen, mailen, etc.).
Gaat het daar dan fout? Of bv. de mix met contact personen in het Microsoft - en Google account?
Meer een Microsoft dingetje want dat had ik met W10(M) ook hoor. Voer ik de handel in op mijn PC ….. ehm, ik weet niet hoe Microsoft het bedacht heeft maar het is totaal waardeloos. En dan contacten op Android gebruiken voegt niks toe aan een oplossing.
EDIT: je kunt zoveel mogelijk Google troep uitzetten maar gewoon niet gebruiken is natuurlijk net zo makkelijk. Ik gebruik het ook niet.
[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 15-05-2019 01:10 ]
Anoniem: 262853
Werkt prima hoor. Gewoon in de contacten app je outlook account als default zetten. Contacten die ik op mobiel maak komen netjes online/app pc/etc en vice versa.rookie no. 1 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:05:
[...]
Hoe bedoel je dat specifiek? Ik heb mijn contact personen opgeslagen in mijn Microsoft account en die wil ik ook koppelen met Android contact personen (bellen, mailen, etc.).
En eventueel bij je Google account de synchronisatie uitzetten van de dingen die je niet bij Google gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 15-05-2019 11:20 ]
Zou het? Ik kan de vinger er niet opleggen maar ik vermoed dat het euvel bij Skype ligt. Ook van Microsoft Vorige week een update van Outlook (voor Android). Ik kijk toevallig in contacten: staat mijn broer er maar liefst 14 keer in. En netjes 14 keer onder elkaar. Daarnaast nog wat dubbele.
Kijk je in Outlook bij agenda, personen en e-mail. Kun je bij personen kijken. Daar zie ik personen staan die ik niet eens in mijn contacten heb staan en van de personen waarvan ik wel een afbeelding heb, ontbreekt de afbeelding. Ooit een keer contact gehad met iemand uit Frankrijk, voor het vertalen van een App in het Nederlands. Alle correspondentie met die persoon verwijderd, want ik doe niks meer met W10M. Hij komt nergens voor in Outlook, behalve bij personen in Outlook agenda en mail. NIET TE VERWIJDEREN..
Dus, als je dat negeert, is alles verder prima met Android.
EDIT: O ja. Ik zat destijds op het forum van Microsoft. Dus, het speelde al bij de Lumia 950, ik gevraagd hoe het precies zit. Antwoord: 'wij ondersteunen W10M niet meer'.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 15-05-2019 11:39 ]
Anoniem: 262853
Bijvoorbeeld mijn dochter 3 keer, 1 met enkel haar 06nummer, 1 met enkel haar mailadres en 1 via haar skype.
Keertje voor gaan zitten en via de webinterface bij Outlook alles goed gezet, zodat alle info bij elkaar in 1 contact zit, en sindsdien gaat het prima.
Wat betreft personen die vanzelf erbij komen, kan zijn dat je op Windows10 (pc/laptop) in de contacten app het vinkje aan hebt staan bij " Contacten met wie je onlangs hebt gecommuniceerd automatisch toevoegen".Kijk je in Outlook bij agenda, personen en e-mail. Kun je bij personen kijken. Daar zie ik personen staan die ik niet eens in mijn contacten heb staan
En dat die niet (makkelijk) terug te vinden zijn in de contacten op mobiel zal liggen aan het feit dat die contacten geen 06nummer hebben maar enkel een mailadres.
Dan ligt het probleem in ieder geval niet aan Android?EDIT: O ja. Ik zat destijds op het forum van Microsoft. Dus, het speelde al bij de Lumia 950
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 15-05-2019 13:01 ]
https://mspoweruser.com/t...s-10-on-arm-lumia-950-xl/
Wel tegen die GPS problemen liep mijn ega al een tijd tegen aan, hij deed het gewoon niet meer, terwijl een GPS track programma om de coordinaten te zien het wel deed.b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:36:
[...]GPS / navigatie is een ramp met de kaarten-app (ook 3rd parties), en toch... en toch blijf ik het gebruiken.
Het GPS probleem komt bij Win10 op de Win phones vaker voor, hier gaat het om een Nokia Lumia 830.
Had geen zin in een totale reset met de recovery tool, want daar sturen de mensen bij de vele vragen hierover op de MS forums op aan.
Wat heb ik uiteindelijk gedaan: Sygic routeplanner werkte wel maar de vrije versie is te beperkt.
Vervolgens heb ik een stuk of 5 app geïnstalleerd uit de MS store die min of meer routen zouden kunnen plannen, waar van Waze de duidelijkste was, maar het niet deed..... ook geen GPS en zelfs geen netwerk... terwijl op de achtergrond WA gewoon werkte. Had de hoop dat een van de programma's het defect zou fixen/repareren....
En... nadat ik ze allemaal weer gedeïnstalleerd had.... werkte de Kaarten routeplanner weer... met GPS....!
Was vergeten het testje ook nog te doen na de laatste app, dus Waze zou de verantwoordelijke kunnen zijn, maar zeker weet ik dat niet..
Mijn ega gaat de komende dagen telkens als ze weg gaat met de auto hem ff testen... want over een paar weken heeft ze hem echt een keer nodig... De eerste heb ik nog gedaan door een echte cold boot te doen en buiten bereik van onze wifi hem de route laten opzoeken.
Give it a try ... als je ook zo een probleem hebt....
Win 10 phone vanaf 10 december 2019 het einde van de ondersteuning voor Windows 10 Mobile, dus in de loop van begin volgend jaar uitkijken naar een andere mobiel, dan is ie 4,5 jaren jong, eigenlijk wel jammer want ze is er goed mee vertrouwd en de 830 maakt echt hele mooie foto's wat toen de doorslag gaf om hem te koken icm de nette prijs (250 euro), had nog best een paar jaar meegekund.....
Wrs een Android type als opvolger, de Iphones hebben zich voor velen uit de markt geprijsd....

De prijs/kwaliteit balans is compleet zoek.
Kan het nu nog een keer proberen of er samenhang is met wat nu opgelost is... en dat lijkt echt een Win10 phone issue te zijn als je zo online leest. Maar de ega is nu op pad...
Dat is iig meer een navigatie-app dan Kaarten dat eigenlijk is.
Testing, one, two ...
Je kunt binnen die app kiezen voor de betaalde kaarten (TomTom), of voor de gratis Openstreet kaarten. TomTom heeft zijn kaarten-aanbod echter teruggetrokken, dus je moet altijd voor de gratis kaarten optie kiezen binnen de app.route99 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:21:
Zal hem nog even testen, Kaarten liet het vanmorgen dus onderweg vreemd genoeg toch weer afweten, vanavond naar kijken den dan kijken of die optie wil. Tnx voor de tip, dacht niet dat ik die getest had (de namen lijken zo op elkaar met route... en nav......)
@route99, net = niet denk ik?
Dan lijkt er structureel wat mis te zijn met het toestel of met de installatie van het OS zelf.
Er zijn wel apps waarmee je de gps ontvangst kunt controleren, maar dat zou met de navigatie-programma's net zo goed moet kunnen.
Ik neem aan dat de locatie-service op actief staat ingesteld?
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2019 23:17 ]
Testing, one, two ...
Edit: Kwam er achter dat het GPS tooltje de data uit de zendmast haalt en niet van de GPS....
Dus de hele GPS ligt op haar gat en dan is het logisch dat er weinig gebeurt..
Het is een algemeen probleem, nog maar eens kijken en een complete reset lost ook lang niet altijd alles op.
Jammer dat de cellular-GPS-support het blijkbaar bij Maps en andere navigatoren het ook laat afweten.
Ze heeft hem niet echt veel nodig en daarom is het een beetje blijven liggen.
[ Voor 70% gewijzigd door route99 op 01-06-2019 23:24 . Reden: typo... net=niet ]
geen ondersteuning, sterker nog het werkt gewoon niet meer op ons OS
Tja heb whatsapp wel nodig voor mijn werk. Dus eind van het jaar dan toch maar over. denk naar Nokia, gezien die redelijk bloatware OS hebben.
maar wat is het toch jammer he beste tweakers.
cheers
Stan
Welnee. Na een week ben je W10M vergeten.Stanevo6 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:23:
kreeg vandaag bij openen Whatsapp een bericht dat het afgelopen is op 31-12-2019. Wisten we al natuurlijk, maar nu dus als harde tekst op de telefoon (HP X3)
geen ondersteuning, sterker nog het werkt gewoon niet meer op ons OS
Tja heb whatsapp wel nodig voor mijn werk. Dus eind van het jaar dan toch maar over. denk naar Nokia, gezien die redelijk bloatware OS hebben.
maar wat is het toch jammer he beste tweakers.![]()
cheers
Stan
Ik hoop het en zal aan je denken en zal je / jullie op de hoogte houden. maar ik blijf echt tot 31-12-2019 hahahahaha
Het was al wat eerder aangekondigd in de app; hardware-lover in "[WhatsApp voor Windows Phone] Ervaringen & Discussie" maar sinds gisteren ook met de melding dat ie na 1 juli waarschijnlijk niet meer als app in de store te vinden is.Stanevo6 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:51:
@GerCor een eer voor mij dat jij op mij reageert.![]()
Ik hoop het en zal aan je denken en zal je / jullie op de hoogte houden. maar ik blijf echt tot 31-12-2019 hahahahaha
@GerCor kan mooi l@llen
Overigens is het geen toeval dat ie in dit topic blijft reageren, hij wil hier simpelweg als KarmaKoning te boek blijven staan
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 13-08-2019 23:53 . Reden: woord van 2019, KarmaGeil :) ]
Testing, one, two ...
Het OS ja. Want verder is er niks meer over.hardware-lover schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:05:
@GerCor kan mooi l@llen, ik heb er al een tijdje een ander toestel naast, maar ik ga dit OS (maar vooral mijn toestel) zeker wel missen ja
Interesseert mij geen hout. Karmakoning op Tweakers? Lekker belangrijk. Je kunt er nog geen gebakken visje voor halen bij de Urker Vishandel.hardware-lover schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:05:
Overigens is het geen toeval dat ie in dit topic blijft reageren, hij wil hier simpelweg als KarmaKoning te boek blijven staan
Kruiden erop? Tuurlijk, lekker hoor.
[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 20-06-2019 17:33 ]
welk toestel heb jij er al een tijdje naast als ik vragen mag?
ik zit te denken aan een Nokia, omdat je dan een vrij "kaal" os krijgt. tips?
Ps.
Hp eliteX3 van mij gaat minder draaien. Ineens al mijn internet favorieten weg, alles staat toch op synchroniseren. heel vreemd allemaal. maar man wat ga ik dit OS missen.
Wel standaard voorzien van een lekkere lederen achterkant, dat dat weer wel
Testing, one, two ...
keep you informed. hhaha top weekend allemaal
[ Voor 217% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2019 20:25 ]
Testing, one, two ...
Ha! Ik ben allang weer terug op 8.1, gaat de batterij veel langer meehardware-lover schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:10:
OK Die Hards
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dan zit je hier in het verkeerde topicBrent schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:33:
[...]
Ha! Ik ben allang weer terug op 8.1, gaat de batterij veel langer mee
Testing, one, two ...
Ik zat hier ooit voornamelijk om te zien of 10 al eens wat beter met de accu omging. Dat is helaas nooit gebeurd, en ~12u is me toch echt te veel (en wordt natuurlijk niet meer mettertijd). Ik vrees echter dat het 8 topic nog veel doder is dan dezehardware-lover schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:36:
[...]
Dan zit je hier in het verkeerde topic
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Op een van oorsprong W10M apparaat lijken er die accu issues niet te zijn? Daarmee is ook geen vergelijk te maken natuurlijk, die hebben altijd op W10M gezeten.Brent schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:38:
[...]
Ik zat hier ooit voornamelijk om te zien of 10 al eens wat beter met de accu omging. Dat is helaas nooit gebeurd, en ~12u is me toch echt te veel (en wordt natuurlijk niet meer mettertijd). Ik vrees echter dat het 8 topic nog veel doder is dan deze
Overigens heb ik gisteren weer een WP81 toestel tot leven gewekt, dat ga ik waarschijnlijk gebruiken om mijn W10M Whatsapp historie over te zetten naar Android. Dat is met een W10M toestel een hels karwei en gaat via WP81 stukken eenvoudiger (naar het schijnt).
Het WP81 topic is idd morsdood, dit topic is met zijn laatste stuiptrekkingen bezig
Testing, one, two ...
Bovendien zijn de telefoons die nu nog ondersteuning krijgen van Microsoft (lees: die updates voor Windows 10 Mobile) af fabriek geleverd met Windows 10 Mobile en kunnen onmogelijk Windows Phone 8.1 draaien.hardware-lover schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:36:
[...]
Dan zit je hier in het verkeerde topic

reviews: Een vaarwel aan het mobiele Windows
De Voip app komt uit de store. Als dat gaat bevallen, heeft ie een 2e leven.
Tis iig makkelijk dan een 2e DECT set want al die "5600 poorten" worden meer en meer geblokkeerd op de router. Moet nog een keer uitzoeken of het goed zou werken via een virtuele gateway, in Duitsland zit daar een gratis club voor, alleen eenmalig wat voor de inschrijving (naam ff ontschoten).
We hebben FreeVoipDeal, ook voor bellen naar mobiel erg goedkoop, veel goedkoper dan Voipbuster.
[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 27-11-2019 09:53 ]
Push notificaties van wat bijvoorbeeld?Admiral Freebee schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:01:
Werken push notificaties eigenlijk nog na deze datum? Als ik het goed begrijp moet microsoft voor sommige functionaliteiten nog servers in de lucht houden? Ik ben al een tijdje over op Android maar mijn schoonvader wil zo lang mogelijk zijn toestel houden.
Testing, one, two ...
Leuk artikel inderdaad, heel jammer dat Windows Phone/Mobile het niet gered heeft. Ik heb jaren met veel plezier met Windows Phone gewerkt, vanaf de Lumia 800 en daarna de Lumia 920 en 640 XL. Mooie telefoons en werkte lekker snelSt00mwals schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:37:
Een mooi nostalgisch verhaal als afsluiter van dit (ooit zo) mooie topic![]()
reviews: Een vaarwel aan het mobiele Windows
Hail to the king baby!
Alles zowat. Updates van live tiles en notificaties van apps zoals WhatsApp hebben een service van Microsoft nodig om te werken. Iets gelijkaardigs bestaat op Android ook. Voor Windows phone 7.5 en 8.0 is de stekker er al uitgetrokken.hardware-lover schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:36:
[...]
Push notificaties van wat bijvoorbeeld?
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.