Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 11:57
Op verzoek van.....

Hier deel 2 van het alom veelbesproken Windows 10 Mobile met alle bijkomende wetenswaardigheden zowel in positieve als negatieve zin.

Windows 10 Mobile is al een tijdje beschikbaar als de opvolger van Windows(phone) 8.1.
Als het een waardige opvolger is, tja daar zijn natuurlijk de meningen over verdeelt.
Wederom heeft MS hiermee een groot deel van zijn trouwe “fans” in de kou laten staan.
Het eerder toegezegde van dat deze voor elke WindowsPhone ( 8.1 ) beschikbaar zou komen bleek al gauw een utopie.
Ook mijn gouwe ouwe Lumia 1320 werd meedogenloos afgeschoten door MS
en helaas met deze ook vele andere.
Je kan er om huilen of juichen, maar het leven gaat door.

Toen de eerste echte Windows 10 toestellen de markt opkwamen werden deze warm onthaald.
Maar die liefde was van korte duur, de toestellen waren ( en zijn dat nog steeds ) dik in orde,
alleen Windows 10 was er nog niet klaar voor.
Eigenlijk was het gewoon een drama.

Het één en ander hierover is terug te lezen in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen deel 1

Nu ruim een jaar later en diverse kleine en grote updates verder is Windows 10 een stuk volwassener geworden.
Nou ja, volwassen.
Het is nog druk aan het puberen en het is nog verre van af.
Work in progress zullen we maar zeggen.

De grote gemene deler is nog steeds de zogenaamde appgapp,
simplistisch uitgedrukt Windows heeft een chronisch te kort aan apps.
Het kip en het ei verhaal.
De apps hebben weinig met MS of met Windows 10 Mobile te maken,
maar juist het ontbreken van die apps zorgt er wel voor dat er maar weinig mensen kiezen voor een dergelijk toestel.
Gelukkig heeft MS een geweldig marketingteam achter zich staan…………..

Hoe dan ook, Windows 10 Mobile is ondertussen toch een heel stuk verbeterd.
Zeker als je kijkt hoe het in het begin was en hoe het nu is.

Laten we in deel 2 net als in deel 1 elkaar hier verder helpen en ondersteunen door het delen van ervaring en kennis zoals Windows 10 Mobile nu is en wellicht nog zal worden.

[ Voor 86% gewijzigd door Amadeus1966 op 28-01-2017 02:01 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
*Knip*. Laat dat voortaan achterwege.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 26-01-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-06 17:12
Amadeus1966 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 01:01:
[...]
Dat de fotoalbum alles behalve geweldig is ( waarbij met het in en/of uitzoomen nogal wel eens voor een zwart scherm zorgt )
Dat er op mijn startscherm bij mijn wekker telkens wordt aangegeven dat er een wektijd actief is ook al staat die uit.
Die twee punten herken ik. Inzoomen op foto's zorgt al langere tijd voor vastlopers. De wekker die aan lijkt te blijven, is inmiddels ook al weer enkele weken. Handmatig weer aan en uit zetten 'verhelpt' het, maar die actie is dan wel elke keer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
hherrie schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:55:
[...]

De wekker die aan lijkt te blijven, is inmiddels ook al weer enkele weken.
Handmatig weer aan en uit zetten 'verhelpt' het, maar die actie is dan wel elke keer nodig...
Hé thx, die kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik vind dat de wekker veels te gemakkelijk uitgezet kan worden. Soms is het aanraken van het scherm op een willekeurige plek al genoeg om de wekker zonder snooze uit te schakelen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Yes, dochterlief heeft een 950 xl besteld.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 21:50
Klopt het dat je in Foto's zelf geen mappen meer kunt aanmaken?
Althans het lukt mij niet op mijn 930 wanneer ik hem aansluit op de computer kan ik daar verschillende mappen aanmaken maar wanneer ik daar foto's naar toe kopieer dan wordt alles in een map gezet en niet in de verschillende aangemaakte mappen.
Heeft iemand daar een oplossing voor?

Eric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb net even zelf geprobeerd maar dan vanaf de telefoon.
Het werkt gewoon zoals het moet werken, tenminste vanaf de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 21:50
Dus jij kunt wel mappen aanmaken?
Dan zit er bij mij iets niet goed.
Enig idee waar ik zoeken moet omdat duvel te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben even van taal geswitcht om te kijken of ik een app kon downloaden (Engels naar Nederland), maar na het terugswitchen blijven de ingebouwde apps in het Nederlands :{
Heeft iemand een idee hoe ik de agenda, mail, store, alarm, messages en oa. camera app weer naar het Engels kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
eric27 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 00:46:
Dus jij kunt wel mappen aanmaken?
Dan zit er bij mij iets niet goed.
Enig idee waar ik zoeken moet omdat duvel te verhelpen?
Yep, zojuist ook even getest, ik kan ook via mijn laptop mappen aanmaken.

Het euvel verhelpen?
Misschien met een soft reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Amadeus1966 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:05:
Yes, dochterlief heeft een 950 xl besteld.
Ben benieuwd
Heeft je dochter zich ingelezen en voorbereid op apps die ze wellicht gaat missen, of gaat ze het toestel meer zakelijk gebruiken?

Mijn jongste zoon zit met het dilemma dat ie nu op WP8 zit maar eigenlijk de overstap wil maken naar Android, maar als belangrijke voorwaarde wel een toestel wil hebben met hele goede foto en video mogelijkheden. Er is geen Android toestel rond de €300,- te vinden waarbij die mogelijkheden minimaal gelijk zijn, sterker, de 950 stond kortgeleden nog steeds in de top 5 van beste camera telefoons. Hij gaat binnenkort naar Azië en wil naast zijn Action Cam graag een telefoon gebruiken voor het overige foto en videowerk.

Ik ga hem geen 950 aanpraten (hoewel er nog een nieuwe in de kast ligt hier), maar toch zou ik graag hebben dat ie Windows 10 Mobiele ervaring op zou doen. Kijken of ie na een tijdje gebruik ook nog steeds vind dat ie naar Android (Apple wordt het niet zegt ie), over moet stappen. Hij zit nu tenslotte al jaren met een Windows mobiel, zonder daar werkelijk over geklaagd te hebben, maar hij zal wel af en toe mispakken op het e.e.a. verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13
hardware-lover schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Heeft je dochter zich ingelezen en voorbereid op apps die ze wellicht gaat missen, of gaat ze het toestel meer zakelijk gebruiken?

Mijn jongste zoon zit met het dilemma dat ie nu op WP8 zit maar eigenlijk de overstap wil maken naar Android, maar als belangrijke voorwaarde wel een toestel wil hebben met hele goede foto en video mogelijkheden. Er is geen Android toestel rond de €300,- te vinden waarbij die mogelijkheden minimaal gelijk zijn, sterker, de 950 stond kortgeleden nog steeds in de top 5 van beste camera telefoons. Hij gaat binnenkort naar Azië en wil naast zijn Action Cam graag een telefoon gebruiken voor het overige foto en videowerk.

Ik ga hem geen 950 aanpraten (hoewel er nog een nieuwe in de kast ligt hier), maar toch zou ik graag hebben dat ie Windows 10 Mobiele ervaring op zou doen. Kijken of ie na een tijdje gebruik ook nog steeds vind dat ie naar Android (Apple wordt het niet zegt ie), over moet stappen. Hij zit nu tenslotte al jaren met een Windows mobiel, zonder daar werkelijk over geklaagd te hebben, maar hij zal wel af en toe mispakken op het e.e.a. verwacht ik.
Het is inderdaad een dilemma. Ik zeg dit niet graag, maar ik zou hem toch aanraden om een Android te nemen. Ik heb hetzelfde met mijn neefje gehad. Hij had ook een WP8.1 toestel maar is op een leeftijd van 13 jaar toch overgestapt naar een Android omdat zijn vriendjes spelletjes speelden die hij niet kon downloaden.

Microsoft moet met iets heel goeds gaan komen dit jaar en de UWP apps moeten op de PC gemeengoed gaan worden anders gaat Microsoft niet meer terug komen in de consumentenmarkt met mobile...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Swerfer schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:25:
[...]
Het is inderdaad een dilemma. Ik zeg dit niet graag, maar ik zou hem toch aanraden om een Android te nemen. Ik heb hetzelfde met mijn neefje gehad. Hij had ook een WP8.1 toestel maar is op een leeftijd van 13 jaar toch overgestapt naar een Android omdat zijn vriendjes spelletjes speelden die hij niet kon downloaden.

Microsoft moet met iets heel goeds gaan komen dit jaar en de UWP apps moeten op de PC gemeengoed gaan worden anders gaat Microsoft niet meer terug komen in de consumentenmarkt met mobile...
Mijn jongste zoon is nu 25 en is veel minder op spelletjes gefocust, hoewel ie die populaire eendagsvliegen af en toe wel lijkt te missen. Maar spelletjes zullen de doorslag niet geven verwacht ik. Het viel al mee dat er een GoPro app is (schijnt wel trager te werken als ik de ervaringen moet geloven), maar misschien wil ie wel met Snapchat e.d. wat gaan doen of zo. Hij heet het steeds over dat ie "alle apps" wil kunnen gebruiken, meer een gevoel van iets moeten missen misschien dan daadwerkelijk wat te missen?

Ik denk niet dat het in de handen van Microsoft ligt, of ze moeten met een toestel komen wat de hele mobiele wereld op zijn kop zal zetten, iets wat Blackberry deed wat er voor zorgde dat destijds iedereen aan de Blackberry wilde. De jeugd was er ineens gek op (de doelgroep die je wil bereiken volgens mij).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De GoPro app op mijn 930 is inderdaad heel traag. De "live view" via Wifi (geen idee hoe het echt heet) loopt 5 seconden achter. Op m'n android tablet is hij veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Als je toch nog een 950- heb liggen kan hij die toch een tijdje proberen, en aan de hand daarvan besluiten of het wel/niet wat voor hem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

shiptronic schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:45:
Als je toch nog een 950- heb liggen kan hij die toch een tijdje proberen, en aan de hand daarvan besluiten of het wel/niet wat voor hem is ?
Ik ga geen fonkelnieuw toestel als test meegeven voor een Azië trektocht. Dat toestel ligt er als reserve (eigenlijk voor mij), enkel en alleen omdat ie op een gegeven moment spotgoedkoop was. Nee, dat zou wel heel gemakkelijk zijn.

Hij mag het wel van mij overnemen voor de aankoopprijs als ie dat zou willen ;) Sinterklaas en de Kerstman zijn tenslotte allang het land weer uit :)

BounceMeister schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:26:
De GoPro app op mijn 930 is inderdaad heel traag. De "live view" via Wifi (geen idee hoe het echt heet) loopt 5 seconden achter. Op m'n android tablet is hij veel sneller.
Ik heb de GoPro app op een goedkoper Android toestel geprobeerd, maar die ervaring was zeker niet beter dan op mijn 950 XL, verre van zelfs, maar dat is dan ook maar een Android budget toestel. Mogelijk heeft het ook met de GoPro zelf te maken (Hero+ wifi), eigenlijk ook een budget toestel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ja dochterlief is op de hoogte van de appstres.
Maar wil gewoon iets wat werkt en blijft werken.
Haar prio's liggen op fotografie, mail, whatsapp en op mindere mate facebook.
Ze heeft sinds een halfjaartje zo'n hufterproof toestel van samsung maar die liefde was gauw over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31
Swerfer schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:25:

Er zullen vooral wat meer toestellen op de markt moeten verschijnen dan die twee (Alcatel en HP toch?) die er nu zijn. De Lumia 5xx- en 6xx-series zijn het bewijs dat telefoons met Windows best kunnen verkopen. En W10 is op het moment echt een stuk beter dan toen en het app-aanbod is ook niet minder (wel anders) dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
@hardwarelover, ik bedoelde als te proberen voor het definitief aan schaffen en vertrekken naar Azië. Als hij voorbeeld er een week of 2 mee rondgelopen heeft in Nederland kan hij beoordelen of het iets is voor hem, Zo niet kan hij altijd nog switchen naar android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bacchus schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:40:
[...]
Er zullen vooral wat meer toestellen op de markt moeten verschijnen dan die twee (Alcatel en HP toch?) die er nu zijn. De Lumia 5xx- en 6xx-series zijn het bewijs dat telefoons met Windows best kunnen verkopen. En W10 is op het moment echt een stuk beter dan toen en het app-aanbod is ook niet minder (wel anders) dan toen.
Offtopic, maar wil het toch even aanhalen vanwege hetgeen recent in het nieuws is geweest?

In de Amerikaanse en Canadese store staan de 950 en 950 XL toestellen gewoon weer te koop aangeboden en kunnen ook het mandje in en zijn daadwerkelijk bestelbaar? Ook andere Lumia modellen (550) staan zelfs op voorraad?

De bedragen die ze nu weer vragen voor de 950 serie zijn echter niet mals. Zouden ze de productie weer een zetje hebben gegeven? Ik snap er geen sikkepit van 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 27-01-2017 23:57 . Reden: LLDM blijkbaar ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715452

Op de Nederlandse site staan ze ook te koop, alleen niets op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Gisteren heb ik weer een keer m'n 650 gereset na vele updates. Hij loopt weer iets vlotter hoewel o.a. Whatsapp en camera soms toch nog wat traag reageren met relatief lange laadtijden. Dit terzijde...

Het viel me echter op dat mijn opgeslagen wifi profielen niet meer tevoorschijn komen. Pakweg een half jaar geleden gebeurde dat wel na een reset en ook werden profielen gedeeld tussen mijn telefoon en laptop. Hartstikke handig. Ik weet dat ze wifi sharing met contactpersonen eruit hebben gesloopt maar betekent dit dat wifi sharing tussen je eigen devices ook niet meer werkt? Dat zou ik echt wel heel jammer vinden. Nu kan ik op al die plekken opnieuw om het wifi wachtwoord vragen voor m'n telefoon.

Doet wifi sense op de laptop overigens nog iets? Beetje onduidelijk. Op de telefoon staat deze optie er niet eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Ik heb sinds kort een Wireless Display Adapter 2.

Nu werkt dit allemaal geweldig en ben ik nu ook muziek aan het luisteren via mijn mobiel naar de tv. Alleen 1 nadeel. Als mijn mobiel in slaapstand valt vervalt de verbinding en kan ik hem helemaal opnieuw instellen.

Ik heb al gekeken of er een instelling voor is maar ik kan niks vinden. Slaapstand uitschakelen kan ook al niet.

Hoe doen jullie dit?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 23:06
Hallo allen, ik heb vanaf november 2015 mijn l950. Fenomenaal wat foto's betreft. Echter loop ik nog steeds tegen dezelfde problemen aan als een jaar terug.

Foto app crasht
Foto maken vanuit standy wil soms niet focusen
Foto doorsturen wil in de helft van de apps soms niet omdat hij nog niet in de gallery staat van de app.
Edge die gekke dingen doet.
Sporadisch een vastloper.
Notificaties die niet doorkomen.

Nu heb ik tussendoor een nieuw toestel gekregen omdat de oude geen sim kaart/netwerk meer zag. Dus ik ga ervanuit dat dit niet toestel gerelateerd is.

Herkent iemand deze problemen en zo ja is dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
mswp schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:04:

Nu werkt dit allemaal geweldig en ben ik nu ook muziek aan het luisteren via mijn mobiel naar de tv. Alleen 1 nadeel. Als mijn mobiel in slaapstand valt vervalt de verbinding en kan ik hem helemaal opnieuw instellen.

Ik heb al gekeken of er een instelling voor is maar ik kan niks vinden. Slaapstand uitschakelen kan ook al niet.

Hoe doen jullie dit?
Instellingen, persoonlijke instellingen, vergrendelingsscherm, Time out --> Nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

shiptronic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:07:
[...]
Instellingen, persoonlijke instellingen, vergrendelingsscherm, Time out --> Nooit
Dit is het mobiele W10 topic, wat voor build heb jij op je toestel staan dat je dit kunt selecteren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30

SED

labmuisfrl schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:30:
Herkent iemand deze problemen en zo ja is dit te fixen?
Eerste stap zou zijn toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen en via backup optie vlot opnieuw installeren. Als je geen bijzondere apps gebruikt ( zoals authenticator die geen backup maakt) ben je snel weer in de lucht.
Let wel op soort en merk SD card die je hebt. Daar kunnen wel eens onverwachte problemen door onstaan.
Je kunt natuurlijk ook een s dapper zijn en de stap zetten naar de fastring. Dat is mij niet slcht bevallen maar reken op wat overlast een enkele keer. Als je de fastring, release candidates neemt heb je behoorlijk stabiele versie te pakken enloop je niet te veel risico.
In fast ring heb je ook een reeks aan nieuwe features zie daarvoor het blog.

https://blogs.windows.com/blog/tag/windows-insider-program
Succes.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
SED schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:45:
[...]

Eerste stap zou zijn toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen en via backup optie vlot opnieuw installeren. Als je geen bijzondere apps gebruikt ( zoals authenticator die geen backup maakt) ben je snel weer in de lucht.
Let wel op soort en merk SD card die je hebt. Daar kunnen wel eens onverwachte problemen door onstaan.
Je kunt natuurlijk ook een s dapper zijn en de stap zetten naar de fastring. Dat is mij niet slcht bevallen maar reken op wat overlast een enkele keer. Als je de fastring, release candidates neemt heb je behoorlijk stabiele versie te pakken enloop je niet te veel risico.
In fast ring heb je ook een reeks aan nieuwe features zie daarvoor het blog.

https://blogs.windows.com/blog/tag/windows-insider-program
Succes.
Fabriekinstellingen heb ik inmiddels in het afgelopen jaar al een stuk of 10 keer gedaan denk ik.
SD kaart heb ik er inmiddels niet meer in omdat deze ook problemen gaf. Fastring en slowring heb ik ook al gehad gaf mij meer problemen dan oplossingen.

Ik heb eigenlijk geen zin om weer een restore te doen wat "misschien" de problemen oplost voor even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 20:30

SED

labmuisfrl schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:56:
[...]
Ik heb eigenlijk geen zin om weer een restore te doen wat "misschien" de problemen oplost voor even.
Dan zul je een offer moeten brengen of bidden tot de goden. Problemen die je hebt zijn niet specifiek voor W10 of de Lumia dus zullen niet spontaan overgaan. Fast ring is een snel evoluerend gegeven dus vergelijken met enkele maanden geleden is zinloos.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
hardware-lover schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:18:
[...]

Dit is het mobiele W10 topic, wat voor build heb jij op je toestel staan dat je dit kunt selecteren?
Geen insiders ring gewoon wat naar de klanten word los gelaten :

Verzie: 10.0.14393.693 , Nokia 735

Deze week zag ik bij mij schoonzusje wel een verschil , ik kan bv het toesten bord niet verplaatsen, als ik bij die van haar de spatiebalk vasthoud komt er een kader rond en kan je het toetsenbord over het scherm schuiven.Bij mij gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 15:27

Wallie

Herr

shiptronic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:42:
[...]

Geen insiders ring gewoon wat naar de klanten word los gelaten :

Deze week zag ik bij mij schoonzusje wel een verschil , ik kan bv het toesten bord niet verplaatsen, als ik bij die van haar de spatiebalk vasthoud komt er een kader rond en kan je het toetsenbord over het scherm schuiven.Bij mij gebeurt er niets.
Dit zou te maken kunnen hebben met dat je schoonzusje een groter toestel heeft. Dit is namelijk bedoeld om op grote diameter schermen, het toetsenbord met je duim te kunnen bedienen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Klopt die heeft een 950XL maar dan kan je dus niet die optie gebruiken als je toetsenbord over het invoer veld staat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

shiptronic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Uhm..

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/16liubm.jpg

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
denk dat hij reageerde uit geheugen, vroeger kon je hem op 'nooit' zetten, maar dat is al een tijd niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:43
mswp schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:04:

Hoe doen jullie dit?
1. Update naar de slow/fast ring, in die versies blijft de verbinding tot stand als je het toestel vergrendeld. Of:
2. Installeer HP display tools (weet alleen niet of dat werkt op een niet-HP telefoon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Juist, dat bedoelde ik dus.

Edit: Maar ik zie aan de reactie van GerCor dat het met sommige toestellen wel ingesteld kan worden. Toch fijn die eenduidigheid van W10M 🙄

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2017 06:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
SED schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:18:
[...]

Dan zul je een offer moeten brengen of bidden tot de goden. Problemen die je hebt zijn niet specifiek voor W10 of de Lumia dus zullen niet spontaan overgaan. Fast ring is een snel evoluerend gegeven dus vergelijken met enkele maanden geleden is zinloos.
Haha daar ben ik dan bang voor inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:22
jodeltje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:38:
denk dat hij reageerde uit geheugen, vroeger kon je hem op 'nooit' zetten, maar dat is al een tijd niet meer mogelijk.
Jawel, dat is wel mogelijk met toestellen die met Windows Phone 8 werden geleverd. Niet met telefoons die met W10M werden geleverd. Met mijn 930 kan het namelijk ook. Met mijn 950 niet. En zo zijn er nog een paar van die dingen ....
shiptronic schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:42:
[...]
Lukt nog steeds niet hè shiptronic .... Versie i.p.v. Verzie. :+

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 30-01-2017 02:52 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

beste-spellen schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:54:
[...]

1. Update naar de slow/fast ring, in die versies blijft de verbinding tot stand als je het toestel vergrendeld. Of:
2. Installeer HP display tools (weet alleen niet of dat werkt op een niet-HP telefoon).
1. Slow/fast ring? Nee, dat gaat hem niet worden. Ik wacht wel tot de updates naar production komen.
2. Ik kan de app niet vinden in de store. Is deze app standaard geïnstalleerd op en HP? Dan zal het wel een OEM app zijn of zo iets?
hardware-lover schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:15:
[...]

Edit: Maar ik zie aan de reactie van GerCor dat het met sommige toestellen wel ingesteld kan worden. Toch fijn die eenduidigheid van W10M 🙄
GerCor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 02:50:
[...]

Jawel, dat is wel mogelijk met toestellen die met Windows Phone 8 werden geleverd. Niet met telefoons die met W10M werden geleverd. Met mijn 930 kan het namelijk ook. Met mijn 950 niet. En zo zijn er nog een paar van die dingen ....

[...]
Het zou toch fijn zijn als zulke functies nou eens allemaal rechtgetrokken worden.

Maar ja, je kan niet alles hebben, blijven dromen.

[ Voor 41% gewijzigd door mswp op 30-01-2017 06:59 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

---

[ Voor 99% gewijzigd door mswp op 30-01-2017 06:58 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
jodeltje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:38:
Nope, niet uit geheugen, met de telefoon ernaast! bij mij is die optie er nog steeds. Klopt wel dat het toestel oorspronkelijk een VERSIE van Windows 8.1 draaide

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vl1Q2IYQmwpeCE5SW9RCQuE6/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Glacier schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:49:
Ik ben even van taal geswitcht om te kijken of ik een app kon downloaden (Engels naar Nederland), maar na het terugswitchen blijven de ingebouwde apps in het Nederlands :{
Heeft iemand een idee hoe ik de agenda, mail, store, alarm, messages en oa. camera app weer naar het Engels kunnen?
Heeft iemand enig idee hoe de apps weer naar het Engels kunnen? Het lijkt me wat rigoreus om de boel terug te zetten naar fabrieksinstellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:27

Punkrocker

Mostly harmless

mswp schreef op maandag 30 januari 2017 @ 06:56:
[...]

Het zou toch fijn zijn als zulke functies nou eens allemaal rechtgetrokken worden.

Maar ja, je kan niet alles hebben, blijven dromen.
Heb je er een account van de baas op?
Die hebben vaak een policy dat er verplicht moet worden vergrendeld...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Glacier schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Heeft iemand enig idee hoe de apps weer naar het Engels kunnen? Het lijkt me wat rigoreus om de boel terug te zetten naar fabrieksinstellingen ;)
Nederlands verwijderen?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:15:
[...]

Nou op mijn 640 kan ik het ook op maximaal 15 minuten zetten en die had eerst toch echt 8.1!

Kan het misschien iets te maken hebben met de aanwezigheid van een corporate Exchange-account? Vanuit mijn Exchange-account wordt opgelegd dat mijn telefoon automatisch binnen 15 minuten (of eerder) vergrendeld wordt en dat voor ontgrendeling een wachtwoord/pincode benodigd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Wasrek schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:21:
[...]

Nou op mijn 640 kan ik het ook op maximaal 15 minuten zetten en die had eerst toch echt 8.1!

Kan het misschien iets te maken hebben met de aanwezigheid van een corporate Exchange-account? Vanuit mijn Exchange-account wordt opgelegd dat mijn telefoon automatisch binnen 15 minuten (of eerder) vergrendeld wordt en dat voor ontgrendeling een wachtwoord/pincode benodigd is.
Kijk eens aan. Iemand stelt een vraag en geeft het antwoord er zelf ook bij. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Wasrek schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:21:
[...]

Punkrocker schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:34:
[...]

Heb je er een account van de baas op?
Die hebben vaak een policy dat er verplicht moet worden vergrendeld...
Mijn eigen account van de baas inderdaad. Alleen weet ik niet beter dat er niks staat ingesteld. Beheer de hele boel zelf.

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerCor schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:24:
[...]

Kijk eens aan. Iemand stelt een vraag en geeft het antwoord er zelf ook bij. :9
Dat heet hardop denken,
in de hoop dat iemand dit bevestigd of mee gaat denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:55

The_Scarabial

MTB for life!

Zat met net te bedenken, aangezien MS nog niet met nieuwe foons op de markt komt of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S8 (wanneer die uitkomt) te flashen met W10 mobile erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
The_Scarabial schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:55:
Zat met net te bedenken, aangezien MS nog niet met nieuwe foons op de markt komt of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S8 (wanneer die uitkomt) te flashen met W10 mobile erop?
Nee, helaas niet mogelijk.
De eerste hobbel die je direct al tegenkomt zijn de hardwaredrivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Niet aan gedacht, maar dit werkte! En gelijk zijn mijn live tile issues met de calendar app opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:55

The_Scarabial

MTB for life!

Amadeus1966 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:47:
[...]

Nee, helaas niet mogelijk.
De eerste hobbel die je direct al tegenkomt zijn de hardwaredrivers.
ah wel jammer, aangezien er niets op de horizon ligt qua nieuwe w10mobile toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 06:34

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Na het twee jaar lang geprobeerd te hebben met Windows 8.1 en 10 op mijn Lumia 930 en 1020 uiteindelijk deze week toch weer terug gegaan naar IPhone.
De hardware van Nokia was prima, maar Windows liet me toch te vaak in de steek wat de software/os betrof.
Vastlopende apps, spontane restarts slechte ondersteuning werden we me uiteindelijk een te grote ergernis.
Jammer maar helaas, had graag gezien de MS geslaagd zou geraken met Windows 10. Wellicht een leuke starttelefoon straks voor mijn dochter.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Skarloc schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:34:
Na het twee jaar lang geprobeerd te hebben met Windows 8.1 en 10 op mijn Lumia 930 en 1020 uiteindelijk deze week toch weer terug gegaan naar IPhone.
De hardware van Nokia was prima, maar Windows liet me toch te vaak in de steek wat de software/os betrof.
Vastlopende apps, spontane restarts slechte ondersteuning werden we me uiteindelijk een te grote ergernis.
Jammer maar helaas, had graag gezien de MS geslaagd zou geraken met Windows 10. Wellicht een leuke starttelefoon straks voor mijn dochter.
Ik heb zelf de Lumia 650 en daar heb ik nooit vastlopers of spontane reboots mee. Wel is de telefoon soms traag bij het switchen tussen apps maar dat is niet zo vreemd met low-budget hardware. De 950, en de 950XL in het bijzonder, is daarentegen volgens de meeste mensen een toptoestel en ik ben nog steeds van plan er eentje op de kop te tikken. Jammer dat jij daar nooit aan toe bent gekomen want dat zou ook wel een eerlijkere vergelijking zijn met de dure, high-end iPhone. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Skarloc schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:34:
Hmm, wat gek..ik heb een Lumia 800, 920 gehad en nu een 930, maar ik heb nog nooit vastlopers of spontane reboots gehad..
Qua apps mis ik niets, er is zat leuks in de store IMHO, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36

nwagenaar

God, root. What's the differen

Anoniem: 55563 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:02:
[...]
Ik heb zelf de Lumia 650 en daar heb ik nooit vastlopers of spontane reboots mee. Wel is de telefoon soms traag bij het switchen tussen apps maar dat is niet zo vreemd met low-budget hardware. De 950, en de 950XL in het bijzonder, is daarentegen volgens de meeste mensen een toptoestel en ik ben nog steeds van plan er eentje op de kop te tikken. Jammer dat jij daar nooit aan toe bent gekomen want dat zou ook wel een eerlijkere vergelijking zijn met de dure, high-end iPhone. :)
Mijn daily driver is en blijft mijn Lumia 950, simpelweg omdat het OS, de hardware en de bijbehorende apps mij makkelijk voorziet in mijn daily needs wat ik verwacht van een smartphone.

Voor bepaalde zaken heb ik sinds kort een Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime in gebruik. Ja, de Android versies van applicaties zijn over het algemeen beter en worden meer geüpdate; maar op een één of andere manier blijf ik altijd weer terug gaan naar WM10 ongeacht de gebruikte Android Launcher en/of Android editie (LineageOS vs MIUI bijvoorbeeld).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Hmm.. Raar iets net.

Ik kreeg een melding binnen terwijl mijn Lumia 950 XL gelocked was. Mobiel bleef trillen, gaf zwartbeeld en reageerde nergens op. Na een minuut maar de batterij verwijderd.

Is dit al eens eerder voorgekomen?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 15:04
mswp schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:05:
Hmm.. Raar iets net.

Ik kreeg een melding binnen terwijl mijn Lumia 950 XL gelocked was. Mobiel bleef trillen, gaf zwartbeeld en reageerde nergens op. Na een minuut maar de batterij verwijderd.

Die melding van lock niet.
Wel eens vastlopers gehad waarbij mijn 640 oneindig ging trillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mswp schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:05:
Hmm.. Raar iets net.

Ik heb het wel eens meegemaakt, maar dan was er bij mij een continue geluid te horen. Het komt echter zelden voor en ik denk ook te weten hoe dat komt, er is echter niet direct een oplossing voor om het te voorkomen verwacht ik (of je moet alles aan meldingen uit gaan schakelen). Het is gelukkig werkelijk een zeldzaamheid (bij mij dan).

De aan/uit knop ingedrukt houden langer dan 10 sec. voorkomt dat je de accu moet verwijderen, gedwongen reboot volgt er dan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

hardware-lover schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:39:
[...]

Ik heb het wel eens meegemaakt, maar dan was er bij mij een continue geluid te horen. Het komt echter zelden voor en ik denk ook te weten hoe dat komt, er is echter niet direct een oplossing voor om het te voorkomen verwacht ik (of je moet alles aan meldingen uit gaan schakelen). Het is gelukkig werkelijk een zeldzaamheid (bij mij dan).

De aan/uit knop ingedrukt houden langer dan 10 sec. voorkomt dat je de accu moet verwijderen, gedwongen reboot volgt er dan.
Ik hoop dat het ook zeldzaam is. Heb mijn geluid bijna nooit aanstaan, harde geluiden op onhandige plekken zal ik dus niet zo snel meemaken.

Wat is nu de oorzaak dan denk jij?

Ik had ook al geprobeerd hem een reboot te geven, maar dat wou niet. Misschien te ongeduldig.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mswp schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 06:51:
[...]

Ik hoop dat het ook zeldzaam is. Heb mijn geluid bijna nooit aanstaan, harde geluiden op onhandige plekken zal ik dus niet zo snel meemaken.

Ik had ook al geprobeerd hem een reboot te geven, maar dat wou niet. Misschien te ongeduldig.
Ik heb dit ook een keer meegemaakt, kreeg toen dacht ik een melding van WA binnen. Heb de telefoon kunnen reboten. Wat mij wel op dat de telefoon duidelijk harder kan trillen dan dat ie standaard doet. Jammer dat je dat niet kan instellen. Het zal wel iets meer stroom verbruiken, maar maak nu regelmatig mee dat ik het trillen niet voel, of dat het niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mswp schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 06:51:
[...]

Dat denk ik, dat laatste, het moet minimaal 10 seconden zijn.

Volgens mij gaat het fout als op het exact zelfde moment twee meldingen verwerkt moeten worden. Wat ik heb kunnen achterhalen wat dat een WA en nieuwe mail melding.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 15:04
Geeft een fabrikant eens een update, krijg je dit:

nieuws: HTC hervat uitrol Android 7.0 in Europa

Als ik dit dan weer lees (incl. de eerste reacties) dan ben ik toch ook wel weer erg blij met W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
St00mwals schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:31:
Als ik dit dan weer lees (incl. de eerste reacties) dan ben ik toch ook wel weer erg blij met W10M.
Sssttt niet verder vertellen.
Anders wil straks iedereen een Windows toestel en zijn wij niet uniek meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben dagen bezig geweest met het uitzoeken van een Android toestel voor mijn zoon, die wilde nu toch echt de overstap gaan maken vanaf WP8. Ik kan je zeggen dat dit beslist niet mee is gevallen, had ik een leuk toestel gevonden wat redelijk betaalbaar was, dan vond ik er vaak teveel negatieve ervaringen over dat ik de aankoop al niet meer aandurfde. Uiteindelijk is het iets totaal anders geworden v.w.b. merk en type, waar we in eerste instantie niet naar hadden gekeken. Nee, men wordt er beslist niet vrolijk van als men er eens goed induikt. Eigenlijk ben je op ieder platform schijnbaar beta-tester, en daarbij draaien ze je zonder blikken of blozen ook nog eens een poot uit als je niet even oplet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
hardware-lover schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:24:
Ik ben dagen bezig geweest met het uitzoeken van een Android toestel voor mijn zoon, die wilde nu toch echt de overstap gaan maken vanaf WP8. Ik kan je zeggen dat dit beslist niet mee is gevallen, had ik een leuk toestel gevonden wat redelijk betaalbaar was, dan vond ik er vaak teveel negatieve ervaringen over dat ik de aankoop al niet meer aandurfde. Uiteindelijk is het iets totaal anders geworden v.w.b. merk en type, waar we in eerste instantie niet naar hadden gekeken. Nee, men wordt er beslist niet vrolijk van als men er eens goed induikt. Eigenlijk ben je op ieder platform schijnbaar beta-tester, en daarbij draaien ze je zonder blikken of blozen ook nog eens een poot uit als je niet even oplet.
Je had moeten wachten op de Nokia 8 :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PinokkioTV schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:37:
[...]
Je had moeten wachten op de Nokia 8 :)
Ik kan dat nog steeds 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Wat is het uiteindelijk geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 14:20
YouTube: Lumia 950, W10M

Gelukkig is mijn 950 nog altijd rockingly stable met W10M... Ik hoop echt op een mooi Surface apparaat, ik kan me niet indenken dat Microsoft met Windows 10 de mobiele markt uit handen gaat geven. Wel las ik erover dat ze met een volgende telefoon eerst de devs aan boord willen trekken (en een stabiel product afleveren), voordat ze hem releasen. (ik denk om een 950 disaster te voorkomen hahaha)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

shiptronic schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:55:
Wat is het uiteindelijk geworden?
Die Android? Een Honor 8. Met zijn €355,- (Amazon), het meeste waar voor het geld (vond ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
barta123 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:34:

Gelukkig is mijn 950 nog altijd rockingly stable met W10M... Ik hoop echt op een mooi Surface apparaat, ik kan me niet indenken dat Microsoft met Windows 10 de mobiele markt uit handen gaat geven. Wel las ik erover dat ze met een volgende telefoon eerst de devs aan boord willen trekken (en een stabiel product afleveren), voordat ze hem releasen. (ik denk om een 950 disaster te voorkomen hahaha)
Voorlopig maken ze het alleen nog maar erger : https://mspoweruser.com/u...e-log-microsoft-accounts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dit lijkt minder met W10M te maken te hebben dan in eerste instantie lijkt?

dxdy • 8 minutes ago
is not only W10M devices, is also all WP8.1 devices no matter did make HR or WDRT

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Ik hoop ook voor het eind van het jaar een nieuw toestel. Mijn huidige abbo is dan aan vervanging toe en mobiel gaat dan ook altijd mee. Mijn L950XL is dan waarschijnlijk prima maar ik zelf ben aan vervanging toe.

Heb je toevallig een link naar het artikel waar je het over heb?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:17

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb een zakelijke telefoon, een 735 die nu 2 jaar oud is en op zich vervangen mag worden.
Probleem is alleen: hij doet het nog prima.

Je zou zeggen: if it aint broke, dont fix it. Maar zo simpel ligt het niet. Het aantal Windows toestellen neemt aardig af. Nu is er nog wat keuze wat verkrijgbaar, maar stel dat ik mijn 735 gewoon door blijf gebruiken en hij begeeft het over een half jaar, zijn er dan nog steeds Windows toestellen?

Dus in dat geval zou ik over moeten op een Android en ik ben al eens aan het kijken geweest voor een vervanger, maar ik ben aardig verwend met de 735: amoled scherm, draadloos laden, mooi formaat. Vind dat maar eens in Android voor onder de €300. De toestellen die ik tot nu toe gezien heb, hebben allemaal wel iets wat een beetje meh is. Dichtstbij komt misschien nog de product: Samsung Galaxy A5 (2016) maar dan zou hij wel te flashen moeten zijn met LineageOs want de standaard Samsungmeuk word ik ook niet vrolijk van.

Als ik dan kijk naar de 950, ik lees de reviews en ik luister naar 2 collega's die hem hebben dan is het wel duidelijk wat ik moet doen. Eigenlijk wel jammer voor mijn 735 want die doet het nog prima.....

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 23:07
Wel las ik erover dat ze met een volgende telefoon eerst de devs aan boord willen trekken (en een stabiel product afleveren), voordat ze hem releasen. (ik denk om een 950 disaster te voorkomen hahaha)
Geen devs zonder toestellen (en vooral gebruikers), geen gebruikers zonder toestellen (en vooral apps van devs).

Dit is een beetje het kip en ei verhaal... de enige manier om het op te lossen is door er veel geld tegenaan te gooien en blijven volhouden, iets wat Microsoft blijkbaar niet wou doen. Ondanks dat haalde sommige landen bijna 20% marktaandeel... het kon dus wel.

Ik bid ondertussen dat m'n 930 het blijft doen... ik zou echt niet weten wat anders te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Ik verwacht helemaal geen nieuwe telefoon van Microsoft, wel een opvolger van de telefoon - zoals we die kennen. Kijk, er is 1.000 keer gezegd dat Microsoft het niet kan winnen van Android en iOS. Ik had zelf al aan 1 keer genoeg om te begrijpen dat Microsoft die strijd heeft opgegeven. En omdat Microsoft zelf niks zegt, anders dan: er komt iets nieuws, blijven mensen maar volhouden - voor mij onbegrijpelijk - dat er een Surface Phone komt.

Die komt er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:33:
Ik verwacht helemaal geen nieuwe telefoon van Microsoft, wel een opvolger van de telefoon - zoals we die kennen. Kijk, er is 1.000 keer gezegd dat Microsoft het niet kan winnen van Android en iOS. Ik had zelf al aan 1 keer genoeg om te begrijpen dat Microsoft die strijd heeft opgegeven. En omdat Microsoft zelf niks zegt, anders dan: er komt iets nieuws, blijven mensen maar volhouden - voor mij onbegrijpelijk - dat er een Surface Phone komt.

Die komt er niet.
Dat wordt natuurlijk een woordenspelletje op deze manier; als er al een surfacedinges komt, dan zal ongetwijfeld een van de functionaliteiten zijn dat je ermee kan bellen. En omdat de surfacedinges wel 100 dingen kan, is bellen dus zo ongeveer 1% van de mogelijkheden, maar dat is bij de huidige smartphones ook al zo, dus daar zie ik niet zo heel veel verschil in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
P_Tingen schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:29:
[...]
Dat wordt natuurlijk een woordenspelletje op deze manier; als er al een surfacedinges komt, dan zal ongetwijfeld een van de functionaliteiten zijn dat je ermee kan bellen. En omdat de surfacedinges wel 100 dingen kan, is bellen dus zo ongeveer 1% van de mogelijkheden, maar dat is bij de huidige smartphones ook al zo, dus daar zie ik niet zo heel veel verschil in.
En dat spreekt tegen dat Microsoft de strijd tegen Android en iOS heeft opgegeven. Dus dat kan het niet zijn.

- Microsoft heeft de strijd tegen Android en iOS opgegeven
- Microsoft komt met de opvolger van de mobiele telefoon.

Geen woord Spaans bij.

En anders hadden we wel gelezen: We (Microsoft) geven de strijd tegen Android en iOS niet op maar komen met de opvolger van de Lumia's en dat zal iedereen doen verbazen.

Maar dat schrijven ze niet. Dus .... ik kan er niets anders van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:50:
[...]
En anders hadden we wel gelezen: We (Microsoft) geven de strijd tegen Android en iOS niet op maar komen met de opvolger van de Lumia's en dat zal iedereen doen verbazen.

Nee, en daarom schrijven ze misschien wel:

We maken helemáááál geen telefoon. Nee hoor mensen, niks te zien, gewoon doorlopen. We hebben alleen WELLLLL (tromgeroffel) de opvolgert van de telefoon. Jaja, mensen, het is me wat, vergeet telefoons, gebruik onze surfacedinges want die kan alles wat je maar wil. Inclusief - ehm - bellen.

Nou ja, niet helemaal in deze woorden natuurlijk, maar je snapt wel wat ik bedoel.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ze gaan weer terug naar de pocket pc, maar wel met een belfunctie. 😆

Hoe ze het ook willen noemen.
Kan je er mee bellen en past het in de zak, dan is het gewoon een mobieltje niet en niet minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:01

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 14:20
GerCor schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:50:
[...]

En dat spreekt tegen dat Microsoft de strijd tegen Android en iOS heeft opgegeven. Dus dat kan het niet zijn.

- Microsoft heeft de strijd tegen Android en iOS opgegeven
- Microsoft komt met de opvolger van de mobiele telefoon.

Geen woord Spaans bij.

Ik denk niet dat er ooit een 'serieuze' strijd is geweest voor Microsoft tegen Apple en Google... Vanaf WP8.1 tot nu is het altijd maar halfbakken geweest, omdat er altijd al een app-gap is geweest, dat gaat ook niet veranderen. Tenzij ze met echte USP's gaan komen (waar WP8.1 @ Lumia 920 dat wel had, gratis overal offline navigatie, OIS met een knaller van een camera, draadloos laden)

Maar de 950? Die had bugs. Ja, zo gooi je je marktaandeel wel om zeep, zeker als je ook bugs introduceert bij telefoons die van 8.1 naar W10M gaan. Nee het is goed dat ze in 2016 niks nieuws meer hebben uitgebracht.
Het zou beter zijn het OS door te ontwikkelen en dan met echt interessante hardware te komen. Want ja, waarom zou je meedoen in een strijd waar welgeteld elke fabrikant verliezen lijdt? Jaja, Apple en Samsung, maar de horizon bedekt een veel breder gebied.

Mijn Surface Pro 4 kan ook nooit vervangen worden door een iPad Pro, terwijl mijn SP4 echt zo'n overvolle appstore heeft als dat ding. (dus er missen vast wel microscopische programmaatjes)

Er komt geen budgettoestel, er komt geen vervolger van de 950. Er wordt alleen iets uitgebracht dat de markt zal veranderen, zoals met de Surface Studio en de Surface Pro-reeks is gedaan. Daar is (wat mij betreft) ruimte genoeg voor binnen de smartphonemarkt.

Wisten jullie trouwens dat een iPhone geen verbinding kan maken met bluetooth-apparaten via NFC? Ik ook niet, tot ik het vorige week op 2 6S'en, een 7 en een 6+ probeerde. Weet je trouwens hoe swype-gestures in Safari zitten? Juist, je moet van uiterst links vegen om naar de vorige pagina te gaan. ;)

En trouwens, Satya Nadella is geen Steve Ballmer, die met Nokia wel even dacht Apple aan de kant te schoppen... Grapjas. Maar Apple is al jaren niet vernieuwend meer met de iPhone, waar de eerste dat toch echt wel was. Maar een ding weet ik zeker, de iPhone 7 mist heel veel zaken die mijn Lumia 920 in 2012 al had. Wat dan?
Draadloos laden, een met handschoenen bedienbaar beeldscherm, OIS (inmiddels wel aanwezig, maar heel erg laat), NFC-ondersteuning voor bluetooth connecting. Want veiligheid. Quickcharging ontbreekt trouwens ook, met de lader van de 830 laadde mijn 920 70% per uur, de iPhone doet er een stuk langer over ;)

[ Voor 12% gewijzigd door barta123 op 06-02-2017 19:30 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 145867

barta123 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:26:
[...]
En trouwens, Satya Nadella is geen Steve Ballmer, die met Nokia wel even dacht Apple aan de kant te schoppen... Grapjas. Maar Apple is al jaren niet vernieuwend meer met de iPhone, waar de eerste dat toch echt wel was. Maar een ding weet ik zeker, de iPhone 7 mist heel veel zaken die mijn Lumia 920 in 2012 al had. Wat dan?
Draadloos laden, een met handschoenen bedienbaar beeldscherm, OIS (inmiddels wel aanwezig, maar heel erg laat), NFC-ondersteuning voor bluetooth connecting. Want veiligheid. Quickcharging ontbreekt trouwens ook, met de lader van de 830 laadde mijn 920 70% per uur, de iPhone doet er een stuk langer over ;)
Wat je hier allemaal opnoemt was het werk van Nokia. Als je dan een Nokia had uitgebracht met Android had die dat ook allemaal + de bouwkwaliteit van Nokia.

Maar ik ken mensen in Finland, laten we zeggen dat de Nokia mobile divisie volledig afgeschreven is en zowat alle mensen op straat zijn gezet. Ik had echter wel gehoord dat de technische sector daar redelijk aantrok en veel startups opgezet waren en dit werd actief door de overheid ondersteund. Praktisch iedereen is weer aan het werk. Dat scheelt daar wel.

Het is eigenlijk zonde dat zo'n mooi merk met zulke goede engineering + marketing als Nokia ten onder is gegaan aan een OS wat gewoon destijds nooit mee kon lopen. Het had anders gekund.
Ik bedoel, niemand ontkend de prachtige hardware van de Lumia 800 en daarboven. Al moet ik zeggen dat de Lumia 950 weer een afgang is qua kwaliteit. Maar dat was ook in de tijd gemaakt dat ze Nokia aan het afschrijven waren en mensen op straat zetten. Dat motiveert ook niet echt binnen een bedrijf.

Jammer, dan had Microsoft beter Nokia niet kunnen kopen. Maar goed, de Nokia holding heeft er een centje bij door de verkoop en focused zich op andere zaken nu. Finse bedrijven zijn heel pragmatisch en pakken kansen en veranderen heel makkelijk van Focus. Kijk maar wat Nokia allemaal maakte en mee begon... heeft totaal niks met telefoons te maken, en dat is heel normaal voor finse bedrijven. Ik betwijfel of Nokia nog wel terug wil komen... Ik denk dat ze zelf ook wel inzien dat de markt nu heel lastig is en verzadigt. Je moet nu tegen twee grootmachten opbotsen die gigantisch zijn geworden.

Nokia was verantwoordelijk voor de top marketing waar de marktaandeel groei van Windows Phone in zat. Niet Microsoft. Nokia gaf waarde aan WP want zelf had het niet veel functionaliteit in de WP7 tijdperk. Nokia heeft echt zich uit de naad gewerkt voor Microsoft. Maar Microsoft heeft zelf nooit echt goed achter zijn product gestaan. Laksheid van Microsoft is voornamelijk de kern van de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Anoniem: 145867 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:20:
[...]

Wat je hier allemaal opnoemt was het werk van Nokia. Als je dan een Nokia had uitgebracht met Android had die dat ook allemaal + de bouwkwaliteit van Nokia.
Goed verhaal, alle credits voor het oude Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Erg jammer dat het geweldige Nokia gekocht is door Microsoft, net toen Microsoft een nieuwe CEO kreeg die dacht het gelijk maar weer even te verknallen.

Het had gewoon echt wat kunnen worden, dat weet ik zeker. In Europa bijna dubbele cijfers marktaandeel, in sommige landen zelfs meer dan iOS. Hoe het dan bij Satya Nadella opkomt om dat in 2 jaar weg te werken weet ik niet, maar merkwaardig is het wel.

Ballmer had met de aankoop van Nokia wel geprobeerd de strijd aan te gaan, bij hem had ik daarnaast ook meer het gevoel dat hij echt om WP gaf, en er wat van wou maken. Door Nadella is er geen selling point meer over door z'n software en services overal strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36

nwagenaar

God, root. What's the differen

Mijn vermoeden is dat Satya Nadella heeft geprobeerd om de aandeelhouders op korte termijn te vriend te houden nadat hij het roer overnam. Het gevolg hiervan was dat Windows Mobile/Phone het slachtoffer werd van een aanpassing in de lange termijn planning van bepaalde strategieën.

Bovendien was Windows Mobile/Phone al een rare eend in het productportfolio van MS. Gevalletje van take your losses, afstoten en zo snel mogelijk afschrijven.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
Ik betwijfel het. Satya heeft niets anders gedaan dan doorzetten wat onder Ballmer al was ingezet. Alleen de wisseling van CEO is een mooi moment om alles naar buiten toe ineens om te gooien. Je hebt dan namelijk nog geen bagage.

Overigens, de enigste reden waarom Ballmer Nokia heeft gekocht is dat ze afhankelijk waren van Nokia op dat moment op mobiel vlak en Nokia vrij openlijk sprak over mogelijke plannen om buiten het Windows eco-systeem te shoppen. Dat zou echt meteen MS compleet uit de race hebben gehaald en dat kon MS zich niet veroorloven. MS zat daar in eenzelfde positie als Google op Social Media gebied: enorm achterlopen, maar niet kunnen veroorloven het niet te doen en dus miljarden spenderen om er achteraan te hobbelen.

Waar Satya overigens wel in is geslaagd is de publieke opinie van MS om te buigen. Het was echt not done om trots te zijn op dat je werkt bij MS of om te zeggen dat je MS producten gebruikte, maar dat zie je langzamerhand ombuigen. Dat is iets wat ook echt nodig was, anders was MS een volgende Oracle of IBM geworden..

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 07-02-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Gister weer iets raars. Ineens vastloop op zwart scherm. Kon helemaal niks meer. Een tijdje laten liggen maar niks veranderd. Toen uitknop poosje ingedrukt maar deed niks, ook geen trillingen. Sof reset wou ook niet. Ook geen trillingen.

Vervolgens maar batterij er uit en er in en hij deed alles weer normaal.

Wel had ik af en toe dat ik hem niet van vergrendel scherm afkreeg, alleen met dttw. Meestal was dit weg naar 3/4 keer.

Ik hoop niet dat dit een hard reset betekend.. Even afwachten nog.

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:55
Check de update van Whatsapp voor W10M van vanavond. Echt strak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

FreshM schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:08:
Check de update van Whatsapp voor W10M van vanavond. Echt strak!
Ziet er inderdaad een stuk beter uit ja! Check hier voor meer info:
https://mspoweruser.com/w...s-photo-attachment-limit/

[ Voor 11% gewijzigd door P_Tingen op 09-02-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
*baalt* M'n Lumia 650 laadt niet meer op sinds gisteren. Gezien het echt van het een op het andere moment gebeurde na een plotseling reboot (update?) heb ik stille vermoedens dat het softwarematig is. De accu is nu alleen dus wel compleet leeg.

- Kan iemand mijn vermoeden bevestigen/ontkrachten? (lees wel wat verhalen uit 2016 van soortgelijk gedrag, maar nog niets recents... misschien kunnen al die mensen niet online :+ )
- Als dit niet te fixen valt, wat ga ik dan kopen? De 650 begon steeds meer bugs te vertonen (o.a. het heel irritante donkere scherm als ik vanuit het lockscherm een melding open en dan de code intoets. Moest het scherm dan ineens eerst bewust uitzetten, weer aan, code, melding openen).

Shortlist tot nu toe:
- Archos 50 Cesium dualsim (minder krachtig dan de 650, maar gewoon eens een ander merk, misschien gaat het beter?)
- Acer Liquid Jade Primo (mooi, maar prijzig, en wil ik dat nog wel investeren in een OS dat Microsoft voor mijn gevoel de nek om aan het draaien is?)
- Huawei P8 Lite (en dan zou ik dus m'n ooit zo geliefde OS verlaten voor iets dat het eigenlijk ook niet is.. maar wel werkt :( )

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

kakanox schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:09:
*baalt* M'n Lumia 650 laadt niet meer op sinds gisteren. Gezien het echt van het een op het andere moment gebeurde na een plotseling reboot (update?) heb ik stille vermoedens dat het softwarematig is. De accu is nu alleen dus wel compleet leeg.

- Kan iemand mijn vermoeden bevestigen/ontkrachten? (lees wel wat verhalen uit 2016 van soortgelijk gedrag, maar nog niets recents... misschien kunnen al die mensen niet online :+ )
- Als dit niet te fixen valt, wat ga ik dan kopen? De 650 begon steeds meer bugs te vertonen (o.a. het heel irritante donkere scherm als ik vanuit het lockscherm een melding open en dan de code intoets. Moest het scherm dan ineens eerst bewust uitzetten, weer aan, code, melding openen).

Shortlist tot nu toe:
- Archos 50 Cesium dualsim (minder krachtig dan de 650, maar gewoon eens een ander merk, misschien gaat het beter?)
- Acer Liquid Jade Primo (mooi, maar prijzig, en wil ik dat nog wel investeren in een OS dat Microsoft voor mijn gevoel de nek om aan het draaien is?)
- Huawei P8 Lite (en dan zou ik dus m'n ooit zo geliefde OS verlaten voor iets dat het eigenlijk ook niet is.. maar wel werkt :( )
Wat dacht je van een (insert tromgeroffel) 650!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
P_Tingen schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:38:
[...]

Wat dacht je van een (insert tromgeroffel) 650!
Zou inderdaad dezelfde nog een keer kunnen kopen, maar zeker gezien ik sterk de indruk heb dat m'n huidige 650 (wat trouwens een DS is) door een software-issue niet wil laden heb ik daar niet zoveel zin in.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

kakanox schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:42:
[...]
Zou inderdaad dezelfde nog een keer kunnen kopen, maar zeker gezien ik sterk de indruk heb dat m'n huidige 650 (wat trouwens een DS is) door een software-issue niet wil laden heb ik daar niet zoveel zin in.
Begrijpelijk, maar als het een 650-gerelateerd probleem is, dan zou je toch meer gevallen moeten vinden op internet? Die zijn er niet volgens jezelf, dus dan denk ik dat het een gevalletje single-bad-luck is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kakanox schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:42:
[...]
Heb je al geprobeerd om het toestel aan de PC te hangen met WDRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
P_Tingen schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:43:
[...]

Begrijpelijk, maar als het een 650-gerelateerd probleem is, dan zou je toch meer gevallen moeten vinden op internet? Die zijn er niet volgens jezelf, dus dan denk ik dat het een gevalletje single-bad-luck is
Ik vind wel dit soort berichten:
Lumia 550 that's dead and won't charge

En dan ook over de 650. Het zal zowel niet de eerste keer zijn dat ik iets als eerste heb, als dat het niet de eerste keer is dat Microsoft een bug her-introduceert.
ardvark99 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Nee, dat ga ik zo even proberen. Nu even andere prioriteiten (aan het werk, maar de telefoon is ook m'n werktoestel..)

[ Voor 18% gewijzigd door kakanox op 09-02-2017 10:58 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
ardvark99 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Toch direct even geprobeerd. Hij hangt aan de PC, maar wat ik ook probeer, hij springt niet aan (alleen aan knop, vervolgens aan knop + volume down geprobeerd, en zelfs aan knop + volume down + volume up).

Er knippert alleen een batterijtje.
Kijk overigens net op B2X, blijkt dat het toestel gewoon nog garantie heeft! Ik probeer het dus even via die weg.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:46
En zo (Nb hard reset; fabrieksinstellingen);
•Press Power button to turn off your Lumia 650 mobile phone;
•Once powered down, press the Power Button once;
•After that press and hold the Volume Down button on the phone;
•Release the sound key when you see exclamation mark on the screen;
•Next press the buttons in this exact order: Volume Up -> Volume Down -> Power button ->Volume Down.

[ Voor 4% gewijzigd door Baserk op 09-02-2017 13:11 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

@Kakanox:

Met een Android-telefoon heb ik soortgelijk iets op kunnen lossen door de batterij eruit te halen, vervolgens de aan-en-uit-knop 15sec ingedrukt te houden (zodat echt alle spanning weg is) en vervolgens de batterij te herplaatsen.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Let op:
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.