Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:13
GerCor schreef op zondag 12 mei 2019 @ 06:50:
Je moet alleen geen contactpersonen koppelen want dan ben je de lul.
Hoe bedoel je dat specifiek? Ik heb mijn contact personen opgeslagen in mijn Microsoft account en die wil ik ook koppelen met Android contact personen (bellen, mailen, etc.).

Gaat het daar dan fout? Of bv. de mix met contact personen in het Microsoft - en Google account?

Binnenkort moet ik en de familie maar eens over van de Windows 10 mobile smartphones. Gaan we doen met Android One en Microsoft Launcher en Office365 abonnement.

Dan de kunst om zoveel mogelijk Google troep uit te zetten in de smartphones en Google accounts, al is dat vast een wassen neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 13:21
rookie no. 1 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:05:
[...]

Hoe bedoel je dat specifiek? Ik heb mijn contact personen opgeslagen in mijn Microsoft account en die wil ik ook koppelen met Android contact personen (bellen, mailen, etc.).

Gaat het daar dan fout? Of bv. de mix met contact personen in het Microsoft - en Google account?
Daar gaat het - bij mij - fout inderdaad. Super RUK. En dan elke keer als je 'contacten' opent op de Android de vraag om dubbele contacten te koppelen.

:( :( :( :( :( :( :(

Meer een Microsoft dingetje want dat had ik met W10(M) ook hoor. Voer ik de handel in op mijn PC ….. ehm, ik weet niet hoe Microsoft het bedacht heeft maar het is totaal waardeloos. En dan contacten op Android gebruiken voegt niks toe aan een oplossing.

EDIT: je kunt zoveel mogelijk Google troep uitzetten maar gewoon niet gebruiken is natuurlijk net zo makkelijk. Ik gebruik het ook niet.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 15-05-2019 01:10 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

rookie no. 1 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:05:
[...]

Werkt prima hoor. Gewoon in de contacten app je outlook account als default zetten. Contacten die ik op mobiel maak komen netjes online/app pc/etc en vice versa.
En eventueel bij je Google account de synchronisatie uitzetten van de dingen die je niet bij Google gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 15-05-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Zou het? Ik kan de vinger er niet opleggen maar ik vermoed dat het euvel bij Skype ligt. Ook van Microsoft Vorige week een update van Outlook (voor Android). Ik kijk toevallig in contacten: staat mijn broer er maar liefst 14 keer in. En netjes 14 keer onder elkaar. Daarnaast nog wat dubbele.

Kijk je in Outlook bij agenda, personen en e-mail. Kun je bij personen kijken. Daar zie ik personen staan die ik niet eens in mijn contacten heb staan en van de personen waarvan ik wel een afbeelding heb, ontbreekt de afbeelding. Ooit een keer contact gehad met iemand uit Frankrijk, voor het vertalen van een App in het Nederlands. Alle correspondentie met die persoon verwijderd, want ik doe niks meer met W10M. Hij komt nergens voor in Outlook, behalve bij personen in Outlook agenda en mail. NIET TE VERWIJDEREN..

Dus, als je dat negeert, is alles verder prima met Android.

EDIT: O ja. Ik zat destijds op het forum van Microsoft. Dus, het speelde al bij de Lumia 950, ik gevraagd hoe het precies zit. Antwoord: 'wij ondersteunen W10M niet meer'. ;w

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 15-05-2019 11:39 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

@GerCor in het begin wel wat dubbele contacten gehad (toen ik net over was naar Android) en dat kwam inderdaad door verschillende applicaties.
Bijvoorbeeld mijn dochter 3 keer, 1 met enkel haar 06nummer, 1 met enkel haar mailadres en 1 via haar skype.
Keertje voor gaan zitten en via de webinterface bij Outlook alles goed gezet, zodat alle info bij elkaar in 1 contact zit, en sindsdien gaat het prima.
Kijk je in Outlook bij agenda, personen en e-mail. Kun je bij personen kijken. Daar zie ik personen staan die ik niet eens in mijn contacten heb staan
Wat betreft personen die vanzelf erbij komen, kan zijn dat je op Windows10 (pc/laptop) in de contacten app het vinkje aan hebt staan bij " Contacten met wie je onlangs hebt gecommuniceerd automatisch toevoegen".
En dat die niet (makkelijk) terug te vinden zijn in de contacten op mobiel zal liggen aan het feit dat die contacten geen 06nummer hebben maar enkel een mailadres.
EDIT: O ja. Ik zat destijds op het forum van Microsoft. Dus, het speelde al bij de Lumia 950
Dan ligt het probleem in ieder geval niet aan Android? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 15-05-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Misschien niet helemaal on topic, maar er zit weer wat schot in Windows 10 on ARM op de 950XL :)
https://mspoweruser.com/t...s-10-on-arm-lumia-950-xl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:36:
[...]GPS / navigatie is een ramp met de kaarten-app (ook 3rd parties), en toch... en toch blijf ik het gebruiken.
Wel tegen die GPS problemen liep mijn ega al een tijd tegen aan, hij deed het gewoon niet meer, terwijl een GPS track programma om de coordinaten te zien het wel deed.
Het GPS probleem komt bij Win10 op de Win phones vaker voor, hier gaat het om een Nokia Lumia 830.

Had geen zin in een totale reset met de recovery tool, want daar sturen de mensen bij de vele vragen hierover op de MS forums op aan.

Wat heb ik uiteindelijk gedaan: Sygic routeplanner werkte wel maar de vrije versie is te beperkt.
Vervolgens heb ik een stuk of 5 app geïnstalleerd uit de MS store die min of meer routen zouden kunnen plannen, waar van Waze de duidelijkste was, maar het niet deed..... ook geen GPS en zelfs geen netwerk... terwijl op de achtergrond WA gewoon werkte. Had de hoop dat een van de programma's het defect zou fixen/repareren....

En... nadat ik ze allemaal weer gedeïnstalleerd had.... werkte de Kaarten routeplanner weer... met GPS....!
Was vergeten het testje ook nog te doen na de laatste app, dus Waze zou de verantwoordelijke kunnen zijn, maar zeker weet ik dat niet..

Mijn ega gaat de komende dagen telkens als ze weg gaat met de auto hem ff testen... want over een paar weken heeft ze hem echt een keer nodig... De eerste heb ik nog gedaan door een echte cold boot te doen en buiten bereik van onze wifi hem de route laten opzoeken.

Give it a try ... als je ook zo een probleem hebt....

Win 10 phone vanaf 10 december 2019 het einde van de ondersteuning voor Windows 10 Mobile, dus in de loop van begin volgend jaar uitkijken naar een andere mobiel, dan is ie 4,5 jaren jong, eigenlijk wel jammer want ze is er goed mee vertrouwd en de 830 maakt echt hele mooie foto's wat toen de doorslag gaf om hem te koken icm de nette prijs (250 euro), had nog best een paar jaar meegekund.....

Wrs een Android type als opvolger, de Iphones hebben zich voor velen uit de markt geprijsd.... 8)7
De prijs/kwaliteit balans is compleet zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:39

P_Tingen

omdat het KAN

Als dataverbruik geen probleem is, kun je ook nog overwegen Google maps te gebruiken. Ik heb dat een tijdje gedaan op mijn 735. Google maps is zelfs als pwa te installeren.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Kreeg hem tot nu toe niet werkend, heb ook wel gelezen dat Google MS niet support in deze...soms zelfs blokkeert ("app-wise"...)
Kan het nu nog een keer proberen of er samenhang is met wat nu opgelost is... en dat lijkt echt een Win10 phone issue te zijn als je zo online leest. Maar de ega is nu op pad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@route99, je kunt Mapfactor ook eens (laten) proberen, met de gratis up to date Openstreet kaarten.
Dat is iig meer een navigatie-app dan Kaarten dat eigenlijk is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Zal hem nog even testen, Kaarten liet het vanmorgen dus onderweg vreemd genoeg toch weer afweten, vanavond naar kijken den dan kijken of die optie wil. Tnx voor de tip, dacht niet dat ik die getest had (de namen lijken zo op elkaar met route... en nav...... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

route99 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:21:
Zal hem nog even testen, Kaarten liet het vanmorgen dus onderweg vreemd genoeg toch weer afweten, vanavond naar kijken den dan kijken of die optie wil. Tnx voor de tip, dacht niet dat ik die getest had (de namen lijken zo op elkaar met route... en nav...... :( )
Je kunt binnen die app kiezen voor de betaalde kaarten (TomTom), of voor de gratis Openstreet kaarten. TomTom heeft zijn kaarten-aanbod echter teruggetrokken, dus je moet altijd voor de gratis kaarten optie kiezen binnen de app.

@route99, net = niet denk ik?

Dan lijkt er structureel wat mis te zijn met het toestel of met de installatie van het OS zelf.

Er zijn wel apps waarmee je de gps ontvangst kunt controleren, maar dat zou met de navigatie-programma's net zo goed moet kunnen.

Ik neem aan dat de locatie-service op actief staat ingesteld?

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2019 23:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Bij Mapfactor werkt de GPS ook niet... wordt nog een hele klus... de test fase duurde niet lang.....

Edit: Kwam er achter dat het GPS tooltje de data uit de zendmast haalt en niet van de GPS....
Dus de hele GPS ligt op haar gat en dan is het logisch dat er weinig gebeurt..
Het is een algemeen probleem, nog maar eens kijken en een complete reset lost ook lang niet altijd alles op.
Jammer dat de cellular-GPS-support het blijkbaar bij Maps en andere navigatoren het ook laat afweten.
Ze heeft hem niet echt veel nodig en daarom is het een beetje blijven liggen.

[ Voor 70% gewijzigd door route99 op 01-06-2019 23:24 . Reden: typo... net=niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 10:25
kreeg vandaag bij openen Whatsapp een bericht dat het afgelopen is op 31-12-2019. Wisten we al natuurlijk, maar nu dus als harde tekst op de telefoon (HP X3)

geen ondersteuning, sterker nog het werkt gewoon niet meer op ons OS :(

Tja heb whatsapp wel nodig voor mijn werk. Dus eind van het jaar dan toch maar over. denk naar Nokia, gezien die redelijk bloatware OS hebben.

maar wat is het toch jammer he beste tweakers. ;(

cheers
Stan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Stanevo6 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:23:
kreeg vandaag bij openen Whatsapp een bericht dat het afgelopen is op 31-12-2019. Wisten we al natuurlijk, maar nu dus als harde tekst op de telefoon (HP X3)

geen ondersteuning, sterker nog het werkt gewoon niet meer op ons OS :(

Tja heb whatsapp wel nodig voor mijn werk. Dus eind van het jaar dan toch maar over. denk naar Nokia, gezien die redelijk bloatware OS hebben.

maar wat is het toch jammer he beste tweakers. ;(

cheers
Stan
Welnee. Na een week ben je W10M vergeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stanevo6
@GerCor een eer voor mij dat jij op mij reageert. :)

Ik hoop het en zal aan je denken en zal je / jullie op de hoogte houden. maar ik blijf echt tot 31-12-2019 hahahahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stanevo6 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:51:
@GerCor een eer voor mij dat jij op mij reageert. :)

Ik hoop het en zal aan je denken en zal je / jullie op de hoogte houden. maar ik blijf echt tot 31-12-2019 hahahahaha
Het was al wat eerder aangekondigd in de app; hardware-lover in "[WhatsApp voor Windows Phone] Ervaringen & Discussie" maar sinds gisteren ook met de melding dat ie na 1 juli waarschijnlijk niet meer als app in de store te vinden is.

@GerCor kan mooi l@llen 8) , ik heb er al een tijdje een ander toestel naast, maar ik ga dit OS (maar vooral mijn toestel) zeker wel missen ja :'(

Overigens is het geen toeval dat ie in dit topic blijft reageren, hij wil hier simpelweg als KarmaKoning te boek blijven staan :+

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 13-08-2019 23:53 . Reden: woord van 2019, KarmaGeil :) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:05:

@GerCor kan mooi l@llen 8) , ik heb er al een tijdje een ander toestel naast, maar ik ga dit OS (maar vooral mijn toestel) zeker wel missen ja :'(
Het OS ja. Want verder is er niks meer over. >:)
hardware-lover schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:05:
Overigens is het geen toeval dat ie in dit topic blijft reageren, hij wil hier simpelweg als KarmaKoning te boek blijven staan :+
Interesseert mij geen hout. Karmakoning op Tweakers? Lekker belangrijk. Je kunt er nog geen gebakken visje voor halen bij de Urker Vishandel.

Kruiden erop? Tuurlijk, lekker hoor.

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 20-06-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
@hardware-lover

welk toestel heb jij er al een tijdje naast als ik vragen mag?

ik zit te denken aan een Nokia, omdat je dan een vrij "kaal" os krijgt. tips? :9~ ;)

Ps.
Hp eliteX3 van mij gaat minder draaien. Ineens al mijn internet favorieten weg, alles staat toch op synchroniseren. heel vreemd allemaal. maar man wat ga ik dit OS missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Stanevo6, ik heb mij in de vingers gesneden met dit toestel, na een half jaar op de markt te zijn werd deze al niet meer van updates voorzien. Maar ja, Android hè, dus maakt dat geen drol uit, apps in overvloed, ook voor een toestel wat al geruime tijd niet voorzien is van beveiligingsupdates.

Wel standaard voorzien van een lekkere lederen achterkant, dat dat weer wel ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Thx @hardware-lover ik ga mij eens verdiepen in een goedkopere Nokia.

keep you informed. hhaha top weekend allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Done....

[ Voor 217% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2019 20:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:44
Ha! Ik ben allang weer terug op 8.1, gaat de batterij veel langer mee ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Brent schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:33:
[...]
Ha! Ik ben allang weer terug op 8.1, gaat de batterij veel langer mee ;)
Dan zit je hier in het verkeerde topic :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
hardware-lover schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:36:
[...]

Ik zat hier ooit voornamelijk om te zien of 10 al eens wat beter met de accu omging. Dat is helaas nooit gebeurd, en ~12u is me toch echt te veel (en wordt natuurlijk niet meer mettertijd). Ik vrees echter dat het 8 topic nog veel doder is dan deze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Brent schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:38:
[...]
Ik zat hier ooit voornamelijk om te zien of 10 al eens wat beter met de accu omging. Dat is helaas nooit gebeurd, en ~12u is me toch echt te veel (en wordt natuurlijk niet meer mettertijd). Ik vrees echter dat het 8 topic nog veel doder is dan deze :P
Op een van oorsprong W10M apparaat lijken er die accu issues niet te zijn? Daarmee is ook geen vergelijk te maken natuurlijk, die hebben altijd op W10M gezeten.

Overigens heb ik gisteren weer een WP81 toestel tot leven gewekt, dat ga ik waarschijnlijk gebruiken om mijn W10M Whatsapp historie over te zetten naar Android. Dat is met een W10M toestel een hels karwei en gaat via WP81 stukken eenvoudiger (naar het schijnt).

Het WP81 topic is idd morsdood, dit topic is met zijn laatste stuiptrekkingen bezig ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:52
hardware-lover schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:36:
[...]

Bovendien zijn de telefoons die nu nog ondersteuning krijgen van Microsoft (lees: die updates voor Windows 10 Mobile) af fabriek geleverd met Windows 10 Mobile en kunnen onmogelijk Windows Phone 8.1 draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 10:06
Een mooi nostalgisch verhaal als afsluiter van dit (ooit zo) mooie topic ;w

reviews: Een vaarwel aan het mobiele Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Werken push notificaties eigenlijk nog na deze datum? Als ik het goed begrijp moet microsoft voor sommige functionaliteiten nog servers in de lucht houden? Ik ben al een tijdje over op Android maar mijn schoonvader wil zo lang mogelijk zijn toestel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ik heb Mobile Voip op de Nokia 830 gezet, kunnen we hem in huis via Wi-Fi nog als VOIP telefoon gebruiken.
De Voip app komt uit de store. Als dat gaat bevallen, heeft ie een 2e leven.
Tis iig makkelijk dan een 2e DECT set want al die "5600 poorten" worden meer en meer geblokkeerd op de router. Moet nog een keer uitzoeken of het goed zou werken via een virtuele gateway, in Duitsland zit daar een gratis club voor, alleen eenmalig wat voor de inschrijving (naam ff ontschoten).
We hebben FreeVoipDeal, ook voor bellen naar mobiel erg goedkoop, veel goedkoper dan Voipbuster.

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 27-11-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Admiral Freebee schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:01:
Werken push notificaties eigenlijk nog na deze datum? Als ik het goed begrijp moet microsoft voor sommige functionaliteiten nog servers in de lucht houden? Ik ben al een tijdje over op Android maar mijn schoonvader wil zo lang mogelijk zijn toestel houden.
Push notificaties van wat bijvoorbeeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35
St00mwals schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:37:
Een mooi nostalgisch verhaal als afsluiter van dit (ooit zo) mooie topic ;w

reviews: Een vaarwel aan het mobiele Windows
Leuk artikel inderdaad, heel jammer dat Windows Phone/Mobile het niet gered heeft. Ik heb jaren met veel plezier met Windows Phone gewerkt, vanaf de Lumia 800 en daarna de Lumia 920 en 640 XL. Mooie telefoons en werkte lekker snel :'(

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:36:
[...]

Push notificaties van wat bijvoorbeeld?
Alles zowat. Updates van live tiles en notificaties van apps zoals WhatsApp hebben een service van Microsoft nodig om te werken. Iets gelijkaardigs bestaat op Android ook. Voor Windows phone 7.5 en 8.0 is de stekker er al uitgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
route99 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:52:
Ik heb Mobile Voip op de Nokia 830 gezet, kunnen we hem in huis via Wi-Fi nog als VOIP telefoon gebruiken.
De Voip app komt uit de store. Als dat gaat bevallen, heeft ie een 2e leven.
Tis iig makkelijk dan een 2e DECT set want al die "5600 poorten" worden meer en meer geblokkeerd op de router. Moet nog een keer uitzoeken of het goed zou werken via een virtuele gateway, in Duitsland zit daar een gratis club voor, alleen eenmalig wat voor de inschrijving (naam ff ontschoten).
We hebben FreeVoipDeal, ook voor bellen naar mobiel erg goedkoop, veel goedkoper dan Voipbuster.
Ben benieuw naar je ervaring, als je ons op de hoogte kan houden: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Admiral Freebee schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:43:
[...]
Alles zowat. Updates van live tiles en notificaties van apps zoals WhatsApp hebben een service van Microsoft nodig om te werken. Iets gelijkaardigs bestaat op Android ook. Voor Windows phone 7.5 en 8.0 is de stekker er al uitgetrokken.
Die is er vorig jaar al uitgegaan voor beide platformen, en of de kreet "al" van toepassing is, is en beetje twijfelachtig gezien de introductie van die beide OS-en. Ik heb nog geen aankondiging gezien van het stopzetten voor het WP8.1 / W10M platform. Dat dit vroeg of laat gaat gebeuren is zonder twijfel een zekerheid, maar ik verwacht toch nog minimaal één jaar ondersteuning.

Voor Whatsapp is het al niet meer nodig binnenkort ;w

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 27-11-2019 15:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
hardware-lover schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:41:
[...]

Die is er vorig jaar al uitgegaan voor beide platformen, en of de kreet "al" van toepassing is, is en beetje twijfelachtig gezien de introductie van die beide OS-en. Ik heb nog geen aankondiging gezien van het stopzetten voor het WP8.1 / W10M platform. Dat dit vroeg of laat gaat gebeuren is zonder twijfel een zekerheid, maar ik verwacht toch nog minimaal één jaar ondersteuning.
Al is het niet officieel, de Store is al bijna 2 weken down voor 8.1: https://answers.microsoft...c2-4d5c-9a0e-e6d8317f6f07

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 27-11-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Brent, dat was al aangekondigd, echter vroeger gebeurd dan toegezegd blijkbaar. Overigens krijg je op een W10M mobiel ook eerst een foutmelding sinds enige tijd als je de eerste keer de Store app opstart. Deze werkt echter na het wegklikken van die melding. Mogelijk heeft dit met het overlijden van de WP81 store te maken.

Edit: blijkbaar is het toch nog niet zover: Anoniem: 498327 in "[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen"

V.w.b. het W10M OS: https://support.microsoft...mobile-end-of-support-faq

Vooral deze tekst maakt het e.e.a. nogal onvoorspelbaar "...blijven mogelijk nog..." :+

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2019 13:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Brent schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:31:
[...]Ben benieuw naar je ervaring, als je ons op de hoogte kan houden: _/-\o_
Een ding is zeker: uitbellen gaat prima met de app, gebeld worden ook via de Wi-Fi nog steeds het probleem dat FreeVoipdeal het afhandelt via de 5600 poort.. die is gereserveerd, zoals het mooi noemen ipv geblokkeerd oor T-Mobile, maar ook bij andere providers is dat zo geregeld.
Dus als ik een keer tijd heb moet ik me een keer verdiepen in de settings van die virtual phone gateway in DE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oké mensen, D-Day, of beter gezegd, final P-Day 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:18

Punkrocker

Mostly harmless

hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:20:
Oké mensen, D-Day, of beter gezegd, final P-Day 🤡
Sterkte....

:P

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

OK Die Hards, last one down, that's it..... :')

Countdown;

Juli beveiligingsupdate is live
Augustus beveiligingsupdate is live
September beveiligingsupdate is live
Oktober beveiligingsupdate is live
November beveiligingsupdate is live
December beveiligingsupdate is live << Installatie verliep probleemloos

Afbeeldingslocatie: https://www.neeal.co.uk/wp-content/uploads/2019/03/looney-tunes-end-credit-thats-all-folks.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Gloeiende, gloeidende, ik kan me er nog steeds over opwinden: eeuwig zonde hoe het is gegaan en waar we nu mee blijven zitten!!!

Op naar hopelijk iets beters dan de twee duo-polisten dan maar...

Met een mooi artikel op Neowin: https://www.neowin.net/ne...ger-supported-after-today

[ Voor 26% gewijzigd door rookie no. 1 op 10-12-2019 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:26:
OK Die Hards, last one down, that's it..... :')

Countdown;

Juli beveiligingsupdate is live
Augustus beveiligingsupdate is live
September beveiligingsupdate is live
Oktober beveiligingsupdate is live
November beveiligingsupdate is live
December beveiligingsupdate is live << Installatie verliep probleemloos

[Afbeelding]
Ik ga je missen. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik jullie ook. En jij bent over op iOS dacht ik @GerCor? Dan komen we elkaar daardoor (voorlopig) ook niet meer tegen hier op Tweakers ;w

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:29:
[...]

Ik jullie ook. En jij bent over op iOS dacht ik @GerCor? Dan komen we elkaar daardoor (voorlopig) ook niet meer tegen hier op Tweakers ;w
Hè bah, iOS. Nooit van mijn leven.

Nee, Samsung Galaxy 9+ (dual sim). Android 9 ONE UI. Supertevreden over. Meer tevreden dan ik ooit over W10M ben geweest. Ligt niet aan het OS maar aan alle beschikbare apps (zonder advertenties uiteraard).

Dus, daar ben ik te vinden al wordt daar weinig gepost. Valt ook weinig te posten want alles werkt naar verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@GerCor ah, dan heb ik mij daarin vergist. Sta op het punt om volledig over te stappen naar het "vijandelijke" kamp, als in: Android via Google pheun ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
:'(

Mis het OS nog steeds, maar moet wel toegeven dat er een (app)-wereld voor mij open is gegaan sinds ik vorige jaar over ben gestapt op iOS.
Als ik dan weer een Android (Samsung of Nokia) van familie in mijn hand heb, dan wordt ik toch onrustig van de indeling en het zoeken naar settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je kan ook gebruik maken van de Microsoft Launcher mocht je dat willen, krijg je weer de oude looks and feels terug.

Ik moet iig zeggen dat ik het niet meer mis, ja het is totaal wat anders maar het Android verhaal werkt gewoon prima. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik ben begin dit jaar op een Samsung A8 overgestapt, maar Android is in de vier jaar dat ik op Windows zat flink gegroeid. Een paar maanden later heb ik de Xiaomi Mi A2 voor mijn vrouw gekocht. Die telefoon heeft Android One en ik weet wel wat voor telefoon mijn A8 gaat opvolgen: eentje met Android One 😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Joopieboy schreef op woensdag 11 december 2019 @ 06:53:
Je kan ook gebruik maken van de Microsoft Launcher mocht je dat willen, krijg je weer de oude looks and feels terug.

Ik moet iig zeggen dat ik het niet meer mis, ja het is totaal wat anders maar het Android verhaal werkt gewoon prima. :)
Ik gebruik de Microsoft Launcher ook maar er zijn ontzettend veel launchers. Kun je je telefoon helemaal naar eigen smaak inrichten. Voor mij was het grootste probleem altijd apps met advertenties erin. Maar ik heb geen enkele app met advertenties. Ook gebruik ik een app die we op het werk gebruiken. Werkt alleen onder Android. Dus, dan heb ik niks aan W10M of iOS. Ook gebruik ik de app van OBDeleven. Samen met een dongle kun je dan je VW, Seat, Skoda en Audi coderen via de OBD2 poort in de auto. Ook alleen Android. Ik zou niet weten waarom iemand een iPhone koopt. Alle hardware loopt ver achter bij de telefoons van Android. Maar kosten wel een godsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste dag en meteen problemen met de store, apps willen niet starten (melding mogelijk update), ga je naar de store krijg je doodleuk de 'installeren' knop te zien, zelfs na installatie blijft die knop beschikbaar (ipv 'opstarten').

Blijft gewoon dom dat er aantal apps zijn die simpelweg beter zijn op WM, niet altijd qua functionaliteit, maar dan wel geen reclame, geen overdreven toegang tot zaken, blijft voorlopig nog steeds mijn tweede Phone.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:40:
[...]
Ik gebruik de Microsoft Launcher ook maar er zijn ontzettend veel launchers. Kun je je telefoon helemaal naar eigen smaak inrichten. Voor mij was het grootste probleem altijd apps met advertenties erin. Maar ik heb geen enkele app met advertenties.
Bij mijn overstap moest ik ook wel wennen aan de hoeveelheid advertenties in apps. Gelukkig is daar een hele makkelijke fix voor en die heet Blokada. Blokada is open source en installeert zich - zonder roottoegang - als een VPN op je telefoon. Als je dus zelf een VPN gebruikt, dan kan dat niet icm Blokada. Wat het doet is aan de hand van filterlijsten (kun je zelf kiezen) het internetverkeer filteren. Ik zie nagenoeg geen reclames meer. Ook niet IN apps.

Blokada is (uiteraard) niet via de Google play store te verkijgen, maar moet je sideloaden.
Kijk op www.blokada.org voor meer info en instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
P_Tingen schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:18:
[...]

Bij mijn overstap moest ik ook wel wennen aan de hoeveelheid advertenties in apps. Gelukkig is daar een hele makkelijke fix voor en die heet Blokada. Blokada is open source en installeert zich - zonder roottoegang - als een VPN op je telefoon. Als je dus zelf een VPN gebruikt, dan kan dat niet icm Blokada. Wat het doet is aan de hand van filterlijsten (kun je zelf kiezen) het internetverkeer filteren. Ik zie nagenoeg geen reclames meer. Ook niet IN apps.

Blokada is (uiteraard) niet via de Google play store te verkijgen, maar moet je sideloaden.
Kijk op www.blokada.org voor meer info en instructies.
Tenks voor de info maar zoals ik al schreef: ik heb geen apps met advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-06 23:40
GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:23:
[...]

:X , ik zou zeggen installeer 'm eens dan zie je eens hoeveel requests er worden uitgevoerd vanaf jouw toestel. Het is een grote dataroof bij Android, geen enkel Android toestel voor mij zonder deze app.

[ Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 11-12-2019 11:26 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wietsee. schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:24:
:X , ik zou zeggen installeer 'm eens dan zie je eens hoeveel requests er worden uitgevoerd vanaf jouw toestel. Het is een grote dataroof bij Android, geen enkel Android toestel voor mij zonder deze app.
Interessant. Kun je Blokkada aanzetten/uitzetten, omdat ik soms nordVPN wil gebruiken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wietsee. schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:24:
[...]

:X , ik zou zeggen installeer 'm eens dan zie je eens hoeveel requests er worden uitgevoerd vanaf jouw toestel. Het is een grote dataroof bij Android.
Ik merk er in mijn dagelijkse leven niks van. Naar het schijnt luistert de AIVD ook honderdduizenden mensen af zonder dat ze het weten. Kortom, mij een biet. Je kunt achter elke boom wel een beer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-06 23:40
GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:27:
[...]

Ik merk er in mijn dagelijkse leven niks van. Naar het schijnt luistert de AIVD ook honderdduizenden mensen af zonder dat ze het weten. Kortom, mij een biet. Je kunt achter elke boom wel een beer zien.
:+ ik ga het ook niet verder uitleggen, want dat is zinloos bij jou. Alleen al uit de reactie 'ik heb geen apps met advertenties' geeft jou het idee dat jouw toestel op de achtergrond verder niets uitwisselt. Wel een fijne gedachte om zo te kunnen leven, tot je het tegendeel wel een keer verneemt...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h2WLNK1.png

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wietsee. schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:31:
[...]

:+ ik ga het ook niet verder uitleggen, want dat is zinloos bij jou. Alleen al uit de reactie 'ik heb geen apps met advertenties' geeft jou het idee dat jouw toestel op de achtergrond verder niets uitwisselt. Wel een fijne gedachte om zo te kunnen leven, tot je het tegendeel wel een keer verneemt...

[Afbeelding]
Nogmaals, ik merk er helemaal niets van. Wat kan me overkomen dan? Waar moet ik bang voor zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:23:
[...]
Ook geen browser? Bij mij heeft Blokada nu bijna 500.000 requests tegengehouden sinds maart.

(of eigenlijk sinds juli denk ik, toen ben ik van Blokada3 naar 4 gegaan, denk dat de teller toen gereset is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Misschien heb ik wel 500.000 requests gehad. Gaat allemaal langs mij heen. Met andere woorden: niets van gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:34:
Misschien heb ik wel 500.000 requests gehad. Gaat allemaal langs mij heen. Met andere woorden: niets van gemerkt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q3SS5Me.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ben jij iemand die de hele dag borden langs de weg plaatst? Zo van.... Pas op, gevaar. En dan vraagt een voorbijganger: welk gevaar? En dan zeg jij: ik plaats borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SinergyX schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:28:
Eerste dag en meteen problemen met de store, apps willen niet starten (melding mogelijk update), ga je naar de store krijg je doodleuk de 'installeren' knop te zien, zelfs na installatie blijft die knop beschikbaar (ipv 'opstarten').

[knip]
Dit lijkt niet werkelijk wat met de laatste update te maken hebben, wel? Niet toevallig aan de scalingknop gezeten binnen de instellingen (grootte van tekst, apps en items.... enz.)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Ik zet de laatste update ook maar op m'n 950. Die doet het al tijden niet lang meer op de batterij. Ook een vervangende batterij mocht niet baten. Het was een mooi OS. Nu hoeft ie ook echt niet meer, deze flagship Lumia 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Het is begrijpelijk dat de alternatieven besproken worden nu W10M EOL is, maar daarvoor hebben we 2 aparte topics
W10M is dood... door naar Android
W10M is dood...door naar iOS
Daar kunnen de alternatieven besproken worden.
Laten we niet offtopic afscheid nemen van dit mooie OS

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshM schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:04:
Ik zet de laatste update ook maar op m'n 950. Die doet het al tijden niet lang meer op de batterij. Ook een vervangende batterij mocht niet baten. Het was een mooi OS. Nu hoeft ie ook echt niet meer, deze flagship Lumia 950.
Ik heb gelezen dat er in januari nog één komt: https://mspoweruser.com/w...bile-end-of-life-delayed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Komen ze nu mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:20
Met het stoppen van de whatsapp ondersteuning is Windows 10 denk ik definitief dood. Maar ik heb nog een paar toestellen in de kast liggen. Weet iemand of het mogelijk is deze binnenshuis als ip camera te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

coenox schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:10:
Met het stoppen van de whatsapp ondersteuning is Windows 10 denk ik definitief dood. Maar ik heb nog een paar toestellen in de kast liggen. Weet iemand of het mogelijk is deze binnenshuis als ip camera te gebruiken?
Ze hebben, net als Microsoft, de voltrekking van het vonnis nog even uitgesteld naar 14-01-2020 🤡

Misschien vonden ze het eerdere tijdstip, 00:00 uur op 01-01, toch een beetje te wrang 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nou vooruit, nog ééntje dan om het af te leren, maar nu is het echt afgelopen hoor :+

Whatsapp nu is ook (eindelijk) uit de Store verdwenen. Zoals de foutmelding ook bij het openen van diezelfde Store 8)7

Wie zit er nog steeds met een W10M toestel als major toestel nu?
Want eigenlijk rest nu toch de vraag, ........
Afbeeldingslocatie: https://image.spreadshirtmedia.net/image-server/v1/compositions/T812A2PA3811PT17X99Y31D16886923FS14993CxFFFFFF/views/1,width=500,height=500,appearanceId=2/mag-het-licht-uit-mannen-premium-t-shirt.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:49:
Nou vooruit, nog ééntje dan om het af te leren, maar nu is het echt afgelopen hoor :+

Whatsapp nu is ook (eindelijk) uit de Store verdwenen. Zoals de foutmelding ook bij het openen van diezelfde Store 8)7

Wie zit er nog steeds met een W10M toestel als major toestel nu?
Want eigenlijk rest nu toch de vraag, ........
[Afbeelding]
Ik leg de Lumia naast de Surface 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13:32
grappig zie dit topic nu pas. Heb nog steeds een Nokia lumia hier liggen. zo jammer dat microsoft ermee gestopt is. Vind het echt veel fijner dan iphone en nog goedkoper ook. Maar hem nu gebruiken als beveiligings camera is geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Een beetje gek; eerder vanavond was er geen Windows-update, maar ik zit 'as we speak' de 2020-01B-update te downloaden op m'n Lumia 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FreshM schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:55:
Een beetje gek; eerder vanavond was er geen Windows-update, maar ik zit 'as we speak' de 2020-01B-update te downloaden op m'n Lumia 950.
Hier ook, wel nog voor de 1709 build, wat volgens mij nog steeds de laatste 'grote' release was.

Gok mede door dit?
nieuws: Microsoft brengt patch uit voor bug die certificaat-spoofing mogelijk...

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 14-01-2020 23:26 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:46:
[...]
Ik leg de Lumia naast de Surface 2.
Voorzien van gedenkteken?

Hier rusten.... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:36:
[...]

Voorzien van gedenkteken?

Hier rusten.... :+
Begin van een verzameling van mislukkingen van Microsoft. :+
FreshM schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:55:
Altijd 2e dinsdag van de maand om 19:00 uur. Zowel voor de telefoon als ook voor de PC.

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 15-01-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
GerCor schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:59:
[...]

Begin van een verzameling van mislukkingen van Microsoft. :+
De Surface RT heb je er niet bij liggen???
Die had ik dan weer wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

St00mwals schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:44:
[...]

Check, maar die gebruik ik nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Hebben jullie ook gemerkt dat Whatsapp niet meer te gebruiken is en niet eens te openen is?

Edit; mijn laatste drie W10m smartphones gisteravond voorzien van de laatste update en dat lijkt zowaar geen update die van alles stuk heeft gemaakt ;)

[ Voor 45% gewijzigd door rookie no. 1 op 15-01-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Edmeister
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Ja, ze hebben hem ook hier helemaal dichtgegooid. Ik doe nog verwoede pogingen om één of andere work-around te bedenken maar ik ben bang dat ik niet al te lang WhatsApp-loos kan blijven en toch een keuze moet maken tussen de iPhoney en de Lagdroid als vervanger voor de WindHoos.

Mocht iemand wat bedenken voor de 950XL, eeuwig dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rookie no. 1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:07:
Hebben jullie ook gemerkt dat Whatsapp niet meer te gebruiken is en niet eens te openen is?

Edit; mijn laatste drie W10m smartphones gisteravond voorzien van de laatste update en dat lijkt zowaar geen update die van alles stuk heeft gemaakt ;)
hardware-lover in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2"

Ik neem toch aan dat je wist dat Whatsapp ook zou stoppen met werken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Tha Edmeister schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:19:
Ja, ze hebben hem ook hier helemaal dichtgegooid. Ik doe nog verwoede pogingen om één of andere work-around te bedenken maar ik ben bang dat ik niet al te lang WhatsApp-loos kan blijven en toch een keuze moet maken tussen de iPhoney en de Lagdroid als vervanger voor de WindHoos.

Mocht iemand wat bedenken voor de 950XL, eeuwig dank.
Hangt er vanaf wat je zoekt in een telefoon en wat je er voor over hebt. Je hebt nu Oled, goede camera, weinig bloatware, draadloos laden, handzaam formaat, maar weinig apps.

Die keuze in apps wordt straks groter, maar een toestel vinden dat alle verdere voordelen combineert wordt lastig. Zelf ben ik overgestapt op een Samsung A8 (nu zou dat een A50 worden). Mooi scherm, draadloos laden via aparte adapter van AliExpress (€2), handzaam formaat, goede foto's maar wel bloatware. Reclame in apps is op te lossen met Blokada, launcher van Microsoft geeft je dagelijkse Bing background.

Mijn vrouw is over naar een Xiaomi Mi A2. Heerlijk overzichtelijke Android One. Maar ja, geen Oled, iets mindere camera.

Op iPhone-vlak ben ik niet thuis. Je zult in ieder geval dan de portomonnee moeten trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@hardware-lover
Niet abrupt na EOL periode van Microsoft W10m, maar wel na eventuele feature updates van WhatsApp.

Was er ergens gemeld dat WA direct EOL dicht gezet zou worden? Je kunt niet eens meer in de app zelf komen, weg conversaties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rookie no. 1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:51:
@hardware-lover
Niet abrupt na EOL periode van Microsoft W10m, maar wel na eventuele feature updates van WhatsApp.

Was er ergens gemeld dat WA direct EOL dicht gezet zou worden? Je kunt niet eens meer in de app zelf komen, weg conversaties...
Het werd in de laatste maand (december) vrijwel dagelijks gemeld bij openen van de app. Sinds 31-12 werd er gemeld dat het op/na 14-01 afgelopen zou zijn.

Je gesprekken (database) zijn nog steeds te redden. Je had, toen WA nog te openen was, de gesprekken als platte tekst kunnen mailen naar een adres van je keuze.

Er is trouwens nog een andere optie die je kunt proberen.

https://www.reddit.com/r/..._potentially_patched_out/

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 16-01-2020 17:23 . Reden: kaput ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@hardware-lover
Oké dan, dan kan ik mijn moeder vertellen dat ze meldingen heeft genegeerd :) Dank voor de uitleg.

Ik gebruik zelf geen Whatsapp meer op W10m sinds een paar maanden, anders had ik het kennelijk wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@rookie no. 1, ze zou de datum nog terug kunnen zetten naar 14-01, dan is WA nog te openen als het goed is en zou ze belangrijke chat's als platte tekst kunnen bewaren (via mail).

Ze zal nu voor een ander toestel kiezen zeer waarschijnlijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 13:33

Soggney

Zeekomkommer

Trouwens @hardware-lover om je op je vraag te beantwoorden. Hier is er toch nog iemand met als major (enige) phone de XL950
Maar misschien begin ik me ergens dit jaar wel te orienteren naar een xperia om daar sailfish/jolla op te gooien.
Geen haar van me dat er aan denkt om product/klant te worden van google danwel apple

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Edmeister
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
@hardware-lover WHAHAHA excuses voor de caps maar dat werkt gewoon ook nog! Zojuist datum terug gezet naar 13-01 en het opent zoals het hoort!

edit: te vroeg gejuigd, zodra je de chat probeert te openen begint het ding te brullen dat de tijd en datum niet goed zijn.

edit2: web.whatsapp werkt wel

@Soggney Dan ben ik nummer 3 en sta er net zo in als jij.

[ Voor 27% gewijzigd door Tha Edmeister op 15-01-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Tha Edmeister, er bestaat een W10 Telegram groep waarin het in leven houden van Whatsapp uitvoerig aan bod komt. Mogelijk kan de volharder daar ook iets mee beginnen. Ik heb WA berichten al allemaal overgezet naar Android sinds 21-12 en maak de stap niet meer terug 🤫

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
hardware-lover schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:51:
Ik heb WA berichten al allemaal overgezet naar Android sinds 21-12 en maak de stap niet meer terug 🤫
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Dat ik overstapte op Android heb ik er nog wel naar gekeken, maar toen was het volgens mij niet mogelijk...

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
St00mwals schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:44:
[...]

Surface 2 is toch de RT? De echte Surface is toch de PRO? Tijdje geleden. Mijn vriendin gebruikt de RT trouwens nog steeds. Niet vaak, maar soms, voor het werk geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

urk_forever schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:05:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Dat ik overstapte op Android heb ik er nog wel naar gekeken, maar toen was het volgens mij niet mogelijk...
Dat moet dan al even geleden zijn? De overstap-instructies zijn al een hele poos openbaar namelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-04 10:38
@Soggney : je bent niet alleen, hier ook nog steeds aan het rondlopen met een L950 als enige phone, maar met het wegvallen van WA gaat nu toch wel de spreekwoordelijke druppel zijn.

'k Vermoed dat het Android gaat worden. Had iets van Nokia op het oog maar die hebben me teleurgesteld met de 7+ van mijn dochter dus ga verder moeten kijken... Ik weet dat het 'first world problems' zijn, maar ik zie er tegen op weg te moeten van W10M =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@deroby
Hier in de familie allemaal over gegaan van Lumia 950's en een 640XL naar Google Pixel 3a en een 3a XL na lang speuren en eerst ook een Nokia (Android One) voorkeur gehad te hebben.

Goede telefoons, in alle opzichten voor een schappelijke prijs. Nadeel is alleen dat je ze niet in NL kan krijgen, Google levert ze niet in NL.

Mja, als ik (wij) nog de Lumia 950's/W10m hadden kunnen gebruiken dan hadden we dat waarschijnlijk nog jaren met plezier gedaan (OS en kwalitatief). Maar goed, gepasseerd station...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
hardware-lover schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:28:
[...]

Dat moet dan al even geleden zijn? De overstap-instructies zijn al een hele poos openbaar namelijk.
Idd, een jaar of 2 geleden. Maar ik heb nog een backup op OneDrive staan met de whatsapp geschiedenis van Windows Phone. Zou wel leuk zijn om dat nog terug te krijgen. Waar staan die instructies dan precies?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

urk_forever schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:09:
[...]
Idd, een jaar of 2 geleden. Maar ik heb nog een backup op OneDrive staan met de whatsapp geschiedenis van Windows Phone. Zou wel leuk zijn om dat nog terug te krijgen. Waar staan die instructies dan precies?
W10 toestel? Aan die backup heb je helaas niets, die is encrypted en niet leesbaar te maken. Hij moet vanaf de interne opslag zelf worden gehaald.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
hardware-lover schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:15:
[...]

W10 toestel? Aan die backup heb je helaas niets, die is encrypted en niet leesbaar te maken. Hij moet vanaf de interne opslag zelf worden gehaald.
Ik heb nog een Lumia 920 en een Lumia 640XL thuis liggen. Op de 640XL draait W10 in ieder geval, maar op de 920 draaide dacht ik ook W10.
Zijn dit dan de stappen om de database te verplaatsen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

urk_forever schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:39:
[...]
Ik heb nog een Lumia 920 en een Lumia 640XL thuis liggen. Op de 640XL draait W10 in ieder geval, maar op de 920 draaide dacht ik ook W10.
Zijn dit dan de stappen om de database te verplaatsen?
Zolang het geen x50 Lumia is zijn dat de stappen die je kunt proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 09:14
Hier de 930 naar de laatste software bijgewerkt. Spotify doet het nog, youpie, de 930 werkt voorlopig even als mediaspeler.

Iemand een idee hoe ik de 930 remote zou kunnen bedienen?
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.