Wel tegen die GPS problemen liep mijn ega al een tijd tegen aan, hij deed het gewoon niet meer, terwijl een GPS track programma om de coordinaten te zien het wel deed.
Het GPS probleem komt bij Win10 op de Win phones vaker voor, hier gaat het om een Nokia Lumia 830.
Had geen zin in een totale reset met de recovery tool, want daar sturen de mensen bij de vele vragen hierover op de MS forums op aan.
Wat heb ik uiteindelijk gedaan: Sygic routeplanner werkte wel maar de vrije versie is te beperkt.
Vervolgens heb ik een stuk of 5 app geïnstalleerd uit de MS store die min of meer routen zouden kunnen plannen, waar van Waze de duidelijkste was, maar het niet deed..... ook geen GPS en zelfs geen netwerk... terwijl op de achtergrond WA gewoon werkte. Had de hoop dat een van de programma's het defect zou fixen/repareren....
En... nadat ik ze allemaal weer gedeïnstalleerd had.... werkte de Kaarten routeplanner weer... met GPS....!
Was vergeten het testje ook nog te doen na de laatste app, dus Waze zou de verantwoordelijke kunnen zijn, maar zeker weet ik dat niet..
Mijn ega gaat de komende dagen telkens als ze weg gaat met de auto hem ff testen... want over een paar weken heeft ze hem echt een keer nodig... De eerste heb ik nog gedaan door een echte cold boot te doen en buiten bereik van onze wifi hem de route laten opzoeken.
Give it a try ... als je ook zo een probleem hebt....
Win 10 phone vanaf 10 december 2019 het einde van de ondersteuning voor Windows 10 Mobile, dus in de loop van begin volgend jaar uitkijken naar een andere mobiel, dan is ie 4,5 jaren jong, eigenlijk wel jammer want ze is er goed mee vertrouwd en de 830 maakt echt hele mooie foto's wat toen de doorslag gaf om hem te koken icm de nette prijs (250 euro), had nog best een paar jaar meegekund.....
Wrs een Android type als opvolger, de Iphones hebben zich voor velen uit de markt geprijsd....
De prijs/kwaliteit balans is compleet zoek.