Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Nu W10M na jaren van ontkenning "eindelijk" officieel begraven kan worden, dient zich een grote vraag op aan de horizon:

Hoe nu verder?

Windows 10 Mobile overleden - klein

Kort door de bocht genomen, zijn er drie opties - te weten:
1.Gewoon bij W10M blijven - zolang alles nog blijft werken
2.Overstappen op het Apple eco-systeem
3.Overstappen op Android

Stel je hebt een W10M device, bent gek op alles dat het systeem (ooit) zo uniek maakte, maar je wil toch overstappen naar iOS en tegelijk zo veel mogelijk zaken van W10M behouden - hoe pak je dat aan?

Persoonlijk zijn dit features die W10M voor mij zo prettig maakte in het dagelijks gebruik:
•Offline navigatie
•Glance
•Startscreen (tiles)
•Bing lockscreen
•Nokia Camera
•Swipe Keyboard
•Diverse MS apps & services
•Auto modus
Zijn hier alternatieven voor binnen iOS, en zo ja... welke zijn dan de beste alternatieven?

Wat mis je op iOS, hoe los je dat op - welke apps komen er voor jou het dichtste bij in de buurt?

Nieuwe tips / alternatieven of ideeën om iOS dichter bij W10M te brengen?

Brand los in de comments hieronder!

[ Voor 7% gewijzigd door St00mwals op 01-11-2017 11:20 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:49
Helaas, IOS gaat h'm voor mij niet worden, Android kijk ik met een schuin oog naar, maar het is gelukkig niet zo dat mijn L950XL het niet meer doet, voorlopig blijven er updates van het OS komen, en de apps worden voorlopig ook wel geupdated.
Het gaat een probleem worden wanneer WA en banken apps verdwijnen.

Ik blijf voorlopig nog genieten van de vrijheid in het OS dat ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Topic hier over bestaat al: W10M is dood... lang leve W10M

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:01

Nogne

>.<

Dat gaat over W10M naar Android en dit naar iOS. Klein verschil. Misschien niet groot genoeg voor een apart topic, maar om vervuiling tegen te gaan zou ik het zo wel gescheiden houden
ardvark99 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:32:
Helaas, IOS gaat h'm voor mij niet worden, Android kijk ik met een schuin oog naar
En waarom wel Android en geen iOS?

[ Voor 23% gewijzigd door Nogne op 10-10-2017 10:47 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Nogne schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Dat gaat over W10M naar Android en dit naar iOS. Klein verschil. Misschien niet groot genoeg voor een apart topic, maar om vervuiling tegen te gaan zou ik het zo wel gescheiden houden

[...]
Precies dat dus!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:49
Nogne schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

En waarom wel Android en geen iOS?
Ik heb niets met Apple. Wanneer ik wel meerdere Apple devices in huis zou hebben, zou een stap naar iPhone voor mij wel een logische stap zijn. Maar ik vind, zover ik er mee gespeeld heb, IOS te gesloten, de UI ziet er niet fijn uit, vaak niet logisch, iTunes is een hel (misschien tegenwoordig beter dan vroeger), ff mp3 er op zetten niet zo handig als andere systemen, geen SD kaart ondersteuning, geen dual SIM, etc, etc.

En de prijzen die ze voor die apparaten is voor mij ook een reden om daar niet voor te kiezen. Ik vond de L950XL al duur (al heeft het mij geen cent gekost toenertijd, via het werk met vrije dagen regeling), maar om 1000 euro of meer voor een telefoon neer te leggen, gaat mij echt te ver. Dat geldt ook voor bv. Samsung. Het is voor mij nog steeds een telefoon, waar je iets meer mee kan doen.

IOS en iPhone heeft natuurlijk wel zijn voordelen, het loopt soepel, goede en lange OS ondersteuning. Maar ik heb het IOS niet het gevoel dat ik er leuke dingen mee kan doen. Zoals het startscherm zelf indelen, grootte van de iconen, etc. Dat heb je bij Android iets minder, al vind ik het er ook niet helemaal uit zien. Nadeel van Andriod is dat het van Google is, en afhankelijk van het merk en type de software ondersteuning vaak belabberd is. Een Huawei of Samsung gaat hem voor mij ook niet worden. Ik zit Nokia met een scheef oog in de gaten te houden.

Voor mij geld dat ik nog wel effe doorga met mijn L950XL, maar de andere ontwikkelingen wel in de gaten hou. Ik heb niet zoiets van, oh jeee, slecht bericht, ik moet nu een andere telefoon aanschaffen...

Maar ik vind de benaming van beide topics eigenlijk verkeerd. W10M is niet dood, het staat op een heel laag pitje (zeg maar een kas plantje...), geen ontwikkeling meer, en binnen 2 jaar is het afgelopen, maar het is niet zo dat je er nu niets meer mee kan doen. Een betere benaming zou zijn (oid): Wat zijn de ervaringen van overstappen van WP naar IOS/Android?
Want het gaat niet alleen om W10M, WP8 is natuurlijk al afgeschreven, al heeft het merendeel hier al W10M (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:09

WCA

@faraga Kan hier misschien iets over zeggen :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

P_Tingen

omdat het KAN

ardvark99 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:19:
[...]
Maar ik vind de benaming van beide topics eigenlijk verkeerd. W10M is niet dood, het staat op een heel laag pitje (zeg maar een kas plantje...), geen ontwikkeling meer, en binnen 2 jaar is het afgelopen, maar het is niet zo dat je er nu niets meer mee kan doen.
W10M is not dead, it just smells funny. Officieel heb je gelijk, maar echt levend kan ik het ook niet noemen. Een hoog Black Knight gehalte als je het mij vraagt.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb ook tijdje gekeken naar iphones, maar er zitten zoveel 'maar' 'let op' etc op de 2dehands versies. 16GB meteen afstrepen, formaat van de 950XL zit je al snel in 6 plus of 7, de 6 (tov 6s) krijgt blijkbaar nu al minder 'features' bij bepaalde apps (Ikea app werkt afaik enkel 6s of hoger) en bij 64GB gaat de prijs opeens wel erg hard omhoog. Dan heb je veel 'aftermarket' reparaties waar of fingerprint niet goed werkt, of andere feature werkt niet meer, nog buiten de mogelijkheid om een gelockte variant te pakken. Telefoon is hype, dus oplichting net zo.

Goed, je zit wel ultiem met support en OS, het is een sterk ecosysteem, maar daarmee ook genoeg kanttekeningen. Niet aan te passen homescreen, apps zijn imho soms iets te 'kiddy', het witte geheel moet je maar mooi vinden (ben meer van zwarte achtergrond), de enige iPhone die ik heb om te testen is een 4, klein flut ding wat toch al niet zoveel meer kan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
St00mwals schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:20:

Persoonlijk zijn dit features die W10M voor mij zo prettig maakte in het dagelijks gebruik:
•Offline navigatie
https://itunes.apple.com/nl/app/here-wego/id955837609?mt=8
•Glance
Raise to wake zorgt ervoor dat je je notificaties krijgt te zien als je deze pakt. Voor een groot gedeelte neemt dit de Glance functionaliteit over, maar je moet zelf wel actie ondernemen als je je telefoon op tafel hebt staan
•Startscreen (tiles)
Wegens gesloten karakter van iOS niet mogelijk
•Bing lockscreen
Wegens gesloten karakter van iOS niet mogelijk
•Nokia Camera
Geen idee, voor mij voldoet de standaard iOS camera voor een groot deel
•Swipe Keyboard
Swiftkey is overgenomen door Microsoft en heeft redelijk wat functionaliteit. Helaas niet zo uitgebreid als andere platformen en ook niet zo uitgebreid als het toetsenbord op W10M
Van de meeste apps zal je gewoon iOS varianten hebben, dus dat scheelt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Ik ben overgegaan van W10M naar iOS op een iphone 8. Het is even wennen, maar het bevalt best goed. Het werkt snel en stabiel.

+ Browsen is een stuk sneller dan op mijn L930 met W10M.
+ Bluetooth verbinding naar de TomTom voor de files is vele malen sneller dan met de L930.
+ Veel apps
+ Streamen naar chromecast vanuit NPO app ed.
+ Camera bij weinig licht
+ Update beleid
+ Geen Google systeem

- Live tiles
- bing startscherm
- MSN weer
- mogelijkheid om per mailbox een shortcut te maken op het startscherm.
- geen suggesties tijdens typen in het Nederlands en standaard toetsenbord.

Glance had ik niet op de L930.

[ Voor 8% gewijzigd door motormuis op 10-10-2017 12:56 . Reden: toevoegingen ]

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:38
Ik ben gewend om mijn 950 met USB aan de pc te hangen en vervolgens hele mappen incl. submappen te verslepen naar de telefoon. Vind ik handig voor werk en studie. Aangezien het grote bestanden kunnen zijn, wil ik niet afhankelijk zijn van een cloud-oplossing.
Hoe werkt dat op iOS? Is er iets vergelijkbaars tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
opdiefiets schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:52:
Ik ben gewend om mijn 950 met USB aan de pc te hangen en vervolgens hele mappen incl. submappen te verslepen naar de telefoon. Vind ik handig voor werk en studie. Aangezien het grote bestanden kunnen zijn, wil ik niet afhankelijk zijn van een cloud-oplossing.
Als ik mijn iphone aan de PC hang zie ik ook mappen in de verkenner waar ik naartoe kan kopieren ed. Geen probleem dus. Ik zie alleen foto's staan inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door motormuis op 10-10-2017 13:04 ]

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:09

WCA

motormuis schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:56:
[...]

Als ik mijn iphone aan de PC hang zie ik ook mappen in de verkenner waar ik naartoe kan kopieren ed. Geen probleem dus.
Dat is alleen voor foto's als ik mij niet vergis

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52

krietjur

Where am I?

En je kan er alleen dingen afhalen op die manier, niets opzetten. (lukt mij in elk geval niet) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 09:31
GreNade schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:26:
@faraga Kan hier misschien iets over zeggen :)
Ik ben zelf van W10M naar Android gegaan. iOS vind ik maar niets, omdat ik érg allergisch word van het feit dat je alleen via iTunes je muziek mag syncen en je niet gewoon naar hartelust met een usb-kabeltje in je telefoon kan graven. Ook vind ik de prijzen die Apple voor zijn producten vraagt compleet belachelijk, 400 euro is voor mij de max die ik voor een smartphone wil uitgeven.

Dat gezegd hebbende, ik ben dus naar Motorola gegaan, om de volgende redenen:

- zga stock Android, met enkele handige toevoegingen, zoals Nokia met WP deed
- Active Display is een redelijke vervanger van Glance
- Belofte van redelijk updatebeleid, wat achteraf gezien helaas tegenvalt

Kijkende naar de punten die TS verder noemt:
•Offline navigatie
Here Maps kun je ook gewoon op Android (en iOS) installeren. Al gebruik ik tegenwoordig vrijwel alleen Google Maps, vanwege die heerlijke integratie met andere Google-diensten
•Glance
Active Display op mijn Moto X Style, maar iOS heeft inderdaad ook een feature dat je je telefoon oppakt en het scherm aangaat. Helaas niet zo prettig als Glance.
•Startscreen (tiles)
Uiteindelijk is dat gewoon een kwestie van wennen. Je komt met Widgets op Android een heel eind en uiteindelijk vind ik Android ook gewoon prima in het gebruik.
•Bing lockscreen
Ik heb gewoon de standaardachtergrond genomen, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er niet allerlei apps zijn die leuke dingen zijn met de achtergrondafbeelding. Op Android in ieder geval.
•Nokia Camera
Muh, ben zelf niet zo'n fotografie-enthousiasteling en ik ben snel tevreden. iPhones hebben echter altijd fijne camera-apps naar mijn ervaring.
•Swipe Keyboard
Zowel Android en iOS hebben ook dergelijke functies.
Microsoft heeft al zijn belangrijke apps geport naar Android en iOS. Mijn foto's worden nog steeds braaf naar mijn OneDrive geüpload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Goed topic. Ga ik zeker volgen en aan bijdragen als de tijd daar is dat mijn 950xl uit elkaar valt.

Een van de redenen voor mij om over te stappen naar Apple ipv Android/Google is dat je bij Apple alles op elkaar is afgestemd zoals ik het nu eigenlijk ook heb op Windows 10 / W10M. Dus een Macbook + iPhone + iWatch ipv een een Windows 10 laptop + Android telefoon en Smartwatch van weer een totaal andere partij. Chromebooks tellen niet als was het alleen al omdat het van Google is.

Verder ben ik de tijd wel ontgroeid om te customizen. ALs je de mogelijkheid hebt, dan ga je het toch wel doen, dus Android is daarom ook uitgesloten. Voor mij moeten apparaten nu gewoon werken en dan zit je bij Apple wel goed. Ik lees nog steeds her en der dat Android toch nog steeds laggy is en vol met troep zit. Plus nog eens dat je tegenwoordig op Android een firewall en virusscanner moet installeren.... Alleen de gedachte al.....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:38
krietjur schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:02:
En je kan er alleen dingen afhalen op die manier, niets opzetten. (lukt mij in elk geval niet) ;-)
Ok, da's jammer. Geen iPhone voor mij dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefal
opdiefiets schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:52:
Als je een app hebt die dit ondersteunt kan je vanaf je computer elk willekeurig bestand kopieren naar je iPhone. Ik gebruik hier Documents by Readdle voor, daar heb ik de beste ervaringen mee na er iets van 10 geprobeerd te hebben.

Nadelen:
- Het kopieren gaat via iTunes. Binnen iTunes heb je een knop "Bestanden toevoegen" in het Apps tabje, waarmee je bestanden kan importeren
- Geimporteerde bestanden zijn in principe alleen bruikbaar binnen de app, tenzij de doelapp (bv Excel of VLC) import ondersteunt. Helaas ondersteunen de meeste apps dit niet, waardoor gekopieerde apps enkel binnen Documents zijn te gebruiken.
- De app ondersteunt veel formaten, maar niet alles. mp4, txt, pdf, mp3... gaat allemaal wel. Maar mkv bijvoorbeeld al niet, dus daarvoor zou je het bestand moeten importeren via VLC binnen iTunes.
- Geen drag en drop via de windows verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 01:56

Felyrion

goodgoan!

thefal schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:57:
[...]

Als je een app hebt die dit ondersteunt kan je vanaf je computer elk willekeurig bestand kopieren naar je iPhone. Ik gebruik hier Documents by Readdle voor, daar heb ik de beste ervaringen mee na er iets van 10 geprobeerd te hebben.

Nadelen:
- Het kopieren gaat via iTunes. Binnen iTunes heb je een knop "Bestanden toevoegen" in het Apps tabje, waarmee je bestanden kan importeren
- Geimporteerde bestanden zijn in principe alleen bruikbaar binnen de app, tenzij de doelapp (bv Excel of VLC) import ondersteunt. Helaas ondersteunen de meeste apps dit niet, waardoor gekopieerde apps enkel binnen Documents zijn te gebruiken.
- De app ondersteunt veel formaten, maar niet alles. mp4, txt, pdf, mp3... gaat allemaal wel. Maar mkv bijvoorbeeld al niet, dus daarvoor zou je het bestand moeten importeren via VLC binnen iTunes.
- Geen drag en drop via de windows verkenner
Dit soort dingen snap ik niet goed. Waarom beperken ze hun gebruikers zo?

Als ik bijvoorbeeld op vakantie ga is het heel makkelijk even een mapje met handige spulletjes over te zetten. Denk aan een paar series, paar muziek albums, documenten over de bestemming, kopietje paspoort en tickets, etc., handig bij elkaar zodat ik het na de vakantie ook zo weer weg kan gooien.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Felyrion schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:20:
[...]

Dit soort dingen snap ik niet goed. Waarom beperken ze hun gebruikers zo?

Als ik bijvoorbeeld op vakantie ga is het heel makkelijk even een mapje met handige spulletjes over te zetten. Denk aan een paar series, paar muziek albums, documenten over de bestemming, kopietje paspoort en tickets, etc., handig bij elkaar zodat ik het na de vakantie ook zo weer weg kan gooien.
Dat kan dus prima met een app als Documents.

Verder is Apple natuurlijk heel erg van gebruikers weinig opties geven en bepalen voor de gebruiker hoe het moet werken. Als de huidige manier voor 95% prima voldoet zal Apple het helaas nooit aanpassen.

Daarnaast ook de veiligheid. Als je zomaar elk bestand kan kopieren wordt het systeem mogelijk een stukje onveiliger, dus heeft Apple het helemaal dichtgebouwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Situatie bij ons in september 2016:
Mijn vrouw: Lumia 950 XL
Me: Lumia 950
Dochter 1: Lumia 640
Dochter 2: Galaxy A3

Ik zag een beetje de bui aankomen en heb de Lumia’s verkocht en we zijn overgestapt naar iPhones. De dochter met Android was zo enthousiast, dat ze ook overstapte.

Situatie eind oktober 2016:
Mijn vrouw: iPhone 6s Plus 64 GB (via marktplaats)
Me: iPhone 6 64 GB van mijn werk
Dochter 1: iPhone 6 128 GB (marktplaats)
Dochter 2: iPhone 6s Plus 64 GB (marktplaats)

Toestellen bevallen tot op heden prima. Ik gebruik OneDrive, Word, OneNote. Mis wel de camera en Glance. SD kaart dacht ik te missen, maar ik heb ruimte genoeg. iTunes gebruik ik alleen om muziek op het toestel te zetten, dat is wel een beetje een ergernis. Voor andere zaken heb ik iTunes nooit nodig. Verder retestabiel, nooit problemen. Ik ben geen fanboy. Als het nodig is, of als ik er zin in heb stap ik weer over. Ik mis soms de vrijheid van W10M, maar in de regel heb ik daar geen last van. Mijn ervaringen (Galaxy S3) en die van mijn dochter (verschillende toestellen) met Android waren niet goed. Rommelig OS en een diepe integratie in Google.

De beperkingen van iOS is de strategie: ook een digibeet moet weinig kunnen verkloten. Voor Tweakers misschien een ergernis, en soms ook saai. Maar dat is een keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door coenox op 10-10-2017 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:31
Sinds een kleine maand ben ik ook overgestapt van WP naar iOS. Ik heb bewust voor de iPhone 7 gekozen om de kosten te drukken. Door de release van de iPhone 8 kon ik de 7 voor €639 aanschaffen. Mijn oude Lumia 950XL kon ik nog aan een Tweaker kwijt voor €100.

Aangezien ik al twee jaar een iPod Touch heb was ik al een klein beetje gewend aan iOS. Ja, het is een rete gesloten systeem. Negen van de tien keer is het antwoord op een vraag "dit kan niet of dit kan niet helemaal" door het beleid van Apple.

Aan de ander kant levert Apple wel goede langdurige support op haar producten en zijn de accu's superieur. Ook hoeft niet iedere app op je telefoon toegang tot je hele systeem te hebben. En het hele systeem werkt gewoon out of the box, gelijk WP dat deed.

Dat zijn dan ook de redenen dat Google mijn huis nooit inkomt. Ik ben zelf al jaaaaaaren Google vrij (ja, gebruik zelfs de zoekmachine van hun niet) en wil dat zo houden.

Gelukkig heeft Microsoft de laatste jaren een goede integratie van haar apps op iOS gebouwd ==>
  • Mijn contacten staan gewoon op mijn MS Account (Enige kanttekening hierbij is dat Apple iets raars doet met de opgeslagen verjaardagen etc. Wordt om de een of andere reden als een andere tijdszone uitgelezen en dus komt er een dag bij op 8)7 . Goed....een keer handmatig op de Apple alles goed zetten en klaar.)
  • Mijn agenda staat gewoon op mijn MS Account
  • Via de Onedrive app worden alle gemaakte foto's geüpload naar mijn Onedrive
Hierdoor blijft de integratie met mijn computers thuis gewoon werken, wat wel zo prettig is.

Tsja....so far so good dus.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Panzer_V schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:49:
Sinds een kleine maand ben ik ook overgestapt van WP naar iOS. Ik heb bewust voor de iPhone 7 gekozen om de kosten te drukken. Door de release van de iPhone 8 kon ik de 7 voor €639 aanschaffen. Mijn oude Lumia 950XL kon ik nog aan een Tweaker kwijt voor €100.
[...]
€639,- Tering wat een geld....
Dat is dus het grootste dingetje wat mij ervan weerhoudt om nu een iPhone te kopen (net als iTunes).

Heb sinds maandag een iPhone SE, met iOS 11, van mijn werk en gisteren een Motorola Moto E4, met Android 7, voor mijn schoonmoeder ingericht (haar 520 was gesneuveld...).
Installatie ging eenvoudig, maar wat een vragen voor privacy tijdens de installatie, waarvan je de helft niet eens met NEE kunt beantwoorden.

Eerste conclusie:
De iPhone is veel intuïtiever in gebruik dan de Motorola en oogt veel rustiger en cleaner. Helaas is er dan weer nagenoeg niks in te stellen aan de iconen, wat bij de Motorola wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
St00mwals schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Dat is dus het grootste dingetje wat mij ervan weerhoudt om nu een iPhone te kopen (net als iTunes).
Welk type Lumia had je dan? ;)

Mijn man's rode Lumia 920 kostte €599,- (in Duitsland gekocht, omdat ze hier de eerste twee maanden na de launch nog maar mondjesmaat verkrijgbaar waren, zeker de gekleurde).
Achteraf gezien, is hij van onze Lumia's wel degene, die 't meest z'n geld waard is geweest, want we hebben hem nog steeds, nu in gebruik met mijn tweede (reserve) simkaart. M'n eerste sim zit al twee jaar in 'n iPhone, want de andere Lumia's hebben we verkocht, toen ze nog iets opbrachten, omdat we de bui ook al zagen hangen, helaas...
We hebben wel nog 'n splinternieuwe gele 920 in onze kleine 'verzameling'.

[ Voor 5% gewijzigd door Marly op 11-10-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33

GforceNL

Out of memory....

motormuis schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:56:
[...]

Als ik mijn iphone aan de PC hang zie ik ook mappen in de verkenner waar ik naartoe kan kopieren ed. Geen probleem dus. Ik zie alleen foto's staan inderdaad.
Ik gebruik hier cloud services voor die alles gesynchroniseerd houden tussen apparaten.

Zelf met DS Cloud (synology), maar kan ook met Onedrive, Dropbox, iCloud etc.

Via je usb kabel zal je alleen bij je foto's kunnen zoals hierboven gezegd.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefal
GforceNL schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Ik gebruik hier cloud services voor die alles gesynchroniseerd houden tussen apparaten.

Zelf met DS Cloud (synology), maar kan ook met Onedrive, Dropbox, iCloud etc.

Via je usb kabel zal je alleen bij je foto's kunnen zoals hierboven gezegd.
Of een app als Documents downloaden en via iTunes je bestanden kopieren, zoals ergens hierboven door mij gezegd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

An sich valt het ergens wel mee, de 950XL was ook 699, al kon je met bepaalde constructies toch behoorlijk laag gaan in prijs, wat stuk minder mogelijk is nu.

Het is dat ik nu behoorlijke korting krijg bij Vodafone, ik geen zin heb m'n contract open te breken en dat icm met nieuwe iPhone combinatie te maken, zal ik niet zomaar meer op die prijs komen (zit nu 23/maand voor 12GB en onbeperkt bellen).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

[...]
Eerste conclusie:
De iPhone is veel intuïtiever in gebruik dan de Motorola en oogt veel rustiger en cleaner. Helaas is er dan weer nagenoeg niks in te stellen aan de iconen, wat bij de Motorola wel kan.
Ach, daar wen je ook wel weer aan. Ik heb een paar jaar WP8 en W10M gebruikt (oa op een 950) en een overstap naar iOS is even wennen, maar daarna wil je toch niet meer terug. Ik heb nu nooit het idee dat ik naar irritante iconen zit aan te kijken (ondanks ik op android altijd alles zat te customizen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Windows telefoons zakten ook snel in prijs, waardoor de topmodellen, die bij launch allemaal rond of boven de zeshonderd euro zaten, snel betaalbaarder werden. Jammer voor diegenen, die de hoofdprijs hadden betaald (hebben wij na de 920 ook niet meer gedaan, maar geen spijt van deze), maar leuk, voor wie 'n half jaartje wilde wachten.
Voordeel van die dure iPhones is dan wel weer, dat ze, mits in goede staat, bij verkoop nog 'n redelijk bedrag opbrengen. Zelfs 'n defect exemplaar is nog iets waard, voor onderdelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het valt me op dat mensen zich vaak stoten aan twee concepten van iOS die anders zijn dan je gewend bent:

1. Het systeem is gericht op 'zo min mogelijk tijd in het OS besteden als gebruiker'. Dus alles wat het OS zelf doet moet voornamelijk consistent en constant werken, en is nagenoeg volledig gericht op zo snel mogelijk naar een app toe gaan of tussen apps wisselen. Dat is waarom de homescreens en notificaties zijn zoals ze zijn. Dat is natuurlijk niet universeel acceptabel voor iedereen, maar dat is de gedachte er achter.

2. Security first, er is geen algemene 'bestanden bak' waar apps zomaar bij mogen. De laatste 30 jaar is al wel bewezen dat dat gewoon geen houdbaar security model was. Apps kunnen zelf aangeven wat er in hun container kan aan bestandstypes, en kunnen ook aangeven welke shared containers ze willen/kunnen gebruiken, maar by default mogen ze niks, ook niet bij contacten, camera, microfoon enz. Om diezelfde reden is er geen filesystem beschikbaar als je een iOS apparaat op een computer aan sluit. Je kan een bestandssysteem niet twee keer read/write mounten, en je kan geen universele representatie maken die overal werkt. Android en Microsoft hebben dit uiteraard proberen op te lossen met ranzige hacks als MTP (wat in feite virtuele-FTP-via-USB is) of SD-kaartjes unmounten/remounten, maar dat is verre van veilig of stabiel. Natuurlijk zijn er genoeg anekdotische ervaringen waarbij het wel werkt (ik heb nooit op WinMo of Android corruption gehad met de SD kaartjes) maar technisch gezien is het gewoon niet te garanderen dat het goed gaat. Om diezelfde reden is het bij Android ook nog steeds een bende met welke data je waar kan neerzetten, en of je Apps intern of op removable media mag installeren enz.

Waar veel mensen het over arrogantie of 'apple zal wel even vertellen hoe het moet' hebben zou het niet gek zijn om eerst even Hanlon's Razor er bij te pakken. Er zomaar van uit gaan dat er een grote boze organisatie graag de mensheid wil beheersen kan het ook gewoon domheid of een misverstand zijn. Of misschien ben je gewoon de doelgroep niet. Stel dat iets voor 500 miljoen gebruikers goed werkt, en er 1 miljoen zijn die het niet prettig vinden, dan is het niet automatisch zo dat het grote boze bedrijf specifiek die 1 miljoen mensen even wat wil 'opleggen' (dat is sowieso een dom woord om te gebruiken bij een product wat je zelf wel of niet kan kopen).

Sommige zaken zullen niet werken zoals je wil, en daar is helaas niet altijd wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Nu online
Tja, ze zijn teringduur. Maar ik als zie wat de onze vorig jaar tweedehands gekochte toestellen nu nog zouden opbrengen is de afschrijving gering. Ik heb een iPhone 6 - zeker niet de laatste en de nieuwste -en die doet alles wat ik wil. Nieuw zijn ze zeker een aderlating, alhoewel de SE al prima betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Marly schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:52:
[...]

Welk type Lumia had je dan? ;)

[...]
Ik had een 640 die afgelopen is vervangen voor een tweedehands 650.

Nu ik er zelf langer over nadenk:
Heb ooit een een HTC Desire gehad, ook niet goedkoop toen die nog nieuw was en later een 820 welke ook zeker niet goedkoop was...
Ben de laatste tijd gewoon verwend met een goedkope 640 en 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Driftig opzoek naar een vervanger voor mijn Lumia 735. Het scherm van de SE vind ik toch echt te klein, een nieuwe Iphone te duur. Ik neig er nu naar mijn ziel te verkopen aan de duivel en een Android telefoon te kopen (Nokia 6 of Motorola G5S Plus).

Voor mijn werk (via werkgever) ga ik eventueel switchen van een Lumia 640 naar een SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Wat mis je op de 735, ik vind het nog steeds een grandioos toestel en net de laatste update erop gezet 2017-10 Windows 10 Version 1703 (KB4041676)

ik ben dus nog steeds "bij"

[ Voor 9% gewijzigd door shiptronic op 11-10-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23

PeaceNlove

Deugleuter

Zakelijk ben ik van de Lumia 920 overgestapt op de iPhone 8, privé besloot de accu van mijn 1520 vroegtijdig de geest te geven en heb ik een 8+ gehaald.
Apple was wat mij betreft de enige logische keuze, want een goed update track record en de privacy is nog enigszins gewaarborgd. Zakelijk was de 8 dan ook de logische keuze, want niet te groot, maar ook niet te klein (SE).
Privé ben ik toch gegaan voor de + het scherm is nog beter dan dat van de 1520, de dubbele camera en de goede landscape mogelijkheid van de + waren doorslaggevend. De 7 of 7+ heb ik niet overwogen, want voor 100 euro extra kan je draadloos laden (op een Nokia DT900) en heb je een bloedsnelle CPU.
Qua MS apps heb ik tot nu toe alleen de Microsoft band app geïnstalleerd staan, want een Band2 en nog Skype en Skype for Business, maar verder gebruik ik gewoon de standaard mail en calender app van iOS en de meegeleverde pages etc.
Verder mis ik glance nog wel een beetje en vond ik de toggles en notificatiescherm in W10M wel een stuk beter. Edge mis ik niet, Safari is veel sneller. Ook apps zoals spotify, Netflix ed zijn een stuk beter en verder doorontwikkeld. Dat WhatsApp dan toch een badge weergeeft op een gemute groep zuigt. Live tiles mis ik wel een beetje, maar ter compensatie is het app aanbod wel veel groter.
Siri werkt voor mij ook een stuk beter dan Cortana, vooral gesproken een navigatieopdracht geven en timers zetten doe ik nu veel.
Bluetooth heeft tot nu toe altijd 100% goed verbonden met mijn Octavia. Dat was helaas met mijn Lumia 1520 wel eens anders.
Kortom, sommige dingen zijn anders, sommige beter, sommige slechter en ik heb de mazzel 3,5 jaar van mijn 1520 gebruik te kunnen hebben maken en een mooi inkomen, wat samen een 8+ goed mogelijk maakte. Zakelijk de 8 krijgen is natuurlijk ook niet verkeerd * PeaceNlove is happy met zijn aanwinsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:55
shiptronic schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:00:
Wat mis je op de 735, ik vind het nog steeds een grandioos toestel en net de laatste update erop gezet 2017-10 Windows 10 Version 1703 (KB4041676)

ik ben dus nog steeds "bij"
Ik ook. Ik stap pas over als dit toestel het letterlijk begeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zag ik dit ook al aan komen 3 maanden geleden en heb ik toen via Marktplaats een iPhone 5s gekocht om te kijken of mij het systeem nog een beetje bevalt na jaren geen Apple meer gebruikt te hebben.(iPhone 3GS), heel kort nog mijn Lumia 640XL tussendoor gebruikt maar daarna vrijwel snel verkocht. Maandje later heb ik mijn iPhone 5S verkocht en een iPhone 7 nieuw gekocht. Deze was qua schermmaat toch wel weer een stuk groter dan de 5S hier moest ik toch wel weer erg aan wennen gek genoeg...

Zoals de meeste al zeggen is Apple een erg gesloten systeem, het werkt wel maar functies zijn beperkt, echter zijn velen apps een verademing tegenover Windows 10 Mobile, veel minder crashes of bugs.

Echter mis ik me Lumia nog steeds na een paar maanden, de grote van het scherm duidelijk niet want ik was eerst van plan om mijn Lumia 640XL om te ruilen naar een 650.

Conclusie: Mijn iPhone 7 werkt goed, maar vind ik aan de ene kant toch wat saai, ik ben dus binnenkort wel weer van plan om een Lumia te bemachtigen voor bijvoorbeeld speciale gelegenheden zoals uitgaan, sport etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
MRE-Inc schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:41:
Goed topic. Ga ik zeker volgen en aan bijdragen als de tijd daar is dat mijn 950xl uit elkaar valt.

Een van de redenen voor mij om over te stappen naar Apple ipv Android/Google is dat je bij Apple alles op elkaar ...
Dat is tegenwoordig nergens meer voor nodig. Zeker met de Fall Creators update niet meer.

Door die overstap kost het in het begin zeker meer moeite en moet je meer overzetten. Zou niet mijn keuze zijn. Wat dan wel? Nou, overstappen naar Android mobiel met Google Services bijna allemaal uit (behalve de App Store).en Microsoft Services blijven gebruiken zoals nu. Met huidige emailadres/account/OneDrive enz.
Een tweede reden voor Android is meer keuze in hardware. Ook nadat ik al een keer van mobiel OS geswitched ben.

Achtergrond info: Voorlopig voor mezelf nog niet aan de orde, maar heb wel 4 mensen gemigreerd. 1 naar iOS en 3 naar Android)

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaker1234 op 17-10-2017 15:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik ben vorig jaar (met pijn in mijn hart) overgestapt van mijn Lumia 1020 naar een iPhone 6s, met name omdat Microsoft vanaf het moment dat Balmer vertrok eigenlijk Windows Phone/Mobile overduidelijk als het roodharige stiefkindje behandelde. De manier waarop Google met privacy én Windows Phone omging (gewoon weigeren om ook maar enige app te maken voor WP gebruikers en werkende alternatieve keihard blokkeren) én het feit dat je altijd gekloot hebt met updates bij Android zorgden ervoor dat er eigenlijk maar 1 alternatief was.... Helaas ben ik zo dom geweest om de 16GB versie te halen en ben ik dus bijna wekelijks bezig om op te schonen, ik maak namelijk nogal veel foto's merk ik. (Wist ik eigenlijk ook wel maar omdat het op mijn Lumia 1020 zo makkelijk over te zetten was dacht ik er niet echt bij na...)
Microsoft heeft overigens wel echt goede apps op IOS. Met name de Outlook app werkt uitstekend. Over OneDrive ben ik minder tevreden; ik gebruik deze voor de upload van al mijn foto's (zodat ik een backup heb) maar moet de app irritant genoeg regelmatig handmatig openen om dit weer vlot te trekken. Krijg haast het gevoel dat dit komt omdat Apple hun (dure) iCloud wil pushen die wel netjes blijft werken op de achtergrond en ook mooi integreert met de Photo app.

Voordelen;
- Apps everywhere. Of het nou voor mijn Philips Hue of mijn versterker of TV was, ineens bleken die van alles te kunnen wat eerst niet mogelijk was. Ook software als Plex, Spotify en banking apps kunnen gewoonweg meer op de iPhone
- De snelheid. Mijn 1020 was strooooperig traag (ik merk dat ook elke weer als ik op vakantie ga want dan gaat de 1020 vanwege de onovertroffen foto kwaliteit vrolijk weer mee :P) Zeker sinds het nieuwe Filesystem met IOS10 kwam vliegt de iPhone
- Fingerprint unlock, uitvinding van de eeuw wat mij betrreft :)
- Zoeken in instellingen (heeft W10M inmiddels ook, maar dat zat er pas in nadat ik al overgestapt was) vond ik een enorme vooruitgang want het vinden van 1 specifieke in die lange lijst aan instellingen was (voor mij dan toch) enorm lastig
- Backup van settings én apps naar iCloud (die ook nog blijft werken itt de backup op WP die geregeld stopte met werken)
- OS updates. MS heeft nu 2x een switch gemaakt waarmee mijn phones niet mee konden (Lumia800 en Lumia635 met 512MB mem) en Android mag je voor mijn gevoel blij zijn als je uberhaupt een update krijgt. De iPhone 5S krijgt gewoon nog steeds de nieuwste IOS!

Nadelen:
- Ik mis mijn livetiles... In 1 oogopslag zien of je een mailtje moest bekijken dankzij de mooie livetiles is vervangen door een Grid array a la Windows 3.1 met irritante rode cijfertjes waardoor je uiteindelijk altijd verder moet kijken (en je daardoor dus langer naar je scherm kijkt --> accutijd wordt lager) Ik snap Apple wel want er is meer engagement en ze weten ook welke info voor je interessant is (Kon MS niet weten want 9/10x opende ik Whatsapp/Mail niet eens omdat ik op de Tile al kon zien of iets relevant was) Ook de foto tile die je favo foto's voorbij liet komen en de People Hub die foto's liet zien van je contactpersonen (Wat mij nog wel eens verleidde om iemand te bellen die ik al een tijd niet had gesproken) mis ik
- Sowieso People Hub; het koppelen van verschillende bronnen (Skype, Twitter, etc) was enorm handig. Op mijn iPhone heb ik nu sommige mensen er 3-4x in staan (heb gewoon mijn Outlook account gekoppeld) omdat IOS deze koppeling niet begrijpt
- Glance... Echt zo'n superuitvinding. Het optillen van de iPhone is daar wat mij betreft geen vervanging voor
- Het lockscreen; op mijn WP had ik hier mijn eerstvolgende afspraak staan en een aantal icoontjes die aangeven welke apps me iets te melden hadden. Een iPhone geeft 1 lange lijst van alle notificaties op je lockscreen wat in mijn ogen enorm onoverzichtelijk is en bovendien ervoor zorgt dat als er meerdere apps een notificatie geven het een enorme bende wordt
- De niet uitbreidbare opslag (al gold dat net zo hard voor mijn Lumia 1020....) is echt ruk. De grotere variant is altijd 100+ euro duurder..... Je moet je gebruik dus goed inschatten en de volgende keer zal het toch een 256GB worden voor mij (met alle bijkomende kosten van dien)
- Geen consistency in design. Elke app heeft zijn eigen interface. WP had zijn eigen design language die je ook in (zo goed als) elke app terug zag
- De fragiliteit tov mijn Lumia's... Als je (het oude) Nokia gewend bent is het echt wel even wennen
- Echt werkelijk niks aan te passen behalve je lockscreen foto en een achtergrondje achter het grid. Ik mis de mooie dagelijks wisselende lockscreen foto van Bing...
- iCloud; continu word ik herinnerd aan het feit dat mijn iPhone vol is, je krijgt iedere keer dat je <10% hebt opnieuw een popup dat je dat moet activeren. Echt super irritant vooral omdat out of the box er al zo'n 4GB ingenomen wordt door het systeem zelf (Op 16GB is dat dus 25%....)

Al met al baal ik nog altijd als een stier dat Microsoft wederom een product waar ik enthousiast over was (en waar ik ook zeker 10-15 mensen voor geënthousiasmeerd heb) vakkundig de nek om draait. (Is me met Windows 8, Surface RT, Xbox Kinect ook al gebeurd) In mijn ogen was Windows Phone 8 echt een ideaal platform, ondanks dat ze me met mijn Lumia 800 enorm genaaid hebben (4 maanden nadat ik m kocht was WP7 ineens EOL, koop maar een nieuwe!) was het OS in mijn ogen erg mooi, snel en vooral consistent en gericht op productiviteit.... Ik mis het nog geregeld als ik weer aan het vechten ben met mijn iPhone. Maar goed, zonder alternatief zal mijn volgende telefoon toch weer een iPhone worden vrees ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 17-10-2017 16:04 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tomba schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:58:
Voordelen;
- Apps everywhere. Of het nou voor mijn Philips Hue of mijn versterker of TV was, ineens bleken die van alles te kunnen wat eerst niet mogelijk was. Ook software als Plex, Spotify en banking apps kunnen gewoonweg meer op de iPhone
Dit inmiddels omgezet naar nadeel, nu dacht ik dat het enkel bij Android een belachelijke flutberg aan copy&paste games was, maar dat is niets minder in de store van iPhone. Is het niet iemand die wil liften op de naam van een ander (wat je heel veel ziet bij Android), is het wel gewoon een bedrijf dat zijn ene game gewoon onder 20 verschillende namen op de markt dondert. Dat zie je ook terug in reviews, nietszeggende oneliners puur om wat ingame credits te krijgen.

Beetje het idee van de binnenstad van Gouda tov winkelcentrum in een dorp vlakbij. Ja, ze hebben er maar 4 winkels, maar bij Gouda de eerste 20 meter heb je al meteen 5 telefoonwinkels zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

SinergyX schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:13:
[...]

Dit inmiddels omgezet naar nadeel, nu dacht ik dat het enkel bij Android een belachelijke flutberg aan copy&paste games was, maar dat is niets minder in de store van iPhone. Is het niet iemand die wil liften op de naam van een ander (wat je heel veel ziet bij Android), is het wel gewoon een bedrijf dat zijn ene game gewoon onder 20 verschillende namen op de markt dondert. Dat zie je ook terug in reviews, nietszeggende oneliners puur om wat ingame credits te krijgen.

Beetje het idee van de binnenstad van Gouda tov winkelcentrum in een dorp vlakbij. Ja, ze hebben er maar 4 winkels, maar bij Gouda de eerste 20 meter heb je al meteen 5 telefoonwinkels zitten :P
Volgens mij heb je niet helemaal begrepen wat ik bedoel :) Voor WP was er helemaal geen app voor mijn tv, receiver en alleen een onofficiële Hue app. Instagram, Snapchat evenmin. Als ik naar een festival ging, standaard pech voor de WP gebruiker en ook bv WebEx (zakelijk veel in gebruik) liep mijlenver achter op IOS.
Dat er ook meuk in de app store staat; ongetwijfeld, maar dat bedoelde ik niet :P

Je winkel analogie doortrekkend had WP niet eens een telefoonwinkel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 17-10-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tomba schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:59:
[...]

Volgens mij heb je niet helemaal begrepen wat ik bedoel :) Voor WP was er helemaal geen app voor mijn tv, receiver en alleen een onofficiële Hue app. Instagram, Snapchat evenmin. Als ik naar een festival ging, standaard pech voor de WP gebruiker en ook bv WebEx (zakelijk veel in gebruik) liep mijlenver achter op IOS.
Dat er ook meuk in de app store staat; ongetwijfeld, maar dat bedoelde ik niet :P

Je winkel analogie doortrekkend had WP niet eens een telefoonwinkel ;)
Ik zie ook dat ik een stuk tekst mis, waarschijnlijk foute edit gedaan :P

Snap dat er veel apps zijn die nooit (of niet) voor WM zijn, maar dat zijn er voor mijn situatie gewoon te weinig om zeker bij Android het als groot voor- of nadeel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

SinergyX schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:08:
[...]

Ik zie ook dat ik een stuk tekst mis, waarschijnlijk foute edit gedaan :P

Snap dat er veel apps zijn die nooit (of niet) voor WM zijn, maar dat zijn er voor mijn situatie gewoon te weinig om zeker bij Android het als groot voor- of nadeel te zien.
Tsja, ik heb bv een rekening bij ABN Amro, dat alleen zou nu alsnog reden zijn geweest om over te stappen.
Overigens gaat het hier over IOS en niet Android he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Dat ABN met windows phone stopt snap ik, maar waarom geen UWP app voor desktop, laptop, tablet, en mobiel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
Nu ik ruim een week aan het 'spelen' ben met het de SE van mijn werk ontdek ik toch wel wat + en - t.o.v. mijn 650:
De pluspnten:
  • Stilte tijd werkt gewoon zonder Cortana
  • Automodus werkt prima op het moment dat er een willekeurige carkit is verbonden, dus niet zoals bij W10M kiezen bij welk device
De minpunten:
  • Notificaties zijn toch een behoorlijk stuk minder overzichtelijk dan in Windwows
  • Ondanks het aan of uit staan van de toggles staat zowel wifi als bluetooth aan na het uit Vliegtuigmodes halen... (Nog los van het niet daadwerkelijk 'uit' staan van de verbindingen)
  • Lang drukken op de toggels om bij de settings van die functie uit te komen werkt niet |:(
shiptronic schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:45:
Dat ABN met windows phone stopt snap ik, maar waarom geen UWP app voor desktop, laptop, tablet, en mobiel ?
Dat heb ik me dus ook al een aantal keren afgevraagd... Volgens mij is een goeie desktop/tablet app veel eenvoudiger en veiliger dan een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

shiptronic schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:45:
Omdat (vermoed ik?) niemand die app gebruikt (in de ogen van ABN Amro)?
St00mwals schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:46:
[..]
  • Ondanks het aan of uit staan van de toggles staat zowel wifi als bluetooth aan na het uit Vliegtuigmodes halen... (Nog los van het niet daadwerkelijk 'uit' staan van de verbindingen)
[...]
Inderdaad mega irritant, zeker aangezien dit in IOS10 gewoon nog werkte zoals je verwachtte; uit = uit....
(want... hij gaat helemaal niet uit! Hij verbreekt alleen de actieve connectie maar blijft actief. Je moet echt settings in om WiFi of BT uit te schakelen)

[ Voor 57% gewijzigd door Tomba op 18-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tomba schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:32:
[...]

Tsja, ik heb bv een rekening bij ABN Amro, dat alleen zou nu alsnog reden zijn geweest om over te stappen.
Overigens gaat het hier over IOS en niet Android he ;)
Daarom zei ik ook 'zeker bij android', ik heb niet bijzonder veel gezocht in de appstore van iOS wat het gemiddelde niveau van de apps daar is, of Apple actiever is met onzin filteren etc.

Ik zit bij de Rabo, heb ik de oude rabo app nog, maar mocht die stoppen kan ik nog altijd via de mobiele site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07 10:05
Ik baal ook echt zo erg dat ik moest switchen naar iOS puur omdat Android me niet heel erg bevalt, vrijwel altijd Windows op mijn smartphone gehad, begonnen met een Windows Mobile 6.5 Professional mobiel en poh tuurlijk het was niet volmaakt maar het werkte, daarna Windows Phone 7, 8 en 10 Gehad en ik vond het altijd geweldig, tuurlijk er was een App gat maar dat maakte mij niet heel erg veel uit het nodige was er en anders kon ik via de websites mijn gang wel gaan. Mijn laatste Windows telefoon is de Lumia 640XL en toen ik dat ding kocht kon ik mijn ogen niet geloven, zo'n groot toestel met zoveel opties en een super camera voor die prijs! :o SD kaartje erin en ready to go, ook altijd mijn instellingen werden gesynchroniseerd door middel van mijn MS account.

Eerst was ik van plan mijn Lumia 640XL te gaan verkopen om dan te kijken naar een 950 of 650 maar omdat Microsoft nogal stilletjes was toch overgestapt op een iPhone, heb nu dan een iPhone 7 en eerlijk is eerlijk zo'n vingerafdrukscanner is best leuk en die kwalitatief hogere apps ook wel maar toch mis ik die tiles en de vrijheid van Windows Phone, ik zal dan ook de eerste in de rij staan wanneer er een nieuwe telefoon van Microsoft komt om die te kopen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Brekers schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:04:
Ik baal ook echt zo erg dat ik moest switchen naar iOS puur omdat Android me niet heel erg bevalt, vrijwel altijd Windows op mijn smartphone gehad, begonnen met een Windows Mobile 6.5 Professional mobiel en poh tuurlijk het was niet volmaakt maar het werkte, daarna Windows Phone 7, 8 en 10 Gehad en ik vond het altijd geweldig, tuurlijk er was een App gat maar dat maakte mij niet heel erg veel uit het nodige was er en anders kon ik via de websites mijn gang wel gaan. Mijn laatste Windows telefoon is de Lumia 640XL en toen ik dat ding kocht kon ik mijn ogen niet geloven, zo'n groot toestel met zoveel opties en een super camera voor die prijs! :o SD kaartje erin en ready to go, ook altijd mijn instellingen werden gesynchroniseerd door middel van mijn MS account.

Eerst was ik van plan mijn Lumia 640XL te gaan verkopen om dan te kijken naar een 950 of 650 maar omdat Microsoft nogal stilletjes was toch overgestapt op een iPhone, heb nu dan een iPhone 7 en eerlijk is eerlijk zo'n vingerafdrukscanner is best leuk en die kwalitatief hogere apps ook wel maar toch mis ik die tiles en de vrijheid van Windows Phone, ik zal dan ook de eerste in de rij staan wanneer er een nieuwe telefoon van Microsoft komt om die te kopen. :)
Zo zat ik er een jaar geleden ook in. Inmiddels heb ik alle hoop op een telefoon van Microsoft opgegeven. Wat ze nu ook uitbrengen, het is too little too late. Dood en doodzonde :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Laatst online: 11-09 22:06
Deze week ook overgestapt van WP 8.1 op een Lumia 530 naar een iPhone SE met iOS 11. Normaal vond ik een Apple device te duur (en te groot) voor wat ik er mee doe, maar kon nu via mijn provider een nieuwe iPhone SE 32 GB bestellen voor €220,-.

Dingen die mij opvielen komende vanaf WP 8.1:
- Geen inzicht in datagebruik wifi.
- Geen mogelijkheid in het OS om een datalimiet op mobiele data te zetten.
- Moet even wennen aan de opties voor geluid. Het schakelaartje voor de stille mode is fijn, maar trillen laat zich niet makkelijk onafhankelijk van het belsignaal aan of uitzetten. Dit kan alleen via het instellingen menu.
- Windows phone filterde mijn Outlook contacten zodat alleen contacten met een telefoonnummer zichtbaar waren. iOS laat alles zien en is zich niet bewust van koppelingen tussen contacten.

Voor de rest is het een prettige ervaring tot nu toe. iOS 11 draait nu een paar dagen zonder problemen bij mij, geen rare crashes en Whatsapp push meldingen komen gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
ardvark99 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:32:
Helaas, IOS gaat h'm voor mij niet worden, Android kijk ik met een schuin oog naar, maar het is gelukkig niet zo dat mijn L950XL het niet meer doet, voorlopig blijven er updates van het OS komen, en de apps worden voorlopig ook wel geupdated.
Het gaat een probleem worden wanneer WA en banken apps verdwijnen.

Ik blijf voorlopig nog genieten van de vrijheid in het OS dat ik nu heb.
SinergyX schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:02:
[...]

Daarom zei ik ook 'zeker bij android', ik heb niet bijzonder veel gezocht in de appstore van iOS wat het gemiddelde niveau van de apps daar is, of Apple actiever is met onzin filteren etc.

Ik zit bij de Rabo, heb ik de oude rabo app nog, maar mocht die stoppen kan ik nog altijd via de mobiele site.
Rabobank stopt binnenkort met het ondersteunen van de Windows apps, helaas.

[ Voor 27% gewijzigd door Toms_88 op 22-10-2017 12:29 ]

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Toms_88 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:28:
[...]

[...]

Rabobank stopt binnenkort met het ondersteunen van de Windows apps, helaas.
Je bent waarschijnlijk in de war met SNS, die begin oktober is gestopt met de ondersteuning.
Maar zou me niet verbazen als voor eind 2018 de meeste grote bedrijven en instellingen zijn gestopt met Windows phone ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Laatst online: 10-09 18:06

DaffyDuck43

MF-lurker

Ben sinds oktober overgestapt van W8.1 op een 640 naar een iPhone SE 32
O.a.door beschikbaarheid van een paar toch wel interessante apps zoals bankieren, ANWB enz.

Maar heel irritant dat ik ondertussen al wel 8 keer een update heb moeten installeren van het IOS.
Toestel werd geleverd met 10 nog wat en zit ondertussen op 11.2.5
En elke keer een installatie en reboot.
Op die goeie ouwe 640 zag je smorgens dat er wat apps ge-update waren, maar net als dit, een noodzakelijke security update kwam maar eens per jaar voor en het toestel bleef draaien.
Het is dat een aflopende zaak is door de steeds meer verdwijnende apps, maar verlang soms best terug naar dat simpel uitziende, maar o zo goed werkende WP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
DaffyDuck43 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:34:
Ben sinds oktober overgestapt van W8.1 op een 640 naar een iPhone SE 32
O.a.door beschikbaarheid van een paar toch wel interessante apps zoals bankieren, ANWB enz.

Maar heel irritant dat ik ondertussen al wel 8 keer een update heb moeten installeren van het IOS.
Toestel werd geleverd met 10 nog wat en zit ondertussen op 11.2.5
En elke keer een installatie en reboot.
Op die goeie ouwe 640 zag je smorgens dat er wat apps ge-update waren, maar net als dit, een noodzakelijke security update kwam maar eens per jaar voor en het toestel bleef draaien.
Het is dat een aflopende zaak is door de steeds meer verdwijnende apps, maar verlang soms best terug naar dat simpel uitziende, maar o zo goed werkende WP...
Vanwaar je keuze voor iOS ipv Android?
Over die updates: Het schijnt dat dit de meest gepatchte versie van iOS is. Maar buiten dat vind ik patch Tuesday van Microsoft nig niet eens zo vervelend ;)

Wat ik zelf erg mis op mijn zakelijke SE zijn meerdere tiles om in 1x naar het juiste station te gaan voor de actuele vertrektijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Laatst online: 10-09 18:06

DaffyDuck43

MF-lurker

St00mwals schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 07:34:
[...]

Vanwaar je keuze voor iOS ipv Android?
Over die updates: Het schijnt dat dit de meest gepatchte versie van iOS is. Maar buiten dat vind ik patch Tuesday van Microsoft nig niet eens zo vervelend ;)

Wat ik zelf erg mis op mijn zakelijke SE zijn meerdere tiles om in 1x naar het juiste station te gaan voor de actuele vertrektijden.
Had in een ver verleden (lees 2013😉) een keer een Android toestel gehad, maar werd daar helemaal gestoord van alle instellingen, updates etc. Kwam van een Nokia E71 die stuk was, en moest snel iets hebben. Daarnaast bleek dat Android ding ook nog een intern defect te hebben waarbij die random elke 2 weken uitviel. ( toch lastig als j’m ook al wekker gebruikt op business trip).
Naa een paar maanden dus gegaan voor “iets anders” wat eigenlijk buitengewoon goed bevallen is, maar ja, de tijd haalt ons in, en dan moet je verder, dus nu naar de IOS...

(is trouwens een drama om daar een custom ringtone op IOS te krijgen, in vergelijking met WP, die standaard Apple pingeltjes heeft tenslotte bijna iedereen, en in een meeting is het makkelijk om je eigen belletje te herkennen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Nu online
Ik ben inmiddels sinds dik een jaar over op een iPhone 6 van het werk. Bevalt mij goed. Betrouwbaar en veel keuze aan apps. Miste in het begin wel de tiles. Ook iTunes - dat ik alleen gebruik om muziek op het toestel te zetten - blijft een drama. Net als Custom ringtones inderdaad. Maar verder goed en ook wel een beetje saai. Nu hoorde ik dat wij van Windows 7 werkstations over gaan stappen op 12 inch Lenovo hybride en simkaart. Gut, wat had ik dat graag willen combineren met een mooie Windows 10 telefoon. Baal er dan echt weer van hoe het is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
nieuws: Apple iTunes verschijnt in Microsoft Store

Dit vind ik persoonlijk wel tof nieuws!
Geen extra tool meer installeren (die overal wat neerzet etc..) op je systeem om muziek op je foon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Nu online
St00mwals schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:08:
nieuws: Apple iTunes verschijnt in Microsoft Store

Dit vind ik persoonlijk wel tof nieuws!
Geen extra tool meer installeren (die overal wat neerzet etc..) op je systeem om muziek op je foon te krijgen.
ITunes onder Windows kon toch al? Enig voordeel is dat de updates nu via de store gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
coenox schreef op zondag 29 april 2018 @ 00:26:
[...]

ITunes onder Windows kon toch al? Enig voordeel is dat de updates nu via de store gaan.
Dat klopt.
Je weet nu alleen dat als je het weer weghaalt, het ook daadwerkelijk weg is, er blijft niks achter. En idd updates gaan via de Store, je hoeft de applicatie dus niet eerst te starten zoals bij zoveel andere applicaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:38
Nu sinds een maand over naar de X.
Ja de Tiles worden gemist... maar daarmee is alles ook gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ladykiller007 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 06:42:
Nu sinds een maand over naar de X.
Ja de Tiles worden gemist... maar daarmee is alles ook gezegd....
Al gewend aan het ontbreken van de (live) Tiles?
Op mijn zakelijke SE mis ik de directe tiles naar verschillende treinstations. Ik moet hier eerst de NSapp openen en het juiste (vaak dichts bij zijnde) kiezen.

Mijn vrouw en ik zijn hard aan het wachten op de SE2, die volgens de berichten in mei uit zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

Nou hier maar eens een Iphone 8 plus aan het proberen als vervanging van mijn Lumia 950 en dat bevalt tot nu toe prima (nu 3 dagen).
+ batterijduur (nu sinds zondagochtend 10:00 t/m nu nog 33% over)
+ sommige apps uitgebreider/meer functies (bv. Untappd, buienradar)
+ alles werkt toch echt een heel stuk vlotter

0: Zo na het eerste gebruik valt de camera niet tegen, maar kan nog niet echt oordelen, nog te weinig gebruikt.

Alleen een hele dikke min en daar baal ik behoorlijk
- niet fatsoenlijk bestanden over kunnen zetten via verkenner (met name: pc->iphone)

Verder nog een aantal kleine minpunten:
- iconen op startscherm niet fatsoenlijk kunnen ordenen, deze worden vanzelf gerangschikt. Je kan geen blanco ruimte laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Nu online
The_Scarabial schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:01:
....

Alleen een hele dikke min en daar baal ik behoorlijk
- niet fatsoenlijk bestanden over kunnen zetten via verkenner (met name: pc->iphone)

....
Wat voor bestanden hebben we het dan over? Ik heb namelijk op mijn Lumia‘s, mijn iPhone en ook mijn huidige Android toestel vrijwel nooit de neiging om bestanden van een PC over te zetten. Hooguit muziek of een routebestand. Maar daar zijn andere oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

coenox schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:57:
[...]

Wat voor bestanden hebben we het dan over? Ik heb namelijk op mijn Lumia‘s, mijn iPhone en ook mijn huidige Android toestel vrijwel nooit de neiging om bestanden van een PC over te zetten. Hooguit muziek of een routebestand. Maar daar zijn andere oplossingen voor.
Naja nu ik er zo over nadenk is het misschien ook niet echt nodig. Maar ik wil gewoon alle foto's die op mijn Lumia950 staan van de laatste paar maanden (vakantiekiekjes etc.) even op de telefoon zetten zodat ik er af en toe nog even naar kan kijken of kan laten zien aan andere personen.
Dit kan gewoon zo makkelijk op mn lumia maar op de iphone schijnt dit moeilijk te zijn.
Ik zie wel de verkenner en de map met daarin alle foto's maar ik kan daar geen foto's naar toe kopieren. De "plakken" optie is grijs in het rechtermuisknop menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Onedrive gebruiken :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ dat, of zet ze via de computer in je iCloud/foto account, dan heb/zie je ze ook op je iPhone toch?

USB kabeltje tussen pc<->telefoon is zo uit de tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Het is nu gelukt via iTunes. het bleek dat ik Foto's synchroniseren via iCloud even moest uitschakelen. Hierdoor kan je dan een map op je pc synchroniseren met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Nu online
Fijn dat het gelukt is. Ik gebruik zelf een betaalde account bij Flickr. Ik zorg dat ik foto's automatisch upload naar deze dienst. Het maakt dan niet meer uit hoe vaak ik van toestel wissel, ik kan er altijd bij (mits ik een internetverbinding heb natuurlijk). Overigens kun je zoiets natuurlijk ook met Onedrive doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 09:38
Ik heb ook de overstap naar IOS gewaagd.
Maar is het mogelijk om je Windows Whatsapp backup terug te zetten op de iPhone?
Aangezien MS OneDrive gebruikt maar Apple ICloud.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 10:23

PeaceNlove

Deugleuter

Nee, ik heb dus de whatsapp geschiedenis dus nog op mijn oude telefoon staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Nu het einde er dan echt aan komt:
Zijn er nog mensen die gaan overstappen naar iOS?
Pagina: 1