Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13-10 17:18

P_Tingen

omdat het KAN

Hmm. nieuw probleem.

Mijn telefoon loopt echt met een sneltreinvaart leeg. Vanmorgen om 6:15 van de lader gehaald en drie uur later zit ik op 47%. Boosdoener is de Store die probeert de apps 'Color Profile' en 'Equaliser' te updaten. Dat lukt niet, zodat hij onmiddellijk nog een keer probeert. Dat lukt niet zodat hij onmiddellijk ...

En vervolgens gaat mijn accu leeg. Ik kan ze handmatig onderbreken, maar dat heb ik gisteren ook al gedaan. Ik hoopte dat het een incident was, maar kennelijk niet dus. Hoe kan ik dit doorbreken?

Datum/tijd gecheckt, store gecheckt op updates, geen sd kaart.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06 17:14
SinergyX schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:19:
Blijft me nog steeds verbazen dat er werkelijk geen foto-app is buiten WM die lokale en OneDrive foto's bij elkaar kan laten zien, werkt op WM echt briljant.
Na een tip van @rens-br in een android topic heb ik Piktures eens getest, en daar kan je de Onedrive toevoegen. En werkt best goed na wat met de settings en vast pinnen van mappen geklooid te hebben.
https://play.google.com/s...ils?id=com.diune.pictures

Misery and hate will kill us all.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
P_Tingen schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:31:
Hmm. nieuw probleem.

Mijn telefoon loopt echt met een sneltreinvaart leeg. Vanmorgen om 6:15 van de lader gehaald en drie uur later zit ik op 47%. Boosdoener is de Store die probeert de apps 'Color Profile' en 'Equaliser' te updaten. Dat lukt niet, zodat hij onmiddellijk nog een keer probeert. Dat lukt niet zodat hij onmiddellijk ...

En vervolgens gaat mijn accu leeg. Ik kan ze handmatig onderbreken, maar dat heb ik gisteren ook al gedaan. Ik hoopte dat het een incident was, maar kennelijk niet dus. Hoe kan ik dit doorbreken?

Datum/tijd gecheckt, store gecheckt op updates, geen sd kaart.
Automatisch bijwerken van apps uitschakelen? Ik werk ze altijd handmatig bij, dan heb ik er zelf beter zicht op. Beide apps herken ik verder niet, ze worden mij ook niet als update aangeboden.

A smile a day....

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11-10 22:30
kennelijk toch een kleine update gehad, de laatste drie nummers zijn opgehoogd.

nu 10.0.15254.530

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20:00
satya schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:58:
kennelijk toch een kleine update gehad, de laatste drie nummers zijn opgehoogd.

nu 10.0.15254.530
Dat is de update van vorige maand. Check vanavond/morgen nogmaals, dan krijg je waarschijnlijk de oktober update binnen...

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:09
ardvark99 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

Dat is de update van vorige maand. Check vanavond/morgen nogmaals, dan krijg je waarschijnlijk de oktober update binnen...
Vanaf 19:00 uur. d:)b Eerder hoef je niet te kijken of er een update is. :N

Me.

GerCor schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:27:
[...]

Vanaf 19:00 uur. d:)b Eerder hoef je niet te kijken of er een update is. :N
Tja Ger.....dit is vast weer zo'n avond dat je stil in een hoekje zit met je S9 en diep van binnen uitschreeuwt van Why...........

Geeft niets, tegen de tijd dat jij dit trauma verwerkt hebt zitten wij nog midden in het verwerkingsproces.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• hardware-lover
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:15:
[...]
En dat wordt een hele mooie, we kunnen na die update zelfs Android en iOS apps gaan draaien op W10M :Y :S :N :(:)

A smile a day....

• ardvark99
hardware-lover schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:33:
[...]

En dat wordt een hele mooie, we kunnen na die update zelfs Android en iOS apps gaan draaien op W10M :Y :S :N :(:)
Echt?? Eindelijk!! Ik kan niet wachten....

• GerCor
Amadeus1966 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:56:
Tja Ger.....dit is vast weer zo'n avond dat je stil in een hoekje zit met je S9 en diep van binnen uitschreeuwt van Why...........

Geeft niets, tegen de tijd dat jij dit trauma verwerkt hebt zitten wij nog midden in het verwerkingsproces.
Welnee, ik update de Lumia 950 gewoon zoals altijd en daarnaast nog 2 Windows 10 PC's. Dus, druk druk druk...vanaf 19:00 uur

Me.

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Hier inmidels ook maar weer de updates aan het binnen hengelen. morgen mijn werk telefoon/continuum werkplek nog ff 8)

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

GerCor schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:03:
[...]

Welnee, ik update de Lumia 950 gewoon zoals altijd en daarnaast nog 2 Windows 10 PC's. Dus, druk druk druk...vanaf 19:00 uur
Ah, jammer. Ik zat me al te verkneukelen hahaha

hardware-lover schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:33:
[...]

Ho ho, zit je nu het app-beleid van Microsoft belachelijk te maken?

Er komt binnenkort zelfs een totaal nieuw app (van mijn hand) uit voor Windows Phone 8.x ! (en nee, geen grap).

Ik werk al jaren in Cordova voor mijn apps, dus platform-onafhankelijk en het scoort redelijk (20.000 sessies per dag voor bv. een Android / WP app).

Dus nu ik een nieuwe app maak / een oude succesvolle flink update, neem ik WP direct mee en implementeer ik direct een UWP versie... dacht ik...

Man, man, man - wat loopt Microsoft toch te rotzooien.

Hun IDE om W10M apps te maken is Visual Studio met native Cordova support.

Perfect... behalve dat Visual Studio 2015 de enige versie is die nog WP ondersteunt en zéér gebrekkige (lees : het werkt niet) support heeft voor UWP.

Ik dus vrolijk Visual Studio 2017 installeren, die wel UWP ondersteunt... en blijkbaar geen (lees : op geen enkele manier) WP zelf.

Dan denk je "fuck mijn WP gebruikers, als ik overstap op UWP moeten zij maar W10M gaan draaien"... en dan blijkt vervolgens dat Cordova (de toolset waarmee ik de UWP apps maak) nauwelijks meer support voor UWP heeft...

Resumerend;

Ook al wil je als developer nog WP ondersteunen (ook voor oude apps), W10M uitbouwen en UWP introduceren, dan blijken zowel Visual Studio, Cordova als Microsoft de stekker uit bijna al deze platforms getrokken te hebben (wat betreft support, ondersteuning, plug-in ontwikkeling en upgrade-opties).

Uiteindelijk maak ik nu de app dus weer in Visual Studio 2015, omdat deze nog wel WP ondersteunt én W10M ook WP apps kan draaien... nieuwe features kan ik enkel voor Android aanbieden, omdat die wel in Visual Studio 2017 zijn geïmplementeerd door Microsoft en WP / W10M gebruikers dus verplicht blijven hangen op de oude versie, terwijl de nieuwe versie in de praktijk feitelijk ook nieuwe features voor deze platforms aanbiedt.

Einde rand... ik ben drie dagen bezig geweest met een upgrade-pad voor mijn IDE, plug-ins, tooling, etc... en heb na vele frustraties op WP / W10M en UWP besloten dat het gewoon onmogelijk is verder te gaan... dus ik ga verder met Android en Windows blijft in de basis bestaan, maar komt niet vooruit - helaas.

• GiLeX
  • Niet online
voor de statistieken: de 10-2018 update is build 10.0.15254.538

• hardware-lover
  • Niet online
@deathgrunt, apps onderhouden voor het WP81 platform is vroegtijdig n.v.t. geworden?

https://mspoweruser.com/m...e-8-1-store-a-year-early/

Of was het maar een hiccup?

Edit: Update ging er weer feilloos op. Still going strong, eat your heart out Asus!

hardware-lover wijzigde deze reactie 09-10-2018 21:18 (18%)

A smile a day....

hardware-lover schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:23:
@deathgrunt, apps onderhouden voor het WP81 platform is vroegtijdig n.v.t. geworden?
Klopt; MS heeft aangekondigd dat alle WP8.1 apps die nog wel updates krijgen, niet meer worden doorgegeven aan WP.8.1 gebruikers (binnenkort).

Maar gebruik je W10M en heb je ook nog WP8.1 apps, dan komt diezelfde update weer wel door.

UWP apps is niets over gezegd, maar in de praktijk kan je die niet updaten of je moet een totaal nieuwe app maken...

Kortom, de logica volgens Microsoft;

1 ). WP8.1 apps op WP8.1 ontvangen geen updates

2 ). WP8.1 apps op W10M ontvangen wel updates

3 ). UWP apps op zowel WP8.1 als W10M kunnen niet geupdate worden
Overigens leuk dat je straks een discrepantie krijgt voor WhatsApp;

Dat is gewoon een WP8.1 app en wordt redelijk up2date gehouden door Facebook.

Maar als je straks dus WP8.1 hebt, krijg je geen updates meer - terwijl mensen met exact diezelfde app op W10M nog wel updates ontvangen...
Als ik deathgrunt zijn relaas lees en dan terugdenk aan de intro van win10m.
Dan zie ik nog steeds die bolle plofkop op het podium staan.....we need Developers, developers........

Beetje holle woorden.
Net als die gast met z'n just out of bed look kapsel.
Hup even een jaartje er tussenuit ( sabbatical ) om vervolgens iets anders te gaan doen.
Hij was ook gauw van zijn geloof af.

Wat dat betreft heb ik meer waardering voor de app developers ( betaald of onbetaald op een zolderkamer ) dan degene die onder de wapperende vlag van MS zitten te zwoegen.

• hardware-lover
  • Niet online
deathgrunt schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:33:
[...]
Klopt; MS heeft aangekondigd dat alle WP8.1 apps die nog wel updates krijgen, niet meer worden doorgegeven aan WP.8.1 gebruikers (binnenkort).

[knip]
Binnenkort? Het gelinkte artikel suggereert dat het misschien NU al het geval is?

Unfortunately, it seems that date may have come early, as a developer is reporting that they are unable to push out an app update to their users on Windows Phone 8.1. Poppyto, the developer of the popular Tubecast application, reports that his users on WP8.1 have not been able to download his app for the last 3 weeks now.

Edit: Vwb WhatsApp (bèta), kreeg er net weer een update voor. Vreemde update (installatie eigenlijk).

Eerst liep de downloadbalk bijna volledig vol, zoals altijd het geval is bij het installeren van app updates. Zo'n 32MB was de download meen ik mij te herinneren, daarna volgde "installatie", ook normaal. Maar daarna liep de download door naar zo'n 64MB gevolgd door (opnieuw) "installatie", en werd deze ook afgerond. Nog nooit zo gezien, andere app updates gaven een normaal update verloop te zien. Vreemde zaak?

hardware-lover wijzigde deze reactie 09-10-2018 23:05 (27%)

A smile a day....

• ardvark99
hardware-lover schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:49:
[...]

Edit: Vwb WhatsApp (bèta), kreeg er net weer een update voor. Vreemde update (installatie eigenlijk).

Eerst liep de downloadbalk bijna volledig vol, zoals altijd het geval is bij het installeren van app updates. Zo'n 32MB was de download meen ik mij te herinneren, daarna volgde "installatie", ook normaal. Maar daarna liep de download door naar zo'n 64MB gevolgd door (opnieuw) "installatie", en werd deze ook afgerond. Nog nooit zo gezien, andere app updates gaven een normaal update verloop te zien. Vreemde zaak?
Bij mij verliep die installatie normaal, in één keer. Waarschijnlijk is er bij jou effe iets verkeerd gegaan, waardoor de app opnieuw gedownload en geïnstalleerd is.

• satya
GiLeX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:01:
voor de statistieken: de 10-2018 update is build 10.0.15254.538
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4462937

Security updates to Internet Explorer, Windows Media Player, Microsoft Graphics Component, Microsoft Edge, Windows Kernel, Windows Storage and Filesystems, and Microsoft Scripting Engine.

Krijgen we nu IE op WM 8)7

• GerCor

Heel vaak gezien op mijn 950 bij diverse app's, destijds. Oplossing: download annuleren en opnieuw zoeken naar updates en downloads.

Ook bijna ALTIJD. Als je het scherm updates en downloads handmatig laat zoeken en bij gevonden updates weer sluit, stopt het updaten ook direct. Open je het scherm weer, gaat het weer verder.

Me.

• hardware-lover
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:38:
[...]
Heel vaak gezien op mijn 950 bij diverse app's, destijds. Oplossing: download annuleren en opnieuw zoeken naar updates en downloads.

Ook bijna ALTIJD. Als je het scherm updates en downloads handmatig laat zoeken en bij gevonden updates weer sluit, stopt het updaten ook direct. Open je het scherm weer, gaat het weer verder.
Ik volg eigenlijk altijd het update_proces. Ben een rare wat dat betreft (hmm..., misschien niet alleen wat dat betreft ;) ), wil niet voor verrassingen komen staan waarvoor er achteraf niet een mogelijke verklaring zou kunnen zijn.

Ik heb het in al die tijd nog nooit gezien zo, wel dat een download vroegtijdig de mist inging, maar nog nooit dat deze tot een volledig einde leek te komen en aan de app installatie begon, om vervolgens een download te vervolgen (laadbalk echter opnieuw gestart), en de MB's verder op liet lopen.

V.w.b. die Whatsapp bèta update. Bij het eerste bericht wat daarna volgde, crashte de telefoon (Whatsapp melding, en daarna bleef het geluid hangen). En nu lees ik op onze FP het volgende bericht?

nieuws: 'WhatsApp dicht lek dat leidde tot crash na ontvangen van oproep'

Nu lopen wij altijd wat achter met de Whatsapp bèta updates t.o.v. iOS en Android, en mogelijk zal het toeval zijn, maar het is wel hééééél toevallig.

A smile a day....

[...]

Binnenkort? Het gelinkte artikel suggereert dat het misschien NU al het geval is?
Mijn laatste update voor een WP8.1 apps is alweer wat maanden terug... die werd door mijn L820 en L950 toestel doorgelaten.

Kan best dat de update aan exact diezelfde app binnenkort dus enkel zichtbaar is voor L950.

Op zich geen ramp... de API van mijn app werkt vanaf versie 1 (2014) tot versie 5 (2018) backwords-compatible, maar het is zonde voor WP8.1 omdat het gros van de gebruikers wel daar zit.

Overigens zitten die ook op Android 4.x wat nog groter is (in mijn geval) en die krijgen de update weer wel (terwijl het uit 2012 stamt...)
satya schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4462937

Security updates to Internet Explorer, Windows Media Player, Microsoft Graphics Component, Microsoft Edge, Windows Kernel, Windows Storage and Filesystems, and Microsoft Scripting Engine.

Krijgen we nu IE op WM 8)7
Microsoft doet niet eens moeite om de update-log aan te passen voor mobiel.

Laatst stond er dat W10M betere security voor Flash Content kreeg... (die niet mogelijk is op W10M) en nog iets vaags dat duidelijk desktop-only bedoeld was.

• satya
deathgrunt schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:08:
[...]

Microsoft doet niet eens moeite om de update-log aan te passen voor mobiel.

Laatst stond er dat W10M betere security voor Flash Content kreeg... (die niet mogelijk is op W10M) en nog iets vaags dat duidelijk desktop-only bedoeld was.
Aha, ik had het ook gezien en er dezelfde mening bij. Ik vermoed dat de meesten er niet naar om kijken.

• hardware-lover
  • Niet online

A smile a day....

Windows 10 mobile en frontpage in één zin?
Helaas weinig clickbeet waarde dus zal niet gebeuren.

• hardware-lover
  • Niet online
@Amadeus1966 😏 sar-cas-me... 🤙

A smile a day....

Ow?
Ooooooooo
🤣

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
"and we can’t help but think Microsoft is chasing some kind of ever slipping deadline for a replacement."
Zal ik de rek in mijn W10M toestel nog maar eens wat langer maken...
Fireshade schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:51:
[...]

Zal ik de rek in mijn W10M toestel nog maar eens wat langer maken...
Zelden zal Microsoft een publiek gehad hebben dat zo trouw en enthousiast was over één van hun producten als wij, de Tweakers op het Internet.

De rek van mijn W10M toestel is nog langer dan dat van een in de zon gesmolten elastiekje ter hoogte van de Sahara woestijn... en ik kan je garanderen; dat is een hele lange rek...

Maar ik zie mezelf gewoon niet rondlopen met Android, ook al werkt alles voor geen meter op W10M.

Attachments via de mail kan ik niet openen, alleen als ik ze forward naar mezelf, GPS / navigatie is een ramp met de kaarten-app (ook 3rd parties), en toch... en toch blijf ik het gebruiken.

• GerCor
deathgrunt schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Zelden zal Microsoft een publiek gehad hebben dat zo trouw en enthousiast was over één van hun producten als wij, de Tweakers op het Internet.

De rek van mijn W10M toestel is nog langer dan dat van een in de zon gesmolten elastiekje ter hoogte van de Sahara woestijn... en ik kan je garanderen; dat is een hele lange rek...

Maar ik zie mezelf gewoon niet rondlopen met Android, ook al werkt alles voor geen meter op W10M.

Attachments via de mail kan ik niet openen, alleen als ik ze forward naar mezelf, GPS / navigatie is een ramp met de kaarten-app (ook 3rd parties), en toch... en toch blijf ik het gebruiken.
Nou nou nou, navigatie een ramp? Ik vond het er altijd fantastisch uitzien op de Lumia 950 (+ Brodit) in mijn vorige auto. In mijn nieuwe auto gebruikt ik het niet want daar zit standaard navigatie in, volledig geïntegreerd, en dan plak je natuurlijk geen W10M op het dashboard. Overigens maakt dat systeem ook gebruik van HERE Kaarten dus daar schiet ik niks mee op. Maar ….. nog geen adres gehad dat HERE niet kon vinden.

En, ik zag mezelf ook nooit rondlopen met Android, brrrr. Maar, tot nu toe nog geen app met die 'vieze advertenties' er in op mijn S9+.

Me.

• Fireshade
  • Niet online
deathgrunt schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Wat een vreemde problemen ervaar je op je W10M toestel. Ik heb die in ieder geval gelukkig (nog?) niet.

Persoonlijk heeft mijn enthousiame voor W10M eigenlijk niets met Microsoft te maken. Ze hebben gewoon een ontzettend mooi, gebruiksvriendelijk en weinig veeleisend mobiel OS gemaakt. _/-\o_

• hardware-lover
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:50:
[...]
Nou nou nou, navigatie een ramp? Ik vond het er altijd fantastisch uitzien op de Lumia 950 (+ Brodit) in mijn vorige auto. In mijn nieuwe auto gebruikt ik het niet want daar zit standaard navigatie in, volledig geïntegreerd, en dan plak je natuurlijk geen W10M op het dashboard. Overigens maakt dat systeem ook gebruik van HERE Kaarten dus daar schiet ik niks mee op. Maar ….. nog geen adres gehad dat HERE niet kon vinden.

En, ik zag mezelf ook nooit rondlopen met Android, brrrr. Maar, tot nu toe nog geen app met die 'vieze advertenties' er in op mijn S9+.
Ik gebruik nog steeds Sygic Navigatie op mijn 950XL, niets te klagen op dit moment. Maps (Kaarten) op W10M gebruikt Here Light als kaartinfo, kaartdata daarvan is niet te vergelijken met de actuele kaartdate van Here en loopt dik achter.

Die paar Android toestellen die ik al in handen heb gehad, dwingen me eigenlijk alleen maar meer om de overstap nog maar niet te maken, blijkbaar steeds een verkeerd model gekozen om ervaringen mee op te doen :? Maar ik misbruik ze dan maar gewoon als sidekick, heb ik ook geen "last" van het app-gap ;)

Als ik er niet werkelijk totaal op vooruit ga v.w.b. toestel, ga ik er ook geen bak geld aan uitgeven.

A smile a day....

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Spelbreker hier zal nog de straks verplichte update van Skype worden, ik zie nog helemaal niets aan de Win10M kant, terwijl je op de PC al maanden lang er wordt mee platgegooid. iOS en Android hebben de nieuwe layout al, maar nog helemaal niets rond de Win10M versie :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:22

Wailing_Banshee

You're Next

Navigatie gebruik ik zelden op m'n telefoon, daar heb ik een Garmin en een TomTom voor :p

En m'n 950XL heb ik recentelijk toch maar "vervangen" door een Sony XPeria XZ2 Premium. Ik gebruik Edge, Outlook and Microsoft Launcher. En m'n Lumia gebruik ik nu als reserve toestel. Er zijn nog steeds dingen die ik mis, die in W10M vele malen lekkerder werken. En ik zou nog steeds niet weten hoe m'n Sony klinkt als de telefoon gaat... (ik probeer zo weinig mogelijk te bellen met m'n telefoon :D)

ik zou eigenlijk een foto moeten maken van de twee toestellen naast elkaar...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

SinergyX schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:08:
Spelbreker hier zal nog de straks verplichte update van Skype worden, ik zie nog helemaal niets aan de Win10M kant, terwijl je op de PC al maanden lang er wordt mee platgegooid. iOS en Android hebben de nieuwe layout al, maar nog helemaal niets rond de Win10M versie :(
In datzelfde licht;

Microsoft heeft de ontwikkeling van ALLE Office apps voor Windows (desktop en mobile) gestopt (of op een laag pitje gezet).

Ze ontwikkelen nu enkel nog Office apps voor Android / iOS en Windows moet het doen met de volledige versie.

Erg fijn, behalve dat ik een L820 en L950 heb als daily driver en Office niet kan gebruiken, behalve als ik betaal (documenten openen gaat nog, aanmaken kost geld).

Ik heb notabene een licentie voor Office 2016 gekocht, maar je moet Office 365 hebben...

En ik heb drie tablets rond de 10" omvang waar dus de Office Apps (Windows) opdraaien, die dus ook niet meer worden doorontwikkeld.

Ik snap de keuze, maar als zelf Office stop wordt gezet op app-niveau (voor ALLE Windows devices!) dan dwingen ze je bijna over te stappen op Android.

Stap ik over op Android?

Nee.

Dat niet :p

Overigens ontwikkel ik zelf apps voor W10M (en tot een maand geleden WP8) en Android en ik moet eerlijk zeggen dat Android vanaf versie 5 echt wel grote sprongen heeft gemaakt.

Maar W10M is gewoon een zwaar relaxed en overzichtelijk OS, loopt zelfs vier jaar na dato nog steeds voor op de rest... en het is maar wat fijn dat desktop, laptop, tablet en telefoon dezelfde sfeer / OS ademen...

• Fireshade
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:01:
[...]
Die paar Android toestellen die ik al in handen heb gehad, dwingen me eigenlijk alleen maar meer om de overstap nog maar niet te maken, blijkbaar steeds een verkeerd model gekozen om ervaringen mee op te doen :?
Je staat niet alleen :P
Ik heb onlangs een tweede Android mogen inrichten voor iemand die afstapt van W10M (vanwege eind-van-zijn-latijn-accu en app-gap). Met mijn eerdere ervaring daarmee ben ik nog steeds 4-5 uur aan kwijt (exclusief de updates). De tijd ging vooral zitten in instellingen doen (wat een warzooi), accounts aanmelden, syncen, meldingen aanpassen en zoveel mogelijk privacy behouden.

Edit:
@deathgrunt
Microsoft heeft de ontwikkeling van ALLE Office apps voor Windows (desktop en mobile) gestopt (of op een laag pitje gezet).

Ze ontwikkelen nu enkel nog Office apps voor Android / iOS en Windows moet het doen met de volledige versie.

Erg fijn, behalve dat ik een L820 en L950 heb als daily driver en Office niet kan gebruiken, behalve als ik betaal (documenten openen gaat nog, aanmaken kost geld).

Ik heb notabene een licentie voor Office 2016 gekocht, maar je moet Office 365 hebben...
Waarom kan je Office niet (meer?) op je W10M gebruiken?
Je kan die Office files toch nog steeds daarop openen/bewerken?

Fireshade wijzigde deze reactie 15-10-2018 16:32 (30%)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

deathgrunt schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:14:
[...]

En ik heb drie tablets rond de 10" omvang waar dus de Office Apps (Windows) opdraaien, die dus ook niet meer worden doorontwikkeld.

Ik snap de keuze, maar als zelf Office stop wordt gezet op app-niveau (voor ALLE Windows devices!) dan dwingen ze je bijna over te stappen op Android.
Nee hoor, je kunt ook een Office 365 licentie kopen :p Ik heb Office op m'n PC, m'n Surface (rond de 10") en m'n Dell (8") draaien! Niet op m'n telefoon of android tablet...
Maar W10M is gewoon een zwaar relaxed en overzichtelijk OS, loopt zelfs vier jaar na dato nog steeds voor op de rest... en het is maar wat fijn dat desktop, laptop, tablet en telefoon dezelfde sfeer / OS ademen...
Helemaal mee eens!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Fireshade schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:18:
[...]

Edit:
@deathgrunt

[...]

Waarom kan je Office niet (meer?) op je W10M gebruiken?
Je kan die Office files toch nog steeds daarop openen/bewerken?
Ik heb een Office 2016 licentie en op mijn W10 tablet(s) (tot 10") en W10M telefoon kan ik enkel bestanden openen.

Niet aanmaken of editen (bestaande), want dan moet ik betalen...

Op Android / iOS zijn die Office apps weer gratis.

• hardware-lover
  • Niet online
deathgrunt schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:03:
[...]
Ik heb een Office 2016 licentie en op mijn W10 tablet(s) (tot 10") en W10M telefoon kan ik enkel bestanden openen.

Niet aanmaken of editen (bestaande), want dan moet ik betalen...

Op Android / iOS zijn die Office apps weer gratis.
Op Android heb je iig nu standaard de mogelijkheid om aan te maken en te bewerken, maar de volledige office mogelijkheden heb je dan blijkbaar niet, daarvoor heb je dan een office365 licentie nodig.

Meld u aan met een gratis Microsoft-account om documenten te maken of te bewerken op apparaten met een schermgrootte van 10,1 inch of kleiner.

Profiteer van de volledige Microsoft Office-ervaring met een in aanmerking komend Office 365-abonnement (zie http://aka.ms/Office365subscriptions) voor uw telefoon, tablet, pc of Mac.

Persoonlijk heb ik die licentie al jaren (mede voor de cloud opslag), dus op alle toestellen/apparaten die ik heb, heb ik de volledige mogelijkheden van Office. Een jaar verlenging voor office365 (Personal) is vaak voordelig te scoren (€30-35), dat vind ik meer dan redelijk om uit te geven.

A smile a day....

• Fireshade
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 00:26:
[...]
Persoonlijk heb ik die licentie al jaren (mede voor de cloud opslag), dus op alle toestellen/apparaten die ik heb, heb ik de volledige mogelijkheden van Office. Een jaar verlenging voor office365 is vaak voordelig te scoren (€30-35), dat vind ik meer dan redelijk om uit te geven.
Ik heb dezelfde insteek en opzet. Inderdaad erg handig. Alleen wel een Home account voor meerdere personen.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Fireshade schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

Ik heb dezelfde insteek en opzet. Inderdaad erg handig. Alleen wel een Home account voor meerdere personen.
Ja, ben met personal begonnen, overgestapt op home. We zijn tenslotte met z'n tweëen thuis :D

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Ik weet niet of ik het hier mag posten. Maar ik was al een tijdje opzoek naar een nieuwe Lumia 650.
En aangezien hij in de winkel niet echt meer te koop is:

Er staat sinds gister iemand met een partij nieuwe lumia's 650 a 50 euro op marktplaats.

Doe er je voordeel mee.
roT- schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:25:
Ik weet niet of ik het hier mag posten. Maar ik was al een tijdje opzoek naar een nieuwe Lumia 650.
En aangezien hij in de winkel niet echt meer te koop is:

Er staat sinds gister iemand met een partij nieuwe lumia's 650 a 50 euro op marktplaats.

Doe er je voordeel mee.
Thx
Misschien voor de liefhebbers.

Ooooo
Nog even en we worden excentriek genoemd 🤣

• roT-
  • Nu online
Jammer.

Anyhow, morgen krijg ik mn lumia 650 binnen. ;)

• hardware-lover
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:33:
[...]
Ooooo
Nog even en we worden excentriek genoemd 🤣
Nog even....? 😏

A smile a day....

Ik heb zo freaking veel apps voor Windows Phone gemaakt... zeker 50 stuks.

Deze publiceer ik dan maar als statische comic, het was ooit een interactieve comic met voice-over, animaties, etc...

deathgrunt: Tim in de Ruimte

Ik mis de tijd dat "we" nog geloofden in het systeem en ons best deden het te promoten...

2012, 2013, 2014 - dat waren de hoogtij dagen - 5% marktaandeel, misschien iets meer, misschien iets minder.

Microsoft nodigde mij uit om te praten over de toekomst van het systeem, mijn wensen als developer, wat zij konden betekenen.

Het is allemaal weg - de 50 apps heb ik nog.

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:23
deathgrunt schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:38:
Ik heb zo freaking veel apps voor Windows Phone gemaakt... zeker 50 stuks.

Deze publiceer ik dan maar als statische comic, het was ooit een interactieve comic met voice-over, animaties, etc...

deathgrunt: Tim in de Ruimte

Ik mis de tijd dat "we" nog geloofden in het systeem en ons best deden het te promoten...

2012, 2013, 2014 - dat waren de hoogtij dagen - 5% marktaandeel, misschien iets meer, misschien iets minder.

Microsoft nodigde mij uit om te praten over de toekomst van het systeem, mijn wensen als developer, wat zij konden betekenen.

Het is allemaal weg - de 50 apps heb ik nog.
Dat waren inderdaad nog eens tijden!

Nu kijken mensen je bijna vies aan als je je mooie L650 laat zien 😪

• GerCor
St00mwals schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 07:02:
[...]

Dat waren inderdaad nog eens tijden!

Nu kijken mensen je bijna vies aan als je je mooie L650 laat zien 😪
Ja, de tijd dat je nog een speciaal topic had over WM8 en later W10M apps, zoals regenmeter, trein en later voor de Philips-verlichting. Iemand die een app had gemaakt voor kinderen. Deed het helemaal niet in Nederland maar - ik geloof - een land in Zuid-Amerika 300.000 was gedownload.

Ik wil niet trollen hoor maar gisteren de Microsoft Launcher op mijn S9+ geïnstalleerd en nu lijkt Android wel een doorontwikkeling van wat W10M had moeten worden. Ik vind het echt super.

Me.

• roT-
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Ik wil niet trollen hoor maar gisteren de Microsoft Launcher op mijn S9+ geïnstalleerd en nu lijkt Android wel een doorontwikkeling van wat W10M had moeten worden. Ik vind het echt super.
Tsja, Microsoft Launcher voor Android is een mooie Launcher, gebruik hem zelf op telefoon en tablet.
Echter blijft het natuurlijk wel een Android Launcher en heeft het niets te maken met .. of ziet het überhaupt uit als Windows.

• hardware-lover
  • Niet online
[...]
Ja, de tijd dat je nog een speciaal topic had over WM8 en later W10M apps, zoals regenmeter, trein en later voor de Philips-verlichting. Iemand die een app had gemaakt voor kinderen. Deed het helemaal niet in Nederland maar - ik geloof - een land in Zuid-Amerika 300.000 was gedownload.

Ik zie het niet als trollen, de Microsoft Launcher is één van de eerste installaties die erop gaat als ik weer eens met een nieuw Android toestel aan de slag ga. Ook nog bèta gebruiker daarvan, waarbij ik aangeef als er iets niet helemaal lekker werkt (en dat was nogal wat in het begin). Dit in combinatie met dezelfde 950 XL achtergrond en "White Icons", geeft me een klein beetje het W10M gevoel. Nog steeds niet zo'n mooi en informatief "bureaublad" dan op mijn Lumia, maar je kunt niet alles hebben.

In tegenstelling tot die Lumia 650 krijg ik steeds meer positieve geluiden te horen voor mijn W10M telefoon, het kan verkeren ;)

A smile a day....

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

hardware-lover schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

Ik zie het niet als trollen, de Microsoft Launcher is één van de eerste installaties die erop gaat als ik weer eens met een nieuw Android toestel aan de slag ga. Ook nog bèta gebruiker daarvan, waarbij ik aangeef als er iets niet helemaal lekker werkt (en dat was nogal wat in het begin). Dit in combinatie met dezelfde 950 XL achtergrond en "White Icons", geeft me een klein beetje het W10M gevoel. Nog steeds niet zo'n mooi en informatief "bureaublad" dan op mijn Lumia, maar je kunt niet alles hebben.

In tegenstelling tot die Lumia 650 krijg ik steeds meer positieve geluiden te horen voor mijn W10M telefoon, het kan verkeren ;)
Ik blijf gewoon nog 1 dingen missen in Android, hoe fijn die Microsoft Launcher ook moge werken: meerdere grootte opties van icoontjes op m'n desktop. En het feit dat je geen specifieke widgets nodig hebt om actieve desktop items te tonen. Ik mis nog steeds m'n batterij icoontje, m'n agenda icoontje en vooral m'n foto blok...

[...]

Ja, de tijd dat je nog een speciaal topic had over WM8 en later W10M apps
Post Hier Je Eigen Windows Phone App...

deathgrunt in "Post hier je eigen Windows Phone App!"

deathgrunt wijzigde deze reactie 17-10-2018 13:32 (8%)

• GerCor
Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:28:
[...]

Ik blijf gewoon nog 1 dingen missen in Android, hoe fijn die Microsoft Launcher ook moge werken: meerdere grootte opties van icoontjes op m'n desktop. En het feit dat je geen specifieke widgets nodig hebt om actieve desktop items te tonen. Ik mis nog steeds m'n batterij icoontje, m'n agenda icoontje en vooral m'n foto blok...
Ja, het is maar waar de je meeste waarde aan hecht. Ik ben net bij Karwei geweest, een dingetje gehaald. Kom ik bij de kassa, betaal ik met 'Wallet' van ABN-AMRO en krijg, terwijl ik 2 seconden daarvoor heb afgerekend direct een notificatie van ABN-AMRO dat € 1.69 is afgeboekt.

Of, als ik in de Jumbo boodschappen aan het doen ben, mijn vriendin, terwijl ze aan het werk is, de boodschappenlijst aan het wijzigen is door artikelen toe te voegen.

Kijk, dat zijn dingen die 'ik' belangrijker vind dan witte icoontjes of een batterijicoontje op een beginscherm..

En dat had W10M ook moeten zijn.

Puntje van kritiek: Ik heb een overzicht (feed) van mijn agenda. Staat de tijd in het Engels weergegeven. 'Hoe dan?'. 'Waarom?'

GerCor wijzigde deze reactie 18-10-2018 10:58 (7%)

Me.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

GerCor schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

Ja, het is maar waar de je meeste waarde aan hecht. Ik ben net bij Karwei geweest, een dingetje gehaald. Kom ik bij de kassa, betaal ik met 'Wallet' van ABN-AMRO en krijg, terwijl ik 2 seconden daarvoor heb afgerekend direct een notificatie van ABN-AMRO dat € 1.69 is afgeboekt.
Het lijkt mij een nogal overbodige melding...
Of, als ik in de Jumbo boodschappen aan het doen ben, mijn vriendin, terwijl ze aan het werk is, de boodschappenlijst aan het wijzigen is door artikelen toe te voegen.
Doen wij al jaren, en wij hebben (of hadden, mijn Lumia is nu mijn reserve toestel) een W10M toestel...
Kijk, dat zijn dingen die 'ik' belangrijker vind dan witte icoontjes of een batterijicoontje op een beginscherm..

En dat had W10M ook moeten zijn.
In plaats van dat ik een app moet openen, kan ik op m'n Lumia precies zien hoe vol m'n batterij is, welke afspraken ik in m'n agenda heb staan en welke muziek ik aan het afspelen ben. Vind ik juist weer veel belangrijker dan een melding dat ik 2 seconden geleden betaald heb :p
Puntje van kritiek: Ik heb een overzicht (feed) van mijn agenda. Staat de tijd in het Engels weergegeven. 'Hoe dan?'. 'Waarom?'
Ik krijg niet eens een overzicht op m'n lockscherm van m'n agenda...

• GerCor
@Wailing_Banshee Misschien ben ik niet helemaal duidelijk: het gaat mij om de techniek.

Kijk, als je iets overbodig vindt, dan pas je het niet toe. Zet je de notificatie gewoon uit. Mijn S9+ geeft met een icoontje bovenin het scherm al aan dat de batterij voor 82% geladen is, daar hoef ik geen wit icoontje extra voor op mijn beginscherm.

Maar waar ik wel van baalde op de Lumia W10M? Ik heb alle icoontjes netjes en transparant gerangschikt op het beginscherm. Komt Dropbox met een niet transparant icoon. Moet ik die weer verplaatsen. Daarna volgt 'Store'. Ik werd er niet goed van, eerlijk gezegd.

Nogmaals, vele jaren veel plezier gehad van de Lumia 950 maar het is tijd 'to move on'.

Me.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

GerCor schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:34:
@Wailing_Banshee Misschien ben ik niet helemaal duidelijk: het gaat mij om de techniek.
Het gaat mij ook om de techniek. De techniek dat ik niet persé een app hoef te openen om iets meer dan basale informatie te zien. Dus niet een sterretje bij een icoontje dat er iets is, maar gewoon een korte samenvatting. Die batterij app als voorbeeld: ja, ik zie op m'n Sony ook hoeveel procent er nog in mijn accu zit. Maar ik kan niet zien hoe snel hij leeg loopt (of hoe lang het nog duurt voordat hij weer vol is). En dat gaat wel op m'n W10M. Het zijn juist dat soort dingen waardoor ik W10M erg waardeerde. Ipv die widgets, die er meestal niet eens zijn, gewoon standaard....
Maar waar ik wel van baalde op de Lumia W10M? Ik heb alle icoontjes netjes en transparant gerangschikt op het beginscherm. Komt Dropbox met een niet transparant icoon. Moet ik die weer verplaatsen. Daarna volgt 'Store'. Ik werd er niet goed van, eerlijk gezegd.
Dat klopt, daar baalde ik ook van (maar mijn store icoontje is gewoon nog transparant?). Het feit dat je zoiets biedt, maar waar ontwikkelaars dan weer iets anders kunnen doen. Het zou gewoon niet mogelijk moeten kunnen zijn geweest om een niet-transparant icoontje je hebben (MS was er ook altijd al schuldig aan, de office icoontjes zijn nooit transparant geweest).

• GerCor
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:41:
Het gaat mij ook om de techniek. De techniek dat ik niet persé een app hoef te openen om iets meer dan basale informatie te zien. Dus niet een sterretje bij een icoontje dat er iets is, maar gewoon een korte samenvatting. Die batterij app als voorbeeld: ja, ik zie op m'n Sony ook hoeveel procent er nog in mijn accu zit. Maar ik kan niet zien hoe snel hij leeg loopt (of hoe lang het nog duurt voordat hij weer vol is). En dat gaat wel op m'n W10M. Het zijn juist dat soort dingen waardoor ik W10M erg waardeerde. Ipv die widgets, die er meestal niet eens zijn, gewoon standaard....
Vandaar dat ik geen iPhone heb gekozen. God, wat lelijk allemaal

Maar ik gebruik de agenda Widget en personen Widget. Uitstekend gemaakt (behalve dat de tijd dus in het Engels is). Kan direct zien wat er vandaag 'op de agenda' staat. Alsof ik dat niet wist want ik heb het er zelf ingezet. Maar goed … wel geinig als je een agenda ook in laat vullen door iemand anders. En alle verjaardagen zet je er ook niet ieder jaar opnieuw in, dus dat is dan handig.
Dat klopt, daar baalde ik ook van (maar mijn store icoontje is gewoon nog transparant?). Het feit dat je zoiets biedt, maar waar ontwikkelaars dan weer iets anders kunnen doen. Het zou gewoon niet mogelijk moeten kunnen zijn geweest om een niet-transparant icoontje je hebben (MS was er ook altijd al schuldig aan, de office icoontjes zijn nooit transparant geweest).
Precies, alles wat niet transparant is, schoof ik op mijn beginscherm, buiten beeld.

Me.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

GerCor schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:51:
[...]

Vandaar dat ik geen iPhone heb gekozen. God, wat lelijk allemaal

Maar ik gebruik de agenda Widget en personen Widget. Uitstekend gemaakt (behalve dat de tijd dus in het Engels is). Kan direct zien wat er vandaag 'op de agenda' staat. Alsof ik dat niet wist want ik heb het er zelf ingezet. Maar goed … wel geinig als je een agenda ook in laat vullen door iemand anders. En alle verjaardagen zet je er ook niet ieder jaar opnieuw in, dus dat is dan handig.
Het probleem van die widgets is dat ze nogal groot zijn. En ik wil niet meer dan 1 startscherm hebben (heb ik ook niet op m'n Lumia). Dat is gewoon het briljante van W10M. Niet meer ruimte dan 1 icoon, maar wel uitgebreidere informatie.

• GerCor
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

Het probleem van die widgets is dat ze nogal groot zijn. En ik wil niet meer dan 1 startscherm hebben (heb ik ook niet op m'n Lumia). Dat is gewoon het briljante van W10M. Niet meer ruimte dan 1 icoon, maar wel uitgebreidere informatie.
Ik heb bijna niks op mijn beginscherm staan. Widgets komen pas in beeld door vanaf de linkerkant te swipen. Overzicht van alle apps door van beneden naar boven te swipen en belangrijkste apps, die ik veel gebruik, staan in de Edge balk. Die door het swipen van rechts naar links te bereiken is.

Zo heb ik mooi elke dag een prachtige foto van Bing in beeld.

Dubbeltappen op het scherm (icoontje onderin) en je hebt werkelijk prachtige notificaties met foto van de verzender erbij.

Nogmaals, alles wat W10M voor mij had moeten zijn en nooit is geworden.

Me.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

GerCor schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Ik heb bijna niks op mijn beginscherm staan. Widgets komen pas in beeld door vanaf de linkerkant te swipen.
Dus heb je twee schermen.
Overzicht van alle apps door van beneden naar boven te swipen en belangrijkste apps, die ik veel gebruik, staan in de Edge balk. Die door het swipen van rechts naar links te bereiken is.
Dus zelfs 3.

• hardware-lover
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:34:

Kijk, als je iets overbodig vindt, dan pas je het niet toe. Zet je de notificatie gewoon uit. Mijn S9+ geeft met een icoontje bovenin het scherm al aan dat de batterij voor 82% geladen is, daar hoef ik geen wit icoontje extra voor op mijn beginscherm.

Nogmaals, vele jaren veel plezier gehad van de Lumia 950 maar het is tijd 'to move on'.
Waarom Dropbox (vandaag weer een update van de app), het icoontje niet transparant maakt (op verzoek van de WP/WM users), heeft mogelijk te maken met het ontwerp voor Android/iOS? Dat ze het eenduidig houden en daarom het ding niet transparant willen maken? Ik leg de oorzaak dus bij de tegenpartij(en) ;) Dan maar geen prominente plek op het startscherm ;)

Overigens zijn "mijn" iconen voor Office en de Store mooi transparant hoor, enkel de weerapp mag in het transparante 5-daags overzicht de zonnetjes in kleur laten zien, de rest van de iconen is wit tegen een "lekkere" achtergrond (smaakgevoelig) 8)

A smile a day....

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

hardware-lover schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Waarom Dropbox (vandaag weer een update van de app), het icoontje niet transparant maakt (op verzoek van de WP/WM users), heeft mogelijk te maken met het ontwerp voor Android/iOS? Dat ze het eenduidig houden en daarom het ding niet transparant willen maken? Ik leg de oorzaak dus bij de tegenpartij(en) ;) Dan maar geen prominente plek op het startscherm ;)
Ja, hij is ook van mijn startscherm verdwenen.
Overigens zijn "mijn" iconen voor Office en de Store mooi transparant hoor, enkel de weerapp mag in het transparante 5-daags overzicht de zonnetjes in kleur laten zien, de rest van de iconen is wit tegen een "lekkere" achtergrond (smaakgevoelig) 8)
Hmm, hoe heb je die van Office transparant gekregen?

• GerCor
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:19:
[...]

Dus heb je twee schermen.

[...]

Dus zelfs 3.
Je hebt per definitie maar 1 beginscherm, vandaar de naam.

Me.

• hardware-lover
  • Niet online

A smile a day....

• richdb
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 26-09 21:04
GerCor schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

Je hebt per definitie maar 1 beginscherm, vandaar de naam.
Tsja ... maar je moet van links naar rechts swipen om ook maar een app te starten. Microsoft Launcher is vergeleken met Windows 10 Mobile interface echt geen vooruitgang. Is gewoon een andere Android schil met toevallig meer standaard koppelingen naar Microsoft diensten. Vind het echt niet heel bijzonder en het kan echt nog niet tippen aan de totaaloverzicht die je in 1 oogopslag hebt bij Windows Mobile.

Dus wat betreft vind ik het wel jammer dat Microsoft niet heeft geprobeerd om dit over te zetten naar Android (misschien ook wel maar is het gewoon niet haalbaar). Nu verder geborduurd op de Arrow Launcher die ze hebben omgedoopt in Microsoft Launcher.

Het is dat je moet kiezen tussen Ios of Android (ivm ondersteuning apps, etc), maar een verbetering is het niet. Maar ja .. helaas de realiteit :-(

• Fireshade
  • Niet online
richdb schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:53:
[...]

Tsja ... maar je moet van links naar rechts swipen om ook maar een app te starten. Microsoft Launcher is vergeleken met Windows 10 Mobile interface echt geen vooruitgang. Is gewoon een andere Android schil met toevallig meer standaard koppelingen naar Microsoft diensten. Vind het echt niet heel bijzonder en het kan echt nog niet tippen aan de totaaloverzicht die je in 1 oogopslag hebt bij Windows Mobile.

Dus wat betreft vind ik het wel jammer dat Microsoft niet heeft geprobeerd om dit over te zetten naar Android (misschien ook wel maar is het gewoon niet haalbaar). Nu verder geborduurd op de Arrow Launcher die ze hebben omgedoopt in Microsoft Launcher.

Het is dat je moet kiezen tussen Ios of Android (ivm ondersteuning apps, etc), maar een verbetering is het niet. Maar ja .. helaas de realiteit :-(
Juist, daarom bestaan er sloten vol Android launchers die de Metro UI naar Android proberen te brengen :o
https://play.google.com/store/search?q=metro%20launcher

• richdb
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 26-09 21:04
Fireshade schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:59:
[...]

Juist, daarom bestaan er sloten vol Android launchers die de Metro UI naar Android proberen te brengen :o
https://play.google.com/store/search?q=metro%20launcher
En die zijn het ook allemaal net niet. Is denk ik ook meer wijzigingen in het OS zelf voor nodig.

• GerCor
[...]

Nou ja, allemaal persoonlijk natuurlijk. Ik vind een leeg scherm namelijk dikke prima.

Me.

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:12

Soggney

Zeekomkommer

[...]

Lijkt me niet, hangt allemaal af hoe je de apps en (etc?) waardeerd. Persoonlijk valt mijn keuze nog altijd om mijn lumia 950. Ik zou het pas overwegen om over te stappen op 1 van die 2 als ze me een huis van minstens 3 ton erbij cadeau doen. zie dit niet als fanboyism voor Microsoft, maar vooral een haat jegens google en apple

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• roT-
  • Nu online
Zo.. Mn Lumia 650 volledig ingericht, maar wat is dit ding TRAAG zeg.

Ik wist dat het geen snel toestel was, maar dit...
Een lumia 950 is ook geen alternatief. Die is een stukje duurder, en als hobby/pruts telefoon niet voor over.

Maar verder wel tevreden, alle apps die ik nodig heb, navigatie is ook prima. En de UI om te smullen. :9~

• GerCor
Soggney schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Lijkt me niet, hangt allemaal af hoe je de apps en (etc?) waardeerd. Persoonlijk valt mijn keuze nog altijd om mijn lumia 950. Ik zou het pas overwegen om over te stappen op 1 van die 2 als ze me een huis van minstens 3 ton erbij cadeau doen. zie dit niet als fanboyism voor Microsoft, maar vooral een haat jegens google en apple
Ik heb ook een pesthekel aan Google en Apple (kots kots). Maar ik koop een telefoon voor mezelf en het gemak dat het me dient. En dan denk ik niet aan de bedrijven die ik net noemde. Ik heb namelijk nog geen last van die gasten gehad, tot nu toe. Dus, boeie.

Me.

• Fireshade
  • Niet online
roT- schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:31:
Zo.. Mn Lumia 650 volledig ingericht, maar wat is dit ding TRAAG zeg.
Op welke manier traag?
Ik heb een oude 640XL een paar weken geleden geupdate van W8.1 naar W10M, en ik vind 'm erg netjes werken. Ik heb 'm natuurlijk niet one-on-one vergeleken met mijn 950XL, maar ik heb niets te klagen over die 640XL.

• GerCor
Fireshade schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:33:
[...]

Op welke manier traag?
Ik heb een oude 640XL een paar weken geleden geupdate van W8.1 naar W10M, en ik vind 'm erg netjes werken. Ik heb 'm natuurlijk niet one-on-one vergeleken met mijn 950XL, maar ik heb niets te klagen over die 640XL.
Twitter je ook? >:)

Niet vooruit te branden op mijn 950. :O

Me.

• roT-
  • Nu online
Fireshade schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:33:
[...]

Op welke manier traag?
Ik heb een oude 640XL..
In alles. Apps openen, web paginas bezoeken, opstarten.

Niet vreemd lumia 650 heeft maar een qualcomm 212 met 1gb geheugen :-)

Als je galaxy s8 en iphone 7 gewend bent merk je het behoorlijk.
Kleine waarschuwing voor een ieder die de Mail / Calender App wil updaten... don't do it.

https://mspoweruser.com/m...on-windows-mobile-phones/

Microsoft test sinds begin deze maand geen enkele update op mobiel en voert deze updates dus blind door.

Gevolg hiervan is oa. dat de Store en Mail App niet meer (goed) werken na de nieuwste updates.

Bij mij is de Store App kapot, bij anderen de Mail App.

We are all on our self now...

• hardware-lover
  • Niet online
deathgrunt schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:00:
Kleine waarschuwing voor een ieder die de Mail / Calender App wil updaten... don't do it.

https://mspoweruser.com/m...on-windows-mobile-phones/

Microsoft test sinds begin deze maand geen enkele update op mobiel en voert deze updates dus blind door.

Gevolg hiervan is oa. dat de Store en Mail App niet meer (goed) werken na de nieuwste updates.

Bij mij is de Store App kapot, bij anderen de Mail App.

We are all on our self now...
Store app nog kaput, de mail/kalender app heeft vandaag alweer een update gekregen nav de problemen bij sommige toestellen (probleem niet geconstateerd op een 950XL).

A smile a day....

hardware-lover schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:37:
[...]

Store app nog kaput, de mail/kalender app heeft vandaag alweer een update gekregen nav de problemen bij sommige toestellen (probleem niet geconstateerd op een 950XL).
Er zijn meer apps kapot aan het gaan bij Microsoft - ze updaten hun UWP apps nog wel, maar controleren enkel op desktop (wat is er dan Universal aan, zou je zeggen...).

Dus op mobile zal het steeds slechter gaan, nobody gives a fuck - lijkt het... (terwijl ik dit weekend nog een grote update heb gepushed voor mijn eigen WP8 / W10M apps - die vrolijk door MS zijn geblokkeerd, omdat er geen support mogelijk meer is).

- edit - The proof of the pudding is in the eating.

Deze week geprobeerd een app te updaten voor Android 4 ( tot en met 9 ), Windows Phone 8 en Windows 10 Mobile.

Android 4 is ouder dan de rest bij elkaar, maar is vrolijk geupdate.

Microsoft blokkeert de update, omdat het voor Windows Phone 8 is bedoeld (ja, moet ik dan voor Windows 10 Mobile een UWP app maken, die ten eerste niet wordt ondersteund en ten tweede niet mogelijk is met de IDE die ze zelf aanbieden (Visual Studio)).

Kortom... duizenden gebruikers op Windows krijgen geen update meer, de tien-duizenden op Android weer wel...

deathgrunt wijzigde deze reactie 10-11-2018 20:09 (31%)

• GerCor
hardware-lover schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:37:
[...]

Mail agenda app blijft bij mij hangen. :(

De update dan hè.

Me.

• hardware-lover
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:38:
[...]
Mail agenda app blijft bij mij hangen. :(

De update dan hè.
Jij hebt een 950? Zou je het probleem eigenlijk al helemaal niet moeten hebben. Buiten dat, heb je de store gechecked op updates vandaag?

Afijn, de vorige update van afgelopen week gaf bij mij geen problemen, die van vandaag ook niet.

@deathgrunt, Suriname nieuws? Laat bij mij als laatste update iets van 7 november 2018 zien (5.01). Is niet de laatste?

hardware-lover wijzigde deze reactie 10-11-2018 20:52 (12%)

A smile a day....

hardware-lover schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:45:
[...]

Jij hebt een 950? Zou je het probleem eigenlijk al helemaal niet moeten hebben. Buiten dat, heb je de store gechecked op updates vandaag?

Afijn, de vorige update van afgelopen week gaf bij mij geen problemen, die van vandaag ook niet.

@deathgrunt, Suriname nieuws? Laat bij mij als laatste update iets van 7 november 2018 zien (5.01). Is niet de laatste?
Ik heb een 820 en 950 en de 950 crashed op de Mail App - helaas... handig, voor een zakelijke telefoon.

Inderdaad "Suriname Nieuws" - de 950 pakt hem nog wel (want W10M), maar oudere niet meer (want WP8).

Dat de app zelf volledig WP8 is, maakt niet uit... WP8 apps worden voor WP8 niet geupdate, maar voor W10M wel - terwijl het geen W10M app is (leuk als WhatsApp straks haar WP8 app gaat pushen naar W10M).

Overigens is 5.0.1 geupdate vlak voor november dit jaar (juist omdat ik de deadline van de lock-in wilde halen), maar versie 5.0.2 is volledig geblokkeerd lijkt het.

Ach, het is een niche-app... Windows heeft een paar duizend gebruikers (nog wel een stuk of 10, 15 per week nieuw - maar goed) en Android is exploding (tienduizend and counting).

Jammer is gewoon dat ik honderden uren (gratis) in de app heb gestoken - ook om Windows te supporten - en dat WP8 (de grootste groep) gewoon geen updates meer krijgt.

#boeien - move on.

• GerCor
hardware-lover schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:45:
[...]

Yep, 3 updates: OneNote, Outlook Mail en Agenda en Awesome Tube.

Me.

• hardware-lover
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 11 november 2018 @ 06:13:
[...]
Yep, 3 updates: OneNote, Outlook Mail en Agenda en Awesome Tube.
OneNote en Awesome Tube updates waren er vrijdag, de laatste Mail update gisteren. Iets eerder deze afgelopen dagen was er de update waarna de problemen werden gemeld. Twee updates voor Mail binnen enkele dagen dus. Maar als jij zelf handmatig geen updates ziet verschijnen, dan zul je ook de laatste hebben.

A smile a day....

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:51
En er is een november update voor Windows 10 Mobile uit 😊.

witterholt wijzigde deze reactie 13-11-2018 20:18 (40%)

• GiLeX
  • Niet online
Komt inmiddels hier ook binnen druppelen op de 950 en 950XL.
Morgen op het werk de andere ook maar weer updaten 8)

• ardvark99
Ik ben hem nu ook aan het binnen halen, maar sinds zaterdag is het niet meer mijn daily driver. Ik heb via het werk een Sony XZ2 premium aangeschaft. Zeer tevreden er mee, heb hem wel helemaal ingericht met Microsoft software, en ingesteld dat zelfs dubble tap voor lock/unlock werkt. De Sony is bijna even groot, een paar millimeter langer, wel dikker en zwaarder.

Maar ik blijf mijn Lumia nog wel thuis gebruiken, al zal dat minder worden. Ik geloof niet dat Microsoft nog met iets terug komt.

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:51

• hardware-lover
  • Niet online
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4469220 << Mobile (staat aan linkerzijde via bovenstaande link)

Onderstaande is het meest gevaarlijk ;)

Known issues in this update: Microsoft is not currently aware of any issues with this update.

hardware-lover wijzigde deze reactie 13-11-2018 21:30 (20%)

A smile a day....

Die changelogs zijn totaal onzin en niet voor mobile...

Soms zit er zelfs een update tussen voor Flash of Internet Explorer (op mobiel...).

MS copy/paste gewoon de changelog van desktop naar mobiel - en kijkt er niet naar.

Updates worden niet eens meer getest op mobiel en blind uitgerold (en ik kan het bewijzen, want mijn eigen apps (mobiel) worden zonder controle in de Store geupdate - er is geen verkeer meer van het controle-systeem bij MS naar mijn apps, wat ik tot vorige maand nog wel voorbij zag komen).

- edit - lol, as we speak...

Eén voor één worden mijn apps voor WP8 (werkzaam op W10M) op dit moment verwijderd door MS uit de Store, omdat ze geen "active presence" hebben.

Gebrek aan gebruikers, updates en nieuwe features heeft MS er doen toe besluiten al mijn (50+) apps voor WP8 en W10M te verwijderen.

Grappige is dat ik ze niet eens kán updaten, omdat ze WP8 updates blokkeren en W10M apps nauwelijks mogelijk zijn met hun eigen IDE (Visual Studio) zonder vanaf scratch te beginnen (wat ik niet ga doen, omdat al mijn apps goed draaien onder WP8 en W10M).

Echt Microsoft, je naait me van achter - en het voelt niet eens lekker.

Enkele van mijn WP8 / W10M apps... kijk er goed naar, want morgen bestaan ze niet meer.

deathgrunt wijzigde deze reactie 16-11-2018 00:01 (37%)

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:03
Pff, voordat ik je bericht las, dacht ik er nog aan om mijn L950 wat TLC te geven (factory reset, schone installatie en misschien een nieuwe accu) maar als dat zo gaat voor alle WP8 apps (wat dus ook 90% van het Windows-10-mobile-applicatielandschap is) dan is dat zonde van de moeite.

• hardware-lover
  • Niet online
@deathgrunt, de 5.02 update van Suriname nieuws is op W10M iig nog prima doorgekomen enkele dagen geleden. De app heb ik overigens enkel binnengehaald om naar het updateverhaal te kijken waar je het kortgeleden over had.

@Bacchus volgens mij kun je nog steeds WP8 apps op het W10M platform installeren, mits ze nog beschikbaar zijn natuurlijk.

A smile a day....

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Hmm. Geldt dat ook voor de Dilbert.app app dan?
Die doet het nu niet en wat moet ik nou zonder mijn daily Dilbert ?

hardware-lover schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:40:
@deathgrunt, de 5.02 update van Suriname nieuws is op W10M iig nog prima doorgekomen enkele dagen geleden. De app heb ik overigens enkel binnengehaald om naar het updateverhaal te kijken waar je het kortgeleden over had.

@Bacchus volgens mij kun je nog steeds WP8 apps op het W10M platform installeren, mits ze nog beschikbaar zijn natuurlijk.
SR Nieuws was nog net voor de deadline - en kreeg het afgelopen jaar ook veel updates;

Zelfs voor WP heb ik iets van 15 updates gepushed, de laatste jaren.

Andere apps waren gewoon klaar (voor mij dan) in de zin dat ik geen nieuwe features wilde toevoegen;

Het werkte en ik ga dan niet updaten om het updaten...

Maar sinds deze maand heeft MS een nieuw beleid blijkbaar; je moet je apps updaten, nieuwe features geven en zorgen dat ze gedownload worden - anders is er geen "active presence" en ben je in overtreding van Artikel 10.1 die overigens pas sinds een tijdje actief is.

En updaten van apps die zijn verwijderd onder Artikel 10.1 is niet mogelijk, omdat je per app officieel een aanvraag moet indienen en onderbouwen, en dan moet je ze alsnog updaten... maar met wat? Een nieuw icoon, zodat ik active presence heb?

Veel activer precense dan ik doe, kan haast niet... zelfs in deze tijden develop ik voor WP / WM en vrees dat ik de laatste der mohicanen aan het worden ben :p

Ze zoeken het maar uit, ik compileer mijn eigen apps wel gewoon lokaal, zodat ik ze op mijn eigen telefoon kan gebruiken en de Store kan afsterven.

O ja, als de Surface Phone er komt, sta ik natuurlijk in de rij om te mogen developen - want ik heb er na al die jaren heilig vertrouwen in.
Bacchus schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:56:
Pff, voordat ik je bericht las, dacht ik er nog aan om mijn L950 wat TLC te geven (factory reset, schone installatie en misschien een nieuwe accu) maar als dat zo gaat voor alle WP8 apps (wat dus ook 90% van het Windows-10-mobile-applicatielandschap is) dan is dat zonde van de moeite.
Luister niet enkel naar mij, ik ben biased omdat ik mijn apps zie verdwijnen met vage redenen en baal daar van (omdat er wel gebruik van gemaakt wordt).

Maar feit is dat het bijna ondoenlijk is om WP8 apps te updaten, ook omdat je software hiervoor moet gebruiken van +/- 2012 / 2014 en veel developers upgraden hun software nog wel eens... (waarna je WP8 niet meer kan updaten).

MS wil dat iedereen overstapt op W10M / UWP - maar ook UWP is redelijk dood, het werkt meestal enkel op desktop.

O ja, en PWA, en SPA en Android Bridge... we hebben alles voorbij zien komen dat MS graag wilde en we horen er niets meer van.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

deathgrunt schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:12:
O ja, als de Surface Phone er komt, sta ik natuurlijk in de rij om te mogen developen - want ik heb er na al die jaren heilig vertrouwen in.

Trolling... ik ben bijna zo ver dat ik (als developer) MS de rug toe keer - na jaren van inzet en ondersteuning vanuit mijn kant naar de app-gebruiker toe.

Als consument / professional blijf ik nog wel MS gebruiken, maar dat is bij gebrek aan beter (nee, Apple / Linux / Android zijn geen optie voor mij).

• Fireshade
  • Niet online
Ook aan de gebruikerskant kan je nog weinig op WP8.1. Het is echt een afgesloten platform.
Rechten die je aanpast op je Microsoft account worden ook niet meer doorgegeven op je WP8.1 mobiel.
Stel bijv. dat op het account ooit was ingesteld dat je geen apps mag installeren op de WP8.1 mobiel, en je wijzigt dat nu naar wel, dan zal je WP8.1 mobiel dat nooit weten. Die zit locked op de instellingen die je had op de datum (?) waarop MS support voor WP8.1 beëindigde.
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True