Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rookie no. 1
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:17
quote:
The_Scarabial schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:54:
...
Wat denken jullie win10mobile users er van?
...
Tsja, lastig... Ik heb nog een Lumia 950 en Idol 4 Pro en ga ze zo lang mogelijk blijven gebruiken in de hoop dat er nog iets meer dan alleen twee keuzes zijn (Android/IOS). Al is dat volgens mij ijdele hoop, maar we zien wel.

Android is ideaal als je toestel en prijs keuze wilt. Google data-hungry en reclame is natuurlijk een dikke min.
IOS is weer meer stabiel en veilig, maar je betaalt de hoofdprijs en weinig tot geen keuze in wat dan ook.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-04 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
The_Scarabial schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:54:
Wat denken jullie win10mobile users er van?
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe telefoon (er is alleen nog niets wat heeft wat m'n Lumia uit 2015 al wel had, allemaal missen ze wel iets...) Maar één ding gaat het niet worden en dat is ios. Ik heb graag keuze uit toestellen en met Apple heb je dat gewoon niet. Alleen uit versies. (en er is geen enkele apple telefoon die aan mijn minimale eisen voldoet).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:42
Wat zijn je minimale eisen?

Ik ben overigens 11 maanden geleden overgestapt naar een iPhone 8 plus en tot nu toe bevalt het me prima.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
PeaceNlove schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:18:

Ik ben overigens 11 maanden geleden overgestapt naar een iPhone 8 plus en tot nu toe bevalt het me prima.
Minimale eisen:
1. Geen edge scherm
2. Qi laden
3. microSD kaart slot
4. minimaal 5.5".

Nice to haves:
1. glance
2. iris scanner
3. 3.5mm poort
4. 16:9 scherm.

Tot nu toe is er maar 1 telefoon die 6 van m'n 8 eisen heeft (waarvan 4 in de minimale eisen). Die heeft geen glance en geen iris scanner.

En ik gebruik al jaren Android tablets (ben meer van de tablets dan van de telefoons, ik heb nu m'n 3e smartphone (m'n eerste was een Lumia 800, de tweede een Lumia 920 en de derde een Lumia 950XL), en ik heb al 7 tablets (gehad) :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-04 16:13

P_Tingen

omdat het KAN

Grappig overigens hoe je lijst met eisen kan veranderen als je er kritisch over nadenkt. Mijn eisenlijst voor een vervanger voor mijn 735 was:

1. Amoled
2. Handzaam (max 150mm)
3. SD-kaart
4. Uitgang 3.5mm
5. Betaalbaar (max €350)
6. Geen notch
7. Minimaal 32GB opslag
8. QI
9. Verwisselbare accu
10. Glance/always on
11. Android One
12. Goede camera

Spoiler: zo'n telefoon bestaat niet. De Samsung S7 komt een heel eind in de buurt, maar is al een oud model zodat uiteindelijk ook toegevoegd werd:

13. Recent model (max 2jr oud)

En toen viel dus ook de S7 af en had ik een lege lijst. Ik ben toen maar eens wat kritischer door mijn lijst gegaan en me bij elk punt afgevraagd hoe heilig het is. Toen bleven over

Harde eisen
1. Amoled
2. Handzaam (max 150mm)
3. Betaalbaar (max €350)
4. Goede camera
5. Recent model (max 2jr oud)
6. Minimaal 32GB opslag

Zachte eisen
1. Android One
2. Glance/always on
3. QI

Bonus
1. Geen notch
2. SD-kaart
3. Uitgang 3.5mm
4. Verwisselbare accu

Veel zaken is wel mee te leven als je er langer over nadenkt. Een notch vind ik niet mooi, maar ga ik wel aan wennen, QI is wel erg makkelijk, maar als ik de dag maar doorkom of snel kan laden is dat ook te overzien. Amoled is iets wat ik niet wil missen en een telefoon moet liefst nog kleiner zijn dan 140mm, maar dat lijkt me niet meer haalbaar tegenwoordig. De goede camera zal wel loslopen, vergeleken met mijn camera uit de 735 dus daar zit ik niet zo over in.

Met deze eisen zit ik nu naar de Xiaomi Mi8 SE te kijken, die in ieder geval alles uit mijn harde lijst aftikt. Daar staat tegenover dat geen van mijn zachte eisen of bonuseisen worden afgetikt, maar kennelijk kan een mens niet alles hebben

... en gaat over tot de orde van de dag

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
P_Tingen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:38:
Grappig overigens hoe je lijst met eisen kan veranderen als je er kritisch over nadenkt.
Ja, zo had ik Android One ook als harde eis en heb ik heel lang met m'n vinger over de Nokia 8 Sirocco koop knop gehangen. Maar uiteindelijk toch besloten dat ik echt wel die microSD kaart slot wil en Android One iets minder belangrijk is. Alles is toch minder prettig dan m'n huidige Windows 10 Mobile :D

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Wailing_Banshee schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:49:
[...]
Ja, zo had ik Android One ook als harde eis en heb ik heel lang met m'n vinger over de Nokia 8 Sirocco koop knop gehangen.
Oeh, de Sirocco, daar zat ik ook kwijlend naar te kijken, maar die is me echt veel te duur.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
P_Tingen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:53:
[...]

Oeh, de Sirocco, daar zat ik ook kwijlend naar te kijken, maar die is me echt veel te duur.
Als hij een microSD kaart slot had gehad, had ik hem al in huis gehad. Mijn 950XL was ongeveer dezelfde prijs en doet het ook nog steeds perfect. Het probleem is dat zelfs ik tegen de app gap begin aan te lopen (en ik ben geen fanatieke smartphone gebruiker...) helaas. Maar daarom is het ook zo moeilijk om iets nieuws te vinden, de 950XL is gewoon perfect ....

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
quote:
P_Tingen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:38:
Grappig overigens hoe je lijst met eisen kan veranderen als je er kritisch over nadenkt. Mijn eisenlijst voor een vervanger voor mijn 735 was:

1. Amoled
2. Handzaam (max 150mm)
3. SD-kaart
4. Uitgang 3.5mm
5. Betaalbaar (max €350)
6. Geen notch
7. Minimaal 32GB opslag
8. QI
9. Verwisselbare accu
10. Glance/always on
11. Android One
12. Goede camera

Spoiler: zo'n telefoon bestaat niet. De Samsung S7 komt een heel eind in de buurt, maar is al een oud model zodat uiteindelijk ook toegevoegd werd:

13. Recent model (max 2jr oud)

En toen viel dus ook de S7 af en had ik een lege lijst. Ik ben toen maar eens wat kritischer door mijn lijst gegaan en me bij elk punt afgevraagd hoe heilig het is. Toen bleven over

Harde eisen
1. Amoled
2. Handzaam (max 150mm)
3. Betaalbaar (max €350)
4. Goede camera
5. Recent model (max 2jr oud)
6. Minimaal 32GB opslag

Zachte eisen
1. Android One
2. Glance/always on
3. QI

Bonus
1. Geen notch
2. SD-kaart
3. Uitgang 3.5mm
4. Verwisselbare accu

Veel zaken is wel mee te leven als je er langer over nadenkt. Een notch vind ik niet mooi, maar ga ik wel aan wennen, QI is wel erg makkelijk, maar als ik de dag maar doorkom of snel kan laden is dat ook te overzien. Amoled is iets wat ik niet wil missen en een telefoon moet liefst nog kleiner zijn dan 140mm, maar dat lijkt me niet meer haalbaar tegenwoordig. De goede camera zal wel loslopen, vergeleken met mijn camera uit de 735 dus daar zit ik niet zo over in.

Met deze eisen zit ik nu naar de Xiaomi Mi8 SE te kijken, die in ieder geval alles uit mijn harde lijst aftikt. Daar staat tegenover dat geen van mijn zachte eisen of bonuseisen worden afgetikt, maar kennelijk kan een mens niet alles hebben
Als ik me goed kan herinneren heeft de Xiaomi Mi8 SE niet de ondersteuning voor Band 20/800MHz, dat is wel iets belangrijks om op te letten heb ik begrepen toen ik ook naar telefoons uit China aan het kijken was.

Ik zelf heb nu een Nokia 8, die was nogal in prijs gedaald. Helaas voldoet deze niet aan je eisen (oa geen AMOLED) maar ben er wel tevreden mee. Natuurlijk geen W10M maar daar is inmiddels niks meer aan te doen.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Stefan22 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:38:
[...]
Als ik me goed kan herinneren heeft de Xiaomi Mi8 SE niet de ondersteuning voor Band 20/800MHz, dat is wel iets belangrijks om op te letten heb ik begrepen toen ik ook naar telefoons uit China aan het kijken was.
Ondersteunt inderdaad geen B20/800, maar ik kan niet goed inschatten hoe erg dat is. Info op
deze pagina lijkt aan te geven dat het in de praktijk meevalt; het zou vooral zijn voor drukke gebieden en betere ontvangst in grote gebouwen. In beide ben ik niet veel

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Wailing_Banshee schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:56:
[...]

Als hij een microSD kaart slot had gehad, had ik hem al in huis gehad. Mijn 950XL was ongeveer dezelfde prijs en doet het ook nog steeds perfect. Het probleem is dat zelfs ik tegen de app gap begin aan te lopen (en ik ben geen fanatieke smartphone gebruiker...) helaas. Maar daarom is het ook zo moeilijk om iets nieuws te vinden, de 950XL is gewoon perfect ....
Ik zou de 950XL zelf niet als perfecte telefoon wegzetten (dan zou die vinger ipv iris scanner moeten hebben :P), maar het is meer de combinatie van die 2 waar ik nog steeds op vast loop voor een ander toestel.

Sony heeft nog diverse fysieke foto-knop toestellen, maar Android werkt nog steeds niet met OneDrive zoals WM10 dit doet (alles in 1 album), misschien dat Android 9 daar nog iets moois mee kan maar verwacht ik ook weinig van.

Maar ook Edge krijgt links en rechts kuren, ik krijg username/wachtwoorden al tijden niet meer gesynced met Edge op mijn PC, is het niet de app-gap, wordt het straks de algehele ondersteuning wat gewoon stopt (WA, Skype, browser, etc).

Ach, hopelijk komt MS toch nog met iets nieuws als waardige opvolger voor WM10 :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:48
quote:
SinergyX schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:10:
[...]

Ach, hopelijk komt MS toch nog met iets nieuws als waardige opvolger voor WM10 :)
Dat zal denk ik gewoon Windows 10 zijn.
Der wordt namelijk niet meer getimmerd aan het W10M gebeuren.

Kreeg gisteren nog wel even een wow te horen omtrent de mooie beelden die ik geschoten had met mijn inmiddels sterk gedateerde 950XL.
Op de vraag van waar kan je zo'n toestel krijgen kon ik alleen maar sarcastisch antwoorden van "in het museum".

Geluk is met de dommen....dan moet ik wel iets slimmer zijn, heb weinig geluk.

@Amadeus1966 maak daar in het vervolg "bij een select gezelschap" van, dat klinkt nog meer buitenbeens 😏

A smile a day....

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-04 09:19

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
PeaceNlove schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:18:

Ik heb eigenlijk niet heel veel eisen, belangrijkste eisen zijn:

- Goede camera
- lange accuduur
- minimalistisch OS (zoals W10m)
- grote interne opslag of mogelijkheid voor SD-kaart

Maar heb me eigenlijk nog te weinig verdiept in de beide andere OS-en, maar daar zal ik de komende tijd eens ietsjes energie in steken.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[quote]SinergyX schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:10:
[...]

Ik zou de 950XL zelf niet als perfecte telefoon wegzetten (dan zou die vinger ipv iris scanner moeten hebben :P), maar het is meer de combinatie van die 2 waar ik nog steeds op vast loop voor een ander toestel.[/qoute]
En ik heb juist helemaal niets met die vingerafdruk scanner... Moet je je handen vrij hebben, of op een specifieke plek (ik heb eens gekeken waar ze bij verschillende toestellen zitten, en daar heb ik nooit mijn vingers liggen...)
quote:
Maar ook Edge krijgt links en rechts kuren, ik krijg username/wachtwoorden al tijden niet meer gesynced met Edge op mijn PC, is het niet de app-gap, wordt het straks de algehele ondersteuning wat gewoon stopt (WA, Skype, browser, etc).
Syncen van wachtwoorden doe ik niet op Edge (ben zelf een Firefox gebruiker), maar Edge op W10M werkt inderdaad ook niet altijd even goed (op W10 en Android over het algemeen wel).
quote:
'
Mijn vertrouwen wordt ondertussen een heel stuk kleiner...

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 00:51
Ik probeer om op mijn lumia 650 meerdere agenda's toe te voegen via URL. Op de desktop ga ik naar google calander en voeg daar de agenda's via een URL toe. Maar als ik dan sync op mijn telefoon dan worden die agenda's niet getoond. Iemand die mij kan helpen om de agenda's wel zichtbaar te krijgen?

Via outlook werkt het, maar dan wordt de agenda maar een paar keer per week gesynct. En dat is nou net niet de bedoeling. De agenda moet eigenlijk minimaal iedere avond syncen. Ik kan op google niet echt nuttige informatie vinden.

hoi1234 wijzigde deze reactie 28-08-2018 11:37 (19%)

• hherrie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-04 21:06
Wellicht moet je die agenda's hier selecteren: https://calendar.google.com/calendar/syncselect

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
Amadeus1966 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:55:
[...]
Kreeg gisteren nog wel even een wow te horen omtrent de mooie beelden die ik geschoten had met mijn inmiddels sterk gedateerde 950XL.
Ik krijg dat ook nog steeds te horen. Die camera is dan ook erg goed voor zijn leeftijd en prijsklasse.

Na enige tijd goed te hebben gewerkt, is de ING website weer verkloot met hun 'reclame'. Echt ergerlijk die lui.

Fireshade wijzigde deze reactie 28-08-2018 15:16 (13%)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Fireshade schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:15:
[...]
Na enige tijd goed te hebben gewerkt, is de ING website weer verkloot met hun 'reclame'. Echt ergerlijk die lui.
hmm, gisteren deed hij het nog wel... (niet dat ik kon vinden wat ik zocht, maar dat heeft daar niets mee te maken :p)

Edit: en zelfs beter dan op m'n Android toestel :p (ook met Edge).

Wailing_Banshee wijzigde deze reactie 28-08-2018 15:26 (8%)

quote:
Fireshade schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:15:
[...]
[knip]

@Fireshade, ik heb het bijltje al een tijdje geleden erbij neergegooid. Eest nog via Twitter geprobeerd het e.e.a. duidelijk te maken aan ING, dat W10M iets totaal anders is dan WP81, en dat "wij" Edge als basis browser op dit OS gebruiken. Dat duurde even voordat het kwartje viel. Daarna werkte de website op een gegeven moment ineens wel even goed (nog steeds tergend traag, dat wel), maar het was maar van korte duur.

Het begon met een stel webfoutmeldingen boven in het scherm, daarna was het weer zoals al eerder het geval was. Geen bruikbare startpagina. Behalve de weergave van hun reclame, dat krijgen ze wel steeds goed voor elkaar op die eerste pagina.

Ze zijn daar enkel Chrome gericht. Op mobiel en op desktop. Je moet voor de aardigheid het verschil in snelheid maar eens bekijken op die vernieuwde website, via de diverse browsers.

Deze dus; https://mijn.ing.nl/banking/overview

@Wailing_Banshee, je zou bijna denken dat jij nog via de oude website ING bezoekt?

hardware-lover wijzigde deze reactie 28-08-2018 15:32 (5%)

A smile a day....

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:28:
[...]
Deze dus; https://mijn.ing.nl/banking/overview

@Wailing_Banshee, je zou bijna denken dat jij nog via de oude website ING bezoekt?
Nee, gewoon die URL die jij hierboven noemde...

Login pagina:
Op Android: tekst valt buiten beeld.
Op Windows: netjes allemaal zichtbaar.

Het enige verschil is dat hij op Android (Edge) heel snel toont, en hij bij W10M (Edge) veel trager is.

quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:43:
[...]
Nee, gewoon die URL die jij hierboven noemde...

Login pagina:
Op Android: tekst valt buiten beeld.
Op Windows: netjes allemaal zichtbaar.

Het enige verschil is dat hij op Android (Edge) heel snel toont, en hij bij W10M (Edge) veel trager is.
@Wailing_Banshee, we gaan offtopic, maar op Android lijkt het mij logischer om de ING app te gebruiken i.p.v. een browser, toch?

Ik krijg in ieder geval de ING pagina, het overzicht dus, enkel met reclame te zien ("onbezorgd blijven wonen" op dit moment), en als ik deze uitschakel staat er "betaalverzoek maken en delen", maar het overzicht is verder geheel leeg (behalve de tekst "Overzicht" boven in beeld met het oogje er rechts naast).

A smile a day....

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Meer mensen met problemen met sturen van plaatjes op Whatsapp?
Hier drie windows telefoons in huis die alledrie de plaatjes niet kunnen downloaden, een 735, een 930 en een 650

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:24
quote:
P_Tingen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:14:
Hier drie windows telefoons in huis die alledrie de plaatjes niet kunnen downloaden, een 735, een 930 en een 650
Het sturen van plaatjes gaat wel goed, maar het ontvangen van ongeveer 1 op de 3 niet. Zowel op mijn 650 als bij mijn vrouw op haar 640, beide op productie ring voor Windows en WA.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:37:
[...]

@Wailing_Banshee, we gaan offtopic, maar op Android lijkt het mij logischer om de ING app te gebruiken i.p.v. een browser, toch?
Ja, maar ik zat iets te zoeken wat blijkbaar niet in de app staat (de ING spaarpunten, kon het in ieder geval niet vinden). Dus toen de browser openen, maar dat kleinere scherm van m'n Yotaphone is dan niet fijn. Eigenlijk altijd als ik naar internet ga met de browser, pak ik die grotere 950XL (dat is waarom ik de XL heb gekocht, tenslotte). Eerst ing.nl ingetypt, en ingelogd, maar toen kwam ik op de rekening pagina terecht (uiteindelijk via google.nl de juiste URL kunnen vinden :p)

• HansvDr
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
quote:
Hier ook, sinds gisteren. Versturen lukt ontvangen niet.

HansvDr wijzigde deze reactie 29-08-2018 07:56 (4%)

• Fireshade
  • Niet online
quote:
Ja, hier ook af en toe problemen met het ontvangen van foto's of audio in WA op de 950XL. Nog geen probleem met video ondervonden, maar dat niet echt getest of zo.
Sinds een week ongeveer.

Fireshade wijzigde deze reactie 29-08-2018 09:18 (9%)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
HansvDr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:54:
[...]
Hier ook, sinds gisteren. Versturen lukt ontvangen niet.
Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook 😊

• hherrie
Het gekke is dat ik een foto die ik op m'n telefoon niet kan bekijken, wél via WhatsApp Web kon bekijken!

• Amadeus1966
quote:
Fireshade schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:17:
[...]

Ja, hier ook af en toe problemen met het ontvangen van foto's of audio in WA op de 950XL. Nog geen probleem met video ondervonden, maar dat niet echt getest of zo.
Sinds een week ongeveer.
Mijn wederhelft sinds gisteravond op haar 650.

• Fuel_80
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20:12
Ook hier hetzelfde probleem op een 830.

• HansvDr
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
quote:
hherrie schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:19:
Het gekke is dat ik een foto die ik op m'n telefoon niet kan bekijken, wél via WhatsApp Web kon bekijken!
Hier ook, precies hetzelfde.

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:58

Punkrocker

Mostly harmless

quote:
Geen problemen hiermee. L640.

Wel dat WA, sinds de augustus patch, op de PC steeds disconnect.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• St00mwals
quote:
Punkrocker schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:26:
[...]

Dat gebeurd bij zowel mijzelf als bij mijn vrouw al sinds begin dit jaar...
Het maakt daarbij niet uit of Edge, FF, of de WA applicatie gebruikt wordt...

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Punkrocker schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:26:
[...]
Daar heb ik eigenlijk alleen last van als ik WA-web aan mijn telefoon koppel. De pc disconnect dan steeds. Ik weet niet precies hoe ik het doe, maar na een paar keer blijft het alive. Ik geloof dat dat gebeurt door de telefoon actief te houden, maar weet niet helemaal zeker. Het ligt me bij dat als het telefoonscherm te snel op zwart gaat na het connecten, dat dan de verbinding wegvalt. Door de telefoon wakker te houden lijkt het goed te gaan.

Het werkt nu, dus ik heb niet heel veel zin om het te testen 😬

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

@St00mwals en @P_Tingen

Ik heb het bij de Opera "plug-in" . Werkte dus altijd perfect.

Inderdaad als je je telefoon alive houdt blijft die het wel doen.
Niet dat ik veel app maar handig was het wel zo op de PC. Typt een stuk sneller en makkelijker.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Punkrocker schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:02:
@St00mwals en @P_Tingen
Ik heb het bij de Opera "plug-in" . Werkte dus altijd perfect.
Ik gebruik het inderdaad ook in Opera, ontzettend handig in de zijbalk

quote:
Punkrocker schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:02:
[knip]

Inderdaad als je je telefoon alive houdt blijft die het wel doen.
Niet dat ik veel app maar handig was het wel zo op de PC. Typt een stuk sneller en makkelijker.
@Punkrocker, wat bedoel je met je telefoon "alive" houden? Als ik deze een hele poos niet gebruik komt er toch gewoon een melding door naar de telefoon en zowat gelijktijdig op PC (via WA Desktop app)?

A smile a day....

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:36:
[...]

@Punkrocker, wat bedoel je met je telefoon "alive" houden? Als ik deze een hele poos niet gebruik komt er toch gewoon een melding door naar de telefoon en zowat gelijktijdig op PC (via WA Desktop app)?
Dat ik de telefoon niet "zwart" laat worden maar dat ik gewoon mijn tegels zie.

@Punkrocker, duidelijk. Dat "probleem" heb ik dus niet, en maar goed ook. Je hebt zo maar weinig aan de web mogelijkheid als je eerst je telefoon actief moet maken voor het ontvangen van berichten op je PC?

A smile a day....

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:44:
@Punkrocker, duidelijk. Dat "probleem" heb ik dus niet, en maar goed ook. Je hebt zo maar weinig aan de web mogelijkheid als je eerst je telefoon actief moet maken voor het ontvangen van berichten op je PC?
Klopt. Was ook niet nodig tot en paar weken geleden. :(

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:44:
Het gekke is dat als je telefoon de eerste keer maar lang genoeg 'alive' is, dat hij dan daarna wel op zwart mag gaan. Hoe lang 'lang genoeg' is, weet ik niet, maar nu werkt alles in ieder geval, zelfs de afbeeldingen weer

• Fireshade
  • Niet online
De foto's en audio in WhatsApp die eerder niet wilden laden, komen nu binnen. Wel op de download pijltjes ervan klikken.
Was er misschien net een update van WhatsApp geweest?

• rscheper
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-04 15:13
Vandaag heb ik zelf een update van WhatsApp ontvangen! Al weet ik niet wat er verbeterd of gewijzigd is.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 00:51
quote:
Was vergeten dat ik nog moest reageren. Maar het werkt nu :) Bedankt daarvoor. Ik kwam er echt niet meer uit en zelfs microsoft wist het niet. Alleen hoe kom je op die pagina? Die link raak ik natuurlijk kwijt, dus ik wil eigenlijk wel weten hoe je via de interface op de syncselectpagina moet komen.

hoi1234 wijzigde deze reactie 01-09-2018 18:47 (8%)

• hherrie
Even bij je favorieten zetten dan... ;) Ergens op de supportpagina's van Google wordt naar deze pagina verwezen, maar erg makkelijk is het niet te vinden...

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:26
quote:
rscheper schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:13:
Vandaag heb ik zelf een update van WhatsApp ontvangen! Al weet ik niet wat er verbeterd of gewijzigd is.
Probeer het hier eens: Windows Phone Store en applicaties

Me.

• rscheper
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-04 15:13
quote:
Ik reageerde hier op de problemen met WhatsApp, vandaar dat ik dacht, ik post het hier even.
quote:
Als je dan toch door wil verwijzen naar een ander topic, dan bestaat er een meer passend?

[WhatsApp voor Windows Phone] Ervaringen & Discussie

Al maakt het voor de kleine nog resterende groep gebruikers misschien niet zo heel erg veel uit, dat alles wat met Windows Phone/mobile te maken heeft, in één topic terecht komt?

A smile a day....

• Amadeus1966
Van mij mag alles wel op één hoop, maakt het wel zo gemakkelijk.

Zowel Windows 10 Mobile als de bijbehorende applicaties en toestellen zijn op sterven na dood en zal binnenkort wel helemaal uitgestorven zijn.
Datzelfde gebeurt ook hier in de diverse draadjes omtrent dit platform.
Vragen, opmerkingen en " nieuwtjes " zullen dan ook minder worden.
Dus waarom alles nog scheiden?
Zoveel zal er wel niet meer bijkomen denk ik.

• St00mwals
quote:
Amadeus1966 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:47:
Van mij mag alles wel op één hoop, maakt het wel zo gemakkelijk.

Zowel Windows 10 Mobile als de bijbehorende applicaties en toestellen zijn op sterven na dood en zal binnenkort wel helemaal uitgestorven zijn.
Datzelfde gebeurt ook hier in de diverse draadjes omtrent dit platform.
Vragen, opmerkingen en " nieuwtjes " zullen dan ook minder worden.
Dus waarom alles nog scheiden?
Zoveel zal er wel niet meer bijkomen denk ik.
Zo klinkt/leest het als een terminaal zieke patiënt...

Helaas is het wel de waarheid :'(

Ben zelf overigens aan het wachten op de nieuwe iPhone's zodat de 7 en 8 weer wat in prijs dalen en wachten op een leuke aanbieding van de 7 en/of 8.
En/of omdat mijn vrouw haar 640 dan ook gaat inruilen en misschien wel een 7 wil en ik een 8 :+

St00mwals wijzigde deze reactie 02-09-2018 08:25 (0%)
Reden: typo

• Amadeus1966
Mijn wederhelft heeft onlangs haar 650 in de la gelegd omdat ze van onze oudste zijn afgedankte Huawei P9 ( lite ) cadeau had gekregen.

Dus die is weer op de androidtoer.
Voor mezelf ben ik er nog niet over uit.
In die jaren dat ik met Windows bezig was is Android natuurlijk een stuk volwassener geworden.
Maar om alles eerst goed ingesteld te krijgen moet je eerst wel overal goed zoeken.
Maar ja, dat is natuurlijk geen alledaagse bezigheid.
Als je alles goed hebt ingesteld heb je er weinig omkijken meer naar.
Apple?
Denk niet dat dat hem wordt.
Ik heb een hobbygerelateerde app laten bouwen voor zowel windows mobile als android door een paar enthousiaste welwillende forumers dus ja dat maakt mij een beetje afhankelijk van die twee platforms.

• Fireshade
  • Niet online
quote:
Amadeus1966 schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:57:
In die jaren dat ik met Windows bezig was is Android natuurlijk een stuk volwassener geworden.
Het kan al wel iets meer dan vroeger. Maar Android is nog steeds een rommeltje qua bediening, maar daar is qua concept misschien niets aan te doen. Vandaar dat launchers goede business zijn op Android, denk ik.
Ook lijkt er geen ontkomen aan dat je prive data "lekt" naar al die apps. Kortom, ik vind het nog steeds een verschrikking.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Fireshade schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:45:
[...]

Het kan al wel iets meer dan vroeger. Maar Android is nog steeds een rommeltje qua bediening, maar daar is qua concept misschien niets aan te doen. Vandaar dat launchers goede business zijn op Android, denk ik.
Ook lijkt er geen ontkomen aan dat je prive data "lekt" naar al die apps. Kortom, ik vind het nog steeds een verschrikking.
Vind het ook nog steeds niet in vergelijking met W10M. Maar ik gebruik Outlook als mail client, Edge als browser en Miicrosoft Launcher als launcher :p

Maar om eerlijk te zijn, ik gebruik mijn Android telefoon alleen als muziekspeler (omdat de batterij van m'n echte telefoon wat minder begint te worden) en bankapparaat...

• Fireshade
  • Niet online
quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:12:
[...]
Miicrosoft Launcher als launcher :p
Ja, dat hoor je vaak bij Android als "tip": eerst even een launcher installeren.
Dat zegt al iets over dat user interface.

[rant aan]
Het voelt gewoon aan alsof Android gemaakt is door coders (no offense - puik werk) en met allerlei pleisters is uitgebreid voor extra functionaliteit, en W10M door ervaren OS/GUI developers.
De GUI van Android is ook gebaseerd op het oude concept van icoontjes, wat typisch goed werkt bij relatief weinig apps: net als bij iOS wordt je geacht je app te vinden op basis van icoontjes. Als je veel apps hebt, dan wordt het al ergerlijk, vooral met icoontjes die veel op elkaar lijken. Maak je de tekst groter, dan gaat de interlinie niet goed mee, of je krijgt lelijke afkappingen. Het beperkte aantal extra schermen om apps te groeperen, app drawer, notification menu's etc, komen ook allemaal over als lapmiddelen.
Dat soort dingen proberen launchers te verbeteren, maar die zijn ook beperkt in wat ze mogen.

De meeste jongere mensen hebben hier geen probleem mee. Dus waarom deze rant?
Nou, om mij bejaarde moeder, en alle andere bejaarden die graag mee willen doen met de digitale revolutie, maar het moeilijk hebben met de gebruiksonvriendelijkheid van Android (en/of geen iDevice kunnen betalen - niet dat die veel beter zijn).
Met haar 640XL was een wereld voor haar open gegaan. Helaas na een aantal jaren, begon het raar te doen, dus een Android voor haar gekocht. Plus natuurlijk een metro launcher en eindeloos geklooi om die Android zoveel mogelijk te laten lijken op Windows Phone :P
Helaas blijven onderliggende GUI-problemen met het Android systeem gewoon bestaan.
[rant uit]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Fireshade schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:50:
[...]

Ja, dat hoor je vaak bij Android als "tip": eerst even een launcher installeren.
Dat zegt al iets over dat user interface.
Helemaal met je rant eens hoor! Maar met de MS Launcher is eigenlijk het enige wat ik echt mis de dynamic tiles... (en de mogelijkheid om de grootte van m'n icoontjes in te stellen, zonder dingen als widgets te moeten gebruiken, want die zijn er niet altijd)

Ik gebruikte al Android voordat ik naar Windows Phone (en later Mobile) ben gegaan, maar de Windows klikte gewoon bij mij, Android heb ik altijd wat knullig gevonden.

• Amadeus1966
Dit soort zaken maakt het er ook niet echt leuker op.

https://www.techzine.nl/n...-is-niet-versleuteld.html

Begint toch wel eng te worden....brrrrr
Gelukkig kunnen ze/we het ( nog steeds ) lokaal opslaan.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Amadeus1966 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:54:

Haha, ik vind dit wel grappig in het artikel:
quote:
Gebruikers die hun chats opslaan in de Google Drive moeten gebruik maken van andere vormen van beveiliging. Een sterk Google-wachtwoord of tweestapsverficatie vormt daarbij een belangrijke factor.
Alsof iemand op mijn gdrive gaat inbreken voor de whatsapp backup. Het grootste risico is volgens mij meer dat Google zélf in je backup gaat zitten neuzen, vast met allerlei goedklinkende excuses uiteraard, maar daar helpt geen sterk wachtwoord of tweestapsverificatie tegen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
P_Tingen schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:45:
[...]

[...]

Alsof iemand op mijn gdrive gaat inbreken voor de whatsapp backup. Het grootste risico is volgens mij meer dat Google zélf in je backup gaat zitten neuzen, vast met allerlei goedklinkende excuses uiteraard, maar daar helpt geen sterk wachtwoord of tweestapsverificatie tegen.
Even buiten het hele principe dat áls iemand in je Drive kan komen, dus gewoon overal kan komen, email, contacten, noem het maar op, denk dat je je dan veel meer kan druk maken dan alleen iemand die je WA backup gaat doorspitten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:45
quote:
P_Tingen schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:45:
[...]

[...]

Dat is iets waar je mee moet leven als je besluit om gebruik te maken van diensten van Google. Microsoft kan er trouwens ook wat van tegenwoordig. Ik denk dat je bij Apple nog steeds het beste af bent als je data of privacy je lief is. Het verdienmodel van Apple is gebaseerd op verkopen van hardware. Google en helaas in steeds grotere mate ook Microsoft verdienen (grotendeels) hun geld met ‘gratis’ diensten. Diensten die je betaalt met je gegevens.

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-04 21:18
quote:

Maar is alles op Google drive niet encryted zoals bij Dropbox, behalve als je er zelf bij kunt?

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

quote:

Onversleutelt op de G-drive...
Ik neem aan dat dat dan ook geldt voor de OneDrive?

Niet dat ik WA back-up.
Als (!) er al iets op WA langs komt wat de moeite waard is om te bewaren save ik dat wel handmatig. 8)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Punkrocker schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:11:
[...]

Niet dat ik WA back-up.
Als (!) er al iets op WA langs komt wat de moeite waard is om te bewaren save ik dat wel handmatig. 8)
Het enige wat ik wil bewaren zijn de foto's :D En die komen sowieso wel in OneDrive terecht (is eigenlijk het enige waar ik WA voor gebruik, om foto's met m'n moeder te delen :p)

• hherrie
quote:
satya schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:22:
[...]

Maar is alles op Google drive niet encryted zoals bij Dropbox, behalve als je er zelf bij kunt?
Google Drive heeft inderdaad encryptie.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:29
RTL is ook gestopt met het ondersteunen van de RTL Nieuws app. Geen feed meer sinds 4-9 (en de introductie van hun nieuwe app).

• Drymt
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07-03 16:59
Ik moet authenticeren met AuthAnvil. Als ik een AuthAnvil account toevoeg aan de Microsoft Authenticator dan worden er maar 6 cijfers (OTP) weergegeven, terwijl AuthAnvil er 8 nodig heeft.

Helaas heeft AuthAnvil geen app voor de Windows Phone, zie hier

Heeft iemand een oplossing voor dit issue ?
quote:
Freakster86 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:50:
RTL is ook gestopt met het ondersteunen van de RTL Nieuws app. Geen feed meer sinds 4-9 (en de introductie van hun nieuwe app).
Gezien hun cookie beleid (en dit is blijkbaar slikken of stikken, en niet aan te passen?), moet je daar niet heel rouwig om zijn.

Alle merken van RTL
Het privacy- en cookiebeleid van RTL geldt voor alle websites en apps van RTL, waaronder RTLXL, Buienradar en Videoland.

Verzamelen van gegevens
Als je onze websites of apps gebruikt verzamelen RTL en derden, zoals adverteerders of social media netwerken, met behulp van cookies of andere technieken gegevens over jou.

Wat verzamelt RTL?
Gegevens die worden verzameld zijn bijvoorbeeld informatie over jouw surf- en kijkgedrag en eventueel jouw locatie.

Wat doet RTL met de gegevens?
RTL kan profielen maken zodat advertenties en video’s op jou kunnen worden afgestemd. Adverteerders en sociale media netwerken gebruiken deze profielen om jou te kunnen volgen als je doorsurft naar websites buiten het RTL-netwerk.

Er zijn nog steeds prima app alternatieven op dit moment, inclusief (een beperkt aantal aan) RTL nieuwsberichten (mocht men dit belangrijk vinden).

A smile a day....

• Freakster86
@hardware-lover Ik ben enkel rouwig om het feit dat mijn L730 steeds minder bruikbaar is geworden de laatste tijd. Vooral snelheid en opslag (bij updates) zijn ik een probleem. Van de week besloten om na ruim 3,5 jaar over te stappen :'(
@Freakster86, begrijpelijk. Vroeg of laat (dat laatste is inmiddels meer van toepassing), moeten we allemaal de zure appel doorbijten. Ik probeer het zelf zolang mogelijk uit te zingen met mijn Lumia (met nog veel plezier op dit moment), maar dit ging eigenlijk al niet zonder er ook een Androicht naast te nemen. De verhouding in het gebruik is 90/10 op dit moment, en hopelijk blijft dat nog even zo. Want dan heb je een "High End" sidekick (Zenfone AR), en dan is het updatebeleid van dat merk weer heel erg bedroevend.

A smile a day....

• Freakster86
Ja, inderdaad. En zuur dat ie is. Vind het nog steeds een prachtig simpel OS met goed updatebeleid. De L640 van mijn schoonvader voldeed ook nog prima, maar na het ING debacle wilde hij per sé iets anders. Sinds een week heel gelukkig met een Moto G5s. Wel de Microsoft Launcher erop gezet voor wat het waard is. Toch net wat overzichtelijker voor een persoon op leeftijd. Dus ja, iedereen hier is over. Hopelijk komt er nog een vervolg op W10M.

Zelf wilde ik gaan voor de Nokia 6.1 Plus, maar door het ontbreken van B20 toch (tijdelijk) gegaan voor de Xiaomi RMN5. Hopend op iets beters/kleiners in de nabije toekomst. Er is sub 200 euro gewoonweg weinig keuze als je het mij vraagt. Al helemaal niet vergelijkbaar met de L730 imo. Enkel wat trage Samsung modellen hebben Amoled, daarna betaal je al snel het dubbele.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn 735 moet nog mee tot februari, maar wordt dan - zoals het nu lijkt - ingeruild voor een xiaomi mi8 se. Ziet er op papier (en in de reviews) goed uit, met amoled scherm en relatief compacte afmetingen (147mm) en een prijs vanaf €233

Nadelen: geen draadloos laden, geen b20 band, geen sd-slot, geen audiojack, geen stock android

Draadloos laden ga ik wel missen, de andere zaken niet denk ik. B20 heb ik nu ook niet, sd-slot niet nodig als ik de 128GB versie koop (€296), audiojack gebruik ik zelden en de Android versie van Xiaomi ziet er prima uit.

Dus tenzij ik iets beters ga vinden, gaat dit hem worden. Jammer van Windows Phone, maar je moet toch een keer een zinkend schip verlaten ....

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:12

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb zelf een Nokia 8 en ben tevreden over de telefoon en de diverse apps. Dat gezegd hebbende mis ik de uitmuntende camera en stabiliteit van WM10. Je kunt zeggen wat je wil, maar het OS was enorm stabiel (voor mij althans)...

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Amadeus1966
quote:
nwagenaar schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:55:
Ik heb zelf een Nokia 8 en ben tevreden over de telefoon en de diverse apps. Dat gezegd hebbende mis ik de uitmuntende camera en stabiliteit van WM10. Je kunt zeggen wat je wil, maar het OS was enorm stabiel (voor mij althans)...
De Nokia's hebben mijn aandacht enigzins ook wel getrokken.
Maar ja, die camera.
Dus nog even geduld hebben.

Ik denk, "krijg nou tie...", een hele zut aan Microsoft W10M app updates? What is happened?

A smile a day....

• Max2000
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 19-04 21:35
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:52:
Ik denk, "krijg nou tie...", een hele zut aan Microsoft W10M app updates? What is happened?
Hier hetzelfde.
Veel van de standaard apps zijn idd vandaag geupdate.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-04 10:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@hardware-lover @Max2000 Ik gok dat het iets te maken heeft met dit:

FlipFluitketel wijzigde deze reactie 08-09-2018 20:18 (59%)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

@FlipFluitketel, Store foutmeldingen heb ik de laatste tijd niet gekregen (check handmatig dagelijks), dus val niet direct binnen die groep users die dat wel hadden. Versienummer is in veel gevallen naar *.2000 gegaan zag ik (had uit voorzorg van enkele apps het versienummer opgeslagen). Geen echte app updates dus, duidelijk, was ook wel erg frappant deze hele bups aan gelijktijdige updates.

A smile a day....

• Max2000
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 19-04 21:35
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:27:
@FlipFluitketel, Store foutmeldingen heb ik de laatste tijd niet gekregen (check handmatig dagelijks), dus val niet direct binnen die groep users die dat wel hadden. Versienummer is in veel gevallen naar *.2000 gegaan zag ik (had uit voorzorg van enkele apps het versienummer opgeslagen). Geen echte app updates dus, duidelijk, was ook wel erg frappant deze hele bups aan gelijktijdige updates.
Bij mij inderdaad ook de meeste naar.2000 gegaan, enkele naar .1000.
Wel vreemd dat er in de Twitter screenshots van @FlipFluitketel juist .1000 en .1070 staat. Terwijl ik die .1070 niet tegenkom.

In de Windows 10 store op de pc zijn de versies juist wel allemaal naar .1000 zie ik net.

Max2000 wijzigde deze reactie 08-09-2018 21:41 (6%)

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Het is weer ..

A smile a day....

• St00mwals
Ik moest lachen om het plaatje _/-\o_

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Hier inmiddels de telefoons weer ge-update met de patch tuesday build: 15254.530

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

OneNote lijkt dood hier. Zojuist geüpdatet naar 16002.10730.20033.0 maar als ik hem opstart, gebeurt er niks.

Meer mensen last van?

• St00mwals
P_Tingen schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:19:
OneNote lijkt dood hier. Zojuist geüpdatet naar 16002.10730.20033.0 maar als ik hem opstart, gebeurt er niks.

Meer mensen last van?
Helaas voor jou en gelukkig voor mij werkt OneNote bij mij (nog) prima.
Heb dezelfde versie al jou. Telefoon gisteren/vandaag toevallig al geüpdate?

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:12
P_Tingen schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:19:

Meer mensen last van?
Bij mij starte OneNote de eerste keer ook niet op (zwart scherm, werd afgesloten, daarna starte ie wel automatisch door). Gisteren de OS update geinstalleerd, maar vanmorgen moest ik mijn telefoon effe reboten, Bluetooth werkte niet helemaal goed, en GPS (Flitsservice) werkte niet. Dat laatste heb ik wel eens vaker, wanneer mijn telefoon al een tijd niet is gereboot, maar dan helpt het om even de Locatie uit en dan weer aan te zetten. Vanmorgen werkte zelfs dat niet. Na reboot geen problemen meer.

Wat ik wel merk de laatste tijd, is het nadeel dat Edge op W10M niet meer verder ontwikkeld wordt. Ik kom regelmatig sites tegen die eerst probleemloos waren en wel verder ontwikkeld worden, maar op W10M op een gegeven moment niet meer werkbaar zijn. Zo langzamerhand wordt het steeds meer tijd om verder te kijken….

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

St00mwals schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:07:
[...]
Telefoon gisteren/vandaag toevallig al geüpdate?
Nee, ook maar eens doen. Is alleen wel een dingetje op een telefoon met niet meer dan 8GB opslag, waarvan bijna de helft door het OS wordt ingenomen :/

Edit 1: whatsapp, maps en fietsapp gedeinstalleerd om ruimte te maken, update loopt
Edit 2: update en reboot verder maar nog steeds niks -O-
Edit 3: oneNote opnieuw geïnstalleerd en ja!!! *O*

* P_Tingen is back in business

P_Tingen wijzigde deze reactie 12-09-2018 11:13 (27%)

• Amadeus1966
Op een een of andere manier lukt het mij niet om bepaalde emails in de blacklist te krijgen.
Ik flikker elke keer weer die facebookmails in de ongewenste bak met rotzooi.
De volgende dag staan er gewoon weer nieuwe....
Facebookterreur...

Edit....
Al opgelost.
Al die zooi in FB maar uit gezet.

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 17-09-2018 08:05 (11%)

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-04 21:18
Iemand een idee of het vervangen van de batterij van de Lumia 930 een lastige klus is, of de batterij vastgeplakt is bijvoorbeeld?

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:12
satya schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:59:
Iemand een idee of het vervangen van de batterij van de Lumia 930 een lastige klus is, of de batterij vastgeplakt is bijvoorbeeld?
De batterij zit idd vastgeplakt. De bovenste printplaat met zwarte rand moet los geschroefd worden.
De batterij zit op de hoofd printplaat vast geklikt met een stekkertje. En de batterij zit vast geplakt met dubbelzijdig plakband, voorzichtig een plastic (schroefendraaier) er tussen zetten, en langzaam kracht zetten, dan komt ie wel los. Maar kijk uit met andere onderdelen van de telefoon, of de aluminium rand, dat deze niet beschadigd raken.

Kijk eerst effe naar een paar YouTube filmpjes, voor bv het vervangen van het display, dan kan je zien wat de stappen zijn. Het valt in principe wel mee, maar je moet geduld hebben, en voorzichtig aanpakken.

Succes!!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

satya schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:59:
Inderdaad, hier ook een keer de batterij losgemaakt omdat de telefoon niet meer wilde opladen. Onder het motto 'niets te verliezen' eea opengemaakt. Met de schroevendraaier langzaam loswrikken en stekker loshalen wil wel, mits met beetje beleid.

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Ik heb naast mijn account van mijn provider en die van mijn werk ook nog een G-Mail account op mijn W10 phone. Werkt al jaren prima.
Nu wil ik nóg een G-Mailaccount toevoegen (dit keer voor een hobbyclubje, is handig om die mailstroom apart te houden en de G-drive hiervan ervoor te benutten. Maar dat terzijde.)

Echter bij het toevoegen van dat tweede G-mailaccount krijg ik een 0x800000b error!
Ik voeg een account toe, kies voor Google account.
Geef mijn G-mailadres op en tik het paswoord in. Vervolgens wordt er gevraagd of het programma gebruik mag maken van mijn contactboek enz...
Klik ik op Toestaan dan komt die melding.

Kan ik maar één G-Mailaccount toevoegen of doe ik iets fout?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Volgens Webwereld gaat Wileyfox de productie weer oppakken van zijn Windows telefoons ( check
https://webwereld.nl/mobi...stellen-weer-in-productie ).
Maar de soc in die telefoons is naar 2018-maatstaven niet veel soeps als ik het goed heb. Mijn Lumia 735 doet er niet veel voor onder volgens mij.

• hherrie
Punkrocker schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:40:
Kan ik maar één G-Mailaccount toevoegen of doe ik iets fout?
Ik heb al heel lang twee Gmail-accounts op mijn W10-telefoon staan. Het kan dus wel!

• Fireshade
  • Niet online
P_Tingen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:43:
Volgens Webwereld gaat Wileyfox de productie weer oppakken van zijn Windows telefoons ( check
https://webwereld.nl/mobi...stellen-weer-in-productie ).
Maar de soc in die telefoons is naar 2018-maatstaven niet veel soeps als ik het goed heb. Mijn Lumia 735 doet er niet veel voor onder volgens mij.
Wat grappig :) En eigenlijk raar deze stap.
Het toestel kan hier worden besteld voor 79 pond (een stuk minder dan de 199,99 pond die het toestel eerst kostte).
Dat is in NL dus 100 euro. Een beetje prijzig voor die specs, helaas.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blijft me nog steeds verbazen dat er werkelijk geen foto-app is buiten WM die lokale en OneDrive foto's bij elkaar kan laten zien, werkt op WM echt briljant.

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

hherrie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:05:
[...]

Ik heb al heel lang twee Gmail-accounts op mijn W10-telefoon staan. Het kan dus wel!
Even puzzelen en volhouden dan maar...
thnx

• opdiefiets
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-04 15:48
Ik heb een probleem met een email-account op mijn lumia 950. Om de een of andere reden lukt het niet om te synchroniseren met de mailserver.
Hotmail, Gmail (imap) en TU-mail (exchange) werken zonder problemen.
Mijn werkmail gaat via de host antagonist.nl, maar deze wil dus niet syncen. Het heeft jaren goed gewerkt, maar sinds een aantal maanden dus niet meer.
Via Outlook 2010 en Outlook 2016 op mijn pc's werkt het prima, maar niet via de standaard Mail-app van windows 10. En dus ook niet via de mail-app van W10M (mail en agenda) en die laatste kan ik eigenlijk niet missen.
Heeft iemand een idee?
Kent iemand een goed alternatief voor de standaard mail-app?

edit: ik heb ook contact gehad via het forum van antagonist. Daar hadden ze ook geen idee wat er mis kan zijn en een teamviewer sessie voor mijn telefoon gaat een beetje lastig.

opdiefiets wijzigde deze reactie 21-09-2018 14:25 (11%)
Reden: extra info

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn schoonmoeder heeft een probleem met haar Lumia 550 en aangezien ik haar eerstelijns helpdesk ben, mag ik het oplossen. En ik zou nu graag gebruik willen maken van de tweede lijn :)

Als ze een foto maakt, komt die keurig in haar gallery, maar als ze in Whatsapp de gallery opent, ziet ze niets; de hele gallery is leeg.

Foto's worden opgeslagen op de sd-kaart. Die is gescand en is nu - volgens de telefoon - ok. Maar ik zie ze nog steeds niet. Telefoon al een keer opnieuw opgestart en een keer gereset (volume down + power) maar nog steeds niks. Via de gallery zelf kan ze een foto delen en dan via Whatsapp versturen, maar dat is niet ideaal.

Eh, help?

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:56
@P_Tingen WhatsApp een keer (backuppen) verwijderen en herinstalleren wellicht.

Misery and hate will kill us all.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Gero71 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:14:
@P_Tingen WhatsApp een keer (backuppen) verwijderen en herinstalleren wellicht.
Hmm, ze komt zondagochtend toch op de koffie, dan kunnen we dat mooi even doen

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SinergyX schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:19:
Blijft me nog steeds verbazen dat er werkelijk geen foto-app is buiten WM die lokale en OneDrive foto's bij elkaar kan laten zien, werkt op WM echt briljant.
ja. En ik heb ook nog geen applicatie gevonden waarmee ik een slideshow van m'n favoriete foto's op m'n home pagina kan laten zien.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True