Ik ben wel eens problemen met die gietmoffen tegengekomen ja, maar dan lag het aan de manier waarop ze gebruikt waren (niet goed afgegoten). Dat zorgt er voor dat er vocht bij de verbindingen kan komen en dat geeft storingen, voornamelijk aardlekschakelaars die uitspringen.marc.r schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:19:
Iemand wel eens problemen gehad met de gietmoffen van Attema? 3 jaar na aanleg werkt er een deel van mijn buitenverlichting niet meer. Lampen zijn goed, als ik spanning zet op het deel wat niet meer werkt dan gaat juist dat deel weer aan.
Jouw storing (een deel wat niet meer werkt) kan daar eigenlijk niet aan liggen. Ik denk dat het aan een slechte verbinding in een lasklem ligt. Wanneer die niet helemaal goed zijn aangesloten (draad niet goed ingestoken, draad niet recht, draad te kort aangestript of domweg een slechte lasklem) willen ze wel eens uitbranden, dat kunnen ze natuurlijk nog steeds doen als ze ingegoten zijn in hars.
Raar.marc.r schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:43:
Even een situatie schets; ik heb 7 lampen in serie staan waarbij bij lamp 2 de toevoer is vanaf het huis, hier zit dan ook een gietmof. Als ik nu de schakelaar omzet gaat alleen lamp 2 branden. Als ik de toevoer vanaf huis loskoppel en provisorisch spanning zet op bijvoorbeeld lamp 6 dan gaan alle lampen branden behalve lamp 2.
Ik gok nog steeds op een slechte verbinding. Zijn alle verbindingen in grondmoffen gemaakt of ook nog in de lampen zelf? In dat laatste geval heb je misschien geluk.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+