@
ChrisTum @
CurlyMoYUP !!!!!
Vanwege het kleurencircus en de onnoemlijke hoeveelheid omwegen die de gehele warboel aan draden in de schuur maakt ben ik nog steeds niet achter de precieze werking, en ik heb de loshangende stekker een tijd geleden maar direct weggehaald, dus kan de exacte aansluiting nu niet meer nagaan, maar dit was het geval:
- Als de stekker in dat stopcontact zat, dan was een TL-balk ergens anders in de tuin
altijd aan..
De schakelaar op de wcd deed in dat geval helemaal niets, lamp bleef aan.
- Toen trok ik de stekker eruit (die bleef dus los bungelen), en ging de lamp uit.
Mijn tussenconclusie destijds: OK, dus die stekker hangt aan die lamp.
- Toen ik vervolgens de schakelaar op de WCD omzette... GING DE LAMP WEER AAN!!
(ff nadenken... maar als de stekker ook al met de lamp verbonden was, en die lamp is nu aan.... dan... WTF!!!)
Dus met stekker los kon je de schakelaar gebruiken om de lamp aan en uit te zetten, met de stekker erin was de lamp zowiezo altijd aan.
Mijn proef op de som leerde dat er sowiezo ALTIJD 230V L/N op die stekker stond. (ik had mn multimeter niet bij, dus maar even getest door voorzichtig de stekker van een boormachine tegen de loshangende stekker te houden. Yup! Boormachine aan!. )
Als ik het rebelse idee zou hebben gehad om de stekker omgedraaid in het stopcontact te steken, (stel je toch eens voor) had ik gewoon kortsluiting gemaakt tussen fase en nul.
BTW: op dat moment was het gehele huis, dus ook de schuur, nog voorzien van een aardlekschakelaar uit het jaar nul, met een triplevel op 300mA (!!)
(op dit moment is en blijft de stroom van de gehele schuur afgekoppeld, dat spreekt voor zich)
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!