Ik weet niet of ik hier in het juiste topic ben, maar ik probeer het maar gewoon. Ik heb sinds de 24e van vorige maand een nieuwe elektra meter. Ik heb geen gas, dus het is puur elektra. Dat komt omdat ik ging van 1x40a naar 3x25a.
Man van Enexis is hier geweest, meter opgehangen, klaar. Ik heb stroom, de telwerken registreren ook prima, maar, de meter kan vooralsnog niet worden uitgelezen door de energieleverancier. De medewerker van Enexis heeft de meter op afstand bekeken, en hij ziet inderdaad foutmeldingen voorbij komen die wijzen op problemen met het uitlezen van de meter, maar het is een 'bekende' foutmelding. De eerste 10 werkdagen is de meter nog 'in deployment', maar ja, we zijn nu een paar dagen verder dan de eerste 10 werkdagen, en ik krijg nog steeds niks binnen in de app van de energieleverancier.
Vanaf daar wordt het verhaal vaag, want hij weet me te vertellen dat er een 'klein deel (das altijd he)' van de klanten is die dit probleem hebben. Het zou eventueel kunnen dat het vanzelf gaat werken, maar, als het niet gaat werken weten zij niet hoe ze het op kunnen lossen, want ze weten schijnbaar niet waar het aan ligt en ze weten ook niet of de oplossing überhaupt wel bij hun ligt?
Op mijn vraag/opmerking dat het mij lijkt dat als ik dan een slimme meter heb (mijn vorige meter was ook slim en die was wél op afstand prima uit te lezen door mijn energieleverancier) dat die moet doen wat hem 'slim' maakt, en als dat niet werkt, dat het mij dan lijkt dat ik een nieuwe meter zou moeten krijgen kreeg ik als reactie dat dat zo simpel niet gaat omdat ze daarmee niet weten of de vervangende meter het dan wel doet.'.
Met andere woorden, ik heb een andere slimme meter gekregen n.a.v. een verzwaring van de aansluiting, maar die nieuwe meter is dus alles behalve slim, en als blijkt dat ie dom blijft is dat eigenlijk gewoon mijn probleem.
Iemand die dit verhaal eerder heeft gehoord? Ik vind dit echt een vaag issue, want nu moet ik dus elke maand mijn meterstanden zelf door gaan geven aan de energieleverancier, of op zn minst aan het eind van mijn factuurjaar.
[
Voor 4% gewijzigd door
Just_A_User op 10-02-2023 13:52
]
Och ja, je moet toch wat he.