Is die 300mA niet te veel om iemand goed te kunnen beschermen die staat te graven en de kabel per ongeluk raakt?
En met maar 3 groepen erachter zal die 30mA toch ook voldoende zijn?
Wat is de reden om toch voor 300mA te gaan voor de kabel?
3-fase aarlek voor 1-fase groepen ben ik da weer geen fan van.
Ik op zichzelf ook niet, dat heeft toch te maken met lekstromen die elkaar kunnen opheffen?
Maar in hoeverre zal dat hier een issue zijn?
En wanneer er al een 3-fase ALS in het huis zit van 30mA dan is het voordeel dat 3 onafhankelijk 1-fase aardleks apart afschakelen ook weg want dan gaat die in de hoofdkast toch wel uit en is het schuur kastje alsnog stroomloos.
Of ik moet inderdaad een 300mA, eventueel ook S-type, toepassen voor de grondkabel.
Dan hebben die losse in elk geval op het vlak van onafhankelijk afschakelen meerwaarde.
En ik weet niet hoe lang de boel is maar oor PV kan 4qmm dan weer wat aan de dunne kant zijn. Op 35m zou 4qmm nog wel redelijk moeten zijn voor PV maar is het al geen vetpot meer.
De overkapping is niet heel groot 5,60x2,80m dus zal niet al teveel oppassen.
Maar je schrijft:
[...]
En dat is meeeer dan. Want de 20A is per fase. En in je tekening heb je op elke fase maar max een 10A groepje.
Goede! Denkfout van mijn kant inderdaad
Dan kan ik er dus net zo goed een B16 groep in zetten in huis ipv die B20,
of zelfs een B10 maar die is duurder dan die B16 en (toch niet vanwege selectiviteit) daarmee is de kabel ook al goed beschermd.
En kan ik ook voor een zwaardere heater op 16A gaan mocht dat nodig zijn.

Maar dan kan ik beter die B20 handhaven voor selectiviteit.
En door in huis de 3e fase te schakelen met een tijdschakelaar beperk je jezelf al enorm voor de toekomst.
Hoedatzo?
Ik kan die tijdschakelaar er toch altijd weer tussenuit halen?