Dat zijn exact dezelfde componenten als in mijn post dus echt veel keus lijkt er niet te zijn.

Is het voor een solar inverter? Want bij vaste installatie (geen stopcontact) hoeven die in NL geen aardlek te hebben.
Ik heb blijkbaar iets gemist, want deze claim zie ik heel vaak voorbij komen. Naar mijn idee hangt dit toch nog steeds af van de aardverspreidingsweerstand en dient er bij een aardcircuitweerstand hoger dan 2,875 ohm bij een B16 automaat of hoger dan 1,4375 ohm bij een C16 automaat toch echt gewoon een aardlekschakelaar tussen geplaatst te worden.
Dit vanwege het volgende stukje NEN1010:
410.3.3 In elk deel van een installatie moeten een of meer beschermingsmaatregelen zijn toegepast,
waarbij rekening is gehouden met uitwendige invloeden.
De volgende beschermingsmaatregelen zijn in het algemeen toegelaten:
— automatische uitschakeling van de voeding (rubriek 411);
— dubbele of versterkte isolatie (rubriek 412);
— elektrische scheiding van de voeding voor één elektrisch toestel (rubriek 413);
— extra lage spanning: SELV en PELV (rubriek 414).
Bij de keuze en installatie van elektrisch materieel moet rekening worden gehouden met de in de installatie
toegepaste beschermingsmaatregelen.
Voor bijzondere installaties wordt verwezen naar 410.3.4 t.m. 410.3.9.
OPMERKING Automatische uitschakeling van de voeding is de meest toegepaste beschermingsmaatregel in
elektrische installaties.
Je moet één van deze beschermingsmaatregelen kiezen en toepassen. Automatische uitschakeling van de voeding (411) is de meest gebruikte. De andere kun je volgens mij ook maar lastig toepassen met omvormers, ik heb in ieder geval nog nooit dubbel geïsoleerde omvormers gezien (412), ik geloof dat een omvormer achter een scheidingstransformator ook op bezwaren stuit

(413) en omvormers die terugleveren op een veilige spanning ken ik ook niet (414).
Dit houdt dus in dat je hier aan moet voldoen:
411.3.2 Automatische uitschakeling van de voeding bij het optreden van een fout
411.3.2.1 Wanneer een fout van verwaarloosbare impedantie optreedt tussen de faseleiding en een metalen gestel of een beschermingsleiding in een stroomketen of in elektrisch materieel, moet een beveiligingstoestel automatisch de voeding naar de faseleiding van de stroomketen of elektrisch materieel onderbreken binnen de uitschakeltijd zoals vereist in 411.3.2.2, 411.3.2.3 of 411.3.2.4.
Oftewel, bij een sluiting tussen fase en aarde moet er een beveiligingstoestel aanspreken en dan ook nog eens binnen een bepaalde tijd. Wanneer de aardcircuitweerstand voldoende laag is doet een installatieautomaat dat. Wanneer deze weerstand echter te hoog is, doet een installatieautomaat dat niet of niet snel genoeg. Dan heb je dus een aardlekschakelaar nodig, deze reageert al bij een veel kleinere stroom, namelijk 30mA of 300mA versus 80A aanspreekstroom bij 0,4s voor een B16 automaat of 160A aanspreekstroom bij 0,4s voor een C16 automaat.
Wellicht kan @
Arjan het dus inderdaad af zonder aardlekschakelaar, maar om dat te bepalen zal hij naar mijn idee eerst wat metingen moeten doen. Zomaar roepen dat het niet hoeft als er geen stekker aan zit snap ik niet, kun je dat verder onderbouwen?

Die C16 Eaton aardlekautomaat is bij de winkel die ik link wel een stukje goedkoper.