BarryH schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:02:
@
migjes
het is opgelost. het laadstation stond op 32A afgesteld. de auto laad maximaal 30A, dus dat wat de stroomafgifte.
inmiddels het laadstation op 25A ingesteld (of 24 wellicht) door 2 contacten met elkaar te verbinden. En nu is de afgifte keurig 5555VA
cool, maar wel leuk he om te zien dat je gewoon 30A door een 25A groep kunt gooien.
maar dat geeft ook meteen weer eens duidelijk aan, dat gezonde marges gebruiken geen dom plan is.
temperaturen zijn nu vast een stukje beter?
(net zo als ik 4000VA door een 16A groep gooi,
door dat het levering is blijft het zo super veilig.
wel jammer dat de 2,5mm het niet trok, niet dat het niet dik genoeg was maar te weinig oppervlakte had bij de koppeling.)
Dennis schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:10:
[...]
In mijn huidige keuken (vorig jaar gekocht) heb ik 8 stopcontacten en heb ik ze daarom inderdaad over twee stopcontacten verdeeld, maar in mijn nieuwe huis heb ik maar 2 stopcontacten (en verder niets) en daarom ga ik die dus niet verdelen. Het kan denk ik trouwens niet eens want het is 1 unit.
Het enige dat ik straks nog aansluit zijn mixer, keukenmachine of sinaasappelpers. En misschien een koffiezetapparaat als er een keer bezoek komt.
1 unit krijg je niet verdeelt. lol
ik heb zelf wel 2 groepen boven mijn aanrecht, maar dat is eigenlijk alleen maar om er voor te zorgen:
dat ik de waterkoker aan kan hebben + frietpan en dan zonder problemen ook nog een vaatwasser kan draaien. (waterkoker en vaatwasser zijn beide 1,9kW, dus kan op 1x16A groep

)
je indeling, ziet er goed uit, of mischien niet.
geen idee, waarom: veel vaatwassers zijn tegenwoordig maar 1,9kW (en heel veel andere apparaten ook, maar ook apparaten van <10A vallen er onder) en die kun je gerust met zen 2e op 1 groep zetten.
(uitzondering is wasmachine, die zijn vaak ook nog steeds onder de 2kW of <10A, maar dan heb je andere problemen, dus die wil je echt op een aparte groep.)
ik weet niet wat voor oven je hebt (ik heb een 3600W verzie, dus +/-14,5A) en dan zou ik die niet combineren met een wasmachine op 1 fase, maar alle bij op een andere fase zetten.
(dus wasmachine en wasdroger om wisselen. wasdroger is erg waarschijnlijk <10A ruimschoots.
wasmachine is dat niet altijd.)
maar om er echt iets van te zeggen, dat kan ik niet, heb daar veel te weinig info voor en zul je zelf moeten uit zoeken.
(zomaar alles een eigen groep geven maakt het trouwens niet veiliger of beter.
teveel groepen verplaatst de veiligheid alleen maar, naar soms plekken waar je niks aan kunt repareren mocht het fout gaan.

)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)