BarryH schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:50:
[...]
Net alle schroeven nagelopen. Alles zit goed vast. ik zal ook nog even de gebruiksaanwijzing van de infrarood thermometer lezen, wellicht wijkt die af door het lichte oppervlak van de aardlekautomaat ofzo.
over de 2.5mm en 4000 VA.
Ik lees in de startpost dat stugge 2.5mm kabel 32A aankan. Dat is volgens mij bijna 2 keer die 4000 VA. Waarom gaf dat bij jou een hitteprobleem? (geen stugge kabel?)
een een VA klem meter over de bedrading gezet. Zodra ik de auto weer oplaad kan ik dan zien hoeveel VA er gebruikt wordt.
jep, check je infra rood thermometer. (ook glimmende oppervlakten geven verkeerde waardes.

)
ja, het kan +/- wel een 2,5mm het een 32A is (ik dacht uit het hoof dat het 27A was, maar dat maakt niet uit.

)
maar, dan moet je ook nog mee nemen, met hoeveel kabels zit het in een buis gepropt, zit die buis in beton gegoten of een gips muurtje, loopt die ook nog door je isolatie heen etc etc etc......
met 32A word hij wel warm, en die warmte moet hij wel af kunnen staan.
(en ook nog rekenen dat zelfs een 16A groep voor 3 seconden gewoon 48A leveren kan voor hij reageert.)
en dan heb je nog marge nodig omdat gebruikers soms wel zulke domme dingen kunnen doen.
(je wil niet weten hoe je soms blokjes aan elkaar geknoopt vind

)
kun je beter stellen dat 2,5mm een 16A (+/-3800VA) wel genoeg is.
bij mij ging het fout op de kWh meter, die had dus niet zulke lekkere bevestiging puntjes als ik gehoopt had.
dus daar maar 4mm aan gehangen, dat heeft een groter contact oppervlak als 2,5mm en probleem was opgelost.

(het aller mafste aan het geheel was, dat zodra de omvormer een 600 tot 800VA leverde had ik dat probleem.
leverde hij een 1000-4000VA had ik dat probleem totaal niet, maar ik denk wel te snappen hoe dat zit.
maar dat is een lang verhaal.)
ik ben benieuwd wat de auto doet aan laden?
laat het weten.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)