[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.888.736 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik hoop op TV via Knipper in plaats van via losse decoder. Kan nu natuurlijk al, maar zou mooi zijn als ze voor een actietarief doen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 12:43
Ik zit ook een beetje te hopen op een combinatie met Knippr, kan dat Entone kastje de deur uit en kijk ik wel Netflix en TV via m'n Apple TV :-). Maar ik verwacht eigenlijk dat ze dit apart zullen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Alsjeblieft geen knippr.
Knippr is duur, omslachtig en heeft een waardeloos aanbod.

Ik heb veel liever een CI-kaart of dedicated decoder, dan dat er een extra apparaat aan moeten blijven staan om te casten/ streamen / enz. (Ja een decoder is ook een extra apparaat...)

Knippr als optie is prima, maar als hoofdvoorziening van de tv lijkt het me volkomen waardeloos.

[ Voor 69% gewijzigd door Jorgen op 13-02-2017 23:39 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
apis29 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:38:
Die afbeelding is zoals het straks wordt he ;) . Nu, op de Entone, heb ik onder 'Live' : Gids Radio Favorieten
(en als je op een radiozender zit staat er ipv 'Radio' TV). Op de Amino was het iirc idd net als op het plaatje met voor tv en radio een eigen button ...
Dat weet ik inderdaad. Maar ik had onder 'Live' eerst hetzelfde als jou, daarna is er in december een update uitgekomen en stond er onder 'Live' alleen nog maar Gids, Favorieten en was 'Radio' verdwenen.

Overigens heb ik gisterenavond even gekeken en de knop is weer teruggekomen, dus wellicht is er tussendoor nog een update geweest.
kepler schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:15:
Het punt is dat het Wifi prima functioneerde tot een paar weken geleden. Ik heb niks veranderd eraan en na een factory-reset zijn er nog steeds dezelfde problemen. Ik mag toch wel verwachten van een provider dat ze me daarbij verder willen/kunnen dan alleen aanraden om weer een factory-reset te doen.
Voor de meeste providers is het eigenlijk vooral werkt het internet bedraad zoals beloofd, dan leveren we wat we beloven. Dat Vodafone dan een Wifi-Service heeft, is zoals de naam al doet vermoeden, Service. Dat je er een tweede keer voor willen laten betalen vind ik ook niet meer dan normaal. Wordt het probleem alleen niet minder vervelend om.

Heb je toevallig recentelijk nieuwe buren gekregen of nieuwe SSID's in je omgeving. Wellicht drukken die je eerst zo goede signaal weg. Daarbij kun je eens kijken met Google Play: Wifi Analyzer of Microsoft Store: Wifi Analyzer op welke kanalen er allemaal wifi netwerken zitten en stel dan eens een kanaal in wat het meest vrij is. (Dit geeft het programma ook zelf aan.

Verder heb je dit probleem alleen met één apparaat of met allemaal?
Hemmik schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:47:
Ik hoop op TV via Knipper in plaats van via losse decoder. Kan nu natuurlijk al, maar zou mooi zijn als ze voor een actietarief doen oid.
Wat is het voordeel van Knipper boven TV Anywhere?
Die kleine verbeteringen hebben ze zelf ook al bekend gemaakt in een e-mail die een aantal dagen geleden verstuurd was: rens-br in "\[T-Mobile Thuis] Ervaringen & Discussie" echt heel spannend is het niet vind ik persoonlijk.

[ Voor 59% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:16:

Wat is het voordeel van Knipper boven TV Anywhere?
AppleTV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Kan ik mij inderdaad in vinden. Een dedicated Kodi / Windows app zou ik voor TV Anywhere ook wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 13:28
Bij m'n pa thuis is alles nog ouderwets. Een TV met een gigantische bak erachter en alleen SCART/composiet.
Voor mij bied Knippr geen meerwaarde, dan moet ik als nog allemaal dingen apart kopen zodat ik überhaupt beeld heb.

Zolang een decoder niet al te groot is, niet veel lawaai maakt en soepel schakelt naar andere zenders, vind ik het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:02

Voor de meeste providers is het eigenlijk vooral werkt het internet bedraad zoals beloofd, dan leveren we wat we beloven. Dat Vodafone dan een Wifi-Service heeft, is zoals de naam al doet vermoeden, Service. Dat je er een tweede keer voor willen laten betalen vind ik ook niet meer dan normaal. Wordt het probleem alleen niet minder vervelend om.

Heb je toevallig recentelijk nieuwe buren gekregen of nieuwe SSID's in je omgeving. Wellicht drukken die je eerst zo goede signaal weg. Daarbij kun je eens kijken met Google Play: Wifi Analyzer of Microsoft Store: Wifi Analyzer op welke kanalen er allemaal wifi netwerken zitten en stel dan eens een kanaal in wat het meest vrij is. (Dit geeft het programma ook zelf aan.

Verder heb je dit probleem alleen met één apparaat of met allemaal?
Aha, maar dan blijft het wel vreemd dat je dus niet zomaar je eigen Wifi-router mag gebruiken? Opzich snap ik ook wel dat ze niet elke keer een monteur gratis willen sturen, maar naar mijn idee is dit weer een ander probleem.

Het is met meerdere apparaten: Chromecast, Chromebook, Sony Z3 compact (wel allemaal Android besef ik nu). De verbinding is prima (zit naast de router), maar er is regelmatig geen internetverbinding. Dit gebeurt vooral als ik opnieuw verbinding maak, als ik bv thuis dan heeft mn telefoon soms wel verbinding maar geen internet.

Wifi-analyzer had ik al geprobeerd, kwam zelf op kanaal 6 uit maar dat werd afgeraden door de klantenservice. Hij staat nu op kanaal 1, maar de dag erna had ik nog dezelfde problemen. Echter gaat het sinds zondag wel prima, dus ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
kepler schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:52:
[...]
Aha, maar dan blijft het wel vreemd dat je dus niet zomaar je eigen Wifi-router mag gebruiken? Opzich snap ik ook wel dat ze niet elke keer een monteur gratis willen sturen, maar naar mijn idee is dit weer een ander probleem.
De Draytek kan je vervangen door je eigen router. Hiervoor dien je echter wel een aantal stappen uit te voeren en je verliest waarschijnlijk je telefonie.

Het is natuurlijk wel gewoon mogelijk om na de Draytek een router aan de sluiten in AP mode of gewoon een losse AP te kopen.

Zelf heb ik de wifi op de Draytek uitgezet, want de snelheid kwam niet hoger uit dan 30Mbit en heb een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) opgehangen. Haal nu maximaal zo'n 120/120Mbit en meestal 95/95Mbit via Wifi. (Heb een 100/100Mbit abo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:15

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

@kepler
Zie bijvoorbeeld: Mattie112 in "Vodafone Thuis via Glasvezel" hoe het werkt met een Mikrotik router en de SFP module die normaal in je Draytek zit.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:56:
[...]

De Draytek kan je vervangen door je eigen router. Hiervoor dien je echter wel een aantal stappen uit te voeren en je verliest waarschijnlijk je telefonie.

Het is natuurlijk wel gewoon mogelijk om na de Draytek een router aan de sluiten in AP mode of gewoon een losse AP te kopen.

Zelf heb ik de wifi op de Draytek uitgezet, want de snelheid kwam niet hoger uit dan 30Mbit en heb een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) opgehangen. Haal nu maximaal zo'n 120/120Mbit en meestal 95/95Mbit via Wifi. (Heb een 100/100Mbit abo).
Telefonie gebruiken we ook echt (zo af en toe), dus die willen we wel graag behouden.

Die AP ziet er wel interessant uit, kan ik ook makkelijk in het trapgat ophangen voor beter bereik. Dank voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:18

pinda powerrr

Slow down...

kepler schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:51:
[...]

Telefonie gebruiken we ook echt (zo af en toe), dus die willen we wel graag behouden.

Die AP ziet er wel interessant uit, kan ik ook makkelijk in het trapgat ophangen voor beter bereik. Dank voor de hulp :)
Zoek eens in het vorige VF Thuis topic op "Draytek in DMZ", dan kan je je eigen router en accespoints gebruiken én je telefonie werkt gewoon. Is de meest simpele oplossing.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pilovali
https://www.breedbandwink...t-voordeligste-alles-in-1
Breedbandwinkel die iets te vroeg de post gepost heeft?
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/2J33ebQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Zo. Spannend wat er morgen uit gaat komen qua prijs _/-\o_

Ik lees dat je huidige abonnementen die lopen kan overnemen door T-Mobile thuis? Dat zou de alles in 1 wereld op zijn kop zetten, het zal wel niet.

[ Voor 16% gewijzigd door alwaysleft op 14-02-2017 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Prijzen staan al online bij Breedbandwinkel voor alles in 1 50 euro cashback plus geen aansluitkosten bij 40mbit of hoger plus eeste 6 maanden 20 euro korting.

Megadeal! _/-\o_

:9~

Betere deal voor de sportliefhebbers, want gratis Fox Sports in vergelijking met NLE. :)

[ Voor 23% gewijzigd door alwaysleft op 15-02-2017 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
https://www.t-mobile.nl/thuis
En ze staan hier ook online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
alwaysleft schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:25:
[...]
Ik lees dat je huidige abonnementen die lopen kan overnemen door T-Mobile thuis?
Wat bedoel je hiermee?

Als je nu een Vodafone Thuis abo hebt ga je automatisch over naar T-Mobile Thuis met dezelfde voorwaarde. Indien je ook een Vodafone Mobiel abo hebt, kan je die laten overnemen voor T-Mobile. Dit kan erg voordelig zijn, maar meer daarover: Vodafone naar T-Mobile actie.
Zo te zien is er in eerste instantie niks veranderd aan de prijzen, toch?
alwaysleft schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 00:00:
Betere deal voor de sportliefhebbers, want gratis Fox Sports in vergelijking met NLE. :)
Fox Sports moet verplicht worden meegeleverd en je betaald er wel voor, dat staat alleen niet los vermeld. De prijs is ook gestegen met €1,50 per maand sinds dat is toegevoegd, zie ook: nieuws: Vodafone wijzigt samenstelling tv-aanbod en kondigt prijsverhoging aan.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 15-02-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
rens-br schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:27:
Zo te zien is er in eerste instantie niks veranderd aan de prijzen, toch?
Lijkt mij ook niet. Ik wacht in ieder geval eerst nog even op de combivoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Pilovali schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:35:
Lijkt mij ook niet. Ik wacht in ieder geval eerst nog even op de combivoordelen.
Daar wordt inderdaad nog niks over gezegd op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:26
alwaysleft schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 00:00:
Prijzen staan al online bij Breedbandwinkel voor alles in 1 50 euro cashback plus geen aansluitkosten bij 40mbit of hoger plus eeste 6 maanden 20 euro korting.

Megadeal! _/-\o_

:9~

Die deal is precies hetzelfde bij vodafone tot vandaag, nu heet het alleen t-mobile.
Heb gisteren Vodafone thuis besteld all in one 50mb. Zelfde prijs + cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Overigens krijg net de volgende mail in mijn box:
Beste,

Gisteren was het Valentijnsdag: de dag van rozen, liefde én anonieme kaarten. Heb je onze kaart gezien? Hierin staat dat wij een verrassing voor je hebben. Vandaag gaat Vodafone Thuis verder als T-Mobile Thuis. Daarom krijg je van ons een cadeautje. Bekijk de video om te zien wat het is.

Ons logo en onze kleur zijn anders, maar verder blijft alles zoals je dat gewend bent. Meer informatie vind je op t-mobile.nl/thuis/welkom-thuis.

Groeten,
T-Mobile Thuis
Vervolgens wordt er ook nog gelinkt naar een video: https://www.t-mobile.nl/thuis/welkom-thuis. Daarin staat dat we de komende 4 weken 8 films gratis kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:59

jeka

Support your local club.

Ik ga ook overstappen van KPN naar t-mobile.
Heeft iemand een werkende config van Vodafone/t-mobile met een Ubiquiti ERL?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:51

MCP cloud

Op het web sinds 1998

alwaysleft schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:25:
[...]

Zo. Spannend wat er morgen uit gaat komen qua prijs _/-\o_

Ik lees dat je huidige abonnementen die lopen kan overnemen door T-Mobile thuis? Dat zou de alles in 1 wereld op zijn kop zetten, het zal wel niet.
Tis niet duur.....ipv telfort :9

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Is er al iets bekend voor klanten die nu wel T-Mobile Thuis hebben, maar nog geen T-Mobile Mobiel?

Ik zou graag van KPN overstappen naar T-Mobile, maar ik zie nog geen combinatie korting/voordeel.

Mijn twee-jarige contact loopt overigens in juni pas af.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is jammer dat de Vodafone 50%-actie niet geldt voor Thuis (of ik zie het niet). Dan zou je echt een knaller hebben. Helaas kan ik op mijn adres kennelijk niet hoger dan 16 Mb/s krijgen. Dat pleit voor kabel of glas, terwijl die aanbieders allemaal duurder zijn dan Stipte / NLE / Vodafone / T-Mobile.

Het kan natuurlijk nog komen, maar ik had op een grootse aankondiging met dito actie gehoopt.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 15-02-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:25
rens-br schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:10:
Overigens krijg net de volgende mail in mijn box:

[...]

Vervolgens wordt er ook nog gelinkt naar een video: https://www.t-mobile.nl/thuis/welkom-thuis. Daarin staat dat we de komende 4 weken 8 films gratis kunnen kijken.
Die kreeg ik ook. Ik heb echter geen TV, dus daar heb ik niets aan. Ze hadden daar misschien iets beter over na moeten denken voor die mailtjes de deur uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
hcQd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:07:
Die kreeg ik ook. Ik heb echter geen TV, dus daar heb ik niets aan. Ze hadden daar misschien iets beter over na moeten denken voor die mailtjes de deur uit te doen.
Ik verwacht dat ze de mail gewoon naar alle klanten hebben gestuurd hebben, aangezien het ook een aankondiging is.

Overigens is de T-Mobile TV Anywhere app is inmiddels te vinden in de stores: Google Play: T-Mobile TV Anywhere en https://itunes.apple.com/...re/id1201695441?ls=1&mt=8. De Vodafone TV Anywhere app werkt na 15 maart niet meer.

Het is helaas wel nodig om opnieuw alles in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:56
Jorgen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:04:
Het is jammer dat de Vodafone 50%-actie niet geldt voor Thuis (of ik zie het niet). Dan zou je echt een knaller hebben. Helaas kan ik op mijn adres kennelijk niet hoger dan 16 Mb/s krijgen. Dat pleit voor kabel of glas, terwijl die aanbieders allemaal duurder zijn dan Stipte / NLE / Vodafone / T-Mobile.

Het kan natuurlijk nog komen, maar ik had op een grootse aankondiging met dito actie gehoopt.
Vodafone 50%-actie voor een T-Mobile dienst. Dat lijkt me niet logisch.

[ Voor 92% gewijzigd door josh-hill op 15-02-2017 16:07 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
wimpien schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:56:
Is er al iets bekend voor klanten die nu wel T-Mobile Thuis hebben, maar nog geen T-Mobile Mobiel?
Er is nog geen informatie bekend gemaakt over quad pay abo's.
Jorgen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:04:
Het is jammer dat de Vodafone 50%-actie niet geldt voor Thuis (of ik zie het niet).
50%-actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

josh-hill schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:06:
[...]nu

Vodafone 50%-actie voor een T-Mobile dienst. Dat lijkt me niet logisch.
Haha, nee, natuurlijk, maar tot aan gisteren was het een Vodafone dienst en de Vodafone actie loopt al. ;)
rens-br schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:08:
[...]

Er is nog geen informatie bekend gemaakt over quad pay abo's.

[...]

50%-actie?
ja op alle mobiele abonnementen

[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 15-02-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

Dat weet ik inderdaad. Maar ik had onder 'Live' eerst hetzelfde als jou, daarna is er in december een update uitgekomen en stond er onder 'Live' alleen nog maar Gids, Favorieten en was 'Radio' verdwenen.

Overigens heb ik gisterenavond even gekeken en de knop is weer teruggekomen, dus wellicht is er tussendoor nog een update geweest.
Die eerste opmerking was ook voor Dummy1 bedoeld. Maar nu het geupdate is ziet het er toch anders uit dan op het plaatje: Favorieten staat onder Instellingen en onder Live staat alleen 'Gids' en 'Radio'.

Ik kijk nu uitzending gemist en kreeg de optie om verder te kijken waar ik was of vanaf het begin kijken. Wat er opvallend aan is dat ik nu op de andere box aan het kijken ben dus je kan nu verder kijken waar je gebleven was op een andere box [misschien dat het al zo was hoor want zo'n situatie komt hier nou ook niet gauw voor; überhaupt uitzending gemist kijken is al een zeldzaamheid]
Scheelt iig al weer een stuk dat dat grote rode VF logo verdwenen is uit de gids O-)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 15-02-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

apis29 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:44:
[...]

Die eerste opmerking was ook voor Dummy1 bedoeld. Maar nu het geupdate is ziet het er toch anders uit dan op het plaatje: Favorieten staat onder Instellingen en onder Live staat alleen 'Gids' en 'Radio'.

Ik kijk nu uitzending gemist en kreeg de optie om verder te kijken waar ik was of vanaf het begin kijken. Wat er opvallend aan is dat ik nu op de andere box aan het kijken ben dus je kan nu verder kijken waar je gebleven was op een andere box [misschien dat het al zo was hoor want zo'n situatie komt hier nou ook niet gauw voor; überhaupt uitzending gemist kijken is al een zeldzaamheid]
Scheelt iig al weer een stuk dat dat grote rode VF logo verdwenen is uit de gids O-)
Na de update afgelopen nacht inderdaad hetzelfde scherm als apis. Bij mij lijkt nu ook de Entone sneleer te reageren dan voor de update. De gids is ook beter leesbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Laatst online: 07-06 12:16
Al iets bekend over verlengen van het thuis abonnement? Voorheen was het 6 maanden 10% korting op internet, beetje karig tov nieuwe abonnees, maar beter dan niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik lees iets over een ander scherm en een update...beide nog niet gehad. De Entone al opnieuw laten opstarten, maar ik lees in een van de mailtjes, dat die update pas vannacht komt.

Moet het vandaag in ieder geval nog aan het kijken met een VF logo in beeld.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik hier kijk: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search zie ik dat ik nu 17 Mbit kan halen, maar er in maart 2017 een upgrade plaatsvindt naar 80 Mbit. Geldt dit dan ook voor de andere providers op het KPN netwerk? (En dan niet alleen KPN-dochters maar ook NLE, Stipte of T-Mobile) Dan komt DSL namelijk binnenkort weer een beetje in de buurt van kabel (duur) in mijn woonplaats. En aangezien het aanbod van glasvezel (Rekam; geen Reggefiber/KPN) hier bedroevend is, is DSL dan weer een echte optie.

Jorgen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 00:30:
Als ik hier kijk: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search zie ik dat ik nu 17 Mbit kan halen, maar er in maart 2017 een upgrade plaatsvindt naar 80 Mbit. Geldt dit dan ook voor de andere providers op het KPN netwerk? (En dan niet alleen KPN-dochters maar ook NLE, Stipte of T-Mobile) Dan komt DSL namelijk binnenkort weer een beetje in de buurt van kabel (duur) in mijn woonplaats. En aangezien het aanbod van glasvezel (Rekam; geen Reggefiber/KPN) hier bedroevend is, is DSL dan weer een echte optie.
Geldt voor elke partij aangezien ze voor DSL allemaal bij KPN inkopen.
Dus hopelijk kun je straks ook op DSL.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
apis29 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:44:
Dat is een handige feature inderdaad, daar hebben ze wel goed over nagedacht. Ik heb overigens ook geen idee of dit al was, aangezien ik zelf maar één TV box heb.
Dat scheelt inderdaad. Verder vind ik de kleurstelling ook verbeterd en rustgevender, het is alleen wel jammer dat ze de selectie vakken roze hebben gemaakt. Dit is minder goed leesbaar in combinatie met de witte letters.
pinda powerrr schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:10:
Ik lees iets over een ander scherm en een update...beide nog niet gehad. De Entone al opnieuw laten opstarten, maar ik lees in een van de mailtjes, dat die update pas vannacht komt.
Wat ik van de mail begreep zou de update op 15 februari van 02.00u tot 06.00u worden uitgevoerd, maar wellicht dat ze het gefaseerd doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Alle berichten met betrekking tot T-Mobile Thuis via xDSL mogen vanaf nu in: \[T-Mobile Thuis via xDSL] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
Pascal.A schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:06:
Al iets bekend over verlengen van het thuis abonnement? Voorheen was het 6 maanden 10% korting op internet, beetje karig tov nieuwe abonnees, maar beter dan niets.
Heb contact gehad via chat. Ze verwijzen naar telefoon nummer "Johan: Je kunt dan het nummer 0800 0092 daar voor bellen,
Johan: Helaas kan ik je hier niet mee helpen."

Maar zit nu in het buitenland dus het moet maar even wachten.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Leuk zo'n welkoms cadeautje van 8 gratis films. Ik ben benieuwd waar ik ze kan downloaden :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
LordSinclair schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:10:
Leuk zo'n welkoms cadeautje van 8 gratis films. Ik ben benieuwd waar ik ze kan downloaden :)
Ik verwacht gewoon in je mediabox..Althans...je kan ze daar streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 17:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

En als je geen TV afneemt, maar enkel internet?

Heb je niks aan dat welkomst cadeau natuurlijk ;)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Rubman schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:26:

Nee, helaas niet nee. Je krijgt ook niet zozeer de films. Maar je krijgt recht op het kijken van de 8 films voor bepaalde tijd via het TV platform.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:21:
[...]

Ik verwacht gewoon in je mediabox..Althans...je kan ze daar streamen.
Dan mogen ze die wel even opsturen ;)
Rubman schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:26:

Dit dus, blij maken met een dode mus. 8)7

Een goed welkom noem ik dat :X

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Rubman

Rubman

Hebben meer mensen nog geen update gehad van de Entone?

Vanochtend en vanmiddag al een keer van de stroom gehaald zonder resultaat.
Blijf VF in beeld houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 21:05
Ik ook nog niet maar had dit weekend een mail waarin stond dat men dit bij mij op 20 februari pas gaat doen.
Maakt mij ook niks uit als ik maar tv kan kijken .

betreffende mail....

Omdat Vodafone Thuis per 15 februari 2017 T-Mobile Thuis wordt, willen we gelijk een aantal verbeteringen met jullie delen. Want ook bij T-Mobile willen we er zeker van zijn dat jij altijd optimaal kunt TV kijken.

Wanneer?
We voeren onderhoud uit op maandag 20 februari heel vroeg in de ochtend: tussen 02:00 en 06:00 uur. Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kan lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn
Na het onderhoud moet je soms zelf de Interactieve TV Box nog even opnieuw opstarten, als TV toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Dus gewoon ff afwachten....

[ Voor 69% gewijzigd door CasaDude op 16-02-2017 21:03 ]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Rubman schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:58:
Hebben meer mensen nog geen update gehad van de Entone?

Vanochtend en vanmiddag al een keer van de stroom gehaald zonder resultaat.
Blijf VF in beeld houden.
Zoals eerder gemeld, hier ook geen update. Sprak net de buurman, die heeft ook nog steeds VF in beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
CasaDude schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:06:
Ik ook nog niet maar had dit weekend een mail waarin stond dat men dit bij mij op 20 februari pas gaat doen.
Grappig dat ze het dus toch gefaseerd doen. Ik heb exact dezelfde mail gehad, maar dan met de 15 februari als datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb hier nog helemaal geen mail gehad, enkel de mail met verwijzing naar het kaartje.

Daar staat wel 15 feb in, maar dat verwijst naar de website etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
Hier ook nog geen update en in de mail staat ook 20. Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
wie hebben er nog meer internetproblemen in de regio 0570.
heb een abbo van 50/50
maar haal nu amper de 5 met een ping van 16 op de ookla speedtest

wordt er moe van :(

[ Voor 14% gewijzigd door Co1967 op 17-02-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:19
Draytek al gereset? Andere speedtest server proberen?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 13:59
wimpien schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:25:
Hier ook nog geen update en in de mail staat ook 20. Nog even afwachten dus.
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:58:
[...]

Grappig dat ze het dus toch gefaseerd doen. Ik heb exact dezelfde mail gehad, maar dan met de 15 februari als datum.
De overgangsdatum is afhankelijk van of je op ODF zit of op WBA. ODF is de 15e overgegaan en WBA volgt de 20e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 21:48
Ik kan mijn factuur van februari niet meer downloaden vanuit Mijn Tmobile. Meer mensen last van? (ik kom van Vodafone Thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Capstie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:40:
De overgangsdatum is afhankelijk van of je op ODF zit of op WBA. ODF is de 15e overgegaan en WBA volgt de 20e!
Ah dat verklaard veel!
endless90 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:41:
Ik kan mijn factuur van februari niet meer downloaden vanuit Mijn Tmobile. Meer mensen last van? (ik kom van Vodafone Thuis)
Dat lukt mij ook niet, maar aan de andere kant staan die facturen ook altijd pas klaar rond de 20e. Dus wellicht zijn ze er gewoon nog wat vroeg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 10:41
Co1967 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:37:
wie hebben er nog meer internetproblemen in de regio 0570.
heb een abbo van 50/50
maar haal nu amper de 5 met een ping van 16 op de ookla speedtest

wordt er moe van :(
Bij mij schommelt hij al een aantal dagen pc: 7415

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:44
In eindhoven geen glasvezel op tmobile thuis sinds 17 februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
Jim423 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:27:
Draytek al gereset? Andere speedtest server proberen?
Gelijk gereset.
Niet geholpen btw.
Pas na 4 uur slecht internet weer de volle snelheid te pakken.
Vreemde situatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49
Ik lees in de OP dat je de modem niet (makkelijk) in bridge kunt zetten. Hoe is het bereik/kwaliteit van de geleverde modem? Ik twijfel om over te stappen (zit nu tevreden bij Ziggo, maar het is met 82 euro p/m wel wat aan de dure kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
  • Laatst online: 22-02 21:05
Je kan het modem niet in bridge zetten maar wel je eigen router in DMZ via een Private IP , velen vinden dit een probleem maar hier draait het al jaren zo inclusief NAS etc.De wifi van het bijgeleverde modem/router is slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
outlandos schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:16:
Ik lees in de OP dat je de modem niet (makkelijk) in bridge kunt zetten. Hoe is het bereik/kwaliteit van de geleverde modem?
Bereik van het modem is prima. Kwaliteit is een stuk minder. Het modem ondersteund helaas alleen 2,4GHz en de snelheid hier komt niet hoger uit dan 30Mbit. Ik heb de wifi op het ding dan ook uitgeschakeld en erachter een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aangesloten. Ik haal nu bijna overal in huis 120/120Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebusta
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:28
Nu Vodafone thuis T-mobile thuis is geworden is er nog een mogelijkheid om de korting die nieuwe klanten krijgen ook voor bestaande klanten te laten gelden? Wij betalen nu 62,50 per maand en voor 57,50 per maand heb ik dubbele internet snelheid en de actie van 6 maanden €15 korting en tweede tv kastje gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
TV interface is veranderd en ziet er goed uit. Ik moest de stroom wel eerst van de Entone halen, want die trof ik vanochtend vastgelopen aan. Er zitten nog wel wat kinderziektes in de nieuwe radio interface met betrekking tot die logo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
Pascal.A schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:13:
[...]

Heb contact gehad via chat. Ze verwijzen naar telefoon nummer "Johan: Je kunt dan het nummer 0800 0092 daar voor bellen,
Johan: Helaas kan ik je hier niet mee helpen."

Maar zit nu in het buitenland dus het moet maar even wachten.
Zojuist gebeld (bij keuzemenu #5 gebruikt). Bij verlenging van Internet 50/50 met TV Basis krijg ik 20% korting op het internet, voor 6 maanden. Dat wordt in totaal in mijn geval 41 euro ipv 47,50 euro per maand. Had iets meer korting gehoopt, maar het is al beter dan de 10% van Vodafone. De bedenktijd is 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 03:01
Pascal.A schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:54:
[...]

Zojuist gebeld (bij keuzemenu #5 gebruikt). Bij verlenging van Internet 50/50 met TV Basis krijg ik 20% korting op het internet, voor 6 maanden. Dat wordt in totaal in mijn geval 41 euro ipv 47,50 euro per maand. Had iets meer korting gehoopt, maar het is al beter dan de 10% van Vodafone. De bedenktijd is 2 weken.
Ik heb vandaag mij TV opgezegt, mijn 50/50 plus "vaste" telefonie hou ik. Scheelt toch weer €15 per maand.
NL TV keek ik misschien 1 á 2 keer per maand, en dan nog overwegend NPO123. Heb bij een 2e hand winkel voor €5 een oude Digitenne ontvanger voor NPO123 en de regionale zender gekocht.
Voor de rest heb ik een satelliet voor de FTA (Free To Air) zenders van Engeland (150+) en Duitsland (150+) zenders (Veel HD erbij gratis). En als ik nog Frans, Italiaans en Spaans had verstaan, dan had ik er nog 1000+ zenders bij gehad.
Ik ben nu dus nog maar €35 kwijt voor i-net + vaste telefonie, en nog gelukkig een oud mobiel abbo voor €7,50 met onbeperkt bellen/sms en data :P
Ik ben gelukkig klaar voor €42,50 per maand zonder verborgen kosten, met een mega aanbod qua TV etc....

[ Voor 4% gewijzigd door xippie op 20-02-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
Even een vraagje. Mijn konijn heeft de stroomkabel van de Entone Kamai 500 doorgebeten. Kan ik ergens een vervangende adapter zelf kopen of moet dat via de klantenservice?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Jay_Snake schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:19:
Even een vraagje. Mijn konijn heeft de stroomkabel van de Entone Kamai 500 doorgebeten. Kan ik ergens een vervangende adapter zelf kopen of moet dat via de klantenservice?
Strippen en kroonsteentje is de meest goedkope en snelle manier. Niet netjes maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 01:41:
[...]

Strippen en kroonsteentje is de meest goedkope en snelle manier. Niet netjes maar toch
Daar had ik ook al aan gedacht, maar dan zou de stroomkabel echt te kort worden. Bel straks wel even met de klantenservice en vandaag ook het hok ontsnappingproof maken. Tot de nieuwe er is kan ik gelukkig de kabel van het kastje in de slaapkamer pakken als ik beneden tv wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Jay_Snake schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 06:32:
Daar had ik ook al aan gedacht, maar dan zou de stroomkabel echt te kort worden.
Dan kan je ook twee kroonsteentjes gebruiken een losse extra kabel. Kun je de kabel zo lang maken als je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En als je het dan netjes soldeert en afmaakt met krimpkous, ipv de kroonsteentjes, dan hoef je heel die klantenservice niet te bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16
Een verkoper van T-Mobile aan de telefoon gehad. Ik heb hem uitgelegd dat mijn glasvezel in de meterkast binnenkomt, en dat mijn TV en radio in de kamer staan. Volgens hem was dat geen probleem, je kon het "gewoon" aansluiten.
Toen ik hem er op wees dat ik eigenlijk geen kabel van de kamer naar de meterkast wilde hebben, kon het opeens via WiFi. Maar moet dan twee TV kanalen (een kijken en een opnemen) via 2.4 Ghz ? Ik blijf ook nog met mijn radio zitten, en mijn desktop die geen WiFi heeft.

Ik heb begrepen dat er meer mensen zijn waarbij de glasvezel binnenkomt in de meterkast. Hoe wordt dit nu aangesloten op de rest? De draytec ook in de meterkast en meerdere netwerk kabels door het huis, zoals ik las?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kzin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:56:
Ik heb begrepen dat er meer mensen zijn waarbij de glasvezel binnenkomt in de meterkast. Hoe wordt dit nu aangesloten op de rest? De draytec ook in de meterkast en meerdere netwerk kabels door het huis, zoals ik las?
Ja. Een netwerkkabel eventueel met twee (semi-smart) switches erbij om de TV en de Internet poorten te combineren in één kabel.

Als je de coax wilt hergebruiken kan je naar MoCa kijken. Dat is betrouwbaarder dan powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Een verkoper van T-Mobile aan de telefoon gehad. Ik heb hem uitgelegd dat mijn glasvezel in de meterkast binnenkomt, en dat mijn TV en radio in de kamer staan. Volgens hem was dat geen probleem, je kon het "gewoon" aansluiten.
Toen ik hem er op wees dat ik eigenlijk geen kabel van de kamer naar de meterkast wilde hebben, kon het opeens via WiFi. Maar moet dan twee TV kanalen (een kijken en een opnemen) via 2.4 Ghz ? Ik blijf ook nog met mijn radio zitten, en mijn desktop die geen WiFi heeft.

Ik heb juist expres gekozen voor de meterkast, anders moet je zo'n ding in een hoekje van de woonkamer proppen? Nee liever niet.

Maargoed ik heb vanaf de meterkast keurig LAN (+COAX) lopen naar zowel de TV als de PC, de mobiele devices gaan wel prima over wifi.

Geen zin om kabels te trekken? Je kan eens kijken naar powerline!

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
De TV via wifi, dat heb ik nog nooit gehoord. Je kan het eventueel wel via het stroomnetwerk doen.
Ik heb inderdaad meerdere kabels door het huis lopen, maar ik heb dan ook het geluk dat ik naar elke kamer een loze leiding heb lopen. Daar heb ik 2x Cat5e doorheen getrokken en dat netjes afgewerkt op een patchpaneel in de meterkast.

Wat voor Radio is dat? Er is namelijk geen coax aansluiting, dus via glasvezel is het niet mogelijk Radio te luisteren via een Analoog signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
rens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:25:
[...]
Ik heb inderdaad meerdere kabels door het huis lopen, maar ik heb dan ook het geluk dat ik naar elke kamer een loze leiding heb lopen. Daar heb ik 2x Cat5e doorheen getrokken en dat netjes afgewerkt op een patchpaneel in de meterkast.

Wat voor Radio is dat? Er is namelijk geen coax aansluiting, dus via glasvezel is het niet mogelijk Radio te luisteren via een Analoog signaal.
Powerline adapters vind ik maar niets vanwege de storing die ze kunnen veroorzaken. Radio is inderdaad analoog (Onkyo TX-8050). Die heeft wel een optische ingang. Ik zal eens kijken wat die precies aankan.
Ik heb helaas geen loze leidingen. Dat betekent dus 2x Cat5 + optische kabel door twee muren heen, en vervolgens langs de plint o.i.d. :(

De overstap naar T-mobile is wel interessant, maar ik wil nog even nadenken over de gevolgen.

Edit: Wat ik aanzag voor een optische digitale "antenne" ingang, is de AM antenne

[ Voor 4% gewijzigd door kzin op 22-02-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
kzin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:36:
Powerline adapters vind ik maar niets vanwege de storing die ze kunnen veroorzaken.
Ben ik persoonlijk met je eens, dus je bent dan gebonden aan kabels trekken helaas.
Radio is inderdaad analoog (Onlyo TX-8050). Die heeft wel een optische ingang. Ik zal eens kijken wat die precies aankan.
Ik verwacht (weet het eigenlijk wel zeker) dat je de T-Mobile aansluiting niet aangesloten krijgt op de Onlyo TX-8050 of je moet het TV kastje via HDMI kunnen aansluiten of het geluid van de TV doorlussen naar de versterker, maar dan moet de TV constant aanstaan. Overigens zie ik wel een netwerkaansluiting zitten voor Internet Radio, dus dat is ook nog een optie.

Wat je eventueel wel kan doen is gewoon een analog antenne aansluiten en de signalen uit de ether halen. Dat zal de eenvoudigste oplossing zijn.
Ik heb helaas geen loze leidingen. Dat betekent dus 2x Cat5 + optische kabel door twee muren heen, en vervolgens langs de plint o.i.d. :(
Eén kabel is voor je TV genoeg in ieder geval.
De overstap naar T-mobile is wel interessant, maar ik wil nog even nadenken over de gevolgen.
Deze gevolgen heb je helaas bij alle Glasvezel providers, omdat die allemaal geen dvb-c signaal leveren.

Hoe heb je alles nu aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Heb je geen kruipruimte? Ik heb hier de KPN kabel (woonkamer) er uit getrokken en die buis gebruikt voor LAN kabels :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
Ja, de Onkyo heeft ook wel digitale aansluitingen, en desnoods kan ik via internet naar de radio luisteren. Signalen uit de ether halen heb ik ook aan gedacht.
Ik zit nu bij Ziggo. De kabel komt in de woonkamer binnen. Daar zit gelijk een splitter/filter voor de analoge radio, en het modem. Het modem levert digitale TV en netwerk. Ik heb wel een Cat5 kabel naar de desktop, maar dat is over een korte afstand. Niet over de lengte van de huiskamer + gang.

Via de kruipruimte is misschien nog wel de beste oplossing. Dan ben ik de kabels kwijt.
De radio vind ik wel een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
kzin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:11:
Ik zit nu bij Ziggo. De kabel komt in de woonkamer binnen.
Ah dat verklaard het inderdaad waarom het nu anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
Ja, het heeft iets meer voeten in aarde dan 'ziggo afkoppelen en T-mobile aansluiten'.
Op het T-mobile forum kreeg ik de tip dat analoge radio mogelijk wel blijft werken, ook al heb ik geen ziggo abonnement meer. Als ik dan de Cat5 door de kruipruimte leg, ben ik die ook kwijt.

Iedereen: Bedankt voor jullie input. Ik zie nu mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleedingeye
  • Laatst online: 07-06 23:08
Kan het kloppen dat je de USB aansluitingen van de draytek 2132 alleen kunt gebruikte voor FTP? en deze niet kunt sharen voor je lokale netwerk CIFS/SMB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
bleedingeye schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:50:
Kan het kloppen dat je de USB aansluitingen van de draytek 2132 alleen kunt gebruikte voor FTP? en deze niet kunt sharen voor je lokale netwerk CIFS/SMB?
Volgens mij wel. Ik kan alleen FTP settings vinden in de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Je zou ook nog ziggo kunnen houden voor tv-only (+radio dan) en los internet van Vodafone. In mijn geval is dat even duur als een Alles-in-1 pakket maar wel met het gemak van Ziggo (geen losse kastjes FTW)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kzin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:20:
Ja, het heeft iets meer voeten in aarde dan 'ziggo afkoppelen en T-mobile aansluiten'.
Op het T-mobile forum kreeg ik de tip dat analoge radio mogelijk wel blijft werken, ook al heb ik geen ziggo abonnement meer. Als ik dan de Cat5 door de kruipruimte leg, ben ik die ook kwijt.

Iedereen: Bedankt voor jullie input. Ik zie nu mogelijkheden.
Als je de opnamefunctie neemt bij t-mobile krijg je een decoder met rood/witte tulp uitgang voor geluid, die dus prima op je versterker aangesloten kan worden.
Maar dat geldt dus alleen voor de decoder met opname (dus met HDD).

Toevoeging (bovenste zonder opname, onderste met opname):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2Jr8HhUXKM2jtlt1rx7TYLec/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 22-02-2017 21:15 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb een tijd (tot ik een nieuwe receiver kocht) een HDMI switch ertussen gehad, die de audio kon extracten. Erg makkelijk en werkte erg goed. De audio ging via optische toslink de receiver in en zodoende had ik gewoon 5.1 surround vanaf mijn Dune mediaspeler en de Entone (bijna alle kanalen worden in surround doorgegeven).
Radio kon ik dus ook luisteren zonder de tv aan te hebben.

Protip: kijk op Amazon.de daar kosten ze een schijntje in vergelijking tot NL webshops. Ik had een Ligawo.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
endless90 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:41:
Inmiddels is het wel mogelijk om de factuur van februari te downloaden.

• DaRk PoIsOn
Hebben jullie er ook last van dat het geluid van de Entone zachter is geworden?

Ik heb de Entone via HDMI naar de TV en dan via optische toslink naar mijn Pioneer versterker.
Eerst keek ik televisie met het geluid op -75 en dat was behoorlijk hard. Na de update van 15 feburari moet ik het geluid op -60 zetten om te kunnen horen wat er gezegd word.
Dit is met meerdere zenders.

Mijn TV is een Samsung PS50C550. Op HDMI zitten verder nog een XBOX360, een Pi2 met OSMC. Bij deze apparaten is het geluid gewoon normaal.
Net even geprobeerd, en met de Entone rechtstreeks op de versterker is het geluid ook zo zacht.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Kan iemand zijn MikroTik config icm Vodafone Fiber delen? Ben over van KPN naar Vodafone en krijg mijn MirkoTik niet meer aan de praat.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Ik heb alle posts met betrekking tot de analoge kabel van ziggo verplaatst naar: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10, want dat is hier wel erg offtopic.
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:09:
Hebben jullie er ook last van dat het geluid van de Entone zachter is geworden?
Heb dit eerlijk gezegd niet gemerkt. Maar ik heb dan ook geen losse versterker en heb geen idee of mijn volume nu op 15 of 25 staat.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 24-02-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik heb nu fiber.nl 100 mbit internet only, ik wil overstappen van fiber.nl omdat die in de avonduren capaciteitsproblemen heeft (hoge ping en slechte download), en klantenservice is het woord niet waard. Ik heb nu een Genexis, en een eigen Asus AC-68U direct op internet. Ik wil het liefst de Asus direct op internet houden, danwel modem op bridge zodat ik min of meer zelfde situatie houd.

Afbeeldingslocatie: https://ybqqyw.bn1304.livefilestore.com/y3mIkXfxYz-F9x2g4JRd8Bgqb7DpkEJSAqmKK-qhwrjpuYhXOvtcpPfEGif7TtS0hbpif6USv9k_herL_ibAGAHjMvw43Adxar0R-i8MbzJXx_EEzi9SVmjTO9hAZHdAlAVhsCMC_OrA9dLb4y-moHPZILLGsKDNUuhNiU0ao1naLc?width=495&height=660&cropmode=none

Ik twijfel tussen T-Mobile en Telfort, weinig verschil qua prijs. Welke is dan het makkelijkste in mijn situatie?

Edit: bij telfort is mij duidelijk dat je zonder veel moeite de v10 kan vervangen tenzij je telefonie zou willen, en telefonie wil ik niet. Bij T-Mobile lijkt het iets gecompliceerder gezien zij met sfp module werken. Dankzij Lordspud is mij een hoop duidelijk geworden https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43607896

Zou het met dit onderdeel moeten werken of heb ik iets anders nodig?

https://www.amazon.de/gp/product/B001GQDRWK

[ Voor 54% gewijzigd door knakworst op 25-02-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
knakworst schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:04:
Zou het met dit onderdeel moeten werken of heb ik iets anders nodig?

https://www.amazon.de/gp/product/B001GQDRWK
Ja met die coverter kun je je eigen router gebruiken. Dit is precies dezelfde als die ik gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_flat
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 10:58
@Zware Unit
In dit topic staan de vlan id's, mocht je die zoeken;
Vodafone Thuis via Glasvezel

En voor je gemak;
"
Er zijn 2 vLan's;
- Internet (vlan 300)
- IPTV (vlan 640)
"
in de mikrotik zijn de vlan interfaces in Bridge gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Kort voor de boel T-mobile werd overgestapt naar Vodafone thuis. Monteur geweest, alles werkt op zich goed, maar op willekeurige momenten, zo'n 2-3 keer per dag, valt alles weg (tv, wifi, bekabeld).

Net maar eens gebeld met T-mobile, en die wisten me te vertellen dat er vanaf 23/2 een landelijk probleem met Reggefiber is waardoor dit ontstaat. Het heeft te maken met 'ODF', maar ik kan hier echt nergens iets over vinden waardoor ik toch licht twijfel aan dit verhaal.

Iemand die hier iets over weet, of wordt ik aan het lijntje gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
Als ik het goed zeg is ODF het gebied waar T-Mobile eigen apparatuur in de wijkcentrale heeft hangen. Dus dan zullen ze daar wel problemen mee ondervinden.

Edit: het is nu T-Mobile natuurlijk

[ Voor 14% gewijzigd door wimpien op 28-02-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
wimpien schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:20:
Als ik het goed zeg is ODF het gebied waar Vodafone eigen apparatuur in de wijkcentrale heeft hangen. Dus dan zullen ze daar wel problemen mee ondervinden.
In zo'n gebied zit ik inderdaad. Maar het is toch vreemd dat zowel reggefiber als de ISP's daar nergens iets van online hebben staan? Ik wil dit issue kunnen volgen.

Lijkt alsof er verder ook weinig melding van wordt gemaakt door andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Scr3wdriv3r schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:22:
[...]

In zo'n gebied zit ik inderdaad. Maar het is toch vreemd dat zowel reggefiber als de ISP's daar nergens iets van online hebben staan? Ik wil dit issue kunnen volgen.

Lijkt alsof er verder ook weinig melding van wordt gemaakt door andere gebruikers.
Ik zit ook in zo'n gebied maar ondervind geen enkele storing, dus landelijk is dus niet landelijk. (Alphen aan den Rijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
Vreemd dat ze je dan inhoudelijk niet meer kunnen (willen?) vertellen. Lijkt me meer een smoesje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

wimpien schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:47:
[...]

Ja met die coverter kun je je eigen router gebruiken. Dit is precies dezelfde als die ik gebruikt heb.
Klein vraagje betreffende de TP-LINK Gigabit SFP Media Converter.
Is er ook nog een andere SFP module benodigd of kan je hem direct vanuit de Draytek in de TP-Link zetten?

Waarna je uiteraard een UTP naar de eigen router doet om de VLANS daar te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:56:
[...]

Ik heb deze intussen besteld en gisteren opgehangen. Ik heb hem opgehangen in het trapgat, zodat het signaal zo min mogelijk muren tegenkomt. Ik heb hem dus pas een dag hangen, maar gisteravond ging het prima. Door het huis gelopen met de telefoon en overal heel goed bereik en snel internet (speedtest).

Deze week even aankijken en hopelijk kan ik dan zeggen dat het opgelost is :D Kan ik ook gelijk de kabel wat beter wegwerken, die hangt nu tijdelijk dwars door de gang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
kepler schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:55:
Ik heb deze intussen besteld en gisteren opgehangen. Ik heb hem opgehangen in het trapgat, zodat het signaal zo min mogelijk muren tegenkomt. Ik heb hem dus pas een dag hangen, maar gisteravond ging het prima. Door het huis gelopen met de telefoon en overal heel goed bereik en snel internet (speedtest).
Geen idee wat de indeling van je huis is. Maar het trappengat is meestal wel een mooie plek.

Heb je wel de wifi van de Draytek uitgeschakeld?
Deze week even aankijken en hopelijk kan ik dan zeggen dat het opgelost is :D Kan ik ook gelijk de kabel wat beter wegwerken, die hangt nu tijdelijk dwars door de gang :P
Wat voor snelheden haal je nu als ik vragen mag?
Pagina: 1 ... 4 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie