[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.345 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Rubman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:18:
[...]

Klein vraagje betreffende de TP-LINK Gigabit SFP Media Converter.
Is er ook nog een andere SFP module benodigd of kan je hem direct vanuit de Draytek in de TP-Link zetten?

Waarna je uiteraard een UTP naar de eigen router doet om de VLANS daar te splitsen.
De ene kant van de media converter heeft een opening voor een SFP module en de andere kant is gewoon RJ45.

Dus je pakt de SFP vanuit de Draytek en die doe je in de media converter. Vervolgens stop je in de andere kant van de media converter een internetkabel en de andere kant van die kabel stop je dan weer in je eigen router.

Glasvezel > SFP module > media converter > internet kabel > eigen router

Ik hoop dat dit je vraag heeft beantwoord ;)

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

wimpien schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:17:
[...]

De ene kant van de media converter heeft een opening voor een SFP module en de andere kant is gewoon RJ45.

Dus je pakt de SFP vanuit de Draytek en die doe je in de media converter. Vervolgens stop je in de andere kant van de media converter een internetkabel en de andere kant van die kabel stop je dan weer in je eigen router.

Glasvezel > SFP module > media converter > internet kabel > eigen router

Ik hoop dat dit je vraag heeft beantwoord ;)
Helemaal, het ging me erom dat ik geen andere SFP module erbij moest nemen omdat het anders niet werkte o.i.d.

Andere router en kabels is geen issue ;)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Scr3wdriv3r schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:22:
[...]

In zo'n gebied zit ik inderdaad. Maar het is toch vreemd dat zowel reggefiber als de ISP's daar nergens iets van online hebben staan? Ik wil dit issue kunnen volgen.

Lijkt alsof er verder ook weinig melding van wordt gemaakt door andere gebruikers.
Het verhaal is ook een beetje krom. Reggefiber kan landelijk geen probleem hebben omdat ze landelijk geen netwerk hebben. Elke plaats heeft zijn eigen gesloten Reggefiber netwerk en Reggefiber levert geen enkele dienst. Alleen maar kabels en ruimte in de wijkcentrales.

Als voorbeeld neem ik Lelystad. Daar is als eerste een CityPoP geplaatst en daarna 12 Area PoPs (wijkcentrales). Elke woning heeft zijn eigen aansluiting tot in zo'n huisje en Reggefiber heeft tussen die 13 huisjes een ring aangelegd.
T-Mobile plaatst eigen apparatuur in de PoPs maar dient ook zelf een verbinding naar de buitenwereld aan te leggen. Dat hoeft dus maar vanuit 1 plek, namelijk de City PoP. Het centrum van het gesloten netwerk zeg maar. De verdere verbinding naar een AreaPoP en zo verder naar de woning wordt gehuurd van Reggefiber.

Tussen de plaatsen onderling is geen Reggefiber verbinding.

Zie schets hieronder van 1 willekeurige plaats. Het aantal Area-PoPs wordt bepaald door het aantal woningen in die plaats. (blauw is in het plaatje grijs geworden helaas...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qdyAtsJzH4YsxqkHULU44YTq/full.jpg

Wat ik nu denk dat hier bedoeld werd: De locaties waar T-Mobile eigen apparatuur heeft (zogeheten ODF gebieden) en dus niet via de KPN apparatuur levert, hebben op een hoger netvlak een probleem. Die signalen komen uiteraard ook ergens bij elkaar en dat zou wel eens een probleem kunnen zijn.
Dat zou dan niet gelden voor plekken waar T-Mobile de diensten nog bij KPN inkoopt (en dus geen eigen apparatuur heeft) omdat de routering van die signalen heel anders verloopt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Barre73 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:40:
[...]

Het verhaal is ook een beetje krom. Reggefiber kan landelijk geen probleem hebben omdat ze landelijk geen netwerk hebben. Elke plaats heeft zijn eigen gesloten Reggefiber netwerk en Reggefiber levert geen enkele dienst. Alleen maar kabels en ruimte in de wijkcentrales.

Als voorbeeld neem ik Lelystad. Daar is als eerste een CityPoP geplaatst en daarna 12 Area PoPs (wijkcentrales). Elke woning heeft zijn eigen aansluiting tot in zo'n huisje en Reggefiber heeft tussen die 13 huisjes een ring aangelegd.
T-Mobile plaatst eigen apparatuur in de PoPs maar dient ook zelf een verbinding naar de buitenwereld aan te leggen. Dat hoeft dus maar vanuit 1 plek, namelijk de City PoP. Het centrum van het gesloten netwerk zeg maar. De verdere verbinding naar een AreaPoP en zo verder naar de woning wordt gehuurd van Reggefiber.

Tussen de plaatsen onderling is geen Reggefiber verbinding.

Zie schets hieronder van 1 willekeurige plaats. Het aantal Area-PoPs wordt bepaald door het aantal woningen in die plaats. (blauw is in het plaatje grijs geworden helaas...)

[afbeelding]

Wat ik nu denk dat hier bedoeld werd: De locaties waar T-Mobile eigen apparatuur heeft (zogeheten ODF gebieden) en dus niet via de KPN apparatuur levert, hebben op een hoger netvlak een probleem. Die signalen komen uiteraard ook ergens bij elkaar en dat zou wel eens een probleem kunnen zijn.
Dat zou dan niet gelden voor plekken waar T-Mobile de diensten nog bij KPN inkoopt (en dus geen eigen apparatuur heeft) omdat de routering van die signalen heel anders verloopt.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ze hebben dit probleem inmiddels sinds de 23e, zijn dit dan zo'n ingewikkelde zaken dat dit zo lang duurt? En waarom zou dit nergens als storing te boek staan?

Misschien zoek ik op de verkeerde plekken/termen, of zou dit typisch iets zijn wat ze onder de pet willen houden aangezien het over het algemeen werkt (op die korte interrupties na dan)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Ja. Een netwerkkabel eventueel met twee (semi-smart) switches erbij om de TV en de Internet poorten te combineren in één kabel.
Zou je hier wat meer toelichting op kunnen geven? Ik heb het forum al doorgespit, maar kan nergens echt een duidelijke uitleg vinden over hoe ik VLAN moet gebruiken om zowel IPTV als Internet over 1 powerline adapter te krijgen.

Mijn situatie:
Ik heb momenteel 3 Powerline adapters om een LAN-verbinding naar mijn woonkamer en kantoor te krijgen.
Ik wil graag mijn TV ook op de powerline adapter in de woonkamer aansluiten.

Is dit dan wat ik nodig heb? Welke router is aan te raden?

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/3zasw2d9n/setup_lan.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:19:

[afbeelding]
Dit lijkt mij inderdaad de setup die je nodig hebt. Die beide switches moeten in ieder geval managed zijn, zodat je VLAN's e.d. kan toepassen.

Verder durf ik niet te zeggen of Powerline om kan gaan met VLAN's, welke Powerline apparatuur heb je momenteel?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 28-02-2017 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
rens-br schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Geen idee wat de indeling van je huis is. Maar het trappengat is meestal wel een mooie plek.

Heb je wel de wifi van de Draytek uitgeschakeld?
Bij plaatsing in de meterkast zit er sowieso nog een extra muur/vloer tussen en de nieuwe plek is een stuk centraler in het huis.
Wat voor snelheden haal je nu als ik vragen mag?
Gewoon netjes de beloofde (betaalde) 50. Soms iets er boven, soms iets eronder.

De TV-box is bij ons sinds de T-mobile update weer een stuk stabieler, dus als de Wifi het ook goed blijft doen ben ik weer een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
kepler schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:46:
Bij plaatsing in de meterkast zit er sowieso nog een extra muur/vloer tussen en de nieuwe plek is een stuk centraler in het huis.
Dat klopt inderdaad. Daarom vind ik de meterkast ook een waardeloze plek eerlijk gezegd. Maar goed een normale router aan het plafond of muur hangen vind ik er dan ook echt niet uitzien. Terwijl deze AP niet heel verkeerd staat.

(Heb wel eens reactie van mensen gehad met de vraag waarom ik de gang-lamp zo hoog had hangen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb momenteel 3 Powerline adapters om een LAN-verbinding naar mijn woonkamer en kantoor te krijgen.

[afbeelding]
Duidelijk plaatje. Die moeten we bewaren :). Dit zou moeten werken, met deze kanttekeningen:
  • Powerline adapters moeten met VLAN's overweg kunnen
  • De PC die niet "achter" een switch is aangesloten moet zo ingesteld worden dat zijn netwerkkaart het juiste VLAN gebruikte
Ik zou zelf geen andere router gebruiken maar alleen voor eigen accesspoints gaan. Dan weet je zeker dat je overal wifi bereik hebt :).

Je kan ook nog de wifi service gebruiken (als die nog bestaat?) om één of meer access-points te krijgen. Dat Draytek access-point is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
rens-br schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:48:
[...]

Dat klopt inderdaad. Daarom vind ik de meterkast ook een waardeloze plek eerlijk gezegd. Maar goed een normale router aan het plafond of muur hangen vind ik er dan ook echt niet uitzien. Terwijl deze AP niet heel verkeerd staat.

(Heb wel eens reactie van mensen gehad met de vraag waarom ik de gang-lamp zo hoog had hangen)
Haha het is best een mooi ding voor een AP, maar ik heb wel gelijk het LED-licht uitgezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
[...]

Zou je hier wat meer toelichting op kunnen geven? Ik heb het forum al doorgespit, maar kan nergens echt een duidelijke uitleg vinden over hoe ik VLAN moet gebruiken om zowel IPTV als Internet over 1 powerline adapter te krijgen.

Mijn situatie:

[afbeelding]
Check de review van de Netgear prosafe 105 switch hier eens. Daarmee heb ik het voor elkaar gekregen om tv en internet door 1 kabel een Devolo in te laten gaan, en er bij een tweede weer uit te laten komen. Daar weer op een tweede switch gescheiden. Lees vooral de eerste comment want daar staat een concreet voorbeeld!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Rubman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:18:
Klein vraagje betreffende de TP-LINK Gigabit SFP Media Converter.
Is er ook nog een andere SFP module benodigd of kan je hem direct vanuit de Draytek in de TP-Link zetten?
Een ding waar je wel op moet letten is dat die TP-LINK converter echt alleen gigabit ondersteunt, zit je fysiek op 100Mbps dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

hcQd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:09:
[...]

Een ding waar je wel op moet letten is dat die TP-LINK converter echt alleen gigabit ondersteunt, zit je fysiek op 100Mbps dan werkt het niet.
Hoe bedoel je dat? neem aan dat dit enkel geld voor de router erachter dat die ook gigabit moet ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Rubman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:10:
Hoe bedoel je dat? neem aan dat dit enkel geld voor de router erachter dat die ook gigabit moet ondersteunen?
Nee, de glasvezelverbinding. Hier en daar is dat nog beperkt tot 100Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

hcQd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Nee, de glasvezelverbinding. Hier en daar is dat nog beperkt tot 100Mbps.
Nou als het goed is krijg ik straks de mogelijkheid tot afnemen van 500Mbps, maar weet niet of ik daadwerkelijk die snelheid ga nemen, en zal eerder het 100Mbps abbo nemen.

Waarom zou het dan niet werken, omdat de TP-Link dan op zijn gat gaat als hij niet de volle snelheid kan trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Als je 500Mbps kunt afnemen dan gaat hij prima werken, de snelheid van het abonnement is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Dit lijkt mij inderdaad de setup die je nodig hebt. Die beide switches moeten in ieder geval managed zijn, zodat je VLAN's e.d. kan toepassen.

Verder durf ik niet te zeggen of Powerline om kan gaan met VLAN's, welke Powerline apparatuur heb je momenteel?
Ik heb onderstaande adapters:
pricewatch: TP-Link TL-PA4010P TKIT-AV500 Powerline adapter met geïntegreerd ...

Ik kan echter niet vinden of die met VLAN om kunnen gaan?
Scr3wdriv3r schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:38:
[...]

Check de review van de Netgear prosafe 105 switch hier eens. Daarmee heb ik het voor elkaar gekregen om tv en internet door 1 kabel een Devolo in te laten gaan, en er bij een tweede weer uit te laten komen. Daar weer op een tweede switch gescheiden. Lees vooral de eerste comment want daar staat een concreet voorbeeld!

Succes.
Top, dat zal zeker helpen!

Zou het ook met deze kunnen (ander merk)?
pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit Easy Smart Switch met 5 aansluitingen

Goedkoopste optie (managed) uit de pricewatch, scheelt toch weer 20 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:07:
[...]

Ik heb onderstaande adapters:
pricewatch: TP-Link TL-PA4010P TKIT-AV500 Powerline adapter met geïntegreerd ...

Ik kan echter niet vinden of die met VLAN om kunnen gaan?

[...]

Top, dat zal zeker helpen!

Zou het ook met deze kunnen (ander merk)?
pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit Easy Smart Switch met 5 aansluitingen

Goedkoopste optie (managed) uit de pricewatch, scheelt toch weer 20 euro.
Ik zou denken van wel, maar ik moet je waarschuwen dat toen ik bezig was met mijn setup, ik her en der lijstjes tegenkwam van switches die niet zouden werken voor dit doeleinde, en daar stonden voornamelijk TP link switches bij.

Je kunt het natuurlijk proberen en desnoods omruilen mocht het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:09:
Hebben jullie er ook last van dat het geluid van de Entone zachter is geworden?

Ik heb de Entone via HDMI naar de TV en dan via optische toslink naar mijn Pioneer versterker.
Eerst keek ik televisie met het geluid op -75 en dat was behoorlijk hard. Na de update van 15 feburari moet ik het geluid op -60 zetten om te kunnen horen wat er gezegd word.
Dit is met meerdere zenders.

Mijn TV is een Samsung PS50C550. Op HDMI zitten verder nog een XBOX360, een Pi2 met OSMC. Bij deze apparaten is het geluid gewoon normaal.
Net even geprobeerd, en met de Entone rechtstreeks op de versterker is het geluid ook zo zacht.
Hier ook veranderd qua volume maar niet alleen zachter, lijkt er net op of volume normalisatie opeens uit staat. BBC kanalen bijv. hoog volume, andere kanalen stuk zachter ...
En nog iets wat ik pas de laatste dagen opmerkte: waar ik eerder melde dat je nu met uitzending gemist op een tweede box verder kan kijken waar je gebleven was valt me nu ook op dat als je de instellingen op box 1 aanpast dit ook voor box 2 geldt (met betrekking tot audio taal en ondertiteling iig) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:50
apis29 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:36:
[...]

Hier ook veranderd qua volume maar niet alleen zachter, lijkt er net op of volume normalisatie opeens uit staat. BBC kanalen bijv. hoog volume, andere kanalen stuk zachter ...
En nog iets wat ik pas de laatste dagen opmerkte: waar ik eerder melde dat je nu met uitzending gemist op een tweede box verder kan kijken waar je gebleven was valt me nu ook op dat als je de instellingen op box 1 aanpast dit ook voor box 2 geldt (met betrekking tot audio taal en ondertiteling iig) |:(
Dan ben ik toch niet de enige die hier last van heeft :)
Ik las in de lijst met updates wel dat er in januari een update qua HDMI instellingen is geweest, ik heb alleen niet gemerkt of sindsdien het geluid ook zachter is, dit merk ik pas sinds 15 februari.
Ik zal eens een bericht posten in het forum van t-mobile thuis zelf, kijken of er daar meerderen zijn.
De BBC kanalen zijn idd wel hard genoeg, ID, National Geo en Discovery ook maar de History Channel heeft het volume ook weer goed.

Met de instellingen qua 2de box heb ik geen idee, die heb ik zelf niet. Maar is dat juist niet fijn dat de instellingen mee verhuizen?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Dan ben ik toch niet de enige die hier last van heeft :)
Ik las in de lijst met updates wel dat er in januari een update qua HDMI instellingen is geweest, ik heb alleen niet gemerkt of sindsdien het geluid ook zachter is, dit merk ik pas sinds 15 februari.
Ik zal eens een bericht posten in het forum van t-mobile thuis zelf, kijken of er daar meerderen zijn.
De BBC kanalen zijn idd wel hard genoeg, ID, National Geo en Discovery ook maar de History Channel heeft het volume ook weer goed.

Met de instellingen qua 2de box heb ik geen idee, die heb ik zelf niet. Maar is dat juist niet fijn dat de instellingen mee verhuizen?
Ja is sinds de overgang naar T-Mobile/die update ... Er is nu ook een zender bijgekomen (vandaag?): Spike (zat samen met Nickelodeon op 1 kanaal, nu ieder een eigen).
Qua instellingen wil ik op de hoofd tv Eurosport met Nederlands commentaar (veel sporten waar die Engelsen geen kaas van gegeten hebben dus van het commentaar hoef je ook niet veel te verwachten. Engels commentaar bij handbal op Ziggo was ook tenenkrommend :D . Sowieso is Brits commentaar tegenwoordig geen schim van het oude, veel te sensationalistisch. Net Amerikaans met een Brits accent ... (nou ja 'Brits', eerder cockney oid. Enige pluspunt is duo-commentaar). Maar het is ook zo dat ik dacht dat die box de instellingen niet kon onthouden en ze elke keer resette waardoor ik het steeds opnieuw kon gaan instellen O-) . Nog beter zou zijn als het per zender in te stellen was (bijv. ondertiteling op BBC First en dat je dan niet meteen op alle andere zenders, waar aanwezig, teletekst ondertiteling krijgt en je weer het hele menu door moet om het uit te zetten)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 02-03-2017 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Hoe zijn de ervaringen qua menu interface, zit er bijvoorbeeld regelmatig een delay in het schakelen naar andere zenders, etc?

Ik zit op dit moment bij Ziggo en overweeg over stappen om daarna ook gebruik te maken van de Vodafone aktie.

Bij Ziggo ervaar ik de laatste tijd erg veel irritaties, delay in schakelen van zenders, afwezigheid van geluid, uitval mediabox, afstandsbediening die niet meer reageert, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
apis29 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:02:
[...]

Ja is sinds de overgang naar T-Mobile/die update ... Er is nu ook een zender bijgekomen (vandaag?): Spike (zat samen met Nickelodeon op 1 kanaal, nu ieder een eigen).
Qua instellingen wil ik op de hoofd tv Eurosport met Nederlands commentaar (veel sporten waar die Engelsen geen kaas van gegeten hebben dus van het commentaar hoef je ook niet veel te verwachten. Engels commentaar bij handbal op Ziggo was ook tenenkrommend :D . Sowieso is Brits commentaar tegenwoordig geen schim van het oude, veel te sensationalistisch. Net Amerikaans met een Brits accent ... Enige pluspunt is duo-commentaar). Maar het is ook zo dat ik dacht dat die box de instellingen niet kon onthouden en ze elke keer resette waardoor ik het steeds opnieuw kon gaan instellen O-) . Nog beter zou zijn als het per zender in te stellen was (bijv. ondertiteling op BBC First en dat je dan niet meteen op alle andere zenders, waar aanwezig, teletekst ondertiteling krijgt en je weer het hele menu door moet om het uit te zetten)
Dat zou idd handig zijn. Ik heb eigenlijk alles op engels, alleen de ondertiteling uit.
Ondertiteling zet ik 's avonds aan, flat is zo gehorig, als mijn bovenbuurvrouw of bovenbuurmeisje naar de wc gaat, klinkt het alsof er een gieter in een teil word leeggegoten bij mij in de woonkamer. :X
Spike zat bij mij al in het entertainment pakket, dus daar heb ik niet op gelet.
Rebel-Rebel schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:46:
Hoe zijn de ervaringen qua menu interface, zit er bijvoorbeeld regelmatig een delay in het schakelen naar andere zenders, etc?

Ik zit op dit moment bij Ziggo en overweeg over stappen om daarna ook gebruik te maken van de Vodafone aktie.

Bij Ziggo ervaar ik de laatste tijd erg veel irritaties, delay in schakelen van zenders, afwezigheid van geluid, uitval mediabox, afstandsbediening die niet meer reageert, etc.
De box is bij mij ook langzamer geworden als ik door de EPG blader.
Maar, daar lees ik hier ook verder niemand over.
Heb de box vanuit het menu opnieuw gestart en een tijd de stroom eraf gehad, maar dit verhelpt het probleem niet.
Normaal zappen gaat gewoon snel, maar de EPG is niet meer vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRk PoIsOn schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Dat zou idd handig zijn. Ik heb eigenlijk alles op engels, alleen de ondertiteling uit.
Ondertiteling zet ik 's avonds aan, flat is zo gehorig, als mijn bovenbuurvrouw of bovenbuurmeisje naar de wc gaat, klinkt het alsof er een gieter in een teil word leeggegoten bij mij in de woonkamer. :X
Spike zat bij mij al in het entertainment pakket, dus daar heb ik niet op gelet.

[...]

De box is bij mij ook langzamer geworden als ik door de EPG blader.
Maar, daar lees ik hier ook verder niemand over.
Heb de box vanuit het menu opnieuw gestart en een tijd de stroom eraf gehad, maar dit verhelpt het probleem niet.
Normaal zappen gaat gewoon snel, maar de EPG is niet meer vooruit te branden.
EPG is inderdaad erg traag geworden en al helemaal als je naar de volgende pagina wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Haha ja dat is hier ook veel stroperiger dan voor de update (ondertitels op BBC First ook alleen aan als ik het geluid zacht heb of als het druk is en in principe audio op Engels, alleen voor Eurosport wil ik het als basis in NL)
Nieuwe zender viel me ook alleen maar op omdat BBC First in de EPG ineens op dezelfde pagina stond als 1 en 2 ...

[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 01-03-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
apis29 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:43:
Haha ja dat is hier ook veel stroperiger dan voor de update (ondertitels op BBC First ook alleen aan als ik het geluid zacht heb of als het druk is en in principe audio op Engels, alleen voor Eurosport wil ik het als basis in NL)
Nieuwe zender viel me ook alleen maar op omdat BBC First in de EPG ineens op dezelfde pagina stond als 1 en 2 ...
Zit BBC First op 110 bij jou? Ik had spike namelijk al maar er is idd iets verschoven zie ik net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
110 ja en Spike op 19 (zat op 171 samen met Nickelodeon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Laat het apparaat eigen zendervolgordes toe?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 14:21

OmeJoyo

This is me

Vanochtend net voor ik de deur uitging zag ik dat de ontvanger staat te knipperen. Hij krijgt geen ip-adres meer. Uiteraard even gereboot, maar helaas. Anderen die hier last van hebben? Ik gebruik niet het originele modem maar met de hier vaker besproken custom setup.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Altijd eerst hier kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ik vind het een vreselijk website waar ook geregeld info staat waar je niets aan hebt, maar dit keer geeft het inderdaad een antwoord ;)

Beetje off-topic, wat een inmense berg zielige figuren op de Facebook pagina van T-mobile zeg. Alsof de wereld vergaat en ze hebben allemaal nog nooit problemen gehad, totdat volgens hun het 2 tot soms wel 4 maanden geleden is overgenomen 8)7 . Allemaal ook spontaan sinds de 15e (dan wel) last van problemen met de wifi zeggen ze, ja die was zo goed bij Vodafone en bovenal is daar natuurlijk zoveel aan veranderd. :(

Sorry frustratie moest er even uit :+

[ Voor 41% gewijzigd door OmeJoyo op 02-03-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

OmeJoyo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:35:
Vanochtend net voor ik de deur uitging zag ik dat de ontvanger staat te knipperen. Hij krijgt geen ip-adres meer. Uiteraard even gereboot, maar helaas. Anderen die hier last van hebben? Ik gebruik niet het originele modem maar met de hier vaker besproken custom setup.
Hier ook. Ik heb T-Mobile thuis (DSL) en ook daar krijgen de decoders geen IP-adres meer (DHCP fout).

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasaDude
  • Laatst online: 21-07 11:29
OmeJoyo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:47:
[...]

Ik vind het een vreselijk website waar ook geregeld info staat waar je niets aan hebt, maar dit keer geeft het inderdaad een antwoord ;)

Beetje off-topic, wat een inmense berg zielige figuren op de Facebook pagina van T-mobile zeg. Alsof de wereld vergaat en ze hebben allemaal nog nooit problemen gehad, totdat volgens hun het 2 tot soms wel 4 maanden geleden is overgenomen 8)7 . Allemaal ook spontaan sinds de 15e (dan wel) last van problemen met de wifi zeggen ze, ja die was zo goed bij Vodafone en bovenal is daar natuurlijk zoveel aan veranderd. :(

Hetzelfde op TM forum , mensen lopen te schreeuwen dat het schandalig is dat ze snachts geen tv hebben etc.Ga lekker slapen , het lijkt alsof ze geen ander leven hebben dan tv kijken en klagen, die tv komt vanzelf wel weer.Het is techniek en daar kan wel eens wat mis gaan maar om gelijk helemaal uit de bol te gaan en compensatie te gaan vragen vind ik absurd.Maar ja zeikers hou je altijd net zoals storingen .... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 22:17
Hier werkt de TV weer. Had er ook vanochtend ook last van dat ik geen journaal kon kijken. Internet werkte wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:12
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5IdMT8Wl.png
Maar zou ze gaan betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Het ergste is dat dit persoon waarschijnlijk stemrecht heeft en zich wellicht ook nog heeft voortgeplant of dat voornemens is :(

Mooi voorbeeld wat er mis is met de maatschappij, alles aan die post is mis. Maargoed ik vind dat T-Mobile keurig heeft gehandeld, er is op alle posts gereageerd en updates in het forum. Kan Vodafone een flink puntje aan zuigen. Natuurlijk was het vervelend, maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
OmeJoyo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:17:
[...]

Het ergste is dat dit persoon waarschijnlijk stemrecht heeft en zich wellicht ook nog heeft voortgeplant of dat voornemens is :(

Mooi voorbeeld wat er mis is met de maatschappij, alles aan die post is mis. Maargoed ik vind dat T-Mobile keurig heeft gehandeld, er is op alle posts gereageerd en updates in het forum. Kan Vodafone een flink puntje aan zuigen. Natuurlijk was het vervelend, maar ook niet meer dan dat.
Klopt helemaal , ook dit is een leermoment van TM en ze pakken het goed op.
Ik kan alleen niet tegen dat geklaag van die mensen dat de TV het ff niet doet of internet een halve dag weg is , ga lekker wat anders doen.De mensen zijn teveel verwend met social media en electronica.Ik ben vanmiddag lekker wezen kaarten met de vrouw en hebben beetje gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:12
CasaDude schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:54:
[...]

Klopt helemaal , ook dit is een leermoment van TM en ze pakken het goed op.
Ik kan alleen niet tegen dat geklaag van die mensen dat de TV het ff niet doet of internet een halve dag weg is , ga lekker wat anders doen.De mensen zijn teveel verwend met social media en electronica.Ik ben vanmiddag lekker wezen kaarten met de vrouw en hebben beetje gelezen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de meeste het zien als een levensbehoefte, gelijk aan eten en drinken. Als ik slecht nieuw moet brengen over dat ze een of twee dagen zonder zitten hoor ik vaak genoeg ''maar ik heb 3 kinderen''.

..oké, en die kunnen niet buitenspelen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Storing? Welke storing? :+ Geen last van gehad; misschien was het onderhoud hier een dag eerder gezien de nieuwe/extra zender die er al gister op zat? Rond 0030u. waar ik veel meldingen van zie stond Fox Sports nog gewoon aan ...
Jorgen schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 00:41:
Laat het apparaat eigen zendervolgordes toe?
Dat niet; heeft dat ooit ergens wel gekund met digitale tv? Wel zijn favoriete zender lijsten te maken ...

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 02-03-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

apis29 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:28:
Storing? Welke storing? :+ Geen last van gehad; misschien was het onderhoud hier een dag eerder gezien de nieuwe/extra zender die er al gister op zat? Rond 0030u. waar ik veel meldingen van zie stond Fox Sports nog gewoon aan ...

[...]

Dat niet; heeft dat ooit ergens wel gekund met digitale tv? Wel zijn favoriete zender lijsten te maken ...
Jazeker, bij Canal Digitaal, als je buiten hun om zelf een satellietontvanger kocht.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Capstie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de meeste het zien als een levensbehoefte, gelijk aan eten en drinken. Als ik slecht nieuw moet brengen over dat ze een of twee dagen zonder zitten hoor ik vaak genoeg ''maar ik heb 3 kinderen''.

..oké, en die kunnen niet buitenspelen? :')
Mee eens, mij vriendin heeft een gastouder. 1 van de ouder zei gisteren iets van soortgelijke strekking: 'Nu kunnen ze geen TV kijken vandaag door de storing'. Zij hebben ook T-Mobile.
Mijn vriendin reageerde dat ze dan gewoon naar buiten gingen en als het slecht weer was dan gingen ze bezig met hun knutsel-thema.
Los van het feit dat er op de mediaspeler talloze kidsplugins zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
[...]
Allemaal ook spontaan sinds de 15e (dan wel) last van problemen met de wifi zeggen ze, ja die was zo goed bij Vodafone en bovenal is daar natuurlijk zoveel aan veranderd. :(
Nou moet ik zeggen: Sinds eergisteren heb ik ook WiFi problemen ;). De WiFi verliest (op al mijn devices) verbinding (5/6 ping time-outs), waarna hij weer terug komt.

Het bereik van de Draytek is niet heel fraai, maar dat is een bekend probleem. De WiFi die weg valt is wel nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Sahi_NL schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:05:
[...]

Nou moet ik zeggen: Sinds eergisteren heb ik ook WiFi problemen ;). De WiFi verliest (op al mijn devices) verbinding (5/6 ping time-outs), waarna hij weer terug komt.

Het bereik van de Draytek is niet heel fraai, maar dat is een bekend probleem. De WiFi die weg valt is wel nieuw.
Dat probleem heb ik ook al een tijdje. Het vreemde is dat het lijkt dat het sinds mijn wifikanaal wissel is gebeurd. Ik merkte dat het soms erg langzaam was op kanaal 11 en dat er veel wifi netwerken op zaten (2 jaar geen problemen). Nu zit ik op kanaal 8 en merk ik dat ik boven soms mijn wifi even wegvalt en dan weer terugkomt. Nadeel is dat ik op een soort randje van het bereik zit (wat voorheen niet zo was) en dat er 's nachts best wel wat data wordt verstookt over 3G. Mijn verbruik is omhooggegaan op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
Binnetie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:17:
[...]

Nu zit ik op kanaal 8 en merk ik dat ik boven soms mijn wifi even wegvalt en dan weer terugkomt.
Hmm.. Ik zit ook op kanaal 8 (een van de minst drukke kanalen bij ons), vanavond eens wisselen. Het bereik bij mij is normaal prima verder op de locaties waar ik gisteren problemen had.

En anders ga ik eens kijken voor een nieuw accesspoint (en media converter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bij mij is het kanaal 8 of 9. Misschien dat daar nog iets inzit. Die zijn het minst druk maar of het afhankelijk is van het bereik kan ik niet zeggen.
Ik loop ook al een poosje te denken om een goede router te kopen en de Draytek er tussenuit te halen. Toch ben ik bang voor problemen met deze eigen oplossing. Het draait allemaal heel erg stabiel, behalve de wifi dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Accesspoint van UniFi o.i.d. ophangen? Op een goede locatie. Is PoE vanuit de meterkast dus je bent vrij flexibel.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nandae
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 00:44
In 2015 ben ik van Lijbrandt overgegaan naar Telfort. Ik overweeg de overstap naar T-Mobile Thuis omdat ik verwacht dat dit interessant is i.c.m mijn mobiele abonnement. Daarnaast overweeg ik internet-only en is het aanbod van Telfort hierop niet zo scherp.

Nu heb ik een Genexis modem in de meterkast van waaruit een utp-kabel naar de trapkast loopt waar ik een Apple Airport Extreme heb staan als router. Op de AE zijn de utp kabels naar de slaapkamers en zolder aangesloten.
Telefonie gaat via eigen VOIP (gigaset), voor de TV loopt er een aparte kabel van de Genexis naar de woonkamer.

Kan ik deze opstelling handhaven in de nieuwe situatie? Vervangt de Draytek dan de Genexis?

[ Voor 3% gewijzigd door nandae op 04-03-2017 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:10
Je kan dat grotendeels blijven gebruiken. De oude Genexis gedroeg zich als bridge, en deed zelf niks aan routering of WiFi. De Draytek van T-Mobile is wel een router en het is ook niet mogelijk om hem als bridge in te stellen. Als je de Draytek en Airport Extreme dus na elkaar zet krijg je dubbele DHCP, NAT en WiFi.
Ik heb dat opgelost door op de DrayTek de WiFi uit te zetten op de Airport Extreme de DHCP en NAT uit te zetten (bridgemode).
De DrayTek moet in de meterkast opgehangen worden, want die wordt met een glasvezelkabel van ong. 1m verbonden met het aansluitpunt waar nu de Genexis op zit.

De TV en Airport zitten dan bedraad op de DrayTek, de andere PC's kunnen zowel via de DrayTek als de Airport aangesloten worden.

Een eigen VOIP heb ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Eärendil op 04-03-2017 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:27

pinda powerrr

Slow down...

Kijk even in het vorige Vodafone Thuis topic, daar staat mooi omschreven hoe je de Draytek in DMZ mode kan zetten. Eigen router gewoon DHCP aan en gaan met die banaan.
Werkt uitstekend en geen last van dubbel NAT ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Even een nieuwe post, want heeft niks te maken met het vorige onderwerp:

Sinds de overzetting naar T-Mobile heb ik al drie keer zonder internet gezeten :? Uurtje geleden weer voor een kwartier ofzo. Best apart, zit nu al een jaar of vier op glasvezel en de lijn is bijna altijd up geweest, vindt het wel heel frappant.
Ook IPTV start zich 's avonds laat ineens opnieuw op. Toevallig twee avonden zitten nachtbraken en was om 01:00u nog tv aan het kijken. Entone doet uit zichzelf een reboot 8)7

Worden er zoveel updates gepusht, of gaat er echt wat mis?
Drie keer binnen een maand downtime, dat is evenveel als wat ik in de laatste vier jaar had in totaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
pinda powerrr schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:19:
Even een nieuwe post, want heeft niks te maken met het vorige onderwerp:

Sinds de overzetting naar T-Mobile heb ik al drie keer zonder internet gezeten :? Uurtje geleden weer voor een kwartier ofzo. Best apart, zit nu al een jaar of vier op glasvezel en de lijn is bijna altijd up geweest, vindt het wel heel frappant.
Ook IPTV start zich 's avonds laat ineens opnieuw op. Toevallig twee avonden zitten nachtbraken en was om 01:00u nog tv aan het kijken. Entone doet uit zichzelf een reboot 8)7

Worden er zoveel updates gepusht, of gaat er echt wat mis?
Drie keer binnen een maand downtime, dat is evenveel als wat ik in de laatste vier jaar had in totaal :/
Entone reboots kan ik niet bevestigen, uitval internetverbinding wel.
Telkens is gateway 85.145.0.1 onbereikbaar.

Updates kunnen het niet zijn, die worden aangekondigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 08:39
Bij mij ook last van een zeer trage entone box, bijna niet meer werkbaar (bijv scrollen in de gids van zender naar zender)!

Valt mij ook op dat LiteTV het niet meer doet. Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
De EPG openen is inderdaad een stuk trager geworden, maar aan de andere kant ziet de interface er naar mijn mening wel beter uit.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een vraagje over de snelheid van glasvezel. Wij hebben vodafone thuis glasvezel van 500mb. Als ik van alle foons, tablets, wifi disable, geen mediabox aansluit op de Draytek is de maximale snelheid die ik via utp bekabeld naar mijn pc krijg 100mb/s up en down. Zijn dat normale snelheden?
Ik heb hiervoor namelijk bij tweak gezeten, 1000mb glasvezel, en dan haalde ik zo rond de 900-950mb/s in verder min of meer dezelfde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:46:
Gewoon een vraagje over de snelheid van glasvezel. Wij hebben vodafone thuis glasvezel van 500mb. Als ik van alle foons, tablets, wifi disable, geen mediabox aansluit op de Draytek is de maximale snelheid die ik via utp bekabeld naar mijn pc krijg 100mb/s up en down. Zijn dat normale snelheden?
Ik heb hiervoor namelijk bij tweak gezeten, 1000mb glasvezel, en dan haalde ik zo rond de 900-950mb/s in verder min of meer dezelfde situatie.
Zou eerst eens kijken of er niet iets staat ingesteld op 100 mbps. Kijk eens bij de status van je netwerk adapter of die wel gigabit aangeeft.

Ook kan je ergens in je modem zien wat je snelheid is aan de internet kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmeJoyo schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:09:
[...]

Zou eerst eens kijken of er niet iets staat ingesteld op 100 mbps. Kijk eens bij de status van je netwerk adapter of die wel gigabit aangeeft.

Ook kan je ergens in je modem zien wat je snelheid is aan de internet kant.
Heb van t-mobile/vodafone een speedtest moeten doen, deze kwam dus uit op 100mb up en down. En nu zegt t-mobile/vodafone dat dat normale snelheden zijn voor hun 500 mb/s glasveze abonnement. `dus eigenlijk is mijn vraag, is 100 mb/s een normale snelheid voor een 500mb/s glasveze abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:08:
[...]

Heb van t-mobile/vodafone een speedtest moeten doen, deze kwam dus uit op 100mb up en down. En nu zegt t-mobile/vodafone dat dat normale snelheden zijn voor hun 500 mb/s glasveze abonnement. `dus eigenlijk is mijn vraag, is 100 mb/s een normale snelheid voor een 500mb/s glasveze abonnement?
Uiteraard niet. Rond de 475/475 zou acceptabel zijn (5% overhead verlies). Dus de T-Mobile klantenservice praat p**p.
Als je mooi op die 100 Mbit uitkomt zijn er twee mogelijkheden:
1) T-Mobile heeft je het verkeerde profiel geleverd, namelijk 100/100 in plaats van 500/500
2) Er zit iets fout in je netwerk waardoor het begrensd zit op 100 Mbit. Dat kan een netwerkkaart zijn, een verkeerde CAT kabel, of zoiets.

Zit je in eigen T-Mobile gebied? Dat kan je zien door op de T-Mobile site je postcode te checken. Als er 20/20 beschikbaar is, dan is dat eigen T-Mobile gebied. Zo niet, dan wordt er via KPN Wholesale geleverd.

P.S. Je moet een hoofdletter M gebruiken anders is het mili en dan wordt het helemaal weinig....

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 09-03-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een gigabit netwerkkaart in mij pc, de utp kabel is cat5e. En, ik zal voortaan letten op hoofdletter gebruik :)

En bedankt voor je antwoord!
Barre73 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:21:
[...]

Uiteraard niet. Rond de 475/475 zou acceptabel zijn (5% overhead verlies). Dus de T-Mobile klantenservice praat p**p.
Als je mooi op die 100 Mbit uitkomt zijn er twee mogelijkheden:
1) T-Mobile heeft je het verkeerde profiel geleverd, namelijk 100/100 in plaats van 500/500
2) Er zit iets fout in je netwerk waardoor het begrensd zit op 100 Mbit. Dat kan een netwerkkaart zijn, een verkeerde CAT kabel, of zoiets.

Zit je in eigen T-Mobile gebied? Dat kan je zien door op de T-Mobile site je postcode te checken. Als er 20/20 beschikbaar is, dan is dat eigen T-Mobile gebied. Zo niet, dan wordt er via KPN Wholesale geleverd.

P.S. Je moet een hoofdletter M gebruiken anders is het mili en dan wordt het helemaal weinig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb ook 500/500 en ik haal die snelheid zelfs via wifi, dus bedraad moet dat helemaal kunnen.

Idd netwerkkaart (of de instellingen daarvan) kan de beperkende factor zijn, zoals bij mijn laptop, max 100Mbit bedraad, maar ook een AC WiFi kaart en die pakt wel de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
Nog mensen last van random uitval van zowel tv als internet (alles klapt er uit voor een paar minuten)?

Klantenservice vertelde me een weekje geleden dat dit ODF issues sinds de overgang naar T-mobile waren en hier hard aan werd gewerkt, maar het komt nog steeds voor.

Lijkt me wat lang (sinds 23/2 al aldus de klantenservice), toch maar eens bellen met het verzoek om een monteur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03-2022
Ja heb er nog regelmatig last van in Alphen aan den Rijn, elke dag om de uur wel een hickup van paar minuten..
Dinsdag komen ze met monteur, fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

pakkee schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:12:
Ja heb er nog regelmatig last van in Alphen aan den Rijn, elke dag om de uur wel een hickup van paar minuten..
Gelukkig hier helemaal niet, ook Alphen aan den Rijn. Dus vraag me af wat de factor is dat je wel of geen problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze Alphenaar heeft geen storingen tot op heden ondervonden. Mogelijk verschil eigen apparatuur van T-Mobile, zoals bij mij, en waar gehuurd wordt van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:09:
En deze Alphenaar heeft geen storingen tot op heden ondervonden. Mogelijk verschil eigen apparatuur van T-Mobile, zoals bij mij, en waar gehuurd wordt van KPN?
Ik gebruik ook nog eens niet hun modem, maar een eigen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
pakkee schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:12:
Uit nieuwsgierigheid, is jou iets van dezelfde strekking medegedeeld (ODF issues)? Ben wel benieuwd wat een monteur daar dan aan zou kunnen verhelpen.

Zou je misschien nadat de monteur geweest is hier willen laten weten of je problemen verholpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
Guidion is vandaag langsgekomen en hebben modem vervangen. Met de melding dat indien het probleem nog speelt, dat het aan netwerk ligt.
1 uur later, internet weer plat...ga maar weer bellen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een korte uitleg voor de ps4 met de huawei modem? Heb nat type 3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:06
pinda powerrr schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:00:
Ik heb ook 500/500 en ik haal die snelheid zelfs via wifi, dus bedraad moet dat helemaal kunnen.
Sterker nog de laatste maanden haal ik met 500/500Mbit 600/600Mbit (via kabel ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:50:
Iemand een korte uitleg voor de ps4 met de huawei modem? Heb nat type 3 :(
Ik denk dat je meer kans op succes hebt in \[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie, hier hebben we allemaal een DrayTek gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:30:
[...]

Ik denk dat je meer kans op succes hebt in \[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie, hier hebben we allemaal een DrayTek gekregen.
Thx dan zoek ik daar verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
pakkee schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:27:
Guidion is vandaag langsgekomen en hebben modem vervangen. Met de melding dat indien het probleem nog speelt, dat het aan netwerk ligt.
1 uur later, internet weer plat...ga maar weer bellen ..
Dat is precies waar ik zelf ook bang voor was, je kunt immers op dat moment niet makkelijk het probleem naspelen.

Balen zeg, ga zelf ook maar eens bellen en op mijn strepen staan voor een werkende oplossing (effectief heeft het bij mij dus eigenlijk altijd al gespeeld sinds ik in maart ben overgestapt van Ziggo naar toen nog Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
OmeJoyo in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & ..."
Heb klantenservice gesproken, eigenlijk conclusie simpel. Men heeft nog steeds de ODF issues, en weten niet de verwachte termijn dat het opgelost kan zijn.
2 keuzes, of wachten (maar voor hoelang...) of gratis mogelijkheid tot kosteloos opzeggen /overstappen naar ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

pakkee schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:22:
OmeJoyo in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & ..."
Heb klantenservice gesproken, eigenlijk conclusie simpel. Men heeft nog steeds de ODF issues, en weten niet de verwachte termijn dat het opgelost kan zijn.
2 keuzes, of wachten (maar voor hoelang...) of gratis mogelijkheid tot kosteloos opzeggen /overstappen naar ander...
Nou, dan moet ik blijkbaar een keer gelukkig zijn dat ik (naar nu blijkt) nog op WBA zit terwijl ODF al wel ruime tijd beschikbaar is in onze wijk. Daarintegen zitten vrienden van mij in de omgeving herenhof op ODF die zeggen geen klachten te hebben.

Maarja lastige keuze lijkt me omdat je niet weet tot wanneer en het lijkt me bloed irritant als die zo vaak wegvalt. Ze laten zeker ook niet los wat er dan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
Hi,
Nee tmobile laat niets los. Ze kunnen de oorzaak nog niet duiden. Vandaar dat ze denk ook met deze oplossing komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik wil als test eens mijn DNS gaan wijzigen naar die van Alternate DNS, nu kan ik dit op alle devices gaan instellen. Maar beter is als ik dit in de Dratek instel.

Kan ik dit nu gewoon in het menu van de Draytek via 'LAN - General setup' wijzigen?
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/DNS_zpsykngvt0z.jpg

Of zit ik dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20

996

Binnetie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:24:
Ik wil als test eens mijn DNS gaan wijzigen naar die van Alternate DNS, nu kan ik dit op alle devices gaan instellen. Maar beter is als ik dit in de Dratek instel.

Kan ik dit nu gewoon in het menu van de Draytek via 'LAN - General setup' wijzigen?
[afbeelding]

Of zit ik dan niet goed?
Heb dat net even geprobeerd en werkt volgens mij wel. Krijg wel een advertentie te zien, maar geen heel opdringerige. (Met AdBlock krijg ik er helemaal geen geserveerd) Of zou ik met deze DNS helemaal geen advertenties moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
996 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:46:
[...]

Heb dat net even geprobeerd en werkt volgens mij wel. Krijg wel een advertentie te zien, maar geen heel opdringerige. (Met AdBlock krijg ik er helemaal geen geserveerd) Of zou ik met deze DNS helemaal geen advertenties moeten krijgen?
Geen idee, heb het nog niet geprobeerd. Gebruik zelf Ublock en als ik zie dat die zo'n 8% van mijn surfen blokkeert aan advertenties dan scheelt het best wat bandbreedte en rommel. Ublock gebruikt filters van derden en die zijn misschien uitgebreider. Maar soms zie ik wel een advertentie op een site maar minder storend. Dus hetzelfde gedrag als bij jou.
Bij speedtest.net worden ook altijd allerlei advertenties getoond. Die gebruik ik wel eens als test.
Vanaf de DNS blokkeren scheelt troep op je devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
Nieuwe firmware voor de Draytek , kan zo niet zien wat er veranderd is , er staat geen VF meer bij het versie nummer.
Firmware Version 3.7.5.8 Build Date/Time Dec 23 2016 13:21:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 08:39
Sinds een aantal dagen lijken er timeouts op te treden waardoor soms websites niet goed benaderbaar zijn.
Ervaren jullie ook deze issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
jongerenchaos schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:33:
Sinds een aantal dagen lijken er timeouts op te treden waardoor soms websites niet goed benaderbaar zijn.
Ervaren jullie ook deze issues?
Nee. Verbinding is hier super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Is er hier iemand die zowel TV als Internet achter een EdgeRouter X SFP werkend heeft gekregen op T-Mobile thuis? Met de handleidingen van LordSpud en Mattie112 kom ik een heel eind, maar net niet op 100% ;(

Situatieschets:
  • Glasvezel direct in de SFP poort van de ERX geprikt (eth5)
  • Op deze poort heb ik 2 VLAN's (300 en 640) aangemaakt (eth5.300 en eth5.640)
  • Switch0 geconfigureerd, hier zitten poorten eth0 t/m eth3 op, en deze is niet VLAN Aware (oftewel untagged traffic)
  • VLAN 640 wordt via br0 gekoppeld op eth4.
Resultaat, internet werkt, tv nog niet helemaal... Het tv kastje kan zichzelf updaten, de guide zien, en uitzending gemist bekijken, maar geen live tv stream openen.

Wat ik inmiddels al heb geprobeerd:
  • Multicast op de bridge ge-enabled, geen verschil
  • De bridge br0 tussen interfaces eth5.640 en eth4 omgezet naar interfaces eth5.640 en eth4 vif 640, geen verschil.
  • IGMP-proxy (eth5, role upstream, alt-subnet 0.0.0.0/0, eth4 role downstream, alt-subnet 0.0.0.0/0) ingesteld, geen verschil.
  • Entone op een internet poort (VLAN300) gekoppeld, dan werkt er helemaal niks.
  • Managed switch achter eth4, om te kijken of ik tagged/untagged netwerk heb. Resultaat is dat de switch via de IPTV dhcp van T-Mobile een 10.x.x.x adres krijgt, deze zit niet in mijn eigen LAN DHCP scope, dus deze komt vanaf het TV netwerk van T-Mobile, dus lijkt me dat het signaal prima doorgezet wordt.
  • Via deze link de IGMP firewall regels extra toegevoegd (WAN_IN en WAN_LOCAL had ik al)
  • Nog een keer gegoogled naar IPTV via de EdgeRouter, en ook deze link gevonden, maar die gaf eigenlijk hetzelfde aan als wat ik al had, met als enige verschil ICMP en dat lijkt me niet nodig voor IPTV, niet geprobeerd dus.
Ik heb het gevoel dat ik op 95% zit, maar wie kan me helpen met de boost naar de 100% :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 11:13

jeka

Support your local club.

Dat is precies wat ik met mijn ERL ook wil!
Wie heeft een werkende config?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:23

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik heb geen edgerouter maar maak gebruik van een TP link switch.
Ik heb enkel VLAN 640 untagged op de TV poort.
op de poort waar de SFP zit heb ik ook nog VLAN 100 geconfigureerd als management VLAN. die gaat vervolgens echter nergens heen. mijn vermoeden zou zijn dat die ook weg kan..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleedingeye
  • Laatst online: 08-09 13:13
Zijn er meer mensen die last hebben van het volgende probleem?

zodra ik een tweede decoder aanzet bevriest het beeld en geluid op de eerste decoder. simpel naar een andere zender schakelen en weer terug lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bleedingeye schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:01:
Zijn er meer mensen die last hebben van het volgende probleem?

zodra ik een tweede decoder aanzet bevriest het beeld en geluid op de eerste decoder. simpel naar een andere zender schakelen en weer terug lost het probleem op.
Zitten beide decoders wel direct op de Draytek aangesloten? Er zijn twee poorten voor bedoeld. Als je er een switch of iets anders tussen zet (powerline adapter) kan je dit soort dingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Sindskort ook hier overgestapt naar T-Mobile. Ik zat eerst bij kpn maar aangezien ze geen korting meer geven aan vaste klanten en ze me in het begin ruim 2 maand op glas hebben laten wachten...

Enfin, weer problemen. Ze zouden het de 28igste de lijn overnemen. Dit is dus 4 dagen terug al gebeurd, zonder overleg. En dat terwijl ik midden in een grote opdracht zat die eruit moest. Guidion zou vervolgens met spoed komen om de boel aan te sluiten, wat handig is aangezien ik een studio thuis heb, maar ook hun nog niet gezien. Na 10x bellen was het duidelijk dat ze pas een week later wilden komen, wat niet acceptabel is als je dagelijks aardig wat data verstouwd.

Nu heb ik een achtergrond in de ict, lang terug, maar toch. Dus ben ik het zelf maar aan gaan sluiten. En verdomt; het werkt! Echter: 500/500 is feitelijk 440/440, ping is ook hoger dan bij kpn (9ms gemiddeld). Ik ga hier nog even achteraan aangezien ik met de vorige ruim op 530/530 zat. Maar het grootste probleem is de tv: Ik kan proberen wat ik wil, maar hij gaat geen contact maken met acs. Poort 1 t/m4 op de modem geprobeerd, geen effect, en het menu kom ik niet in aangezien ik het password nergens kan vinden (entone 510). Ik heb het vermoeden dat dit nog niet geregeld is door tmobile.

De monteur komt volgende week, en guidion is op de hoogte dat ik het zelf heb aangesloten. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Vertrouwen in providers was al 0, en blijft ook 0. Afspraken blijken onmogelijk om na te komen, ook al geef je van te voren duidelijk aan dat je afhankelijk bent van internet ivm de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleedingeye
  • Laatst online: 08-09 13:13
Barre73 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:54:
[...]

Zitten beide decoders wel direct op de Draytek aangesloten? Er zijn twee poorten voor bedoeld. Als je er een switch of iets anders tussen zet (powerline adapter) kan je dit soort dingen krijgen.
Ja, ze zitten beide direct aangesloten op de draytek met utpkabel zonder switch of powerline adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
z999 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:40:
Sindskort ook hier overgestapt naar T-Mobile. Ik zat eerst bij kpn maar aangezien ze geen korting meer geven aan vaste klanten en ze me in het begin ruim 2 maand op glas hebben laten wachten...

Enfin, weer problemen. Ze zouden het de 28igste de lijn overnemen. Dit is dus 4 dagen terug al gebeurd, zonder overleg. En dat terwijl ik midden in een grote opdracht zat die eruit moest. Guidion zou vervolgens met spoed komen om de boel aan te sluiten, wat handig is aangezien ik een studio thuis heb, maar ook hun nog niet gezien. Na 10x bellen was het duidelijk dat ze pas een week later wilden komen, wat niet acceptabel is als je dagelijks aardig wat data verstouwd.

Nu heb ik een achtergrond in de ict, lang terug, maar toch. Dus ben ik het zelf maar aan gaan sluiten. En verdomt; het werkt! Echter: 500/500 is feitelijk 440/440, ping is ook hoger dan bij kpn (9ms gemiddeld). Ik ga hier nog even achteraan aangezien ik met de vorige ruim op 530/530 zat. Maar het grootste probleem is de tv: Ik kan proberen wat ik wil, maar hij gaat geen contact maken met acs. Poort 1 t/m4 op de modem geprobeerd, geen effect, en het menu kom ik niet in aangezien ik het password nergens kan vinden (entone 510). Ik heb het vermoeden dat dit nog niet geregeld is door tmobile.

De monteur komt volgende week, en guidion is op de hoogte dat ik het zelf heb aangesloten. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Vertrouwen in providers was al 0, en blijft ook 0. Afspraken blijken onmogelijk om na te komen, ook al geef je van te voren duidelijk aan dat je afhankelijk bent van internet ivm de zaak.
Het is al een tijdje geleden maar ik neem niet aan dat het veranderd is bij Glasoperator (de partij op de achtergrond): Door de monteur wordt na installatie een activatiepagina bezocht en het adres aangemeld waardoor de televisie en telefonie dienst gaat werken. Internet werkt "out of the box".
Ik zal zo eens kijken of ik het IP adres van die pagina nog terug kan vinden.

Wat ik niet snap: als je lijn op de 28ste zou migreren, dan zou die Guidion monteur toch al voor de 28ste gepland staan? En niet pas volgende week kunnen?

@z999 : Je hebt bericht via PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Je hebt een berichtje terug!

Morgen komen ze langs om alles te controleren en de tv aan te sluiten. Ik ga er vanuit dat het dan ook in orde word gemaakt. Vanaf welke snelheden mag ik mopperen? Als ik hier zie dat mensen 600 halen word ik stiekem toch jaloers, met mijn 440 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:46

knakworst

Get more sats!

z999 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:35:
Als ik hier zie dat mensen 600 halen word ik stiekem toch jaloers, met mijn 440 ;)
Hoe test je deze snelheid? Probeer eens de Vodafone Utrecht server, die heeft bij mij de hoogste throughput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Ookla speedtest, voda server geeft 460/445. Dit is nadat de monteur is langs geweest. Tv was een kwestie van de router resetten, ik had alles gereset behalve dat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
jeka schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:49:
Dat is precies wat ik met mijn ERL ook wil!
Wie heeft een werkende config?
Ik ga nog even verder puzzelen! Ik vermoed dat het ergens aan de firewall ligt, immers krijg ik wel tv signaal op de tv, ik gok dat live tv nog ergens geblokkeerd wordt. Heb het voorlopig iig werkend gekregen door de Draytek ervoor te hangen, de ERX in de DMZ met static IP van de Draytek te configureren, en de tv dan maar op de Draytek aansluiten.
prein2 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:59:
Ik heb geen edgerouter maar maak gebruik van een TP link switch.
Ik heb enkel VLAN 640 untagged op de TV poort.
op de poort waar de SFP zit heb ik ook nog VLAN 100 geconfigureerd als management VLAN. die gaat vervolgens echter nergens heen. mijn vermoeden zou zijn dat die ook weg kan..
Dit heb ik dit ook met een managed Netgear switch geconfigureerd (weliswaar áchter de ERX, ik had geen SFP compatible switch). No-go helaas.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:08
F-Tim schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:15:
Is er hier iemand die zowel TV als Internet achter een EdgeRouter X SFP werkend heeft gekregen op T-Mobile thuis? Met de handleidingen van LordSpud en Mattie112 kom ik een heel eind, maar net niet op 100% ;(

Situatieschets:
  • Glasvezel direct in de SFP poort van de ERX geprikt (eth5)
  • Op deze poort heb ik 2 VLAN's (300 en 640) aangemaakt (eth5.300 en eth5.640)
  • Switch0 geconfigureerd, hier zitten poorten eth0 t/m eth3 op, en deze is niet VLAN Aware (oftewel untagged traffic)
  • VLAN 640 wordt via br0 gekoppeld op eth4.
Resultaat, internet werkt, tv nog niet helemaal... Het tv kastje kan zichzelf updaten, de guide zien, en uitzending gemist bekijken, maar geen live tv stream openen.

Wat ik inmiddels al heb geprobeerd:
  • Multicast op de bridge ge-enabled, geen verschil
  • De bridge br0 tussen interfaces eth5.640 en eth4 omgezet naar interfaces eth5.640 en eth4 vif 640, geen verschil.
  • IGMP-proxy (eth5, role upstream, alt-subnet 0.0.0.0/0, eth4 role downstream, alt-subnet 0.0.0.0/0) ingesteld, geen verschil.
  • Entone op een internet poort (VLAN300) gekoppeld, dan werkt er helemaal niks.
  • Managed switch achter eth4, om te kijken of ik tagged/untagged netwerk heb. Resultaat is dat de switch via de IPTV dhcp van T-Mobile een 10.x.x.x adres krijgt, deze zit niet in mijn eigen LAN DHCP scope, dus deze komt vanaf het TV netwerk van T-Mobile, dus lijkt me dat het signaal prima doorgezet wordt.
  • Via deze link de IGMP firewall regels extra toegevoegd (WAN_IN en WAN_LOCAL had ik al)
  • Nog een keer gegoogled naar IPTV via de EdgeRouter, en ook deze link gevonden, maar die gaf eigenlijk hetzelfde aan als wat ik al had, met als enige verschil ICMP en dat lijkt me niet nodig voor IPTV, niet geprobeerd dus.
Ik heb het gevoel dat ik op 95% zit, maar wie kan me helpen met de boost naar de 100% :)
Hm als ik het zo even bekijk ziet het er goed uit, ik heb inmiddels mijn TV opgezegd (keek toch nooit) dus ik kan je helaas niet veel verder helpen.

Wat ik in de Mikrotik nog wel eens doe om te debuggen is idd firewall regels toevoegen (met een "accept") op bepaalde poorten/interfaces om gewoon eens te kijken OF er bepaald verkeer binnen kwam.

Allicht even de tv bridge er tussenuit halen en 1 interface aan de vlan hangen.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
F-Tim schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:50:
[...]

Ik ga nog even verder puzzelen! Ik vermoed dat het ergens aan de firewall ligt, immers krijg ik wel tv signaal op de tv, ik gok dat live tv nog ergens geblokkeerd wordt. Heb het voorlopig iig werkend gekregen door de Draytek ervoor te hangen, de ERX in de DMZ met static IP van de Draytek te configureren, en de tv dan maar op de Draytek aansluiten.

[...]

Dit heb ik dit ook met een managed Netgear switch geconfigureerd (weliswaar áchter de ERX, ik had geen SFP compatible switch). No-go helaas.
Ik heb zelf de managed switch en de ER apart geconfigureerd maar zou het kunnen zijn dat jouw ERX udp verkeer tegen houdt? Het lijkt haast wel alsof je alles goed hebt staan maar dat die livestream er niet door komt. De gids wordt volgens mij gewoon via http (tcp/ip) opgehaald (is gewoon een http call naar een internet site die binnen dat domein draait) en je box krijgt ook gewoon een ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
LordSpud schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:07:
[...]

Ik heb zelf de managed switch en de ER apart geconfigureerd maar zou het kunnen zijn dat jouw ERX udp verkeer tegen houdt? Het lijkt haast wel alsof je alles goed hebt staan maar dat die livestream er niet door komt. De gids wordt volgens mij gewoon via http (tcp/ip) opgehaald (is gewoon een http call naar een internet site die binnen dat domein draait) en je box krijgt ook gewoon een ip adres.
Zou ik een backup van je config mogen? :) Dan kan ik even kijken of ik nog bepaalde firewall regels anders heb.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
F-Tim schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Zou ik een backup van je config mogen? :) Dan kan ik even kijken of ik nog bepaalde firewall regels anders heb.
Dat mag natuurlijk, maar ik heb mijn tv decoder rechtstreeks op de managed switch zitten en ik ben inmiddels overgestapt naar Xs4all. Ik denk dat je dus niet veel aan mijn configuratie hebt op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 11:13

jeka

Support your local club.

F-Tim schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Bij mij werkt het sinds gister avond (ER-L).
Als ik vanavond tijd heb zal ik mijn config hier delen.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
jeka schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Bij mij werkt het sinds gister avond (ER-L).
Als ik vanavond tijd heb zal ik mijn config hier delen.
Cool! Dan ben ik héél benieuwd wat jij gedaan hebt :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:30
Heeft hier toevallig iemand nog onlangs de internetsnelheid verhoogd?

Ik wil van mijn huidige 100/100 naar 500/500. Een tijd geleden (Vodafone) begreep ik dat er een reële kans is dat je verbinding er dan een aantal dagen uit ligt. Is dit nog steeds een probleem?

Zal morgen even bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Alleen als je fysiek op 100Mb zit moet je even omgeprikt worden, anders is het alleen een administratieve aanpassing.
Pagina: 1 ... 5 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie