[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:46

knakworst

Get more sats!

Barre73 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Wat ik niet snap: als je lijn op de 28ste zou migreren, dan zou die Guidion monteur toch al voor de 28ste gepland staan? En niet pas volgende week kunnen?
Ik had begin maart op 31 maart afspraak ingepland en dag later via bevestigingsformulier verzet naar 21 april o.a. om dubbele maandlasten te voorkomen. Nou dan heb je ook gezeur kan ik je vertellen, omdat er geen koppeling Guidion - T-Mobile is (het formulier lijkt van T-Mobile...), is de lijn gewoon overgenomen op 31 maart, maar geen installateur / installatiepakket geleverd. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 19:33
Alexji schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:43:
Heeft hier toevallig iemand nog onlangs de internetsnelheid verhoogd?

Ik wil van mijn huidige 100/100 naar 500/500. Een tijd geleden (Vodafone) begreep ik dat er een reële kans is dat je verbinding er dan een aantal dagen uit ligt. Is dit nog steeds een probleem?

Zal morgen even bellen :)
Als je nu al op het juiste netwerkt zit (ODF) dan is het geen probleem. Anders ligt je internet er een tijdje uit. Niet vanwege het omprikken, wat makkelijk kan, maar vanwege het feit dat ze pas een nieuwe order kunnen opgeven in het systeem als de lijn vrij is 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Gebeld met Guidion. Guidion kon vanmiddag wel langskomen, maar omdat ik ook nog geen installatiepakket had ontvangen, kunnen ze pas eind volgende week aansluiten.

Les: Nooit een gemaakte afspraak naar achteren verschuiven.

[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 31-03-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Die modem was relatief eenvoudig zelf aan te sluiten mocht het echt problemen geven. Guidion monteur heeft het hier nagekeken en alles klopt. Snelheden lijken iets omhoog te zijn gehaald, maar de 500 ga ik niet halen. Kpn haalde ik constant 530 +/- mee, en die tv box was een stuk sneller. Deze is dermate traag met het switchen van zenders dat ik simpelweg geen tv meer kijk, niet dat ik dat veel deed, maartoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:30
z999 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:06:
Snelheden lijken iets omhoog te zijn gehaald, maar de 500 ga ik niet halen. Kpn haalde ik constant 530 +/- mee,
Ik heb net gebeld met de klantenservice en m'n abonnement verhoogd naar 500mbit. Zou geen downtime moeten opleveren (behalve bij het moment van switchen even). Ben benieuwd wat ik er van haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

z999 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:06:
Die modem was relatief eenvoudig zelf aan te sluiten mocht het echt problemen geven. Guidion monteur heeft het hier nagekeken en alles klopt. Snelheden lijken iets omhoog te zijn gehaald, maar de 500 ga ik niet halen. Kpn haalde ik constant 530 +/- mee, en die tv box was een stuk sneller. Deze is dermate traag met het switchen van zenders dat ik simpelweg geen tv meer kijk, niet dat ik dat veel deed, maartoch.
Nu ben ik best handig, maar de Draytek heeft een GBIC / SFP terwijl ik nu aan de muur een Genexis modem heb hangen. Kan ik die ook zelf eenvoudig weghalen, of is dat gecompliceerd en zou ik dat aan de monteur moeten overlaten?

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/e1cg5nxmj/IMG_20170401_112941.jpgsubir fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Het risico is voor jezelf. Mijn modem kon er gewoon afgehaald/geschoven worden, linkje/tussenstukje ertussen en voila. Glas was aangesloten :)

Je moet er wel opletten dat je de glasvezelkabel niet aanraakt aan het puntje, of vies maakt. Tevens zeiden ze dat ze nog wel eens willen breken, maar dat moet je in mijn optiek aardig lomp tekeer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:30
Alexji schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:22:
[...]
Ik heb net gebeld met de klantenservice en m'n abonnement verhoogd naar 500mbit. Zou geen downtime moeten opleveren (behalve bij het moment van switchen even). Ben benieuwd wat ik er van haal :)
Snelheid is al doorgevoerd, blijft hier ook hangen op 470 down, 450 up. Bekabeld. Neem alleen internet af en gebruik de door Vodafone geleverde apparatuur. Lig er niet wakker van en het zal vast binnen de normen vallen maar ik ben dan meer van de "under-promise, over-deliver".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-11-2018
Hallo mensen,

Nu lees ik hier allemaal technische verhalen, maar ik hoop dat iemand mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen hoe ik dit kan oplossen;

Ik heb nu internet van Ziggo 150mb met een eigen router (Netgear Nighthawk r7000)
- Bij de tv meubel (wil graag alles bekabeld hebben aangesloten) een TP-Link 8port Gigabit switch
met bekabeling naar de TV, Playstation 4, Raspberry, Surround Set

Aangezien in mijn nieuwe woning een Glasvezel aansluiting is, ben ik overgestapt naar T-Mobile 100Mbps (twijfel nog over de 500Mbps)

De router van T-Mobile heeft 4 ethernet poorten waarvan er 2 voor de IPTV zijn (wat ik heb begrepen). Nu loopt er al 1 Ethernet kabel vanaf de meterkast naar de plek toe waar de tv meubel komt te staan. Dit zou dan de kabel moeten zijn die in de speciale IPTV poort zou komen, kan deze kabel in een switch komen te staan bij de tv meubel? Of kan deze kabel niet voor internet gebruikt worden?

Ik had ook wat gelezen over "flex" poorten, dus een poort die voor zowel IPTV als internet gebruikt kan worden, welke dus in een switch zou kunnen voor En zowel TV als voor andere apparaten bekabeld aan te sluiten.

Hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven of een andere idee heeft.

P.S Het liefst wil ik mijn Nighthawk niet meer gebruiken als extra router, hooguit als Repeater voor op zolder.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:06
Alexji schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:43:
[...]

Snelheid is al doorgevoerd, blijft hier ook hangen op 470 down, 450 up. Bekabeld. Neem alleen internet af en gebruik de door Vodafone geleverde apparatuur. Lig er niet wakker van en het zal vast binnen de normen vallen maar ik ben dan meer van de "under-promise, over-deliver".
Het kan wel;

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6183579553.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6183572046.png
Ik denk dat het eraan ligt op de manier hoe ze het snelheidsprofiel toepassen, dit is op hun eigen apparatuur in Dordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thebenjamin schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:21:
Hallo mensen,

Nu lees ik hier allemaal technische verhalen, maar ik hoop dat iemand mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen hoe ik dit kan oplossen;

Ik heb nu internet van Ziggo 150mb met een eigen router (Netgear Nighthawk r7000)
- Bij de tv meubel (wil graag alles bekabeld hebben aangesloten) een TP-Link 8port Gigabit switch
met bekabeling naar de TV, Playstation 4, Raspberry, Surround Set

Aangezien in mijn nieuwe woning een Glasvezel aansluiting is, ben ik overgestapt naar T-Mobile 100Mbps (twijfel nog over de 500Mbps)

De router van T-Mobile heeft 4 ethernet poorten waarvan er 2 voor de IPTV zijn (wat ik heb begrepen). Nu loopt er al 1 Ethernet kabel vanaf de meterkast naar de plek toe waar de tv meubel komt te staan. Dit zou dan de kabel moeten zijn die in de speciale IPTV poort zou komen, kan deze kabel in een switch komen te staan bij de tv meubel? Of kan deze kabel niet voor internet gebruikt worden?

Ik had ook wat gelezen over "flex" poorten, dus een poort die voor zowel IPTV als internet gebruikt kan worden, welke dus in een switch zou kunnen voor En zowel TV als voor andere apparaten bekabeld aan te sluiten.

Hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven of een andere idee heeft.

P.S Het liefst wil ik mijn Nighthawk niet meer gebruiken als extra router, hooguit als Repeater voor op zolder.

Alvast bedankt!
Flexpoorten is een KPN term en zie je ook alleen bij KPN/Telfort. Verder heb je prima begrepen wat dat inhoudt.

Bij T-Mobile bestaat dat dus nog niet. De kabel die je noemt kan alleen voor je TV decoder gebruikt worden en niet voor internet met een switch of zo.

Dus in jouw geval een tweede kabel trekken vanaf de Internetpoort van de T-Mobile router voor alle apparaten die je noemt. Op die kabel kan wel een switch zolang je er alleen maar internet voor nodig hebt. TV decoder op aparte kabel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
Barre73 schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:32:
[...]

Flexpoorten is een KPN term en zie je ook alleen bij KPN/Telfort. Verder heb je prima begrepen wat dat inhoudt.

Bij T-Mobile bestaat dat dus nog niet. De kabel die je noemt kan alleen voor je TV decoder gebruikt worden en niet voor internet met een switch of zo.

Dus in jouw geval een tweede kabel trekken vanaf de Internetpoort van de T-Mobile router voor alle apparaten die je noemt. Op die kabel kan wel een switch zolang je er alleen maar internet voor nodig hebt. TV decoder op aparte kabel.
Dankjewel voor je reactie.

Hier was ik dus al bang voor, duidelijk verhaal wat je schetst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:08
Buiten een tweede kabel trekken zijn er nog twee andere mogelijkheden: gebruik twee managed switches en trunk internet en IPTV over een kabel, of splits de kabel in twee keer twee paar voor 2 keer 100Mbps (eventueel met een kant-en-klaar oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
hcQd schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:37:
Buiten een tweede kabel trekken zijn er nog twee andere mogelijkheden: gebruik twee managed switches en trunk internet en IPTV over een kabel, of splits de kabel in twee keer twee paar voor 2 keer 100Mbps (eventueel met een kant-en-klaar oplossing).
Ok dit klinkt interessant! :) Maar, nu in Jip en Janneke taal? 8)7

Als ik het goed heb gezien:

Die UTP Optimizer werkt dus zo;
In de meterkast stop ik dus 2 kabels vanuit de router in deze splitter.
1e kabel voor IPTV
2e kabel voor internet

Deze splitter maakt van deze 2 kabels 1 kabel.

Bij de TV meubel komt dus 1 kabel binnen die ik ook weer op de splitter aan sluit,
1e kabel in de TV
2e kabel in een switch om gebruik te kunnen maken van internet.

Heb ik het goed begrepen?

[ Voor 31% gewijzigd door thebenjamin op 02-04-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
thebenjamin schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:52:
[...]

Ok dit klinkt interessant! :) Maar, nu in Jip en Janneke taal? 8)7

Als ik het goed heb gezien:

Die UTP Optimizer werkt dus zo;
In de meterkast stop ik dus 2 kabels vanuit de router in deze splitter.
1e kabel voor IPTV
2e kabel voor internet

Deze splitter maakt van deze 2 kabels 1 kabel.

Bij de TV meubel komt dus 1 kabel binnen die ik ook weer op de splitter aan sluit,
1e kabel in de TV
2e kabel in een switch om gebruik te kunnen maken van internet.

Heb ik het goed begrepen?
Dat klopt let wel op dat de verbinding max 100 mb per kabel word.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
Dembar schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:30:
[...]

Dat klopt let wel op dat de verbinding max 100 mb per kabel word.
Bedankt voor de info!

Ga denk ik maar werken met switches en hang naast de router van T-mobile mijn Nighthawk. Gebruik dan de2 poorten van Tmobile voor IPTV en de rest via mijn eigen router en switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 11:13

jeka

Support your local club.

F-Tim schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:38:
[...]

Cool! Dan ben ik héél benieuwd wat jij gedaan hebt :)
Sorry nog geen tijd voor gehad. Ik hoop vanavond.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

firewall {
all-ping enable
broadcast-ping disable
ipv6-receive-redirects disable
ipv6-src-route disable
ip-src-route disable
log-martians enable
name WAN_IN {
default-action drop
description "WAN to Internal"
enable-default-log
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
log enable
protocol all
state {
established enable
invalid disable
new disable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
log enable
protocol all
state {
established disable
invalid enable
new disable
related disable
}
}
}
name WAN_LOCAL {
default-action drop
description "WAN to router"
enable-default-log
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
log disable
protocol all
state {
established enable
invalid disable
new disable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
log disable
protocol all
state {
established disable
invalid enable
new disable
related disable
}
}
}
receive-redirects disable
send-redirects enable
source-validation disable
syn-cookies enable
}
interfaces {
bridge br0 {
aging 300
bridged-conntrack disable
hello-time 2
max-age 20
priority 32768
promiscuous disable
stp false
}
ethernet eth0 {
bridge-group {
}
duplex auto
speed auto
vif 100 {
description MGT
mtu 1500
}
vif 300 {
address dhcp
description Internet
firewall {
in {
name WAN_IN
}
local {
name WAN_LOCAL
}
}
}
vif 640 {
bridge-group {
bridge br0
}
description IPTV
}
}
ethernet eth1 {
address 192.168.1.1/24
description Local
duplex auto
speed auto
}
ethernet eth2 {
bridge-group {
bridge br0
}
description IPTV
duplex auto
speed auto
vif 640 {
bridge-group {
}
description IPTV
}
}
loopback lo {
}
}
protocols {
igmp-proxy {
interface eth0 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role upstream
threshold 1
}
interface eth2 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role downstream
threshold 1
}
}
}
service {
dhcp-server {
disabled false
hostfile-update disable
shared-network-name LAN1 {
authoritative enable
subnet 192.168.1.0/24 {
default-router 192.168.1.1
dns-server 8.8.8.8
dns-server 8.8.4.4
lease 86400
start 192.168.1.38 {
stop 192.168.1.243

}
}
shared-network-name LAN2 {
authoritative enable
subnet 192.168.2.0/24 {
default-router 192.168.2.1
dns-server 192.168.2.1
lease 86400
start 192.168.2.38 {
stop 192.168.2.243
}
}
}
use-dnsmasq disable
}
dns {
forwarding {
cache-size 150
listen-on eth1
listen-on eth2
}
}
gui {
http-port 80
https-port 443
older-ciphers enable
}
nat {
rule 5010 {
description "masquerade for WAN"
log disable
outbound-interface eth0.300
protocol all
type masquerade
}
rule 5011 {
description "mascarade iptv"
log disable
outbound-interface eth0.640
type masquerade
}
}
ssh {
port 22
protocol-version v2
}
}
system {
host-name ubnt
login {
user ubnt {
authentication {
encrypted-password ****************
}
level admin
}
}
ntp {
server 0.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 1.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 2.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 3.ubnt.pool.ntp.org {
}
}
offload {
hwnat disable
ipv4 {
forwarding enable
pppoe enable
vlan enable
}
}
syslog {
global {
facility all {
level notice
}
facility protocols {
level debug
}
}
}
time-zone UTC
traffic-analysis {
dpi enable
export enable
Dit is hoe het nu staat. Ik moet nog even een keer wat aanpassingen maken maar voor nu werkt het.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de T-mobile anywhere app? Toen het nog Vodafone was regelmatig dat de stream stil viel, maar nu wil de App in het geheel vaak niet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:21

OmeJoyo

This is me

Bij mij net zo goed/slecht als voorheen. Dus sommige dagen prima, ander waardeloos.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:20

pinda powerrr

Slow down...

Toevallig zondag nog gebruikt, terwijl ik in de stad liep met vrouw en kids, gelijk Ajax-Feyenoord kijken. Zonder​ stotteren, problemen ofzo.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
F-Tim schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:38:
[...]

Cool! Dan ben ik héél benieuwd wat jij gedaan hebt :)
Is het jou inmiddels al gelukt? Ik loop tegen exact de zelfde problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 12:20
Heb nogmaals het vodafone topic doorgespit en dit topic maar kan het niet vinden. Maak op dit moment gebruik van de tp-link converter in combinatie met een asus router (dit was geloof ik de post van Bartsmit). Ik ben nu aan het kijken om over te stappen naar pfSense om meer controle te kunnen krijgen over de firewall etc. Iemand die dit werkend heeft net zoals op een asus router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Pepper92 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:25:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de T-mobile anywhere app? Toen het nog Vodafone was regelmatig dat de stream stil viel, maar nu wil de App in het geheel vaak niet laden.
Ben er inmiddels achter dat het aan de internetverbinding ligt. Toch vreemd: in de woonkamer (8 meter van de meterkast) geen enkel probleem, in de slaapkamer (4 meter van de meterkast) laadt het niet. Misschien buren met een nieuw WiFi netwerk? Heb maar een 5ghz router besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
BlackRageNL schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:19:
[...]

Is het jou inmiddels al gelukt? Ik loop tegen exact de zelfde problemen aan.
Ik ga eind volgende week eens proberen met de config van Jeka! Dan laat ik het even weten
jeka schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:02:
[...]

Dit is hoe het nu staat. Ik moet nog even een keer wat aanpassingen maken maar voor nu werkt het.
Thanks mate! :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 15:16
Zit op dit moment bij Telfort (glasvezel) en wordt gek van het slechte internet en de slechte wifi, zit er over na te denken om naar T-Mobile over te stappen maar omdat ze net van brand veranderde (Vodafone>T-Mobile) leek het me het beste om nog even te wachten.
Nu zijn we een paar weken/maanden verder en vroeg me af of dit al het moment was om over te stappen of het nog steeds beter is om even te wachten i.v.m. problemen die komen met de brand switch.
Hoor graag jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 15:21
Pepper92 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:21:
[...]

Ben er inmiddels achter dat het aan de internetverbinding ligt. Toch vreemd: in de woonkamer (8 meter van de meterkast) geen enkel probleem, in de slaapkamer (4 meter van de meterkast) laadt het niet. Misschien buren met een nieuw WiFi netwerk? Heb maar een 5ghz router besteld.
Toevallig een spiegel hangen, spiegels doen erg rare dingen met wifi signalen, vaak achter een spiegel totaal geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twinqore schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:55:
Zit op dit moment bij Telfort (glasvezel) en wordt gek van het slechte internet en de slechte wifi, zit er over na te denken om naar T-Mobile over te stappen maar omdat ze net van brand veranderde (Vodafone>T-Mobile) leek het me het beste om nog even te wachten.
Nu zijn we een paar weken/maanden verder en vroeg me af of dit al het moment was om over te stappen of het nog steeds beter is om even te wachten i.v.m. problemen die komen met de brand switch.
Als de WiFi slecht is bij Telfort zal dat bij T-Mobile niet beter worden hoor. Kan net zo goed aan je eigen huis liggen en daarbij: de router van T-Mobile staat ook niet bepaald bekend om de goeie prestaties.
En haal je slecht internet en slechte WiFi niet door elkaar nu? Werkt het internet ook slecht als het bedraad op een computer is aangesloten?

-edit- reageerde op verkeerde post :-)

[ Voor 47% gewijzigd door Barre73 op 10-04-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Barre73 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:51:
@Pepper92 Als de WiFi slecht is bij Telfort zal dat bij T-Mobile
@twinqore bedoel je?

@MichelJ er zit er wel een badkamer met spiegel tussen, dus wie weet. Verder ook gek: probleem eigenlijk alleen op IPad Air, niet op laptop, telefoon of IPad mini. Maar op andere plekken in huis met IPad air geen probleem.

Heb even gestoeid met de WiFi banden, probleem lijkt nu opgelost door band 1 te kiezen. Denk dus toch dat andere WiFi signaal de stoorzender was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dit weekend bij iemand geweest met nog de Amino A140 stb en de huidige firmware werkt daar echt tien keer zo goed op als op de Entone 8)7 . Gewoon geen last van vertraging in de menu's en gidsen waar dit bij de Entone (duidelijk) merkbaar is. Zo goed heeft die van Vodafone nooit gewerkt toen ik de Amino nog had, echt verbazingwekkend soepel tegenwoordig ... (was alleen wel weer wennen aan de afstandsbediening O-) )
Echt onbegrijpelijk wat ze daar allemaal uitspoken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21

JB

Cédric roelt!

Mensen ervaring/tips met omzetten abbo van 1 jaar wanneer de 1e 6 maanden om zijn :? De extra korting is dan afgelopen namelijk. Is nog een Vodafone abbo ivm overname.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb sinds een tijdje dat ik vanaf mijn thuisnetwerk geen contact meer kan maken met mijn werk VPN via Cisco AnyConnect.
Als ik tether via mijn telefoon werkt het wel. Iemand een idee waar ik dit in moet zoeken?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Alexji schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:43:
[...]

Alles is bij mij nu naar behoren aangesloten (op KPN WBA) en haal met een 100 mbit abonnement 90-95 mbit. Lijkt dus op dat ze niet voor overhead compenseren op WBA en op eigen netwerk wel een 20% marge inboeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

JB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:00:
Mensen ervaring/tips met omzetten abbo van 1 jaar wanneer de 1e 6 maanden om zijn :? De extra korting is dan afgelopen namelijk. Is nog een Vodafone abbo ivm overname.
Wat wil je precies weten?

Nadat de zes maanden met korting waren verstreken wilde ik telefonie en televisie, die ik enkel had genomen voor de pakketkorting, van mijn abonnement laten verwijderen - maar die opzegging viel precies tijdens de overgang naar T-Mobile, dus dat is uiteraard misgegaan, waardoor ik ineens een factuur van meer dan € 50 kreeg in plaats van de verwachte € 35 voor enkel de 100/100 Mbit Internetaansluiting.

Dat was na één telefoontje gelukkig opgelost. Wel kreeg ik daarna een boze brief dat ik mijn tv-tuner nog niet had geretourneerd, maar daar had ik ook nooit een brief noch een retourdoos voor gekregen. Wederom na één belletje opgelost.

Wel heb ik sinds ik op dit adres woon last van af en toe kortstondig wegvallen van de verbinding, wat vooral merkbaar is bij online gamen. Dan lagt het spel voor ongeveer een halve tot wel vijf seconden. Maar voordat ik T-Mobile dan wel Vodafone daar de schuld van wil geven, wil ik eerst lokaal nog wat troubleshooten.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 11-04-2017 16:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je mag volgens mij alles laten vallen behalve internet. Dus tv en/of telefonie eraf om wat goedkoper uit te zijn kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En opnieuw verlengen voor een jaar om dezelfde korting te behouden? Ik heb nu internet en bellen maar wil beide gewoon behouden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:07:
En opnieuw verlengen voor een jaar om dezelfde korting te behouden? Ik heb nu internet en bellen maar wil beide gewoon behouden.
Volgens mij kan je pas na een jaar verlengen maar dat heb ik al een tijdje niet meer gelezen hier. Maar dezelfde korting behouden kan je volgens mij vergeten. Het was altijd 10% korting op internet en een tweede TV decoder gratis. En dat duurde al een frustrerend lange tijd om te introduceren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:22:
[...]

Volgens mij kan je pas na een jaar verlengen maar dat heb ik al een tijdje niet meer gelezen hier. Maar dezelfde korting behouden kan je volgens mij vergeten. Het was altijd 10% korting op internet en een tweede TV decoder gratis. En dat duurde al een frustrerend lange tijd om te introduceren)
Hmm dan moet ik nog eens goed naar die pakketten kijken. Ik heb nu 100/100 plus bellen met 8 euro korting dus ik val straks terug naar 42,50 per maand zonder korting :(

Is overigens nog steeds niet duur tov een Alles in 1 Complete van Ziggo met 150/15 (59,95 per maand).

Ik betaal straks 42,50 voor 100/100 plus bellen en 18,70 voor alleen TV van Ziggo (61,20 per maand)

TV blijft bij Ziggo omdat ik geen decoder wil

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 11-04-2017 20:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoezo wil je geen decoder dan? Zo een klein ding voor interactieve tv en betere beeldkwaliteit voor minder geld (15 euro vs 18,70 euro) is het imho waard. :)
CodeCaster schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:33:
[...]

Wat wil je precies weten?

Nadat de zes maanden met korting waren verstreken wilde ik telefonie en televisie, die ik enkel had genomen voor de pakketkorting, van mijn abonnement laten verwijderen - maar die opzegging viel precies tijdens de overgang naar T-Mobile, dus dat is uiteraard misgegaan, waardoor ik ineens een factuur van meer dan € 50 kreeg in plaats van de verwachte € 35 voor enkel de 100/100 Mbit Internetaansluiting.

Dat was na één telefoontje gelukkig opgelost. Wel kreeg ik daarna een boze brief dat ik mijn tv-tuner nog niet had geretourneerd, maar daar had ik ook nooit een brief noch een retourdoos voor gekregen. Wederom na één belletje opgelost.

Wel heb ik sinds ik op dit adres woon last van af en toe kortstondig wegvallen van de verbinding, wat vooral merkbaar is bij online gamen. Dan lagt het spel voor ongeveer een halve tot wel vijf seconden. Maar voordat ik T-Mobile dan wel Vodafone daar de schuld van wil geven, wil ik eerst lokaal nog wat troubleshooten.
Ik hoop dat dat bij mij wel goed gaat, einde van deze maand zou ik telefonie ook kunnen opzeggen als het goed is. :)

Verder tevreden over de overstap naar T Mobile, problemen met radio zenders was ook snel opgelost (enkele zoals Veronica werkten niet meer).

Edit: maar even een chat gestart. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 12-04-2017 08:51 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Joopieboy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:28:
Hoezo wil je geen decoder dan? Zo een klein ding voor interactieve tv en betere beeldkwaliteit voor minder geld (15 euro vs 18,70 euro) is het imho waard. :)

[...]
Omdat ik meerdere tv's aan de muur heb hangen (slaapkamer/keuken). Zodra die klote dingen niet meer nodig zijn, stap ik wellicht over. Tot die tijd smartcards :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/tv.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:20:
[...]

Omdat ik meerdere tv's aan de muur heb hangen (slaapkamer/keuken). Zodra die klote dingen niet meer nodig zijn, stap ik wellicht over. Tot die tijd smartcards :)

[afbeelding]
Ik heb geen T-Mobile maar KPN. De IR bediening van de decoder werkt zo goed dat ik die decoder op z'n zijkant achter op de TV heb kunnen bevestigen terwijl deze tegen de muur hangt. En dan nog gewoon prima kunnen bedienen :-)

Maar ik zou niet durven stellen dat die van T-Mobile ook zo goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De ITV decoder van Vofa werkt tamelijk slecht moet ik eerlijk toegeven, dus ik snap dat wel ergens.
Zou idd mooi zijn als dat ingebouwd kon worden of een andere techniek, dat is dan het enige voordeel van Ziggo. Verder is het gewoon hopelijk ruk. :P

Ik ben iig blij dat ik via EOP toch tv kan krijgen in een hoek van mijn kamer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
twinqore schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:55:
WiFi kun je gewoon zelf oplossen met een eigen access point.
Wat is het probleem met de internetverbinding zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Joopieboy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:28:
Ik hoop dat dat bij mij wel goed gaat, einde van deze maand zou ik telefonie ook kunnen opzeggen als het goed is. :)
Ik heb in januari mijn telefonie opgezegd en dat was met een gesprek via de chat zo geregeld, kreeg binnen enkele minuten er netjes bevestiging van.

Hou er echter wel rekening mee dat er één maand opzegtermijn op je diensten zit, je kan dus beter al opzeggen aan het einde van de 5e maand en dat in laten gaan in het begin van de 7e maand. Ik heb pas opgezegd aan het einde van maand 6, dus ik moest voor maand 7 ook nog betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

rens-br schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:14:
[...]

Ik heb in januari mijn telefonie opgezegd en dat was met een gesprek via de chat zo geregeld, kreeg binnen enkele minuten er netjes bevestiging van.

Hou er echter wel rekening mee dat er één maand opzegtermijn op je diensten zit, je kan dus beter al opzeggen aan het einde van de 5e maand en dat in laten gaan in het begin van de 7e maand. Ik heb pas opgezegd aan het einde van maand 6, dus ik moest voor maand 7 ook nog betalen.
Dan zal ik voor deze maand ook nog moeten betalen, maar het is inmiddels geregeld. Dankjewel iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 20:08
Een mail sturen werkt ook prima, gewoon aangeven dat je per <datum einde 6 maanden> wil opzeggen.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mattie112 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:03:
[...]

Een mail sturen werkt ook prima, gewoon aangeven dat je per <datum einde 6 maanden> wil opzeggen.
Hoe bedoel je? Abbo loopt toch nog gewoon 6 maanden zonder korting? Heb 1 jaar afgesloten. Of bedoel je nu al mailen dat je op wil zeggen voor einde 12 maanden?

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 12-04-2017 11:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
JB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:09:
[...]

Hoe bedoel je? Abbo loopt toch nog gewoon 6 maanden zonder korting? Heb 1 jaar afgesloten. Of bedoel je nu al mailen dat je op wil zeggen voor einde 12 maanden?
Jah ik heb alles-in-1, maar ik kijk geen tv en ik bel nooit dus per <startdatum + 6 maanden> wil ik graag bellen + tv opzeggen. Internet graag behouden, danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
JB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:36:
[...]

Hmm dan moet ik nog eens goed naar die pakketten kijken. Ik heb nu 100/100 plus bellen met 8 euro korting dus ik val straks terug naar 42,50 per maand zonder korting :(

Is overigens nog steeds niet duur tov een Alles in 1 Complete van Ziggo met 150/15 (59,95 per maand).

Ik betaal straks 42,50 voor 100/100 plus bellen en 18,70 voor alleen TV van Ziggo (61,20 per maand)

TV blijft bij Ziggo omdat ik geen decoder wil
Wel een goed idee om bij ziggo te blijven voor alleen tv. Kun je voor die €18,70 ook CI+-kaarten krijgen? Ik zit nu voor alles-in-1 bij Ziggo met CI+, maar ga binnenkort verhuizen naar een huis waar een glasvezelaansluiting is. Zou het liefst overstappen op glasvezel, maar wil ook per se geen decoder omdat ik mijn tv's net zo heb opgehangen als jij (met een Apple TV erachter).

Mijn initiële idee was om te gaan voor Knippr op de Apple TV. Ziggo voor alleen tv zou nog best een alternatief kunnen zijn.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Arthur schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:45:
[...]
Wel een goed idee om bij ziggo te blijven voor alleen tv. Kun je voor die €18,70 ook CI+-kaarten krijgen? Ik zit nu voor alles-in-1 bij Ziggo met CI+, maar ga binnenkort verhuizen naar een huis waar een glasvezelaansluiting is. Zou het liefst overstappen op glasvezel, maar wil ook per se geen decoder omdat ik mijn tv's net zo heb opgehangen als jij (met een Apple TV erachter).

Mijn initiële idee was om te gaan voor Knippr op de Apple TV. Ziggo voor alleen tv zou nog best een alternatief kunnen zijn.
€18,70 is natuurlijk alleen het basis dvb-c pakket (gelijk aan analoog) met 4(iirc?) HD zenders (NPO 1-3 + Ziggo Sport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Arthur schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:45:
[...]

Check inderdaad even hoe dat tegenwoordig zit, maar lijkt me prima mogelijk. Zo te zien ben je ook al even klant :)
apis29 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:58:
[...]

€18,70 is natuurlijk alleen het basis dvb-c pakket (gelijk aan analoog) met 4(iirc?) HD zenders (NPO 1-3 + Ziggo Sport)
Nee :? Ik ben al heel lang klant en heb alles HD. Toentertijd mijn alles in 1 om laten zetten naar alleen TV met behoud van 5 smartcards.

[ Voor 62% gewijzigd door JB op 13-04-2017 08:17 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
Ik heb een aantal maanden last van een hele trage en soms vastlopende TV-box. Het is begonnen onder Vodafone, maar het is nu nog steeds aanwezig. Ik heb al een paar keer gebeld en nu is het eindelijk doorgezet naar de technische dienst.

Maar er werd ook verteld dat er ook al een paar maanden een bekend probleem was met trage TV-boxen, hebben meer mensen hier last van? Bij mij laadt de TV-gids vaak niet en is het menu echt extreem traag (10-20 seconden wachten op reactie op de afstandsbediening, dus ondoenlijk). Reset helpt wel, maar tijdelijk. Hopelijk krijg ik gewoon een nieuw kastje, maar voorlopig nog niks gehoord van de technische dienst (ik ben wel gebeld door onbekend nummer, maar kon niet opnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@kepler, ik kan mij niet vinden in jou verhaal. Ik ben zelf nu ruim 6 maanden klant en de TV-box werkt hier prima. De TV-gids laadt in +/- één seconden en het 'zappen' duurt ook ongeveer 1 / 2 seconden, verder doet ook de afstandsbediening gewoon wat die moet doen. Ik neem aan dat je de batterijen van het ding al een keer hebt vervangen?

Overigens hoor ik meer mensen klagen over de traagheid van het ding, maar ik heb er eigenlijk geen klachten over, misschien ook omdat ik geen vergelijk heb. Hiervoor heb ik altijd analoog gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ik heb het vandeweek ook al in een ander topic gepost, ik heb geen problemen met een trage ontvanger. Sterker nog ik ervaar hem, zeker na de laatste update, aanzienljk beter dan de KPN boxen die ik hiervoor had of die nu bij mijn ouders staan. Wellicht maakt het uit in wat voor gebied je zit?

Het enige wat wel eens raar doet is als je opnamens wist dat ze toch ineens gaan opnemen, soms maakt ie er dan opnames van tot wel 28 uur :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
rens-br schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:18:
@kepler, ik kan mij niet vinden in jou verhaal. Ik ben zelf nu ruim 6 maanden klant en de TV-box werkt hier prima. De TV-gids laadt in +/- één seconden en het 'zappen' duurt ook ongeveer 1 / 2 seconden, verder doet ook de afstandsbediening gewoon wat die moet doen. Ik neem aan dat je de batterijen van het ding al een keer hebt vervangen?

Overigens hoor ik meer mensen klagen over de traagheid van het ding, maar ik heb er eigenlijk geen klachten over, misschien ook omdat ik geen vergelijk heb. Hiervoor heb ik altijd analoog gekeken.
Het ligt volgens mij niet aan de AB, want na een reset werkt het weer prima (voor even). Hij laadt ook de TV-gids dus niet helemaal in, wel het huidige programma maar niet de volgende programma's. Maar ik zalvoor de batterijen even vervangen.

Hij heeft het 2 jaar meer dan prima gedaan, maar sinds december is het problematisch. Volgens mij valt het ook samen met die update die toen is doorgevoerd? Het TV-kijken zelf is prima, daar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
kepler schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:36:
Het ligt volgens mij niet aan de AB, want na een reset werkt het weer prima (voor even). Hij laadt ook de TV-gids dus niet helemaal in, wel het huidige programma maar niet de volgende programma's. Maar ik zalvoor de batterijen even vervangen.
Nee, dan kan je de AB eigenlijk wel uitsluiten. Verwacht gewoon dat er iets mis gegaan is met een firmware update o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopD
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 09:37
Ook bij mij gaat het oproepen van het menu traag, de tijd wisselt tussen 2@3 seconden tot wel 15 seconden.
Ik heb de Entone -Amulet 515b (met opnemen). Firmware 2.9.3.1-etv-vma-glop.
Verwisselen van de batterijen van de AB hebben niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:18:

Amino of Entone? Zie ook apis29 in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" Nu ik die 6 maanden lees zal het wel een Entone zijn :+
Zappen hier met de basis Entone duurt 3 seconden en voor de gids helemaal geladen is duurt ook 3 seconden ... (door de gids bladeren zullen we het maar niet over hebben O-) ).

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 13-04-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
apis29 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:43:
Nu ik die 6 maanden lees zal het wel een Entone zijn :+
Zappen hier met de basis Entone duurt 3 seconden en voor de gids helemaal geladen is duurt ook 3 seconden
Ik heb de: Entone Kamai 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ja dezelfde hier maar na die recente ervaring met de 'oude' Amino heb ik nog meer spijt dat ik op de Entone's ben overgegaan :D
JB schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:15:
[...]Nee :? Ik ben al heel lang klant en heb alles HD. Toentertijd mijn alles in 1 om laten zetten naar alleen TV met behoud van 5 smartcards.
Hier kan je makkelijk alles zien en die van €18,70 heeft maar 4 HD zenders: https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Klopt, alleen bij het €25 (en hoger) pakket kan je CI kaarten (of een box) aanvragen. Voor €18 heb je geen box nodig, maar helaas dus ook geen HD (op een paar zenders na). Kijk je weinig tv kanje gewoon die van €18 nemen, maar kijk je wat vaker dan is HD toch wel erg lekker :)

Ik heb zelf HD in elk geval, maar ach €35 voda 100/100 + €25 ziggo = €60p/m valt nog best wel mee als je naar alles-in-1 pakketten kijkt.

Toch jammer dat er nog geen tv's zijn die IPtv standaard doen zonder decoder ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Mattie112 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:56:
Helaas zijn die IPtv signalen ook altijd gecodeerd, dus mochten ze hier wel mee komen. Moeten al die tv's ook weer gecertificeerd worden. Daar is echt geen beginnen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

apis29 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:51:
[...]

Hier kan je makkelijk alles zien en die van €18,70 heeft maar 4 HD zenders: https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/
Oke, dus jij beweerd nu dat ik thuis 4 HD zenders heb :? Moet niet gekker worden 8)7 Ik heb gewoon oude voorwaarden omdat ik mijn contract aan heb laten passen toentertijd. Dat het nu zo geldt, zal best maar @Arthur kan daar wellicht ook een beroep op doen. Geen idee hoe het tegenwoordig werkt als je abbo's aan laat passen.

[ Voor 27% gewijzigd door JB op 13-04-2017 12:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:20

pinda powerrr

Slow down...

Betreft de Entone, hier werkt het prima als het net is opgestart. Als de Entone al een paar uur op dezelfde zender staat en je wil dan de gids oproepen, of zappen naar een andere zender, dan duurt het echt wel een paar seconden voordat er echt wat gebeurt.
Zap je continu door, dan is er niks aan de hand. Het lijkt net of er een cache vol loopt als je te lang op dezelfde zender blijft. Zap je regelmatig, dan blijft alles soepel draaien.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JB schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:04:
[...]
Oke, dus jij beweerd nu dat ik thuis 4 HD zenders heb :? Moet niet gekker worden 8)7
Je mag lezen hoe je het wilt maar als je Arthur gaat verhuizen heb je echt niet meer dan 4 HD zenders. Misschien dat je geactiveerde CI+ modules het daar dan nog doen maar normaal moet je voor de overige HD zenders het Play Start abo hebben.
Volgens mij is er niet eens een all-in-one met alleen het 'Kabel-tv' pakket dus dan heb je al op z'n minst het Play Start pakket ;) (ook wel handig als je erbij vermeld had wat je maandkosten zijn voor tv dan)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 13-04-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mattie112 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:56:
Decoder functionaliteit heb je altijd nodig.. en laat zich lastig standaardiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
rens-br schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:51:
[...]

Nee, dan kan je de AB eigenlijk wel uitsluiten. Verwacht gewoon dat er iets mis gegaan is met een firmware update o.i.d.
Klopt, dat heb ik ook al een paar keer aangegeven bij de klantenservice. Er is een nieuwe firmware opgezet (2x zelfs), maar dat bracht geen verbetering.
pinda powerrr schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:10:
Betreft de Entone, hier werkt het prima als het net is opgestart. Als de Entone al een paar uur op dezelfde zender staat en je wil dan de gids oproepen, of zappen naar een andere zender, dan duurt het echt wel een paar seconden voordat er echt wat gebeurt.
Zap je continu door, dan is er niks aan de hand. Het lijkt net of er een cache vol loopt als je te lang op dezelfde zender blijft. Zap je regelmatig, dan blijft alles soepel draaien.
Paar seconden zou ik nog mee kunnen leven, maar soms duurt het echt 10-20 seconden. Niet alleen bij zappen, maar gewoon in het hele menu. Hij is ook een paar keer echt vastgelopen, de tijd bleef zelfs stil staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

apis29 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:10:
[...]

Je mag lezen hoe je het wilt maar als je Arthur gaat verhuizen heb je echt niet meer dan 4 HD zenders. Misschien dat je geactiveerde CI+ modules het daar dan nog doen maar normaal moet je voor de overige HD zenders het Play Start abo hebben.
Volgens mij is er niet eens een all-in-one met alleen het 'Kabel-tv' pakket dus dan heb je al op z'n minst het Play Start pakket ;)
Ook wel handig als je erbij vermeld dat je specifiek een verhuizing bedoeld ;)
(ook wel handig als je erbij vermeld had wat je maandkosten zijn voor tv dan)
Als nu eens goed terug leest, staat dat allemaal benoemd...

JB in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 13-04-2017 13:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:11:
[...]

Decoder functionaliteit heb je altijd nodig.. en laat zich lastig standaardiseren.
Tsja, het 'kan' wel: weet dat Caiway de standaard kanalen gewoon niet decodeert: alleen als je extra pakketten wilt dan moet je een kastje of kaart hebben, maar op andere tv's werkt digitale tv dan wel gewoon. Ideaal als je het mij vraagt. Helaas helaas woon ik niet meer in Caiway gebied. Wil ook graag van het kastje af; de tuner van mijn tv en afstandsbediening werken prima, dus waarom zo moeilijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Gaan we het nu weer over T-Mobile hebben? Discussie over Ziggo (TV) Pakketten hoort in: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthur
  • Laatst online: 19-08 11:40
JB schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:04:
[...]
Oke, dus jij beweerd nu dat ik thuis 4 HD zenders heb :? Moet niet gekker worden 8)7 Ik heb gewoon oude voorwaarden omdat ik mijn contract aan heb laten passen toentertijd. Dat het nu zo geldt, zal best maar @Arthur kan daar wellicht ook een beroep op doen. Geen idee hoe het tegenwoordig werkt als je abbo's aan laat passen.
Thanks, ik ga ze bellen. Ik ga in ieder geval voor T-Mobile qua internet. Met name de snellere upload lijkt me ideaal voor online backups e.d. :)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Zodra mijn eerste 12 maanden T-mobile er op zitten ga ik weer terug naar KPN. De TV decoder is echt een drama (traag, loopt vast). Tevens is het internet minder snel (450Mbit up/down versus 500/600Mbit voor KPN).

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Zware Unit schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:56:
Tevens is het internet minder snel (450Mbit up/down versus 500/600Mbit voor KPN).
Dat van die decoder is een meningsverschil denk ik. Maar dat jou internet zo 'traag' is klopt in ieder geval niet. (Bijna) iedereen in dit topic haalt meer dan de beloofde snelheid: 20 = 25, 50 = 60, 100 = 120 en 500 = 550/600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 15:21
Zodra mijn eerste 12 maanden T-mobile er op zitten ga ik weer terug naar KPN. De TV decoder is echt een drama (traag, loopt vast). Tevens is het internet minder snel (450Mbit up/down versus 500/600Mbit voor KPN).
Al een factory reset gedaan? Klinkt anders een probleem in het modem. Modem regelt zelf de maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

rens-br schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:23:
[...]

Dat van die decoder is een meningsverschil denk ik. Maar dat jou internet zo 'traag' is klopt in ieder geval niet. (Bijna) iedereen in dit topic haalt meer dan de beloofde snelheid: 20 = 25, 50 = 60, 100 = 120 en 500 = 550/600.
Ik haal 90-95 van de 100. Zit wel op KPN-WBA niet op Vodafone (T-Mobile) apparatuur, denk dat het verschil daar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
knakworst schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:10:
Ik haal 90-95 van de 100. Zit wel op KPN-WBA niet op Vodafone (T-Mobile) apparatuur, denk dat het verschil daar in zit.
Dat zou het wel eens kunnen verklaren inderdaad, ik zit wel op T-Mobile apparatuur. Dit was een test bij mij via wifi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aiIryck60UEWnPReTRY7wbwR/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij download 123, upload 118, ping 5 op eigen T Mobile apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:17
Vannacht onderhoud aan TV (7415).
Ben benieuwd of ik morgenvroeg veranderingen bemerk in de snelheid van de Entone

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:37:
Vannacht onderhoud aan TV (7415).
Ben benieuwd of ik morgenvroeg veranderingen bemerk in de snelheid van de Entone
Hier inderdaad ook:
Beste,

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt TV kijken. Daarom voeren we onderhoud uit op 19 april op onze TV dienst.

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit op woensdag 19 april van 02:00 tot en met 06:00 uur. Gedurende deze tijd kun je een tijdje niet TV kijken. Op je TV zul je een onderhoudsmelding zien vanaf 02:00 uur. Deze melding verdwijnt zodra het onderhoud is afgerond.

Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn
Na het onderhoud moet je soms zelf de Interactieve TV Box nog even opnieuw opstarten, als TV toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Wil je meer weten? Stel je vraag op ons forum.

Team T-Mobile Thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

rens-br schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:43:
[...]

Hier inderdaad ook:

[...]
Hij stond wel nog aan vanochtend na het onderhoud :( Vanmiddag even kijken wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
OmeJoyo schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:49:
Hij stond wel nog aan vanochtend na het onderhoud :( Vanmiddag even kijken wat er veranderd is.
Dat is bij ons ook wel eens gebeurd inderdaad. Was hij wel al klaar met updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

rens-br schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:52:
[...]

Dat is bij ons ook wel eens gebeurd inderdaad. Was hij wel al klaar met updaten?
Ja dat wel, verder niet gekeken, moest naar mijn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:17
Net terug van het werk. Had vanmorgen niet eens gezien dat ie aanstond.

De EPG is stukken snler geworden en het lijkt ook alsof ze het volume bij een aantal kanalen weer hebben verhoogt.

Daarnaast weet ik het niet helemaal zeker, maar zijn de knoppen in het menu weer groter geworden? Instellingen, live en on demand lijken nu echt hel groot

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Voorlopig mis die hier net eerst vastgelopen, dus reset. Daarna wou die het menu niet laden, ook niet na 2 minuten, reset. Dus... Gids is hier aanzienlijk trager geworden, alles werkte goed tot aan vandaag dus :(

Hopelijk wordt het nog weer beter, vannacht nog maar even de spanning eraf en morgen weer proberen. Verder zie ik zo gauw geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tevens is het internet minder snel (450Mbit up/down versus 500/600Mbit voor KPN).
Inmiddels wat meer tests gedaan en haal nu consistent 96 mbit/s met eigen SFP en Asus router. Die lijn doortrekkend zou je 480 moeten halen. Gebruik je ook eigen apparatuur of de draytek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kan geen updates meer installeren op m'n T-Mobile thuis Wi-Fi, daarbuiten wel. Iemand die dit ook heeft?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

@gast Welke updates, windows/android/apple/iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lol. D'uh. iPhone apps updates.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Sinds gisteren het probleem dat alle zenders behalve Nederland 1-3 op zwart stonden. Reset van het kastje heeft het opgelost. Toch veel problemen met 'tmobile thuis (in vergelijking met Vodafone thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
Aloha mensen,

Ik heb misschien een wat rare vraag maar ik hoop dat 1 van jullie mijn een antwoord kan geven.
15 mei stap ik over omdat tmobile iets tekort schiet.

Mijn vraag is eenvoudig.
Per wanneer worden mijn emailaccounts gedeactiveerd van tmobile ??
Ik vraag dit omdat ik nu 2 jaar nadat ik ben weggegaan bij tele 2 nog steeds mail kan lezen via mijn oude accounts :-) ....heb ze nu verwijderd omdat ik nu alle mensen verwittigd heb met het nieuwe emailadres ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 26-09 14:44
Co1967 schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:50:
Aloha mensen,

Ik heb misschien een wat rare vraag maar ik hoop dat 1 van jullie mijn een antwoord kan geven.
15 mei stap ik over omdat tmobile iets tekort schiet.

Mijn vraag is eenvoudig.
Per wanneer worden mijn emailaccounts gedeactiveerd van tmobile ??
Ik vraag dit omdat ik nu 2 jaar nadat ik ben weggegaan bij tele 2 nog steeds mail kan lezen via mijn oude accounts :-) ....heb ze nu verwijderd omdat ik nu alle mensen verwittigd heb met het nieuwe emailadres ;-)
Ik heb mijn oma in augustus over laten stappen en haar mailadres was tot maart actief.
Zelf ben ik vorige maand overgestapt en het T-Mobile mailadres is nog actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Meer mensen problemen met de TV (omgeving Delft)? Krijg zwart beeld: Er heeft zich een fout voorgedaan. Reset helpt tijdelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
robcoenen schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:44:
[...]

Ik heb mijn oma in augustus over laten stappen en haar mailadres was tot maart actief.
Zelf ben ik vorige maand overgestapt en het T-Mobile mailadres is nog actief.
Ok, dank je voor het antwoord.
Ik kan pas aliassen maken bij mijn nieuwe provider maken als de boel geïnstalleerd is.
Hopelijk gaat de overgang goed......normaal liet ik ze altijd een week overlappen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Co1967 schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:16:
[...]

Ok, dank je voor het antwoord.
Ik kan pas aliassen maken bij mijn nieuwe provider maken als de boel geïnstalleerd is.
Hopelijk gaat de overgang goed......normaal liet ik ze altijd een week overlappen :?
Lieve Co,

Maak alsjeblieft email adressen aan die niet van je internetprovider zijn. Bv van Gmail of hotmail/outlook. Dan heb je dit gedoe ook niet meer.

*knip* Het doen van de groeten is niet nodig, zie ook: Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 11:36 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
jeka schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:35:
[...]

Lieve Co,

Maak alsjeblieft email adressen aan die niet van je internetprovider zijn. Bv van Gmail of hotmail/outlook. Dan heb je dit gedoe ook niet meer.

Met vriendelijke groet,
jeka

:>
:+
tnx Jeka voor je antwoord.
Ik heb een gmailaccount 8) ...maar die bevalt me niet goed.
Eerder liet ik het nieuwe provider een week eerder ingaan dan de oude werd opgezegd.
maar als tmobile gewoon een leuk aanbod als verlenging had gedaan was ik niet weggegaan ;w
voor hetzelfde pakket wat ik nu ga krijgen kreeg ik € 5 korting per maand wat dus in totaal €70 nog moest kosten.
Bij de nieuwe provider ga ik € 47.50 betalen ( ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portomonee _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Co1967 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:49:
Ik heb een gmailaccount 8) ...maar die bevalt me niet goed.
Ik ben persoonlijk ook geen fan van Gmail en ik gebruik daarom ook Outlook.com. Maar over het algemeen stel je je e-mail toch alleen maar in via Microsoft Outlook of de mail applicatie op je telefoon en zie je heel de webmail niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik wil een eigen router icm T-Mobile thuis gaan gebruiken, vooral omdat ik 3 TV aansluitingen wil gaan gebruiken en voor twee daarvan internet en TV over 1 UTP kabel moet gaan. Daarnaast is de Draytek Vigor 2131 niet echt stabiel gebleken (vooral de DHCP leases gaan niet altijd goed, waardoor er geen verbinding wordt gerealiseerd over WiFi).

Nu heb ik het volgende uitgezocht:

1x Ubiquiti EdgeRouter X SFP - pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP
3x Ubiquiti Unifi AP AC Pro (gaan gebruik maken van de meegeleverde POE adapters) -
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)

En nog een losse switch omdat ik wat meer poorten nodig heb.

De vragen die ik heb: Als ik twee VLAN's over 1 poort laat lopen, moet ik deze dan aan de andere kant weer splitsen of heb ik daar dan aan een unmanaged switch genoeg om TV en PC aan te sluiten (of alleen een PC of een TV direct zonder switch)?

Wordt de WAN verbinding dmv DHCP of PPPoE met username/password opgezet?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tv en internet signaal zitten beiden op een aparte poort itt kon bv. Iets zegt mij dat dat niet helemaal gaat werken. Wel kun je en gewone switch gebruiken voor je televisie signaal.

O, en poe of eop? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CrashOne schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:49:
Ik wil een eigen router icm T-Mobile thuis gaan gebruiken, vooral omdat ik 3 TV aansluitingen wil gaan gebruiken en voor twee daarvan internet en TV over 1 UTP kabel moet gaan. Daarnaast is de Draytek Vigor 2131 niet echt stabiel gebleken (vooral de DHCP leases gaan niet altijd goed, waardoor er geen verbinding wordt gerealiseerd over WiFi).

Nu heb ik het volgende uitgezocht:

1x Ubiquiti EdgeRouter X SFP - pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP
3x Ubiquiti Unifi AP AC Pro (gaan gebruik maken van de meegeleverde POE adapters) -
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)

En nog een losse switch omdat ik wat meer poorten nodig heb.

De vragen die ik heb: Als ik twee VLAN's over 1 poort laat lopen, moet ik deze dan aan de andere kant weer splitsen of heb ik daar dan aan een unmanaged switch genoeg om TV en PC aan te sluiten (of alleen een PC of een TV direct zonder switch)?

Wordt de WAN verbinding dmv DHCP of PPPoE met username/password opgezet?
Zoek even naar Lord Spud, ook regelmatige Tweaker op dit topic. Hij was 1 van de eersten die Vodafone met een eigen opstelling werkend kreeg. Dus ook met eigen router met SFP module. Hij heeft de handleiding ervoor hier ergens geplaatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Here you go:

LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Overigens geen antwoord op de vragen die je stelt maar wel een manier om eigen apparatuur aan te sluiten.
Pagina: 1 ... 6 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie