[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.345 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:23

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

CrashOne schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:49:
Ik wil een eigen router icm T-Mobile thuis gaan gebruiken, vooral omdat ik 3 TV aansluitingen wil gaan gebruiken en voor twee daarvan internet en TV over 1 UTP kabel moet gaan. Daarnaast is de Draytek Vigor 2131 niet echt stabiel gebleken (vooral de DHCP leases gaan niet altijd goed, waardoor er geen verbinding wordt gerealiseerd over WiFi).

De vragen die ik heb: Als ik twee VLAN's over 1 poort laat lopen, moet ik deze dan aan de andere kant weer splitsen of heb ik daar dan aan een unmanaged switch genoeg om TV en PC aan te sluiten (of alleen een PC of een TV direct zonder switch)?

Wordt de WAN verbinding dmv DHCP of PPPoE met username/password opgezet?
De WAN verbinding wordt dmv DHCP opgezet. (scheelt een hele hoop overhead tov PPPoE dat KPN gebruikt..)

aan de kant van de TV moet je ook een managed switch zetten. zodat je het internet VLAN alleen aan de internetpoort kunt serveren en het TV vlan alleen aan de TV poort (dit moet untagged). Anders snappen ze het niet :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Sinds Vodafone glasvezel overgenomen werd door T-Mobile Thuis glasvezel heb ik af en toe disconnects in games die ik speel. Erg vervelend.
Voorheen had ik er nooit last van.
Heb niets veranderd aan mijn PC oid, dus daar lijkt het me niet aan te liggen.

Heeft iemand anders ook een slechtere connectie sinds de overname door T-Mobile?

Ik heb overigens het 50/50 glasvezel abonnement met de standaard router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Stravincy schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:01:
Heeft iemand anders ook een slechtere connectie sinds de overname door T-Mobile?

Ik heb overigens het 50/50 glasvezel abonnement met de standaard router.
Gaan traceroutes eigenlijk al door het netwerk van T-mobile, of nog steeds via het Vodafone netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:16:
[...]

Gaan traceroutes eigenlijk al door het netwerk van T-mobile, of nog steeds via het Vodafone netwerk?
Ik weet niet eens wat traceroutes zijn eerlijk gezegd :+
Maar als dat nog steeds via het Vodafone netwerk gaat, dan zou alles nog als vanouds moeten zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:16:
[...]

Is dat niet altijd Glasoperator gebleven? Ook toen het Vodafone werd?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Stravincy schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:01:
;w ik! Met enige regelmaat even geen connectie meer. Voorheen nooit problemen gehad. WiFi verbinding lijkt ook te zijn verslechterd, dat laatste kan 'tmobile weinig mee van doen heben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:22:
[...]
Is dat niet altijd Glasoperator gebleven? Ook toen het Vodafone werd?
Het verkeer lijkt nog steeds direct van voormalig Glasoperator/T-mobile Thuis naar Vodafone netwerk te gaan in traceroutes, zonder transit of AMS-IX hops. Zie deze traceroute.

Onderwater zijn er waarschijnlijk meer hops. Ik hoorde via-via dat er (zoals waarschijnlijk de meeste ISP's doen) veel MPLS tunnels gebruikt werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:05

NoUser

For Real ?

Behoorlijk wat zitten doorspitten, maar het is mij nog niet duidelijk of het mogelijk is om je eigen router te gebruiken die geen VLAN's ondersteund ?

In mijn geval zou ik graag een Fritz!Box gebruiken icm met een TP-link MC220L waarbij de Draytec SPF converter wordt overgezet naar de MC220L.

Het eigenlijke doel is om op een simpele manier via VPN verbinding te maken met de Fritz!Box zodat we van buitenaf het telefonie gedeelte kunnen gebruiken alsof we thuis zijn. Sinds de dubbele router configuratie door de overstap naar VF TM lukt dit niet meer.

Wij nemen alleen internet af, geen telefonie of televisie.

[ Voor 7% gewijzigd door NoUser op 30-04-2017 00:32 ]

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:51

aex351

I am the one

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar T-Mobile Thuis. Nu lees ik dat de bijgeleverde router niet in 'bridge' mode geplaatst kan worden. Voor degene die ook nog een eigen router willen gebruiken is dit schijnbaar een probleem, gezien de reacties. Alleen ik lees nauwelijks / zo goed als niet waarom dit dan een probleem is.

In eerste instantie zou ik er vanuit gaan dat ik probleemloos een router achter een router kan plaatsen. DHCP of niet. Eventueel de firewall op eerste router omzeilen door router 2 in de DMZ te plaatsen in router 1.

Wat is nu precies het probleem en wat lukt niet meer? UPnP dat soort zaken die blijven volgens mij gewoon werken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:20

pinda powerrr

Slow down...

aex351 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:36:
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar T-Mobile Thuis. Nu lees ik dat de bijgeleverde router niet in 'bridge' mode geplaatst kan worden. Voor degene die ook nog een eigen router willen gebruiken is dit schijnbaar een probleem, gezien de reacties. Alleen ik lees nauwelijks / zo goed als niet waarom dit dan een probleem is.

In eerste instantie zou ik er vanuit gaan dat ik probleemloos een router achter een router kan plaatsen. DHCP of niet. Eventueel de firewall op eerste router omzeilen door router 2 in de DMZ te plaatsen in router 1.

Wat is nu precies het probleem en wat lukt niet meer? UPnP dat soort zaken die blijven volgens mij gewoon werken.
Ik heb alles prima werkend via idd DMZ. Heb een handleiding uit het vorige topic gevolgd, was een eitje om in te stellen en het werkt precies hetzelfde als met de vorige provider.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
NoUser schreef op zondag 30 april 2017 @ 00:20:
Het eigenlijke doel is om op een simpele manier via VPN verbinding te maken met de Fritz!Box zodat we van buitenaf het telefonie gedeelte kunnen gebruiken alsof we thuis zijn.
Heeft die Fritz!Box nog functie behalve VPN? Want anders kan je eventueel gewoon de ingebouwde VPN server gebruiken in de Draytek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Spannende tijden zijn aangebroken voor de voetbalclubs in de eredivisie. Tijd voor een kadootje!

Om de ontknoping van de competitie goed te kunnen volgen zijn vanaf vandaag tot en met zondag 14 mei FOX 3 en FOX 5 gratis in het basispakket te zien. Je hoeft hier niets voor te doen, wij activeren de zenders voor al onze klanten met een TV abonnement in hun pakket. Na zondag de 14e zullen de zenders vanzelf weer verdwijnen. Check het nu!

#Thuissupporter
https://forum.t-mobile.nl...-fox-sport-zenders-278550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Alleen nog niet in de TV Anywhere app zie ik, weet iemand of dit wel komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
aex351 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:36:Alleen ik lees nauwelijks / zo goed als niet waarom dit dan een probleem is.
Er kunnen allerlei problemen optreden door dergelijke constructies.

Wat voor mij persoonlijk lastig is, is dat mijn router zichzelf met zijn WAN IP adres registreert bij een DDNS service. Als mijn router dan niet op die interface het publiek bereikbare IP adres heeft heb ik dus een probleem.

Zo kan ik nog wel een aantal zaken verzinnen maar die spelen op dit moment voor mij niet. Er zijn voor anderen echter zeker andere goede redenen om geen router achter router te willen.

Eigenlijk zijn overal zijn wel workarounds en/of patches voor te verzinnen maar dat maakt het allemaal onnodig ingewikkeld en veel lastiger en bewerkelijker dan het zou moeten zijn.

Voor al die problemen is een transparant modem van de provider (of jezelf) de meest voor de hand liggende, betrouwbare probleemloze oplossing waardoor alle workarounds en patches helemaal niet meer nodig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ToTheBone op 02-05-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser

NoUser

For Real ?

rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:31:
[...]

Heeft die Fritz!Box nog functie behalve VPN? Want anders kan je eventueel gewoon de ingebouwde VPN server gebruiken in de Draytek.
Er zijn meerdere vaste/VoIP/voicemail nummers In- en uitgaand ingesteld, die configuratie willen we niet kwijt. Het is juist zo prettig om je eigen apparatuur te gebruiken, ook in geval van provider wisseling.
pinda powerrr schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:41:
[...]

Ik heb alles prima werkend via idd DMZ. Heb een handleiding uit het vorige topic gevolgd, was een eitje om in te stellen en het werkt precies hetzelfde als met de vorige provider.
Heb je zo nog de link hiervan ?

[ Voor 27% gewijzigd door NoUser op 02-05-2017 18:22 . Reden: Extra quote ]

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:43:
[...]Alleen nog niet in de TV Anywhere app zie ik, weet iemand of dit wel komt?
Dat zal wel niet lijkt me, zullen ongetwijfeld weer andere rechten mee gemoeid zijn om het streamend te mogen doorgeven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
apis29 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:07:
Dat zal wel niet lijkt me, zullen ongetwijfeld weer andere rechten mee gemoeid zijn om het streamend te mogen doorgeven ...
Verwacht dat inderdaad ook. Maar Fox Sport 1 kan wel bekeken worden via de app, dus daarom vroeg ik het mij af.
NoUser schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:12:
Er zijn meerdere vaste/VoIP/voicemail nummers In- en uitgaand ingesteld, die configuratie willen we niet kwijt. Het is juist zo prettig om je eigen apparatuur te gebruiken, ook in geval van provider wisseling.
Ah dat kan ik mij dan inderdaad wel voorstellen. In de OP staan een aantal linkjes voor het gebruiken van eigen hardware.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

NoUser schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:12:

Heb je zo nog de link hiervan ?
Geen link, maar als je even in het vorige topic kijkt (via de titel van dit topic klik je zo naar de vorige ;) )
Dan even zoeken op DMZ en het is zo gevonden wss.

Overigens betreft DDNS, mijn Synology heeft er geen probleem mee. Ik heb letterlijk mijn router, met alle instellingen zoals ik die bij de vorige provider had, zo er in geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser

NoUser

For Real ?

pinda powerrr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 01:37:
[...]

Geen link, maar als je even in het vorige topic kijkt (via de titel van dit topic klik je zo naar de vorige ;) )
Dan even zoeken op DMZ en het is zo gevonden wss.

Overigens betreft DDNS, mijn Synology heeft er geen probleem mee. Ik heb letterlijk mijn router, met alle instellingen zoals ik die bij de vorige provider had, zo er in geprikt.
Thumbs up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
Ik ga Tmobile thuis opzeggen. Ik heb al sinds begin dit jaar problemen met de TV-ontvanger (extreem traag reageren, niet laden TV-gids, vastlopen), minstens een paar keer week en soms vaker. Een flink aantal keer aan de telefoon gehangen met de klantenservice, firmware update en alles. Maar niks hielp.

Afgelopen vrijdag gebeld dat ik er nu wel echt klaar mee ben, want dit is gewoon niet waar ik voor betaal. Er werd toen gezegd dat ik maandag terug gebeld zou worden en compensatie zou krijgen. Ik ben niet gebeld maandag en net zelf maar gebeld. Uiteindelijke uitkomst:

- Dit is een bekend probleem, maar ze kunnen er niks aan doen. Het ligt niet perse aan de TV-ontvanger, maar kan ook ergens anders aan hun kant liggen...
- Ze hebben geen idee wanneer het opgelost wordt, ze zijn blijkbaar bezig met een leverancier (geen idee waarom)
- Compensatie kan alleen als het probleem opgelost is blijkbaar....

Nou dan niet, ik ben er wel klaar mee. Op zoek naar iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericst
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 18:35
@kepler ik heb helaas ook last van een zeer trage tv gids. Dat tv kastje is zó enorm traag en dan heb ik het nog maar een week in gebruik.
De modem is net zo erg. Wifi is vaak onbeschikbaar: wel in wifi lijst maar kan niet verbinden, zowel op telefoon als laptop. Klantenservice kan er uiteindelijk ook "niets aan doen".
Kortom, ik heb echt spijt dat ik in zee ben gegaan met T-Mobile Thuis. Het abonnement is goedkoop, maar het komt allemaal met een prijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:51

aex351

I am the one

Is de mediabox standaard traag dan? Al is nu natuurlijk een relatief begrip.

Verder dan de vraag omdat ik erachter ben gekomen dat veel aanbieders niet altijd hun zenderoverzicht up to date hebben, is Travel Channel HD beschikbaar?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
ericst schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:34:
@kepler ik heb helaas ook last van een zeer trage tv gids. Dat tv kastje is zó enorm traag en dan heb ik het nog maar een week in gebruik.
De modem is net zo erg. Wifi is vaak onbeschikbaar: wel in wifi lijst maar kan niet verbinden, zowel op telefoon als laptop. Klantenservice kan er uiteindelijk ook "niets aan doen".
Kortom, ik heb echt spijt dat ik in zee ben gegaan met T-Mobile Thuis. Het abonnement is goedkoop, maar het komt allemaal met een prijs :/
Probleem is dat het kastje normaal prima werkt, alleen heeft hij regelmatig kuren. Het is niet alleen de TV-gids, maar gewoon het hele menu wat extreem traag is. De problemen zijn ook niet altijd hetzelfde: soms is het heel traag, soms laadt alleen de TV-gids niet en soms loopt hij helemaal vast. Een reset van het kastje helpt wel, daarna is het weer prima. Ik heb alleen geen zin om continue dat ding te resetten. Wifi had ik ook problemen, maar dat heb ik met een AP opgelost (na tips in dit topic). Het AP kan ook weer gewoon bij een nieuwe provider gebruiken, ik denk dat het ziggo gaat worden. Maar daar is dit topic niet voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door kepler op 04-05-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 15:56
Ik heb links en rechts al wat qua snelheden voorbij zien komen en zie dat - op een enkeling na - eigenlijk iedereen zijn beloofde snelheid wel haalt, soms er boven of anders licht er onder.

Nu heb ik al enige tijd een 500/500 abonnement, maar recente testen (diverse servers/dagen/tijdstippen) laten ongeveer 400/400 zien. 20% minder lijkt me toch vrij fors en niet binnen acceptabele marge te vallen? Iemand hier ervaring mee dus dus advies welke route te bewandelen?

De laatste keer dat ik onder VF weleens een speedtest deed zat ik wel rond de 475 tot (boven) 500.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
@kepler @ericst wij hebben hier thuis sinds begin van het jaar exact deze problemen. De tv box (entone) is slomer en geeft regelmatig zwart beeld. Deze week bijna dagelijks moeten resetten. De WiFi verbinding was altijd perfect, maar valt nu soms weg en is sowieso traag. Met Vodafone was het altijd prima. Ik twijfel ook om over te stappen, maar kon en Ziggo zijn een stuk duurder en heb geen behoefte aan de rompslomp (thuis zijn voor monteur, soms enkele dagen geen internet, etc).

Intetnet bedraad via powerline werkt wel erg goed: misschien met tv over naar knippr, maar dan moet daar wel een apparaat met bedrade aansluiting voor komen dat de App draait.

[ Voor 26% gewijzigd door Pepper92 op 04-05-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Pepper92 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:34:
@kepler @ericst wij hebben hier thuis sinds begin van het jaar exact deze problemen. De tv box (entone) is slomer en geeft regelmatig zwart beeld. Deze week bijna dagelijks moeten resetten. De WiFi verbinding was altijd perfect, maar valt nu soms weg en is sowieso traag. Met Vodafone was het altijd prima. Ik twijfel ook om over te stappen, maar kon en Ziggo zijn een stuk duurder en heb geen behoefte aan de rompslomp (thuis zijn voor monteur, soms enkele dagen geen internet, etc).

Intetnet bedraad via powerline werkt wel erg goed: misschien met tv over naar knippr, maar dan moet daar wel een apparaat met bedrade aansluiting voor komen dat de App draait.
Ik kijk ook Formule 1, dus voor mij zijn de kosten ongeveer gelijk. Morgen maar bellen om over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
De laatste paar dagen belachelijk vaak traag of geen internet met alle apparaten hier in huis, zowel WiFi als bedraad.
Ik hoop dat ze bezig zijn met een oplossing, anders ga ik overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartman
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-08 21:11
Hier precies hetzelfde. Met enige regelmaat bijzonder traag of geen internet. Dacht aanvankelijk dat het wellicht wat te doen had met mijn netwerkswitch, maar na die losgekoppeld te hebben doen de problemen zich nog steeds voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:46

knakworst

Get more sats!

Hier af en toe last van schokkerige beelden. Moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:21

OmeJoyo

This is me

Hier werkt alles zoal het moet, geen problemen. Wat hebben jullie al geprobeerd om het op te lossen, of komen jullie het alleen even melden?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb de entone en router gereset maar dat heeft niet geholpen. Zal binnenkort eens andere netwerkkabel proberen. Hij stottert maar eens in de paar minuten kortstondig dus niet heel dramatisch. Heb een sfp met eigen router dus voordat ik support ga bellen moet ik die weer omwisselen. Internet zit gewoon tegen de maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Heb de router 1 keer helemaal van de stroom afgehaald en een andere keer een "normale" reset gedaan.
Verder heb ik ook niet echt verstand van netwerken/internet eerlijk gezegd.

Maar goed, voorheen met Vodafone liep alles altijd goed en verder heb ik niks veranderd in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stravincy schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:22:
Heb de router 1 keer helemaal van de stroom afgehaald en een andere keer een "normale" reset gedaan.
Verder heb ik ook niet echt verstand van netwerken/internet eerlijk gezegd.

Maar goed, voorheen met Vodafone liep alles altijd goed en verder heb ik niks veranderd in huis.
Hier ook geen problemen (2408). Ja mag aannemen dat T-Mobile niets aan de wijkkasten heeft veranderd en het dus hooguit zou kunnen liggen aan de update van de Entone hoewel ik als enig "probleem" heb dat die retetraag is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:55:
[...]

Hier ook geen problemen (2408). Ja mag aannemen dat T-Mobile niets aan de wijkkasten heeft veranderd en het dus hooguit zou kunnen liggen aan de update van de Entone hoewel ik als enig "probleem" heb dat die retetraag is geworden.
Nee dat is ook het punt. Behalve de branding is er niets veranderd, op een paar Bugfixes na die Vodafone al door zou gaan voeren. Ik heb wel al eens een defect ontvanger gehad, defecte hdd die random freezes ed veroorzaakte. Ik ga binnenkort even een filmpje maken hoelang alles duurt, maar die ga ik ook even maken bij mijn ouders met telfort, dan kunnen we vergelijken :) tenzij iemand anders eerder die tijd heeft natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivm de prijsverhogingen bij KPN overweeg ik over te stappen naar T-Mobile Thuis. Ik begrijp uit "het grote IPv6 topic" echter dat T-Mobile geen IPv6 aanbied - klopt dat nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bij mij (eveneens postcode 2408) heb ik de afgelopen paar dagen best wel last gehad van een klapperende internetverbinding zoals hierboven beschreven. Van enkele seconden alleen geen DNS van T-Mobile (ping 8.8.8.8 werkt wel) tot en met minutenlang geen enkele verbinding, en een modem die ook aangeeft geen WAN-verbinding te hebben.

Dit begon woensdag 3 mei, zo rond 20:45.

Modem resetten verhelpt zo'n probleem uiteraard niet, maar binnen een aantal minuten had ik telkens weer wel verbinding. Als het nu vaker gaat voorkomen of de storingen langer duren, ga ik wel contact met ze opnemen, verder lijkt er weinig anders aan te doen. M'n hardware en kabels zijn gewoon in orde.

Ik neem momenteel alleen internet af, geen televisie.

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 08-05-2017 16:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:41:
Ivm de prijsverhogingen bij KPN overweeg ik over te stappen naar T-Mobile Thuis. Ik begrijp uit "het grote IPv6 topic" echter dat T-Mobile geen IPv6 aanbied - klopt dat nog steeds?
Als ik mij niet vergis krijg ik wel altijd netjes een IPv6 adres toegewezen, maar ik ben momenteel niet thuis dus kan het niet controleren.

Edit: net nog even gecheckt en ik mijn telefoon krijgt netjes een IPv6 adres toegewezen, dus het wordt inmiddels ondersteund.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 08-05-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

CodeCaster schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:55:
Bij mij (eveneens postcode 2408) heb ik de afgelopen paar dagen best wel last gehad van een klapperende internetverbinding zoals hierboven beschreven. Van enkele seconden alleen geen DNS van T-Mobile (ping 8.8.8.8 werkt wel) tot en met minutenlang geen enkele verbinding, en een modem die ook aangeeft geen WAN-verbinding te hebben.

Dit begon woensdag 3 mei, zo rond 20:45.

Modem resetten verhelpt zo'n probleem uiteraard niet, maar binnen een aantal minuten had ik telkens weer wel verbinding. Als het nu vaker gaat voorkomen of de storingen langer duren, ga ik wel contact met ze opnemen, verder lijkt er weinig anders aan te doen. M'n hardware en kabels zijn gewoon in orde.

Ik neem momenteel alleen internet af, geen televisie.
Hier 2404 haha, maar je geeft me wel een ingeving. Mijn eertse 2 DNS-en staan ingesteld op die van Google, als laatste mijn router.

Ik gebruik ook eigen apparatuur op WBA, maar een paar posts terug stond ook iemand die eigen apparatuur heeft en toch problemen. Dus dat zou niet de oplossing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Ik ben aan het overwegen om naar T-Mobile Thuis te gaan, enkel toch wat vragen:

Momenteel heb ik glasvezel internet van KPN, waar de verbinding in de meterkast binnenkomt. Vanaf de meterkast heb ik 1 UTP kabel naar de woonkamer, achter deze UTP kabel heb ik een switch die het internet verdeeld over de TV ontvanger, playstation, raspberry etc.

Is het voor T-Mobile Thuis noodzakelijk om nog een kabel naar de woonkamer te trekken? Ik had in het verleden iets gelezen over dedicated poorten (internet, TV) op de modem, vandaar mijn vraag.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ja is nog steeds zo.

Je hebt 3 keuzes:

- Dus of 2e netwerkkabel bijtrekken
- Bestaande netwerkkabel opslitsen met speciaal stekkertje in 2 stuks. Je hebt dan wel maar max 2x 100mbit ipv 1gbit
- Met 2 managed switchjes aan de gang gaan om via vlans het verkeer te spitsen zodat je bestaande kabel kan blijven gebruiken zoala het nu ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Radjesh schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:30:
Ik ben aan het overwegen om naar T-Mobile Thuis te gaan, enkel toch wat vragen:

Momenteel heb ik glasvezel internet van KPN, waar de verbinding in de meterkast binnenkomt. Vanaf de meterkast heb ik 1 UTP kabel naar de woonkamer, achter deze UTP kabel heb ik een switch die het internet verdeeld over de TV ontvanger, playstation, raspberry etc.

Is het voor T-Mobile Thuis noodzakelijk om nog een kabel naar de woonkamer te trekken? Ik had in het verleden iets gelezen over dedicated poorten (internet, TV) op de modem, vandaar mijn vraag.
Ik heb hier 1 UTP naar de "pc kamer" gaan voor ethernet.
Daarnaast gaat 1 UTP naar de woonkamer waar ik hem in een switch heb zitten voor ethernet op mijn TV, Nintendo Switch, etc.

Dit werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stravincy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:25:
[...]

Ik heb hier 1 UTP naar de "pc kamer" gaan voor ethernet.
Daarnaast gaat 1 UTP naar de woonkamer waar ik hem in een switch heb zitten voor ethernet op mijn TV, Nintendo Switch, etc.

Dit werkt gewoon.
En hoe is de TV decoder aangesloten dan?

Een switch gebruiken kan prima. Je krijgt bij Vodafone ook gewoon een switch als je een derde TV decoder hebt (want maar twee TV poorten op de Draytek).
Maar het kan niet als je op een switch een TV decoder en ethernet-apparaten tegelijk op aan wil sluiten. Uit de poorten van de Draytek komt namelijk ook alleen maar ethernet of multicast TV signaal (afhankelijk van poort, 1, 2,3 of 4).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik neem aan dat @Stravincy met "ethernet op mijn TV" bedoelt dat de tv van internet wordt voorzien voor Smart-TV, niet voor een televisiesignaal.

@Radjesh bedoelt dat tweede, en dat kan inderdaad niet zonder VLAN-ondersteunde switches ertussen, of een extra kabel.

En zojuist om 21:05 en 21:40 viel weer de internetverbinding even weg.

[ Voor 44% gewijzigd door CodeCaster op 09-05-2017 21:42 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:31:
Ik neem aan dat @Stravincy met "ethernet op mijn TV" bedoelt dat de tv van internet wordt voorzien voor Smart-TV, niet voor een televisiesignaal.
Dit dus.
Voor de duidelijkheid; ik heb alleen een internet abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Laatst online: 24-09 18:41
quote: T-Mobile Thuis
Beste Jo0p,

We hebben een aanpassing gedaan aan de datum waarop de abonnementskosten en gebruikskosten per maand worden geïncasseerd en het moment waarop je rekening klaarstaat in My T-Mobile Thuis.

Wat kun je verwachten?
Voorheen werden de T-Mobile Thuis kosten rondom de 20e van de maand geïncasseerd. Vanaf de rekening van deze maand (mei) zullen we deze kosten iedere maand rondom de 27e incasseren.

Ook ontvang je voortaan de e-mail waarin we aangeven dat je rekening klaarstaat in My T-Mobile Thuis wat later, namelijk tussen de 20e en de 26e van de maand.

Wil je meer weten? Stel je vraag op ons forum.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

OmeJoyo schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:59:
[...]

Hier 2404 haha, maar je geeft me wel een ingeving. Mijn eertse 2 DNS-en staan ingesteld op die van Google, als laatste mijn router.

Ik gebruik ook eigen apparatuur op WBA, maar een paar posts terug stond ook iemand die eigen apparatuur heeft en toch problemen. Dus dat zou niet de oplossing moeten zijn.
Toevallig, 2408 hier, laatste paar dagen is het echt waardeloos, en ik heb al langer last van een snelheid van 125mbit ipv de 500mbit. Ze sturen me echt van het kastje naar de muur. Heb je een speedtest opgestuurd, moet je vervolgens een screenshot opsturen inclusief rechtsonder het icoontje dat je bedraad bent verbonden.

Zit heel erg te denken om over te stappen op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:57:
[...]
Edit: net nog even gecheckt en ik mijn telefoon krijgt netjes een IPv6 adres toegewezen, dus het wordt inmiddels ondersteund.
Bedankt! Overstap inmiddels in gang gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
En zojuist wéér tijdelijk zonder internet waardoor ik uit m'n potje Overwatch werd gegooid.
Goed bezig T-Mobile! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Stravincy schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:44:
En zojuist wéér tijdelijk zonder internet waardoor ik uit m'n potje Overwatch werd gegooid.
Goed bezig T-Mobile! |:(
Ach, die ene keer dat het probleem niet bij Blizard zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met IPv6? In de router staat IPv6 aan, maar DHCPv6 uit. Mijn PC krijgt een fe80 IPv6 adres, maar als ik curl naar een server met IPv6 krijg ik:

code:
1
curl: (7) Couldn't connect to server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
IPv6-adressen die beginnen met FE80 zijn link-local, daarmee kom je niet ver. Ik krijg hier ook geen IPv6, maar mogelijk werkt dat alleen als je hun eigen Draytek gebruikt, of misschien alleen via WBA (zit zelf op ODF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:28:
IPv6-adressen die beginnen met FE80 zijn link-local, daarmee kom je niet ver. Ik krijg hier ook geen IPv6, maar mogelijk werkt dat alleen als je hun eigen Draytek gebruikt, of misschien alleen via WBA (zit zelf op ODF).
Ik weet ook wel dat dat een link-local adres is, daarom vermeldde ik het ook. Ik gebruik (helaas) wel hun Draytek. Btw wat zijn WBA en ODF? Maar door het volgende bericht dacht ik dat het wel wordt ondersteund:
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:57:
[...]

Als ik mij niet vergis krijg ik wel altijd netjes een IPv6 adres toegewezen, maar ik ben momenteel niet thuis dus kan het niet controleren.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:40

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:29:
[...]

Ik weet ook wel dat dat een link-local adres is, daarom vermeldde ik het ook. Ik gebruik (helaas) wel hun Draytek. Btw wat zijn WBA en ODF? Maar door het volgende bericht dacht ik dat het wel wordt ondersteund:

[...]
WBA = KPN Wholesale apparatuur
ODF = Eigen T-Mobile apparatuur

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
hcQd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:28:
Daar was ik niet van op de hoogte. Ik gebruik de Draytek en heb ook OPF, maar het is inderdaad een FE80 adres. Excuses :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In voorbereiding van mijn aansluiting:

Momenteel zit ik met KPN glas. Dankzij de "routed IPTV" kan ik met een enkele kabel tussen de meterkast en het TV-meubel de boel van zowel netwerk als IPTV voorzien.

Is dat met T-Mobile Thuis ook mogelijk? of zal ik een extra kabel moeten trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:18:
In voorbereiding van mijn aansluiting:

Momenteel zit ik met KPN glas. Dankzij de "routed IPTV" kan ik met een enkele kabel tussen de meterkast en het TV-meubel de boel van zowel netwerk als IPTV voorzien.

Is dat met T-Mobile Thuis ook mogelijk? of zal ik een extra kabel moeten trekken?
Of een managed switch aan beide kanten, dan kan je met 1 kabel af. Anders nog een kabel trekken voor tv.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peppi_078 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:28:
[...]
Of een managed switch aan beide kanten, dan kan je met 1 kabel af. Anders nog een kabel trekken voor tv.
Dat is inderdaad een goed idee. In de meterkast staat reeds een managed switch. In het TV-meubel een goedkoop access-point met ingebouwde switch - ik zou die kunnen vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 17:16
Als je dan toch bezig bent zou ik een los AP nemen. Wifi van de Draytek is niet zo geweldig. Vooral ook niet omdat dat ding in de meterkast komt te staan/hangen.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
Ik was eigenlijk best tevreden, zeker onder Vodafone. En misschien heeft het niks met die overgang te maken...maar toch. Kopie van mijn reactie op het T-Mobile forum:.
Sinds een aantal dagen ondervind ik problemen met de maximale snelheid van mijn wifi.
Bedraad haal ik de volle snelheid van mijn glasvezel abbo, met wifi lijkt de verbinding ineens gecapped tot 20mbs.
Andere devices, afstand tot het modem, andere kanalen kiezen in het modem of de boel van stroom halen en er weer op maken niet uit. Het lijkt duidelijk een geval van een beperking/begrenzing.
Hmm...hopelijk maar iets tijdelijks, maar ik heb bij andere aanbieders als Chello en Tele2 traffic shaping praktijken meegemaakt (al was dat dan alles, dit is alleen wifi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
Ik heb een iptv storing. Live beeld werkt niet, beeld staat stil. On demand content wordt wel getoond. Reset van de stb of router hielp niet. Regio 8913, leeuwarden. Ik heb een 100mbit glas abonnement. Ben benieuwd of het vanmiddag weer werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door AttiX op 17-05-2017 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Heb 't even voor je gecontroleerd (woon ook in Leeuwarden). Heb 'tzelfde probleem bij NPO 1-3. RTL werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat over wifi, ik ben zo blij ik mijn eigen apparatuur erachter heb hangen. :P Mijn laptop is sneller via wifi dan bedraad (100mbit poort). Best mooi dat ik gewoon bijna 120mbit binnen haal. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Pepper92 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:38:
[...]

Heb 't even voor je gecontroleerd (woon ook in Leeuwarden). Heb 'tzelfde probleem bij NPO 1-3. RTL werkt wel.
Zelfs in TV Anywhere werken ze niet momenteel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2408 Radio 1 t/m 5 stottert. Reset helpt niet. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DarkCh1ld schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:48:
Ik was eigenlijk best tevreden, zeker onder Vodafone. En misschien heeft het niks met die overgang te maken...maar toch. Kopie van mijn reactie op het T-Mobile forum:.
Hier geen problemen draadloos, maar ik heb dan ook een eigen AP opgehangen.

Zijn er bij je in de buurt andere / nieuwe wifi netwerken bijgekomen? Wellicht dat die netwerken nu meer storen dan voorheen, waardoor je een lagere snelheid haalt.

Kan het ophangen van een eigen AP sowieso wel aanraden. Ik kwam met de Draytek niet hoger uit dan 35Mbit (langs het ding), terwijl ik met mijn pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) in mijn hele appartement 120Mbit haal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wBIzPpvt4Y7iPApGG8WCpIdN/medium.png
AttiX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:14:
Ik heb een iptv storing. Live beeld werkt niet, beeld staat stil.
Live TV weet ik niet, maar in de TV Anywhere app wordt op Ned 1, 2 en 3 aangegeven dat de zender tijdelijk niet beschikbaar is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P45lj0gHbyBMnWnJ7QvzlyfK/medium.png

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 16:12
https://forum.t-mobile.nl...-enkele-tv-zenders-279070
Er is inderdaad een storing met IPTV ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

ADSL klant hier. Volledige verbinding weggevallen. Postcodegebied 1951 Velsen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
bazs2000 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:19:
ADSL klant hier. Volledige verbinding weggevallen. Postcodegebied 1951 Velsen.
Hier hetzelfde, maar dan via de glasvezel (50/50) verbinding van tmobile.
Ondertussen alweer opgelost, maar begint wel erg vervelend te worden.

Heb tmobile zelf om opheldering gevraagd.

Edit: We zijn ook niet de enige zo te zien: http://allestoringen.nl/storing/t-mobile

[ Voor 10% gewijzigd door Stravincy op 17-05-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Stravincy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:28:
[...]

Hier 't zelfde probleem. Wegvallende verbinding of packetloss.
T-mobile zegt er wel bekend mee te zijn maar doet er niets concreets mee.. Ik zou verwachten dat je het als provider asap oplost toch? 8)7

Ik ben er klaar mee en heb de verhuizing naar First Class Internet geregeld 8)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Me_dusa schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Hier 't zelfde probleem. Wegvallende verbinding of packetloss.
T-mobile zegt er wel bekend mee te zijn maar doet er niets concreets mee.. Ik zou verwachten dat je het als provider asap oplost toch? 8)7

Ik ben er klaar mee en heb de verhuizing naar First Class Internet geregeld 8)
Ja precies.
Als dit niet binnenkort opgelost word ga ik overstappen.

Met First Class Internet bedoel je XS4All?
Ik zie dat ze op mijn adres ook beschikbaar zijn met mooie snelheden voor gunstige prijzen! :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Stravincy op 17-05-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Stravincy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:48:
[...]

Ja precies.
Als dit niet binnenkort opgelost word ga ik overstappen.

Met First Class Internet bedoel je XS4All?
Ik zie dat ze op mijn adres ook beschikbaar zijn met mooie snelheden voor gunstige prijzen! :*)
The one and only 8)

Prijzen vallen niet tegen op jaarbasis vs de huidige dus een gemakkelijke keuze voor mij ;)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Hier klappert de verbinding de laatste dagen ook steeds vaker, net al die draytek van de prik gehaald maar het blijft gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Maandag overgestapt van KPN Glasvezel naar T-Mobile thuis. Welkom in het land der ellende. Klapperende verbinding... Radio streams vallen uit, websites laden niet etc etc, en dit bijna 1x per uur.
Postcode 2134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Rub147 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:35:
Maandag overgestapt van KPN Glasvezel naar T-Mobile thuis. Welkom in het land der ellende. Klapperende verbinding... Radio streams vallen uit, websites laden niet etc etc, en dit bijna 1x per uur.
Postcode 2134
*knip*. Laat dat voortaan achterwege en maak een TR aan.

* Wifi/Kabel
* Wat heb je al geprobeerd
*Al gebeld met T-Mobile
* Enz.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
OmeJoyo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:18:
[...]

*knip*

* Wifi/Kabel
* Wat heb je al geprobeerd
*Al gebeld met T-Mobile
* Enz.
T-Mobile al op de hoogte gesteld. Interne netwerk sinds verandering van KPN > T-Mobile niet veranderd en monitor het via een PC die bekabeld is en 24/7 aanstaat. :)

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damien
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Sinds enkele weken heb ik een glasvezel verbinding bij T-Mobile. Over het algemeen ben ik vrij te spreken, echter erken ik ook het probleem met een wegvallende verbinding. Nu is het ongeveer een minuut per keer echter merk ik met name in de avonduren dat het vaker voorkomt wat op zich niet vreemd hoeft te zijn aangezien het aantal gebruikers dan ook toeneemt.

Ik heb een bekabelde verbinding. (500/500) volgens de monteur die de snelheid ook heeft gemeten, is dit op zich een keurige snelheid aangezien de 500/500 niet altijd overal exact zo zal zijn ivm contracten met kabelmaatschappijen? Geen idee, ik vind het op zich wel prima.

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6304147075.png

(zal zo nog even een screenshot toevoegen van de snelheden die ik behaal). Het enige wat ik tot dusver geprobeerd heb is tweemaal een reset van mijn router. Dat lijkt te helpen, maar zoals ik al zeg, het lijkt. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ik op dat moment van de dag even geluk heb dat de verbinding niet weg valt.

Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat ik niet volledig zonder verbinding zit. Mijn discord bijvoorbeeld gaat gewoon verder en mensen kunnen mij gewoon verstaan. Echter websites/games (League of Legends) krijgen een volledige timeout. Nu heb ik al de poorten voor desbetreffende games open gezet maar dat schijnt ook geen enkel effect te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Damien op 17-05-2017 13:27 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Damien schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:24:
.........

Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat ik niet volledig zonder verbinding zit. Mijn discord bijvoorbeeld gaat gewoon verder en mensen kunnen mij gewoon verstaan. Echter websites/games (League of Legends) krijgen een volledige timeout. Nu heb ik al de poorten voor desbetreffende games open gezet maar dat schijnt ook geen enkel effect te hebben.
Ik heb precies hetzelfde verschijnsel.
Voorbeeld:
Website bezoek eindigt in een half geladen pagina of ingame pingtimeouts kort maar zeker genoeg voor flinke lag in bijvoorbeeld UT99.

Ping direct hierna naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 of een domeinnaam werkt prima met goede pingtijden.
Webpagina 2x refreshen en het komt weer langzaam op gang en game heeft een paar seconden nodig en loopt dan weer.

Ik heb dit eerder via de coaxkabel, glasvezel of telefoonlijn nog niet mee gemaakt.

Me_dusa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Joopieboy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:56:
Dat over wifi, ik ben zo blij ik mijn eigen apparatuur erachter heb hangen. :P Mijn laptop is sneller via wifi dan bedraad (100mbit poort). Best mooi dat ik gewoon bijna 120mbit binnen haal. :Y
Idem hier, haal draadloos bijna de 500mbit, dus we laten de 100mbit poort op de laptop maar links liggen :P
Zelfs aan de andere kant van het huis haal ik nog steeds 200, wat natuurlijk prima is om mee te surfen :)

Ik moet wel zeggen, dat ik ook nu ineens een klapperende verbinding heb. Het is niet constant, gaat soms een tijd goed. Ik merk het vooral als de kids beginnen te schreeuwen dat Youtube/Netflix het niet doet :+ of als ik Spotify luister via de (bedrade) receiver. Het valt heel even weg en is binnen de minuut wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
pinda powerrr schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:59:
Idem hier, haal draadloos bijna de 500mbit, dus we laten de 100mbit poort op de laptop maar links liggen :P
Wat voor apparatuur gebruik je dan dat je die snelheden draadloos haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Rub147 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:23:
[...]

T-Mobile al op de hoogte gesteld. Interne netwerk sinds verandering van KPN > T-Mobile niet veranderd en monitor het via een PC die bekabeld is en 24/7 aanstaat. :)
Dat is wel mooi balen dan. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid, Ik heb helemaal in het begin een defect modem gehad, maar ze zijn kort daarna overgestapt op andere modems als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Me_dusa schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:41:
[...]

Ik heb precies hetzelfde verschijnsel.
Voorbeeld:
Website bezoek eindigt in een half geladen pagina of ingame pingtimeouts kort maar zeker genoeg voor flinke lag in bijvoorbeeld UT99.

Ping direct hierna naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 of een domeinnaam werkt prima met goede pingtijden.
Webpagina 2x refreshen en het komt weer langzaam op gang en game heeft een paar seconden nodig en loopt dan weer.

Ik heb dit eerder via de coaxkabel, glasvezel of telefoonlijn nog niet mee gemaakt.
Sinds 1 a 2 weken heb ik ook hetzelfde met overwatch en BF1 nu ook een paar keer gehad, af en toe verbreekt de verbinding naar de blizzard app of naar origin en lig je uit de game. Daarna kun je weer gelijk joinen

Teamspeak blijft gewoon doorgaan, net als pings die je hebt lopen laten ook geen onderbreking zien.

3/4 weken weken terug had ik hetzelfde met sommige websites die moeilijk of niet inladen om vervolgens te f5'en en staan ze er gelijk.

Voor de rest geen gekke firewall regels actief oid.

[ Voor 9% gewijzigd door Axelfoley007 op 17-05-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:02:
[...]

Wat voor apparatuur gebruik je dan dat je die snelheden draadloos haalt?
Router is een Netgear R7500
Netwerkkaart in mijn (drie jaar oude) i3 laptop pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Uiteraard haal ik de 400 en hoger snelheden alleen als ik in de buurt ben van de router, maar zoals gezegd, op meerdere meters afstand en een dikke betonnen muur ertussen, geven de speedtests nog steeds 200+ aan.
Voordeeltje misschien, is dat alle buren geen verstand van computers/netwerken hebben, dus allemaal op de 2.4Ghz band zitten. Alles wat op wifi draait hier thuis, staat op de 5Ghz, dat scheelt al een boel! Ik ben letterlijk de enige hier op 5Ghz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Mooie hardware. :) Wel een hoge prijs voor de router zeg.
Voordeeltje misschien, is dat alle buren geen verstand van computers/netwerken hebben, dus allemaal op de 2.4Ghz band zitten. Alles wat op wifi draait hier thuis, staat op de 5Ghz, dat scheelt al een boel! Ik ben letterlijk de enige hier op 5Ghz :9
Dat geluk heb ik hier inderdaad ook :) en dat te bedenken dat ik in een flat woon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:35:
[...]

Mooie hardware. :) Wel een hoge prijs voor de router zeg.

[...]

Dat geluk heb ik hier inderdaad ook :) en dat te bedenken dat ik in een flat woon.
Tja, de vorige router had soms wat moeite met het verkeer wat er overheen kwam, dus toen maar gelijk goed gedaan (achteraf had ik beter de Asus versie hiervan kunnen nemen, ivm updates). Klein gelukje....ik heb de router niet zelf betaald :P vriend van me heeft een backup Synology hier staan voor zijn bedrijf (handig zo'n hoge upload!), dus ik hoefde alleen maar te zeggen welke en hij bestelde wel B) De laptop trekt het wonderbaarlijk nog steeds 8)7
Ik woon ook in een appartement. De meesten zitten bij KPN glas, dus die verzieken elkaar met hun Experiaboxen, die allemaal op hetzelfde kanaal zitten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat mensen dat niet doorhebben of dat automatisch gebeuren gewoon niet werkt is echt bijzonder. :X

Maar laat ze maar lekker tobben... Ik heb zelf de TP Link serie onder de Archer, 3 kanaals. Werkt ook prima en mooie hoge snelheden, en ook best stabiel. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mijn directe buurman is een heel erg aardige man, dus die heb ik geholpen met instellen. Uiteraard precies op andere kanalen gezet, dan die ik gebruik B)
Graag gedaan buurman!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Heb besloten niet op Tmobile te wachten en ben overgestapt naar XS4All.
Ik wilde toch al een tijdje een snellere verbinding, dus dat komt ook meteen goed uit.

Van 50/50, naar 80/80. Meer heb ik niet nodig hier in huis.
Succes verder iedereen hier die problemen heeft met Tmobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
Stravincy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:50:
Heb besloten niet op Tmobile te wachten en ben overgestapt naar XS4All.
Ik wilde toch al een tijdje een snellere verbinding, dus dat komt ook meteen goed uit.

Van 50/50, naar 80/80. Meer heb ik niet nodig hier in huis.
Succes verder iedereen hier die problemen heeft met Tmobile!
Waarom moest je wachten dan?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 10:06
Al weer een jaar klant dus gisteren mijn contract kunnen verlengen. Eerste 6 maanden € 26 en daarna weer € 32,50 voor 50/50 mbit. TM heeft geen eigen apparatuur in de centrale hier.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
DaveD1109 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Waarom moest je wachten dan?
Stravincy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:28:
[...]

Edit: We zijn ook niet de enige zo te zien: http://allestoringen.nl/storing/t-mobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
Hmmm wordt de 29e aangesloten dus hoop dat het goed bevalt!
Mijn schoonouders bevalt het en mijn broer ook.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Ik ben ook een van de Vodafone/T-mobile gebruikers, en ik moet zeggen dat het prima bevalt! Weinig te melden m.b.t. storingen. Natuurlijk komt het wel eens voor, maar zéér gering.

Ik wil graag het volgende delen:

Ik heb de Draytek (nog uit de Vodafone tijdperk) ingesteld op openDNS. Een van de eerste dingen die ik deed na installatie. Ik overweeg nu over te stappen van 100/100 internet only naar 500/500, maar dan moet je wéér activatiekosten betalen, en je krijgt een nieuw modem. Die activatiekosten slaat nergens op, ik ben al klant! Iemand die al is overgestapt van 100/100 naar 500/500?

Ik kan maar beter bellen. Modem installatie moet weer een verplichte afspraak voor gemaakt worden, terwijl dit in mijn geval enkel swappen is.

- activatiekosten voor overstappen van 100/100 naar 500/500
- monteur voor modem swap / installatie internet only.

;(

Voor de rest, niets te klagen over T-mobile. O+

@Damien netjes qua snelheid!

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidXTR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 15:04

AcidXTR

Overal en altijd AcidXTR

Sinds 1 jaar heb ik een abonnement bij T-mobile thuis (voorheen Vodafone). Buiten een defecte lan-poort nergens last van gehad. Daarnaast heb ik nu een snelheid van 580/550. Ik neem echter geen TV af bij T-Mobile dus ik kan daar niks zinnige over zeggen.

Het WiFi signaal van de draytek router is wat bereik betreft redelijk te noemen maar stabiliteit uitstekend. Dat wil zeggen dat de snelheid constant blijft en de verbinding met, bijv. de tv in de woonkamer, nooit wegvalt. De router hangt in de meterkast in de gang.

Tot nu toe heel tevreden. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Nog even een update vanaf mijn kant omtrent de random timeouts die ik had, deze zijn na het posten hier vrijwel verdwenen. Het gaat nu al 3 dagen goed, waar het voorheen elke dag wel raak was. Dus misschien hebben ze het euvel bij T-Mobile gevonden en zijn deze nu ook verleden tijd. Dus sinds 3 dagen ook een zeer tevreden gebruiker, hopelijk blijft het vanaf nu ook zo.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Damien schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:56:
Nog even een update vanaf mijn kant omtrent de random timeouts die ik had, deze zijn na het posten hier vrijwel verdwenen. Het gaat nu al 3 dagen goed, waar het voorheen elke dag wel raak was. Dus misschien hebben ze het euvel bij T-Mobile gevonden en zijn deze nu ook verleden tijd. Dus sinds 3 dagen ook een zeer tevreden gebruiker, hopelijk blijft het vanaf nu ook zo.
Hier ook inmiddels drie dagen geen problemen met de verbinding. Lijkt dan toch opgelost te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: Ineens werkt het na resetten modem. Vaag. Ik laat de post verder staat er info.

Na maanden maar gebruik gemaakt te hebben van 1 tv moest ik van het lieve vrouwtje toch eens een tv ophangen op de slaapkamer.

Zo gezegd, zo gedaan. Dus nu na een halve dag in de warmte op de knietjes kabels trekken, kabels in dozen zoeken, gaten boren, naar de bouwmarkt, nog een keer naar de bouwmarkt (dingen vergeten) naar de mediamarkt (beugel kopen) en alles ophangen is het hardware technisch in orde.

Helaas werkt het allemaal nog niet zo lekker en ik heb jullie hulp nodig.

Mijn netwerk ziet er als volgt uit.

Glasvezel > TP-LINK media converter > Asus RT-66AC

Poort 1+2 = Internet
Poort 3+4 = TV.

In de configuratie ziet dat er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ec9m0Cn.png

en de status op de tv

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SiBg7h2.png (blijft daar op hangen)

Het volgende is getest:

TV 1 + Ontvanger 1 + Poort 4 = Werkt
TV 1 + Ontvanger 2 + Poort 4 = Werkt
TV 2 + Ontvanger 1 + Poort 4 = Werkt
TV 2 + Ontvanger 2 + Poort 4 = Werkt

Alle combinaties + Poort 3 = Werkt niet/
Met andere woorden: TV's, Kabels, Ontvangers = top, Poort 3 config = niet top.

Toch is dit de setup zoals gevonden in het oude Vodafone Glasvezel topic. (direct link).

Wie oh wie helpt me uit de brand en verteld me wat ik fout doe.

Thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Barre73 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:10:
[...]

Het is niet geheel onmogelijk maar wel wat lastiger. Bridge mode kan niet dus je moet de router van Vodafone vervangen voor:
1) Eigen router met glas-SFP module, net als die van Vodafone. Die moet dan wel ook Vlans vanuit de ontvangende kant kunnen splitsen.
OF:
2) Mediaconverter kopen (bijvoorbeeld van TP-Link), en aansluiten op de glasvezelpatchkabel die Vodafone heeft gemonteerd op de aansluiting van Reggefiber.
Vervolgens op die MC je eigen router aansluiten. Die moet dan wel Vlans vanuit de ontvangende kant kunnen splitsen.

En accepteren dat telefonie niet kan op beide manieren omdat je de SIP gegevens niet krijgt. TV en internet kan je wel werkend krijgen op bovenstaande manier.

Edit: aangepast om duidelijk te maken dat het niet allebei moet maar 1 van de 2.
Hmm ik ben niet zo heel erg thuis in netwerken maar zou dit kunnen werken?
https://www.conrad.nl/nl/...7173_pla-995872&WT.srch=1
En dan als router een tp-link archer c7 V2?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
Napsju schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:10:
Al weer een jaar klant dus gisteren mijn contract kunnen verlengen. Eerste 6 maanden € 26 en daarna weer € 32,50 voor 50/50 mbit. TM heeft geen eigen apparatuur in de centrale hier.
Ik heb dezelfde situatie (jaarcontract verlopen, 50/50, 32,50/mnd), maar het beste bod was telefonie erbij afsluiten voor in totaal 28,50 p/mnd voor de eerste 6 mnd, en die dan weer op moeten zeggen na 6 mnd. Dat was voor mij niet interessant genoeg!

Hoe heb jij jouw aanbod voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 10:06
Jo0p schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Ik heb dezelfde situatie (jaarcontract verlopen, 50/50, 32,50/mnd), maar het beste bod was telefonie erbij afsluiten voor in totaal 28,50 p/mnd voor de eerste 6 mnd, en die dan weer op moeten zeggen na 6 mnd. Dat was voor mij niet interessant genoeg!

Hoe heb jij jouw aanbod voor elkaar gekregen?
Gevraagd welk aanbod er was om te verlengen. 20% korting.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
Napsju schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Gevraagd welk aanbod er was om te verlengen. 20% korting.
Toch maf, die willekeur. Moet ik brutaler zijn, op een oneven dag bellen of geld het niet bij t > 20 gr C buiten? ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie