[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:46

knakworst

Get more sats!

DaveD1109 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:18:
[...]

Hmm ik ben niet zo heel erg thuis in netwerken maar zou dit kunnen werken?
https://www.conrad.nl/nl/...7173_pla-995872&WT.srch=1
En dan als router een tp-link archer c7 V2?
Dat werkt bij mij al een tijdje uitstekend. Voorwaarde is wel dat je op een gigabit poort bent aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
knakworst schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:33:
[...]

Dat werkt bij mij al een tijdje uitstekend. Voorwaarde is wel dat je op een gigabit poort bent aangesloten.
Oké! Ik neem aan dat de monteur dit niet wilt instellen en enkel de draytek wil aansluiten?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

DaveD1109 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:40:
[...]

Oké! Ik neem aan dat de monteur dit niet wilt instellen en enkel de draytek wil aansluiten?
Bij mij had de monteur geen flauw idee wat het was. Ik heb de monteur lekker de Draytek laten installeren, daarna heb je het zelf omgewisseld in 3 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
knakworst schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:46:
[...]

Bij mij had de monteur geen flauw idee wat het was. Ik heb de monteur lekker de Draytek laten installeren, daarna heb je het zelf omgewisseld in 3 minuten.
Whahahahahaha!
Ik ga er is mee aan de slag vrijdag!😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik overleg over te stappen van KPN naar T-mobile glasvezel. Topic een beetje gelezen maar kom ik in het land-der-ellende of is het leeuwendeel wel tevreden?

Weet iemand hoeveel Mbps de HD/4k stream voor TV zijn? Met 100+ Mbps glasvezel verwacht ik eigenlijk een 4k stream.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
twixx schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:29:
Ik overleg over te stappen van KPN naar T-mobile glasvezel. Topic een beetje gelezen maar kom ik in het land-der-ellende of is het leeuwendeel wel tevreden?

Weet iemand hoeveel Mbps de HD/4k stream voor TV zijn? Met 100+ Mbps glasvezel verwacht ik eigenlijk een 4k stream.
Ehhh 4K? Er is nog geen 4K tv stream. Netflix moet makkelijk gaan in 4K met 100/100, denk zelfs dat 50/50 daar voldoende voor is.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveD1109 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:37:
[...]

Ehhh 4K? Er is nog geen 4K tv stream. Netflix moet makkelijk gaan in 4K met 100/100, denk zelfs dat 50/50 daar voldoende voor is.
KPN is de enige die 4K TV gaat leveren vanaf 1 juli met maar liefst twee (demo) zenders. Meer zijn er simpelweg niet. De nieuwe 4K-decoder doet wel aan upscaling maar dat is niet echt natuurlijk.
Een 4K tv-stream bij KPN is ca 25 Mbit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:41:
[...]

KPN is de enige die 4K TV gaat leveren vanaf 1 juli met maar liefst twee (demo) zenders. Meer zijn er simpelweg niet. De nieuwe 4K-decoder doet wel aan upscaling maar dat is niet echt natuurlijk.
Dank. KPN was ook diegene die HD kanalen doorgaf met een bitrate van 3 Mbps.
Gelukkig nu met kanaal 661 en verder iets beter (HD over glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Barre73 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:41:
[...]

@Barre73 Ik stelde de vraag niet hè, maar gaf er een antwoord op! :+

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaveD1109 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:34:
[...]

@Barre73 Ik stelde de vraag niet hè, maar gaf er een antwoord op! :+
Weet ik. Ik gaf antwoord op de vraag van Twixx en aanvulling op jouw antwoord (er zijn 2 zenders) in 1 post. Heb de laatste tijd al een paar keer opmerkingen gehad van een mod dat ik geen twee reacties achter elkaar mag plaatsen binnen 24 uur :). Dus dan maar in 1 bericht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twixx schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:34:
[...]

Dank. KPN was ook diegene die HD kanalen doorgaf met een bitrate van 3 Mbps.
Gelukkig nu met kanaal 661 en verder iets beter (HD over glas).
Nu haal je wat door elkaar. KPN HD is altijd rond de 7,2 Mbit geweest. SD rond de 3,6. En HD Glas (de voormalige Glashart streams) 12 tot 13.

Het is waarschijnlijk niet de bedoeling geweest. Maar wil je toch voortaan de wijzig-knop gebruiken? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 22-05-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:53:
[...]

Nu haal je wat door elkaar. KPN HD is altijd rond de 7,2 Mbit geweest. SD rond de 3,6. En HD Glas (de voormalige Glashart streams) 12 tot 13.
Super nuttig. Weet jij of iemand in dit topic de tmobile bitrates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:27

pinda powerrr

Slow down...

Heeft er iemand hier ook last, van een gids die niet gelijk loopt? Of de gids loopt ver voor, of ver achter. Ik heb hier drie decoders, waarvan één met opnamefunctie, allemaal geven ze iets anders weer.
Het is niet een ontzettende ramp tijdens het zappen, maar als je iets wil opnemen, klopt het van geen kant meer.
Heb al de gebruikersinterface gereset, dat heeft in het verleden wel geholpen, maar nu dus niet meer. Je zou zeggen dat zoiets via het netwerk wel gesynct wordt?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Sinds enkele weken wonen we met veel plezier in onze nieuwe woning, met een nieuw aangelegde glasvezelaansluiting. Het 500/500 abo hebben we meeverhuisd naar deze woning, bij de vorige woning haalde ik de gewenste snelheid.

Nu haal ik slechts maximaal 19MB/sec (wat ik zelf zie) en volgens Speedtest.net:

Afbeeldingslocatie: http://uploads.metsander.nl/Speedtest.net_by_Ookla_-_The_Global_Broadband_Speed_Test-20170523-092019.png

Ping schommelt tussen de 20 en 35ms, wat echt te traag is (haalde eerst 1/10 daarvan).

De status van de router geeft het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: http://uploads.metsander.nl/Draytek_status-20170523-092209.png

Alles hierboven is bedraad direct aan de Draytek router gemeten.

Voordat ik contact opneem met de klantenservice, bovenstaande is toch verre van optimaal?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
@CrashOne. Dat klopt inderdaad niet. Afhankelijk van ODF of WBA moet je tussen de 450Mbit en 600Mbit halen. Het lijkt er eerder op dat je gewoon op een verkeerd profiel bent ingeschaald.

Ik ga er even vanuit dat je de test uitvoert met minimaal een Cat5e kabel en een 1Gbit ethernet poort en je dit ook bij meerdere servers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 14:21

OmeJoyo

This is me

CrashOne schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:42:
Sinds enkele weken wonen we met veel plezier in onze nieuwe woning, met een nieuw aangelegde glasvezelaansluiting. Het 500/500 abo hebben we meeverhuisd naar deze woning, bij de vorige woning haalde ik de gewenste snelheid.

Nu haal ik slechts maximaal 19MB/sec (wat ik zelf zie) en volgens Speedtest.net:

[afbeelding]

Ping schommelt tussen de 20 en 35ms, wat echt te traag is (haalde eerst 1/10 daarvan).

De status van de router geeft het volgende aan:

[afbeelding]

Alles hierboven is bedraad direct aan de Draytek router gemeten.

Voordat ik contact opneem met de klantenservice, bovenstaande is toch verre van optimaal?
Gooi even de spanning van je modem voor 5 minuten en probeer het daarna opnieuw. Ben benieuwd of er (groot) verschil is.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

@rens-br Ja, meerdere Speedtest.net servers, verschillende 10000mb.bin bestanden van verschillende servers en Cat5E (lange 3 meter kabel en korte 30cm kabel) op de Gbit poort van de Draytek.

@OmeJoyo Al meerdere keren gedaan :)

Ik ga contact met de klantenservice opnemen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@CrashOne Dan kan ik eigenlijk alleen concluderen dat het probleem bij T-Mobile zit. Waarschijnlijk hebben ze voor jou gewoon het 100Mbit profiel aangezet ipv. 500Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

CrashOne schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:54:
@rens-br Ja, meerdere Speedtest.net servers, verschillende 10000mb.bin bestanden van verschillende servers en Cat5E (lange 3 meter kabel en korte 30cm kabel) op de Gbit poort van de Draytek.

@OmeJoyo Al meerdere keren gedaan :)

Ik ga contact met de klantenservice opnemen, dank!
Je screenshot gaf nog 13 dagen uptime aan, dus vandaar dat ik het even vroeg :)
rens-br had de conclusie al gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

twixx schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:59:
[...]

Super nuttig. Weet jij of iemand in dit topic de tmobile bitrates?
Ik kan alleen zeggen dat Full HD er op een beamer met 2,80 meter doorsnee prima uitziet. Dus ik zou me er geen zorgen over maken, of je nu via glashart of wisper kijkt de kwaliteit is (tegenwoordig) altijd goed.

nieuws: KPN verhoogt bitrate hd-kanalen glasvezelklanten tot 12,75Mbit/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijmenvn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 19:41
Mr.Master schreef op zondag 21 mei 2017 @ 02:35:
Ik ben ook een van de Vodafone/T-mobile gebruikers, en ik moet zeggen dat het prima bevalt! Weinig te melden m.b.t. storingen. Natuurlijk komt het wel eens voor, maar zéér gering.

Ik wil graag het volgende delen:

Ik heb de Draytek (nog uit de Vodafone tijdperk) ingesteld op openDNS. Een van de eerste dingen die ik deed na installatie. Ik overweeg nu over te stappen van 100/100 internet only naar 500/500, maar dan moet je wéér activatiekosten betalen, en je krijgt een nieuw modem. Die activatiekosten slaat nergens op, ik ben al klant! Iemand die al is overgestapt van 100/100 naar 500/500?

Ik kan maar beter bellen. Modem installatie moet weer een verplichte afspraak voor gemaakt worden, terwijl dit in mijn geval enkel swappen is.

- activatiekosten voor overstappen van 100/100 naar 500/500
- monteur voor modem swap / installatie internet only.

;(

Voor de rest, niets te klagen over T-mobile. O+

@Damien netjes qua snelheid!
Zag dat niemand nog hier op gereageerd had, maar ben niet zelf overgestapt van 100/100, maar heb wel al ruim een jaar 500/500 van Vodafone/T-Mobile. En mij bevalt (bijna) alles erg goed. Ik krijg zelfs consistent 600/600 met downloaden en uploaden, dus zit er een erg flexibele cap op de verbinding.

Over dat "bijna" puntje, zijn er hier trouwens mensen die ook last hebben van sporadische packet loss "spikes"? Ik heb regelmatig ongeveer om 1 à 2 uur 3-4 seconden lang dat al mijn packets gewoon niet aankomen, wat toch wel ontzettend vervelend is als je even een online spel speelt.

AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Net best een tijdje contact gehad met de klantenservice. Het zou aan de kabel kunnen liggen (direct 3 verschillende Cat5e kabels getest), het zou aan de poort kunnen liggen (beide poorten met de 3 verschillende kabels getest). Modem is uitgelezen, zou goed moeten zijn (ik betwijfel het).

Speedtest op speedtest.glasoperator.nl uitgevoerd en gemaild, nu wachten op een reactie (volgens de automatische mail kan dat 5 dagen duren...).

In ieder geval blij dat ik eerst de snelheid heb getest voordat ik eigen apparatuur aangesloten heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
knakworst schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Ik kan alleen zeggen dat Full HD er op een beamer met 2,80 meter doorsnee prima uitziet. Dus ik zou me er geen zorgen over maken, of je nu via glashart of wisper kijkt de kwaliteit is (tegenwoordig) altijd goed.

In KPN WBA gebied maakte Vodafone gebruik van de voormalige Glashart streams (dus de ~13 Mbit streams) voor alle HD kanalen (dus niet alleen 1 t/m 10 zoals KPN).
In eigen ODF gebied gaven ze destijds aan dat ze de streams niet verder zouden inperken. Dat is dus ook rond de 13 Mbit aangezien ze zo worden aangeleverd vanuit de Technicolor straat in Hilversum.

Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat dit veranderd is met de overgang naar T-Mobile.

In beide gevallen zeer goed beeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
knakworst schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:46:
[...]

Moest je nog wat instellen om tv te kunnen kijken in de instellingen van de tp-link?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

DaveD1109 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:33:
[...]

Moest je nog wat instellen om tv te kunnen kijken in de instellingen van de tp-link?
Instellen doe je niet op de SFP module, die doet verder niets. Je moet op de router de juiste vlan's instellen voor internet en televisie (300 en 640).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
knakworst schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:24:
[...]

Instellen doe je niet op de SFP module, die doet verder niets. Je moet op de router de juiste vlan's instellen voor internet en televisie (300 en 640).
Oké! Bedankt voor je antwoord!😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Dat is bij t-mobile dan wel matig volgens deze tweet: 8 Mbps. https://twitter.com/tmobi...status/867372041632133122

Ik kijk trouwens bij voorkeur 4k maar dat zit er voor tv content meestal niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Weet iemand hoe je erachter kunt komen of je aangesloten wordt/bent op het WBA of ODF netwerk? Ik ga verhuizen naar een nieuwbouwwijk en ben eigenlijk benieuwd of T-Mobile evengoed in de PoP's aan het werk gaat of alle nieuwe aansluitingen via KPN gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 22:40

vr6-only

Blub Blub

Skylevel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:31:
Weet iemand hoe je erachter kunt komen of je aangesloten wordt/bent op het WBA of ODF netwerk? Ik ga verhuizen naar een nieuwbouwwijk en ben eigenlijk benieuwd of T-Mobile evengoed in de PoP's aan het werk gaat of alle nieuwe aansluitingen via KPN gaan.
Als je de postcode check doet en je kunt 20Mbit snelheid kiezen? Dan zit je op ODF, anders op WBA. Tevens zijn hun 100 en 500Mbit snelheden op ODF, 5 euro per maand goedkoper.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twixx schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:18:
[...]

Dat is bij t-mobile dan wel matig volgens deze tweet: 8 Mbps. https://twitter.com/tmobi...status/867372041632133122

Ik kijk trouwens bij voorkeur 4k maar dat zit er voor tv content meestal niet in.
Verkeerde antwoord van die T-mobile medewerker. Dat zijn de DSL streams. Daar kunnen ze alleen de KPN streams gebruiken die KPN ook op DSL gebruikt. Dus 7 tot 8 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:12:
[...]

Verkeerde antwoord van die T-mobile medewerker. Dat zijn de DSL streams. Daar kunnen ze alleen de KPN streams gebruiken die KPN ook op DSL gebruikt. Dus 7 tot 8 Mbit.
Als dat het verkeerde antwoord is; wat is dan het juiste voor tv kijken over glasvezel bij t-mobile?

8 Mbps zou ik te weinig vinden; dan blijf ik nog wel even bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

twixx schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:42:
[...]

Als dat het verkeerde antwoord is; wat is dan het juiste voor tv kijken over glasvezel bij t-mobile?

Je krijgt gewoon exact dezelfde stream als je wba hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twixx schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:42:
[...]

Dat heb ik 9 posts hierboven toch vrij uitgebreid aangegeven. Vodafone werd T-Mobile maar technisch is er niets veranderd. Zelfs de klantenservice is over genomen van Vodafone.
Dus HD bij T-Mobile is 12 tot 13 Mbit. Beter krijg je het niet in Nederland.
knakworst schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:57:
[...]

Je krijgt gewoon exact dezelfde stream als je wba hebt.
Niet helemaal. T-Mobile gebruikt op WBA alle HD streams van voormalig Glashart (12-13 Mbit). KPN gebruikt alleen de eerste tien (NPO, RTL en SBS groep) en die noemen ze HD Glas. Dus alle andere HD zenders zijn bij KPN "minder" dan bij T-Mobile.

[ Voor 28% gewijzigd door Barre73 op 25-05-2017 23:50 . Reden: twee keer achter elkaar in 24 uur... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sorry @rens-br :)

[ Voor 94% gewijzigd door Barre73 op 25-05-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:48:
[...]
Niet helemaal. T-Mobile gebruikt op WBA alle HD streams van voormalig Glashart (12-13 Mbit). KPN gebruikt alleen de eerste tien (NPO, RTL en SBS groep) en die noemen ze HD Glas. Dus alle andere HD zenders zijn bij KPN "minder" dan bij T-Mobile.
Dat is zelfs meer dan wat Ziggo effectief levert naar hercompressie. Daar hebben de primaire zenders een soortgelijke bitrate (8-12 mbit) maar zodra je een minder populaire zender kijkt stort de bitrate in.

Met als gevolg weinig detail in haar/huid/etc. Natuurlijk zie je dit ook pas nadat je de bitrate ziet doordat je op een HTPC kijkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 18:25
Heb momenteel T-Mobile glas 500/500 en ziggo zakelijk 500/40, beiden op loadbalance via een Ubiquiti router. Kon niet wachten totdat ik eindelijk glas had v.w de upload snelheden, echter valt dit zwaar tegen. De routing van Ziggo (Liberty Global) is vele malen beter en groter op de verschillende IX's. Vooral routing naar verdere bestemmingen (VS etc). Toch jammer. Ook merk ik dat de download vaak beter werkt dan upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Hoe kom ik er achter of mijn Draytek ook connection drops of packet loss laat zien? Heb zoals eerder gemeld regelmatig een slechte verbinding; netflix valt tijdens een uur kijken gemiddeld 3x stil / daalt naar sterk verlaagde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een Kodi add-on voor TV Anywhere? Of heeft überhaupt iemand TV Anywhere gereverse-engineerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik mijn eigen router wil gaan gebruiken voor T-Mobile heb ik het liefst dat de T-Mobile monteur de NTU van KPN laat zitten. Ik vermoed echter dat de monteur per se een werkende Draytek wil achterlaten en de NTU dus verwijderd. (Zou ik wel doen als ik hem was..)

Uiteraard kan ik een mediaconverter of een switch met SFP poort aanschaffen en die voor mijn eigen router plaatsen, maar het is toch een beetje zonde als er al een prima functionerende NTU aanwezig is. (Die KPN kennelijk niet terug wil hebben.)

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er andere redenen om de NTU niet te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:14
slijkie schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:37:
Heb momenteel T-Mobile glas 500/500 en ziggo zakelijk 500/40, beiden op loadbalance via een Ubiquiti router. Kon niet wachten totdat ik eindelijk glas had v.w de upload snelheden, echter valt dit zwaar tegen. De routing van Ziggo (Liberty Global) is vele malen beter en groter op de verschillende IX's. Vooral routing naar verdere bestemmingen (VS etc). Toch jammer. Ook merk ik dat de download vaak beter werkt dan upload.
Tja, dat is een beetje het nadeel van die goedkopere providers. Tele2 en Online hebben ook dat soort fratsen, terwijl ik bij KPN en Ziggo (als Ziggo geen storing heeft..) stevige snelheden krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 15:21
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:56:
Omdat ik mijn eigen router wil gaan gebruiken voor T-Mobile heb ik het liefst dat de T-Mobile monteur de NTU van KPN laat zitten. Ik vermoed echter dat de monteur per se een werkende Draytek wil achterlaten en de NTU dus verwijderd. (Zou ik wel doen als ik hem was..)

Uiteraard kan ik een mediaconverter of een switch met SFP poort aanschaffen en die voor mijn eigen router plaatsen, maar het is toch een beetje zonde als er al een prima functionerende NTU aanwezig is. (Die KPN kennelijk niet terug wil hebben.)

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er andere redenen om de NTU niet te gebruiken?
De monteur laat sowieso de NTU media convertor achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 10:06
krakendmodem schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:44:
[...]

Tja, dat is een beetje het nadeel van die goedkopere providers. Tele2 en Online hebben ook dat soort fratsen, terwijl ik bij KPN en Ziggo (als Ziggo geen storing heeft..) stevige snelheden krijg.
Toch deel ik die ervaring totaal niet. Ik heb dan thuis maar 50/50 bij T-Mobile, maar in de verre buitenlanden kan ik prima gebruik maken van de VPN thuis. In Singapore waar mijn schoonvader een instap (!) glasvezel abo heeft bij Singtel (500/500) haal ik makkelijk de volledige doorvoersnelheid van de VPN thuis.

[ Voor 7% gewijzigd door Napsju op 26-05-2017 20:36 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:14
Napsju schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:33:
[...]

Toch deel ik die ervaring totaal niet. Ik heb dan thuis maar 50/50 bij T-Mobile, maar in de verre buitenlanden kan ik prima gebruik maken van de VPN thuis. In Singapore waar mijn schoonvader een instap (!) glasvezel abo heeft bij Singtel (500/500) haal ik makkelijk de volledige doorvoersnelheid van de VPN thuis.
Tsja, er zullen altijd uitzonderingen zijn ;). Maar ik gok dat Singtel de zaakjes ook wel goed voor elkaar heeft als ze als instap pakket een 500Mb aanbieden en dus genoeg bandbreedte naar het buitenland hebben liggen.

Edit: ik lees ff snel een Wikipedia artikel over singtel, blijkbaar hebben die een eigen submarine network naar meer dan 100 landen. Tsja, dan is 50Mb peanuts :p

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 26-05-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichelJ schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:12:
[...]
De monteur laat sowieso de NTU media convertor achter.
Goed punt. Misschien de aansluiting maar even afwachten voordat ik dingen ga bestellen.
Napsju schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:33:
[...]

Het zal per situatie verschillen. Als ik nu een traceroute doe naar mijn routertje thuis in China gaat KPN via London, T-Mobile via Frankfurt en zijn de pingtijden en packet loss nagenoeg gelijk. (215-220ms/5-7%)

Overigens vergelijk ik nu T-Mobile op mijn mobiel met KPN glasvezel. T-Mobile Thuis is nog niet aangesloten. Geen idee of dat verschil gaat maken.

Zelf ben ik in elk geval nooit zo onder de indruk geweest van KPN/eurorings, dus ik ben erg benieuwd. In het ergste geval wordt het een VPN verbinding naar een server die wel goede verbindingen heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 13:32
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:56:

Ik heb de SFP module van de Draytek in mn HP 1810-24 switch gedrukt, vervolgens het internet VLAN doorgezet naar mn Ubiquiti USG, TV VLAN naar de stb. Werkt uitstekend :). Maar je kunt ook gewoon de KPN NTU er zelf weer opzetten en gewoon UTP naar je switch/router doen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chup5528 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:59:
[...]

Ik heb de SFP module van de Draytek in mn HP 1810-24 switch gedrukt, vervolgens het internet VLAN doorgezet naar mn Ubiquiti USG, TV VLAN naar de stb. Werkt uitstekend :). Maar je kunt ook gewoon de KPN NTU er zelf weer opzetten en gewoon UTP naar je switch/router doen :).
Je kan niet zomaar de NTU weer terug zetten. Dan zal je eerst de constructie die de T-mobile monteur maakt (met de patchkabel op de connector van de FTU) weer moeten losmaken. Dat vergt wel wat subtiliteit en goed kijken. Vooral die blauwe koppelbus was bij mij lastig los te krijgen.
Maar het kan uiteraard wel gedaan worden. Terugplaatsen van de NTU is niet bij elk type even makkelijk. Check het YouTube kanaal van Fiber Nederland even. Daar hebben ze voor elk type een mooie instructievideo over het zelf monteren van de NTU. Daar zit degene die je nu van KPN zeker ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips. Ik zal in eerste instantie de monteur vragen of hij de NTU kan laten zitten. Kan dat niet, dan kijk ik of ik zijn wijzigingen zonder al teveel risico ongedaan kan maken. Blijkt dat lastig dan bestel ik een mediaconverter.

Inmiddels heb ik wel alvast mijn KPN IPTV verandert in een bridged setup, met een trunk tussen de switches in de meterkast en de woonkamer. De omschakeling van KPN naar T-Mobile is nu slechts nog een kwestie van PVID's aanpassen en op de router PPPOE uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
Dag allen,

Ik ervaar thuis zelf ook problemen en vroeg me af of iemand al verder is gekomen. Ik heb nu al enkele keren contact gehad met T-mobile maar zij geven aan dat de verbinding stabiel is. Terwijl als ik thuiswerk, soms de verbinding weg is voor 20 seconden..

Ook al heb ik toch uitval van de verbinding (gemeten met cacti).. Ze komen alleen met een speedtest op glasoperator (oid). Ik merk op dat netflix stopt (met enige regelmaat), dat mijn PS4 bedraad de verbinding verliest met PSN en dus mijn Fifa potje stopt :X Plus hoge MS waarde bij simpele ping.

Zelf heb ik het idee dat de problematiek is ontstaan nadat Vodafone werd veranderd naar T-mobile. Dat kan ik niet hard maken, het is een gevoel. Waarbij de verbinding eerst de snelheden haalde van 50 / 70 mbit. Haal ik nu 45 / 40 met een speedtest, en dat zijn de hoogste waarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oeroe.b schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:51:
Dag allen,

Zelf heb ik het idee dat de problematiek is ontstaan nadat Ziggo werd veranderd naar T-mobile. Dat kan ik niet hard maken, het is een gevoel. Waarbij de verbinding eerst de snelheden haalde van 50 / 70 mbit. Haal ik nu 45 / 40 met een speedtest, en dat zijn de hoogste waarde...
Ik neem aan dat je bedoelt: "Vodafone werd veranderd naar T-Mobile"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
Barre73 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:16:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt: "Vodafone werd veranderd naar T-Mobile"?
scherp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Kevin: Beste, ik heb reeds t-mobile mobiel abbo. Is er nog iets van een aanbieding als ik ook internet via jullie neem?
Debbie om 12:03, Mei 30:
NOG niet.
Dit zit er echter wel aan te komen

Iemand enig idee waar ze het over heeft? Ik wil overstappen op T-mobile 500/500 in mijn nieuwe huis.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Damian schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:05:
Iemand enig idee waar ze het over heeft? Ik wil overstappen op T-mobile 500/500 in mijn nieuwe huis.
Had je dat niet beter aan haar kunnen vragen?

Maar ik verwacht dat ze de combo-deals bedoeld die Vodafone eerst ook had. Dus bijv. een extra TV-pakket en / of korting als je ook een mobiel apparaat hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

rens-br schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:09:
[...]

Had je dat niet beter aan haar kunnen vragen?

Maar ik verwacht dat ze de combo-deals bedoeld die Vodafone eerst ook had. Dus bijv. een extra TV-pakket en / of korting als je ook een mobiel apparaat hebt.
duh 8)7

Wilde ze uiteraard niet zeggen ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zo, 3 juli krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis, 4 juli krijg ik 500/500Mbit van T-mobile :9. Lees alleen in de OP dat het meegeleverde modem niet in bridgemode kan. Moet ik dus voor portforwarding alles in het modem instellen, en daarna ook nog in mijn eigen router (die blijf ik gebruiken, wil GHz niet kwijt)?

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Je kunt ook je router als DMZ-host instellen, niet helemaal hetzelfde als bridge maar voor de meeste mensen goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
oeroe.b schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:51:
Dag allen,

Ik ervaar thuis zelf ook problemen en vroeg me af of iemand al verder is gekomen. Ik heb nu al enkele keren contact gehad met T-mobile maar zij geven aan dat de verbinding stabiel is. Terwijl als ik thuiswerk, soms de verbinding weg is voor 20 seconden..

Ook al heb ik toch uitval van de verbinding (gemeten met cacti).. Ze komen alleen met een speedtest op glasoperator (oid). Ik merk op dat netflix stopt (met enige regelmaat), dat mijn PS4 bedraad de verbinding verliest met PSN en dus mijn Fifa potje stopt :X Plus hoge MS waarde bij simpele ping.

Zelf heb ik het idee dat de problematiek is ontstaan nadat Vodafone werd veranderd naar T-mobile. Dat kan ik niet hard maken, het is een gevoel. Waarbij de verbinding eerst de snelheden haalde van 50 / 70 mbit. Haal ik nu 45 / 40 met een speedtest, en dat zijn de hoogste waarde...
Je bent niet de enige, hier idem dito. Verbinding die gewoon een paar minuten wegvalt en dat meerdere keren op een dag. s'Nachts als ik mijn projecten geautomatiseerd upload naar het werk valt de verbinding tussen 2 en 3 uur in de nacht ook vaak weg, dit kan ik zien in de logs. Contact gehad met de klantenservice, maar die sturen idd alleen maar een speedtestje. Daar is natuurlijk niets in te zien ik haal gewoon de snelheid maar als je ze dan zegt dat daar het probleem niet zit wordt je pas na 3 keer bellen doorgezet naar de "technische dienst". Ik werd vervolgens door een vrouw van de technische dienst teruggebeld met een 06-nummer. Ze vertelde mij dat de lijn oke was en de snelheid goed, ik legde het probleem uit van wegvallende verbinding en ze onderkende het probleem omdat T-Mobile bezig is met allerlei updates aan de servers etc. Na een gesprekje van een klein half uurtje heb ik een beetje doorgevraagd, het blijkt best een zooitje te zijn na de overname, het oude Vodafone personeel zit er om het nieuwe boventallige T-Mobile personeel in te werken. Er zouden ook veel klachten zijn over de TV maar dit is geloof ik meer on de traagheid van de decoder.
De problemen zijn eind maart begin april begonnen maar zijn naar mijn klachten een tweetal weken geleden eigenlijk spontaan verdwenen :/

Was ook niet zo blij met de overname van T-Mobile omdat ik eigenlijk pertinent niets met T-Mobile te maken wou hebben omdat ik in het verleden veel problemen had omtrent een mobiele aansluiting waarbij er steevast verkeerd werdt gefactureerd. Gelukkig op 29 juni weer terug bij XS4ALL, in mijn ogen toch wel de fijnste en stabielste provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 19:10
Ook ik heb ineens problemen met T-Mobile thuis. Het vreemde is dat wanneer het internet op PC en PS4 eruit klapt internet via WiFi wel gewoon blijft werken. Als ik dan de verbinding check op mijn telefoon ben ik gewoon verbonden met mijn eigen router. Deze dan even van het stroom af en alles is weer goed.
En ja, toen het nog Vodafone was vrijwel geen problemen gehad.

Nu wacht ik het "upgraden van het netwerk en het inwerken van mensen" even af maar als het zo erg lang door gaat dan gaan we switchen. Zijn er naast XS4ALL nog andere providers waar men tevreden over is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:12
Het fabeltje dat alles beter was toen het nog Vodafone is nergens op gebaseerd. De nieuwe klantenservice wordt op dit moment nog opgeleid, maar de oude klantenservice draait ook nog gewoon mee (te herkennen aan een Limburgs accent en een stilte als wachtgeluid ipv een muziekje zoals bij de nieuwe)
Daarnaast is de backoffice (cq technische dienst) ook nog identiek en is er tot nu toe alleen nog maar een rebranding geweest. Aan de overname an sich ligt het dus niet

[ Voor 7% gewijzigd door Capstie op 01-06-2017 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Capstie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:55:
Het fabeltje dat alles beter was toen het nog Vodafone is nergens op gebaseerd. De nieuwe klantenservice wordt op dit moment nog opgeleid, maar de oude klantenservice draait ook nog gewoon mee (te herkennen aan een Limburgs accent en een stilte als wachtgeluid ipv een muziekje zoals bij de nieuwe)
Daarnaast is de backoffice (cq technische dienst) ook nog identiek en is er tot nu toe alleen nog maar een rebranding geweest. Aan de overname an sich ligt het dus niet
Ik had dit inderdaad ook al eens gepost ergens, stond destijds ook gewoon in de nieuwsberichten. Het is inderdaad jammer dat mensen nu constant de overname de schuld geven, op andere fora en Facebook zie je dit ook gebeuren. Dan roepen ze dat ze nog nooit eerder problemen hadden en dat alles aan T-Mobile ligt en dan ga je effe zoeken en dan zie je dat ze precies dezelfde problemen ook al hadden gemeld bij Vodafone.

Voor de rest van de meelezers begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat dit voor iedereen die hier klaagt geldt, maar we gaan niet achter de oorzaak van de problemen (die ik tot op heden nog steeds niet heb) komen als we steeds maar blijven verwijzen naar iets wat simpelweg niet waar is. Ik ben nog steeds blij dat het T-Mobile is geworden want de Vodafone klantenservice en TD, die er nu dus nog steeds zitten zijn ronduit slecht, ook de mobiele klantenservice van T-mobile bevalt me tot op heden 100 keer beter dan die van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Hmmm hier sinds maandag ook glasvezel t-mobile thuis en net klapte de WiFi er ook uit.
Zal vanmiddag een AirPort expres er achter hangen en kijken hoe dat gaat.
Eerst even uitvogelen hoe ik hem in dmz zet.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertsema83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08 12:34
Onlangs heb ik T-Mobile Thuis afgenomen.

De glasvezel heb ik zelf in een switch (TP-Link TL-SG3210) gestopt en daarachter mijn router (ASUS RT-N66U) geplaatst.
Hierbij heb ik onderstaande methode aangehouden:
LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Helaas krijg ik mijn Internet Access snelheid niet naar de gewenste (en bestelde) 500 Mb.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Heb ik enkele instellingen vergeten op mijn switch en/of router?
Op dit moment geeft mijn smartphone (speedtest app) net iets meer dan 100 Mb aan.
Mijn laptop geeft draadloos echter maximaal 72 Mb.... (in wifi-status/eigenschappen Internet Access verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Geertsema83 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:01:

De glasvezel heb ik zelf in een switch (TP-Link TL-SG3210) gestopt en daarachter mijn router (ASUS RT-N66U) geplaatst.

Helaas krijg ik mijn Internet Access snelheid niet naar de gewenste (en bestelde) 500 Mb.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Heb ik enkele instellingen vergeten op mijn switch en/of router?
Op dit moment geeft mijn smartphone (speedtest app) net iets meer dan 100 Mb aan.
Mijn laptop geeft draadloos echter maximaal 72 Mb.... (in wifi-status/eigenschappen Internet Access verbinding)
Paar dingen:

Heb je bedraad geprobeerd of je sneller krijgt?

Zit je op 5 GHz?

Als je kijkt in asus router bij General --> Tool, wat staat er dan bij Wan Linkstate? Daar zou je 1000 Full Duplex willen zien, anders vervang kabel tussen netgear en asus door een Cat6 / 5e kabel.

Laatste redmiddel: Sluit T-Mobile modem aan en test daarmee (bedraad). Als dat ook niet veel meer dan 100 mbit oplevert ben je denk ik op een 100 mbit profiel aangesloten, dan is het handig om klantenservice te bellen.

edit: voor de mensen met haperingen in de connectie. Probeer dit programmaatje eens op de pc.
https://code.google.com/a...ernetconnectivitymonitor/

Iedere 60 seconden google.com laten pingen en kijken of je 24/7 uptime haalt.

[ Voor 21% gewijzigd door knakworst op 02-06-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Geertsema83 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:01:

Test het eerst even bedraad op je laptop. Snelheid testen over wifi, zelfs 5Ghz is onbetrouwbaar doordat largere snelheden door meerdere dingen kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Kijk wel eerst even of je laptop meer dan 100Mbps aan kan bedraad, er zijn er nog zat die niet sneller gaan dan fast-ethernet. Verder, als je van plan was alles draadloos te doen is 500Mbps onzinnig icm met je huidige router, daarvoor heb je minstens wifi-ac nodig (natuurlijk ook op je apparaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 11:29
Nieuwe firmware Vigor 2132.
Model Name Vigor2132FVn System Up Time 17:58:50
Router Name Current Time 2017 Jun 2 Fri 21:44:4

Firmware Version 3.7.9.1 Build Date/Time Apr 21 2017 17:29:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
CasaDude schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:45:
Nieuwe firmware Vigor 2132.
Model Name Vigor2132FVn System Up Time 17:58:50
Router Name Current Time 2017 Jun 2 Fri 21:44:4

Firmware Version 3.7.9.1 Build Date/Time Apr 21 2017 17:29:16
Update die automatisch?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20

996

Ja hoor, bij mij zelfde firmware zie ik nu en zelf niets aan gedaan.

Wel last van de af en toe wegvallende internetverbinding, sinds een week of twee. Vooral problemen bij verbinding via Citrix en Netflix. Mij is het bij gewoon surfen niet/nauwelijks opgevallen.
Hopelijk wordt het snel weer als vanouds: stabiel en gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:04
Mijn ouders gebruiken momenteel Telfort Glasvezel met Amino M540 en A140 ontvangers.
Ik begreep dat T-Mobile nu ook de Amino ontvangers gebruikt.
Eerder is gemeld:
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:33:
Heel kort: nee ;-)
Dat wordt niet toegestaan, maar je krijgt een Entone of Amino in bruikleen, dus zonder extra kosten.
In hoeverre kunnen mijn ouders hun oude Amino ontvangers ook bij T-Mobile gebruiken?
Welke decoders Amino's gebruikt T-Mobile nu voor nieuwe klanten?
Voor hen is het mogelijk om 20/20 te kiezen dus er is ODF toegang.

[ Voor 35% gewijzigd door .NCK op 03-06-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.NCK schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:12:
Mijn ouders gebruiken momenteel Telfort Glasvezel met Amino M540 en A140 ontvangers.
Ik begreep dat T-Mobile nu ook de Amino ontvangers ondersteund.

In hoeverre kunnen mijn ouders hun oude Amino ontvangers ook bij T-Mobile gebruiken?
Naar ik begrepen heb is dit niet mogelijk en krijg je de decoders van T-Mobile. Met veel geluk Amino maar kan volgens mij ook een Entone zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
.NCK schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:12:
Ik begreep dat T-Mobile nu ook de Amino ontvangers gebruikt.
Eerder is gemeld:

[...]

Welke decoders Amino's gebruikt T-Mobile nu voor nieuwe klanten?
Standaard Entone. 510 zonder opnamefunctie of 515 met opnamefunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
996 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:57:
[...]

Ja hoor, bij mij zelfde firmware zie ik nu en zelf niets aan gedaan.

Wel last van de af en toe wegvallende internetverbinding, sinds een week of twee. Vooral problemen bij verbinding via Citrix en Netflix. Mij is het bij gewoon surfen niet/nauwelijks opgevallen.
Hopelijk wordt het snel weer als vanouds: stabiel en gewoon goed.
Ik heb wel dezelfde firmware versie maar build date van ergens in mei!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Zucht,

Hier gigantische problemen weer. Wifi signaal is heel érg slecht. Maar nog veel erger: Ik haal max 130mb/s op welke server dan ook, terwijl ik 500mb afneem. Het was vanaf het begin al geen 500mb, max 440, maar nu word 't wel heel erg slecht.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Uiterst irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:17
z999 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:49:
Zucht,

Hier gigantische problemen weer. Wifi signaal is heel érg slecht. Maar nog veel erger: Ik haal max 130mb/s op welke server dan ook, terwijl ik 500mb afneem. Het was vanaf het begin al geen 500mb, max 440, maar nu word 't wel heel erg slecht.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Uiterst irritant.
Deze bestanden ook?
http://mirror.leaseweb.com/speedtest/

Bedraad uiteraard.
WiFi op 5 GHz zou ook kunnen.
2.4 GHz zit helemaal vol.

[ Voor 7% gewijzigd door neeecht op 04-06-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Uiteraard via een utp kabel, 17.15 MB/s @ de 1 gig file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeroe.b
Fabeltje of niet.. Ik had voor de overname nergens geen problemen mee. De verbinding was aantoonbaar traag. De verbinding / modem kon door de servicedesk niet eens worden uitgelezen. Het inwerken van de medewerkers is ook behoorlijk slecht. Medewerkers die de logs niet lezen, of onbeschoft reageren. Jarenlang zelf op een helpdesk gezeten maar zo praat je gewoon niet tegen klanten.

Terug naar de technische problemen. Het modem was niet meer bereikbaar als ik bestanden upload. Nu is sinds enkele dagen het modem geupdate door de technische dienst. Problematiek lijkt weg te zijn. Moet nu nog meer testen om te zien dat dit werkelijk ook het geval is. De verbinding oogt nu stabieler dan hiervoor. Blijft echter vreemd dat de upload / download niet naar wens is. Dat neem ik als zoete koek.. ga eerder voor een verbinding die stabiel blijft werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Damian schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:05:
Kevin: Beste, ik heb reeds t-mobile mobiel abbo. Is er nog iets van een aanbieding als ik ook internet via jullie neem?
NOG niet.
Dit zit er echter wel aan te komen

Dat het 'er aan komt' roepen ze al drie maanden O-) . Vlgns mij doen ze helemaal niks aan T-Mobile Thuis, ik zie de een na de andere T-Mobile reclame voorbij komen op tv met combi dit en combi dat maar helemaal niks voor 'Thuis' |:( . Was ik vooruitlopend nog bijna overgestapt naar T-Mobile mobiel ook eind januari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Was er niet ergens in dit topic de uitspraak van een topman, dat pas in Q3, of Q4 de combi's komen met mobiel? Kan me zoiets vaag herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Ah dat verhaal claimde ze ook bij mij bij de aanschaf van glasvezel. Helaas nooit meer iets over weer gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
apis29 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:36:
[...]

Dat het 'er aan komt' roepen ze al drie maanden O-) . Vlgns mij doen ze helemaal niks aan T-Mobile Thuis, ik zie de een na de andere T-Mobile reclame voorbij komen op tv met combi dit en combi dat maar helemaal niks voor 'Thuis' |:( . Was ik vooruitlopend nog bijna overgestapt naar T-Mobile mobiel ook eind januari :+
Ik kijk weinig TV (niet de reclames in ieder geval), maar hoor wel vrij veel radioreclames voor T-Mobile Thuis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:08:
[...]

Ik kijk weinig TV (niet de reclames in ieder geval), maar hoor wel vrij veel radioreclames voor T-Mobile Thuis hoor.
Maar niet eentje die over combinatiedeals gaat ;) . Oja, die van de laatste tijd ging over T-Mobile Samen in combinatie met ? , maar die was misschien niet eens van T-Mobile zelf ...

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 06-06-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Contact gehad met t-mobile. De modems zijn een bekend probleem en ze gaan waarschijnlijk of me in de testfase gooien, of ik krijg een fritzbox voor de wifi en nog wat aan compensatie. Internet snelheden zijn inmiddels terug naar 440 +/-, maar 500 lijkt nog een brug te ver.

Vriendelijke klantenservice wel so far, nog geen onbeschoft iemand aan de lijn gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door UtopiaM op 06-06-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apis29 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:33:
[...]

Maar niet eentje die over combinatiedeals gaat ;) . Oja, die van de laatste tijd ging over T-Mobile Samen in combinatie met ? , maar die was misschien niet eens van T-Mobile zelf ...
Nee, geen reclame voor combikortingen, maar dat zei je ook niet.

Maar T-Mobile heeft wel een grote combikorting weg gegeven hoor. Maar dat was aan bestaande Vodafone Thuis klanten ten tijde van de overgang. Daarover kwamen zoveel meldingen in dit topic dat er een apart topic voor moest worden aangemaakt (zie het vaststaande bericht onderaan)

Maar voor nieuwe klanten blijkbaar nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:12
apis29 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:33:
[...]

Dat niet, maar T-Mobile gooit er redelijk wat zendtijd tegenaan om T-Mo Thuis onder de aandacht van demense te brengen.Ik heb er in elk geval de hoop op dat daarna de combideals wel gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:48:
[...]

Nee, geen reclame voor combikortingen, maar dat zei je ook niet.

Maar T-Mobile heeft wel een grote combikorting weg gegeven hoor. Maar dat was aan bestaande Vodafone Thuis klanten ten tijde van de overgang. Daarover kwamen zoveel meldingen in dit topic dat er een apart topic voor moest worden aangemaakt (zie het vaststaande bericht onderaan)

Maar voor nieuwe klanten blijkbaar nog niet.
"ik zie de een na de andere T-Mobile reclame voorbij komen op tv met combi dit en combi dat maar helemaal niks voor 'Thuis'" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:40:
Heeft er iemand hier ook last, van een gids die niet gelijk loopt? Of de gids loopt ver voor, of ver achter. Ik heb hier drie decoders, waarvan één met opnamefunctie, allemaal geven ze iets anders weer.
Het is niet een ontzettende ramp tijdens het zappen, maar als je iets wil opnemen, klopt het van geen kant meer.
Heb al de gebruikersinterface gereset, dat heeft in het verleden wel geholpen, maar nu dus niet meer. Je zou zeggen dat zoiets via het netwerk wel gesynct wordt?
Vanwege de overstelpende hoeveelheid reacties...nog maar een keertje dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:44:
[...]

Vanwege de overstelpende hoeveelheid reacties...nog maar een keertje dan :P
Die roze lijn tov de echte tijd of het programma dat bezig zou moeten zijn? Niet gemerkt dat het programma dat bezig is anders zou zijn dan wat de gids aangeeft ,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

apis29 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:40:
[...]

Die roze lijn tov de echte tijd of het programma dat bezig zou moeten zijn? Niet gemerkt dat het programma dat bezig is anders zou zijn dan wat de gids aangeeft ,,,,
Onder andere de rode lijn ja. Maar het is dus ook, dat het volgende programma al in de gids vermeldt staat (incl al een stukje rode lijn, ten teken dat er al wat minuten zijn verstreken), maar het vorige programma is nog niet eens op zijn einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:48:
[...]

Onder andere de rode lijn ja. Maar het is dus ook, dat het volgende programma al in de gids vermeldt staat (incl al een stukje rode lijn, ten teken dat er al wat minuten zijn verstreken), maar het vorige programma is nog niet eens op zijn einde.
Die lijn is altijd een beetje lastig in te schatten maar de Belgische zenders bijv. lopen standaard achter op de originele programmering. Maar dat ligt niet aan T-Mobile, als je vroeger op teletekst keek dan zat er al standaard 5 minuten verschil tussen de verwachte uitzendtijd en de origineel geplande tijd.
Op de BBC zag het ik laatst ook toevallig maar daar is het een uitzondering ....
Bij de rest klopt het wel aardig normaal gesproken, net ook bijv. Dr. Bull op NET5.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 07-06-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 12:20
Hopelijk kan mijn vraag beantwoord worden. Al geruime tijd maak ik gebruik van een Asus Router dit in combinatie met een TP-link Glasvezel converter MC220L. Ik heb hiervoor de instructies gevolgd van Bart_Smith (https://gathering.tweaker...message/47563727#47563727. Dit draait al sinds dat het een Vodafone verbinding was.

Ik wil nu eigenlijk overstappen op pfSense.
Nu heb ik dit gevirtualiseerd draaien. Het draait op een pc met 2 NIC's hierop draait ESXI en daarop heb ik een pfSense VM. Nu heb ik geprobeerd de instructies van LordSpud te volgen om dit in te stellen op een managed switch (helaas werken de afbeeldingen niet meer in de handleiding https://gathering.tweaker...message/43607896#43607896
Ik heb het ingesteld op een Cisco SLM2008 waarvan ik de kabel vanaf de media convertor ingesteld heb als Trunk poort met de 3 aangegeven VLAN's 100, 300, 640 en heb ik de poort welke naar de WAN gaat voor pfSense ingesteld als tagged 300 (ik heb meerdere opties geprobeerd). Zodra ik de WAN poort op pfSense instel om via DHCP een adres te krijgen wil dit helaas niet lukken. Het lukt me niet om een WAN adres te krijgen. Zodra ik de oude situatie weer aansluit met de ASUS router krijg ik direct weer een adres.

Heeft iemand tips/ideen waar ik het fout doe of wat ik na zou kunnen kijken? En heeft iemand ook nog de afbeeldingen die bij de instructies van LordSpud horen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Murrays schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:17:
Heeft iemand tips/ideen waar ik het fout doe of wat ik na zou kunnen kijken? En heeft iemand ook nog de afbeeldingen die bij de instructies van LordSpud horen?
Ik kan je helaas niet verder helpen, maar ik zal @LordSpud in ieder geval even taggen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
z999 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:38:
Contact gehad met t-mobile. De modems zijn een bekend probleem en ze gaan waarschijnlijk of me in de testfase gooien, of ik krijg een fritzbox voor de wifi en nog wat aan compensatie. Internet snelheden zijn inmiddels terug naar 440 +/-, maar 500 lijkt nog een brug te ver.

Vriendelijke klantenservice wel so far, nog geen onbeschoft iemand aan de lijn gehad.
Klein vraagje. Bedoelt T-Mobile hier een Fritz!Box of een Fritz!WLAN repeater?

Een Fritz!Box 5490 zou namelijk al mijn klachten oplossen.

En wat voor testfase precies?

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Murrays schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:17:
Hopelijk kan mijn vraag beantwoord worden. Al geruime tijd maak ik gebruik van een Asus Router dit in combinatie met een TP-link Glasvezel converter MC220L. Ik heb hiervoor de instructies gevolgd van Bart_Smith (https://gathering.tweaker...message/47563727#47563727. Dit draait al sinds dat het een Vodafone verbinding was.

Ik wil nu eigenlijk overstappen op pfSense.
Nu heb ik dit gevirtualiseerd draaien. Het draait op een pc met 2 NIC's hierop draait ESXI en daarop heb ik een pfSense VM. Nu heb ik geprobeerd de instructies van LordSpud te volgen om dit in te stellen op een managed switch (helaas werken de afbeeldingen niet meer in de handleiding https://gathering.tweaker...message/43607896#43607896
Ik heb het ingesteld op een Cisco SLM2008 waarvan ik de kabel vanaf de media convertor ingesteld heb als Trunk poort met de 3 aangegeven VLAN's 100, 300, 640 en heb ik de poort welke naar de WAN gaat voor pfSense ingesteld als tagged 300 (ik heb meerdere opties geprobeerd). Zodra ik de WAN poort op pfSense instel om via DHCP een adres te krijgen wil dit helaas niet lukken. Het lukt me niet om een WAN adres te krijgen. Zodra ik de oude situatie weer aansluit met de ASUS router krijg ik direct weer een adres.

Als het goed is moeten de afbeeldingen weer werken, bedankt voor de notificatie. _/-\o_

Wat je misschien zou kunnen proberen is eerst te kijken of je de opstelling aan de praat krijgt met enkel de managed switch (de cisco switch) en de ASUS router daarachter. Je zult de instellingen uit de handleiding van Bart Smith dan wel ongedaan moeten maken. Mocht je dat niet willen of niet prettig vinden dan zou je ook een goedkope soho router (wellicht heb je nog een oude liggen of heeft iemand die je kent er nog eentje) kunnen gebruiken.

Doel is om te kijken of het aan de managed switch instellingen ligt of aan de pfSense omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:25

NoUser

For Real ?

Wil nog laten weten dat we zijn overgestapt naar de Fritz!5490, waar direct de glasvezel stekker in de Fritz router gaat. Werkt prima.

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@deepbass909 je moet hier zijn hoor!

deepbass909 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Als je in dit topic rondkijkt, zie je dat je de Draytek ook in DMZ kan zetten, werkt perfect!
IPTV hoef je niet handmatig om te prikken, een simpele switch ertussen en klaar ;)

Nette setup trouwens d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
NoUser schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:46:
Wil nog laten weten dat we zijn overgestapt naar de Fritz!5490, waar direct de glasvezel stekker in de Fritz router gaat. Werkt prima.
En dan werkt tv ook? Draytek in de kast?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
z999 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:38:

Dus ze zijn er kennelijk mee bezig om de draytek te vervangen voor een fritzbox?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-09 15:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

pinda powerrr schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:03:
@deepbass909 je moet hier zijn hoor!

deepbass909 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Als je in dit topic rondkijkt, zie je dat je de Draytek ook in DMZ kan zetten, werkt perfect!
IPTV hoef je niet handmatig om te prikken, een simpele switch ertussen en klaar ;)

Nette setup trouwens d:)b
Tnx, zit ook wel wat werk in om het allemaal aangesloten te krijgen... 12 UTP-kabels inprikken is best wat werk...

Wat betreft IPTV, het liefst heb ik die samen met het internet op één switch. Dat IPTV via een switch wil, heb ik al gemerkt. Ondanks de waarschuwingen in de handleiding dat je een speciale switch nodig hebt, ging het via de TP-link gbit switch prima.

Ik moet trouwens nog even kijken of ik de Draytek in DMZ zet. De huidige setup werkt perfect en ik profiteer van de uitgebreide standaard filtering die de Draytek doet en z'n firewall. En uiteindelijk, mocht er überhaupt iemand zijn die het interessant zou vinden, zitten er 2 firewalls en routers voor je op mijn lokale netwerk uitkomt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Ik zit er ook sterk over na te denken om dit te gaan doen. Ik heb een verzoek bij T-Mobile liggen voor de VoIP gegevens. Als ik die ontvang, kan de Draytek de deur uit.

Ik heb last van wegvallende verbinding, meestal via WiFi.

Werkt de tv bij jou volledig? Of heb je internet only? En hoe heb je de telefoon geregeld?

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 12:20
LordSpud schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:02:
[...]

Als het goed is moeten de afbeeldingen weer werken, bedankt voor de notificatie. _/-\o_

Wat je misschien zou kunnen proberen is eerst te kijken of je de opstelling aan de praat krijgt met enkel de managed switch (de cisco switch) en de ASUS router daarachter. Je zult de instellingen uit de handleiding van Bart Smith dan wel ongedaan moeten maken. Mocht je dat niet willen of niet prettig vinden dan zou je ook een goedkope soho router (wellicht heb je nog een oude liggen of heeft iemand die je kent er nog eentje) kunnen gebruiken.

Doel is om te kijken of het aan de managed switch instellingen ligt of aan de pfSense omgeving.
Bedankt! Heb op dit moment geen soho router liggen maar ik ga proberen het op een andere managed switch in te stellen dan zou het hopelijk moeten lukken.

Maar helaas heb ik er pas weer van het weekend tijd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Had je deze nog liggen of via t-mobile verkregen?

DaveD

Pagina: 1 ... 8 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie