[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.346 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
wimpien schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:08:
[...]

Klein vraagje. Bedoelt T-Mobile hier een Fritz!Box of een Fritz!WLAN repeater?

Een Fritz!Box 5490 zou namelijk al mijn klachten oplossen.

En wat voor testfase precies?
Nah ik kan er nu inhoudelijk niet meer zo gek veel over zeggen behalve dat mijn rechtsbijstand ermee bezig is. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Gisteren via via gehoord dat er op de T-Mobile servicedesk een mailtje rond is gegaan dat ze met nieuwe type modems aan het testen zijn (in ieder geval voor de glasvezel klanten). De mail is ongeveer een maand geleden verstuurd.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
wimpien schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:47:
Gisteren via via gehoord dat er op de T-Mobile servicedesk een mailtje rond is gegaan dat ze met nieuwe type modems aan het testen zijn (in ieder geval voor de glasvezel klanten).
Dat zou wel mooi zijn. Ik ben best tevreden over de Draytek. Maar het draadloze gedeelte is waardeloos en hopeloos verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
rens-br schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:55:
[...]

Dat zou wel mooi zijn. Ik ben best tevreden over de Draytek. Maar het draadloze gedeelte is waardeloos en hopeloos verouderd.
Dat zou zeker top zijn!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 16:27
Hoe lang is de glas patchkabel? Tussen de NTU en de Draytek?

ik wil hem namelijk op mijn managed switch gaan gebruiken
die hangt bovenin de meterkast vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Rubke schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:24:
Ik heb die niet opgemeten, maar hij is ongeveer 1,5 meter. Ik heb de NTU beneden in de meterkast zitten (50cm hoogte) en mijn Draytek hangt in een Patchkast bovenin de kast. Dus ik denk dat je het wel moet halen. (Ik moet toch nog een keer een foto maken van mijn meterkast :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:08
Ach er gaat een lichtstraal doorheen toch, kwestie van goed richten ét voila }:O

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:00
Heb nu ook T-mobile Thuis aangevraagd krijg ik bij de bevestiging te horen dat ik eerst op Reggefiber moet wachten voor een aanpassing. Die nemen pas eind Juli contact met mij op een aanpassing te maken heb nu Telfort glasvezel. Hierdoor kan T-mobile de opzegging bij Telfort ook niet regelen. Dat moet ik nu zelf gaan regelen. Het is dat T-mobile samen groep het al goedkoper maakt dan de telfort combi voordeel, En dan moet de toekomstige T-mobile combi deal daar nog bijkomen. Volgens de sales afdeling zou dat ergens eind juli moeten komen.

[ Voor 20% gewijzigd door aegis op 14-06-2017 18:17 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

KroeT

[...]

aegis schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:12:
Heb nu ook T-mobile Thuis aangevraagd krijg ik bij de bevestiging te horen dat ik eerst op Reggefiber moet wachten voor een aanpassing. Die nemen pas eind Juli contact met mij op een aanpassing te maken heb nu Telfort glasvezel. Hierdoor kan T-mobile de opzegging bij Telfort ook niet regelen. Dat moet ik nu zelf gaan regelen. Het is dat T-mobile samen groep het al goedkoper maakt dan de telfort combi voordeel, En dan moet de toekomstige T-mobile combi deal daar nog bijkomen. Volgens de sales afdeling zou dat ergens eind juli moeten komen.
Ah, tegen mij zeiden ze eerst dat de combi-deal 'begin mei' bekend zou worden gemaakt. Ik heb het idee dat die deadline gemist is ;).

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegis
@KroeT hopen dat ze juli dan wel gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aegis schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:12:
Wat moet er in vredesnaam gebeuren dat Reggefiber pas over anderhalve maand kan komen? Normaal staat voor een aanpassing bij de klant thuis (meestal vervanging FTU grondplaat) max 3 weken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
heb met t-mobile gesproken en vrijdag gaan ze de opdracht naar reggefiber sturen. Zal maandag zelf Reggefiber bellen om een afspraak te maken ga niet een maand wachten om gebeld te worden. Volgens T-mobile kan ik niet direct de afspraak met Guidion maken voor de installatie omdat ze eerst terugkoppeling van Reggefiber moeten hebben voordat ze een afspraak gaan inplannen maar daar ga ik zelf ook contact mee opnemen.

vind het wel vreemd nu weer iets vernieuwd moet worden voor de glasvezel, heb begin 2015 nog een nieuwe genexis glasvezelmodem gekregen. dat was op dat moment het nieuwste van het nieuwste.

[ Voor 18% gewijzigd door aegis op 15-06-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aegis schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:15:
heb met t-mobile gesproken en vrijdag gaan ze de opdracht naar reggefiber sturen. Zal maandag zelf Reggefiber bellen om een afspraak te maken ga niet een maand wachten om gebeld te worden. Volgens T-mobile kan ik niet direct de afspraak met Guidion maken voor de installatie omdat ze eerst terugkoppeling van Reggefiber moeten hebben voordat ze een afspraak gaan inplannen maar daar ga ik zelf ook contact mee opnemen.
Wat moet er nu gebeuren dan? Heb jij nog een hele oude PacketFront grondplaat/aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
nee ik heb een Genexis Hybrid modem die begin 2015 geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Na een lange tijd problemen, letterlijk 3 maand met 130mb/s en 0 wifi, heeft t-mobile het internet aangepast en haal ik rond de 450. Elke keer net wel, net niet binnen de 10% die ze zelf aanhouden.

Na lang zeuren, 100en telefoontjes kan ik eindelijk melden dat ik onder mijn contract uit ben. Terug naar kpn dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
z999 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:30:
Na een lange tijd problemen, letterlijk 3 maand met 130mb/s en 0 wifi, heeft t-mobile het internet aangepast en haal ik rond de 450. Elke keer net wel, net niet binnen de 10% die ze zelf aanhouden.

Na lang zeuren, 100en telefoontjes kan ik eindelijk melden dat ik onder mijn contract uit ben. Terug naar kpn dus!
Gefeliciteerd!😉 Maar had je nou van t-mobile een fritzbox of de fritzrepeater?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-09 18:46

knakworst

Get more sats!

aegis schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:20:
Die had ik ook maar T-Mobile maakt daar geen gebruik gewoon vandaar dat het dan vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
DaveD1109 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:10:
[...]

Gefeliciteerd!😉 Maar had je nou van t-mobile een fritzbox of de fritzrepeater?
Cheers, en excuses dat ik het nog niet vermeld had lol. Het was een Fritz!Wlan Repeater 1750E, maar dan direct op de modem aangesloten als accespoint. Het wifi gedeelte was daar grotendeels mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutje op de telefoon...dubbelpost

[ Voor 91% gewijzigd door Barre73 op 15-06-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aegis schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:20:
Onder dat modem zit dan de UFTU grondplaat. Geen enkele reden die ik kan bedenken waarom Reggefiber bij je langs zou moeten komen. En ik zit er vrij aardig in, al zeg ik het zelf.
Raar verhaal...

Die Genexis Hybrid is namelijk een los apparaat dat er zo af geklikt kan worden

@knakworst: Reggefiber is toch bij jou niet langs geweest om alleen het modem eraf te klikken en de lege blindkappen er weer op?
Dat doet namelijk gewoon de Guidion monteur voor T-Mobile. Met de glasvezel of de UFTU van reggefiber hoeft niks te gebeuren. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Barre73 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:32:
[...]

Onder dat modem zit dan de UFTU grondplaat. Geen enkele reden die ik kan bedenken waarom Reggefiber bij je langs zou moeten komen. En ik zit er vrij aardig in, al zeg ik het zelf.
Raar verhaal...

Die Genexis Hybrid is namelijk een los apparaat dat er zo af geklikt kan worden

@knakworst: Reggefiber is toch bij jou niet langs geweest om alleen het modem eraf te klikken en de lege blindkappen er weer op?
Dat doet namelijk gewoon de Guidion monteur voor T-Mobile. Met de glasvezel of de UFTU van reggefiber hoeft niks te gebeuren. .
Nee dat had de Guidion monteur er in 5 minuten afgeklikt, en ik had op zolder ook nog ergens de originele beschermkapjes liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:25

NoUser

For Real ?

DaveD1109 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:29:
[...]
En dan werkt tv ook? Draytek in de kast?
We hebben een internet only abo. De router ondersteund televisie en (provider) telefoon wel.
De Draytec is uit de kast. De glasvezel connector zit direct in de 5490. We hebben de router zelf aangeschaft btw.
Werkt de tv bij jou volledig? Of heb je internet only? En hoe heb je de telefoon geregeld?
Wij kijk geen televisie. Internet only inderdaad. Telefoon gaat via eigen VoIP/SIP al hoewel er nog wel bugs in de 5490 zitten die er voor zorgdragen dat het op dit moment niet werkt. Telefonie gaat nog via de oude aangekoppelde router.
Rubke schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:24:

ik wil hem namelijk op mijn managed switch gaan gebruiken
die hangt bovenin de meterkast vandaar.
Hier ongeveer één meter.

[ Voor 52% gewijzigd door NoUser op 15-06-2017 22:56 ]

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakworst schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:32:
[...]

Nee dat had de Guidion monteur er in 5 minuten afgeklikt, en ik had op zolder ook nog ergens de originele beschermkapjes liggen.
Dat was dus precies mijn punt richting @aegis . Er hoeft niks door Reggefiber gedaan te worden behalve het omzetten van een patch in de wijkcentrale (en ook dat niet altijd meer). Enige andere dat ik kon bedenken was de grondplaat (FTU) vervangen maar ook dat is al een vrij recente dus dat is al goed. Ik snap dus nog niet waar T-Mobile het over had dat Reggefiber zou moeten doen bij Aegis thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
NoUser schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:29:
Wij kijk geen televisie. Internet only inderdaad. Telefoon gaat via eigen VoIP/SIP al hoewel er nog wel bugs in de 5490 zitten die er voor zorgdragen dat het op dit moment niet werkt. Telefonie gaat nog via de oude aangekoppelde router.
Bedankt voor je reactie. Donderdag komt voor de derde (en wat mij betreft ook de laatste) keer de monteur van Guidion langs voor de wegvallende WiFi verbinding. Mocht de monteur er (weer) niet uitkomen, dan schaf ik een Ubiquiti of een Fritz!Box aan.

[ Voor 0% gewijzigd door wimpien op 16-06-2017 08:42 . Reden: wegvallende ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 09:32

Gilotto

Paint Skillz

Sinds vanmorgen zijn we over op T-mobile glasvezel. We komen van KPN.

We hebben nu geen verbinding, aangezien de monteur voor de installatie pas volgende week woensdag komt.

Momenteel hebben we de glasvezel aansluiting in de FTU zitten en een patchkabel naar de experia box.

Kan ik internet en tv ontvangen als ik de patchkabel in de WAN aansluiting van mijn eigen router (TPlink WDR 4300) plaats of gaat dit niet werken? Of te wel: Zit er een verschil in de fiber aansluiting rechtstreeks op de Draytek en een patchkabel in de router?

Als ik met VLans moet gaan stoeien kan ik evt OpenWRT op mijn router flashen.

Anders geen internet dit weekend :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
@Barre73 ga Reggefiber maandag bellen als ze de opdracht van T-Mobile hebben gekregen. Om even uit te horen wat ze nou allemaal moeten doen. Heb het vermoeden dat het volgens mij bij Reggefiber niet goed geregistreerd staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
aegis schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:50:
@Barre73 ga Reggefiber maandag bellen als ze de opdracht van T-Mobile hebben gekregen. Om even uit te horen wat ze nou allemaal moeten doen. Heb het vermoeden dat het volgens mij bij Reggefiber niet goed geregistreerd staat.
@aegis Stuur mij maar een DM met je PC en huisnr. Dat scheelt een belletje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
Nice klantenservice via een forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 16:27
Gilotto schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:46:
Sinds vanmorgen zijn we over op T-mobile glasvezel. We komen van KPN.

We hebben nu geen verbinding, aangezien de monteur voor de installatie pas volgende week woensdag komt.

Momenteel hebben we de glasvezel aansluiting in de FTU zitten en een patchkabel naar de experia box.

Kan ik internet en tv ontvangen als ik de patchkabel in de WAN aansluiting van mijn eigen router (TPlink WDR 4300) plaats of gaat dit niet werken? Of te wel: Zit er een verschil in de fiber aansluiting rechtstreeks op de Draytek en een patchkabel in de router?

Als ik met VLans moet gaan stoeien kan ik evt OpenWRT op mijn router flashen.

Anders geen internet dit weekend :-(
als je op de WAN poort van je router tagged vlan 300 kunt zetten en ze hebben de poort in de wijkcentrale al omgezet naar t-mobile heb je wellicht geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordChaos73
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-01 14:45
Mijn eerste ervaringen met T-Mobiel thuis zijn best positief, maar ik stoor me enorm aan het feit dat de Draytek geen vlan tagging ondersteunt.

Ik heb namelijk vanuit de meterkast maar één UTP kabel lopen richting de woonkamer waar voorheen de TV, media player, STB & receiver bekabeld werden voorzien van IPTV & internet.
Nu ben ik aangewezen op mijn wireless verbinding voor al deze apparaten uitgezonderd de STB.

De enige oplossing hiervoor is, als ik het goed begrijp, andere hardware inzetten die wél vlan tagging ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
LordChaos73 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:23:
De enige oplossing hiervoor is, als ik het goed begrijp, andere hardware inzetten die wél vlan tagging ondersteunt?
Klopt inderdaad. Danwel een managed switch of een router die het wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 09:32

Gilotto

Paint Skillz

Rubke schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:33:
als je op de WAN poort van je router tagged vlan 300 kunt zetten en ze hebben de poort in de wijkcentrale al omgezet naar t-mobile heb je wellicht geluk
Dat gaan we proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 27-09 17:16
Hebben jullie sinds kort ook problemen met een VPN verbinding maken? Ik kom met geen mogelijkheid meer op de thuiswerk omgeving van mijn werk. En ze zeggen doodleuk dat dat sowieso niet kan. M.a.w. thuiswerken kan niet via t-mobile thuis.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
peppi_078 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:34:
Hebben jullie sinds kort ook problemen met een VPN verbinding maken? Ik kom met geen mogelijkheid meer op de thuiswerk omgeving van mijn werk. En ze zeggen doodleuk dat dat sowieso niet kan. M.a.w. thuiswerken kan niet via t-mobile thuis.
Had ik ook, ze blokkeren de VPN poorten in de router, als je die weer open zet kan je je eigen VPN weer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppi_078
xippie schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Had ik ook, ze blokkeren de VPN poorten in de router, als je die weer open zet kan je je eigen VPN weer gebruiken.
Ik gebruik eigen hardware, niet de draytek. Maar werkt inmiddels weer via een andere url om vpn te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

peppi_078 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:08:
[...]

Ik gebruik eigen hardware, niet de draytek. Maar werkt inmiddels weer via een andere url om vpn te maken.
Ik heb daar ook eens een keer naar gekeken. Maar is het heel erg lastig? Ik geloof dat je enkele parameters moet invoeren? Omdat dit natuurlijk een echt glasmodem betreft, en niet enkel een router. In het verleden heb ik bijv. ook een eigen router ingezet via Solcon (die toen met dat verschrikkelijke experiabox aankwam). Ik koos juist voor een Draytek. Was simpel MAC adres klonen van de experiabox, en ik kon online. Maar dit werkt waarschijnlijk iets anders? Wil graag weten hoe!

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Wat voor type modem krijgen nieuwe gebruikers?
Ik heb een zyxel vigor2130fvn.
Merk dat Wi-Fi bereik om te huilen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 22:40

vr6-only

Blub Blub

raro007 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:43:
Wat voor type modem krijgen nieuwe gebruikers?
Ik heb een zyxel vigor2130fvn.
Merk dat Wi-Fi bereik om te huilen is.
Draytek Vigor 2132FVn. Er zit weinig tot geen verschil tussen die twee. Dus als je huidige al niet naar behoren werkt, zal de nieuwe het ook niet doen. Maar wellicht is je huidige gewoon defect.

[ Voor 22% gewijzigd door vr6-only op 17-06-2017 21:06 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
vr6-only schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:02:
[...]

Draytek Vigor 2132FVn. Er zit weinig tot geen verschil tussen die twee. Dus als je huidige al niet naar behoren werkt, zal de nieuwe het ook niet doen. Maar wellicht is je huidige gewoon defect.
zit al 3 jaar met dezelfde modem had dus verwacht dat er op zijn minst dualband wifi toegevoegd was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
raro007 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:57:
[...]

zit al 3 jaar met dezelfde modem had dus verwacht dat er op zijn minst dualband wifi toegevoegd was...
T-Mobile is bezig met een nieuw type modem. Maar ze laten hierover voor de rest niks los. Nog even afwachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppi_078
Mr.Master schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Ik heb daar ook eens een keer naar gekeken. Maar is het heel erg lastig? Ik geloof dat je enkele parameters moet invoeren? Omdat dit natuurlijk een echt glasmodem betreft, en niet enkel een router. In het verleden heb ik bijv. ook een eigen router ingezet via Solcon (die toen met dat verschrikkelijke experiabox aankwam). Ik koos juist voor een Draytek. Was simpel MAC adres klonen van de experiabox, en ik kon online. Maar dit werkt waarschijnlijk iets anders? Wil graag weten hoe!
Als je deze post en deze post volgt kom je een heel eind. Je ziet overal nog Vodafone staan in die posts, dat klopt. T-Mobile heeft Vodafone Thuis overgenomen. Voor de rest is het identiek. Moet er wel bij zeggen dat als je eigen hardware in gaat zetten je dan geen telefonie meer hebt van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:48:
[...]
Onder andere de rode lijn ja. Maar het is dus ook, dat het volgende programma al in de gids vermeldt staat (incl al een stukje rode lijn, ten teken dat er al wat minuten zijn verstreken), maar het vorige programma is nog niet eens op zijn einde.
Dit weekend heel veel voorbeelden gezien, met name op National Geographic. Zou iets om half beginnen en begon pas om :42 (gisteravond ook bij de Putin Interviews ruime uitloop) en verder bij programma's waar er geen reclame tussen een afgelopen en volgende zit moet je zeker 5 minuten marge aanhouden.
Maar de tijden in de gids zien er zo logisch uit dat de fouten haast wel bij de zenders moeten liggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:15
apis29 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:26:
[...]

Dit weekend heel veel voorbeelden gezien, met name op National Geographic. Zou iets om half beginnen en begon pas om :42 (gisteravond ook bij de Putin Interviews ruime uitloop) en verder bij programma's waar er geen reclame tussen een afgelopen en volgende zit moet je zeker 5 minuten marge aanhouden.
Maar de tijden in de gids zien er zo logisch uit dat de fouten haast wel bij de zenders moeten liggen ...
Bij Telfort liep het vandaag ook mis.
Ik was bij mijn ouders en keek in de gids hoe laat "de neven van eus" begon. De gids gaf aan 21:00, kom om 21:20 thuis en dacht: ik doe begin gemist.
Programma begon echter om 20:15 |:(

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen overgegaan van KPN naar T-Mobile. De upload is flink verbeterd: van zo'n 490Mbps naar ruim over de 520Mbps. De download is echter minder gunstig: die tikte bij KPN toch ook wel de 490+ aan, maar blijft nu steken bij 352Mbps.

Enfin. Dit is een eerste snelle indruk - kijken wat het de rest van de week doet voordat ik me hierover druk ga maken.

(Ik zit in een gebied waar T-Mobile eigen apparatuur gebruikt.)

Edit: inmiddels een mooie download van meer dan 500Mbps: Afbeeldingslocatie: https://www.dslreports.com/speedtest/17102211.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpien
Storing pc 8322 - geen internet, wel TV. Draytek geeft aan dat de fiber disconnected is.
Klantenservice is "bijzonder" druk als ik bel.
Meer mensen met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
Hier (weert) ook storing internet en na reset modem ook TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
@wimpien Nederland kleurt mooi rood op allestoringen. Hier, 2132, overigens geen problemen met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Hier ook storing internet, zelfs de klantenservice is niet bereikbaar. Reset modem mag niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Hier knalde ook net de verbinding er uit. WAN poort geeft geen lampje en in de Online Status dashboard zie ik ook Disconnected staan op Fiber / DHCP. Glasvezel gebied Rotterdam. TV doet het hier ook gewoon, bellen niet. Edit: Draytek nog niet gereset.

[ Voor 6% gewijzigd door TrueChaoZ op 19-06-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 14:21

OmeJoyo

This is me

Hier helaas ook gern verbinding meer. Wel tv, gern internet. Krijg geen DHCP adres meer op de WAN poort.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:36
Hier ook geen internet. Tv draait (nog) wel door. Omgeving Nijmegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Internet storing ook in Emmen... Alweer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 15:04
Hier ook storing @ Beilen. Reboot modem is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefanus
  • Laatst online: 19-09 19:15

Steefanus

StefanJ

EnigmaNL schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:25:
Internet storing ook in Emmen... Alweer...
Klazienaveen ook. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballistic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-09 13:20
Same here! Geen internet ook niet na reboot/reset modem.

Glasvezel@Alphen aan den Rijn BTW
Zie al verschillende steden... Lijkt landelijk?

Hopelijk fixen ze het snel! Kan ook niks op officiële site vinden over deze storing. Iemand anders wel?

[ Voor 20% gewijzigd door Ballistic op 19-06-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
Utrecht, same. Geen internet, wel televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:01
Hier ook geen internet, wel tv. Neede (oost Gelderland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:26
Ballistic schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:29:

Hopelijk fixen ze het snel! Kan ook niks op officiële site vinden over deze storing. Iemand anders wel?
Hier Tilburg dito. Als ik de klantenservice vanaf een T-Mobile netwerk (welliswaar Simpel klant) bel kom ik in de wacht terwijl mijn Vodafone nummer aangeeft dat het nummer niet bereikbaar is.
Na 20 minuten wachten maar weer opgehangen...

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup hier ook storing van internet/telefonie tv werkt wel naar behoren. Wachttijd zit bij de helpdesk een half uur geleden al op 30 minuten.

Nog maar 23 dagen voordat ik over ga na een andere provider. Toen het Vodafone was maar 1x een probleem gehad en het lijkt nu wel een maandelijks terugkerend iets te zijn bij T-Mobile :X

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 18:25
Volgens mij heel nederland als ik zo 'allestoringen' bekijk... wel een flinke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
In Bussum ook storing. Reset modem maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Almere zijn mijn 2 (internet)verbindingen nog up, televisie geen idee zit niet aangesloten. Dus het lijkt niet landelijk te zijn. Maar wel een grote idd :>

[ Voor 9% gewijzigd door Jim423 op 19-06-2017 22:42 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hier nu ook down. :( KPN wba met eigen apparatuur.

Op allestoringen zie je nu met zo'n grote piek bij Vodafone. Veel mensen weten het nog niet zo goed...

[ Voor 93% gewijzigd door knakworst op 19-06-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:27

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Orthodroom schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:39:
In Bussum ook storing. Reset modem maakt niet uit.
Vreemd, Hilversum gewoon internet en TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanarchy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-07 21:56
Valkenswaard is ook offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Hier in Utrecht ook geen verbinding. TV wel Ok.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Hier ook geen internet, die hele kaart is één rode vlek. Je zou haast denken dat het rode leger van de Russen is binnengevallen. Red alert! :+

http://allestoringen.nl/storing/t-mobile/kaart/

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ballistic schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:29:

Vaag! Hier werkt alles gewoon! Ook Alphen aan den Rijn.😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 14:21

OmeJoyo

This is me

DaveD1109 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:53:
[...]

Vaag! Hier werkt alles gewoon! Ook Alphen aan den Rijn.😉
Hier in Alphen dus geen Internet. 2404BD.
Ik heb WBA, wellicht is daar een verschil.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Niet online
Mr.Master schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:48:
Hier ook geen internet, die hele kaart is één rode vlek. Je zou haast denken dat het rode leger van de Russen is binnengevallen. Red alert! :+

http://allestoringen.nl/storing/t-mobile/kaart/
Vodafone schijnt ook problemen te hebben als ik Allestoringen mag geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 20:59
In Haarlem doet het glasvezel het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon ik dan aan de goede kant van Alphen a/d Rijn? Gewoon tv, internet en telefoon de hele dag zonder storing :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Orthodroom schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:56:
[...]

Vodafone schijnt ook problemen te hebben als ik Allestoringen mag geloven...
Dat zijn mensen die nog niet weten dat het t-mobile thuis is. Kijk maar naar de comments.

[ Voor 5% gewijzigd door knakworst op 19-06-2017 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Van het Twitteraccount van webcare T-mobile:

code:
1
> Houd dit topic in de gaten voor updates: http://bit.ly/2tlKgLx  ^Sander

https://forum.t-mobile.nl...delijk-280317/index1.html

code:
1
2
3
4
5
Momenteel lijkt er een onderbreking te zijn van alle diensten over het hele land. 
Rond 22:00 viel de verbinding weg. 
Rond 22:50 ontvang ik ook alweer positieve berichten dat de verbinding weer up is. 

Als je wilt, laat dan hier je postcode achter en of je nog geen of al wel weer diensten hebt!

[ Voor 39% gewijzigd door Mr.Master op 19-06-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:19
Heb vdsl van t-mobile en ook dat ligt eruit.

[ Voor 17% gewijzigd door Monkeydancer op 19-06-2017 23:13 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
OmeJoyo schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:54:
[...]

Hier in Alphen dus geen Internet. 2404BD.
Ik heb WBA, wellicht is daar een verschil.
2401DH doet het prima, maar inderdaad geen WBA.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik 2408HX en dus hele dag geen probleem

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 10:18

Thyzz

-=leeg=-

2286, net weer werkend internet

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Niet online
Hier werkt het ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Hier nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:27

pinda powerrr

Slow down...

Hier ook nog niks, Gemeente Lansingerland.

Resetten van het modem durf ik nu niet aan, anders loop ik de kans dat straks iptv het niet doet in deze klamme nacht, waarin je toch niet kan slapen. Heb ik straks én geen tv én geen internet, the horror....

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Noordoostpolder nog steeds plat helaas. T mobile thuis.
Enig idee of ik wat in routersettings of cmd zou kunnen proberen?
Ipconfig/release en renew (suggestie van een ict vriend) werkt in ieder geval niet.

Edit: zojuist is internet weer online gekomen. Kan ik weer door met wat belangrijk is.... Gamings :+

[ Voor 20% gewijzigd door ParaVince op 19-06-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
Werkt inmiddels weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

ParaVince schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:42:
Ipconfig/release en renew (suggestie van een ict vriend) werkt in ieder geval niet.
Fijn dat het weer werkt. :)

Dat Ipconfig /release en renew verhaal in de commandline is enkel van belang op je eigen device, en lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solax
En weer offline...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 19:31
Het probleem is onderkend en er wordt hard aan gewerkt.
Zie hier voor meer informatie.

Tip:
Herstart je modem. De kans is groot dat je dan weer normaal gebruik kunt maken van internet en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

leroy98ecker schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:26:
Het probleem is onderkend en er wordt hard aan gewerkt.
Zie hier voor meer informatie.

Tip:
Herstart je modem. De kans is groot dat je dan weer normaal gebruik kunt maken van internet en telefonie.
Heb dit al een aantal keren gedaan, maar ik denk dat ik het morgen ochtend wel weer zie. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hier werkt het weer. Zelfde ip adres behouden. Om 1:15 uur kon mijn router contact leggen met de ntp-server.

[ Voor 40% gewijzigd door knakworst op 20-06-2017 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
Vannacht om 01:20 ook weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordChaos73
Ik wil dus graag IPTV + Internet over één kabel richting de woonkamer sturen en overweeg dus de TP-Link TL-SG3210 aan te schaffen en daar de glasvezelverbinding op binnen laten komen. Een tweede kabel trekken richting de woonkamer is voor mij geen optie.

Maar heeft iemand een soortgelijke oplossing gevonden met behoud van telefonie?

Edit: spelfouten

[ Voor 4% gewijzigd door LordChaos73 op 20-06-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 18:15
Bij mij beginnen de Time outs weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
LordChaos73 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:27:
Ik wil dus graag IPTV + Internet over één kabel richting de woonkamer sturen en overweeg dus de TP-Link TL-SG3210 aan te schaffen en daar de glasvezelverbinding op binnen laten komen. Een tweede kabel trekken richting de woonkamer is voor mij geen optie.

Maar heeft iemand een soortgelijke oplossing gevonden met behoud van telefonie?

Edit: spelfouten
De VOIP gegevens die je nodig hebt voor het behoud van telefonie worden tot op heden niet door T-Mobile verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordChaos73
wimpien schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:25:
[...]

De VOIP gegevens die je nodig hebt voor het behoud van telefonie worden tot op heden niet door T-Mobile verstrekt.
Dit is voor mij een redelijk deal breaker en gezien de grote storing van gisteravond begin ik me af te vragen of de keuze voor T-Mobile Thuis wel een verstandige geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
@LordChaos73 elke provider heeft helaas op zijn tijd storing. Ik heb nu al ruim één jaar T-Mobile Thuis en tot nu toe 0 problemen gehad. De storing van gisterenavond had ik geen last van overigens. Maar één storing per jaar, valt te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik zit momenteel bij KPN met alles-in-een over glasvezel.
Heb hier een Ubiquiti Unifi Security Gateway Pro achter zitten met daarachter Unifi Switch24.

In de meterkast, op de glasvezelspriet zit een NT, waaruit een RJ45 kabel (SFTP) naar zolder gaat.
Daar hangt in de patchkast en USG.

Paar vraagjes.
#1 Krijg je bij Tmobile ook een RJ45 uitgang, of een SFP(+)? (en als t SFP(+) is, is die kabel lang genoeg te krijgen?)
#2 Krijg je een statisch IPv4 adres?
#3 Is IPv6 ook aan de praat te krijgen?
#4 Kan ik de USG gebruiken als eigen router zonder de apparatuur van tmobile te gebruiken?
#5 Hoeveel Mbit/s zijn de HD zenders van tmobile?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

rens-br schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:42:
@LordChaos73 elke provider heeft helaas op zijn tijd storing. Ik heb nu al ruim één jaar T-Mobile Thuis en tot nu toe 0 problemen gehad. De storing van gisterenavond had ik geen last van overigens. Maar één storing per jaar, valt te doen toch?
Ik zit er minder dan een jaar maar heb regelmatig uitval. Niet zo ernstig als gisteren maar het ligt er regelmatig (meerdere keren per maand) voor een paar minuten uit. Bij Ziggo was dat echt heel sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
HellStorm666 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:02:

Paar vraagjes.
#1 Krijg je bij Tmobile ook een RJ45 uitgang, of een SFP(+)? (en als t SFP(+) is, is die kabel lang genoeg te krijgen?)
#2 Krijg je een statisch IPv4 adres?
#3 Is IPv6 ook aan de praat te krijgen?
#4 Kan ik de USG gebruiken als eigen router zonder de apparatuur van tmobile te gebruiken?
#5 Hoeveel Mbit/s zijn de HD zenders van tmobile?
#1 SFP - Maar deze kun je met een TP-Link Mediaconverter MC220L prima omzetten naar RJ45
#2 Krijg je een statisch IPv4 adres? - Nee, dynamisch, al is die nog niet (merkbaar) gewijzigd bij mij.
#3 Nee
#4 Mits deze vlan ondersteuning heeft. Ik heb een ASUS RT-AC68U en die werkt perfect met Tmobile. Internet is Vlan 300, iptv is 640
#5 Geen idee, ik heb geen tv van tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordChaos73
rens-br schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:42:
Ja, dat is prima. Alleen nu nog een oplossing vinden om alles bekabeld te krijgen in de woonkamer en daarbij dat telefonie ook blijft werken.

[ Voor 4% gewijzigd door LordChaos73 op 20-06-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordChaos73
Sahi_NL schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:15:
[...]

#1 SFP - Maar deze kun je met een TP-Link Mediaconverter MC220L prima omzetten naar RJ45
#2 Krijg je een statisch IPv4 adres? - Nee, dynamisch, al is die nog niet (merkbaar) gewijzigd bij mij.
#3 Nee
#4 Mits deze vlan ondersteuning heeft. Ik heb een ASUS RT-AC68U en die werkt perfect met Tmobile. Internet is Vlan 300, iptv is 640
#5 Geen idee, ik heb geen tv van tmobile
Dus jij hebt het zo lopen Glas --> MC220L --> RT-AC68U? Zoiets zou voor mij denk ik ook een oplossing kunnen zijn. Al heb ik een Netgear R7000 met Xwrt-Vortex erop. Even uitzoeken of ik daarmee ook vlan ondersteuning heb.

Heb ik overigens perse vlan tagging nodig om een poort aan beide vlan's te assignen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik heb tot nu toe niet echt een uitval gemerkt. Wel is de WiFi van de draytek hier niet echt je van het.
Vanavond krijg ik een Netgear nighthawk binnen welke ik voor een prikkie via MP heb gekocht.
Ga eerst is kijken of ik daarmee de WiFi verbeter.
Het zit in de planning om die later de draytek te laten vervangen.

DaveD

Pagina: 1 ... 9 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie