[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.646 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
AzzKickah schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:23:
Le Castellet? Nog nooit van gehoord. (Blijkbaar het circuit voor de Franse GP)
Weleens van Paul Ricard gehoord?

Vincere Per Belli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Bernies eigendom :P Wel leuk met die kleuren zo voor de verschillende typen uitloopstroken...

[ Voor 30% gewijzigd door vhal op 19-06-2017 19:07 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Om in te haken op het motoren sillyseason.

https://www.motorsport.co...claren-alfa-romeo-919226/

Mooi artikel waarin uiteengezet wordt waarom McLaren-Mercedes niet de enige mogelijke combinatie is. Tevens komt de McLaren-Ferrari samenwerking naar voren waar ik laatst ook al een gedachtenspinsel over postte.

Maar ook Alfa Romeo :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Cranzai op 19-06-2017 19:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus Volkswagen overweegt dus wel om in te stappen bij de F1. Ja, Volkswagen is ook eigenaar van Porsche. :+

Verder, iemand bezwaar als ik de timer van het Baku topic afhaal en we deze race overslaan? Het is niet alsof we nu veel gaan missen door Baku te boycotten. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:49
YakuzA schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:20:
[...]

Canada schijnt in hun contract met de FIA te hebben staan in welke periode de Canadese GP gereden moet worden.
Dit valt (voorlopig nog) niet samen te trekken met de overige amerikaanse races.
Heeft te maken met de weersomstandigheden. Geloof ook dat het circuit in Canada de meeste tijd van het jaar een grote ijsbaan is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cranzai schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:13:

Mooi artikel waarin uiteengezet wordt waarom McLaren-Mercedes niet de enige mogelijke combinatie is. Tevens komt de McLaren-Ferrari samenwerking naar voren waar ik laatst ook al een gedachtenspinsel over postte.

Mclaren/Mercedes is eigenlijk ook een niet voor de hand liggende combinatie? Het is niet zo dat ze bij Mclaren een draak van een chassis hebben, in tegendeel lijkt regelmatig het geval. Toen Red Bull (RBR & STR) om een motor-leverancier verlegen zat toen Renault er nog meer een potje van had gemaakt, hield Mercedes (en Ferrari met hun 2016 motor) ook de boot af. Of zouden ze een natuurlijke afkeer van Red Bull hebben en Mclaren, met een (mogelijk) zowat gelijkwaardig chassis, wel willen verwelkomen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

hardware-lover schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:13:
[...]
Of zouden ze een natuurlijke afkeer van Red Bull hebben en Mclaren, met een (mogelijk) zowat gelijkwaardig chassis, wel willen verwelkomen?
Dan nog, McL wil een motor waar een broncode bij zit, oftewel volle capaciteit. Betwijfel of Ferrari dat wel wil weggeven, denk ook niet dat Haas de volle potentie van het blok heeft.

Maar zoals altijd in silly season, je weet nooit wat er echt achter de schermen gebeurt, totdat het bekend word en er gebeuren wel eens rare dingen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

DaniëlWW2 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:37:

Verder, iemand bezwaar als ik de timer van het Baku topic afhaal en we deze race overslaan? Het is niet alsof we nu veel gaan missen door Baku te boycotten. :P
Jij mag alle races boycotten! Kan Max ook weer eens scoren... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:19:
[...]

Jij mag alle races boycotten! Kan Max ook weer eens scoren... :+
Zullen we hier eens mee stoppen? De grap is denk ik wel op en niet echt grappig meer. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Goh, niemand?

Lammers en Van Eerd bij Jinek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
vhal schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:06:
Bernies eigendom :P Wel leuk met die kleuren zo voor de verschillende typen uitloopstroken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tf1jDHvVxdbkjpaQjVMG1V8K/full.png
Yep. Dit circuit kunnen ze beter Martini als sponsor kiezen. Zo zijn ze een stuk sneller klaar dan wanneer het circuit 'omgekleurd' moet worden naar Heineken branding ;)

Rdit schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:49:
las ook al ergens dat Porsche misschien F1 motoren wil gaan maken. misschien is dat nog een optie :P.

hoop met Redbull dan :D
Zahariac schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:59:
[...]

Als er een fabrikant momenteel in kan stappen dan is het Porsche. De LMP1 heeft een V4, turbo en Hybride. Daarmee zou Toyota ook een kandidaat zijn. Deze heeft een V6 tenopzichte van de Porsche.

En ik weet heus wel dat er genoeg verschillen in zitten. Maar ze hebben beide toch een hoop ervaring met moeilijke configuraties. En als ik dit weekend hoorde wat een geld er daar in de ontwikkeling ging zitten is F1 echt geen grote stap.
Cranzai schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:13:

DaniëlWW2 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:37:
Dus Volkswagen overweegt dus wel om in te stappen bij de F1. Ja, Volkswagen is ook eigenaar van Porsche. :+
Stel, hè, theoretisch... Zit er een max aan aantal auto's op de grid, als Porsche, Toyota, Alfa Romeo en/of Volkswagen allemaal in zouden willen stappen volgend jaar? Of zouden er, bij wijze van, reglementair gezien nog 5 andere teams ook nog mee kunnen gaan doen?

AzzKickah schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:46:
Goh, niemand?

Lammers en Van Eerd bij Jinek.
Is meer voor het algemeen racetopic of het Le Mans topic, maar F1 deden ze nu niet aan mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
ralph075 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:04:
[...]

[afbeelding]
Yep. Dit circuit kunnen ze beter Martini als sponsor kiezen. Zo zijn ze een stuk sneller klaar dan wanneer het circuit 'omgekleurd' moet worden naar Heineken branding ;)

[...]

[...]

[...]

[...]

Stel, hè, theoretisch... Zit er een max aan aantal auto's op de grid, als Porsche, Toyota, Alfa Romeo en/of Volkswagen allemaal in zouden willen stappen volgend jaar? Of zouden er, bij wijze van, reglementair gezien nog 5 andere teams ook nog mee kunnen gaan doen?

[...]

Is meer voor het algemeen racetopic of het Le Mans topic, maar F1 deden ze nu niet aan mee :+
Naar mijn weten is er geen maximum aan het aantal teams hoewel er eigenlijk altijd ong 10 teams feweest zijn. In 2014 waren er 13 teams en dus 26 auto's kan me voorstellen dat de startgrids toen goed gevuld waren. Denk dat dat eerder een beperkende factor is, vooral in Monaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cranzai schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 06:41:
[...]
Naar mijn weten is er geen maximum aan het aantal teams hoewel er eigenlijk altijd ong 10 teams feweest zijn. In 2014 waren er 13 teams en dus 26 auto's kan me voorstellen dat de startgrids toen goed gevuld waren. Denk dat dat eerder een beperkende factor is, vooral in Monaco.
Ik zit me nu toch achter mijn oren te krabben over die 13 teams in 2014? Volgens mij is het wel even geleden dat er 13 teams op de grid stonden of ik moet er me erg in vergissen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
2012 waren er 13 12 teams aan de start.

Bron: Wiki

[ Voor 55% gewijzigd door Jasphur op 20-06-2017 08:42 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bernie had zich bij zijn commerciele partners gecommitteerd aan een minimum van 20 auto's bij iedere start. Daarom trok hij ook altijd zijn creditcard als er gedonder was bij een team.

Maar over een maximum heb ik nooit iets gehoord. Volgens mij is er wel eens sprake geweest van echte kwalificatie trainingen, dus niet alleen voor de startvolgorde maar ook voor een plekje op de grid.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:34:
2012 waren er 13 teams aan de start.

Bron: Wiki
Ik zal er wel langs kijken, maar kom niet aan 13?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@hardware-lover Dikke vingers. 12 teams haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Ankona schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:35:
Bernie had zich bij zijn commerciele partners gecommitteerd aan een minimum van 20 auto's bij iedere start. Daarom trok hij ook altijd zijn creditcard als er gedonder was bij een team.

Maar over een maximum heb ik nooit iets gehoord. Volgens mij is er wel eens sprake geweest van echte kwalificatie trainingen, dus niet alleen voor de startvolgorde maar ook voor een plekje op de grid.
Denk dat F1 met minder dan 20 auto's best risico loopt om saai te worden. Nu is het verschil tussen 18 en 20 niet groot, maar als er een keer wat auto's afvallen dan krijgt ieder nog rijdend team bijna gratis punten. Sowieso vond ik dat wel gaaf aan Le Mans dit weekend, zoveel autos op de baan! Nu zullen verschillende klassen tegelijkertijd op de baan voor F1 wel een heel slecht plan zijn, maar toch... Wel een gaaf idee ;)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Cranzai schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 06:41:
[...]

Zolang ze maar binnen de 107% regel blijven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Wat een goed nieuws, zowel Frankrijk en Duitsland terug op de kalender. Nu Spa te klein is geworden voor de Max-gekte hebben we twee nieuwe locaties in de buurt. Duitsland is goed te berijden en Frankrijk te combineren met een vakantie aan de Cote d'Azur.
Kunnen we dan asap Azerbeidzjan en Abu Dhabi droppen, zodat Brazilië weer de seizoensafsluiter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vind Abu Dhabi best wel een toffe afsluiter eigenlijk haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:35:

In begin jaren 90 waren er 28 auto's waarbij alleen de eerste 26 mee mochten doen aan de race. Dus tijdens de kwalificatie vielen er altijd twee auto's weg. Dit waren in mijn herinnering altijd de twee Pacifics.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://igonta.fc2web.com/1994/photo/Belmondo.jpg
:D

[ Voor 7% gewijzigd door Tleilaxu op 20-06-2017 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blijkbaar heeft Bernie op een gegeven moment een 12x 2 team bezetting (24 dus) als maximum gesteld i.v.m. veiligheid, maar zouden de huidige eigenaren graag naar 13 teams willen gaan voor een "mooie" bezetting. 1995 is het laatste jaar met een maximum van 13 teams op de grid, maar ook niet voor het gehele seizoen?

Afijn, hier kwam ik er wat over tegen; http://atlasf1.autosport.com/99/feb03/jones.html maar dat is alweer een erg oud artikel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Abu Dhabi ziet er misschien mooi uit op tv, met al die verlichte gebouwen. Een hoog show gehalte. Qua race kan ik me alleen 2010 herinneren, en dat is vooral uit frustratie, omdat Alonso (en Webber) na vroege pitstops niet meer door het veld naar voren konden rijden. Er zijn gewoon te weinig mogelijkheden om in te halen.

Brazilië levert doorgaans hele mooie races op: 2016 (regenrace Verstappen), de titel beslissers in 2007, 2008 en 2012, het verdwalen van Kimi in de Lotus, de in inhaalrace van Schumacher na een lekke band in de eerste bocht (2006). Maar ook het afscheid (ahum...) van Massa (2016), de thuiswinst van Senna (1991) en het totaal verkeerde podium na de heftige crash van Alonso in 2003, waar Fisichella de uiteindelijke winnaar bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Erapaz Dan draaien we de races om :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Erapaz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:04:
Abu Dhabi ziet er misschien mooi uit op tv, met al die verlichte gebouwen. Een hoog show gehalte. Qua race kan ik me alleen 2010 herinneren, en dat is vooral uit frustratie, omdat Alonso (en Webber) na vroege pitstops niet meer door het veld naar voren konden rijden. Er zijn gewoon te weinig mogelijkheden om in te halen.

Brazilië levert doorgaans hele mooie races op: 2016 (regenrace Verstappen), de titel beslissers in 2007, 2008 en 2012, het verdwalen van Kimi in de Lotus, de in inhaalrace van Schumacher na een lekke band in de eerste bocht (2006). Maar ook het afscheid (ahum...) van Massa (2016), de thuiswinst van Senna (1991) en het totaal verkeerde podium na de heftige crash van Alonso in 2003, waar Fisichella de uiteindelijke winnaar bleek.
Abu Dhabi 2016 vond ik anders een prima race en ik meen me te herinneren dat ik me voorgaande jaren ook nooit verveeld heb tijdens de races.

Brazilië is vaak een hit or miss. Ja die paar races die je noemt waren prima, maar het is ook vaak zat supersaai geweest. Zeker als het niet regent. Die kans is daar nog vrij hoog, maar als dat niet gebeurd zakt de kans op spektakel met 90% in. Verder is het show-effect bij Abu Dhabi ook wel groter, wat imo gewoon bij een laatste race hoort. En ik ben dat gemekker over "emotie" bij die Brazilianen ook wel helemaal beu. Zijn gewoon een stelletje slappe prutsers die om het geringste al liggen te huilen. Grow a pair.

Ik zou overigens ook Japan of Maleisië als laatste race prima vinden. Toch banen waar vaak strategie veel uitmaakt en een seizoen dus mooi kan worden afgesloten. En bij Maleisië heb je ook nog eens veel inhaalmogelijkheden, dus dat maakt een laatste gevecht extra spannend. Dat zie ik op niet heel veel banen gebeuren. Zeker met de huidige auto's.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zal Kubica weer een stoeltje krijgen in de F1, of ben ik wat te rooskleurig ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 15-09 12:53
Hackus schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:34:
Zal Kubica weer een stoeltje krijgen in de F1, of ben ik wat te rooskleurig ?
Dan zal hij eerst zijn superlicentie moeten terugkrijgen en met de aanscherping van de regels van vorig jaar denk ik niet dat het makkelijk gaat worden.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
Martinspire schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Abu Dhabi 2016 vond ik anders een prima race en ik meen me te herinneren dat ik me voorgaande jaren ook nooit verveeld heb tijdens de races.

Brazilië is vaak een hit or miss. Ja die paar races die je noemt waren prima, maar het is ook vaak zat supersaai geweest. Zeker als het niet regent. Die kans is daar nog vrij hoog, maar als dat niet gebeurd zakt de kans op spektakel met 90% in. Verder is het show-effect bij Abu Dhabi ook wel groter, wat imo gewoon bij een laatste race hoort. En ik ben dat gemekker over "emotie" bij die Brazilianen ook wel helemaal beu. Zijn gewoon een stelletje slappe prutsers die om het geringste al liggen te huilen. Grow a pair.

Ik zou overigens ook Japan of Maleisië als laatste race prima vinden. Toch banen waar vaak strategie veel uitmaakt en een seizoen dus mooi kan worden afgesloten. En bij Maleisië heb je ook nog eens veel inhaalmogelijkheden, dus dat maakt een laatste gevecht extra spannend. Dat zie ik op niet heel veel banen gebeuren. Zeker met de huidige auto's.
Alleen jammer dan dat Maleisië dit jaar voor het laatst is....

Vincere Per Belli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

hardware-lover schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:56:
Blijkbaar heeft Bernie op een gegeven moment een 12x 2 team bezetting (24 dus) als maximum gesteld i.v.m. veiligheid, maar zouden de huidige eigenaren graag naar 13 teams willen gaan voor een "mooie" bezetting. 1995 is het laatste jaar met een maximum van 13 teams op de grid, maar ook niet voor het gehele seizoen?

Afijn, hier kwam ik er wat over tegen; http://atlasf1.autosport.com/99/feb03/jones.html maar dat is alweer een erg oud artikel.
Naar mijn weten is het 12 of 13 inderdaad. IMHO zou gewoon iedereen weer mee mogen doen die een veilige auto weet te bouwen. Het is aan hun of ze miljoenen willen verkwisten door achteraan of helemaal niet te rijden.

Record is overigens in 1989 toen er 20 teams waren en totaal 38 auto's die zich probeerden te kwalificeren (toen mocht je nog 1 auto inzetten). Gevolg was dat een aantal teams op vrijdagochtend een pre-qualificatie moesten rijden. Sommige teams kwamen hele seizoen niet verder dan dat.
Had je de vrijdagochtend overleefd moest je nog eens proberen te kwalificeren voor de 26 startplekken dus vielen er zaterdag ook nog een paar af.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nadeel van meer teams, en dan bedoel ik een stuk of 4 meer (8 wagens). Dat circuits zoals Monaco niet echt meer mee kunnen doen. Of er moet een soort eliminatie race komen. Haha. Ik zie het al voor me: zaterdag semi-finals Monaco, zondag de finale! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

peeth schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Alleen jammer dan dat Maleisië dit jaar voor het laatst is....
Mja zeker. Was eigenlijk altijd wel een toffe race, ook zonder monsoon. Hoop dat Petronas toch nog de portemonnee gaat trekken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Echt zonde dat Sepang de kalender verlaat. Erg veel leuke races gezien op deze baan, met en zonder regen. Ook altijd toch wel wat leuke acties en mooie shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

RocketKoen schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:46:
[...]

Zolang ze maar binnen de 107% regel blijven.
Is er in de semi-moderne geschiedenis wel eens ooit een coureur niet gestart door die regel? Ik kan het me niet herinneren. Altijd was er om de een of andere reden dispensatie (bijvoorbeeld door redelijke pace te laten zien in een vrije training.)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Wom

De HRT's in 2012 mochten niet starten omwille van de 107% regel. Weet even niet meer welk circuit dat was, maar volgens mij waren het de HRT's ook dat jaar er voor niet bij omwille van dezelfde regel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
2011 en 2012 de HRT's in Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
ralph075 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:04:
[...]

[afbeelding]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Dat is makkelijk optelossen door computer graphics overlay zoals je vaak ziet met logo's naast goal voetbal velden en bij sommige F1 races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:12:
Echt zonde dat Sepang de kalender verlaat. Erg veel leuke races gezien op deze baan, met en zonder regen. Ook altijd toch wel wat leuke acties en mooie shots.
China en Singapore zijn ook nog onder voorbehoud voor 2018 op dit moment;

http://www.bbc.com/sport/formula1/40326509

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ondanks dat Bakoe volgens mij niet de spannendste race gaat worden.

Fast Facts filmpje (F1.com)

En hoe ging het ook alweer met HAM vorig jaar :+

[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 20-06-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wikipedia: 107% rule

Staan nog wel een paar usual suspects bij. Alex yoong, Ricardo rossett :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:34
Gelukkig voor Honda en Renault hanteert Paul Ricard wel een chicane op het rechte stuk van 1.8 kilometer in de layout die ik zie voor F1.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
dr.lowtune schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:23:
[...]

Als ze dat nou optimaliseren is de carbon footprint van de teams waarschijnlijk al weer zo veel lager dat we gewoon naar ongeblazen V12's kunnen _/-\o_
Welke carbon footprint? Ze gaan toch overal met de auto naar toe?

/jeremyclarksonmodus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Arrrgh, irritante verticale filmers.. :'(

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Ok, clickbait tot de derde macht, maar vooruit, dan hebben we weer wat om te discussiëren:

https://www.f1today.net/n...ll-als-ferrari-zich-meldt

Max Verstappen zal Red Bull Racing verlaten als Ferrari deze winter aanklopt om de Nederlander los te weken bij zijn huidige werkgever. Dat denkt Sky Sports F1-verslaggever Ted Kravitz. Verstappen baalt dat hij momenteel niet mee kan strijden om de wereldtitel. De 19-jarige Nederlander staat te popelen om een gooi te doen naar het kampioenschap en ziet daarvoor meer kansen bij Ferrari.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Nog iemand die weer denkt te weten dat VER na dit jaar gaat vertrekken en bij Ferrari een stoeltje gaat bemachtigen. Dit omdat de resultaten bij RBR uitblijven.

Ik zie het vooralsnog niet gebeuren, maar Silly Season lijkt vroeg op gang te komen dit jaar. Denk dat we eerder moeten kijken wat er gebeurd met ALO of BOT, hierna zal een cascade effect kunnen optreden met verschuivingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

@Woudloper psssst, kijk eens boven je ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-10-2024

Rdit

Gewoon, omdat het kan

mhwa denk niet dat Verstappen Red Bull verlaat.

en ze roepen zo veel tegenwoordig :P

bij Ferrari wordt hij ook maar 2e viool de eerste paar jaren zolang Vettel blijft zitten, ( of hij moet iedere keer beter presteren dan Vettel :O )

gewoon lekker bij Redbull blijven. misschien dat Newey nog wat trucjes uit kan halen :P
manneke is nog 19 jaar. Alonso is 36. dus Verstappen heeft nog tijd zat om bij Ferrari te komen.
en misschien rijd Mclaren volgend jaar wel voor de prijzen.
who know's.. that's the game... :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Woudloper schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:08:
Nog iemand die weer denkt te weten dat VER na dit jaar gaat vertrekken en bij Ferrari een stoeltje gaat bemachtigen. Dit omdat de resultaten bij RBR uitblijven.

Ik zie het vooralsnog niet gebeuren, maar Silly Season lijkt vroeg op gang te komen dit jaar. Denk dat we eerder moeten kijken wat er gebeurd met ALO of BOT PAL, hierna zal een cascade effect kunnen optreden met verschuivingen.
FTFY :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ondertussen is het internet weer goed bezig om hun mening over het Baku circuit duidelijk te maken aan de nieuwe F1 eigenaren. :+

YouTube: 2017 Azerbaijan Grand Prix | Virtual Circuit Guide

Echt, kunnen de Red Bulls en McLarens gewoon allemaal in de eerste ronde uitvallen om te besparen op de motor? Er valt hier helemaal niks te winnen tenzij je in een Ferrari of Mercedes zit. Verder als er een circuit is waar Force India sneller kan zijn dan RBR, dan is het Baku wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Behoorlijke rant inderdaad haha.

Zonde ook dat ze afsfalt op de middeleeuwse kinderkopjes leggen. Had het circuit had het circuit een spannend elementje gegeven haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Rdit schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:19:
mhwa denk niet dat Verstappen Red Bull verlaat.

en ze roepen zo veel tegenwoordig :P

bij Ferrari wordt hij ook maar 2e viool de eerste paar jaren zolang Vettel blijft zitten, ( of hij moet iedere keer beter presteren dan Vettel :O )

gewoon lekker bij Redbull blijven. misschien dat Newey nog wat trucjes uit kan halen :P
manneke is nog 19 jaar. Alonso is 36. dus Verstappen heeft nog tijd zat om bij Ferrari te komen.
en misschien rijd Mclaren volgend jaar wel voor de prijzen.
who know's.. that's the game... :p
Niemand die uit kijkt naar de clash tussen VET en VER als die samen in een team zitten? :+

Ik denk ook niet dat hij vertrekt. En als hij al vertrekt zou ik duimen voor Merc en zeker niet Ferrari, dat vind ik zo'n bagger team, heb altijd de indruk dat die totaal niet achter hun rijders staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:02:
Ondertussen is het internet weer goed bezig om hun mening over het Baku circuit duidelijk te maken aan de nieuwe F1 eigenaren. :+

Geoff Crammond's Grand Prix is er niets bij. Serieus zeg; konden ze geen betere graphics renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45

Echt, kunnen de Red Bulls en McLarens gewoon allemaal in de eerste ronde uitvallen om te besparen op de motor? Er valt hier helemaal niks te winnen tenzij je in een Ferrari of Mercedes zit. Verder als er een circuit is waar Force India sneller kan zijn dan RBR, dan is het Baku wel...
Als je de animatie bekijkt zie je pas echt hoe erg het is :|
Nog niet de 2018 kalender bekeken, maar staat Baku er nog op?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jasphur schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:15:
Behoorlijke rant inderdaad haha.

Zonde ook dat ze afsfalt op de middeleeuwse kinderkopjes leggen. Had het circuit had het circuit een spannend elementje gegeven haha
Wint Alonso ook eens een race. Wat? Iedereen behalve hij zal daar crashen, want Alonso is te langzaam om daar last van te hebben. :+
UltraSub schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:04:
[...]

Als je de animatie bekijkt zie je pas echt hoe erg het is :|
Nog niet de 2018 kalender bekeken, maar staat Baku er nog op?
Ja...

Serieus, weg met deze rotzooi en Zandvoort terugbrengen.

Deze baan is gewoon volledig anti Mercedes power, en hardstikke pro Red Bull. Kom op zeg, wat wil je nog meer. :P
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Circuit_Park_Zandvoort.png

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-06-2017 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike

Wha dat dachten ze ook over Canada, en zie daar 3de plek en als max niet uitgevallen was meschien nog 2de plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
devil-strike schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:57:
[...]

Wha dat dachten ze ook over Canada, en zie daar 3de plek en als max niet uitgevallen was meschien nog 2de plek.
Zoek het Baku circuit eens op. Er moet wel iets heel bijzonders gebeuren voordat RBR een 3de plaats kan scoren ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@DaniëlWW2, klopt, maar bedoel alleen tezeggen dat iedereen zei dat Canada ook bagger zou zijn met redbull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ach, het heet gelukkig niet meer European GP :')
Echt, Baku.... wat een troosteloos circuit. Prima dat men zo'n probeert te interesseren in autosport, maar wie dit circuit ooit heeft goedgekeurd verdient toch wel een strop om de nek.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
devil-strike schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:02:
@DaniëlWW2, klopt, maar bedoel alleen tezeggen dat iedereen zei dat Canada ook bagger zou zijn met redbull.
Dat was het ook, voor een van de auto's. :+
Verder was de andere nu ook niet geweldig, of puur prestatie van de auto. Als je twee keer je vleugel moet wisselen, en alsnog vierde wordt, niet ver achter Ric, dan heb je het aardig gedaan. Aantal rondjes meer en Vettel was derde geworden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:23:
[...]

Serieus, weg met deze rotzooi en Zandvoort terugbrengen.

Deze baan is gewoon volledig anti Mercedes power, en hardstikke pro Red Bull. Kom op zeg, wat wil je nog meer. :P
[afbeelding]
helemaal mee eens.
vooral omdat volgend jaar frankrijk en duitsland weer terug zijn. dus nederland is de missende link; groot-brittanië, duitsland, frankrijk, monte carlo, spanje, oostenrijk, italië, en hongarije. en belgië natuurlijk!

wat zou ons landje daar mooi tussen passen, toch? 8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
dawg schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:16:
[...]

helemaal mee eens.
vooral omdat volgend jaar frankrijk en duitsland weer terug zijn. dus nederland is de missende link; groot-brittanië, duitsland, frankrijk, monte carlo, spanje, oostenrijk, italië, en hongarije.

Helemaal omdat nog een bocht geen naam heeft. Die is gereserveerd voor de eerste Nederlander die de GP van Nederland wint zullen we maar zeggen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

De gemeente Zandvoort wil heel graag. Zou tof zijn als het lukt, maar ja, het zal wel weer worden dwarsgezeten door import bewoners in Zandvoort die tegen de herrie zijn en wat natuurclubjes.

Om nog maar even van de logistieke problemen te zwijgen. Zandvoort heeft maar 2 smalle uitvalswegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

dawg schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:16:
[...]

helemaal mee eens.
vooral omdat volgend jaar frankrijk en duitsland weer terug zijn. dus nederland is de missende link; groot-brittanië, duitsland, frankrijk, monte carlo, spanje, oostenrijk, italië, en hongarije.

Volgens mij mis je best een belangrijke in dat rijtje: Belgie >:)

Ik vraag me af of we dit jaar een wat rommeliger Baku krijgen. Vorig jaar was de eerste keer en men deed het erg voorzichtig in de F1 race. Dat terwijl gp2 wel een spectakel was. Voor RBR zal Baku voorlopig geen favoriet zijn maar zolang Ferrari en Mercedes bij elkaar in de buurt zitten qua pace zal er toch wel spanning zijn.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Naboo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:18:
De gemeente Zandvoort wil heel graag. Zou tof zijn als het lukt, maar ja, het zal wel weer worden dwarsgezeten door import bewoners in Zandvoort die tegen de herrie zijn en wat natuurclubjes.

Om nog maar even van de logistieke problemen te zwijgen. Zandvoort heeft maar 2 smalle uitvalswegen.
ergens begrijp ik niet waarom heineken dat niet (deels) op zich neemt. zou niet de eerste keer zijn, plus het is natuurlijk een nederlands merk. nu met max verstappen zou dat best eens rendabel kunnen zijn voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

dawg schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:24:
[...]

ergens begrijp ik niet waarom heineken dat niet (deels) op zich neemt. zou niet de eerste keer zijn, plus het is natuurlijk een nederlands merk. nu met max verstappen zou dat best eens rendabel kunnen zijn voor ze.
Heineken heeft een 6 jarig contract met Zandvoort sinds kort. Dus het zal mij niks verbazen als Heineken al bij de gesprekken aanwezig is voor het realiseren hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximossel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09 08:32
Zandvoort is een prachtige baan om te rijden maar het is daar niet mogelijk in te halen met de F1... dat wordt 1 grote optocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

maximossel schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:30:
Zandvoort is een prachtige baan om te rijden maar het is daar niet mogelijk in te halen met de F1... dat wordt 1 grote optocht
Dan moeten we Monaco ook maar schrappen.
Al ben ik het niet met je eens dat je daar niet zou kunnen inhalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hulkenberg kont naar de Gamma dagen te Assen 5&6 augustus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
Om het motoren-silly-season nog maar een slinger te geven. Ik zie berichten op @ReadMotorsport dat Renault mogelijk een 4e team wil/kan/gaat voorzien van motoren.
Williams (Claire) ontkent overigens categorisch dat ze met Honda hebben gesproken.

Rook, Vuur, Waarheid... :+

Over Baku, het mag daar wel wat risicovoller, de gp2 was daar echt een stuk interessanter dan de voorzichtige parade van 2016. (hoewel HAM het wel liet liggen tijdens Q)

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 20-06-2017 21:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
maximossel schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:30:
Ik denk dat het makkelijker inhalen zal zijn dan Monaco. Behalve het rechte stuk zijn er denk ik ook wel mogelijkheden bij bepaalde bochten. Tussen bocht 1 en 3 en 3 en 9 zou het moeten kunnen. :)

Verder is het echt een mooie baan, veel beter dan een aantal die we nu hebben. Het enige probleem is er komen qua vervoer.
Afbeeldingslocatie: https://autorai.nl/wp-content/uploads/2016/07/circuit-park-zandvoort-schotanus-2.jpg
Naboo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:26:
[...]

Heineken heeft een 6 jarig contract met Zandvoort sinds kort. Dus het zal mij niks verbazen als Heineken al bij de gesprekken aanwezig is voor het realiseren hiervan.
Als Heineken nu even €10 miljoen per jaar neertelt dan zou het kunnen met nog wat sponsoren, en nog voor betaalbare kaartjes ook. Ook belangrijk voor een Nederlandse GP. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:48:
[...]

Ik denk dat het makkelijker inhalen zal zijn dan Monaco. Behalve het rechte stuk zijn er denk ik ook wel mogelijkheden bij bepaalde bochten. Tussen bocht 1 en 3 en 3 en 9 zou het moeten kunnen. :)

Verder is het echt een mooie baan, veel beter dan een aantal die we nu hebben. Het enige probleem is er komen qua vervoer.
[afbeelding]

[...]

Als Heineken nu even €10 miljoen per jaar neertelt dan zou het kunnen met nog wat sponsoren, en nog voor betaalbare kaartjes ook. Ook belangrijk voor een Nederlandse GP. :+
Ik zie nog een paar plasjes naast de baan. Asfalteren die handel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
[...]

Die kaartjes kun je dan vast ook sparen bij de "JUMBO F1 spaaractie" ;)

@Jasphur Die plasjes horen daar, dat moet onderdeel zijn van de sprinklerinstallatie die zorgt voor een gegarandeerde natte race.. :+

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 20-06-2017 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

[...]

[afbeelding]

[...]

Mja, gewoon goede accomodaties bouwen. Durf te wedden dat als je 70.000 plaatsen creëert dat je die echt wel vol krijgt. En reken maar dat sponsors dan ook wel komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Naboo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:02:
[...]

Mja, gewoon goede accomodaties bouwen. Durf te wedden dat als je 70.000 plaatsen creëert dat je die echt wel vol krijgt. En reken maar dat sponsors dan ook wel komen.
En hoe ga je 70000 mensen überhaupt in Zandvoort krijgen? :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

vhal schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:21:
[...]

Ik ga op de fiets.. Hoe die andere 69999 mensen er komen zoeken het zelf maar uit :+

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

vhal schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:21:
[...]

Zie mijn eerdere post over het uitvalswegen probleem.
Al ging het met de 100.000 bezoekers bij de Jumbo Racedagen best goed. Dus gemiddeld 50.000 per dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
nachtnet schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:59:
[...]

Die kaartjes kun je dan vast ook sparen bij de "JUMBO F1 spaaractie" ;)

@Jasphur Die plasjes horen daar, dat moet onderdeel zijn van de sprinklerinstallatie die zorgt voor een gegarandeerde natte race.. :+
Beetje de race riggen voor Max, I like it. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Ze moeten gewoon met Zandvoort een grote snelweg over het water maken. met 8 banen breed.

aangezien wij nederlanders goed met wegen en water zijn. moet dat best te doen zijn. paar palen op het strand en in het water.
grote weg er op langs Hoofddorp de A4 is dat volgens mij. hotsaflots. rechtstreeks richting Zandvoort. paar parkeer dekken er bij. heb je nog wat unieks ook in de F1 kalender..

of klinkt het wel heel makkelijk zo :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
We kunnen natuurlijk ook een apart topic maken genaamd "droomtopic Zandvoort" of iets dergelijks. Dan kan die maandelijkse droom die steeds op komt daar in de ijskast worden geparkeerd.

De laatste keer dat ik op Zandvoort heb gereden (oké, dat is inmiddels ook meer dan 5 jaar geleden) was het daar echt VERRE van F1 waardig, als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Spa lopen ze ver achter. Ze mogen blij zijn dat de DTM er nog komt. Buiten de bereikbaarheid zijn de faciliteiten verre van voldoende (dat pitsgebouw ;w ) en ik twijfel ook sterk of het circuit wel breed genoeg is. Verder verwacht ik dat de organisatie moeilijk kan doen over Hugenholtz en Hans Ernst (voormalige Audi-S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
TheBrut3 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:21:
We kunnen natuurlijk ook een apart topic maken genaamd "droomtopic Zandvoort" of iets dergelijks. Dan kan die maandelijkse droom die steeds op komt daar in de ijskast worden geparkeerd.

De laatste keer dat ik op Zandvoort heb gereden (oké, dat is inmiddels ook meer dan 5 jaar geleden) was het daar echt VERRE van F1 waardig, als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Spa lopen ze ver achter. Ze mogen blij zijn dat de DTM er nog komt. Buiten de bereikbaarheid zijn de faciliteiten verre van voldoende (dat pitsgebouw ;w ) en ik twijfel ook sterk of het circuit wel breed genoeg is. Verder verwacht ik dat de organisatie moeilijk kan doen over Hugenholtz en Hans Ernst (voormalige Audi-S).
Ik zie een mooie gelegenheid om de pitstraat en aanverwante gebouwen op te knappen en direct een mooi nieuw (test)traject te bouwen voor de Hyperloop dan wel Maglev. Van Schiphol naar Zandvoort bijvoorbeeld, eventueel met Amsterdam CS er bij. Parkeerplaatsen en overige infra heb je op Schiphol toch al :+

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

TheBrut3 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:21:

Jup klopt helaas.. het is gewoon allemaal ouwe meuk om het zo maar even te zeggen. maar ze hebben pas wel een nieuw restaurant! :P

er moet heel wat Eurotjes tegen aan gegooid worden om het een waardig F1 circuit te laten worden.
de verf van de hoofdtribune(tje) zit er ook nog op van de laaste F1 race in Zandvoort :P

Layout is super. maar wordt gewoon niet goed bij gehouden. :'(

en de pitboxen zijn volgens mij ook te klein voor het huidige F1 kaliber.. niet dat de Pits in Monaco groot is.. maar toch ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
Rdit schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:30:
[...]

Jup klopt helaas.. het is gewoon allemaal ouwe meuk om het zo maar even te zeggen. maar ze hebben pas wel een nieuw restaurant! :P

er moet heel wat Eurotjes tegen aan gegooid worden om het een waardig F1 circuit te laten worden.
de verf van de hoofdtribune(tje) zit er ook nog op van de laaste F1 race in Zandvoort :P

en de pitboxen zijn volgens mij ook te klein voor het huidige F1 kaliber.. niet dat de Pits in Monaco groot is.. maar toch ;) 8)7
Layout is behoorlijk saai op 2,3 goede bochten na. Races op Zandvoort zijn bijna altijd prut. In bijna alle klasses is inhalen onmogelijk, laat staan bij F1...

Aub niet naar Zandvoort, maar gewoon ergens ieys nieuws bouwen dat in 1x goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
pinda powerrr schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:06:
Ok, clickbait tot de derde macht, maar vooruit, dan hebben we weer wat om te discussiëren:

https://www.f1today.net/n...ll-als-ferrari-zich-meldt

Max Verstappen zal Red Bull Racing verlaten als Ferrari deze winter aanklopt om de Nederlander los te weken bij zijn huidige werkgever. Dat denkt Sky Sports F1-verslaggever Ted Kravitz. Verstappen baalt dat hij momenteel niet mee kan strijden om de wereldtitel. De 19-jarige Nederlander staat te popelen om een gooi te doen naar het kampioenschap en ziet daarvoor meer kansen bij Ferrari.
Maar Ted is toch niet zomaar iemand? Die zegt zoiets toch niet voor niets? Of is zijn gedachte compleet uit zijn verband gerukt in dit artikel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Psssst. Het Baku topic is geopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Joster schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:38:
[...]

Maar Ted is toch niet zomaar iemand? Die zegt zoiets toch niet voor niets? Of is zijn gedachte compleet uit zijn verband gerukt in dit artikel?
Ook Ted Kravitz is gevoelig voor "journalistieke-Clicks". Uit verband gerukt en uiteraard is alles mogelijk..
kan met evenveel waarde zeggen dat ALO mogelijk bij McLaren vertrekt, of dat HAM na dit seizoen muziekproducer wordt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:44:
[...]

Ook Ted Kravitz is gevoelig voor "journalistieke-Clicks". Uit verband gerukt en uiteraard is alles mogelijk..
kan met evenveel waarde zeggen dat ALO mogelijk bij McLaren vertrekt, of dat HAM na dit seizoen muziekproducer wordt.. ;)
Vanaf 18.20:
[YouTube: https://youtu.be/u5sqbKX6gQg?t=18m20s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
Requiem19 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:37:
[...]

Layout is behoorlijk saai op 2,3 goede bochten na. Races op Zandvoort zijn bijna altijd prut. In bijna alle klasses is inhalen onmogelijk, laat staan bij F1...

Aub niet naar Zandvoort, maar gewoon ergens ieys nieuws bouwen dat in 1x goed is.
Het TT-circuit in Assen aanpassen is dan bijv. een betere optie.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:40
Kubica toch niet op de lijst bij Renault .. Bron: https://www.motorsport.co...list-renault-seat-919151/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@vhal als ze straten circuits willen gaan toevoegen dan wil ik die Jersey plannen eindelijk uitgevoerd zien! Wat een prachtig circuit kan dat zijn zeg. Zo met New York op de achtergrond.

edit: Beeld hier onder en hier de plannen (wiki)Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/10/25/article-2053146-0E864B4800000578-628_634x401.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/08/redb-coul-newj-2012-6.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Jasphur op 21-06-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Weer zoon lang recht stuk :P Baku 2.0

hehe. ziet er wel gaaf uit iig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Rdit klopt. Alleen Baku is redelijk vlak en New jersey hobbelt nogal haha. In het filmpje (2.45 ofzo) zie je DC een stuk over het voorgestelde circuit rijden. Die haarspeld die hij neemt is de meest noordelijke bocht. Ik heb nu even geen tijd meer om te zoeken, maar ik weet dat er een filmpje op Youtube staat van twee kerels in een personen auto die het circuit rijden. Krijg je een beetje een indruk. Ik vind dit circuit echt nog wel een goede optie.

op ons eigen Tweakers nieuws: Bedrijf uit Eindhoven gaat metalen onderdelen 3d-printen voor F1-team...

[ Voor 27% gewijzigd door Jasphur op 21-06-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:10

Crazy D

I think we should take a look.

Requiem19 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:37:
Nou ja, Max heeft in Monaco ook laten zien dat "niet kunnen inhalen" ook een mind-set is :D Zou m op zich best weleens op Zandvoort echt willen zien racen, denk dat er best een paar acties komen... Maar idd, Zandvoort is een mooie baan (leuk ook om op te fietsen), maar op de meeste race-dagen komt de actie vooral van auto's die eraf gaan in de Tarzan of het Scheivlak en niet van superveel actie op de baan verder (hoewel, heel eerlijk, behalve het WTCC waarbij het soms botsauto's lijkt, op hoeveel banen is er echt heel veel actie?).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Jasphur schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:36:
@Rdit klopt. Alleen Baku is redelijk vlak en New jersey hobbelt nogal haha. In het filmpje (2.45 ofzo) zie je DC een stuk over het voorgestelde circuit rijden. Die haarspeld die hij neemt is de meest noordelijke bocht. Ik heb nu even geen tijd meer om te zoeken, maar ik weet dat er een filmpje op Youtube staat van twee kerels in een personen auto die het circuit rijden. Krijg je een beetje een indruk. Ik vind dit circuit echt nog wel een goede optie.

op ons eigen Tweakers nieuws: Bedrijf uit Eindhoven gaat metalen onderdelen 3d-printen voor F1-team...
hehe ben ik met je eens, New Jersey hobbelt aardig ja :P zit weinig vlakte in ja wel gaaf hoor!

inderdaad. ik zou zeggen volgend jaar? misschien een 2 luik net als de Duitse GP paar jaar geleden. ene keer in New Jersey, andere keer op het Circuit of the Americas. mijn stem hebben ze :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Jasphur schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:36:

Hier het filmpje met de twee kerels in New Jersey.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Rdit schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:30:
[...]

Met de DTM zitten zal tegen hun maximale capaciteit aan wat betreft paddock/pit :X En logistiek gezien is het helemaal een ramp! F1 gaat nooit gebeuren in Zandvoort. Doe dan maar Assen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:34
Alles wat Renault zegt is een leugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

David Croft‏Geverifieerd account @CroftyF1 3 minuten geleden

Hearing that Monisha Kaltenborne and Sauber have parted company. Real shame for the team if that's true given how she saved them last season

Sauber en Kaltenborn uit elkaar?

[ Voor 8% gewijzigd door IkWilbert op 21-06-2017 10:23 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Persoonlijk kan ik er niet rouwig om zijn als Monisha Kaltenborn vertrekt bij Sauber....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
En de roddels opTwitter gaan er meteen over dat het een Honda works team wordt. hmmm

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1