Nog een interview/verslag van de dag/dagen.
http://www.redbullracing.com/article/dune-messiah
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Was leuk hoor, mooi weertje en mooie V8. Vind het wel leuk om te zien, toch benaderbaar voor vele mensen die 500-1500 voor F1 wat teveel vinden.devil-strike schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:09:
Nog een interview/verslag van de dag/dagen.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
ben zaterdag geweest; topweer, niet druk, dus je kon overal rustig staan/zitten, en dat geluidJasphur schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:02:
Dit moet voor Max, naast een vermoeiende dag, toch ook echt zo onwijs leuk zijn. Dat je zo al die Nederlanders op de been kan krijgen om je bezig te zien met iets wat je het allerliefste doet.
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 22-05-2017 11:05 ]
Was natuurlijk wel te verwachten. McLaren kan niet zonder het geld van Honda en Red Bull heeft geen andere keus aan Renault.nachtnet schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:00:
McLaren blijft ook volgend jaar met Honda rijden (Red Bull trouwens met Renault)
Deadline van de FIA om wisseling van engine supplier door te geven is verstreken.
Bron: AMuS - Keine Motorwechsel-Meldung bei der FIA
Eventueel is het na die deadline nog mogelijk om te wisselen, maar dan moet er unaniem toestemming volgen van alle teams.
RichardQG schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:24:
[...]
Was natuurlijk wel te verwachten. McLaren kan niet zonder het geld van Honda en Red Bull heeft geen andere keus dan Renault.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 22-05-2017 12:11 ]
Testing, one, two ...
[offtopic]hardware-lover schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:16:
Vrije trainingen, traditiegetrouw voor Monaco, één dag eerder deze week. Valt mooi samen met Hemelvaart, mocht men geen andere plannen hebben.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
[ Voor 59% gewijzigd door Jasphur op 22-05-2017 14:31 ]
[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 22-05-2017 14:45 ]
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 22-05-2017 15:17 ]
Ik verwacht iets met "Red" maar zonder "Bull"Bigfoot schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:24:
Red Bull gaat gewoon pole pakken dit weekend!
Testing, one, two ...
Not sure if serious...Bigfoot schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:24:
Red Bull gaat gewoon pole pakken dit weekend!
Zoals de vaste volgers van dit topic weten, ben ik doorgaans niet de grootste optimist. Maar deze keer voel ik wel een lichte vorm van optimisme voor RB in Monaco.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik hoop zo dat dit hem wordt inderdaad, zo voel ik er ook over. Helaas heb ik mijn twijfel nog wel m.b.t. Max als ik kijk naar vorig jaar.Requiem19 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:43:
[...]
Zoals de vaste volgers van dit topic weten, ben ik doorgaans niet de grootste optimist. Maar deze keer voel ik wel een lichte vorm van optimisme voor RB in Monaco.
- De nieuwe auto's worden serieus echt lastig in Monaco in de kwalificatie vanwege het toegenomen gewicht, de bredere wielbasis en de grote hoeveelheid downforce: Dit jaar kan een coureur een nog groter verschil maken dan normaal in Monaco
- in de de langzame en bochtige sector 3 in Barcelona was Max mega sterk, bijna even sterk als Hamilton
- De update van RB in Barcelona zag volgens Horner vooral op gedrag langzame en medium bochten: 2x raden welke bochten in Monaco in overvloed aanwezig zijn
Max is dit jaar, hoewel de resultaten het niet laten zien, in mijn ogen weer een stukje gegroeid. Hij is stabieler en sneller in de kwalificatie dan vorig jaar.
Ik zie Max (of Ricciardo) met een mega rondje wel de Pole pakken.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Jij bent gediskwalificeerd om te kijken. Oftewel een DNW!
"When you grow up your heart dies"
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eigenlijk is dat niet zo nieuw, inhalen was tot de hoge slijtage Pirelli banden + DRS op Monaco altijd al onmogelijk.Jasphur schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:57:
@DaniëlWW2 Laten we dat voorop stellen, inderdaad. Ennuh: vanaf hoe laat ga je kijken?
Verder even inhakend op @Requiem19: Juist hierom denk ik dat het eigenlijk een relatief saaie race kan gaan worden. Dankzij de bredere wagens nog minder kans op inhalen. Het zal mij niet verbazen als, mits er niemand crasht, de finish hetzelfde word als de start. Denk dat deze race net als Barcelona gewoon gewonnen gaat worden op een goede startpositie en een zeer strategische pitstop ipv gas geven en inhalen.
Lichte vorm van optimisme heb ik ook wel, maar meer in de zin van dat de bulls niet zo'n mega achterstand gaan oplopen, maar bij kunnen blijven. Verder moeilijk in te halen, wat je al zegt, het zal er niet makkelijker op zijn geworden en het was al damn hard.Requiem19 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:43:
[...]
Niet onaardig naar jou bedoeld, maar ik vond het een vrij onzinnig artikel. De een wil Brand's Hatch, maar geeft zelf al aan dat dat eigenlijk niet kan, en de volgende wil de Osterreich ring, maar geeft al aan dat dat de langere versie is van de Red Bull ring is. Dus dat gaat ook niet gebeuren. Blijven over Hockenheim (wat ik echt een mega saai circuit vind) en als laatste een Frans circuit (nooit van gehoord) waar diegene zelf nooit heeft gereden, maar wat hij heel erg cool vond bij de game TOCA race driver..Jasphur schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:37:
Leuk stukje met oud racers over welke banen misschien weer terug zouden moeten komen.
https://www.redbull.com/g...ck-should-be-brought-back
Knowledge reigns supreme over nearly anything
https://www.motorsport.co...-monaco-a-success-909163/"I also fell into the port twice today [on the simulator], and hopefully that will not happen. After Turn 1 [Sainte Devote] you go up the hill, I fell off on the right hand side. And rolled.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk dat er (recentelijk) gewoon bar weinig formule 1 wagens rond hebben gereden op dat circuit. Ook ligt er sindskort nieuw (smoother) asfalt, dus betere tijden.devil-strike schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:27:
Hmm die ronde record van zandvoort is wel heel toevallig moet ik toegeven aangezien het een promo video was van red bull denk ik.
http://www.gpupdate.net/e...-breaks-zandvoort-record/
zie boven staande video
Nee, dat is gewoon een samenvatting van het evenement waar "toevallig" een ronderecord gemaakt is. Sure ze "waren er niet mee bezig". Haha, maak dat de kat wijsdevil-strike schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:27:
Hmm die ronde record van zandvoort is wel heel toevallig moet ik toegeven aangezien het een promo video was van red bull denk ik.
http://www.gpupdate.net/e...-breaks-zandvoort-record/
zie boven staande video
Ze wisten van te voren niet of ze in de buurt zouden komen. Ze hebben ook alleen harde (oranje) banden bij zich. Als je echt voor een record wilt gaan neem je wel ultra's mee, dan wastie nog een paar seconden sneller geweest.Martinspire schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:43:
[...]
Nee, dat is gewoon een samenvatting van het evenement waar "toevallig" een ronderecord gemaakt is. Sure ze "waren er niet mee bezig". Haha, maak dat de kat wijs
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 22-05-2017 17:12 ]
Let wel dat de banden een speciaal type evenementen band zijn, totaal niet vergelijkbaar met een raceband.Bosmonster schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:10:
[...]
Ze wisten van te voren niet of ze in de buurt zouden komen. Ze hebben ook alleen harde (oranje) banden bij zich. Als je echt voor een record wilt gaan neem je wel ultra's mee, dan wastie nog een paar seconden sneller geweest.
Zaterdag reed ie 1.22's ofzo, en zondag was warmer en kroop Max naar de 1.20. Toen had ie zoiets dat ie ook die 1.19.nogwat wel aan kon pakken. Die camera's draaien bij demo's sowieso altijd.
Zo bijzonder is het ook allemaal niet.
Heb je daar een bron van? Want volgens mij waren het gewoon de oranje Pirelli's. Zou anders wel erg verwarrend zijn om dezelfde kleur ook voor een speciale demo-band te gebruiken (wat volgens mij sowieso al een harde band zou zijn).nachtnet schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:14:
[...]
Let wel dat de banden een speciaal type evenementen band zijn, totaal niet vergelijkbaar met een raceband.
Het zijn volgens mij wel demo-banden. Die dus wat beter tegen donuts kunnen en wat beter omgaan met een baan die minder grip heeft (een F1-auto heeft immers meer grip nodig om zijn werk te kunnen doen).Bosmonster schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:17:
[...]
Heb je daar een bron van? Want volgens mij waren het gewoon de oranje Pirelli's. Zou anders wel erg verwarrend zijn om dezelfde kleur ook voor een speciale demo-band te gebruiken (wat volgens mij sowieso al een harde band zou zijn).
[ Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 22-05-2017 17:31 ]
Er komt vast ook nog wel een 360 graden filmpje voorbij. Volgens mij reed Max daar ook het hele weekend mee rond.Martinspire schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:43:
[...]
Nee, dat is gewoon een samenvatting van het evenement waar "toevallig" een ronderecord gemaakt is. Sure ze "waren er niet mee bezig". Haha, maak dat de kat wijs
Max heeft zelf in een interview vertelt dat ze met speciale demonstratiebanden rijden bij dit soort events. Deze zijn harder, misschien ook wel om lekker donuts te kunnen draaien.Bosmonster schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:17:
[...]
Heb je daar een bron van? Want volgens mij waren het gewoon de oranje Pirelli's. Zou anders wel erg verwarrend zijn om dezelfde kleur ook voor een speciale demo-band te gebruiken (wat volgens mij sowieso al een harde band zou zijn).
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 22-05-2017 18:33 ]
"Ben je bijgelovig?"sjaool schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:28:
[...]
Max heeft zelf in een interview vertelt dat ze met speciale demonstratiebanden rijden bij dit soort events. Deze zijn harder, misschien ook wel om lekker donuts te kunnen draaien.
Ze hebben dit weekend ook meer kilometers gereden dan bij een normale demonstratie. Normaal rijden ze maximaal 30 kilometer en deden ze circa 30 kilometer per sessie. We zijn dan ook enorm verwent op Zandvoort.
Interview EditieNL met kijkersvragen aan Max Verstappen. Helaas wel op Facebook.
Zo'n 10 a 15 jaar geleden, reden de topteams op Monaco met een speciaal 'korte wielbasis' chassis (en op bijvoorbeeld Monza weer met een extra lange wielbasis). En de auto's waren toen al een halve meter korter dan nu. Het zal dus wel wat brengen.Jasphur schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:03:
Ik denk niet dat we er tijdens Monaco veel van gaan merken dat FER, RBR, MCL of welk ander team met een wat kleinere wielbasis er een voordeel uithaalt op het circuit. Ik duim wel voor wat spannende gevechten daar.
[ Voor 4% gewijzigd door dennisfr op 22-05-2017 21:29 ]
Nog harder dan de hard compound? Ok, dat maakt het er dan ook al niet beter op.UltraSub schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:22:
Max gaf het zelf aan in een van zijn interviews, iets als "en dan hebben we natuurlijk ook nog demo banden, die sowieso al een stuk harder zijn" of zoiets.
Hij werd aangereden door een auto tijdens een fietstocht.Grimmie187 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:26:
Offtopic maar wel erg triest:
Nicky Hayden (MotoGP kampioen) is vandaag op 35 jarige leeftijd overleden aan zijn verwondingen na zijn auto ongeluk![]()
RIP
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Waarom niet? De Westschleife ligt er nog en er zijn plannen om die weer in gebruik te gaan nemen:Malfunctions schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:19:
[...]
en de volgende wil de Osterreich ring, maar geeft al aan dat dat de langere versie is van de Red Bull ring is. Dus dat gaat ook niet gebeuren.
Gelukkig. De huidige sets zijn gewoon veel te hard. Het moet niet zo zijn dat je met een medium-band 50+ ronden kan rijden.Jasphur schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:00:
Deze al voorbij gekomen?
https://nl.motorsport.com...re-f1-banden-2018-907808/
En als dan de us en ss ook nog dichter bij elkaar liggen waardoor je zeer lastig met de ss door q2 komt dan wordt het voor de top 10 in de race ook wat lastiger. Voordeel daarvan is ook dat je de ontwerpers ook forceert om een auto te maken welke andere auto's kan volgen(immers na 1st pits zit je in the pack)Jasphur schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:02:
Mee eens. Stiekem zit ik eigenlijk te wachten op een US die echt maar 15 ronden mee gaat (op een circuit als Suzuka).
Is dat nou de Trulli-train op die foto?nachtnet schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:15:
Het GP topic voor Monaco is ook open.
[afbeelding]
[F1 2017] Race 6 - GP van Monaco
https://f1manager.info/ranking/4605
Vaker rechts instappen dus.Martinspire schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:30:
[...]
"Ben je bijgelovig?"
-"Nee niet echt. Meestal stap ik vanuit links in omdat ik dat makkelijk vind. Maar in Brazilië stapte ik rechts in en dat ging eigenlijk ook wel goed"
Mij maakt het niet uit, zolang hij zich maar niet verstapt (of daarna vergaloppeert)
Testing, one, two ...
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-05-2017 20:55 ]
Of onderweg en grote boodschap moet doen die hij echt niet op kan houden...hardware-lover schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:36:
[...]
Mij maakt het niet uit, zolang hij zich maar niet verstapt (of daarna vergaloppeert)
Aan de andere kant (pun intended) Brazilië gaat wel de andere kant op, dus misschien moet ie met de rijrichting mee instappen
[ Voor 59% gewijzigd door Cranzai op 24-05-2017 15:17 ]
Dus je post in 2 topics hetzelfde filmpje én je jat UltraSub's grapje uit het andere topic? Tssssss
Kijk eens goed naar de wijzigingstijdAzzKickah schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:15:
[...]
Dus je post in 2 topics hetzelfde filmpje én je jat UltraSub's grapje uit het andere topic? Tssssss![]()
![]()
omg
Die crosspost was dom ja... maar ik kan best grappig zijn zonder de hulp van anderen.AzzKickah schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:15:
[...]
Dus je post in 2 topics hetzelfde filmpje én je jat UltraSub's grapje uit het andere topic? Tssssss![]()
![]()
JA, vervangen voor Maldonado.UltraSub schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:04:
Er schijnen geruchten te zijn dat Palmer toch echt een probleem heeft;
https://www.f1today.net/n...tste-weekend-voor-renault
[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-05-2017 21:56 ]
Hmm. Zou vervelend zijn voor hem. Maar ik begrijp het vanuit Renault. Misschien BUT?UltraSub schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:04:
Er schijnen geruchten te zijn dat Palmer toch echt een probleem heeft;
https://www.f1today.net/n...tste-weekend-voor-renault
Precies! nog meer aktie op de baanDaniëlWW2 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:54:
[...]
JA, vervangen voor Maldonado.
Maar ik denk eerder dat het de testrijder van Renault zal worden of iemand uit een andere klasse. Maldonado lijkt me nu ook niet beter.
39
Ik denk dat je met Maldonado minder actie krijgt. Wel meer gele en rode vlaggen.
Ben een ramptoeristDaniëlWW2 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:00:
[...]
Ik denk dat je met Maldonado minder actie krijgt. Wel meer gele en rode vlaggen.
39
We zijn allemaal ramptoeristen, maar er zijn grenzen hoor.
@Jasphur Ik bedoel iemand anders dan ALO.Jasphur schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:42:
Nee. Verwacht mede dankzij de 'honda indy wagen met mclaren livery' dat ALO dit seizoen nog wel even blijft.
Soort van offtopic https://www.motorsport.co...t-charged-mclaren-910379/
Renault heeft meerdere coureurs: Sirotkin (die geeft een vriend van mij een grote kans).Jasphur schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:46:
@nachtnet ah op die fiets. Haha. Ja dat kan ook.
Is overigens Jack Aitken niks? Hij is nou toch de beste van het Renault Junior team? Of is hij nog te junior met zijn GP3?
Heb zijn naam wel eens voorbij zien komen, maar ken hem verder niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 26-05-2017 09:07 ]
Het gerucht begint zich te verspreiden. Hier praten ze ook over Sirotkin als eventuele vervanger. Maar hier word vooral gesproken over hem omdat hij een van de weinige (of de enige) met een Super Licentie is. Vanuit Renault dan.Ryur schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:07:
[...]
Renault heeft meerdere coureurs: Sirotkin (die geeft een vriend van mij een grote kans).
Maar ook Rowland die nu in de F2 rijdt.
Ikzelf hoop op Rowland! Goede coureur, en constant.
Sirotkin is misschien iets sneller, maar vond hem vorig jaar in de GP2 iets te wisselvallig (en daarom heeft hij het kampioenschap verloren).
Aitken is goed, zeker goed. Maar te jong/te weinig ervaring/te weinig superlicentie punten
Maar verwacht Aitken zeker wel in de F1 binnen 2-4 jaar.
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 26-05-2017 09:29 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Tleilaxu op 26-05-2017 09:38 ]
Op wat voor een bedrag kom je dan ongeveer uit? Vliegen naar Nice neem ik aan?B-Real schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:15:
Pfff zag gisterenavond en vanmorgen op de sociale media wat slowmo's van coureurs die de vangrails schampten, onder andere bij Raikkonen waarbij je de band in ziet deuken. Supergaaf!
Het lijkt er op dat ze de vangrails expres ietsje flexibel hebben gemaakt, zo schrikt het visueel toch af om de bocht af te snijden maar rijden de coureurs hun auto niet direct kapot als ze hem heel lichtjes schampen.
De race in Monaco is meer dan eens een saaie optocht, maar het is toch wel een gaaf baantje voor deze wagens en ik denk ook een mooi GP om bij te wonen mits je de centen hebt
Heb overigens wel eens uitgezochten wat het moet kosten om de GP van Monaco te bezoeken (Jan Modaal style) en dat is eigenlijk best goed te doen. Sta plekken kosten de wereld niet en je staat bijna op de baan. Het is er helaas nog niet van gekomen om het uit te voeren.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 26-05-2017 11:52 ]
Is al een paar jaar geleden, dus exacte bedrag weet ik niet meer.KW25 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:05:
[...]
Op wat voor een bedrag kom je dan ongeveer uit? Vliegen naar Nice neem ik aan?
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Papa Stroll ja, maar hoop toch ook dat ie gaat zien dat het een bodemloze put is uiteindelijkKeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:27:
Stroll neemt teveel geld mee daarvoor... Palmer zie ik nog wel verdwijnen op korte termijn
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ben benieuwd of Stroll meer schade bij elkaar kan crashen dan zijn papa inlegt.KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:27:
Stroll neemt teveel geld mee daarvoor... Palmer zie ik nog wel verdwijnen op korte termijn
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Tsja, leuk dat Stroll zoveel geld meeneemt. Maar wat kost het Williams? Hij rijdt vrij veel schade, wie draait daarvoor op? Daarnaast heeft hij nog geen punten gescoord, wat voor Williams niet goed is voor het constructeur kampioenschap waardoor ze ook weer geld mislopen. En daarnaast lijkt het mij ook een imago dingetje. Als Williams te lang vasthoud en Stroll niet gaat presteren gooien ze IMHO hun naam ook een beetje te grabbel en wordt het een team wat rond komt van de paydrivers en niet van goede coureurs etc. Hetzelfde als dat Sauber niet presteert en ze het moeten hebben van de paydrivers.KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:27:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq