[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54
iantje31 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:33:
[...]

Ben benieuwd of Stroll meer schade bij elkaar kan crashen dan zijn papa inlegt.
En de tekort aan punten (dus prijzengeld) bij Williams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Tleilaxu schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:11:
[...]

Palmer gaat niet hard genoeg om de auto te kunnen beschadigen.
:o _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Voor volgend jaar gaat Mercedes vast een nieuw plekje zoeken voor wehrlein bij een team met merc motor. Zou me niet verbazen als dat Williams wordt, aangezien ocon al bij FI zit.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 26-05-2017 19:03 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Damian schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:29:
[...]

Papa Stroll ja, maar hoop toch ook dat ie gaat zien dat het een bodemloze put is uiteindelijk |:(
Kost ook allemaal meer dan de voorgaande klasses :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:34:
[...]

Tsja, leuk dat Stroll zoveel geld meeneemt. Maar wat kost het Williams? Hij rijdt vrij veel schade, wie draait daarvoor op? Daarnaast heeft hij nog geen punten gescoord, wat voor Williams niet goed is voor het constructeur kampioenschap waardoor ze ook weer geld mislopen. En daarnaast lijkt het mij ook een imago dingetje. Als Williams te lang vasthoud en Stroll niet gaat presteren gooien ze IMHO hun naam ook een beetje te grabbel en wordt het een team wat rond komt van de paydrivers en niet van goede coureurs etc. Hetzelfde als dat Sauber niet presteert en ze het moeten hebben van de paydrivers.
Williams had ook geen problemen om drie jaar met Maldonado te werken dus. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:28:
[...]

Die heeft toch gewonnen met de Williams en pakte af en toe ook nog punten (vaak ook niet :) ), hij was iig niet echt traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
Kan iemand vertellen waarom 1 van mijn favo artiesten op de voorkant staan van deze prachtige wagen. Daft Punk op de Lotus wagen van RAI
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RlXtm3hCn7E0Xm9UmAfORYHU/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 26-05-2017 20:05 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:28:
[...]

Die wist in ieder geval nog een race te winnen in die auto 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Jasphur schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:03:
Kan iemand vertellen waarom 1 van mijn favo artiesten op de voorkant staan van deze prachtige wagen. Daft Punk op de Lotus wagen van RAI
[afbeelding]
Dat was de lancering van hun album destijds. Ze liepen ook in outfit in de pits destijds. Op de zondag van de race in Barcelona, 2 weken daarvoor kwam dat album uit.

Ik weet nog dat we op de terugweg vanuit barcelona voor het eerst dat album luisterden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mocht Palmer exit zijn bij Renault, wie zouden ze dan moeten nemen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
pilskes schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:11:
Nasr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Ryur schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:34:
[...]

En de tekort aan punten (dus prijzengeld) bij Williams
Het is allebei. Én hij schrijft auto's af, én hij komt niet aan de finish wat punten en (positieve) exposure kost.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik ga inderdaad uit van Nasr of Maldonado

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jurgen schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:07:
[...]

Dat was de lancering van hun album destijds. Ze liepen ook in outfit in de pits destijds. Op de zondag van de race in Barcelona, 2 weken daarvoor kwam dat album uit.

Ik weet nog dat we op de terugweg vanuit barcelona voor het eerst dat album luisterden.
Reclame-campagne geslaagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 20:54
Deze discussie gaat ook in het andere F1 topic.
Ryur in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"

En daar kwamen wij tot de conclusie: Sirotkin. Enige Renault Junior driver met een Super licentie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ralph075 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:21:
[...]

Dus deze herken je ook niet meer?
Afbeeldingslocatie: https://krspace.files.wordpress.com/2013/05/151_krs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Hmm maar wat heeft dit allemaal met de GP van Monaco te maken?

Deze discussie is toch al elke week gaande op het normale F1 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:54:
Die heeft toch gewonnen met de Williams en pakte af en toe ook nog punten (vaak ook niet :) ), hij was iig niet echt traag.
Jurgen schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:05:
Die wist in ieder geval nog een race te winnen in die auto 8)7
Daarna fikte de garage van Williams wel uit wat zijn overwinning weer uitbalancerende. :+
Natuurlijk is Stroll matig bezig, maar de auto van Williams is denk ik ook niet de beste om mee te beginnen. Veel snelheid, totaal geen downforce. Dat is al jaren zo.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:28:
[...]

Dus deze herken je ook niet meer?
[afbeelding]
Jawel, ik doelde op:
(of ik begrijp jouw post niet.... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ralph075 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:21:
[...]

4 jaar later. Haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04
Toch was dat Lotus team wel mooi, met Kimi erin... toch nog paar overwinningen, vond hem beter bij dat team passen dan nu bij Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:54
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:03:
Toch was dat Lotus team wel mooi, met Kimi erin... toch nog paar overwinningen, vond hem beter bij dat team passen dan nu bij Ferrari.
Zeker ware woorden bij lotus paste hem dat overall veel beter vind ik. Ben zelf fan van Ferrari maar vind kimi er totaal niet bij passen als rijder, meer alleen om te cashen. Zo een team als lotus is er nu niet meer vind ik ja mss Force India of een Williams maar Lotus had een bepaalde underdog positie die ik niet in de spirit van de andere teams terug vind. Williams vind ik meer een top team wat nu minder presteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

Fugitive2008 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:35:
Zeker ware woorden bij lotus paste hem dat overall veel beter vind ik. Ben zelf fan van Ferrari maar vind kimi er totaal niet bij passen als rijder, meer alleen om te cashen. Zo een team als lotus is er nu niet meer vind ik ja mss Force India of een Williams maar Lotus had een bepaalde underdog positie die ik niet in de spirit van de andere teams terug vind. Williams vind ik meer een top team wat nu minder presteerd.
Force India vind ik toch wel een beetje een soort underdog die toch stiekem heel serieus genomen moet worden zo in de loop der jaren. Dat vind ik wel heel mooi eigenlijk. Toen ze begonnen onder de naam Force India was het niet echt een topteam te noemen, geloof dat destijds een P15 al als overwinning gevierd kon worden. :+ vind dat ze nu a aardig subtop genoemd mogen worden.

Maar wat betreft Kimi: volgens mij is er helemaal geen team meer waar hij past... Ik vind hem op dit moment een Barrichello: rijdt mee om goede punten te scoren voor het team, met een mazzeltje kan hij winnen maar dan moet wel alles zijn kant op komen want hij doet er niet echt heel erg zijn best voor. Maar gezien zijn ervaring en realistische kans op veel punten voor een team natuurlijk perfect (laat Vettel maar kampioen worden, met Kimi als 2e rijder zit Ferrari dan wel garant voor het constructeurskampioenschap). (maar ja je kunt natuurlijk niet in zijn koppie kijken en aangezien hij ook niet zo bar veel zegt....).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Daarom gaan ze volgend jaar ook naar Paul Ricard :*) :+

/edit verder een vertaling van: https://www.motorsport.co...r-park-tracks-910596/?s=1

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 27-05-2017 16:02 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Paul ricard is inderdaad een erg mooie toevoeging. Maar F-E vond ik juist erg leuk om te zien in Mexico toen ze op een echt circuit waren. De stad circuits vind ik vooral minder en dat voorbeeld moeten ze niet volgen met de F1. Maar gewoon mooie circuits :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:53
Wat denken jullie nu van ham.
Vroeger toen hij volledig toegewijd was aan f1 hoorde je eigenlijk nooit dat hij zo worstelde met zijn auto als nu. Dan lees ik dat hij zijn persoonlijke trainer weg doet en vervolgens hoor je dat hij buiten adem Is.vorig seizoen natuurlijk ook gedeeltelijk door zichzelf geen wc. Ik denk dat ook hij vervangbaar Is als hij zich niet weer op de f1 gaat richten of denken jullie dat dit gewoon even tijdelijk Is?

[ Voor 15% gewijzigd door Snowhite0901 op 28-05-2017 09:18 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Ik denk dat het wel meevalt. Vorige keer had hij geen drinkfles om gewicht te besparen en dat is ook niet bevorderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

tlpeter schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:12:
Ik denk dat het wel meevalt. Vorige keer had hij geen drinkfles om gewicht te besparen en dat is ook niet bevorderlijk.
Bij de Monaco qualy zat hij nu ook al zo opvallend te hijgen over de team radio.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:23
Edit: Nvm, zeer logisch dat die race topics in ene ander forum staan :X

[ Voor 71% gewijzigd door Krukar op 28-05-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
offtopic:
Raad eens wie een Honda heeft opgeblazen net... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
UltraSub schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:49:
offtopic:
Raad eens wie een Honda heeft opgeblazen net... :(
Toch maar een switchje naar Renault? Of toch een carrière eindigen bij de Italianen?
Of natuurlijk slapend geld verdienen bij McLaren

[ Voor 10% gewijzigd door Cranzai op 28-05-2017 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
YakuzA schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:59:
[...]

/edit verder een vertaling van: https://www.motorsport.co...r-park-tracks-910596/?s=1
Wat een onzin. Meer historische circuits (Imola, oude Silverstone en Hockenheim) ben ik voor, maar straatraces zijn niet geschikt voor F1. Monaco is elk jaar weer een saaie optocht, Singapore en Baku zijn vreselijk en de smalle Formule E circuits met die hoge hekken zijn helemaal niet om aan te zien.
Die race in dat park in Londen was niet te volgen, je zag alleen maar bomen en hekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Monaco staat alleen op de kalender vanwege de geschiedenis en de allure die het uitstraalt. Ik heb dit keer 0 inhaalacties geteld (de crashes e.d. niet meegeteld natuurlijk). Echt niet één normale uitremactie.
(Overigens zou DRS in de tunnel misschien nog wat kunnen helpen.)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:22
MrSleeves schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:33:
Monaco staat alleen op de kalender vanwege de geschiedenis en de allure die het uitstraalt. Ik heb dit keer 0 inhaalacties geteld (de crashes e.d. niet meegeteld natuurlijk). Echt niet één normale uitremactie.
Dat laatste gaat hem niet worden helaas. De bocht in de tunnel is dusdanig scherp dat de downforce daar hard nodig is.

Verder eens met de verhalen hierboven. F1-straatraces zijn vanuit competitief oogpunt gezien niet interessant. Ze zijn wel spectaculair omdat er regelmatig onverwachte dingen gebeuren maar qua racen stelt het niet zoveel voor.

Goede opmerking over de formule E trouwens. Vind die klasse niet interessant, maar dat is inderdaad waarschijnlijk mede door de vele stratencircuits die in die klasse voorkomen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MrSleeves schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:33:
perez heeft strol ingehaald - maar dat is niet getoond, de enige inhaal actie ....

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

YakuzA schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:59:

Lijkt op mij als een bizarre uitspraak:
Toto:/ "We need to go back to tracks where you realise who the best are. This [Monaco] is one of those tracks. This is where we need to go back."
Monaco is inderdaad een historisch circuit en elk foutje wat je maakt wordt direct afgestraft. Echter biedt het circuit weinig mogelijkheden om in te halen en dat zou één van de criteria moeten zijn naar mijn idee. In Monaco kan je alleen opschuiven door strategie, technisch falen of rijdersfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
Woudloper schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Lijkt op mij als een bizarre uitspraak:

[...]

Monaco is inderdaad een historisch circuit en elk foutje wat je maakt wordt direct afgestraft. Echter biedt het circuit weinig mogelijkheden om in te halen en dat zou één van de criteria moeten zijn naar mijn idee. In Monaco kan je alleen opschuiven door strategie, technisch falen of rijdersfouten.
Wellicht daarom een track om het een beetje om te gooien. In plaats van 1 race treintje rijden, experimenteren met een aantal snelste rondes oid neerzetten? Dus meerder kwalificaties o.i.d. Dan moet iedereen constant op het scherpst van de snede rijden.. Ik zie daar wel wat spectacel in :D

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Ben erg benieuwd als er echt eens een dodelijk ongeluk gebeurt daar (ik hoop echt van niet trouwens). Wat gaan ze dan doen met Monaco

[ Voor 13% gewijzigd door Pierre op 29-05-2017 11:08 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Pierre schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:07:
Ben erg benieuwd als er echt eens een dodelijk ongeluk gebeurt daar (ik hoop echt van niet trouwens). Wat gaan ze dan doen met Monaco
Mocht er een dode vallen bij een crash in Monaco, dan denk ik dat de kans groot is dat het als "freak accident" wordt gezien. En gebeurd er niet direct iets. Er zijn al genoeg lompe ongelukken gebeurd op dat circuit die tot zover nog geen grote gevolgen hebben gehad op zowel circuit als coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Jasphur schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:11:
[...]

Mocht er een dode vallen bij een crash in Monaco, dan denk ik dat de kans groot is dat het als "freak accident" wordt gezien. En gebeurd er niet direct iets. Er zijn al genoeg lompe ongelukken gebeurd op dat circuit die tot zover nog geen grote gevolgen hebben gehad op zowel circuit als coureur.
*ahum*

Beetje verder terug in de tijd natuurlijk, maar niet om te vergeten denk ik.

Uiteindelijk wel wat gevolgen voor het circuit, maar dat was niet zo moeilijk. Als je kijkt hoe er toen gereden werd ;( :/ . Te bizar voor woorden.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-05-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Oke. Dat is wel heftig.

edit: laat maar. Wat @melantrix zegt

[ Voor 47% gewijzigd door Jasphur op 29-05-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
StealthyPeanut schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:21:
[...]

*ahum*

[video]

Beetje verder terug in de tijd natuurlijk, maar niet om te vergeten denk ik.

Uiteindelijk wel wat gevolgen voor het circuit, maar dat was niet zo moeilijk. Als je kijkt hoe er toen gereden werd ;( :/ . Te bizar voor woorden.
Dat is nou niet echt een 'ongeluk'. Het ziet er meer uit als een motor die ontploft.. Niet dat het niet bizar ernstig is, maar dat kan op elk circuit voorkomen en zal dus inderdaadweinig effect hebben gehad op Monaco GP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
melantrix schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:31:
[...]

Dat is nou niet echt een 'ongeluk'. Het ziet er meer uit als een motor die ontploft.. Niet dat het niet bizar ernstig is, maar dat kan op elk circuit voorkomen en zal dus inderdaadweinig effect hebben gehad op Monaco GP
Niet echt. Het ziet er een beetje raar uit op de film (door de slechte regie of kwaliteit denk ik);

In May 1967 Bandini was racing at the Monaco Grand Prix, running second to Denny Hulme on the 82nd lap, when he lost control of his car at the harbour chicane. He had just entered an S-turn when his Ferrari's left rear wheel hit the guard rail, sending him into an erratic skid. It impacted a light pole and overturned. The car hit straw bales which lined the harbour side, rupturing the fuel tank, and sparks ignited the fuel as the car rolled over, with Bandini trapped beneath it. Marshals flipped his car upright and pulled Bandini, unconscious, out from the flaming Ferrari. It is thought that, during the effort to right the overturned car, gasoline leaked on the hot brake line or the exhaust pipe and exploded. A second fire occurred when the gas tank exploded after Bandini had been pulled away from the Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
StealthyPeanut schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:33:
[...]

Niet echt. Het ziet er een beetje raar uit op de film (door de slechte regie of kwaliteit denk ik);

In May 1967 Bandini was racing at the Monaco Grand Prix, running second to Denny Hulme on the 82nd lap, when he lost control of his car at the harbour chicane. He had just entered an S-turn when his Ferrari's left rear wheel hit the guard rail, sending him into an erratic skid. It impacted a light pole and overturned. The car hit straw bales which lined the harbour side, rupturing the fuel tank, and sparks ignited the fuel as the car rolled over, with Bandini trapped beneath it. Marshals flipped his car upright and pulled Bandini, unconscious, out from the flaming Ferrari. It is thought that, during the effort to right the overturned car, gasoline leaked on the hot brake line or the exhaust pipe and exploded. A second fire occurred when the gas tank exploded after Bandini had been pulled away from the Ferrari.
Ah oke, dat zie je inderdaad niet terug op de beelden.. Bizar.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

StealthyPeanut schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:33:
[...]

Heel vervelend ongeluk natuurlijk, maar wel in een totaal andere tijd. Een dergelijk ongeluk zou vandaag nooit meer voor kunnen komen, zowel vanwege de veiligheidsmaatregelen op het circuit als in de wagen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
JackBol schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Heel vervelend ongeluk natuurlijk, maar wel in een totaal andere tijd. Een dergelijk ongeluk zou vandaag nooit meer voor kunnen komen, zowel vanwege de veiligheidsmaatregelen op het circuit als in de wagen.
Ik verwacht dat de kans dat een dergelijk ongeluk echt nog wel aanwezig is, al is het maar voor 0,1%.

Stel nou dat het gruis van het brokkelend asfalt in T1 afgelopen race Monaco bij iemand naar binnen (de motor) was geschoten? Daar kan dan echt iets onwijs fout gaan. 1 keer = freakaccident en de volgende race letten we goed op alle gaten in het asfalt. 2 keer = einde straatcircuits?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Jasphur schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Ik verwacht dat de kans dat een dergelijk ongeluk echt nog wel aanwezig is, al is het maar voor 0,1%.

Stel nou dat het gruis van het brokkelend asfalt in T1 afgelopen race Monaco bij iemand naar binnen (de motor) was geschoten? Daar kan dan echt iets onwijs fout gaan. 1 keer = freakaccident en de volgende race letten we goed op alle gaten in het asfalt. 2 keer = einde straatcircuits?
0,1% is nog veel, in mijn ogen. Helmen zijn sterk genoeg om kiezels op te vangen (ik ben motorrijder, en meer dan eens al gebeurt). Als je bijv. naar Massa kijkt was er een veer van meer dan een kg voor nodig om zijn helm te doorbreken. Daarnaast ontploft een motor niet als er een kiezel in schiet. Die kiezel komt namelijk nergens.

Daarnaast zijn echte circuits ook van asfalt. Daar kan het net zo goed mis gaan.

Verder was de oorzaak bij Bandini dat een combinatie van onveilig circuit (wiel bleef haken, dat gebeurt met de huidige armcos niet meer) en een onveilige wagen constructie (vloeistoffen kunnen eruit lopen in geval van ongeluk). De brandstof zit nu bijv. in een afgesloten unit die vrijwel onbreekbaar is. Kijk naar het ongeluk gisteren in de Indy500, die wagen lag doormidden en het enige vuur dat je zag was de brandstof die in het leidingwerk zat. De tank zelf bleef intact. Als dat ongeluk met een racewagen van 20 jaar geleden was gebeurd had je een vuurbal gehad waar je U tegen zegt.

[ Voor 24% gewijzigd door JackBol op 29-05-2017 11:51 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Maar hoe wilt er ooit iets in de motor terecht komen zoals brokkelend asfalt, als er zelfs al geen stof in kan (en mag) komen? :P Het is niet dat een auto op die manier werkt qua lucht (koeling), ook jouw auto zal vast en zeker wel iets van een luchtfiltertje hebben (althans, er vanuit gaan dat die niet ouder is dan 40-50 jaar).
Zo is de rest van je reactie natuurlijk ook gelijk van tafel, want het kan helemaal niet wat jij zegt.

Ik bedoel dit niet vervelend hoor, maar jij lijkt niet te weten hoe een auto (laat staan een f1 auto) in elkaar steekt. Niet dat ik alle ins en outs ken, maar ik weet wel dat kiezels, stof en etc niet zomaar in je motor(blok) kan komen. Hoe dit precies bij een F1 auto werkt weet ik niet, maar daar zal hoe dan ook iets voor zijn (Zoals bij een personenauto een luchtfilter dit soort troep tegenhoud).

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 29-05-2017 12:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Badumtss

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DA_JQEDXUAA_tva.jpg:large
Tobi Grüner @tgruener
Sauber might consider selling sponsor space on the underside of the floor. @PWehrlein mastering the art of vertical parking. 😬😝

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Plaatsbesparend parkeren? Letterlijk en figuurlijk de vangrail kussen?

Ik vond het maar zeer eng uitzien gisteren.. Mag Button blij zijn dat Wehrlein gewoon uitstapt (mede dankzij de ontiegelijk veilige auto).

Mja goed wat afgelopen winter gebeurt is was natuurlijk wel grotendeels zijn eigen schuld, gisteren was 100% te verwijten aan Button die zeer gevaarlijk bezig was. Ik dacht echt van hé hoe krijgt die Wehrlein het nu weer voor elkaar, totdat de beelden kwamen, ojojoj.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
LopendeVogel schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:12:
[...]

Maar hoe wilt er ooit iets in de motor terecht komen zoals brokkelend asfalt, als er zelfs al geen stof in kan (en mag) komen? :P Het is niet dat een auto op die manier werkt qua lucht (koeling), ook jouw auto zal vast en zeker wel iets van een luchtfiltertje hebben (althans, er vanuit gaan dat die niet ouder is dan 40-50 jaar).
Zo is de rest van je reactie natuurlijk ook gelijk van tafel, want het kan helemaal niet wat jij zegt.

Ik bedoel dit niet vervelend hoor, maar jij lijkt niet te weten hoe een auto (laat staan een f1 auto) in elkaar steekt. Niet dat ik alle ins en outs ken, maar ik weet wel dat kiezels, stof en etc niet zomaar in je motor(blok) kan komen. Hoe dit precies bij een F1 auto werkt weet ik niet, maar daar zal hoe dan ook iets voor zijn (Zoals bij een personenauto een luchtfilter dit soort troep tegenhoud).
Nou excuses hoor voor mijn ontwetendheid. Verklaart ook meteen mijn 200 "Auto" karma punten tegenover jouw 800. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jasphur schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:25:
[...]

Nou excuses hoor voor mijn ontwetendheid. Verklaart ook meteen mijn 200 "Auto" karma punten tegenover jouw 800. :)
Ow nee een excuses is nergens voor nodig (vandaar dat ik al aangaf dat ik het niet vervelend bedoel :P, jij bent toch wel 1 van de grappigste tweaker hier, dus compliment daarvoor)!! Een motor wordt gewoon zeer goed beveiligd tegen vuil van buitenaf, want inderdaad, je wilt geen kiezeltje, laat staan een stuk asfalt, in je blok krijgen.

En karma punten, nja daar hoef je ook niet naar te kijken, want ook ik weet er niet veel vanaf hoor (dit is gewoon pure logica en vergeleken met een personen auto).

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 29-05-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Wat voor circuit is Canada eigenlijk is het een high speed circuit?, ik zie wel aardig wat rechte stukken.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:57

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

thalantis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:26:
Wat voor circuit is Canada eigenlijk is het een high speed circuit?, ik zie wel aardig wat rechte stukken.
Is wel aan de korte kant met 4,361 kilometer. Zo lang zijn die rechte stukken dus (in verhouding) niet.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vooral erg zwaar voor de remmen. Weinig lange doordraaiers, dus meer een high speed start-stop semi straten-circuit misschien?

[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2017 13:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Verwacht hem niet meer in actie dit seizoen dus een niets zeggende straf dan.

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Lucht uit de side pods gaat niet de motor in, dus je gestelde probleem kan niet optreden :P

(side pods zijn radiatoren en koeling voor vanalles, de airbox boven het hoofd van de coureur gaat richting de motor)

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 29-05-2017 13:52 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
YakuzA schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:51:
[...]

Lucht uit de side pods gaat niet de motor in, dus je gestelde probleem kan niet optreden :P

(side pods zijn radiatoren en koeling voor vanalles, de airbox boven het hoofd van de coureur gaat richting de motor)
Dat wist ik ;) en LopendeVogel had mij er ook al op geattendeerd dat mijn situatie niet mogelijk is.
Maar ik heb geen idee hoe het verder intern het er daar uitziet, en ik kan mij gewoon voorstellen dat fijn asfaltgruis voor de delicate F1 techniek funest kan zijn. Hetzij een sensor naar de tering, hetzij een luchtfilter die langzaam blokkeert en zo minder power uit je motor haalt. Ik had het in mijn voorbeeld dan ook niet over kiezels of brokken asfalt, maar gruis/stof. Maar had vanmorgen (na mijn post) ergens gelezen dat (in ieder geval) RBR dezelfde filters gebruiken als de Dakar (woestijn) racers, dus het zal wel goed zitten met fijne stofjes. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

albino71 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:16:
Monaco idem qua dichtvallende ogen trouwens...huidige auto formule en Monaco is dodelijk saai. Een voordeel...dit was hopelijk de saaiste F1 race van het jaar....
We krijgen Hongarije nog :X

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

naitsoezn schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:22:
[...]

We krijgen Hongarije nog :X
smakelijke race hoor, kijk die 10x leiver dan een monaco, baku of nog erger ... valencia

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

himlims_ schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:23:
[...]

smakelijke race hoor, kijk die 10x leiver dan een monaco, baku of nog erger ... valencia
Valencia staat vziw niet op de kalender ;) , maar ik vind Hongarije persoonlijk weinig spannends. Een beetje zoals Monaco maar dan zonder de spanning wanneer de SC erin komt :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Vorig jaar was 'ie saai, maar de 2 jaren daarvoor althans zeker vermakelijk :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
[...]

Oostenrijk met de Red Bull Ring is ook redelijk saai. Daar gaan de oogjes ook wel eens dicht tijdens het kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:22
Hoge snelheid, zwaar voor de remmen en mechanische grip is nodig want weinig camber in de bochten.
Ook wordt er verder niet veel geraced want het idd een deel gewoon openbare weg.
Tevens heb je hier de Wall of Champions, Google maar eens, dan leer je het pijnpunt van Canada snel kennen ;)

Zal denk ik goede kansen geven voor Mercedes als de asfalttemperatuur hoog is zodat ze de grip in de banden sneller op orde krijgen. Anders Ferrari. RBR zal weer de gebruikelijke P4/P5 zijn denk ik als er geen rare dingen gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lensent schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:19:
[...]
Hoge snelheid, zwaar voor de remmen en mechanische grip is nodig want weinig camber in de bochten.
Ook wordt er verder niet veel geraced want het idd een deel gewoon openbare weg.
Tevens heb je hier de Wall of Champions, Google maar eens, dan leer je het pijnpunt van Canada snel kennen ;)

Zal denk ik goede kansen geven voor Mercedes als de asfalttemperatuur hoog is zodat ze de grip in de banden sneller op orde krijgen. Anders Ferrari. RBR zal weer de gebruikelijke P4/P5 zijn denk ik als er geen rare dingen gebeuren.
The Wall of Champions is Dead anno 2017, lang leve de.... ;w

(Stroll update.... :o )

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2017 16:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hebben ze de Wall weggehaald? :o

Noooooo. https://nl.motorsport.com...nellere-f1-wagens-895803/

[ Voor 63% gewijzigd door Jasphur op 29-05-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Of omdat Nico (de champion) niet meer meedoet? :?

^^^WAT!? :/

[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 29-05-2017 16:27 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:01
Zolang de auto de limiterende factor is, zal de spanning niet terugkeren. Je ziet nu dat coureurs aan de limiet van de wagens zitten, met gemak. Onderling tussen de rijders zit geen verschil meer, Vettel en Kimi, Bottas en Hamilton en helemaal duidelijk; Ricciardo en Verstappen. Dingen gaan wel harder, maar de limiet is ingesteld door de auto. "Vroeger was alles beter" is niet helemaal waar, maar daar maakten de coureurs wel de dienst uit, een betere rijder in een gelijkwaardige auto kwam boven drijven en maakte het verschil.

De huidige wagens hebben teveel van alles waardoor het teveel van net-niet is. De motoren zijn té krachtig en té variabel inzetbaar dat alle pogingen tot inhalen teniet gedaan kunnen worden door weer een ander speeltje of foefje zoals een KERS of een strat-6 setting. Erbij is 1, er voorbij is iets anders is nu helemaal waar. De aero is té gespecialiseerd, te verfijnd. 2 seconden achter een ander rijden en het vern*ukt alles, je moet dus wel rustiger rijden. De banden zijn té goed en té constant. Die ultra soft moeten na 10 ronden op zijn, de super soft na 14 etc. Meer wisselen, meer op de limiet, meer verschil.

En al met al zal het een jaar of 2 duren voordat de huidige regelementen weer rechtgetrokken gaan worden door al de doorontwikkelingen, maar in de tussentijd kijken we naar 5 optochten per jaar. Het geluk (nou ja, geluk) voor de F1 is dat Ferrari beter is geworden, want anders was het weer een Mercedes dominantie geweest en was iedereen weggelopen.

Mijn voorstel: meer vrijheid op gebeid van mechanische innovatie en minder vrijheid in aerodynamische innovatie, plus banden die meer verschil maken. Doe als Le Mans Serie, motor vrij laten, kinetische energie mag maar hoe dat toe te passen is vrij. Wil je met een V10 van 4 liter rondrijden, prima. Wil je met een V4 turbo rondrijden met een vliegwiel van een meter doorsnede, prima. Maximale regels qua pk (totaal niet meer dan 1200) is meer dan genoeg. Dan krijg je innovatie. Diesel? prima. Hoop ge'boeh!' nu, maar het is wel meer de toekomst. Volledig electrisch, als jij dat voor elkaar krijgt, prima.

Aerodynamisch: voorvleugel vrij, achtervleugel vrij, alles daar tussen; leeg. Geen shark, geen T-wing, geen bargeboards, geen vleugeltjes hier en daar. Diffuser vrij laten, lekker plakken.

Banden: US 2 sec per ronde sneller dan SS, SS 2 sec per ronde sneller dan S, S 2 sec per ronde sneller dan M en die H weggooien. De US moet 10 ronden mee kunnen, de SS 15, de S 20 en de M 25. Geen intermediates meer, alleen full wets. Glibberen met die zooi.

Knallen met die zooi, laat de rijder wederom de baas zijn van z'n auto en laat echte coureurs bovenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat mijn oude berichtje tussen Wall en schip terecht is gekomen ;(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Jasphur op 29-05-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Lewis Hamilton: “Vettel vanaf nu eerste rijder bij Ferrari”
https://www.grandprixradi...erste-rijder-bij-ferrari/

[ Voor 30% gewijzigd door Paulus07 op 29-05-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Lewis Hamilton: "Ferrari's zijn rood."

Hoewel Ferrari het nooit zal zeggen is Vettel echt overduidelijk 1e rijder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Wall of Champions is helemaal niet weg, ze hebben alleen de hoek iets aangepast.

Drama queens :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Was deze al voorbij gekomen? http://www.fitmetmax.nl/detail/focus
Max die wat vragen tijdens het trainen beantwoord. Dit is deel 1/4 en elke 2 weken oid komt een nieuwe aflevering. Je kunt ook zelf vragen insturen en eventueel een trip naar SPA winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:32
Valencia saai race?

2012 anybody? Tot op heden (imo) de meest epische drive van Alonso allertijden! Man man man, hij reed alsof hij bezeten was die dag.. Ik kijk em nog regelmatig terug als ik even niets te doen heb, ook een mooi podium met Kimi en Schumi ernaast _/-\o_

Voor de liefhebbers: YouTube: Fernando Alonso Thrills Valencia | 2012 European Grand Prix
YouTube: Formula 1 2012 European Grand Prix Highlights

[ Voor 29% gewijzigd door Grimmie187 op 29-05-2017 23:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/n005wWV2nYfhm/giphy.gif

Dit plaats ik hier gewoon even.
Moest er vanmorgen in de auto ineens aan denken.
Geen idee waarom.

Deze ook maar even plaatsen :+

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/JC5DK42mm5tiU/giphy.gif

[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 30-05-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53
Sauber gaat na Hongarije testen met Gustav Maija

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBD6AtGXkAAxDy2.jpgAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBD6By1XgAANQGj.jpg

En waarom Red Bull nu al over de GP van Oostenrijk twittert is mij een raadsel.. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBD5qa3XoAAGLph.jpg

https://twitter.com/redbullracing/status/869469422972489728

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 30-05-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Is Palmer nu al vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Hij staat nog op het lijstje met bandenkeuzes voor Montreal :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBD-_V_XsAE8TxK.jpg

Grote onderlinge verschillen dit keer.
Weet niet wat McL van plan is.. (gaan ze pitten voor een nieuwe motor en dan gelijk verse US erop? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door nachtnet op 30-05-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:57
Helaas de afgelopen 2 races alleen maar gezien in een korte clip van 2 minuten door drukte, hopelijk de volgende races wel weer live bekijken :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Iedereen wist het al maar dit is wel erg dramatisch. Het aantal inhaal acties is met 73,3% gedaald ten opzichte van vorig jaar. Ik hoop echt dat de reglementen voor 2018 nog aangepast gaan worden om hier wat aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Zahariac schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:53:
Iedereen wist het al maar dit is wel erg dramatisch. Het aantal inhaal acties is met 73,3% gedaald ten opzichte van vorig jaar. Ik hoop echt dat de reglementen voor 2018 nog aangepast gaan worden om hier wat aan te doen.
Dt is wel heel dramatisch inderdaad, alhoewel ik de races door de spanning tussen Ferrari en Mercedes niet slechter ben gaan vinden dit jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Dupje Ik denk dat het hele Palmer eruit na Monaco een beetje broodje aap verhaal was :P
Overigens is Palmer gewoon gefinisht in Monaco

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 30-05-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Welke 2 setjes zijn verpicht dit keer, de Paarse en Rode ?

Jsunnyreports

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
thalantis schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:03:
Welke 2 setjes zijn verpicht dit keer, de Paarse en Rode ?
Zoals altijd de zachtste voor kwali, de 2 hardere voor de race.*

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBEAm89XcAAITKy.jpg

*Uiteraard nog steeds: 2 verschillende compounds gebruiken tijdens de race. Top 10 moet starten op de (gebruikte) band uit Q2. (voor/)Tijdens de race moet er 1 setje van de S & 1 setje van de SS beschikbaar zijn. (Tenzij de race gestart wordt als regenrace, dan vervallen alle verplichte compounds.)

[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 30-05-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

nachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:50:
Hij staat nog op het lijstje met bandenkeuzes voor Montreal :+

[afbeelding]

Grote onderlinge verschillen dit keer.
Weet niet wat McL van plan is.. (gaan ze pitten voor een nieuwe motor en dan gelijk verse US erop? ;)
Ja ik denk dat ze alleen maar gaan focussen op kwalificeren :+

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hoe is de mechanische grip van de McL? Gezien het een zeer vlak circuit is kan ik mij voorstellen dat ze de meest zachte banden willen hebben voor de grip en er eventueel een 2-stopper van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Palmer "nieuws" (gerucht)

https://twitter.com/_auto_nieuws/status/869193428378296320

´#Renault wil #SergioPerez per direct overnemen van Force India´ http://ift.tt/2rfD8Sh Gerucht: Palmer exit, #Renault wil Perez Het fabr…

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Geruchten over PAL gaan al tijden*. Zou deze tweet daarom niet als "nieuws" bestempelen..

Niet dat ik verwacht dat PAL in 2018 nog voor Renault blijft rijden..

*In 2016 was Renault actief in gesprek met iedereen en heeft uiteindelijk MAG eieren voor zijn geld gekozen en is naar HAAS gegaan, en bleef Renault met de laatste uit de rij zitten. PAL.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 13:31
Waarom zou Perez naar Renault willen? Dat lijkt me voorlopig geen stap vooruit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
VER houdt de sleurhut redelijk vaak en lang op 1 wiel. Leuk trouwens dat de Aussie zijn stuur rechts heeft en Max links :P

wanneer kunnen we nou iframe video's plaatsen hier :P

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 30-05-2017 11:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet

Hier de embedded versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:33
Geldt dat voor het seizoen tot nu toe, of alleen Monaco? Want Monaco vorig jaar was op een opdrogende baan wat voor meer inhaalacties zorgde. En daarnaast bv ook in China dat HAM helemaal achteraan starte (of startcrash?) en dus weer het halve veld moest inhalen. Dat zijn natuurlijk wel dingen die dan meespelen in zo'n statistieken.
nachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:04:
*Uiteraard nog steeds: 2 verschillende compounds gebruiken tijdens de race. Top 10 moet starten op de (gebruikte) band uit Q2. (voor/)Tijdens de race moet er 1 setje van de S & 1 setje van de SS beschikbaar zijn. (*Tenzij de race gestart wordt als regenrace, dan vervallen alle verplichte compounds.*)
Volgensmij vervallen die toch altijd bij regen? Als het tijdens de race gaat regenen vervalt het bandenreglement, m.b.t. 2 compounts + verplichte banden ook. Maar ik neem aan dat het starten van op de Q2 set dan wel behouden blijft (omdat het bij de start nog niet regent, en er geen garantie op regen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
RobertMe schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:38:
[...]

Geldt dat voor het seizoen tot nu toe, of alleen Monaco? Want Monaco vorig jaar was op een opdrogende baan wat voor meer inhaalacties zorgde. En daarnaast bv ook in China dat HAM helemaal achteraan starte (of startcrash?) en dus weer het halve veld moest inhalen. Dat zijn natuurlijk wel dingen die dan meespelen in zo'n statistieken.
Dat is het seizoen tot nu toe weggezet tegen dezelfde periode vorig jaar.

edit: Hele bericht hieronder

In de eerste zes Grands Prix van 2017 is in totaal 82 keer ingehaald. Vorig jaar bedroeg dat aantal na zes races nog 306 inhaalacties. Dat is een daling van 73,3 procent. De Grand Prix van Monaco bevatte zondag slechts drie inhaalacties. Dat is nog altijd meer dan eerder in Australië en Rusland.

China en Bahrein zijn positieve uitschieters met respectievelijk 29 en 31 inhaalacties. Spanje was ook nog redelijk met zestien inhaalacties, maar in Australië, Rusland en Monaco waren de cijfers bedroevend. Die drie Grands Prix waren samen goed voor slechts zes inhaalacties.

Mercedes-rijder Valtteri Bottas is de coureur met de meeste inhaalacties achter zijn naam; acht in totaal. Sebastian Vettel, Sergio Perez, Daniil Kvyat en Romain Grosjean delen de tweede plek met zeven inhaalacties. Max Verstappen heeft dit seizoen pas drie keer iemand gepasseerd.

@Tleilaxu zie bovenstaande, gaat niet alleen over Monaco

[ Voor 47% gewijzigd door Zahariac op 30-05-2017 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Tja, naast de veranderde aero is de bandenslijtage een groot onderdeel van dit verschil.
Daar heeft Pirelli echter heel veel gezeik over gehad(ook in dit topic). "De rijders moeten weer kunnen pushen" etc, dus nu gaan de banden lang mee. En dan wordt er minder meer ingehaald. :)

In Monaco kon er overigens nooit ingehaald worden. En veel van de inhaalacties van de afgelopen jaren waren ook weer niet zo heel bijzonder, wanneer de één op 20 ronden oude softs rijd en de ander op hagelnieuwe ultrasofts.
Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1