"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Het klinkt misschien wel iets dramatischer dan dat het is. Bij circuits waar het altijd al lastig was, is het nu echter wel echt heel karig.Zahariac schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:39:
[...]
Dat is het seizoen tot nu toe weggezet tegen dezelfde periode vorig jaar.
Maar vergeet China bijvoorbeeld niet (54 - 2017 vs 128 - 2016). In 2017 waren er echter meer "echte" inhaalacties in China dan vorig jaar, wat voornamelijk DRS inhaalacties waren, en zoals @Tleilaxu al zegt hierboven, ook veel strategie/compound inhaalacties.
Vind het zelf al erg mooi om te zien dat coureurs alles moeten geven, qua focus en energie, maakt toch wel duidelijk dat ze wel gelijk hadden in het feit dat de auto's de afgelopen seizoenen iets te makkelijk waren.
Daarbij zijn de banden gewoon veel te goed met amper slijtage en geen cliff. Het loont weinig om nog te gaan pitten, dus zie je dat ze daar weinig moeite voor doen.
En dan heb je nog de vuile lucht achter auto's. Wat mij betreft mag er een bepaalde limiet zitten aan de lucht achter een auto.
Vorig jaar was canada toch de naai-wedstrijd met 2x verplicht de Soft bandnachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:04:
[...]
Zoals altijd de zachtste voor kwali, de 2 hardere voor de race.*
[afbeelding]
*Uiteraard nog steeds: 2 verschillende compounds gebruiken tijdens de race. Top 10 moet starten op de (gebruikte) band uit Q2. (voor/)Tijdens de race moet er 1 setje van de S & 1 setje van de SS beschikbaar zijn. (Tenzij de race gestart wordt als regenrace, dan vervallen alle verplichte compounds.)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er zal altijd een uitzondering zijnYakuzA schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:48:
[...]
Vorig jaar was canada toch de naai-wedstrijd met 2x verplicht de Soft banddus 'altijd' is wel wat sterk gesteld

Ik vind dat nog steeds zo raar. Ferrari moet ook gewoon een 2e rijder hebben en als de pitstop van RAI niet zo k*t getimed was, had hij gewoon gecontroleerd gewonnen. Hij was sneller dan VET in Q3 en stond dus verdiend op pole position. Zonder die rare overcut had Vettel nooit gewonnen.nachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:20:
PER lijkt kansen te zien bij Ferrari. Ik zelf zie die kans voor hem daar eigenlijk niet..
Ik vind het echt bizar hoe snel Ferrari vergeet dat ze RAI al verschillende keren tactisch tekort hebben gedaan. Ze rekenen hem dat achteraf nog aan ook

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Hoewel ik de strijd tussen 2 teams & rijders om P1 wel weer leuker vindt dan alleen kijken naar wie er P3 kan halen (zoals de afgelopen jaren.)
Verwijderd
Wat jammer. Die muur zie ik minder graag gaan dan de hele race in Monaco.hardware-lover schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:20:
The Wall of Champions is Dead anno 2017, lang leve de....
(Stroll update....)
Hij staat er nog hoor, wordt alleen minder "gevaarlijk".Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:34:
[...]
Wat jammer. Die muur zie ik minder graag gaan dan de hele race in Monaco.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Zoals ik het lees staat er een andere muur in de buurt van waar de Wall of Champions stond.hardware-lover schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:57:
Hij staat er nog hoor, wordt alleen minder "gevaarlijk".
Er staat het volgende:Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:59:
[...]
Zoals ik het lees staat er een andere muur in de buurt van waar de Wall of Champions stond.
"The infamous 'Wall of Champions' - the concrete wall that located at the exit of the last chicane - will have its angle modified, as the FIA has deemed it was dangerous."
De 'Wall of Champions' staat er dus nog wel, maar de hoek waaronder deze staat is aangepast, omdat de FIA het te gevaarlijk vond met de nieuwe auto's.
Ik had eerder al wat rondgekeken of ik wat foto's kon vinden van de werkzaamheden maar tot op dit moment heb ik enkel het volgende 360° filmpje kunnen vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:59:
[...]
Zoals ik het lees staat er een andere muur in de buurt van waar de Wall of Champions stond.
Testing, one, two ...
Verwijderd
De hoek aanpassen is de hele muur herbouwen en daarmee is het dus een andere muur. Fysiek en qua effect. Jammer.demo31051987 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:23:
Er staat het volgende:
"The infamous 'Wall of Champions' - the concrete wall that located at the exit of the last chicane - will have its angle modified, as the FIA has deemed it was dangerous."
De 'Wall of Champions' staat er dus nog wel, maar de hoek waaronder deze staat is aangepast, omdat de FIA het te gevaarlijk vond met de nieuwe auto's.
https://www.jamesallenonf...e-after-monaco-f1-defeat/
Over het test programma van de huidige banden dat eind vorig jaar werd uitgevoerd:
Dat zien ze nu dus terug in de races. Ferrari is veel beter in het gebruik van de banden. Iets dat hij misschien wel heeft geleerd van zijn 'mentor' Michael Schumacher. Vind ik dus erg cool en laat zien dat Vettel zich goed heeft voorbereid op dit seizoen.Most of that work on Mercedes’ side was done by Pascal Wehrlein, while Sebastian Vettel took responsibility for the bulk of the work on Ferrari’s side. He also paid several visits to Pirelli, which is within the rules. The drivers were not told what tyres or details of compounds and constructions they were using, but a driver of Vettel’s experience and feel would have gained a lot of intelligence from these tests on the directions for 2017 and would have been able to work with Ferrari’s engineers to address what kind of set ups would be needed to work the tyres in their ideal operating range.
Daarnaast:
https://www.jamesallenonf...d-vettel-in-monaco-f1-gp/
Analyse op de afgelopen race.
Vettel heeft de race zelf gewonnen door twee super snelle ronden te rijden, nou dat scheelt ook weer in de controverse...Anyone who tells you they could see the pace on those two laps coming ahead of time is lying. It was an astonishing performance and it won him the race.
Daarin zie je wel 1 van de grote verschillen tussen VET & HAM. HAM heeft afgelopen jaar (jaren) weinig testdagen in de wagen gezeten.BlauweFles schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:23:
Twee leuke stukjes van een van mijn favoriete F1 journalisten, James Allen.
https://www.jamesallenonf...e-after-monaco-f1-defeat/
Over het test programma van de huidige banden dat eind vorig jaar werd uitgevoerd:
["Most of that work on Mercedes’ side was done by Pascal Wehrlein, while Sebastian Vettel took responsibility for the bulk of the work on Ferrari’s side. He also paid several visits to Pirelli, which is within the rules. The drivers were not told what tyres or details of compounds and constructions they were using, but a driver of Vettel’s experience and feel would have gained a lot of intelligence from these tests on the directions for 2017 and would have been able to work with Ferrari’s engineers to address what kind of set ups would be needed to work the tyres in their ideal operating range."]
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
@nachtnet Dat verschil was vorig jaar goed te zien, qua mentaliteit. Maar nu HAM wat meer naar onderen zakt op de ranglijst, zie ik ook echt wel weer vuur in zijn ogen en wie weet zien we over een race of twee de racer weer helemaal in hem naar boven komen.
[ Voor 33% gewijzigd door Jasphur op 30-05-2017 16:37 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Moofnor schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:30:
Dus Wehrlein zou het ook prima moeten doen, in plaats daar van had hij al moeite om alle 4 de banden op de grond te houden
ping 127.212.23.124
daarnaast zit Vettel iedere race/Q wel te neuzen in andermans bolidesnachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:28:
[...]
Daarin zie je wel 1 van de grote verschillen tussen VET & HAM. HAM heeft afgelopen jaar (jaren) weinig testdagen in de wagen gezeten.
Dat zie ik (hopelijk en waarschijnlijk) ook wel gebeuren, vorig jaar stond hij ook 'opeens' 43 punten achter op Rosberg...Jasphur schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:34:
Wat VET kan geldt niet meteen ook voor WEHStaat ook letterlijk in de tekst " but a driver of Vettel’s experience and feel would have gained a lot of intelligence from these tests on the directions for 2017". WEH is een ietsjes minder ervaren.
@nachtnet Dat verschil was vorig jaar goed te zien, qua mentaliteit. Maar nu HAM wat meer naar onderen zakt op de ranglijst, zie ik ook echt wel weer vuur in zijn ogen en wie weet zien we over een race of twee de racer weer helemaal in hem naar boven komen.
[ Voor 53% gewijzigd door vhal op 30-05-2017 16:55 ]
Wel bijzonder dat dat kan, of is dat juist omdat de barriers induiken/meebuigen? Want asfalt raken ze nooit met hun helm als een auto volledig op z'n kant ligt. Lijkt mij in ieder geval doodeng, helemaal als je wat rook ziet zoals Weh al aangaf.nachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:56:
Over WEH, hij zegt zelf dat hij met de helm de barriers geraakt heeft. Hoop dat hij echt wel voldoende hersteld was van de ROC en geen schade heeft opgelopen. Hoewel een 3e ronde GIO ook niet erg zou zijn.
Als dat zo is lijkt mij dat de FIA een probleem heeft? Want hierop wordt toch getest, dat er voldoende ruimte is tussen de rollbar en "ergens op de neus" zodat de helm niet geraakt wordt als de auto op de kop ligt, of zoals in dit geval tegen de muur staat.nachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:56:
Over WEH, hij zegt zelf dat hij met de helm de barriers geraakt heeft. Hoop dat hij echt wel voldoende hersteld was van de ROC en geen schade heeft opgelopen. Hoewel een 3e ronde GIO ook niet erg zou zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door nachtnet op 30-05-2017 17:02 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
nachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:01:
Er wordt getest met een harde rechte meetlat, Barriers zijn per definitie enigszins flexibel, en zouden dus wat ingedrukt kunnen zijn. (op zijn kop op asfalt zou WEH nooit het asfalt moeten raken.)
Kuch: Halo
[YouTube: https://youtu.be/EawBrYmnJWk]
[ Voor 34% gewijzigd door TinusTegengas op 30-05-2017 17:29 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Zag je ook terug in Spanje, Hamilton was zo hard aan het pushen dat hij buiten adem was. Wat je vorig jaar ook zag bij Rosberg, Hamilton is heel snel, op een natuurlijke manier, maar als je hard werkt en focust dan kan je hem verslaan.nachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:28:
[...]
Daarin zie je wel 1 van de grote verschillen tussen VET & HAM. HAM heeft afgelopen jaar (jaren) weinig testdagen in de wagen gezeten.
En vooral dit jaar, waarin de fysieke aspecten een grotere rol spelen kan je als coureur meer beïnvloeden. En de vraag is of Lewis dat al doorheeft.
Ander dingetje: Nog even over die banden, misschien ook wel de reden dat Vettel vooral de eerste races zo de andere auto's aan het bestuderen was. Om dat dan weer terug te koppelen aan zijn engineers.
Boinkie in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"
Maar blijft een mooie video..
Making of ook top.
* nachtnet heeft deze video zeker al 20x aangezet...
[ Voor 18% gewijzigd door nachtnet op 30-05-2017 17:41 ]
Denk niet dat dat gaat gebeuren.nachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:56:
Hoewel een 3e ronde GIO ook niet erg zou zijn.
Als GIO een 3de ronde mag aanschuiven bij welk team dan ook, dan is hij geen rookie meer.
Dan mag GIO bijv geen in-season testing voor Ferrari doen.
Ik geloof er niks van dat vettel dingen kan terugkoppelen aan de engineers die ze zelf niet beter van de beelden kunnen halen.BlauweFles schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:30:
[...]
Zag je ook terug in Spanje, Hamilton was zo hard aan het pushen dat hij buiten adem was. Wat je vorig jaar ook zag bij Rosberg, Hamilton is heel snel, op een natuurlijke manier, maar als je hard werkt en focust dan kan je hem verslaan.
En vooral dit jaar, waarin de fysieke aspecten een grotere rol spelen kan je als coureur meer beïnvloeden. En de vraag is of Lewis dat al doorheeft.
Ander dingetje: Nog even over die banden, misschien ook wel de reden dat Vettel vooral de eerste races zo de andere auto's aan het bestuderen was. Om dat dan weer terug te koppelen aan zijn engineers.
Maar als ie op zijn kop over het gras glijdt, zou de auto zich wel met de rollbar in kunnen graven (en komt de helm potentieel ook tegen/in de grond), zie Richard Hammond een paar jaar geleden.nachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:01:
Er wordt getest met een harde rechte meetlat, Barriers zijn per definitie enigszins flexibel, en zouden dus wat ingedrukt kunnen zijn. (op zijn kop op asfalt zou WEH nooit het asfalt moeten raken.)
Men zal nooit alles uit kunnen sluiten.
Bijvoorbeeld die vliegende IndyCar afgelopen zondag, als die een halve meter verder over het muurtje was gegaan, dan was deze ondersteboven met cockpit (en helm coureur) vol op de bovenkant van het muurtje geklapt.
Klopt maar bij Dixon had geen enkele bescherming kunnen helpen. Wel of geen HALO of ander safety device.ralph075 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:48:
[...]
Maar als ie op zijn kop over het gras glijdt, zou de auto zich wel met de rollbar in kunnen graven (en komt de helm potentieel ook tegen/in de grond), zie Richard Hammond een paar jaar geleden.
Men zal nooit alles uit kunnen sluiten.
Bijvoorbeeld die vliegende IndyCar afgelopen zondag, als die een halve meter verder over het muurtje was gegaan, dan was deze ondersteboven met cockpit (en helm coureur) vol op de bovenkant van het muurtje geklapt.
Enkel het engeltje dat ie bij zich had kon bescherming biedennachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:52:
[...]
Klopt maar bij Dixon had geen enkele bescherming kunnen helpen. Wel of geen HALO of ander safety device.
Sorry overheen gelezennachtnet schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:32:
@TinusTegengas een beetje laat: @Boinkie was je vanmorgen al ruim voor..
Boinkie in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"
Maar blijft een mooie video..
Making of ook top.
* nachtnet heeft deze video zeker al 20x aangezet...

Deze is nog niet geplaatst volgens mij. https://www.instagram.com/p/BUt10-KgENx/
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Haha dat gelach.TinusTegengas schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:15:
[...]
Sorry overheen gelezen![]()
Deze ie nog niet geplaatst volgens mij. https://www.instagram.com/p/BUt10-KgENx/
Mooie beelden! De sponsorverplichtingen bij Red Bull zijn zo erg nog niet
[YouTube: https://youtu.be/pDcU4t4KBRM]
[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 30-05-2017 20:14 ]
Duurde even voor ik er achter was welke auto daar dan wel stond, maar het was dus de RB7 uit 2011 die bij de Red Bull Energy Station stond.Rivanov schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:15:
[...]
Oude auto's. Check de neus van de RBR.
[afbeelding]
Welk tv station is er niet geweest? Het is echt continu in de aandacht geweest, de andere teams zie je alleen de buitenkant van. Zeer slim van de marketing boys daar.
Waiting on the world to change
nice, maar gefilmd met een aardappel.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
RBR en Red Bull in het algemeen is één grote marketingmachine. Alles, maar dan ook alles draait om marketing. Ze mogen god op hun blote knieën danken dat ze zo'n loveable duo als Ricciardo en Verstappen hebben en hopen dat die beiden nog lang blijven.pinda powerrr schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:30:
Je kan zeggen wat je wil, maar de RBR Energy Station is the place to be in Monaco!
Welk tv station is er niet geweest? Het is echt continu in de aandacht geweest, de andere teams zie je alleen de buitenkant van. Zeer slim van de marketing boys daar.
De chemie van die 2: on-be-taal-baar!
Ricciardo tegen die dame: "You need your vitamin D before you drive. *wink wink nudge nudge* "
[ Voor 7% gewijzigd door max op 30-05-2017 21:54 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nee, want ik had geen flauw idee waar je het over had en nu net zie ik het caravan-race filmpje op Dumpert en viel me op dat Marko de race afvlagdeDaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:44:
Ben ik nu echt de enige die de eerste keer al opmerkte dat Helmut Marko de race af vlagde en zelf bijna in een deuk lag?
Hahaha toen viel 't kwartje
Mja en waar Verstappen nog kon klagen over dat er mensen voor hem zaten, had Kimi dat excuus eigenlijk niet (die reed al de hele tijd met niemand voor hem). Bottas was echt degene die Red Bull ophield, dus logisch dat die nog wat extra hadden voor de snelle ronde.BlauweFles schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:23:
https://www.jamesallenonf...d-vettel-in-monaco-f1-gp/
Analyse op de afgelopen race.
[...]
Vettel heeft de race zelf gewonnen door twee super snelle ronden te rijden, nou dat scheelt ook weer in de controverse...
Nee hoor, ik zag het directDaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:44:
Ben ik nu echt de enige die de eerste keer al opmerkte dat Helmut Marko de race af vlagde en zelf bijna in een deuk lag?
wel leuk om te zien wat hij zelf luisterd (er vanuit gegaan dat account daadwerkelijk van/bij hem is)
En Game of Thrones danKeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:49:
Moet je eens iets meer dan een jaar terug denken... Zou je Kvyat dat soort dingen zien doen?
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Vast niet, maar ik moest ook erg aan de top gear test suvs film denken:KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:49:
Moet je eens iets meer dan een jaar terug denken... Zou je Kvyat dat soort dingen zien doen?
YouTube: SUV Caravan Challenge - Top Gear - Series 22 - BBC
Filmpje met de moderne suvs die door het landschap racen en met alleen de dissel op de trekhaak aankomen kan ik zo snel helaas niet vinden. Afijn. Terug naar f1 dan maar?
ping 127.212.23.124
Alsof ze dat kunnen weigeren?KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:49:
En ja trouwens:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fiJcLG55Y8I]KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:49:
[ Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 31-05-2017 15:03 ]
Hier de video van Renault Sport met Hulk.
Over het algemeen is Kvyat een zouzak imo, maar dit is wel leuk gedaan zoRoamor schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:43:
[...]
Alsof ze dat kunnen weigeren?
En ja trouwens:
[video]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hmmm. Ieder zijn ding, maar persoonlijk vind al die schij(t/n)-lollige filmpjes maar overbodige franje. Denk dan steeds bij mezelf 'ga eens aan een fatsoenlijke auto werken en races winnen'.LoeWn schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:02:
Kvyat deed het wel.. omdat het moet van Red Bull.. maar hij bracht niks extra's. Hij voert de taak uit en doet bijna leuk mee.. Maar RIC en VER maken er echt een show van. Ze genieten oprecht van het moment en van elkaar. En dat is toch wel het verschil.
Weet natuurlijk ook wel dat dit geen zier uitmaakt, maar ik vind dit soort filmpjes als je nog zoveel problemen hebt on track niet echt nodig.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik heb de filmpjes meerdere keren beken, maar zie alleen ergens midden in de filmpjes iemand met een vlag zwaaien. Niet dat je kan zien dat hij in een deuk lag. Maar je hebt me zo nieuwsgierig gemaakt. Waar waar waar kan ik het vinden?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:44:
Als ik het goeie stukje zie, ben ik waarschijnlijk gewoon blind.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Brand exposurealexbl69 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:45:
[...]
Hmmm. Ieder zijn ding, maar persoonlijk vind al die schij(t/n)-lollige filmpjes maar overbodige franje. Denk dan steeds bij mezelf 'ga eens aan een fatsoenlijke auto werken en races winnen'.
Weet natuurlijk ook wel dat dit geen zier uitmaakt, maar ik vind dit soort filmpjes als je nog zoveel problemen hebt on track niet echt nodig.
Ik heb hetzelfde hoorLeoon. schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:55:
[...]
Ik heb de filmpjes meerdere keren beken, maar zie alleen ergens midden in de filmpjes iemand met een vlag zwaaien. Niet dat je kan zien dat hij in een deuk lag. Maar je hebt me zo nieuwsgierig gemaakt. Waar waar waar kan ik het vinden?
Als ik het goeie stukje zie, ben ik waarschijnlijk gewoon blind.
Ja, dat weet ik.. Maar op de een of andere manier komt zoiets beter over als je zo af en toe ook nog eens een race weet te winnen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit is wel erg zuur gedacht zegalexbl69 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:09:
[...]
Ja, dat weet ik.. Maar op de een of andere manier komt zoiets beter over als je zo af en toe ook nog eens een race weet te winnen.
RBR gooi al vele miljoenen tegen F1 aan en doet daar goed in mee, ze strijden om plek 3 of hoger. Als ze het geld wat ze bij het maken van dit filmpje hebben besteed zouden besteden aan de auto dan zou er misschien 1 flapje op de voorvleugel een graad gedraaid kunnen worden.
Ondertussen zijn die vele miljoenen die ze er tegen aangooien voor een groot deel te besteden door het maken van dit filmpje. Ze maken een filmpje die érg goed wordt bekeken waarin verschillende sponsoren e.d. gezien worden. Daar betalen de sponsoren dan ook voor. Als ze dit niet zouden doen zouden ze niet eens het geld hebben om mee te kunnen doen, bij wijze van spreken.
Formule 1 is voor elk team, en al helemaal voor RBR, meer dan de auto goed laten rijden.
Waarom denk je anders dat een energiedrankmerk een complete formule 1 team draaiend kan houden?
anders geniet je gewoon van de content én van de race, win win
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Dieter Mateschitz wil geen races winnen, hij wil meer suikerwater verkopen. Meedoen aan F1 is voor Redbull gewoon marketinggeld. Dit caravan-filmpje heeft meer exposure op de social media dan Sebs overwinning op Monte Carlo afgelopen weekend.alexbl69 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:09:
[...]
Ja, dat weet ik.. Maar op de een of andere manier komt zoiets beter over als je zo af en toe ook nog eens een race weet te winnen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ja, het is marketinggeld, maar daarvoor wil/moet Red Bull wel een serieuze exposure halen. Een underdog gevecht aan de hielen van de gevestigde orde (Ferrari/Mercedes) helpt daar zeker aan mee. Zou RBR achteraan tussen de Saubers rondrijden zou het effect echt niet zo groot zijn. Nu is het iedere race. "Misschien kunnen de jongens van Red Bull een stunt uithalen."JackBol schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:01:
[...]
Dieter Mateschitz wil geen races winnen, hij wil meer suikerwater verkopen. Meedoen aan F1 is voor Redbull gewoon marketinggeld. Dit caravan-filmpje heeft meer exposure op de social media dan Sebs overwinning op Monte Carlo afgelopen weekend.
Af en toe winnen is zeker onderdeel van het grote plan.
GIO gaat voor HAAS in een aantal FP1 sessies testen.
https://www.haasf1team.co...fp1-sessions-haas-f1-team

Einde van het jaar op de plek van MAG? (GIO gaat Zeven Fp1 sessies voor HAAS rijden, daar is meer aan de hand dan alleen een enkele test-sessie, dat gaat om een stoel.)
[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 31-05-2017 17:33 ]
Die was al bekend
Maar nu staat de tussenstand er ook

Gelukkig zijn de WK-punten meer waardDijkstraat schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:39:
[...]
Die was al bekend![]()
Maar nu staat de tussenstand er ook![]()
[afbeelding]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wat al aangegeven wordt hier. Brand exposure. Je dacht toch niet dat RBR in de F1 zit omdat Mateschitz de sport zo mooi vind. Nee, ze doen dat om dat RB een naam hoog heeft te houden; "Alles wat RB sponsort of geld in stopt is extreem" Wel eens een RB channel ergens gevolgd, dus niet alleen racing? Moet je eens kijken wat daar langs komt, structureel "die zijn echt geschift" effect. Maar wel ook "gaaaaaaf zeg!". En dat is branding. Daarom hebben ze ook goud in handen met iemand als Max, iemand die niet te braaf is. En als het dan ook nog goed werkt met beide coureurs, mooi, exposure.alexbl69 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:45:
[...]
Hmmm. Ieder zijn ding, maar persoonlijk vind al die schij(t/n)-lollige filmpjes maar overbodige franje. Denk dan steeds bij mezelf 'ga eens aan een fatsoenlijke auto werken en races winnen'.
Dus die caravan filmpjes leveren echt wel meer op dan een zege in Monaco. En underdog is misschien nog wel beter. Denk dat ze vechten voor wat ze waard zijn, maar zolang ze niet verder weg zakken dan 3e top team zal RB marketing er niet om malen denk ik.
Zeer zeker! Sterker nog, als ze in het middenveld mee doen, zijn ze als niet tevreden. Ze willen voor de podiums strijden (want dat is TV tijd en dat is weer exposure).nachtnet schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:08:
[...]
Ja, het is marketinggeld, maar daarvoor wil/moet Red Bull wel een serieuze exposure halen. Een underdog gevecht aan de hielen van de gevestigde orde (Ferrari/Mercedes) helpt daar zeker aan mee. Zou RBR achteraan tussen de Saubers rondrijden zou het effect echt niet zo groot zijn. Nu is het iedere race. "Misschien kunnen de jongens van Red Bull een stunt uithalen."
Af en toe winnen is zeker onderdeel van het grote plan.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Het zou anders voor McLaren wel goed uitkomen als deze stand ook iets waard is
Het viel in Monaco wederom in negatieve zin op..Dijkstraat schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:39:
[...]
Die was al bekend![]()
Maar nu staat de tussenstand er ook![]()
[afbeelding]
Als ik dit seizoen dan toch kritiek op Ferrari moet hebben: de pitstops zijn ondermaats. Ze hebben er nog niet veel mee verloren maar een topteam als Ferrari moet gewoon consequent onder de 3s blijven...
Klopt. Wij (Drome, lanparties tot 2000 man in 2005) werden destijds ook gesponsord door Red Bull. PAste helemaal in hun straatje, geeks die hele nachten doorhalen. Niks was te gek, complete koelkasten vol Red Bull werden afgeleverd, promochicks in Red Bull New Beetles die het uitdeelden alsof het gratis was (was het ookUltraSub schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:45:
[...]
Wat al aangegeven wordt hier. Brand exposure. Je dacht toch niet dat RBR in de F1 zit omdat Mateschitz de sport zo mooi vind. Nee, ze doen dat om dat RB een naam hoog heeft te houden; "Alles wat RB sponsort of geld in stopt is extreem"
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Het schijnt dat Mateschitz racen en met name de F1 toevallig nou juist prachtig vindt en dat daarmee ook een luxe hobby is. Dat hij het kan verantwoorden als publiciteitsapparaat is natuurlijk mooi meegenomen.UltraSub schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:45:
Je dacht toch niet dat RBR in de F1 zit omdat Mateschitz de sport zo mooi vind.
Twitter Sauber:
Great news! Medical checks done - ready for the #CanadianGP @PWehrlein 😀 #F1 #PW94
Nou ja. F1 + alle andere race-dingen die RB sponsort zit wel een beetje in het "extreme" hoekje wat toch imago is van RB. Daarbij, wereldwijde exposure die echt huge is. En als je dan als baas van een bedrijfje (Robertdj schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:36:
Lijkt me inderdaad sterk dat het puur marketing is voor Red Bull, dan zouden er wel meer grote bedrijven instappen. Al past het natuurlijk wel beter bij het imago van Red Bull dan bij b.v. een tech gigant.

Een tech-gigant zou wellicht juist wel goed passen bij F1 maar dan ook enkel bij F1 en niet bij de andere klassen waar RB zich ook op richt. En ik denk dat het totaalpakket van kart tot F1 en alles wat er tussen (en naast...) zit het eigenlijk extra krachtig maakt, zowat geen auto race te zien waar niet iets van RB terug komt.
Exact expert nodig?
Ik zie wel mogelijkheden...Robertdj schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:36:
Lijkt me inderdaad sterk dat het puur marketing is voor Red Bull, dan zouden er wel meer grote bedrijven instappen. Al past het natuurlijk wel beter bij het imago van Red Bull dan bij b.v. een tech gigant.

Is al een ouwetje van verleden jaar...
"When you grow up your heart dies"
Denk dat ie nog wel wat ouder is op die Bridgestones.sjaool schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:25:
[...]
Ik zie wel mogelijkheden...
[afbeelding]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Maar dit is toch gewoon BMW met Heineken als hoofdsponsor?sjaool schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:25:
[...]
[afbeelding]
Never mind: alleen een BMW motor
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 01-06-2017 13:40 ]
Nico Hulkenberg (1 van de betere rijders op de F1 grid) zegt dat het een moeilijke auto is om te rijden.
En dat terwijl de auto`s tegenwoordig stukken sneller zijn dan toen, en dat zegt hij ook nog eens op de meest Tilkefied baan die ooit gemaakt is, terwijl back in the day de rijders over veel moeilijker circuits met veel moeilijkere ondergrond (slechtere qualiteit asfalt) moesten rijden.
Dat zegt wel iets over het "niveau" van F1 van tegenwoordig, de auto`s zijn gewoon veel te goed geworden waardoor het eigenlijk veel te makkelijk is voor de rijders.
How do you save a random generator ?
http://www.gpupdate.net/n...compounds-naar-singapore/
Gewoon paydrivers elimineren door te moeilijke auto's te makenenchion schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:30:
[...]
Nico Hulkenberg (1 van de betere rijders op de F1 grid) zegt dat het een moeilijke auto is om te rijden.
En dat terwijl de auto`s tegenwoordig stukken sneller zijn dan toen, en dat zegt hij ook nog eens op de meest Tilkefied baan die ooit gemaakt is, terwijl back in the day de rijders over veel moeilijker circuits met veel moeilijkere ondergrond (slechtere qualiteit asfalt) moesten rijden.
Dat zegt wel iets over het "niveau" van F1 van tegenwoordig, de auto`s zijn gewoon veel te goed geworden waardoor het eigenlijk veel te makkelijk is voor de rijders.
Interessant voor mensen die nog mooie F1-items zoeken voor hun (wo)man-cave
En natuurlijk leuk om eens door te bladeren.
http://www.gpupdate.net/n...onder-de-hamer-in-londen/
http://www.julienslive.com/view-auctions/catalog/id/219/
(t/m pagina 3)
[ Voor 17% gewijzigd door Cranzai op 01-06-2017 14:06 ]
Monster is sponser van Mercedes, niet alleen van HAM.Jasphur schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:42:
Ik zie inderdaad niet zoveel merken, afgezien van de autobranche, instappen als team in de F1. Monster Energy zit al bij HAM als sponsoring.
Heb namelijk vorig jaar met een promotie van Monster een 2 daagse "vakantie" naar de MBW in Engeland gewonnen en een Ride allong met Nico Rosberg.
In Geoff Crammond's GrandPrix 3 heb ik jaren met een (ergens gedownloade) Heineken livery gereden. Best mooisjaool schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:25:
[...]
[afbeelding]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Gaaf! Hoe was dat? Heb je de foto's nog?Martin0 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:02:
[...]
Monster is sponser van Mercedes, niet alleen van HAM.
Heb namelijk vorig jaar met een promotie van Monster een 2 daagse "vakantie" naar de MBW in Engeland gewonnen en een Ride allong met Nico Rosberg.
Dat was zeker gaaf, Ik heb alle foto's welke ik gemaakt heb en daarnaast een filmpje van de ronde(2) met Nico.
Om even een kleine snelle samenvatting te maken:
We kwamen aan laat in de middag en je had dan in de avond een luxe dinner met alle andere winnaars voor die dag(allemaal andere landen van duitsland tot slowakije).
Dag 2:
Allemaal activiteiten:
eerst tour door MBW(mercedes benz world) daarna had je 2 types drive expirence(eerst in suv daarna de AMG)
SUV was ook terrein rijden en de AMG was on track.(mocht rijden in de AMG sl63).
Daarna had je nog lunch en simulator en daarna was het door naar de ride allong en daarna was het inpakken en naar huis.
Maar genoeg slowtalk voor vandaag in dit topic, als je meer wilt weten stuur maar een PB!
Bensimpel
Positieve meneer
Kunnen Tweakers geen crowdsourcing doen, denk dat het logo wel goed staatsjaool schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:25:
[...]
[afbeelding]
😆 - Denk ook eens om ;)
Zet Alain Prost in de RS17 en hij komt niet eens van zijn plaatsenchion schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:30:
[...]
Inderdaad, ook eens een item gezien met ik dacht Brundle die in zijn eigen oude F1 auto nog een paar rondjes mocht rijden en daarna in een Ferrari uit het Schumacher tijdperk.nachtnet schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:43:
[...]
Zet Alain Prost in de RS17 en hij komt niet eens van zijn plaatsFormule 1 is anders geworden. Nu is er veel meer in te stellen binnen de wagen zelf door de rijder. Verschillende periodes 1-op-1 vergelijken is onmogelijk. Net zoals je geen vergelijk kunt maken tussen F1 & Indy.
Hij zei ook dat het compleet anders was, z'n eigen auto had een handbak en sturen was dusdanig zwaar dat je in een bocht niet meer kon schakelen. Voor de bocht moest je dus al in de juiste versnelling zitten, met de flippers achter het stuur is dat weggevallen.
Verder viel hem op dat de Ferrari zo veel meer grip had. Dat laatste is denk ik waarom Hulkenberg de oude auto tricky vond, minder grip maar vaak wel een gigantische bak power.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dit topic is gesloten.
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1