Migrator schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:48:
Reacties maar even verplaatst
Dit seizoen is nog veel te kort om fatsoenlijk wat te kunnen zeggen over wie beter is. Australië was de auto van RIC stuk; China won VES dan wel, maar het had maar een paar ronden langer hoeven zijn en RIC had gewonnnen; Bahrein is koffiedik kijken wat Verstappen had gedaan als zijn remmen het niet hadden begeven.
Kijk, altijd handig om met een moderator te discussiëren haha

Ja ik kan helaas ook niet voorspellen wat er komen gaat, mijn ''mening'' is gebaseerd op wat ik tot zover gezien heb.
Australië is inderdaad lastig te gebruiken als voorbeeld aangezien Ricciardo inderdaad uitviel. Deze race zal ik dan ook maar even vergeten (ten voordelen van Ricciardo, want toen de auto wel nog reed deed hij ook niet veel).
China, tsja Max vanaf P16 knalt Ricciardo zonder problemen voorbij. Dit is toch wel weer zo'n indicatie vind ik waarop je ziet dat Max het podium moet en zal bereiken (de wil is er in ieder geval).
Gisteren? Max pakt Ricciardo wederom, ook al staat hij een rij achter Ricciardo. Max pakt een Mercedes + een Ferrari. Ricciardo deed het tegenover gestelde, die laat de merc + fer voorbij knallen.
Als je 2x een Ricciardo in het team had, dan ging de conclusie al snel richting de auto denk ik: auto niet goed genoeg. Max die laat gewoonweg zien dat de huidige RBR wagen wel het podium kan bereiken. Gisteren was ik er even flink ziek van, want ik wist dat je aan Ricciardo niet veel zou hebben, Max poeh die ging en kon gewoonweg de strijd met Mercedes aan..
Ja het veiligste zou zijn dat RBR de beste auto had en dan Ricciardo als coureur, die brengt dat ding wel zonder schade over de finish, indien de RBR een stuk sneller was dan de rest zou Ricciardo wel 1e kunnen worden.
Minder goede auto? Max laat wel zien wat je met de minder goede auto kan doen.
Again, puur op basis van wat er dit seizoen voorbij gekomen is (in 2016 was dit ook wel deels terug te zien).
Ricciardo is dan ook zeker geen slechte coureur, maar hij rijdt vind ik gewoonweg te veilig. Max neemt meer risico en dat lijkt steeds vaker goed (lees: zonder schade) uit te pakken.
Ook hoe je dat gisteren zag toen Max achter Lewis zat.. 1 ding was duidelijk: Max wilde Lewis bang maken, Max zat te pushen en deed ''halve'' inhaal pogingen. Echt zo van ej Lewis kijk eens in je spiegels, ik vreet je op, over een paar minuten mag je naar mijn achterkant kijken.
nachtnet schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:00:
@LopendeVogel @Migrator Om nu na 3 races, waarbij zowel VER als RIC een keer zijn uitgevallen te stellen dat RIC beter is dan VER (of andersom) gaat wel wat (te) makkelijk. JA, in China was VER duidelijk beter dan RIC. Tijdens de start hier zat VER ook beduidend beter in de RB13. (
Echt jammer dat zijn remmen stuk gingen.) Maar pas over een paar races kun je echt stellen dat de één de ander in zijn zak heeft. Voorlopig lijken ze toch redelijk in balans te zijn. (vrije trainingen, kwalificatie etc meegenomen.)
Daar ben ik het ook zeker mee eens, vandaar dat ik ook gezegd heb: op basis van wat ik nu gezien heb.. Wat er gaat gebeuren kan ik helaas niet voorspellen.. Maar, op basis van wat geweest is zag je wel dat Max de betere van de 2 was en Max de kanshebber voor het podium was, ondanks de slechtere positie op de start grid
[
Voor 16% gewijzigd door
LopendeVogel op 17-04-2017 15:04
]