[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.693 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Ik ben heel benieuwd waar de ontwikkeling van de motoren heen gaat. Ik ben het niet eens met Villeneuve als hij zegt dat de huidige motoren niets toevoegen. F1 gaat niet alleen over de coureurs, het gaat minstens net zoveel over techniek. En de huidige generatie motoren zijn absoluut een fenomenaal stukje techniek. En het geluid: ik vind het niet zo belangrijk.

En hoewel de huidige motoren ontzettend veel power halen uit een relatief kleine motor, is hun verbruik natuurlijk nog altijd best hoog. Ze hebben zo'n 100kg mee voor een race van 300 km (grofweg). 100kg is zo'n 138 liter. Dan rijden ze dus ongeveer 1:2.2. Daar valt nog wel iets te verbeteren wellicht :D

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als ik met m'n Octavia diesel aan het gummen zou slaan trap ik hem ook vrij makkelijk onder de 1:10.
Weet niet hoeveel rek daar nog in zit, maar ik zou er persoonlijk -zoals wel vaker voorgesteld- wel iets voor voelen om een vaste hoeveelheid benzine voor een race te geven en de rest vrij te laten.
Maar dat zal de kosten niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Interview van BBC met Max.

[YouTube: https://youtu.be/1nd8_Gj6T4k]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@ATS Vergeet je niet dat ze gemiddeld 200+ km/h gaan? De luchtweerstand is kwadratisch met de snelheid. Als ze 100 km/h gemiddeld zouden doen komt het brandstofverbruik er heel anders uit ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18
Trevor schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:46:
Ric is volgens mij een van de aardigste en meest positieve rijders. En hij is ook een absolute topper. Maar ik hou een beetje het idee dat hij doordat hij zo aardig is ook niet over de rand gaat. En om kampioen te worden moet je volgens mij soms net te ver gaan. Je moet ergens op een gegeven moment lak hebben aan alles en iedereen. uiteraard gedoseerd, je kunt niet ver over de lijn gaan. Maar een tikje hier en daar uitdelen die discussie oproept... ja, ik denk dat dat nodig is.
Ik heb het idee dat je je een beetje laat misleiden door zijn big smile. Ja, hij lijkt aardig, maar zet hem op de baan dan laat hij gewoon zien dat hij zeker het gevecht aan gaat. Denk ook maar aan die inhaalacties op Vettel vorig seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Migrator schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:10:
@ATS Vergeet je niet dat ze gemiddeld 200+ km/h gaan? De luchtweerstand is kwadratisch met de snelheid. Als ze 100 km/h gemiddeld zouden doen komt het brandstofverbruik er heel anders uit ;)
Precies.
Kijk maar eens wat het verbruik van je eigen auto is bij 200 km/u, dat zal niet ver van de 1:2 afzitten gok ik.

Dan is 1:2 voor een V6 turbo met een kleine 1000pk die non-stop volgas gaat eigenlijk zo slecht nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ATS schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:59:
Ik ben heel benieuwd waar de ontwikkeling van de motoren heen gaat. Ik ben het niet eens met Villeneuve als hij zegt dat de huidige motoren niets toevoegen. F1 gaat niet alleen over de coureurs, het gaat minstens net zoveel over techniek. En de huidige generatie motoren zijn absoluut een fenomenaal stukje techniek. En het geluid: ik vind het niet zo belangrijk.

En hoewel de huidige motoren ontzettend veel power halen uit een relatief kleine motor, is hun verbruik natuurlijk nog altijd best hoog. Ze hebben zo'n 100kg mee voor een race van 300 km (grofweg). 100kg is zo'n 138 liter. Dan rijden ze dus ongeveer 1:2.2. Daar valt nog wel iets te verbeteren wellicht :D
Ja en nee. Nog los van de hoge gemiddelde snelheid gedurende de race: Het verbruik op een circuit is natuurlijk niet echt te vergelijken met het verbruik op de openbare weg. Wat je moet bedenken is dat F1 continu maximaal accelereren is gevolgd door maximaal remmen om vervolgens weer maximaal te accelereren naar de volgende bocht, etc. Als je dat in een Toyota Prius gaat doen haalt hij misschien eens 1:8 ipv de 1:20 die mensen er op de openbare weg mee halen. Een Ford Focus 1.5 Ecoboost zakt misschien eens tot 1:5 en ik denk dat je met een beetje Mercedes S-klasse nog wel onder de 1:2.2 kunt uitkomen ;) En geen van die auto's zal de prestaties van de F1-auto ook maar enigszins benaderen.

Ik heb geen flauw idee wat een F1-auto zou doen als je ermee van Utrecht naar Nice (F) zou rijden, netjes met het verkeer mee. De auto weegt niks, heeft een ongelofelijk efficiënte motor en op zulke (relatief) lage snelheden zou het verbruik je nog wel eens kunnen verbazen :) Ja, de vleugels en air intakes zorgen voor een belachelijk hoge luchtweerstand (cw-waarde), maar de auto heeft een vrij klein frontaal oppervlak en weegt bijna niks :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Aan de andere kant... een F1 wagen weeg iets van 730 kilo, dat is ongeveer hetzelfde als een Daihatsu Cuore ofzo. Dus een stuk lichter dan de meeste auto's die op de weg rijden.

Maar dit is inderdaad racen, ze zijn niet gemaakt om te cruisen op 120 km/h :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Grrrrrene schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:16:
[...]
Ik heb geen flauw idee wat een F1-auto zou doen als je ermee van Utrecht naar Nice (F) zou rijden, netjes met het verkeer mee. De auto weegt niks, heeft een ongelofelijk efficiënte motor en op zulke (relatief) lage snelheden zou het verbruik je nog wel eens kunnen verbazen :) Ja, de vleugels en air intakes zorgen voor een belachelijk hoge luchtweerstand (cw-waarde), maar de auto heeft een vrij klein frontaal oppervlak en weegt bijna niks :P
Breng me zo'n F1-wagen, dan rijd ik wel naar Utrecht en terug om het te proberen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
B-Real schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:16:
[...]

Precies.
Kijk maar eens wat het verbruik van je eigen auto is bij 200 km/u, dat zal niet ver van de 1:2 afzitten gok ik.

Dan is 1:2 voor een V6 turbo met een kleine 1000pk die non-stop volgas gaat eigenlijk zo slecht nog niet.
305 km met max 105kg brandstof, dus dat is ± 1:3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metallicattim schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:40:
[...]

Een kg benzine heeft een volume van +- 1.33 liter. 105 kg is dus +-140 liter.
305 km / 140 liter = 2.2 km/liter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

metallicattim schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:40:
[...]

Een Kg benzine is 0.7 liter, dus 105 Kg is 150 liter. Dus 1 op 2 klopt wel.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ander nieuws http://twitter.com/FrankWoest/status/852805638795087872

Sauber en Honda voor 2018 is zo goed als rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
De :+ was ook beetje humoristisch bedoeld, 1:3 is natuurlijk 1 kg brandstof op 3 km :+

[ Voor 9% gewijzigd door metallicattim op 14-04-2017 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
albino71 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:44:
[...]

Een Kg benzine is 0.7 liter, dus 105 Kg is 150 liter. Dus 1 op 2 klopt wel.
Andersom, denk ik.... 0,7 kg is 1 liter benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zou mooi zijn voor Honda, misschien kunnen ze dan wat meer data verzamelen en verbeteren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Button is rond voor de GP van Monaco
quote: McLaren @McLarenF1
We're delighted to announce that @JensonButton will race in the #MonacoGP. More on JB’s one-off return to F1 racing: http://mclrn.co/JBMonaco

[ Voor 13% gewijzigd door ArnevdS op 14-04-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
kevlar01 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:28:
Aan de andere kant... een F1 wagen weeg iets van 730 kilo, dat is ongeveer hetzelfde als een Daihatsu Cuore ofzo. Dus een stuk lichter dan de meeste auto's die op de weg rijden.
Het gewicht wordt weer teniet gedaan door de hoge luchtweerstand die een F1 wagen heeft (voor de downforce). Vooral het continu gas geven tegen die hoge luchtweerstand zorgt voor veel gebruikt. Als ik een dagje Spa/Nürburgring had zakte het verbruik ook naar 1:2-3 en stond je 3x op een dag aan de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Kan het zo zijn dat Button alleen nog zin had in Monaco en daarom nog bij McLaren bleef en dat het toevallig samen viel met Indy 500 zodat ze 1 stoeltje makkelijk vrij konden maken (of anders Stoffel 1 race aan zijlijn)?Of dat ze eventueel met Bernie oid een deal hadden dat die races samen moesten vallen zodat ze dit makkelijk konden bewerkstelligen?

Overigens lijkt het me een mooie race voor een afscheid van Button.

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 14-04-2017 11:18 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Eindelijk goed nieuws voor (mcLaren) Honda als ze inderdaad de motor van de Sauber gaan gebruikn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22
@hierboven: Vergeet ook niet dat de efficiëntie van de motoren in de F1 al rond de 50% ligt. Dat is echt een bak meer dan in de gemiddelde leasebak.. Dat is waar de F1 relevant voor de straatauto is. Het verbruik doet er dan niet zo toe.
Voorheen lag de fuel-efficiency rond de 30%

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1-dictionary.net/Images/thermal_energy_path_gasoline.gifVergelijk met een normale motor.

[ Voor 19% gewijzigd door nachtnet op 14-04-2017 11:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Toch grappig dat het nieuws van Button ineens op alle nieuwswebsites staat. Zowel RTL als NOS hebben het nu al staan. Rewind naar 3 jaar terug en de vraag was nog maar of uberhaupt de uitslag van de race op de voorpagina zou belanden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
R.I.P Sauber...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Martinspire schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:35:
Toch grappig dat het nieuws van Button ineens op alle nieuwswebsites staat. Zowel RTL als NOS hebben het nu al staan. Rewind naar 3 jaar terug en de vraag was nog maar of uberhaupt de uitslag van de race op de voorpagina zou belanden :P
Zouden deze mensen dan ook weten dat Button nog 2 seizoenen met Jos Verstappen heeft meegereden? :P

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9Sb_yGXYAAUQ_I.jpg:large
via @BellancaLorenzo (VER 2017 Q GP AUS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Button vervangt Alonso in Monaco. Onbegrijpelijk toch ook allemaal...

http://www.nu.nl/formule-...rand-prix-van-monaco.html

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Humma Kavula schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:59:
[...]

Check Bottas vanaf 12:10, die maakt daar dan ook een enorme blunder want achter de safety car en een dubbele glijpartij nota bene.
Wat je daaraan mooi kan zien is dat controle op het natte gras gewoon nagenoeg onmogelijk is dus je kan je ook afvragen of hij (Sainz) juist de schade heeft beperkt.
Ik wil Max wel eens in zo'n situatie zien als vergelijk :9

Goed, we dwalen nu wel heel erg af naar een Sainz topic, mijn excuses :+
Een wezenlijk verschil vind ik dat Bottas het gras in gleed, Sainz daarentegen reed zelf vanuit stilstand het gras in. Terwijl we allemaal weten dat nat gras zo'n beetje het gladste is op het circuit (op Ham z'n podiumpraatje na natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat zou ik nog niet zo durven zeggen. Dit soort blamages voor een groot en gerenommeerd begrijp als Honda zorgen er meestal voor dat er echt iets verandert. We zullen zien hoe de 2018-Honda het gaat doen :) Ik zeg dus niet dat het sowieso veel beter gaat, maar ik schrijf ze niet zomaar af.
Mystikal schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:59:
Button vervangt Alonso in Monaco. Onbegrijpelijk toch ook allemaal...

http://www.nu.nl/formule-...rand-prix-van-monaco.html
Hoezo onbegrijpelijk? McLaren wil een ervaren rijder in hun bolide en dat is Button gewoon. En Monaco is nu niet echt het circuit waar je enorme G-krachten op de nek gaat voelen, zulke hoge snelheden halen ze niet en al die haakse bochten leunen meer op mechanische grip dan aerodynamische. Ik denk dat Monaco het enige circuit is waar een wat minder getrainde coureur vrij eenvoudig in een 2017 F1-bolide kan stappen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 14-04-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Grrrrrene schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:23:
[...]
Ik denk dat Monaco het enige circuit is waar een wat minder getrainde coureur vrij eenvoudig in een 2017 F1-bolide kan stappen :)
Monza zal ook wel meevallen (Parabolica zal wel een killer zijn).

Leuk dat we Button (ook als is het maar voor 1 race) terugkrijgen. Zou lachen zijn als hij goede klassering haalt en meer punten dan Alonso haalt

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Dat zou ik nog niet zo durven zeggen. Dit soort blamages voor een groot en gerenommeerd begrijp als Honda zorgen er meestal voor dat er echt iets verandert. We zullen zien hoe de 2018-Honda het gaat doen :) Ik zeg dus niet dat het sowieso veel beter gaat, maar ik schrijf ze niet zomaar af.
Het is alleen zo dat deze nieuwe motor de blamages van de afgelopen jaren zou moeten oplossen. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:30:
[...]

Het is alleen zo dat deze nieuwe motor de blamages van de afgelopen jaren zou moeten oplossen. O-)
Natuurlijk, maar gingen de geruchten ook niet dat hun 1-cilinder variant heel goed presteerde en dat de onbalans hun grootste probleem is nu? Als dat betekent dat vermogen en verbruik dik in orde zijn en als ze de onbalans hebben opgelost ze minstens de strijd met Renault aankunnen, is dat een prima motor voor Sauber.

Maar goed, glazen bol enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Is voor Button ook sowieso een thuiswedstrijd. Hij woont nl in Monaco. Scheelt toch weer reiskosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim

Hoezo onbegrijpelijk? McLaren wil een ervaren rijder in hun bolide en dat is Button gewoon. En Monaco is nu niet echt het circuit waar je enorme G-krachten op de nek gaat voelen, zulke hoge snelheden halen ze niet en al die haakse bochten leunen meer op mechanische grip dan aerodynamische. Ik denk dat Monaco het enige circuit is waar een wat minder getrainde coureur vrij eenvoudig in een 2017 F1-bolide kan stappen :)
Onbegrijpelijk omdat een WEH niet kan rijden omdat ie niet volledig heeft kunnen trainen een aantal weken en BUT komt na maanden niet-trainen ( zal geheid trainen, maar niet zo intensief als een actieve F1 coureur ) zomaar opeens in die auto zitten zonder problemen? :?

[ Voor 16% gewijzigd door metallicattim op 14-04-2017 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Button heeft zeer recent nog een Ironman gedaan. Die is echt wel fit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
metallicattim schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:58:
[...]

Onbegrijpelijk omdat een WEH niet kan rijden omdat ie niet volledig heeft kunnen trainen een aantal weken en BUT komt na maanden niet-trainen ( zal geheid trainen, maar niet zo intensief als een actieve F1 coureur ) zomaar opeens in die auto zitten zonder problemen? :?
Er is natuurlijk wel een verschil tussen niet helemaal topfit zijn en met een gebroken nekwervel 3 gebroken nekwervels >5G op je nek krijgen. Ik vind dat niet te vergelijken om eerlijk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Waarom? Geld voor een nieuwe motor was er niet en deze zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan de Ferrari. Bovendien pas in 2018 en het lijkt me dat ze toch wel minder dan een jaar nodig hebben voor een betrouwbare sterke motor zonder tokensysteem?

Verder is het probleem van Sauber eerder de financiën. Zo hebben ze nog steeds geen hoofdsponsor. Voor McLaren kan het op zich nog wel, maar ook die zullen toch echt spoedig een grote deal moeten maken willen ze in F1 kunnen blijven.
nachtnet schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:59:
Button heeft zeer recent nog een Ironman gedaan. Die is echt wel fit.
Conditie vast, maar wat met de nek en de g-krachten?

Al is Monaco van de GP's wel de minst zware lijkt me?

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 14-04-2017 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Martinspire schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:01:
[...]

Conditie vast, maar wat met de nek en de g-krachten?

Denk dat alleen het zwembad gedeelte zwaar is, misschien de tunnel ook nog. De rest valt inderdaad wel mee verwacht ik.
Misschien dat Button dit al langer weet... Sowieso is hij officieel reserverijder, neem aan dat dan ook van je verwacht word dat je stand-by staat voor het geval je in moet vallen. En zoals eerde gezegd, Button is triatleet, zie op zijn Twitter regelmatig voorbij komen dat hij fietst en rent etc. :)

[ Voor 10% gewijzigd door kevlar01 op 14-04-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
nachtnet schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:18:
@hierboven: Vergeet ook niet dat de efficiëntie van de motoren in de F1 al rond de 50% ligt. Dat is echt een bak meer dan in de gemiddelde leasebak.. Dat is waar de F1 relevant voor de straatauto is. Het verbruik doet er dan niet zo toe.
Voorheen lag de fuel-efficiency rond de 30%
Ik vraag me af of die effiency ook gehaald wordt op 25% gas. Of zou dat geen verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

metallicattim schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:58:
[...]

Hij is daarnaast nog officieel reserve coureur. Hij zal contractueel nog gewoon fit moeten zijn.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
Bij Sky hebben ze het nu weer over McLaren die naar Mercedes motoren aan het kijken zijn en Sauber die het Honda contract over zouden nemen... Er gingen weer nieuwe geruchten rond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
JackBol schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:53:
[...]

Hij is daarnaast nog officieel reserve coureur. Hij zal contractueel nog gewoon fit moeten zijn.
Oh dat wist ik niet! Ik meen me te herinneren dat ik hem heb horen zeggen dat ie "zich zou laten gaan" de komende tijd nu dat ie F1 af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

metallicattim schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:04:
[...]

Oh dat wist ik niet! Ik meen me te herinneren dat ik hem heb horen zeggen dat ie "zich zou laten gaan" de komende tijd nu dat ie F1 af is.
Was dat niet Massa die dat had geroepen?
Iets in de trant van: "normaal gesproken was het plan dat ik nu een buik aan het kweken was, in plaats van de persconferentie te doen in Melbourne"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Hmmmm, dat zou ook nog eens kunnen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:11
Jep dat was Massa :X
metallicattim schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:04:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Martinspire schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:01:

Ik denk dat Monaco juist 1 van de zwaarste races is. Niet fysiek maar vooral mentaal. Je moet 100% van de race volledig erbij zijn. Een fout en je hangt in de vangrail.

Als je zelf veel auto rijdt zul je ook wel ervaren dat een rustige weg minder intensief is dan een drukke spits waar je telkens moet opletten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RonaldMcDonald schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:56:
Bij Sky hebben ze het nu weer over McLaren die naar Mercedes motoren aan het kijken zijn en Sauber die het Honda contract over zouden nemen... Er gingen weer nieuwe geruchten rond...
het volk van laaf in de efteling vertelde iets vergelijkbaars :+

moet het nog zien

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:57
Zag ik het net goed dat Wehrlein iemand opzettelijk aan het blokken was o.O

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9X4tw4XUAAwvDC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Denk dat Monaco qua intensiteit zeker niet onderschat moet worden. Volgens mij heb je nergens echt tijd om even op adem te komen. Lijkt me zowel fysiek als mentaal zwaar.

Gelukkig is Button fysiek in top vorm. Ben wel bang dat er een Max achtige crash op de loer licht. (te scherp insturen door het onderschatten van grip)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Joh Bernie, dat kon natuurlijk niet toen je zelf nog de baas was en er aan verdiende en nu natuurlijk wel...
https://www.motorsport.co...ace-promoters-893764/?s=1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Tja, zit wel wat in, aan de andere kant, die move met slicks afgelopen race is m.i. eerder een "reckless" Max move dan een gecontroleerde afgewogen schaakzet.

Jos zal ongetwijfeld agressief zijn geweest in de onderhandelingen en het goed gespeeld hebben maar ik denk dat Red Bull echt wel meer dan zat data heeft om destijds te bepalen wie echt het meest in aanmerking kwam. Sainz in een goede auto zal absoluut top zijn maar geef Max toch net iets meer kans.

PS: Max heeft m.i. net wat meer het killerinstinct/mentaliteit dat vaak nodig is om de allerbeste te worden.

Zonder de beste auto komt verder niemand ergens dus tja, het zeker mogelijk dat Sainz de juiste move maakt en Max niet waardoor Sainz (eerder) WK wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 14-04-2017 21:43 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Carlos' probleem:
"Carlos has also done a bit of that, maybe less visibly, but he's much more disciplined in the way he goes about things. So he thinks hard about what he's doing, what's coming up, and 'is it right to push now or do I need to wait, bring the tires in later and really push?' So he's thinking a little bit more and as a result is perhaps slightly less aggressive, but with a longer-term plan in mind in the race."
Waarom vinden de camera's Max steeds wel en Carlos niet? Omdat men weet dat Verstappen niet de halve wedstrijd blijft loeren en prikken, maar er gewoon voor gaat.

Sainz is een goede coureur, maar van dat Verstappen-vergelijk-complex (of hij dat nu opgelegd krijgt of niet) moet hij vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Roamor schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:56:
[...]

Carlos' probleem:

[...]

Waarom vinden de camera's Max steeds wel en Carlos niet? Omdat men weet dat Verstappen niet de halve wedstrijd blijft loeren en prikken, maar er gewoon voor gaat.

Sainz is een goede coureur, maar van dat Verstappen-vergelijk-complex (of hij dat nu opgelegd krijgt of niet) moet hij vanaf.
Dat is ook echt precies het probleem van SAI. Hij wordt altijd en overal vergeleken met zijn oude teamgenoot. Een overstap naar een ander team zou hem eindelijk beoordeeld laten worden op zijn eigen merits. Want SAI is echt wel een goede rijder. (maar de Toro Rosso / RBR route lijkt een doodlopende te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Maar bij Mercedes en Ferrari zijn geen stoeltjes vrij. Technisch zit hij bij STR dus zo slecht nog niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
Ankona schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:27:
Maar bij Mercedes en Ferrari zijn geen stoeltjes vrij. Technisch zit hij bij STR dus zo slecht nog niet.
Hoezo? Bottas en Räikkönen hebben maar contract voor 1 jaar hoor. Dus volgend jaar Sainz bij Ferrari...you never know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sainz naar Ferrari lijkt me geen slechte optie voor Ferrari. En ook voor Sainz waarschijnlijk beter dan waar hij nu zit maar toch blijft het ook een slangenkuil daar bij het rode team.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
Als Sainz nog een glansrijke carriere wil ambieren moet hij nu toch wel zorgen dat hij in een topteam terecht komt. Anders vrees ik dat hij een gedoemde glansloze middenvelder wordt. Ook Verstappen moet zijn oren en ogen goed openhouden. Hij is nu 19 en om nou tot zijn 35e bij Red Bull te rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Cranzai schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:56:
Hij is nu 19 en om nou tot zijn 35e bij Red Bull te rijden.....
RBR is een topteam, STR is dat niet en dat is dus een aanzienlijk verschil. Mercedes is nu dominant sinds de nieuwe motoren, daarvoor was RBR dat. En als er weer nieuwe motoren komen is er een kans dat weer een ander team dominant wordt. F1 is tegenwoordig echt niet meer de beste coureur, het gaat om de beste van de 2 coureurs bij het beste team. Vorig jaar zelfs niet eens de beste, maar degene met het meeste geluk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

[YouTube: https://youtu.be/y4lYtBoA92o]
Nog niet voorbij zien komen... anders mea culpa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik vraag mij nu hardop af wat Alonso nu gaat doen...
Ik zie hem niet een heel seizoen dit nog pikken. Dat roept de vraag op of Alonso met een ultimatum gaat komen. Hij is overduidelijk helemaal klaar met deze waardeloze motor en het kan hem niks meer schelen. Gaat hij dus eisen dat de motor per direct vertrekt of dat hij aan het einde van het seizoen vertrekt? Ik zie het gebeuren. Alonso die permanent naar de Indy500 gaat zie ik ook eerder gebeuren dat dat hij dit een seizoen gaat pikken...
Snowdog schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:19:
Yep, hopen maar dat de updates daadwerkelijk wat extra's brengen, maar goed het is iig mooi dat Ferrari het dit jaar wat beter voor elkaar heeft... Al heb ik persoonlijk nog altijd het idee dat Merc het dit jaar nog altijd relatief eenvoudig gaat winnen (mocht er niks veranderen)
Ik denk het eigenlijk niet. Ik betwijfel of je nog veel uit die motor kan halen, terwijl Ferrari nog bezig is met meer, zoals een andere injectie. Verder is de Ferrari qua aero veel meer richting de RB dan de Mercedes. Na RB heeft Ferrari de meeste rake en de vrij korte wielbasis die daarbij hoort. De Mercedes is lang en dik met weinig rake en loopt op vermogen en aero beïnvloeden langs de lengte. Ik gok dat Ferrari qua vermogen er nog niet aanzit en qua aero nog wat kan ontwikkelen. Dat biedt veel mogelijkheden, maar ook voor RB die nog behoorlijk wat vermogen zullen winnen en met een b-spec komen. Zou mij ook niks verbazen als we wat Ferrari in de RB gaan zien.

[ Voor 50% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-04-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 17:58
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:19:
Ik vraag mij nu hardop af wat Alonso nu gaat doen...
Ik zie hem niet een heel seizoen dit nog pikken. Dat roept de vraag op of Alonso met een ultimatum gaat komen. Hij is overduidelijk helemaal klaar met deze waardeloze motor en het kan hem niks meer schelen. Gaat hij dus eisen dat de motor per direct vertrekt of dat hij aan het einde van het seizoen vertrekt? Ik zie het gebeuren. Alonso die permanent naar de Indy500 gaat zie ik ook eerder gebeuren dat dat hij dit een seizoen gaat pikken...
De indy500 is maar 1 race, dus daar permanent naartoe gaan lijkt me niet echt een optie (tenzij hij met vervroegd pensioen gaat), indy cars, hmmm zie ik ook niet echt gebeuren eigenlijk... Hoewel Alonso het dit jaar alweer lastig heeft, denk ik niet dat er zoveel verandert. Hij zit nu al een paar jaar in hetzelfde schuitje en ik zie niet in waarom het probleem dit jaar groter zou zijn dan vorige jaren.

Ja, Honda stelt enorm teleur, maar dat was vorig jaar niet anders Hij krijgt nog altijd een riant salaris waarvoor vrijwel iedereen een moord zou doen en blijkbaar (afgaande op de voorgaande jaren) is dat genoeg om hem tevreden te houden. Persoonlijk heb ik dan ook 0 medelijden met Alonso en het is en blijft F1. Zelfs als je de beste bent, dan heb je nog altijd goed materiaal nodig om te winnen. In veel gevallen wordt degene die in de beste auto rijdt gewoon de kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dit is niet hetzelfde, dit is slechter dan vorig jaar, terwijl deze nieuwe motor eindelijk vermogen en betrouwbaarheid zou moeten brengen. Vorig jaar finishte Alonso nog wel eens, en haalde hij ook punten. Nu geen van beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Nouja, hij strijdt op dit moment ook voor een plek net binnen of buiten de punten (P10) als de auto/motor t volhoudt iig... Dat was vorig jaar niet zoveel anders. Ik geef toe, het was eind vorig jaar iets beter, maar ook weer niet zoveel beter. Uiteindelijk denk ik ook dat ze in de loop van dit jaar weer ongeveer op hetzeflde niveau uitkomen. Daar zal niemand echt blij mee zijn, maar goed, hopen op een beter jaar daarna i guess...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keestramper65
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik wil weten of er weer een Formule 1 komt in Turkije. Er waren de afgelopen volgens de eigenaar van Istambul Park verregaande gesprekken en er waren bijna handtekeningen gezet maat Turkije wilde niet genoeg geld bieden volgens het verslag van de eigenaar van het circuit.

*knip*

Nu hoorde ik tijdens de race volgens mij zeggen dat er nooit en dan ook Nooit meer een F1 in Turkije komt. Heb ik dat goed gehoord?

naitsoezn: post hierheen verplaatst.

[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 16-04-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
TheBrut3 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:35:
[...]

RBR is een topteam, STR is dat niet en dat is dus een aanzienlijk verschil. Mercedes is nu dominant sinds de nieuwe motoren, daarvoor was RBR dat. En als er weer nieuwe motoren komen is er een kans dat weer een ander team dominant wordt. F1 is tegenwoordig echt niet meer de beste coureur, het gaat om de beste van de 2 coureurs bij het beste team. Vorig jaar zelfs niet eens de beste, maar degene met het meeste geluk.
Het gaat niet eens zozeer om de beste coureurs. Maar om de combinatie van goede coureur en goede auto. Je kunt nog zo'n goede coureur zijn, als de andere een auto hebben die gewoon veel sneller is, kun je vrij weinig. Je kunt bij F1 niet zeggen "dit is de beste coureur", tenzij ze allemaal in identieke auto's rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

DaniëlWW2 schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:37:
Dit is niet hetzelfde, dit is slechter dan vorig jaar, terwijl deze nieuwe motor eindelijk vermogen en betrouwbaarheid zou moeten brengen. Vorig jaar finishte Alonso nog wel eens, en haalde hij ook punten. Nu geen van beide...
De Hondamotor draait nu op zijn allerconservatiefst, omdat hij anders niet betrouwbaar genoeg is. Als ze die vibratie issues oplossen, kunnen ze weer naar performance kijken en dan zijn ze op zijn minst beter dan de Ferrari 2016 motor in de Sauber. Hoop dat het nog wel gaat lukken binnen korte tijd. Vind het zuur worden voor Alonso, en ook voor Stoffel...(lijkt wel of ALO met de minst slechte Honda rijdt gezien de pech die Stoffel heeft gehad de laatste tijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Nee. Vandaag is bevestigd dat deze er nooit meer zal komen.

[ Voor 49% gewijzigd door naitsoezn op 16-04-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 12:58
Nooit is wel erg definitief, maar onder het huidige klimaat een begrijpelijke en verstandige keuze imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 20:49
kevlar01 schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:40:
[...]

Hoop dat het nog wel gaat lukken binnen korte tijd. Vind het zuur worden voor Alonso, en ook voor Stoffel...(lijkt wel of ALO met de minst slechte Honda rijdt gezien de pech die Stoffel heeft gehad de laatste tijd.)
Ik heb ook ergens geruchten gelezen dat Stoffel in de 'experimentele-auto' rijdt, dus de basis van de volgende motor en/of waar ze dingen uitproberen.

En dat ze proberen Alonso laten racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ryur schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:45:
[...]

Ik heb ook ergens geruchten gelezen dat Stoffel in de 'experimentele-auto' rijdt, dus de basis van de volgende motor en/of waar ze dingen uitproberen.

En dat ze proberen Alonso laten racen.
Het is te hopen dat dat niet waar is, aangezien die auto helemaal niet vooruit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
LOL Over de motivatie van Alonso nog verder:

Will Buxton op Twitter:
"Had some fun on the grid with @ZBrownCEO over the TBA driver for @UnitedAutosport at Le Mans. Didn't rule out a certain Spaniard..."

Note: de nieuwe baas van McLaren (Zak Brown) heeft ook een succesvolle LMP2 team (en LMP3 team) onder zich: United Autosport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
Ryur schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:49:
LOL Over de motivatie van Alonso nog verder:

Will Buxton op Twitter:
"Had some fun on the grid with @ZBrownCEO over the TBA driver for @UnitedAutosport at Le Mans. Didn't rule out a certain Spaniard..."

Note: de nieuwe baas van McLaren (Zak Brown) heeft ook een succesvolle LMP2 team (en LMP3 team) onder zich: United Autosport.
Moet Alonso niet in de LMP1 rijden voor zijn triple crown?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Cranzai schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:51:
[...]

Moet Alonso niet in de LMP1 rijden voor zijn triple crown?
Jawel, maar als voorbereiding op?
Elke ervaring is mooi meegenomen. Wie weet heeft Porsche nu meer interesse in hem ;)

Jean Eric Vergne (JEV) doet nu ook expres LMP2 om te laten zien aan de bazen van de LMP1 dat hij misschien ook interessant kan zijn als promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mercedes overweegt nu dus pas om teamorders in te voeren. Want wat ze gisteren deden had er helemaal niks mee te maken ofzo...
https://nl.motorsport.com...ng-van-teamorders-895043/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:01:
Mercedes overweegt nu dus pas om teamorders in te voeren. Want wat ze gisteren deden had er helemaal niks mee te maken ofzo...
https://nl.motorsport.com...ng-van-teamorders-895043/
Haha, want Bottas ging gisteren 2x per ongeluk aan de kant? 7(8)7

Blijf het raar vinden hoe Mercedes altijd om het teamorders vraagstuk heendraait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Grimmie187 schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:00:
[...]

Haha, want Bottas ging gisteren 2x per ongeluk aan de kant? 7(8)7

Blijf het raar vinden hoe Mercedes altijd om het teamorders vraagstuk heendraait..
Waarschijnlijk omdat het Mercedes' officieel beleid nog niet is dit seizoen, ze kunnen dus nog niet iets duidelijks verklaren in de pers als het officiele beleid nog is dat de coureurs tegen elkaar mogen racen. Maar ik denk dat als ze dit jaar de titel willen behalen ze helaas wel een 1e rijder (HAM) moeten aanwijzen, gister zagen we dat al gebeuren...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@LopendeVogel Je bent imho wel heel stellig. Ik zou echt niet mijn geld erop inzetten dat Verstappen Ricciardo er zo makkelijk uitrijdt als jij doet vermoeden, zeker als het op de aanvalskwaliteiten van Ricciardo aankomt. Hopelijk krijgen we dit jaar nog wat races waarin ze het elkaar lastig kunnen maken, dan gaan we het zien :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Migrator op 17-04-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00
Migrator schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:40:
Je bent imho wel heel stellig. Ik zou echt niet mijn geld erop inzetten dat Verstappen Ricciardo er zo makkelijk uitrijdt als jij doet vermoeden. Hopelijk krijgen we dit jaar nog wat races waarin ze het elkaar lastig kunnen maken, dan gaan we het zien :Y)
Ik zou er ook geen geld opzetten, zoals ik al zei: Max rijd veel minder safe, die wilt koste wat kost het podium (en dat kan ook nadelen hebben). Ricciardo rijdt lekker safe en pakt eigenlijk altijd wel punten.. Ricciardo en crashen? Bijna niet...

Maar ik zou zeggen, noem mij maar een race dit seizoen (gaan we wel helaas offtopic, van mij mag deze discussie getransporteerd worden naar F1 seizoen deel1/2 haha) waarbij Ricciardo, Max gepakt heeft.
Enige wat ik weet, Max start (ver) achter Ricciardo, en binnen no-time staat Max vóór Ricciardo.
Gisteren, vorige week, etc etc. Niet omdat Ricciardo zoveel beter is, juist doordat Max toch wel een voorsprong begint te krijgen qua kwaliteit ;)

Dusja tot nu toe is het een feit, Max rijdt Ricciardo er binnen no-time (zowel gisteren en vorige week al helemaal haha) uit en Ricciardo mag de achterkant van Max bekijken (dit is een feit, wat er komen gaat weet niemand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Reacties maar even verplaatst :p

Dit seizoen is nog veel te kort om fatsoenlijk wat te kunnen zeggen over wie beter is. Australië was de auto van RIC stuk; China won VES dan wel, maar het had maar een paar ronden langer hoeven zijn en RIC had gewonnnen kunnen winnen; Bahrein is koffiedik kijken wat Verstappen had gedaan als zijn remmen het niet hadden begeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Voor iedereen die denkt/dacht dat RBR en zijn Aero pakket slecht is dit seizoen....hier misschien een positief bericht.

http://www.auto-motor-und...-rueckstand-12010752.html

qoute"Bei den Red Bull-Piloten steht noch in jeder Spalte die „1“. Red Bull hat sich für eine andere Taktik als das Werksteam und Toro Rosso entschieden. Man fährt mit gedrosselter Power, in der Hoffnung, dass die ersten Motoren so lange wie möglich überleben. Was einen Teil des Rückstands zu Mercedes und Ferrari erklärt und auch die starken Rundenzeiten des Werksautos im Vergleich zum Red Bull."/unqoute

RBR heeft er dus voor gekozen om met geknepen motoren te rijden tot de nieuwere motoren beschikbaar zijn, dit in tegenstelling tot STR en Renault die dus nu met meer pk's rijden maar al meer onderdelen hebben gebruikt.

Zo slecht ziet het er dus eigenlijk niet uit voor RBR....dat ze achterlopen op Ferrari en Merc is een feit...maar er staat dus duidelijk verbetering voor de deur.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@LopendeVogel @Migrator Om nu na 3 races, waarbij zowel VER als RIC een keer zijn uitgevallen te stellen dat RIC beter is dan VER (of andersom) gaat wel wat (te) makkelijk. JA, in China was VER duidelijk beter dan RIC. Tijdens de start hier zat VER ook beduidend beter in de RB13. (Echt jammer dat zijn remmen stuk gingen.) Maar pas over een paar races kun je echt stellen dat de één de ander in zijn zak heeft. Voorlopig lijken ze toch redelijk in balans te zijn. (vrije trainingen, kwalificatie etc meegenomen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00
Migrator schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:48:
Reacties maar even verplaatst :p

Dit seizoen is nog veel te kort om fatsoenlijk wat te kunnen zeggen over wie beter is. Australië was de auto van RIC stuk; China won VES dan wel, maar het had maar een paar ronden langer hoeven zijn en RIC had gewonnnen; Bahrein is koffiedik kijken wat Verstappen had gedaan als zijn remmen het niet hadden begeven.
Kijk, altijd handig om met een moderator te discussiëren haha :D
Ja ik kan helaas ook niet voorspellen wat er komen gaat, mijn ''mening'' is gebaseerd op wat ik tot zover gezien heb.

Australië is inderdaad lastig te gebruiken als voorbeeld aangezien Ricciardo inderdaad uitviel. Deze race zal ik dan ook maar even vergeten (ten voordelen van Ricciardo, want toen de auto wel nog reed deed hij ook niet veel).
China, tsja Max vanaf P16 knalt Ricciardo zonder problemen voorbij. Dit is toch wel weer zo'n indicatie vind ik waarop je ziet dat Max het podium moet en zal bereiken (de wil is er in ieder geval).
Gisteren? Max pakt Ricciardo wederom, ook al staat hij een rij achter Ricciardo. Max pakt een Mercedes + een Ferrari. Ricciardo deed het tegenover gestelde, die laat de merc + fer voorbij knallen.

Als je 2x een Ricciardo in het team had, dan ging de conclusie al snel richting de auto denk ik: auto niet goed genoeg. Max die laat gewoonweg zien dat de huidige RBR wagen wel het podium kan bereiken. Gisteren was ik er even flink ziek van, want ik wist dat je aan Ricciardo niet veel zou hebben, Max poeh die ging en kon gewoonweg de strijd met Mercedes aan..

Ja het veiligste zou zijn dat RBR de beste auto had en dan Ricciardo als coureur, die brengt dat ding wel zonder schade over de finish, indien de RBR een stuk sneller was dan de rest zou Ricciardo wel 1e kunnen worden.
Minder goede auto? Max laat wel zien wat je met de minder goede auto kan doen.

Again, puur op basis van wat er dit seizoen voorbij gekomen is (in 2016 was dit ook wel deels terug te zien).

Ricciardo is dan ook zeker geen slechte coureur, maar hij rijdt vind ik gewoonweg te veilig. Max neemt meer risico en dat lijkt steeds vaker goed (lees: zonder schade) uit te pakken.

Ook hoe je dat gisteren zag toen Max achter Lewis zat.. 1 ding was duidelijk: Max wilde Lewis bang maken, Max zat te pushen en deed ''halve'' inhaal pogingen. Echt zo van ej Lewis kijk eens in je spiegels, ik vreet je op, over een paar minuten mag je naar mijn achterkant kijken.
nachtnet schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:00:
@LopendeVogel @Migrator Om nu na 3 races, waarbij zowel VER als RIC een keer zijn uitgevallen te stellen dat RIC beter is dan VER (of andersom) gaat wel wat (te) makkelijk. JA, in China was VER duidelijk beter dan RIC. Tijdens de start hier zat VER ook beduidend beter in de RB13. (Echt jammer dat zijn remmen stuk gingen.) Maar pas over een paar races kun je echt stellen dat de één de ander in zijn zak heeft. Voorlopig lijken ze toch redelijk in balans te zijn. (vrije trainingen, kwalificatie etc meegenomen.)
Daar ben ik het ook zeker mee eens, vandaar dat ik ook gezegd heb: op basis van wat ik nu gezien heb.. Wat er gaat gebeuren kan ik helaas niet voorspellen.. Maar, op basis van wat geweest is zag je wel dat Max de betere van de 2 was en Max de kanshebber voor het podium was, ondanks de slechtere positie op de start grid :)

[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 17-04-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Renault motor upgrade kan pas in Baku komen.

Race 7 ( Canada) of 8 Baku. Bron: https://www.motorsport.co...n-bahrain-f1-test-895156/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
alwaysleft schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:03:
Renault motor upgrade kan pas in Baku komen.

Race 7 ( Canada) of 8 Baku. Bron: https://www.motorsport.co...n-bahrain-f1-test-895156/
Maar er staat ook dat de nieuwe MGU-K al in Sotchi beschikbaar kan zijn. (dat zou toch al 6 KG kunnen schelen) (en dat zou al een paar tienden moeten opleveren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
nachtnet schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:31:
[...]

Maar er staat ook dat de nieuwe MGU-K al in Sotchi beschikbaar kan zijn. (dat zou toch al 6 KG kunnen schelen) (en dat zou al een paar tienden moeten opleveren.)
Klopt, voor het Renault team. Als Red Bull slim is zetten ze die ook gelijk in :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
LopendeVogel schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:03:
[...]
1- China, tsja Max vanaf P16 knalt Ricciardo zonder problemen voorbij. Dit is toch wel weer zo'n indicatie vind ik waarop je ziet dat Max het podium moet en zal bereiken (de wil is er in ieder geval).
Gisteren? Max pakt Ricciardo wederom, ook al staat hij een rij achter Ricciardo. Max pakt een Mercedes + een Ferrari. Ricciardo deed het tegenover gestelde, die laat de merc + fer voorbij knallen.

2- Ja het veiligste zou zijn dat RBR de beste auto had en dan Ricciardo als coureur, die brengt dat ding wel zonder schade over de finish, indien de RBR een stuk sneller was dan de rest zou Ricciardo wel 1e kunnen worden.
Minder goede auto? Max laat wel zien wat je met de minder goede auto kan doen.

Ricciardo is dan ook zeker geen slechte coureur, maar hij rijdt vind ik gewoonweg te veilig. Max neemt meer risico en dat lijkt steeds vaker goed (lees: zonder schade) uit te pakken.
Sorry ik ga niet op elk punt reageren, maar je vergelijkt wel appels met peren. 1- RIC gaf al dat hij heel makkelijk de top 5 kon volgen en zijn banden aan het sparen was. VER had zeker de undercut gemaakt als hij geen failure had, maar ik ben er van overtuigd dat hij dezelfde problemen had gehad op de softs. Dit hadden de RBR13's ook al in Melbourne, heel veel moeite om de softs op de sweetspot te krijgen.
Je vergelijkt hier nu een inhaalactie van VER op perfect opgewarmde ultrasofts (waar RIC vervolgens makkelijk weet te volgen) met een stint van RIC op de softs.
2- RIC heeft al meerdere keerdere bewezen dat hij van heel ver prachtige en risicovolle inhaalacties kan maken. En tot nu toe moet VER hem wel vaak voor zicht laten in de kwalificaties.
VER heeft echt talent, en zijn stuurbewegingen in remzones en het vinden van ruimte gaat hem nog veel opleveren, maar ze kunnen op dit moment beide van elkaar leren. Maar ik denk zeker dat RIC het erg lastig gaat krijgen in de strijd om de punten binnen het team.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:04
alwaysleft schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:33:
[...]

Klopt, voor het Renault team. Als Red Bull slim is zetten ze die ook gelijk in :9
Er staat inderdaad dat de nieuwe MGU-K voor alle teams beschikbaar is, maar in ieder geval Renault gaat er mee testen. Lijkt mij dus verstandig als Red Bull en/of Toro Rosso er ook mee testen. Maar van de andere kant kan het natuurlijk ook zijn dat of problemen met de nieuwe versie ervoor zorgen dat er kostbare (test)tijd op andere punten verloren gaat, bijvoorbeeld doordat de nieuwe toch niet betrouwbaar blijkt te zijn, auto vaker uitvalt etc. En daarnaast moet het inzetten van de nieuwe MGU-K ook nog een beetje samenvallen met het wisselen van de motoren. Ik weet niet hoe "slijtage" gevoelig de MGU-K is, maar als het eerder inzetten betekend dat ze hem elke keer "te vroeg" moeten vervangen betekend dat dat ze of de laatste race(s) met een echt oude/versleten variant rijden (= kans op uitval) of op het eind juist een extra moeten inzetten en een grid penalty krijgen.

Voor Renault (of Toro Rosso) lijkt mij zo'n keuze ook iets makkelijker te maken, aangezien ze vooraan willen eindigen bij de "mid teams" en dat voor hen een groot verschil kan maken. Maar ik denk niet dat het "grote" Red Bull een risico wil lopen met het hebben van een goede auto tegen het eind van het seizoen, maar dan tegenvallende resultaten doordat de MGU-K niet meer betrouwbaar is of zo. Voor een team als Renault of Toro Rosso lijkt die gok mij iets makkelijker te doen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
gehehe :+

Goeie video:

https://twitter.com/ZiggoSportF1/status/853976113864990720
Onze @Olav_Mol was bijna aan het einde van een lange presentatietekst, maar wie komt dan de boel verstoren? 😂😂Vanavond 19.00 het hele item!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Pierre Gasly en Daniel Ricciardo testen deze dagen in Bahrein voor Red Bull. Max heeft dus een paar dagen tijd voor PR of lekker in de simulator oefenen voor de volgende race.

Bron: NU.nl

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wat me opvalt is hoe snel zoiets al rondgaat. Als je kijkt naar de shares, likes, retweets en reacties, dan gaat dat echt heel snel met dit soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
alwaysleft schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:04:
[...]

Leuke sfeer daar. Mooi om te zien.
Dat hele kleine wereldje is apart en vriendelijk naar elkaar. Las laatst ook ergens in een interview dat als iemand onderdelen wil laten shippen dat ze dan regelmatig bij collega teams vragen of ze nog een vlucht/transport hebben waar het mee kan. Is natuurlijk echt een klein wereldje in de paddock. Het is uiteindelijk gewoon werk, allemaal collega's die je de hele week/weekend ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
powah33 schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:52:
Voor iedereen die denkt/dacht dat RBR en zijn Aero pakket slecht is dit seizoen....hier misschien een positief bericht.

http://www.auto-motor-und...-rueckstand-12010752.html

qoute"Bei den Red Bull-Piloten steht noch in jeder Spalte die „1“. Red Bull hat sich für eine andere Taktik als das Werksteam und Toro Rosso entschieden. Man fährt mit gedrosselter Power, in der Hoffnung, dass die ersten Motoren so lange wie möglich überleben. Was einen Teil des Rückstands zu Mercedes und Ferrari erklärt und auch die starken Rundenzeiten des Werksautos im Vergleich zum Red Bull."/unqoute

RBR heeft er dus voor gekozen om met geknepen motoren te rijden tot de nieuwere motoren beschikbaar zijn, dit in tegenstelling tot STR en Renault die dus nu met meer pk's rijden maar al meer onderdelen hebben gebruikt.

Zo slecht ziet het er dus eigenlijk niet uit voor RBR....dat ze achterlopen op Ferrari en Merc is een feit...maar er staat dus duidelijk verbetering voor de deur.
Op die lijn zat ik ook al een beetje, even wat verder terug in dit topic. Dat ze teams met de veel krachtigere Ferrari en Mercedes motoren al ruim voorblijven zegt al iets. Dat ze kennelijk ook nog eens met een conservatieve afstelling van de motor rijden is al helemaal knap. Qua aero zitten ze dus helemaal goed, nu nog de motor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:47:
[...]

Op die lijn zat ik ook al een beetje, even wat verder terug in dit topic. Dat ze teams met de veel krachtigere Ferrari en Mercedes motoren al ruim voorblijven zegt al iets. Dat ze kennelijk ook nog eens met een conservatieve afstelling van de motor rijden is al helemaal knap. Qua aero zitten ze dus helemaal goed, nu nog de motor. :)
Qua aero zitten ze nog niet goed. Marko zei dat ergens in een interview. De hoge topsnelheden van RBR zijn toe te schrijven aan een lagere aero. Dus, als die renault een update krijgt kunnen ze meer downforce zetten en dezelfde top houden. Hop. :)
Maar ik vrees dat het tegen die tijd toch echt al te laat is voor een WDC/WCC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
UltraSub schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:49:
[...]

Qua aero zitten ze nog niet goed. Marko zei dat ergens in een interview. De hoge topsnelheden van RBR zijn toe te schrijven aan een lagere aero. Dus, als die renault een update krijgt kunnen ze meer downforce zetten en dezelfde top houden. Hop. :)
Maar ik vrees dat het tegen die tijd toch echt al te laat is voor een WDC/WCC.
Ik zeg iets anders. Williams en Force India rijden ook met de Mercedes motor en Haas met de Ferrari. Ze komen niet eens in de buurt van RB. Nee, RB komt meer in de buurt van Ferrari en Mercedes. Als je naast het mindere vermogen van de Renault motor, ook nog eens de oudere MKU-K wordt gebruikt en de motor ook nog eens gedownrate is vanwege betrouwbaarheid, dan mag je toch spreken van een uitstekende aerodynamica voor de auto. Krijgen ze meer vermogen dan zullen ze aanpassingen plegen, lijkt me duidelijk. Neemt niet weg dat wat ze nu hebben behoorlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:36:
[...]

Ik zeg iets anders. Williams en Force India rijden ook met de Mercedes motor en Haas met de Ferrari. Ze komen niet eens in de buurt van RB. Nee, RB komt meer in de buurt van Ferrari en Mercedes. Als je naast het mindere vermogen van de Renault motor, ook nog eens de oudere MKU-K wordt gebruikt en de motor ook nog eens gedownrate is vanwege betrouwbaarheid, dan mag je toch spreken van een uitstekende aerodynamica voor de auto. Krijgen ze meer vermogen dan zullen ze aanpassingen plegen, lijkt me duidelijk. Neemt niet weg dat wat ze nu hebben behoorlijk is.
Afbeeldingslocatie: http://grandepremio.uol.com.br/Images/20174161627679_Speed%20Trap%20Corrida%20Bahrein_II.jpg
Sorry voor de karige kwaliteit. Maar ik denk wat Ultrasub probeert te zeggen is dat ze nu qua topsnelheid nog best prima mee komen. En zelfs sneller zijn Renault. Het kan dus zijn dat ze op aero gebied het een en ander simpel houden om te voorkomen dat ze teveel drag hebben. Als je straks meer power krijgt kun je weer meer drag veroorloven.
Daarnaast heeft Horner nu al aangegeven dat er een correlatie probleem was, dus de aero is echt niet optimaal.

[ Voor 4% gewijzigd door yorkick op 17-04-2017 19:55 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

d0s

sssst

Gaat natuurlijk niet alleen om topsnelheid, maar ook om tractie. De mercedes zie je na een bocht als een gek weglopen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wederom, ik zeg iets heel anders.
Met minder vermogen worden de RB's niet ingehaald door auto's met meer vermogen. Dat betekent dus dat aerodynamisch de RB's dusdanig beter omgaan met de luchtstromen dat ze het verschil in vermogen niet alleen compenseren, maar ook overtreffen ten opzichte van Williams, Force India en Haas. Ook blijven ze STR en Renault voor die kennelijk kiezen voor een agressievere afstelling van hun identieke motoren. Buiten de rechte stukken, bij het bochtenwerk zijn de Red Bulls al helemaal snel. Dan heb je nogal een aero voordeel. Het is ook niet alsof de RB opeens veel lichter is om het verschil in vermogen op te vangen, gezien de gewichtsregels.

Hoe kan dit? Nou, RB heeft alweer de meeste rake op hun wagen, daarna komt Ferrari. Ook heeft RB een ophanging die zich passief aanpast aan de snelheid, en dus legaal is. Daar was nog gedoe over in Barcelona maar het zit kennelijk nog steeds op de wagen. De RB13 weet verder met het minimale aan aero elementen de luchtstromen dusdanig goed te controleren dat ze snelheden kunnen halen die andere teams met deze motor niet kunnen behalen, en dat ze in de bochten ook nog sterk zijn. Dan hebben wel wat onderstuur en wat afstellingsproblemen gehad, zit dus nog meer in.

Dan hadden ze ook nog eens een probleem met windtunnel vs realiteit volgens een van Ted's notebooks. Alles bij elkaar is het nogal een auto. Niks complexe aerodynamica elementen of brute kracht en toch liggen ze ruim voor op Williams, Force India etc. Gooi daar wat vermogen bij en een paar aero elementen voor het extra vermogen en de onderstuur en dan ga je inlopen op Ferrari en Mercedes. De basis is er overduidelijk, en dat zien we ook in de races.

Ook is Ferrari hier interessant. Meer vermogen dan Renault, mag duidelijk zijn, maar lagere topsnelheden dan RB in die vergelijking. Qua aero is Ferrari ook enorm opgeschoten. Veel meer richting RB en wat complexer waardoor ze met hun sterkere motor kunnen winnen. Dat is ook hoopvol voor RB, als die extra vermogen krijgen. Het grote vraagteken blijft Mercedes. Die auto is langer, lijkt ook overwicht te zijn en zeer complex. De vraag is hoeveel ze nog kunnen vinden in zowel de behoorlijk uitgewerkte motor als de auto zelf wat min of meer een uitvergrote 2016 auto lijkt te zijn. Of ze echt enorme dingen gaan doen, ik moet het nog zien. Ferrari en RB daarentegen die ik nog wel stappen maken, tenminste in vermogen.

Ik zou nu al bijna willen gokken op Vettel zijn vijfde kampioenschap. Dat is misschien ook met een rode/zwarte/gele bril want ik gun het Hamilton zo ongelofelijk niet, zeker niet na gisteren met Bottas...

Pagina: 1 ... 76 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1