[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:53:
[...]

wel even een Tomtom installeren .. die gasten gaan helemaal verdwalen anders met al die bochten :+
Nascar rijdt niet alleen op speedways

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ssst ... verpest het nou niet :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
Blijven toch mooie beelden zo.

Ook bizar om te zien dat er 0,0 grip was op het gras met de slicks. De jongens die spinden (HUL en BOT) komen gewoon niet weg.

BOT die later ALO inhaalt met ongeveer 100kmu snelheidsverschil op het rechte stuk.

Oh en VER met zijn typische 'ik beweeg pas als jij hebt bewogen' uitremactie op RIC in de 1 na laatste bocht >:)

[ Voor 12% gewijzigd door RonaldMcDonald op 13-04-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Stefie2010 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:19:
[...]

Dan is wellicht downforce door de vloer / diffuser (grondeffect) een beter idee. Hierdoor creëer je downforce zonder dat je achterligger daar last van heeft.

En wat betreft straatauto's, met hele simpele huidige en bestaande mods valt er al veel winst te halen mbt wegligging en rijgedrag (bredere banden, dempers, veren, uitlijning, gewichtsbesparing), zelfs bij van zichzelf al sportieve auto's. Denk dat F1 technologie 6 bruggen te ver is.. ;)
Met zulke aanpassingen verleg je enkel het compromis van comfort naar sportiviteit, leuk voor het circuit maar waardeloos voor de standaard ritjes. Heeft niets met nieuwe technieken te maken.

Zoveel technieken uit de racerij waren ooit 6 bruggen te ver, maar zijn inmiddels gemeengoed geworden.
Ankona schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:56:
[...]

Vergelijk het ook met de paardensport. Daar worden ook miljoenen uitgegeven aan het fokken van speciale paarden. Maar voor het dagelijkse gebruik zit de gemiddelde slager daar echt niet op te wachten.
:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
sorry

Vincere Per Belli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
Zo, valt mij nu pas op hoe slecht SAI wegkomt bij de start. :X
Wel extreem gave beelden! Heeft Canal+ alleenrecht op de 'onboard footage'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Yonix schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:08:
[...]

Zo, valt mij nu pas op hoe slecht SAI wegkomt bij de start. :X
Wel extreem gave beelden! Heeft Canal+ alleenrecht op de 'onboard footage'?
nope - bij sky / ziggo kun je dit ook kiezen imho wordt het wel 'rommelig en onoverzichtelijk':
- De algemene uitzending op grote tv
- On-board view, 2e aansluiting/tv
- Live timing op monitor in portrait stand + tablet voor gps tracking
- Pits-camera op monitor in landscape (stream)

veel info - maar wel onrustig kijken, want loopt als adhd'er (nofi) druk van scherm naar scherm, naar infor terug naar livetiming, ow in pits gebeurd wat, fuck waar is max blablabla vond het maar onrustig kijken

[ Voor 44% gewijzigd door himlims_ op 13-04-2017 11:17 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Wel mooi dat het er allemaal is, zoveel camera's op die wagens. Zeker zo'n samenvatting is heerlijk om te kijken. Je weet eigenlijk al wat er gebeurt, maar vanuit deze standpunten ziet het er zoveel anders uit.

Stroll ziet er weer uit, alsof hij om zijn moeder gaat roepen, wat ontzettend onrustig in vergelijking tot de andere coureurs.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Die onboard beelden zijn mooi om te kijken als de race al gereden is. Tijdens de race is het inderdaad onrustig om zoveel info te moeten verwerken. Ik heb er nu al moeite mee om de live timing, de race en het forum bij te houden. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:32:
Ik heb er nu al moeite mee om de live timing, de race en het forum bij te houden. :P
Waar is die tijdenbalk onderin eigenlijk gebleven? Hebben ze daar nog problemen mee of moeten we het nu met de info links doen? Want daar zie je ook niet erg consequent de tijdsverschillen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

himlims_ schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:14:
[...]

nope - bij sky / ziggo kun je dit ook kiezen imho wordt het wel 'rommelig en onoverzichtelijk':
- De algemene uitzending op grote tv
- On-board view, 2e aansluiting/tv
- Live timing op monitor in portrait stand + tablet voor gps tracking
- Pits-camera op monitor in landscape (stream)

veel info - maar wel onrustig kijken, want loopt als adhd'er (nofi) druk van scherm naar scherm, naar infor terug naar livetiming, ow in pits gebeurd wat, fuck waar is max blablabla vond het maar onrustig kijken
Klopt, vond het zelf ook niet zo heel fijn omdat je dan gewoon acties mist omdat je op andere schermen zit te kijken.

Wel vraag ik me af waarom bij de vele downloads nooit de extra zenders erbij worden gezet. Alsof niemand dat op zit te nemen behalve Canal+ of zo. Ik had eigenlijk wel gehoopt dat Ziggo ook wel een stagiair eventjes de beelden zou laten bekijken voor wat interessante stukjes. Lijkt me toch vrij makkelijk om nog even een half uur te vullen met beelden om dat uit te zenden. Gezien ze toch alleenrecht op de beelden hebben.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Roamor schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:34:
[...]

Waar is die tijdenbalk onderin eigenlijk gebleven? Hebben ze daar nog problemen mee of moeten we het nu met de info links doen? Want daar zie je ook niet erg consequent de tijdsverschillen namelijk.
Ze hebben er geloof ik wat problemen mee. Het zal vast nog wel weer terug komen. Als de classic races op Sky Sports F1 ziet dan was het vroeger nog erger. Of heel grote graphics in beeld en totaal geen live timing. Dus op zich mogen we niet echt klagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Die timing balk mis ik ook wel eigenlijk. Ik heb zelf het idee dat ze meer en meer de kijkers naar de live-timing in de F1 app willen duwen, zeker omdat ze daar nu ook reclame spots voor draaien.

ohja: die onboards zijn om te smullen! :9

[ Voor 10% gewijzigd door DJTimo op 13-04-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22
DJTimo schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:50:
Die timing balk mis ik ook wel eigenlijk. Ik heb zelf het idee dat ze meer en meer de kijkers naar de live-timing in de F1 app willen duwen, zeker omdat ze daar nu ook reclame spots voor draaien.

ohja: die onboards zijn om te smullen! :9
Als ze het nu ook nog eens iets makkelijker zouden maken om te betalen voor de volledige app.. kan nu alleen met credit card. (opties als PayPal, via de (google/apple/microsoft) stores (met tegoed kaarten), Ideal of overboeking zouden voor mij welkom zijn.)

Overigens verwacht ik dat het gebrek aan timing in de tv-uitzendingen gewoon een kinderziekte is van het nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00
sjaool schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:32:
Die onboard beelden zijn mooi om te kijken als de race al gereden is. Tijdens de race is het inderdaad onrustig om zoveel info te moeten verwerken. Ik heb er nu al moeite mee om de live timing, de race en het forum bij te houden. :P
Klopt daarom gaat bij de meeste F1 kijkers alles uit behalve de TV gaat aan en kijken maar.

Vooral hier lees ik dat alles buiten de race zelf bekeken moet worden en vervolgens zie ik vragen op dit forum voorbij komen dat ik denk; hu, race niet gezien? Dat komt waarschijnlijk doordat sommige naar alles aan het kijken zijn behalve de race zelf (waar het in mijn ogen om gaat) haha. Daarnaast zaten veel mensen ook weer bij de afgelopen race hier op het forum te tikken... Tsja je moet het maar leuk vinden, enige gedachten die ik krijg: ah F1 toch niet zo leuk om naar te kijken? :P Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, ik vind het eerlijk gezegd maar een hele vreemde manier van F1 kijken :P Het ziet er leuk uit al die schermpjes met cijfertjes, daar niet van, maar daar blijft het ook wel bij denk ik :)

Hier kwam ook enkele weken een ''selfie'' foto voorbij van Rosberg, deze had alleen een TV aanstaan, midden in de woonkamer, met de F1 race erop. Veel tweakers vonden het raar dat hij niet ''10'' schermen had met allemaal (onnodige) informatie en tijden.
Dat komt simpelweg doordat men graag naar de race kijkt en niet naar andere dingen die ook makkelijk achteraf kunnen :P Zelfs in de pit hebben ze TV met de race aanstaan... Dat is simpelweg waar het allemaal om draait in de F1. De cijfertjes zijn er puur voor om het te verbeteren, uiteindelijk draait de F1 om de race zelf (althans, is persoonlijk hoor!! nogmaals iedereen moet het zelf weten hoe ze de F1 bekijken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:35:
[...]

Klopt, vond het zelf ook niet zo heel fijn omdat je dan gewoon acties mist omdat je op andere schermen zit te kijken.
Grappig, zo ervaar ik het ook exact. Tegenwoordig heb ik de live timing op tablet of laptop en de race (of FP1/2/3/Q) op de televisie. Die gave onboards zie ik dan de dagen na de race wel verschijnen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Robertdj schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:34:
[...]

Met zulke aanpassingen verleg je enkel het compromis van comfort naar sportiviteit, leuk voor het circuit maar waardeloos voor de standaard ritjes. Heeft niets met nieuwe technieken te maken.

Zoveel technieken uit de racerij waren ooit 6 bruggen te ver, maar zijn inmiddels gemeengoed geworden.

[...]

:?
Ik begrijp niet helemaal dat als de F1 zijn focus meer verlegt naar mechanische grip dit straatauto's kan helpen met NIET sportieve maar meer conform verhogende rijeigenschappen...?

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Rij-eigenschappen en daarmee veiligheid verbeteren hoeft niet ten koste te gaan van comfort.

Je weet wel, abs, tractioncontrol, banden (profielen en compounds) en wat actueler: actieve onderstellen.

Er zijn zoveel technieken die oorspronkelijk uit de F1/racerij komen of daar zijn doorontwikkeld maar niet enkel sportieve doeleinden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Robertdj schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:08:

Er zijn zoveel technieken die oorspronkelijk uit de F1/racerij komen of daar zijn doorontwikkeld maar niet enkel sportieve doeleinden hebben.
Ja dat begrijp ik maar jij refereerde in je oorspronkelijke post nog naar "meer focus op mechanische grip" . Dus ik reageerde specifiek op deze zin en suggestie met de link naar straatauto's, welke helemaal niet op meer mechanische grip zitten te wachten, of, waarbij je met de meest simpele mods al een berg meer grip kan krijgen. En niet alleen op het circuit btw....

Algemene technieken uit de race wereld is idd weer een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Stefie2010 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:21:
[...]

Ja dat begrijp ik maar jij refereerde in je oorspronkelijke post nog naar "meer focus op mechanische grip" . Dus ik reageerde specifiek op deze zin en suggestie met de link naar straatauto's, welke helemaal niet op meer mechanische grip zitten te wachten, of, waarbij je met de meest simpele mods al een berg meer grip kan krijgen. En niet alleen op het circuit btw....

Wat is er mis met meer mechanische grip in een straatauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

kevlar01 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:47:
[...]

Wat is er mis met meer mechanische grip in een straatauto?
zinloos verbruik?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Als het gaat over bredere banden klopt dat zeker!
Ik weet niet of vering ook telt als mechanische grip, dit zou dan weinig invloed hebben op het verbruik lijkt me(misschien zelfs positief als het gaat om rijhoogte oid).
Dit zou wel een positief effect kunnen hebben op stabiliteit, rijgedrag en veiligheid.

Niet alle dingen in de F1 zijn toepasbaar op straatauto's(supergeavanceerde voorvleugels, sidepods etc). De bredere banden zijn puur geintroduceerd om de auto's bruter te maken, niet met straatauto's in het achterhoofd.

Andere zaken zoals diffusers zie ik tegenwoordig op de gemiddelde Volvo terugkomen(of iets wat er voor door moet gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Grrrrrene schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:38:
[...]

Grappig, zo ervaar ik het ook exact. Tegenwoordig heb ik de live timing op tablet of laptop en de race (of FP1/2/3/Q) op de televisie. Die gave onboards zie ik dan de dagen na de race wel verschijnen :)
Maar heb je die live-timing wel nodig dan? Want bijna de gehele race zag je de volledige stand in beeld en regelmatig ook de verschillen onderling. Ik had voor het eerst in jaren eigenlijk geen probleem om ook achter de kop van het veld de gevechten te volgen. Iets wat bij Mol niet verteld werd, maar wat mij enorm opviel was de val van Hulkenberg of Sainz aan het begin en ook Bottas zag ik al eerder positie verliezen dan de regie het door had. Meer dan dit heb ik niet nodig om lekker te kunnen kijken eigenlijk.

Ook vond ik het wel prima dat in beeld kwam wat de safetycar of VSC was, zodat beginners toch wat hebben uitgelegd, zonder dat het het commentaar hoeft te onderbreken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
kevlar01 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:53:
[...]

Als het gaat over bredere banden klopt dat zeker!
Ik weet niet of vering ook telt als mechanische grip, dit zou dan weinig invloed hebben op het verbruik lijkt me(misschien zelfs positief als het gaat om rijhoogte oid).
Dit zou wel een positief effect kunnen hebben op stabiliteit, rijgedrag en veiligheid.

Niet alle dingen in de F1 zijn toepasbaar op straatauto's(supergeavanceerde voorvleugels, sidepods etc). De bredere banden zijn puur geintroduceerd om de auto's bruter te maken, niet met straatauto's in het achterhoofd.

Andere zaken zoals diffusers zie ik tegenwoordig op de gemiddelde Volvo terugkomen(of iets wat er voor door moet gaan)
+1

Simpel gezegd is mechanische grip de wegligging in een vacuüm.
Stefie2010 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:21:
[...]

Straatauto's zijn bijna volledig afhankelijk van mechanische grip, natuurlijk zit men daarop te wachten.

De "mods" die jij eerder voorstelde zorgen voor een minder comfortabele auto met een hoger verbruik, niet ideaal voor dagelijks gebruik. Niet geheel toevallig heb ik zo'n auto, iedere aanpassing zorgde voor een leukere auto, maar niet bepaald een betere...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alonso to miss more races this season

Beetje humor over Alonso en het missen van de Monaco GP voor de Indy500:
‘Fernando has suddenly realised he is quite busy with other engagements this year,’ admitted senior McLaren spokesman, Señor MacLaren-Spohksman. ‘In fact, the more he’s driven the MCL32, the more commitments elsewhere he seems to have remembered.
...
the Austrian GP because he’ll be driving up the M6 to Stoke-on-Trent to see his old mate Peter Wilson which has been in the diary for ages and, sorry, he really can’t get out of it.
...
the Hungarian Grand Prix because it’s Ruben Barichello’s 48 hour Dempsey & Makepeace marathon that weekend, and the Belgian Grand Prix because he really wants to watch the Belgian Grand Prix on telly. He will also sit out the Spanish Grand Prix because he has ‘a lot of friends coming in town’ that weekend.
:P

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Kwam deze ook nog tegen in de reacties ergens over Alonso's uitstapje:
Alonso: "Hey guys, I'm thinking about missing Spa to go goat racing in Trinidad and Tobago!"
Mclaren: "Hey that's... a great idea... be sure to wear our colors..."
At this point Alonso can get away with any strange request, such is Mclaren's fear he will walk away...
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

:D

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Over Alonso gesproken.. Deze al voorbij gekomen?

[YouTube: https://youtu.be/k7xIDUvGogI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Even de geruchtenmolen aan slingeren :P

La Gazetta dello Sport denkt het al te weten:
Kimi is exit en beoogd opvolger is toch Ricciardo:
De op roze papier gedrukte Italiaanse sportkrant La Gazetta dello Sport claimt dat de ondermaatse prestatie van de Finse veteraan nu definitief het einde ingeluid heeft voor zijn tijd bij Ferrari. Ondanks dat we pas twee races onderweg zijn in 2017 is de beslissing kennelijk al gevallen om zijn contract niet nog een keer te verlengen........

De opvolger voor de Fin heeft Ferrari ook al geïdentificeerd volgens de krant. Dat is namelijk uitgerekend de man waar Kimi afgelopen race niet voorbij kwam. Daniel Ricciardo zou zelfs al eerder een pre-contract getekend hebben bij Ferrari, maar dat ging uiteindelijk niet door omdat Red Bull hem vasthield. Ricciardo heeft een contract bij Red Bul tot het einde van 2018, maar Ferrari zou bereid zijn een jaartje af te kopen.

Pas als blijkt dat Red Bull helemaal niet wil meewerken aan een overgang van Ricciardo, zou Ferrari andere opties willen overwegen...
bron
Via

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Met oranje bril op: Dat zou erg jammer zijn... De verhoudingen tussen VES VER en RIC zijn (zoals wij dat krijgen te zien) gewoon super. bij de volgende (Saintz?) moeten we dat maar afvragen. Plus RIC heeft een goed niveau voor VES VER (In mijn ogen totaal andere rijder, maar op dit moment nog net zo goed als VES VER)

Oranje bril af: TOF! RIC die qua auto wel met de top mee kan.. RIC vs VET in de zelfde auto.. Bring it on

edit: old habits

[ Voor 22% gewijzigd door LoeWn op 13-04-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
LoeWn schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:01:
Met oranje bril op: Dat zou erg jammer zijn... De verhoudingen tussen VES en RIC zijn (zoals wij dat krijgen te zien) gewoon super. bij de volgende (Saintz?) moeten we dat maar afvragen. Plus RIC heeft een goed niveau voor VES (In mijn ogen totaal andere rijder, maar op dit moment nog net zo goed als VES)

Oranje bril af: TOF! RIC die qua auto wel met de top mee kan.. RIC vs VET in de zelfde auto.. Bring it on
Zou heel jammer zijn, want zie liever Max die stap richting Mercedes/Ferrari zien maken.

Och, als Bottas een slecht seizoen draait dan is de optie Mercedes ook nog open :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Humma Kavula schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:55:

[...]

bron
Via
Tsja, gezien het jaartje VET/RIC in 1 team weet ik niet of dit echt een optie is :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ferrari neemt geen jonge coureurs aan. Ricciardo gaat ook al richting de 30 volgend seizoen (1-7-1989 geboren Damn, I'm old...)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

kevlar01 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:12:
Kwam deze ook nog tegen in de reacties ergens over Alonso's uitstapje:

[...]

_O-
Ja en toch was er dus een discussie tussen Zak en Eric waar Alonso zou gaan rijden, Le Mans of Indy500
And he revealed that there was a chance he could have competed at Le Mans this year, with McLaren's racing director Eric Boullier in favour of such a plan.

“Definitely, it was something on the table this year,” he said. “Because Zak is American he was pushing for the Indy 500, and because Eric is French he was pushing for Le Mans.

“I think the McLaren-Honda partnership, to be able run this in Indy 500, was very attractive this year, so for Le Mans it is something I will do, probably as soon as I can. I don’t know if it will be next year or following years.
Zak heeft gewonnen.
via
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Señor Sjon schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:32:
Ferrari neemt geen jonge coureurs aan. Ricciardo gaat ook al richting de 30 volgend seizoen (1-7-1989 geboren Damn, I'm old...)
Dat en het feit dat hij natuurlijk Italiaanse roots heeft, het zou mij in ieder geval niks verbazen aangezien zijn salaris dan ook even een beste upgrade krijgt

[ Voor 19% gewijzigd door Humma Kavula op 13-04-2017 15:38 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
LoeWn schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:01:
Met oranje bril op: Dat zou erg jammer zijn... De verhoudingen tussen VES en RIC zijn (zoals wij dat krijgen te zien) gewoon super. bij de volgende (Saintz?) moeten we dat maar afvragen. Plus RIC heeft een goed niveau voor VES (In mijn ogen totaal andere rijder, maar op dit moment nog net zo goed als VES)

Toevoeging: het is VER.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Robertdj schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:05:
[...]

+1

Simpel gezegd is mechanische grip de wegligging in een vacuüm.

[...]

Straatauto's zijn bijna volledig afhankelijk van mechanische grip, natuurlijk zit men daarop te wachten.

De "mods" die jij eerder voorstelde zorgen voor een minder comfortabele auto met een hoger verbruik, niet ideaal voor dagelijks gebruik. Niet geheel toevallig heb ik zo'n auto, iedere aanpassing zorgde voor een leukere auto, maar niet bepaald een betere...
Maar waarom zou een straatauto nog meer mechanische grip moeten hebben?? De huidige maximale grip wordt toch nu al vaak niet overschreden. Ja of je moet als een idioot op de openbare weg gaan rijden. En, het is niet echt comfortabel voor passagiers om nog harder de bocht door te kunnen of nog harder op te kunnen trekken. Toch?

Of doel je op wellicht een kortere remafstand voor de veiligheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Humma Kavula schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:55:

[...]

bron
Via
Zou Vettel daar wat in te zeggen hebben? Volgens mij vind hij een dedicated nummer 2 wel fijner; als ik terugdenk aan het seizoen samen met Ricciardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Stefie2010 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:47:
[...]

Maar waarom zou een straatauto nog meer mechanische grip moeten hebben?? De huidige maximale grip wordt toch nu al vaak niet overschreden. Ja of je moet als een idioot op de openbare weg gaan rijden. En, het is niet echt comfortabel voor passagiers om nog harder de bocht door te kunnen of nog harder op te kunnen trekken. Toch?

Of doel je op wellicht een kortere remafstand voor de veiligheid?
Op zich heb je een punt, bij normaal gebruik is het misschien overbodig.
Maar als je plotseling moet uitwijken.. doe je dat liever in een Eendje (die je met 2 man wel kan omduwen) of in een auto uit 2017 met een degelijk onderstel? Begint misschien ook offtopic te raken, mi scusi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
kevlar01 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:58:
[...]

Op zich heb je een punt, bij normaal gebruik is het misschien overbodig.
Maar als je plotseling moet uitwijken.. doe je dat liever in een Eendje (die je met 2 man wel kan omduwen) of in een auto uit 2017 met een degelijk onderstel? Begint misschien ook offtopic te raken, mi scusi.
Dus als we dan toekomstige F1 technologie moeten gaan gebruiken om de mechanische grip te verbeteren betekent dat huidige 2017 onderstellen nog niet goed genoeg zijn?

Een goede band is vaak al een wereld van verschil.... Kostenplaatje is vaak leidend voor de fabrikanten. Van de huidige techniek wordt vaak al geen gebruik gemaakt, laat staan nieuwe F1 technologie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:57:
[...]

Maar heb je die live-timing wel nodig dan? Want bijna de gehele race zag je de volledige stand in beeld en regelmatig ook de verschillen onderling. Ik had voor het eerst in jaren eigenlijk geen probleem om ook achter de kop van het veld de gevechten te volgen. Iets wat bij Mol niet verteld werd, maar wat mij enorm opviel was de val van Hulkenberg of Sainz aan het begin en ook Bottas zag ik al eerder positie verliezen dan de regie het door had. Meer dan dit heb ik niet nodig om lekker te kunnen kijken eigenlijk.
Ik vind dat ik de live timing wel nodig heb ja, zo bereken ik zelf waar iemand na een stop terecht zou/zal komen, wie er snelle sectoren neerzet, waar gevechten om een positie plaatsvinden, wie op wie in-/uitloopt, etc. Ik vind dat mooie statistieken tijdens de race. Niet zoveel dat het afleidt, het voegt voor mij gewoon wat toe.
Ook vond ik het wel prima dat in beeld kwam wat de safetycar of VSC was, zodat beginners toch wat hebben uitgelegd, zonder dat het het commentaar hoeft te onderbreken.
Dat viel me ook op, deed een beetje Amerikaans aan op de een of andere manier, maar ik vond het wel positief. Het maakt het voor beginners ook leuker als je meteen snapt wat er gebeurt ipv dat je na 2 races afhaakt omdat je niet snapt waarom de nummer 1 de nummer 15 inhaalt (hoe kan #1 nu achter #15 rijden?) of wat die rare Mercedes straatauto ineens vooraan doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Roamor schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:52:
[...]

Zou Vettel daar wat in te zeggen hebben? Volgens mij vind hij een dedicated nummer 2 wel fijner; als ik terugdenk aan het seizoen samen met Ricciardo.
Als ik denk aan het ernstige tekort aan teamorders de laatste race dan denk ik dat Vettel niet zo heel veel meer heeft in te brengen bij Ferrari.

Ik denk zelfs dat Vettel het inmiddels niet erg meer vindt om naar bv Mercedes over te stappen, en ook het RedBull team eigenlijk wel mist. (niet de Renault motor natuurlijk.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Stefie2010 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:15:
[...]

Dus als we dan toekomstige F1 technologie moeten gaan gebruiken om de mechanische grip te verbeteren betekent dat huidige 2017 onderstellen nog niet goed genoeg zijn?

Een goede band is vaak al een wereld van verschil.... Kostenplaatje is vaak leidend voor de fabrikanten. Van de huidige techniek wordt vaak al geen gebruik gemaakt, laat staan nieuwe F1 technologie...
Is misschien ook n beetje overtrokken.
Banden zijn superbelangrijk, zelfs de bandenspanning merk ik al verschil mee met mijn eigen autootje.

De huidige autos zijn erg veilig. Komen bijna allemaal door de Euro NCAP keuring met 5 sterren(die moeten ze wellicht opnieuw inschalen)
Al kan het natuurlijk altijd beter. Of F1 technieken daarin ook echt gebruikt worden is misschien niet eens altijd zichtbaar. Misschien bepaalde hydraulische onderdelen, materialen of coatingen. Misschien dat sommige dingen juist weer in de transporttak terugkomen.
Sowieso efficiëntie van de verbrandingsmotor is wel iets wat de komende jaren nog wel interessant is.

Feit blijft dat een element van F1 zal blijven dat ze ook de pinnacle of motorsport zijn, een laboratorium voor technici en fabrikanten om bepaalde dingen in stroomversnelling te kunnen ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
Vettel zijn contract loopt toch af dit seizoen? Wellicht dat Ferrari dan voor twee nieuwe rijders gaat.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Stefie2010 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:48:
[...]

Ik begrijp niet helemaal dat als de F1 zijn focus meer verlegt naar mechanische grip dit straatauto's kan helpen met NIET sportieve maar meer conform verhogende rijeigenschappen...?
Naar mijn mening moet F1 zijn focus gewoon meer naar mechanische grip verplaatsen ipv aerodynamische grip. Alle problemen met inhalen en op relatief korte (<2s) afstand volgen van andere bolides zijn ontstaan door het door de jaren toevoegen van vleugelelementen. We hoorden VER al klagen toen hij voor ons gevoel nog nauwelijks achter Grosjean (hij was het geloof ik?) reed en ook HAM hebben we in Australië horen klagen dat hij VER niet voorbij kwam, ondanks dat hij in een veel snellere auto reed.

Begrijp me goed: ik vind de auto's nu prachtig, maar de races zijn (op regenraces na) saai. Breng actieve vering terug, laat die auto's rake met actieve ophanging hebben, laat vleugels flexen zodat ze harder gaan op het rechte stuk, laat teams alles doen om mechanische grip te vinden, zonder de lucht zo ontzettend te verstoren. Met minder vleugelelementen (dus nog wel de brede/stoere look) kan dat volgens mij prima gerealiseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Lekker Ventje schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:30:
Vettel zijn contract loopt toch af dit seizoen? Wellicht dat Ferrari dan voor twee nieuwe rijders gaat.
[Speculaasmodus] Yep, en die van Bottas is maar 1 jaar en die lijkt het nog niet helemaal bij te benen ( is nog vroeg maar toch, hij was nood en kan zo terug Massa vervangen) Dus Vettel kan dan naar Mercedes ( Duits ) Ric naar Ferrari maar dan, wie vult dat 2e zitje daar?

Een rookie zoals Gio zetten ze er niet in en ik neem aan dat ze wel een goed rijders duo willen hebben om het WK voor teams binnen te halen.
Oeh Sainz allicht? >:) Die zit ook te wachten op een topteam. ( RIC en SAI bij Ferrari, ok ik ben echt aan het dwalen nu....)[/Speculaasmodus]

Maar ik denk wel dat er eind 2017 behoorlijk wat verschuivingen gaan plaatsvinden: Ik verwacht stiekem dat Raikonen en Massa sowieso het veld gaan ruimen en er lopen wat contracten af dus ben erg benieuwd naar de eindfase van 2017.
Maar eerst gaan we uiteraard genieten van alle komende races!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als Vettel na een paar races nog steeds met Hamilton mee kan komen verwacht ik maar zo dat ie gewoon voor het eind van de zomer bijtekent. RAI zal wel exit zijn, dus daar is dan nog één plek over. Als Alonso nog zin heeft zie ik hem daar zomaar terugkeren voor een afscheidskampioenschap :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
naitsoezn schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:51:
Als Vettel na een paar races nog steeds met Hamilton mee kan komen verwacht ik maar zo dat ie gewoon voor het eind van de zomer bijtekent. RAI zal wel exit zijn, dus daar is dan nog één plek over. Als Alonso nog zin heeft zie ik hem daar zomaar terugkeren voor een afscheidskampioenschap :P
Ik heb ook niet echt het idee dat Vettel geen zin meer heeft in Ferrari, volgens mij heeft hij het dit seizoen juist wel naar zijn zin. Hij is rustig, maakt meer grappen en het gaat ook gewoon goed. Als hij niet genaaid was met de safety car situatie had hij misschien de race wel gewonnen in China :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Grrrrrene schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:53:
[...]

Ik heb ook niet echt het idee dat Vettel geen zin meer heeft in Ferrari, volgens mij heeft hij het dit seizoen juist wel naar zijn zin. Hij is rustig, maakt meer grappen en het gaat ook gewoon goed. Als hij niet genaaid was met de safety car situatie had hij misschien de race wel gewonnen in China :)
:Y plus ik denk dat Ferrari er veel aan gelegen is om niet met twee nieuwe coureurs het nieuwe seizoen te beginnen. Denk dat ze wel minimaal één constante willen houden voor de continuïteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Amen _/-\o_

Over het 2e Ferrari stoeltje, het zou leuk zijn als Sainz 'm krijgt. Hij is bloedsnel maar maakt ook lekker veel fouten, staat dus garant voor actie >:) Om diezelfde rede lijkt het me helaas logischer dat Ferrari voor een wat degelijkere rijder gaat.

Vettel zie ik niet snel vertrekken, enige verbetering voor hem zou Ham z'n stoeltje zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Robertdj schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:57:
[...]

Amen _/-\o_

Over het 2e Ferrari stoeltje, het zou leuk zijn als Sainz 'm krijgt. Hij is bloedsnel maar maakt ook lekker veel fouten, staat dus garant voor actie >:) Om diezelfde rede lijkt het me helaas logischer dat Ferrari voor een wat degelijkere rijder gaat.

Vettel zie ik niet snel vertrekken, enige verbetering voor hem zou Ham z'n stoeltje zijn.
even uit nieuwsgierigheid: Noem eens een paar (verwijtbare) fouten van Sainz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Mooiste voorbeeld vind ik afgelopen race, enorm veel risico nemen door op slicks te starten, met veel geluk de 1e ronde doorkomen, maar vervolgens wel doorzetten en heel netjes 7e eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Robertdj schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:05:
Mooiste voorbeeld vind ik afgelopen race, enorm veel risico nemen door op slicks te starten, met veel geluk de 1e ronde doorkomen, maar vervolgens wel doorzetten en heel netjes 7e eindigen.
Er zijn minstens zoveel f1 commentatoren die dat een geniale zet van SAI vonden.
Maar Ok, dat zou/kan 1 fout zijn. Noem er nog eens een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Robertdj schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:05:
Maar dat is geen fout, het was zoals hij het zelf ook zei; een overwogen risico en pakte gewoon goed uit.
Ja hij gleed wat van de baan maar dat deden meerdere soms nog wel wat erger.

Ik zie Sainz wel als een echt goede coureur, hij hield Max elk seizoen goed bij en was soms sneller. Alleen Max heeft nog net de wat betere controle waardoor hij uitblinkt in banden behoud en regen races.
Qua pure snelheid en het kleine aantal foutjes wat hij heeft gemaakt is het gewoon een kanshebber voor een wereldtitel imo. ( met de juiste auto uiteraard )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Sainz had wel geluk met de SC hoor. Anders was hij niet zo ver naar voren gekomen.

Persoonlijk vond ik het nogal een domme move om op slicks te starten, gelukkig voor hem pakte het goed uit, maar hij had net zo goed de schlemiel kunnen worden.

Maargoed, ondanks dat ik het een domme zet vond, vond ik het wel tof. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Waarbij je bij die beslissing ook gewoon nuchter moet opmerken dat het nog maar de vraag is of ie dat ook zou hebben gewild als ie in een FER (of RBR for that matter) startte.... Positie op de baan en auto waarin je rijdt maken zulke beslissingen misschien nét even wat makkelijker

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 13-04-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Misschien zag ik het verkeerd, maar toucheerde hij in de 1e ronde niet de vangrail/bandenstapel? Notabene nadat hij al gespind was.

Voor verdere fouten zit ik nog met m'n gedachte bij 2015 bedenk ik me nu, van vorig jaar heb ik eigenlijk te weinig gezien van hem. Behalve dat hij vrij consequent sneller was dan Kvyat natuurlijk. Zie nu dat "lekker veel fouten" iets teveel vanuit m'n onderbuik kwam :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
naitsoezn schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:13:
Waarbij je bij die beslissing ook gewoon nuchter moet opmerken dat het nog maar de vraag is of ie dat ook zou hebben gewild als ie in een FER (of RBR for that matter) startte.... Positie op de baan en auto waarin je rijdt maken zulke beslissingen misschien nét even wat makkelijker
Maar 11e starten is ook weer geen enorme wanprestatie in een Toro Rosso. Het was een enorme gok die inderdaad dankzij de SC goed uitpakte. Hij lag nog voor de eerste bocht allerlaatste :) Maar goed, het circuit had verderop droge stukken asfalt en 2-3 rondjes op inters rond die baan en je hebt een droge ideale lijn... Soms moet je gokken inderdaad, maar ik vond het meer een gok voor een start helemaal achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

naitsoezn schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:13:
Zeker. Hij stond al halverwege het veld en na bocht 1 stond hij laatste.
Als je in de top 6 start is dat toch net een te groot risico.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

vosss schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:13:
Sainz had wel geluk met de SC hoor. Anders was hij niet zo ver naar voren gekomen.

Persoonlijk vond ik het nogal een domme move om op slicks te starten, gelukkig voor hem pakte het goed uit, maar hij had net zo goed de schlemiel kunnen worden.

Maargoed, ondanks dat ik het een domme zet vond, vond ik het wel tof. :P
Als het zulk weer is als afgelopen zondag dan is het best te verwachten dat er een safety car op de baan komt. Dus om die reden kan je ook weer zeggen dat het een slimme zet is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Grrrrrene schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:21:
[...]
Soms moet je gokken inderdaad, maar ik vond het meer een gok voor een start helemaal achteraan.
Als je geen race-craft hebt zoals Max, kon je achter aan de grid beter op slicks starten. Ik vond het dan ook raar dat er tussen P15 en P20 niemand anders op slicks vertrok.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Grrrrrene schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:21:
[...]

Maar 11e starten is ook weer geen enorme wanprestatie in een Toro Rosso. Het was een enorme gok die inderdaad dankzij de SC goed uitpakte. Hij lag nog voor de eerste bocht allerlaatste :) Maar goed, het circuit had verderop droge stukken asfalt en 2-3 rondjes op inters rond die baan en je hebt een droge ideale lijn... Soms moet je gokken inderdaad, maar ik vond het meer een gok voor een start helemaal achteraan.
Tuurlijk, was een grote gok. Die had verkeerd uit kunnen pakken en wie weet waar ie was geeindigd als ie op inters was gestart. Maar het was imho geen fout die je hem kunt aanrekenen als je hem wilt beoordelen op z'n geschiktheid om voor een groot team uit te komen. Simpelweg omdat het een gecalculeerde beslissing was die puur op de omstandigheden (team, startpositie, weer, auto-capaciteiten, alles) ingegeven was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik wil ook absoluut niet beweren dat het een foute beslissing was, het was een dappere gok. Ik kan me alleen goed voorstellen dat het team hem "mad" vond en ik had zelf zo'n gok nooit genomen als je in een TR op p11 vertrekt op een nat circuit. Nogmaals: achteraan, uiteraard, zoals JackBol al aangeeft is het wel bizar dat >p15 allemaal op inters vertrok. Maar op p11 in een TR in de regen? Ik vind het dapper, laat ik het maar zo verwoorden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
https://www.formula1.com/...rd-action-from-china.html
3e video, onboard van Sainz. Kan 'm even niet op yt vinden.

Deze actie bedoelde ik. De 1e spin kan gebeuren, risico van het vak. Maar de touché daarna kon hij zeker voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Robertdj schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:41:

Deze actie bedoelde ik. De 1e spin kan gebeuren, risico van het vak. Maar de touché daarna kon hij zeker voorkomen.
Lastig te beoordelen. Maar zoals ook bij Bottas te zien, had je totaal geen tractie op het gras, waar ze normaal nog wel met lage toeren weg kunnen rijden. Ik vind de spin van Bottas er dan nog wat knulliger uitzien.
Sainz maakt echt niet meer fouten dan de topcoureurs, en gooit ook gewoon hoge ogen bij alle internationale pers. Ik had hem al heel graag dit jaar in een topteam gezien, maar snap enigszins de behoudendheid van teams ook wel.
Wat je eerder zei "maakt veel fouten", ik denk dat je het eerder kan omschrijven als een jonge / relatief onervaren rijstijl. Nooit opgeven na ingehaald te zijn (denk aan de battle met Alonso vorig jaar etc.), en creatief zijn met lijnen en in China zelfs qua strategie het team negeren. Dat dit leuk is en voor actie zorgt, ben ik helemaal met je eens.

Het viel me tijdens de onboard beelden op dat echt het hele veld het ontzettend lastig had de eerste ronden. Ook Hamilton zat af en toe veel te corrigeren en had er zomaar af kunnen liggen. Wel jammer dat je met de normale beelden wat dat betreft toch het een en ander mist.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Robertdj schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:41:

Check Bottas vanaf 12:10, die maakt daar dan ook een enorme blunder want achter de safety car en een dubbele glijpartij nota bene.
Wat je daaraan mooi kan zien is dat controle op het natte gras gewoon nagenoeg onmogelijk is dus je kan je ook afvragen of hij (Sainz) juist de schade heeft beperkt.
Ik wil Max wel eens in zo'n situatie zien als vergelijk :9

Goed, we dwalen nu wel heel erg af naar een Sainz topic, mijn excuses :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Op 12:34 scheelt dat goddomme ook maar een haar na of er was een megaklapper geweest :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

[YouTube: https://youtu.be/RmpWHC1Kek4]
Zak Brown die uitleg geeft over hoe t balletje is gaan rollen mbt Alonso die de Indy500 gaat doen. Leuk verhaal. Proef ook wel n beetje er in terug dat ze Honda in n positief daglicht willen zetten(door t noemen dat ze de eerste races gewonnen hebben)

[YouTube: https://youtu.be/KfhJ30T4tRA]
Reactie Fernando

[ Voor 9% gewijzigd door kevlar01 op 13-04-2017 20:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Hier een lang artikel over Verstappen door Andrew Benson - BBC
http://www.bbc.com/sport/formula1/39595327 +10min

Best een prima artikel en met een realistische Verstappen.

Adrian Puente schrijft voor Motorsport.com nog een goede colum over VER
https://lat.motorsport.co...ice-adrian-puente-893072/ +5min Spaans(uiteraard aan te raden even een vertaler te gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

https://nl.motorsport.com...chterstand-zwakte-893375/

Ricciardo neemt geen blad voor de mond

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Interview met Max op BBC.com

http://m.bbc.com/sport/formula1/39595327

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Humma Kavula schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:59:
[...]

Check Bottas vanaf 12:10, die maakt daar dan ook een enorme blunder want achter de safety car en een dubbele glijpartij nota bene.
Wat je daaraan mooi kan zien is dat controle op het natte gras gewoon nagenoeg onmogelijk is...
Damn. Wat een blunder. Ik heb t niet live meegekregen. Was niet op tv te zien. Maar jezus, tijdens het opwarmen van je banden zo spinnen. Kan echt niet. Hij stuurt echt full lock zoals je op een droge baan zou doen, doe je toch niet op een opdrogende baan... En die tweede spin er achter aan zou ik zelf ook doen door frustratie, maar bij een dik betaalde coureur zou ik wat meer gevoel verwachten.

Ziet er echt knullig uit dit. Had ik niet van m verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Vlak daarvoor dat die pitstop van Bottas misging had ik ook even gemist.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
majoh schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:35:
[...]

Damn. Wat een blunder. Ik heb t niet live meegekregen. Was niet op tv te zien.
In zekere zin was het wel te zien. Ik vroeg me direct af waar Bottas heen weavede, ik zag hem helemaal bovenin beeld ineens wel heel ver naar links gaan, maar de regie volgde Hamilton en ik dacht: het zal wel.
Maar jezus, tijdens het opwarmen van je banden zo spinnen. Kan echt niet. Hij stuurt echt full lock zoals je op een droge baan zou doen, doe je toch niet op een opdrogende baan... En die tweede spin er achter aan zou ik zelf ook doen door frustratie, maar bij een dik betaalde coureur zou ik wat meer gevoel verwachten.

Ziet er echt knullig uit dit. Had ik niet van m verwacht.
Het is altijd erg lullig als je in een situatie zonder druk een fout maakt, maar die dingen gebeuren. Hij moet het niet te vaak gaan doen. Net als bij Sainz zag je inderdaad dat hij 0,0 grip had in het gras, maar wat Sainz wel erg knullig deed (vond ik, makkelijk langs de zijlijn ;)) was zijn slide tegen de vangrail aan. Dat was best een harde klap dwars op de achteras, wat zomaar je versnellingsbak kan slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mooi stuk. Ook grappig dat ze hem op een gegeven moment uitgerekend vergelijken met Gille Villeneuve. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
sjaool schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:33:
[...]

Mooi stuk. Ook grappig dat ze hem op een gegeven moment uitgerekend vergelijken met Gille Villeneuve. :D
Gilles is geen Jacques :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Klopt... maar dat ze hem dus uitgerekend met de vader van vergelijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:45
Volgens BBC is het toch Button die alonso vervangt zag ik op iemand zin pc ( kan op mijn mobiel op zee ff niet zoeken)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Snowhite0901 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:47:
Volgens BBC is het toch Button die alonso vervangt zag ik op iemand zin pc ( kan op mijn mobiel op zee ff niet zoeken)
Eerder op de avond gezien dat Jennie Gow tweette dat ze in de BBC5liveF1 uitzending een scoop hadden over wie de Monaco race voor McL ging rijden. Zelf nog niet geluisterd. (maar Button klinkt logisch..)

https://twitter.com/JennieGow/status/852600302972915716

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 13-04-2017 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

metallicattim schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:04:
Allard Kalf en Kees v/d Grind verwachten dat dit de spannendste race tot nu toe wordt, ik zeg, hoop dat jullie gelijk hebben!
Allard Kalf en Kees v/d Grind... Je bedoeld Slipstream?

Ik zag laatst een stukje voorbij komen waar ze beweerden dat Max Ricciardo volledig in zijn zak had (of naja, zij zeiden dat Max de baas is van de 2)... Vraag me echt af wat (naast fanboygedrag) nog meer aan de basis van die opmerkingen ligt. Punten? RIC viel uit in Melbourne, wat mij betreft nog veel te vroeg om dat nu al te beoordelen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Stukje over de volgende generatie power units:
"Formula 1’s future power unit is a hot topic at the moment, with the teams up in arms about the incredible cost and complexity of the current 1.6-litre turbo-hybrid V6 engines.

Many in the sport are also strongly opposed to a technology that doesn’t add to the spectacle, with prohibitive costs, despite the fact that the power units are perhaps the most efficient use ever of petrol. But what is the likely direction?

[ Voor 9% gewijzigd door kevlar01 op 14-04-2017 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Destruction schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:31:
[...]

Allard Kalf en Kees v/d Grind... Je bedoeld Slipstream?

Ik zag laatst een stukje voorbij komen waar ze beweerden dat Max Ricciardo volledig in zijn zak had (of naja, zij zeiden dat Max de baas is van de 2)... Vraag me echt af wat (naast fanboygedrag) nog meer aan de basis van die opmerkingen ligt. Punten? RIC viel uit in Melbourne, wat mij betreft nog veel te vroeg om dat nu al te beoordelen.
Slipstream inderdaad en dat was hetzelfde filmpje als waar ik naar refereerde :)

Ik denk dat duidelijk is dat Max gewoon al veel meer heeft laten zien, ondanks dat RIC pas 1 race gereden heeft. Vorig jaar ging Max ook steeds beter presteren t.o.v. RIC naarmate het seizoen vorderde, dat zal dit jaar wel door gaan zetten. Maar een echte 1e rijder heb je in het RBR team vind ik, daar is het het soort team niet voor én ze gaan nog niet voor die 1e plaats, dus het is ook nog niet zo van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Destruction schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:31:
[...]

Op basis van een race waarin Max hem met veel pijn en moeite net voor wist te blijven?

Eerlijk gezegd denk ik dat je dat wel mag verwachten als je vol wil houden dat Max de potentie heeft door te groeien naar een echte kampioen. Vorig jaar hielden ze elkaar aardig in evenwicht en gold voor Max nog een beetje een rookie status. Nu rijdt hij zijn derde seizoen en mag hij er wel echt bovenuit gaan steken, dus dan is zijn teamgenoot de eerste die hij in zijn zak moet steken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09 10:05
MegaTronics schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:58:
[...]

offtopic:
Moet je gaan kijken op Sky Duitsland, die hebben ook de optie om alleen de feed te bekijken zonder enig commentaar.
Ziggo ook hoor. Die hebben twee streams, een met en een zonder commentaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
nachtnet schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:49:
[...]

Eerder op de avond gezien dat Jennie Gow tweette dat ze in de BBC5liveF1 uitzending een scoop hadden over wie de Monaco race voor McL ging rijden. Zelf nog niet geluisterd. (maar Button klinkt logisch..)

https://twitter.com/JennieGow/status/852600302972915716
Net de podcast in de auto geluisterd. 99,99999% zeker Jenson.
Andrew Benson had interview met Zak Brown en Zak Brown zei;

'je had de scoop als eerste goed m.b.t. Fernando en Indy500' .. nu weer met Jenson.. laten we zeggen dat jij erg goed bent als bron.

Dus confirmed. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koli-man
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Ankona schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 07:55:
[...]

Op basis van een race waarin Max hem met veel pijn en moeite net voor wist te blijven?

Eerlijk gezegd denk ik dat je dat wel mag verwachten als je vol wil houden dat Max de potentie heeft door te groeien naar een echte kampioen. Vorig jaar hielden ze elkaar aardig in evenwicht en gold voor Max nog een beetje een rookie status. Nu rijdt hij zijn derde seizoen en mag hij er wel echt bovenuit gaan steken, dus dan is zijn teamgenoot de eerste die hij in zijn zak moet steken.
Ik ben ervan overtuigd dat Max het in zich heeft om kampioen te worden. Maar ben er ook nog steeds van overtuigd dat Ricciardo dit ook heeft. Ik denk dat ze gewoon erg aan elkaar gewaagd zijn. Ricciardo wordt door de gemiddelde oranje-bril kijker erg onderschat.

Hij heeft ook gewoon pech gehad dat de RedBull de laatste paar jaar niet super was. Als hij in een Mercedes had gezeten had hij ook gewoon meegedaan om het kampioenschap. Daarnaast was hij meer dan een goede partij voor Vettel toen die nog bij RedBull reed.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
koli-man schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:32:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat Max het in zich heeft om kampioen te worden. Maar ben er ook nog steeds van overtuigd dat Ricciardo dit ook heeft. Ik denk dat ze gewoon erg aan elkaar gewaagd zijn. Ricciardo wordt door de gemiddelde oranje-bril kijker erg onderschat.

Hij heeft ook gewoon pech gehad dat de RedBull de laatste paar jaar niet super was. Als hij in een Mercedes had gezeten had hij ook gewoon meegedaan om het kampioenschap. Daarnaast was hij meer dan een goede partij voor Vettel toen die nog bij RedBull reed.
En toch houd ik bij Ricciardo altijd een beetje het Dani Pedrosa gevoel. Zeer goede rijder, maar of het hem ooit lukt kampioen te worden (in de koningsklasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 07:55:
[...]

Nounou, we hebben het wel over Ricciardo he? Bij Ferrari komt Raikkonen niet goed uit de verf (grotendeels de schuld van het team, maar zo heeft Vettel het relatief makkelijk) en bij Mercedes was Rosberg en is Bottas eigenlijk geen match voor Hamilton. Bij RBR hebben ze gewoon twee erg goede coureurs waarbij Max sterker en sterker wordt en Ricciardo in "the prime of his life" zit en hard toe is aan een welverdiend wereldkampioenschap. Als Max dit seizoen nipt voor Ricciardo eindigt is hij beter dan een rijder die als een van de beste rijders op de grid wordt gezien door velen. Als Hamilton Bottas verslaat aan het eind van het seizoen kijkt niemand daarvan op, net als Vettel bij Raikkonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ricciardo hoort zondermeer in het rijtje van de betere rijders. Maar in mijn ogen niet in het rijtje van de toppers waar we het over 15 jaar nog over hebben. Het is geen Prost, Senna, Schumacher oid. Maar idd, hij is goed genoeg om, als de omstandigheden daar zijn, kampioen te worden. Net als Rosberg, Vettel en vele anderen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Zahariac schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:39:
[...]

En toch houd ik bij Ricciardo altijd een beetje het Dani Pedrosa gevoel. Zeer goede rijder, maar of het hem ooit lukt kampioen te worden (in de koningsklasse).
Haha ik vergelijk het RBR duo regelmatig met het Merc duo van 2016..
Zowel HAM als VER zie je nog weleens toffe acties uithalen, 2 strijders.
Zowel ROS als RIC zie je zeer safe rijden, ja ze doen het goed en snappen het, maar 2 strijders? Moa minder...
In mijn ogen zie je zowel VET als HAM als VER strijden voor het kampioenschap, dat idee/gevoel heb ik minder bij hun teamgenoten.. Althans ook kimi en etc zullen willen winnen en 1e willen worden, maar die lijken minder risico's te nemen om dat te bereiken. Iets wat wel nodig is natuurlijk om 1e te worden.

Vind ik hoor... Uiteraard moeilijk te vergelijken want HAM hoefde vorig jaar minder zijn best te doen dan Max..
Ankona schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:51:
[...]

HAM is vorig jaar verslagen door zijn teamgenoot. Hoezo hoefde hij toen minder zijn best te doen?
HAM hoefde minder goed zijn best te doen dan Max Verstappen om nr 1 te worden, ook in 2016 was de Mercedes beter dan de RBR bolide.

Van ROS had HAM natuurlijk makkelijk kunnen winnen, HAM was duidelijk de betere rijden (met meer pech, dus net wat minder punten.. Een race geen punten halen en toch nog altijd kans maken op P1 in het kampioenschap? Hell yeah ham is veel beter). Maar goed deze discussie is al meer dan 1000x geweest hier op dit forum en past dan uiteraard ook niet thuis in dit topic.

[ Voor 44% gewijzigd door LopendeVogel op 14-04-2017 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
nachtnet schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:53:
Hier een lang artikel over Verstappen door Andrew Benson - BBC
http://www.bbc.com/sport/formula1/39595327 +10min

Best een prima artikel en met een realistische Verstappen.

Adrian Puente schrijft voor Motorsport.com nog een goede colum over VER
https://lat.motorsport.co...ice-adrian-puente-893072/ +5min Spaans(uiteraard aan te raden even een vertaler te gebruiken)
Dat artikel van de BBC over Max, geweldige antwoorden van Max. Geen arrogantie, maar een interview alsof hij al 10 jaar F1 racet.

Indrukwekkende mindset heeft de beste man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ric is volgens mij een van de aardigste en meest positieve rijders. En hij is ook een absolute topper. Maar ik hou een beetje het idee dat hij doordat hij zo aardig is ook niet over de rand gaat. En om kampioen te worden moet je volgens mij soms net te ver gaan. Je moet ergens op een gegeven moment lak hebben aan alles en iedereen. uiteraard gedoseerd, je kunt niet ver over de lijn gaan. Maar een tikje hier en daar uitdelen die discussie oproept... ja, ik denk dat dat nodig is.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
LopendeVogel schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:45:
[...]

.. Uiteraard moeilijk te vergelijken want HAM hoefde vorig jaar minder zijn best te doen dan Max..
HAM is vorig jaar verslagen door zijn teamgenoot. Hoezo hoefde hij toen minder zijn best te doen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ankona schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:51:
[...]

Na 2 "eenvoudige" kampioenschappen was zijn motivatie gewoon een stuk gedaald denk ik. HAM heeft, net als elke coureur, een andere topper naast hem nodig welke hem tot grotere hoogten brengt. En om hem te prikkelen.

Je zag het denk ik ook aan zijn gedrag rond de baan. Dat is nu helemaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
StealthyPeanut schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:54:
[...]

Na 2 "eenvoudige" kampioenschappen was zijn motivatie gewoon een stuk gedaald denk ik. HAM heeft, net als elke coureur, een andere topper naast hem nodig welke hem tot grotere hoogten brengt. En om hem te prikkelen.

Je zag het denk ik ook aan zijn gedrag rond de baan. Dat is nu helemaal anders.
Ham heeft nu een nog minder sterke coureur als teamgenoot, dat zal het niet zijn.
Wel heeft HAm nu meer concurrentie op de baan, buiten zijn teamgenoot (zijn teamgenoot is nu helemaal geen concurrentie meer, vorig jaar wel nog een klein beetje).

HAM zag en hoorde je vorig jaar over 2 pijnlijke punten spreken:
1. media was zeer slecht, hij wilde veel meer interactie tussen de F1 fans en de F1 coureurs, meer lol in de F1 dus. Resultaat; hij ging uit ''protest'' maar bij de (elke keer dezelfde saaie en standaard) pers met zijn iPhone spelen.
2. vertrouwen in Mercedes daalde, auto van ROS leek betrouwbaarder dan die van HAM. Enige reden waarom ROS meer punten pakten was wegens het uitvallen van de auto van HAM. Dat moet hoe dan ook zeer maar dan ook zeer frustrerend zijn, stel jij bent de betere coureur van de 2 maar de slechtere coureur pakt meer punten doordat hij de finish haalt.. Tsja...

Anyway, ook dit heeft helaas niks met Race 3 - GP van Bahrain te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Mooi interview. Die reacties echter weer van die britten, waarom lees ik die toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lol, voer voor "verkloot de quote" bij Max daar. Over Alonso; dat hij hem zou volgen (op TV neem ik aan) in de Indy 500. Hoe lang voor een site bericht dat Max ook de Indy gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:27:
[...]

Mooi interview. Die reacties echter weer van die britten, waarom lees ik die toch...
De meesten daar zijn meer reaguurder dan kenners. Maar goed, dat is met bijna alles zo op het internet. Gelukkig stappen steeds meer sites af van de reageeroptie. Het voegt echt bijna nooit iets toe.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nog even een transcript van het interview tussen Tom Clarkson en Zak Brown, betreffende Button.

Clarkson: How much are you going to miss him over the Monaco GP?

Brown: When you see our replacement driver we have got some exciting news. Of course we would love to have him in Monaco but he can't be in two places at once. His car is still gonna run with some guy that everyone is pretty familiar with so I think that will be very exciting. So if you look at the whole package I think it's gonna a big weekend for Mclaren

Benson: I've already written today Zak as you probably know, it's almost certainly gonna be Jenson Button can you give us any bigger hints then you have given us ?

Brown: All I would say is you were kind of the first ones to figure out what we were doing yesterday. You seem to have pretty good sources

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34
LopendeVogel schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:06:
[...]

2. vertrouwen in Mercedes daalde, auto van ROS leek betrouwbaarder dan die van HAM. Enige reden waarom ROS meer punten pakten was wegens het uitvallen van de auto van HAM. Dat moet hoe dan ook zeer maar dan ook zeer frustrerend zijn, stel jij bent de betere coureur van de 2 maar de slechtere coureur pakt meer punten doordat hij de finish haalt.. Tsja...
Ik vind dat je hiermee de prestatie van ROS te kort doet. Op de momenten dat het moest deed hij het. Gewoon verdiend kampioen in een mechanische sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:32:
[...]

Lol, voer voor "verkloot de quote" bij Max daar. Over Alonso; dat hij hem zou volgen (op TV neem ik aan) in de Indy 500. Hoe lang voor een site bericht dat Max ook de Indy gaat doen?
Dat zegt hij niet. Hij zegt "I will definitely follow it". ;)

Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1