[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:08
http://www.f1analisitecni...monocilindro.html?refresh
http://f1news.autoroad.cz...lamani-priznava-sef-hondy

Ondanks de brakke vertaling van Italiaans & Tsjechisch naar Engels lijk ik eindelijk te begrijpen waar het met de HONDA motor mis is gegaan:

Ze hebben een goed werkende 1 cylinder motor op de dyno gehad, die niet goed vertaalde naar een v6 versie die niet correleerde met de real-life v6.. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-jKoRz6xWYqM/WOST8xoaQII/AAAAAAAADiI/lIGO59U2hLA27A9HzWWbRJe397cNwCmUQCLcB/s640/C8fTJyRXgAAndxs.jpg
1 cylinder motor ter illustratie, niet de HONDA..

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 05-04-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
nachtnet schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:08:

Ondanks de brakke vertaling van Italiaans & Tsjechisch naar Engels lijk ik eindelijk te begrijpen waar het met de HONDA motor mis is gegaan:

Ze hebben een goed werkende 1 cylinder motor op de dyno gehad, die niet goed vertaalde naar een v6 versie die niet correleerde met de real-life v6.. 8)7
Maar, maar, maar… hoe dan!? Ik ga later vandaag je artikel lezen. Maar wat is het nut van 1 cilinder testen als je er eigenlijk 6 tegelijkertijd moet testen? Dit is iets wat ik niet zou verwachten van een professioneel motorenbouwer of ben ik nou gek.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:11:
[...]

Maar, maar, maar… hoe dan!? Ik ga later vandaag je artikel lezen. Maar wat is het nut van 1 cilinder testen als je er eigenlijk 6 tegelijkertijd moet testen? Dit is iets wat ik niet zou verwachten van een professioneel motorenbouwer of ben ik nou gek.
Proof of concept bouwen. In het artikel staat ook dat eigenlijk alle engine-bouwers een dergelijke benadering hebben. Nu lijkt bij Honda het omzetten naar V6 te laat te zijn ingezet, en voorzien van diverse problemen..

@Jasphur
I want to immediately point out that the use in the first months of the development of new engines of a cylinder version on benches is the norm, even for other motorists. Honda in this respect didn't miss anything because with a single cylinder bench you can carry out a meticulous analysis of combustion and fuel consumption; It then analyzes in detail one of the main components of an internal combustion engine, which is the combustion chamber, which is the most problematic in terms of technology (HCCI Plus) of the current Power Unit. This tour also facilitates the corrective actions that can be applied to all six cylinders without wasting time or financial resources. Making a comparison, test initially the V6 on a single cylinder is as the car's test in Gallery with scale model (60%). It saves time and cost, but obviously you have to have a perfect correlation between the test pattern (60% in tunnels and 1 cylinder in the PU) and the real world (100% on track and 6 cylinders in the PU). What seems to be missing today at Honda.

[ Voor 47% gewijzigd door nachtnet op 05-04-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13
Een beetje het voor- en nadeel van het token systeem afschaffen

Voordeel:
Honda kan de motor tijdens het seizoen fixen.

Nadeel:
Omdat je nu alles mocht aanpassen hebben ze teveel hooi op hun vork genomen om alles goed werkend te krijgen voor de start van het nieuwe seizoen.

Renault heeft een beetje hetzelfde probleem. Dat de motor eigenlijk nog niet af is. maar die hebben het wel wat slimmer aangepakt.
Ferrari lijkt er wel in geslaagd om hun nieuwe motor op tijd af te krijgen. Maar die hebben er ook enorm veel geld tegenaan gegooid.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mij lijkt het wel logisch om 1 cilinder te testen(als beginsel). De rest 'copy-paste' je er naast(gechargeerd gezegd). Maar het verklaart mijns inziens wel dat vibraties een probleem zijn, aangezien je dit pas kan testen als je het blok 'compleet' hebt.

ben totaal geen kenner, praat puur vanuit mijn eigen logica, voor zover die er is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Razorbite schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:08:
[...]

Oplossing: je geeft teams everredig toegang tot de rekenkracht.
Dat is geen oplossing omdat teams niet willen wachten op uitkomsten en gewoon meteen als het hun uitkomt willen berekenen.

Dan werkt het beter door een limiet te stellen aan supercomputers en eventueel iets beschikbaar te stellen aan teams die dat nodig hebben.

Ik weet niet hoe lang een berekening kan duren, maar kan me zo voorstellen dat voor een enkel onderdeel de simulaties ver zullen gaan en dus lijkt het me sterk dat je daar genoeg performance beschikbaar krijgt. En de F1 zou dan heftig moeten investeren op een supercomputer, wat ze ook niet willen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nachtnet schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:08:

[afbeelding]
1 cylinder motor ter illustratie, niet de HONDA..
Dit artikel staat ook gewoon op Motorsport.com zodat je geen brakke vertalingen hoeft te maken:
https://www.motorsport.co...step-was-too-easy-889447/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
YakuzA schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:40:
[...]

Dit artikel staat ook gewoon op Motorsport.com zodat je geen brakke vertalingen hoeft te maken:
https://www.motorsport.co...step-was-too-easy-889447/
De vraag is dan natuurlijk wie de originele bron heeft.. Het Italiaanse artikel lijkt uren eerder gepost te zijn dan die op motorsport.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Martinspire schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:39:
[...]

Dat is geen oplossing omdat teams niet willen wachten op uitkomsten en gewoon meteen als het hun uitkomt willen berekenen.

Dan werkt het beter door een limiet te stellen aan supercomputers en eventueel iets beschikbaar te stellen aan teams die dat nodig hebben.

Ik weet niet hoe lang een berekening kan duren, maar kan me zo voorstellen dat voor een enkel onderdeel de simulaties ver zullen gaan en dus lijkt het me sterk dat je daar genoeg performance beschikbaar krijgt. En de F1 zou dan heftig moeten investeren op een supercomputer, wat ze ook niet willen.
Ik heb zelf geen ervaring met het ontwerpen van aerodynamica maar ik kan me voorstellen dat ze mogelijk 1000 verschillende flaps uitproberen in een computermodel gevoed door windtunneltests. Als je voor 1000 flaps de luchtstroom over de hele auto wil berekenen dan is een supercomputer denk ik wenselijk.

In Other News:
Max Verstappen probeer het baanrecord van een indoor-kartbaan in Shangai te verpulveren.

RB-Twitter 542017

[ Voor 9% gewijzigd door Cranzai op 05-04-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Volgens Alan Baldwin staat Interlagos in de verkoop en verwacht men daar dat Mr. E. gaat bieden.

volledig artikel hier:
http://in.reuters.com/art...-interlagos-idINL5N1HD57T

Blijkbaar was 1 van de laatste acties van Mr. E. om een race in Vietnam te veto-en.. (Dat is dan wel weer prima. Wie heeft er een 2e Baku of Sotchi nodig?) https://twitter.com/FormulaMoney/status/849671910053076992

[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 05-04-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Cranzai schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:46:
In Other News:
Max Verstappen probeer het baanrecord van een indoor-kartbaan in Shangai te verpulveren.

[afbeelding]
Grappig dat zijn nr op de kart staat, en die vlag met 1997 (geboortejaar Max) is ook toevallig zeg....

[ Voor 27% gewijzigd door albino71 op 05-04-2017 20:21 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:29

p0st

Dutch Reefer

Iemand op reddit heeft een hele toffe illustratie gemaakt o.b.v. een foto van de wintertests

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rc9NZNR.png

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001

Bosmonster

*zucht*

p0st schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:32:
Iemand op reddit heeft een hele toffe illustratie gemaakt o.b.v. een foto van de wintertests

[afbeelding]
Mooi overgetrokken. Had ook gewoon in Illustrator direct om kunnen zetten naar vector, had hem een hoop tijd gescheeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:02

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bosmonster schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:38:
[...]

Mooi overgetrokken. Had ook gewoon in Illustrator direct om kunnen zetten naar vector, had hem een hoop tijd gescheeld :P
Zat ik dus ook over te denken, dat is echt een fluitje van een cent :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:39:
[...]
Daar zijn systemen voor die in de wetenschappelijke wereld goed werken.

Neem bijvoorbeeld fairshare scheduling. Daarin krijg je de over een wat langere termijn de rekenkracht die van jou is. Is een cluster idle, dan krijg je wat meer (met 'korting' omdat de cycles anders weg zijn) maar lever je daar later weer tokens voor in.

Daar zit er zelfs een voordeel in om de berekeningen goed te verdelen. Ik zie alleen wel grote problemen met de data beveiliging. Onuitvoerbaar dus :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vanmorgen op wnl dat Frans Verstappen is afgereisd naar Oostenrijk om red Bull te waarschuwen voor Jos. Sterk verhaal, maar vind er niks over terug verder. Ze moeten allebei (Jos en Frans) eens normaal gaan doen zou ik zeggen.
Hoop dat max ook wijzer is dan deze twee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gaan we nu elke zucht en scheet van de sensatie media hier papagaaien? :)
Ik vermoed dat het issue meer bij de media ligt dan bij Frans en Jos ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, als het waar is vind ik het wel enige nieuwswaarde hebben. Ongeacht wie het betreft. De opa van wehrlein die bij Laura gaat klagen over de vader van is evengoed opzienbarend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
MikeyMan schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:56:
Nou, als het waar is vind ik het wel enige nieuwswaarde hebben. Ongeacht wie het betreft. De opa van wehrlein die bij Laura gaat klagen over de vader van is evengoed opzienbarend.
Bijna kinderachtig zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24
Het komt met bakken uit de hemel in China op dit moment en de kans is groot dat voor zondag dezelfde omstandigheden worden verwacht.

Meer mensen die het akelige gevoel hebben dat het dan zondag wel eens een lange optocht achter Bernd Maylander kon worden? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:53

Destruction

(ex-)Automonteur

MikeyMan schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:56:
En daarvan krijg je dit weer:
Max Verstappen wil niks kwijt over ruzies 'Privé kwestie'.

Ergo, een of andere journalist heeft Max en RBR erover lastig gevallen |:( Max moet gewoon zijn ding kunnen doen, zonder dit gezeik :/

Vind deze dan ook wel goed: Jos en Frans Verstappen leggen zware hypotheek op toekomst Max

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 06-04-2017 12:35 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24
Categorie SBS6 sensatie nieuws, ik weiger pertinent naar die campingzender en soortgelijke berichten te kijken. Heeft ook 0,0 met de F1 te maken en wat mij betreft laten we dat dan ook helemaal buiten dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 13:53

Destruction

(ex-)Automonteur

B-Real schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:40:
Categorie SBS6 sensatie nieuws, ik weiger pertinent naar die campingzender en soortgelijke berichten te kijken. Heeft ook 0,0 met de F1 te maken en wat mij betreft laten we dat dan ook helemaal buiten dit topic....
Mee eens, vind alleen wel dat er wel echt een grens ligt bij het lastigvallen van een coureur over het gedrag van z'n vader en opa. Media moet verder lekker berichten wat ze willen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
*knip* Daar hebben ze nou topic-reports voor gemaakt.

[ Voor 88% gewijzigd door naitsoezn op 06-04-2017 14:52 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oTK6QJbMi4Q]

Voor degene die twijfelen aan de werklust / motivatie van Raikkonen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

kevlar01 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:41:
[video]

Beetje rare titel. Hij is niet "upset". Hij moet schreeuwen om verstaanbaar te zijn in de herrie. Verder hebben ze het gewoon even over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Bosmonster schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:32:
[...]

Beetje rare titel. Hij is niet "upset". Hij moet schreeuwen om verstaanbaar te zijn in de herrie. Verder hebben ze het gewoon even over de auto.
Mja beetje clickbait titel inderdaad. Maar dit soort filmpjes zie je niet vaak. Superbijzonder is het niet, maar hij komt hier gepassioneerder over dan in zijn interviews :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Dit jaar voorlopig voor het laatst naar Maleisie:

https://www.formula1.com/...alaysias-f1-farewell.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:40
http://www.gpupdate.net/n...et-laatst-op-f1-kalender/

Maleisië dit jaar voor het laatst? :O Ook weer jammer vind ik persoonlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door LopendeVogel op 07-04-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Erg jammer, was wel een prima plek voor races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:55
Gelukkig blijft de MotoGP wel in Maleisië, ik vind het zelf een mooi circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Hockenheim en Paul Ricard komen er voor terug...
Had Sepang graag nog zien blijven, en een Baku graag zien verdwijnen in plaats van Sepang.

Overigens had ik Nurburgring (GP circuit)ipv Hockenheim ook wel weer leuk gevonden.
Voor ons Nederlandse fans is Duitsland of Frankrijk natuurlijk wel beter te bereiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31
Gelukkig ga ik dit jaar daarheen! Mooie timing nog. Vind het een super vet circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31
Raikonnen doet ff een dutje in z'n auto :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Boinkie schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:42:
Raikonnen doet ff een dutje in z'n auto :D
deed hij dat ook niet bij zijn rookie race?

Afbeeldingslocatie: https://untiemyrebellious.files.wordpress.com/2013/05/20130517-170334.jpg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:40:
Probleem: teams die tegelijk gebruik willen maken van de computer. Welk team benadeel je dan?
Dat is geen reëel probleem. Je rouleert tijd en als je aan de beurt bent, ben je aan de beurt. Even los van dat ik de gedeelde computer niet als gunstige oplossing beschouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

just leave him alone :-) he knows what to do

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

kevlar01 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:41:
[video]

Kimi: Hee chef, waar zitten die achterbanden ook alweer?
Chef: Hier, ik toon het je op de monitor. Nee, het is niet de monitor zelf, ik laat het wel even op de auto zien.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Lol :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XoJ1Yn5.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Geen idee. Wie, wat, wanneer enz. Maar ik vond deze foto en wilde die even delen met jullie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DJoREj5HMA1ZQIGc7K9HWdtM/full.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
Jasphur schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:31:
Geen idee. Wie, wat, wanneer enz. Maar ik vond deze foto en wilde die even delen met jullie.

[afbeelding]
Google vertelt: A model poses on the Ferrari 312 V12 of Chris Amon, Brands Hatch, 1968 British Grand Prix. Naam van het model kan ik helaas niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://www.mikehaywardcollection.com/image/cache/data/product-images/MHC0501-800x545fit.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Extigo op 07-04-2017 12:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

Wat ik wel weet is dat deze dame over de houdbaarheidsdatum heen is :9

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 07-04-2017 13:06 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Pierre schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:05:
Wat ik wel weet is dat deze dame over de houdbaarheidsdatum heen is :9
Geen negatieve opmerkingen over een model maken hè. Dat is not done. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
sjaool schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:44:
[...]

Geen negatieve opmerkingen over een model maken hè. Dat is not done. :+
Ik zie dit niet als een negatieve opmerking, maar meer als een normaal feit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

demo31051987 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:50:
[...]

Ik zie dit niet als een negatieve opmerking, maar meer als een normaal feit. :+
Vooruit dan maar, ook eentje in kleur dan. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.motors-mania.com/7605/racing-pictorial-series-by-hiro-no38-grand-prix-1968-part01.jpg

Het model zal nu iets van 66-68 jaar zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Wel een tof idee om een extra race te houden, in precies dezelfde wagens.
Artikel NBC.

“But I think something like that, something to see the drivers’ skill and personality. They’re pretty quiet over a grand prix weekend.

“The sessions used to be longer, there used to be Sunday morning warm-ups, they used to be a lot more active and they have a lot of time on their hands now.”

Horner favored the return of a Procar-style series over the addition of a sprint race or reverse grid event to grand prix weekends that may offer half-points for the championship.

Ondanks dat ze wel genoeg tijd hebben, vraag ik me wel af tussen welke sessies je zo'n race houdt, en of je dan voor die Procar race ook een kwalificatie hebt?
Vrijdag(avond) zou natuurlijk kunnen, maar de media zou ongetwijfeld een voorkeur hebben voor zaterdag. Zolang het luchtig wordt gehouden zal het niet te veel invloed hebben op de prestaties van de coureurs in de rest van het weekend.
Er schieten mij ook al meteen dingen in als 4 wildcards voor ex-f1 coureurs en dat soort grappen, ik ben voor.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
yorkick schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:16:
Artikel NBC.

“But I think something like that, something to see the drivers’ skill and personality. They’re pretty quiet over a grand prix weekend.

“The sessions used to be longer, there used to be Sunday morning warm-ups, they used to be a lot more active and they have a lot of time on their hands now.”

Horner favored the return of a Procar-style series over the addition of a sprint race or reverse grid event to grand prix weekends that may offer half-points for the championship.

Ondanks dat ze wel genoeg tijd hebben, vraag ik me wel af tussen welke sessies je zo'n race houdt, en of je dan voor die Procar race ook een kwalificatie hebt?
Vrijdag(avond) zou natuurlijk kunnen, maar de media zou ongetwijfeld een voorkeur hebben voor zaterdag. Zolang het luchtig wordt gehouden zal het niet te veel invloed hebben op de prestaties van de coureurs in de rest van het weekend.
Er schieten mij ook al meteen dingen in als 4 wildcards voor ex-f1 coureurs en dat soort grappen, ik ben voor.
Klinkt interessant. Ik zou ook wel voorstander kunnen worden van zoiets. Ik zou het dan wel als een aparte competitie willen zien of dat de punten niet meetellen voor de constructeurs. Ben wel benieuwd hoe sommige coureurs mee kunnen komen met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
yorkick schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:16:
Artikel NBC.

Honda begint alvast met huilen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Als er inderdaad een extra race in het weekend moet volgens liberty media dan gaat mijn voorkeur inderdaad uit voor een procar-achtige race. Die races moeten dan wel tot een apart kampioenschap behoren en daarnaast zou het mooi zijn als de teams niet met het onderhoud en de afstelling van die auto's belast worden.

Gewoon 1 afstelling, 20 gelijke auto's en dan een groep monteurs die namens FOM het materieel in orde houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom geeft Helmut morgen een verklaring over Jos ?
Ik hoorde dit net bij Ziggo ( F1 Cafe)...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hackus schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:58:
Waarom geeft Helmut morgen een verklaring over Jos ?
Ik hoorde dit net bij Ziggo ( F1 Cafe)...
Opa was toch naar Oostenrijk geweest om te klagen over Jos ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hjs schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:05:
[...]

Weet ik niet, lijkt me zwaar overdreven. We horen het wel..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Wehrlein was iets zwaarder gewond als ze eerder toegaven:
De crash van Formule 1-coureur Pascal Wehrlein begin dit jaar bij de Race of Champions in Miami blijkt ernstigere gevolgen te hebben dan aanvankelijk gedacht. Naast een rugblessure blijkt de Duitser ook een aantal halswervels te hebben gebroken.
http://www.nu.nl/formule-...rlein-crash-in-miami.html
Verklaart waarom zijn herstel zo lang duurt. Zeker gezien de krachten die er in de nieuwe auto's op je nek komen te staan.

[ Voor 32% gewijzigd door RocketKoen op 07-04-2017 23:13 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
RocketKoen schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:12:
Wehrlein was iets zwaarder gewond als ze eerder toegaven:

[...]

http://www.nu.nl/formule-...rlein-crash-in-miami.html
Verklaart waarom zijn herstel zo lang duurt. Zeker gezien de krachten die er in de nieuwe auto's op je nek komen te staan.
Toch wel bijzonder dat dat nu pas naar buiten wordt gebracht, en dan ook meteen door chef Toto. Geeft toch wel aan dat de coureurs over bepaalde situaties gedwongen worden om informatie achter te houden, en in dit geval vaak zelfs moeten liegen. Hoe vaak hebben Wehrlein en Monisha Kaltenborn wel niet aangegeven dat er verder niks aan de hand was en het echt alleen om fitheid ging |:( . Heeft alleen maar voor meer negatieve speculaties gezorgd na het opgeven in Melbourne.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hjs schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:05:
[...]

Dat was al ergens in december. Ik snap ook niet waarom Jos zijn privézaken zo belangrijk moeten zijn op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:17
Tja, misschien stuurt dr. Marko Jos wel naar Viry om de mannen van Renault een beetje wakker te schudden in de jacht naar meer PK's. :p

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
http://www.telegraaf.nl/t...oor_sponsordealtje__.html

Het gaat allemaal om geld...meer niet en minder ook niet.
Als de lieve opa het allemaal voor max gedaan had...dan had hij zijn verhaal wel binnenshuis gehouden en zijn verhaal niet voor geld aan de televaag verkocht.

Kunnen we het nu weer over F1 hebben?

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Reageer ff hier in dit F1 deel.
Ik ben het geheel eens zoals het hier uitgelegd wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:55
Ben ik de enige die het systeem van MotoGP kwalificatie ook wel leuk vindt? Q1 met 10 man, 2 beste gaan door naar Q2 met 12 man. Zou ook Q1 met 12 kunnen zijn in F1 en dan de 4 beste door naar Q2 met 12. Dan wordt er in de vrije trainingen ook serieus gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:33
Ik snap er niks van :? Zitten er in Q2 al 10 man te wachten op de 2 van Q1?
Hoe kom je dan automatisch in Q2? Is er ook een Q3? Wat heeft het te maken met de vrije trainingen?
Het zal wel mijn slaapgebrek zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:15
Dit is hoe het werkt.

Opzich wel een leuk format. Helemaal zoals vandaag in Argentinië, met een opdrogende baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
TheBleeder schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:51:
Dit is hoe het werkt.

Opzich wel een leuk format. Helemaal zoals vandaag in Argentinië, met een opdrogende baan.
Waarschijnlijk zeg ik nu iets wat motorliefhebbers niet zal bevallen, maar mij lijkt het dat er aan auto's meer te verstellen is met vleugeltjes enzo. Daarom zou het denk ik niet goed zijn als er tijdens de vrije trainingen ook al hard gereden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Cranzai schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:58:
[...]

Waarschijnlijk zeg ik nu iets wat motorliefhebbers niet zal bevallen, maar mij lijkt het dat er aan auto's meer te verstellen is met vleugeltjes enzo. Daarom zou het denk ik niet goed zijn als er tijdens de vrije trainingen ook al hard gereden moet worden.
Precies lijkt me ook helemaal niks, is dan ook niet echt testen meer maar gewoon een veredelde kwalificatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:17
Hoe de haaienvin van RB13 er uit zou zien als de stier op dezelfde schaal doorgetrokken zou worden , nu begrijp je ook wel waarom ze dat achterwege laten :P :

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C83WLf8XUAAR-Bt.jpg

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Penisfin. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Net zoals velen afgelopen weekeind de race bekeken. Wat mij opviel was dat die T-wings nog steeds onderdeel maken van de auto's en dat ze ook flexibel zijn. Op beelden was duidelijk zichtbaar dat die van Ferrari erg flexibel was.

Daarnaast is het ook al zo geweest dat er een T-wing was afgebroken. Ik vraag mij af waarom het nog zolang duurt voordat de FIA dit gaat verbieden. Rondvliegende stukken vanaf de auto's hebben in het verleden met enige regelmaat voor grote problemen veroorzaakt.

Verbaas mij dat FIA er zolang over doet alvorens ze besluit hierover nemen. Moeten er dan eerst ongelukken gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 14:32

vhal

ಠ_ಠ

Dacht gelezen te hebben dat de FIA vanaf Barcelona er 'iets' mee ging doen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 13:27
Woudloper schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:17:
Net zoals velen afgelopen weekeind de race bekeken. Wat mij opviel was dat die T-wings nog steeds onderdeel maken van de auto's en dat ze ook flexibel zijn. Op beelden was duidelijk zichtbaar dat die van Ferrari erg flexibel was.

Daarnaast is het ook al zo geweest dat er een T-wing was afgebroken. Ik vraag mij af waarom het nog zolang duurt voordat de FIA dit gaat verbieden. Rondvliegende stukken vanaf de auto's hebben in het verleden met enige regelmaat voor grote problemen veroorzaakt.

Verbaas mij dat FIA er zolang over doet alvorens ze besluit hierover nemen. Moeten er dan eerst ongelukken gebeuren?
Ik denk dat het ook mee te maken heeft dat de T-Wings niet per definitie gevaarlijk zijn. Bij ongelukken breken ook stukken (of complete) voorvleugels af, die zijn ook niet verboden. De FIA lijkt wel erop te letten dat ze "stevig" zijn. Want die van Haas heeft in Melbourne zoveel alle kanten op gezwaaid dat de FIA daar wel heeft aangegeven dat ze er niet meer mee mochten rijden totdat hij verstevigd was. Echter is het dan wel weer gek dat er geen reactie is geweest op het feit dat die van Bottas spontaan afbrak (alhoewel volgensmij Mercedes daar zelf al verstevigingen had aangebracht (volgensmij gaf Ted aan duck tape :D ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Wat ik hier nog helemaal niet voorbij heb zien komen is dat er dit weekend gesproken zou zijn over de motoren vanaf 2020 (of 2021, weet het niet meer zeker). Ze zouden er over nadenken om wel een v6 te behouden, maar dan met dubbele turbo en +/- 1200pk. Geen ingewikkelde hybride maar alleen nog KERS. Heeft hier iemand nog meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Weet niet of ik helemaal in het juiste topic zit maar het viel mij zojuist op dat Mercedes dit keer (tijdens de GP van China) met een dichte haaienvin gereden heeft; zonder die "schoorsteen" opening bovenin. Iemand die weet waarom dat op dit circuit niet nodig zou zijn?

Zie image: http://adn.gpupdate.net/large/302279.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

DesireHD schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:55:
Weet niet of ik helemaal in het juiste topic zit maar het viel mij zojuist op dat Mercedes dit keer (tijdens de GP van China) met een dichte haaienvin gereden heeft; zonder die "schoorsteen" opening bovenin. Iemand die weet waarom dat op dit circuit niet nodig zou zijn?

Zie image: http://adn.gpupdate.net/large/302279.jpg
Die chimney is om warmte af te voeren.
Gokje van mijn kant: omdat het relatief koud was in China(rond de 13 graden) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Zou prima kunnen hoor; klinkt wel plausibel idd :)
Het heeft dus verder geen aerodynamische functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zoals het bericht gebracht wordt, is men echt niet blij met Rai op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:13:
[...]

Ik denk dat het ook mee te maken heeft dat de T-Wings niet per definitie gevaarlijk zijn. Bij ongelukken breken ook stukken (of complete) voorvleugels af, die zijn ook niet verboden. De FIA lijkt wel erop te letten dat ze "stevig" zijn. Want die van Haas heeft in Melbourne zoveel alle kanten op gezwaaid dat de FIA daar wel heeft aangegeven dat ze er niet meer mee mochten rijden totdat hij verstevigd was. Echter is het dan wel weer gek dat er geen reactie is geweest op het feit dat die van Bottas spontaan afbrak (alhoewel volgensmij Mercedes daar zelf al verstevigingen had aangebracht (volgensmij gaf Ted aan duck tape :D ))
De FIA is achter de schermen bezig om voor de T-Wing een test te maken (waarschijnlijk x kilo op het einde leggen en dan doorbuiging en niet afbreken meten)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Melbourne was a nightmare for Red Bull Racing. It was the final confirmation that any momentum from last year was gone - its potential overly hyped during the off-season.

Of course, eyebrows were raised after the new year brought a new tone - one in which its chances were firmly played down. There was still hope when the team touched down in Australia for the start of the sport’s new era, especially with its drivers Daniel Ricciardo and Max Verstappen having a bit of fun.
Formula 1’s new regulations may not have delivered the expected lap time reduction - with Lewis Hamilton’s pole position time in Melbourne just over 1.6 seconds faster than his 2016 equivalent; a long way off the promised 3-6 seconds a lap drop.

But one way the new regulations did pass muster - was on the far tougher physical challenge, which pushed the drivers to the limit. The higher average cornering speeds pushed g-forces higher than ever - with the drivers, including Haas’ Romain Grosjean, having to up already-tough pre-season training routines to cope with almost 8G.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SVZW8vi4_1k]
Ferrari reserve driver Antonio Giovinazzi wowed the sport with 12th in Melbourne - subbing for Sauber’s still-unfit Pascal Wehrlein at the last minute - a role that he’ll continue in China this weekend.

Importantly, the 23-year-old is the first Italian on the grid since 2011, with Jarno Trulli the last full-time driver from the proud European nation. 83 Italians have started Grands Prix - with two World Champion drivers - Giuseppe Farina, who won the inaugural season back in 1950, and the great Alberto Ascari, who won back to back titles in 1952 and 1953.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
http://www.skysports.com/...=t.co&utm_medium=referral

[/quote]
Force India deputy team principal Bob Fernley has confirmed to Sky F1 that Esteban Ocon has a two-year contract with the team and believes the 20-year-old has the same potential as Max Verstappen.

Ocon replaced Nico Hulkenberg at Force India and has scored points in his first two races with the team.

Asked by Martin Brundle if Ocon can match Verstappen, Fernley said: “I absolutely do. That’s why we brought him on.

“He’s with us for sure for two years and hopefully a little longer."
[quote]

Ocon ligt dus in 2018 nog "vast", zal mercedes Force India fikse korting geven om hem lost te kopen als opvolger van Bottas of gaan ze een andere coureur aantrekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Cranzai schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:01:

Ocon ligt dus in 2018 nog "vast", zal mercedes Force India fikse korting geven om hem lost te kopen als opvolger van Bottas of gaan ze een andere coureur aantrekken?
Ocon is in eerste instantie Mercedes-protegè, dus ik kan mij niet voorstellen dat er geen clausule in zijn contract zit dat als Mercedes hem wil, dat ze hem dan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003

Martinspire

Awesomeness

Roamor schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:06:
[...]

Ocon is in eerste instantie Mercedes-protegè, dus ik kan mij niet voorstellen dat er geen clausule in zijn contract zit dat als Mercedes hem wil, dat ze hem dan krijgen.
Denk het ook, al zullen ze er wel voor moeten lappen (waarschijnlijk in ieder geval zoveel voor een gelijkwaardige rijder). Wel positief voor Ocon. Doet het ook niet heel verkeerd (al moet ie zijn mojo nog wel vinden)

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 10-04-2017 20:36 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Sky lijkt te denken dat "Belgisch" een taal is :D
"Our top speed on the straights is too low for racing. It's impossible for us. At the start of the straight you look in the mirror and by the end a car is next to you. We urgently require more power. Even with DRS open we can't pass anybody." (Full story - external site in Belgian)
:F

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37

Wom

Nu werk ik als Nederlander in België en soms lijkt het wel op een andere taal hier hoor :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Wom schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:12:
Nu werk ik als Nederlander in België en soms lijkt het wel op een andere taal hier hoor :+
Werk je toevallig in het Waalse deel? :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Haha, nee, dat gelukkig nu ook weer niet. Mijn Frans is zodanig slecht dat ik verwacht dat het geen succes zou zijn ;)

Is het overigens al bekend of Wehrlein weer kan rijden? Zijn blessure was toch serieuzer dan gedacht en gezien de korte tijd tussen deze twee Grand Prixs lijkt me dat onze Italiaanse vriend weer in de Sauber kruipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Wom schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:18:
Haha, nee, dat gelukkig nu ook weer niet. Mijn Frans is zodanig slecht dat ik verwacht dat het geen succes zou zijn ;)

Is het overigens al bekend of Wehrlein weer kan rijden? Zijn blessure was toch serieuzer dan gedacht en gezien de korte tijd tussen deze twee Grand Prixs lijkt me dat onze Italiaanse vriend weer in de Sauber kruipt?
Vlak nadat bekend werd gemaakt dat Giovinazzi zou rijden in China, werd er door Sauber meteen een slag om de arm genomen met betrekking tot Bahrein. Het statement was, volgens mij, dat Wehrlein in Bahrein of in Rusland weer zou rijden. Meer informatie is er volgens mij nog niet naar buiten gebracht.

Persoonlijk denk ik dan Giovinazzi nog een kans moet krijgen om zich te bewijzen. Hij deed het goed in Melbourne, maar sloeg natuurlijk een flater in China met zijn twee crashes. Ben benieuwd of hij zich kan herpakken in Bahrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Bahrein is natuurlijk wel een "makkelijker" circuit in de hitte, met nagenoeg nooit regenval. Gio zal dan wel wat meer moeite moeten doen om zijn auto in de berm te parkeren. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ben vooral benieuwd naar de prestaties van Wehrlein. Die zal zich toch echt moeten laten zien tov. Ericsson (die ik niet zo heel hoog heb zitten) om een vervolg aan zijn carrière te geven denk ik. Want er zijn genoeg andere talenten die aan de deur kloppen. En gedurende het seizoen jezelf laten zien in de Sauber zal al lastig genoeg zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
demo31051987 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:27:
[...]

Vlak nadat bekend werd gemaakt dat Giovinazzi zou rijden in China, werd er door Sauber meteen een slag om de arm genomen met betrekking tot Bahrein. Het statement was, volgens mij, dat Wehrlein in Bahrein of in Rusland weer zou rijden. Meer informatie is er volgens mij nog niet naar buiten gebracht.

Persoonlijk denk ik dan Giovinazzi nog een kans moet krijgen om zich te bewijzen. Hij deed het goed in Melbourne, maar sloeg natuurlijk een flater in China met zijn twee crashes. Ben benieuwd of hij zich kan herpakken in Bahrein.
De vraag is meer of Giovinazzi nog wel mag rijden. Hij is reserve rijder van Ferrari. En als hij zijn 3e GP rijdt mag hij niet meer als rookie testrijden voor Ferrari.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

RocketKoen schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:56:
[...]

De vraag is meer of Giovinazzi nog wel mag rijden. Hij is reserve rijder van Ferrari. En als hij zijn 3e GP rijdt mag hij niet meer als rookie testrijden voor Ferrari.
Waarom is die regel geintroduceerd? Wat is daar het voor/nadeel van?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@Mystikal Die regel is geintroduceerd om
a: Rookie-rijders ervaring in de f1 te laten opdoen
b: om te voorkomen dat vaste rijders extra test/baan tijd krijgen (om zo voordeel te halen.)
c: om de vaste rijders te kunnen ontlasten van hun drukke schema.

Maar die regel is er al een poosje..

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 11-04-2017 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Mystikal schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:53:
[...]

Waarom is die regel geintroduceerd? Wat is daar het voor/nadeel van?
Ze willen junioren de mogelijkheid geven om F1 ervaring op te doen.
FIA probeert dat te forceren door te verplichten dat 4 van de 8 testdagen uitgevoerd moeten worden door junior rijders, waarbij junior betekent <2 races GP ervaring.

Op zich niet erg dat GIO niet meer mag testrijden. Als hij zelf mocht kiezen zou hij liever 2 GPs rijden dan 4 testdagen. En nu krijgt het volgende talent uit de F2 of F3 de kans om 4 dagen in een F1 machine te scheuren.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik moet Bahrein missen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JackBol schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:09:
[...]

Ze willen junioren de mogelijkheid geven om F1 ervaring op te doen.
FIA probeert dat te forceren door te verplichten dat 4 van de 8 testdagen uitgevoerd moeten worden door junior rijders, waarbij junior betekent <23 races GP ervaring.

Op zich niet erg dat GIO niet meer mag testrijden. Als hij zelf mocht kiezen zou hij liever 2 GPs rijden dan 4 testdagen. En nu krijgt het volgende talent uit de F2 of F3 de kans om 4 dagen in een F1 machine te scheuren.
FTFY 8)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Want _de_ manier om iemand te motiveren is te zeggen dat hij 2 op 2 keer heeft gefaald en vooral het negatieve te benadrukken. Hadden ze ook niet al het kerstdiner 2016 voor de monteurs etc. geschrapt omdat die slecht presteerden?

:')

Ik hoop dat Raikkonen ze de vinger geeft en na dit seizoen eieren voor zijn geld kiest en weer in een rallyauto stapt.

Debiele Italiaanse management denkwijze.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
De DVR aanzetten en bij terug kijken synchroon de f1 topics meelezen.. ;)

max schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:34:
[...]

Want _de_ manier om iemand te motiveren is te zeggen dat hij 2 op 2 keer heeft gefaald en vooral het negatieve te benadrukken. Hadden ze ook niet al het kerstdiner 2016 voor de monteurs etc. geschrapt omdat die slecht presteerden?

:')

Ik hoop dat Raikkonen ze de vinger geeft en na dit seizoen eieren voor zijn geld kiest en weer in een rallyauto stapt.

Debiele Italiaanse management denkwijze.
Onder druk presteert het ook zo lekker. Een prima manier om een WCC om zeep te helpen. Ik snap echt niet waarom Marchionne via het Italiaanse SKY dit bekend moet maken. Je kunt toch prima achter gesloten deuren een gesprekje met RAI aangaan? Vergelijkbaar dommig als de "eis" uit 2016 dat ze binnen enkele races een overwinning zouden moeten halen.. Bovendien denk ik dat Ferrari ook dit seizoen weer de fout maakt door alleen naar Mercedes (boven) te blijven kijken. Pas toen Red Bull vorig seizoen lang en breed langszij en voorbij gegaan was werd RBR een concurrent.

Zou het een bak vinden als RAI met een dikke overwinning antwoord geeft.

[ Voor 73% gewijzigd door nachtnet op 11-04-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:42:
[...]

De DVR aanzetten en bij terug kijken synchroon de f1 topics meelezen.. ;)
Was het maar zo'n feest. Heb geen tv (wel een tv toestel) dus opnemen word moeilijk haha.
Mar goed dan maar Live timing en dit forum inderdaad.

Overigens denk ik dat Ferrari RBR wel wat nauwlettender in de gaten houdt dit jaar. Maar op het moment vooral focust op MERC, want zij zijn nu de directe dreiging. Dat verhaal van RAI moet ik nog maar zien, daar heb ik persoonlijk wat meer info over nodig. (of heb ik deze al gemist eerder in dit forum?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Het volgende circuit is er een waar Raikkonen de laatste jaren prima heeft gepresteerd, dus wie weet? Red Bull had de laatste jaren daar overigens ook een flinke achterstand in de race, dat zal dit jaar beslist weer het geval gaan zijn ben ik bang. Niet echt een RBR circuit wat er nu aan gaat komen. Ben benieuwd of de Renault MGU-K update werkelijk al in Rusland gaat komen zoals recentelijk her en der te lezen was.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jasphur schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:57:
[...]

Was het maar zo'n feest. Heb geen tv (wel een tv toestel) dus opnemen word moeilijk haha.
Mar goed dan maar Live timing en dit forum inderdaad.
Via de bekende en onbekende kanalen is de race nog wel terug te kijken. Je moet er alleen even naar zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21

Onder druk presteert het ook zo lekker. Een prima manier om een WCC om zeep te helpen. Ik snap echt niet waarom Marchionne via het Italiaanse SKY dit bekend moet maken. Je kunt toch prima achter gesloten deuren een gesprekje met RAI aangaan? Vergelijkbaar dommig als de "eis" uit 2016 dat ze binnen enkele races een overwinning zouden moeten halen.. Bovendien denk ik dat Ferrari ook dit seizoen weer de fout maakt door alleen naar Mercedes (boven) te blijven kijken. Pas toen Red Bull vorig seizoen lang en breed langszij en voorbij gegaan was werd RBR een concurrent.

Daarnaast vind ik het ook wel een beetje raar dat Rai ook niet de calls mee krijgt van het team, alsof vettel lettelijk alles krijgt maar RAI moet maar doormalen op banden welke totaal niet werken en al 6 rondes zeurt over zijn banden. 8)7

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Martin0 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:12:
[...]

Daarnaast vind ik het ook wel een beetje raar dat Rai ook niet de calls mee krijgt van het team, alsof vettel lettelijk alles krijgt maar RAI moet maar doormalen op banden welke totaal niet werken en al 6 rondes zeurt over zijn banden. 8)7
Als RAI Ricciardo voorbijgekomen was en een goede pace had gehad, had Raikkonen de betere strategie gehad. Omdat hij Ricciardo niet voorbijkwam, Vettel Raikkonen wel voorbij kwam en RAI een tragere pace had in clean air, moesten ze wel een andere strategie proberen.

Vaak volgt een mindere strategie uit het feit dat je minder snel bent dan je teamgenoot... Raikkonen is sinds z'n comeback te gevoelig voor de ideale afstelling van z'n auto. Zodra de afstelling spot on is, is Raikkonen een match voor Vettel, maar als het net buiten zn comfort zone zit, heb je eigenlijk gewoon weinig aan Raikkonen.
Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1