[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.705 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
Cranzai schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:19:
https://gpupdate.net/nl/a...-deelnemen-aan-formule-e/

Na McLaren (accu), Jaguar en Audi nu ook BMW aan de Formule E. Naast die drie merken waarvan ik zeker weet dat ze in de FE zitten zitten Ferrari, Mercedes en Renault geloof ik ook in het circus.

Blijkbaar zien de fabrikanten veel perspectief in de formule E. Zal de nieuwe motorformule in 2021 mogelijk voor een trajevt van vier/negen jaar gekozen worden dat we dan in 2025/2030 een fusie gaan zien van FE en F1 of zelfs al in 2021?
Denk het niet en hoop het zeer zeker niet. Er zijn vast mensen die dat gezoem fantastisch vinden, maar ik hoor daar persoonlijk niet bij ;) . Afgelopen week een stukje van de Formule E race in Mexico gezien... vind er geen klap aan eerlijk gezegd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Erwin schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:20:
[...]

En Dave Ryan van Manor vindt van niet. Nogmaals ik ga me nek niet uitsteken voor de beste man maar het verhaal komt ergens vandaan maar niemand lijkt een bron, zoals een video of een artikel o.i.d. te hebben. Of komt het wellicht van Bradley Joyce, die voormalige engineer van Hulkenberg met de bipolaire trekjes :+.

[video]
De bron is onder andere Wehrlein zelf.

http://classic.autosport.com/news/report.php/id/127514/
It emerged that Wehrlein missed out for reasons not relating to his on-track performance, rather how it was believed he would have integrated with the team, and the 22-year-old says he will learn from that feedback having entered F1 from the DTM.

"I learned a lot on track but there's also a lot to learn off the track," he told Autosport.

"Probably I was underrating that.

"In terms of driving, there were so many new tracks for me, the tyres were new for me, Pirelli tyres, and a new team so there were so many things for me to learn.

"But now on track I'm 100% sure that everything is getting better and easier.

"From the first to the second year the step is always the biggest step you make in your career.

"Off the track I will try more and I'm sure I can improve something as well."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Pff, ik heb vannacht 3x !! gedroomd dat VER a.s. weekend uit gaat vallen bij de start. Elke keer sloeg VER zijn wagen aan gort met zijn helm na het uitstappen :P Op een gegeven moment was ik het hopen dat ie achteraan ging starten, zodat ie daar geen brokken kon maken :9

Hopelijk heb ik geen vooruitziende blik :X

Ik merk dat ik veel meer toe leef naar de GP's, van de ene kant te gek, van de andere kant duurt het allemaal zo lang als je moet wachten...!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

metallicattim schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:37:
Pff, ik heb vannacht 3x !! gedroomd dat VER a.s. weekend uit gaat vallen bij de start. Elke keer sloeg VER zijn wagen aan gort met zijn helm na het uitstappen :P Op een gegeven moment was ik het hopen dat ie achteraan ging starten, zodat ie daar geen brokken kon maken :9

[knip]
Vorig jaar startte Hamilton helemaal achteraan bij die race. Misschien even terugkijken hoe goed hij die eerste doordraaiers is doorgekomen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
HAM is geen VER he! :P

Kijk anders Abu Dhabi 2016 even terug ;)

[ Voor 50% gewijzigd door metallicattim op 04-04-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
metallicattim schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:51:
HAM is geen VER he! :P

Kijk anders Abu Dhabi 2016 even terug ;)
Die race telt niet :9

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:34
Edd schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:18:
Ik begin me toch echt af te vragen of er niet meer aan de hand is dan alleen dat WEH niet fit zou zijn?
Dat zou die nu toch wel voor elkaar moeten hebben of heeft meneer de hele winter de diva uitgehangen en niets gedaan? Goed hij heeft misschien niet zo intensief kunnen trainen als de rest ivm zijn ongeluk tijdens RotC, maar daar had hij toch niet iets heel ernstigs aan overgehouden? En als het dan kan, dan doe je toch je best om bij het begin van het seizoen er toch te staan?

Of (even advocaat van de duivel spelen) zou hier een zakelijk geschil tussen Sauber/Ferrari en Mercedes ten grondslag liggen?Dat WEH zijn Merc-ster van zijn helm heeft moeten verwijderen en Merc dat niet pikt? :+
Aan dit laatste zat ik ook te denken. Als het waar is dan komt de natte droom van Kaltenborn toch uit met haar 3 coureurs wens. :+

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik vind het ook allemaal wat dubieus.

Bekend is natuurlijk dat Sauber wel wat issues heeft gehad met rijders in het verleden. Bekend is ook dat Wehrlein achter de schermen ook een bijzonder naar mannetje schijnt te zijn. Ook is bekend dat Sauber het financieel niet erg gemakkelijk heeft, daarnaast is bekend Giovinazzi gesponsord wordt door Ferrari én dat Sauber met Ferrari motoren rijdt.
Daarnaast (persoonlijke mening, dat dan weer wel) is Giovinazzi een groter talent dan de gehypte Wehrlein.

Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik kan mijn niet voorstellen dat bovenstaande allemaal niets met elkaar te maken heeft. Het gaat er bij mij moeilijk in dat een topsporter, welke eind vorig jaar een ongeluk heeft gehad, daar nu nog niet van is hersteld. Ik denk dat de klapper van Alonso vorig in Melbourne toch iets meer impact had.

Anyway, ik ben reuze benieuwd wat Giovinazzi gaat doen. Top optreden gehad in Melbourne en het zou zomaar eens zo kunnen zijn dat hij dit weekend de vloer aan veegt met Ericson :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
B-Real schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:13:

Bekend is natuurlijk dat Sauber wel wat issues heeft gehad met rijders in het verleden. Bekend is ook dat Wehrlein achter de schermen ook een bijzonder naar mannetje schijnt te zijn. Ook is bekend dat Sauber het financieel niet erg gemakkelijk heeft, daarnaast is bekend Giovinazzi gesponsord wordt door Ferrari én dat Sauber met Ferrari motoren rijdt.
Daarnaast (persoonlijke mening, dat dan weer wel) is Giovinazzi een groter talent dan de gehypte Wehrlein.

Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik kan mijn niet voorstellen dat bovenstaande allemaal niets met elkaar te maken heeft. Het gaat er bij mij moeilijk in dat een topsporter, welke eind vorig jaar een ongeluk heeft gehad, daar nu nog niet van is hersteld. Ik denk dat de klapper van Alonso vorig in Melbourne toch iets meer impact had.

Anyway, ik ben reuze benieuwd wat Giovinazzi gaat doen. Top optreden gehad in Melbourne en het zou zomaar eens zo kunnen zijn dat hij dit weekend de vloer aan veegt met Ericson :)
Giovinazzi reed inderdaad een top race vorige GP. Verwachten we hem ook weer in China?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:59
Jasphur schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:25:
[...]

Giovinazzi reed inderdaad een top race vorige GP. Verwachten we hem ook weer in China?
Dat is inmiddels al bevestigd. http://www.gpupdate.net/n...china-actief-voor-sauber/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
B-Real schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:13:

Alle coureurs zijn in de winter 8 uur per dag of meer in de sportschool geweest om de extra G-krachten van de nieuwe auto aan te kunnen.
Als je dat 2 maanden niet mag van de dokter vanwege een ongeluk, dan is dat een achterstand die je niet in 2 of 3 weken inhaalt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 16:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ff duimen!
http://www.weeronline.nl/Azie/China/Shanghai/3637049

Natte races zijn altijd leuk.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
De spray tijdens de natte trainingen waren wel groot/hoog. Een natte race met deze wagens kan nog wel eens een chaos worden denk ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vraagje;

voor '17 was/is er een idee geweest voor (her)starten bij chaos in de eerste bochten/ronden.... toch?

of was dat bij shit weer? of gaat dat nu ngo steeds zon saaie staftey-car start worden?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
himlims_ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:42:
vraagje;

voor '17 was/is er een idee geweest voor (her)starten bij chaos in de eerste bochten/ronden.... toch?

of was dat bij shit weer? of gaat dat nu ngo steeds zon saaie staftey-car start worden?
Nee er is een aanpassing gemaakt.
If a safety car is deemed to be required for the beginning of a race due to wet weather, a normal standing start will occur once the track is deemed safe to race. The process will see the safety car return to the pit lane and the cars assemble on the grid for the start.
bron

Dus een nieuwe stilstaande start bij slecht weer. Bij een crash en dan SC is gewoon de "normale" situatie zoals deze al een tijdje is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dus bij regen, gaan ze rondjes rijden, is de baan beter ... dan terug naar de grid voor een 'echt' start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

echte start met natte baan is super, dat vind ik echt tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
himlims_ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:53:
dus bij regen, gaan ze rondjes rijden, is de baan beter ... dan terug naar de grid voor een 'echt' start
Correct en tevens juist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
RocketKoen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:28:
[...]
Alle coureurs zijn in de winter 8 uur per dag of meer in de sportschool geweest om de extra G-krachten van de nieuwe auto aan te kunnen.
Als je dat 2 maanden niet mag van de dokter vanwege een ongeluk, dan is dat een achterstand die je niet in 2 of 3 weken inhaalt.
Dat gaat er bij mij dus niet in. Die jongens zijn zo topfit en hebben zoveel medici ter beschikking dat ze er veel sneller weer bovenop zijn dan dat wij dat zijn. Ik wil daarbij niet zeggen dat hij prima 100% door had kunnen trainen, er zal best wat achterstand zijn. Maar het gaat er bij mij niet in dat hij nu nog niet fit genoeg is om een volledige race te rijden, ook als is het met de tong op de schoenen de laatste 10 rondjes.
Afgezien daarvan wil je als coureur altijd meer dan dat er mogelijk is, ook daarom snap ik de persoonlijke keuze van Wehrlein niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:57
B-Real schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:06:
[...]

Dat gaat er bij mij dus niet in. Die jongens zijn zo topfit en hebben zoveel medici ter beschikking dat ze er veel sneller weer bovenop zijn dan dat wij dat zijn. Ik wil daarbij niet zeggen dat hij prima 100% door had kunnen trainen, er zal best wat achterstand zijn. Maar het gaat er bij mij niet in dat hij nu nog niet fit genoeg is om een volledige race te rijden, ook als is het met de tong op de schoenen de laatste 10 rondjes.
Afgezien daarvan wil je als coureur altijd meer dan dat er mogelijk is, ook daarom snap ik de persoonlijke keuze van Wehrlein niet.
Vandaar dat er ook een luchtje omheen lijkt te hangen ;) Er lijkt wat politiek omheen te zitten. (maar dat WEH nog niet genoeg getraind heeft lijkt me niet onwaarschijnlijk..)

offtopic:
@naitsoezn @DaniëlWW2 : Zit ik vanochtend om 09:00u helemaal klaar om het GP China topic te bekijken.. Zie ik dat die toch pas op woensdag open gaat.. :-( DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1" (Moest wel even lachen om de verschillende modbreaks in die post.. Gelukkig was de koffie al op. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
B-Real schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:06:
[...]

YouTube: Illuminati and formula 1 :+

Maar even serieus. Er kan wat dat betreft echt van alles spelen waarom hij niet gereden heeft. Als hij na China ook niet rijdt dan ga ik ook twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:19:
[...]

YouTube: Illuminati and formula 1 :+

Maar even serieus. Er kan wat dat betreft echt van alles spelen waarom hij niet gereden heeft. Als hij na China ook niet rijdt dan ga ik ook twijfelen.
Tussen China & Bahrain zit maar 1 week *O* . dat gaat het verschil echt niet maken. Ik verwacht zelf niet dat WEH dan wel fit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb geen toegang (meer) tot de betaalde artikelen van Autosport, maar deze titel greep me even aan 'why a dormant F1 Rivalry is about to explode': http://www.autosport.com/...valry-is-about-to-explode

Vettel en Hamilton hebben de laatste 9 jaar, 7 titels gewonnen, maar eigenlijk nooit tegen elkaar hoeven strijden. Ten tijde van Vettel zijn kampioenschappen reed Lewis bij Mclaren en die deden toen niet mee om de titels. Webber en Alonso hebben het geprobeerd, maar niet gewonnen (vooral bij Alonso doet dat bij mij nog steeds een beetje pijn). Andersom, Het laatste jaar bij RBR voor Vettel en de eerste twee bij Ferrari waren niet succesvol. Hoewel hij nog drie GP's won een jaar terug, deed hij die jaren niet mee om de titels. Hamilton heeft toen laten zien makkelijker snel te zijn dan Rosberg.

En nu, als Ferrari zijn zaakjes echt voor elkaar heeft, moeten ze echt tegen elkaar op. Dat is nog best wel interessant om te zien. Vettel heeft veel gewonnen door goede tactiek van RBR en door een specifieke rijstijl te hanteren. Hamilton is gewoon (bijna) altijd sneller dan zijn teamgenoot geweest.

Als het goed is kunnen ze uitvechten wie de beste van hun generatie is. Leuke vooruitzichten. Als Vettel het team meekrijgt geef ik hem een goede kans.

Waarbij RIC nog op de achterhand zal zitten (in zijn woorden: My Time), vanaf mid seizoen hopelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
BlauweFles schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:21:
Ik heb geen toegang (meer) tot de betaalde artikelen van Autosport, maar deze titel greep me even aan 'why a dormant F1 Rivalry is about to explode': http://www.autosport.com/...valry-is-about-to-explode

Vettel en Hamilton hebben de laatste 9 jaar, 7 titels gewonnen, maar eigenlijk nooit tegen elkaar hoeven strijden. Ten tijde van Vettel zijn kampioenschappen reed Lewis bij Mclaren en die deden toen niet mee om de titels. Webber en Alonso hebben het geprobeerd, maar niet gewonnen (vooral bij Alonso doet dat bij mij nog steeds een beetje pijn). Andersom, Het laatste jaar bij RBR voor Vettel en de eerste twee bij Ferrari waren niet succesvol. Hoewel hij nog drie GP's won een jaar terug, deed hij die jaren niet mee om de titels. Hamilton heeft toen laten zien makkelijker snel te zijn dan Rosberg.

En nu, als Ferrari zijn zaakjes echt voor elkaar heeft, moeten ze echt tegen elkaar op. Dat is nog best wel interessant om te zien. Vettel heeft veel gewonnen door goede tactiek van RBR en door een specifieke rijstijl te hanteren. Hamilton is gewoon (bijna) altijd sneller dan zijn teamgenoot geweest.

Als het goed is kunnen ze uitvechten wie de beste van hun generatie is. Leuke vooruitzichten. Als Vettel het team meekrijgt geef ik hem een goede kans.

Waarbij RIC nog op de achterhand zal zitten (in zijn woorden: My Time), vanaf mid seizoen hopelijk.
Hier heb je een vergelijkbaar artikel.. Skysports - Lewis Hamilton-Sebastian Vettel: Why have they never gone head-to-head for the F1 world title before?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8jgzJdWsAAMDTG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Killjoy

Klingon lawn products

Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:32:

Laat wat mij betreft Wehrlein nog maar even meerijden en stuur dan liever opa Massa naar huis. Al moet ik ook erkennen dat er momenteel geen echte rampbakken rondrijden en dat Wehrlein alleen al om die reden op de wipstoel zit.
Massa zit daar als mentor van Stroll en zorgt voor Williams voor continuïteit. Verder kan hij nog aardig meekomen, dus ik vind het een prima keuze voor een jaar. Het was nou niet alsof er iemand anders beschikbaar was voor Williams die hetzelfde te bieden had.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Toevallig... ;)

Maar goed, het was maar 1 race.. Straks wint Lewis er gewoon 19 en hebben we het nergens meer over.

Van mij mogen de top drie teams alles op een rondje zetten de hele tijd, als ze maar pole, posities en overwinningen afwisselen. On-track overtakes zou geweldig zijn, maar de spanning in een kampioenschap maakt dat meer dan goed.

En ik hoop dan dat Vettel WDC pakt dit jaar. En RBR WCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
BlauweFles schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:33:
[...]

Toevallig... ;)

Maar goed, het was maar 1 race.. Straks wint Lewis er gewoon 19 en hebben we het nergens meer over.

Van mij mogen de top drie teams alles op een rondje zetten de hele tijd, als ze maar pole, posities en overwinningen afwisselen. On-track overtakes zou geweldig zijn, maar de spanning in een kampioenschap maakt dat meer dan goed.

En ik hoop dan dat Vettel WDC pakt dit jaar. En RBR WCC.
Ik gun het VET op de een of andere manier meer dan HAM haha. Maar als HAM wint van VET dan hebben ze volgens mij allebei 4 WDC's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Malt007 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:20:
[...]

Op zich allemaal waar maar wat is uiteindelijk de toegevoegde waarde van de zeer complexe, zware en extreem dure motoren van nu? Welke techniek hiervan is nou daadwerkelijk van toepassing op de gemiddelde a-klasse of clio in de komende jaren? Dat ferrari wellicht iets van deze techniek kan toepassen geloof ik wel maar het argument van het ontwikkelen van technieken voor straatauto's gaat niet echt op. Het electrische gedeelte wellicht wel maar combineer dat met een motor die een grote amusementswaarde heeft, een hoogtoerige 4 cilinder wat mij betreft.
Een recent voorbeeld is diamond like carbon, dit wordt sinds een aantal jaar toegepast in productie auto's van een aantal fabrikanten, als coating voor b.v. klepstoters. Een ander voorbeeld zijn de u-flex zuigerringen. Carbon-keramische remmen vinden zelfs hun weg naar de iets meer betaalbare sport auto's en niet alleen de exoten.

Ik denk dat een groot deel v/d ontwikkelingen op gebied van smeermiddelen en brandstoffen ook hun weg vinden naar de producten voor normale auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zeker!

Wat ik wel frappant vind (in ieder geval bij mijzelf) dat ik elk jaar wel weer schoonheid in de F1 auto's zie als ze gepresenteerd worden. Echter het jaar erop na de nieuwe te zien vind ik ineens de oude auto niet mooi meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:38:
[...]

zeker!

Wat ik wel frappant vind (in ieder geval bij mijzelf) dat ik elk jaar wel weer schoonheid in de F1 auto's zie als ze gepresenteerd worden. Echter het jaar erop na de nieuwe te zien vind ik ineens de oude auto niet mooi meer.
2009 was ook wel het jaar van de allerlelijkste f1 auto's ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:38:
[...]

zeker!

Ik heb het juist precies andersom, haha.

Ik vind de nieuwe auto's bij de presentatie zelden mooi, maar 1 a 2 seizoenen later bij het terugkijken van races denk ik vaak: wow, toch best een vette wagen!

Zo vind ik de Ferrari van dit jaar bijvoorbeeld niet bepaald mooi (wel bijzonder), terwijl ik de F2012 en de SF15-T inmiddels echt kan waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Grimmie187 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:43:
[...]

Ik heb het juist precies andersom, haha.

Ik vind de nieuwe auto's bij de presentatie zelden mooi, maar 1 a 2 seizoenen later bij het terugkijken van races denk ik vaak: wow, toch best een vette wagen!

Zo vind ik de Ferrari van dit jaar bijvoorbeeld niet bepaald mooi (wel bijzonder), terwijl ik de F2012 en de SF15-T inmiddels echt kan waarderen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QuyndsW6pE0toHEwj7gxtP2W/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.dealerknows.com/wp-content/uploads/2012/11/Talk-to-the-hand.jpg

Ziet er toch niet uit man, wat een lelijk hok :P

SF15-T moet ik je dan wel weer gelijk in geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:50:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er toch niet uit man, wat een lelijk hok :P

SF15-T moet ik je dan wel weer gelijk in geven.
Dat dacht ik ook bij de launch ja, maar op het circuit vind ik em er toch echt bruut uit zien. Lekker stoere lijnen en een 'gemene' neus! Vind ik er beter uit dan die rare piemelneuzen van nu :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Grimmie187 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:55:
[...]

Dat dacht ik ook bij de launch ja, maar op het circuit vind ik em er toch echt bruut uit zien. Lekker stoere lijnen en een 'gemene' neus! Vind ik er beter uit dan die rare piemelneuzen van nu :+
bij deze mag jij niets meer uitlaten over de looks van de wagens, je hebt jezelf gediskwalificeerd door deze uitspraken :)

Las net een artikel op gpupdate dat Mclaren zelf niet zo positief naar de race kijkt, toch hoop ik dat die mannen het goed doen, zou zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:59:
[...]

bij deze mag jij niets meer uitlaten over de looks van de wagens, je hebt jezelf gediskwalificeerd door deze uitspraken :)

Las net een artikel op gpupdate dat Mclaren zelf niet zo positief naar de race kijkt, toch hoop ik dat die mannen het goed doen, zou zonde zijn.
RBR zal ook niet met plezier naar China afreizen. Die twee rechte stukken zijn echt eindeloos lang.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

JackBol schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:00:
[...]

RBR zal ook niet met plezier naar China afreizen. Die twee rechte stukken zijn echt eindeloos lang.
topsnelheid waren toch wel ok tijdens de tests in Barcelona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:03:
[...]

topsnelheid waren toch wel ok tijdens de tests in Barcelona?
Je bedoelt die tests waarbij de topteams met halfgas over het rechte stuk gingen?

Als de berichten waar zijn dan mist de Renault motor nog iets van 50pk, dat moeten ze wel gaan merken op het rechte stuk. Is wellicht te compenseren met wat minder downforce, maar dat heeft natuurlijk ook zijn nadelen.

Feit is echter ook dat Melbourne niet echt een representatief circuit voor de overige circuits is, dus wie weet hoe de kaarten geschud worden dit weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

B-Real schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:09:
[...]
Feit is echter ook dat Melbourne niet echt een representatief circuit voor de overige circuits is, dus wie weet hoe de kaarten geschud worden dit weekend :)
kwali:
1. vettel
2. lewis
3. bottal

race
1. lewis
2. vettel
3. bottas

}:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
himlims_ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:11:
[...]

kwali:
1. vettel
2. lewis
3. bottal

race
1. lewis
2. vettel
3. bottas

}:O
Laat ik mijn stoute schoenen eens aantrekken..

Kwali:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Raikkonen

Race:
1. Vettel
2. Raikkonen
3. Hamilton

Totaal objectief bekeken natuurlijk.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:26
Kwali:
1. Vettel
2. Hamilton
3. Bottas

Race
1. Hamilton
2. Vettel
3. Ricciardo

Nog stoutere schoenen :+

[ Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 04-04-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

kwali:
1: Ham
2: Vet
3: Bot

Race: (regen)
1: Vet
2: Ham
3: Ver

Race: (droog):
3: Ros oeps, die is er niet RAI

[ Voor 13% gewijzigd door Mad-Matt op 04-04-2017 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:22:
kwali:

3: VES

3: Ros
Pitstop waarbij Rosberg Bottas vervangt en glansrijk alsnog 3e wordt? ;)

*edit* jammer, net te laat >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Grimmie187 op 04-04-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:22:
kwali:

3: Ves

3: Ros oeps, die is er niet RAI
Wie is VES? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Grimmie: heb al veranderd :P

En Ves=Ver, ben oud, ga moeilijk om met verandering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 21:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Ergens wel zonde hoor, dat-ie VER aangenomen heeft. Na Spanje stond die slogan van RBR zo mooi. giVES YOU WINgs :P

Voorspellingen, ik ga me er niet aan wagen, ik ben benieuwd. Vrees dat RBR niet om de prijzen mee gaat doen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:59:
[...]

https://nl.motorsport.com...n-motor-te-bouwen-889145/

McLaren is in ieder geval niet bezig om zelf motoren te bouwen(door hun automotive tak).
Verder is hier ook te lezen dat de relatie naar Honda 'open en constructief' is.
China komt nog te vroeg voor goede resultaten denk ik, maar later in het seizoen verwacht ik dat ze gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Kwali:
1. HAM
2. VET
3. BOT
4: RAI
5: RIC
6: VER

Race
1. VET
2. HAM
3. BOT
4: RIC
5: VER
9: RAI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jasphur schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:31:
Kwali:
1. HAM
2. VET
3. BOT

Race
1. VET
2. HAM
3. BOT
4: RIC
5: VER
9: RAI
Aangezien iedereen lekker aan het zeuren is, wie wordt er 6, 7 en 8? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:31:
[...]

Ja dat weet ik dus niet. Maar gewoon omdat het kan: ALO, MAS, PER. In willekeurige volgorde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Kwali:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Bottas
4. Raikkonen
5. Ricciardo

Race:

1. Vettel
2. Hamilton
3. Bottas
4. Raikkonen
5. Verstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jasphur schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:38:
[...]

Ja dat weet ik dus niet. Maar gewoon omdat het kan: ALO, MAS, PER. In willekeurige volgorde :+
uhuh, maaruh, Raikkonen wordt echt geen 9e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:31:
[...]

Saintz zit er hopelijk bij. Hulk en Massa dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:39:
[...]

uhuh, maaruh, Raikkonen wordt echt geen 9e :P
Ik verwacht een beetje regen bij de race en ik denk dat hij zijn wagen daardoor net niet lekker onder controle krijgt en niet de pace bijhoudt van de top.

Afbeeldingslocatie: https://thumb9.shutterstock.com/display_pic_with_logo/262828/262828,1242832730,6/stock-photo-gypsy-fortune-teller-uses-a-crystal-ball-to-foretell-the-future-30589327.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

haha, ja zo'n bol heb ik ook :P
Maaruh, das niet goed voor mijn F1-poule als hij 9e wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Over voorspellingen gesproken. :P
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/15ds7bc.jpg

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
Kwali:
1. Alonso
2. Vandoorne
3. Stroll
4. Palmer
5. Verstappen

Race:

1. Verstappen
2. Palmer
3. Stroll
4. Vandoorne
5. Alonso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

humidity is hoog in ieder geval :D
Beetje racen in een aquarium, maar man wat hoop ik op regen, niet alleen omdat Max dan goed is, maar de racen zijn ook spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:44:
[...]

Beetje racen in een aquarium, maar man wat hoop ik op regen, niet alleen omdat Max dan goed is, maar de racen zijn ook spannender.
Dan moeten we wel een weekje extra wachten om te kunnen zien hoe de verhoudingen nu echt liggen maar het zal idd zeker meer spektakel opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Mad-Matt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:44:
[...]

Ik vraag mij af of VER weer zo'n spektakel neer kan zetten.
1, want: nieuwe wagen
2, want: andere coureurs zullen nu wat meer terugvallen op hun kart ervaring (en eventueel meer risico nemen)
3, want: andere 'racen in de regen' regel. Safety Car.

maar wie weet! Spannender word het sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:42
Of het eenzelfde spektakel wordt als de vorige keer is idd twijfelachtig. Maar je kan racen in de regen, of je kan het niet. En Max heeft duidelijk bewezen dat hij het kan. Net als Hamilton en Vettel overigens.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Malfunctions schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:09:
Of het eenzelfde spektakel wordt als de vorige keer is idd twijfelachtig. Maar je kan racen in de regen, of je kan het niet. En Max heeft duidelijk bewezen dat hij het kan. Net als Hamilton en Vettel overigens.
Reken er maar op dat de andere coureurs die race van Max allemaal grondig bestudeert hebben. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Die eerste bocht in China (die maar door blijft lopen) zal in de regen erg lastig zijn(net als die lange doordraaier vlak voor het rechte stuk). In het middenstuk van het circuit heb je ook snelle doordraaiers (lijkt beetje op Maleisië).
Dit circuit leent zich ervoor om jezelf te onderscheiden zodra het regent.. :) Dus laat maar komen!

Ter illustratie
Afbeeldingslocatie: https://snaplap.s3-us-west-2.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/02/23175334/Shanghai-International-Circuit-aerial.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door kevlar01 op 04-04-2017 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Regen vind ik prima, maar dan zowel de kwalificatie als de race zodat de auto's in elk geval op een regenrace staan afgestemd. Anders krijgen we op voorhand al een lange optocht achter de safety car te zien, geen zin om mijn wekker daarvoor te zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 20:43
B-Real schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:34:
Regen vind ik prima, maar dan zowel de kwalificatie als de race zodat de auto's in elk geval op een regenrace staan afgestemd. Anders krijgen we op voorhand al een lange optocht achter de safety car te zien, geen zin om mijn wekker daarvoor te zetten :/
Of een race waarvan voorspelt is dat deze zeer nat gaat worden waardoor sommige het halve regen afstelling wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

B-Real schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:34:
Ik hoop vooral dat ze dat water wat van het dak aflekte precies op het rechte stuk gefixed hebben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
YakuzA schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:39:
[...]

Ik hoop vooral dat ze dat water wat van het dak aflekte precies op het rechte stuk gefixed hebben.
Dat zal toch wel …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Catmandos schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:37:
[...]

Of een race waarvan voorspelt is dat deze zeer nat gaat worden waardoor sommige het halve regen afstelling wordt.
Nee dat juist niet. Ook dan zijn de auto's niet geschikt genoeg om in de regen te rijden, klagen de coureurs over aquaplanning, gebrek aan grip etc etc.

Gewoon een full wet opstelling in de kwalificatie én de race, dan is de kans het grootste dat ze enigszins normaal racen. Echt, ik vind races in de regen briljant maar dan wel zoals ze "vroeger" waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:31:
Kwali:
1. HAM
2. VET
3. BOT
Dat denk ik ook, maar dan VER op 5 en RIC op 6

Race:
1. VET
2. HAM
3. RAI
4. BOT
5. VER
6. RIC

Tenzij het regent, dan wordt het:

1. VET
2. HAM
3. VER
4. RAI
5. RIC
6. BOT

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Leuk in-depth artikel op Ars Technica over de IT achter een F1 team.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Wordt een safetycar feestje? Of zijn er dit jaar nieuwe regels met een staande start bij regen en minder laps achter de safetycar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik hoop dat Max niet veel meekrijgt van zijn pa en opa, nu weer. Of stookt de media de boel op ?
Het zou jammer zijn als de prestaties van Max daar onder lijden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:35
Erapaz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:07:
[...]

Wordt een safetycar feestje? Of zijn er dit jaar nieuwe regels met een staande start bij regen en minder laps achter de safetycar?
Als het heeft geregend/regent en de baan te nat is zal er achter de safety car worden gestart, IIRC tellen deze ronden al van het totale aantal ronden af (en de formation lap komt te vervallen). Op het moment dat de baan inderdaad droger wordt zal er vervolgens een staande start plaatsvinden. Echter, als de baan te nat blijft (of natter wordt) kan er alsnog een rode vlag komen. Na de rode vlag zal altijd weer de safety car worden ingezet en als er vervolgens wel gestart kan worden is dat een start van achter de safety car. De staande start komt na een rode vlag dus te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Wat mij betreft mogen ze parc fermee (deels) opengooien als het regent. In de regen racen (of achter de safety car rijden) is redelijk zinloos als de auto's niet op een regen setup staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:16:
Wat mij betreft mogen ze parc fermee (deels) opengooien als het regent. In de regen racen (of achter de safety car rijden) is redelijk zinloos als de auto's niet op een regen setup staan
Dat is toch altijd de gok die je als team neemt? Ga je vol voor een regen-, vol voor een droog- of een compromis-setup? Ik vind dat juist het leuke aan zo'n race: niemand weet precies wat er gebeurt, maar het team dat het best heeft gegokt (of de beste weerdata heeft) kan progressie boeken. Bovendien hebben ze een bak meer downforce, dus wellicht kunnen ze ook in extremer weer rijden?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Grrrrrene schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:46:
[...]

Dat is toch altijd de gok die je als team neemt? Ga je vol voor een regen-, vol voor een droog- of een compromis-setup? Ik vind dat juist het leuke aan zo'n race: niemand weet precies wat er gebeurt, maar het team dat het best heeft gegokt (of de beste weerdata heeft) kan progressie boeken. Bovendien hebben ze een bak meer downforce, dus wellicht kunnen ze ook in extremer weer rijden?
Dat was inderdaad leuk. Nu weet men dat er toch niet geraced wordt als het echt nat is. Pas als de inters eronder kunnen gaan ze racen.

Als ze voor de race nog de setup mogen aanpassen kan er onder extremere omstandigheden nog geraced worden. De variatie hou je nog steeds, je kunt immers nog steeds gokken dat het halverwege droger wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik moet de bron nu even schuldig blijven maar ik kan me van Martin Brundle zijn commentaar vorig jaar herinneren dat een echte regen setup zoals vroeger niet meer bestaat. Zijn verklaring was:
-Alle wagens zijn tegenwoordig even zwaar tijdens de race waardoor de impact van een regensetup minimaal is.
-Verschil in topsnelheid is minder belangrijk vanwege DRS.
-Huidige F1 wagens zijn voor grip in de regen grotendeels afhankelijk van de banden, minder van aero.

In de praktijk gebeurt het dus vrijwel nooit meer dat een middelmatige wagen met een regensetup opeens vooraan rijdt of vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Grimmie187 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:09:
Ik moet de bron nu even schuldig blijven maar ik kan me van Martin Brundle zijn commentaar vorig jaar herinneren dat een echte regen setup zoals vroeger niet meer bestaat. Zijn verklaring was:
-Alle wagens zijn tegenwoordig even zwaar tijdens de race waardoor de impact van een regensetup minimaal is.
-Verschil in topsnelheid is minder belangrijk vanwege DRS.
-Huidige F1 wagens zijn voor grip in de regen grotendeels afhankelijk van de banden, minder van aero.

In de praktijk gebeurt het dus vrijwel nooit meer dat een middelmatige wagen met een regensetup opeens vooraan rijdt of vice versa.
Verder doen ze tegenwoordig ook geen aanpassingen meer aan de ride height van de auto zelf. Dit wordt gedaan door regen banden met een grotere radius.
Voor regen zijn er dus minder afstellingen aan de auto om te wijzigen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 21:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Hackus schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:08:
Ik hoop dat Max niet veel meekrijgt van zijn pa en opa, nu weer. Of stookt de media de boel op ?
Het zou jammer zijn als de prestaties van Max daar onder lijden
Vind het wat dat betreft ook verbazend dat Jos daar niet bij na lijkt te denken, en ook Frans zou tactischer te werk kunnen gaan. Overal aangeven niets tegen Max te hebben, maar ondertussen wel in de media vol uithalen naar Max' grote voorbeeld (wat Jos toch is) vind ik niet bijzonder handig, direct of indirect zet je dan toch je kleinzoon tegen je op, lijkt me.

Voordat dit nu weer een lang verhaal over Jos/Frans gaat worden, laat ik het 'typisch' noemen dat Jos regelmatig bij dit soort dingen betrokken raakt. Zo'n man moet zich toch kunnen bedenken "Laat ik maar weggaan, anders heb IK het straks weer gedaan"?

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Destruction schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:43:
[...]

Vind het wat dat betreft ook verbazend dat Jos daar niet bij na lijkt te denken, en ook Frans zou tactischer te werk kunnen gaan. Overal aangeven niets tegen Max te hebben, maar ondertussen wel in de media vol uithalen naar Max' grote voorbeeld (wat Jos toch is) vind ik niet bijzonder handig, direct of indirect zet je dan toch je kleinzoon tegen je op, lijkt me.

Voordat dit nu weer een lang verhaal over Jos/Frans gaat worden, laat ik het 'typisch' noemen dat Jos regelmatig bij dit soort dingen betrokken raakt. Zo'n man moet zich toch kunnen bedenken "Laat ik maar weggaan, anders heb IK het straks weer gedaan"?
Ik vind het idd vooral lullig voor Max, het is al nogal wat om op die leeftijd zon ontwikkeling mee te maken. Laat staan dit meemaken zonder familie om op terug te vallen en een vader + opa die dit soort gedrag vertonen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
RobertMe schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:12:
[...]

Als het heeft geregend/regent en de baan te nat is zal er achter de safety car worden gestart, IIRC tellen deze ronden al van het totale aantal ronden af (en de formation lap komt te vervallen). Op het moment dat de baan inderdaad droger wordt zal er vervolgens een staande start plaatsvinden. Echter, als de baan te nat blijft (of natter wordt) kan er alsnog een rode vlag komen. Na de rode vlag zal altijd weer de safety car worden ingezet en als er vervolgens wel gestart kan worden is dat een start van achter de safety car. De staande start komt na een rode vlag dus te vervallen.
Van mij mogen ze dan binnen blijven. Of gewoon wel racen, het is geen pupillen klasse waarbij je kinderen moet beschermen tegen omstandigheden die ze nog niet kennen.

Maar rondjes pro forma achter elkaar aan toeren, dat is dus echt het slechtste wat ze kunnen beslissen. Dat slaat helemaal nergens op.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Ankona schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:43:
[...]

Van mij mogen ze dan binnen blijven. Of gewoon wel racen, het is geen pupillen klasse waarbij je kinderen moet beschermen tegen omstandigheden die ze nog niet kennen.

Maar rondjes pro forma achter elkaar aan toeren, dat is dus echt het slechtste wat ze kunnen beslissen. Dat slaat helemaal nergens op.
Volgens mij is het idee dat door het rondjes toeren, de baan droger wordt en de rijders aan de omstandigheden wennen. Of dat de voorzichtigheid waard is kan ik niet inschatten, maar het klinkt logisch.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Dankjewel. Ik dacht even dat het dat gerecyclede item over de telemetrie was maar dit was werkelijk een mooi tweakers inzichtje.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
For example, each Formula 1 team is only allowed to use 25 teraflops (trillions of floating point operations per second) of double precision (64-bit) computing power for simulating car aerodynamics. 25 teraflops isn't a lot of processing power, in the grand scheme of supercomputers: it's about comparable to 25 of the original Nvidia Titan graphics cards (the new Pascal-based cards are no good at double-precision maths).

Oddly, the F1 regulations also stipulate that only CPUs can be used, not GPUs, and that teams must explicitly prove whether they're using AVX instructions or not. Without AVX, the FIA rates a single Sandy Bridge or Ivy Bridge CPU core at 4 flops; with AVX, each core is rated at 8 flops. Every team has to submit the exact specifications of their compute cluster to the FIA at the start of the season, and then a logfile after every eight weeks of ongoing testing.
Ik snap dat auto's 100den restricties hebben.. Maar de computers ook al.. Why? F1 heeft toch altijd het doel gehad om innovatief te zijn. Waarom mag er dan niet met meer dan 25 teraflops gerekent worden? Ik kan me indenken dat je ook qua IT innovatief wilt zijn, maar dan zou je toch eerder een restrictie op wattages of iets dergelijks neerleggen...niet op rekenkracht.

Iemand hier een uitleg voor?

Sorry als het in het artikel staat waarom dit is. Ik heb niet het hele artikel gelezen :+

[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 05-04-2017 08:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
LoeWn schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:48:
[...]

[...]

Ik snap dat auto's 100den restricties hebben.. Maar de computers ook al.. Why? F1 heeft toch altijd het doel gehad om innovatief te zijn. Waarom mag er dan niet met meer dan 25 teraflops gerekent worden? Ik kan me indenken dat je ook qua IT innovatief wilt zijn, maar dan zou je toch eerder een restrictie op wattages of iets dergelijks neerleggen...niet op rekenkracht.

Iemand hier een uitleg voor?

Sorry als het in het artikel staat waarom dit is. Ik heb niet het hele artikel gelezen :+
Zonder het artikel gelezen te hebben: volgens mij is de achtergrond van deze regel kostenbesparing. De FIA wil voorkomen dat de top teams miljoenen gaan investeren in super computers, terwijl de kleinere teams die kosten niet kunnen betalen....

Gevolg zou een kosten-wapen-wedloop zijn mbt rekenkracht. Rijkere teams kunnen dan meer laten berekenen en armere teams moeten of investeringen maken die ze niet kunnen betalen, of raken nog verder achterop qua performance.

Hetzelfde voor de windtunnels. Vroeger draaiden die op een gegeven moment 24/7 bij sommige teams. Uit kostenbesparingsoogpunt is het gebruik van de windtunnel nu gelimiteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
Ah vrij logisch natuurlijk. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
En dan snap ik nog steeds niet hoe dat soort regels kunnen werken.

Mogen teams dan geen kennis gebruiken die van buiten het team komt? Het moet een klein kunstjes zijn voor de rijkere teams om een R&D afdeling op te zetten die niet met het ontwikkelen van de auto bezig is maar wel toevallig met hele interessante data komt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
Requiem19 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:56:
[...]

Zonder het artikel gelezen te hebben: volgens mij is de achtergrond van deze regel kostenbesparing. De FIA wil voorkomen dat de top teams miljoenen gaan investeren in super computers, terwijl de kleinere teams die kosten niet kunnen betalen....

Gevolg zou een kosten-wapen-wedloop zijn mbt rekenkracht. Rijkere teams kunnen dan meer laten berekenen en armere teams moeten of investeringen maken die ze niet kunnen betalen, of raken nog verder achterop qua performance.

Hetzelfde voor de windtunnels. Vroeger draaiden die op een gegeven moment 24/7 bij sommige teams. Uit kostenbesparingsoogpunt is het gebruik van de windtunnel nu gelimiteerd.
De oplossing: bouw als FIA een supercomputer en laat de team evenredig daar gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Razorbite schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:23:
[...]

De oplossing: bouw als FIA een supercomputer en laat de team evenredig daar gebruik van maken.
Ook dat is niet de oplossing, Zet een computer expert erop welke een beetje kan hacken en alle gegevens van een team die de super computer gebruikt hebben liggen op straat, spygate 2.0

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
Martin0 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:37:
Ook dat is niet de oplossing, Zet een computer expert erop welke een beetje kan hacken en alle gegevens van een team die de super computer gebruikt hebben liggen op straat, spygate 2.0
Zo kan je natuurlijk alles tegenhouden. Als iemand bij het team weg gaat en alle data meeneemt is het ook niet meer geheim.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
Voor iedereen die het gemist heeft:

Het GP topic voor China is weer open.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8od6JlXYAAAC_N.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

TheBrut3 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:50:
[...]

Zo kan je natuurlijk alles tegenhouden. Als iemand bij het team weg gaat en alle data meeneemt is het ook niet meer geheim.
Daar hebben ze de 'gardening leave' voor in het leven geroepen.
Bijv. Paddy Lowe mocht niet direct bij Williams aan de slag(zat bij Mercedes vorig jaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:29
Ankona schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:07:
En dan snap ik nog steeds niet hoe dat soort regels kunnen werken.

Mogen teams dan geen kennis gebruiken die van buiten het team komt? Het moet een klein kunstjes zijn voor de rijkere teams om een R&D afdeling op te zetten die niet met het ontwikkelen van de auto bezig is maar wel toevallig met hele interessante data komt.
Ik geloof ook niet dat de regels het veld volledig gelijk trekken, maar ik denk wel dat de regels ervoor zorgen dat de teams wel iets dichter bij elkaar liggen. De grote teams kunnen niet direct meer investeren in rekenkracht, maar moeten op zoek naar andere manieren om een voorsprong te krijgen. Dat kan door een R&D team dat met interessante data komt, of, zoals het artikel al laat zien, door indirect in meer rekenkracht te investeren:
"Each compute node has a dedicated connection to storage so that we don't waste flops on reading and writing data," says Mark Everest, one of the team's infrastructure managers. "There was a big improvement in performance when we changed from our old cluster to the new one, without necessarily changing the software," and with the same 25-teraflops processing cap, Everest adds.
De grote teams kunnen het zich veroorloven om onderzoek te doen hoe ze de rekenkracht zo optimaal mogelijk kunnen besteden. De kleine teams blijven altijd achterlopen, maar ik denk dus dat het minder erg is dan wanneer er direct in rekenkracht geinvesteerd had kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Razorbite schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:23:
[...]

Probleem: teams die tegelijk gebruik willen maken van de computer. Welk team benadeel je dan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Iemand nog behoefte aan een baan als video-editor bij de F1.com? Moet je alleen naar de UK verhuizen..
https://www.linkedin.com/...382365356&spSrc=undefined

Geeft wel aan dat de FOM een nieuwe richting in gaat.. _/-\o_

@Jasphur Tom Bowker, je weet wel die van de 8-bit 2016 season review, werkt nog steeds voor de FOM..

@Jasphur I know you know :+ maar iedere gelegenheid is welkom om nog eens die 8-bit video te posten :+

[ Voor 40% gewijzigd door nachtnet op 05-04-2017 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:10:
Iemand nog behoefte aan een baan als video-editor bij de F1.com? Moet je alleen naar de UK verhuizen..
https://www.linkedin.com/...382365356&spSrc=undefined

Geeft wel aan dat de FOM een nieuwe richting in gaat.. _/-\o_
Nee, de vorige editor was ook de regisseur van de GP van Australië en die is ontslagen wegens slechte regie :+

@nachtnet i know. Was ook een :+ opmerking ej :P

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 05-04-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
Martinspire schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:40:
[...]
Probleem: teams die tegelijk gebruik willen maken van de computer. Welk team benadeel je dan?
Oplossing: je geeft teams everredig toegang tot de rekenkracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Williams is inmiddels bezig een goede vervanger voor Felipe Massa te maken. Dan kan hij in 2035 echt met pensioen. :+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8pUVRpW0AQZu6N.jpg

Ik geef toe, een beetje boulevard, een beetje met een :+. maar toch gefeliciteerd. De grid is vruchtbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
nachtnet schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:15:
Williams is inmiddels bezig een goede vervanger voor Felipe Massa te maken. Dan kan hij in 2035 echt met pensioen. :+
[afbeelding]

Ik geef toe, een beetje boulevard, een beetje met een :+. maar toch gefeliciteerd. De grid is vruchtbaar..
Misschien dat ze daarom ook paddy low aangehaald hebben? Eventueel interim-teammanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Cranzai schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:31:
[...]

Misschien dat ze daarom ook paddy low aangehaald hebben? Eventueel interim-teammanager?
offtopic:
Dat klopt qua tijd niet helemaal. Dan zou Lowe pas in januari in beeld gekomen zijn. Stevige geruchten over Lowe gingen al vrij snel na het retirement van ROS. Tenminste ik neem aan dat ook Engelse baby's 9 maanden nodig hebben... :+ (Uiteraard kan Claire er al langer mee bezig zijn geweest, dan zou je gelijk hebben..)

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 05-04-2017 14:38 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1