Feedback op moderatie kan via DM naar de mod, of in Sport Feedback
[ Voor 79% gewijzigd door Migrator op 29-03-2017 11:28 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 79% gewijzigd door Migrator op 29-03-2017 11:28 ]
[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 28-03-2017 22:07 ]
De keuze om voor meer downforce te gaan zorgt nog eens voor meer vuile lucht achter de auto en dus minder downforce bij de volgende auto.UltraSub schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:06:
Zou er aero zijn te verzinnen die het wel goed doet in vuile lucht? Puur hypothetisch. Dat het geen zin heeft begrijp ik ook wel. Vraag me gewoon af of er een aero setup mogelijk is die het met de huidige omstandigheden wel mogelijk zou maken te volgen op een halve seconde. Wat er gebeurt mocht je dan tijdens of na een pass in schone lucht terecht komen even daargelaten. En dat je er niet bij kunt komen ook natuurlijk.
Lijkt me eigenlijk gewoon niet kunnen. Vuile lucht is juist dat, vuil. Onvoorspelbaar dus en per auto verschillend.
/edit
Zou RBR dan niet sowieso al een streepje voor hebben met betrekking tot rijden in vuile lucht omdat het zo'n cleane wagen zonder fratsen is?
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
In principe niet.. De hele werking van een F1 wagen door middels groundeffect en vleugels downforce te generen zorgt ervoor dat er vuile lucht achter de wagen zit. Bredere auto met meer downforce genereert meer vuile lucht neem ik aan.UltraSub schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:06:
Zou er aero zijn te verzinnen die het wel goed doet in vuile lucht? Puur hypothetisch. Dat het geen zin heeft begrijp ik ook wel. Vraag me gewoon af of er een aero setup mogelijk is die het met de huidige omstandigheden wel mogelijk zou maken te volgen op een halve seconde. Wat er gebeurt mocht je dan tijdens of na een pass in schone lucht terecht komen even daargelaten. En dat je er niet bij kunt komen ook natuurlijk.
Lijkt me eigenlijk gewoon niet kunnen. Vuile lucht is juist dat, vuil. Onvoorspelbaar dus en per auto verschillend.
Alleen zie ik de bochtensnelheid op tv er niet vanaf, en duurt de race ook nog eens korter.Requiem19 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:35:
[...]
Daarnaast heeft Todt vandaag gezegd dat het 'the price to pay is dat we nu minder inhaalacties zien, maar wel kunnen genieten van snelle auto's'. We moeten het maar accepteren omdat de auto's nu iets toffer zijn om te zien door de bochten?
Noooo. Niet een F1 zonder open wheels.TheBrut3 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:52:
Ziet er vrij fragiel uit, zo'n oplossing. Ik denk trouwens dat het afdekken van de (achter)wielen ook voor betere luchtstromen kan zorgen, dan is een gesplitste achtervleugel makkelijker (sterker) te maken.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Die nuchtere kijk van Max op alles. Alsof die al 5 jaar F1 rijdt. Geweldig!kevlar01 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:52:
[video]
Deze nog niet gezien hier..
Leuk interview met Brundle en Max voor het begin van de afgelopen GP.
Ik vind het wel tof om te zien eigenlijk.kevlar01 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:27:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Indycars hebben dus ook een soort vleugels boven en achter hun achterwielen. Ziet er niet uit als je het mij vraagt, maar misschien werkt het wel.
De haaienvin ziet er natuurlijk ook niet uit, maar als iets werkt dan gebruiken ze het gewoon
Het bodywork achter de wielen is om te voorkomen dat de wielen elkaar raken en dat zo een auto wordt gelanceerd. Het lijkt mij niet zo'n pretje als dat je gebeurd met 320(+?) kmh op een oval.kevlar01 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:27:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Indycars hebben dus ook een soort vleugels boven en achter hun achterwielen. Ziet er niet uit als je het mij vraagt, maar misschien werkt het wel.
De haaienvin ziet er natuurlijk ook niet uit, maar als iets werkt dan gebruiken ze het gewoon
Wat denk je dat daarmee bereikt wordt dan? Je hebt het hier over de koningsklasse van de gemotoriseerde sporten! Ik denk juist dat je teams meer vrijheid moet geven. We hebben nu de meest gereguleerde variant van de klasse ooit met vaste motorinhoud, cylinderaantal, bandenmerk, heel specifiek gereguleerde vormen van de auto's etc. Teams kunnen op bepaalde circuits geen gokje meer wagen door het motorvermogen op te schroeven, er zijn geen races meer waarbij de helft van het veld uitvalt en er dus ineens hele andere auto's in de punten eindigen.Lensent schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:47:
Zoals ik al eerder aangaf moet er gewoon een beperking komen aan de hoeveelheid sleufjes, turning vanes en andere grappen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dat gaat nu niet meer op door de regel dat iedere achterspoiler aan dezelfde afmetingen moeten voldoen. Ik zeg invoeren en snel een beetjeLasmibalsingh schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:18:
Er is in het verleden vaker het idee opgeworpen om net als bij (Indycar/CART) in de jaren 90' en begin 00' het Hanford Device te gebruiken om turbulente lucht te beperken tot ongeveer 0,5 meter achter de auto:
Het systeem heeft het nooit weten te halen aan de onderhandelingstafel omdat de teams zoveel mogelijk ruimte voor eigen ontwerp wilde behouden.
[ Voor 15% gewijzigd door Bestla op 29-03-2017 11:21 ]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Je kunt de ontwerpers vrijer laten en tegelijkertijd de aero beperken. Ik heb het al eerder geroepen; je zou het aantal vlakken per vleugel kunnen beperkten:ybastiaans schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:07:
[...]
Wat denk je dat daarmee bereikt wordt dan? Je hebt het hier over de koningsklasse van de gemotoriseerde sporten! Ik denk juist dat je teams meer vrijheid moet geven. We hebben nu de meest gereguleerde variant van de klasse ooit met vaste motorinhoud, cylinderaantal, bandenmerk, heel specifiek gereguleerde vormen van de auto's etc. Teams kunnen op bepaalde circuits geen gokje meer wagen door het motorvermogen op te schroeven, er zijn geen races meer waarbij de helft van het veld uitvalt en er dus ineens hele andere auto's in de punten eindigen.
Daarnaast mogen de teams veel minder testen 'vanwege de kosten', en het resultaat van dit alles (afgelopen seizoenen): Één team heeft de boel het best voor elkaar en is dominanter dan ooit, en de rest komt er niet in de buurt.
Ik heb nooit begrepen waarom dat men in de F1 denkt kosten voor de teams omlaag te kunnen brengen door gebrek aan testen etc. Ferrari gaat echt zijn budget niet verlagen omdat er minder getest mag worden, Ferrari gaat de beschikbare centen ergens anders aan uitgeven. Die centen zijn er, en dus gaan ze op! Ik denk dat er eerder iets te halen is met het beter verdelen van de televisiegelden. De betere teams zijn meer in beeld dus vangen al meer sponsorgeld, verdeel dan de opbrengst van de 'algemene sponsors' over iedereen, tenslotte kan Ferrari alleen winnen als ook Haas en Toro Rosso achteraan mee rijden.
Volgens mij is dit in zekere zin al wat betreft de X cm2MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:21:
[...]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Je kunt de ontwerpers vrijer laten en tegelijkertijd de aero beperken. Ik heb het al eerder geroepen; je zou het aantal vlakken per vleugel kunnen beperkten:
- Voorvleugel maximal twee verticale en vier horizontale vlakken per kant, totaal X cm2.
- Achtervleugel: maximaal twee verticale en drie horizontale vlakken, totaal X cm2
etc.
Wat ze er dan mee doen kun je dan redelijk vrij laten.
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-03-2017 11:25 ]
Verloren jaar voor Red Bull want Ferrari en Mercedes zitten ook niet stil. Blijven het hele jaar het derde team in de rangorde.Woudloper schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:25:
Motor ontwikkelingen bij Renault
De ontwikkeling van de motoren bij Renault blijft een zorgpunt naar mijn idee. De geplande upgrade wordt wederom uitgesteld. Hieruit blijkt toch dat ze altijd achterlopen ten opzichte van Ferrari. Waar Mercedes 70Pk heeft gevonden in de winter komt Renault nog 50Pk te kort (volgens de berichten). Ze blijven dus altijd met 1-0 achterstaan. Deze achterstand is gedurende het hele seizoen niet meer in te halen omdat de concurrenten ook door ontwikkelen.
Vuile lucht
Wellicht veroorzaakt door een (ontwerp)fout in de nieuwe reglementen van de auto'. We zullen zien hoe het bij de volgende races is. Als het wederom blijkt dat binnen de 2 secondes praktisch onmogelijk is om bij je voorganger te komen moeten er toch maatregelen genomen worden. De vraag echter is hoe kan je dit gezien het huidige ontwerp van de auto nog herstellen.
Dan toch maar die achterspoiler aanpakken zodat de vuile lucht beperkt wordt.Woudloper schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:25:
De ontwikkeling van de motoren bij Renault blijft een zorgpunt naar mijn idee. De geplande upgrade wordt wederom uitgesteld. Hieruit blijkt toch dat ze altijd achterlopen ten opzichte van Ferrari. Waar Mercedes 70Pk heeft gevonden in de winter komt Renault nog 50Pk te kort (volgens de berichten). Ze blijven dus altijd met 1-0 achterstaan. Deze achterstand is gedurende het hele seizoen niet meer in te halen omdat de concurrenten ook door ontwikkelen.
Vuile lucht
Wellicht veroorzaakt door een (ontwerp)fout in de nieuwe reglementen van de auto'. We zullen zien hoe het bij de volgende races is. Als het wederom blijkt dat binnen de 2 secondes praktisch onmogelijk is om bij je voorganger te komen moeten er toch maatregelen genomen worden. De vraag echter is hoe kan je dit gezien het huidige ontwerp van de auto nog herstellen.
Mag ik vragen waarom jij dat dan direct als een verloren jaar ziet? Ik wil wel weten waarom jij dit vind, en op basis van wat?alwaysleft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:26:
[...]
Verloren jaar voor Red Bull want Ferrari en Mercedes zitten ook niet stil. Blijven het hele jaar het derde team in de rangorde.
Mercedes en Ferrari komen in Spanje ook met motorupdates. Dus dan blijft de achterstand nagenoeg hetzelfde. Maar we gaan het meemaken, hoop dat het anders isLopendeVogel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:40:
[...]
Mag ik vragen waarom jij dat dan direct als een verloren jaar ziet? Ik wil wel weten waarom jij dit vind, en op basis van wat?
Nee, mijn vraag is waarom jij het als een verloren jaar ziet. 3e worden is geen verloren jaar namelijk, en in de F1 al helemaal niet.alwaysleft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:42:
[...]
Mercedes en Ferrari komen in Spanje ook met motorupdates. Dus dan blijft de achterstand nagenoeg hetzelfde. Maar we gaan het meemaken, hoop dat het anders is
Red Bull investeert >400 miljoen per jaar om te winnen, niet om 3e te worden. Voor het gros van de teams zou derde als winst gezien worden, voor Red Bull is het verlies.LopendeVogel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:43:
[...]
Nee, mijn vraag is waarom jij het als een verloren jaar ziet. 3e worden is geen verloren jaar namelijk, en in de F1 al helemaal niet.
Vandaar de vraag: waarom zie jij het als een verloren jaar? (ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar!).
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 29-03-2017 11:49 ]
Je hebt gelijk hoor. Maar als FER en Merc met |---| zo'n upgrade komen en RBR ineens met |-----| zo'n upgrade is de achterstand misschien al minder. Ge wit ut nie!alwaysleft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:42:
[...]
Mercedes en Ferrari komen in Spanje ook met motorupdates. Dus dan blijft de achterstand nagenoeg hetzelfde. Maar we gaan het meemaken, hoop dat het anders is
Meestal gaat het in de Formule 1 zo met de ontwikkeling van motoren (kon geen F1 specifieke grafiek vinden, dus enkele andere voorbeelden gezocht ter illustratie):alwaysleft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:42:
Erger nog; dit houdt dus in dat er een tweede 'baggerblok' ingezet moet gaan worden, gezien er na race 5 toch gewisseld zal moeten gaan wordenWoudloper schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:25:
Vuile lucht
Als je als Helmut Marko meerdere malen in interviews te kennen geeft dat 2017 je WK jaar gaat worden en het nu echt moet gaan gebeuren is dat teleurstellend.LopendeVogel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:43:
[...]
Nee, mijn vraag is waarom jij het als een verloren jaar ziet. 3e worden is geen verloren jaar namelijk, en in de F1 al helemaal niet.
Vandaar de vraag: waarom zie jij het als een verloren jaar? (ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar!).
Het is jammer dat elke keer als de teams dichter bij elkaar komen, er een grote regelwijziging komt waardoor de verschillen weer groter worden. Er zijn toch altijd wel mensen die klagen.Woudloper schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:55:
[...]
Meestal gaat het in de Formule 1 zo met de ontwikkeling van motoren (kon geen F1 specifieke grafiek vinden, dus enkele andere voorbeelden gezocht ter illustratie):
[afbeelding]
Leeswijzer: Donderblauwe lijn: ontwikkeling Mercedes/Ferrari, lichtblauwe lijn: RBR. Ze ontwikkelen wel,
maar achterstand maken ze niet goed
Ik hoop echter een ontwikkeling als volgt te mogen zien dit seizoen van RBR:
[afbeelding]
Leeswijzer: Donkerblauwe lijn: ontwikkeling Mercedes/Ferrari; groene link: ontwikkeling RBR
I beg to differalwaysleft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:58:
[...]
met de het beste rijderspaar die er is op de grid.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
https://wren.co/join/Devian
Als het niet genoeg is om ze bij te halen of voorbij te streven zullen ze het sowieso zien als een verloren jaar.Devian schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:04:
Vorig jaar Melbourne:
Achterstand Red Bull op Ferrari 1sec en op Mercedes 1,7sec
Dit jaar in Melbourne:
Achterstand Red Bull op Ferrari 1sec en op Mercedes 1,3sec
Volgens mij staan ze er dus beter voor dan vorig jaar....ik zie dus niet nu al een verloren jaar.
Wat zie jij dan als het beste rijderspaar?
Wil je vechten voor het WK zoals Marko zou willen dan moet je er vanaf Australië al staan, en niet vanaf Canada.MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:05:
[...]
Als het niet genoeg is om ze bij te halen of voorbij te streven zullen ze het sowieso zien als een verloren jaar.
Inderdaad, dat probeerde ik te illustreren met de vorige post (inclusief grafieken). Je hebt nu een achterstand en die is nooit meer in te halen omdat de andere teams ook niet stil zitten.alwaysleft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:13:
Wil je vechten voor het WK zoals Marko zou willen dan moet je er vanaf Australië al staan, en niet vanaf Canada.
Klopt. Goede conclusie.Woudloper schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:20:
[...]
Inderdaad, dat probeerde ik te illustreren met de vorige post (inclusief grafieken). Je hebt nu een achterstand en die is nooit meer in te halen omdat de andere teams ook niet stil zitten.
De ambities die RBR had tijdens de winterstop moeten bijgesteld worden. Immers is het kampioenschap momenteel geen haalbare optie. De auto moet bij de komende race met een zeer grote upgrade (verwachting: 0,0%) of Renault komt sneller met upgrade motor (verwachting: 0,0%) om nog serieus mee te doen met Mercedes en Ferrari. RBR zal in niemandsland blijven rijden en kan hooguit 3e worden tijdens dit seizoen.
Ze krijgen wel exact dezelfde versie Renault motor als het Renault fabrieksteam. Red Bull Audi in de toekomst zou wel mooi zijnSander schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:24:
Hoe realistisch is het van RBR om te denken dat ze met een klantenmotor de WK kunnen winnen? Is dit niet exact de reden waarom Honda en McLaren samen de weg zijn ingeslagen waar ze nu opzitten (helaas zonder succes tot nu toe)?
En dan hoor je geruchten dat RBR klaagt over een oliekoeler die bij de upgrade zou komen die niet in het aero ontwerp past etc...
Ik word een beetje moe van het gespeculeer en dat brengen als feiten. Hoezo blijft de achterstand nagenoeg hetzelfde? Dat is echt he-le-maal nergens op gebaseerd. Het is moeilijker om een voorsprong te behouden dan een voorsprong in te lopen en RBR heeft vorig jaar van de drie topteams de grootste vooruitgang geboekt tijdens een lopend seizoen, al is dat van Mercedes moeilijk te kwantificeren aangezien ze zo'n grote voorsprong hadden en wat issues met de motor van HAM, dat ze waarschijnlijk niet hun volledige snelheid hebben laten zien.alwaysleft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:42:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 29-03-2017 12:27 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Beetje raar dat het het max aantal horizontale panelen in de achtervleugel van 2 naar 3 wil verhogen?MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:21:
[...]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Je kunt de ontwerpers vrijer laten en tegelijkertijd de aero beperken. Ik heb het al eerder geroepen; je zou het aantal vlakken per vleugel kunnen beperkten:
- Voorvleugel maximal twee verticale en vier horizontale vlakken per kant, totaal X cm2.
- Achtervleugel: maximaal twee verticale en drie horizontale vlakken, totaal X cm2
etc.
Wat ze er dan mee doen kun je dan redelijk vrij laten.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mja die speculaties die @Woudloper geeft zijn wel erg stevige speculaties, helaas. Maar gelukkig is dit een sport waar vanalles kan gebeuren. Wie weet vliegt BOT er de volgende twee races wel uit. Of ploft de PU van FER omdat ze het rechte stuk van Shanghai niet zo lang vol gas aankunnen. Zo veel variabelen.Grrrrrene schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:26:
[...]
Ik word een beetje moe van het gespeculeer en dat brengen als feiten. Hoezo blijft de achterstand nagenoeg hetzelfde? Dat is echt he-le-maal nergens op gebaseerd. Het is moeilijker om een voorsprong te behouden dan een voorsprong in te lopen en RBR heeft vorig jaar van de drie topteams de grootste vooruitgang geboekt tijdens een lopend seizoen, al is dat van Mercedes moeilijk te kwantificeren aangezien ze zo'n grote voorsprong hadden en wat issues met de motor van HAM, dat ze waarschijnlijk niet hun volledige snelheid hebben laten zien.
Red Bull investeert vooral om gezien te worden. (en spraakmakend te zijn..)MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:48:
[...]
Red Bull investeert >400 miljoen per jaar om te winnen, niet om 3e te worden. Voor het gros van de teams zou derde als winst gezien worden, voor Red Bull is het verlies.
Niets moet natuurlijk. Als het blok het volhoudt mogen ze daar gerust het hele seizoen mee rijden..MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:57:
Erger nog; dit houdt dus in dat er een tweede 'baggerblok' ingezet moet gaan worden, gezien er na race 5 toch gewisseld zal moeten gaan worden
[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 29-03-2017 12:37 ]
Hmm nja ik keek naar andere tijden, ook mijn conclusie is dat het gat verder gedicht is tussen RBR en Merc/Ferrari.Devian schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:04:
Vorig jaar Melbourne:
Achterstand Red Bull op Ferrari 1sec en op Mercedes 1,7sec
Dit jaar in Melbourne:
Achterstand Red Bull op Ferrari 1sec en op Mercedes 1,3sec
Volgens mij staan ze er dus beter voor dan vorig jaar....ik zie dus niet nu al een verloren jaar.
Hoezo dan? Je kunt er wel grafieken bij halen, maar dat maakt het nog niet waar. De Renault-motoren rijden momenteel rond met een ERS-systeem van 2016. Ik neem aan dat het nieuwe 2017-systeem wel gereed zal zijn bij de volgende engine upgrade. Dat is dus een stapje vooruitgang van 2016 naar 2017 dat de teams nog tegoed hebben als het ware. Ik vind het zo bizar om hier te lezen dat iedereen ongeveer evenveel wint en er dus niks gaat veranderen. Zo werkt de techniek gewoon niet.Jasphur schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:28:
[...]
Mja die speculaties die @Woudloper geeft zijn wel erg stevige speculaties, helaas.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dan mogen ze de staart van de stier ook wel eens op die haaienvin zettennachtnet schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:29:
Red Bull investeert vooral om gezien te worden. (en spraakmakend te zijn..)
Het is bedoening, niet bedoeling
| live and give like no one else |
Die glazen bol zou ik ook willen hebben. Ik kijk voor mijn 'bol' nu naar de resultaten van de eerste race en baseer mij op de informatie die via diverse nieuwssites wordt gedeeld. Het is net zoals ontwikkeling van salaris (of pensioen). Begin je met achterstand loop je dat bijna niet meer in, mits er bijzondere situaties voordoen. Ik hoop voor RBR op zo'n bijzondere situatie, maar verwacht dat Renault verder achterop zal lopen. De geplande motor upgrade wordt ook weer uitgesteld, waar je ook het één en ander uit kan aflezen.LopendeVogel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:30:
Maar please guys, geef me die glazen bol wat jullie lijken te hebben!! Ik wil een lot kopen met het winnende nummer
https://f1manager.info/ranking/4605
Ik kan niet echt een 'beste' paar aangeven. Mercedes, Ferrari, RBR en McLaren hebben allemaal top rijders.alwaysleft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:11:
[...]
Wat zie jij dan als het beste rijderspaar?
Simpel, het is nog steeds de krachtbron. Ook vorig jaar hadden ze met 50/60pk extra serieus mee kunnen doen om de winst. Dit jaar is er misschien wat meer aan de hand, met de setup issues. Maar ook dat had wellicht met een betrouwbare motor tijdens de testweken al verholpen geweest.powah33 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:02:
Toch kan je ook afvragen waarom RBR nu al een paar jaar niet klaar staat aan het begin van het seizoen.
Mercedes en Ferrari lukt het namelijk wel om meteen "goed" voor de dag te komen.
En zoals hierboven al werd genoemd...een team met een budget van 400+ mil mag je toch verwachten dat dit gewoon moet lukken.
2015 mag ik dan eigenlijk niet helemaal mee tellen aangezien de oorzaak duidelijk de renault krachtbron was.
Het ERS systeem voor 2017 was er wel maar kon zijn druk niet houden.....er zou dan met 2 flessen gereden moeten worden waar er normaal 1 fles aan hangt.
Ik geloof dat dit zelfde systeem ervoor zorgde dat KVY een keer extra naar binnen moest in de race, om dit bij te vullen. Dit zorgde ervoor dat hij daardoor achter Sainz eindigde.
Ook wou renault een extra oliekoeler toevoegen aan het PU systeem....RBR wou dit niet omdat er aerodynamisch geen plek voor zou zijn.
Nu weten we ook dat de nieuwe PU niet in Barcalona gebruikt gaat worden, en weer verder naar achteren is verschroven.
Dus ze zullen gewoon strak plek 5 en 6 moeten halen en focussen op die punten, tot de nieuwe krachtbron gebruikt kan worden.
En hopen dat je dan meteen mee kan doen voor plek 1
Het is niet alleen de krachtbron, het chassis komt ook flink tekort.MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:23:
[...]
Simpel, het is nog steeds de krachtbron. Ook vorig jaar hadden ze met 50/60pk extra serieus mee kunnen doen om de winst. Dit jaar is er misschien wat meer aan de hand, met de setup issues. Maar ook dat had wellicht met een betrouwbare motor tijdens de testweken al verholpen geweest.
[ Voor 9% gewijzigd door powah33 op 29-03-2017 13:42 ]
https://f1manager.info/ranking/4605
Dat zeg ik; dit jaar is er meer aan de hand. Maar daar heb ik nog wel de hoop dat ze snel kunnen schakelen.powah33 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:40:
[...]
Het is niet alleen de krachtbron, het chassis komt ook flink tekort.
Link hieronder van Helmut Marko, word gesproken dat ze denken een beter chassis te hebben na een race of 3, de motor duurt langer.
http://www.auto-motor-und...ns-bedanken-11950196.html
qoute"Wie schnell kann Red Bull auf Mercedes und Ferrari aufholen?
Marko: Vom Chassis in 3 Rennen. Beim Motor dauert es länger."/unqoute
Zou het verbieden van hun trick suspension er ook niet veel mee te maken hebben?MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:41:
[...]
Dat zeg ik; dit jaar is er meer aan de hand. Maar daar heb ik nog wel de hoop dat ze snel kunnen schakelen.
Atari 4 ff'r 😊
Maar eerlijk gezegd was het wellicht wel té optimistisch om RBR in 2017 tot WK-potentieel te rekenen.bonus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:09:
Ik las dat de motorupdate pas in juni zou komen ? Dan heb je dus minimal 6 races al "verloren" met die oudeVoor RB zie ik het somber in, zeker qua evt. WK titel, zeg maar gerust dit jaar hoef je nergens meer op te rekenen...
Komt omdat ze die verwachtingen zelf hebben geschept. Met name de heer Marko heeft hoog van te toren geblazen.vhal schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:16:
[...]
Maar eerlijk gezegd was het wellicht wel té optimistisch om RBR in 2017 tot WK-potentieel te rekenen.
hoop is fijn....koop je alleen niks meeMikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:41:
[...]
Dat zeg ik; dit jaar is er meer aan de hand. Maar daar heb ik nog wel de hoop dat ze snel kunnen schakelen.
Ik zou dan het begin van 2016 opnieuw bekijken....zelfs 50/60 pk had ze geen overwinning opgeleverd.MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:23:
[...]
Simpel, het is nog steeds de krachtbron. Ook vorig jaar hadden ze met 50/60pk extra serieus mee kunnen doen om de winst. Dit jaar is er misschien wat meer aan de hand, met de setup issues. Maar ook dat had wellicht met een betrouwbare motor tijdens de testweken al verholpen geweest.
En het hele nederlandse publiek het ook nog dubbel zo breed uitsprak.alwaysleft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:17:
[...]
Komt omdat ze die verwachtingen zelf hebben geschept. Met name de heer Marko heeft hoog van te toren geblazen.
Ook de autosport pers had gedacht dat dit het jaar van Red Bull zou worden, want de nieuwe regels waren op hun lijf geschreven. Och, die wereldtitel voor Max komt er ooit nog wel eens.bvbal79 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:21:
[...]
En het hele nederlandse publiek het ook nog dubbel zo breed uitsprak.
Ik hoorde afgelopen maandag al op de radio (Veronica) iets in de trant dat het een tegenvaller zou zijn als Max geen kampioen wordt.bvbal79 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:21:
[...]
Je wordt volgens mij voorgelicht door media / bronnen. Red Bull zou al ruim voor het einde van seizoen druk bezig zijn met de update van de motor voor 2017. Dan is het nieuwe seizoen daar, en rijden ze met de oude rond? En is de nieuwe lang niet zo krachtig. Dus als je de bronnen zou geloven, dan kwam het erop neer dat Red Bull een positie zou krijgen, die Ferrari nu heeft.bvbal79 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:21:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Luxicon op 29-03-2017 14:25 ]
...
Nee, sommige mensen hebben woorden dik gedrukt en verdraait, vervolgens zijn men naar verdraaide woorden gaan luisteren en die als feit gaan neerzettenalwaysleft schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:17:
[...]
Komt omdat ze die verwachtingen zelf hebben geschept. Met name de heer Marko heeft hoog van te toren geblazen.
Ze zijn vergeten hoe RB aan 2016 is begonnen...nachtnet schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:27:
Stelletje zwartkijkers hier..
1 mindere start van het seizoen van RBR (alsnog beter dan de start van 2016) en "iedereen" weet het weer beter![]()
Stelletje Successupporters..
* nachtnet gaat gewoon rustig zitten en volgende week genieten van Race 2.
[ Voor 7% gewijzigd door Razorbite op 29-03-2017 14:28 ]
??? Renault was bezig met de update van de motor niet RBR. En dit jaar geen tokens he. Dus waarom 6 races minimaal wachten om het op te lossen. Het is trouwens de nieuwe motor met een oud onderdeel voor de record.Luxicon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:24:
[...]
Je wordt volgens mij voorgelicht door media / bronnen. Red Bull zou al ruim voor het einde van seizoen druk bezig zijn met de update van de motor voor 2017. Dan is het nieuwe seizoen daar, en rijden ze met de oude rond? En is de nieuwe lang niet zo krachtig. Dus als je de bronnen zou geloven, dan kwam het erop neer dat Red Bull een positie zou krijgen, die Ferrari nu heeft.
Hoezo is het zwartkijken of iets dergelijks? Ik kijk met plezier, nu Mercedes uitgedaagd wordt. Maar toch had ik - door de media - hogere verwachtingen van Red Bull. Mijn kijkplezier lijdt er niet onder in ieder geval. Toen Max in de TR rond reed, vond ik het ook mooi, net als nu.Razorbite schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:27:
[...]
Ze zijn vergeten hoe RB aan 2016 is begonnen...
Oh, dan had Olav het vast mis. Hij riep al zo vaak (lang voor het einde van het seizoen) op Ziggo dat Red Bull druk bezig is met de auto van 2017. In ieder geval, als je al een tijdje een minder krachtige motor hebt, dan lijkt het mij niet gek om nu een beter resultaat te verwachten van de 2017 motor, wat er vooralsnog niet zo uitziet.bvbal79 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:28:
[...]
??? Renault was bezig met de update van de motor niet RBR. En dit jaar geen tokens he. Dus waarom 6 races minimaal wachten om het op te lossen. Het is trouwens de nieuwe motor met een oud onderdeel voor de record.
Geinig dat we al jaren een silly season hebben vooraf aan de start en we nu opeens verkeerd zijn voorgelicht
[ Voor 46% gewijzigd door Luxicon op 29-03-2017 14:32 ]
...
Dus nu gaan we ze wel kampioen kunnen worden? Al is RBR beter begonnen, dit jaar worden ze geen wereldkampioen (wat hun doel is/was)Razorbite schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:27:
[...]
Ze zijn vergeten hoe RB aan 2016 is begonnen...
Overigens vind ik het wel kwalijk dat ze wéér achter de feiten aanlopen.
Tja...ik zou me toch maar beter in je bronnen verdiepen ipv van OlavLuxicon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:29:
[...]
Hoezo is het zwartkijken of iets dergelijks? Ik kijk met plezier, nu Mercedes uitgedaagd wordt. Maar toch had ik - door de media - hogere verwachtingen van Red Bull. Mijn kijkplezier lijdt er niet onder in ieder geval. Toen Max in de TR rond reed, vond ik het ook mooi, net als nu.
[...]
Oh, dan had Olav het vast mis. Hij riep al zo vaak (lang voor het einde van het seizoen) op Ziggo dat Red Bull druk bezig is met de auto van 2017. In ieder geval, als je al een tijdje een minder krachtige motor hebt, dan lijkt het mij niet gek om nu een beter resultaat te verwachten van de 2017 motor, wat er vooralsnog niet zo uitziet.
Zolang Ferrari en Mercedes de punten verdelen in de eerste races blijft de schade beperkt. Ik zou niet te hard roepen dat ze absoluut geen kampioen worden. Het líjkt in ieder geval heel lastig te worden.bvbal79 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:29:
[...]
Dus nu gaan we ze wel kampioen kunnen worden? Al is RBR beter begonnen, dit jaar worden ze geen wereldkampioen (wat hun doel is/was)
Als 4 auto's voor je eindigen en Vettel en Hamilton de komende races 1 of 2 (want die hierarchie in het team lijkt wel duidelijk) worden dan is de schade echt niet beperkt. Reken zelf maar het verschil uit qua punten na 4 racesen dan moet ook de pikorde bij RBR steeds duidelijk zijn en niet steeds wisselend 5 en 6 zijn.. Dus ik durf het wel hard te roepen,Razorbite schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:41:
[...]
Zolang Ferrari en Mercedes de punten verdelen in de eerste races blijft de schade beperkt. Ik zou niet te hard roepen dat ze absoluut geen kampioen worden. Het líjkt in ieder geval heel lastig te worden.
Overigens heeft Max 2018 als doelstelling.
[ Voor 15% gewijzigd door bvbal79 op 29-03-2017 14:45 ]
Wat ik me nog afvraag, er gaan 2 dingen in de rondte volgens mij.MikeyMan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:57:
[...]
Erger nog; dit houdt dus in dat er een tweede 'baggerblok' ingezet moet gaan worden, gezien er na race 5 toch gewisseld zal moeten gaan worden
Ook in anderstalige media gaat het momenteel vrijwel alleen(>95%) over Red Bull, Ferrari & Mercedes (in die volgorde ook.)( en heel af en toe gaat het over McLaren..) De overige teams komen vooralsnog weinig in beeld.Woudloper schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:50:
Overigens zou ik ook graag meer details voorbij willen zien komen van de andere teams in de media. Over het algemeen (op NL F1 nieuwssites) wordt er alleen gesproken over de top 3. Ik mis de details over WIL, STR, FI, MCL, etc.
[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 29-03-2017 15:04 ]
Podium-kwaliteit = sneller dan Ferrari en Mercedes. Aangezien die laatste 2 én even snel én even betrouwbaar zijn, zijn plaatsen 1 tm 4 al vergeven. Dichterbij komen helpt niet, je zult er voorbíj moeten. En als je voorbij F of M bent, ben je automatisch ook voorbij aan de ander. Dus er bestaat momenteel voor RB niet zoiets als 'niet het hele gat dichten maar wel genoeg voor podium'; het is alles of niets.Martinspire schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:50:
[...]
Wat ik me nog afvraag, er gaan 2 dingen in de rondte volgens mij.
1. De huidige motor die gebruik maakt van het oude ERS systeem omdat er problemen waren met implementatie
2. De nieuwe motor die dus niet alleen andere ERS heeft maar zelf ook meer power heeft.
Want Olav Mol kwam tijdens de race met het gegeven dat RBR momenteel niet de nieuwste ERS heeft (en alle Renault teams volgens mij). Daar moet toch ook wel wat mee gewonnen gaan worden ljikt mij? Als ze in een nieuwe motor die ERS ook hebben zitten, dan is dat alweer winst. Nog niet het hele gat, maar misschien wel podium-kwaliteit?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Meest interessante (en representatieve) uit dit lijstje is de Sauber, omdat die nog met dezelfde motor rijden als vorig jaar.nachtnet schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:58:
[afbeelding]
via @hlawiczka - twitter
#F1 How has changed max. speed with new cars? #AustralianGP qualifying provided interesting data: only teams powered by #Renault improved
PSN
QFT.. Je ziet Max ook in het interview (in de Aston Martin met Brundle dacht ik) heel open en inzichtelijk reageren op de kansen.. Die gasten bij Red Bull zijn júist realistisch en down to earth..LopendeVogel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:26:
[...]
Nee, sommige mensen hebben woorden dik gedrukt en verdraait, vervolgens zijn men naar verdraaide woorden gaan luisteren en die als feit gaan neerzetten
Marko heeft ergens tussendoor gezegd: wij VERWACHTEN te kunnen strijden met Mercedes. 2017 nieuw jaar, wij gaan er alles aan doen om dat mogelijk te maken. Hier kwam het min of meer op neer.
Wat maken sommige mensen ervan:
RBR heeft gezegd 1e te worden en wereldkampioen te worden (hoe men zo kan denken snapt geen haar op mijn hoofd, want niemand wist wat de concurrentie zou gaan doen)!!
Ze doen dit niet, kijk maar naar de 1e race, RBR is nog steeds geen wereldkampioen dus gaan het ook niet worden!
Ook jij blijft dit benadrukken, alsof je een weddenschap afgesloten hebt met Marko..
Nou wat ik afgelopen weekend gezien heb was een ''strijd'' tussen RBR en Mercedes ( Verstappen nog wel, tegen 1 van de beste coureurs ala Hamilton ).
In mijn ogen hebben ze de verwachtingen nu al waar gemaakt, nu hopen dat het alleen nog maar beter zal gaan (moet wel... zie mijn vorige reactie).
Wat een discussie ook echt, gaat (vind ik dan..) helemaal nergens over.. Please, next
representatief? De auto is qua topsnelheid dus langzamer geworden wil je zeggen?YakuzA schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:01:
[...]
Meest interresante (en representatieve) uit dit lijstje is de Sauber, omdat die nog met dezelfde motor rijden als vorig jaar.
Ja, Goed punt van @YakuzA . Door hogere downforce liggen de topsnelheden lager t.o.v. 2016. -5s is eigenlijk 0-lijn.bvbal79 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:06:
[...]
representatief? De auto is qua topsnelheid dus langzamer geworden wil je zeggen?
Ja, hij bedoeld dus dat je aan Sauber goed kan zien hoe de 2017 reglementen effect hebben op de snelheid als je de engine-upgrades buiten beschouwen laat.bvbal79 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:06:
[...]
representatief? De auto is qua topsnelheid dus langzamer geworden wil je zeggen?
Aangezien de power in de sauber redelijk gelijk is gebleven zie je daar het beste het effect van de bredere banden en aero aanpassingen op de top speed van de 2017 auto als je dat wil vergelijken met de 2016 auto.bvbal79 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:06:
[...]
PSN
Naja vergeet ook niet wat @yorkick zegt, dat er destijds met de 1e spec 2016 Ferrari motor is gereden. Nu rijd Sauber rond met de Abu Dhabi spec 2016 Ferrari motor, die ongetwijfeld wel wat is verbeterd afgelopen seizoen.YakuzA schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:15:
[...]
Aangezien de power in de sauber redelijk gelijk is gebleven zie je daar het beste het effect van de bredere banden en aero aanpassingen op de top speed van de 2017 auto als je dat wil vergelijken met de 2016 auto.
Bij de rest van de teams is er een pk'tje of 30 tot 70 bij gekomen om dat extra te compenseren.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
En er is ruimte voor, want de topsnelheid is hogerWom schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:26:
Interessante grafiek, laat duidelijk zien dat de grootste winst dus in de bochten te behalen is. Werk aan de winkel voor Red Bull op chassis niveau dus
Precies, niet onnodig van daken schreeuwen dat je kampioen zal worden. Gewoon zeggen waar je kansen op dit moment lijken te liggen, meer kan je niet doen.D-Ed schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:03:
[...]
QFT.. Je ziet Max ook in het interview (in de Aston Martin met Brundle dacht ik) heel open en inzichtelijk reageren op de kansen.. Die gasten bij Red Bull zijn júist realistisch en down to earth..
[ Voor 38% gewijzigd door LopendeVogel op 29-03-2017 16:57 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq