[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:22:
RTLGP ook weer op de F1-Hype mee.. Prima. Extra content is altijd welkom. (wel benieuwd hoe ze het met de video rechten gaan doen? (als ze überhaupt video gebruiken))
Een buurman van mij zei vandaag tegen me dat hij enige tijd geleden gewerkt heeft aan de montage van een nieuw F1 programma van RTL. Geen (recente) videobeelden maar foto's waar ze kunstmatig wat beweging in hebben aangebracht. Dus helaas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05
Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:40:
[...]

Over het weekend gezien is Ric constant sneller. Verstappen heeft meer runs nodig en maakt meer fouten.

Is natuurlijk ook meer druk nu en met een auto die niet wil ga je sneller foutjes maken. Komt vast wel goed maar is wel even lekker ontnuchterend voor alle newbie F1 fans die denken dat Verstappen de beste coureur van het veld is.
Zoals vanouds weer gematigd positief, hoeveel azijn drink je eigenlijk op dagbasis? ;)

Het seizoen is net begonnen RIC heeft nu licht het voordeel maar kan ook kwestie van gewenning zijn, de auto's zijn ook flink veranderd en vereist ook een andere rijstijl.

De tijd zal het leren, wat me het meest ergert is dat het gat naar de Benz groter is geworden. Hopen dat er buiten de motor om ook nog grote stappen in het chassis te behalen zijn. Anders wordt het een walk in the park voor Hamilton.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben eraan begonnen, maar echt veel te lang! En er zitten wat rare kronkels in sommige vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:46:
[...]

Ben eraan begonnen, maar echt veel te lang! En er zitten wat rare kronkels in sommige vragen....
Ik heb hem uit interesse net geopend.

Ik vind het een pijnlijke vragenlijst om te lezen. Voor mij waren de verschillen tussen de antwoorden onduidelijk.

En voor valide resultaten is construct validiteit essentieel. Hier moet je al moeite doen om de topics uit elkaar te houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:28
@MikeyMan @ANdrode ik had ook pas na posten van de link de vragen beantwoord.. inderdaad een lange, lange vragenlijst.

(met een redelijke bias richting DRS)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:31:
@MikeyMan @ANdrode ik had ook pas na posten van de link de vragen beantwoord.. inderdaad een lange, lange vragenlijst.

(met een redelijke bias richting DRS)
Hoezo bias richting DRS? Er zit maar 1 stelling over in en die kun je ook met 'niet eens' beantwoorden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
NiaX schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:59:
[...]

Hoezo bias richting DRS? Er zit maar 1 stelling over in en die kun je ook met 'niet eens' beantwoorden toch?
Ik dacht dat het er meer waren :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Merc Burning oil rumours

http://imgur.com/a/NyMMw

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30
Hoe gevaarlijk die fans ook waren, de coureurs werden als helden onthaald! Iets om wat mee te doen? Dranghekken naast het circuit (net op het gras)?

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:53
daniellammers schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:51:
Hoe gevaarlijk die fans ook waren, de coureurs werden als helden onthaald! Iets om wat mee te doen? Dranghekken naast het circuit (net op het gras)?
Lijkt me geen goed idee om dranghekken op het gras langs het circuit te plaatsen. Krijg je weer freak accidents van ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
daniellammers schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:51:
Kwam op mij over alsof de hekken wel open moesten, alleen dan later. Wellicht zelfs een communicatiefoutje? 'na de race' een beetje letterlijk opgevat. Maar ik denk wel dat ze daarmee een situatie willen creëren waarbij de fans bij podium kunnen zijn. Beetje het Monza idee. Waar ze normaal alleen van ver af kunnen toekijken.

Hekken langs het circuit kan natuurlijk niet. En na de race kun je ze ook niet zetten, want dan ben je weer 'te laat'. Lijkt mij dat ze wel huidige hekken wel open kunnen doen, maar dan daadwerkelijk wachten tot de laatste auto langs is. Podiumceremonie duurt toch wel even, voordat die begint. Dus dan zullen de fans nog op tijd zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Goede race van Max met z'n huidige materiaal, en een sneer naar Hamilton & MercAMG mr. Toto met hun mislukte pitstop strategie:

Goed voor de sport dat Ferrari weer eens wint. Sneu weekend voor Ric.
ps. wat deden op het laatst al die mensen op de baan? :X

[ Voor 3% gewijzigd door bitshape op 26-03-2017 21:07 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

Wom

De interviews die Alonso geeft liegen er niet om. Legt de bal heel duidelijk bij McLaren met uitspraken waarin hij aangeeft nog nooit zo goed te hebben geracet maar wel maar voor één punt strijdt. Als het zo door gaat stopt hij nog halverwege het seizoen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wom schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:36:
De interviews die Alonso geeft liegen er niet om. Legt de bal heel duidelijk bij McLaren met uitspraken waarin hij aangeeft nog nooit zo goed te hebben geracet maar wel maar voor één punt strijdt. Als het zo door gaat stopt hij nog halverwege het seizoen.
alonso begint al half jaar al zijn interviews met "i had the best race of my career ...."

vind zo jammer, als er 1 iemand is op veld die ik gun om mee te knokken om WK dan is het alonso wel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En dan stapt Alonso halverwege het jaar op, kan Button weer instappen _O-

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 27-03-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MikeyMan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:09:
di resta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
himlims_ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:06:
[...]

alonso begint al half jaar al zijn interviews met "i had the best race of my career ...."

vind zo jammer, als er 1 iemand is op veld die ik gun om mee te knokken om WK dan is het alonso wel
En dan snap ik wel weer waarom hij voor dik geld in die McLaren zit. Niemand die zijn claims kan controleren en voor hem geen schaamte als hij niet in de top3 rijdt. Misschien zou hij een top wagen amper verder naar voren kunnen krijgen terwijl hij nu de illusie levend houdt..

(let wel, grote misschien. Ik baseer het nergens op! gewoon out of the box denken)

[ Voor 6% gewijzigd door Ankona op 27-03-2017 13:21 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Laatst online: 14-11-2020
Iemand die let op "Driver Ratings" ?
Voor Max:
Sky 7.5
Gazetta: 7
Amus: 9
Autosport: 9
Bizar, vind ik.

Edit: 8.5 van mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Tethtoril op 27-03-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ankona schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:20:
[...]

En dan snap ik wel weer waarom hij voor dik geld in die McLaren zit. Niemand die zijn claims kan controleren en voor hem geen schaamte als hij niet in de top3 rijdt. Misschien zou hij een top wagen amper verder naar voren kunnen krijgen terwijl hij nu de illusie levend houdt..

(let wel, grote misschien. Ik baseer het nergens op! gewoon out of the box denken)
Leg even een onboard lap van Alonso naast een onboard lap van Bottas of Ricciardo. Als je niet let op laptime, maar hoe clean hij rijdt (entry, exit, stuurinput, etc.) en je ziet wel waarom Alonso de koning is.

[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 27-03-2017 13:24 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ankona schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:20:
[...]

jij baseert dit op 1 seizoen? :+ O-) alonso is uitzonderlijk, geloof niet dat het hier ter discussie staat. menig team zal hem graag als driver aanstellen

//edit; Alonso rijdt sowieso niet voor de centen, zal hem zorg zijn. Geloof dat hij ook als een van de eerste coureurs zijn bonus afstaat aan zijn monteurs.

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 27-03-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie Turvey, Matsushita en De Vries staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
himlims_ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:26:
[...]

jij baseert dit op 1 seizoen? :+ O-) alonso is uitzonderlijk, geloof niet dat het hier ter discussie staat. menig team zal hem graag als driver aanstellen

//edit; Alonso rijdt sowieso niet voor de centen, zal hem zorg zijn. Geloof dat hij ook als een van de eerste coureurs zijn bonus afstaat aan zijn monteurs.
Nee hoor, 10 jaar geleden was hij bewezen wereldtop. Maar juist als hij niet voor de centen rijdt, waarom zou hij dan in een recreantenteam mee willen blijven doen?

Nee, ik heb de wijsheid ook niet in pacht om alles over hem en zijn motieven te weten. Maar waarom zou hij er nu plotseling wel mee willen stoppen terwijl hij vorig seizoen net zo kansloos begon en ook afgemaakt heeft?

Daarom, misschien zit ik er helemaal naast, maar wie zegt dat hij tussen de jongens van nu nog steeds top is? Hij heeft een hele mooie staat van dienst maar dit is al zeker het derde seizoen dat hij zich niet heeft kunnen meten met de subtop, laat staan met de echte top. Dus misschien vindt hij het wel best zo. Lekker meedraaien in het wereldje en persoonlijk niets te verliezen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook al rijd je niet voor het geld; zolang ie het nog op kan brengen, waarom zou je dan niet blijven zitten. Het kan nooit kwaad om je oude dag voorziening wat op te krikken lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ankona schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:44:
Daarom, misschien zit ik er helemaal naast, maar wie zegt dat hij tussen de jongens van nu nog steeds top is?
zon beetje iedereen in de pitsstraat of het forum hier, maar goed.

ok, agree to disagree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Ankona schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:44:
[...]

Nee hoor, 10 jaar geleden was hij bewezen wereldtop. Maar juist als hij niet voor de centen rijdt, waarom zou hij dan in een recreantenteam mee willen blijven doen?

Nee, ik heb de wijsheid ook niet in pacht om alles over hem en zijn motieven te weten. Maar waarom zou hij er nu plotseling wel mee willen stoppen terwijl hij vorig seizoen net zo kansloos begon en ook afgemaakt heeft?

Daarom, misschien zit ik er helemaal naast, maar wie zegt dat hij tussen de jongens van nu nog steeds top is? Hij heeft een hele mooie staat van dienst maar dit is al zeker het derde seizoen dat hij zich niet heeft kunnen meten met de subtop, laat staan met de echte top. Dus misschien vindt hij het wel best zo. Lekker meedraaien in het wereldje en persoonlijk niets te verliezen.
Sorry maar dan moet je toch nog maar een keer de kwalificatie terug gaan kijken, of heb je die niet gezien? De reden waarom hij bij McLaren zit is echt niet omdat hij niet met de top wil meedraaien. Alonso is een van de meest gretige, gemotiveerde coureurs, ik zou ook niets liever willen zien dan dat hij nog een keer voor het kampioenschap kan vechten (het liefst in de McLaren).
Vergeet niet dat McLaren zijn oude team is, en dit team ondanks dat het er nu weer slecht uitziet, wel een team is dat met Honda in zee is gegaan om zo niet afhankelijk te zijn van een klantenmotor (en dus te kunnen gaan voor een kampioenschap). Dit is ook al meerdere keren uitgelegd en in interviews naar voren gekomen.

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
YouTube: Formel 1 Spa 1998 - Schumacher & Coulthard Crash

Zo'n 20 jaar geleden reden ze nog naar de pit vol gas met 3 wielen aan de wagen :P

Sensatie begint vanaf de 30 seconde :)
Gewoon vol gas door knallen hahaha. Afkijken is wel een aanrader!

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 27-03-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

JSchut

.....

Ik ben opzoek naar een goed f1 blad. Af en toe gewoon leuk om even te lezen als de vrouw bijvoorbeeld boer zoekt vrouw aan het kijken is :P

Nu heb je natuurlijk de Nederlandse Formule 1 (Wellicht erg max georiënteerd) maar bijvoorbeeld ook F1 Racing (https://f1racing-magazine.co.uk)

Wat is jullie tip voor een leuke F1 magazine?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@JSchut maak een print van dit topic :+

qua magazine; engelstalig boekje, de nederlandse vond ik mwah lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Hier ook nog een gratis online magazine:
http://mmuk.realviewdigital.com/?iid=151997#folio=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Tethtoril schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:23:
Iemand die let op "Driver Ratings" ?
Voor Max:
Sky 7.5
Gazetta: 7
Amus: 9
Autosport: 9
Bizar, vind ik.

Edit: 8.5 van mij.
Die van Sky vind ik altijd onzin. Autosport doet meestal wel een goede analyse. Het was een goede race, zonder uitschieters. Ik denk dat hij over het weekend heen wel het maximale uit zijn auto heeft gehaald, zonder over het randje te gaan. En goede ontwikkeling door het weekend heen. Een 8 lijkt me prima. Hoger is lastig te verantwoorden. Geen podium, geen inhaalacties.

Maar er was ook iemand die het statistisch aanpakte. Dat was nog het meest objectief. Laatste nog een gesprek over geweest in het algemene F1 topic, omdat @nachtnet hem niet kende. Nu ik zijn naam genoemd hebt zal hij er vast wel op terugkomen. Want ik weet ook niet meer wie dat was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
@BlauweFles even gezocht op analyse in dit topic .. et voila: Requiem19 in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"
Die linkt weer door naar: https://f1metrics.wordpress.com

Al die rapportcijferlijstjes hebben allen een gekleurde bril. Bij Sky UK zijn de britten altijd beter. Bij Sky.IT scoort Ferrari al een heel seizoen hoge cijfers. Bij een spaanstalige website krijgen ALO & SAI altijd extra punten.. Bij telegraaf en AD is MAX altijd heilig.. etc..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C771nNcVMAI6vRn.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 27-03-2017 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
nachtnet schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:32:
@BlauweFles even gezocht op analyse in dit topic .. et voila: Requiem19 in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"
Die linkt weer door naar: https://f1metrics.wordpress.com

Al die rapportcijferlijstjes hebben allen een gekleurde bril. Bij Sky UK zijn de britten altijd beter. Bij Sky.IT scoort Ferrari al een heel seizoen hoge cijfers. Bij een spaanstalige website krijgen ALO & SAI altijd extra punten.. Bij telegraaf en AD is MAX altijd heilig.. etc..
Thx & Klopt.

Volgens mij zijn Autosport en amus nog het meest objectief. James Allen en Peter Windsor zijn meestal ook objectief, maar die doen niet aan ratings....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geeft F1Metrics ook per race een beoordeling dan?
Alleen einde seizoen dacht ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:40:
Geeft F1Metrics ook per race een beoordeling dan?
Alleen einde seizoen dacht ik toch?
Ik vind het heel heel gave site maar de ratings zijn vooralsnog alleen per seizoen. En je moet ze met aandacht voor de beperkingen lezen.

Bijvoorbeeld: Twee coureurs die bij hetzelfde team allebei even goed/slecht presteren kan je amper onderscheiden. Daarnaast zit er een fundamentele beperking in hoe zo'n model omgaat met uitval. Dat is immers de som van de coureur + de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 16:45

Destruction

(ex-)Automonteur

MikeyMan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:09:
Dat laatste zie ik zo snel niet gebeuren. Button was in Abu Dhabi iets te blij dat het erop zat, zo blij dat je bijna zou denken dat-ie express de curb op die manier gepakt heeft :P Verder heeft-ie voor '18 een optie (of meer McL een optie op hem) maar voor Button & McL staat vast dat Button in elk geval dit jaar niet zal rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 27-03-2017 16:03 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stroll trekt me helemaal niet, zit ik mis of denken er meer zo over ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
Even wat Ferrari historie
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7D5dESWYAQq_a4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7D5gnKW0AEiLkP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7D5j0BWgAAR--Y.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7D5mAWW0AEMtrz.jpg
Ferrari 156/85 1985 Spa-Francorchamps

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 27-03-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Laatst online: 22-09 10:26
yorkick schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Sorry maar dan moet je toch nog maar een keer de kwalificatie terug gaan kijken, of heb je die niet gezien? De reden waarom hij bij McLaren zit is echt niet omdat hij niet met de top wil meedraaien. Alonso is een van de meest gretige, gemotiveerde coureurs, ik zou ook niets liever willen zien dan dat hij nog een keer voor het kampioenschap kan vechten (het liefst in de McLaren).
Vergeet niet dat McLaren zijn oude team is, en dit team ondanks dat het er nu weer slecht uitziet, wel een team is dat met Honda in zee is gegaan om zo niet afhankelijk te zijn van een klantenmotor (en dus te kunnen gaan voor een kampioenschap). Dit is ook al meerdere keren uitgelegd en in interviews naar voren gekomen.
Normaal met de gp in monaco krijgen ze nieuwe motoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Via via via op Youtube deze race tegengekomen: YouTube: The Day Everyone ran out of Fuel - 1985 San Marino Grand Prix

Wat een bizar verloop van een race zeg 8)7 5 auto's gefinisht (van de 25 die gestart waren), p6 - p10 out of fuel en daarachter een mix van technische problemen en diskwalificaties :D

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 27-03-2017 20:07 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stijnb_ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:42:
[...]

Normaal met de gp in monaco krijgen ze nieuwe motoren.
Ga er maar vanuit dat als ze op tijd zijn, de motoren een race eerder in Barcelona worden geïntroduceerd. Het oude blok kan dan nog gebruikt worden in Monaco, waar power minder van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
  • Laatst online: 17-01 15:30
MikeyMan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:46:
[...]

Ga er maar vanuit dat als ze op tijd zijn, de motoren een race eerder in Barcelona worden geïntroduceerd. Het oude blok kan dan nog gebruikt worden in Monaco, waar power minder van belang is.
Volgens mij mag dat juist dit jaar niet meer...

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Motoren wel, bak niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:12:
Motoren wel, bak niet voor zover ik weet.
Bak mocht vorig jaar, en ook dit jaar, alleen bij gezette races gewisseld worden (en anders dus 5 plaatsen grid penalty). Motor heb ik een paar dagen terug hier ook naar gevraagd. En antwoord daarop was dat (de 4 uit de pool?) wel vrij gewisseld mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

C4F1 - Lee McKenzie & Sean Bratches & Ross Brawn (Liberty)

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 27-03-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
nachtnet schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:49:
[video]
C4F1 - Lee McKenzie & Sean Bratches & Ross Brawn (Liberty)
Sean Bratches geeft aan dat ze volgend jaar naar DE & FR gaan. Betekend dat dat ze dan naar (minimaal) 22 races gaan? Of zijn er al landen afgevallen?

Het feit dat hij aangeeft dat ze regio's achter elkaar wilt plakken (3 maanden Azië, 3 maanden EU, 3 maanden Amerika) weet ik niet van of dat zo handig is. Volgensmij is het nu ook zo dat coureurs & teams terug komen naar de EU (bv voor simulatorwerk, of nieuwe onderdelen die toch al ingevlogen moeten worden) tussen races door. Dus ik vraag me af of ze daar veel mee bereiken/teams akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:02
RobertMe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:58:
[...]

Sean Bratches geeft aan dat ze volgend jaar naar DE & FR gaan. Betekend dat dat ze dan naar (minimaal) 22 races gaan? Of zijn er al landen afgevallen?

Het feit dat hij aangeeft dat ze regio's achter elkaar wilt plakken (3 maanden Azië, 3 maanden EU, 3 maanden Amerika) weet ik niet van of dat zo handig is. Volgensmij is het nu ook zo dat coureurs & teams terug komen naar de EU (bv voor simulatorwerk, of nieuwe onderdelen die toch al ingevlogen moeten worden) tussen races door. Dus ik vraag me af of ze daar veel mee bereiken/teams akkoord gaan.
Er staan een paar races op de schopstoel. Volgens mij is Maleisië dit jaar voor het laatst bijvoorbeeld en is Brazilië door de financien een vraagteken voor 2018. En als Baku dit jaar weer zo slecht is kan ik me voorstellen dat die ook zomaar geschrapt wordt gezien de opmerkingen van Liberty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Hackus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:24:
Stroll trekt me helemaal niet, zit ik mis of denken er meer zo over ?
Nee idd, als je ook ziet hoe hij met zn stuur worstelt en welke racelijnen hij pakt heb ik er niet veel vertrouwen in.combinatie van te weinig fysiek en talent lijkt me maar goed, wie weet wat het seizoen nog gaat brengen

Psn: stone-face-lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Ofwel zijn SVD & FA complete brolpiloten ofwel is Honda's beste "last & second last at the finish".

In China gaat het nog erger wezen.

Ofwel is SVD al serieus goed begonnen en heeft McHonder 2 van de betere op de grid voor hun rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

anessie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:48:
Ofwel zijn SVD & FA complete brolpiloten ofwel is Honda's beste "last & second last at the finish".

Ofwel is SVD al serieus goed begonnen en heeft McHonder 2 van de betere op de grid voor hun rijden :)
Ik denk wel dat Fernando Alonso wat meer respect verdient als jij nu voorstelt. Het seizoen begint net en de F1 zou saai zijn als alleen RB, Ferrari en Mercedes rondrijden, zo werkt het nergens natuurlijk.
Alleen Ajax, Feyenoord en PSV in competitie, of MvG, Peter Wright en Gary Anderson in het darten......

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Misschien is mijn post te ingewikkeld :/

Stoffel Vandoorne McLaren-Honda fastest lap 1’29.440 on lap 53
Fernando Alonso McLaren-Honda fastest lap 1’30.077 on lap 48 (retired lap 50)

5 rondjes verschil is nu ook niet enorm ver uiteen qua brandstof.

http://www.f1fanatic.co.u...x-lap-times-fastest-laps/

2de helft van de race waren SVD zijn problemen opgelost, die piekjes in de grafiek zijn vermoed ik blue flags die alonso veel beter oplost omdat hij Melbourne door & door kent. Al is er wel een tegenargument te vinden dat Alonso moest verdedigen tegen Ocon en SVD vrije baan had in de eindfase.

Wilde gewoon zeggen: Honda is superbagger en SVD heeft een betere indruk dan Stroll gelaten :)

[ Voor 110% gewijzigd door anessie op 28-03-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Laatst online: 06:53
Bedankt voor de Nederlandse vertaling van je voorgaande post, dat maakt het idd een stuk duidelijker ;-). Denk dat het met Vandoorne wel goed gaat komen. Ook Giovinazi heeft een goede indruk gemaakt vond ik. Zeker als je bedenkt dat ze hem op zaterdagochtend pas hebben opgetrommeld.

Stroll heeft in ieder geval nog een lange weg te gaan en ik betwijfel of hij het gaat redden. Als je al die verhalen over voorgaande klasses zo hoort waar hij alleen kon winnen als hij vooraan de grid starte met de beste auto, en hij er niks van maakte als hij verder naar achteren begon heeft hij al wel de schijn tegen. En dan kijkend hoe verschrikkelijk onzeker hij achter het stuur van de Williams zit en veel bewegingen aan het stuur en zijn hoofd en benen, hij zit nog lang niet in zijn comfortzone heb ik het idee. Maar de tijd gaat het leren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:46:
[...]
Hebben ze die regels ook al zo versoepeld dan, dat je na een motorupgrade de oude ook nog steeds mag blijven gebruiken? Waar heb je dat gelezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
anessie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:48:

Gebruik eens officiële afkortingen, of niks.... dit is niet te lezen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:40:
[...]

Hebben ze die regels ook al zo versoepeld dan, dat je na een motorupgrade de oude ook nog steeds mag blijven gebruiken? Waar heb je dat gelezen?
Dat is nooit anders geweest. Alleen de versnellingsbak moet opeenvolgende races gebruikt worden.

edit:
https://www.motorsport.co...or-better-f1-cars-887306/

Wait wut? We hebben liever snellere auto's die in een treintje rijden dan inhaalacties? Volgens mij is Todt van het padje af... :X

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 28-03-2017 13:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:59
YakuzA schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat het wat vroeg is om die conclusie te trekken. Vorig jaar werd er in Australie ook amper ingehaald.
Misschien goed om de discussie van wat feiten en objectieve gegevens te voorzien.

Aantal inhaalacties afgelopen jaren (via Autosport.com forum)
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/95a7f111ab3b40e79ba3c24fb29e3dcb.png

Vorig jaar hadden we dus 37 inhaalacties op Melbourne. Dit jaar waren het er volgens de officiële telling 5. Die 5 is een vrij genereuze telling, want de acties op Alonso (toen zijn ophanging kapot ging en Ocon en Hulk daardoor dichterbij konden komen, tellen ook. 5 is op dit circuit ook gelijk het laagste aantal inhaalacties sinds, in ieder geval, 2006.

Naast de objectieve gegevens dat er eigenlijk nog nooit zo weinig ingehaald is op Melbourne, hebben we ook nog de subjectieve meningen van de coureurs mbt inhalen onder de nieuwe regels. Wat quotes:

Hulkenberg:
"And these cars, the dirty air is huge, so overtaking - almost impossible.

"I probably could have gone more than a second quicker, but it's just not in there."

Ocon
"Me and Nico were a lot faster than Fernando, but we couldn't get close so that was very tough," he said.

Perez
"It's harder to overtake because you have shorter brake distances, shorter grip-limited zones, less degradation," he said.

"If before 1.5 seconds was enough, probably now you need two seconds."

Hamilton
Lewis Hamilton said the overtaking problem is "probably worse now than it's ever been" and fears it will stay the same for the season.

Verstappen
Red Bull driver Max Verstappen caught Kimi Raikkonen over the final third of the grand prix but started to struggle as soon as he got "within two seconds" of the Ferrari.

Gelukkig hebben we Raikkonen en Horner nog die denken dat het we meevalt..
Raikkonen called for patience and perspective, saying it was "never going to be easy" to overtake in F1.

"It's only one race and this circuit is far from let's say a normal circuit," he said.

"Some circuits will be more easy, some more harder in a year.

"We have to see how it goes in the next races."

Red Bull team boss Christian Horner agreed, adding: "There's never been a lot of overtaking here.

"Let's wait for China and Bahrain, which are two of the more easier circuits to overtake at, before drawing any judgement."
http://www.autosport.com/...impossible-in-new-f1-cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ben het wel met Raikkonen eens. Gewoon een nuchtere en realistische conclusie.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

.....Zeau....Australie done. Ben eigenlijk wel weer toe aan China. En ik ben benieuwd of de Red Bull al een paar aanpassingen gaan doen aan hun aero pakket, ophanging. Ik hoop ondanks de 2 lange rechte stukken dat ze wat meer voordelen hebben van de bochtige passages. Daarnaast zullen we inderdaad zien of er ingehaald kan worden op een normaal formule 1 circuit.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
sjaool schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:52:
Ik ben het wel met Raikkonen eens. Gewoon een nuchtere en realistische conclusie.
Aan de andere kant geven de feiten ook een realistische weergave van de situatie. Daarnaast is er 1 coureur die (zoals altijd) zich geen zorgen maakt en een stuk of 5/6 die zich wel zorgen maken. Objectief gezien is de meest logische conclusie dan in mijn ogen voor de hand liggend.

Neemt niet weg dat we vorig jaar veel curcuits hadden waar inhalen te makkelijk was door DRS. Hopelijk is dit jaar op die curcuits dsn precies goed :-).

Maar op circuits waar het vorig jaar al lastig was om in te halen, gaan we dit jaar uber draken van wedstrijden zien qua actie op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mijn conclusie hierbij is dat de kwalificatie nóg belangrijker is geworden, aangezien inhalen lastiger lijkt.
Maar deel ook de mening dat het pas de eerste race is, en we het nog even moeten afwachten.

Wellicht is het mogelijk om met een regelwijziging een aanpassing bij de diffuser / achtervleugel te verplichten, die zorgt dat de lucht achter de auto minder verstoord word of iets dergelijks.

In bijv de Indycar kunnen ze met de 'oval config' gewoon slipstreamen. Is bij de 'roadcourse config' natuurlijk weer anders, maar wellicht is een compromis mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Requiem19 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:51:
[...]

Misschien goed om de discussie van wat feiten en objectieve gegevens te voorzien.

Aantal inhaalacties afgelopen jaren (via Autosport.com forum)
[afbeelding]

Vorig jaar hadden we dus 37 inhaalacties op Melbourne. Dit jaar waren het er volgens de officiële telling 5. Die 5 is een vrij genereuze telling, want de acties op Alonso (toen zijn ophanging kapot ging en Ocon en Hulk daardoor dichterbij konden komen, tellen ook. 5 is op dit circuit ook gelijk het laagste aantal inhaalacties sinds, in ieder geval, 2006.

Naast de objectieve gegevens dat er eigenlijk nog nooit zo weinig ingehaald is op Melbourne, hebben we ook nog de subjectieve meningen van de coureurs mbt inhalen onder de nieuwe regels. Wat quotes:

Hulkenberg:
"And these cars, the dirty air is huge, so overtaking - almost impossible.

"I probably could have gone more than a second quicker, but it's just not in there."

Ocon
"Me and Nico were a lot faster than Fernando, but we couldn't get close so that was very tough," he said.

Perez
"It's harder to overtake because you have shorter brake distances, shorter grip-limited zones, less degradation," he said.

"If before 1.5 seconds was enough, probably now you need two seconds."

Hamilton
Lewis Hamilton said the overtaking problem is "probably worse now than it's ever been" and fears it will stay the same for the season.

Verstappen
Red Bull driver Max Verstappen caught Kimi Raikkonen over the final third of the grand prix but started to struggle as soon as he got "within two seconds" of the Ferrari.

Gelukkig hebben we Raikkonen en Horner nog die denken dat het we meevalt..

[...]

http://www.autosport.com/...impossible-in-new-f1-cars
Jezus! What happend in Shanghai? Die had ik vorig jaar gemist.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Jezus! What happend in Shanghai? Die had ik vorig jaar gemist.
veel pitstops i.c.m. hoge banden slijtage, waardoor auto's met nieuwere banden makkelijk voorbij die met oude banden konden rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:59:
[...]

Aan de andere kant geven de feiten ook een realistische weergave van de situatie. Daarnaast is er 1 coureur die (zoals altijd) zich geen zorgen maakt en een stuk of 5/6 die zich wel zorgen maken. Objectief gezien is de meest logische conclusie dan in mijn ogen voor de hand liggend.

Neemt niet weg dat we vorig jaar veel curcuits hadden waar inhalen te makkelijk was door DRS. Hopelijk is dit jaar op die curcuits dsn precies goed :-).

Maar op circuits waar het vorig jaar al lastig was om in te halen, gaan we dit jaar uber draken van wedstrijden zien qua actie op de baan.
Laat het tanken maar weer terugkomen, dan krijgen we wat meer verschillende strategieën en dus ook mogelijkheden om echt iets anders te doen dan de rest. Ik weet dat het gevaarlijker is, maar kom op zeg, iedereen aan de brandvrije kleding en een forse sprinkler-achtige installatie boven iedere pitplek :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Grrrrrene schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:15:
[...]

Laat het tanken maar weer terugkomen, dan krijgen we wat meer verschillende strategieën en dus ook mogelijkheden om echt iets anders te doen dan de rest. Ik weet dat het gevaarlijker is, maar kom op zeg, iedereen aan de brandvrije kleding en een forse sprinkler-achtige installatie boven iedere pitplek :Y)
Dan heb je toch nog steeds het probleem van vervuilde lucht? De inhaal acties worden dan gedaan als iemand in de pit staat. Nog niet heel spannend.

Gewoon de regels aanpassen voor meer mechanische grip, en minder vleugel op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Ben overigens ook wel benieuwd of ze dit jaar sneller zullen zijn op bijv Monza. Bij dat circuit heb je namelijk niet veel aan bredere banden en meer downforce... Ik verwacht zelf dat ze wel ietsje sneller zullen zijn, maar zeker geen 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zahariac schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:28:
[...]

Dan heb je toch nog steeds het probleem van vervuilde lucht? De inhaal acties worden dan gedaan als iemand in de pit staat. Nog niet heel spannend.

Gewoon de regels aanpassen voor meer mechanische grip, en minder vleugel op de auto.
Ik zeg ook niet dat dit het probleem zou oplossen, maar het brengt op z'n minst een beetje spanning en onvoorspelbaarheid terug. Nu is het een kwestie van zorgen dat je niet bij de start terugvalt, maar de posities na bocht 1 zijn in principe, als niemand fouten maakt en er niks kapot gaat, de posities waarin er gefinisht wordt. Echt ouderwets slipstreamen en inhalen is er niet of nauwelijks nog bij.

Maar goed, dit was voorspeld door diverse media, het moest alleen nog bevestigd worden. We moeten ook weer niet in paniek raken, want we zagen in het verleden ook geregeld saaie races met weinig inhaalacties ;) Op basis van 1 race kun je niet zoveel concluderen. Om op dat lijstje een paar posts naar boven terug te komen: in 2015 waren er in Melbourne ook maar 10 inhaalacties en het jaar daarvoor 29. Ik heb in 2015 niemand horen zeggen dat er ineens veel minder ingehaald kon worden door wat voor reden dan ook. Soms verloopt een race gewoon zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
Begin met slechtere remmen en niet, zoals nu, kortere remzones.
Je wilt juist langere remzones zoals vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tlpeter schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:38:
Begin met slechtere remmen en niet, zoals nu, kortere remzones.
Je wilt juist langere remzones zoals vorig jaar.
Eens... Maar vraag me af of dat te combineren is met betrouwbaarheid. Als je ziet dat Max al remproblemen had afgelopen weekend zullen stalen remschijven waarschijnlijk nog sneller stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

kevlar01 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:31:
Ben overigens ook wel benieuwd of ze dit jaar sneller zullen zijn op bijv Monza. Bij dat circuit heb je namelijk niet veel aan bredere banden en meer downforce... Ik verwacht zelf dat ze wel ietsje sneller zullen zijn, maar zeker geen 5 seconden.
Niet? De Lesmo's een versnelling hoger, de Ascari een versnelling hoger en dit eveneens in de Parabolica, dan schaaf je echte secondes van een rondetijd af hoor. Dat je kan verschuiven naar aero, heeft RedBull wel bewezen in hun 4 jaar of fame.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

fynrd1 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:49:
[...]

Niet? De Lesmo's een versnelling hoger, de Ascari een versnelling hoger en dit eveneens in de Parabolica, dan schaaf je echte secondes van een rondetijd af hoor. Dat je kan verschuiven naar aero, heeft RedBull wel bewezen in hun 4 jaar of fame.
Ben ik wel met je eens.
Je kan ook later remmen. Aan de andere kant hebben de auto's meer drag en weerstand van de bredere banden, dus een top van 370 (zoals de afgelopen jaren) lijkt me iig niet meer haalbaar.
Nogmaals, denk wel dat ze sneller zijn, maar dat ze hier de minste winst boeken van alle circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het niet zo dat die aero er ook net zo makkelijk weer af te halen is door de vleugels vlakker te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

MikeyMan schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:12:
Is het niet zo dat die aero er ook net zo makkelijk weer af te halen is door de vleugels vlakker te zetten?
Vleugels kunnen ze wel aanpassen, maar de vleugels zijn qua vorm natuurlijk anders dan vorige seizoenen.
Tevens zijn de auto's breder, dat kan je natuurlijk ook niet zomaar aanpassen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 22-09 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

kevlar01 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:57:
[...]

Ben ik wel met je eens.
Je kan ook later remmen. Aan de andere kant hebben de auto's meer drag en weerstand van de bredere banden, dus een top van 370 (zoals de afgelopen jaren) lijkt me iig niet meer haalbaar.
Nogmaals, denk wel dat ze sneller zijn, maar dat ze hier de minste winst boeken van alle circuits.
Tjah, we gaan het dan pas zien. Ik denk persoonlijk dat ze echt veel sneller gaan zijn, ook omdat Monza pas in september is, dan wordt, traditioneel gezien, ongeveer de tweede motorupdate bij de meeste teams geïntroduceerd.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
Het is dan wel een kunstmatige maatregel maar er kan nog best wat gedaan worden aan het inhaalprobleem door aanpassingen aan het DRS systeem. Denk aan meer/langere zones of zelfs geheel vrijgeven zodat coureurs DRS kunnen gebruiken wanneer ze willen.

Is geen oplossing aan de bron maar makkelijk te implementeren en zal zeker wel wat schelen..

[ Voor 4% gewijzigd door Grimmie187 op 28-03-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Grimmie187 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:04:
Het is dan wel een kunstmatige maatregel maar er kan nog best wat gedaan worden aan het inhaalprobleem door aanpassingen aan het DRS systeem. Denk aan meer/langere zones of zelfs geheel vrijgeven zodat coureurs DRS kunnen gebruiken wanneer ze willen.

Is geen oplossing aan de bron maar makkelijk te implementeren en zal zeker wel wat schelen..
p1: 1 seconde vrij DRS per ronde
p2: 2 seconde vrij DRS per ronde
...
p20: 20 seconde vrij DRS per ronde

Positie gemeten op start / finish

Zoiets??? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Zahariac op 28-03-2017 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 19:01
Kunnen we er dan niet direct Mario Kart van maken? De gene die achteraan staat krijgt het grootste voordeel.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Over een paar races gaat de FIA inderdaad de lengte van de DRS zones evalueren.
(zie nieuwsberichten van een paar dagen geleden)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Gezien dit het GP van Australië topic is. Wat valt daar te veranderen aan de DRS zone? De rechte stukken zijn eenmaal maar zo kort. Het enige wat ze kunnen veranderen is meer (kortere "lange") stukken tot DRS zone promoveren. Maar langere DRS zones kan niet omdat het nu al van uitkomen bocht tot begin remzone/bocht is.

En volgensmij geldt dat ook voor andere circuits. Meestal is de DRS zone al de maximale lengte van dat rechte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

RobertMe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:43:
Gezien dit het GP van Australië topic is. Wat valt daar te veranderen aan de DRS zone? De rechte stukken zijn eenmaal maar zo kort. Het enige wat ze kunnen veranderen is meer (kortere "lange") stukken tot DRS zone promoveren. Maar langere DRS zones kan niet omdat het nu al van uitkomen bocht tot begin remzone/bocht is.

En volgensmij geldt dat ook voor andere circuits. Meestal is de DRS zone al de maximale lengte van dat rechte stuk.
Volgens mij was in 2011 ook 'DRS vrij'. Zonder zones dus.
Maar als het alleen op rechte stukken kan, dan leent Australië zich er niet echt voor.
De enige plek die ik me kan voorstellen lijkt me het stuk voor de snelle chicane (tussen bocht 10 en 11) en het stuk erna (tussen 12 en 13).

DRS in bochtige stukken lijkt me geen voordeel geven het wegvallen van neerwaartse druk bij de achterwielen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Frzla8LVm3s]

Hier zie je VET trouwens meerdere keren DRS gebruiken in de kwalificatie van AUS2011 (op bijna elk recht stuk(je), zie links de DRS icon groen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uiteindelijk is iedere regel een 'kunstmatige maatregel'. Ik snap ook niet helemaal waarom DRS de duivel is, maar we niet klagen over andere dingen. Uiteindelijk is het ook gewoon een regel van het spel, net als:
- Verschillende bandencompounds gebruiken
- knockout qualifying
- geen pitstops
- minimaal en maximaal 4 wielen op de auto
- niet vliegen
- etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DRS werkt m.i. ook niet in de huidige vorm. Zeker niet met dubbele zones met één meetpunt.
Laat ze gewoon actieve aero gebruiken, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q3fBli3XThA]
Te leuk om niet in het algemene topic te plaatsen. :P

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 28-03-2017 15:44 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik heb even het laatste stuk van de inhalen/DRS discussie in het Australië topic hiernaartoe verplaatst zodat het hier verder kan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-03-2017 15:46 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Grrrrrene schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:15:
[...]

Zodra het tanken weer ingevoerd wordt, weet je zeker dat het aantal inhaalacties halveert. Immers kun je dan eenvoudiger en risicolozer inhalen in de pits.

Mooie van tanken is wel dat coureurs weer iedere ronde vol kunnen gaan. Ik denk dat het verschil tussen goede en exceptionele coureurs hiermee groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Clifdon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:28:
Kunnen we er dan niet direct Mario Kart van maken? De gene die achteraan staat krijgt het grootste voordeel.
+ virtuele schildjes en bananen? :+ Voeg meteen een overlay hud in de visor van de drivers eraan toe, laat dit ook zien aan de kijkers en tada een nieuwe f1 is geboren. :+ :z

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Als coureurs elkaar inhalen in de pits is wel minder mooi om te zien, maar geeft juist wel weer kleur aan het tactische gedeelte van de race. Hoewel je als gewone kijker eigenlijk te weinig informatie hebt om zoiets goed te volgen (wel beter met goed commentaar en tweede scherm).
Ik heb geen F1 gevolgd toen ze nog wel tankten, maar als je niet weet hoeveel brandstof ze meenemen e.d., lijkt me wel wat onverwachts toevoegen. Van mij hoeft het niet terug, want het argument dat ze elke rond vol kunnen gaan, lijkt me niet helemaal opgaan. Dat hangt echt vooral van de banden af, of die dat aankunnen. Het scheelt wel of je nog 100 kg of bijv. 30 kg brandstof hebt, maar met hoge slijtage ben je nergens. Tanken levert wél snellere rondes op, maar daar hebben we ook nu niet echt een gebrek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

ArnevdS schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:59:
Ik heb geen F1 gevolgd toen ze nog wel tankten, maar als je niet weet hoeveel brandstof ze meenemen e.d., lijkt me wel wat onverwachts toevoegen. Van mij hoeft het niet terug, want het argument dat ze elke rond vol kunnen gaan, lijkt me niet helemaal opgaan. Dat hangt echt vooral van de banden af, of die dat aankunnen. Het scheelt wel of je nog 100 kg of bijv. 30 kg brandstof hebt, maar met hoge slijtage ben je nergens. Tanken levert wél snellere rondes op, maar daar hebben we ook nu niet echt een gebrek aan.
Je zag destijds een schatting van hoeveel liter er getankt was (was berekend nav hoeveel sec de slang in de auto was gehangen * liter per seconden), vervolgens was er een schatting hoe lang de komende stint zou zijn.
Ze konden toen ook wel meer pushen omdat ze eigenlijk telkens 'kwalificatie' achtige stints reden. Inhalen gebeurde inderdaad in de pits, het 'spannendste' was toen of ze nog bij uitkomen pits voor de nr 2 kwamen of niet.. niet echt racen, meer tactisch spel (zie je nu ook nog steeds natuurlijk, maar toen veel meer)

Ik denk dat het lastig is om de perfecte mix te krijgen is qua spektakel...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
ArnevdS schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:59:
Als coureurs elkaar inhalen in de pits is wel minder mooi om te zien, maar geeft juist wel weer kleur aan het tactische gedeelte van de race. Hoewel je als gewone kijker eigenlijk te weinig informatie hebt om zoiets goed te volgen (wel beter met goed commentaar en tweede scherm).
Waar je nu inhaalt door de 'undercut', haalde men toen in door de 'overcut'.

Dus, net iets meer benzine meenemen dan de auto voor je. Vlak achter hem rijden zodra hij de pits in gaat. Met jouw auto (met inmiddels vrij lege tank) 3/4 kwalificatierondjes rijden. Dat was echt op het scherpst van de snede. Schumacher was hier de koning in.

Doordat de ander getankt had, was zijn auto een stuk zwaarder en kon hij zelfs op nieuwe banden meestal niet zulke snelle rondetijden rijden. De lichtere auto, die nog buiten gebleven was, bouwde ondertussen een voorsprong op en kwam dan net wel/net niet voor de eerder gepitte auto weer terug het circuit op.

Er zat vaak wel een bepaald soort spanning in. Maar je had in praktijk zelden echt gave inhaalacties zoals we Max de afgelopen 2 seizoenen hebben zien maken.

Dit is een mooi voorbeeld van een race die Schumacher zuiver won door strategie:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dMzJwW_NTKg]

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 28-03-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
Lijkt mij dat het ook niet veel toe voegt als ze een slang er in hangen tijdens de bandenwissel, want daar moet je toch voor stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

jip_86 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:20:
Lijkt mij dat het ook niet veel toe voegt als ze een slang er in hangen tijdens de bandenwissel, want daar moet je toch voor stoppen.
Pitstops duren langer, destijds ongeveer 10 seconden tegen 2,5 - 3 seconden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
kevlar01 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:21:
[...]

Ah kijk, dat maakt wel uit inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:27

PauseBreak

derp!

kevlar01 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:21:
[...]

Wat ook meetelt is dat de dataverbindingen naar de thuisbasis van teams toen niet zo goed was als nu het geval is. Misschien moeten we eens kijken naar het eruit halen van die verbinding. Dus echt het tactische/strategische spelletje overlaten aan de mannen en vrouwen aan de pitmuur.

Nee, merp!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Max bij Peptalk gisteren

[YouTube: https://youtu.be/4eLkIkMNs7o]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vind tanken best wel een goed idee inderdaad:
- strategie wordt veel interessanter
- constant kunnen pushen, zeker met de huidige banden
- laps in de race op quali snelheid als moet
- verschillen in snelheid tussen langzamere teams en sneller teams kunnen kortdurend opgeheven worden door hoeveelheid brandstof en strategie keuzes.

Doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

UltraSub schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:44:
Vind tanken best wel een goed idee inderdaad:
- strategie wordt veel interessanter
- constant kunnen pushen, zeker met de huidige banden
- laps in de race op quali snelheid als moet
- verschillen in snelheid tussen langzamere teams en sneller teams kunnen kortdurend opgeheven worden door hoeveelheid brandstof en strategie keuzes.

Doen. :)
Zoals reeds aangegeven; het is killing voor de actie op de baan. Het enige wat meer helpt voor inhaalacties is het verminderen van vleugels en verhogen van de power. Liefst gecombineerd met minder remkracht voor een langere remzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Deze al gedeeld?

https://www.jamesallenonf...rs-is-bad-for-the-racing/

Samenvatting:
- Inhalen is lastiger door de slijtvaste banden
- Top drie teams doen eigenlijk een eigen race, de rest is vulling
- Als een team echt voorsprong pakt is het zo goed als klaar
- Maar niet te snel met conclusies, was pas race 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30

Prachtig filmpje van een voorbeeld van het technische vernunft dat de formule 1 kende.
Wat mij betreft mag het spelen met de regels zoals uit die tijd wel terug komen in de F1.
Natuurlijk moet er rekening gehouden worden met het feit dat sommige ideeën uitgekristalliseerd zijn, maar toch vind ik de triple (of was het double) diffuser ietwat saai als revolutionair iets zijnde vergeleken met het dubbele chassis van de Lotus Type 88.

Overigens is het ook jammer om te zien hoe een legendarische naam als lotus langzaamaan de rangorde afgleed om vervolgens "roemloos" uit de F1 te stappen.

Goodwood Road & Racing heeft ook video's over enkele andere lotus F1 wagens, tevens leuk om te kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Cranzai op 28-03-2017 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
BlauweFles schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:23:
Deze al gedeeld?

https://www.jamesallenonf...rs-is-bad-for-the-racing/

Samenvatting:
- Inhalen is lastiger door de slijtvaste banden
- Top drie teams doen eigenlijk een eigen race, de rest is vulling
- Als een team echt voorsprong pakt is het zo goed als klaar
- Maar niet te snel met conclusies, was pas race 1
Uitgebreide versie van mijn post 1 uur na de wedstrijd :-P. Volledig mee eens.

Enige interessante is dat FIA na paar races gaat onderzoeken of DRS zones langer moeten. Wellicht dat dit nog iets helpt.

Daarnaast heeft Todt vandaag gezegd dat het 'the price to pay is dat we nu minder inhaalacties zien, maar wel kunnen genieten van snelle auto's'. We moeten het maar accepteren omdat de auto's nu iets toffer zijn om te zien door de bochten?
Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1