[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.709 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Daarnaast zijn er ook nog wat eisen van Martini uit. Ze zullen ook minimaal een coureur moeten hebben die ze wereldwijd kunnen inzetten voor sponsor doeleinden. En met Stroll, die dus nog maar 18 is, gaat dat niet.

Alles bij elkaar opgeteld was Massa dus vrijwel de enige keuze, zelfs als je de beweegredenen van Williams zelf niet meeneemt
1. Pappa Stroll eist een ervaren coureur
2. Martini moet iemand hebben die voor de sponsoring geschikt is

Daarnaast dus dat Williams een coureur wou hebben die bekend is met het team en de (vorige) auto. Zodat ze beter kunnen vergelijken. Een nieuwe/andere coureur aantrekken kan alleen maar vergelijken met zijn oude auto en daar zal het team niet veel aan hebben. Waar Massa wel vrij makkelijk kan zeggen wat de auto van vorig jaar bv beter deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Met bovenstaande. Tuurlijk, Massa heeft zijn beste tijd gehad (en ik hoop ook dat-ie voor maximaal 1 jaar verlengd heeft) en Stroll lijkt eerder een nieuwe Maldonado dan een nieuwe Senna te worden, maar ze zullen weinig keuze hebben gehad.

Om de een of andere reden zie ik nogsteeds Sainz wel als een goede optie voor Williams.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

Wom

Destruction schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:17:
Met bovenstaande. Tuurlijk, Massa heeft zijn beste tijd gehad (en ik hoop ook dat-ie voor maximaal 1 jaar verlengd heeft) en Stroll lijkt eerder een nieuwe Maldonado dan een nieuwe Senna te worden, maar ze zullen weinig keuze hebben gehad.

Om de een of andere reden zie ik nogsteeds Sainz wel als een goede optie voor Williams.
Sainz zal sowieso wel een beweging gaan maken na dit seizoen. Of naar Red Bull of naar een team zoals Williams inderdaad. Wat dat betreft is het voor beide TR coureurs het jaar van de waarheid.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 11:08
Ik verwacht dat C. Sainz naar een nog beter team gaat, na dit seizoen, hij heeft zijn plekje wel verdiend, ik denk dat het voor Kvyat een kwestie zal zijn dat hij constant goed kan presteren i.p.v. redelijk wisselvallig. Als hij constant kan presteren, dan is het een goede coureur voor Williams of Force India, mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet er wel plek zijn natuurlijk. Hoewel Hamilton/Raikkonnen/Vettel/Bottas denk ik allerminst vast staan voor 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

MikeyMan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:41:
Moet er wel plek zijn natuurlijk. Hoewel Hamilton/Raikkonnen/Vettel/Bottas denk ik allerminst vast staan voor 2018.
Hamilton ligt contractueel nog vast tot eind 2018

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoogie2004 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:43:
[...]

Rosberg ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ja zo ken ik er nog wel een paar :+

Maar de overige coureurs zitten eind van het jaar zonder contract, Hamilton dus niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hoogie2004 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:43:
[...]

een contract stelt ook echt veel voor in de F1 wereld, ik noem een vd garde of een alonso :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.f1today.net/e...ines-in-f1-is-unthinkable

Het valt me toch op dat in alle artikelen die de afgelopen tijd langs komen er heel bewust wordt gesproken over het niet terugkeren van de V10's en V12's. Zouden ze gaan mikken op een v8 in de toekomst?
Zou zeggen dat aangevuld met een gestandaardiseerd hybridesysteem en misschien ook wel versnellingsbak, dit een stap in de geode richting is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:27

PauseBreak

derp!

MikeyMan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:51:
https://www.f1today.net/e...ines-in-f1-is-unthinkable

Het valt me toch op dat in alle artikelen die de afgelopen tijd langs komen er heel bewust wordt gesproken over het niet terugkeren van de V10's en V12's. Zouden ze gaan mikken op een v8 in de toekomst?
Zou zeggen dat aangevuld met een gestandaardiseerd hybridesysteem en misschien ook wel versnellingsbak, dit een stap in de geode richting is.
Vind ik geen stap in de goede richting om eerlijk te zijn. Formule 1 is geen spec series, is het ook nooit geweest. Als je spec parts wilt hebben op alle auto's dan is bijv. IndyCar of GP2 F2 iets voor je. F1 heeft altijd gestaan voor een enorme variatie in gebruikte technieken en materialen. Dat standaardiseren hoeft van mij niet als ik heel eerlijk ben.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PauseBreak schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:58:
[...]

Vind ik geen stap in de goede richting om eerlijk te zijn. Formule 1 is geen spec series, is het ook nooit geweest. Als je spec parts wilt hebben op alle auto's dan is bijv. IndyCar of GP2 F2 iets voor je. F1 heeft altijd gestaan voor een enorme variatie in gebruikte technieken en materialen. Dat standaardiseren hoeft van mij niet als ik heel eerlijk ben.
Mee eens, maar juist de hybride systemen hebben ervoor gezorgd dat de aandrijving niet te betalen is. Vrees dat daar toch een oplossing voor bedacht moet gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:27

PauseBreak

derp!

MikeyMan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:20:
[...]

Mee eens, maar juist de hybride systemen hebben ervoor gezorgd dat de aandrijving niet te betalen is. Vrees dat daar toch een oplossing voor bedacht moet gaan worden.
Die is er al; er is een maximum gesteld aan wat motorleveranciers mogen vragen. Ik geloof dat die op 15mln dollar per seizoen is gezet.

Persoonlijk zou ik liever zien dat ze het een en ander meer vrijgeven. Dus als jij als fabrikant een V12 wilt bouwen met lasers, ga je gang. Driecilindertje met drie turbo's? Go right ahead. Zolang die motoren kunnen voldoen aan de fuel flow rate vereisten, fuel economy (105kg brandstof per racesessie) en hoe lang ze mee moeten gaan (4 of 5 motoren per seizoen) dan zou het wat mij betreft niets hoeven uitmaken in welke configuratie je dat doet.
Brandstof is trouwens ook een leuke. Als je F1 relevant wilt blijven houden / laten lijken, dan moet je toch binnenkort eens af van benzine. Waterstof lijkt me wel een mooie voor F1. Vol-elektrisch hebben we FE al voor.

Maar goed, ik ben weer aan het dagdromen :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

We hebben een topic voor de kwaliteit van de uitzendingen, gebruik die dan ook. Ik heb weer een aantal posts verplaatst naar [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
http://www.auto-motor-und...lem-geloest-11943794.html
Goed Nieuws!
TLDR( of Duits: "bah"):
Renault, TR en RB:
Renault heeft de problemen met de aandrijving van de MGU-K gefixt.
Hierdoor mogen de motoren tijdens de kwalificatie op vol vermogen draaien.

Renault:
Na de wintertests zijn er veranderingen doorgevoerd aan de diffuser, voorvleugel en de remmen.
Daarnaast introduceert Renault in Bahrain een nieuwe voorvleugel en in Rusland een verbeterde vooras (naar ontwerp van Ferrari, Red Bull en Force India).

En als toetje 121 mooie plaatjes! :D
http://www.auto-motor-und...ie-mittwoch-11943785.html

[ Voor 11% gewijzigd door Cranzai op 22-03-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cranzai schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:58:
http://www.auto-motor-und...lem-geloest-11943794.html
Goed Nieuws!
TLDR( of Duits: "bah"):
Renault, TR en RB:
Renault heeft de problemen met de aandrijving van de MGU-K gefixt.
Hierdoor mogen de motoren tijdens de kwalificatie op vol vermogen draaien.....
[knip]
... en mogen ze in de races de oorspronkelijk geplande vermogens gebruiken (ook niet onbelangrijk) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
"De oorspronkelijk geplande vermogens mogen nu ook in de race gebruikt worden."
Er staat niet of dit nu hetzelfde vermogen is als "het volle vermogen" voor in de Kwalificatie

Is er trouwens al iets gelekt of de PU een kwalificatie stand heeft zoals Fer en Mercedes??

[ Voor 21% gewijzigd door powah33 op 22-03-2017 19:50 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powah33 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:30:
"de oorspronkelijk geplande vermogens mogen nu ook in de races gebruikt worden."
Er staat niet of dit nu hetzelfde vermogen is als "het volle vermogen" voor in de Kwalificatie
Dat is zelden of nooit het geval. Mercedes misschien (kortstondig) uitgezonderd als dat werkelijk noodzakelijk was. Maar letterlijk vertaald staat er "de oorspronkelijk geplande motorinstellingen zijn toegestaan"

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 22-03-2017 19:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:39
RTL GP komt iedere woensdag met een F1 programma "Slipstream" op YouTube en rtlgp.nl

Aflevering 1

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Dat ben ik met je eens...ze rijden nooit een race met het max wat de PU volle bak kan leveren. (misschien in de Q fftjes)
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen...dat er dus ook niet staat dat er nu met 100% race vermogen geraced gaat worden.
Zolang we niet weten wat de oorspronkelijk geplande motor instellingen zijn, blijft het een raadsel.
Kan zo maar zijn dat ze hadden afgesproken om met bvb maar 94% van het volle race vermogen te rijden tot de nieuwe pu in barca beschikbaar komt.

Maar het is positief dat de problemen gevonden zijn, nu maar hopen dat ze heel blijven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:28
Dit is wel cool: http://www.motor1.com/new...liveries-production-cars/

2017 Livery op road wagens van dezelfde "fabrikant"

Afbeeldingslocatie: https://icdn-8.motor1.com/images/mgl/r16EX/s4/formula-1-paint-jobs-on-production-cars.jpg
Afbeeldingslocatie: https://icdn-1.motor1.com/images/mgl/eMWKA/s4/formula-1-paint-jobs-on-production-cars.jpg
Afbeeldingslocatie: https://icdn-3.motor1.com/images/mgl/qO8lR/s4/formula-1-paint-jobs-on-production-cars.jpg
Afbeeldingslocatie: https://icdn-2.motor1.com/images/mgl/nB8bj/s4/formula-1-paint-jobs-on-production-cars.jpg
Afbeeldingslocatie: https://icdn-3.motor1.com/images/mgl/Lw6xW/s4/formula-1-paint-jobs-on-production-cars.jpg
Afbeeldingslocatie: https://icdn-6.motor1.com/images/mgl/YLbge/s4/formula-1-paint-jobs-on-production-cars.jpg

Rivanov schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:19:
RTL GP komt iedere woensdag met een F1 programma "Slipstream" op YouTube en rtlgp.nl

Aflevering 1

[video]
RTLGP ook weer op de F1-Hype mee.. Prima. Extra content is altijd welkom. (wel benieuwd hoe ze het met de video rechten gaan doen? (als ze überhaupt video gebruiken))

[ Voor 22% gewijzigd door nachtnet op 22-03-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powah33 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:19:
Dat ben ik met je eens...ze rijden nooit een race met het max wat de PU volle bak kan leveren. (misschien in de Q fftjes)
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen...dat er dus ook niet staat dat er nu met 100% race vermogen geraced gaat worden.
Zolang we niet weten wat de oorspronkelijk geplande motor instellingen zijn, blijft het een raadsel.
Kan zo maar zijn dat ze hadden afgesproken om met bvb maar 94% van het volle race vermogen te rijden tot de nieuwe pu in barca beschikbaar komt.

Maar het is positief dat de problemen gevonden zijn, nu maar hopen dat ze heel blijven
Oké, ik gooi er nog wat extra info tegenaan, dan denk ik dat het bericht mogelijk nog wat positiever zal zijn (of iig lijken).

"Tijdens de Barcelona testen moesten de "Renault" powered teams met geknepen vermogen rijden.
Mercedes had berekend dat de teams daardoor minstens 0.5 sec hadden laten liggen."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

hardware-lover schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:57:
[...]

Oké, ik gooi er nog wat extra info tegenaan, dan denk ik dat het bericht mogelijk nog wat positiever zal zijn (of iig lijken).

"Tijdens de Barcelona testen moesten de "Renault" powered teams met geknepen vermogen rijden.
Mercedes had berekend dat de teams daardoor minstens 0.5 sec hadden laten liggen."
O+ Ik hoop dat je gelijk hebt... :P

Ik hoop niet eens zozeer op een WDC voor Max ofzo (ok, who am I kidding, natuurlijk wel :P ), maar ik zou een iets betere verdeling qua teams voor wat betreft de poles en de podiums zeer toejuichen... De berichten van Ferrari bemoedigen me wat dat betreft slechts gedeeltelijk, want die zijn altijd goed in de preseason-tests...

Ik zou kunnen leven met een titel van MERC en een zesde plaats van VER in het WDC, als zowel de individuele kampioen als het beste team voor de één-na-laatste ronde nog niet zeker is :P

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 22-03-2017 21:05 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Tja, en bij Mercedes reden Williams en FI nog met de spec 1 motor, en Mercedes met een geknepen spec 2 (Melbourne spec) vanwege een issue met de krukas of iets dergelijks. Zo had elke fabrikant wel iets, al leek Ferrari alles wel op orde te hebben.

We zullen het zien dit weekend, nog eventjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoogie2004 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:40:
[...]
Tja, en bij Mercedes reden Williams en FI nog met de spec 1 motor, en Mercedes met een geknepen spec 2 (Melbourne spec) vanwege een issue met de krukas of iets dergelijks. Zo had elke fabrikant wel iets, al leek Ferrari alles wel op orde te hebben.

We zullen het zien dit weekend, nog eventjes :)
Er staat; "minstens 0.5 sec." , het is in werkelijkheid zo'n 2.0 sec. wat ze sneller konden :+

"gelul Tamar", maar het leest wel lekker weg 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Louis Dekker (NOS) is ook bezig met een preview voor het 2017 seizoen. (deel 3 - De topteams)
http://nos.nl/artikel/2164486-formule-1-de-topteams.html

Dekker spreekt zichzelf af en toe tegen: RAI niet goed genoeg voor wereldtitel gevolgd door RAI kan de revelatie van het seizoen worden..

Nu ja, de +5 min leestijd zeker waard.

Zowaar een reactie van Dekker op mijn tweet(s):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dx7WRVVuMn1mjWZN4tb6v7De/full.png

[ Voor 54% gewijzigd door nachtnet op 23-03-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48

AzzKickah

06-CENSORED

Iemand nog gezien hoe Doornbos over z'n F1-ervaring vertelde bij Late Night vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Verstappen-regel wordt aangepast

http://www.telegraaf.nl/t...l__wordt_aangepast__.html

Ze gaan "racen" nu iets meer toelaten en het per situatie bekijken. Alleen bij echt gevaarlijke situaties wordt er ingegrepen.

Positief bericht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

daar staat tegenover dat lewis niet op enging mode 22-sub menu b 6 zat, waardoor zij ook nodige hebben laten liggen.

er is geen een top team, wat achterste van hung tong laat zien in barca ... 0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:21:
Louis Dekker (NOS) is ook bezig met een preview voor het 2017 seizoen. (deel 3 - De topteams)

Dekker spreekt zichzelf af en toe tegen: RAI niet goed genoeg voor wereldtitel gevolgd door RAI kan de revelatie van het seizoen worden..

[afbeelding]
Ben het met je eens dat Raikkonen vaak word onderschat. Denk ook dat dat een interessant gevecht word tussen hem en Vettel, was vorig jaar ook zo.
Ik gun het persoonlijk Raikkonen ook meer, hij is gewoon altijd lekker nuchter. Ook na het incident met VES op Spa. Vettel daarintegen is toch wel anders, is mijn sympathie een beetje verloren(alhoewel hij in een goede bui wel grappig is tijdens interviews)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Benieuwd of deze voorspelling gaat uitkomen.

#NaamPunten
1.Lewis Hamilton208 punten
2.Sebastian Vettel153 punten
3.Daniel Ricciardo115 punten
4.Valtteri Bottas108 punten
5.Max Verstappen106 punten
6.Kimi Raikkonen102 punten
7.Felipe Massa46 punten
8.Sergio Perez24 punten
9.Carlos Sainz20 punten
10.Nico Hülkenberg9 punten

Overigens kan je hieruit ook aflezen dat de beeldvorming bij de teambazen praktisch hetzelfde is als bij de media en wij als F1-volgers. Wat opvalt is dat ondanks dat Williams redelijk sterk heeft gepresteerd ze niet zo hoog in deze lijst staan. Verder zijn het naar mijn idee de usual suspects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoop dat het allemaal een beetje dichter bij elkaar zit. Maar ik vrees dat dit niet ver bezijden de waarheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:45

vhal

ಠ_ಠ

nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:21:

[afbeelding]
Zijn dit nou de foto's die Getty Images heeft gemaakt voor de nieuwe F1 2017 game?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7mA1EPVsAQ1ebt.jpg

@vhal Ja, wel door Getty( maar niet perse die voor de F1 game.) maar dan nog eens extra bewerkt door NOS.. :N

[ Voor 37% gewijzigd door nachtnet op 23-03-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:29
nachtnet schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:51:
[video]
[afbeelding]

@vhal Ja, wel door Getty( maar niet perse die voor de F1 game.) maar dan nog eens extra bewerkt door NOS.. :N
Daar wil ik wel de hele shoot van zien, uber vet!! 8)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

https://nl.motorsport.com...eugel-verbod-2018-885038/

Haaienvin hoogstwaarschijnlijk volgend jaar weer weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Die T-vleugel... oke... die vin is gewoon een stukje F1 evolutie, laat hem er 3 jaar op zitten en dan wordt weghalen ineens lelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/6Dx6AsqTOCTuNyHT0Drd6jZKK-LkT3xDcqc2zPzyzB0.jpg?w=1001&s=adbbe4f2ed0378c01e2326724236816c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
himlims_ schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:22:
[...]

daar staat tegenover dat lewis niet op enging mode 22-sub menu b 6 zat, waardoor zij ook nodige hebben laten liggen.

er is geen een top team, wat achterste van hung tong laat zien in barca ... 0
Precies, Grosjean heeft ook al ergens laten vallen dat ze niet het volledige motorvermogen mochten gebruiken van Ferrari en dat ze dat in Melbourne pas voor het eerst kregen.

Die hebben dus ook niet alles eruit gehaald.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ze zijn bij Liberty Media wel bezig met het YT kanaal. Hier is dan met afstand het beste stukje van het vorige seizoen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
https://www.formula1.com/...ll-updates-australia.html

Mager interview met vooral koetjes en kalfjes. Het interessantste aan dit interview is dat de geruchten over een totaal veranderde red bull wel netjes beperkt worden tot: "We passen de auto aan aan het circuit en hebben dus een melbourne-spec".

Als we even ons "hoedje" opzetten dan zou dat in lijn liggen met de gedachte dat Red Bull in Barcelona puur de basis getest heeft en elke race dus een geoptimaliseerde voor en achtervleugel gebruikt. Dit zou betekenen dat er radicalere verschillen kunnen zijn dan bij teams die met ingewikkeldere vleugels getest hebben daar die minder informatie hebben over de werking van hun basic-concept.
(Ergens in die zinnen is de oranje-bril ook opgegaan :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

AzzKickah schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 01:23:
Iemand nog gezien hoe Doornbos over z'n F1-ervaring vertelde bij Late Night vandaag?
Het was bijna knap, hoe hij een vraag zo omdraaide, om toch even extra te benadrukken dat hij ook in de F1 heeft gezeten.

Niks nieuws voor de trouwe lezers van hier trouwens.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
pinda powerrr schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:45:
[...]

Het was bijna knap, hoe hij een vraag zo omdraaide, om toch even extra te benadrukken dat hij ook in de F1 heeft gezeten.

Niks nieuws voor de trouwe lezers van hier trouwens.
Daarom vind/vond ik Doornbos altijd zo vervelend. Hij moet koste wat kost pochen met het feit dat hij F1 heeft gereden.. in Monaco woont. etc. etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Leuke merchandise te winnen vanuit Mercedes:

https://www.mercedesamgf1...lton-bose-qc35-headphones
Rivanov schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Daarom vind/vond ik Doornbos altijd zo vervelend. Hij moet koste wat kost pochen met het feit dat hij F1 heeft gereden.. in Monaco woont. etc. etc.
Doornbos is inderdaad wel een beetje een betweter en een patser. Maar vind hem wel bijna altijd positief overkomen, en zijn kennis van F1 en andere raceklasses is wel goed, hij weet wel waar hij over praat.

Van der Garde idem(minus het patser/poch gedeelte) :)

[ Voor 65% gewijzigd door kevlar01 op 23-03-2017 16:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:21

d0s

sssst

Doornbos een patser? Kan ik me echt totaal niet in vinden, prima om naar te kijken en te luisteren. Ik vind die ervaring wel mooi, zelfs al is het maar vanuit een Jordan/Minardi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

d0s schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:26:
Doornbos een patser? Kan ik me echt totaal niet in vinden, prima om naar te kijken en te luisteren. Ik vind die ervaring wel mooi, zelfs al is het maar vanuit een Jordan/Minardi.
Eens.

Al mag hij dat "...in mijn tijd..." dat hij regelmatig er tussen wurmt wel weg laten. ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
F1 extends social media freedom into race weekends
Formula 1's experiment with the relaxation of social media rules for video content has been extended from testing to the race weekends, it has been revealed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:51
Volgens F1Today zal Red Bull vannacht dan toch zonder haaienvin rijden! Ik kan niet meer wachten :9~ :9~ :9~

[ Voor 31% gewijzigd door Herax10NL op 23-03-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:21

d0s

sssst

StevoMark10 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:04:
Volgens F1Today zal Red Bull vannacht dan toch zonder haaienvin rijden! Ik kan niet meer wachten :9~ :9~ :9~
Dat zou echt een geweldige verassing zijn 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

max schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:31:
[...]

Eens.

Al mag hij dat "...in mijn tijd..." dat hij regelmatig er tussen wurmt wel weg laten. ;)
Volgens mij is dat meer iets wat sporters in het algemeen doen. Ik zie het ook regelmatig bij andere sportverslaggevers of bv bij de Olympische spelen als ze wat gasten in een studio hebben. Het toont verder dat je spreekt vanuit persoonlijke ervaring ipv wat je hebt gehoord of wat je denkt dat er gebeurd.

Overall gezien vind ik de meeste F1 specialisten die ze in NL interviewen prima. Ik denk dat we voor zo'n klein landje veel slechter hadden kunnen doen. En ja, ze zijn wel een beetje Max-gek, maar ze hebben er ook allemaal mee samengewerkt, dus dan vind ik het niet zo raar. Zeker de paar coureurs die hem ook echt goed kunnen zoals Giedo.

Kan het beter? Sure. Is het onacceptabel? Zeker niet.

Verder wil ik even van de gelegenheid gebruik maken om iedereen een tof seizoen te wensen.

Het gaat bijna beginnen dus wordt nu wel tijd om de stand van zaken op te gaan maken. Ik kijk er in ieder geval naar uit. Ben benieuwd hoe de verhoudingen aan het begin liggen en hoe het seizoen zich gaat ontvouwen. Geef Max een redelijke kans dit jaar (hangt meer af van de auto), nu hopen dat het lukt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

d0s schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:57:
[...]

Of toch niet, en zagen we het toch aankomen omdat de stier op de auto niet verder getekend was op de haaienvin en bij TR wel. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

d0s schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:57:
[...]
Ze hebben hem demonstratief in de hens gezet bedoel je? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

StevoMark10 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:04:
verse front wing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:08
Ben er helemaal klaar voor, heb gisteren de Formule 1 special gekocht.
Vorig seizoen helaas alleen de laatste 2 races niet kunnen zien.

Dit seizoen weer alles proberen te kijken :)

Denk dat Mercedes er nog boven uit gaat steken

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Volgens mij wordt het geen bijster positief seizoen voor Verstappen. Hopelijk kunnen ze in Europa weer wat dichterbij komen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:32:
Volgens mij wordt het geen bijster positief seizoen voor Verstappen. Hopelijk kunnen ze in Europa weer wat dichterbij komen.
Ouwe rasoptimist!!! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
That's me.

Ach ja als er maar niet 1 iemand na 12 races met de titel aan de haal gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Ik verwacht eigenlijk wel een walk in the park voor Hamilton dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 21-09 16:13
Phusebox schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:46:
[...]

That's me.

Ach ja als er maar niet 1 iemand na 12 races met de titel aan de haal gaat...
Zolang niemand HAM echt gaat pushen zodat ie fouten gaat maken, word HAM volgens mij gewoon kampioen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jasphur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:43:
[...]

Zolang niemand HAM echt gaat pushen zodat ie fouten gaat maken, word HAM volgens mij gewoon kampioen.
Dit verwacht ik persoonlijk ook, HAM heeft een dusdanig niveau dat hij met een erg goede auto gewoon op de cruisecontrol gaat na een paar rondjes.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Weet iemand waar er vette wallpapers zijn te vinden van de FP's? Voornamelijk van Verstappen en met een Retina resolutie haha :D

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Mars18 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 06:50:
Ben er helemaal klaar voor, heb gisteren de Formule 1 special gekocht.
Vorig seizoen helaas alleen de laatste 2 races niet kunnen zien.

Dit seizoen weer alles proberen te kijken :)

Denk dat Mercedes er nog boven uit gaat steken
Ik ben er ook klaar voor. Alleen heb ik F1 2016 (PS4) gekocht als voorbereiding. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

aDutchCow schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:18:
Weet iemand waar er vette wallpapers zijn te vinden van de FP's? Voornamelijk van Verstappen en met een Retina resolutie haha :D
google image search werkt niet op jouw device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
himlims_ schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:33:
[...]

google image search werkt niet op jouw device?
Grappig, maar die resultaten zijn voornamelijk testen en vorig jaar, ook al zoek ik op dit jaar ;)
Ik doelde er ook meer op dat mensen misschien websites hadden die zij vaker gebruiken voor wallpaper enzovoorts. Ik had al gekeken op f1-fansite maar misschien is het nog te vroeg haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 21-09 16:13
aDutchCow schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:18:
http://www.redbullracing.com/downloads

of zoek je actiefotos?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 20:26
DE FILOSOFIE ACHTER DE 'KALE' RED BULL RACING RB13 - F1today
De andere teams kunnen dat niet doen omdat het de luchtstromen richting alle rijwindgeleiders tussen de voorwielen en de side-pods zou verstoren en zij moeten de lucht dus wel onder de wagen door sturen. De noodzaak voor allerlei extra vleugeltjes en uitgebreide barge boards bij Red Bull Racing ontbreekt, het team haalt de neerwaartse druk ergens anders vandaan.
Kan iemand uitleggen waarom dit bij Red Bull dan niet het geval is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:04
LoeWn schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:59:
DE FILOSOFIE ACHTER DE 'KALE' RED BULL RACING RB13 - F1today

[...]

Kan iemand uitleggen waarom dit bij Red Bull dan niet het geval is?
dat staat precies in het stuk dat je quote 8)7 Zij hebben aan de bovenkant veel minder vleugeltjes die verstoord worden door de luchtstroom omhoog dus kunnen ze die luchtstroom omhoog laten gaan. Mijn gok is dat RB die vleugeltjes minder nodig heeft omdat zij bij lage snelheid met meer rake rijden en dus meer downforce krijgen op die manier zowel door die hoek als dat daardoor hun diffuser anders van opbouw zal zijn.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aDutchCow
Oh deze pagina is zeker handig om in de gaten te houden als er meerdere op verschijnen, thanks!
En actiefoto's zijn altijd beter maar ik denk dat ik daar inderdaad te vroeg mee ben haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:51
Mooi verhaal, zou wel gaaf zijn als de RB in de basis zo anders is dan de rest, dat de rest het ook niet makkelijk kan kopieren _/-\o_ Moet het wel werken, dat is nog ff afwachten :)

Maar +1 voor het proberen :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 20:26
Snowhite0901 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:04:
[...]

dat staat precies in het stuk dat je quote 8)7 Zij hebben aan de bovenkant veel minder vleugeltjes die verstoord worden door de luchtstroom omhoog dus kunnen ze die luchtstroom omhoog laten gaan. Mijn gok is dat RB die vleugeltjes minder nodig heeft omdat zij bij lage snelheid met meer rake rijden en dus meer downforce krijgen op die manier zowel door die hoek als dat daardoor hun diffuser anders van opbouw zal zijn.
Nee het staat niet precies in de quote. Ze beginnen beide met een kale auto.. Red Bull laat de luchtstroom over de wagen lopen, en de andere teams onderlangs. Daardoor hebben ze meerdere vleugeltjes en dingetjes nodig dan de andere teams. De 'vleugeltjes' zijn dus het gevolg, en niet de reden. Ik zoek de reden waarom red bull de luchtstroom over de auto kan laten lopen en de rest niet. En de reden staat in het dikgedrukte: De andere teams kunnen dat niet doen omdat het de luchtstromen richting alle rijwindgeleiders tussen de voorwielen en de side-pods zou verstoren. Maar hier kan ik dus geen kaas van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
LoeWn schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:17:
[...]

Nee het staat niet precies in de quote. Ze beginnen beide met een kale auto.. Red Bull laat de luchtstroom over de wagen lopen, en de andere teams onderlangs. Daardoor hebben ze meerdere vleugeltjes en dingetjes nodig dan de andere teams. De 'vleugeltjes' zijn dus het gevolg, en niet de reden. Ik zoek de reden waarom red bull de luchtstroom over de auto kan laten lopen en de rest niet. En de reden staat in het dikgedrukte: De andere teams kunnen dat niet doen omdat het de luchtstromen richting alle rijwindgeleiders tussen de voorwielen en de side-pods zou verstoren. Maar hier kan ik dus geen kaas van maken.
Lees het stukje nu nog eens.
https://www.f1today.net/n...kale-red-bull-racing-rb13

Het stukje spreekt over een bepaalde luchtstroom en niet over alle luchtstromen.
De binnenste uiteinden van de horizontale lagen aan de binnenkant van de wing-end plates.
Hier heeft RBR een andere aanpak en kan en kiest er met hun design voor om daar de luchtstroom boven de bolide langs te sturen IPV onder de bolide.
De andere teams kunnen dit ook maar doen het niet, omdat met hun design het de luchtstromen richting alle rijwindgeleiders tussen de voorwielen en de side-pods zou verstoren.

De meeste vleugeltjes zitten er absoluut met een reden.
Alle chassis zijn verschillend maar RBR staat er om bekend altijd een heel goed chassis te bouwen met een hoog mechanische grip.
Ook rijden ze met een hoge rake...dit zijn juist punten waardoor ze kunnen kiezen voor een andere aanpak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:07
De vraag om opheldering over de trick-suspension die RBR en Mercedes vorig jaar op sommige circuits gebruikten heeft voor Ferrari tot een succes geleid, beide teams zijn er niet zeker van dat hun systeem de scrutineering doorkomt en gebruiken het daarom vooralsnog niet.

Toen FIA de wagens aan het einde van testweek 2 controleerden had niemand het trick-suspension systeem geïnstalleerd.

Hier een vertaald stuk in bullet points (f1technical), het origineel komt van AMuS: KEIN VERNETZTES FAHRWERK Mercedes verzichtet freiwillig

I assume this has already been posted above, but here are some of my own translations (that may be relevant to other topics surrounding the Mercedes team):
  • apparently, RedBull used their trick suspension in the first week of testing, not in the 2nd
  • Mercedes apparent troublesome 2nd week of testing wasn't due to suspension, but the aero package
  • Toto: There's nothing in the clarification of the suspension rules that would force them to change anything [about their trick suspension] or hamper their performance
  • Mercedes never used the trick suspension during testing in Barcelona
  • Mercedes apparently wouldn't have used the trick suspension in Melbourne even if the suspension rules hadn't been clarified because the system doesn't bring any advantage at this track
  • To the contrary: due to added hydraulic connections and valves, the system would add ~1.5kg. The W08 however is already 5kg over the weight limit (car = 728kg+5kg = 733kg).
  • Using the system would have added the risk that a team may protest.
  • Mercedes confident their system is still legal. The question is, if protested by another team, they could convince the stewards***
  • *** a FIA technicians admits that the [suspension] systems are so complicated, that it is difficult to assess if prohibited things could be done with them.
  • A Mercedes technician said even within the [suspension] team, there are only roughly 10 who understand the system in its entirety.
  • In 2016, apparently, the trick suspension was only used at 5 venues. It is unclear if the system will be used this year or not. Apparently RedBull used theirs quite a bit more often.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 18:18
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:41:
  • ...
  • To the contrary: due to added hydraulic connections and valves, the system would add ~1.5kg. The W08 however is already 5kg over the weight limit (car = 728kg+5kg = 733kg). Using the system would have added the risk that a team may protest.
...
De reglementen specificeren toch alleen een minimum gewicht en geen maximum gewicht?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
alesandro_46 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:13:
[...]

De reglementen specificeren toch alleen een minimum gewicht en geen maximum gewicht?
Ja, maar een hoger gewicht dan het minimum is een nadeel ten opzichte van andere teams, dus dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Klopt... Maar scheelt weer een paar tienden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 18:18
Dat begrijp ik :). Maar dan snap ik het stukje achter dezelfde bullet niet: 'Using the system would have added the risk that a team may protest'. Zal wel als apart bullet hebben moeten staan vermoed ik.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
alesandro_46 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:13:
[...]

Klopt en volgens AMuS zijn bronnen zit Mercedes daar al boven met 5KG.

edit: Ja, hoort een aparte bullet te zijn zo te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Lasmibalsingh op 24-03-2017 12:26 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:23:
[...]

Klopt en volgens AMuS zijn bronnen zit Mercedes daar al boven met 5KG.

edit: Ja, hoort een aparte bullet te zijn zo te zien.
Mercedes kan dat extra gewicht dik compenseren met het motorblok, blijf het toch knap vinden ook zonder het token systeem de voorsprong behouden.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Force India zou 13 KG "te zwaar" zijn.. :X Vandaar dat PER en OCO als een razende moesten afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk oprecht steeds dat de beeldverhoudingen van mijn televisie niet goed staan omdat de auto's nu zo plat zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:11:
Ik denk oprecht steeds dat de beeldverhoudingen van mijn televisie niet goed staan omdat de auto's nu zo plat zijn 8)7
Dat vergelijk gaf Olav net ook.

"De auto's nu zijn zoals ze vroeger waren wanneer je van een 4:3 tv overstapte naar een breedbeeld; laag en breed."

:D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboeman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 10:58
Zou die kale Redbull auto deels ook niet gewoon komen omdat Redbull dit jaar misschien wel als 'verloren' jaar ziet? Renault (Tag heuer) kondigt aan dat ze met een nieuwe motor komen, Redbull denkt: wat als dat weer gaat zoals de vorige keer (slechte performance/betrouwbaarheid etc.)? Laten we dit jaar maar een jaartje rustig aan doen, niet zoveel vooraf ontwikkelen, maar eerst even afwachten wat de motor doet, beetje geld besparen en al vroeg in het jaar beginnen met ontwikkelen van de auto voor 2018?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Oboeman schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:55:
Zou die kale Redbull auto deels ook niet gewoon komen omdat Redbull dit jaar misschien wel als 'verloren' jaar ziet? Renault (Tag heuer) kondigt aan dat ze met een nieuwe motor komen, Redbull denkt: wat als dat weer gaat zoals de vorige keer (slechte performance/betrouwbaarheid etc.)? Laten we dit jaar maar een jaartje rustig aan doen, niet zoveel vooraf ontwikkelen, maar eerst even afwachten wat de motor doet, beetje geld besparen en al vroeg in het jaar beginnen met ontwikkelen van de auto voor 2018?
In de formule 1 bestaat zoiets eigenlijk al niet en als je het tweede of derde team bent kan daar geen sprake van zijn. Al is het maar omdat die jongens dat onmogelijk te verkroppen zouden vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Oboeman schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:55:
No way. Never. Onmogelijk.
Onderbouwing? Wat Camacha al zegt, gaat echt niet gebeuren bij een top 3 team met dusdanige budgetten. Het jaar moet nog beginnen en dan al gewoon aan 2018 werken en niets meer aan 2017 doen? Eh, nee. En al helemaal niet gebaseerd op aannames dat Renault zijn zaakjes niet in orde zou kunnen krijgen. Terwijl er blijkbaar juist veel potentie in dat nieuwe design zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Zelfs McLaren zou als ze de Honda als verloren beschouwen 2017 nog gebruiken om het 2017 chassis om te bouwen voor een willekeurige andere Hybride-Spec-engine. (Renault, Mercedes of Ferrari)

Stil staan en niet rijden is 2x zo snel achteruit gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

UltraSub schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:03:
[...]
No way. Never. Onmogelijk.
Onderbouwing? [knip]
Zijn onderbouwing? Die kan ik (en menig ander), je ook wel geven, maar het lijkt mij aardig duidelijk 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verstappen zakt een beetje door het ijs. Met name natuurlijk de RedBull die niet goed genoeg is maar Ric is beduidend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:31:
Verstappen zakt een beetje door het ijs. Met name natuurlijk de RedBull die niet goed genoeg is maar Ric is beduidend sneller.
Dan zakte RIC zeker tijdens Q1 door het ijs? :?
TJeez... :X

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
KillerBee schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:38:
[...]

Dan zakte RIC zeker tijdens Q1 door het ijs? :?
TJeez... :X
Over het weekend gezien is Ric constant sneller. Verstappen heeft meer runs nodig en maakt meer fouten.

Is natuurlijk ook meer druk nu en met een auto die niet wil ga je sneller foutjes maken. Komt vast wel goed maar is wel even lekker ontnuchterend voor alle newbie F1 fans die denken dat Verstappen de beste coureur van het veld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:40:
[...]

Over het weekend gezien is Ric constant sneller. Verstappen heeft meer runs nodig en maakt meer fouten.

Is natuurlijk ook meer druk nu en met een auto die niet wil ga je sneller foutjes maken. Komt vast wel goed maar is wel even lekker ontnuchterend voor alle newbie F1 fans die denken dat Verstappen de beste coureur van het veld is.
Mwah, op dit forum denk ik dat er niet heel veel zijn die VER de beste coureur vinden, maar wees eerlijk, jouw glas is bijna altijd half leeg :P , vandaar dat ik jouw post nogal zwart-wit opvatte en dacht dat je het alleen over de Q had ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[F1 2017] Race 1 - GP van Australië <--- Hier is het GP topic..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
De graphics worden ook elk jaar alsmaar lelijker bij de F1. Kunnen ze niet eens een beetje fatsoenlijke designers inhuren.

*knip* Die discussie gaan we niet opnieuw doen, en zeker niet op de verkeerde plek.

[ Voor 70% gewijzigd door naitsoezn op 25-03-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Volgens AMuS stelt Renault de Power Unit upgrade uit naar GP van Canada, was oorspronkelijk gepland voor introductie in GP van Spanje: RED BULL MUSS NACHRÜSTEN - Rückstand bei Motor und Chassis. Ook hier een bevestiging dat Newey compromissen moest sluiten om de wagen enigszins competitief te laten zijn op dit soort circuits door het gebrek aan vermogen. Er worden ook een paar andere interessante zaken in besproken die je wellicht door de vertaalmachine kan halen maar dat kan je ook op andere sites vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:04:
Volgens AMuS stelt Renault de Power Unit upgrade uit naar GP van Canada, was oorspronkelijk gepland voor introductie in GP van Spanje: RED BULL MUSS NACHRÜSTEN - Rückstand bei Motor und Chassis. Ook hier een bevestiging dat Newey compromissen moest sluiten om de wagen enigszins competitief te laten zijn op dit soort circuits door het gebrek aan vermogen. Er worden ook een paar andere interessante zaken in besproken die je wellicht door de vertaalmachine kan halen maar dat kan je ook op andere sites vinden.
Ja hier ook meer https://nl.motorsport.com...g-naar-mgu-k-2016-886156/

Het gaat een teleurstellend seizoen worden voor Red Bull de eerste helft :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 09:01

Vos

AFCA

Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:31:
Zeg je na nog niet eens één complete race 8)7

Waarom reageer ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
alwaysleft schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:17:
[...]

Ja hier ook meer https://nl.motorsport.com...g-naar-mgu-k-2016-886156/

Het gaat een teleurstellend seizoen worden voor Red Bull de eerste helft :/
Positief vind ik wel dat het duidelijk lijkt wat het probleem precies is. Beter dan dat ze in het duister tasten. Komt wel goed met RBR dit jaar. gewoon een lange aanloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:40:
[...]

Mwah, vooralsnog is het RIC die een grote fout heeft gemaakt en van de baan is geschoven en VER niet. Belangrijk wordt het voor beide heren om de auto in de 1e zeizoenshelft over de finish te brengen achter Mercedes en Ferrari. In de 2e helft van het seizoen kunnen ze wellicht wat meer inlopen.
Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1