[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.711 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:39
kevlar01 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:13:
Waar rijden de McLaren straat auto's mee ? (De MP4-12C, P1 etc)
Wellicht kan die motorbouwer expertise uitlenen aan Honda?
De eerste modellen zijn door een zelf ontworpen 3.8 liter V8. De nieuwe 720S, twee geleden geïntroduceerd. Ligt een eigen ontwikkelde 4.0 liter V8 met dubbele turbo in.
The new M480T engine powering the 720S continues the lineage of McLaren’s multiple-award-winning, twin-turbocharged V8 engine series. The 4.0-litre engine, which has 41 percent new part content compared to the 3.8-litre engine that continues to feature in the McLaren Sports Series, generates a maximum of 720PS and 770Nm of torque.

[ Voor 30% gewijzigd door Boinkie op 20-03-2017 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
kevlar01 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:13:
Waar rijden de McLaren straat auto's mee ? (De MP4-12C, P1 etc)
Wellicht kan die motorbouwer expertise uitlenen aan Honda?
De nieuwere met motoren ontwikkelt door Wikipedia: Ricardo plc schijnbaar (ik heb het moeten googlen)

Wikipedia: McLaren M838T engine

[ Voor 11% gewijzigd door Tleilaxu op 20-03-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Semi F1 gerelateerd:
Droombaan in de auto- & motorsport: Inschrijving voor de INFINITI Engineering Academy 2017 geopend

Vanaf vandaag is het mogelijk om te solliciteren voor een aanstelling bij de 2017 editie van de INFINITI Engineering Academy. De wereldwijde zoektocht van INFINITI naar de beste en slimste technische talenten gaat van start.

Voor het vierde opeenvolgende jaar is er één plaats beschikbaar voor een technisch talent uit Europa die gedurende 12 maanden een unieke opleidingsplaats op de Academy krijgt aangeboden, waarbij zowel aan automotive als Formula One™ technologieën gewerkt wordt. Dit is mogelijk dankzij het technisch partnership en de sterke samenwerking tussen de INFINITI Motor Company en het Renault Sport Formula One™ Team.

Technische studenten kunnen zich nu aanmelden via academy.infiniti.com. Een van de onderdelen van het wervingsproces is een online technische test, die gemaakt is door de experts van puzzel- en denkspelontwikkelaar Brilliant.

De beste sollicitanten zullen uiteindelijk worden uitgenodigd voor een finale event deze zomer, waar de finalisten met elkaar de strijd aangaan om hun plaats veilig te stellen.

De winnende student uit Europa zal samen met 6 andere jonge technische studenten, één deelnemer per regio (Azië & Oceanië, Canada, China, Mexico, Midden-Oosten en de Verenigd Staten), in het team worden opgenomen. De zeven winnaars zullen in de UK gaan werken bij het Renault Sport Formula One™ Team Technical Centre (Enstone) en het INFINITI European Engineering Center (Cranfield). De winnaar krijgt naast de carrière kans van zijn leven een vergoeding voor reiskosten, een verblijfslocatie, een INFINITI bedrijfsauto, salaris en de kans om met de beste engineers van de wereld te werken aan de top van de automotive en motorsport industrie.

“We zijn zeer verheugd dat wij wederom zeven technische studenten uit verschillende regio’s de kans kunnen bieden om deel uit te maken van deze brede technische, multidisciplinaire en multiculturele opleiding,” zegt Tommaso Volpe, INFINITI Global Motorsport Director. “Nu Formule 1 belangrijker dan ooit is voor de auto-industrie en de samenwerking tussen de Renault-Nissan alliantie en ons technisch partnership met het team, biedt de INFINITI Engineering Academy een ongeëvenaarde reeks aan mogelijkheden en ervaringen aan de winnaars van 2017.”

Cyril Abiteboul, Managing Director van het Renault Sport Formula One™ Team, voegt toe: “De INFINITI Engineering Academy biedt aan jonge en ruimdenkende jonge technici de mogelijkheid om mee te ontwikkelen aan de nieuwste technologieën in de automotive en autosport. De Academy Engineers die tot nu toe hebben meegewerkt met ons in Enstone zijn van grote toegevoegde waarde voor ons. We werken voortdurend aan versterking van onze teams dus we kijken er naar uit om de lichting van 2017 welkom te heten.”

Voor de carrière start van de vorige winnaars was de INFINITI Engineering Academy ook van grote invloed. Voormalige Academy Engineers William Priest en Daniel Sanham hebben na afloop van hun stages beide een vaste fulltime baan bij respectievelijk INFINITI Motor Company en het Renault Sport Formula OneTM Team.

“Ik ging er van uit dat dit een onvergetelijke ervaring zou zijn, maar het heeft alle verwachtingen ruimschoots overtroffen!” zegt Riccardo Manfredini, European INFINITI Engineering Academy winnaar in 2016, die nu zijn 6 maanden stage vervult bij het Renault Sport Formula One Team in het INFINITI Technical Centre in Cranfield en die binnenkort begint aan het tweede deel van zijn stage bij het Renault Sport Formula One Team in Enstone. “Ik werk mee in projecten en doe ervaring op die ik nooit verwacht had te mogen ervaren in de eerste 6 maanden van mijn stage. Om hier, achter de schermen, mee te werken in zulke opwindende projecten is een droom die uitkomt.”

Voor meer informatie over de INFINITI Engineering Academy of om je aan te melden, kun je een bezoek brengen aan academy.infiniti.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Boinkie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:17:
[...]

De eerste modellen zijn door een zelf ontworpen 3.8 liter V8. De nieuwe 720S, twee geleden geïntroduceerd. Ligt een eigen ontwikkelde 4.0 liter V8 met dubbele turbo in.

[...]
Tleilaxu schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:18:
[...]

De nieuwere met motoren ontwikkelt door Wikipedia: Ricardo plc schijnbaar (ik heb het moeten googlen)
Thanks. Mij lijkt het dat dat soort partijen ook wel weten hoe je een sterk en betrouwbaar en snel blok kan maken. Zou me niet verbazen als McLaren al een connectie richting Honda heeft laten leggen met die bouwers.

(beetje het Mario Ilien idee wat RBR deed bij Renault).

is speculatie van mij, geen bron of wat dan ook die dit ook bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Edd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:03:
[...]

Knap als je dat red.. Volgens mij zijn FP1 en FP2 nog steeds 1,5 uur lang :+
8)7 8)7 Was ff met de Q's in de war! |:( |:(

Maar lang verhaal kort.. Ik kijk ze vanaf een uurtje of 06.00 uur denk ik ;)

[ Voor 13% gewijzigd door D-Ed op 20-03-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
De eerste preview quotes zijn er weer!
https://www.formula1.com/...ralia-preview-quotes.html

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 15:24
Yes altijd interessant leesvoer! :+
Snap wel dat ze het doen hoor maar goed als je paar jaartjes meegaat in de F1 dan is dit altijd wel hetzelfde geblaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Fugitive2008 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:18:
[...]

Yes altijd interessant leesvoer! :+
Snap wel dat ze het doen hoor maar goed als je paar jaartjes meegaat in de F1 dan is dit altijd wel hetzelfde geblaat...
Hoef je niet perse een paar jaar voor mee te gaan hoor haha. Elke race is het hetzelfde. Maar ik dacht nieuwe wagens en de eerste van het seizoen. Dat is wel het delen waard. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
perpixel schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:06:
Ik vind het wel wat hebben de eerste race van het seizoen op een aparte tijd. Maakt het voor mij nog meer een dingetje. Zo op zondag de wekker zetten en er echt voor gaan. Voel me dan toch een beetje meer fan omdat ik er iets voor heb moeten doen ofzo.
Als je kinderen hebt is het altijd vroeg feest.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 15:24
Jasphur schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:22:
[...]

Hoef je niet perse een paar jaar voor mee te gaan hoor haha. Elke race is het hetzelfde. Maar ik dacht nieuwe wagens en de eerste van het seizoen. Dat is wel het delen waard. :)
Oh dont get me wrong was geen aanval op je post maar meer dat de rijders wederom melden dat het interessant begin is van het seizoen, vroeg punten scoren belangrijk, de mensen in australie super aardig zijn, het circuit top is en ze er al maanden naar uitkijken. Nah goed niet teveel woorden over vuil maken en ben blij voor ieder die het wel interessant vind. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:46
Dacuuu schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:24:
[...]

Als je kinderen hebt is het altijd vroeg feest.. :+
Dat klopt helemaal, vooral als je kinderen zgn ochtendmensen zijn en papa ook, maar mama niet... 3 x raden wie er lekker vroeg F1 kijkt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Juncto schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:01:
[...]

Dat klopt helemaal, vooral als je kinderen zgn ochtendmensen zijn en papa ook, maar mama niet... 3 x raden wie er lekker vroeg F1 kijkt :-)
Exacte situatie hier ook thuis. Kleine lekker aan t spelen en papa kijkt naar F1. Moeders komt uit bed als de race afgelopen is :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

D-Ed schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:28:
[...]

8)7 8)7 Was ff met de Q's in de war! |:( |:(

Maar lang verhaal kort.. Ik kijk ze vanaf een uurtje of 06.00 uur denk ik ;)
Gelukkig zijn ze niet meer zo kort als vorig jaar.
Toen hadden we in Melbourne nog die verschrikkelijke knockout qualificatie, waardoor alle coureurs met nog tig minuten op de klok naast de auto stonden. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
kevlar01 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Gelukkig zijn ze niet meer zo kort als vorig jaar.
Toen hadden we in Melbourne nog die verschrikkelijke knockout qualificatie, waardoor alle coureurs met nog tig minuten op de klok naast de auto stonden. 8)7
Toch vond ik het wel wat hebben nu je het zegt.. Was het alweer bijna vergeten idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
*knip* Inderdaad.

[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 20-03-2017 17:01 . Reden: Je kunt het zien aan de hoeveelheid onzinposts ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:14
NBC heeft ook weer een preview voor AUS (& F1 in 2017) geschreven.
http://motorsports.nbcspo...e-harder-without-rosberg/ +8 min

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7X0BPXXwAAcgpg.jpg:largeOp verzoek van @max context: Afbeelding die SkySports gebruikte om hun #ClassicRaces programma te promoten. Sky zend komende week iedere avond rond 21:00u (uk) hoogte punten uit de races in AUS uit..Dit is een afbeelding van de start van de 2010 GP van Australië

[ Voor 34% gewijzigd door nachtnet op 20-03-2017 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Das best wel een grappig plaatje zo zonder context. :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
max schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:23:
Das best wel een grappig plaatje zo zonder context. :D
En bizar genoeg is deze foto ook afkomstig uit AUS (2002).
Afbeeldingslocatie: http://cdn.images.autosport.com/editorial/1425212705.jpg

Australië is vaak wel voorzien van enig spektakel..

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 20-03-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mooi uitgebreid artikel over Max zijn eerste 2 seizoenen in de F1

http://www.espn.co.uk/f1/...verstappen-art-overtaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Robert Doornbos denkt wel even dat Max wereldkampioen gaat worden.

Kan je toch nog niet voorspellen man https://twitter.com/i/web/status/843876837012967424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 09:01

Vos

AFCA

alwaysleft schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:36:

Kan je toch nog niet voorspellen man https://twitter.com/i/web/status/843876837012967424
Ach niet zo serieus nemen. Die mensen willen ook aandacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 06:34
alwaysleft schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:36:

Tuurlijk wordt hij kampioen :+ . Dit jaar? Dat zal moeten blijken, maar met nog 10 jaar voor de boeg lijkt mij toch wel dat hij het eens zal worden.

De vraag is natuurlijk sowieso waarmee Red Bull in Melbourne komt aanzetten, en Renault in Spanje (motor update). Maar met de juiste auto zijn er zeker mogelijkheden. Alhoewel Ricciardo natuurlijk ook geen koekenbakker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nieuwe programma's bij Ziggo
Vrijdag 22u F1 café voor raceweekend(dacht ik)
Maandag 19u F1 weekend

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik denk niet dat iemand de Red Bull verwacht zoals die er bij de wintertesten bij stond. Ik ben ook zeer benieuwd, als ze maar met iets verrassends komen, vind ik het goed!

Ik ben nog aan het twijfelen of ik de 1ste en 2de vrije training ga kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
*knip* Dit is niet het F1-managers-topic.

[ Voor 73% gewijzigd door naitsoezn op 20-03-2017 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 18:27
kevlar01 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:28:
[...]

[...]

Thanks. Mij lijkt het dat dat soort partijen ook wel weten hoe je een sterk en betrouwbaar en snel blok kan maken. Zou me niet verbazen als McLaren al een connectie richting Honda heeft laten leggen met die bouwers.

(beetje het Mario Ilien idee wat RBR deed bij Renault).

is speculatie van mij, geen bron of wat dan ook die dit ook bevestigd.
Denk niet dat Honda die externe expertise nodig heeft. Dat het bij McLaren niet lukt wil niet zeggen dat Honda er weinig van kan. Vorig weekend was de eerste Indycar race van 2017 en daar won een auto met Honda motor en bij de eerste tien waren zeven wagens met Honda motor.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:10

Blokker_1999

Full steam ahead

Lekker Ventje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:18:
[...]

Denk niet dat Honda die externe expertise nodig heeft. Dat het bij McLaren niet lukt wil niet zeggen dat Honda er weinig van kan. Vorig weekend was de eerste Indycar race van 2017 en daar won een auto met Honda motor en bij de eerste tien waren zeven wagens met Honda motor.
Maar je kan het ene blok niet met het andere vergelijken. De F1 motor komt van een totaal ander team en moet aan totaal andere technische eisen voldoen. Bijkomend hebben ze enkele jaren achterstand op de concurentie, ook dat maak je niet in enkele maanden goed.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:18

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Eigenlijk zou ik deze tot het AUS GP topic moeten bewaren, maar te leuk om niet nu al te delen..

http://www.redbullracing.com/video/australian-gp-essentials
Hopelijk maakt RBR weer een lading mooie video's dit seizoen

op Crash.net staat nog een Rookie preview over VAN, OCO & STR. http://www.crash.net/f1/f...eration-fare-in-2017.html

[ Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 20-03-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

nachtnet schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:12:
NBC heeft ook weer een preview voor AUS (& F1 in 2017) geschreven.
http://motorsports.nbcspo...e-harder-without-rosberg/ +8 min

[afbeelding]Op verzoek van @max context: Afbeelding die SkySports gebruikte om hun #ClassicRaces programma te promoten. Sky zend komende week iedere avond rond 21:00u (uk) hoogte punten uit de races in AUS uit..Dit is een afbeelding van de start van de 2010 GP van Australië
"Honestly ... "

:D

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Uhm Robert Doornbos, dat was Maleisië..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Rivanov schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:58:
Uhm Robert Doornbos, dat was Maleisië..
Que?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Oh jullie zitten geen Peptalk te kijken? :+
Hadden het over de race waarbij RIC en Max 1 en 2 werden waarbij Max op de bumper zat van RIC.

Volgens Doornbos was dat Duitsland.

Edit: Klopt, niet iedereen kijkt. En laten we vooral ook niet elk f1-programma hier live gaan bediscussiëren.

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 20-03-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:33:
Vanavond Robert Doornbos bij Peptalk over de komende seizoenstart F1
Laatste 12 minuten pas F1

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Louis Dekker (NOS) is ook bezig met een preview voor het 2017 seizoen.
http://nos.nl/artikel/216...ms-in-de-achterhoede.html

Hij lijkt te suggereren dat ALO mogelijk na een paar races al bij McL zal vertrekken. :X
Het is zeer de vraag of Alonso zich na twee frustrerende jaren nog kan oppeppen. Het zou kenners niet verbazen als hij er na een paar races de brui aan geeft.
Verder eigenlijk wel een redelijk artikel. (komende week zullen de overige teams besproken worden.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Wij hebben een paar weken het Brabants Dagblad en daar zat gewoon een dikke F1 preview bij met interviews, overzichten, nieuwe regels, regels voor dummies en meer. Volgens mij een pagina of 12?

Als je dat vergelijkt met het F1 jaar 2014, dan was dat hele jaar nog niet eens zoveel oppervlak in de krant :D

Wel nice, hoop dat het een heleboel nieuwe fans brengt. En ja, dat heeft ook zo zijn nadelen, maar daar kunnen we hier wel goed mee omgaan. Toch? O-)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Martinspire schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:27:
Wij hebben een paar weken het Brabants Dagblad en daar zat gewoon een dikke F1 preview bij
Stentor had dat ook dus gok dat heel AD mediabladen die erbij hadden.
----------------------------------------
Ik las dit trouwens:
https://www.motorsport.co...ertain-areas-lowe-884114/
Alleen heb ik even de garden leave gemist? Die is toch altijd 6 maanden minimaal?
Of was dat bij deze Mercedes,Williams ( bottas ) deal inbegrepen?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Humma Kavula schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:44:
[...]

Stentor had dat ook dus gok dat heel AD mediabladen die erbij hadden.
Geen idee, zag er wel uit als schrijvers van de krant zelf (of misschien was de content wel gedeeld maar niet alle inhoud). In ieder geval was me wel duidelijk dat dit gesponsord werd door Ziggo Sport (grote advertentie middenin)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Eindhovens Dagblad had ook deze special. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
[...]

Dit dus :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:53

McBoom

Broem

Werd ook wel tijd: Nieuw Verstappenforum :o

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik geloof het gelijk maar heb je ook een bron?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...][knip]

Ik las dit trouwens:
https://www.motorsport.co...ertain-areas-lowe-884114/
Alleen heb ik even de gardening leave gemist? Die is toch altijd 6 maanden minimaal?
V.w.b. dat laatste, volgens mij was al eerder naar buiten gekomen dat Lowe geen nieuw contract zou gaan krijgen. Toen was de opzegging van de Rosberg nog niet bekend. Ik denk dat de vervanger van Lowe al eerder in beeld was bij Mercedes.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

hardware-lover schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:56:
[...]

V.w.b. dat laatste, volgens mij was al eerder naar buiten gekomen dat Lowe geen nieuw contract zou gaan krijgen.
Ah, dat verklaart inderdaad idd dat hij geen garden leave heeft, thx

-edit-
Alhoewel dat volgens mij wel betrekkelijk is. Kijk naar Allison bij Ferrari, nota bene met familie problemen maar wel garden leave.(kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat hij zelf tijd nodig had bedenk ik mij net.. Ach altijd makkelijk lullen vanaf de zijlijn met alleen wat i-net info :+

[ Voor 34% gewijzigd door Humma Kavula op 21-03-2017 00:10 . Reden: Het is Garden Leave! ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Weinig zin om daar te gaan lezen. Kan me niet voorstellen dat een dedicated verstappen forum beter is dan alle Facebook groups/reacties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:53

McBoom

Broem

UltraSub schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 00:06:
[...]

Weinig zin om daar te gaan lezen. Kan me niet voorstellen dat een dedicated verstappen forum beter is dan alle Facebook groups/reacties :P
Ook daar zul je genoeg pessimisten tegenkomen.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Humma Kavula schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 00:00:
[...]
Ah, dat verklaart inderdaad idd dat hij geen gardening leave heeft, thx

-edit-
Alhoewel dat volgens mij wel betrekkelijk is. Kijk naar Allison bij Ferrari, nota bene met familie problemen maar wel gardining leave.(kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat hij zelf tijd nodig had bedenk ik mij net.. Ach altijd makkelijk lullen vanaf de zijlijn met alleen wat i-net info :+
Ik doelde ook op Allison als mogelijke vervanger, al eerder in beeld bij Mercedes. De geruchten over een mogelijk afscheid waren er al voor de laatste race, en toen wist (buiten het gezin Rosberg zelf), verder nog niemand van zijn stoppen als Mercedes rijder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

https://www.facebook.com/.../videos/1330016663711486/

Heel leuk filmpje met Max en Ric :)

kon m helaas nog niet terugvinden op YT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Was gisteren al gepost door onze nachtnet ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

HTML:
1
Copyright &copy;2001-2013 <a href="http://fudforum.org/">FUDforum Bulletin Board Software</a>

JavaScript:
1
var DOM=(document.getElementById)? 1 : 0;var NS4=(document.layers)? 1 : 0;var IE4=(document.all)? 1 : 0;

Wat dachten ze, laten we ons 20 jaar oude forum vervangen door een 15 jaar oud forum dat al jaren niet meer actief ontwikkeld wordt? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 21-03-2017 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 23-09 09:01

Vos

AFCA

Bosmonster schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:51:
[...]

HTML:
1
Copyright &copy;2001-2013 <a href="http://fudforum.org/">FUDforum Bulletin Board Software</a>

JavaScript:
1
var DOM=(document.getElementById)? 1 : 0;var NS4=(document.layers)? 1 : 0;var IE4=(document.all)? 1 : 0;

Wat dachten ze, laten we ons 20 jaar oude forum vervangen door een 15 jaar oud forum dat al jaren niet meer actief ontwikkeld wordt? :+
En niet geschikt voor mobiel, doe het dan gelijk goed. Naja wellicht verbeteren zij zich ook nog gedurende het seizoen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 21-03-2017 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je zou zeggen dat max ook wel een goede bouwer kan sponsoren voor die site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

En niet eens https

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Leuk filmpje van RAI en ALO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:54

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:10:
Louis Dekker (NOS) is ook bezig met een preview voor het 2017 seizoen.
http://nos.nl/artikel/216...ms-in-de-achterhoede.html

Hij lijkt te suggereren dat ALO mogelijk na een paar races al bij McL zal vertrekken. :X
Ja, is dat zo gek dan? Hij is ook niet de enige. Ook bij Sky en Channel 4 waren er al uitspraken in de trant van "McLaren zou dit seizoen wel eens moeten kiezen tussen coureur of motorpartner". Ik zou het zelf ook niet vreemd vinden als Alonso er voortijdig de brui aan geeft (of hij moet al een nieuw stoeltje in het vooruitzicht hebben bij een topteam).

Nee, merp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
en Australië is live.
[F1 2017] Race 1 - GP van Australië

@PauseBreak niet perse gek, maar ik zie hem niet na een paar races vertrekken, althans niet voordat McL andere opties geprobeerd heeft (Lees: andere motor (hetzij 2016 Honda, hetzij 2017 Merc.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:08:

@PauseBreak niet perse gek, maar ik zie hem niet na een paar races vertrekken, althans niet voordat McL andere opties geprobeerd heeft (Lees: andere motor (hetzij 2016 Honda, hetzij 2017 Merc.)
Het is maar de vraag hoe realistisch dat is. Een andere motor schroef je er niet zomaar in. Dan heb je het over een compleet ander chassis dat je er omheen moet ontwikkelen en hoewel McLaren nu in Arabische olieboerhanden is zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
Goed, de andere kant van de medaille is dat Alonso zo'n 40 miljoen redenen heeft om het seizoen af te maken, maar ik kan me voorstellen dat er na zoveel geflopte seizoenen niet veel meer in de mentale tank zit.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Vrij ernstig inderdaad. Jammer dat ze niet een professional inschakelen, maar aan blijven rommelen in de marge.

Maar goed.. genoeg gezeken over het Max forum...

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 21-03-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
PauseBreak schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:12:
[...]

Het is maar de vraag hoe realistisch dat is. Een andere motor schroef je er niet zomaar in. Dan heb je het over een compleet ander chassis dat je er omheen moet ontwikkelen en hoewel McLaren nu in Arabische olieboerhanden is zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
Goed, de andere kant van de medaille is dat Alonso zo'n 40 miljoen redenen heeft om het seizoen af te maken, maar ik kan me voorstellen dat er na zoveel geflopte seizoenen niet veel meer in de mentale tank zit.
Renault heeft ook in een paar maanden tijd een Lotus chassis kunnen verbouwen om een Renault motor te kunnen plaatsen .. :)

Ik ga er wel nog steeds vanuit dat Honda & McL samen 24/7 aan het werk zijn geweest om het probleem te kunnen vinden en dat er z.s.m. een werkbare oplossing op tafel komt.. (zal mogelijk niet in AUS, BAH of CHI zijn.) En McLaren was nog wel zo optimistisch tijdens de winterstop...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:24:
[...]

Renault heeft ook in een paar maanden tijd een Lotus chassis kunnen verbouwen om een Renault motor te kunnen plaatsen .. :)
Ja, en hoe stond dat bekend in het paddock? Als een ontzettende hackjob en een auto die presteerde en de handling had van een hotdog op wielen. Een echte shitbox, zogezegd. Niet aan te bevelen dus :p
Sowieso had die hele overname van Lotus wel wat beter gedaan kunnen worden imho
Ik ga er wel nog steeds vanuit dat Honda & McL samen 24/7 aan het werk zijn geweest om het probleem te kunnen vinden en dat er z.s.m. een werkbare oplossing op tafel komt.. (zal mogelijk niet in AUS, BAH of CHI zijn.) En McLaren was nog wel zo optimistisch tijdens de winterstop...
Ongetwijfeld, maar het grootste probleem blijft inherent aan het samenwerken met Honda. Het is een Japans bedrijf en alles moet via en vanuit Japan worden geregeld en komen. Dat werkt niet in een sport die zo snel innoveert. Die lijnen moeten veel korter worden.

Nee, merp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
@PauseBreak Niet alleen het cultuurverschil Europa vs. Japan is daarin de schuldige (in verleden hebben McL & Honda uitstekende racewagens opgeleverd. )
Ander belangrijk probleem lijkt te zijn dat de DYNO van Honda niet goed correleert met data & gedrag op de baan.

Afbeeldingslocatie: https://i.wheelsage.org/pictures/m/mclaren/formula_1/mclaren_honda_mp4-4_3.jpgMcLaren-Honda MP4-4 1988 Ayrton Senna

Overname Lotus had inderdaad veel beter gekund..

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 21-03-2017 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nachtnet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:24:
[...]

geloof best dat het -uiteindelijk- goed komt, vraag is, wanneer? halve wege dit seizoen? volgend jaar?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
interessant (technisch) filmpje over de sharkfin

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
Ayrton Senna zou vandaag 57 zijn geworden.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7brL_TXwAAsZA1.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 18:18
nachtnet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:42:
@PauseBreak Niet alleen het cultuurverschil Europa vs. Japan is daarin de schuldige (in verleden hebben McL & Honda uitstekende racewagens opgeleverd. )
Ander belangrijk probleem lijkt te zijn dat de DYNO van Honda niet goed correleert met data & gedrag op de baan.

[afbeelding]McLaren-Honda MP4-4 1988 Ayrton Senna

Overname Lotus had inderdaad veel beter gekund..
Ongelooflijk om te zien, hoe ver de coureur daar uit zijn auto stak. Je ziet zijn schouders nog. Vandaag de dag zie je een stukje helm meer niet: en wel zo veilig. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
RTLGP - 'Nieuwe F1-Reglementen reactie op succes Verstappen' +3 min

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7b0u9JXgAIPStK.jpg

Originele bron lijkt F1 Racing Magazine te zijn https://www.f1racing.com/latest-issue

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 21-03-2017 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
“Ik weet dat het van Bernie [Ecclestone] en de Strategy Group komt. Hij voelde zich beledigd dat een 17-jarige het tot de Formule 1 kon schoppen en de auto’s zomaar kon besturen.”
Zegt imo meer iets over de exceptionele kwaliteiten van Max. 8)7

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LuPo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:50:
[...]

[...]

Zegt imo meer iets over de exceptionele kwaliteiten van Max. 8)7
....zegt meer over hoe shit en easy de autos zijn. is je nooit opgevallen, wanneer lewis op pole rijdt, hij maar met 1 hand stuurt? andere hand update hij twitter via zijn BB

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 21-03-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
himlims_ schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:57:
[...]

....zegt meer over hoe shit en easy de autos zijn. is je nooit opgevallen, wanneer lewis op pole rijdt, hij maar met 1 hand stuurt? andere hand update hij twitter via zijn BB
Ja, want iedereen pakt ook in zijn eerste race bij RB gelijk een overwinning... Uiteraard zit daar een geluksfactor in. Maar niet alles is geluk in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LuPo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:00:
[...]

Ja, want iedereen pakt ook in zijn eerste race bij RB gelijk een overwinning... Uiteraard zit daar een geluksfactor in. Maar niet alles is geluk in het leven.
tuurlijk, Max kan racen (staat niet ter discussie) maar ik kan me 100% vinden in Bernie zijn reactie; de autos zijn te easy peasy om te rijden - dat zeggen 'alle' coureurs momenteel.

met alle hulpmiddelen en veiligheidsvoorzieningen, mechanische grip; je hoeft er geen grote / sterke man meer voor te zijn. Tuurlijk zijn ze fysiek zaak top fit / atletisch. Maar, neemt neit weg dat het te makkelijk is geworden.

feit dat max barca winst pakte, lag voor 100% aan de ego-kemphaantjes, anders was het een 3e (ook indrukwkkend)

Waarom denk je dat de jongens overstappen naar WEC? dat is 'echt' racen :+

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 21-03-2017 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
himlims_ schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:02:
[...]

tuurlijk, Max kan racen (staat niet ter discussie) maar ik kan me 100% vinden in Bernie zijn reactie; de autos zijn te easy peasy om te rijden - dat zeggen 'alle' coureurs momenteel.

met alle hulpmiddelen en veiligheidsvoorzieningen, mechanische grip; je hoeft er geen grote / sterke man meer voor te zijn. Tuurlijk zijn ze fysiek zaak top fit / atletisch. Maar, neemt neit weg dat het te makkelijk is geworden.

feit dat max barca winst pakte, lag voor 100% aan de ego-kemphaantjes, anders was het een 3e (ook indrukwkkend)
En zijn regenraces dan? Doet ook iedereen zo goed zeker? d:)b

Die auto's zijn lastig zat. Ik hoop maar dat deze regelveranderingen positief uitpakken. Vorig jaar was echt wel spectaculair. Dat moeten we nu nog maar afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Het lijkt fysiek minder zwaar te zijn t.o.v. the good old times, maar mentaal is het een stukje lastiger geworden, dat moeten we zeker niet vergeten cq onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
[...]

Ah, de WEC, in de klasse waar nog 4 auto's over zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23-09 15:18
*dubbel-knip* spam én een cross-post

[ Voor 91% gewijzigd door naitsoezn op 21-03-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Ja, en hoe stond dat bekend in het paddock? Als een ontzettende hackjob en een auto die presteerde en de handling had van een hotdog op wielen. Een echte shitbox, zogezegd. Niet aan te bevelen dus :p
Sowieso had die hele overname van Lotus wel wat beter gedaan kunnen worden imho
Maar wat denk je dat sponsors erger vinden? Met je naam staan op een auto die na een paar rondjes uitvalt, iedere race weer, en achteraan rijdt omdat de motor op vol vermogen NOG veel korter meegaat OF met je naam staan op een auto die achteraan het veld meedoet met een topcoureur als Alonso erin, maar dan wel veel te zien is in FP1-3, Q1-3 en de hele race?

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 21-03-2017 12:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Grrrrrene schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:19:
[...]

Maar wat denk je dat sponsors erger vinden? Met je naam staan op een auto die na een paar rondjes uitvalt, iedere race weer, en achteraan rijdt omdat de motor op vol vermogen NOG veel korter meegaat OF met je naam staan op een auto die achteraan het veld meedoet met een topcoureur als Alonso erin, maar dan wel veel te zien is in FP1-3, Q1-3 en de hele race?
Nou, dat hangt denk ik af van de hoeveelheid air time in de verschillende scenario's. Best kans dat je meer in beeld bent met de huidige uitvallende drol achterin :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:25:
[...]

Nou, dat hangt denk ik af van de hoeveelheid air time in de verschillende scenario's. Best kans dat je meer in beeld bent met de huidige uitvallende drol achterin :+
Maar jouw naam wordt dan wel geassocieerd met die uitvallende drol achterin. ben je nog zo keihard bezig om een naam op te bouwen als betrouwbaar, dynamisch, hip bedrijf, kom je om de week op tv als uitgevallen stuk schroot ;) En als de coureurs met jouw naam op de kleding worden gefotografeerd, hebben ze altijd hun gezicht op onweer staan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Voel me net een klein kind dat aan het aftellen is richting Sinterklaas. Al mijn planning dit weekend omgegooid zodat ik in ideale omstandigheden de GP kan zien. Nu maar hopen dat de race zelf niet tegenvalt :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Grrrrrene schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:27:
[...]

Maar jouw naam wordt dan wel geassocieerd met die uitvallende drol achterin. ben je nog zo keihard bezig om een naam op te bouwen als betrouwbaar, dynamisch, hip bedrijf, kom je om de week op tv als uitgevallen stuk schroot ;) En als de coureurs met jouw naam op de kleding worden gefotografeerd, hebben ze altijd hun gezicht op onweer staan.
Dat klopt helemaal. Het zal vast een reden hebben dat zowel McLaren als het voormalige Manor, en het huidige Sauber weinig tot geen sponsoruitingen op de auto hebben staan. Wat dat betreft denk ik dat het niet zoveel zal schelen. Behalve dan die hele grote zak met geld die Honda meeneemt naar McLaren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien dat eoa modje deze in de footer kan plaatsen?

Nee dus, is gewoon spam.

[ Voor 48% gewijzigd door naitsoezn op 21-03-2017 13:13 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Nieuwe profielfoto van Bottas... :+
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/sxom7r.jpg

Quick and dirty Photoshop... :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Vettel lijkt zijn 2017 wagen Gina genoemd te hebben (naar Gina Lollobrigida) (alternatieve verklaring is Regina=Koningin --> Vettel==Koning?)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7cwu5zX0AAS0qL.jpg
Bron: https://twitter.com/essaarGP/status/844197047960047617

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7cuGIeXQAAQJS2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7cp-TrVAAIcDkT.jpg:large

[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 21-03-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:31:
Vettel lijkt zijn 2017 wagen Gina genoemd te hebben (naar Gina Lollobrigida)

[afbeelding]
Bron: https://twitter.com/essaarGP/status/844197047960047617

[afbeelding]
De vorige was Margherita. Dat zal dus ook een persoon zijn geweest (ik dacht eerst dat hij hem naar de pizza had vernoemd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 16:47
kevlar01 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:35:
[...]

De vorige was Margherita. Dat zal dus ook een persoon zijn geweest (ik dacht eerst dat hij hem naar de pizza had vernoemd :+ )
Of hij is een Borsato-fan :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wom schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:38:
Voel me net een klein kind dat aan het aftellen is richting Sinterklaas. Al mijn planning dit weekend omgegooid zodat ik in ideale omstandigheden de GP kan zien. Nu maar hopen dat de race zelf niet tegenvalt :+
Ik hoop het ook!
Alleen zijn de vooruitizchten niet echt best. De banden gaan (veel) langer mee, dus men verwacht veel eenstoppers. Zelfs met de ultra/supersoft/soft aanpak van Pirelli voor Melbourne.
Minder stops betekent dat het veld minder door elkaar gehusseld wordt: minder inhaal acties.
Volgens Mike Gascoyne in het Sky development review wordt inhalen een stuk lastiger. Dus ik vermoed meer treintjes, minder echte inhaalmanouvres.

En dit jaar gaat het een bak sneller, daar zullen ongetwijfeld wat flinke klappers zijn dit seizoen. Ik hoop dat iedereen er zonder kleerscheuren van afkomt. Alonso had vorig jaar al erg veel geluk in Melbourne.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Louis Dekker (NOS) is ook bezig met een preview voor het 2017 seizoen. (deel 2 - het middenveld)
http://nos.nl/artikel/216...ams-in-de-middenmoot.html

Helaas een stuk minder goed dan het artikel van gisteren.. Echt een beetje zuurpruimen artikel en goedkope one-liners.. (ik geloof niet dat Louis Dekker goed de waarde van het middenveld inschat.)

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 21-03-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
nachtnet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:15:
Louis Dekker (NOS) is ook bezig met een preview voor het 2017 seizoen. (deel 2 - het middenveld)

Helaas een stuk minder goed dan het artikel van gisteren.. Echt een beetje zuurpruimen artikel en goedkope one-liners.. (ik geloof niet dat Louis Dekker goed de waarde van het middenveld inschat.)
Tja, ik vond het eerste artikel ook niet zo goed eerlijk gezegd. Veel statements zonder onderbouwing, prima dat je subjectief bent, maar zet dat er dan wel even duidelijk bij.
Misschien even tijd voor @nachtnet om bij de NOS te solliciteren.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
nachtnet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:15:

Louis Dekker is sowieso een zuurpruim. Is volgens mij ook deels van de F1 coverage op locatie gehaald. Heeft de laatste races van afgelopen seizoen ook vanaf de TV gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@yorkick lijkt mij niet het best idee... Laat mij hier maar als fan af en toe een F1 gerelateerde post doen.. :+

Het 1e artikel was een prima startpunt voor een NOS kijker/bezoeker die nooit F1 kijkt om de aandachtspunten voor de teams achterop de grid te lezen. (soms kort door de bocht, maar in principe waar.) Het 2e artikel benadert Dekker vanuit een heel andere hoek. Te beginnen met de onnodig harde tekst richting de beide Williams rijders. Over Force India schrijft hij zoals in het 1e artikel prima en redelijk neutraal (Perez is wisselvallig en Ocon is een rijzende ster.) Over de Toro Rosso heeft hij blijkbaar gemist dat de betrouwbaarheid van de STR Renault al voor de Barcelona testen bekend was, en zeker geen indicatie voor het hele seizoen is. (in tegenstelling tot McL-Honda problemen.)

Ik heb het al vaker gezegd, prima dat er in algemene media aandacht is voor F1. Dat kan in mijn ogen alleen maar leiden naar meer fans en kijkers. Maar geef dan "nieuwe" kijkers wel een wat betere duiding van de verhoudingen. AD (en haar regioedities) & Telegraaf pakken i.i.g. uit met grote F1 bijlages waarin echt een hoop informatie beschikbaar komt voor iedereen die niet iedere post in dit topic leest.. :+ En dat is alleen maar goed nieuws.

@Rivanov Dekker lijkt onderweg te zijn naar AUS.. (Zou verder wel kunnen dat hij alleen op het Europese deel van de kalender meegaat.)

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 21-03-2017 20:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Die discussie komt ook steeds weer terug als zombies in een goedkope horrorfilm :D

Als dat al waar zou zijn, dan betekent dat hooguit dat de moeilijkheid verschuift. Immers, met een 'makkelijkere' auto kan je nog harder rijden, moet je nog sneller reageren en is alles nog minder vergevingsgezind. Je wisselt dus hooguit het vereiste van fysieke kracht in voor dat van racevaardigheid. Geen echte racefan die daar rouwig om is.

Daarnaast, als conditie en kracht steeds minder relevant werden, dan zou je dan ook aan de coureurs terugzien. Dan zou er zomaar eens een fysiek wat minder examplaar tussen kunnen zitten die wel ontzettend begaafd is. De realiteit is echter dat die jongens extreem fit zijn en er ook alles aan doen om dat te zijn.
Grrrrrene schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:19:
Slechte publiciteit bestaat niet. Nog even los dat airtime niet de enige reden is een team te sponsoren. Reclame maken met dat je sponsort is een groot onderdeel van het verhaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:37:
[...]

Die discussie komt ook steeds weer terug als zombies in een goedkope horrorfilm :D
Daarbij komt die post een jaar te laat, omdat het dit jaar dus juist niet meer zo makkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
nachtnet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:21:
Te beginnen met de onnodig harde tekst richting de beide Williams rijders.
Ik vind hier niets onnodig hard aan. Hij geeft zijn mening naar aanloop van het seizoen en kan me volledig in zijn mening vinde.

Het is schandalig dat Williams met zúlke rijders op de grid durft te komen. Massa voegt al jaren niets meer toe naast zogenaamde ervaring (lekkere ervaring als je een paar keer per jaar je wagen in de vangrails hangt). Hij is steevast te traag t.o.v. broekie Bottas geweest. Gaat hij eindelijk met pensioen...

En moet ik over Stroll echt nog wat zeggen? Het feit dat hij in de F3 in superier materiaal collegas van de baan af moest rijden om nog op te vallen, en na vele 10.000km extra testen een kampioenschap binnen weet te slepen zegt voor mij (en velen met mij) genoeg.

Williams is slecht bezig geweest voor een team met zo'n historie qua rijders en resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:14
Razorbite schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:54:
[...]

Ik vind hier niets onnodig hard aan. Hij geeft zijn mening naar aanloop van het seizoen en kan me volledig in zijn mening vinde.

Het is schandalig dat Williams met zúlke rijders op de grid durft te komen. Massa voegt al jaren niets meer toe naast zogenaamde ervaring (lekkere ervaring als je een paar keer per jaar je wagen in de vangrails hangt). Hij is steevast te traag t.o.v. broekie Bottas geweest. Gaat hij eindelijk met pensioen...

En moet ik over Stroll echt nog wat zeggen? Het feit dat hij in de F3 in superier materiaal collegas van de baan af moest rijden om nog op te vallen, en na vele 10.000km extra testen een kampioenschap binnen weet te slepen zegt voor mij (en velen met mij) genoeg.

Williams is slecht bezig geweest voor een team met zo'n historie qua rijders en resultaten.
Sja, eerder noodzaak dan keuze lijkt me..

Williams is niet meer het team waar de top coureurs voor in de rij staan en hun financiële situatie laat het nou eenmaal niet toe om ieder jaar 50 milj. aan salaris voor hun coureurs af te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:21:
@yorkick lijkt mij niet het best idee... Laat mij hier maar als fan af en toe een F1 gerelateerde post doen.. :+

Het 1e artikel was een prima startpunt voor een NOS kijker/bezoeker die nooit F1 kijkt om de aandachtspunten voor de teams achterop de grid te lezen. (soms kort door de bocht, maar in principe waar.) Het 2e artikel benadert Dekker vanuit een heel andere hoek. Te beginnen met de onnodig harde tekst richting de beide Williams rijders. Over Force India schrijft hij zoals in het 1e artikel prima en redelijk neutraal (Perez is wisselvallig en Ocon is een rijzende ster.) Over de Toro Rosso heeft hij blijkbaar gemist dat de betrouwbaarheid van de STR Renault al voor de Barcelona testen bekend was, en zeker geen indicatie voor het hele seizoen is. (in tegenstelling tot McL-Honda problemen.)

Ik heb het al vaker gezegd, prima dat er in algemene media aandacht is voor F1. Dat kan in mijn ogen alleen maar leiden naar meer fans en kijkers. Maar geef dan "nieuwe" kijkers wel een wat betere duiding van de verhoudingen. AD (en haar regioedities) & Telegraaf pakken i.i.g. uit met grote F1 bijlages waarin echt een hoop informatie beschikbaar komt voor iedereen die niet iedere post in dit topic leest.. :+ En dat is alleen maar goed nieuws.

@Rivanov Dekker lijkt onderweg te zijn naar AUS.. (Zou verder wel kunnen dat hij alleen op het Europese deel van de kalender meegaat.)
Werk je niet al stiekem voor de NOS :P Want het valt mij echt op dat de kwaliteit van tekst en uitleg mbt F1 bij de NOS echt flink verbetert is. VER is nog steeds wel middelpunt, maar dat trekt lezers en is volkomen begrijpelijk.

In ander 'nieuws'. STR en FER MERC delen dezelfde engineers? :P
https://www.formula1.com/...sso-suspension-trick.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 06:34
Verkeerde link, het atikel gaat over STR & MERC :+ In ieder geval, volgensmij was iedereen dit al opgevallen en veel besproken na de presentaties. Sowieso zijn er veel overeenkomsten tussen STR & MERC. Ook de neus, en dan de verhoogde ophanging (/die ene balk dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:09:
[...]

Verkeerde link, het atikel gaat over STR & MERC :+ In ieder geval, volgensmij was iedereen dit al opgevallen en veel besproken na de presentaties. Sowieso zijn er veel overeenkomsten tussen STR & MERC. Ook de neus, en dan de verhoogde ophanging (/die ene balk dan)
Ik was twee artikels tegelijk aan het lezen waarvan eentje over FER 8)7 Vandaar de fout.

Ah, okay. Mij was het nog niet opgevallen. Vind het een leuk stukje techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NOS-specialist Louis Dekker >:)

Hij kan zich misschien beter met handbal of iets bezig houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Razorbite schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:54:
[...]

Over Stroll ben ik het wel met je eens. Maar over Massa niet. Wat hadden ze anders moeten doen? Als Mercedes voor je deur staat met een grote zak met geld en motoren om jouw 1e rijder over te nemen, tja, dat ga je niet winnen. Als Massa niet was terug gekomen dan hadden ze 2 nieuwe rijders in huis die volgas de nieuwe auto moeten gaan helpen ontwikkelen. Dit is niet slim. Dan dus liever iemand met een bak ervaring (Massa) die het team en de wagen al perfect kent en dus zeer waardevol is voor al het testen. Als je ziet hoeveel ronden Massa afgelopen weken in Barcelona aaneengesloten heeft lopen pompen..onbetaalbaar

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
Ik dacht de Smedley ook meegegaan was met Massa naar Williams, die 2 kennen elkaar goed, dus hebben aan een half woord genoeg en Massa is niet de meest aansprekende, maar wel een constante factor tevens was Bottas hem niet continue de baas, als ik het mij goed herinner.
persoonlijk heb ik weinig met Massa, maar het is een goede en stabiele middenmoter met veel ervaring, hetgeen belangrijk is voor Williams en voor Stroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Stefie2010 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:30:
[...]

Over Stroll ben ik het wel met je eens. Maar over Massa niet. Wat hadden ze anders moeten doen? Als Mercedes voor je deur staat met een grote zak met geld en motoren om jouw 1e rijder over te nemen, tja, dat ga je niet winnen. Als Massa niet was terug gekomen dan hadden ze 2 nieuwe rijders in huis die volgas de nieuwe auto moeten gaan helpen ontwikkelen. Dit is niet slim. Dan dus liever iemand met een bak ervaring (Massa) die het team en de wagen al perfect kent en dus zeer waardevol is voor al het testen. Als je ziet hoeveel ronden Massa afgelopen weken in Barcelona aaneengesloten heeft lopen pompen..onbetaalbaar
Het helpt natuurlijk ook, als de geruchten kloppen, dat er een clausule in het contract van Stroll zit dat er naast hem een gekende kracht moet rijden. Dus Bottas óf Massa, en die moeten hem de fijne kneepjes bijbrengen.
Als Bottas dan wordt weggekocht door Mercedes in ruil voor veel geld, motoren, motormappings en die Paddy Lowe, dan blijft er niet veel anders over voor Williams behalve dan Massa terug te halen.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1