[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.718 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:00
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6jOxXXVwAEMzTZ.jpg:large
Banden nominatie t/m Baku.

[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 10-03-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 19:11

TommyGun

Stik er maar in!

Baku :r

Zal er niet beter op worden qua inhaalacties met deze bredere wagens.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
p0st schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:35:
Ik zie dat dit filmpje hier nog niet gedeeld was, dus hierbij :)

[video]

Lauda pls.

[afbeelding]

edit:
foto van Bernie's Farewell Party toegevoegd
Eyes Wide Shut feest daarzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
*knip* Niet doen.

[ Voor 91% gewijzigd door naitsoezn op 10-03-2017 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
TommyGun schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:41:
[...]

De GP2 race stond bol van actie. De vrije trainingen stonden bol van actie, enkel de race was saai. Ik geef de schuld aan de regeltjes die ervoor zorgen dat F1 coureurs op 80% rijden ipv op het randje.

Met F1 auto's die de hele race op het randje rijden is het een circuit wat elk foutje genadeloos afstraft.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
*knip* cross-posting is nergens voor nodig.

[ Voor 97% gewijzigd door naitsoezn op 10-03-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TommyGun schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:41:
[...]

enige race op de kalender die ik niet kijk; gewoon wel niet interresant

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
himlims_ schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:36:
[...]

enige race op de kalender die ik niet kijk; gewoon wel niet interresant
Dat heb ik met Monza, die kijk ik ook nooit. Super saai.
Baku vond ik in de GP2 (nu dus F2) wel leuk :)

Probeer Baku voor F1 nog een jaartje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

klopt, monza is wel sup-per om naar toe te gaan! maar thuis de race .. meestal sow sow race :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2017/3/pirelli-confirm-tyre-compounds-for-spain-through-azerbaijan/_jcr_content/articleContent/image_0.img.jpg/1489143936358.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2017/3/pirelli-confirm-tyre-compounds-for-spain-through-azerbaijan/_jcr_content/articleContent/image_2.img.jpg/1489143919984.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2017/3/pirelli-confirm-tyre-compounds-for-spain-through-azerbaijan/_jcr_content/articleContent/image_4.img.jpg/1489143904373.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2017/3/pirelli-confirm-tyre-compounds-for-spain-through-azerbaijan/_jcr_content/articleContent/image_6.img.jpg/1489143886158.jpg

Ah kak. @nachtnet was mij ver voor..

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:18
Met deze nominatie voor Spanje gaan ze dus waarschijnlijk niet aan de tijden komen die nu tijdens de tests op het bord worden gezet. Dat zijn allemaal US/SS rondes. De snelste Soft staat op 1:19.267 van RAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

shdx schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Met deze nominatie voor Spanje gaan ze dus waarschijnlijk niet aan de tijden komen die nu tijdens de tests op het bord worden gezet. Dat zijn allemaal US/SS rondes. De snelste Soft staat op 1:19.267 van RAI.
Rare aanname, de auto's zitten nu echt nog niet aan de max van hun kunnen tijdens de testdagen.
Vorige jaren waren de poletijden ook een seconde oid onder de snelste tijden van de testdagen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

backupdevice

No Risk , Full Push

Vandaag nog ff met mijn collega gesproken. (die ene met jarenlang F1 ervaring )

Leuk detail over Schumacher. Tijdens race weekenden. Altijd samen met de monteurs in de garage en samen weer weg. Als hij niet in de garage was zat hij in zijn kamer alleen maar zijn reactie te testen. Voor teamleden een zeer toenaderbare man, virendelijk en hij toonde ook interesse in alle teamleden.

Gaaf .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*knip* Off-topic. Motoren horen in een ander topic, iig niet hier.

[ Voor 78% gewijzigd door naitsoezn op 10-03-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:52
p0st schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:35:
Ik zie dat dit filmpje hier nog niet gedeeld was, dus hierbij :)

[video]

Lauda pls.

[afbeelding]

edit:
foto van Bernie's Farewell Party toegevoegd
Die met dat rode petje herkennen we allemaal...hehe maar ziet er wel behoorlijk creepy uit zo...beetje v for vendetta maar dan de negatief versie ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:10
shdx schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:32:
Want vorig jaar waren ze met de quali ook niet 0.8 seconden sneller dan op de testdagen met dezelfde selectie van banden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:52
Hmm john surtees is vandaag overleden...RIP held!

Kon even geen nieuwsbron vinden.
Wikipedia: John Surtees

Nu wel: http://www.gpupdate.net/n...ohn-surtees-83-overleden/

[ Voor 35% gewijzigd door Fugitive2008 op 10-03-2017 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Heeft (bijna) niets met F1 2017 te maken, maar wel met F1 natuurlijk. Daarom plaats ik het hier:

John Surtees overleden. Hij was F1 WK 1964 & 4x 500cc (Moto GP) kampioen
10th March 2017 - A statement from the Surtees Family
It is with great sadness that we announce the death of our husband and father, John Surtees CBE.
John, ‪83, was admitted to St Georges Hospital, London in February with an existing respiratory condition and after a short period in intensive care he passed away peacefully this afternoon. His wife, Jane and daughters, Leonora and Edwina were by his side.
John was a loving husband, father, brother and friend. He was also one of the true greats of motorsport and continued to work tirelessly up until recently with The Henry Surtees Foundation and Buckmore Park Kart Circuit.
We deeply mourn the loss of such an incredible, kind and loving man as well as celebrate his amazing life. He has set a very real example of someone who kept pushing himself at his peak and one who continued fighting until the very end.
We would like to thank all the staff at St George's Hospital and The East Surrey Hospital for their professionalism and support during this difficult time for us. Thank you also to all of those who have sent their kind messages in recent weeks.
Funeral details will be announced in due course.
Bron: https://www.facebook.com/henrysurteesfoundation/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

*knip* Off-topic.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 10-03-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Racierox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:48:
John Surtees overleden. Hij was F1 WK 1964 & 4x 500cc (Moto GP) kampioen
En niet te vergeten; 6x winnaar TT Assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
YakuzA schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:48:
[...]
Rare aanname, de auto's zitten nu echt nog niet aan de max van hun kunnen tijdens de testdagen.
Vorige jaren waren de poletijden ook een seconde oid onder de snelste tijden van de testdagen.
TheBrut3 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:46:
[...]
Want vorig jaar waren ze met de quali ook niet 0.8 seconden sneller dan op de testdagen met dezelfde selectie van banden?
Jullie hebben inderdaad gelijk. De ontwikkelingen en het feit dat ze waarschijnlijk niet voluit gaan tijdens het testen en wellicht een wat andere setup geven toch wat andere resultaten. Had ik was beter over moeten nadenken :F

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
John Surtees 1934 - 2017

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6kixxRWwAAHjst.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6kec0CWgAAYgbP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6khOZvWcAED5xH.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6khQBLWgAIilZJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6kguVDXUAEawbT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6kkdgfWcAEqqgR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6klTh4V4AAB1KE.jpg
John Surtees 1934 - 2017

[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 10-03-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zat al in het Barcelona Test topic te posten, vond het al raar dat er niets over gezegd werd, maar dat hoort natuurlijk hier, dus bij deze nog een keer:

RIP John Surtees.
Een grote naam, de enige die ooit WK werd op 2 en 4 wielen.

Ik vond hem de laatste jaren, na het ongeluk met Henry, altijd iets tragisch hebben. Ook zonder het expliciet uit te spreken zag je aan hem dat die laatste jaren zwaar zijn geweest voor hem.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mijn constructeurs voorspelling 2017:
1. Mercedes
2. RedBull Racing
3. Ferrari
4. Renault
5. Toro Rosso
6. Force India
7. Williams
8. Haas
9. McLaren
10. Sauber

Dit onder voorbehoud van de betrouwbaarheid van de Renault motor. Mocht deze toch niet betrouwbaar blijken dan wisselen 2 en 3 met elkaar en ook 4+5 en 6+7. FI zet ik voor Williams omdat ik geen vertrouwen heb in het scorend vermogen van Stroll, voor dat team zal Massa het in mijn ogen alleen moeten doen. Met dezelfde reden heb ik ook Renault voor Toro Rosso gezet, ik verwacht dat de wagens niet veel voor elkaar onder doen maar dat de rijders daar constanter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*knip* offtopic.

[ Voor 102% gewijzigd door naitsoezn op 10-03-2017 18:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nu al ruim 3 sec sneller als pole afgelopen jaar. Knap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:47
Ik denk dat Ferrari een hele hoge hoed heeft dit jaar. Met name ook omdat vorig seizoen teleurstellend was. Maar ook omdat Hamilton ergens gezegd zou (?) hebben dat Ferrari nog wel eens de snelste auto kon zijn om bepaalde redenen.

Ik denk ook dat RB dit seizoen helemaal niet zo indrukwekkend zal zijn en na Mercedes een 3e plek gaat innemen.

Goed er valt weinig te zeggen over de testdagen, maar ik denk dat wat de coureurs zelf wel eens "los" laten een betere graadmeter zal zijn

De Quali op Barcelona wordt in ieder geval ziek snel, dat staat al wel vast. Een van de mindere banen vind ik

Ik vind RB qua rijders wel het beste verkoopplaatje voor de F1. Ricciardo is gewoon echt een leuke jongen die voor mij toch wel een van de leukste interviews heeft. Max is de spannendste en onvoorspelbaar. Dat maakt RB voor mij toch wel het team om nauwlettend te volgen. Als ik 1 team mocht kiezen om samen mee de F1 te "verkopen" dan is het voor mij dus RB.

[ Voor 23% gewijzigd door RedHat op 10-03-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 18:59
nvm

[ Voor 93% gewijzigd door Rivanov op 10-03-2017 22:30 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik roep het al een half jaar, maar het ziet er idd naar uit dat Ferrari de zaken goed op orde heeft. Die hebben vorig jaar laten lopen en alles op dit seizoen gezet. Zij gaan met Mercedes om de eerste en tweede plek knokken, RBR mag hopen daarbij in de buurt te komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[YouTube: https://youtu.be/XnDFzGXX9GU]

@rivanov :) @4:40..

[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 10-03-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 06:11
BlauweFles schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:34:
[video]Nu al ruim 3 sec sneller als pole afgelopen jaar. Knap.
Mooi vergelijkings materiaal:
Het 2016 rondje van HAM zag er nog wat strakker uit ook. RAI bleef in meerdere bochten toch net wat verder van de apex af. Ook opvallend hoe rustig RAI kan insturen, hij hoe hoeft nauwelijks te corrigeren. HAM links lijkt wat meer te vechten met de auto.

[ Voor 19% gewijzigd door dennisfr op 11-03-2017 07:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
dennisfr schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 07:06:
[...]

Mooi vergelijkings materiaal:
Het 2016 rondje van HAM zag er nog wat strakker uit ook. RAI bleef in meerdere bochten toch net wat verder van de apex af. Ook opvallend hoe rustig RAI kan insturen, hij hoe hoeft nauwelijks te corrigeren. HAM links lijkt wat meer te vechten met de auto.
Kan ook zijn omdat HAM hier een Q3 rondje aan het knallen is en RAI natuurlijk niet, die is gewoon aan het testen :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Stefie2010 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:35:
[...]

Kan ook zijn omdat HAM hier een Q3 rondje aan het knallen is en RAI natuurlijk niet, die is gewoon aan het testen :)
Klopt, dit is het Q3 pole rondje van vorig jaar van HAM vergeleken met de aller snelste ronde van deze wintertest.
Mijn punt was ook juist, dat ondanks dat het rondje van HAM op het oog strakker leek, RAI toch ruim drie seconden sneller was. Of het misschien met de nieuwe auto's vanwege de hogere bochten snelheid sneller om een 'rondere' bocht te rijden ipv overal het clipping point te raken, bedenk ik me net.

[ Voor 13% gewijzigd door dennisfr op 11-03-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ankona schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:03:
Ik roep het al een half jaar, maar het ziet er idd naar uit dat Ferrari de zaken goed op orde heeft. Die hebben vorig jaar laten lopen en alles op dit seizoen gezet. Zij gaan met Mercedes om de eerste en tweede plek knokken, RBR mag hopen daarbij in de buurt te komen.
Dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Niet persoonlijk bedoeld, maar hoe is het ineens dat Ferrari vorig jaar het seizoen heeft laten lopen? Als tijdens het afgelopen seizoen de signalen vanuit Ferrari zo sterk waren dat ze onder druk stonden om direct te presteren? Is dat vergeten? Of is de wens de vader van de gedachte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vorig jaar heeft ferrari ook wel paar grote fouten gemaakt met de strategie.
Red bull was echt niet heel veel sneller als ferrari, maar hun strategie werkte vaak wel beter.

Als ze meer de rust houden in dat italiaanse chaos hok dan hadden ze boven red bull het seizoen afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:14
Het meest indrukwekkende van dit filmpje vind ik nog hoe geweldig strak die Ferrari op het asfalt ligt.. Totaal geen correcties of glijden uit langzame bochten, daarnaast mist Kimi nog 3 a 4 apexes dus het had nog zeker een paar tienden harder gekund.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Vindt het wel leuk dat Liberty media veel meer gebruik maakt (daar lijkt het toch sterk op iig) van social media dan ze dat voorheen deden. Dat is tegenwoordig ook wel een vereiste om de jongere fans aan te trekken.

Psn: stone-face-lock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ankona schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:03:
Je hebt helemaal gelijk, het team straalde dat de tweede helft van het seizoen ook uitbundig uit. Allemaal lachende en goedgemutste gezichten daar in het team. Niets kon de rijders of teamleiding van de wijs brengen, ze bleven maar lachen bij elk moment dat ze 3e rang moesten zitten. Vooral Mexico liet zien dat de stemming meer dan opperbest was :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
hardware-lover schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, het team straalde dat de tweede helft van het seizoen ook uitbundig uit. Allemaal lachende en goedgemutste gezichten daar in het team. Niets kon de rijders of teamleiding van de wijs brengen, ze bleven maar lachen bij elk moment dat ze 3e rang moesten zitten. Vooral Mexico liet zien dat de stemming meer dan opperbest was :+
Ik snap je opmerking niet helemaal:
Dat het ontwerp team al tijdig is gestopt met de doorontwikkeling van de 2016 auto en alles resources zijn ingezet voor 2017, maakt het voor het trackside team niet leuker als de resultaten tegen vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dennisfr schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:40:
[...]
Ik snap je opmerking niet helemaal:
Dat het ontwerp team al tijdig is gestopt met de doorontwikkeling van de 2016 auto en alles resources zijn ingezet voor 2017, maakt het voor het trackside team niet leuker als de resultaten tegen vallen.
Als ik deze zin zie staan "Die hebben vorig jaar laten lopen en alles op dit seizoen gezet", dan zou je verwachten dat men er vanaf een bepaald moment meer gelaten mee omgaat, en daar is helemaal niets van te zien geweest of over uitgesproken, sterker nog, naarmate het seizoen vorderde werden de frustraties steeds groter en groter.

Alle topteams zijn al vroegtijdig aan de slag gegaan met het 2017 project, geen enkel team uitgezonderd.
Maar ik heb mijn kop niet in het zand en ik zie dat Ferrari goed mee zou kunnen doen helemaal vooraan. De power die Ferrari op de weg kan brengen is de laatste jaren al meer dan voldoende geweest en mogelijk hebben ze nu ook het chassis om daar volop gebruik van te kunnen maken. En als algeheel Formule 1 liefhebber kan ik daarop alleen maar hopen. Liever twee of meer teams die om de eerste plekken kunnen strijden dan twee sterren die op elk willekeurig moment de handel maar op hoeven te schroeven om de concurrentie voor te blijven, dat hoop ik dit jaar niet zo vaak meer te zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Grimmie187 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:58:
[...]

Het meest indrukwekkende van dit filmpje vind ik nog hoe geweldig strak die Ferrari op het asfalt ligt.. Totaal geen correcties of glijden uit langzame bochten, daarnaast mist Kimi nog 3 a 4 apexes dus het had nog zeker een paar tienden harder gekund.
Kimi heeft in Barcelona 2016 natuurlijk wel al een paar rondjes stevig kunnen oefen met trappen. ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ferrari heeft vorig seizoen amper ontwikkeling getoond. Iets zegt mij dat ze wel ontwikkeling hadden maar die achter gehouden hebben om nu mee te verrassen en een voorsprong te hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ankona schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:02:
Ferrari heeft vorig seizoen amper ontwikkeling getoond. Iets zegt mij dat ze wel ontwikkeling hadden maar die achter gehouden hebben om nu mee te verrassen en een voorsprong te hebben.
Dat is onzin. ;) Ferrari was juist een van de weinig teams die wél bleef ontwikkelen. Ze kwamen sowieso in Japan (en daar om heen) met updates. Weinig andere teams kwamen zo laat in het seizoen nog met verbeteringen.

In 2016 iets achter de hand houden had ook geen enkele zin, deze auto's zijn compleet anders. Onderdelen zijn niet uitwisselbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:24
Ferrari had ongeveer elke race updates vorig jaar. Een van de meest aggresieve developmentstrategies, maar veel updates werkten niet goed.

Zou dit jaar ook zomaar weer kunnen gebeuren. Goed beginnen en dan wat terugzakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe kom je daar nou bij? Terwijl Red Bull en Mercedes overduidelijk met 2017 bezig waren, bleef Ferrari met steeds nieuwe updates vechten voor p2 in het constructeurskampioenschap.

Overigens lijkt het erop dat ze echt een geweldige auto hebben ontwikkeld, hij lijkt erg stabiel, bijzonder snel, maar het blijft testen. Vorig jaar waren ze ook het snelst tijdens wintertesten. Het blijven Italianen, ik denk dat ze het gewoon niet kunnen laten om voluit te gaan waar Mercedes en Red Bull zich nog wat inhouden :) Dat laatste is nergens op gebaseerd, maar het zou niet de eerste keer zijn dat Ferrari meer geeft tijdens de tests dan de andere topteams.

[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 11-03-2017 18:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Grimmie187 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:58:
[...]

Eens kijken of die in Q3 nog zo strak ligt ;)

Acties:
  • +63 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 18:32

scorpie

Supra Addict

Ok, net terug van Barcelona. Where to begin.. too much to tell!

-Kwam net voordat we de paddock inliepen een klein blond vrouwtje van Mercedes tegen met een bulldog. Ik vroeg of dat Roscoe was en ja hoor, bingo, ze was em aan het uitlaten (hond van Lewis). Zij bleek zijn fysio te zijn. :)
-Grosjean in de paddock tegengekomen, net als Jacques Villeneuve, Ocon, Stoffel Vandoorne, Kimi Raikkonen en nog een zut meer uiteraard. Ocon die een interview gaf naast het motorhome van Mercedes bij Fox sports, staat verder (nog?) niet online na een simpele zoektocht.
-Valtteri Bottas gesproken bij Mercedes (Ik was dus te gast bij Mercedes, dus niet heel gek).
-Actual stuurtje van Nico Rossberg van 2015 in m'n handen gehad. Wist dat ze veel konden aanpassen met al die switches en buttons en alles, maar dat ze zelfs de fading van de rembalans tijdens een bocht konden aanpassen was nieuws voor me, holy shit haha.
-Valtteri zien instappen in z'n auto vanaf de "viewing gallery" IN de pitbox 1,5m achter de auto. Dus: Coureur stapt in, motor wordt gestart, banden worden gemonteerd, bandenwarmers eraf, zwarte schermen gaan voor de pitbox weg, en weg is Valtteri.. supervet! Je zit, nouja staat dus 1,5m van de auto af. Echt te bruut!
-Rondje door de pitbox mogen lopen waar we uiteraard alle reserve onderdelen hebben gezien, stoeltje van Lewis, reserve achterkant van de auto inclusief niet demonteerbare versnellingsbak. Nieuwe bodemplaat met miljoen sensoren gezien.
-In de middag zelfde soort sessie vanaf de viewing gallery, maar zagen we dit keer de monteurs nog even de auto voor Lewis afstellen. Hierbij was de gehele tijd de engine cover van de auto. Wat een machtige machine is dat man, ho-ly shit! Duurde allemaal beetje lang, dus Lewis kwam even een praatje maken :)
-Vanochtend in het hotel bij de liften botste er bijna een kiddo tegen me op, haalt z'n moeder em op, loop ik ineens half tegen Kimi op, dat was dus zijn kiddo! :D (Verbleef in het W hotel in Barca, en hij dus ook) :)

Qua testen heb ik ieder team wel op de baan gezien, en Ferrari en Mercedes zagen er echt bizar snel uit. Max ook nog gezien in z'n bolide, maar die leek een wat conservatieve / ingetogener pace aan te houden. Had wellicht met afstelling te maken, ik heb geen idee.. we zullen over 2 weken zien hoe en wat.

Verder teveel awesomeness, zal later nog wel wat foto's posten, maar nu eerst tukken want morgen om 6.00 ga ik rijden naar wintersport :) :W _/-\o_

Let the games begin! :9~ :9~ :D :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

@scorpie _/-\o_

[YouTube: https://youtu.be/LTt8dZIAUPQ]
Deze nog niet gezien..
misschien al oud nieuws maar wel leuk om te kijken

[ Voor 22% gewijzigd door kevlar01 op 12-03-2017 09:40 . Reden: Videos toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
*knip* Ongerelateerd filmpje. Het is hier geen HK.

[ Voor 97% gewijzigd door naitsoezn op 12-03-2017 14:01 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Voor opmerkingen over moderatie kun je de betreffende moderator een bericht sturen of in Sport Feedback posten om algemene feedback te geven. Hier is het off-topic.

[ Voor 101% gewijzigd door Migrator op 12-03-2017 17:33 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
@scorpie Meer dan jaloers... _/-\o_ :9~ Wacht vol spanning af voor de vervolg updates (tot die tijd geniet van de sneeuw.)

Afbeeldingslocatie: http://www.danbathie.com/wp-content/uploads/2017/03/20170307-D3B_2501-Edit.jpg
hier nog een mooie gallery met foto's
http://www.danbathie.com/...e-test-days-7-10th-march/

Afbeeldingslocatie: http://www.danbathie.com/wp-content/uploads/2017/03/20170309-D1B_5673.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danbathie.com/wp-content/uploads/2017/03/20170308-D1B_4505.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6v6vClW0AELqiu.jpg:large Lotus 49B 1968 French GP (via @RetroRacingCo )

[ Voor 31% gewijzigd door nachtnet op 12-03-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Laatst online: 30-07 22:33
Heeft iemand al beelden kunnen vinden van de filmdag van Red Bull? Ik ben benieuwd of er al nieuwe dingen op de wagen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vroeg me hetzelfde af, maar kan echt nergens iets vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
thesystem schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:32:
Heeft iemand al beelden kunnen vinden van de filmdag van Red Bull? Ik ben benieuwd of er al nieuwe dingen op de wagen zitten.
Ga er maar vanuit dat die beelden er niet zullen zijn. Het circuit zal hermetisch afgesloten geweest zijn. Van TR is bijvoorbeeld ook niets gelekt van de filmdag.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• shdx
Een mooie technische blik op de RB13 op f1i.com: A closer look at the red bull RB13.
Het gaat niet extreem diep en wordt dus ook niet super technisch, maar het gaat diep genoeg om wat extra informatie te geven. Het leest makkelijk leest en geeft toch wat meer inkijk geeft in hoe de RB13 hoort te werken.

Zoals al eerder opgemerkt is de RB13 erg 'clean'. Blijkbaar is dat ook bewust en gaat er gedurende het seizoen van alles bijkomen.
"We will see some new parts coming on," Newey told the official Formula 1 website. "But first we wanted to keep it clean and simple so we understand what we have.

Maybe Mercedes has reached a higher level of maturity, but I like to start with a simple and clean car - and then you can start adding to it. If you start on a highly complicated level it is so easy to get lost."
En wat ik zelf wel erg interessant vond om te lezen is waarom de vloer eruit ziet zoals ie eruit ziet:
Raising the diffuser is not without risk. First, a higher diffuser is more exposed: turbulent airflow can enter the low-pressure area laterally, which hinders the diffuser's efficiency.

This is the reason why aerodynamicists generate a series of vortices to seal the edges of the diffuser as much as possible.

The large dents in the floor are working in conjunction with the bargeboards in order to protect the diffuser's edges.
Natuurlijk heb ik de RB13 gekozen om even uit te lichten. De andere auto's hebben ook een soortgelijke analyse:
Mercedes W08
Ferrari SF70H
Williams FW40
Toro Rosso STR12
McLaren MCL32
Force India VJM10
Renault RS17
Haas VF-17
Sauber C36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Onverwachte vibraties veroorzaken de hardnekkige motorproblemen bij Honda, claimt Sky Sports F1. De MCL32 van McLaren viel op de laatste twee dagen van de tweede test in Barcelona in totaal vier keer stil vanwege elektrische problemen. Volgens Sky Sports liggen vibraties van het motorblok ten grondslag aan de problemen bij de Japanse autofabrikant dit jaar.

Fernando Alonso haalde vorige week vernietigend uit naar de V6 van Honda. Sky-verslaggever David Croft analyseerde: "Wat zijn de problemen met de Honda-motor? Voor zover ik kan inschatten, kampt de motorenpartner van McLaren met vibraties. Zoveel vibraties dat het de elektronica aan boord beïnvloedt en onderdelen van de aandrijflijn zichzelf aan alle kanten uitschakelen."

Yusuke Hasegawa, Formule 1-baas bij Honda, verklaarde na afloop van de tweede wintertest op Circuit de Catalunya: "Het was spijtig dat we vrijdag op dezelfde elektrische problemen stuitten als op donderdag, ondanks het feit dat we de betreffende onderdelen 's nachts vervangen hadden. Daardoor hebben we een groot deel van de laatste dag besteed aan het identificeren van de oorzaken waarom de motor vermogen verliest."

McLaren meldde zelf in het eigen persbericht: "Gedurende de nacht van donderdag op vrijdag had het team een aantal elektrische componenten voor zowel de aandrijflijn als het chassis vervangen, maar de problemen bleven bestaan. In de ochtend heeft het team meer onderdelen verwisseld in een poging om zoveel mogelijk variabelen uit te sluiten en dichter bij de bron van de problemen te komen."

Door de moeizame start van dit jaar is de relatie tussen McLaren en Honda onder druk komen te staan. De Mail on Sunday beweert dat er een ontsnappingsclausule in het contract tussen de Britse renstal en de Japanse motorleverancier staat. De verbintenis loopt eigenlijk door tot en met 2024, maar zowel McLaren als Honda heeft de mogelijkheid om aan het einde van dit jaar onder de verplichtingen jegens de ander uit te komen. "Dat is een doemscenario waar beide partijen nog niet aan willen denken."
Bron: https://www.f1today.net/n...rzaak-van-problemen-honda
De kabeltjes trillen los :P
Weet niet of dit makkelijk of juist heel moeilijk is om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
kevlar01 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:21:
[...]

Bron: https://www.f1today.net/n...rzaak-van-problemen-honda
De kabeltjes trillen los :P
Weet niet of dit makkelijk of juist heel moeilijk is om op te lossen.
Dit zou ook wel eens de reden kunnen zijn dat McLaren zo opvallend veel op Ultra's reed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Razorbite schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:24:
[...]

Dit zou ook wel eens de reden kunnen zijn dat McLaren zo opvallend veel op Ultra's reed?
Zou kunnen dat dit het compenseert natuurlijk.
Maar ik denk dat het probleem echt in de motor zit, en het niet op te lossen is met zachtere vering of zachtere compound banden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ankona
Duct tape

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Requiem19 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:11:
[...]

Ferrari had ongeveer elke race updates vorig jaar. Een van de meest aggresieve developmentstrategies, maar veel updates werkten niet goed.

Zou dit jaar ook zomaar weer kunnen gebeuren. Goed beginnen en dan wat terugzakken.
Het ziet er nu goed uit voor Ferrari, maar laten we niet te vroeg juichen. Ferrari heeft de afgelopen jaren vaker zeer snel gereden tijdens de tests om vervolgens in het seizoen nagenoeg niets te winnen.

Overigens heeft Red Bull afgelopen jaar bijna niets aan grote updates gebracht, ze deden het erg goed maar wonnen niet op het gebied van aerodynamica maar juist met de motor/ERS. Daarom verwacht ik eigenlijk nog wel iets van Red Bull. Wat moeten ze anders vorig jaar op de aero afdeling hebben gedaan? :).
kevlar01 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:31:
[...]

Zou kunnen dat dit het compenseert natuurlijk.
Maar ik denk dat het probleem echt in de motor zit, en het niet op te lossen is met zachtere vering of zachtere compound banden.
Op Reddit een reactie van een (bijna voormalig) engineer van Honda: https://www.reddit.com/r/...eer_working_on_the_honda/

Natuurlijk dit soort berichten altijd met een korreltje zout nemen; maar ergens klinkt het wel geloofwaardig. Te lang nieuwe revisies van de motor gemaakt, en te weinig getest in een mule.

Kort samengevat zijn "uitleg": Het zit niet in de Japanse cultuur om te stoppen met ontwikkeling om de focus naar testen te verleggen. Juist door ontwikkelen om het concept van de motor beter/sterker/sneller te maken is wat ze nu te lang hebben gedaan.

Zijn mening is overigens wel positief over de motor; het is een nieuw concept met wederom kinderziektes maar hij verwacht dat ze rond de helft van het seizoen op het niveau van vorig seizoen zitten en later in het seizoen serieus mee kunnen gaan doen en op een niveau komen wat ze met het oude concept van de motor nooit hadden kunnen halen.

Als het klopt dus wel jammergenoeg weer een verloren jaar voor McLaren.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XyritZz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:40:
[...]

Het ziet er nu goed uit voor Ferrari, maar laten we niet te vroeg juichen. Ferrari heeft de afgelopen jaren vaker zeer snel gereden tijdens de tests om vervolgens in het seizoen nagenoeg niets te winnen.

Overigens heeft Red Bull afgelopen jaar bijna niets aan grote updates gebracht, ze deden het erg goed maar wonnen niet op het gebied van aerodynamica maar juist met de motor/ERS. Daarom verwacht ik eigenlijk nog wel iets van Red Bull. Wat moeten ze anders vorig jaar op de aero afdeling hebben gedaan? :).

[...]

Op Reddit een reactie van een (bijna voormalig) engineer van Honda: https://www.reddit.com/r/...eer_working_on_the_honda/

Natuurlijk dit soort berichten altijd met een korreltje zout nemen; maar ergens klinkt het wel geloofwaardig. Te lang nieuwe revisies van de motor gemaakt, en te weinig getest in een mule.

Kort samengevat zijn "uitleg": Het zit niet in de Japanse cultuur om te stoppen met ontwikkeling om de focus naar testen te verleggen. Juist door ontwikkelen om het concept van de motor beter/sterker/sneller te maken is wat ze nu te lang hebben gedaan.

Zijn mening is overigens wel positief over de motor; het is een nieuw concept met wederom kinderziektes maar hij verwacht dat ze rond de helft van het seizoen op het niveau van vorig seizoen zitten en later in het seizoen serieus mee kunnen gaan doen en op een niveau komen wat ze met het oude concept van de motor nooit hadden kunnen halen.

Als het klopt dus wel jammergenoeg weer een verloren jaar voor McLaren.
2018, alonso in de merc :+ (uiteraard wordt dat het seizeon dat alles goed gaat met mclaren, en de merc achter blijft :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:52
Als dat serieus het geval is dan is het bijzonder beroerd gesteld met Honda.
De eerste helft van het seizoen is nu dus al weer door het putje, als ze eenmaal op het niveau van vorig seizoen komen zitten ze nog steeds mijlenver achter de concurrentie. Eind van dit seizoen gaan ze dus pas om de punten rijden.

Ik kan mij niet voorstellen dat als dit echt het geval is het huwelijk McLaren - Honda (en Alonso) nog heel lang gaat stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
B-Real schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:44:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat als dit echt het geval is het huwelijk McLaren - Honda (en Alonso) nog heel lang gaat stand houden.
Wat moet je dan.. Even een ander blok erin sleutelen, als je al een leverancier kunt vinden, doe je niet even snel. Zoals hier al vaak aangegeven, het is geen lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Als dat serieus het geval is dan is het bijzonder beroerd gesteld met Honda.
De eerste helft van het seizoen is nu dus al weer door het putje, als ze eenmaal op het niveau van vorig seizoen komen zitten ze nog steeds mijlenver achter de concurrentie. Eind van dit seizoen gaan ze dus pas om de punten rijden.

Alonso wil niet weg van het team. Maar als Honda zo blijft presteren snap ik wel dat ie niet verder wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
UltraSub schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Wat moet je dan.. Even een ander blok erin sleutelen, als je al een leverancier kunt vinden, doe je niet even snel. Zoals hier al vaak aangegeven, het is geen lego.
Ik zie geen enkele mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen voor Melbourne. Je zult je hele auto van scratc moeten ontwerpen of je loopt het risico dat je een goede motor in een crap auto hebt en daardoor alsnog achteraan mag karren.

Kijk bijvoorbeeld naar het verschil in chassis van RB en Merc. Die slanke sidepods en achterkant komen voor een goed deel door het ontwerp van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
[...]

Hij laat doorschemeren dat McLaren van tevoren op de hoogte is gesteld:
The past year, R&D teams have been working on different PU designs and a team working on CC/TC.

They picked the most radical design because that was going to be the only way to surpass MB in future.(2018) (Honda and Mclaren knew this year they wasn't going to win a GP) They could of went the safe way with the TC in the rear and still be slower than MB,Ferrari and RB.
Denk alleen dat McLaren niet had verwacht dat het radicale ontwerp zoveel geplaagd zou worden door problemen :p.

Stiekem (als niet McLaren fan) hoop ik toch dat deze man z'n ongelijk bewezen wordt, ze de problemen snel op weten te lossen en McLaren weer leuk mee kan doen. Zo zachtjesaan krijgen ze daar de gunfactor van me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Razorbite schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:50:
[...]

Ik zie geen enkele mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen voor Melbourne. Je zult je hele auto van scratc moeten ontwerpen of je loopt het risico dat je een goede motor in een crap auto hebt en daardoor alsnog achteraan mag karren.

Kijk bijvoorbeeld naar het verschil in chassis van RB en Merc. Die slanke sidepods en achterkant komen voor een goed deel door het ontwerp van de motor.
Renault had vorig jaar ook de auto die praktisch de Lotus E23 was(gebaseerd op Merc motor), met alle problemen van dien.

Nu is de Honda 2016 motor natuurlijk klein(size zero), en zal die fysiek wel moeten kunnen passen, maar de versnellingsbak moet misschien aangepast worden etc etc(ivm langere wielbasis).

Tevens kon dit concept niet doorontwikkeld worden, maar het nieuwe type motor wel(gebaseerd op de motorsetup van Mercedes). Mij lijkt het dan ook het beste dat ze dit werkend krijgen, omdat ze daarna door kunnen ontwikkelen op basis van prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
UltraSub schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:38:
[...]

En dus maar duimen dat het in 2018 beter gaat?
De samenwerking is in 2014 ingezet en vanaf de start van seizoen 2015 is het een grote doffe ellende. Een beetje voorbarig, maar 2017 wordt dan het derde seizoen waarbij met pijn en moeite een paar punten bij elkaar gesprokkeld worden. Fatsoenlijke sponsors zijn er niet te vinden (ook omdat McLaren nog altijd de hoofdprijs vraagt) dus ook op financieel gebied zal McLaren er niet beter op worden, alhoewel Honda nu nog wel stevig zal bijstorten elk jaar.

Even een ander blok erin lepelen gaat ook een uitdaging worden, maar feit is wel dat ze met een Renault, Ferrari of Mercedes blok een stuk beter hadden kunnen presteren.

Ik heb gelezen dat het contract met Honda tot 2024 loopt, maar dat er een optie is om eind dit seizoen het contract te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Filosofie bij McL lijkt te zijn dat ze geen klantenmotor willen. Ze willen WCC worden en denken dat alleen te kunnen als "fabrieks" team met een eigen motor. Ik hoop voor McL dat ze bij Honda op tijd voldoende kunnen doen om de motor en betrouwbaar en met voldoende power te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:44

Destruction

(ex-)Automonteur

Klopt, ze waren ook ooit min of meer het fabrieksteam van Mercedes, voordat die BrawnGP opkochten. De rest is wel bekend :P

[ Voor 29% gewijzigd door Destruction op 13-03-2017 12:29 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
B-Real schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:39:
[...]

En dus maar duimen dat het in 2018 beter gaat?
De samenwerking is in 2014 ingezet en vanaf de start van seizoen 2015 is het een grote doffe ellende. Een beetje voorbarig, maar 2017 wordt dan het derde seizoen waarbij met pijn en moeite een paar punten bij elkaar gesprokkeld worden. Fatsoenlijke sponsors zijn er niet te vinden (ook omdat McLaren nog altijd de hoofdprijs vraagt) dus ook op financieel gebied zal McLaren er niet beter op worden, alhoewel Honda nu nog wel stevig zal bijstorten elk jaar.

Even een ander blok erin lepelen gaat ook een uitdaging worden, maar feit is wel dat ze met een Renault, Ferrari of Mercedes blok een stuk beter hadden kunnen presteren.

Ik heb gelezen dat het contract met Honda tot 2024 loopt, maar dat er een optie is om eind dit seizoen het contract te ontbinden.
Contracten als deze hebben volgens mij altijd een uitgang. Een voorbeeld kan zijn dat McL vind dat Honda in gebreke is geweest. Maar goed: waar vind je twee weken voor de eerste race een nieuwe en betrouwbare PU. :D Ik heb er geen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Natuurlijk gaat het voor Autralië niet meer lukken om een andere motor te vinden en ook de rest van het seizoen niet, dat moge duidelijk zijn. Ik heb het over seizoen 2018.
Filosofie bij McL lijkt te zijn dat ze geen klantenmotor willen. Ze willen WCC worden en denken dat alleen te kunnen als "fabrieks" team met een eigen motor. Ik hoop voor McL dat ze bij Honda op tijd voldoende kunnen doen om de motor en betrouwbaar en met voldoende power te maken.
Ik denk dat die filosofie niet zo heel gek is. Force India en Williams krijgen dezelfde motor als Mercedes, maar dat is alleen omdat Mercedes weet dat ze die twee teams wel kunnen hebben.
Voor Red Bull was het bijvoorbeeld niet mogelijk om dezelfde motor als het Mercedes/Ferrari fabrieksteam te krijgen om exact die reden.

Toch kan ik mij niet voorstellen dat McLaren geen Ferrari of Mercedes motor zou kunnen krijgen voor 2018. Want eerlijk is eerlijk, dat team zou echt wel beter kunnen presteren maar de auto an sich kan zich ook zeker niet meten met Ferrari/Mercedes/Red Bull.

Het is in elk geval een lastige situatie waar McLaren in zit (Honda net zo goed natuurlijk). Ze hebben de steun van een motorfabrikant, maar die bakt er nog vrij weinig van. Hoe lang ga je nog proberen om het lek boven te krijgen en wanneer kies je eieren voor je geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
nachtnet schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:42:
Dat was het idee van Ron Dennis. Het is niet uit te sluiten dat als Zac Brown een titelsponsor weet te vinden hij alsnog een andere stap maakt.

Op dit moment is een positie als Williams toch te prefereren boven de huidige situatie? Die ook na 3 jaar maar niet beter lijkt te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:24

PauseBreak

derp!

BlauweFles schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:47:
[...]

Dat was het idee van Ron Dennis. Het is niet uit te sluiten dat als Zac Brown een titelsponsor weet te vinden hij alsnog een andere stap maakt.

Op dit moment is een positie als Williams toch te prefereren boven de huidige situatie? Die ook na 3 jaar maar niet beter lijkt te worden.
Nou, nee. Het verschil is dat Honda de motor in samenwerking met McLaren bouwt en dus rekening houdt met de wensen van McLaren op het gebied van het chassis e.d. Williams en Force India hebben maar te slikken wat Mercedes doet. Daardoor is bijvoorbeeld de Force India nu 10kg te zwaar.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:14
shdx schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:12:
Een mooie technische blik op de RB13 op f1i.com: A closer look at the red bull RB13.
Het gaat niet extreem diep en wordt dus ook niet super technisch, maar het gaat diep genoeg om wat extra informatie te geven. Het leest makkelijk leest en geeft toch wat meer inkijk geeft in hoe de RB13 hoort te werken.

Zoals al eerder opgemerkt is de RB13 erg 'clean'. Blijkbaar is dat ook bewust en gaat er gedurende het seizoen van alles bijkomen.

[...]

En wat ik zelf wel erg interessant vond om te lezen is waarom de vloer eruit ziet zoals ie eruit ziet:

[...]

Natuurlijk heb ik de RB13 gekozen om even uit te lichten. De andere auto's hebben ook een soortgelijke analyse:
Mercedes W08
Ferrari SF70H
Williams FW40
Toro Rosso STR12
McLaren MCL32
Force India VJM10
Renault RS17
Haas VF-17
Sauber C36
Bedankt dat je deze informatieve artikelen over de verschillende chassis even op een rijtje hebt gezet voor ons. d:)b

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
PauseBreak schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:50:
[...]
Daardoor is bijvoorbeeld de Force India nu 10kg te zwaar.
Dat is gewoon een technische blunder van jewelste. Je bouwt je auto sowieso te licht. Je kunt beter nog strategische gewichten plaatsen die je helpen met bijvoorbeeld met bochtensnelheid.

En dan je coureurs die zich het snot voor de ogen hebben getraind voor spiermassa vragen 2 kilo af te vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Razorbite schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Dat is gewoon een technische blunder van jewelste. Je bouwt je auto sowieso te licht. Je kunt beter nog strategische gewichten plaatsen die je helpen met bijvoorbeeld met bochtensnelheid.

En dan je coureurs die zich het snot voor de ogen hebben getraind voor spiermassa vragen 2 kilo af te vallen....
Jep, en dat komt dus doordat Mercedes voor een langere wielbasis is gegaan waardoor die versnellingsbak langer en zwaarder is geworden en het blok zelf is ook zwaarder geworden. Als je dat dan niet op tijd doorkrijgt van je motorleverancier dan krijg je dus deze situatie.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
PauseBreak schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:26:
[...]

Jep, en dat komt dus doordat Mercedes voor een langere wielbasis is gegaan waardoor die versnellingsbak langer en zwaarder is geworden en het blok zelf is ook zwaarder geworden. Als je dat dan niet op tijd doorkrijgt van je motorleverancier dan krijg je dus deze situatie.
Dus jij wilt beweren dat daar 10 kg in gaat zitten? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, dat zou betekenen dat de motor zo'n 6-7% zwaarder is geworden (afgezet tegen het minimum gewicht van 149 kg van de PU).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Razorbite schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Dus jij wilt beweren dat daar 10 kg in gaat zitten? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, dat zou betekenen dat de motor zo'n 6-7% zwaarder is geworden (afgezet tegen het minimum gewicht van 149 kg van de PU).
Nee, ik praat gewoon de TD van Force India en de lui van SkyF1 na :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
PauseBreak schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:30:
[...]

Nee, ik praat gewoon de TD van Force India en de lui van SkyF1 na :p
Met bronvermelding geloof ik je dan graag. Blijf overigens van mening dat je zoiets moet kunnen opvangen in je ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

nachtnet schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:42:
McLaren is natuurlijk enorm hard genaaid toen Mercedes Brawn GP van motoren voorzag. En vanwege het succes hebben ze vervolgens Brawn gekocht, waardoor McLaren ineens jaren kansloos was, waar het voorheen uiterst succesvol was met de Mercedes motoren.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Razorbite schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Met bronvermelding geloof ik je dan graag. Blijf overigens van mening dat je zoiets moet kunnen opvangen in je ontwerp.
Dat is al de bronvermelding. Ik ga niet alle video's van de afgelopen testweken terugkijken, dat mag je zelf doen :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JackBol schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:34:
[...]

McLaren is natuurlijk enorm hard genaaid toen Mercedes Brawn GP van motoren voorzag. En vanwege het succes hebben ze vervolgens Brawn gekocht, waardoor McLaren ineens jaren kansloos was, waar het voorheen uiterst succesvol was met de Mercedes motoren.
Waarom was McLaren ineens 'kansloos' ???
Volgens mij kregen ze gewoon dezelfde motoren en heeft Mercedes de eerste 3 jaar niet echt om de prijzen meegespeeld.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:24
YakuzA schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:45:
[...]

Waarom was McLaren ineens 'kansloos' ???
Volgens mij kregen ze gewoon dezelfde motoren en heeft Mercedes de eerste 3 jaar niet echt om de prijzen meegespeeld.
Mclaren kreeg in 2014 niet dezelfde info als Mercedes works team bijv. Zo was de 2014 mclaren veel te groot, omdat ze de koelingvereisten niet hadden doorgekregen. Aero nadeel dus.

Zodra je geen works team meer bent en je engine supplier niet goed met je samenwerkt, ga je nooit het hoofdteam verslaan.

Zodra Renault beter wordt en dichter bij RB komt gaat dit ook een issue worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
Requiem19 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:02:
[...]

Mclaren kreeg in 2014 niet dezelfde info als Mercedes works team bijv. Zo was de 2014 mclaren veel te groot, omdat ze de koelingvereisten niet hadden doorgekregen. Aero nadeel dus.

Zodra je geen works team meer bent en je engine supplier niet goed met je samenwerkt, ga je nooit het hoofdteam verslaan.

Zodra Renault beter wordt en dichter bij RB komt gaat dit ook een issue worden denk ik.
Ik heb een vermoeden dat RB ooit een keer zelf met een motor gaat komen: Aston Martin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30
Razorbite schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Ik heb een vermoeden dat RB ooit een keer zelf met een motor gaat komen: Aston Martin?
Zou gaaf zijn toch?

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Zou kunnen, maar Austin er al wel een tijdje uitgeweest. Als dit ooit gaat gebeuren dan zullen ze nu toch al wel mogen beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Jasphur schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Zou kunnen, maar Austin er al wel een tijdje uitgeweest. Als dit ooit gaat gebeuren dan zullen ze nu toch al wel mogen beginnen.
Geen enkele motorfabrikant stapt meer in de F1 zolang we op de huidige motor-formule zitten.
Aston niet, Volkswagen niet.

Iedere zinnige board zal naar het Honda debacle kijken en zeggen dat het risico het niet waard is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:10

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Jasphur schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Je bedoelt dat de Healey en de Metro al flink wat jaartjes oud zijn? Klopt. Of bedoel je toch Aston Martin (een compleet ándere autofabrikant)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:34:
[...]
Dat is al de bronvermelding. Ik ga niet alle video's van de afgelopen testweken terugkijken, dat mag je zelf doen :D
Het kwam in ieder geval ter sprake in; 2017 Barcelona Test 2, Day 3 - Paddock Uncut, maar volgens Bob Fernly zou het "overgewicht" geen probleem worden en zouden ze in Melbourne op gewicht zijn en dat het niet door beide coureurs opgelost hoeft te worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Interessante test analyse.

De Ferrari lijkt inderdaad de snelste te zijn. De vraag is of ze het ontwikkel tempo van Mercedes en RBR aankunnen en hoe hun kwalificatie is. O. En strategisch zijn ze ook niet altijd de beste gebleken de afgelopen jaren.

Maar was het uiteindelijk om draait, de auto, die lijkt zowaar goed te zijn!

Afbeeldingslocatie: https://www.jamesallenonf1.com/wp-content/uploads/Screen-Shot-2017-03-12-at-16.24.22.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
[...]

Geen idee welke sticker ze er dan op gaan hangen, maar ik denk dat je gelijk hebt. RBR zou op termijn best eens een eigen motor kunnen ontwikkelen.. (en daar zullen ze na debacle 2015 met Renault ook echt wel voorbereidingen op hebben getroffen)

Ik heb de startpost weer ge-update. De 2017 wagens staan er nu in (en Manor is verdwenen.). Heeft iemand een vergelijkbare foto van de HAAS waar deze de andere kant op rijdt.? Ik scroll me rot in de imgur post van @p0st
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nFMT95sOv5fAQeTOpGva3oYu/full.jpg
@kevlar01 TOP!, even gecropt en online geslingerd. +1en een beetje

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 13-03-2017 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 17:02
Gewoon spiegelen tot je een goede hebt. ;)

Over het gewicht van de FI. Is nog steeds de vastgestelde gewichtsverdeling verplicht? Kan zomaar zijn dat ze om die reden te zwaar zijn, terwijl ze zonder vast verdeling wel op het goede gewicht zitten..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
[...]

En dan is juist de grap dat Mercedes tegenwoordig de motoren van Aston Martin levert, iig hun V8 Turbo unit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Stefie2010 op 13-03-2017 15:16 ]

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:10:
[...]

Geen idee welke sticker ze er dan op gaan hangen, maar ik denk dat je gelijk hebt. RBR zou op termijn best eens een eigen motor kunnen ontwikkelen.. (en daar zullen ze na debacle 2015 met Renault ook echt wel voorbereidingen op hebben getroffen)

Ik heb de startpost weer ge-update. De 2017 wagens staan er nu in (en Manor is verdwenen.). Heeft iemand een vergelijkbare foto van de HAAS waar deze de andere kant op rijdt.? Ik scroll me rot in de imgur post van @p0st
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/6zMAbeeY/s8/f1-barcelona-pre-season-testing-i-2017-kevin-magnussen-haas-f1-team-vf-17.jpg
Misschien even croppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 19:40

Wom

Stefie2010 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:15:
[...]

En dan is juist de grap dat Mercedes tegenwoordig de motoren van Aston Martin levert, iig hun V8 Turbo unit ;)
Het moederbedrijf van Mercedes is ook een van de vele kleine aandeelhouders bij Aston Martin.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik verwacht dat nog eerder van McLaren eigenlijk. Die maken natuurlijk al straatauto's met eigen ontwikkelde motoren wat pareltjes van techniek zijn. Daar moeten toch ook wel een paar knappe koppen aanwezig zijn die wél een F1 motor kunnen ontwikkelen.
Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1