[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

B-Real schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Ik verwacht dat nog eerder van McLaren eigenlijk. Die maken natuurlijk al straatauto's met eigen ontwikkelde motoren wat pareltjes van techniek zijn. Daar moeten toch ook wel een paar knappe koppen aanwezig zijn die wél een F1 motor kunnen ontwikkelen.
Eric Boullier heeft al aangegeven dat McLaren geen enkele aspiraties heeft om een F1 PU te ontwikkelen voor zichzelf. Dus laat staan dat ze 't voor een ander gaan doen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30
RB4
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pUTie5p.jpg
VF-17
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5mn9LUs.jpg

Waarom is deze vorm van de vin voordelig?
Iemand een idee?

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:41
JackBol schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Eric Boullier heeft al aangegeven dat McLaren geen enkele aspiraties heeft om een F1 PU te ontwikkelen voor zichzelf. Dus laat staan dat ze 't voor een ander gaan doen.
Oke dat wist ik niet. De vraag is alleen of het geen politiek correct ontkennend antwoord is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:54
@B-Real Zowel Aston Martin als McLaren gebruiken voor hun "road-legal" wagens totaal andere motorconcepten. (V8 en zonder hybride..). Ik zie RBR er voor aan om een eigen Fork te ontwikkelen van de Renault engine om zo hun pakket te verbeteren. Volgens mij hebben ze al een complete DYNO-setup staan en zouden ze vrij snel van start kunnen. Uiteraard kost dat ze wel vele €€€ om de homologeren. Mits er zekerheid is over een langdurende motoren formule.

@daniellammers Heeft te maken met op welke de plek lucht loslaat van de fin. Weet nu niet precies de details.. Sauber & Renault hebben een zelfde vorm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XniWt6jA9z53Hs4g1yqfAROc/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xpqSKKcGkgi1fqYwJMWBlczS/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NPXQiVUWRaCmcIcuv2wjAAx1/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D7xTZcRyO9I13yHPNlNesCp0/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XyfFGWXt7qpMG3JDDGGv9O8A/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2ph4KrTJEQ6U9xdrK99ibwxA/full.jpg

& STR, Merc & Ferrari..

[ Voor 37% gewijzigd door nachtnet op 13-03-2017 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

B-Real schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Oke dat wist ik niet. De vraag is alleen of het geen politiek correct ontkennend antwoord is natuurlijk :)
Zijn argument was gestoeld op meerdere punten:
1) McLaren heeft geen kennis om een F1 PU te ontwikkelen (Hebben ze nog nooit gedaan, namelijk)
2) Een F1 PU vereist een investering van meerdere miljarden, over een periode van minimaal 3 a 4 jaar, en de kant is groot dat de motorformule tussendoor wordt veranderd (en ze hebben het geld niet)
3) Het risico is gigantisch. Honda, een zeer gerespecteerd motor-merk, demonstreert wel dat een F1 PU maken geen kattepis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Veel te gecompliceerd en kostbaar voor een kleinere fabrikant om een F1 PU te ontwikkelen. Zeker gezien de huidige technisch zeer hoogstaande hybride turbo units. Niet voor niks zijn er op dit moment maar 4 grote fabrikanten van deze motoren (Ferrari, Mercedes, Renault en Honda), stuk voor grote multinationals die miljarden aan R&D kunnen besteden.

Mocht de F1 terug gaan naar atmosferisch dan wordt het wellicht weer een ander verhaal :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

http://win.gs/downloads

Nieuwe RB13 wallpapers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Stefie2010 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:33:
Veel te gecompliceerd en kostbaar voor een kleinere fabrikant om een F1 PU te ontwikkelen. Zeker gezien de huidige technisch zeer hoogstaande hybride turbo units. Niet voor niks zijn er op dit moment maar 4 grote fabrikanten van deze motoren (Ferrari, Mercedes, Renault en Honda), stuk voor grote multinationals die miljarden aan R&D kunnen besteden.

Mocht de F1 terug gaan naar atmosferisch dan wordt het wellicht weer een ander verhaal :)
Never gonna happen.

Liberty zou er goed aan doen om het prijzengeld anders te verdelen. Zou zou het voor kleinere teams aantrekkelijker kunnen worden een extrerne motorfabrikant over te halen om in de F1 te stappen. (Ford, VW, BMW zou prima moeten kunnen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razorbite
https://twitter.com/Olav_Mol/with_replies?lang=nl

Olav wordt ook wakker m.b.t. de haaienvin op de RB13 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Haha. Zullen we hem uitnodigen voor dit topic? :D

maar ik ben nog steeds wel erg benieuwd of er nou een goede rede van RBR is om de vin niet te bestickeren.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 11:29
Jasphur schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:01:
[...]

maar ik ben nog steeds wel erg benieuwd of er nou een goede rede van RBR is om de vin niet te bestickeren.
Waarom niet, wordt er misschien wat gedaan met ons visie :9

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Jasphur schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:01:
[...]

Volgens mij heeft RB (Christian Horner) ergens tijdens de testdagen aangegeven dat ze de haaienvin niet mooi vinden en willen verbieden.
Echter, omdat ieder ander team hem heeft, en er een licht voordeel is in het hebben van een vin, hebben zij hem nu ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:15
nachtnet schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:29:

@daniellammers Heeft te maken met op welke de plek lucht loslaat van de fin. Weet nu niet precies de details.. Sauber & Renault hebben een zelfde vorm.
Ik verwacht dat het gaat om de gegenereerde wingtip vortices die ze daarmee proberen te verkleinen. Denk aan het effect van winglets op passagiersvliegtuigen.

Die vortices zijn verantwoordelijk voor een grote hoeveelheid drag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@Jasphur @melantrix Wie van jullie stuurt @Olav_Mol / hem een uitnodiging? ;)

@Hogader Zou ook heel goed kunnen. Er staat vast wel een artikel online waar dat beter uitgelegd wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door nachtnet op 13-03-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
kevlar01 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Volgens mij heeft RB (Christian Horner) ergens tijdens de testdagen aangegeven dat ze de haaienvin niet mooi vinden en willen verbieden.
Echter, omdat ieder ander team hem heeft, en er een licht voordeel is in het hebben van een vin, hebben zij hem nu ook.
Klopt, zover was ik ook. Maar het is nog geen antwoord op mijn vraag :+
Voor een bedrijf als RedBull en hun bijna feilloze marketing vind ik het gewoon raar dat ze zo'n stukje onbenut laten. Het kan ook zo zijn dat ze denken dat de vin zo minder opvalt, wat deels ook wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Jasphur schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Klopt, zover was ik ook. Maar het is nog geen antwoord op mijn vraag :+
Voor een bedrijf als RedBull en hun bijna feilloze marketing vind ik het gewoon raar dat ze zo'n stukje onbenut laten. Het kan ook zo zijn dat ze denken dat de vin zo minder opvalt, wat deels ook wel zo is.
Haha snap ik, had het niet helemaal goed verwoord nog...
Olav Mol denkt volgens mij dat er nog iets uit de hoge hoed komt omdat ze het stuk nog niet bestickerd hebben, en vind het raar dat het ook niet in de 8 testdagen is veranderd.
Als ze het doortrekken ziet het er uiteindelijk wel mooier uit, zoals bij bijv STR. Het geeft ook op deze manier voer voor speculatie(misschien moedwillig)

Ikzelf denk eerder dat ze hier wel gewoon mee gaan rijden, omdat ze hier uiteindelijk wel voordeel uit gaan halen.
Maar we zullen het afwachten tot Melbourne :)

[ Voor 9% gewijzigd door kevlar01 op 13-03-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 23:41
Zo jammer dat ze van nr 33 geen foto van schuin voor hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:13
kevlar01 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:36:
[...]

Haha snap ik, had het niet helemaal goed verwoord nog...
Olav Mol denkt volgens mij dat er nog iets uit de hoge hoed komt omdat ze het stuk nog niet bestickerd hebben, en vind het raar dat het ook niet in de 8 testdagen is veranderd.
Als ze het doortrekken ziet het er uiteindelijk wel mooier uit, zoals bij bijv STR. Het geeft ook op deze manier voer voor speculatie(misschien moedwillig)

Ikzelf denk eerder dat ze hier wel gewoon mee gaan rijden, omdat ze hier uiteindelijk wel voordeel uit gaan halen.
Maar we zullen het afwachten tot Melbourne :)
Horner gaf in een interview met sky/nbc aan dat ze de vin bewust kaal hebben gelaten om hem zo minder op te laten vallen. Uiteraard kan dit een excuus zijn, maar elke fanatiekeling hoort dit interview gezien te hebben (Ahum, Olav) :9 .

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Red Bull spuit het chassis in de fabriek in Milton Keynes met dat speciale matte lak. Ik denk dat dat de reden is waarom het niet tussentijds is aangepast.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Lasmibalsingh schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:08:
Red Bull spuit het chassis in de fabriek in Milton Keynes met dat speciale matte lak. Ik denk dat dat de reden is waarom het niet tussentijds is aangepast.
Die vin lijkt me van carbon composiet, wat ook uit een autoclaaf in Milton Keynes komt.
Een laagje verf er overeen had best gekund als ze hadden gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
JackBol schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:12:
[...]

Die vin lijkt me van carbon composiet, wat ook uit een autoclaaf in Milton Keynes komt.
Ja klopt maar als je de stier op de rb13 vergelijkt met de stier op str12 dan valt op dat de stier op de RBR horizontaler is omdat het tag-heuer logo op een bepaalde hoogte staat. Hierdoor past de staart er waarschijnlijk niet helemaal op zoals op de str12 die meer diagonaal op de chassis staat.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 23-09 11:29
nachtnet schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:17:
@Jasphur @melantrix Wie van jullie stuurt @Olav_Mol / hem een uitnodiging? ;)

@Hogader Zou ook heel goed kunnen. Er staat vast wel een artikel online waar dat beter uitgelegd wordt.
Ik heb hem uitgenodigd :P

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:40

Kiwi

Gadgetfreak

Ik had deze vandaag al op Reddit geplaatst, maar misschien zijn er hier ook wel wat liefhebbers.

Mijn RB13 wallpaper
RB13 Wallpaper zonder sharkfinRB13 Wallpaper met sharkfin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Kiwi schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:01:
[...]

Ik had deze vandaag al op Reddit geplaatst, maar misschien zijn er hier ook wel wat liefhebbers.

Mijn RB13 wallpaper
[afbeelding][afbeelding]
Nice! Die zonder sharkfin is de mooiste :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
https://www.motorsport.co...-starts-will-work-882493/

Heel lang verhaal om de staande regenstart uit te leggen..
Samenvatting:

Als omstandigheden (te) nat zijn, formatielaps achter een safetycar totdat de baan droger is.
Dan einde formatie ronde en een gewone grid start.

Mocht het later weer natter worden, dan komt indien nodig de SC erin en zal er herstart worden vanachter de SC. (zou bij bv brazilie alleen geleid hebben tot een andere start, na de rode vlaggen etc. zou er gewoon achter de SC herstart zijn.)

Afbeeldingslocatie: https://media.formule1.nl/2016/11/formule1_racepictures_20161113-0240s.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 13-03-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Goed artikel. Maar de samenvatting is denk ik wat te kort door de bocht? De ronden achter de safety car zijn dan wel formatieronden, maar ze gaan wel van de raceronden af (minus 1). Dus effectief worden er, incl. de normale formatieronde, net zoveel ronden gereden. Als een race normaal 70 ronden duurt en er zijn door regen 5 formatieronden zal de race nog maar 66 (= 70 - (5 - 1)) ronden duren. Dus effectief hetzelfde aantal als normaal met 70 ronden + 1 formatieronde.

Daarnaast dat als de omstandigheden slecht blijven er, zoals ik het lees/interpreteer, effectief een rode vlag komt. Iedereen de pits in, afwachten, en daarna start de race wel officieel, alleen dan (nog steeds) achter de safety car.

En dan nog wat extra regels m.b.t. starten vanuit de pits en pitstops tijdens de safety car. Starters vanuit de pits mogen (maar hoeven niet) deelnemen aan de formatieronden, waarna ze wel weer terug de pits in moeten voor de staande start. En ook dat coureurs die een pitstop maken tijdens de formatieronden daarna vanuit de pits moeten starten (wat wordt uitgelegd als ter voorkoming van met vers/warm rubber starten).

Daarnaast vind ik de afsluiter ook wel interessant. Hoe gaan coureurs rijden in de formatieronden? Gaan de starters aan de "vuile" kant daar rijden om ook die kant van de baan om te drogen? En eigen toevoeging, kan dat tot gevaarlijke situaties lijden? Bv coureurs die met zoveel mogelijk wielspin over hun eigen startplek heen gaan rijden, met een grotere kans op dat de auto uitbreekt (bv over de belijning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@RobertMe Bewust wat versimpeld, ook omdat o.a. racerondes al in oude situatie aanwezig was. Het stukje over starten vanuit de pits is inderdaad nieuw, maar niet heel essentieel voor het simpel uitleggen van de veranderingen. ;)

Ik ga ervanuit dat iedereen die meer dan de simpele samenvatting wil lezen wel op de link klikt.. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door nachtnet op 13-03-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
Hogader schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Ik verwacht dat het gaat om de gegenereerde wingtip vortices die ze daarmee proberen te verkleinen. Denk aan het effect van winglets op passagiersvliegtuigen.

Die vortices zijn verantwoordelijk voor een grote hoeveelheid drag.
Misschien heeft er meer mee te maken waar ze de lucht wel en niet willen sturen/doorlaten?

Een vortex ontstaat door drukverschil. Een winglet op een vliegtuigvleugel zit precies waar dat drukverschil zich bevindt. Deze vin op een F1-auto genereert weinig tot geen drukverschil lijkt mij.
Als drukverschil/vortices het probleem waren zou je eerder een 'afgeronde' vin zien, om het drukverschil niet te abrupt te laten zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
nachtnet schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:46:
@RobertMe Bewust wat versimpeld, ook omdat o.a. racerondes al in oude situatie aanwezig was. Het stukje over starten vanuit de pits is inderdaad nieuw, maar niet heel essentieel voor het simpel uitleggen van de veranderingen. ;)

Ik ga ervanuit dat iedereen die meer dan de simpele samenvatting wil lezen wel op de link klikt.. ;)
De situatie met de raceronden is natuurlijk wel aardig veranderd. Zoals ik het lees is de enige reden om ze eraf te tellen dat er niet meer wordt getankt. Maar de maximale duur van 2 uur en de 75% regel zullen dus pas ingaan vanaf de staande start (of "tweede kans" achter safety car). Waar die anders meteen in gingen vanaf de (eerste) start achter de safety car. In die zin zijn er dus ook nog wat extra veranderingen. En in jouw beknopte samenvatting van "formatieronden" was het eerste wat ik dacht "dus die ronden tellen niet mee en daarna wordt de volledige race gereden?" wat dus niet het geval blijkt te zijn (want worden wel van aantal raceronden af gehaald). En dit was dan ook de reden waarom ik de bron ging nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik besef me ineens dat dat er dit seizoen nog maar 4 motoren gebruikt mogen worden per coureur...dat zal met een beetje pech betekenen dat Alonso en Vandoorne vanaf Spanje/Monaco al straffen kunnen incasseren :o 8)7 .

[ Voor 1% gewijzigd door Cubic X op 13-03-2017 20:10 . Reden: van Doorne vs. Vandoorne. Thanks RobertMe. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Cubic X schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:00:
Ik besef me ineens dat dat er dit seizoen nog maar 4 motoren gebruikt mogen worden per coureur...dat zal met een beetje pech betekenen dat Alonso en van Doorne vanaf Spanje/Monaco al straffen kunnen incasseren :o 8)7 .
Als ze zo doorgaan als in de testweken waarschijnlijk al vanaf China. Met elke dag een nieuwe motor zijn ze er zo doorheen :+ Of elke sessie een nieuwe motor, dan kunnen ze de Q over slaan zodat ze pas de 4e motor in de race gebruiken. Anders gebruiken ze de 4e motor in de Q, hebben ze een 5e nodig voor de race, en hebben ze alsnog de straf en kunnen ze als laatste starten.

Maar zonder gekheid. Ik heb niet zo goed op de tijden gelet, maar voldoen ze überhaupt aan de 107% regel? En als ze met motor problemen in de Q uitvallen ben ik ook wel eens benieuwd of ze wel mogen starten omdat dan dus weer naar FP3 gekeken wordt etc.

Het is Vandoorne, aan elkaar vast, niet Van Doorne los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:50
JackBol schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:12:
[...]

Tsja, of ze komen met een vin zoals Mercedes het heeft, of ze doen het bewust omdat ze al van te voren aan hadden gegeven het niks te vinden.. Waarom iets mooi maken wat je niks vind? Soort van een ''protestje''?

Volgend weekend gaan we het zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
RobertMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:05:
[...]

Als ze zo doorgaan als in de testweken waarschijnlijk al vanaf China. Met elke dag een nieuwe motor zijn ze er zo doorheen :+ Of elke sessie een nieuwe motor, dan kunnen ze de Q over slaan zodat ze pas de 4e motor in de race gebruiken. Anders gebruiken ze de 4e motor in de Q, hebben ze een 5e nodig voor de race, en hebben ze alsnog de straf en kunnen ze als laatste starten.

Maar zonder gekheid. Ik heb niet zo goed op de tijden gelet, maar voldoen ze überhaupt aan de 107% regel? En als ze met motor problemen in de Q uitvallen ben ik ook wel eens benieuwd of ze wel mogen starten omdat dan dus weer naar FP3 gekeken wordt etc.

Het is Vandoorne, aan elkaar vast, niet Van Doorne los
Daar zit bij de nieuwe regels wel een klein minivoordeel in. Je krijgt per weekeinde per onderdeel maar 1 penalty (indien nodig) (wel kun je de gebruikte onderdelen niet zonder straf in de motorenpoule stoppen.)

voor 107% moet je echt wel behoorlijk gekke dingen doen. (+ je kunt dispensatie krijgen als je in FP1/FP2 of FP3 bewijst snel genoeg te kunnen)

POLE AUS was 1:23.837 107% zou dan rond de 1:29.705 uitkomen. (en dat was ongeveer de tijd van WEH in de MANOR)

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 13-03-2017 20:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• p0st
  • Laatst online: 24-09 21:47

p0st

Dutch Reefer

nachtnet schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:13:
https://www.motorsport.co...-starts-will-work-882493/

Heel lang verhaal om de staande regenstart uit te leggen..
Samenvatting:

Als omstandigheden (te) nat zijn, formatielaps achter een safetycar totdat de baan droger is.
Dan einde formatie ronde en een gewone grid start.

Mocht het later weer natter worden, dan komt indien nodig de SC erin en zal er herstart worden vanachter de SC. (zou bij bv brazilie alleen geleid hebben tot een andere start, na de rode vlaggen etc. zou er gewoon achter de SC herstart zijn.)

[afbeelding]
Jeetje wat lijken die 2016 auto's nu al raar en "hokkig", na twee weekjes testen haha :o

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
p0st schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:20:
[...]

Jeetje wat lijken die 2016 auto's nu al raar en "hokkig", na twee weekjes testen haha :o
Vreselijk.. went echt te snel die nieuwe stijl..

(en 2 weekjes is natuurlijk 8x8=64uur. In vergelijking met een normaal GP weekeinde (1.5+1.5+1+1+2=7 uren) is dat dan 9 races weekeinden.. en dan is "went wel snel" natuurlijk maar relatief. (Het duurde ook maar 1 race voordat iedereen gewend was aan VER in een RB12..))

@Baumans In 2016 heb je gelijk toen werd Max Verstappen inderdaad afgekort naar VES, echter vanaf 2017 mag en gaat Max Verstappen de scoreborden op als VER*

* Verstappen heeft toestemming gevraagd en gekregen om de oude handle van VERGE te mogen gebruiken.

nachtnet zit gelijktijdig ook wat te oefenen met UBB-codes.

[ Voor 28% gewijzigd door nachtnet op 14-03-2017 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 18:00
nachtnet schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:09:
[...]

Vreselijk.. went echt te snel die nieuwe stijl..

(en 2 weekjes is natuurlijk 8x8=64uur. In vergelijking met een normaal GP weekeinde (1.5+1.5+1+1+2=7 uren) is dat dan 9 races weekeinden.. en dan is "went wel snel" natuurlijk maar relatief. (Het duurde ook maar 1 race voordat iedereen gewend was aan VER VES in een RB12..)
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:05

AzzKickah

06-CENSORED

p0st schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:20:
[...]

Je was er min of meer aan gewend. Nu zijn we weer terug bij echte Formule 1 wagens1 :-) Nu het geluid nog. De techniek is top.

1Vooral de Sauber van de zijkant, moet je de vin even wegdenken/wegfotoshoppen. Geeft me echt het jaren 90 F1-wagen gevoel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Geluid is wat mij betreft prima hoor ..

Als liefhebber van de V10's is het mij echt niets tegengevallen. De V10's waren echt bruut in alles, maar na 15 rondjes had je er ook wel schoon genoeg van zo luid ze waren. Dit klinkt anno 2017 prima, en hard genoeg. Vond zelfs de V6T -H eind van de dag wel leuk geweest. :Y (of ik wordt gewoon oud ...dat kan natuurlijk ook)

Nog geen tijd gehad om alles van de telefoon te halen, maar speciaal voor jou nog 2 filmpjes van Max ... met wat geluid. ;)

kwaliteit is om te huilen ..i know, oude Xperia Z1 compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@Turbo-Puppy _/-\o_ kriebels in mijn buik.. Prima video's (beeld-kwaliteit is niet perse belangrijk..)

Geluidsbeleving lijkt sterk afhankelijk van hoe het geluid gemixed wordt richting de uitzending. (als dat even hard is als Crofty & Brundle spreken dan lijkt het behoorlijk zacht. Wordt het in de geluidsmix wat sterker weggezet (zoals in de onboards van Canal+) dan klinkt het prima. )

Track-side lijkt het iig genoeg punch te hebben voor spektakel gevoel.

V8 komt niet meer terug.. Hybride lijkt te toekomst te hebben..

Ondertussen luister ik naar de Missed Apex Podcast. http://www.spannersready....sed-apex-f1-test-2-review

Ik wist even niet dat Sauber een groot deel van het AUDI LMP1 personeel heeft ingelijfd.

[ Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 13-03-2017 22:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Redney
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08-2023
Weet niet of die al voorbij was gekomen. En anders nogmaals voor de liefhebber, gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Cool! Lijkt me erg tof om t van dichtbij mee te maken!

In mn hoofd hoor ik bij deze bocht nog altijd "joheee johoo joo fucking hell wat bizar" :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

kevlar01 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:08:
[...]

Cool! Lijkt me erg tof om t van dichtbij mee te maken!

In mn hoofd hoor ik bij deze bocht nog altijd "joheee johoo joo fucking hell wat bizar" :P
De hele reden voor dit filmpje ook.. O-) Een rondje ....of 2, dat weet ik even niet meer, maar reed Kimi achter Max, opeens kwam ook dat moment in me op, dacht gelijk..HEY ... dit moet ik filmen! Helaas zie je Kimi net daarvoor naar binnen gaan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p0st
  • Laatst online: 24-09 21:47

p0st

Dutch Reefer

Voor de mensen die nog geen kalender gevonden hadden voor het komende seizoen; deze is mooi flexibel aan te passen naar tijdzone :) https://www.f1calendar.com/#!/timezone/Europe-Amsterdam

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:39
Iemand enig idee waarom er op verstappen.nl staat dat de race op zondag om 7:00 begint en duurt tot 11:00. De race duurt toch altijd maar 2 uur? Bij elke race lijkt 4 uur te staan. Uitlooptijd?
Turbo-Puppy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:42:
Geluid is wat mij betreft prima hoor ..
Dat klinkt idd heel erg prima. Op tv gaat het vast anders overkomen. :'(

[ Voor 46% gewijzigd door -Moondust- op 14-03-2017 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 14:39

Bestla

Kvinne

-Moondust- schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 02:29:
Iemand enig idee waarom er op verstappen.nl staat dat de race op zondag om 7:00 begint en duurt tot 11:00. De race duurt toch altijd maar 2 uur? Bij elke race lijkt 4 uur te staan. Uitlooptijd?
Voorbeschouwing en nabeschouwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Redney schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:03:
Weet niet of die al voorbij was gekomen. En anders nogmaals voor de liefhebber, gewoon omdat het kan.

[video]
Heel gaaf! Werkt erg goed met die track lay-out voorop.

Welke actie van vorig jaar hadden jullie graag terug gezien in 360 graden video?
Ik persoonlijk toch wel de actie met RIC en VET in MEX :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
Bestla schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:10:
[...]

Voorbeschouwing en nabeschouwing?
Volgens de regels mag een race maximaal 4 uur duren, met eventuele rode vlaggen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Ik wist even niet dat Sauber een groot deel van het AUDI LMP1 personeel heeft ingelijfd.
Dat werd vlak na de bekendmaking van Audi dat ze uit het WEC gingen stappen al bekend. Audi maakte volop gebruik van de faciliteiten van Sauber, dus de Audi medewerkers hoefden bij wijze van eigenlijk alleen maar een Sauber shirtje aan te trekken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Motorsport.com is heel positief over McLaren in een nieuw artikel:
If McLaren gets through two engines per race weekend, it will already be on to penalties by the third race of the season in Bahrain.
https://www.motorsport.co...aren-honda-crisis-882530/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:02:
Motorsport.com is heel positief over McLaren in een nieuw artikel:

[...]

https://www.motorsport.co...aren-honda-crisis-882530/
au!
There were suggestions that in the configuration it was running at Barcelona, the Honda was 45-50hp down on the engine it had run in Abu Dhabi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dus, 100 pk tekort TOV de top ofzo?

Lees berichten dat de betrouwbaarheid op korte termijn wel op te lossen is, maar power niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik denk minimaal 100pk minder dan de top, Honda zat ook eind vorig jaar nog niet bij de sterkste motoren natuurlijk.

Vooral de betrouwbaarheid lijkt me het belangrijkste. De langste stint van McLaren tijdens de test was 11 rondjes, dat is niet best natuurlijk. Trainingen, kwalificaties en races uitrijden en data vergaren lijkt me het belangrijkste nu voor Honda. Een motor welke hetzelfde vermogen levert als Mercedes is leuk, maar niet als deze er binnen 10 rondjes mee stopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:21:
Dus, 100 pk tekort TOV de top ofzo?

Lees berichten dat de betrouwbaarheid op korte termijn wel op te lossen is, maar power niet.
Ik vermoed dat die motor helemaal gedowntuned is zodat hij het tenminste nog 11 rondes doet voordat ie uit elkaar trilt.

Het zou best kunnen dat ze in principe de vooruitgang hebben gehaald, maar het gewoon nog niet kunnen activeren ivm betrouwbaarheid. (maar dat is wel een hele roze bril :))

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 02:29:
Iets met de zomertijd in dat weekend?!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:12
Nieuwe livery Force India

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C64NH9fWkAIzH57.jpg:large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
edit: al gepost

[ Voor 91% gewijzigd door pilskes op 14-03-2017 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 12:13

PauseBreak

derp!

Is dit serieus? :D Ik heb zo'n edit voorbij zien vliegen op Reddit, maar dat was niet meer dan een grap :+

edit: ff gecheckt: http://www.forceindiaf1.c...partnership-agreement-bwt

ROZE! oOo oOo oOo

[ Voor 16% gewijzigd door PauseBreak op 14-03-2017 13:27 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 08:12
Ja, nieuwe sponsor. BWT.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:19
Vind het wel wat hebben :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PauseBreak schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Is dit serieus? :D Ik heb zo'n edit voorbij zien vliegen op Reddit, maar dat was niet meer dan een grap :+
http://www.autosport.com/news/report.php/id/128499

toch geen grap blijkbaar :D
+1 voor de herkenbaarheid

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 14-03-2017 13:27 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Damn. Niet perse mijn livery, heeft niet veel met het roze te maken, maar meer met het ontbreken van toffe stijlelementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Toch wel het meest verrassende nieuws sinds Rosberg ermee stopte. ;) :D

Vind het wel cool. Met een matte finish.

Edit:

onder de indruk van FI de laatste jaren, weten podiums te scoren, nieuwe sponsoren aan te trekken, zijn echt een solide onafhankelijk team. Als je ziet waar ze vandaan komen (Spyker toch?), echt knap.

Afgelopen jaar ook met Perez en Hulk een goed duo. Ben benieuwd hoe dat met Ocon gaat.

Kunnen ze bij McLaren nog iets van leren :S

[ Voor 60% gewijzigd door BlauweFles op 14-03-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:33

TommyGun

Stik er maar in!

What... de ... neuk :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zo dat sowieso! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik snap alleen niet helemaal waar dat roze vandaan komt. BWT heeft toch voornamelijk gewoon blauwe kleuren? Hooguit af en toe wat roze accenten, maar op hun website bv. is geen roze te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:39

swv

Dat BWT logo maakt het wat meer een speelgoedauto :P Maar buiten dat misstaat het totale plaatje zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

In 2015 waren ze ook sponsor, zelfde kleur ( bijna )
Afbeeldingslocatie: https://www.mercedes-benz.com/wp-content/uploads/sites/3/2015/04/dtm-mercedes-bwt-lucas-auer-t1_2-680x379.png

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:16

Wom

Prima kleurtje hoor, valt lekker op.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:31
Niet mijn ding dat roze maar goed het valt wel op! Vind het omdat het wat anders is dan normaal wel mss wat hebben daardoor. Staat er niet ergens een topic warning op die auto dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
De Force India wagen is dus weer wat lelijker geworden maar het is wel zo dat we dit jaar wat kleur hebben op de grid in de plaats van al die donkere wagens die moeilijk uit elkaar zijn te houden van een afstandje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Iemand al een foto van hoe de pakken er nu uit gaan zien?

In mijn zoektocht kwam ik overigens deze link tegen.
De vriendinnen en vrouwen van…
:P

[ Voor 61% gewijzigd door Jasphur op 14-03-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:33
Wow _O-

Ook de helmen gaan veel roze bevatten. Dat is dan wel weer jammer maar ja, wie betaalt bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:57
Ach, krijgen we tenminste meer kleur op de grid i.p.v. nog zo'n zilveren pijl :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://www.reddit.com/r/..._pink_force_india_livery/

Bizar dat die al 10 dagen geleden was uitgelekt, maar dit nooit door iemand is opgepikt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21

spartacusNLD

This is Sparta!!

SinergyX schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:06:

Bizar dat die al 10 dagen geleden was uitgelekt, maar dit nooit door iemand is opgepikt?
werd als ''hoax'' weggezet -> ''And by "leaked" you mean "photoshopped"?''

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Ziet er uit als een rendering (is het ook als ik het zo bekijk) en zou daarom al snel als "nepnieuws" gecategoriseerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:21

Player1S

Probably out in the dark

leuke livery. Niet spectaculair maar wel leuk.
Brabham deed het toch beter met roze.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

spartacusNLD schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:08:
[...]

werd als ''hoax'' weggezet -> ''And by "leaked" you mean "photoshopped"?''
Was het maar photoshopped, dan had die gast echt een gave, elke lijn klopt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:26
wat een geweldige livery! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 15:03

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Ziet er uit als een rendering (is het ook als ik het zo bekijk) en zou daarom al snel als "nepnieuws" gecategoriseerd kunnen worden.
Je kan je ook afvragen welke van de 2 rijders valt op kerels :9
wat gewoon moet kunnen uiteraard

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 14-03-2017 14:29 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Pierre schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Wel een hele stoere(mannelijke) manier om uit de kast te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:57

Spotmatic

Ken sent me

Pierre schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Nee, ik ga geen goedkope grapjes maken over Hamilton. ;)
Misschien een teken nu Ome Bernie weg is: volgend jaar doen vrouwen ook (weer) in de koningsklasse mee? :D

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ik een gok moet doen kan stroll de nieuwe livery ook wel waarderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 14:05

De deal was toen nog niet rond. ;) Zag hem al eerder langskomen plus dat BWT erg strikt is met sponsoruitingen.

Zie: https://www.f1today.net/n...op-een-roze-kleurstelling

Van het AD:
Ook de helmen van coureurs Esteban Ocon en Sergio Perez zullen de roze kleur krijgen.
Nog meer eenheidsworst naast de vier RB helmen. :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 14-03-2017 14:51 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Maar even serieus: Wat betekend BWT voor FI? Brengen ze genoeg geld in om weer een volgende stap te maken in de ontwikkeling van PU en aero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:23

pinda powerrr

Slow down...

Jasphur schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:45:

In mijn zoektocht kwam ik overigens deze link tegen.
De vriendinnen en vrouwen van…
:P
Startpost waardig! d:)b _/-\o_ :P

...Het ging toch over roze? B)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Jasphur schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:00:
Maar even serieus: Wat betekend BWT voor FI? Brengen ze genoeg geld in om weer een volgende stap te maken in de ontwikkeling van PU en aero?
Waar zal het om gaan, 20~30 miljoen of zo?
Ze kunnen misschien wat makkelijk de aansluiting gaan vinden bij Williams, maar ze blijven qua budget een subtopper.

Overigens ontwikkeld FI geen PU :)

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 14-03-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 24-09 18:00
nachtnet schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:09:
[...]

@Baumans In 2016 heb je gelijk toen werd Max Verstappen inderdaad afgekort naar VES, echter vanaf 2017 mag en gaat Max Verstappen de scoreborden op als VER*

* Verstappen heeft toestemming gevraagd en gekregen om de oude handle van VERGE te mogen gebruiken.

nachtnet zit gelijktijdig ook wat te oefenen met UBB-codes.
Waarom denk je dat ik er een ;) achter had gezet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Toch vraag ik me telkens af hoe lang dat FI goed blijft gaan. De eigenaren liggen zwaar onder vuur in eigen land. Moet een keer mis gaan en dat het team de gevolgen er ook van gaat voelen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:49
De Force India was al niet om aan te zien, deze kleur helpt daar ook niet echt bij. Vind het echt een schijtkleur. Jammer.

Hopen dat het in het echt meevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 22:25
L1nt schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:12:
Toch vraag ik me telkens af hoe lang dat FI goed blijft gaan. De eigenaren liggen zwaar onder vuur in eigen land. Moet een keer mis gaan en dat het team de gevolgen er ook van gaat voelen.
Je bedoelt de schandalen rondom Vijay Mallya? Dat speelt al een tijdje (volgens Google was het in 2013 al aan het rommelen). Ik hoop dus ook dat de gevolgen voor FI mee blijven vallen en dat het team ook blijft rijden in de F1. Het is geen top-team, maar ze doen het de afgelopen jaren toch aardig goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
dit is wel wat leuke info uit dit bericht( http://www.auto-motor-und...-anstellung-11916538.html ):

AutoWielbasis 2017Wielbasis 2016Rake 2017Rake 2016
Mercedes3760 mm3500 mm0,9°1,0°
Force India3691 mm3412 mm2,1°1,9°
Renault3630 mm3638 mm1,7°1,0°
Haas3594 mm3494 mm1,4°1,4°
Ferrari3594 mm3494 mm1,6°1,4°
McLaren3584 mm3534 mm1,7°1,9°
Red Bull3557 mm3432 mm1,5°1,9°
Sauber3550 mm3591 mm1,3°1,0°
Toro Rosso3549 mm3616 mm1,1°1,5°
Williams3545 mm3589 mm1,7°1,4°

Wat me vooral opvalt is dat alle teams met meer rake zijn gaan rijden behalve Red Bull, Toro Rosse en McLaren. En deze teams ontwerp technisch toch banden hebben. (McLaren met Prodromou(?) als Newey protege)

en Mercedes een bietje

[ Voor 8% gewijzigd door perpixel op 14-03-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
perpixel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:30:
dit is wel wat leuke info uit dit bericht( http://www.auto-motor-und...-anstellung-11916538.html ):

Wat me vooral opvalt is dat alle teams met meer rake zijn gaan rijden behalve Red Bull, Toro Rosse en McLaren. En deze teams ontwerp technisch toch banden hebben. (McLaren met Prodromou(?) als Newey protege)

en Mercedes een bietje
Opvallend is ook dat Mercedes veruit met de grootste wielbasis en kleinste rake rijdt. En dat RB dit seizoen het 6e team is qua rake :+

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:49
Grappig om te zien dat er RBR dit jaar met minder rake rijdt dan vorig jaar, dat er vorig jaar teams waren die met evenveel rake reden (viel minder op?) én dat er nu zelfs een paar teams zijn die meer rake hebben dan RBR. Dat terwijl het toch wel een beetje als een kenmerk van de RBR leek te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
perpixel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:30:

en Mercedes een bietje
Past in de low-drag filosofie imho. Rake = drag.

Als je je downforce in bochten ergens anders vandaan kan halen dan van rake is het prima toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

shdx schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Je bedoelt de schandalen rondom Vijay Mallya? Dat speelt al een tijdje (volgens Google was het in 2013 al aan het rommelen). Ik hoop dus ook dat de gevolgen voor FI mee blijven vallen en dat het team ook blijft rijden in de F1. Het is geen top-team, maar ze doen het de afgelopen jaren toch aardig goed.
Rond beide eigenaren heersen er schandalen.

Overigens is Force India nu samen met Williams het enige team waar de hoofdsponsor de livery volledig dicteert.
Je zou eventueel Haas en beide Red Bull teams ook mee kunnen rekenen maar dat zijn eigenlijk eigenaren die hun eigen productkleuren gebruikt.

Als je dat vergelijkt met een x aantal jaren terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Crap.. Hadden ze dan niet even tijdens de testdagen bekend kunnen maken? (nu moet ik weer de startpost gaan bewerken.. :) )

Wel prima kleur. De grid is weer een kleurrijk geheel. Hoe slecht de beeldkwaliteit ook gaat zijn, je kunt de teams zo herkennen..

*knip* Ook voor jou geldt: Probeer de flauwigheid te beperken.

Eigenlijk betekent het gewoon dat Sahara Force India het goed doet als een sponsor zo bij ze wil instappen. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6464t4VsAQFBp1.jpg:large

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 14-03-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BlauweFles schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:29:
onder de indruk van FI de laatste jaren, weten podiums te scoren, nieuwe sponsoren aan te trekken, zijn echt een solide onafhankelijk team. Als je ziet waar ze vandaan komen (Spyker toch?), echt knap.
Nou ja, ten tijde van Spyker en Midland was het niet zo best, maar van oorsprong was het Jordan. En die waren eind jaren 90 toch nog vrij succesvol (voor een prive team dan)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 20-09 18:53
maussert schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:36:
Grappig om te zien dat er RBR dit jaar met minder rake rijdt dan vorig jaar, dat er vorig jaar teams waren die met evenveel rake reden (viel minder op?) én dat er nu zelfs een paar teams zijn die meer rake hebben dan RBR. Dat terwijl het toch wel een beetje als een kenmerk van de RBR leek te zijn :)
Door de ophangingsystemen die RBR en Mercedes nu gebruiken zou die rake wel eens 'dynamisch' kunnen zijn. :P
Waarbij er in de bochten veel meer rake is dan uit deze cijfers blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:57
u_nix_we_all schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:58:
[...]

Nou ja, ten tijde van Spyker en Midland was het niet zo best, maar van oorsprong was het Jordan. En die waren eind jaren 90 toch nog vrij succesvol (voor een prive team dan)
Dat wel, maar wat is er nog van die historie en kennis over na zoveel tijd?
Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1