Kwamen daar geen plaatjes van voorbij in het wintertesttopic? Zo leek de stilstaande RB behoorlijk wat rake te hebben maar op een foto waar de RB op hoge snelheid voorbij kwam leek hij wel volledig vlak. Weet niet of die paar graden op het oog te zien zijn maar zou natuurlijk zo maar kunnen icm die ophanging.P.K. schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:01:
[...]
Door de ophangingsystemen die RBR en Mercedes nu gebruiken zou die rake wel eens 'dynamisch' kunnen zijn.![]()
Waarbij er in de bochten veel meer rake is dan uit deze cijfers blijkt.
Geen idee eigenlijk. Zou zo maar kunnen dat er niemand meer werkt die nog voor Jordan gewerkt heeft.StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:02:
[...]
Dat wel, maar wat is er nog van die historie en kennis over na zoveel tijd?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Dit dus!P.K. schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:01:
[...]
Door de ophangingsystemen die RBR en Mercedes nu gebruiken zou die rake wel eens 'dynamisch' kunnen zijn.![]()
Waarbij er in de bochten veel meer rake is dan uit deze cijfers blijkt.
Cogitationis poenam nemo patitur
Er kwam idd een foto voorbij waarbij de RBR aan de achterkant heel laag lag en er vrijwel geen rake was op het rechte stuk.Malt007 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:04:
[...]
Kwamen daar geen plaatjes van voorbij in het wintertesttopic? Zo leek de stilstaande RB behoorlijk wat rake te hebben maar op een foto waar de RB op hoge snelheid voorbij kwam leek hij wel volledig vlak. Weet niet of die paar graden op het oog te zien zijn maar zou natuurlijk zo maar kunnen icm die ophanging.
Omgekeerd kan ook waar zijn, waarbij de voorkant na het remmen lager ligt (en de achterkant wellicht hoger.)
Waarna langzaam 'teruggeveerd' wordt naar de oorspronkelijke situatie.
Sowieso Mercedes gebruikt een dergelijk systeem aan de voorkant.
En RBR heeft dus sowieso een heel ingenieus systeem die de achterkant laat inzakken op het rechte stuk.
[ Voor 10% gewijzigd door P.K. op 14-03-2017 17:54 ]
Roze Force India? HUL zal wel blij zijn dat-ie naar Renault is verkast, het zal dit jaar niet al gelijk goed gaan scoren maar hij hoeft tenminste niet in zo'n knip te rijden

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-03-2017 18:55 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik ben een beetje verward over de begintijd van de Melbourne GP.
Op het moment van de race ben ik op de Oostkust van de US (New York).
De race begint 16:00 local time in Melbourne.
Wanneer ik op www.formula1.com click op "convert to your local time" (zit nu ook aan de oostkust), dan staat er dat de race op zaterdag om 21:00 begint.
Dat klopt toch niet? Volgens mij begint de race voor mij dan om 01:00 in de nacht van zaterdag op zondag.
En dat is dan gesponsord door Rolex
Wanneer ik op www.formula1.com click op "convert to your local time" (zit nu ook aan de oostkust), dan staat er dat de race op zaterdag om 21:00 begint.
Dat klopt toch niet? Volgens mij begint de race voor mij dan om 01:00 in de nacht van zaterdag op zondag.
[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 14-03-2017 18:18 ]
Dit klopt volgens mij wel hoor,MailMan schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:08:
Ik ben een beetje verward over de begintijd van de Melbourne GP.

[ Voor 4% gewijzigd door Melantrix op 14-03-2017 19:42 ]
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
En om het helemaal spannend te maken, de zomertijd begint dat weekend ook weer.
Zullen we Peter Heerschop even vragen? Die weet dat vast wel.
Zullen we Peter Heerschop even vragen? Die weet dat vast wel.
Heeft iemand ergens al een informatie gevonden over de bandenselectie voor de 1e races? Ik weet dat in Australië Soft SuperSoft en UltraSoft beschikbaar zijn, maar hoeveel van elk krijgt ieder team?
In accordance with this year’s regulations, individual tyre selections for the first five races of the season are identical for all drivers because the usual selection deadlines fall before the teams have had the chance to trial Pirelli's new wide tyres in pre-season testing.nachtnet schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:32:
Heeft iemand ergens al een informatie gevonden over de bandenselectie voor de 1e races? Ik weet dat in Australië Soft SuperSoft en UltraSoft beschikbaar zijn, maar hoeveel van elk krijgt ieder team?
Therefore, until Monaco each driver’s 13-set allocation will comprise seven sets of the softest of the three nominated compounds, four sets of the middle compound and two of the hardest compound nominated.
https://www.formula1.com/...oices-bahrain-russia.html
Dat is voor ons spannend, maar voor de USA is de daylight savings al ingegaan op 12 maartRoamor schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:16:
En om het helemaal spannend te maken, de zomertijd begint dat weekend ook weer.
Ja mijn eigen berekening klopt dan wel. Maar die van Formula1.com niet. Dat is wel een beetje merkwaardigmelantrix schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:12:
[...]
Dit klopt volgens mij wel hoor, volgens google is er 15 uur verschil tussen Melbourne en New York waarbij New york achterloopt op Melbourne..
[afbeelding]
Scherp, niet goed gelezen. Heb het even aangepastMailMan schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:41:
[...]
Ja mijn eigen berekening klopt dan wel. Maar die van Formula1.com niet. Dat is wel een beetje merkwaardig
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Is er een artikel met reacties van de andere rijders en uiteraard van OCO en PER op de wagen van FI?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ocon:

Perez:
*knip* idd, té slecht

https://twitter.com/OconE...oto/1?ref_src=twsrc%5EtfwNew colour for 2017, as clever as the pink panther;)! What do you think about it?
Perez:
https://www.instagram.com/p/BRn2A9Bhw4U/Welcome onboard BWT! This will be our car for this season. We will have a great PINK season! And wait to see my new helmet... 😬😎😏
*knip* idd, té slecht
[ Voor 84% gewijzigd door naitsoezn op 14-03-2017 21:17 ]
Niet seksistisch bedoeld, maar je verwacht met die kleuren een vrouw ipv een man in die bolides
offtopic:
Ik zou het trouwens super vinden als er eindelijk eens een keer een vrouw een paar seizoenen in de F1 ging meerijden
Dus niet als testrijder of marketingstunt, maar gewoon omdat ze goed is.
Ik zou het trouwens super vinden als er eindelijk eens een keer een vrouw een paar seizoenen in de F1 ging meerijden
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik moet zeggen dat ik het kleurtje van Force India wel verfrissend vind. Het zorgt in ieder geval voor een mooi kleurrijk geheel.
"When you grow up your heart dies"
En niet alleen fris. Gezien de reacties hier ook een geniale reclamestuntsjaool schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:25:
Ik moet zeggen dat ik het kleurtje van Force India wel verfrissend vind. Het zorgt in ieder geval voor een mooie kleurrijk geheel.
Als sponsor kun je je volgens mij niet meer aandacht wensen dan dat ze op dit moment krijgen.
Hier nog een leuke (iet wat over de top) afbeelding van de rs17. Heb de kleuren wat veranderd en wat cleaner gemaakt, voor mij perfect als wallpaper.

[ Voor 15% gewijzigd door Ambianz op 14-03-2017 23:34 ]
Wanneer gaat Alonso het een GP3 motor noemen. Dat is de vraag.YakuzA schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:02:
Motorsport.com is heel positief over McLaren in een nieuw artikel:
[...]
https://www.motorsport.co...aren-honda-crisis-882530/

Maar dit Honda drama gaat ook maar door en door. Ik zie McLaren Honda aan het einde van dit seizoen ook wel dumpen als er nu geen klein worden gebeurd. Alonso die vertrekt naar Mercedes of Ferrari zie ik ook wel gebeuren op deze manier. Voor de Belgische fans gaat dit ook niet leuk worden, of voor vandoorne. Er is altijd nog Max hé.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Fantastische kleuren dit jaar op de grid, i.p.v. het vele zwart en grijs/zilver van de afgelopen jaren.
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
@DaniëlWW2
Het probleem met de Honda engine is nog niet zo heel duidelijk. (iig heeft noch McL of Honda dat in de aanloop naar de Barcelona test zien aankomen.) Is het met een Quickfix op te lossen? of moet er een totaal redesign komen? Het probleem is momenteel dat de Honda engine niet betrouwbaar is. Als dat eenmaal gelukt is kunnen ze voorzichtig weer in de hogere powersettings gaan zitten..
En ja, als dat na de zomerstop nog steeds een probleem blijkt zal Radio Alonso weer kleurrijk voorzien worden van kreten als :"No Power" , "GP3 Engine", "AARghhh!!" etc.
Nog iets meer dan 9 dagen voor FP1 Australië begint. Mijn wekker staat i.i.g al op scherp..
Het probleem met de Honda engine is nog niet zo heel duidelijk. (iig heeft noch McL of Honda dat in de aanloop naar de Barcelona test zien aankomen.) Is het met een Quickfix op te lossen? of moet er een totaal redesign komen? Het probleem is momenteel dat de Honda engine niet betrouwbaar is. Als dat eenmaal gelukt is kunnen ze voorzichtig weer in de hogere powersettings gaan zitten..
En ja, als dat na de zomerstop nog steeds een probleem blijkt zal Radio Alonso weer kleurrijk voorzien worden van kreten als :"No Power" , "GP3 Engine", "AARghhh!!" etc.
Nog iets meer dan 9 dagen voor FP1 Australië begint. Mijn wekker staat i.i.g al op scherp..
Hulk is wel blij ja: https://twitter.com/HulkHulkenberg/status/841732090823598080Destruction schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:08:
Roze Force India? HUL zal wel blij zijn dat-ie naar Renault is verkast, het zal dit jaar niet al gelijk goed gaan scoren maar hij hoeft tenminste niet in zo'n [mbr] knip [/mbr] te rijden
Er is eigenlijk niet zoiets als "het" probleem. Ja, de betrouwbaarheid is om te huilen, maar als je ziet dat hij het zelfs volledig teruggedraaid naar GP3-powerrrr nog geen 11 rondjes volhoudt, is het vermogen ook een groot probleem. Volgens mij reden ze pas normale (lees: niet eens top) speedtraps toen ze aan het slipstreamen waren achter anderen. Dat zegt wel watnachtnet schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:25:
@DaniëlWW2

Same here, kan echt niet wachten om de werkelijke verhoudingen te zien. En ik ben benieuwd naar de echte RB13... Dit cleane ontwerp kan gewoon niet alles zijn wat ze in de tweede helft van vorig seizoen + de winterstop hebben bedacht. Ik hoop ook dat Ferrari niet net zoals de vorige seizoenen aan het showboaten was in de wintertests en dat ze hun werkelijke snelheid nog niet hebben laten zien.En ja, als dat na de zomerstop nog steeds een probleem blijkt zal Radio Alonso weer kleurrijk voorzien worden van kreten als :"No Power" , "GP3 Engine", "AARghhh!!" etc.
Ik hoop op een 6 coureurs die vooraan strijden om de overwinning en een midfield waar de rest strijdt voor de overige punten en een incidenteel podium als er weer een crash is tussen de toppers vooraan. Max moet wat meer overwinningen pakken en uiteindelijk wellicht voor een plek in de top3 van het kampioenschap gaan. Maar daarvoor moet Renault nog wel van de pot komen met wat meer pk's in hun powerunit
Er is meerdere malen ergens gezegd dat het een fundamenteel probleem is in de PU. Dus ik verwacht dat een Quickfix niet voldoende zal zijn. Ik ben heel erg nieuwsgierig met welke PU ze aan de P1 beginnen straksnachtnet schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:25:
@DaniëlWW2
Geweldig, nog voordat je 't open klikt verwacht je al weer een reactie van vd. Garde en ja hoorMartinspire schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 01:21:
[...]
Hulk is wel blij ja: https://twitter.com/HulkHulkenberg/status/841732090823598080
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik vind sowieso dat de teams leuk bezig zijn op Twitter.XyritZz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:36:
[...]
Geweldig, nog voordat je 't open klikt verwacht je al weer een reactie van vd. Garde en ja hoor.
vd Garde is geen teamJasphur schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:46:
[...]
Ik vind sowieso dat de teams leuk bezig zijn op Twitter.
Hij is toch de social media manager van Sauber?
Maar het is inderdaad erg leuk hoe de teams bezig zijn, vooral Force India, Renault en Mercedes zie ik voorbij komen met dit soort dingen. Overige teams zijn vooral bezig met foto's en dergelijke plaatsen.
Renault vind ik dan wel weer de betere op twitter van de teams.
Teams, rijders … tomayto, tomahto
Alonso naar Ferrari zie ik niet gebeuren, aangezien ze het al geen probleem vonden dat-ie vertrokDaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:52:
[...]
Wanneer gaat Alonso het een GP3 motor noemen. Dat is de vraag.![]()
Maar dit Honda drama gaat ook maar door en door. Ik zie McLaren Honda aan het einde van dit seizoen ook wel dumpen als er nu geen klein worden gebeurd. Alonso die vertrekt naar Mercedes of Ferrari zie ik ook wel gebeuren op deze manier. Voor de Belgische fans gaat dit ook niet leuk worden, of voor vandoorne. Er is altijd nog Max hé.
De Honda is idd triest en zoals ik eerder aanhaalde, Honda heeft nog een jaar extra gehad om te ontwikkelen tov andere teams (het eerste jaar v6 reed McL immers nog met de Merc), als je dan nog niet in staat bent om op zijn minst een betrouwbaar motorblok af te leveren...

Iets met plank en mis. Dat is voor mij wellicht makkelijk roepen vanachter m'n toetsenbord, maar je mag van een motorfabrikant die in de F1 mee wil doen gewoon meer verwachten, ik mag aannemen dat ze bij Honda geen MBO3 autotechnici op de F1 motor aan het werk hebben gezet.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Had wellicht beter gewerkt.... als iemand met een praktijkopleiding het had gebouwd...Destruction schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:13:
[...]
ik mag aannemen dat ze bij Honda geen MBO3 autotechnici op de F1 motor aan het werk hebben gezet.
Alleen die stoelen op de achtergrond nog even een ander kleurtje?....Ambianz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:19:
Hier nog een leuke (iet wat over de top) afbeelding van de rs17. Heb de kleuren wat veranderd en wat cleaner gemaakt, voor mij perfect als wallpaper.
[afbeelding]
Meer van wat gaat Vettel doen na dit seizoen. Is Ferrari weer teleurstellend dan zal hij wel willen vertrekken. Schopt Mercedes Bottas eruit dan zal Vettel die plek willen. Alonso ook lijkt mij of Ferrari want alles beter dan dit denk ik zo.Destruction schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:13:
Alonso naar Ferrari zie ik niet gebeuren, aangezien ze het al geen probleem vonden dat-ie vertrok
Honda moet gewoon stoppen. Ze hebben gefaald. Mclaren heeft veel meer aan een andere motor en verder gaat niemand die Honda ook nemen. Dat drijft de kosten ook op omdat ze ontwikkelen voor een team en in principe maar acht motoren hoefden te maken. Daar zitten ze nu al bijna aan en dat kost ook wat voor Mclaren en Honda.De Honda is idd triest en zoals ik eerder aanhaalde, Honda heeft nog een jaar extra gehad om te ontwikkelen tov andere teams (het eerste jaar v6 reed McL immers nog met de Merc), als je dan nog niet in staat bent om op zijn minst een betrouwbaar motorblok af te leveren...![]()
Iets met plank en mis. Dat is voor mij wellicht makkelijk roepen vanachter m'n toetsenbord, maar je mag van een motorfabrikant die in de F1 mee wil doen gewoon meer verwachten, ik mag aannemen dat ze bij Honda geen MBO3 autotechnici op de F1 motor aan het werk hebben gezet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lees ik hier over Twitter? Dat is lang geleden, bestaat dat nog?
alles kan off-topic
Wie zegt dat VET wegwil bij Ferrari als ze slecht presteren. Waarom wil Ferrari niet van VET af als hij slecht presteert.DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:30:
[...]
Meer van wat gaat Vettel doen na dit seizoen. Is Ferrari weer teleurstellend dan zal hij wel willen vertrekken. Schopt Mercedes Bottas eruit dan zal Vettel die plek willen. Alonso ook lijkt mij of Ferrari want alles beter dan dit denk ik zo.
[...]
…
Het ligt natuurlijk niet altijd aan de wagen. Ik verwacht echt wel een paar uitschieters van VET waar Ferrari niet achtergaat staan.
Misschien wel het leukste F1 medium, zeker als je ziet hoe sommige teams daar met elkaar bezig zijnAnkona schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:37:
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
AlterEgo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:29:
[...]
Alleen die stoelen op de achtergrond nog even een ander kleurtje?....

Iedereen verwacht zoveel van VET, maar RAI doet haast niks onder voor hem hoor qua performance.Jasphur schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:45:
[...]
Wie zegt dat VET wegwil bij Ferrari als ze slecht presteren. Waarom wil Ferrari niet van VET af als hij slecht presteert.![]()
Het ligt natuurlijk niet altijd aan de wagen. Ik verwacht echt wel een paar uitschieters van VET waar Ferrari niet achtergaat staan.
Hij houdt echter wel beter zijn hoofd koel (the Iceman he
Een van de beste manieren om de achtergronden bij de F1 te volgen. Journalisten en teams zijn erg actief daar, tijdens een F1 weekend is het imho zelfs onmisbaar.Ankona schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:37:
[ Voor 14% gewijzigd door Tleilaxu op 15-03-2017 11:18 ]
Force India has a secret weapon this year in new recruit Esteban Ocon. The 20-year-old Frenchman is a highly rated talent, one who is not only a Mercedes-Benz protege - but, incredibly, Renault as well, where he was a test driver last year.
He then joined now-defunct squad Manor Racing from Belgium onwards - and finished ahead of teammate Pascal Wehrlein in four of the last five races, despite starting four places behind in Mexico and Abu Dhabi.
As a 3-time F1 World Champion, Mercedes’ Lewis Hamilton is entitled to be outspoken - his success and popularity giving him the vast experience to draw upon, and a global platform to speak from.
However, the Brit has been on the front foot this year pushing for changes he would like to see in the sport.
Red Bull B-team Toro Rosso has plenty of confidence, with a much stronger package for the coming season.
Last year was a tale of two halves for the Faenza-based squad. One-year-old Ferrari power units afforded reliability at the start, Carlos Sainz scoring points in eight of the first 11 races. But the team dropped back as the power unit manufacturers moved ahead with development - far more than team boss Franz Tost had banked on.
But, the new year brought renewed hope, Toro Rosso’s two drivers buoyed by an aggressive new formula.
Canadian rookie Lance Stroll has had a tough start to his campaign as a Formula 1 race driver for Williams.
The 18-year-old came unstuck at the first pre-season test in Barcelona - where he damaged the FW40 with three spins in two days, two of which pitched him into the barriers.
But the team has been equally swift to defend its man - shifting the blame on to Pirelli’s new, wider, low-degradation tyres.
Ach, Stroll .. de laatste testdagen heeft hij erg veel (foutloze?) rondjes gereden dus lets cut him some slack. We zullen zien hoe hij zich verhoudt tot Massa, imo moet hij Massa halverwege het seizoen toch echt wel de baas zijn.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Persoonlijk verwacht ik dat Stroll alle kant op gaat dit seizoen: Ik verwacht geniale inhaal- en verdedigingacties en foutjes (crashes) die niet hadden gehoeven. Dit icm VER,OCO, VanDoorne (wat is zijn afkorting) maakt dat ik echt reeettteeee veel zin heb ik in het seizoen. Het is overigens niet dat ik niks verwacht van de gevestigde orde. Ook van hun verwacht ik een veranderde rijgedrag (los van het feit dat de wagens anders zijn)Arfman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:45:
Ach, Stroll .. de laatste testdagen heeft hij erg veel (foutloze?) rondjes gereden dus lets cut him some slack. We zullen zien hoe hij zich verhoudt tot Massa, imo moet hij Massa halverwege het seizoen toch echt wel de baas zijn.
Als zowel RAI als VET ondanks uitstekende track record niet meer uit de Ferrari kunnen persen dan een keer een podiumpje en als team p3 in het kampioenschap, dan ligt dat gewoon aan de FerrariJasphur schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:45:
[...]
Wie zegt dat VET wegwil bij Ferrari als ze slecht presteren. Waarom wil Ferrari niet van VET af als hij slecht presteert.
Maar dat hangt grotendeels af van hoe het seizoen gaat verlopen. De Ferrari ziet er nu gewoon goed uit, echt een uitdager voor Mercedes. De grote vraag is alleen wie het meest heeft ingehouden in de testweken. Ik vermoed Mercedes (en RBR), maar we gaan het over een ruime week zienHet ligt natuurlijk niet altijd aan de wagen. Ik verwacht echt wel een paar uitschieters van VET waar Ferrari niet achtergaat staan.
Ik verwacht vooral de fouten en crashes, die jongen wordt (naar mijn mening) aardig overgewaardeerd net als een Wehrlein (leuk in de lagere klassen maar geen absolute overmacht). Die laatste is ook gewoon niet goed genoeg voor een absoluut top team net als een Stroll.Jasphur schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:51:
[...]
Persoonlijk verwacht ik dat Stroll alle kant op gaat dit seizoen: Ik verwacht geniale inhaal- en verdedigingacties en foutjes (crashes) die niet hadden gehoeven. Dit icm VER,OCO, VanDoorne (wat is zijn afkorting) maakt dat ik echt reeettteeee veel zin heb ik in het seizoen. Het is overigens niet dat ik niks verwacht van de gevestigde orde. Ook van hun verwacht ik een veranderde rijgedrag (los van het feit dat de wagens anders zijn)
Leuke om het veld mee op te vullen over een paar jaar achter Verstappen, Ocon, Sainz, Vandoorne e.d. die toch allemaal een wat betere indruk hebben gemaakt in de opstapklassen.
Ik denk dat Stroll komend jaar z'n handjes dicht mag knijpen dat ie bij Williams zit en dat het daarna wel afzakken zal worden als "paydriver" naar een Sauber o.i.d.
Stroll is al een paydriver, zijn vader heeft veel geld neergelegd. Niet dat pa dat verder merkt trouwens.R2D2 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:42:
[...]
Leuke om het veld mee op te vullen over een paar jaar achter Verstappen, Ocon, Sainz, Vandoorne e.d. die toch allemaal een wat betere indruk hebben gemaakt in de opstapklassen.
Ik denk dat Stroll komend jaar z'n handjes dicht mag knijpen dat ie bij Williams zit en dat het daarna wel afzakken zal worden als "paydriver" naar een Sauber o.i.d.
[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 15-03-2017 14:58 . Reden: Laat die naamsverbasteringen gewoon achterwege ]
ping 127.212.23.124
Hij zal net als elke coureur gewoon afgerekend worden op zijn performance ten opzichte van zijn teamgenoot. De Williams ziet er behoorlijk vlot uit, dus dat biedt kansen om op te vallen. Zowel positief als negatief. Als ie sneller is dan Massa, heeft ie kans om vooraan mee te doen met wellicht zelfs podiumkansen. Als de auto goed genoeg is en Massa zijn kunstje doet terwijl Stroll achteraan bungelt zal het snel gedaan zijn met hem.R2D2 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:42:
[...]
Ik verwacht vooral de fouten en crashes, die jongen wordt (naar mijn mening) aardig overgewaardeerd net als een Wehrlein (leuk in de lagere klassen maar geen absolute overmacht). Die laatste is ook gewoon niet goed genoeg voor een absoluut top team net als een Stroll.
Het is voor hem in ieder geval makkelijker om te laten zien wat hij waard is dan voor een coureur die in de achterhoede instapt en alleen kan laten zien hoe goed hij is in het opvolgen van blauwe vlaggen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Vanavond F1Report met Mike Gascoyne & Craig Scarborough op SKY.
Leesvoer: Motorsport.com - Giorgio Piola's F1 technical analysis +12 min
Giorgio Piola heeft weer een mooie tech analyse van Mercedes, Ferrari & Red Bull gemaakt.

Leesvoer: Motorsport.com - Giorgio Piola's F1 technical analysis +12 min
Giorgio Piola heeft weer een mooie tech analyse van Mercedes, Ferrari & Red Bull gemaakt.

Poging om de Renault RS17 van @Ambianz wat op te schonen.
Stoeltjes weg en klapvee weggemoffeld.
Amateurwerk in paint.net hoor, maar ach...

edit: Heb ooit eens (1991) mijn broertjes Cita brommertje in deze kleuren gespoten. Gele wielen, zadel (ja, zadel) en wat kapjes in het geel en de rest zwart. Toen ook al mooi!
Stoeltjes weg en klapvee weggemoffeld.
Amateurwerk in paint.net hoor, maar ach...

edit: Heb ooit eens (1991) mijn broertjes Cita brommertje in deze kleuren gespoten. Gele wielen, zadel (ja, zadel) en wat kapjes in het geel en de rest zwart. Toen ook al mooi!
[ Voor 29% gewijzigd door albino71 op 15-03-2017 13:41 ]
In dat artikel van Motorsport.com hebben ze het de hele tijd over de hoge rake van RBR. Terwijl hier eerder een tabel is gepost waaruit bleek dat ze ergens in het midden zitten dit jaar. Nou waren de getallen in die tabel ook maar berekend vanaf foto's, maar toch.

Afgelopen jaren had RBR wel een hogere rake dan de andere teams. Heeft voordelen voor aerodynamica, nadelen voor topsnelheid. Wat RBR dus compenseert met hun ophanging.UltraSub schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:38:
In dat artikel van Motorsport.com hebben ze het de hele tijd over de hoge rake van RBR. Terwijl hier eerder een tabel is gepost waaruit bleek dat ze ergens in het midden zitten dit jaar. Nou waren de getallen in die tabel ook maar berekend vanaf foto's, maar toch.
Zag dit jaar de Force India en Ferrari ook met een behoorlijke rake testen, ben benieuwd hoe die het topsnelheidsprobleem oplossen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
@UltraSub @XyritZz Na twee weken testen weet ik het ook nog niet hoe het echt met de rake van Red Bull zit. Op sommige foto's lijkt de RB13 helemaal geen rake te hebben, op andere doet de RB13 (in de woorden van Toto Wolff) een handstand.
Over 9 dagen zullen we zien hoe RB op de 1e vrije training verschijnt.. Kan bijna niet wachten.. (Gelukkig is komend weekeinde weer een IMSA race te zien.. #Sebring12)
@albino71 Snel aangepast inderdaad, was nog even lastig.. Cyril Abiteboul is natuurlijk managing director (maar niet aanwezig tijdens de races.) Alan Permane, Ciaron Pilbeam hebben samen de taken van Vasseur overgenomen..Bron: Paddy Lowe moet natuurlijk ook binnenkort weer ergens verschijnen.. +1 bedankt zulke tips houden de startposts zo actueel mogelijk..
Over 9 dagen zullen we zien hoe RB op de 1e vrije training verschijnt.. Kan bijna niet wachten.. (Gelukkig is komend weekeinde weer een IMSA race te zien.. #Sebring12)
@albino71 Snel aangepast inderdaad, was nog even lastig.. Cyril Abiteboul is natuurlijk managing director (maar niet aanwezig tijdens de races.) Alan Permane, Ciaron Pilbeam hebben samen de taken van Vasseur overgenomen..Bron: Paddy Lowe moet natuurlijk ook binnenkort weer ergens verschijnen.. +1 bedankt zulke tips houden de startposts zo actueel mogelijk..
[ Voor 37% gewijzigd door nachtnet op 15-03-2017 14:27 ]
Voor die tijd nog wel wat werk, want Frederic Vasseur werkt niet meer voor Renault.nachtnet schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:00:
@UltraSub @XyritZz Na twee weken testen weet ik het ook nog niet hoe het echt met de rake van Red Bull zit. Op sommige foto's lijkt de RB13 helemaal geen rake te hebben, op andere doet de RB13 (in de woorden van Toto Wolff) een handstand.
edit: Alweer aangepast! Snelle Jelle
[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 15-03-2017 14:09 ]
Ja onbegrijpelijk dat ik die dan weer over het hoofd zieAlterEgo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:46:
[...]
Er staat er links (achter het rechterachterwiel) nog eentje twee

Hierboven al een foto gepost die wat cleaner is zie ik, hou hem zelf denk ik wel zo (min die stoeltjes). Vind dat publiek rechts toch wel wat hebben..
Helm design van Ocon (volgens mij nog niet geplaatst): https://www.instagram.com/p/BRpqv69gfc2/
Dat is waarschijnlijk ook niet het design wat hij gaat gebruiken, in de tekst staat iets dat dat een design is wat het niet geworden is.Racierox schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:48:
Helm design van Ocon (volgens mij nog niet geplaatst): https://www.instagram.com/p/BRpqv69gfc2/
Dat druppelpatroontje...Racierox schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:48:

Maar dat is toch juist de truc? Plat op het rechte stuk voor hogere topsnelheid en schuin in de bochten voor betere downforce?nachtnet schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:00:
Haha, bedankt. M'n Frans is niet meer wat het geweest is blijkbaar....Kiwi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:58:
[...]
Dat is waarschijnlijk ook niet het design wat hij gaat gebruiken, in de tekst staat iets dat dat een design is wat het niet geworden is.
Nee, precies, iedereen die schrijft over rake (en dus ook AMuS) gaat uit van momentopnamen en metingen uit foto's. De echte waarden houdt Red Bull (& alle andere teams) geheim.RonaldMcDonald schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:01:
[...]
Maar dat is toch juist de truc? Plat op het rechte stuk voor hogere topsnelheid en schuin in de bochten voor betere downforce?
Zeker als de ophanging "semi-actief" beïnvloed wordt is er weinig over rake te zeggen.
Zoiets als dit maar dan mechanisch gestuurd door versnellen, remmen en downforce. (minder extreem natuurlijk, maar laat wel goed zien dat een moment-opname niet een totaalbeeld hoeft te geven.)
Kijk hier eens naar, dit is een vergelijksfoto van uitkomen bocht 8 versus rechte stuk op Barcelona in de afgelopen testen:

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldMcDonald op 15-03-2017 15:17 ]
Ik doelde op het feit dat motorsport.com het heeft over een high rake bij RBR en daar een hele analyse op los laat terwijl dat dit jaar helemaal niet zo lijkt te zijn.XyritZz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:49:
[...]
Afgelopen jaren had RBR wel een hogere rake dan de andere teams. Heeft voordelen voor aerodynamica, nadelen voor topsnelheid. Wat RBR dus compenseert met hun ophanging.
Zag dit jaar de Force India en Ferrari ook met een behoorlijke rake testen, ben benieuwd hoe die het topsnelheidsprobleem oplossen.
/edit
Vandaar dat ik ook zeg lijkt. Ik heb sterke bedenkingen bij de eerder geposte tabel met daarin de vergelijkingen tussen de rake setup van de verschillende teams. Hangt er maar vanaf welke foto je neemtRonaldMcDonald schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:01:
[...]
Maar dat is toch juist de truc? Plat op het rechte stuk voor hogere topsnelheid en schuin in de bochten voor betere downforce?
[ Voor 28% gewijzigd door UltraSub op 15-03-2017 19:33 ]
Is dit dezelfde run?
Ik vind de discussie over rake erg snel beinvloed worden door verkeerde vergelijkingen.
Ik vind de discussie over rake erg snel beinvloed worden door verkeerde vergelijkingen.
Nee, de bovenste is Max en de onderste is Daniel, dus zijn sowieso twee verschillende dagen, dus de setup kan met gemak gewoon anders zijn.Razorbite schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:24:
Is dit dezelfde run?
Scherp, zo ver had ik nog niet gekeken maar precies wat ik bedoelKiwi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:26:
[...]
Nee, de bovenste is Max en de onderste is Daniel, dus zijn sowieso twee verschillende dagen, dus de setup kan met gemak gewoon anders zijn.
Voor rake geldt hetzelfde als voor de rest van de tests, je kunt er helemaal niks over zeggen. Als we straks 4 races verder zijn dan gaan we een trend zien
Toch blijf ik erbij dat je met een progressieve vering, gecombineerd met de hogere downforce van dit jaar een eind komt. Achterkant wat hoger, vering wat slapper, drukt de lucht hem vanzelf omlaag.
Of een systeem a la F-duct dat uitkomt in de diffuser zodat er minder downforce wordt gegenereerdMikeyMan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:56:
Toch blijf ik erbij dat je met een progressieve vering, gecombineerd met de hogere downforce van dit jaar een eind komt. Achterkant wat hoger, vering wat slapper, drukt de lucht hem vanzelf omlaag.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mja en dan de low speed cornersMikeyMan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:56:
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
https://www.f1today.net/n...tot-zeven-tienden-sneller
0.5s - 0.7s sec is al beter dan 0.3s.
En dan zou er in Barcelona nog eens 0.3s winst bijkomen.
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
En nu hopen dat de 3 teams dicht bij elkaar zitten en het echt een strijd wordt om het kampioenschap.
...
Die 0.5s winst zou zijn t.o.v. wat ze tijdens de afgelopen tests lieten zien. Die 0.3s zou over de winter zijn, dus ten opzichte van de motor van vorig jaar.kevlar01 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:57:
https://www.f1today.net/n...tot-zeven-tienden-sneller
Ben benieuwd!
In dat geval reden ze dus met motoren die minder vermogen hadden dan eind vorig jaar.
Berichten over ERS problemen bij de Renault motor doen al langer de ronde, ze zouden vóór de tests al hebben geweten van deze problemen. Ze waren al bezig met een fix, het zou voor Melbourne opgelost moeten zijn waardoor ze daar de motor wel vol kunnen belasten.
Ben blij dat de haaienvin discussie inmiddels is gaan liggen en er weer op het oude niveau wordt gediscussieerd. Lees graag mee en dank alle bijdragers! Nog 9 daagjes! 🙌🏻
Ik weet het niet met die Renault motoren hoor, ik hoop natuurlijk dat ze mijn ongelijk bewijzen. Puur onderbuikgevoel natuurlijk, maar ik denk dat Mercedes de motor weer het beste voor elkaar heeft en Ferrari op plaats 2.
Ik denk vooral dat die nieuwigheid nog wel voor een uitvaller her en der kan zorgen.
Ik denk vooral dat die nieuwigheid nog wel voor een uitvaller her en der kan zorgen.
En wat is dan het verschil met vorig jaar qua motoren rangschikking?TheBrut3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:36:
Ik weet het niet met die Renault motoren hoor, ik hoop natuurlijk dat ze mijn ongelijk bewijzen. Puur onderbuikgevoel natuurlijk, maar ik denk dat Mercedes de motor weer het beste voor elkaar heeft en Ferrari op plaats 2.
Niks, al had ik toen meer vertrouwen in de Renault motor op gebied van betrouwbaarheid.
Tsja, de Renault van vorig jaar was al aardig doorontwikkeld. De Renault van dit jaar vrijwel helemaal nieuw en zit meer potentie in. Maar dan moeten ze dus wel de ERS problemen krijgen opgelost. Volgensmij zijn de enige problemen met de testdagen ook met de ERS geweest. En Renault heeft aangegeven dat dat probleem al bekend was van het testen (op de dyno?) en er al aan een oplossing werd gewerkt. Als ze die dus netjes voor Melbourne af hebben zou er niet zoveel aan de hand hoeven te zijn.TheBrut3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:17:
Niks, al had ik toen meer vertrouwen in de Renault motor op gebied van betrouwbaarheid.
En de Renault is in ieder geval betrouwbaarder dan de nieuwe Honda
Verwijderd
Nee, hun zogenaamde illegale ophanging lijkt de rijhoogte aan te passen in bochten en rechte stukken dus daarom is de rake op diverse foto's anders.UltraSub schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:24:
[...]
Ik doelde op het feit dat motorsport.com het heeft over een high rake bij RBR en daar een hele analyse op los laat terwijl dat dit jaar helemaal niet zo lijkt te zijn.
/edit
[...]
Vandaar dat ik ook zeg lijkt. Ik heb sterke bedenkingen bij de eerste geposte tabel met daarin de vergelijkingen tussen de rake setup van de verschillende teams. Hangt er maar vanaf welke foto je neemt
Dat zeg ik tochVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:33:
[...]
Nee, hun zogenaamde illegale ophanging lijkt de rijhoogte aan te passen in bochten en rechte stukken dus daarom is de rake op diverse foto's anders.
Dat bedoel ik met "het hangt er vanaf welke foto je neemt" om de verschillen in rake tussen verschillende auto's in een tabel te gooien.
/edit
Nog meer verduidelijken wat ik bedoel dan:
Foto in een langzame bocht; veel rake.
Foto op topsnelheid; weinig rake.
En dat verwacht ik niet van motorsport.com: nachtnet in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"
En ook niet van auto-motor-und-sport.de: perpixel in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"
[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 15-03-2017 19:39 ]
F1 Report is voor straks zeker een aanrader, in deel1 veel tech talk over Honda-McLaren, T-wings etc. in deel 2 veel over Ferrari en Mercedes. En een stukje over de banden. Deel 3 over Red Bull en de rest van het veld.
@UltraSub Ik denk dat zowel de schrijver bij Motorsport.com als bij AMuS het effect van de ophanging over het hoofd gezien hebben.. en dat ze beiden over de moment-opnames waar ze uitspraken over doen gelijk kunnen hebben.
En Hülkenberg twittert over "onze" verkiezingen..
https://twitter.com/HulkHulkenberg/status/842109246732943360
@UltraSub Ik denk dat zowel de schrijver bij Motorsport.com als bij AMuS het effect van de ophanging over het hoofd gezien hebben.. en dat ze beiden over de moment-opnames waar ze uitspraken over doen gelijk kunnen hebben.
En Hülkenberg twittert over "onze" verkiezingen..
https://twitter.com/HulkHulkenberg/status/842109246732943360
[ Voor 59% gewijzigd door nachtnet op 15-03-2017 23:55 ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-9eZbiuqCE4]
[ Voor 74% gewijzigd door Rivanov op 16-03-2017 07:56 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is er eigenlijk al wat meer bekend over het FIA onderzoek wat tijdens de testweek heeft plaats gevonden.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:33:
[...]
Nee, hun zogenaamde illegale ophanging lijkt de rijhoogte aan te passen in bochten en rechte stukken dus daarom is de rake op diverse foto's anders.
Welk onderzoek?Jasphur schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:26:
[...]
Is er eigenlijk al wat meer bekend over het FIA onderzoek wat tijdens de testweek heeft plaats gevonden.
Verwijderd
Volgens mij waren de inspecties er vooral om te voorkomen dat er illegale wagens aan de start staan in Melbourne, want daar wordt niemand beter van.
Nu hebben teams nog tijd gehad om veranderingen door te voeren en te testen.
Ah oke. Dat klinkt logisch. Ik dacht echt dat er al een "echt" onderzoek zou komen naar illegale systemen en de daarbij horende consequenties.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:15:
Volgens mij waren de inspecties er vooral om te voorkomen dat er illegale wagens aan de start staan in Melbourne, want daar wordt niemand beter van.
https://twitter.com/bbcf1/status/842295458345164800Any F1 questions for Christian Horner? The Red Bull team boss will be LIVE on the BBC Sport Facebook page from 09:10 GMT. Use #bbcsportsday.
Waren deze foto's al voorbij gekomen? Roze in de F1

Er waren met die Renault voornamelijk problemen met sensoren op de krukas, en de krukas zelf waardoor ze problemen kregen met de ERS uiteindelijk. Dat was al bekend vanuit de laatste dyno runs en Renault was inderdaad ook al bezig met een andere krukas. Die moet dus voor Melbourne klaar zijn waarmee de rest van de problemen ook opgelost zou zijn.RobertMe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:22:
[...]
Tsja, de Renault van vorig jaar was al aardig doorontwikkeld. De Renault van dit jaar vrijwel helemaal nieuw en zit meer potentie in. Maar dan moeten ze dus wel de ERS problemen krijgen opgelost. Volgensmij zijn de enige problemen met de testdagen ook met de ERS geweest. En Renault heeft aangegeven dat dat probleem al bekend was van het testen (op de dyno?) en er al aan een oplossing werd gewerkt. Als ze die dus netjes voor Melbourne af hebben zou er niet zoveel aan de hand hoeven te zijn.
En de Renault is in ieder geval betrouwbaarder dan de nieuwe HondaWant als je leest dat die nieuwe motor zo hard vibreert dat het problemen oplevert met de electronica is dat waarschijnlijk niet een klein dingetje. Buiten dat McHonda uberhaupt niet de indruk wekt dat het een bekend probleem is en ze al bezig waren aan een oplossing.
Laten we het hopen, want Honda kan je inderdaad wel afschrijven. Inclusief McLaren, want dat chassis is echt niet goed genoeg. Ik weet dat "men op internet" dat McLaren chassis als goed beschouwt maar als je zag hoe die McHonda door de bochten ging op Spanje vergeleken met de rest dan heeft ook McLaren genoeg werk te verzetten.
Nee, merp!
Paddy Lowe officieel bij Williams:
http://www.williamsf1.com/racing/news/paddylowectoWILLIAMS APPOINTS PADDY LOWE AS CHIEF TECHNICAL OFFICER
Voor het (constructeurs)kampioenschap vast wel, maar laten we toch hopen op een goede comeback. De motor kan ontwikkeld blijven worden gedurende het seizoen, en hoewel ze dat wat strafplekken gaat opleveren, kunnen ze wel flinke sprongen gaan maken. Hopelijk zien we ze halverwege het seizoen in het midden strijdenPauseBreak schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:19:
[...]
Laten we het hopen, want Honda kan je inderdaad wel afschrijven. Inclusief McLaren, want dat chassis is echt niet goed genoeg.
Ik had mijn hoop voor een goede comeback eigenlijk op dit jaar gevestigd. Enorm balen dat het nu weer zo slecht gaat. Zeker met die regeling die is veranderd m.b.t. gridpenalties (die neem je nu mee naar de volgende race(s)) is het maar hopen dat Honda het lek heel snel boven water heeft. En dat daarna McLaren zelf ook eens een fatsoenlijk chassis bouwtshdx schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:38:
[...]
Voor het (constructeurs)kampioenschap vast wel, maar laten we toch hopen op een goede comeback. De motor kan ontwikkeld blijven worden gedurende het seizoen, en hoewel ze dat wat strafplekken gaat opleveren, kunnen ze wel flinke sprongen gaan maken. Hopelijk zien we ze halverwege het seizoen in het midden strijden
Nee, merp!
Ik ben absoluut geen expert. Maar de motor bepaald toch ook de "drivability". Waardoor de auto slecht(er) door de bochten gaat/kan. En al helemaal bij een motor die de auto bij wijze van uit elkaar laat rammelen kan ik mij indenken dat je niet echt op je gemakje door een bocht gaat. Onafhankelijk van of het een goed of slecht chassis is.PauseBreak schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:19:
Laten we het hopen, want Honda kan je inderdaad wel afschrijven. Inclusief McLaren, want dat chassis is echt niet goed genoeg. Ik weet dat "men op internet" dat McLaren chassis als goed beschouwt maar als je zag hoe die McHonda door de bochten ging op Spanje vergeleken met de rest dan heeft ook McLaren genoeg werk te verzetten.
Voor zover ik begrepen heb neem je grid penalties niet mee naar volgende races. Maar de regels zijn wel veranderd m.b.t. de loophole om in een weekend meerdere motoren te gebruiken/op te nemen in de pool. Als je nu in een weekend een 5e, 6e en 7e motor/onderdeel gebruikt mag je alleen het 7e meenemen naar de volgende race. Pak je toch weer onderdeel 5 of 6 krijg je opnieuw een grid penalty (hetzelfde als dat je een 8e zou pakken).PauseBreak schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:45:
[...]
Ik had mijn hoop voor een goede comeback eigenlijk op dit jaar gevestigd. Enorm balen dat het nu weer zo slecht gaat. Zeker met die regeling die is veranderd m.b.t. gridpenalties (die neem je nu mee naar de volgende race(s)) is het maar hopen dat Honda het lek heel snel boven water heeft.
Zeker, maar dat merk je vooral bij remmen, corner entry en corner exit. Tenzij er natuurlijk nul drivability is, dan merk je het altijdRobertMe schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:49:
[...]
Ik ben absoluut geen expert. Maar de motor bepaald toch ook de "drivability". Waardoor de auto slecht(er) door de bochten gaat/kan. En al helemaal bij een motor die de auto bij wijze van uit elkaar laat rammelen kan ik mij indenken dat je niet echt op je gemakje door een bocht gaat. Onafhankelijk van of het een goed of slecht chassis is.
Van de officiële F1 site:Voor zover ik begrepen heb neem je grid penalties niet mee naar volgende races. Maar de regels zijn wel veranderd m.b.t. de loophole om in een weekend meerdere motoren te gebruiken/op te nemen in de pool. Als je nu in een weekend een 5e, 6e en 7e motor/onderdeel gebruikt mag je alleen het 7e meenemen naar de volgende race. Pak je toch weer onderdeel 5 of 6 krijg je opnieuw een grid penalty (hetzelfde als dat je een 8e zou pakken).
In addition to issuing driving penalties, the stewards can also issue penalties for technical infringements or when a driver uses more than his allocation of power unit components or gearboxes.
Every unscheduled gearbox change will require a driver to drop five places on the grid at that meeting.
Meanwhile, each driver is permitted to use only four of the six power unit elements ( during a single season. Should a driver use more than this, a grid penalty will be imposed. The six elements are the internal combustion engine (ICE), the motor generator unit-kinetic (MGU-K), the motor generator unit-heat (MGU-H), the energy store (ES), turbocharger (TC) and control electronics (CE).
The penalties imposed for using additional elements work thus: the first time a fifth of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed. A five-place grid penalty will then be imposed the first time a fifth of any of the remaining elements is used. Likewise, the first time a sixth of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed, and so on.
During any single event, if a driver introduces more than one of a power unit element that is subject to a grid penalty, only the last element fitted may be used at subsequent events without further penalty.
Nee, merp!
Dat Paddy Lowe naar Williams zou gaan was eigenlijk geen nieuws. Toch goed dat nog voor AUS bekend gemaakt is.

http://www.williamsf1.com/racing/news/paddylowecto

http://www.williamsf1.com/racing/news/paddylowecto
[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 16-03-2017 11:08 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1