[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.639 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04
Jasphur schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Koop je Manor en noem je het Virgin :P verplaats je heel de riedel naar miami :+
Weer terug naar de roots (Virgin --> Marussia --> Manor -->Virgin)? Anyway, ik doe mee! Laat je weten wanneer de koop rond is? :+
Lijken wel smalle voorbanden voor een 2017 auto?

[ Voor 0% gewijzigd door alesandro_46 op 27-01-2017 15:24 . Reden: Typo: twee keer ´smalle´ is overbodig. ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:43
iTeV schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Hoe wil je hem aandrijven? Duwen? :+
Zeepkisten race, bult af :9

Ontopic: jammer dat Manor verdwijnt. Hoewel achterhoede team toch een sporadische uitschieter naar boven. Ze waren ook al lang niet meer zo langzaam als in 2015. 20 auto's op de grid is toch wat aan de krappe kant. Zou mooi zijn als er toch op een of andere manier nog een doorstart gemaakt kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Nascar // Indy verschillen teveel van elkaar qua regelgeving om te kunnen vergelijken met de F1.
Ga je dat wel doen dan kom je in een soort veredelde F3 terecht.
F1 is voor sommige fabrikanten gewoon een showcase om te laten zien wat ze kunnen op technisch vlak.
Dat is ook direct de achillishiel van de F1, die technische innovatie is schreeuwend duur en alleen op te brengen door een heel erg beperkt aantal fabrikanten.
Wat echt goed voor de F1 zou zijn is dat VAG (met Audi misschien) op de grid zou verschijnen. Want laten we eerlijk zijn, het zijn niet eens echt 10 teams. RB / TR is een mooi voorbeeld. 1 topteam en de ander rijd met het 2e hands spul van Ferrari van vorig jaar. TR doet het goed hoor met wat ze hebben, maar voor de top breken ze geen potten. Daar komt geen spanning vandaan.

Dus nu Ecklestone weg is hoop ik van harte op VAG (of ieder ander serieus merk die de grid kan uitbreiden).
Niets ten nadele van Manor, maar dat is niet het type team wat de F1 op dit ogenblik nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door arbraxas op 27-01-2017 15:18 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
arbraxas schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:16:
Nascar // Indy verschillen teveel van elkaar qua regelgeving om te kunnen vergelijken met de F1.
F1 is voor sommige fabrikanten gewoon een showcase om te laten zien wat ze kunnen op technisch vlak.
Dat is ook direct de achillishiel van de F1, die technische innovatie is schreeuwend duur en alleen op te brengen door een heel erg beperkt aantal fabrikanten.
Wat echt goed voor de F1 zou zijn is dat VAG (met Audi misschien) op de grid zou verschijnen. Want laten we eerlijk zijn, het zijn niet eens echt 10 teams. RB / TR is een mooi voorbeeld. 1 topteam en de ander rijd met het 2e hands spul van Ferrari van vorig jaar. TR doet het goed hoor met wat ze hebben, maar voor de top breken ze geen potten. Daar komt geen spanning vandaan.

Dus nu Ecklestone weg is hoop ik van harte op VAG (of ieder ander serieus merk die de grid kan uitbreiden).
Niets ten nadele van Manor, maar dat is niet het type team wat de F1 op dit ogenblik nodig is.
Eens met de technische innovatie en dat het schreeuwend duur is. Echter is 'veel centen in de F1 stoppen' geen garantie dat je ook mee draait in de top (uit mijn geheugen: BMW (of toch Toyota :?) die wel leuke uitschieters hadden maar niet constant in de top mee reden).
Daarbij heb ik afgelopen twee jaar toch meer spanning gezien in de middenmoot dan aan de kop waarbij er grote gaten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Daarbij heb ik afgelopen twee jaar toch meer spanning gezien in de middenmoot dan aan de kop waarbij er grote gaten zitten.
Dus van armoede gaan we maar in de middenmoot / achterhoede kijken. Het probleem van de F1 in een notedop.
En idd geld erin stoppen is geen garantie op succes. Want misschien schaalt een Merc dan ook wel weer op. Maar het blijft ook een spel van wie de meeste poen heeft. Merc pompt er het meeste geld in en staat bovenaan in de lijstjes.
Misschien is het wel nodig om een maximum aan het budget te stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door arbraxas op 27-01-2017 15:31 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Interessante voorvleugel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RyNUBDRTWePRlRFCblyXzkMD/full.png

Het lijkt erop alsof er een hoop lucht achterom de banden heen gestuurd wordt.
Disclaimer: mijn interpretatie van deze vleugel.. nachtnet is geen expert.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zou Sauber nu het motorcontract uit de boedel van Manor kunnen kopen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
nachtnet schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Interessante voorvleugel.
[afbeelding]

Het lijkt erop alsof er een hoop lucht achterom de banden heen gestuurd wordt.
Disclaimer: mijn interpretatie van deze vleugel.. nachtnet is geen expert.. :)
Als je met achterom tussen wagen en band bedoelt, dan lijkt mij dit ook inderdaad. Als je achter het pistolen handje kijkt zie ik ook echt een massive lucht inlaat, denk ik

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Als Bernie nou Manor had overgekocht... Ecclestone Motorsport of Brabham 2.0 ofzo... lijkt me makkelijker dan n nieuwe klasse opstarten. Kweet alleen niet of Ecclestone n goeie CEO zou zijn voor Manor.

Blijft erg jammer dat ze t niet gered hebben. Des te meer reden voor Liberty Media om hun plannen voor budgetplafond( hoe lastig ook) verder uit te kristalliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:14
Toch zie ik één heel klein geluk bij een ongeluk. We zijn er in ieder geval zeker van dat we volgend jaar niet naar Haryanto hoeven te kijken... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:29
Ankona schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:36:
Zou Sauber nu het motorcontract uit de boedel van Manor kunnen kopen?
En dan? Ze hebben niet eens het geld/mankracht om een 2017 Ferrari in hun nieuwe auto te passen. Een 2017 Mercedes is dan een nog groter probleem, want dan zit je gegarandeerd met een compleet andere motor (layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Ik vind het eigenlijk niet eens zo duur.
Als ik even snel lees ontbreekt alleen de ICE, die valt ook vast wel ergens te regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Wel bizar, Nasr "kegelt" Manor hoogstpersoonlijk uit de F1, redt Sauber maar Nasr heeft zelf nu niet eens een F1-zitje omdat Wehrlein er "opeens" zit... :+ Ok, zijn sponsor kapte er ook mee maar dan nog...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Leuk artikel over bijnamen van coureurs [F1.com]
Niki Lauda aka The Rat
En over F1.com gesproken. Waarom hebben zij nog geen artikel over Manor?

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 27-01-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

enchion schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Ik doe eens een gok.

Er staat nu een Amerikaan + nieuwe organisatie bovenaan de F1, die ws kennis heeft van Nascar en Indycar waar teams meer dan 2 auto`s mogen hebben.

Aangezien we ook nog eens een paar verrassende sabbatical+afscheids meldingen hadden eind vorig seizoen, zal het me niet extreem verbazen als we NOG een groot nieuwsbericht krijgen dat alle teams naar 3 auto`s gaan.

Maw Button en Rosberg komen terug, en hun tussentijdse pauze was meer om de nieuwe rijder wat gewenning/kilometers te geven in het nieuwe team.

Misschien dus 30 auto`s aan de start dit seizoen, en anders volgend seizoen ? (en Manor was dus 1 team teveel)
Maar dan wel verplicht een rookie in de derde wagen zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

vhal schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:25:
Wel bizar, Nasr "kegelt" Manor hoogstpersoonlijk uit de F1, redt Sauber maar Nasr heeft zelf nu niet eens een F1-zitje omdat Wehrlein er "opeens" zit... :+ Ok, zijn sponsor kapte er ook mee maar dan nog...
Wat pas echt bizar is, dat als Nasr zijn sponsor was gebleven. Wehrlein geen stoeltje zou hebben gehad, tenzij Mercedes wat extra geld doneerde aan Manor zodat hun niet failliet gingen.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 27-01-2017 16:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
vhal schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:25:
Beter had hij zijn contractonderhandeilngen in de laatste ronden van de race in Brazilië gedaan:
Nasr: 'this is a message to Monisha: this seat for the next season please, otherwise I'll park this C35 in the wall..' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Wehrlein ook weer een mooie actie bij ROC. Man man man. Hoe krijgt hij het voor elkaar.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Mystikal schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:54:
Wehrlein ook weer een mooie actie bij ROC. Man man man. Hoe krijgt hij het voor elkaar.
He? U leeft een week geleden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

AzzKickah schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:57:
[...]

He? U leeft een week geleden? :P
Kon het niet vinden in het topic.

Ah gezocht op ROC en Miami. :p

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 27-01-2017 18:08 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

offtopic:
als je ROC even uit had geschreven of had gezocht op "Wehrlein" dan kwam je al een heel end ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
arbraxas schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:16:

VAG gaat niet komen. Porsche doet WEC, Audi doet DTM en verder doen ze weinig tit niets meer aan de brandstof sporten. Ze gaan (schijnheilig) inzetten op de electrische klassen.
TR kan dit jaar beter voor de dag komen, zover ik weet krijgen ze ook de nieuwe Renault.

Nieuwe teams zijn inderdaad een welkome aanvulling maar dan zullen eerst de budgetten omlaag moeten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Lekker Ventje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:17:
[...]

VAG gaat niet komen. Porsche doet WEC, Audi doet DTM en verder doen ze weinig tit niets meer aan de brandstof sporten. Ze gaan (schijnheilig) inzetten op de electrische klassen.
TR kan dit jaar beter voor de dag komen, zover ik weet krijgen ze ook de nieuwe Renault.

Nieuwe teams zijn inderdaad een welkome aanvulling maar dan zullen eerst de budgetten omlaag moeten.
Toro Rosso kan beter voor de dag komen dit jaar, klopt, maar Red Bull zal nooit evenveel geld in TR gaan stoppen als in RBR. De kans dat TR ooit structureel de concurrentie aangaat met topteams is zegmaar 0,0.

Ik zie VAG ook niet zo snel komen, maar de Formule 1 blijft qua media aandacht toch echt wel de nummer 1. Daar komen DTM, WEC en FE niet bij in de buurt. Nu fossiel Bernie weg is kan dat eigenlijk alleen maar verbeteren. Bovendien zijn er zoveel punten waarin de F1 zichzelf nog kan verbeteren.

Mocht Liberty het voor elkaar krijgen om de F1 weer gezond te krijgen (qua budgetten, verdeling opbrengsten, motorformule, publiekvriendelijkheid, etc). Dan zal er bij VAG echt nog wel weer eens een nieuwe kosten/baten analyse gemaakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

VAG gaat gewoon niet gebeuren.... Maar BMW mag van mij bij wijze van spreken gisteren nog weer terugkomen :P En zou mooi zijn als Liberty een Amerikaans (of van oorsprong Amerikaans) merk zou kunnen verleiden om (uiteindelijk) in te stappen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alesandro_46 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:13:
[...]
Beter had hij zijn contractonderhandeilngen in de laatste ronden van de race in Brazilië gedaan:
Nasr: 'this is a message to Monisha: this seat for the next season please, otherwise I'll park this C35 in the wall..' :9
Ja ja, want met een contract bij Sauber zit je gegarandeerd gebeiteld! ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: http://cdn-1.motorsport.com/images/amp/YX4RjodY/s6/f1-manor-wind-tunnel-model-2017-manor-wind-tunnel-model-car-with-the-team.jpg

Betere foto van de 2017 Manor. http://www.motorsport.com...017-f1-car-design-869108/ legt uit wat we zien.

[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 27-01-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
naitsoezn schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:47:
VAG gaat gewoon niet gebeuren.... Maar BMW mag van mij bij wijze van spreken gisteren nog weer terugkomen :P En zou mooi zijn als Liberty een Amerikaans (of van oorsprong Amerikaans) merk zou kunnen verleiden om (uiteindelijk) in te stappen.
Het zal niet 1, 2, 3 niet gebeuren, onder de huidige voorwaarden niet idd, maar zeggen dat het nooit kan... Never say never.

Eén van de voornaamste redenen dat het er niet toe kwam was schijnbaar dat Ferdinand Piech en Ecclestone niet door een deur kunnen.
Dat probleem is nu uit de weg. Bij lagere kosten en een interessantere motorformule zie ik VAG het echt wel weer overwegen.
Het blijft een bedrijf dat geld moet verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

P.K. schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:50:
[...]

Het zal niet 1, 2, 3 niet gebeuren, onder de huidige voorwaarden niet idd, maar zeggen dat het nooit kan... Never say never.

Eén van de voornaamste redenen dat het er niet toe kwam was schijnbaar dat Ferdinand Piech en Ecclestone niet door een deur kunnen.
Dat probleem is nu uit de weg. Bij lagere kosten en een interessantere motorformule zie ik VAG het echt wel weer overwegen.
Ik zeg ook niet never, maar die miljarden aan boetes / schadeloosstellingen moeten ergens vandaan komen. Zelfs voor een bedrijf dat geld zoveel geld verdient doen die 'paar euro's' nog wel even een poosje pijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 27-01-2017 20:04 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Migrator schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:02:
Heel veel zwaarder werden ze niet ten opzichte van de groei in de breedte. Voor pitstops is de extra ruimte die de nieuwe banden innemen een groter probleem dan het gewicht. Dat neemt niet weg dat die jongens sowieso fit moeten zijn, want je tilt toch een aantal kilo in een vreselijke positie.
Haha ik begon erover dankzij de foto van nachtnet, daar zie je iemand die amper zijn armen om die banden heen krijgt.
Het gewicht is het probleem dan ook niet, maar het formaat haha. Ik weet niet bij welk team dat afgelopen jaar was, maar 1 iemand had toch wel een buikje, nja als je dan die band tegen je buik aanhoud, en dan ook nog je armen eromheen moet krijgen.. Dat wordt wel een issue voor die knul, kan je fit en sterk zijn, als het niet past dan past het niet :D

Op de foto van nachtnet zie je iemand met normale tot lange armen, die krijgt het wiel/band amper stevig vast :D

Uiteraard gaan ze daarop oefenen door hem anders vast te houden oid, maar het leek/lijkt me gewoon leuk om ze tijdens een kwali (de eerste alleen) te zien kloten en her en der een rollende wiel door de pit te zien :D Zal niet gebeuren dus dat wordt gewoon een beetje fantaseren in maart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
[...]

Correctie: of geld verliezen.
F1 hoeft niet perse geld op te leveren, het kan je ook alleen maar geld kosten. Het kan voor hun als een extra verdienste gezien worden, of als een extra koste post. Dit laatste heeft natuurlijk geen nut, want ze verkopen nu ook gewoon zonder ook maar 1 probleem.
Ze zouden het kunnen doen voor de fun, zo van kijk wat wij kunnen, maar dat kan ook weer negatief uitpakken.. Oh kijk die Porsche of Lamborghini of Audi daar achterop rijden, wat doen die nu weer in de F1.
Ja misschien na 5-10 seizoenen dat ze leuk mee kunnen komen, maar of hun kennis en alles over de F1 wel aanwezig is in hun fabrieken? Ja er werken slimmeriken, maar ook F1 bouwers? Een R8 of een 911 of Avantador is geen F1 wagen, totaal niet.

VAG zal het alleen doen indien het WIN-WIN is, niet 50-50 (verdienen-onkosten). Overwegen kunnen ze altijd doen, maar het is niet alleen maar een eer of leuk centje als je mee kan doen in de F1, er zitten behoorlijk wat risico's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:29
LopendeVogel schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:30:
Ik weet niet bij welk team dat afgelopen jaar was, maar 1 iemand had toch wel een buikje, nja als je dan die band tegen je buik aanhoud, en dan ook nog je armen eromheen moet krijgen.. Dat wordt wel een issue voor die knul, kan je fit en sterk zijn, als het niet past dan past het niet :D
Van Red Bull is een "flinkere" monteur wel vaker in beeld geweest, maar volgensmij staat die altijd met de reserve krik voor. Lijkt mij dan ook vooral dat de pitcrew indeling zo is dat de personen met de juiste vorm (in dit geval letterlijk) ook op de juiste plek worden gezet.
LopendeVogel schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:40:
Ja misschien na 5-10 seizoenen dat ze leuk mee kunnen komen, maar of hun kennis en alles over de F1 wel aanwezig is in hun fabrieken? Ja er werken slimmeriken, maar ook F1 bouwers? Een R8 of een 911 of Avantador is geen F1 wagen, totaal niet.
Hoeveel zou er uiteindelijk nu daadwerkelijk gedeeld worden? Kijk ook naar Mercedes waarbij de automaker alles vanuit Duitsland doet en het F1 team in Engeland zit. En ook met de koppelingsproblemen ging Mercedes uiteindelijk maar eens het probleem in Duitsland voor leggen, en kwam de koppeling dus niet uit Duitsland.

Voor mijn gevoel moet je het dan ook meer zien als twee aparte bedrijven die toevallig dezelfde naam dragen. En in sommige gevallen zal er wellicht eens wat informatie/kennis worden uitgewisseld. Ook qua doorstroom van personeel verwacht ik eigenlijk dat het voor een goede Mercedes auto ontwerper net zo makkelijk/moeilijk is om door te stromen naar het F1 team, als een Volkswagen ontwerper die zijn CV naar bv RBR opstuurt.

Waarschijnlijk ook dat dit alleen bij Ferrari anders is, omdat het F1 team letterlijk in hetzelfde gebouw zit als de autobouwer, en Ferrari dan ook eigen circuit heeft etc.

Lijkt mij dan ook dat als een VAG zou willen instappen dat ze eerder nu bv een Manor zouden overnemen met personeel en al. En wellicht dat er een beetje doorstroom is van de autobouwer naar het F1 team, maar kans lijkt me groter dat er waar nodig personeel van bij andere F1 teams wordt aangetrokken.

Verder ben ik het wel eens met dat het feit dat het een naam is dat een slecht presterend F1 team ook kan/zal afstralen op het automerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

naitsoezn schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:59:
[...]

Ik zeg ook niet never, maar die miljarden aan boetes / schadeloosstellingen moeten ergens vandaan komen. Zelfs voor een bedrijf dat geld zoveel geld verdient doen die 'paar euro's' nog wel even een poosje pijn ;)
consument boeit het geen fuck, overheden zetten lekker aanbestedingen uit - die dip is al geweest

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:39:
[...]

consument boeit het geen fuck, overheden zetten lekker aanbestedingen uit - die dip is al geweest
Welke dip? De signalen die ik in het nieuws hoorde waren juist dat de VAG-verkopen stegen na het schandaal. Zoals je zegt: het interesseert de consument geen bal, vooral omdat je nu ziet dat VAG niet de enige was die sjoemelde... Ik denk alleen dat er daar aan de top een paar zijn die het niet gepast vinden om na zo'n schandaal in de F1 in te stappen, al is het met een hybride motor met ongekend hoge efficientie.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:06
Interessant dat die r-vorm vortex generators weer terugkomen op de voorvleugel na een afwezigheid van een paar jaar. Toen Lotus op een gegeven moment overging op verticale vinnen zag je de r-vorm snel verdwijnen van de voorvleugels.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55
Interessant overzicht van enkele nieuwe regels: http://www.planetf1.com/news/10-new-rules-for-2017/

[ Voor 3% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 28-01-2017 11:06 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gewenste nieuwe regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Dit is gewoon een lijstje van iemand zijn brainstorm-ideeën :P

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Het zijn geen regels die daar staan, het is iets wat de author graag zou zien:
Most F1 fans nurture a list of things they’d like to change about the sport. Andrew Davies has come up with his favourite ten
/edit
Damn, je moet hier nog snel zijn ook in de komkommertijd. We zitten allemaal echt te springen om Australie denk ik :P

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 28-01-2017 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55
Oeps, jullie hebben helemaal gelijk. Iets te snel gelezen. 8)7

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
Voor de gebruikers van Formule 1 kalenders:
de 2017 calender is nu ook bijgewerkt bij F1 calender.
Netjes met tijden en mogelijke notificaties

[ Voor 7% gewijzigd door Datazor op 29-01-2017 13:44 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Datazor schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:41:
Voor de gebruikers van Ical:
de 2017 calender in Ical is nu ook bijgewerkt bij F1 calender.
Nice. Gisteren toevallig nog gechecked, was er nog niks. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Voor de gebruikers van Ical:
de 2017 calender in Ical is nu ook bijgewerkt bij F1 calender.
Bedankt! Overigens niet alleen iCal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Voor de gebruikers van Formule 1 kalenders:
de 2017 calender is nu ook bijgewerkt bij F1 calender.
Netjes met tijden en mogelijke notificaties.
Thanks. Enkel nog Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina -> (TBC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

CreativeS schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:21:
[...]

Thanks. Enkel nog Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina -> (TBC).
Maar die is in zijn geheel nog niet bekend, de rest staat bevestigd op www.formula1.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Migrator schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:35:
Maar die is in zijn geheel nog niet bekend, de rest staat bevestigd op www.formula1.com :)
Daarom staat er ook TBC achter... lijkt mij duidelijk en behoefde volgens mij geen extra uitleg.
Ik plaatste enkel de opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Migrator schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:35:
[...]

volgens mij kunnen dit soort agenda's later nog bijgewerkt worden en werkt dit automatisch ook door in bijv google agenda.. :)

dus -> nu toevoegen en dan heb je er ook geen omkijken meer naar en dan wordt het ter zijner tijd goed bijgewerkt d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 29-01-2017 16:00 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Waar en waar, maar dat doet niks af aan dat het klopt dat de data niet bekend is en dat dat geverifieerd kan worden op gelinkte site ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Nog een gezellige rel tussen Haas en Force India.
- Force India had gevraagd of ze een voorschot van 10 miljoen kunnen krijgen van de FIA om de kosten van de nieuwe auto te dekken.
- Haas heeft dat gevetood als payback voor klachten die Force India afgelopen seizoen tegen Haas had ingediend.
- Haas bleek nu zelf geld tekort te komen en ze hebben hun veto ingetrokken op voorwaarde dat ze zelf ook 10 miljoen voorschot krijgen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

RocketKoen schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:22:
- Force India had gevraagd of ze een voorschot van 10 miljoen kunnen krijgen van de FIA om de kosten van de nieuwe auto te dekken.
- Haas heeft dat gevetood als payback voor klachten die Force India afgelopen seizoen tegen Haas had ingediend.
- Haas bleek nu zelf geld tekort te komen en ze hebben hun veto ingetrokken op voorwaarde dat ze zelf ook 10 miljoen voorschot krijgen.
:')

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RedBull keurt de transactie goed op voorwaarde van afname van 10000 blikjes RedBull per team.

Ondertussen schroeven Mercedes en Ferrari de motormanagement-rating een stapje naar beneden voor beide teams en de deal is rond.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Waar heb je die vandaan? Kan zelf niets terug vinden.. Gevonden: o.a. https://racingnews365.nl/...ch-voorschot-force-india/
* nachtnet zocht met een half oog.. (IMSA Daytona 24 & Darts masters op de schermen hier..)

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 29-01-2017 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Werkt Vettel in de communicatie daar? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:46

PauseBreak

derp!

Je samenvatting is veel te kort door de bocht :+

Haas heeft dat gevetoed omdat Haas een borgsom moest betalen aan FOM. Die was zo rond de 20mln Amerikaansche dollars. Dat geld wou Haas nu terug in plaats van aan het einde van het volgende seizoen. Ze hebben dat veto dus strategisch ingezet om hun onderhandelingspositie te versterken.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
PauseBreak schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:20:
[...]

Je samenvatting is veel te kort door de bocht :+

Haas heeft dat gevetoed omdat Haas een borgsom moest betalen aan FOM. Die was zo rond de 20mln Amerikaansche dollars. Dat geld wou Haas nu terug in plaats van aan het einde van het volgende seizoen. Ze hebben dat veto dus strategisch ingezet om hun onderhandelingspositie te versterken.
zolang je met 2 wielen binnen de lijnen bent mag het toch? :+

Het ging bij FI inderdaad om een voorschot op het prijzengeld. Bij Haas ging het om een voorschot op hun borg. Maar ze hebben niet de volle 20 miljoen terug gehad volgens mij.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:46

PauseBreak

derp!

RocketKoen schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:16:
[...]

zolang je met 2 wielen binnen de lijnen bent mag het toch? :+

Het ging bij FI inderdaad om een voorschot op het prijzengeld. Bij Haas ging het om een voorschot op hun borg. Maar ze hebben niet de volle 20 miljoen terug gehad volgens mij.
Hangt er vanaf wie je het vraagt :D

Klopt, geloof dat Haas nu 10mln heeft gekregen en 10mln later in het seizoen. Wat dat betreft prima voor Haas, want anders hadden ze een heel seizoen op 20mln moeten wachten :P

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wie niet - vind het allemaal wel (te) lang duren :+ gas r op :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzyy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2021
himlims_ schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:40:
[...]

wie niet - vind het allemaal wel (te) lang duren :+ gas r op :P :P
Inderdaad! 30 races per seizoen, minimaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
[...]

VW is niet voor niets uit de WRC gestapt. Net zoals Audi vrijwel tegelijkertijd gestopt is met de WEC serie, die gaan de komende paar jaar echt niet ineens miljarden in een F1 team pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
FastFred schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:24:
[...]

VW is niet voor niets uit de WRC gestapt. Net zoals Audi vrijwel tegelijkertijd gestopt is met de WEC serie, die gaan de komende paar jaar echt niet ineens miljarden in een F1 team pompen
In het midden staan wat interessante cijfers. http://www.bbc.com/sport/formula1/30336569
Tuurlijk kost F1 veel geld, maar geen miljarden en je krijgt er dus enorm veel voor terug. (in Mercedes' geval)

[ Voor 12% gewijzigd door P.K. op 30-01-2017 16:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3apXfBWMAEmu1o.jpg:large

Afbeeldingslocatie: http://rgnn.org/wp-content/uploads/2016/04/Logo-Orange-is-the-new-black.png

McLaren blijft maar met die retro-oranje kleur in de weer. https://twitter.com/McLarenF1/status/826104424212860929

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 30-01-2017 17:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Iets zegt me dat we teleurgesteld gaan worden en dat die auto straks gewoon weer antraciet/grijs/zwart is met wat oranje accenten. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zou nog een verbetering zijn t.o.v. vorig jaar. Hoop wel op veelal oranje. En het zou mooi zijn als McLaren iets meer sponsors zou hebben dan vorig jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Misschien proberen ze zo Max alvast te masseren om een renstal switch naar McLaren te maken na 2019. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23
Bart-Willem schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:06:
Iets zegt me dat we teleurgesteld gaan worden en dat die auto straks gewoon weer antraciet/grijs/zwart is met wat oranje accenten. :+
Is dat afgelopen jaren niet al meer geweest? Grote aankondigingen van een nieuwe livery/kleurstelling van McLaren, waarbij eigenlijk weinig veranderde en de kleuren nog steeds zwart/zilver waren :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Gisteren poste iemand op reddit een ingekleurde schets op reddit van het Manor 2017 windtunnelschaalmodel, ziet er best leuk uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/o42xys04rncy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik hoop dus niet dat de neuwe Mclaren oranje wordt, ziet er volgens mij vreselijke uit tijdens races. Ik vond dat zwart/grijs/antraciet wel mooi! Zo vond ik de zwarte Minardi ook erg mooi!

Oranje vind ik een beetje zoals roze...een slechte soort rood!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Lasmibalsingh schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:47:
Gisteren poste iemand op reddit een ingekleurde schets op reddit van het Manor 2017 windtunnelschaalmodel, ziet er best leuk uit:

[afbeelding]
Geeft inderdaad een leuk beeld van hoe een 2017 wagen er ongeveer uit zou zien. Enige wat ik me afvroeg is of Manor inderdaad geen haaienvin had gepland. Dat kon ik uit de foto's niet opmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3b68x0WQAIAs51.jpg:largeSpeelgoed winkel

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3b-ahzWAAIjya2.jpg:largeVES in Playseat.. P8 8)7

Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/mpr/mpr/AAEAAQAAAAAAAAc8AAAAJDdjZDNmNzkyLWJkNjktNDI0Yy1hZjg5LWRmNjIzNmJmMDJjOA.jpg
Random afbeelding stond ergens vandaag in de tijdlijn..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3bzzQ2WYAA1o0k.jpg:largeHAM...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

die laatste van lews ... echt zo van ".... uuuh, en nu :? PITCREW!!!???"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Slang hangt er al in. Tussen de airscoop en zijn rug zie je zijn hand en het vulpistool.

Ben geen Lewis fan maar ik vind het wel een leuke foto. Beetje keeping your head down.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
max schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:41:
Ben geen Lewis fan maar ik vind het wel een leuke foto. Beetje keeping your head down.
Moet ie vooral in zo'n Shelby gaan rijden... ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
Leesvoer: Hoe 2017 regels invloed hebben op MGU-K/MGU-H. (ca. 11 min)
2017 Aero Regulations meet 2014 Powertrain Regulations

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/2000/1*GkJfu7nCV5RKJV-j45Q7gA.png
Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/800/1*X0MY9UzR3DYq_vS1ZbSGHA.png

Echt nog meer zin in het 2017 seizoen hierdoor.. Was even vergeten dat breder en sneller ook gevolgen heeft op andere strategieonderdelen... O-) Zowel door de voorspelde ontwikkeling tijdens het seizoen, als door de "nieuwe" problemen qua harvesten en uitgeven van Energie. Kan (of Liever Mag) de MGU-H&MGU-K een upgrade krijgen om meer energie in kortere tijd op te wekken? Kunnen de accu's dat dan aan?

Uit Power unit and ERS - Formula1.com

◾The MGU-H must be solely mechanically linked to the exhaust turbine of the pressure charging system. The MGU-K must be solely and permanently mechanically linked to the powertrain before the main clutch.

◾A maximum of 4MJ per lap can be transferred from the ES to the MGU-K (and then in turn to the drivetrain).

◾A maximum of 2MJ per lap can be transferred from the MGU-K to the ES.
◾An unlimited amount of energy can be transferred between the MGU-H and the ES and/or MGU-K.

[ Voor 63% gewijzigd door nachtnet op 31-01-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Je moet de uitdaging zien... zo kan hij mooi inhaalacties oefenen. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Migrator schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:14:
[...]

Geeft inderdaad een leuk beeld van hoe een 2017 wagen er ongeveer uit zou zien. Enige wat ik me afvroeg is of Manor inderdaad geen haaienvin had gepland. Dat kon ik uit de foto's niet opmaken.
Wél een haaienvin dus:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-5.motorsport.com/images/amp/6lP9rEL6/s6/f1-manor-wind-tunnel-model-2017-manor-wind-tunnel-model-car.jpg
Analysis: Manor F1 2017 design offers clues to new cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Ze (Manor)hebben andere teams natuurlijk wel een dienst bewezen met het vrijgeven van hun model.
Zo hebben ze een referentiepunt. Ze kunnen dan kijken of ze op de goeie weg zaten of nieuwe ideeën opdoen.
Het is natuurlijk wel Manor(backmarker), maar toch. Anderzijds kunnen ze hun ideeën aanpassen als het teveel op Manor's auto leek :P Je wilt natuurlijk wel snel zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door kevlar01 op 31-01-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kevlar01 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:50:
Ze (Manor)hebben andere teams natuurlijk wel een dienst bewezen met het vrijgeven van hun model.
Zo hebben ze een referentiepunt. Ze kunnen dan kijken of ze op de goeie weg zaten of nieuwe ideeën opdoen.
Het is natuurlijk wel Manor(backmarker), maar toch. Anderzijds kunnen ze hun ideeën aanpassen als het teveel op Manor's auto leek :P Je wilt natuurlijk wel snel zijn.
denk dat de meeste teams reageren als "ziet er leuk uit maar bij ons is/zijn ...."
valt weinig te kopieren van een manor :X

het is voor ons als publiek/fans wel leuk om te zien, beetje referentie, iedereen heeft zo zijn eigen truukjes. de eerste paar races zal blijken wie het juiste pakketje heeft; de rest gat het dan namaken. zo werkt f1 toch al jaaaaaren

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 31-01-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Het beste is nog altijd dat je uitgaat van je eigen kracht.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 01:22:
[...]

Je moet de uitdaging zien... zo kan hij mooi inhaalacties oefenen. :P
Heb wel eens ergens gelezen dat hij in zijn online race sim wedstrijden ook graag helemaal achteraan start om lekker te kunnen inhalen. Als dit rondje 3 is en hij als 20e is gestart, is het best impressive :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

himlims_ schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:55:
[...]

denk dat de meeste teams reageren als "ziet er leuk uit maar bij ons is/zijn ...."
valt weinig te kopieren van een manor :X

het is voor ons als publiek/fans wel leuk om te zien, beetje referentie, iedereen heeft zo zijn eigen truukjes. de eerste paar races zal blijken wie het juiste pakketje heeft; de rest gat het dan namaken. zo werkt f1 toch al jaaaaaren
Klopt, maar normaal zijn de nieuwe wagens pas zichtbaar tijdens de wintertesten.
Het is nu al een extra inzicht.. Maar ik denk inderdaad dat de meeste teams(vooral de grotere) toch wel afgaan van hun eigen kracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
HAAS doet op 25 februari een filmdag met de nieuw VF-17 op het circuit in Barcelona.

Alleen van RBR, STR en Williams is nog geen datum bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Uitgaande van die Manor worden de auto's er niet bepaald fraaier op: de haaienvin is een mega-gedrocht, en de achtervleugel die haast achterover lijkt te vallen is niet veel beter. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bart-Willem schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:06:
Uitgaande van die Manor worden de auto's er niet bepaald fraaier op: de haaienvin is een mega-gedrocht, en de achtervleugel die haast achterover lijkt te vallen is niet veel beter. :X
Gelukkig is Manor denk ik niet erg representatief voor het uiterlijk van de wagens :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:35
Leuk stuk over de Medical Car.

Driving the F1 Medical Car - the world’s fastest ambulance

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2017/2/driving-f1-medical-car-worlds-fastest-ambulance/_jcr_content/featureContent/image_0.img.jpg/1485792552294.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2017/2/driving-f1-medical-car-worlds-fastest-ambulance/_jcr_content/featureContent/image_4.img.jpg/1485792674444.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 31-01-2017 16:10 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:32

p0st

Dutch Reefer

Dank voor alle updates iedereen, ik ben weer helemaal "bij"!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Dagelijkse leesronde:
Ferrari eyes innovative piston solution thanks to 3D printing
Theinsideline.com - Ross Brawn on Verstappen
Theinsideline.com - Behind the Scenes: Team Packdown

* nachtnet zou van het 3d printen van zuigers wel meer willen weten..

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 31-01-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:56:

* nachtnet zou van het 3d printen van zuigers wel meer willen weten..
Same here!
Had t ook gelezen. Blijkbaar is het te klein en te delicaat om te gieten, maar kunnen ze het wel printen met in een honingraat structuur, waardoor het sterk is maar ook licht. Ze doen echt alles om die laatste paar pk's eruit te persen. Al is het voornamelijk om de betrouwbaarheid te vergroten begrijp ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jasphur schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Gelukkig is Manor denk ik niet erg representatief voor het uiterlijk van de wagens :P
Ik vrees dat elk team wel zo'n haaienvin gaat hebben, behalve Red Bull en wellicht Toro Rosso.

In other news: ondertussen komen er meer dingen naar boven over het faillissement van Manor. Nu blijkt dat er best een overname in zat, ware het niet dat Just Racing Services perse winst wilde maken. Dus het overnamebod (wat kennelijk kostendekkend was) hebben ze afgewezen omdat ze daarmee geen winst zouden maken. :X Break-even draaien was kennelijk geen optie. Dus Manor (of ja: de holding, die niet failliet is maar wel de licentie heeft) is de dupe geworden van een stel aasgieren. :/

[ Voor 12% gewijzigd door Bart-Willem op 31-01-2017 17:11 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Over additive manufacturing is best veel te vinden als je erop zoekt. Voor zover ik weet is het (zeker voor metaal) een prijzige aangelegenheid maar biedt het wel mogelijkheden tot het maken van structuren die tot voorheen niet mogelijk waren. Bij een gietproces heb je te maken met (veelal) constante materiaaldikte i.v.m. het afkoelen, bij additive manufacturing heb je daar geen last van. Wat wel een issue is is de structuur, hoewel met de nieuwste technieken als Selective Laser Sintering de materiaaleigenschappen sterk lijken op die van conventionele methoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bart-Willem schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:10:
[...]

Ik vrees dat elk team wel zo'n haaienvin gaat hebben, behalve Red Bull en wellicht Toro Rosso.

In other news: ondertussen komen er meer dingen naar boven over het faillissement van Manor. Nu blijkt dat er best een overname in zat, ware het niet dat Just Racing Services perse winst wilde maken. Dus het overnamebod (wat kennelijk kostendekkend was) hebben ze afgewezen omdat ze daarmee geen winst zouden maken. :X Break-even draaien was kennelijk geen optie. Dus Manor (of ja: de holding, die niet failliet is maar wel de licentie heeft) is de dupe geworden van een stel aasgieren. :/
Kan me niet voorstellen dat het zo gegaan is. Dat kost ze alsnog een sloot geld.

Denk eerder dat de oude eigenaar moest zorgen voor wat achterstallige betalingen en/of schulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Migrator schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:11:
Over additive manufacturing is best veel te vinden als je erop zoekt. [..]
d:)b
YouTube: Additive Manufacturing - Direct Metal Laser Sintering DMLS Technology*
YouTube: Metal Additive Manufacturing*
*De video's zijn bewust niet embed omdat ze niet F1 gerelateerd zijn.

|:( Ik heb zelf naar 3d printen in de f1 gelinkt in dit topic: nachtnet in "[F1] - Seizoen 2017 Deel 1" |:(
Nog steeds benieuwd hoe ze 3d geprint materiaal sterk en bestendig genoeg maken voor gebruik in als piston..

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 31-01-2017 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
nachtnet schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:48:
[...]

|:( Ik heb zelf naar 3d printen in de f1 gelinkt in dit topic: nachtnet in "[F1] - Seizoen 2017 Deel 1" |:(
Nog steeds benieuwd hoe ze 3d geprint materiaal sterk en bestendig genoeg maken voor gebruik in als piston..
De push rod van een piston is nu bijvoorbeeld zo dun omdat dat de minimale dikte is waar hij sterk genoeg is. En dikker maken is meer gewicht en dat wil je niet.
Stel je print hem met een honingraat structuur. Dan moet hij misschien 2x zo dik worden om dezelfde stevigheid te krijgen dan de massieve variant. Maar zelfs dan is hij nog maar de helft van het gewicht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RocketKoen schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:57:
[...]

De push rod van een piston is nu bijvoorbeeld zo dun omdat dat de minimale dikte is waar hij sterk genoeg is. En dikker maken is meer gewicht en dat wil je niet.
Stel je print hem met een honingraat structuur. Dan moet hij misschien 2x zo dik worden om dezelfde stevigheid te krijgen dan de massieve variant. Maar zelfs dan is hij nog maar de helft van het gewicht.
In hoeverre zijn er regels mbt het printen van onderdelen? Ik neem aan dat het gewoon hetzelfde is als het ouderwets fabriceren van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jasphur schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:16:
[...]

In hoeverre zijn er regels mbt het printen van onderdelen? Ik neem aan dat het gewoon hetzelfde is als het ouderwets fabriceren van onderdelen.
Zover ik weet hebben ze alleen regels mbt de materiaalkeuze.
Er zijn zover ik weet geen regels over de fabricage methode of een minimum gewicht van een onderdeel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
RocketKoen schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:57:
[...]

Jasphur schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:16:
[...]

RocketKoen schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:29:
[...]

Zover ik weet hebben ze alleen regels mbt de materiaalkeuze.
Er zijn zover ik weet geen regels over de fabricage methode of een minimum gewicht van een onderdeel.

FIA F1 Technical Regulations 2017

5.16 Materials and construction – General :

5.16.1 Unless explicitly permitted for a specific application, the following materials may not be used anywhere on the power unit :
a) Magnesium based alloys.
b) Metal Matrix Composites (MMC’s).
c) Intermetallic materials.
d) Alloys containing more than 5% by weight of Platinum, Ruthenium, Iridium or Rhenium.
e) Copper based alloys containing more than 2.75% Beryllium.
f) Any other alloy class containing more than 0.25% Beryllium.
g) Tungsten base alloys.
h) Ceramics and ceramic matrix composites.
5.16.2 The restrictions in Article 5.16.1 do not apply to coatings provided the total coating thickness does not exceed 25% of the section thickness of the underlying base material in all axes. In all cases, other than under Article 5.16.3(b), the relevant coating must not exceed 0.8mm.
Where the coating is based on Gold, Platinum, Ruthenium, Iridium or Rhenium, the coating thickness must not exceed 0.035mm.
5.16.3 The restrictions in Article 5.16.1(h) do not apply to the following applications :
a) Any component whose primary purpose is for electrical or thermal insulation.
b) Any coating whose primary purpose is for thermal insulation of the outside of the exhaust system.
5.16.4 Magnesium based alloys, where permitted, must be available on a non-exclusive basis and under normal commercial terms to all competitors. Only those alloys covered by ISO16220 or ISO3116 and approved by the FIA may be used.

5.17 Materials and construction – Components :

5.17.1 Pistons must respect Article 5.16. Titanium alloys are not permitted.
5.17.2 Piston pins must be manufactured from an iron based alloy and must be machined from a single piece of material.
5.17.3 Connecting rods must be manufactured from iron or titanium based alloys and must be machined from a single piece of material with no welded or joined assemblies (other than a bolted big end cap or an interfered small end bush).

5.17.2 & 5.17.3 stellen dat piston pins & rods uit een massief stuk metaal gemaakt moeten worden.
5.16 stelt materiaal eisen.

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 31-01-2017 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:09
nachtnet schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:48:
[...]

Het juiste poeder en parameter keuze zorgt ervoor dat de sterkte eigenschappen vaak nauwelijks anders zijn dan gegoten materiaal. Het voordeel is dat je producten kan maken die zo zijn doorberekend dat ze maximaal sterk zijn en minimaal zwaar voor hun toepassing. Iets dat vaak op geen andere manier gemaakt kan worden. (werk toevallig vrijwel dagelijks met een aantal 3D metaal printers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
nachtnet schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:40:
[...]

[...]

[...]

FIA F1 Technical Regulations 2017

5.16 Materials and construction – General :

5.16.1 Unless explicitly permitted for a specific application, the following materials may not be used anywhere on the power unit :
a) Magnesium based alloys.
b) Metal Matrix Composites (MMC’s).
c) Intermetallic materials.
d) Alloys containing more than 5% by weight of Platinum, Ruthenium, Iridium or Rhenium.
e) Copper based alloys containing more than 2.75% Beryllium.
f) Any other alloy class containing more than 0.25% Beryllium.
g) Tungsten base alloys.
h) Ceramics and ceramic matrix composites.
5.16.2 The restrictions in Article 5.16.1 do not apply to coatings provided the total coating thickness does not exceed 25% of the section thickness of the underlying base material in all axes. In all cases, other than under Article 5.16.3(b), the relevant coating must not exceed 0.8mm.
Where the coating is based on Gold, Platinum, Ruthenium, Iridium or Rhenium, the coating thickness must not exceed 0.035mm.
5.16.3 The restrictions in Article 5.16.1(h) do not apply to the following applications :
a) Any component whose primary purpose is for electrical or thermal insulation.
b) Any coating whose primary purpose is for thermal insulation of the outside of the exhaust system.
5.16.4 Magnesium based alloys, where permitted, must be available on a non-exclusive basis and under normal commercial terms to all competitors. Only those alloys covered by ISO16220 or ISO3116 and approved by the FIA may be used.

5.17 Materials and construction – Components :

5.17.1 Pistons must respect Article 5.16. Titanium alloys are not permitted.
5.17.2 Piston pins must be manufactured from an iron based alloy and must be machined from a single piece of material.
5.17.3 Connecting rods must be manufactured from iron or titanium based alloys and must be machined from a single piece of material with no welded or joined assemblies (other than a bolted big end cap or an interfered small end bush).

5.17.2 & 5.17.3 stellen dat piston pins & rods uit een massief stuk metaal gemaakt moeten worden.
5.16 stelt materiaal eisen.
Er staat niet dat het van een massief materiaal moet zijn gemaakt. Alleen dat het uit 1 deel moet bestaan. ik ruik een loophole :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het machining is hier cruciaal: Dat is in het Nederlands verspanen, dus draaien, frezen, boren... bewerkingen waarbij materiaal van het beginmateriaal wordt weggehaald. 3D printen is niet verspanend, dus naar mijn interpretatie niet toegestaan.

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1