[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.640 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Migrator schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:59:
Het machining is hier cruciaal: Dat is in het Nederlands verspanen, dus draaien, frezen, boren... bewerkingen waarbij materiaal van het beginmateriaal wordt weggehaald. 3D printen is niet verspanend, dus naar mijn interpretatie niet toegestaan.
Dat geldt inderdaad voor de piston pins en rods. voor de zuigers zelf lijkt alleen de materiaalkeuze beperking uit 5.16 te gelden.

Hoewel je voor 5.17.3 ook kunt stellen dat je een ruim blok materiaal maakt d.m.v. 3d printen en daar vervolgens met machining de buitenvorm bijwerkt.. Zo zou je eventueel holle pistonrods kunnen maken.. (loophole?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Leuk en hij is vast snel, maar imho is het geen ambulance. Leuk om een coureur met een verzwikte pols te vervoeren, maar voor het vervoeren van ernstige gewonden lijkt me dat ding niet geschikt.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
McBoom schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:18:
[...]

Leuk en hij is vast snel, maar imho is het geen ambulance. Leuk om een coureur met een verzwikte pols te vervoeren, maar voor het vervoeren van ernstige gewonden lijkt me dat ding niet geschikt.
Beetje te vergelijken met een trauma-heli denk ik. Anesthesioloog aan boord en alle equipment om iemand te stabiliseren, maar niet voornamelijk om zwaargewonden mee te vervoeren.

En ook de 1e keer dat ik me hier weer meld. Altijd wel beetje mee gelezen, bedankje aan de regulars hier voor alle links, video's en informatie.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

yorkick schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:27:
[...]

Beetje te vergelijken met een trauma-heli denk ik. Anesthesioloog aan boord en alle equipment om iemand te stabiliseren, maar niet voornamelijk om zwaargewonden mee te vervoeren.
Dat bedoel ik ook ;) Of de knalgele Audi Q3's die ik hier wel eens rond zie kachelen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het machining is hier cruciaal: Dat is in het Nederlands verspanen, dus draaien, frezen, boren... bewerkingen waarbij materiaal van het beginmateriaal wordt weggehaald. 3D printen is niet verspanend, dus naar mijn interpretatie niet toegestaan.
De term machining kan je vertalen als verspanen (Webster's). Je kan het ook lezen als "met een machine bewerkt worden" (Oxford English dictionary).

De FIA zit in Frankrijk. Ik weet niet hoe de regelgeving werkt, common law (precedenten) of statutair recht (regels). Ik denk in ieder geval dat de term machining ruim gelezen kan worden.

Ik denk dat de ruimte om hier creatief mee om te gaan beperkt is. Voor de krukas en de drijfstang geldt ook dat de delen niet gelast of samengevoegd mogen zijn. Dat sluit veel technieken uit.
5.16.6: "and must be machined from a single piece of material with no welded or joined
assemblies (other than a bolted big end cap or an interfered small end bush).
"
Valt het met een laser bewerken van een oppervlak in jullie ogen onder verspanen?

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 31-01-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

ANdrode schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:13:
[...]

De term machining kan je vertalen als verspanen (Webster's). Je kan het ook lezen als "met een machine bewerkt worden" (Oxford English dictionary).
In technische teksten dient is 'machining' typisch echt dat eerste. Definitie van wikipedia:
Machining is any of various processes in which a piece of raw material is cut into a desired final shape and size by a controlled material-removal process.
[...]

Valt het met een laser bewerken van een oppervlak in jullie ogen onder verspanen?
Nee, dat is niet verspanen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:48:
[...]

Kan me niet voorstellen dat het zo gegaan is. Dat kost ze alsnog een sloot geld.

Denk eerder dat de oude eigenaar moest zorgen voor wat achterstallige betalingen en/of schulden.
Je kan prima een faillissement fixen zonder dat je het zelf 1 cent kost hoor, ik kan wel duizenden voorbeelden noemen. :P Zeker in Nederland is zoiets makkelijk, en begin je de dag na faillissement gewoon weer hetzelfde bedrijf. :X

Op de Manor F1 fanblog (niet heel druk bezocht natuurlijk) heeft een medewerker ook een boekje open gedaan: dat men die ochtend met zijn allen hard aan het werk was, en Fitzpatrick binnen kwam stormen en gewoon doodleuk meedeelde dat het erop zit en schluss was omdat het niet genoeg geld opleverde. En nog een hoop extra rottigheid wat zeer waarschijnlijk een hoop emotie is. :+ Het is in ieder geval wel duidelijk dat het bod van CGF in feite toereikend was, maar voor Just Racing Services te laag was want er werd dan geen winst gemaakt. Uit diverse bronnen blijkt echter dat CGF nog steeds interesse heeft maar dat het Chinees nieuwjaar kennelijk de boel daar een beetje stil heeft gelegd (ook met de deadline die geldig was voor Just Racing Service). De kans is klein dat Manor alsnog overgenomen wordt, maar de kans is er nog wel.

Sowieso is de situatie aanzienlijk beter dan bij de doorstart in 2015: er zijn kennelijk amper tot geen schulden (zo is het voltallige personeel tot en met vandaag ook gewoon betaald en zijn er op dat gebied geen schulden of betalingsachterstanden), hetzelfde zou gelden voor de toeleveranciers. Het is gewoon stilgelegd/opgehouden wegens non-winstgevendheid.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Bart-Willem schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:26:
[...]

Je kan prima een faillissement fixen zonder dat je het zelf 1 cent kost hoor, ik kan wel duizenden voorbeelden noemen. :P Zeker in Nederland is zoiets makkelijk, en begin je de dag na faillissement gewoon weer hetzelfde bedrijf. :X

Op de Manor F1 fanblog (niet heel druk bezocht natuurlijk) heeft een medewerker ook een boekje open gedaan: dat men die ochtend met zijn allen hard aan het werk was, en Fitzpatrick binnen kwam stormen en gewoon doodleuk meedeelde dat het erop zit en schluss was omdat het niet genoeg geld opleverde. En nog een hoop extra rottigheid wat zeer waarschijnlijk een hoop emotie is. :+ Het is in ieder geval wel duidelijk dat het bod van CGF in feite toereikend was, maar voor Just Racing Services te laag was want er werd dan geen winst gemaakt. Uit diverse bronnen blijkt echter dat CGF nog steeds interesse heeft maar dat het Chinees nieuwjaar kennelijk de boel daar een beetje stil heeft gelegd (ook met de deadline die geldig was voor Just Racing Service). De kans is klein dat Manor alsnog overgenomen wordt, maar de kans is er nog wel.

Sowieso is de situatie aanzienlijk beter dan bij de doorstart in 2015: er zijn kennelijk amper tot geen schulden (zo is het voltallige personeel tot en met vandaag ook gewoon betaald en zijn er op dat gebied geen schulden of betalingsachterstanden), hetzelfde zou gelden voor de toeleveranciers. Het is gewoon stilgelegd/opgehouden wegens non-winstgevendheid.
Blijft jammer... en vind dat er geen 'competitiedrang' zit bij degenen die de stekker eruit getrokken hebben.
Wat nu als ze in 2017 voor bijv Sauber en Haas waren geëindigd (noem maar iets).
Dan hadden ze vette winst gemaakt... kunnen ze in 2018 weer een stapje verder, etc etc... ik kan niet in hun portemonnee kijken natuurlijk, maar ze missen dan wel een langetermijns visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Migrator schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:21:
[...]
In technische teksten dient is 'machining' typisch echt dat eerste. Definitie van wikipedia:
Machining is any of various processes in which a piece of raw material is cut into a desired final shape and size by a controlled material-removal process.
In technische teksten wordt overduidelijk het eerste bedoeld. In de regels wordt het alleen niet beter gedefinieerd. Imo lossen ze het op doordat de regels de voordelen van de creatieve lezing verbieden.

"YY mag maar dit is overduidelijk niet uit één stuk gevormd"
Nee, dat is niet verspanen.
Jammer. Ik dacht aan wat kennelijk "micro milling" heet. Dit valt buiten mijn vakgebied en ik kan geen betrouwbare* literatuur vinden om naar te linken.
[small]*: Wat ik vind is open access met lage h-index en niet van bekende organisaties[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
De loophole is hoe maak je de "staaf" ijzer waaruit je gaat verspanen.
Je kan ook een "staaf uit 1 deel" maken met een 3D printer. En die daarna verspanen op de draaibank.
Veel verschillend van metaal smelten en in een staaf gieten, walsen of persen is het niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Toch apart dat er dus een verplichte manier van fabricage is. Enerzijds is het natuurlijk zo dat het ervoor zorgt dat teams met verschillende budgetten in principe dezelfde onderdelen kunnen maken. Anderzijds heb ik zoiets van als je het kan maken en het is veilig, waarom niet? Het toestaan van intensief gebruik van 3D-printers lijkt mij nou een mooie manier om wat innovatie voor andere toepassingen uit de Formule 1 te halen.

De verschillende mechanismes en elektrische systemen in auto's zijn redelijk uitgekristalliseerd. Dan is het mijns inziens nu tijd dat we algemene innovatie uit het productieproces van de F1 moeten gaan halen om de innoverende functie van de F1 te waarborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kevlar01 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:44:
[...]

Blijft jammer... en vind dat er geen 'competitiedrang' zit bij degenen die de stekker eruit getrokken hebben.
Wat nu als ze in 2017 voor bijv Sauber en Haas waren geëindigd (noem maar iets).
Dan hadden ze vette winst gemaakt... kunnen ze in 2018 weer een stapje verder, etc etc... ik kan niet in hun portemonnee kijken natuurlijk, maar ze missen dan wel een langetermijns visie.
Precies, zoals de geschiedenis van Force India: als backmarker behoorlijk naar voren geknokt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:06
Bart-Willem schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:10:
[...]

Ik vrees dat elk team wel zo'n haaienvin gaat hebben, behalve Red Bull en wellicht Toro Rosso.
Die haaienvin is niet nodig wanneer je chassis een behoorlijke rake angle heeft. Er zijn drie teams die dit hebben: RBR, McLaren en Force India. Niet toro rosso.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jij hebt alle nieuwe auto's al gezien? :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Bart-Willem schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 01:07:
Jij hebt alle nieuwe auto's al gezien? :P
Ik praat over hebben. Niet over de nieuwe auto's. Jouw verwachting is op niets gebaseerd dat is het punt. Je moet je hypothese natuurlijk wel onderbouwen wil je geloofwaardig overkomen of niet? :P

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Lasmibalsingh schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:18:
[...]

Ik praat over hebben. Niet over de nieuwe auto's. Jouw verwachting is op niets gebaseerd dat is het punt. Je moet je hypothese natuurlijk wel onderbouwen wil je geloofwaardig overkomen of niet? :P
Red Bull had al aangegeven dat ze die vin niet gaan gebruiken. En ik verwacht dat de Toro Rosso weer gebaseerd zal zijn op de Red Bull. Al zou het wel kunnen dat ze daar bewust wel de vin op monteren om te kunnen vergelijken. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Bart-Willem schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:03:
[...]

Red Bull had al aangegeven dat ze die vin niet gaan gebruiken. En ik verwacht dat de Toro Rosso weer gebaseerd zal zijn op de Red Bull. Al zou het wel kunnen dat ze daar bewust wel de vin op monteren om te kunnen vergelijken. :P
De toro rosso is de laatste jaren volgens mij niet meer gebaseerd op de Red Bull, maar echt een eigen ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
Tleilaxu schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:07:
[...]

De toro rosso is de laatste jaren volgens mij niet meer gebaseerd op de Red Bull, maar echt een eigen ontwerp.
Kwam dat niet vooral doordat er een andere motor in de TR zat? In 2017 krijgen TR en RBR dezelfde power unit en kun je dus (kosten)voordeel halen door gezamelijk te ontwerpen. We zullen het binnenkort zien, :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Bart-Willem schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:03:
[...]

Het onwerp van Red Bull en Toro Rosso worden door verschillende teams gemaakt. Staat totaal los van elkaar, al delen ze nu wel meer interne componenten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:44

PauseBreak

derp!

DJTimo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:32:
[...]
Kwam dat niet vooral doordat er een andere motor in de TR zat? In 2017 krijgen TR en RBR dezelfde power unit en kun je dus (kosten)voordeel halen door gezamelijk te ontwerpen. We zullen het binnenkort zien, :P
Nee, door veranderde regelgeving juist omdat de STR en RBR teveel op elkaar leken. Nu met wat Haas/Ferrari hebben gedaan zijn die STR-RBR veranderingen weer deels teruggedraaid waardoor zij vanaf 2018 meer dingen kunnen gaan delen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
PauseBreak schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:12:
[...]

Nee, door veranderde regelgeving juist omdat de STR en RBR teveel op elkaar leken. Nu met wat Haas/Ferrari hebben gedaan zijn die STR-RBR veranderingen weer deels teruggedraaid waardoor zij vanaf 2018 meer dingen kunnen gaan delen.
Aargh kan niet wachten tot het speculeren voorbij is :'(

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Lasmibalsingh schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:51:
[...]

Die haaienvin is niet nodig wanneer je chassis een behoorlijke rake angle heeft. Er zijn drie teams die dit hebben: RBR, McLaren en Force India. Niet toro rosso.
Dat is nog maar net de vraag.

Ja door met een flinke rake angle te rijden is de noodzaak van een haaienvin minder maar het is niet voor niets dat RBR heeft geprobeerd de haaienvin te laten verbieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Grimmie187 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:54:
[...]

Ja door met een flinke rake angle te rijden is de noodzaak van een haaienvin minder maar het is niet voor niets dat RBR heeft geprobeerd de haaienvin te laten verbieden..
Mwoah..... Dat laten verbieden kan ook een strategische zet zijn en hoeft helemaal niks te maken te hebben met hun eigen ontwerp.

Jouw en mijn stelling zijn beide speculatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
[...]

Ja dit klopt wel wat je zegt.

Maar een haaienvin heeft niet alleen maar voordelen, het grote nadeel ervan is dat het onderstuur veroorzaakt bij het insturen van de bocht en daarnaast de luchtstroom erg negatief beïnvloed tijdens het gieren (tijdens het maken van de bocht). Vandaar dat je ook in het ontwerp van Manor een inham in de haaienvin ziet.

Edit:
Newey experimenteerde hier mee op de RB4 (2008), voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2017/1/tech-insight-shark-fins-set-for-2017-return/_jcr_content/featureContent/manual_gallery/image1.img.640.medium.jpg/1485266554052.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Lasmibalsingh op 01-02-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Is het zo dat de vorm van de haaienvin 100% 'vrij' is?
Ik weet dat bijv. Williams vorig jaar gewoon een kleine 'rand' had.
Maar mag je ook bijv een golvend of kartelig design maken(ongeacht of het efficient is)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:41
In dit topic is in ieder geval langs gekomen dat er vanaf een gegeven moment wel eisen zijn gesteld aan de grote. Daardoor mag ook nog alleen die rand, waar er daarvoor nog vormen waren waarin de haaienvin vast zat aan de achtervleugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Ik snap de "maar" niet in die zin ;) RBR heeft geprobeerd hem te laten verbieden omdat ze hem niet nodig hebben. Hun voordeel van een haaienvin is dus niet zo groot als teams die zo'n grote rake angle niet voor elkaar krijgen. Datgene wat je niet zo goed beheerst of waar je minder voordeel aan onttrekt wil je laten verbieden, dat is het devies in de F1.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grrrrrene schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:10:
[...]

Ik snap de "maar" niet in die zin ;) RBR heeft geprobeerd hem te laten verbieden omdat ze hem niet nodig hebben. Hun voordeel van een haaienvin is dus niet zo groot als teams die zo'n grote rake angle niet voor elkaar krijgen. Datgene wat je niet zo goed beheerst of waar je minder voordeel aan onttrekt wil je laten verbieden, dat is het devies in de F1.
Helaas wel ja. Maar goed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet

Zoek de verschillen
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3mUQWUXUAgxuoG.jpg:largeW08/W07 met dank aan @Albrodpul.

Minder dan 3 weken te gaan tot de Renault 2017 presentatie en minder dan 4 voor de 1e Barcelona test. *O*

Niemand die vandaag Paddy Lowe nieuws is tegengekomen? ;) http://www.racer.com/f1/i...williams-before-melbourne

[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 01-02-2017 19:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Renault biedt de mogelijkheid om een keer in hun F1 auto te rijden via https://bootcamp.renaultsport.com/games

Al mensen geprobeerd?

Heb alleen de spookrace even geprobeerd, maar die tijden zijn al best wel strak. Wachten is denk ik wel op iemand die een soort van cheat maakt. Lijkt me niet al te moeilijk bij dit soort games of vergis ik me dan?

Mocht je winnen moet je nog wel aan een aantal vereisten voldoen:

speak and understand English or French to a high level;
be a minimum age of 22 and a maximum age of 65;
hold a full current and valid driving licence;
be between 1.55 metres and 1.90 metres in height;
not weigh more than 100 kilos;
not have blood pressure over 15/8;
not have any previous heart conditions, history of epilepsy, head trauma with or without loss of consciousness, dizziness, slipped disk or hernia (unless the Participant has a medical certificate certifying he/she is fit to take part);
not be undergoing any medical treatment which may impair his/her judgement or reaction speed;
have good eyesight.

[ Voor 11% gewijzigd door DeTjuk op 01-02-2017 20:44 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21

Damian

Insane Obtrusion

nachtnet schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:12:
[video]
Zoek de verschillen
[afbeelding]W08/W07 met dank aan @Albrodpul.

Minder dan 3 weken te gaan tot de Renault 2017 presentatie en minder dan 4 voor de 1e Barcelona test. *O*

Niemand die vandaag Paddy Lowe nieuws is tegengekomen? ;) http://www.racer.com/f1/i...williams-before-melbourne
Volgens mij klinkt ie behoorlijk wat rauwer/dikker, of lijkt dat maar zo?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Damian schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:59:
[...]

Volgens mij klinkt ie behoorlijk wat rauwer/dikker, of lijkt dat maar zo?
Volgens mij is dat 99% afhankelijk van de plaatsing van de microfoon en de geluidsmix die in de video gebruikt wordt.. Het zou wat harder kunnen zijn, maar daar is zo niets vergelijkends over te zeggen..

Net als dat er een wereld van verschil zit in de geluidsmix van de worldfeed (o.a. Ziggo & Sky) ten opzichte van de Canal+ Onboard video's die na iedere race langskomen.. Als de worldfeed nu iets meer volume mee geeft aan de onboard & trackside microfoons en wat minder aan de commentaarfeed, dan zou er al heel veel "geluidswinst" te halen zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32

swv

DeTjuk schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:24:
Renault biedt de mogelijkheid om een keer in hun F1 auto te rijden via https://bootcamp.renaultsport.com/games

Al mensen geprobeerd?

Heb alleen de spookrace even geprobeerd, maar die tijden zijn al best wel strak. Wachten is denk ik wel op iemand die een soort van cheat maakt. Lijkt me niet al te moeilijk bij dit soort games of vergis ik me dan?

Mocht je winnen moet je nog wel aan een aantal vereisten voldoen:

speak and understand English or French to a high level;
be a minimum age of 22 and a maximum age of 65;
hold a full current and valid driving licence;
be between 1.55 metres and 1.90 metres in height;
not weigh more than 100 kilos;
not have blood pressure over 15/8;
not have any previous heart conditions, history of epilepsy, head trauma with or without loss of consciousness, dizziness, slipped disk or hernia (unless the Participant has a medical certificate certifying he/she is fit to take part);
not be undergoing any medical treatment which may impair his/her judgement or reaction speed;
have good eyesight.
Gaaf! Mij staat nog altijd deze aflevering van Top Gear bij waarin Richard Hammond in 2008 ook een Renault reed :)

Makkelijk is anders, maar uiteindelijk wist Richard er toch aardig mee om te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Misschien vertel ik geen nieuws maar voor de mensen met een MotorTrend OnDemand abbonnement: Er is een zeer uitgebreide F1 sectie met veel videos. Onder andere historische documentaires en veel jaaroverzichten, de meeste duren 3 uur of langer per jaar!

Zit nu 2013 te kijken, alles komt aan bod met HD beeld een goeie narrator.

Je hebt wel een abbonnement nodig (of je schrijft je gratis in voor een 30 dagen proef) en je dient een USA VPN of Proxy te hebben om de video te starten. Als de video eenmaal loopt kun je deze weer uitschakelen.

https://www.motortrendondemand.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Holy fuckballs! Dat klinkt niet verkeerd! *O*

Zal op de baan wel wederom een teleurstelling zijn though -O-

[ Voor 44% gewijzigd door AzzKickah op 01-02-2017 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 19:33
Hoezo? Zijn toch kampioen geworden vorig jaar _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 18:27
Zijn er ook tweakers die weer naar de F1 gaan ik heb gisteren mezelf toch maar overgehaald om dit jaar ook te gaan, nu naar Spa-Francorchamps en dan de Gold 8 tribune met VIP arrangement je hebt dan een mooi overzicht bij de start/finish, pit straat en de eerste bocht :D

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:12:
[video]
Zoek de verschillen
[afbeelding]W08/W07 met dank aan @Albrodpul.

Jammer dat ze hem niet even laten gas geven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:05
Hari-Bo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:11:
Zijn er ook tweakers die weer naar de F1 gaan ik heb gisteren mezelf toch maar overgehaald om dit jaar ook te gaan, nu naar Spa-Francorchamps en dan de Gold 8 tribune met VIP arrangement je hebt dan een mooi overzicht bij de start/finish, pit straat en de eerste bocht :D
Hier misschien Oostenrijk en Abu Dhabi maar 100% naar Maleisië dit jaar.

Deze was nog niet voorbij gekomen geloof ik.
https://www.formula1.com/...p_of_the_2017_season.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Hier naar Monaco (hopen op beter resultaat dit jaar :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:31
Ik ga dit jaar naar Hongarije. Nu al zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:53
Ik ga naar opmijnluiebank.nl met de deur op het nachtslot waar ik alles kan zien en mij niets ontgaat.
Met de f1 app en Sky en als het internet er uit knalt Ziggo/Olav als backup :) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MaXeRs op 02-02-2017 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mrsrd13 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:04:
[...]

Ik ga dit jaar naar Hongarije. Nu al zin in!
tip; water!! en een parapul (schaduw) niet overbodig daar op de heuveltjes

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik voel een "Het grote naar welke F1 grand prix ga jij?" thread opkomen. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaool schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:09:
budapest - ieder jaar weer :P gezellig zuipen met de kimi fans en bradworst bij de duitsers, altijd feest

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Ik zie een hele hoop on-site tweakers reporters.. Belooft iedereen netjes verslag te doen van het GP weekeinde? :+ Uiteraard met foto's en video's :+

offtopic:
Een F1 bezoek topic zou natuurlijk niet gek zijn.. Veel vragen komen toch vaak terug. Hoe is het verkeer naar Spa? Kun je je boterhammen met pindakaas meenemen? Waar staan de schermen? Mag je paraplu meenemen? Etc..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:00
De nieuwe Red Bull krijgt ook weer een matte finish. Vond het er super uit zien, dus blij mee!

FB: Our trucks get a fresh new 'racing' look for 2017!

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16463850_1288378354541984_5937131442235854263_o.jpg?oh=c99694da4f9e69dec65d68f190061f10&oe=59125B78

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16300218_1288378347875318_1240969359218340497_o.jpg?oh=ba1984d2a2b05192954b6356acc37781&oe=590F58A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
CFC-Mathijs schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:43:
De nieuwe Red Bull krijgt ook weer een matte finish. Vond het er super uit zien, dus blij mee!

[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:34:
[...]

Ik zie een hele hoop on-site tweakers reporters.. Belooft iedereen netjes verslag te doen van het GP weekeinde? :+ Uiteraard met foto's en video's :+

offtopic:
Een F1 bezoek topic zou natuurlijk niet gek zijn.. Veel vragen komen toch vaak terug. Hoe is het verkeer naar Spa? Kun je je boterhammen met pindakaas meenemen? Waar staan de schermen? Mag je paraplu meenemen? Etc..
Misschien kunnen de F1 tweakerrepporters wat hardware meenemen vanuit Tweakers om meteen wat tests uit te voeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:12
Mooi Nederlandse vlaggetje bij Brazilië...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool!
Matte finish livery for 2017 confirmed dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:00

Moofnor

King of my castle

UltraSub schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:42:
[...]

Cool!
Matte finish livery for 2017 confirmed dus :)
Vorig jaar waren de trucks glanzend en de auto's mat. Het kan natuurlijk dit jaar prima andersom zijn >:)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik geloof er niks van, die auto's worden gewoon mat :) Ik vind die trucks er wel heel vet uit zien zo in matte verf :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

nachtnet schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:34:
offtopic:
Hoe is het verkeer naar Spa? Kun je je boterhammen met pindakaas meenemen? Waar staan de schermen? Mag je paraplu meenemen? Etc..
offtopic:
Druk, ja hoor, op diverse plekken zie de kaartjes op de ticketsites, ja hoor, etc. :+

Vind die Red Bull trucks er wel heel vel uitzien hoor!

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:05
Jammer dat het Renaults zijn in plaats van dikke Scania's :D

Ja, ik weet heus wel waarom ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door Boinkie op 02-02-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21

Damian

Insane Obtrusion

[afbeelding]

[afbeelding]
Auto's zullen dus wel dezelfde look krijgen als vorig jaar. Jammer :( Vind wel leuk weer wat anders ...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Spanje *O* maak jij t topic? :+

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 02-02-2017 17:48 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nope..., ik hang liever op de bank met mijn laptop, tablet en een Sky F1 stream. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Damian schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:57:
[...]

Auto's zullen dus wel dezelfde look krijgen als vorig jaar. Jammer :( Vind wel leuk weer wat anders ...
Red Bull heeft juist sinds vorig jaar deze matte livery, daarvoor hadden ze jaren hetzelfde. Na een jaar alweer voor iets compleet anders gaan is overdreven imho. Anders gaat het er sowieso wel uitzien bovendien, aangezien de auto's best anders worden van vorm ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Ferrari lijkt het aandelen pakket zoals door Liberty Media aangeboden te gaan kopen.

http://sport.sky.it/formu...formula-1-da-liberty.html <-- tip: gebruik een vertaal-app als je het Italiaans niet machtig bent.. (doe ik ook..)
Afbeeldingslocatie: https://nst.sky.it/immagini/sport/formula1/2017/02/02/738-462/marchionne_ferrari_getty.jpg
Daarnaast lijkt Ferrari ook aan te geven dat ze na 2020 deel van de Formule 1 willen blijven (laatste alinea)

offtopic:
1. Heeft de beste man maar 1 trui? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uhR2lARFPl6jwxOTs2paTPEU/thumb.png

offtopic:
2. Ik ben voorstander van een F1 bezoek topic.. Ook omdat ieder seizoen, en iedere paar weken dezelfde vragen in dit topic en de GP topics gesteld worden..

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 02-02-2017 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57
@hierboven; lijkt me een goed idee om een bezoek topic te maken. Ga dit jaar voor het eerst naar de GP in Hongarije, dus zullen nog wel de nodige vragen voorbij komen! Wie voelt zich geroepen om er één te maken?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
sww89 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:18:
Gaaf! Mij staat nog altijd deze aflevering van Top Gear bij waarin Richard Hammond in 2008 ook een Renault reed :)
Makkelijk is anders, maar uiteindelijk wist Richard er toch aardig mee om te gaan.
Ja, geeft een mooi beeld van hoe lastig het is om met een F1 auto hard te gaan.

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met die prijswinnaar. Hammond is wel iemand met de nodige stuurervaring. Dat moet je met de prijswinnaar/winnares maar afwachten.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
McBoom schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:18:
Daar is die ook helemaal niet voor. Hij is er voor om te zorgen dat Ian Roberts en evt een extra arts snel bij een crash te krijgen zodat ze met hulpverlening kunnen beginnen en het te coördineren. Als er zwaargewonden zijn komt er een ambulance, welke aanwezig is op het circuit, ter plaatse van de crash. Ze hebben ook altijd een helikopter klaar om met gang iemand naar een ziekenhuis te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

TheBrut3 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:41:
[...]

Daar is die ook helemaal niet voor. Hij is er voor om te zorgen dat Ian Roberts en evt een extra arts snel bij een crash te krijgen zodat ze met hulpverlening kunnen beginnen en het te coördineren. Als er zwaargewonden zijn komt er een ambulance, welke aanwezig is op het circuit, ter plaatse van de crash. Ze hebben ook altijd een helikopter klaar om met gang iemand naar een ziekenhuis te krijgen.
Dat zeg ik toch ook? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Dan was mijn interpretatie van je tekst anders. Ik denk ik geef er even uitleg bij van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:24
Wat een geluidsverschil tov Mercedes...
Zegt uiteraard niets, maar het viel mij erg op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Nieuws wat ik niet helemaal goed begrijp: Ferrari gaat volgende week op de 2015 mule-car de 2017 regenbanden testen voor Pirelli.. http://www.motorsport.com...-wet-weather-test-870861/
Betekent dit dan ook dat de regentest tijdens 1 van de 4 testdagen in Barcelona gaat vervallen? of is dit een extra dag?

Mclaren heeft over een klein halfuurtje nieuws:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3vE7-sWQAAGb_9.jpg:largehttps://twitter.com/McLarenF1/status/827471939342049280

en dit kwam ik tegen tussen de franse F1 tweets..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3u91OAWcAERbVS.jpg:largeGeen idee waar dit shirt te koop is.. Wel prima boodschap .. :+

[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 03-02-2017 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[F1] - Waar gaan we heen?
Beginpost is hieruit gekopieëerd, sorry als dat niet de bedoeling is. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

https://twitter.com/McLarenF1/status/827479893940248577

De nieuwe McHonda heet MCL32. Breuk dus met voorgaande jaren waar het "project four" (van de vertrokken Ron Dennis dus) nog in de naam zat.

[ Voor 9% gewijzigd door Migrator op 03-02-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Daar gaan we weer!
To Halo or not to Halo, that's the question

Hoewel ik de RB aeroscreen nog best sjiek vind, blijf ik toch het liefst bij een gewoon volledig open cockpit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
Hier een leuk achtergrond van Max verstappen, is de eerste uit een serie van een software leverancier.

[ Voor 4% gewijzigd door Datazor op 03-02-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Migrator schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:40:

De nieuwe McHonda heet MCL32. Breuk dus met voorgaande jaren waar het "project four" (van de vertrokken Ron Dennis dus) nog in de naam zat.
Is die C dan vanwege Castrol of een andere sponsor of iets?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik denk dat de C voor de c in McLaren staat eigenlijk :P

MCL32 staat beter dan McL32.

[ Voor 22% gewijzigd door Migrator op 03-02-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
McLaren weet wel de buildup naar de launch goed op te bouwen..

Topicstart maar weer aangepast en aangevuld met de nieuwe MCL-32 naam.. Twijfel om Manor alvast uit de topicstart te halen.. Toch besloten ze te laten staan zolang ze op F1.com staan..

[ Voor 68% gewijzigd door nachtnet op 03-02-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:09:
Nieuws wat ik niet helemaal goed begrijp: Ferrari gaat volgende week op de 2015 mule-car de 2017 regenbanden testen voor Pirelli.. http://www.motorsport.com...-wet-weather-test-870861/
Betekent dit dan ook dat de regentest tijdens 1 van de 4 testdagen in Barcelona gaat vervallen? of is dit een extra dag?
Het is een extra dag. Pirelli wou meer testen met de regenbanden en dat verzoek is goedgekeurd.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:33:
McLaren weet wel de buildup naar de launch goed op te bouwen..

Topicstart maar weer aangepast en aangevuld met de nieuwe MCL-32 naam.. Twijfel om Manor alvast uit de topicstart te halen.. Toch besloten ze te laten staan zolang ze op F1.com staan..
Er is inderdaad ook nog een miniscule kans dat Manor toch nog overgenomen wordt.
Geruchten over die Indonesische investeerder (pa van GP2 rijder en eigenaar van KFC).
Denk dat als ze overgenomen worden dat ze dan wel hopeloos te laat zullen zijn, of misschien geeneens een auto klaar hebben voor de wintertests.... ;w

http://www.f1-planet.com/...nderzoekt-overname-manor/

[ Voor 4% gewijzigd door kevlar01 op 03-02-2017 16:03 . Reden: bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

kevlar01 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:01:
[...]

Er is inderdaad ook nog een miniscule kans dat Manor toch nog overgenomen wordt.
Geruchten over die Indonesische investeerder (pa van GP2 rijder en eigenaar van KFC).
Denk dat als ze overgenomen worden dat ze dan wel hopeloos te laat zullen zijn, of misschien geeneens een auto klaar hebben voor de wintertests.... ;w

Uhm... Manor heeft de stekker er al uitgetrokken hoor. ;)

Ik heb zo'n hekel aan nieuwspagina's zonder duidelijk datumvermelding.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 03-02-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kevlar01 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:01:
[...]

nope - gaat niet gebeuren. doek is echt gevallen voor manor. over halfjaartje mooi per veiling wat exclusieve F1-tools/items aanschaffen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
sjaool schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:05:
[...]

Manor heeft de stekker er inderdaad uitgetrokken. De F1 Racelicentie zit echter in een ander nog "gezond" bedrijf. Die zou nog gekocht kunnen worden door een investeerder.. (Ik verwacht dat F1.com daarom ook nog niet manor van de startlijst afgehaald heeft.)

* nachtnet gaat overigens gewoon uit van het scenario dat er maar 10 teams op de grid staan straks.

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 03-02-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

sjaool schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:05:
[...]

Ik heb zo'n hekel aan nieuwspagina's zonder duidelijk datumvermelding.
Klopt, maar het kan schijnbaar nog overgenomen worden. Artikel is geloof ik van 1 februari...
Blijft een kansloze missie maar toch... ik zou er iig niet meer op rekenen.

http://www.f1today.net/nl...anor-een-reddingsboei-toe
Copy paste artikel van de vrienden van F1 Today

[ Voor 13% gewijzigd door kevlar01 op 03-02-2017 16:12 . Reden: bron aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:07:
[...]

Manor heeft de stekker er inderdaad uitgetrokken. De F1 Racelicentie zit echter in een ander nog "gezond" bedrijf. Die zou nog gekocht kunnen worden door een investeerder.. (Ik verwacht dat F1.com daarom ook nog niet manor van de startlijst afgehaald heeft.)
Ik denk ook niet dat ze dat voor Australië gaan doen. Er hoeft natuurlijk maar een geldschieter op te staan en ze kunnen weer los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Om nog even terug te komen op die matte trucks en of dat wellicht een hint is dat de auto's dit jaar niet mat zijn...

Bij de post van RBR op Facebook is de beschrijving bij die foto "Nothing else matt-ers ;) "....
Nothing else? Nothing else matt(-ers)..? Nothing else matt....?

Who knows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

sjaool schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Ik denk ook niet dat ze dat voor Australië gaan doen. Er hoeft natuurlijk maar een geldschieter op te staan en ze kunnen weer los.
Ze moeten dan wel zorgen dat ze vóór Australië de overname hebben geregeld, want Manor (of beter: de licentiehouder) mag geen raceweekends meer missen. Ze hebben al het maximum aantal gemist.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
AzzKickah schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:59:
Om nog even terug te komen op die matte trucks en of dat wellicht een hint is dat de auto's dit jaar niet mat zijn...

Bij de post van RBR op Facebook is de beschrijving bij die foto "Nothing else matt-ers ;) "....
Nothing else? Nothing else matt(-ers)..? Nothing else matt....?

Who knows :)
Hmm. Zo had ik het nog niet bekeken. Hoop toch echt dat ze mat blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zijn deze al langs geweest?

Bij de 1e had ik 4/10 en bij de 2e 6/10 :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Crap, 9/10 :-( en 10/10.

Die 2e is natuurlijk helemaal een eitje na die 1e.

[ Voor 69% gewijzigd door AzzKickah op 03-02-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Weet niet of het al gemeld was maar in spa krijgen verstappen fans eigen tribune :)
http://www.gpupdate.net/n...ncorchamps-eigen-tribune/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

AzzKickah schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:45:
Crap, 9/10 :-( en 10/10.

Die 2e is natuurlijk helemaal een eitje na die 1e.
Ook toevallig China verkeerd in die eerste? Vond het zo weinig info dat je niet echt duidelijk kon bepalen welk troosteloos circuit het was :')

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Martinspire schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:42:
[...]

Ook toevallig China verkeerd in die eerste? Vond het zo weinig info dat je niet echt duidelijk kon bepalen welk troosteloos circuit het was :')
Nee ik ging de mist in met Spanje, ik koos daar Oostenrijk. Liet me foppen door de rood/witte kerbs.
Iets later kwam Oostenrijk welke dik obvious was. Als die nou eerder was geweest had ik in de eerste ook 10/10 gehad :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Migrator schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:40:

Niet dat ik enig sentimentele waarde aan de MP4 aanduiding hecht maar de MP4/20 was wat mij betreft de mooiste uit de MP4-serie

Afbeeldingslocatie: http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uploads/2012/12/upmp420.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:41:
[...]

Een helikopter helpt alleen als iemand stabiel genoeg is en met spoed naar het ziekenhuis moet. Normaal gebruikt men een helikopter vooral om gespecialiseerd personeel sneller op locatie te hebben. Op een circuit kan je in principe de benodigde medische specialist (anesthesist/intensivist?) ook in de auto zetten.

Maar de medical car heeft FIA personeel.

Het lijkt mij logisch dat de helikopter en ambulance lokaal personeel hebben. Dat lijkt mij ook een goede reden om twee feitelijk redundante diensten te hebben. Het medical car personeel heeft meer ervaring in het deelspecialisme - maar vast geen medische registatie in het gastland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Lasmibalsingh schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:28:
[...]

Niet dat ik enig sentimentele waarde aan de MP4 aanduiding hecht maar de MP4/20 was wat mij betreft de mooiste uit de MP4-serie

[afbeelding]
Vind persoonlijk deze nog vele malen mooier <3

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/Paris_-_Retromobile_2014_-_McLaren-Mercedes_MP4-15_-_2000_-_001.jpg
Klikken voor supergroot

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 04-02-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Voor school ben ik bezig met verschillende soorten transmissie/versnellingsdinges. Daarbij kwam ik ook toevallig tegen dat Williams-Renault ooit gebruik maakte van het traploze CVT concept. Dit concept is verboden omdat de prestaties té goed waren.

Nou snap ik dat het voor één seizoen verboden wordt omdat de sport anders enorm saai wordt. Maar waarom is het niet toegestaan als alle teams weten dat ze er een kunnen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Cranzai schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:09:
Voor school ben ik bezig met verschillende soorten transmissie/versnellingsdinges. Daarbij kwam ik ook toevallig tegen dat Williams-Renault ooit gebruik maakte van het traploze CVT concept. Dit concept is verboden omdat de prestaties té goed waren.

Nou snap ik dat het voor één seizoen verboden wordt omdat de sport anders enorm saai wordt. Maar waarom is het niet toegestaan als alle teams weten dat ze er een kunnen gebruiken?
Ik geloof meteen dat het top werkt, als de PU altijd in peak range blijft. Maar damn, blij dat het verboden is. Dat klinkt helemaal nergens naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
UltraSub schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:20:
[...]

Ik geloof meteen dat het top werkt, als de PU altijd in peak range blijft. Maar damn, blij dat het verboden is. Dat klinkt helemaal nergens naar :)
Ik begrijp enerzijds wat je bedoelt, het is natuurlijk zo dat goed schakelen ook een kunst is. Het zou zonde zijn als een coureur alleen maar de snelheid hoeft te bepalen en in te halen.

Anderzijds heb ik zoiets van F1 moet zo snel mogelijk gaan. Dilemma, dilemma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als ze aan de CVT gaan kunnen ze net zo goed meteen 100% elektrisch gaan. Als het dan toch nergens meer naar klinkt.... Ik heb trouwens echt geprobeerd om een wedstrijd formula-e te kijken. Is me niet gelukt. En mijn zoontje van 8 ook niet, die een grote fan van de racerij is. Ik weet niet wat het is, ik kan me niet voorstellen dat het alleen het geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik vind een cvt juist wel logisch. Het is techniek die ook in gewone auto's gebruikt wordt. Dus als daar de voordelen en de toekomst ligt dan moet het juist in de F1 toegepast kunnen worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Geluid is inderdaad een goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht. Een cvt zal inderdaad een monotone brom opleveren.

CVT's worden in auto's wel gebruikt maar als ik mij niet vergid maken de meeste automaten gebruik van een planetensysteem. Maar dat is een discussie voor een ander topic
Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1