[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.650 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ankona schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:02:
Ik vind een cvt juist wel logisch. Het is techniek die ook in gewone auto's gebruikt wordt. Dus als daar de voordelen en de toekomst ligt dan moet het juist in de F1 toegepast kunnen worden.
Dan hoor je de hele race 12K rpm, give or take 500 rpm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Klinkt waarschijnlijk net als n variomatic? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
Cranzai schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:09:
Voor school ben ik bezig met verschillende soorten transmissie/versnellingsdinges. Daarbij kwam ik ook toevallig tegen dat Williams-Renault ooit gebruik maakte van het traploze CVT concept. Dit concept is verboden omdat de prestaties té goed waren.

Nou snap ik dat het voor één seizoen verboden wordt omdat de sport anders enorm saai wordt. Maar waarom is het niet toegestaan als alle teams weten dat ze er een kunnen gebruiken?
http://www.f1fanatic.co.u...ariable-transmission-cvt/
kevlar01 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:22:
Klinkt waarschijnlijk net als n variomatic? :P
Het is een variomatic. |:( :+

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 04-02-2017 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Bewegende beelden van de Williams met CVT

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat je op 1 minuut hoort in het filmpje hoor je dan dus de hele race 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
UltraSub schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:00:
[...]

Inderdaad, dan toch maar geen CVT ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

UltraSub schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:00:
[...]

Niet om aan te horen inderdaad. En was was die Coulthard nog een knulletje toen :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ik vind zelf het geluid niet zo heel belangrijk, en ik vond die maatregelen om het geluid kunstmatig op te schroeven afgelopen seizoen dan ook maar suf. Minder geluid zou juist de toekomst moeten zijn van alle motoren in het verkeer, dus waarom zou je in de racerij - waarvoor het argument vaak is dat het een proeftuin is voor ontwikkelingen later in consumentenauto's - streven naar meer herrie?

Ik vind het zelf wel jammer dat de techniek zo ver dichtgetimmerd is tegenwoordig. CVT sneller en efficiënter? Prima! Kom er maar in! Elektrisch sneller? Ook goed. Rij je liever op diesel? Moet een mogelijkheid voor zijn. Het zou van mij allemaal wel een stuk opener mogen. Dat lijkt me beter voor de innovatie dan het volgende flapje hier of ductje daar.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ankona schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:02:
Ik vind een cvt juist wel logisch. Het is techniek die ook in gewone auto's gebruikt wordt. Dus als daar de voordelen en de toekomst ligt dan moet het juist in de F1 toegepast kunnen worden.
dat is een veel gehoord argument, vind het ook mooi uitgangspunt. echter in praktijk liggen de twee heeeel ver uit elkaar, er is dan ook maar weinig wat vanuit de f1 doorstroomt naar andere raceclasses, laatstaan naar reguliere autos. Opzicht wel leuk te bekijken
• kers, dat heeft t wel gehaald
• carbon fiber?
• drs(?)
• veiligheids features
• bandjes(?)

iemand aanvulling?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
DRS wordt gebruikt door de McLaren P1 :+

- ECU
- Stuurflippers
- Sequentiële versnellingsbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Noem een enigzins sportieve straatauto met een cvt... nee, inderdaad...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Stefie2010 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 03:09:
Noem een enigzins sportieve straatauto met een cvt... nee, inderdaad...
Lexus CT200h? (ECVT maar alsnog)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:35
ATS schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:26:
Ik vind zelf het geluid niet zo heel belangrijk, en ik vond die maatregelen om het geluid kunstmatig op te schroeven afgelopen seizoen dan ook maar suf.
Een race zonder geluid en alleen commentaar is gewoon saai in mijn oren. Ik wil kunnen horen dat de coureurs brute kracht onder hun reet hebben, dat ze risico's lopen met wat ze doen en niet een rondje op cruisecontrol rijden. Haal je het geluid weg, dan is ook het gevoel van snelheid en gevaar weg (op tv). Van mij mag het gejank van de oude motoren ook weer terugkomen. Of misschien krijgen we wel het zware gebulder van muscle cars nu het in Amerikaanse handen is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
himlims_ schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:31:
[...]

dat is een veel gehoord argument, vind het ook mooi uitgangspunt. echter in praktijk liggen de twee heeeel ver uit elkaar, er is dan ook maar weinig wat vanuit de f1 doorstroomt naar andere raceclasses, laatstaan naar reguliere autos. Opzicht wel leuk te bekijken
• carbon fiber?
• drs(?)
• veiligheids features
• bandjes(?)

iemand aanvulling?
DRS is geen innovatie maar een gimmick. CVT is op straatauto's ideaal om dat het een veel rustiger motorgedrag geeft O.a. bij Audi verkrijgbaar onder de naam Multitronic.

Active suspension is ook een mooie innovatie die in de F1 nu verbannen is, maar wel beschikbaar is op auto's en motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:31:
[...]

• carbon fiber?
• drs(?)
• veiligheids features
• bandjes(?)

iemand aanvulling?
Vergeet niet dat in de F1 snelheid het ultieme doel is, terwijl voor veel straatauto's de uitstoot en brandstofverbruik samen met comfort belangrijke zaken zijn. Als je dus wil zoeken naar dingen die uit de F1 komen, moet je die zoeken in sportauto's. En juist daar zie je dat veel zaken uit de F1 wel terugkomen. In de supersportauto's van tegenwoordig zie je alle punten hierboven terugkomen. Kers (Porsche, Ferrari en McLaren hebben hybride supersportwagens gebouwd), Koolstofvezel lijkt me duidelijk, DRS was op de Veyron geloof ik ook al een optie toch? Die vleugel kon je omlaag houden. Maar denk ook aan de SiC-remmen (carbon ceramic brakes) of de complexe wielophangingen die ze toepassen in F1.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 19:23
ATS schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:26:
Ik vind zelf het geluid niet zo heel belangrijk, en ik vond die maatregelen om het geluid kunstmatig op te schroeven afgelopen seizoen dan ook maar suf. Minder geluid zou juist de toekomst moeten zijn van alle motoren in het verkeer, dus waarom zou je in de racerij - waarvoor het argument vaak is dat het een proeftuin is voor ontwikkelingen later in consumentenauto's - streven naar meer herrie?

Ik vind het zelf wel jammer dat de techniek zo ver dichtgetimmerd is tegenwoordig. CVT sneller en efficiënter? Prima! Kom er maar in! Elektrisch sneller? Ook goed. Rij je liever op diesel? Moet een mogelijkheid voor zijn. Het zou van mij allemaal wel een stuk opener mogen. Dat lijkt me beter voor de innovatie dan het volgende flapje hier of ductje daar.
Minder geluid betekent ook meer racedagen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:05

Crazy D

I think we should take a look.

Grrrrrene schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:52:
DRS was op de Veyron geloof ik ook al een optie toch? Die vleugel kon je omlaag houden. Maar denk ook aan de SiC-remmen (carbon ceramic brakes) of de complexe wielophangingen die ze toepassen in F1.
Op de Veyron was het een vleugel die je in kon klappen om de max snelheid te kunnen halen. Bij andere sportwagens komt een spoiler omhoog boven een bepaalde snelheid. Beiden niet echt het idee wat DRS in de F1 is. Daar is het enkel en alleen een kunstmatig dingetje om voor meer inhaalacties te zorgen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12
Leuk dat jij het een gimmick vind om inhaal acties te bevorderen.

Punt blijft dat het beide systemen zijn (Zowel op de Veyron als op een Formule 1 auto) om de topsnelheid te verhogen door de drag van de aerodynamica (tijdelijk) te verlagen.

Met andere woorden, beide voorbeelden van actieve aero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Lekker Ventje schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:56:
[...]

Minder geluid betekent ook meer racedagen.
Vind F1 erg leuk, maar ik vind 20 racedagen meer als genoeg, meer racedagen zijn voor teams al best pittig (ze zijn erop getrained) Je zag aan het eind van seizoen 2016 dat alle coureurs wel een beetje moe waren volgens mij.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bensimpel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:59:
[...]
Vind F1 erg leuk, maar ik vind 20 racedagen meer als genoeg, meer racedagen zijn voor teams al best pittig (ze zijn erop getrained) Je zag aan het eind van seizoen 2016 dat alle coureurs wel een beetje moe waren volgens mij.
De teams hadden idd ook zelf aangegeven dat bij meer dan 21 races ze een eigenlijk een complete nieuwe crew moeten aannemen en opleiden om mee te nemen naar de races.
Zodat ze dan 2 complete crews zouden hebben om de werklast omlaag te brengen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Racing-Paradise schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:42:
Leuk dat jij het een gimmick vind om inhaal acties te bevorderen.

Punt blijft dat het beide systemen zijn (Zowel op de Veyron als op een Formule 1 auto) om de topsnelheid te verhogen door de drag van de aerodynamica (tijdelijk) te verlagen.

Met andere woorden, beide voorbeelden van actieve aero.
Het is een gimmick omdat de coureurs het niet naar believen mogen gebruiken. Je moet binnen een seconde van degene die jij wilt inhalen rijden en daar komt ook nog bij dat degene die jij met DRS mag inhalen hier geen gebruik van mag maken. Dus ja, DRS is een gimmick dat niks met stuurmanskunst en racen te maken heeft en dan ook niks in de Formule 1 te zoeken heeft. Maar goed dat is mijn mening. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Crazy D schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:32:
[...]

Op de Veyron was het een vleugel die je in kon klappen om de max snelheid te kunnen halen.
Wat doet DRS bij F1-auto's dan? :*
Bij andere sportwagens komt een spoiler omhoog boven een bepaalde snelheid. Beiden niet echt het idee wat DRS in de F1 is. Daar is het enkel en alleen een kunstmatig dingetje om voor meer inhaalacties te zorgen.
Dat is niet helemaal waar, bij de McLaren P1 kun je de DRS-knop indrukken en een hogere topsnelheid halen, net zoals bij de Veyron en in de F1. DRS staat voor Drag Reduction System, precies het effect wat je bereikt door een achtervleugel vlakke te zetten met een knopje o.i.d. ;) En minder drag leidt tot een hogere topsnelheid, da's logisch.

@Hierboven: in de vrije training en kwalificatieperiode mogen ze het (in de DRS-zones) wel naar believen gebruiken. Het is bedoeld als systeem om "slipstreamen" weer mogelijk te maken. Het wordt komend seizoen alleen maar belangrijker met nog meer verstoorde lucht achter de auto's :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 05-02-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Grrrrrene schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:54:
[...]

Wat doet DRS bij F1-auto's dan? :*

[...]

Dat is niet helemaal waar, bij de McLaren P1 kun je de DRS-knop indrukken en een hogere topsnelheid halen, net zoals bij de Veyron en in de F1. DRS staat voor Drag Reduction System, precies het effect wat je bereikt door een achtervleugel vlakke te zetten met een knopje o.i.d. ;) En minder drag leidt tot een hogere topsnelheid, da's logisch.

@Hierboven: in de vrije training en kwalificatieperiode mogen ze het (in de DRS-zones) wel naar believen gebruiken. Het is bedoeld als systeem om "slipstreamen" weer mogelijk te maken. Het wordt komend seizoen alleen maar belangrijker met nog meer verstoorde lucht achter de auto's :)
De Drs mag tijdens de trainingen alleen op de drs stukken gebruikt worden, wel naar believen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
En weer een weekje verder, nog 48,5 dag wachten tot aan de eerste GP. We zitten al onder de 50 dagen wachten tot aan de volgende race :9~ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat DRS niet op straat auto's komt is logisch, het systeem kent geen enkel voordeel en is er enkel om kunstmatig de boel pseudo spannend te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Ankona schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:37:
Dat DRS niet op straat auto's komt is logisch, het systeem kent geen enkel voordeel en is er enkel om kunstmatig de boel pseudo spannend te maken.
Dat DRS weinig te zoeken heeft op een straatauto, heeft meer te maken met het feit, dat de snelheden van de gemiddelde straatauto niet hoog genoeg zijn om (positief) effect te hebben ;)

Porsche had al wat jaartjes terug een mooi voorbeeld van een spoiler, die onder de 120/u ingeklapt was, daaronder had het toch geen effect.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DRS heeft geen positief effect, ook niet bij 500 km/h.
Het is gewoon een verplichte remparachute die onder bepaalde omstandigheden dicht geklapt wordt. (lees open in dit geval)

[ Voor 7% gewijzigd door Ankona op 05-02-2017 17:44 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 19:23
[...]

Ik bedoel eigenlijk circuit technisch als alle raceklassen minder geluid zouden maken. Meer F1 races dan wat we nu hebben is lastig. Als de autosport in zijn geheel minder geluid zou maken is het eenvoudiger om vaker races te organiseren.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Even naar aanleiding van deze post in het On-Site topic:
Stoffel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:09:
Hier eens naar Hongarije dit jaar. Normaal ging ik naar Spa, maar dat is me afgelopen jaar wat minder bevallen. Te slecht georganiseerd voor het aantal mensen en wat teveel 'nieuwe' F1 fans :) Nu Stoffel Vandoorne ook nog meedoet dit jaar verwacht ik dat het helemaal uit de hand loopt. Afgelopen jaar 4 uur compleet vast (als in geen meter bewogen) gestaan in het verkeer voordat we naar huis mochten.
Hoe leeft het onder de Belgische Tweakers hier? Nu er 1½e Belg op de grid staat in 2017 (VES + VAN)

Is er enigszins sprake van een buzz rond Stoffel? Of houdt de Belg zich nog gedeisd? :)B :)F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12
sjaool schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:32:
[...]

Het is een gimmick omdat de coureurs het niet naar believen mogen gebruiken. Je moet binnen een seconde van degene die jij wilt inhalen rijden en daar komt ook nog bij dat degene die jij met DRS mag inhalen hier geen gebruik van mag maken. Dus ja, DRS is een gimmick dat niks met stuurmanskunst en racen te maken heeft en dan ook niks in de Formule 1 te zoeken heeft. Maar goed dat is mijn mening. ;)
Dat is een discussie over DRS als wedstrijdelement, niet als technologie.

De discussie ging echter over technologie die vanuit de F1 door sijpelt naar straat auto's.
Vervolgens wordt er naar het DRS (Drag Reduction System) verwezen van de Veyron en in de F1.

Het minder maken van de luchtweerstand is steeds belangrijker aan het worden, niet alleen op supercars. Ook op luxe wagens zie je dat koelsleuven worden afgesloten op de snelweg omdat de koeling niet nodig is op dat moment. Het doel is in dat geval niet top snelheid maar juist minder verbruik.

Bijvoorbeeld bij BMW:

Dankzij een aantal kleppen achter de kenmerkende BMW-nieren wordt de luchttoevoer tot de radiateur afgesloten op het moment dat er geen koeling nodig is. Dit zorgt voor een verbeterde aërodynamica bij onder meer de 1-, 3- en 5-serie alsmede de 635d, de X5 en diverse X3-modellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Racing-Paradise op 05-02-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
nachtnet schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:25:

[...]

Hoe leeft het onder de Belgische Tweakers hier? Nu er 1½e Belg op de grid staat in 2017 (VES + VAN)

Is er enigszins sprake van een buzz rond Stoffel? Of houdt de Belg zich nog gedeisd? :)B :)F
Maakt dat VES dan maar n halve Nederlander? ;( :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Cranzai schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:48:
[...]

Maakt dat VES dan maar n halve Nederlander? ;( :P
Nee voor "ons" natuurlijk 100% :)F :)F , maar de Belgen hebben afgelopen 2 jaar kunnen meejuichen op de dubbele nationaliteit van VES.. :)B :+

ROS lijkt trouwens nog even lekker te stoken..
http://www.motorsport.com...ed-me-at-mercedes-871378/
http://www.autosport.com/...see-alonso-as-replacement

Geeft aan dat hij liever ALO naast HAM op de grid zou zien.. Dan zouden er voldoende vonken vliegen..
Verder zegt hij over BOT :“I have him on pole in the first race in Australia!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 15-09 16:02

[...]

Laat ons hopen dat Stoffel een competitieve auto krijgt. Zal wellicht strijden worden tegen Williams en Force India. (Red Bull lijkt mij nog iets te ver weg om te strijden tussen VES en VAN :-( )

[ Voor 3% gewijzigd door beOnt op 05-02-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
beOnt schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:05:
[...]

Laat ons hopen dat Stoffel een competitieve auto krijgt. Zal wellicht strijden worden tegen Williams en Force India. (Red Bull lijkt mij nog iets te ver weg om te strijden tussen VES en VAN :-( )
Hij heeft in ieder geval wel alvast een competitieve teamgenoot. ALO is niet de minste. Ik verwacht zelf dat ALO en VAN mogelijk erg aan elkaar gewaagd zijn.. (VES reed het eerste jaar immers ook in een middenveld auto.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Erapaz schreef op zondag 5 februari 2017 @ 08:20:
[...]

DRS is geen innovatie maar een gimmick. CVT is op straatauto's ideaal om dat het een veel rustiger motorgedrag geeft O.a. bij Audi verkrijgbaar onder de naam Multitronic.
CVT is helemaal niet ideaal en geeft een heel onrustig motor gedrag bij een straatauto. Stap eens in een Auris of Lexus en ga eens de snelweg op. Dat gejank wordt je gek van. Over Multitronic bij Audi; daarom doen ze inmiddels s-tronic (dubbel koppeling), zelfde met DSG bij VW. Alle merken stappen nu over naar dubbel koppeling bakken. Lopen heerlijk rustig en schakelen bloedsnel en vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 22:00
UltraSub schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:24:
[...]

CVT is helemaal niet ideaal en geeft een heel onrustig motor gedrag bij een straatauto. Stap eens in een Auris of Lexus en ga eens de snelweg op. Dat gejank wordt je gek van. Over Multitronic bij Audi; daarom doen ze inmiddels s-tronic (dubbel koppeling), zelfde met DSG bij VW. Alle merken stappen nu over naar dubbel koppeling bakken. Lopen heerlijk rustig en schakelen bloedsnel en vloeiend.
Het is maar wat je gewend bent (niet doelend op dubbel koppeling, geen ervaring mee)
Ik heb een civic met cvt gehad. Als je vol toeren maakt klinkt het nergens naar. Maar bij normaal gebruik is het prima. Op de snelweg maakt het hetzelfde geluid als bij ieder anderev(lichte) motor. Lange tijd optrekken klinkt nergens naar (alsof je een het stofzuigen bent) , maar voor de rest wen je er zo aan een rijdt het wel degelijk heerlijk rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]

Ik denk dat hij het algemener bedoelt. Als racen minder geluid veroorzaakt (niet zo zeer F1, maar in alle klassen), dan kan je zeker op circuits als Zandvoort vaker terecht.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
[...]
Komt misschien wel tegen Spa 2017 maar voorlopig is het volk dat hier in Belgenland F1 volgt bijzonder klein hoor. Laat staan dat ze eens in een kort F1 stukje iets over een of andere Vandoorne gehoord hebben..

Bij de 'gemiddelde' Vlaming is het niet eens op de buis. Op de Waalse omroep is de verslaggeving niet om aan te horen en nog een beperktere groep heeft toegang tot Play Sports (Telenet) F1.

Die 230.000 met dat abonnement nemen het dan ook in de eerste plaats om voetbal te kijken.
Niemand die ik ken gebruikt het om F1 te volgen.

Kan alleen maar hopen onder de nieuwe eigenaars dat er 'legale' internetkanalen komen om live te kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door anessie op 06-02-2017 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ATS schreef op maandag 6 februari 2017 @ 05:35:
[...]

Ik denk dat hij het algemener bedoelt. Als racen minder geluid veroorzaakt (niet zo zeer F1, maar in alle klassen), dan kan je zeker op circuits als Zandvoort vaker terecht.
Ahzo inderdaad, in dat geval is het beter voor de autosport ja. :)
anessie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 05:42:
[...]

Komt misschien wel tegen Spa 2017 maar voorlopig is het volk dat hier in Belgenland F1 volgt bijzonder klein hoor. Laat staan dat ze eens in een kort F1 stukje iets over een of andere Vandoorne gehoord hebben..
Als vandoorne eenmaal wat exposure maakt alla max, komen de fans vanzelf. Mclaren ziet er erg positief uit, en dan met alonso aan je zijde denk ik dat vandoorne echt wel punten gaat pakken. Mischien zelfs binnen de top 10.

Man 2017 wordt smullen :D

[ Voor 45% gewijzigd door Bensimpel op 06-02-2017 05:48 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Top 8 bedoel je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVanHaaren
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:50
anessie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 05:42:
Die 230.000 met dat abonnement nemen het dan ook in de eerste plaats om voetbal te kijken.
Niemand die ik ken gebruikt het om F1 te volgen.
Wij hebben ons Play Sports-abonnement in de eerste plaats voor de Formule 1 genomen, maar ik volg ook het voetbal erg intensief. Ik ben het echter met je eens dat we wellicht eerder een uitzondering zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

[...]

Wat een onzin. Heb jarenlang in een Lexus CVT gereden en het rijdt juist heerlijk rustig. De geluidsopbouw is anders (meer van hoog naar laag, ipv laag naar hoog wat je gewend bent van een normale bak). Dat is vooral een kwestie van wennen.

Met de DSG die ik nu heb, heb ik juist veel vaker een vervelende versnelling dat ie niet wil schakelen maar hoog in de toeren blijft hangen. Plus het schakelen is misschien soepel, maar nog steeds geen CVT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-en-nog-2-weken.png
Mja ietsjes langer nog.

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 06-02-2017 08:42 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Bosmonster schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:27:
[...]

Wat een onzin. Heb jarenlang in een Lexus CVT gereden en het rijdt juist heerlijk rustig. De geluidsopbouw is anders (meer van hoog naar laag, ipv laag naar hoog wat je gewend bent van een normale bak). Dat is vooral een kwestie van wennen.

Met de DSG die ik nu heb, heb ik juist veel vaker een vervelende versnelling dat ie niet wil schakelen maar hoog in de toeren blijft hangen. Plus het schakelen is misschien soepel, maar nog steeds geen CVT.
Heb ooit bij een collega in de auto gezeten die ook zo'n systeem had (meen een Honda Civic).
Geluid viel inderdaad wel mee, bleef inderdaad hoog in de toeren totdat je op snelheid bent. Beetje zoals bij scooters (ook met vario), alleen dan minder irritant qua geluid :P

Ik blijf het persoonlijk raar vinden dat ze niet meer met de versnellingsbak ratios mogen spelen in de F1, zoals een paar jaar terug. Toen hadden ze in Monaco een close-ratio versnellingsbak tegenover een wide-ratio versnellingsbak in Monza. Okee, ze hebben nu 8 gears, dus de noodzaak is misschien minder, maar ik kan me voorstellen dat je het liever per circuit gecustomized zou willen hebben, om net die paar hondersten te kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
kevlar01 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:46:
[...]

Heb ooit bij een collega in de auto gezeten die ook zo'n systeem had (meen een Honda Civic).
Geluid viel inderdaad wel mee, bleef inderdaad hoog in de toeren totdat je op snelheid bent. Beetje zoals bij scooters (ook met vario), alleen dan minder irritant qua geluid :P

Ik blijf het persoonlijk raar vinden dat ze niet meer met de versnellingsbak ratios mogen spelen in de F1, zoals een paar jaar terug. Toen hadden ze in Monaco een close-ratio versnellingsbak tegenover een wide-ratio versnellingsbak in Monza. Okee, ze hebben nu 8 gears, dus de noodzaak is misschien minder, maar ik kan me voorstellen dat je het liever per circuit gecustomized zou willen hebben, om net die paar hondersten te kunnen winnen.
Deels mag dat nog wel. Teams mogen (volgens mij) 4 verschillende versnelling configuraties gebruiken per seizoen. Deze moeten wel aan het begin van het seizoen aangegeven worden, maar deze mogen ze dan gebruiken. Dus optimaal is het niet, maar er zit wel degelijk verschil tussen de verhoudingen in Monza en Monaco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:02
Jurgen schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:06:
[...]

Deels mag dat nog wel. Teams mogen (volgens mij) 4 verschillende versnelling configuraties gebruiken per seizoen. Deze moeten wel aan het begin van het seizoen aangegeven worden, maar deze mogen ze dan gebruiken. Dus optimaal is het niet, maar er zit wel degelijk verschil tussen de verhoudingen in Monza en Monaco.
Article 9.8.3 of the 2017 FIA Technical Regulations:

Each team must nominate the eight forward gear ratios at or before the first race of the season. They are then fixed for the year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurgen schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:06:
[...]

Er is maar 1 set toegestaan:
Each team must nominate the eight forward gear ratios at or before the first race of the season. They are then fixed for the year.
Is volgens mij primair uit kostenoogpunt: de grote teams kunnen voor elk circuit wel een perfecte set samenstellen - voor de kleine teams is dit weer een grote kostenpost. Daarom gelijkgetrokken naar 1 set voor het hele seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Oeh, is dat dan veranderd sinds dit jaar? Het staat me bij dat het anders was dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Jurgen schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:23:
Oeh, is dat dan veranderd sinds dit jaar? Het staat me bij dat het anders was dus
Volgens mij was dat afgelopen jaar in elk geval ook al zo, maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:02
Dit is al een hele tijd zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Wat vinden jullie van het nieuws/het gerucht dat Nyck de Vries zijn steun van McLaren kwijt is?

Persoonlijk had ik het wel aan zien komen, hij presteert niet goed genoeg mijns inziens om binnenkort te promoveren richting Formule 1. Daarnaast heeft McLaren al eerder op het punt gestaan hem te laten vallen, toen heeft Ron Dennis zich hard gemaakt voor langere steun. Met het vertrek van Dennis was het ergens wel te verwachten.

Hopelijk gaat Nyck alsnog een prachtige autosport carriere tegemoet, talent heeft hij zeker. Net niet goed genoeg voor F1 betekent alsnog een bak meer talent dan het gros van de coureurs in de wereld.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Bensimpel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 04:04:
[...]

Lexus CT200h? (ECVT maar alsnog)
Een Lexus CT200h is verre van sportief....

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Sinds je niet meer onbeperkt van versnellingsbak mag wisselen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

XyritZz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:12:
Wat vinden jullie van het nieuws/het gerucht dat Nyck de Vries zijn steun van McLaren kwijt is?

Persoonlijk had ik het wel aan zien komen, hij presteert niet goed genoeg mijns inziens om binnenkort te promoveren richting Formule 1. Daarnaast heeft McLaren al eerder op het punt gestaan hem te laten vallen, toen heeft Ron Dennis zich hard gemaakt voor langere steun. Met het vertrek van Dennis was het ergens wel te verwachten.

Hopelijk gaat Nyck alsnog een prachtige autosport carriere tegemoet, talent heeft hij zeker. Net niet goed genoeg voor F1 betekent alsnog een bak meer talent dan het gros van de coureurs in de wereld.
Volgens mij gaat hij deelnemen aan het WEC.
Kan zijn dat hij dan iig nog in beeld blijft voor F1, WEC is een zeer competitief en snel kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

CVT is helemaal niet ideaal en geeft een heel onrustig motor gedrag bij een straatauto.
Een heel onrustig motorgedrag en vervolgens klagen over monotoon geluid. En wat is "ideaal"? Een CVT geeft je de mogelijkheid continu in het ideale toerental te rijden. Het geluid is puur een kwestie van wennen. Huur eens een motorboot: zelfde effect. Meer gas = meer toeren. Geen vaste overbrengingsverhouding.
Stap eens in een Auris of Lexus en ga eens de snelweg op. Dat gejank wordt je gek van. Over Multitronic bij Audi; daarom doen ze inmiddels s-tronic (dubbel koppeling), zelfde met DSG bij VW. Alle merken stappen nu over naar dubbel koppeling bakken. Lopen heerlijk rustig en schakelen bloedsnel en vloeiend.
Vloeiender dan CVT kan gewoon niet en sneller is het ook niet. Ook met een CVT kun je kunstmatig vaste overbrengingsverhoudingen simuleren, maar dan volledig door de chauffeur instelbaar. Zoiets kun je inprogrammeren in de sportstand voor wie het geluid niet mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:04
Grrrrrene schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:50: Zoiets kun je inprogrammeren in de sportstand voor wie het geluid niet mooi vindt.
Een oude quote uit de racerij:
[quote]
There is no substitute for cubic inches
[quote]

En die gaat dus al een hele tijd niet meer op. We zullen er met zijn allen aan moeten wennen dat het geluid van racen in het algemeen, maar ook de F1 gewoon gaat veranderen / is veranderd.

Dat we kunstmatig het geluid maar mooi moeten houden slaat wat mij betreft nergens op. Sterker nog... je zou theoretisch het geluid uit je tv nog gewoon als dikke V12's kunnen laten klinken voor de liefhebbers terwijl er op een circuit een fractie van die herrie te horen is.
Heb je meteen geen gezeik meer met geluidsdagen en klagende omwoners.

Hoe mooi ik die oude sound ook vind...het is voor mij niet de definitie van de F1. En als het compleet zou verdwijnen blijft er nog genoeg over om te kijken.

Ik vind de Formula E ook niet boeiend genoeg om te kijken, maar dat ligt niet aan het geluid.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Grrrrrene schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Een heel onrustig motorgedrag en vervolgens klagen over monotoon geluid. En wat is "ideaal"? Een CVT geeft je de mogelijkheid continu in het ideale toerental te rijden. Het geluid is puur een kwestie van wennen. Huur eens een motorboot: zelfde effect. Meer gas = meer toeren. Geen vaste overbrengingsverhouding.

[...]

Vloeiender dan CVT kan gewoon niet en sneller is het ook niet. Ook met een CVT kun je kunstmatig vaste overbrengingsverhoudingen simuleren, maar dan volledig door de chauffeur instelbaar. Zoiets kun je inprogrammeren in de sportstand voor wie het geluid niet mooi vindt.
Ok ok, vloeiend is niet het issue. Het geluid heb ik moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
XyritZz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:12:

McLaren heeft Nyck iig nog niet van de verjaardagskalender gehaald. https://twitter.com/McLarenF1/status/828513529833586688

Semi:
offtopic:
Aangezien Chase Carey enkele keren gezegd heeft dat ze F1 races Super-Bowls willen laten zijn.. Heb ik vannacht toch maar de hele SB gekeken.. Spektakel en spanning tot de laatste minuut..

Als ze de On-track ervaring enigszins in de buurt kunnen laten komen geef ik ze wel wat kansen voor F1 in de VS.

Uiteraard zal dat met/op/rond COTA wel gaan lukken. Grootste probleem lijkt mij daarbij dat vrijwel alle races voor de VS heel vroeg in de ochtend zijn of midden in de nacht.. IIg op tijden dat ik niet met een bak chips, bier en vrienden voor de TV zou gaan zitten.. (doet nachtnet sowieso niet.. :+ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RDWNpbVwrTj6vifna03QZOvw/full.png

Alleen Canada, VS, Mexico zijn in de middag te zien.

Zou Liberty mogelijk gaan lobbyen om enkele races op primetime tijden te krijgen? Zouden wij kijken als een race om 01:00 zou beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nachtnet schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:52:
[...]

McLaren heeft Nyck iig nog niet van de verjaardagskalender gehaald. https://twitter.com/McLarenF1/status/828513529833586688
Werd Magnussen ook niet op zijn verjaardag gewipt door McLaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
sanderb schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Een oude quote uit de racerij:

There is no substitute for cubic inches

En die gaat dus al een hele tijd niet meer op. We zullen er met zijn allen aan moeten wennen dat het geluid van racen in het algemeen, maar ook de F1 gewoon gaat veranderen / is veranderd.
Nouja, geef ze in de F1 beschikking over een 3L motor met 10 cilinders EN een turbo + hybride systeem en je zult motoren van 1500+ pk zien :) De trucs die men uithaalt met een kleine motor om er veel vermogen uit te halen zijn ook mogelijk met grotere motoren.
Dat we kunstmatig het geluid maar mooi moeten houden slaat wat mij betreft nergens op. Sterker nog... je zou theoretisch het geluid uit je tv nog gewoon als dikke V12's kunnen laten klinken voor de liefhebbers terwijl er op een circuit een fractie van die herrie te horen is.
Ik had het over personenauto's waar mensen (ik snap dat ergens wel) niet houden van het nieuwe geluid dat ze horen met een CVT. Ik zeg ook: je went er wel aan. Over 10-20 jaar hoor je een elektronische zoem van de elektromotor. Maar tot die tijd vind ik het helemaal niet gek om een sportauto met CVT te maken waar je kunt kiezen tussen echt traploos schakelen en (hoe nerdie is dat!) custom overbrengingsverhoudingen die je "on the fly" kunt aanpassen voor de verstokte discrete versnellingsbakliefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:34
Sinds de invoering van de V6 turbo is dit gelijktijdig met de 8-bak ingevoerd. In het eerste jaar (2014) mocht je tijdens het seizoen 1 keer veranderen van gear-ratio maar sinds 2015 mag je niet meer midden in het seizoen van ratio veranderen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 16:37
[...]

Semi:
offtopic:
Aangezien Chase Carey enkele keren gezegd heeft dat ze F1 races Super-Bowls willen laten zijn.. Heb ik vannacht toch maar de hele SB gekeken.. Spektakel en spanning tot de laatste minuut..

Als ze de On-track ervaring enigszins in de buurt kunnen laten komen geef ik ze wel wat kansen voor F1 in de VS.

Uiteraard zal dat met/op/rond COTA wel gaan lukken. Grootste probleem lijkt mij daarbij dat vrijwel alle races voor de VS heel vroeg in de ochtend zijn of midden in de nacht.. IIg op tijden dat ik niet met een bak chips, bier en vrienden voor de TV zou gaan zitten.. (doet nachtnet sowieso niet.. :+ )

[afbeelding]

Zou Liberty mogelijk gaan lobbyen om enkele races op primetime tijden te krijgen? Zouden wij kijken als een race om 01:00 zou beginnen?
Dit is denk ik precies waarom Liberty meer races in Amerika wil. Coureurs gaan namelijk niet om 01:00 in europa een race rijden, dat blijft wel dezelfde tijd. Maar zodra het in Amerika plaats vindt is het natuurlijk vrij makkelijk om het daar op primetime/middag te laten plaats vinden. Dus dat zou betekenen dat het voor ons vaker in de nacht zou zijn.

Geen idee of ik dat zou doen, hangt er van af hoeveel er dan 's nachts zouden zijn ten opzicht van hoeveel er normale tijd zullen zijn. Als het een enkele x gebeurt ben ik er nog wel voor te porren denk ik :9

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Zondagnacht(maandagochtend) zou minder zijn imo.
Dat word dan toch misschien races opnemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[b]nachtnet schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:52:
Eh... Waar zou die race gehouden moeten worden om op die tijd te beginnen? Races starten meestal om 14h lokale tijd. Enkel de aziatische races zijn vaak wat later tegenwoordig. Enkel Hawaii en Alaska zitten op +9 in de VS, en dan zit je t.o.v. onze -1 dus op een start om middernacht onze tijd. Iets realistischer is de +8 time zone, voor bijvoorbeeld een race in LA. Dan is het hier 23u.

Of heb je het over een avondrace in Las Vegas of zoiets? :?

Anyway, zo laat ga ik van zondag op maandag niet meer kijken denk ik. Van zaterdag op zondag maakt dat nog wel een kans, ik vond het ook niet zo'n issue om om 4 of 5 uur op te staan voor een vroege race in Azië.

[ Voor 13% gewijzigd door ATS op 06-02-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ATS schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:21:
[...]

Eh... Waar zou die race gehouden moeten worden om op die tijd te beginnen? Races starten meestal om 14h lokale tijd. Enkel de aziatische races zijn vaak wat later tegenwoordig. Enkel Hawaii en Alaska zitten op +9 in de VS, en dan zit je t.o.v. onze -1 dus op een start om middernacht onze tijd. Iets realistischer is de +8 time zone, voor bijvoorbeeld een race in LA. Dan is het hier 23u.

Of heb je het over een avondrace in Las Vegas of zoiets? :?

Anyway, zo laat ga ik van zondag op maandag niet meer kijken denk ik. Van zaterdag op zondag maakt dat nog wel een kans, ik vond het ook niet zo'n issue om om 4 of 5 uur op te staan voor een vroege race in Azië.
Ik doel eigenlijk meer op de huidige tijden waarop ze in de VS F1 kunnen kijken.. Zouden wij op diezelfde tijden ook gaan kijken? Ik zat zelf te denken aan een extra eind middag/avond/schemer race in de VS (ala Singapore.) En dan mogelijk op zaterdag. (zodat de rest van de wereld ook mee kan kijken.. :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
kevlar01 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:06:
Zondagnacht(maandagochtend) zou minder zijn imo.
Dat word dan toch misschien races opnemen :(
Ik kan dat niet combineren met mijn werk. Als ik er om 6 uur (en soms eerder) uit moet ga ik niet om 1 uur 's nachts opstaan om een race te gaan kijken. En een nacht skippen is vragen om fouten op je werk en achtervolgt je de rest van de week. Nee, dan kijk ik op maandagavond wel de race terug :)

Voor de VS zijn alle races in ieder geval wel in het weekend, dus 1 uur 's ochtends een race kijken betekent daar dat je het zaterdagavond laat maakt :)

[afbeelding]

Nouja, er zijn ook genoeg races om 8:00 - 11 uur 's ochtends, dat is toch prima voor in het weekend? Eigenlijk komen alleen Australië, China, Maleisië en Japan kut uit, maar nogmaals: dat is dan op zaterdagavond laat naar bed cq. zondagochtend vroeg opstaan. Voor een nachtrace in de VS moeten wij op maandag (werkdag) vroeg op.

Edit: zoals je hierboven ook al zegt (had ik nog niet gezien): dat moet dan op zaterdag, dan sta ik op zondag wel op tijd op of ik maak het zaterdagavond laat, eventueel met een middagdutje (opa vertelt :P)

[ Voor 50% gewijzigd door Grrrrrene op 06-02-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Grrrrrene schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Ik kan dat niet combineren met mijn werk. Als ik er om 6 uur (en soms eerder) uit moet ga ik niet om 1 uur 's nachts opstaan om een race te gaan kijken. En een nacht skippen is vragen om fouten op je werk en achtervolgt je de rest van de week. Nee, dan kijk ik op maandagavond wel de race terug :)

Voor de VS zijn alle races in ieder geval wel in het weekend, dus 1 uur 's ochtends een race kijken betekent daar dat je het zaterdagavond laat maakt :)

[...]

Nouja, er zijn ook genoeg races om 8:00 - 11 uur 's ochtends, dat is toch prima voor in het weekend? Eigenlijk komen alleen Australië, China, Maleisië en Japan kut uit, maar nogmaals: dat is dan op zaterdagavond laat naar bed cq. zondagochtend vroeg opstaan. Voor een nachtrace in de VS moeten wij op maandag (werkdag) vroeg op.
Same here!

Ik vind dat LM wel in het achterhoofd moet houden dat de grootste F1 achterban waarschijnlijk Europees is.
Aan de andere kant, is het wel het 'wereldkampioenschap', en moet het ook aantrekkelijk worden voor Noord/Zuid Amerika(vooral USA).

Wellicht dat ze ook On Demand diensten (a la NBA League Pass) gaan introduceren, zodat je gemakkelijk races terug kan kijken (dan maar de hele maandag niet op nieuwssites kijken :+ )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
En er is weer een Motorsport Monday Magazine te lezen.

http://mmuk.realviewdigital.com/?iid=150668#folio=1

:+ mooie glazen bol voorspellingen in het midden van het tijdschrift..

Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.realviewdigital.com/rvimageserver/9f0bf0d5-4b8c-498c-b322-0754aa0390f7/9969587e-d5d8-4675-8114-058d5be47c7c/Issue%20201/page0000011.jpg?type=4&width=1480&quality=90&v=v1

[...]
[..]

[...]

Nouja, er zijn ook genoeg races om 8:00 - 11 uur 's ochtends, dat is toch prima voor in het weekend? [..]
Het gaat mij meer over het superbowl gevoel dat LM naar de fans wil brengen. Dan denk ik aan chips, BBQ en Bier. en dat zie ik niet voor me om 8u in de ochtend..

[ Voor 42% gewijzigd door nachtnet op 06-02-2017 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

nachtnet schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:52:
En er is weer een Motorsport Monday Magazine te lezen.

http://mmuk.realviewdigital.com/?iid=150668#folio=1

:+ mooie glazen bol voorspellingen in het midden van het tijdschrift..
GP2 returns to the Baku City Circuit. No-one reaches the finish.

Wary of Fernando Alonso's antics across the past two years, McLaren boss Zak Brown demands that deckchairs are banned from Interlagos.

:D _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door max op 06-02-2017 14:13 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

nachtnet schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:43:
[...]

Ik doel eigenlijk meer op de huidige tijden waarop ze in de VS F1 kunnen kijken.. Zouden wij op diezelfde tijden ook gaan kijken? Ik zat zelf te denken aan een extra eind middag/avond/schemer race in de VS (ala Singapore.) En dan mogelijk op zaterdag. (zodat de rest van de wereld ook mee kan kijken.. :+ )
Dan reken je dus de andere kant op, en starten races inderdaad rond 1 uur 's nachts (als je in SF of LA woont). Maar dan wel van zaterdag op zondag! Dat is een groot verschil met van zondag op maandag wat mij betreft. En ja, ik zou zo'n race wel kijken, maar ik weet niet of ik dat elke keer zou doen. Australië en Japan waren altijd heel vroeg opstaan, en dat had wel wat. Dit is meer een keertje erg laat opblijven. Maar als het om de week is, dan weet ik niet of ik dat zou doen. Dan zou ik eerder voor een integrale herhaling gaan die op een wat schappelijker tijdstip uitgezonden wordt, of tegenwoordig: on demand.

[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 06-02-2017 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Toro Rosso laat haar 2017 auto zien op zondag 26 februari 16:30, Circuit de Catalunya, Barcelona
http://www.scuderiatororo...ticking-and-its-nearly-12
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3_HM43W8AArHkL.jpg:largeFoto is niet van de 2017 wagen, maar gewoon een mooie STR foto..:+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3_Be6PWcAAA3GR.jpg:largeDit is waarschijnlijk de 2017 wagen

Nu nog wachten op Red Bull en Williams voor hun lanceerdatum.. :)

[ Voor 44% gewijzigd door nachtnet op 06-02-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Poah, dat ziet eruit als een bruut brede auto, onder dat doek :Y

Of ik laat me foppen, dat kan ook natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:34:
Toro Rosso laat haar 2017 auto zien op zondag 26 februari 16:30, Circuit de Catalunya, Barcelona
[afbeelding]

Ik zie daar iets aan de rug van el Toro wat mij waarschijnlijk niet aan gaat staan komend seizoen, maar er moet ook wat zijn om over te zeiken (vind ik) ;)

Kleurstelling lijkt aardig donkerder (mat?) dan die van 2016.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

[...]

Ik niet. Eerste wat ik maandag op m'n werk zie is de uitslag van de race (daar kun je niet omheen tenzij je internet vermijdt maar dat is lastig als ICT-er), dan hoef ik de race niet meer te zien. Als races echt op zondagnacht gaan worden verreden (of überhaupt midden in de nacht) haak ik af; dat is niet te combineren met mijn werk en gezinsleven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:34:
[afbeelding]Foto is niet van de 2017 wagen, maar gewoon een mooie STR foto..:+
[afbeelding]Dit is waarschijnlijk de 2017 wagen

Volgens mij meer Rake dan vorig jaar?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@hardware-lover: Helaas moet ik je gerust (of teleur) stellen. De bovenste foto is al een oudere STR foto.. Niet de 2017 wagen, daarvoor moeten we nog even wachten..

@Arfman & @Grrrrrene: Er is voorlopig nog geen enkele sprake van (voor Europa) zondagnacht races.. Het is meer speculatie van mijzelf, om te kijken hoe LM eventueel dat Super Bowl gevoel kan overbrengen naar o.a. de VS. Uitzendtijden lijken mij daarbij wel van belang. Als dat 1x per jaar betekent dat er een VS race hier in de nacht (Zo-Ma) uitgezonden moet worden kan ik daar wel mee leven.. (of liever Za-Zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gerucht of vervroegde 1 april grap?
bron
Afgelopen jaar vertelde de CEO van Bentley dat ze geen interesse hadden in de Formule 1 omdat ze niet tevreden waren over de organisatie.

[knip]

Nu de Formule 1 ook een nieuwe eigenaar heeft, sluit Dürheimer een Formule 1 team niet uit. Wanneer dat Duitse media aan de CEO vroeg hoe hij er tegenaan kijkt, antwoordde hij het volgende: ‘’We zijn het op dit moment aan het overwegen.’’

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
wizai schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:40:
bron

[...]
Lijkt me een grap. Bentley is onderdeel van VAG, al zegt dat nog niet alles ofcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bron

[...]
Kan altijd nog reclame zijn ipv een team ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:32:
[...]

Volgens mij meer Rake dan vorig jaar?
Hoe kun je dat nou zeggen? Rake is (grofweg) hoe schuin de vloer van de auto staat. Je ziet de vloer nergens dus er valt niets over te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

StevoMark10 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:47:
[...]

Lijkt me een grap. Bentley is onderdeel van VAG, al zegt dat nog niet alles ofcourse.
http://www.f1today.net/nl...1-project-niet-langer-uit

VW sluit het niet meer uit blijkbaar.
Al blijven dit soort geruchten jaarlijks terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Zakelijke vorm van Nee zeggen: "We denken van niet, maar als er voordeel te halen is sluiten we het niet uit.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ze hebben zich teruggetrokken uit veel "vieze" (lees diesel/ICE-only) racerijen na het diesel-schandaal. En nu met Liberty aan het roer en de vooruitzichten van veel meer moderne exposure en groei in de VS, is zo'n hybrid-formula ineens mogelijk een heel goed idee.

Ik zie het nog wel gebeuren, het past bij hun nieuwe koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
VW zie ik eerder terug komen in Dakar/rally sporten dan F1. Tenminste als VW zijnde, maar dat VW een dochter het F1 circuit opstuurt zie ik wel gebeuren, ooit.

gniffel, dochters

[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 06-02-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41
nachtnet schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:06:
Zakelijke vorm van Nee zeggen: "We denken van niet, maar als er voordeel te halen is sluiten we het niet uit.."
De beste man zegt alleen nergens "we denken van niet"...
Hij geeft aan dat het een "absolute nee" was, maar dat de situatie nu totaal anders is en te heroverwegen valt.
Dat is gewoon een deur op een kier zetten.

Deze man is trouwens niet 'alleen' baas bij Bentley, maar zit ook nogal hoog in het motorsportprogramma van VAG. Niet zomaar iemand die willekeurig wat roept dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Jasphur schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:18:
VW zie ik eerder terug komen in Dakar/rally sporten dan F1. Tenminste als VW zijnde, maar dat VW een dochter het F1 circuit opstuurt zie ik wel gebeuren, ooit.

gniffel, dochters
Heb de naam niet genoemd, maar bedoel inderdaad wel het VAG concern, niet VW als brand. Die verwacht ik niet in de F1 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33

gniffel, dochters
Hu maar VW heeft geen dochter, VW is een dochterbedrijf van VAG. Ik denk dat je VAG bedoelt ipv VW? :P Kleine correctie want de Vag staat wel voor Volkswagen. Mja ik zie VAG als het moederbedrijf met dochters als Audi, VW, Bentley, Lambo, Porsche etc.

Ik ben benieuwd, het Bentley nieuws klinkt wel grappig, maar waarom dan niet Porsche of Lamborghini, mij lijkt dat deze 2 veel meer kunnen doen in de F1. Bij Bentley denk ik niet direct aan races (wel pk en ouwe lullen, maar niet race).

Over Dakar/rally denk ik eerder aan Audi (RS3 is wel iets toffer dan een Golfje) dan aan VW.

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 06-02-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
bron

[...]
Wat een droevig slecht geschreven bericht/vertaling. Alleen daarom kan ik het al niet geloven :P
De echte bron is denk ik http://en.f1i.com/news/88...onsidering-formula-1.html, alhoewel ik die site ook niet echt ken.

Dit is beter:
http://www.formel1.de/new...swagen-bewertet-szene-neu

[ Voor 33% gewijzigd door Tleilaxu op 06-02-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
LopendeVogel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:43:
[...]

Hu maar VW heeft geen dochter, VW is een dochterbedrijf van VAG. Ik denk dat je VAG bedoelt ipv VW? :P Kleine correctie want de Vag staat wel voor Volkswagen. Mja ik zie VAG als het moederbedrijf met dochters als Audi, VW, Bentley, Lambo, Porsche etc.

Ik ben benieuwd, het Bentley nieuws klinkt wel grappig, maar waarom dan niet Porsche of Lamborghini, mij lijkt dat deze 2 veel meer kunnen doen in de F1. Bij Bentley denk ik niet direct aan races (wel pk en ouwe lullen, maar niet race).

Over Dakar/rally denk ik eerder aan Audi (RS3 is wel iets toffer dan een Golfje) dan aan VW.
Ouwe lullen zijn ook de doelgroep van de F1, volgens Bernie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
StevoMark10 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:47:
[...]

Ouwe lullen zijn ook de doelgroep van de F1, volgens Bernie :+
Haha sigaartje op de lip en paardenrace praktijken xd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
maar waarom dan niet Porsche of Lamborghini
Porsche hebben ze al in leven gehouden voor het WEC, die zie ik niet ook naar de F1 komen. VW wordt (werd) vooral gebruikt voor WRC/Dakar/WRX en vind ik persoon niet echt een F1 waardige naam. Audi gaat op de zuinige toer met Formule E en zit ook in de DTM. Verder hebben Audi, Lamborghini en Bentley ook allen GT-racers. Echter in de hogere klassen van racen is Bentley volgens mij een grotere naam (geweest) dan Lamborghini en Bentley is erg populair in China, bij voetbal ook duidelijk te zien dat daar veel geld zit.

Edit: Bugatti gebruiken zou ook niet misstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 06-02-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:53

Kiwi

Gadgetfreak

Laat maar...

[ Voor 133% gewijzigd door Kiwi op 06-02-2017 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:52:
[...]

Hoe kun je dat nou zeggen? Rake is (grofweg) hoe schuin de vloer van de auto staat. Je ziet de vloer nergens dus er valt niets over te zeggen...
Je kunt toch de wielen vergelijken met de hoogte onder het achterwiel? Zo op het eerste gezicht lijkt het me meer dan vorig jaar maar ik heb het niet gemeten nee 8)7
Gezien de fabriek en personeel nu bij andere partijen aanwezig zijn zoals mini of peugeot verwacht ik niet dat VW snel terug komt. Dat allemaal weer opbouwen kost veel tijd en geld. Of ze moeten het overnemen als 1 van de andere partijen gaat stoppen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

VAG inderdaad. Excuus. Al die afkortingen en bedrijven. 7(8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]
Bij Bentley denk ik niet direct aan races (wel pk en ouwe lullen, maar niet race).
Ik vond de Bentleys GT3's afgelopen weekend (Bathurst 12Hr) er toch best sportief uitzien :p
Afbeeldingslocatie: http://cdn-7.motorsport.com/static/img/mgl/11700000/11770000/11777000/11777200/11777237/s8/endurance-bathurst-12-hour-2017-17-bentley-team-m-sport-bentley-continential-gt3-andy-souc.jpg

En ook de lmp1 vond ik altijd erg gaaf om te zien:
Afbeeldingslocatie: https://www.car-revs-daily.com/wp-content/uploads/2014/11/2001-Bentley-Speed-8-LMP1-2-1600x796.jpg

Autosport zit wel degelijk in hun DNA. In de jaren 20 domineerden ze Le Mans, maar dat is inmiddels wel een eeuw(igheid) geleden. Ik zou het wel gaaf vinden als ze daarmee de F1 in zouden stappen. :Y

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Moah! Een Bentley F1 in Speed 8 kleuren op de grid. Geil!

En verder moet VAG gewoon een dikke Passat CC met een V8 het DTM in knallen. :9

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
u_nix_we_all schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:23:
[...]

Ik vond de Bentleys GT3's afgelopen weekend (Bathurst 12Hr) er toch best sportief uitzien :p
[afbeelding]

En ook de lmp1 vond ik altijd erg gaaf om te zien:
[afbeelding]

Autosport zit wel degelijk in hun DNA. In de jaren 20 domineerden ze Le Mans, maar dat is inmiddels wel een eeuw(igheid) geleden. Ik zou het wel gaaf vinden als ze daarmee de F1 in zouden stappen. :Y
Als Lemans domineren een criterium is dan mag Ford wel terugkomen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
even een nieuws rondje:

Geruchten dat Pascal Wehrlein toch nog letsel overheeft gehouden aan zijn ROC crash houden aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLJKb8ehTBURbxs6SEWvICPt/full.png

Als er niets aan de hand zou zijn hoeft Sauber ook niet te zeggen dat er nog medische checks lopen.. Ik vermoed dat er toch wat letsel aanwezig is.

Wederom uit de bron: Tobi Grüner (AMuS): 7 februari komen de teams bijeen om over de Red Bull & Mercedes ophanging te praten. http://www.auto-motor-und...rk-verboten-11678432.html (Duits)
Afbeeldingslocatie: https://imgr4.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Chassis-Trick-F1-Technik-Formel-1-2016-fotoshowBig-c9d2b7d9-974682.jpg

en deze is van ergens vorige week..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QGWPm6xqFqJDiB6JrQKl1oZV/full.jpg
http://sport.sky.it/formu...iatore-a-sky-sport24.html (Italiaans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Makkelijker/verkort leesbaar via TheJudge

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Niet mee eens, volledig andere tekst en blijkbaar andere bron..
One afternoon in Milan with the well-known entrepreneur and former F1 team principal, first with Benetton and then with Renault. The Dutch say: "remember Senna". The Ferrari: "the team is still the same. Oven, bakers and quality of bread are always the same. Mercedes always ahead, I see favorable changes to Red Bull "

"Max Verstappen will become F1 world champion. If we consider as he drove in Brazil, what we hadn't seen since small Seine, he will win the title. " It's the anticipation of Flavio Briatore on Red Bull's Dutch and considered one of the best "products" among pilots in circulation today.

Host a Sky Sport24, Briatore are also of Ferrari and of a season, the next, where his impression is that things are bound to change for the Scuderia in Maranello: "the team is still the same. Oven, bakers and quality of bread are always the same. I see favorable changes to Red Bull. We always go in the direction of engineers who want to show that the performance would improve, but ... Unfortunately the benefit of Mercedes is overwhelming and have a pilot, Hamilton, who last year had fun DJing or skiing, but this year I don't think it will have the same attitude. "

Mercedes still can't be beat, then. The team champion Briatore belies a voice that, before the officiality of Bottas in place of Rosberg, leaned on the Fernando Alonso: "No, I've never been close Alonso and Mercedes. Stop ". Clearer than that.

From Bernie Ecclestone to Ross Brown, Formula 1 is changing at an institutional level. Indeed, it has already changed. "Ecclestone? I feel it every day--said Briatore-. Become honorary Chairman is one of those posts that can fit in a politician who must take an attendance fee, not an entrepreneur who has done what he did. Are those charges to do the spells .... Has 86 years and needs to relax. Stay in a place where you don't count anything and where have you been the owner isn't that great for the career that you've done. Liberty Media will try to change things, but hasn't bought all the F1. I am among the papabili to be their consultant? It's one of those words that count for nothing. I can't work for someone. I exited the F1, I created FOTA (The Formula One Teams Association) to ensure that the pilot were in the middle. I was talking with Domenicali (former Ferrari team principal) a few days ago. One who watch tv doesn't want to know if the engine can go to the Moon or on the road. Nobody cares. Me and Ross Brown we have worked together for 8 years. At that time a sport for Gladiators, we were discussing the rules. But now .... To put the pilot center stage you have to have the machines more or less with the same performance. With the GP2 tried to do so. We'll see if he can turn things around ".
Sky.it artikel vertaald door Bing vertaler

Het artikel van TheJudge is qua inhoud niet vergelijkbaar.. :X
Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1