Helemaal mee eens, dat ze de stekker uit Audi WEC zouden trekken was te verwachten.Bosmonster schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:15:
Ze hebben zich teruggetrokken uit veel "vieze" (lees diesel/ICE-only) racerijen na het diesel-schandaal. En nu met Liberty aan het roer en de vooruitzichten van veel meer moderne exposure en groei in de VS, is zo'n hybrid-formula ineens mogelijk een heel goed idee.
Ik zie het nog wel gebeuren, het past bij hun nieuwe koers.
Naast dat het nu geld bespaart en ze van die "vieze" diesels af zijn in het WEC hebben ze meteen plaats om over een paar jaar weer iets nieuws te gaan ondernemen.
Als je dan ziet dat Domenicale was aangenomen bij Audi om naar alle waarschijnlijkheid een Formule 1 project op te zetten, dan is al wel duidelijk dat ze het al eerder serieus overwogen hebben. Nu dan wellicht met Bentley ipv Audi, wat ik een opvallende keuze vind. Audi vs Mercedes lijkt me aantrekkelijker voor VAG dan Bentley vs Ferrari vs McLaren... in die laatste categorie is minder geld te winnen qua autoverkopen.
Het beste wat Liberty nu kan doen is zorgen dat binnen nu en een paar maanden een knoop word doorgehakt over de motorenformule. Nu is er al weer een stukje onzekerheid dat ze na 2020 met andere motoren kunnen gaan racen; door ofwel duidelijk te maken dat ze met de huidige formule doorgaan ofwel de nieuwe formule vast te leggen wordt het ook aantrekkelijker gemaakt voor een nieuwe fabrikant om in te stappen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)