[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.651 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Bosmonster schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:15:
Ze hebben zich teruggetrokken uit veel "vieze" (lees diesel/ICE-only) racerijen na het diesel-schandaal. En nu met Liberty aan het roer en de vooruitzichten van veel meer moderne exposure en groei in de VS, is zo'n hybrid-formula ineens mogelijk een heel goed idee.

Ik zie het nog wel gebeuren, het past bij hun nieuwe koers.
Helemaal mee eens, dat ze de stekker uit Audi WEC zouden trekken was te verwachten.

Naast dat het nu geld bespaart en ze van die "vieze" diesels af zijn in het WEC hebben ze meteen plaats om over een paar jaar weer iets nieuws te gaan ondernemen.

Als je dan ziet dat Domenicale was aangenomen bij Audi om naar alle waarschijnlijkheid een Formule 1 project op te zetten, dan is al wel duidelijk dat ze het al eerder serieus overwogen hebben. Nu dan wellicht met Bentley ipv Audi, wat ik een opvallende keuze vind. Audi vs Mercedes lijkt me aantrekkelijker voor VAG dan Bentley vs Ferrari vs McLaren... in die laatste categorie is minder geld te winnen qua autoverkopen.

Het beste wat Liberty nu kan doen is zorgen dat binnen nu en een paar maanden een knoop word doorgehakt over de motorenformule. Nu is er al weer een stukje onzekerheid dat ze na 2020 met andere motoren kunnen gaan racen; door ofwel duidelijk te maken dat ze met de huidige formule doorgaan ofwel de nieuwe formule vast te leggen wordt het ook aantrekkelijker gemaakt voor een nieuwe fabrikant om in te stappen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:00
XyritZz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:00:
[...]

Helemaal mee eens, dat ze de stekker uit Audi WEC zouden trekken was te verwachten.

Naast dat het nu geld bespaart en ze van die "vieze" diesels af zijn in het WEC hebben ze meteen plaats om over een paar jaar weer iets nieuws te gaan ondernemen.

Als je dan ziet dat Domenicale was aangenomen bij Audi om naar alle waarschijnlijkheid een Formule 1 project op te zetten, dan is al wel duidelijk dat ze het al eerder serieus overwogen hebben. Nu dan wellicht met Bentley ipv Audi, wat ik een opvallende keuze vind. Audi vs Mercedes lijkt me aantrekkelijker voor VAG dan Bentley vs Ferrari vs McLaren... in die laatste categorie is minder geld te winnen qua autoverkopen.

Het beste wat Liberty nu kan doen is zorgen dat binnen nu en een paar maanden een knoop word doorgehakt over de motorenformule. Nu is er al weer een stukje onzekerheid dat ze na 2020 met andere motoren kunnen gaan racen; door ofwel duidelijk te maken dat ze met de huidige formule doorgaan ofwel de nieuwe formule vast te leggen wordt het ook aantrekkelijker gemaakt voor een nieuwe fabrikant om in te stappen.
Andere motoren in 2020? Volgens mij heb ik iets gemist. Toevallig een linkje voor me?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XyritZz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:00:
[...]

jah maar .... bentley krijgt die niet extra geld vanwege historische waarde? daarlangst is het ook beetje prestige project en snoepreisjes

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
Jasphur schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:09:
[...]

Andere motoren in 2020? Volgens mij heb ik iets gemist. Toevallig een linkje voor me?
Er is nog niets over bekend, er is enkel vastgelegd dat de huidige motoren sowieso tot 2020 gebruikt worden. Daarna is er pas weer de mogelijkheid om iets anders te doen, betekent niet dat dat ook gebeurt.

Zie hier bijv. http://www.motorsport.com...ep-v6s-until-2020-668797/

Brawn heeft er wel oren naar om te veranderen in 2020; maar er gaan volgens mij ook geluiden op om te verlengen tot 2025 met de huidige motoren.

Mijn punt is; als je nieuwe fabrikanten aan wil trekken moet daar duidelijkheid over zijn. No way dat er nu iemand in gaat stappen, tegen de tijd dat de kinderziekten er uit zijn staat er wellicht een nieuwe formule klaar.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Heel handig, dit soort struggles in de maanden voorafgaand aan je seizoen. Gooit McLaren weer een seizoen weg op deze manier?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Huh, dat was toch al oud nieuws? Kerel kwam binnen door Dennis en was een van de eersten die mocht gaan nadat Dennis gewipt was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:26
ATS schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:13:
[...]

Heel handig, dit soort struggles in de maanden voorafgaand aan je seizoen. Gooit McLaren weer een seizoen weg op deze manier?
Het is meer een gevolg van het vertrek van Ron Dennis bij McLaren. McLaren wil een andere richting, en daar was blijkbaar het vertrek van Ron Dennis en zijn kamp voor nodig..

Wat @KeRsTmAnNeKe zegt dus..

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 07-02-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ATS schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:13:
[...]

...als seizoen afhankelijk is van 1 man (los van coureur) is het bijzonder ruk gesteld met je team maar dit is overigens oud nieuws :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Hoe F1 tech invloed heeft in de echte wereld..McLaren Applied Tech Tim Strafford

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 07-02-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:59
Leuk filmpje.. Alleen het einde was wat, van uhm, ja en? Wat bedoel je.. :) Maar wel leuk om te horen hoe en waar het allemaal gaat die technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Volgens Formule1.nl heeft Kubica aangegeven wel graag weer 'n keer in een F1-auto te willen rijden:
Kubica: ‘Ik ben klaar voor een F1-test’
Als het aan Robert Kubica ligt, zit hij binnenkort weer in een Formule 1-auto. De Pool gelooft dat hij na ruim zes jaar eindelijk fysiek en mentaal weer in staat is een F1-bolide te besturen. Zo laat hij weten aan Motorsport.com.

Robert Kubica raakte op 6 februari 2011 zwaargewond toen hij tijdens een uitstapje naar de rallysport op ongelukkige wijze crashte, waarbij de vangrails de auto doorboorde. Lange tijd werd gevreesd voor het verlies van de functies van zijn rechterarm, maar naarmate de jaren vorderden, bleek Kubica steeds beter in staat om veeleisende machines te besturen . Zo neemt hij komend jaar in de LMP1-klasse deel aan het World Endurance Championship en voelt hij zich klaar om voor het eerst sinds 2010 weer een Formule 1-auto te besturen.

Op de vraag of hij een uitnodiging van één van de Formule 1-teams zou accepteren, antwoordt hij tegenover Motorsport.com dan ook met een volmondig ‘ja’: “Het is al even geleden, dus ik zal me moeten bewijzen, maar ik denk dat ik het goed kan doen. Ik zou in ieder geval heel graag weer die kick willen ervaren.”

Kubica kreeg drie jaar geleden al de uitnodiging een Formule 1-auto te testen, maar sloeg dat aanbod destijds af. Hij was er naar eigen zeggen nog niet klaar voor: “Ik had niet het vertrouwen dat nodig is om in zo’n auto te stappen, ook al was ik me ervan bewust dat een dergelijke kans misschien nooit meer zou komen. Maar ik heb altijd tegen mezelf gezegd dat als ik er nog niet honderd procent achter zou staan, ik het uit mijn hoofd moest zetten.”

Dat Kubica graag weer in een Formule 1-wagen wil stappen, betekent overigens niet automatisch dat hij zijn zinnen heeft gezet op een full-time rentree in de koningsklasse van de autosport: “Een Formule 1-auto besturen is één, er een volledige race mee rijden is weer een heel ander verhaal. Bovendien heb ik in diverse simulatoren geleerd dat ik met mijn fysieke beperkingen op hooguit tachtig procent van de circuits volledig uit de voeten kan.”
Ben opzich wel benieuwd of-ie ooit weer de kans zal krijgen (gewoon bij een demo of testdag ofzo..). Blijft zonde van z'n crash.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 07-02-2017 18:30 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Misschien is dit wat voor Kubica ? :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
De voorspelling van Mark Webber:

visie Marc Webber

Nu drie weken wachten wat de daadwerkelijke gevolgen zijn (of niet door sandbaggen...).
Kan al niet meer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:00
Destruction schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:28:
Volgens Formule1.nl heeft Kubica aangegeven wel graag weer 'n keer in een F1-auto te willen rijden:

[...]

Ben opzich wel benieuwd of-ie ooit weer de kans zal krijgen (gewoon bij een demo of testdag ofzo..). Blijft zonde van z'n crash.
Eeuwig zonde idd.. Zat toevallig de races van het 2008 seizoen terug te kijken en ik was vergeten hoe indrukwekkend hij in de BMW was. Zelfs een potentiele wereldkampioen in de juiste wagen (toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Datazor schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:09:
De voorspelling van Mark Webber:

visie Marc Webber

Nu drie weken wachten wat de daadwerkelijke gevolgen zijn (of niet door sandbaggen...).
Kan al niet meer wachten
Dit :9
"The drivers will be earning their money again, and they'll be sweating on the podium again, which will be great.

"They'll be going back to lap times like we used to do 10 years ago.

"I think that will be a good visual to watch."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Grimmie187 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:06:
[...]

Eeuwig zonde idd.. Zat toevallig de races van het 2008 seizoen terug te kijken en ik was vergeten hoe indrukwekkend hij in de BMW was. Zelfs een potentiele wereldkampioen in de juiste wagen (toen).
was 'fan' van m, geweldige coureur en goser met veeel potentie. had wat max trekjes; rete competetatief, alternatieve lijnen, goed in verdedigen en voorbij gassen. hopelijk gaan we m terug zien, maar met al dat jong talent betwijfel ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
[...]

Als BMW 2008 serieus had genomen, dan was de kans groot dat ze kampioen waren geworden. Ze hebben vrij vroeg alles op 2009 gezet, met eigenlijk desastreuse gevolgen voor 2008 EN 2009. De economische crisis erbij en hoppa, ze waren gelijk vertrokken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
kn

[ Voor 99% gewijzigd door Tleilaxu op 08-02-2017 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

[...]

In de rallywereld heeft ie nu dezelfde reputatie als dat Maldonado heeft, hij rijd elke rally wel een auto krom. Heel bijzonder issie daar in ieder geval niet. Ik denk niet dat we hem snel terug zien in F1. Alhoewel, als ie een sloot geld neerlegd is alles mogelijk. In ieder geval niet bij de topteam...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19
Damian schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:53:
[...]

In de rallywereld heeft ie nu dezelfde reputatie als dat Maldonado heeft, hij rijd elke rally wel een auto krom. Heel bijzonder issie daar in ieder geval niet. Ik denk niet dat we hem snel terug zien in F1. Alhoewel, als ie een sloot geld neerlegd is alles mogelijk. In ieder geval niet bij de topteam...
Met volgens mij het verschil dat hij als hij een auto heel houdt ook gelijk de snelste is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

perpixel schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Met volgens mij het verschil dat hij als hij een auto heel houdt ook gelijk de snelste is toch?
Mwoah, in het WRC tussen de grote jongens stelde hij weinig voor. WRC-2 issie in 2013 wel kampioen in geworden.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:24
Damian schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Ene Raikkonen heeft het ook een tijdje in de rally geprobeerd en heeft daar ook een hoop auto's krom gereden.

Ik denk niet dat dat zozeer iets zegt over een Raikkonen of een Kubica. De WRC jongens zijn een apart soort coureur met andere skills dan de F1 mannen, vergelijk is naar mijn mening dan ook niet echt goed mogelijk.

Ik denk dat bijvoorbeeld de MotoGP coureurs beter te vergelijken zijn met de F1 coureurs. De snelheden liggen dichterbij elkaar, ze rijden op dezelfde soort circuits en de lijnen die gereden worden verschillen ook niet heel erg.

Afgezien van dat is het erg jammer dat Kubica niet langer in de F1 heeft gezeten, die had het best ver kunnen schoppen denk ik. Hetzelfde geld voor BMW overigens, die hadden wat mij betreft ook wel wat langer door mogen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
B-Real schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat bijvoorbeeld de MotoGP coureurs beter te vergelijken zijn met de F1 coureurs. De snelheden liggen dichterbij elkaar, ze rijden op dezelfde soort circuits en de lijnen die gereden worden verschillen ook niet heel erg.
Nee joh, MotoGP coureurs zijn niet van die zeurtjes die bij iedere scheet beginnen te bléren om een straf of blauwe vlag, of het is niet eerlijk enz enz. Daar zijn ze niet vies van een duwtje links en rechts, en dat bij die snelheden met veel minder bescherming.

/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
Mooi artikel wel, wist je dat niet van die houten plank?

Paar seizoenen terug hebben ze die titanium skids er weer onder geplakt omdat het zulke lekkere vonken geeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nope. was er niet van op de hoogte. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
XyritZz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:59:
[...]

Paar seizoenen terug hebben ze die titanium skids er weer onder geplakt omdat het zulke lekkere vonken geeft :).
Als ik die vonken zie dan vraag ik me altijd af of dat geen extra wrijving en dus snelheidsverlies geeft....

of gebeurt het alleen tijdens afremmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Bigfoot schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:33:
[...]

Als ik die vonken zie dan vraag ik me altijd af of dat geen extra wrijving en dus snelheidsverlies geeft....

of gebeurt het alleen tijdens afremmen?
Het gebeurt zodra de bodem het wegdek raakt, en dat dan denk ik enkel bij hobbeltjes in het asfalt o.i.d. Snelheidsverlies zal het niet merkbaar opleveren vermoed ik, de auto hoger op z'n poten zetten zal meer tijd kosten ;).

Grappige is dat de coureurs er achter de vonken niet alleen zien maar ook voelen, Sainz was het volgens mij die vlak na de introductie van de titanium skids het vergeleek met grind omdat de deeltjes zo hard op z'n helm tikten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:11
Een snellere motor betekent ook dat Red Bull de auto sneller kan maken. "We kunnen dezelfde vleugelinstellingen hanteren als Mercedes, waardoor wij niet meer drie of vier extra vleugels nodig hebben om op de rechte stukken niet te veel snelheid te verliezen", aldus Marko.

Say whutt?
Een vertaald artikel door iemand die heel veel affiniteit met de sport heeft zo te zien. :P

Originele bron: http://www.motorsport-mag...otoren-update-in-spanien/

Mooi nieuws trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
UltraSub schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:44:
[...]

Nee joh, MotoGP coureurs zijn niet van die zeurtjes die bij iedere scheet beginnen te bléren om een straf of blauwe vlag, of het is niet eerlijk enz enz. Daar zijn ze niet vies van een duwtje links en rechts, en dat bij die snelheden met veel minder bescherming.

/s
Vergis je niet: Een ronde op bv Barcelona is zo 20-25 seconden langzamer met de motor dan ze met een F1 wagen is.. Qua snelheid & grip zijn bochten in de F1 onnavolgbaar.

zie ook:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UltraSub
nachtnet schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:30:
[...]

Vergis je niet: Een ronde op bv Barcelona is zo 20-25 seconden langzamer met de motor dan ze met een F1 wagen is.. Qua snelheid & grip zijn bochten in de F1 onnavolgbaar.

zie ook:
Maar dat zeg ik ook niet! Natuurlijk liggen de bochtsnelheden stukken lager. Immers veel minder grip. Ik heb het over het spektakel. Close racing. Als in echt close. Ik heb toch echt ellebogen trek en duwwerk gezien net voor aanremmen na een recht stuk en dan lopen ze toch ook ruim 300. En als je dan op 2 wielen zit, met die snelheden, een foutje is zo gemaakt. En toch hoor je die gasten niet zo janken als bijvoorbeeld Vettel het afgelopen seizoen. "He pushed me off the track".

Er stond ook niet voor niets een /s hè ;)

offtopic:
Als we dan toch bezig zijn over mannen met cohones... :P
YouTube: #ISLE OF MAN "TT" 2016 CRASH ✔ COMPILATION ✔...

[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 08-02-2017 18:45 . Reden: Man man man autocorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Dat klinkt wel alsof Mercedes echt in het begin van het seizoen hun slag moet slaan.

Maar vreemd dat hun vernieuwde motor niet al op het niveau zit van op zijn minst Ferrari. Ik dacht dat dat juist het hele idee was van de nieuwe 2017 motoren van sommige fabrikanten.

En dan zit je ook nog met de betrouwbaarheid. Dat moet ook maar net goed gaan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Martinspire schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:49:
[...]

Dat klinkt wel alsof Mercedes echt in het begin van het seizoen hun slag moet slaan.

Maar vreemd dat hun vernieuwde motor niet al op het niveau zit van op zijn minst Ferrari. Ik dacht dat dat juist het hele idee was van de nieuwe 2017 motoren van sommige fabrikanten.

Wie zegt dat Renault niet al op het niveau zit?
Het probleem is, ze kunnen niet even aan Ferrari vragen wat hun blok momenteel doet, het blijft gissen wat de concurrentie doet. Eind deze maand zullen we hopelijk al iets meer weten, tot die tijd blijft het voor iedereen gissen. Ook voor RBR, ook voor Renault, ook voor Mercedes, voor iedereen.

Sommige mensen (ik zeg niet: jij) denken dat de rest niks doet en alleen Renault een flinke upgrade zal geven, helaas blijven de top teams ook verder ontwikkelen en verbeteren. Renault moet gewoonweg veel meer, echt een flink pak meer werk verrichten dan Ferrari en Mercedes.
Het kost ze alleen al veel tijd en geld om op het niveau van het 2016 Ferrari blok te komen, daar komt dan nog een stap bovenop omdat Ferrari ook progressie laat zien van 2016 -> 2017.

Dusja het kan heel goed zijn dat we in 2017 (vooral het begin) gewoon een vervolg van 2016 zullen zien. Waarbij Mercedes iedereen voorbij vliegt en RBR / Ferrari het wederom tegen elkaar gaan opnemen.
Wat ook kan, is dat veel andere teams gekeken hebben naar de tactiek van RBR (grip) en RBR misschien helemaal niet meer zo spectaculair is (kans acht ik klein hoor, maar ook andere teams gaan hun downforce en grip en etc verbeteren in de hoop hetzelfde als RBR te krijgen).
Minder snel blok? Dan maar snelheid winst in de bochten, geen rare gedachten. Van toepassing voor elk team in 2017 :D

Het wordt hoe dan ook spannend, daar waar ik eerst ''verblind'' was met de gedachten dat Max / Ric het gaan doen in 2017, kijkend naar hoe 2016 afgesloten is.. Blijft het stiekem nog altijd maar 1 grote twijfel en spanning :D
Nog 6 weken, gaan we het beleven! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:48
Martinspire schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:49:
[...]

Volgensmij was de nieuwe Renault juist niet zo snel/veel sneller omdat ze hem eerst betrouwbaar wouden krijgen. Later in het seizoen (vanaf Spanje dus?) willen ze wel extra verbeteringen doorvoeren voor de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zegt niks. Stel.. stel dat ze vorig jaar een blok met out of the box 800PK hadden en er niet zo gek veel meer in zat. Haal je met wat extra eruit persen en houden van betrouwbaarheid 900. Stel dat ze nu een heel nieuw blok bouwen (dat is wat ik begrepen heb) en dat heeft out of the box 950 en is dan betrouwbaar. Dan kun je er misschien 1050 uit halen met wat tunen maar dan start je met 950 basis om te zien wat er mogelijk is (data vergaren op de baan, beter is er niet). Dan start je dus voorzichtig maar hebt meteen een goed blok. :)

TL;DR
Je weet het niet en kunt niks ophangen aan die uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:07

ricardo246

Life's what you make it!

Zojuist nog even op YouTube wat samenvattingen van seizoen 2008 bekeken.
Wat was dat een spannend seizoen! Ik weet dat destijds op Formula1.com, enige tijd na afloop, een samenvatting van 2 of 3 minuten kon bekijken per race. Helaas zijn de oudere (<2016) niet te vinden op de huidige website (enorm gemis imho).
Wat ik vooral gaaf vond, was dat ze precies de spirit van de wedstrijd konden pakken in combinatie met fantastische muziek.
Hier heeft iemand de muziek van 2008-2011 in een playlist gezet, ik krijg nog steeds kippenvel als ik het luister _/-\o_
https://open.spotify.com/...st/5tkEK9KrCcWzErAr5NoACF

Als je ze op volgorde luisterde (shuffle uit) dan volgt het precies de race volgorde (let wel, soms werden 2 nummers in 1 race gebruikt).

Vraag, heeft iemand enig idee hoe ik legaal deze samenvattingen alsnog kan bemachtigen(voor privé gebruik)? Het gaat dus om de officiële samenvatting van de F1 organisatie per race. Ik wil ze graag verzamelen.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:07:
[...]
Volgensmij was de nieuwe Renault juist niet zo snel/veel sneller omdat ze hem eerst betrouwbaar wouden krijgen. Later in het seizoen (vanaf Spanje dus?) willen ze wel extra verbeteringen doorvoeren voor de performance.
En de 2016 RB was ook ontworpen om veel downforce te krijgen door de rake waarmee hij rondrijd. Daardoor krijg je veel weerstand, wat ook voor een lagere topsnelheid zorgt.

De teams die "door hun mercedes motor" een ontzettend hoge topsnelheid hadden (Manor, Williams) reden ook rond met auto's die weinig aerodynamisch efficiente downforce kunnen creeren.
Downforce kan dan wel echter in ruil voor erg veel luchtweerstand, dus op de meeste circuits niet opportuun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Dankzij een tip van Craig Scarborough @ScarbsTech toch al wat foto's van delen van de HAAS 2017.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4LAeSsWYAQwHKE.jpg:large2017 Haas angled sidepod fronts and forward reaching supports for vanes

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4K7FHiXAAALSLj.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4K7FujWYAE1LwL.jpg:largeHaas 2017, also large detachable cooling/aero panel around cockpit

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4K9m5TWMAEHNtG.jpg:largeMore sight of the Haas sidepod fronts and roll hoop. Sidepods don't seem as wide as the 160cm allowed. Opening on the bodywork & cockpit suggest PU cooling will be hard pressed
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4LAdV1WEAE9poW.jpg:large@Albrodpul Fotos publicadas por Haas/GRO en TW/FB/Instagram muestran un Haas 2017 con diferente airbox y deflectores (para desviadores) en pontones.
Translated from Spanish by Bing Wrong translation?
Photos published by Haas/GRO TW/FB/instagram show Haas 2017 with different airbox and baffles (for diverters) on pontoons.

[ Voor 37% gewijzigd door nachtnet op 08-02-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:29
Wat zijn de pijltjes? Montagepunt van de gehate halo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 18:49
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:28:
Wat zijn de pijltjes? Montagepunt van de gehate halo?
Die wijzen op bijzondere dingen, schoorsteentjes, luchtgaten, etc. Staat vaak onder de foto genoemd :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:35
De F1 wordt dus inspannender: http://www.gpupdate.net/n...nder-type-atleet-creeren/

Heb het gevoel dat dit niet bepaald in het nadeel is van Verstappen. Met zijn Nederlandse bouw is hij nou niet echt de kleinste coureur in het veld. En laten de nieuwe auto's nu net iets meer spierkracht en body vergen.

Tevens lijkt het me dat hij zijn jongere lichaam eenvoudiger aan kan passen aan de nieuwe omstandigheden dan collega's die al een decennium niets anders nastreven dan een zo laag mogelijk gewicht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:32:
De F1 wordt dus inspannender: http://www.gpupdate.net/n...nder-type-atleet-creeren/

Heb het gevoel dat dit niet bepaald in het nadeel is van Verstappen. Met zijn Nederlandse bouw is hij nou niet echt de kleinste coureur in het veld. En laten de nieuwe auto's nu net iets meer spierkracht en body vergen.

Tevens lijkt het me dat hij zijn jongere lichaam eenvoudiger aan kan passen aan de nieuwe omstandigheden dan collega's die al een decennium niets anders nastreven dan een zo laag mogelijk gewicht.
Klopt, en hij is misschien wel het meest gedreven van allemaal. Zeker de oudere coureurs hadden al wat moeite om hun vetpercentage en gewicht laag genoeg te houden (dat is ook moeilijker als 30'er dan als tiener ;)), maar als er nog harder getraind moet worden gaan we de verschillen wel zien komend seizoen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 11:11
Met zijn Nederlandse bouw is hij nou niet echt de kleinste coureur in het veld.
Valt eigenlijk best mee, hij is gewoon 'gemiddeld'.

Nico Hulkenberg 1m84 (6ft)
Daniil Kvyat 1m81
Jenson Button 1m81
Romain Grosjean 1m80
Marcus Ericsson 1m80
Max Verstappen 1m80
Nico Rosberg 1m78
Daniel Ricciardo 1m78
Carlos Sainz 1m77
Kimi Raikkonen 1m75
Felipe Nasr 1m75
Lewis Hamilton 1m74
Sebastian Vettel 1m74
Valtteri Bottas 1m73
Sergio Perez 1m73
Pastor Maldonado 1m73
Fernando Alonso 1m71
Felipe Massa 1m66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vraag me af of het perse een voordeel is om groter en jonger te zijn.
Het is vooral een duursport, en dat gaat op zich beter als je wat ouder bent.
Daarnaast heb je als je kleiner bent minder last van g-krachten, en is het wat makkelijker om spieren te kweken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
RonaldMcDonald schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:23:
[...]

Valt eigenlijk best mee, hij is gewoon 'gemiddeld'.

Nico Hulkenberg 1m84 (6ft)
Daniil Kvyat 1m81
Jenson Button 1m81
Romain Grosjean 1m80
Marcus Ericsson 1m80
Max Verstappen 1m80
Nico Rosberg 1m78
Daniel Ricciardo 1m78
Carlos Sainz 1m77
Kimi Raikkonen 1m75
Felipe Nasr 1m75
Lewis Hamilton 1m74
Sebastian Vettel 1m74
Valtteri Bottas 1m73
Sergio Perez 1m73
Pastor Maldonado 1m73
Fernando Alonso 1m71
Felipe Massa 1m66
Er missen er een paar: (Maar die kan ik ook niet zo snel vinden.. Gevonden via https://www.driverdb.com/ :) )
  • Kevin Magnussen 1.74
  • Jolyon Palmer 1.79
  • Pascal Wehrlein 1.75
  • Stoffel Vandoorne 1.76
  • Esteban Ocon 1.86
  • Lance Stroll 1.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik geloof dat Ocon in het begin ook problemen had door zijn lengte in de Manor. Later was dat probleem wel opgelost.
Je zou verwachten dat Massa door zijn geringe lengte een voordeel heeft qua gewicht, maar dat valt in de praktijk ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
kevlar01 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:01:
Ik geloof dat Ocon in het begin ook problemen had door zijn lengte in de Manor. Later was dat probleem wel opgelost.
Je zou verwachten dat Massa door zijn geringe lengte een voordeel heeft qua gewicht, maar dat valt in de praktijk ook mee.
Hoe bedoel je qua gewicht? Dat het totale gewicht (van auto + coureur) lager is en daardoor sneller zou zijn? Want er geldt een minimum totaal gewicht. Enige voordeel wat een lichtere coureur heeft is dat je misschien wat meer met de gewichtsverdeling kunt spelen. Maar een auto met grotere/zwaardere coureur zal niet perse lichter zijn dan een auto met kleinere/lichtere coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:35
RobertMe schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:48:
[...]

Hoe bedoel je qua gewicht? Dat het totale gewicht (van auto + coureur) lager is en daardoor sneller zou zijn? Want er geldt een minimum totaal gewicht. Enige voordeel wat een lichtere coureur heeft is dat je misschien wat meer met de gewichtsverdeling kunt spelen. Maar een auto met grotere/zwaardere coureur zal niet perse lichter zijn dan een auto met kleinere/lichtere coureur.
Sauber had in 2015 moeite om de auto op het minimum-gewicht te krijgen.

Toen KERS geintroduceerd werd in 2009 moesten coureurs ongezond veel afvallen om de auto+coureur op minimumgewichtv te krijgen.

Omdat het minimumgewicht opnieuw verhoogd is, zullen de meeste teams geen issues hebben dit jaar. De wat minder goed gefunde teams wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Sauber had in 2015 moeite om de auto op het minimum-gewicht te krijgen.

Toen KERS geintroduceerd werd in 2009 moesten coureurs ongezond veel afvallen om de auto+coureur op minimumgewichtv te krijgen.

Omdat het minimumgewicht opnieuw verhoogd is, zullen de meeste teams geen issues hebben dit jaar. De wat minder goed gefunde teams wellicht wel.
Vergeet niet dat die gewichtstoename vooral ingevoerd is vanwege de nieuwe, bredere banden van Pirelli en de extra brandstof die ze mogen meenemen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Grrrrrene schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:15:
[...]

Vergeet niet dat die gewichtstoename vooral ingevoerd is vanwege de nieuwe, bredere banden van Pirelli en de extra brandstof die ze mogen meenemen.
Dat is niet helemaal correct.

Vorig jaar was het minimumgewicht 702kg.

Voor 2017 is het mgewicht naar 722 verhoogd. Maar nu ze precies weten wat het gewicht van de banden is, is het minimumgewicht nog eens met 6kg verhoofd naar 728.

De extra brandstof heeft overigens geen impact op het minimumgewicht (met een volle tank zit je namelijk sowieso boven dit gewicht). Uiteraard zal de grotere tank wel een toefje meer wegen.

Meeste gewichtsimpact komt door bredere auto en toename bodywork/vloer. Meer vermogende teams kunnen dit gewichtsefficiënter oplossen.

Zie o.a: http://www.autosport.com/news/report.php/id/127972

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
VET heeft tijdens de Pirelli 2017 nat-weer bandentest zijn mule-Ferrari SF15-T tegen de muur gezet .
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4On1AEXAAgDPmc.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4OeyPaWEAAh3qX.jpg:large
http://www.motorsport.com...-wet-f1-tyre-test-872467/

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 09-02-2017 17:16 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
nachtnet schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:05:
VET heeft tijdens de Pirelli 2017 nat-weer bandentest zijn mule-Ferrari SF15-T tegen de muur gezet .
[afbeelding]
[afbeelding]
"He pushed me of the track!"

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Een natte baan moet je ook gewoon overlaten aan Verstappen ;)
Alhoewel... Dan keurt Pirelli de banden straks goed. En bij de eerste regenrace liggen er 18 coureurs in de muur ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

lol _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
nachtnet schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:05:
[afbeelding]
[afbeelding]
Honestly! What are we doing? Seriously! This track is too wet!

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:48

-Sander-

///M Powerrrrrr

Lol, dat blijft hem nog lang achtervolgen haha. :P

[ Voor 3% gewijzigd door -Sander- op 09-02-2017 19:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin

Lijkt net alsof ie een stukje breder is geworden..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Ik zie vooral zijn stierennek. F1-coureurs krijgen heel wat G-krachten te verduren (zoals bekend) dus Max traint zijn nekspieren nog eens extra. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pentaxian.nl/PeterJ/nekspieren.jpg

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Laatst online: 14:55
FlipFluitketel schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:49:
[video]
[video]
Lijkt net alsof ie een stukje breder is geworden..
Dat vind ik dus ook!
Zijn nek vooral, maar zijn bovenlichaam is ook echt wel breder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Lijkt me alleen maar goed (als ik de verhalen over de extra G-krachten en verzwaarde races van komend jaar moet geloven), en als tiener heb je nog ruim mogelijkheden om 'daar' in te groeien. Ziet er goed uit dus :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
SAI heeft ook flink aan de biefstuk gezeten :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4Pu7HDUoAAj_eG.jpg:large Kan iemand met sportschoolervaring de gewichten schatten? 2.5KG + ?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4PrZNCVMAERlQ8.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4PEPqUW8AEGNGd.jpg:large

Afbeeldingslocatie: http://cache1.asset-cache.net/gc/467753712-carlos-sainz-of-spain-and-max-verstappen-of-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=GkZZ8bf5zL1ZiijUmxa7QRuOGUgVhlH7sQPZtA5ynhgqmPNwRGFsBuU%2FljcD91nRXhCwFw9mFAdsVSmXgVuJRg%3D%3D2015

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 09-02-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Ze zijn allebei duidelijk flink gespierder geworden. :o

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Sommige mensen werken er jaren aan en deze gasten doen het even in 1 wintertje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Requiem19 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:45:
Sommige mensen werken er jaren aan en deze gasten doen het even in 1 wintertje :)
Ja als het je dagbesteding is gaat het vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Requiem19 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:45:
Moah, voor deze mensen is het hun baan, en ze hoeven niet van nul te beginnen natuurlijk ;) . Kan me een uitzending van Tom Waes herinneren waarin ie in een half jaar van 'niets' naar 'bodybuilder' kon gaan, dan kunnen goed getrainde sporters in één winter vast ook wel van 'breed' naar 'breed+' komen :P Het zit hem in de effort die je erin steekt. Ben oprecht benieuwd of HAM die effort ook erin gestoken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 13:19
naitsoezn schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:01:
[...]

Moah, voor deze mensen is het hun baan, en ze hoeven niet van nul te beginnen natuurlijk ;) . Kan me een uitzending van Tom Waes herinneren waarin ie in een half jaar van 'niets' naar 'bodybuilder' kon gaan, dan kunnen goed getrainde sporters in één winter vast ook wel van 'breed' naar 'breed+' komen :P Het zit hem in de effort die je erin steekt. Ben oprecht benieuwd of HAM die effort ook erin gestoken heeft :)
Niet om te haten op HAM maar:
Ik volg hem nu op instagram en het viel me op dat hij erug veel filmpjes en foto's poste van mode shows en rond trekken met vrienden etc terwijl anderen (VES, BOT, RIC etc) al flink hard aan het trainen waren. Toen dacht ik wel, eeeeeh lewis, whatcha doing? :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hmmja, Lewis post ook zulke foto's op z'n FB:

https://www.facebook.com/...706684019/?type=3&theater

Ik denk dat hij voor z'n mooibooiheid al zelf graag genoeg aan het ijzer hangt. Overigens wordt er hierboven beetje makkelijk gedaan over het krijgen van spiermassa :). Kijk voor de grap die serie van Filemon nog even terug. Ik denk dat het feit dat zij binnen 2/3 maanden zoveel spiermassa kunnen opbouwen eerder laat zien dat goed trainen alleen werkt met goede begeleiding. Zie ook de talloze posts in het bodybuild forum hier op tweakers van mensen die na jaren trainen nauwelijks resultaat boeken.

Het is echt knap wat de coureurs bereikt hebben en het is moeilijk te beseffen hoe gedisciplineerd ze hiervoor hebben moeten leven qua training, voeding en rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 13:19
Requiem19 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:10:
Hmmja, Lewis post ook zulke foto's op z'n FB:

https://www.facebook.com/...706684019/?type=3&theater

Ik denk dat hij voor z'n mooibooiheid al zelf graag genoeg aan het ijzer hangt. Overigens wordt er hierboven beetje makkelijk gedaan over het krijgen van spiermassa :). Kijk voor de grap die serie van Filemon nog even terug. Ik denk dat het feit dat zij binnen 2/3 maanden zoveel spiermassa kunnen opbouwen eerder laat zien dat goed trainen alleen werkt met goede begeleiding. Zie ook de talloze posts in het bodybuild forum hier op tweakers van mensen die na jaren trainen nauwelijks resultaat boeken.

Het is echt knap wat de coureurs bereikt hebben en het is moeilijk te beseffen hoe gedisciplineerd ze hiervoor hebben moeten leven qua training, voeding en rust.
Klopt, ik zeg ook niet dat hij het niet doet hoor, maar hij deed het wel een stuk later dan zijn mede coureurs. :)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Requiem19 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:10:
Overigens wordt er hierboven beetje makkelijk gedaan over het krijgen van spiermassa :). Kijk voor de grap die serie van Filemon nog even terug. Ik denk dat het feit dat zij binnen 2/3 maanden zoveel spiermassa kunnen opbouwen eerder laat zien dat goed trainen alleen werkt met goede begeleiding. Zie ook de talloze posts in het bodybuild forum hier op tweakers van mensen die na jaren trainen nauwelijks resultaat boeken.
Mjah, sorry hoor, maar als je formule 1-coureur bent en je staat aan de vooravond van een verzwaring van je race-klasse, dan mag je goede begeleiding toch wel als gegeven veronderstellen? Natuurlijk is het niet weggelegd voor iedereen die toevallig een sportschoolabonnement heeft, maar een beetje spiermassa kweken is echt geen talent hoor. Deze coureurs hebben afgezien deze winter, dat ongetwijfeld, maar minder zou ik ook niet hebben verwacht. Ik vind het dan ook geen prestatie an sich dat ze zich flink hebben opgetraind... Dat zou letterlijk iedereen hebben kunnen doen (inclusief die mensen in het bodybuild-forum, als ze de juiste discipline, tijd, geld en begeleiding zouden hebben; iets waar deze mensen iig geen gebrek aan zullen hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
naitsoezn schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:17:
[...]
Ik vind het dan ook geen prestatie an sich dat ze zich flink hebben opgetraind... Dat zou letterlijk iedereen hebben kunnen doen (inclusief die mensen in het bodybuild-forum, als ze de juiste discipline, tijd, geld en begeleiding zouden hebben; iets waar deze mensen iig geen gebrek aan zullen hebben).
Er zit voor de F1 coureurs een extra dimensen aan uitdaging in. Ze moeten meer spieren trainen terwijl het verpercentage ook laag blijft. Dat is echt een andere sport (letterlijk) dan spiermassa trainen bij hoog vetpercentage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
naitsoezn schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:17:
[...]

Mjah, sorry hoor, maar als je formule 1-coureur bent en je staat aan de vooravond van een verzwaring van je race-klasse, dan mag je goede begeleiding toch wel als gegeven veronderstellen? Natuurlijk is het niet weggelegd voor iedereen die toevallig een sportschoolabonnement heeft, maar een beetje spiermassa kweken is echt geen talent hoor. Deze coureurs hebben afgezien deze winter, dat ongetwijfeld, maar minder zou ik ook niet hebben verwacht. Ik vind het dan ook geen prestatie an sich dat ze zich flink hebben opgetraind... Dat zou letterlijk iedereen hebben kunnen doen (inclusief die mensen in het bodybuild-forum, als ze de juiste discipline, tijd, geld en begeleiding zouden hebben; iets waar deze mensen iig geen gebrek aan zullen hebben).
Ik vind het met name indrukwekkend dat ze in zo'n korte tijd zulke resultaten boeken. Dat is echt heel knap. En daar heeft enorm veel toewijding ingezeten, die ik in ieder geval wel kan waarderen. Misschien dat het voor mij wat meer leeft omdat ik zelf ook fanatiek sport.

Daarnaast denk ik dat jij schromelijk overschat dat iedereen dit zomaar even zou kunnen doen, maar dat is mijn bescheiden mening :).

In de vorige periode dat F1 fysiek zwaar was (+/- 2003-2008) gingen er ook wel eens coureurs letterlijk kapot aan het einde van de race. Zie bijvoorbeeld de GP van Duitsland in 2003, waar Trulli de persconferentie na de race moest skippen vanwege oververmoeiing/oververhitting

http://www.autosport.com/news/report.php/id/24091
YouTube: gp da alemanha 2003 (German Grand Prix 2003) 7/7 (11.50 ongeveer).

Uiteraard gebeurde dit vaker in de jaren 80 en 90, maar toen was F1 nog niet zo professioneel als in de jaren '00. De kans is groot dat we dit jaar coureurs gaan zien die tijdens een race gaandeweg minder gaan presteren puur omdat ze deze maanden niet zo hard hebben getraind als bijvoorbeeld Verstappen en Sainz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Requiem19 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:33:
[...]

Ik vind het met name indrukwekkend dat ze in zo'n korte tijd zulke resultaten boeken. Dat is echt heel knap. En daar heeft enorm veel toewijding ingezeten, die ik in ieder geval wel kan waarderen. Misschien dat het voor mij wat meer leeft omdat ik zelf ook fanatiek sport.
O, ik had het niet over 'niet kunnen waarderen'. Ik vind het ook heel goed wat ze doen, ik kan een topsporter serieus wel waarderen om z'n inzet en toewijding. Ik vind deze mensen dan ook echt wel te prijzen hoor. Je opmerking over zelf sporten kan ik niet helemaal plaatsen. Ik heb zelf periodes van extreme toewijding en mindere toewijding gekend, maar kon toen geen verschil in waardering voor andermans prestaties herkennen. Ik begrijp ook niet zo goed wat je met die opmerking bedoelt.
Daarnaast denk ik dat jij schromelijk overschat dat iedereen dit zomaar even zou kunnen doen, maar dat is mijn bescheiden mening :).
O, ik overschat helemaal niet dat iedereen zomaar even formule 1-coureur (qua fitheid) kan worden. Maar daarentegen vind ik het wel opmerkelijk dat sommigen het opmerkelijk vinden dat deze mensen dit in één winter kunnen ;) . Ik sta er namelijk helemaal niet van te kijken dat jongens als VES en SAI (en ongetwijfeld alle anderen ook) dit in één winter kunnen. Dat het knap is dat ze dat kunnen: Geen discussie over van mijn kant. Dat ze het kunnen vind ik meer een vanzelfsprekendheid, want anders waren ze niet zo ver gekomen als ze nu zijn ;) . That's all I'm saying :)

'k Heb waardering voor wat ze kunnen, maar ik vind ze niet éxtra speciaal dat ze dit kunnen in één winter. Het hoort bij hun baan en ze zijn ervoor geselecteerd. Na de winter zien we wie afvalt qua verwachtingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:35
In de vorige periode dat F1 fysiek zwaar was (+/- 2003-2008) gingen er ook wel eens coureurs letterlijk kapot aan het einde van de race. Zie bijvoorbeeld de GP van Duitsland in 2003, waar Trulli de persconferentie na de race moest skippen vanwege oververmoeiing/oververhitting
Kan me vaag herinneren dat Jos Verstappen een keer zelfs (bijna?) op heeft moeten geven toen hij na een wat langere onvrijwillige pauze weer eens aan een F1 race deelnam. Enige wat ik kan vinden is dit stuk over Brazilië 2000 waarin hij de race overigens wel uitreed: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3577/arrows-tevreden/

Misschien dat ik het me niet goed herinner, maar dacht zoals gezegd dat hij zelfs een keer op heeft moeten geven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal op interlagos geweest zijn. Circuit rijden ze linksom IPV rechtsom. http://www.verstappen.nl/nl/article/9442

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
[...]

Heb jij toevallig Ben Affleck gezien in Gone Girl? Die kerel begon als spreekwoordelijk gespierd potlood en tegen halverwege die film barst die bijna uit zijn hemd. Voorbereiding op Batman vs Superman.

Ja, iedereen kan dat zomaar even... met de juiste tools, begeleiding, dieet, ... en dat wil meestal zeggen:
geld :D

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:31:

Kan iemand met sportschoolervaring de gewichten schatten? 2.5KG + ?
De kleine lijkt me 2.5(staat er volgens mij ook op voor zover ik kan zien). De grote waarschijnlijk 5 KG.
7.5 KG is serieus wel heftig voor je nek. Weet ook niet of dit een opwarm setje is, duurset(veel reps) of kracht set(weinig reps). Ik doe het hem iig niet na.

Over het opgeven in een race... ik kan het me best wel voorstellen... Heb laatst eens flink gekart met een paar vrienden, en was best fanatiek bezig :P Het is serieus zwaar, heb ook een paar rondjes echt rustig aan moeten doen vanwege de intense ronden daarvoor. Ben bij lange na geen pro natuurlijk, maar snap wel dat je het overweegt om op te geven(zoals hierboven al genoemd). Een F1 wagen is natuurlijk een klasse apart, en komend seizoen helemaal.

Had overigens ook een paar foto's gezien van Sainz op Motorsport.com waar hij traint in de kart, met extra gewichtjes op zijn helm geplakt.
Het zal ongetwijfeld niet in de buurt komen, maar wel helpen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/static/img/mgl/11700000/11780000/11789000/11789400/11789483/s8/f1-carlos-sainz-training-2017-carlos-sainz-jr-scuderia-toro-rosso.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/static/img/mgl/11700000/11780000/11789000/11789400/11789486/s8/f1-carlos-sainz-training-2017-carlos-sainz-jr-scuderia-toro-rosso-performs-at-the-karting.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
alexbl69 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:23:
[...]

Kan me vaag herinneren dat Jos Verstappen een keer zelfs (bijna?) op heeft moeten geven toen hij na een wat langere onvrijwillige pauze weer eens aan een F1 race deelnam. Enige wat ik kan vinden is dit stuk over Brazilië 2000 waarin hij de race overigens wel uitreed: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3577/arrows-tevreden/

Misschien dat ik het me niet goed herinner, maar dacht zoals gezegd dat hij zelfs een keer op heeft moeten geven.
Dat was inderdaad het jaar van Jos' comeback (na een jaar testen voor Honda in 99). Jos had de fysieke voorbereiding niet erg serieus genomen en was wel fit, maar niet sterk genoeg in zijn nek.

Omdat Interlagos aan het begin van het seizoen is en tegen de klok in gaat, kreeg hij last van zn nekspieren. Hij kon zn hoofd niet meer recht houden aan het einde van de race. Hierdoor gingen zn rondetijden drastisch omlaag en verloor hij een zekere 5e of 6e plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
kevlar01 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 07:48:
[...]

De kleine lijkt me 2.5(staat er volgens mij ook op voor zover ik kan zien). De grote waarschijnlijk 5 KG.
7.5 KG is serieus wel heftig voor je nek. Weet ook niet of dit een opwarm setje is, duurset(veel reps) of kracht set(weinig reps). Ik doe het hem iig niet na.

Over het opgeven in een race... ik kan het me best wel voorstellen... Heb laatst eens flink gekart met een paar vrienden, en was best fanatiek bezig :P Het is serieus zwaar, heb ook een paar rondjes echt rustig aan moeten doen vanwege de intense ronden daarvoor. Ben bij lange na geen pro natuurlijk, maar snap wel dat je het overweegt om op te geven(zoals hierboven al genoemd). Een F1 wagen is natuurlijk een klasse apart, en komend seizoen helemaal.

Had overigens ook een paar foto's gezien van Sainz op Motorsport.com waar hij traint in de kart, met extra gewichtjes op zijn helm geplakt.
Het zal ongetwijfeld niet in de buurt komen, maar wel helpen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik die gewichtjes zo zie denk ik dat het een goeie 2 kilo extra is. Ik verwacht wel dat je dit voelt met 30+ rondjes karten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
[...]

Ik denk dat het een wereld van verschil is dat deze mannen niet op 0 beginnen. Voor mij zou zo'n vooruitgang onmogelijk zijn, ik train m'n spieren nooit en qua sport doe ik enkel aan wat hardlopen op recreatief niveau.

Deze mannen zijn echter al topfit, en als het dan ook nog je beroep is en je geen 40 urige werkweek hebt waar het sporten nog even "bij" gepropt moet worden dan vind ik het niet meer dan logisch dat ze snel vooruitgang boeken.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/24091
YouTube: gp da alemanha 2003 (German Grand Prix 2003) 7/7 (11.50 ongeveer).

Uiteraard gebeurde dit vaker in de jaren 80 en 90, maar toen was F1 nog niet zo professioneel als in de jaren '00. De kans is groot dat we dit jaar coureurs gaan zien die tijdens een race gaandeweg minder gaan presteren puur omdat ze deze maanden niet zo hard hebben getraind als bijvoorbeeld Verstappen en Sainz.
Ik hoop wel dat we die vermoeidheid weer terug gaan zien, je zag het ook in de jaren '00 regelmatig met rookies die tegen het einde van de races fouten gingen maken. Zulke tekenen van vermoeidheid laten je inzien hoe zwaar de sport daadwerkelijk is.

De afgelopen jaren had ik soms het idee dat het allemaal wat te makkelijk begon te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Daarnaast zijn deze jongens, Max, Carlos e.d. nog jong. Het is volgensmij stuk makkelijker om op jonge leeftijd in shape te komen dan als je al ouder en uitgezakter bent. Toppunt van fysieke kracht / vorm ligt bij man dacht ik op ongeveer 27jr.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Help!!!! schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:38:
Daarnaast zijn deze jongens, Max, Carlos e.d. nog jong. Het is volgensmij stuk makkelijker om op jonge leeftijd in shape te komen dan als je al ouder en uitgezakter bent. Toppunt van fysieke kracht / vorm ligt bij man dacht ik op ongeveer 27jr.
Argh echt? Oke dan ga ik maar stoppen met sporten :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik vind het ook knap en je ziet Max en Carlos ook echt flink zijn gegroeid, maar vergeet ook niet dat het letterlijk hun enige werk was deze winter. Uit bed, personal trainer komt, sportschool, rusten, sportschool met personal trainer en tussendoor en daarna eet je eten wat voor je bereid is door een kok, want reken er maar niet op dat Max tussen de middag een visje weghapt op de markt in Monaco :+

Niet om het te bagatelliseren, maar als ik 5 maanden vrij zou krijgen van m'n huidige werk en doorbetaald zou worden om in de sportschool te hangen zou ik er ook heel anders uitzien :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jasphur schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:42:
[...]

Argh echt? Oke dan ga ik maar stoppen met sporten :+
Zou ik niet doen, wordt het alleen maar erger van :+

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Nu online
https://www.autobahn.eu/3...cing-auto-max-verstappen/

Gave renders van de RB-13

Omdat het vrijdag is, en niet iedereen even fit meer is.. DIT IS NIET DE ECHTE AUTO (zie link) :+

Afbeeldingslocatie: https://images.abcdn.nl/image/66aafe14d1_RB13-Autobahn2017-004.jpg?w=880&s=c902dd5b468ab890b7ba6f8d35e2e888
Afbeeldingslocatie: https://images.abcdn.nl/image/f7c7519451_RB13-Autobahn2017-007.jpg?w=880&s=35f179d1c2e9ffe408b468b198b15822
Afbeeldingslocatie: https://images.abcdn.nl/image/d81c5d4229_RB13-Autobahn2017-002.jpg?w=880&s=0fb8d411e28c384340b8d1de6c326ae7
Afbeeldingslocatie: https://images.abcdn.nl/image/63c26f6a61_RB13-Autobahn2017-006.jpg?w=880&s=e69c2e189714563ae67066fa9624e0ba
Afbeeldingslocatie: https://images.abcdn.nl/image/2acbabc062_RB13-Autobahn2017-005.jpg?w=880&s=99e7e06bf8f3cfe2a5c6ad7cac82e708
Afbeeldingslocatie: https://images.abcdn.nl/image/315dd37259_RB13-Autobahn2017-003.jpg?w=880&s=ad8b3356672d3650a9b1b980334b050f

De kleurstelling staat mij wel aan. Prachtig ontwerp. Persoonlijk vind ik het mooier dan met blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
In vergelijking met wat ze in het 2016 seizoen hadden vind ik deze render echt niet mooi. En de photoshopper had op zich de linker aanzicht wel even de bandjes mogen spiegelen :+

De wagen zelf is wel vet. Maar ik vind haaienvin raar. Ik dacht dat RBR die niet of heel klein zou toepassen?
Overigens is Max tweede rijder en dan is die "antenne" bovenop toch knal geel?

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 10-02-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Vind hem wel mooi maar die haaienvin is inderdaad minder...
Volgens mij klopt het wat Jasphur zegt, dat RB de haaienvin zelf niet wilt implementeren (en zelfs heeft gekeken om deze te laten verbieden).
Nog maar een paar weken en dan weten we hoe ze er echt uitzien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

kevlar01 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 07:48:
[...]
Kleine stat idd 2.5 op. Die grote lijkt me gezien het verschil in diameter zelfs 10 ipv 5. Doe het hem iig in beide configuraties niet na!

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
LangTall schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Kleine stat idd 2.5 op. Die grote lijkt me gezien het verschil in diameter zelfs 10 ipv 5. Doe het hem iig in beide configuraties niet na!
is een 10KG inderdaad :P wij hebben dezelfde in de sportschool

Voor wie het volgt

Deel drie van "Re-writing the F1 rulebook"

[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 10-02-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:13
hmm ik moet zeggen dat ik ook de achterspoiler te laag vind in verhouding met de rest van de auto. (puur cosmetisch gezien dan he)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:33
nachtnet schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:31:

[afbeelding] Kan iemand met sportschoolervaring de gewichten schatten? 2.5KG + ?
Het kan vertekenend zijn, maar ben ik de enige die het hoofd van Sainz onwerkelijk lang vind lijken. Dat stuk tussen de neus en het haar kan nooit zo lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sainz heeft lang haar, hè. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Hogader schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:14:
[...]

Het kan vertekenend zijn, maar ben ik de enige die het hoofd van Sainz onwerkelijk lang vind lijken. Dat stuk tussen de neus en het haar kan nooit zo lang zijn.
Nee je hebt gelijk, het is een trucage foto. Sainz wil de wereld laten denken dat ie hard traint maar ondertussen is dat helemaal niet zo!! Ha!

8)7

Ik vind de renders van die Red Bull ook niet mooi. Hoop niet dat het dat werkelijk wordt. Ziet er zo uit als een logge bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:41:
Maar ik vind haaienvin raar. Ik dacht dat RBR die niet of heel klein zou toepassen?
Volgensmij heeft RBR aangegeven hem niet nodig te hebben. Maar als ze daadwerkelijk eentje hebben zal het waarschijnlijk toch wel een voordeel opleveren, anders zullen ze het niet toepassen. Het is immers geen verplichting om er een te hebben.
De antenne? Die staat op de neus (als dat al de enige antenne is). Bovenop de luchtinlaad/roll box is de camera. En ja, Max rijd normaal met een gele. Maar dat is alleen zo bij raceweekenden. Bij demos etc gaan ze echt niet een stickertje op de camera plakken, en daarnaast, het is een render. Ik denk dat als je in detail gaat kijken dat er dan wel meer dingen missen of niet kloppen (Exact? logo op de helm, of was het nu Jumbo? Volgensmij had hij maar een van beide als sponsor op de helm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:57:
[...]

Volgensmij heeft RBR aangegeven hem niet nodig te hebben. Maar als ze daadwerkelijk eentje hebben zal het waarschijnlijk toch wel een voordeel opleveren, anders zullen ze het niet toepassen. Het is immers geen verplichting om er een te hebben.

[...]

De antenne? Die staat op de neus (als dat al de enige antenne is). Bovenop de luchtinlaad/roll box is de camera. En ja, Max rijd normaal met een gele. Maar dat is alleen zo bij raceweekenden. Bij demos etc gaan ze echt niet een stickertje op de camera plakken, en daarnaast, het is een render. Ik denk dat als je in detail gaat kijken dat er dan wel meer dingen missen of niet kloppen (Exact? logo op de helm, of was het nu Jumbo? Volgensmij had hij maar een van beide als sponsor op de helm).
Camera zit toch links of rechts (ligt eraan 1ste of 2de rijder) naast de luchtinlaat? Of ben ik nu gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
RobertMe schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:57:
(Exact? logo op de helm, of was het nu Jumbo? Volgensmij had hij maar een van beide als sponsor op de helm).
Beide op zijn kin, met Exact boven Jumbo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:59:
[...]

Camera zit toch links of rechts (ligt eraan 1ste of 2de rijder) naast de luchtinlaat? Of ben ik nu gek :P
Er altijd een camera op de roll box. De camera aan de zijkant weet ik het niet zeker van, maar dat is de camera die op het eind gebruikt is bij voornamelijk Vettel. Die dus het beeld geeft langs de helm door (zoals dat jaren terug altijd was). De camera waarvan je normaliter de beelden hebt kan dus ook niet van naast de roll box zijn, want dan zou je dus de helm van op zij moeten zien. Terwijl het beeld meestal over de helm heen is, hence camera boven op de roll box.
Ereaser schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:59:
[...]

Beide op zijn kin, met Exact boven Jumbo ;)
Hmm, ik meen dat een van de twee niet op de helm stond (of staat een niet op het petje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Jasphur schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:41:
Ik denk niet dat Max het met je eens zal zijn. Bij mijn weten heeft Red Bull nooit een zogenaamde "tweede rijder" gehad. Ze mogen allemaal strijden voor de winst.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
offtopic:
nachtnet snapt de hele discussie over bovenstaande renders niet zo goed. 8)7 Het is toch gewoon een render gemaakt door een fan op basis van hoe deze fan verwacht dat de 2017 wagen van RBR eruit gaat zien? Dan kun je toch helemaal niets zeggen over haaien, camera's en rake? 8)7

Ik vind het trouwens wel prachtig om te zien dat @movistar_F1 al de hele winter iedere week een actueel F1 programma maakt en uitzend. HoraF1 (deze week over de HALO)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4TfrvGWEAAPn7f.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4TfseeWAAQQ91o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4TftMgWEAE4V3g.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C4Tft6zWAAAAocR.jpghttps://twitter.com/AlbertFabrega/status/830034228498808832

Daar kunnen Ziggo en/of Sky nog wat van leren.

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 10-02-2017 14:34 . Reden: Link naar Twitter Bron toegevoegd. ]

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1