Er zijn wel meer lelijke auto's op de grid verschenen..Alfa90_Buttje schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:35:
[...]
dit vind ik ronduit lelijk.. dan liever een fin die boven recht doorloopt

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Er zijn wel meer lelijke auto's op de grid verschenen..Alfa90_Buttje schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:35:
[...]
dit vind ik ronduit lelijk.. dan liever een fin die boven recht doorloopt
[ Voor 115% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-01-2017 14:01 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
jeetjeAlfa90_Buttje schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:55:
Ja en niet te vergeten die stomme spuuglelijke neuzen!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en de X-wings
[afbeelding]
ik kwam ook nog dit plaatje tegen.. geen soep !
[afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
[ Voor 7% gewijzigd door Ankona op 25-01-2017 14:30 ]
alles kan off-topic
Echt wel.. Toen waren ze ook al lelijkAnkona schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:29:
En het gekke is dat die gedrochten in hun tijd helemaal niet opvielen
moest echt lang zoeken, maar toch terug gevonden:Alfa90_Buttje schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:55:
Ja en niet te vergeten die stomme spuuglelijke neuzen!!!
en de X-wings
ik kwam ook nog dit plaatje tegen.. geen soep !
[afbeelding]
[ Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 25-01-2017 16:30 ]
da fuq !!?!?nachtnet schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:07:
[...]
moest echt lang zoeken, maar toch terug gevonden:
De Ferrari 126 C2 (1983) met Gilles Villeneuve
[afbeelding]
[afbeelding]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Photoshop, gebaseerd op een ontwerp (2005) om minder turbulente lucht achter de auto te creëren, om op deze manier inhalen te bevorderen (makkelijker om elkaar te volgen in bochten):
[ Voor 4% gewijzigd door Lasmibalsingh op 25-01-2017 16:19 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
nachtnet schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:45:
[...]
Er zijn wel meer lelijke auto's op de grid verschenen..
Ligier JS5 Dit is pas een haaievin
![]()
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
De Ferrari 126 C2 heeft ook maar 1 Grand Prix met deze vleugel gereden.. Long Beach 1982
How do you save a random generator ?
Over Long Beach gesproken... Als het nieuwe F1 management nog een race in America wil, dan zou Long Beach wel kunnen denk ik? De Indycar rijdt er ook gewoon. Is geen spectaculaire baan, maar toch...nachtnet schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:30:
[...]
De Ferrari 126 C2 heeft ook maar 1 Grand Prix met deze vleugel gereden.. Long Beach 1982
At the Long Beach Grand Prix, the car was fitted with an unusual configuration of two thin rear wings, each individually as wide as the regulations allowed, but placed side-by-side and slightly staggered, making it effectively twice as wide. This was done as a deliberate exploitation of rule loopholes in retaliation for Williams' "water-cooled brakes" exploit, part of the FISA–FOCA wars, and resulted in disqualification.
[ Voor 3% gewijzigd door kevlar01 op 25-01-2017 16:46 . Reden: video ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Beetje een Cote D'Azur van de USAkevlar01 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:45:
[...]
Over Long Beach gesproken... Als het nieuwe F1 management nog een race in America wil, dan zou Long Beach wel kunnen denk ik? De Indycar rijdt er ook gewoon. Is geen spectaculaire baan, maar toch...
[video]
Alleen rijden ze in Long Beach in een '64 Impala ipv in een luxe Maserati zoals in Monaco
Mess with the best, die like the rest
Geloof ik niet. Volgens mij wil LM inzetten op een 2e US grand prix in een stad waar altijd al mensen naar toe trekken. Zodat ook rond de race er grotere evenementen georganiseerd kunnen worden. Steden als New York City, Los Angeles, Miami en Las Vegas. Midden in de stad. Ze willen dat de hele stad F1 ademt. Vergelijkbaar met de aanloop naar de Superbowl. Long beach lijkt daar niet 100% geschikt voor.kevlar01 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:45:
Over Long Beach gesproken... Als het nieuwe F1 management nog een race in America wil, dan zou Long Beach wel kunnen denk ik? De Indycar rijdt er ook gewoon. Is geen spectaculaire baan, maar toch...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Exact expert nodig?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Had op zich een uitdagend circuit geweest. Maar als ik dit filmpje zo zie een jaar voor de datum dat het gereden zou worden kan ik wel begrijpen waarom ze het niet rond kregen hehe.alexbl69 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:48:
New York heeft in 2013 de kalender bijna gehaald, maar de organisatoren konden het toen niet rond krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 26-01-2017 08:51 ]
Is nooit een wedstrijd mee gereden, dus telt wat mij betreft ook niet
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Daar gebruik je volgens mij toch het verkeerde plaatje qua circuit layout. Dit is de goeie:nachtnet schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:07:
[...]
Geloof ik niet. Volgens mij wil LM inzetten op een 2e US grand prix in een stad waar altijd al mensen naar toe trekken. Zodat ook rond de race er grotere evenementen georganiseerd kunnen worden. Steden als New York City, Los Angeles, Miami en Las Vegas. Midden in de stad. Ze willen dat de hele stad F1 ademt. Vergelijkbaar met de aanloop naar de Superbowl. Long beach lijkt daar niet 100% geschikt voor.
[afbeelding]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Over dit circuit hadden we het alWom schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:55:
Er is eerde al sprake geweest van een GP in New York overigens: Wikipedia: Port Imperial Street Circuit
Ik hoop inderdaad dat ze een soortgelijke dienst als NBA League pass gaan doen. Ik wil best betalen voor alle extra content, als ze alles gaan leveren wat we willen.WoKo schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:14:
Nu F1 is overgenomen en er sprake is van meer online content hoop ik op een aantal wijzigingen:
- online terug kunnen kijken van een race in hd kwaliteit met commentaar. Van mij mag dit betaald met een soort van season pass.
- Acties op de baan worden "meteen" geüpload naar een online dienst waar ze terug gekeken kunnen worden. Helemaal mooi als dit vanuit meerdere hoeken bekeken kan worden.
- De "nieuwe" live timing app waar je onboard mee kan kijken zoals hier al is gepost.
Ik ben persoonlijk erg fan van het systeem van de NBA League pass. Ook omdat je hier wedstrijden kan terug kijken.
[offtopic]Ik zie liever 1080/60 (web)Kiwi schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:54:
Ik hoop ook dat ze wat meer (en sneller) inspringen op technologische ontwikkelingen, dat is toch eigenlijk ook iets waar F1 voor staat. Dingen als 4K en VR zijn best wel welkom
[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 26-01-2017 14:11 ]
[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 26-01-2017 15:00 . Reden: referentie naar stream weggehaald ]
[ Voor 15% gewijzigd door MaXeRs op 26-01-2017 14:38 ]
Sowieso Melbourne. Ik verwacht ook Barcelona (imv de testen), maar dat ook de rest van de circuits bekeken worden aangezien inderdaad flink wat knikken nu vol gas gaan zijn.Jasphur schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:10:
[...]
[offtopic]Ik zie liever 1080/60 (web)
Nu we het toch over circuits hebben.
Heeft iemand een lijstje met veranderde veiligsheidsregels voor de circuits of zijn dat er niet zoveel?
Was dat niet Palmer?kevlar01 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:45:
[...]
Sowieso Melbourne. Ik verwacht ook Barcelona (imv de testen), maar dat ook de rest van de circuits bekeken worden aangezien inderdaad flink wat knikken nu vol gas gaan zijn.
Bijv Eau Rouge(Spa), zal het stukje erna wel wat aandacht mogen krijgen (vooral na de crash van Magnussen vorig jaar)
Basement Bios ---- Exo-S
Ah, my bad. Ik had het toch echt anders op geslagen in mijn geheugen!
Basement Bios ---- Exo-S
Haha kan gebeuren! jazeker, maar goed dat de auto's tegenwoordig wat beter tegen crashes kunnenMystikal schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:12:
[...]
Ah, my bad. Ik had het toch echt anders op geslagen in mijn geheugen!Aardige klapper was het!
Ik zou dat iedergeval niet proberen met een personen autoDeviLGod schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:14:
[...]
Haha kan gebeuren! jazeker, maar goed dat de auto's tegenwoordig wat beter tegen crashes kunnen
Imo was de crash van Alonso in Australië een van de mooiste voorbeelden van de bestendigheid die F1 auto's van tegenwoordig. Om na een paar keer over de kop te zijn gegaan en een auto waarvan de wielen aan de andere kant van het circuit liggen, weg te kunnen lopen zonder ernstig letsel is een wonderdevil-strike schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:37:
[...]
Ik zou dat iedergeval niet proberen met een personen autodenk dat je er dan niet zo uitstapt als hij.
Is het nou de bestendigheid van de auto's, of is het een wonder?DeviLGod schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:41:
[...]
Imo was de crash van Alonso in Australië een van de mooiste voorbeelden van de bestendigheid die F1 auto's van tegenwoordig. Om na een paar keer over de kop te zijn gegaan en een auto waarvan de wielen aan de andere kant van het circuit liggen, weg te kunnen lopen zonder ernstig letsel is een wonder
Wellicht dat je ook in de war was met Monaco? Daar maakte Palmer bij de (her)start een flinke klapper door meteen op start finish een zebrapad verkeerd te pakken en de muur(en) in te schieten.Mystikal schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:12:
[...]
Ah, my bad. Ik had het toch echt anders op geslagen in mijn geheugen!Aardige klapper was het!
Man, man waar heb je nog allemaal zin in op die leeftijd....MaXeRs schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:35:
Peter Windsor: The response today when an F1 luminary was asked privately how Mr E was doing: "He's setting-up a breakaway series". Don't laugh.![]()
Dat zou wat zijn zeg ...al is dit wel een move die Bernie zou doen zonder maar ook een wenkbrauw te liften.
Als de F1 een commerciële ballentent ala amerikana zou worden krijgt hij gerust een paar teams mee
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Jammer dat Ferrari Santander dan toch de oude auto in het plaatje zet.nachtnet schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toro Rosso oefent al met de dikke banden..
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik zie hem al circuits benaderen; "Ja maar... van jou mochten we alleen F1 hosten..."MaXeRs schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:35:
Peter Windsor: The response today when an F1 luminary was asked privately how Mr E was doing: "He's setting-up a breakaway series". Don't laugh.![]()
Dat zou wat zijn zeg ...al is dit wel een move die Bernie zou doen zonder maar ook een wenkbrauw te liften.
Als de F1 een commerciële ballentent ala amerikana zou worden krijgt hij gerust een paar teams mee
Ik zit serieus te twijfelen of dit serieus of troll isYakuzA schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:31:
Snap ook niet dat ze hun auto vernoemen naar Jenson Button
Inmiddels zijn die Tweets van @SantanderGP verdwenen. Wel een nieuwe Tweet verschenen: De naam van de auto is nog niet officieel (tweet) - ben benieuwd wat het dan wel gaat worden, als het niet inderdaad -JB is.
vanmiddag waren de tweets ook al verdwenen, vandaar de screenshot van de tweet zelf..Migrator schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:28:
[...]
Inmiddels zijn die Tweets van @SantanderGP verdwenen. Wel een nieuwe Tweet verschenen: De naam van de auto is nog niet officieel (tweet) - ben benieuwd wat het dan wel gaat worden, als het niet inderdaad -JB is.
Ik hoop zo op een volledig oranje wagen van McLarennachtnet schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:47:
[...]
vanmiddag waren de tweets ook al verdwenen, vandaar de screenshot van de tweet zelf..
Ik verwacht dat het eigenlijk eenspoiler:van de naam is geweest. Foutje bedankt..spoiler
McLaren blijft ondertussen nog steeds hinten op Oranje.
[afbeelding]
en rtlGP maakt me hier wel weer blij mee:
[afbeelding]
Haha het team die de banden moet verwisselen zal wel dromen om langere armen xd Ik zie al wat ongeleide projectielen door de pit rollen straksnachtnet schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toro Rosso oefent al met de dikke banden..
Is voor de kijker niet leuk.Roamor schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:01:
Mogen pitsstops eigenlijk door robots gedaan worden? Je zou toch zeggen dat er in de geavanceerde wereld van de F1 sowieso een team is geweest die het binnenshuis geprobeert heeft. Zou potentieel sneller en veiliger moeten zijn.
Lijkt mij ook niet nee, ik, iemand die wel graag naar Max kijkt (fan vind ik altijd zo'n groot woord) hoopt elke keer dat de pit van Max perfect verloopt, en dat ze bij een dichte concurrent een fout maken in de pit.
Veiliger lijkt mij van wel. Maar ik hoorder ergens ooit in een docu over pitstops (volgens mij die van RBR) dat het juist de kunst je pitcrew zo te trainen dat het robots worden. Ik denk ook dat het voor de kijker niet erg spannend is om te kijken naar robots die in 1,5 seconden vier wielen te vervangen.Roamor schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:01:
Mogen pitsstops eigenlijk door robots gedaan worden? Je zou toch zeggen dat er in de geavanceerde wereld van de F1 sowieso een team is geweest die het binnenshuis geprobeert heeft. Zou potentieel sneller en veiliger moeten zijn.
Je kunt ook gewoon banden maken die de hele race mee gaan zodat je helemaal niet meer hoeft te pitten. Het is nu gewoon een spel element.Jasphur schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:11:
[...]
Veiliger lijkt mij van wel. Maar ik hoorder ergens ooit in een docu over pitstops (volgens mij die van RBR) dat het juist de kunst je pitcrew zo te trainen dat het robots worden. Ik denk ook dat het voor de kijker niet erg spannend is om te kijken naar robots die in 1,5 seconden vier wielen te vervangen.
Zo goed als op dezelfde plek. Die robots worden dan natuurlijk niet zo ontworpen dat ze een marge van een centimeter hebbenMartin0 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:19:
Pitstops zullen waarschijnlijk niet snel overgenomen worden door robots.
Dan zou een f1 piloot ten alle tijden op precies dezelfde plek moeten stoppen.
Dat werkt al tegen onbemande pitstops maar het grootste argument is geld. De winst die een volledig geautomatiseerde oplevert in tijd weegt niet op tegen de enorme kosten van het volledig automatiseren.28.6 No powered device may be used to lift any part of a car in the pit lane during a race.
Ik denk dat de grootste vraag is of ze die nieuwe achterbanden wel zo snel kunnen vervangen als vorig jaar.metallicattim schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:47:
En daarnaast, hoeveel sneller dan 1,9s kan het daadwerkelijk worden?
Ik vind het menselijk element, en daardoor de teamsport, veel belangrijker dan die halve seconde winst of beetje extra veiligheid ( hoeveel echte ongelukken gebeurden er de laatste jaren nu het tanken er niet meer is... )
Heb je de docu van Red Bull gezien? Die pitcrew is al flink aan het trainen. Volgens mij zijn die fitter dan de coureur zelfRocketKoen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:51:
[...]
Ik denk dat de grootste vraag is of ze die nieuwe achterbanden wel zo snel kunnen vervangen als vorig jaar.
Dan moeten niet alleen de coureurs flink aan de bak in de sportschool, maar de monteurs ook
Volgens mij had Pirelli laten weten dat ze maar 1 kilo zwaarder wogen dan die van vorig jaar.RocketKoen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:51:
[...]
Ik denk dat de grootste vraag is of ze die nieuwe achterbanden wel zo snel kunnen vervangen als vorig jaar.
Dan moeten niet alleen de coureurs flink aan de bak in de sportschool, maar de monteurs ook
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 27-01-2017 11:11 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
The three percent figure
Red Bull got back to winning ways last year as Renault's restructuring of its F1 efforts helped it push forward and close the gap to Mercedes.
There remained clear power differences though – with Horner himself saying during 2016 that the gap was around 35Kw – around 45 horsepower. In percentage terms, it was estimated to be just above five per cent.
Hopes are high, however, that an all-new Renault power unit coming for this season can help the deficit be cut further, and Horner suggested prior to the off-season that just halving the gap would be enough for his team to get in the game.
"I think if we got back within three percent, which is where we were with the V8, then you're in the hunt from there," he told Motorsport.com. "And hopefully, with stability, we should be able to get there."
Fighting talk then from Milton Keynes.
[ Voor 4% gewijzigd door Lasmibalsingh op 27-01-2017 11:19 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Hoeveel inspraak heeft RBR eigenlijk op de motor van Renault?Lasmibalsingh schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:18:
Volgens Horner was het krachtsverschil tussen de Mercedes/Ferrari en Renault in 2016 ongeveer 45 PK / (5%). Als Renault het verschil terug kan brengen tot onder de 3% dan verwacht RBR competitief genoeg te zijn om het gevecht aan te gaan met Mercedes: http://www.motorsport.com...-title-battle-867948/?s=1
[...]
Ik had deze (en andere) wel zien langskomen (niet hier overigens..). Ik zelf zie niet direct waar dit elkaar echt bijt..albino71 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:13:
Was dit al besproken?
Ben benieuwd wat voor krachten er nog spelen....
To recap, the FIA bought the 1% stake in 2013 from Delta Topco, which was controlled by the investment firm CVC. The FIA paid just £293,096 ($458,197.34) for the stake but its decision-making body the Senate was informed that it was actually worth £46m ($54m) at the time. It came with a crucial catch – the stake could only be cashed in when CVC sold its shares in Delta Topco and in order for this to happen the FIA had to give its approval.
Last week the FIA approved the sale of Delta Topco to Liberty Media which paid £6bn ($8bn) for the company putting a £60m value on the 1% stake. As a result of giving the green light to the sale the FIA made a £59.7m profit whilst CVC pocketed £2.3bn in line with its 38.1% stake
Bron: http://www.pitpass.com/58...ct-of-interest-in-F1-sale
[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 27-01-2017 11:47 ]
Tot de terugkeer van Renault als fabrieksteam had RBR zeker inspraak op de indeling van de krachtbron. Newey ontwierp meestal een complexe en slanke bodywork waarin de krachtbron wel in moest passen. Over de krachtbron zelf heeft RBR ook invloed gehad, ze zagen in 2015 dat het mis ging met de ontwikkeling van de Renault krachtbron en hebben toen Mario Illien (Ilmor) aangesteld om het blok te verbeteren. Renault weigerde in eerste instantie maar greep toch de handreiking van RBR aan omdat de zelf ontwikkelde upgrades niet werkte tijdens de GP van Brazilië 2015. Dit is ook de reden waarom Renault in 2016 opeens weer dichter bij de andere topteams zat.Jasphur schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:20:
[...]
Hoeveel inspraak heeft RBR eigenlijk op de motor van Renault?
Hoe gaan die dingen uberhaupt? Ook bij andere fabrieksmotoren
Is het zo van: "Hoi Renault hier. Alsjeblieft Red Bull, hier is de motor succes er mee. Houdoe!"
Ik zou het ook uitermate knullig hebben gevonden als Bernie na de overname direct een concurrent had mogen opzetten. Zoiets leg je standaard al vast in documenten (je mag je fabriek niet verkopen en bij de buren exact hetzelfde gaan doen) en van grote multinationals en ervaren zakenmensen mag je verwachten ze dat dat soort zaken dichttimmerennachtnet schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:30:
[...]
Joe Saward legt prima uit waarom dat niet kan (o.a. door door Bernie zelf opgelegde bepalingen.)
https://joesaward.wordpre...alternative-championship/
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
McLaren op de 24e.. Zie ook [F1] - Seizoen 2017 Deel 1Damian schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:04:
Het lijstje nu dus:
Team Date Venue
Mercedes February 23 Silverstone
Red Bull
Ferrari February 24 Fiorano
Force India February 22 Silverstone
Williams
McLaren
Toro Rosso
Haas
Renault February 21 TBC
Sauber February 22 Barcelona
Die 60 miljoen is bernie`s going away present, daarom dat bernie ook niet mee gestemd had over de transactie (to keep up appearances)albino71 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:13:
Was dit al besproken?
Ben benieuwd wat voor krachten er nog spelen....
To recap, the FIA bought the 1% stake in 2013 from Delta Topco, which was controlled by the investment firm CVC. The FIA paid just £293,096 ($458,197.34) for the stake but its decision-making body the Senate was informed that it was actually worth £46m ($54m) at the time. It came with a crucial catch – the stake could only be cashed in when CVC sold its shares in Delta Topco and in order for this to happen the FIA had to give its approval.
Last week the FIA approved the sale of Delta Topco to Liberty Media which paid £6bn ($8bn) for the company putting a £60m value on the 1% stake. As a result of giving the green light to the sale the FIA made a £59.7m profit whilst CVC pocketed £2.3bn in line with its 38.1% stake
Bron: http://www.pitpass.com/58...ct-of-interest-in-F1-sale
[ Voor 41% gewijzigd door nachtnet op 27-01-2017 13:39 ]
Jammer, erg jammer.
Zonde, maar het zat er dik in. De geruchten gingen al een tijdje rond en zoals zoveel in die silly season hebben de geruchten gelijk gekregen. Ocon en wherlein zijn (voor hun) gelukkig optijd weg.
Een nieuw team zoals Haas vorig jaar lijkt onmogelijk (voorbereiding kost echt enkele jaren..). Overname van Manor Racing zou een optie zijn geweest, maar die lijkt gekomen en gegaan te zijn..garriej schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Zonde, maar het zat er dik in. De geruchten gingen al een tijdje rond en zoals zoveel in die silly season hebben de geruchten gelijk gekregen. Ocon en wherlein zijn (voor hun) gelukkig optijd weg.
Ik ben benieuwd of de plek nog wordt overgenomen voor de start van het seizoen(dat lijkt me vrijwel onmogelijk zo dicht bij de start van het seizoen) of dat we een team minder hebben in 2017.
[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 27-01-2017 13:51 ]
Wat zou kunnen is dat er nu een ondernemer/investeerder opspringt en Manor alsnog opkoopt. Een bedrijf failliet laten gaan en dan laten opkopen is vaak goedkoper dan overkopen als het bedrijf nog loopt Dit klopt dus niet. Plus je kan met een vers team beginnen (of je dat wilt is een tweede) of je vraagt het oude team terug tegen een lager salaris. Maar goed, ik ben niet zo zakelijk aangelegd. Dus het zal allemaal wel anders liggen dan dat ik denk.garriej schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Ik ben benieuwd of de plek nog wordt overgenomen voor de start van het seizoen(dat lijkt me vrijwel onmogelijk zo dicht bij de start van het seizoen) of dat we een team minder hebben in 2017.
Voordat Haas erbij kwam was het slimmer om een team uit de achterhoede op te kopen. Alleen teams die vorig seizoen in de top 10 zijn geëindigd maken namelijk kans op prijzengeld. En voordat Haas erbij kwam waren er maar 10 teams.Jasphur schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:43:
[...]
Wat zou kunnen is dat er nu een ondernemer/investeerder opspringt en Manor alsnog opkoopt. Een bedrijf failliet laten gaan en dan laten opkopen is vaak goedkoper dan overkopen als het bedrijf nog loopt Dit klopt dus niet. Plus je kan met een vers team beginnen (of je dat wilt is een tweede) of je vraagt het oude team terug tegen een lager salaris. Maar goed, ik ben niet zo zakelijk aangelegd. Dus het zal allemaal wel anders liggen dan dat ik denk.
Klopt. Maar er zijn denk ik genoeg extreem rijke die hier een "gewoon zomaar" leuke investering in zouden kunnen zien. Wie weet komt er straks (of misschien 2018) een rijke Amerikaan die ineens wel intresse heeft in F1 dankzij Liberty.RocketKoen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:27:
[...]
Voordat Haas erbij kwam was het slimmer om een team uit de achterhoede op te kopen. Alleen teams die vorig seizoen in de top 10 zijn geëindigd maken namelijk kans op prijzengeld. En voordat Haas erbij kwam waren er maar 10 teams.
Een team dat 11e wordt is dus totaal niet interessant om over te nemen.
Ja, maar wie wil er nu het team kopen dat laatste is gewordenJasphur schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:38:
[...]
Klopt. Maar er zijn denk ik genoeg extreem rijke die hier een "gewoon zomaar" leuke investering in zouden kunnen zien. Wie weet komt er straks (of misschien 2018) een rijke Amerikaan die ineens wel intresse heeft in F1 dankzij Liberty.
Beetje avontuur in je leven? Koop een F1 team!
Koop je Manor en noem je het VirginRocketKoen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:41:
[...]
Ja, maar wie wil er nu het team kopen dat laatste is geworden
Dan kun je beter net als Haas een nieuw team oprichten. Hoef je ook niet in dat regenachtige Engeland te gaan zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 27-01-2017 14:42 ]
Kunt ook eerst 1 auto kopenJasphur schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:38:
[...]
Klopt. Maar er zijn denk ik genoeg extreem rijke die hier een "gewoon zomaar" leuke investering in zouden kunnen zien. Wie weet komt er straks (of misschien 2018) een rijke Amerikaan die ineens wel intresse heeft in F1 dankzij Liberty.
Beetje avontuur in je leven? Koop een F1 team!
Ik doe eens een gok.nachtnet schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:35:
BREAKING : Manor stopt.
https://twitter.com/andrewbensonf1/status/824956797903585280
Vind ik persoonlijk toch echt jammer. Ook al was Manor een klein team. Ze boden wel plaats aan 2 (rookie-)rijders.
10 teams op de grid is weinig.
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 27-01-2017 15:10 ]
| live and give like no one else |
Je hebt in een sport altijd een team of iemand die laatste is. Zouden die er niet zijn dan heeft het helemaal geen zin om een sport op te zetten. Zelfs al rijd je met maar tien of veertien auto's rond dan krijg je te maken met achterliggers. Dat verandert dus niks aan het feit dat je als coureur iemand moet inhalen en volgens mij ligt daar nu net de hele uitdaging van het racen. Zo snel mogelijk rond rijden en mensen inhalen, ook al zijn het achterliggers. Zou je dat niet hebben dan wordt het al heel gauw heel saai in de F1 ben ik bang.Martinspire schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:37:
Ben eigenlijk wel blij dat we van Manor af zijn. Al zitten we nog steeds met Sauber die volgend jaar helemaal niet vooruit te branden zal zijn. Nee, ik ben geen fan van rijdende chicanes, ook al doen ze zo hun best. Doe maar mee om in ieder geval punten te scoren.
Als financierder zou ik me ook niet aan Manor willen branden. In zo'n team gaat alleen geld zitten, dat haal je er nooit uit.
"When you grow up your heart dies"
Die neus lijkt erg op de neus van Sauber die Nachtnet eerder postte vanmiddag. 'k Moet er even aan wennen.pilskes schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:11:
De 2017 Manor als windtunnel model:
http://www.f1fanatic.co.u...wind-tunnel-model-2017-b/
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq