[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.636 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:00
Grimmie187 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:25:
[...]

En terecht, ze hebben ook met afstand het meeste betekend voor sport de afgelopen 50/60 jaar.
Of heeft de formule 1 heel veel betekend voor Ferrari de afgelopen 50/60 jaar? ;)

Wat mij betreft schrappen die bonus! En dat geld (her)verdelen achteraan in het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Migrator schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:27:
[...]

En dat is dus precies wat ter discussie staat. Wie definiëert "het meeste"? En is dat überhaupt een argument om geld te krijgen? McLaren loopt ook al lang mee en krijgt niks speciaals. Is dat terecht?
Ik vind die discussie ook prima hoor, maar mensen vergeten al snel wat Ferrari heeft geïnvesteerd over de jaren om de sport in stand te houden en te krijgen waar het nu is (veel meer dan bijvoorbeeld McLaren). Ik vind het dus terecht dat ze hiervoor beloont worden.

Maar goed, van het schrappen van de bonus zullen de topteams echt niet wakker liggen. Daarnaast is het een illusie dat de kleine teams het opeens makkelijker krijgen hierdoor, daarvoor is hun budget gewoon veel te laag (teams als HRT, Manor, etc. hebben imo niets te zoeken in de F1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38
1. Red Bull Racing €468.7m
2. Mercedes €467.4m
3. McLaren Honda €465m
4. Ferrari €418m
5. Williams €186.4m
6. Lotus €139.1m
7. Toro Rosso €137.45m
8. Force India €129.7m
9. Sauber €103.25m
10. Manor €83m

2015 budgeten
2016 zal iets anders geweest zijn, maar kijk naar wat bv Force India kan doen met weinig geld. voor de teams onderaan kan die paar miljoen extra het verschil zijn tussen sterven of overleven.

Maar ook tussen 2 of 1 ronde achterstand oplopen in een race. Juist de semi- gelijkwaardigheid tussen de topteams, de middenveld teams en de backmarkers onderling maakt dat er op de baan weer echte duels zijn ontstaan. Met daarbij tv aandacht voor die duels. Dat maakt F1 kijken interessant. Eind jaren 90 zag je in een hele race alleen de Ferrari & een McLaren of Williams in beeld en kon je niet zeggen dat je iets van het achterveld gezien had.

Bovendien waar moeten (alle) rookies heen/beginnen?

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 24-01-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Grimmie187 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:44:
[...]

Ik vind die discussie ook prima hoor, maar mensen vergeten al snel wat Ferrari heeft geïnvesteerd over de jaren om de sport in stand te houden en te krijgen waar het nu is (veel meer dan bijvoorbeeld McLaren). Ik vind het dus terecht dat ze hiervoor beloont worden.
Beloning is zeker niet onterecht, maar elk jaar weer dezelfde beloning voor een prestatie die steeds langer geleden is is wel onterecht. Ik ben zeker niet van mening dat ze het geld terug moeten vorderen. ;)
Maar goed, van het schrappen van de bonus zullen de topteams echt niet wakker liggen. Daarnaast is het een illusie dat de kleine teams het opeens makkelijker krijgen hierdoor, daarvoor is hun budget gewoon veel te laag (teams als HRT, Manor, etc. hebben imo niets te zoeken in de F1).
Denk ook niet dat de topteams er een groot probleem van gaan maken. Die hebben er immers geen belang bij dat de sport langzaamaan kapot gaat. Ik denk wel dat kleinere teams het makkelijker gaan krijgen bij een betere geldverdeling, hoewel het natuurlijk nog steeds niet vanzelf zal gaan.

Maar dat de top 10 aan het eind van het jaar prijzengeld krijgt en de nummer 11 niet in combinatie met het feit dat per race alleen de top 10 punten krijgt is belachelijk. Tegenover het meedoen en constant in redelijke vorm op de grid verschijnen en niet elke race kansloos achteraan rijden mag best een beloning staan. Bovendien voorkom je daarmee een vicieuze cirkel dat alleen de top vijf de financiële middelen heeft om volgend jaar de top vijf te kunnen halen. Bovendien: Hoe meer teams hoe meer strijd, en daar kijken we voor toch? :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
nachtnet schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:57:
1. Red Bull Racing (€266m + €35.7m + €167m) = €468.7m
2. Mercedes (€122m + €212.4m + €133m) = €467.4m
3. McLaren Honda (€144.5m + €216.5m + €104m) = €465m
4. Ferrari (€208.5m + €34.5m + €175m) = €418m
5. Williams (€52.5m + €22.9m + €111m) = €186.4m
6. Lotus (€69.5m + €13.6m + €56m) = €139.1m
7. Toro Rosso (€68m + €9.45m + €60m) = €137.45m
8. Force India (€49.5m + €12.2m + €68m) = €129.7m
9. Sauber (€44m + €9.25m + €50m) = €103.25m
10. Manor (€0.5m + €32.5m + €50m) = €83m

2015 budgeten
2016 zal iets anders geweest zijn, maar kijk naar wat bv Force India kan doen met weinig geld. voor de teams onderaan kan die paar miljoen extra het verschil zijn tussen sterven of overleven.

Maar ook tussen 2 of 1 ronde achterstand oplopen in een race. Juist de semi- gelijkwaardigheid tussen de topteams, de middenveld teams en de backmarkers onderling maakt dat er op de baan weer echte duels zijn ontstaan. Met daarbij tv aandacht voor die duels. Dat maakt F1 kijken interessant. Eind jaren 90 zag je in een hele race alleen de Ferrari & een McLaren of Williams in beeld en kon je niet zeggen dat je iets van het achterveld gezien had.
Precies, daarom is de enige methode voor meer gelijkheid in de sport het inperken van budget. Niet het anders verdelen van bonussen, 70M van Ferrari verdelen over 9 andere teams is onzinnig als het nog geen 5% van het totale budget is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Grimmie187 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Precies, daarom is de enige methode voor meer gelijkheid in de sport het inperken van budget. Niet het anders verdelen van bonussen, 70M van Ferrari verdelen over 9 andere teams is onzinnig als het nog geen 5% van het totale budget is..
Eens, daarom moet ook eigenlijk het hele systeem op de schop.

Manor heeft kennelijk een budget van grofweg 83 miljoen en krijgt 47 miljoen aan inkomsten. Dat is 36 miljoen in het rood, een deel daarvan zullen ze met sponsor overeenkomsten en paydrivers op kunnen vullen maar onder de streep is het absoluut nijpend. Eén tegenvaller kan zulke teams de afgrond in duwen.

Als de inkomsten bijv. een maximum zouden hebben van 100 miljoen, dan leveren Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar 207 miljoen in maar gaan de rest van de teams er een miljoen of 30 op vooruit en dat zet nou juist weer wel zoden aan de dijk voor de kleine teams.

De verdeling van het geld is nu zo ontzettend scheef dat de huidige krachtsverhoudingen vanzelf al in stand worden gehouden.

Overigens; zeggen dat HRT en Manor niks in de sport te zoeken hebben vind ik wel wat grof. Deze teams zijn mijns inziens belangrijker dan een fabrieksteam van Renault of Mercedes. HRT en Manor (en in hetzelfde rijtje passen ook teams als Haas, Sauber, en het Minardi van vroeger) stappen de F1 in uit passie, en weten diep in hun hart ook wel dat ze nooit gaan de titel gaan winnen. Die kun je beter hebben dan Renault, Mercedes, Toyota, BMW of Honda. Die doen mee om te winnen en trekken vroeg of laat de stekker er uit als dat niet (meer) lukt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
XyritZz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:31:
[...]

Manor heeft kennelijk een budget van grofweg 83 miljoen en krijgt 47 miljoen aan inkomsten. Dat is 36 miljoen in het rood, een deel daarvan zullen ze met sponsor overeenkomsten en paydrivers op kunnen vullen maar onder de streep is het absoluut nijpend. Eén tegenvaller kan zulke teams de afgrond in duwen.

Als de inkomsten bijv. een maximum zouden hebben van 100 miljoen, dan leveren Ferrari, Red Bull en Mercedes bij elkaar 207 miljoen in maar gaan de rest van de teams er een miljoen of 30 op vooruit en dat zet nou juist weer wel zoden aan de dijk voor de kleine teams.

De verdeling van het geld is nu zo ontzettend scheef dat de huidige krachtsverhoudingen vanzelf al in stand worden gehouden.

Overigens; zeggen dat HRT en Manor niks in de sport te zoeken hebben vind ik wel wat grof. Deze teams zijn mijns inziens belangrijker dan een fabrieksteam van Renault of Mercedes. HRT en Manor (en in hetzelfde rijtje passen ook teams als Haas, Sauber, en het Minardi van vroeger) stappen de F1 in uit passie, en weten diep in hun hart ook wel dat ze nooit gaan de titel gaan winnen. Die kun je beter hebben dan Renault, Mercedes, Toyota, BMW of Honda. Die doen mee om te winnen en trekken vroeg of laat de stekker er uit als dat niet (meer) lukt.
Wat mij een beetje tegenstaat en waar ik het eens ben met Bernie is dat er vaak teams voorbijkomen die voor een dubbeltje mee willen doen in de koningsklasse van de autosport. Dat gaat gewoon niet, zeker niet als het team ook nog eens belabberd gemanaged wordt (HRT, Sauber). Er zijn echter ook kleine teams (vooral vroeger) die vanuit passie/techniek/ambitie de F1 instappen, daar heb je gelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg dat er een stuk of 4 teams zijn met een budget dat ruim boven dat van de rest ligt. Ik denk ook niet dat een Manor of Sauber serieus denkt over enkele jaren een WDC-winnende auto te kunnen ontwikkelen. Ik vind het mooi om gevechten op de baan te zien en dat lukt prima met 4 teams die om de titel strijden met daarachter een paar aan elkaar gewaagde middenmoters. En uiteindelijk moet er altijd iemand de langzaamste zijn, dus aan teams als Manor of Sauber doe je niet zoveel.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:43:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg dat er een stuk of 4 teams zijn met een budget dat ruim boven dat van de rest ligt. Ik denk ook niet dat een Manor of Sauber serieus denkt over enkele jaren een WDC-winnende auto te kunnen ontwikkelen. Ik vind het mooi om gevechten op de baan te zien en dat lukt prima met 4 teams die om de titel strijden met daarachter een paar aan elkaar gewaagde middenmoters. En uiteindelijk moet er altijd iemand de langzaamste zijn, dus aan teams als Manor of Sauber doe je niet zoveel.
Precies. Juist die onderlinge (interne) strijd tussen de verschillende groepen teams maakt het geheel interessant. Dit jaar hebben Sauber & Manor echt om die 10e plaats gestreden. En zijn er prima duels geleverd door de middenveld-teams onderling. En was er in de top 3 strijd tussen RBR & Ferrari.. Wat wil je nog meer?
(Een minder dominant Mercedes misschien :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Het complete systeem moet inderdaad gewoon op de schop. Zo ook de bonussen voor teams die er het langste bij zitten. Ze mogen best gecompenseerd worden op een manier, maar de verschillen mogen wat mij betreft echt wel kleiner zijn.

Het is voor de fans beter als de uitkeringen volledig op de schop gaan en meer teams ervan mee profiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:48:
Het complete systeem moet inderdaad gewoon op de schop. Zo ook de bonussen voor teams die er het langste bij zitten. Ze mogen best gecompenseerd worden op een manier, maar de verschillen mogen wat mij betreft echt wel kleiner zijn.

Het is voor de fans beter als de uitkeringen volledig op de schop gaan en meer teams ervan mee profiteren.
Waarom is het beter voor de fans als de uitkeringen op de schop gaan?

Ik ben helemaal voor om de 100M bonus van ferarri alleen voor het mee doen weg te halen, dat slaat werkelijk nergens op en zorgt voor een "liefste kind" idee. Ik denk daarin tegen wel dat teams die 1e, 2e, 3e, etc worden in een kampioenschap beter gecompenseerd mogen worden dan iemand die 11e wordt. Ik denk wel dat het goed is als iedereen die mee doet inderdaad wel een bonus krijgt, dus ook een 11e of 12e team, anders is het beetje zinloos om F1 in te stappen als 11e team.. Maar een prijs verdeling waarbij de 1e (flink) meer geld krijgt dan iemand die 11e wordt vind ik niet meer dan logisch. Mercedes en RBR investeren meer en krijgen daar goede resulaten uit, ik denk dat ze daar best gecompenseerd voor mogen worden.

Goud is toch ook meer waard dan zilver of brons :9

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Of je maakt het meer Le Mans-achtiger. Drie verschillende F1 klasses :+
Tenminste, zo kijk ik altijd naar de F1. In mijn hoofd strijden de teams naar hun kunnen en tegen een vergelijkbaar team.

maar goed, discussies over regels, budgetten en beloningen zijn niet aan ons. Laten we lekker afwachten wat Liberty gaat doen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

DeviLGod schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:54:
[...]

Klinkt goed! heb je toevallig nog meer info over wat er in een update gaat komen?
Dit is de reddit thread waar eea in staat:

https://www.reddit.com/r/...nboards/?ref=search_posts

En dit zijn de twitter links waar wat screenshots op staan.

https://twitter.com/dakroese/status/789845952135856132

https://mobile.twitter.co...89902730286497792/photo/1

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 12:14
Held! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ enig idee of het betaald of gratis wordt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als ik een gokje mocht doen is dit onderdeel van de F1-access die men momenteel aanbiedt voor €2,99/maand of €26,99/jaar?

[ Voor 22% gewijzigd door Migrator op 24-01-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
melantrix schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Waarom is het beter voor de fans als de uitkeringen op de schop gaan?

Ik ben helemaal voor om de 100M bonus van ferarri alleen voor het mee doen weg te halen, dat slaat werkelijk nergens op en zorgt voor een "liefste kind" idee. Ik denk daarin tegen wel dat teams die 1e, 2e, 3e, etc worden in een kampioenschap beter gecompenseerd mogen worden dan iemand die 11e wordt. Ik denk wel dat het goed is als iedereen die mee doet inderdaad wel een bonus krijgt, dus ook een 11e of 12e team, anders is het beetje zinloos om F1 in te stappen als 11e team.. Maar een prijs verdeling waarbij de 1e (flink) meer geld krijgt dan iemand die 11e wordt vind ik niet meer dan logisch. Mercedes en RBR investeren meer en krijgen daar goede resulaten uit, ik denk dat ze daar best gecompenseerd voor mogen worden.

Goud is toch ook meer waard dan zilver of brons :9
Uiteraard moet de nr 1 meer ontvangen dan de nr 5 en nr 11. Helemaal mee eens. Maar de overige 3 kolommen mogen wel wat minder extreem; CCB, LST en Other. Ik wil niet zeggen compleet afschaffen, want zij zijn belangrijk voor de sport, maar van die 300 miljoen die verdeeld wordt onder de 5 teams, maar best 30% ook richting de andere teams. Hoe meer teams en competitie, hoe beter het is voor de sport. En uiteindelijk ook voor de fans.

Hoe slecht McLaren het ook doet, toch krijgen ze bakken met geld binnen en ontvangen ze bij een 9e plaats in het kampioenschap gewoon totaal 82 miljoen. Als je dan Force India ziet, die worden 5e en ontvangen totaal "maar" 67 miljoen.

Die verhoudingen zijn gewoon zoek vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:29:
[...]

Uiteraard moet de nr 1 meer ontvangen dan de nr 5 en nr 11. Helemaal mee eens. Maar de overige 3 kolommen mogen wel wat minder extreem; CCB, LST en Other. Ik wil niet zeggen compleet afschaffen, want zij zijn belangrijk voor de sport, maar van die 300 miljoen die verdeeld wordt onder de 5 teams, maar best 50% ook richting de andere teams. Hoe meer teams en competitie, hoe beter het is voor de sport. En uiteindelijk ook voor de fans.

Hoe slecht McLaren het ook doet, toch krijgen ze bakken met geld binnen en ontvangen ze bij een 9e plaats in het kampioenschap gewoon totaal 82 miljoen. Als je dan Force India ziet, die worden 5e en ontvangen totaal "maar" 67 miljoen.

Die verhoudingen zijn gewoon zoek vind ik.
Ja true, die kolommen zijn vaag en daarom ook onduidelijk voor de fans. op z'n minst wat meer inzicht in waarom teams welke bedragen krijgen zou misschien ook wel leuk zijn, maar dat zal wel niet gebeuren. Maar om dat stukje om te gooien vind ik inderdaad geen punt, lijkt me wel goed. Gaat me er vooral om dat de achterhoede ook niet een bonus hoeven te krijgen omdat ze langzaam zijn.
Tuurlijk is het leuk als meer teams mee doen etc maar Merc/RBR e.d teams zijn niet voor niks snel. Manor mag zo'n positie ook wel verdienen, hoeft hem niet makkelijker gemaakt te worden dan andere teams..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Het goede nieuws lijkt wel te zijn dat CC (Chase Carey) het belang ziet van een Europese F1 basis (Europa als fundament van de F1, met de nieuwere circuits als aanvulling en uitbreiding daarop)

http://www.espn.co.uk/f1/...eeds-keep-european-venues

Ik vind het sowieso positief dat Liberty direct spijkers met koppen slaat. Niet nog een jaar afkijken wat en hoe Bernie het doet, maar direct mensen als Carey, Brawn & Bratches in de top van F1 neerzetten.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C247JhQWQAAsCC1.jpg:large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
Grimmie187 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:25:
[...]
En terecht, ze hebben ook met afstand het meeste betekend voor sport de afgelopen 50/60 jaar.
Niet terecht. Ja, ze hebben het meeste betekend voor de sport, maar dat rechtvaardigt niet een "bonusje" van 70M.
Het is IMO te belachelijk voor woorden dat kleinere teams een totaal-budget hebben dat met zo'n "bonusje" bijna zou verdubbelen.

Natuurlijk moeten teams die voor een dubbeltje mee willen doen er niet komen, maar daar hebben we de 107% regel juist voor. Als je neit snel genoeg bent mag je niet meedoen.

Als je de 150M van de laatste 2 kolommen eerlijk(er) zou verdelen dan zou dat juist er voor kunnen zorgen dat de achterhoede teams weer een stuk naar voren kunnen komen. Hoeft Vettel ook wat minder vaak om blauwe vlaggen te zeuren ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:45:
Het goede nieuws lijkt wel te zijn dat CC (Chase Carey) het belang ziet van een Europese F1 basis (Europa als fundament van de F1, met de nieuwere circuits als aanvulling en uitbreiding daarop)

http://www.espn.co.uk/f1/...eeds-keep-european-venues

Ik vind het sowieso positief dat Liberty direct spijkers met koppen slaat. Niet nog een jaar afkijken wat en hoe Bernie het doet, maar direct mensen als Carey, Brawn & Bratches in de top van F1 neerzetten.
[afbeelding]
Ik vind CC zo gek veel op "De Baron" lijken
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/amRsg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Migrator schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:15:
Als ik een gokje mocht doen is dit onderdeel van de F1-access die men momenteel aanbiedt voor €2,99/maand of €26,99/jaar?
er staat overal ziggo ziggo en ziggo

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
stefanass schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Niet terecht. Ja, ze hebben het meeste betekend voor de sport, maar dat rechtvaardigt niet een "bonusje" van 70M.
Het is IMO te belachelijk voor woorden dat kleinere teams een totaal-budget hebben dat met zo'n "bonusje" bijna zou verdubbelen.

Natuurlijk moeten teams die voor een dubbeltje mee willen doen er niet komen, maar daar hebben we de 107% regel juist voor. Als je neit snel genoeg bent mag je niet meedoen.

Als je de 150M van de laatste 2 kolommen eerlijk(er) zou verdelen dan zou dat juist er voor kunnen zorgen dat de achterhoede teams weer een stuk naar voren kunnen komen. Hoeft Vettel ook wat minder vaak om blauwe vlaggen te zeuren ;)
Zie boven, eerst iets doen aan de budgetten. Daarna pas miepen dat de rest van de teams er 70M/9 bij moeten krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

himlims_ schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:56:
[...]

er staat overal ziggo ziggo en ziggo
Hoe bedoel je? Dit is de officiële F1-app, daar heeft Ziggo niet zo veel mee van doen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oLoi4CR.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
AMuS en Motorsport.com hebben intussen weer wat interviews gedaan en artikels geschreven:

Ross Brawn im Interview - "Schauen uns den GP Deutschland speziell an"

Jetzt, wo Bernie Ecclestone weg ist, werden viele Veranstalter um einen Rabatt betteln?
Brawn: Das kann passieren. Wir dürfen auch nicht ignorieren, dass die Veranstalter Schwierigkeiten haben, sich zu refinanzieren. Das kann man aber von zwei Seiten sehen. Es gibt den Weg, weniger zu verlangen. Aber auch den, dem Veranstalter zu helfen, höhere Einnahmen zu erzielen, so dass er sich das Antrittsgeld leisten kann. Unsere Vision ist: Besser das Einkommen für die Veranstalter erhöhen als die Kosten der Rennen zu reduzieren.

Brawn: Simpler rules "a key objective" for F1 future

[F1] Racemanagers/pools 2017 is ook weer gestart. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Migrator schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:11:
[...]

Hoe bedoel je? Dit is de officiële F1-app, daar heeft Ziggo niet zo veel mee van doen?
Klopt, in de tweede twitter link wordt ook gezegd dat dit voor iedereen zou zijn. Ziggo wordt aangehaald omdat dit 2 nederlanders zijn die getest hebben. Helaas is het erg stil op dit front maar ik zou wel 30 over hebben voor een jaar on-board cams naar keuze.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
https://badgergp.com/skys...-pit-lane-ups-downs-2016/
Interessant interview met Rachel Brookes (sky news) over haar ervaring met interviews in de paddock, geeft een leuke kijk achter de schermen en ook inzicht in hoe de verschillende drivers zijn tegenover de pers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

stefanass schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:47:
[...]

maar dat rechtvaardigt niet een "bonusje" van 70M.
Je moet het in een ander perspectief zien.

Ferrari krijgt die bonus niet vanwege de race prestaties maar voornamelijk omdat Bernie erg bang was van de wereldwijde Ferrari marketing machine.

Als Ferrari zou besluiten om uit de F1 te stappen en een eigen compititie zou beginnen zou ze zoveel fans bij F1 weg kunnen kapen dat dat Bernie 100'den miljoenen zou kosten. Die 70M was voor Bernie een schijntje om de scharlaken renstal binnenboord te houden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

offtopic:
Ben je nou gewoon alle interessante linkjes van reddit hier aan het delen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
Migrator schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:38:
[...]

offtopic:
haha ik snap t wel, meeste wordt als eerst op reddit gemeld en is vaak waar. (niet altijd natuurlijk ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:00
Er zal in het verleden inderdaad een reden geweest zijn om Ferrari dit voordeel te geven tov de overige teams. Dit betekend echter niet dat het op sportief niveau te verantwoorden is...

Daarbij Ferrari rijd al in andere classes en heeft ook eigen competities; GT3, Endurance, Ferrari Challenge etc. etc.

Verschillen in budgetten zullen er altijd zijn, maar één team wat een 'extra gratis bonus' krijgt ieder jaar ter grote van een jaar budget van het kleinste team... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Migrator schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:38:
[...]

offtopic:
Haha ja/nee ik heb even een 'f1 uurtje' waarbij ik van alles doorneem en lees. Dit waren linkjes die ik het delen waard vond en volgens mij komen ze wel van reddit ja :D Maar kijk op wel meer plekken + door klikken etc. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tylocke schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:24:
[...]
Klopt, in de tweede twitter link wordt ook gezegd dat dit voor iedereen zou zijn. Ziggo wordt aangehaald omdat dit 2 nederlanders zijn die getest hebben. Helaas is het erg stil op dit front maar ik zou wel 30 over hebben voor een jaar on-board cams naar keuze.
Het bespreken van die app is hier eerder naar het "waar te kijken" topic verbannen. Ik vond het een leuke toevoeging tijdens het kijken en de streams waren stabiel (wel: SD).

De app stond in de beta periode totaal los van de normale app. Je kon ze op een ipad ook niet tegelijk starten, geen partial-screen support voor de betaalde F1 app.

Ik verwacht dat zo'n app op de wat langere termijn de extra tv kanalen (pit, timing, onboard) gaat vervangen. Deze kanalen zouden met gemak veel beter kunnen. Bijvoorbeeld door een betere circuit tracker te laten zien, alleen op het moment voegen ze niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

XyritZz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:31:
[...]

Budget caps zijn heel lastig. Het is vrijwel oncontroleerbaar. Als het onderzoek niet gebeurt bij het team zelf, dan gebeurt het wel bij een toeleverancier bijvoorbeeld. Tegelijk levert bijvoorbeeld Honda aan één team de motor, Merc en Ferrari aan 3 of 4 geloof ik? Mogen dan ook de R&D kosten daarvoor gedeeld worden door vier teams?

Overigens; zeggen dat HRT en Manor niks in de sport te zoeken hebben vind ik wel wat grof. Deze teams zijn mijns inziens belangrijker dan een fabrieksteam van Renault of Mercedes. HRT en Manor (en in hetzelfde rijtje passen ook teams als Haas, Sauber, en het Minardi van vroeger) stappen de F1 in uit passie, en weten diep in hun hart ook wel dat ze nooit gaan de titel gaan winnen.
Hoezo niet? Waarom zou een privateerteam de titel niet kunnen winnen? Leg dat maar eens uit aan McLaren of Williams... Force India is goed bezig en opgeklommen uit het verste achterveld. Waarom zou dat team niet een keer titel kunnen pakken?
Die kun je beter hebben dan Renault, Mercedes, Toyota, BMW of Honda. Die doen mee om te winnen en trekken vroeg of laat de stekker er uit als dat niet (meer) lukt.
Tsja, dat zou kunnen. Tegelijk heb je deze fabrikanten wel nodig, anders waren het allemaal flintstone-mobiels :P Op de een of andere manier zie ik Vettel ook niet zo hard schreeuwen dat het lijkt op het V10 geluid...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Racing-Paradise schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:42:
Er zal in het verleden inderdaad een reden geweest zijn om Ferrari dit voordeel te geven tov de overige teams. Dit betekend echter niet dat het op sportief niveau te verantwoorden is...
Het is niet sportief. Ferrari start ieder seizoen met een streepje voor. Maar voor Bernie is 't gewoon keiharde business.

Als hij een extra miljard kon verdienen door iedere race een pasgeborene ritueel te slachten op de finishline, dan zou hij het gedaan hebben.
Daarbij Ferrari rijd al in andere classes en heeft ook eigen competities; GT3, Endurance, Ferrari Challenge etc. etc.
Precies de reden waarom hij zo bang is. Bernie wilde alleenheerser zijn in de hoogste klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

ATS schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Hoezo niet? Waarom zou een privateerteam de titel niet kunnen winnen? Leg dat maar eens uit aan McLaren of Williams... Force India is goed bezig en opgeklommen uit het verste achterveld. Waarom zou dat team niet een keer titel kunnen pakken?
Is McLaren een privateer? Aangezien ze wel auto's bouwen (maar geen motor leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

kevlar01 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Is McLaren een privateer? Aangezien ze wel auto's bouwen (maar geen motor leveren).
Bij McLaren kwam de autobusiness na de racebusiness. (Bij Ferrari overigens ook)...

Maar nu met Honda erbij is het natuurlijk een half fabrieksteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

kevlar01 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Zo zie ik ze wel. De "straat" auto's zijn voortgekomen uit de racerij, niet andersom. McLaren doet intussen natuurlijk wel meer.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

Mystikal

It never hurts to help!

JackBol schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:13:
[...]
Bernie wilde alleenheerser zijn in de hoogste klasse.
Dat is niet geheel waar. Hij heeft in het begin alle televisierechten gekocht ($1mio) en wilde deze verkopen aan 10 verschillende teams, zonder echt winst te maken hierop. Teams wilde dit niet en toen is Bernie alleenheerser geworden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Tech:

Voor de liefhebbers:
3D printen met Renault
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C277M3YUsAETBoW.jpg:large

(https://twitter.com/3dsystems/status/823871984681578496)
Registreer en kijk donderdag 26 jan om 17:00u CET een online seminar.

Attend the webinar to learn:
  • Why SLA is the gold standard of excellence in 3D printing and additive manufacturing with quality that rivals injection-molded output
  • The broad application flexibility and material selection of SLA for prototypes and end-use parts to casting patterns, rapid tools and fixtures
  • How the Renault Sport Formula One Team expanded its capabilities from form and fit testing to tooling, jigs and fixtures, and wind tunnel test components and flow rigs to investment casting patterns and discovered new use cases too
Afbeeldingslocatie: http://www2.3dsystems.com/l/1004/2017-01-16/7h9xnq/1004/221511/IMG_0566.jpg
Hydraulic Manifold Aid
Afbeeldingslocatie: http://www2.3dsystems.com/l/1004/2017-01-17/7hckh8/1004/221519/flow_rig.jpg
Flow Rigs
Afbeeldingslocatie: http://www2.3dsystems.com/l/1004/2017-01-17/7hckj2/1004/221521/wind_tunnel.jpg
Wind Tunnel Test Components

3D printen met McLaren.
http://blog.stratasys.com...g-additive-manufacturing/ <-- Ok de laatste is voornamelijk persbericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mystikal schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Dat is niet geheel waar. Hij heeft in het begin alle televisierechten gekocht ($1mio) en wilde deze verkopen aan 10 verschillende teams, zonder echt winst te maken hierop. Teams wilde dit niet en toen is Bernie alleenheerser geworden.
Ik doelde meer op het feit dat hij maar 1 top competitie wilde. Overigens wist ik bovenstaande niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
Grimmie187 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Zie boven, eerst iets doen aan de budgetten. Daarna pas miepen dat de rest van de teams er 70M/9 bij moeten krijgen..
Wat mij betreft niet eerst dit dan dat. Gewoon beiden tegelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
nog even wat leeslinkjes:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

http://www.motorsport.com...driver-collisions-868270/

Die zag ik niet aankomen. Lijkt mij nog meer ruimte voor grijs gebied....
Alhoewel ik natuurlijk absoluut voor hard racen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:21:

Als ze niet met een vast team van scheidsrechters gaan werken (en consequent beoordelen, ongeacht de status van een rijder), dan zie ik daar idd niet direct een positief iets van in. Het voorbeeld wat ze aanhalen met Rosberg op Raikkonen is er nu net een waarbij er zeker een straf moest volgen (vind ik), want zo licht was die aanrijding nu ook weer niet, het was "gelukkig" op een plek waar het schijnbaar het minst kwaad kon (puur toeval natuurlijk). Als je zo met het breekijzer erlangs gaat en je tegenstander schade toebrengt, dan hoort dat bestraft te worden.

Maar komt stevig verdedigen (alla Verstappen) dan ook weer als toelaatbaar terug misschien? Ook dat hoort tenslotte bij het racen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
AzzKickah schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:21:

Goed nieuws voor Verstappen. Nog 61 dagen wachten en let's go _/-\o_ _/-\o_ :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ben het hier wel mee eens. Laat de rijders maar op kwaliteit inhalen in plaats van door blauwe vlaggen.

http://nl.motorsport.com/...-worden-afgeschaft-867964

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Goh, wie zit daar dan (voor de kijkers thuis) rechts van Trump? :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C284hSBVIAAblKz.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

AzzKickah schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:52:
Goh, wie zit daar dan (voor de kijkers thuis) rechts van Trump? :P

[afbeelding]
Chief Ferrari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
spoiler:
Sergio Marchionne <-- Heeft die man maar 1 trui? Altijd dezelfde..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pZziszqaUM0L3BrsmaGg2pZL/thumb.png

Voor wie alle Sport en technische Fia documenten wil lezen:
http://www.fia.com/regulation/category/110

Fia heeft wat documenten geupdate..

[ Voor 37% gewijzigd door nachtnet op 24-01-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Yep :Y

Dat was dan ook het enige wat in de hele verre verte een link zou kunnen hebben met dit topic :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lekker Ventje schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:50:
Ben het hier wel mee eens. Laat de rijders maar op kwaliteit inhalen in plaats van door blauwe vlaggen.

Ja en dan krijgen we weer zoals vroeger dat Mercedes klantenteams de mercedessen er zo langs laten en de rest blokken etc.
TR die RB er makkelijk langs laat etc

In het huidige landschap met zoveel financiële afhankelijkheden tussen teams is dit een kansloos idee.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

*kuch* die is al eens gepost vandaag *kuch*
Lekker Ventje schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:50:

Nee, dat is een uitnodiging voor bijvoorbeeld een Toro Rosso om een Red Bull wel eenvoudig door te laten maar een Mercedes niet. Waarom zou iemand die ~vijf kilometer achterligt in de strijd vooraan mee mogen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Migrator schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:01:
[...]

*kuch* die is al eens gepost vandaag *kuch*

[...]

Nee, dat is een uitnodiging voor bijvoorbeeld een Toro Rosso om een Red Bull wel eenvoudig door te laten maar een Mercedes niet. Waarom zou iemand die ~vijf kilometer achterligt in de strijd vooraan mee mogen doen?
Waarom zou iemand die in een snellere auto zit vrije doorgang moeten krijgen? Kunnen we na de kwalificatie net zo goed de snelste zes rijders laten starten en de rest bedanken voor de moeite als het vooral niet de bedoeling is dat de rijders zelf ook hun capaciteiten moeten laten zien.

Je loopt het risico dat klantenteams opzichtig partijdig rond gaan rijden maar zolang teamorders ook gewoon toegestaan worden zie ik het probleem niet zo.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Omdat diegene in dezelfde tijd vijf kilometer meer heeft gereden. Imho is het een race van A (start) tot B (finish) en zou het ook als zodanig moeten worden beschouwd. Ook achterin wordt er verder gewoon gevochten om posities, en het is dan ook onzin om te zeggen dat die jongens hun capaciteiten niet laten zien. Ik zeg niet dat het een race is voor de top zes, maar wel dat de achterliggers er geen invloed op zouden moeten uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Als ik naar afgelopen seizoen kijk zou een Mercedes geen blauwe vlag nodig moeten hebben om bv een Sauber voorbij te komen. Daarnaast rijden ze rondjes en komen ze elkaar allemaal tegen. Als Hamilton die Sauber voorbij moet geldt dat ook voor Max en voor Vettel. Ze rijden allemaal op hetzelfde circuit en doen allemaal aan dezelfde race mee.
Ik zeg niet dat die jongens achterin hun capaciteiten niet laten zien, ik wil juist een race zien waar iedereen zijn capaciteiten moet laten zien en dus niemand een blauwe vlag te zien krijgt. Laat Hamilton maar eens wat meer doen dan alleen gas geven en rondjes rijden, laat hem maar eens op eigen kracht al die auto's inhalen in plaats van dat ie hulp van de blauwe vlag krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Blauwe vlag is prima. Duidelijk signaal dat er een snellere auto achter je zit. De onduidelijkheid zat hem in de omschrijving van de regel. zo snel als mogelijk ruimte geven. Als ze dat nu veranderen naar binnen 1 ronde (of laten passeren voor het einde van de volgende volle ronde) dan is er voor iedereen harde duidelijkheid.

* nachtnet zit toch de door hem zelf gelinkte Fia documenten te lezen. (ook 2018 regels staan er al in..(dan nog maar 3 motoren per seizoen (en niet eens van alle onderdelen 3 exemplaren.. :X )))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Lekker Ventje schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:17:
Als ik naar afgelopen seizoen kijk zou een Mercedes geen blauwe vlag nodig moeten hebben om bv een Sauber voorbij te komen. Daarnaast rijden ze rondjes en komen ze elkaar allemaal tegen. Als Hamilton die Sauber voorbij moet geldt dat ook voor Max en voor Vettel. Ze rijden allemaal op hetzelfde circuit en doen allemaal aan dezelfde race mee.
Ik zeg niet dat die jongens achterin hun capaciteiten niet laten zien, ik wil juist een race zien waar iedereen zijn capaciteiten moet laten zien en dus niemand een blauwe vlag te zien krijgt. Laat Hamilton maar eens wat meer doen dan alleen gas geven en rondjes rijden, laat hem maar eens op eigen kracht al die auto's inhalen in plaats van dat ie hulp van de blauwe vlag krijgt.
Precies, het meest stekende vond ik afgelopen seizoen het aantal keer dat HAM of ROS zei: i was cruising in front.

Het moment dat daar het meest naar voren komt is in brazilie waar HAM na de race met ROS en VES praat over hoe gek het wel niet was en de schuiver de VES maakte, HAM reactie hierop was: "Yes i saw it on the screens, i was cruising.." Waar ben je dan mee bezig? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Laten we het dan maar oneens zijn. Als het team van Hamilton in dit geval een zodanige auto heeft gebouwd dat het niet nodig is inhaalkwaliteiten te tonen, soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
En vervolgens durven ze geen risico meer te nemen en blijven ze lekker erachter plakken en wachten ze tot de voorligger een pitstop maakt. Zou ook relatief veilig moeten kunnen omdat inhalen in een treintje vrij lastig is omdat er dus geen plek is om ervoor/ertussen te schuiven (Google Trulli train). Je weet dus toch relatief zeker dan dat je achterligger je niet alsnog in haalt. Netto winst is dan dus 0.

Wat dat betreft ben ik het ook eens met Evest. Het is een race van A naar B en in principe zijn de enige tegenstanders die wat net zo ver als jou zijn in de race. Dat de afstand vervolgens in rondjes wordt afgelegd betekend dan ook dat achterblijvers aan de kant moeten gaan om geen deel uit te maken voor de rest van de race. Zowel dus het ophouden van rijders uit niet bevriende teams maar ook mogelijk het "blokkeren" van inhaalacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
RobertMe schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:24:
En vervolgens durven ze geen risico meer te nemen en blijven ze lekker erachter plakken en wachten ze tot de voorligger een pitstop maakt. Zou ook relatief veilig moeten kunnen omdat inhalen in een treintje vrij lastig is omdat er dus geen plek is om ervoor/ertussen te schuiven (Google Trulli train). Je weet dus toch relatief zeker dan dat je achterligger je niet alsnog in haalt. Netto winst is dan dus 0.

Wat dat betreft ben ik het ook eens met Evest. Het is een race van A naar B en in principe zijn de enige tegenstanders die wat net zo ver als jou zijn in de race. Dat de afstand vervolgens in rondjes wordt afgelegd betekend dan ook dat achterblijvers aan de kant moeten gaan om geen deel uit te maken voor de rest van de race. Zowel dus het ophouden van rijders uit niet bevriende teams maar ook mogelijk het "blokkeren" van inhaalacties.
Dat gebeurt alleen als alle auot's hetzelfde zijn. Met de MERC power gaat ie echt wel weg rijden van de rest, no way dat ie niet na een paar rondjes achter de laatste gaat hangen, die gaat daar dan echt wel voorbij hoor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Maar ook met blauwe vlag kunnen klantenteams anderen blokkeren, dat is al vaker gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

En daar mag ook wel harder tegen opgetreden worden. Versimpeling van de regels, zoals Carey noemt. Ga je binnen x bochten/één ronde nadat je een blauwe vlag te zien krijgt niet aan de kant, dan doe je voor straf een joker-bocht o.i.d. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Als ze bv een halve baanlengte de tijd geven na het tonen van een blauwe vlag zou ik er ook mee kunnen leven. Maar dat automatisch ruimte krijgen mag voor mij weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 14:50

Destruction

(ex-)Automonteur

Jasphur schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Ik vind CC zo gek veel op "De Baron" lijken
[afbeelding]
Zie het het voor je? Olav Mol of Jack Plooij die hem "Drommels drommels en nog eens drommels" gaat leren? :P

Heb het toch voor de gein ff getweet aan Olav :+ Niet dat er wat mee gaat gebeuren, maar toch :P

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 24-01-2017 20:50 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
Grimmie187 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:39:
[...]

Wat mij een beetje tegenstaat en waar ik het eens ben met Bernie is dat er vaak teams voorbijkomen die voor een dubbeltje mee willen doen in de koningsklasse van de autosport. Dat gaat gewoon niet, zeker niet als het team ook nog eens belabberd gemanaged wordt (HRT, Sauber). Er zijn echter ook kleine teams (vooral vroeger) die vanuit passie/techniek/ambitie de F1 instappen, daar heb je gelijk in.
Eens, gelukszoekers horen niet thuis in de F1. Wat dat betreft moeten ze inderdaad oppassen dat kleine teams niet heel makkelijk winst gaan maken via de F1 door niets te investeren en wel 60 miljoen op te strijken aan het einde van het jaar.

Wat dat betreft vind ik de regels zoals ze nu zijn wel prima; een groot deel van de televisie inkomsten worden pas uitgekeerd na het derde jaar o.i.d. Eerst drie jaar overleven, dan komt er pas geld.
ATS schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Budget caps zijn heel lastig. Het is vrijwel oncontroleerbaar. Als het onderzoek niet gebeurt bij het team zelf, dan gebeurt het wel bij een toeleverancier bijvoorbeeld. Tegelijk levert bijvoorbeeld Honda aan één team de motor, Merc en Ferrari aan 3 of 4 geloof ik? Mogen dan ook de R&D kosten daarvoor gedeeld worden door vier teams?
Ik doelde niet op een budgetcap, maar op een cap aan inkomsten vanuit de organisatie. Zoals je in dat plaatje een paar pagina's terug zag had Ferrari (geschat) 192 miljoen aan inkomsten vanuit CVC. Als je daar een cap op zet moet Ferrari het met bijv. 92 miljoen minder doen. Als ze dat zelf aan willen vullen lijkt mij dat prima zo lang die 92 miljoen maar naar kleinere teams gaat.

Door er een cap van 100 miljoen op te zetten komt er direct 207 miljoen vrij door minder uitgaven aan Ferrari, Mercedes en Red Bull. Die 207 miljoen hoeft nog maar over 7 teams verdeeld te worden en die krijgen er dus allen een miljoen of 30 bij.

Dan blijft er nog een miljoen of 30 over, omdat met Williams en McLaren bij de herverdeling ook ruim boven de 100 uit zouden komen; dus de kleinere teams krijgen er zelfs een miljoen of 35 bij.

Dat zou het wel een stuk eerlijker maken, Ferrari, Mercedes, Red Bull, Williams, McLaren en volgens mij zelfs Force India zouden het maximaal uit te keren bedrag van 100 miljoen aan inkomsten krijgen. En de overige teams zouden ook een veel hoger bedrag krijgen waarmee teams als Sauber weer wat ademruimte krijgen.
[...]

Hebben McLaren of Williams ooit als privateer de titel gewonnen? Dat is sowieso dan nog voor mijn tijd geweest. Ik heb wel titels van Williams en McLaren meegemaakt maar dat was dan altijd met works status van een fabrikant. Dan ben je geen echte privateer meer, maar een semi-fabrieksteam.

Echte privateers winnen de titel eigenlijk nooit; van de afgelopen 20 jaar kan ik me enkel Brawn herinneren... en die reden met een auto die met de miljoenen van Honda was ontwikkeld.
[...]

Tsja, dat zou kunnen. Tegelijk heb je deze fabrikanten wel nodig, anders waren het allemaal flintstone-mobiels :P Op de een of andere manier zie ik Vettel ook niet zo hard schreeuwen dat het lijkt op het V10 geluid...
Helemaal mee eens, fabrikanten maken de sport zeker wel aantrekkelijker maar de sport moet er niet te veel belang aan hechten. Fabrikanten zijn leuk, maar gigantisch onbetrouwbaar omdat het uiteindelijk bedrijven met een winstoogmerk zijn die ook maar moeten luisteren naar de aandeelhouders. Formule 1 is te duur om als hobby te zien voor zulke bedrijven, er moet gewonnen worden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-tBjX3ErVRA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8XQ-RiU9YbM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LxyA9hdu194]

Afbeeldingslocatie: https://magazine.astonmartin.com/sites/default/files/styles/hero/public/2016-12/20160813_Aston_Martin_AM_Shot13_CMYK_0.jpg?itok=MmH7ic0H
Afbeeldingslocatie: https://magazine.astonmartin.com/sites/default/files/styles/hero/public/2016-12/20160813_Aston_Martin_AM_Shot11_CMYK_0.jpg?itok=RtWVznps
https://magazine.astonmar...001-performance-superstar

De AM-RB 001 Wanneer Aston Martin & Red Bull Racing in de vorm van Adrian Newey & Marek Reichman samen komen.. :9~ *O*

[ Voor 53% gewijzigd door nachtnet op 24-01-2017 23:41 . Reden: AM-RB001 toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Sjeez, ben ik de enige die ongemerkt ging tellen hoe vaak Carey "you know" zegt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, maar het punt dat hierboven al vaker aangehaald is, is dat er in die Sauber een motor van een zeker team ligt dat voor de overwinning strijdt met teams die een andere motor leveren of gebruiken. Wie denk je dat Sauber dan net even makkelijker voorbij laat dan de andere teams? ;-) Dat soort dingen moet je voorkomen en ik ben het wat dat betreft eens met iedereen die zegt "ze liggen gewoon 3-5km voor en komen elkaar alleen tegen omdat ze rondjes rijden ipv 1 lang parcours van ~300km.
Ik zie niet waarom een blauwe vlag "je capaciteiten laten zien" in de weg staat. Het is niet alsof ze in de hele race iedere ronde 20 man voorbij moeten laten. De top6 zet misschien eens de rest van het veld op een rondje en heel misschien de man met de rode lantaarn 2x. Dat betekent dat een Manor in de hele race eens 8-10 auto's voorbij moet laten? En dat alleen in de tweede helft van de race, de eerste helft kan de coureur vrijuit racen zonder zich zorgen te maken over de koplopers die misschien wel in zijn spiegels verschijnen. Een kleine extra regel dat je onder een blauwe vlag elkaar als achterblijvers niet mag inhalen, zou misschien de angst wat wegnemen dat als jij aan de kant gaat, degene in dezelfde ronde jou ook voorbij gaat, achter Hamilton of wie dan ook aan...
Ik vind het er vanaf deze hoek echt NIET uitzien :X

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 25-01-2017 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
-dubbel-

[ Voor 96% gewijzigd door Grrrrrene op 25-01-2017 07:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:12
Grrrrrene schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:43:
Een kleine extra regel dat je onder een blauwe vlag elkaar als achterblijvers niet mag inhalen, zou misschien de angst wat wegnemen dat als jij aan de kant gaat, degene in dezelfde ronde jou ook voorbij gaat, achter Hamilton of wie dan ook aan...
Dat lijkt me een heel verstandige regel.

Verder ook helemaal eens met wat je zegt. Keek al F1 (ver) voordat er een straf stond op het negeren van blauwe vlaggen, en het was af en toe gewoon tenenkrommend wat je zag. De koploper die op Monaco rondenlang vastzit achter een paydriver die wil genieten van zijn moment of fame. Dat hoeft van mij niet terug te komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
Grrrrrene schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:43:

[...]

Ik vind het er vanaf deze hoek echt NIET uitzien :X
Ik juist wel, vanuit deze hoek zie je dat het eigenlijk gewoon een hardcore racer is met wat kappen er over om het te verbloemen tot straatauto.

Lijkt me een bijzonder project, en zou me niets verbazen als deze auto straks in het (erg korte) rijtje met de McLaren F1 mag komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Oe! Ik zou het heel gaaf vinden als de "Shark fins" terug komen

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2017/1/tech-insight-shark-fins-set-for-2017-return/_jcr_content/featureContent/manual_gallery/image1.img.1536.medium.jpg/1485266554052.jpg

F1 Shark fins set to return in 2017?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Jasphur schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:59:

[afbeelding]

Gaaf :*)

Eindelijk: http://www.nu.nl/sport/44...tsingen-in-formule-1.html

Wat vinden jullie hier van?
De FIA bevestigde ook een andere nieuwe regel. Na een safety car-situatie wordt de race hervat met een stilstaande start. Voorheen bleven de coureurs achter de safety car rijden, totdat het circuit weer vrijgegeven werd door de officials.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
oeh alsjeblieft niet. Ik was gisteren dan ook positief verrast dat ik dit bericht las waarin staat dat de kans aanwezig is dat RBR er geen gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
LoeWn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:06:
[...]

oeh alsjeblieft niet. Ik was gisteren dan ook positief verrast dat ik dit bericht las waarin staat dat de kans aanwezig is dat RBR er geen gaat gebruiken.
Klopt. Staat ook in het artikel van F1. Maar ik vind het zooo cool staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zal interessante situaties opleveren als het bijvoorbeeld een opdrogende baan is, waarbij iedereen al op slicks staat en de helft van de startgrid dus droog is en de andere kant nat.

Het zal meer spectakel geven, maar ze moeten wel oppassen dat het geen poppenkast a la Nascar zal worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Willem30 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:04:

[...]
Start is altijd een spannend momentje, leuk om meteen de volgende ronde weer een SC in de baan te hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Interessant.

Stoppen ze dan ook met zinloos rondjes rijden achter de SC terwijl de troep op wordt geruimd?

En mag je dan wel of niet aan de auto zitten voor de herstart?

Ik vond de rollende herstart ook wel iets hebben. Mensen die wel of niet opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
http://motorsports.nbcspo...ers-plan-u-s-street-race/

hier hebben ze het over een eventuele straatrace in New York, Miami, Los Angeles of Las Vegas.

Lijkt me op zich wel een leuk idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DeviLGod schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:15:
http://motorsports.nbcspo...ers-plan-u-s-street-race/

hier hebben ze het over een eventuele straatrace in New York, Miami, Los Angeles of Las Vegas.

Lijkt me op zich wel een leuk idee
[YouTube: https://youtu.be/2PfWLtgXLB8]

Dat zou met F1 wagens een herrie moeten maken zo tussen die gebouwen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 25-01-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
Jasphur schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:24:
[...]

[video]

Dat zou met F1 wagens een herrie moeten maken zo tussen die gebouwen :D
Geweldig! Zie het al voor me met de F1 Bolides ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:12
BlauweFles schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:14:
[...]

Interessant.

Stoppen ze dan ook met zinloos rondjes rijden achter de SC terwijl de troep op wordt geruimd?

En mag je dan wel of niet aan de auto zitten voor de herstart?

Ik vond de rollende herstart ook wel iets hebben. Mensen die wel of niet opletten.
Vraag me af waar je die safety car dan nog voor nodig hebt. Als alle auto's (beginnend met de leider) toch op S/F moeten stoppen hoeft die wagen de baan niet meer in. Na een minuut of 3 rijdt er namelijk geen enkele auto meer op het circuit. Simpelweg VSC totdat iedereen stilstaat lijkt me dan de veiligste optie.

Lijkt me wel zo praktisch dat ze dan ook toestaan dat er op de grid banden verwisseld mogen worden, anders duurt het hele gedoe nog weer 2 minuten en één ronde extra.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
Zag laatst een artikel dat Alonso nog 1 titel wil winnen. Wat vinden jullie? Ik denk met de silly season van 2018 in gedachten denk ik dat Alonso naar Mercedes of Ferrari moet voor een kans op Wereldtitel nummer 3. Of Mclaren moet een retegoeie auto maken voor de komende 2 seizoenen. Alleen dan blijft Alonso bij Mclaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
alexbl69 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:55:
[...]

Vraag me af waar je die safety car dan nog voor nodig hebt. Als alle auto's (beginnend met de leider) toch op S/F moeten stoppen hoeft die wagen de baan niet meer in. Na een minuut of 3 rijdt er namelijk geen enkele auto meer op het circuit. Simpelweg VSC totdat iedereen stilstaat lijkt me dan de veiligste optie.

Lijkt me wel zo praktisch dat ze dan ook toestaan dat er op de grid banden verwisseld mogen worden, anders duurt het hele gedoe nog weer 2 minuten en één ronde extra.
En dat was ongeveer hoe het was voor ze de SC invoerden. Was het niet veilig om met gele vlaggen de boel op te ruimen dan moest iedereen de pits in.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:44

[afbeelding]

Ik heb de haaienvinnen nooit mooi gevonden eerlijk gezegd, met als dieptepunt natuurlijk de ingebouwde F-Duct.

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/_bXj8YzAIKQA/TH-EoLBv3cI/AAAAAAAAKk4/MXX_Z8qe0dk/s1600/Jenson+Button,+Robert+Kubica+and+Mark+Webber.jpg

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
alexbl69 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:55:
[...]

tijdens de sc zal het hele veld nog wel blijven rijden zoals nu. Dit is niet vergelijkbaar met een rode vlag. Waarschijnlijk (maar dat weet ik niet zeker) mogen de achterblijvers weer hun ronde achterstand inhalen.

Het verschil zit hem in het moment dat 'sc in this lap' gegeven word. Op dat moment zal dus niet meer de leider het tempo bepalen, en op een gekozen moment weer racen maar rijden ze door naar SF om een staande start te doen.

In het kader van bandentemperaturen e.d. is het niet erg wenselijk om 5-10 minuten zo maar op de grid te wachten zonder koelers op de remmen, en bandenwarmers. Zeker als je geen warm-up lap hebt.

Daarnaast ga je dan hetzelfde doen als met een rode vlag, alleen dan op SF ipv. de pits. En dat terwijl de rode vlag procedure juist aangepast is om in de pits te staan en niet op SF, zodat de teams niet met de halve pitbox de grid weer op moeten.

Edit: Niet helemaal juist dus, zie de post van nachtnet hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Lasmibalsingh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:16:
[...]

Ik heb de haaienvinnen nooit mooi gevonden eerlijk gezegd, met als dieptepunt natuurlijk de ingebouwde F-Duct.

[afbeelding]
Gelukkig is smaak persoonlijk haha. Ik vind het echt heel gaaf. Vooral bij de LMP1 wagens :9~

Maar waarom zijn ze er mee gestopt eigenlijk? toch te weinig effect?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Willem30 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:04:
[...]

[De FIA bevestigde ook een andere nieuwe regel. Na een safety car-situatie wordt de race hervat met een stilstaande start. Voorheen bleven de coureurs achter de safety car rijden, totdat het circuit weer vrijgegeven werd door de officials.]
ehm... Ik wil het feestje niet bederven, maar volgens mij gaat het alleen om de situatie als de race onder SC gestart wordt dat er dan een staande herstart komt als de omstandigheden dat toelaten. De normale SC procedure blijft voor zover ik het weet het zelfde.. (Nu.nl is niet echt een 100% betrouwbare bron..)
FIA race director Charlie Whiting has revealed that should the race start behind a Safety Car, as we saw in Monaco, Silverstone and Brazil this season, a standing restart once the SC comes back into the pits is under consideration.
(bron Skysports 04-01-2017)

* nachtnet gaat even de FIA reglementen erbij pakken..

relevant: Formula one Sporting Regulations 2017 rev 24.01.2017
  • 39.13
    39.13 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be sent to all teams via the official messaging system and the car's orange lights will be extinguished. This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
    At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
    In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
    As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and, other than on the last lap of the race, replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line
  • 39.16
    39.16 If track conditions are considered unsuitable to start the race at the scheduled time the start of the formation lap will take place behind the safety car. If this is the case, at the ten minute signal its orange lights will be illuminated, this being the signal to the drivers that the formation lap will be started behind the safety car. At the same time this will be confirmed to all teams via the official messaging system.
    When the green lights are illuminated the safety car will leave the grid and all drivers must follow in grid order, no more than ten car lengths apart, and must respect the pit lane speed limit until they pass pole position. The safety car will continue until conditions are considered suitable for racing.
    Any cars that were starting the race from the pit lane may join the formation lap once the whole field has passed the end of the pit lane for the first time. Any such cars may complete all formation laps but must enter the pit lane after the safety car returns to the pits and start the race from the end of the pit lane as specified in Article 36.2. A penalty under Article 38.3(d) will be imposed on any driver who enters the pit lane under these circumstances and whose tyre(s) are changed for a different specification before leaving the pit lane.
    Overtaking during the lap(s) behind the safety car is only permitted under the following circumstances :
    a) If a car is delayed when leaving the grid and cars behind cannot avoid passing it without unduly delaying the remainder of the field, or
    b) If there is more than one car starting from the pit lane and one of them is unduly delayed
    In either case drivers may only overtake to re-establish the original starting order or the order the cars at the pit exit were in when the formation lap was started.
    Any driver delayed in either way, and who is unable to re-establish the original starting order before he reaches the first safety car line on the lap the safety car returns to the pits, must enter the pit lane and may only join the race once the whole field has passed the end of the pit lane after the start of the race.
    A penalty under Article 38.3(d) will be imposed on any driver who fails to enter the pit lane if he has not re-established the original starting order before he reaches the first safety car line.
    Once the safety car has entered the pit lane all cars, with the exception of those required to start from the pit exit, must return to the grid, take up their grid positions and follow the procedures set out in Article 36.9 to 36.13. A penalty under Article 38.3(d) will be imposed on any driver who enters the pit lane at any time during the formation laps.
    If, after several formation laps behind the safety car, track conditions are considered unsuitable to start the race, the message “START PROCEDURE SUSPENDED” will be sent to all teams via the official messaging system and all cars must enter the pit lane behind the safety car. The procedures described in Articles 41 and 42 must then be followed and there will be no standing start.

[ Voor 71% gewijzigd door nachtnet op 25-01-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:44
Jasphur schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:18:
[...]

Gelukkig is smaak persoonlijk haha. Ik vind het echt heel gaaf. Vooral bij de LMP1 wagens :9~

Juist om misbruik te voorkomen (bijv. ingebouwde f-duct) hebben ze grenzen gesteld aan de lengte en hoogte van het bodywork tussen de achtervleugel en de motorkap. Het is nog steed mogelijk om met een haaienvin te rijden en de sommige teams zijn dit blijven doen (maar dan gebonden aan de maximale afmetingen):

Afbeeldingslocatie: http://www.williamsf1.com/racing/2016season/-/media/DE9C1BA5DF6943F8A31E2259DE5109B7.ashx

Afbeeldingslocatie: http://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/6VKD9GV0/s8/f1-barcelona-february-testing-2016-carlos-sainz-jr-scuderia-toro-rosso-str11.jpg

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Jasphur schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:18:
[...]

Weet niet of het ook in de reglementen verboden is, maar las gisteren dat het ook niet meer nodig was door de invoering van de hoge smalle achtervleugels. Omdat ze dit jaar weer omlaag gaan hebben ze dus weer last van de wervelingen vanaf de voorkant vd auto waardoor het wel weer nut zou hebben. Echter, Red Bull ontwerpt de auto zo (hoge achterkant) dat zij er geen last van zouden hebben, hierop hebben ze geprobeerd de vin te laten verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3Aigr3XUAA4SeI.jpg:large
Nog 33 dagen tot de start van de Barcelone pre-season testdagen..

Daarnaast zijn de volgende aanvullende testdagen bekend gemaakt:

Venue Date
  • Barcelona Feb 27 - March 2
  • Barcelona March 7 - March 10
  • Bahrain April 18 - 19
  • Budapest August 1 - 2
  • Abu Dhabi November 28 - 29
( Bron? Overal, alle kanalen... )

[ Voor 0% gewijzigd door nachtnet op 25-01-2017 12:26 . Reden: foei motorsport.com, datum vergeten.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:48:
[afbeelding]

Venue Date
  • Barcelona March - March 10
  • Bahrain April 18 - 19
  • Budapest August 1 - 2
De laatste testdag in Barcelona zou (indien de vorige dagen droog zijn) kunstmatig nat verreden worden.
Max rijdt die laatste testdag, kan ie meteen weer zijn masterclass nog eens uitvoeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:49
[afbeelding]

Venue Date
  • Barcelona March - March 10
  • Bahrain April 18 - 19
  • Budapest August 1 - 2
Mis bij de 2e barcelona test de begin datum(7 march).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik vind het er werkelijk niet uit zien. Ik was blij dat ze weg waren...
Eindelijk: http://www.nu.nl/sport/44...tsingen-in-formule-1.html

[...]
Zuigt. Kost veel te veel tijd, en haalt te veel voordeel eruit voor wie voorop reed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

[afbeelding]
Nog 33 dagen?

Max Verstappen WDC confirmed! :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Lasmibalsingh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:29:
[...]

Het is nog steed mogelijk om met een haaienvin te rijden en de sommige teams zijn dit blijven doen (maar dan gebonden aan de maximale afmetingen):

[afbeelding]

[afbeelding]
dit vind ik ronduit lelijk.. dan liever een fin die boven recht doorloopt :/

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1