[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.635 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:49:
[...]

De oplossing is toch heel simpel? Direct buiten de baan / kerbstones een meter brede strook (kunst)gras en daar achter asfalt. Haal je de bocht niet, kun je twee dingen doen: rechtdoor over het gras en op het asfalt daarachter terug richting de baan sturen (nevernooitniet sneller dan de bocht wel halen) en weer voorzichtig over het gras terug. Niemand komt ergens vast te zitten (grindbak) of komt op controleerbare wijze tegen de vanghekken. Op kritieke punten kun je dat controleren met het welbekende paaltje waar je verplicht omheen moet om afsnijden onmogelijk te maken :)
Hamilton heeft in Mexico anders perfect aangetoond dat je ook vol gas over gras heen kan. Alleen gras is dus niet (altijd) de oplossing.

De oplossing die mij het beste lijkt, ook voor andere raceklassen, is dat asfalt wat je of afremt, of dat je je banden aan gort rijd (volgensmij waren dat 2 soorten?) Bocht 1 asfalteer je dan met dat asfalt wat je afremt, zodat je wel zonder teveel schade daar ongelukken kunt omzeilen. En voor de rest naast de baan alle afsnijd mogelijkheden dicht asfalteren met dat asfalt waarmee je je banden aan gort rijd. "Wil je afsnijden? Maak dan maar meteen een extra pitstop". Als je dit een halve meter of meter naast de baan legt lijkt mij dat geen probleem, en eventueel dat halve metertje dan opvullen met gras zodat je ook niet te graag daarop gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
En vergeet Greg Moore niet, die door het gras ging, op het punt dat asfalt en gras samenkwamen omhoog gecatapulteerd werd en head-first de betonnen muur inging :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
M.a.w. de oplossing bestaat al 30 jaar: grindbakken! ;)

(Of als daar geen ruimte voor is: piepschuim borden ala Monza).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
bluuuurgh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:42:
En vergeet Greg Moore niet, die door het gras ging, op het punt dat asfalt en gras samenkwamen omhoog gecatapulteerd werd en head-first de betonnen muur inging :'(
/me Jasphur googled even

Jezus, wat een klap!! :o

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 12:14
Jasphur schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:48:
[...]

/me Jasphur googled even

En ik dacht dat de klap van Alonso in Australië van dit jaar een harde klap was :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:55

Pierre

Van nature lui!

Die klap van Robert Kubica in Canada mag er ook zijn hoor

[ Voor 29% gewijzigd door Pierre op 23-01-2017 15:00 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Jasphur schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:48:
[...]

/me Jasphur googled even

Damn, er is ook amper wat van z'n auto over...

Voor degene die niet willen zoeken:

[ Voor 12% gewijzigd door Ereaser op 23-01-2017 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Magnussen dit jaar was ook een beste imo :)

Gaan we nu weer het eens-in-de-zoveel-tijd rondje grote klappers doen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben tegen het posten van filmpjes waarin mensen doodgaan. :( En ook is dit het F1 topic en niet het algemeen race topic. :|

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Daarom postte ik het filmpje dus ook niet. Maar het is dus zeker een gevaar als je asfalt met gras gaat combineren..

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeviLGod
u_nix_we_all schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:00:
Ik ben tegen het posten van filmpjes waarin mensen doodgaan. :( En ook is dit het F1 topic en niet het algemeen race topic. :|
Volgens mij gaat het over hoe we de regels willen zien ivm bochten en als iemand zegt dat gras een goed alternatief is, maar iemand een filmpje post van een dodelijke crash door het gras naast de bocht, gaat het wel degelijk over F1. en qua filmpjes posten met dodelijke afloop, je bent niet verplicht om het te bekijken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Heb het in een spoiler tag gezet, zodat je niks hoeft te zien als je dat niet wilt.

En het kwam toevallig ter sprake, als je dan je gesprek naar een ander topic moet verplaatsen omdat er een argument refereert naar een andere race klasse is ook zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Het leukste blijft wanneer er zo'n grote klapper gebeurt is Olav Mol zijn reactie :+

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Daarom plaatste ik het filmpje dus niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38
Ereaser schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:58:
[...]

Damn, er is ook amper wat van z'n auto over...

Voor degene die niet willen zoeken:
:X stevige klap, wel heel andere tijdsperiode en raceklasse.. (niet 1-op-1 te vergelijken met F1 in 2017)

Terug naar F1 2017:Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C23B2LSXgAAkvuy.jpg
impressie Craig Scarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dit:
The history of F1 over the last decade or so has been the decline of the number of races in Europe, and the struggles of many of those remaining to meet Ecclestone's increasingly high demands for race fees.

Germany does not have a race this year, and its contract ends after next year's grand prix in Hockenheim.

Italy struck a new three-year deal at the 11th hour this winter. Silverstone is reluctantly toying with the idea of ending its contract after 2019 if it cannot renegotiate terms.

Through all this, Ecclestone has acted as if he does not care - if a race in Europe won't pay the fees he wants, he has usually said, he'll find one elsewhere.

There's usually a controversial regime wanting to stump up a wad of cash to host an F1 race.

Liberty want to end this. They see the historic European races - Britain, Germany, Italy, Belgium, for example - as a key aspect of F1 and one they have to nurture and cherish.

They recognise that Europe is F1's core market, where most of its TV audience is, and they want the races there to be the centrepiece of the 'new F1', one that has a visible link to a heritage it treasures.

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 23-01-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
Ziet eruit dat het niet goed gaat met Manor racing :(

http://www.dailymail.co.u...ongoing-money-needed.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

stuk beter dan enkele weken geleden, nu missen ze nog half miljoen :+ had eigenlijk verwacht gehoopt dat mr mclaren de boel zou overnemen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Hamilton heeft in Mexico anders perfect aangetoond dat je ook vol gas over gras heen kan. Alleen gras is dus niet (altijd) de oplossing.
Heb je wel mijn hele post gelezen? Want mijn laatste zin is precies wat hier van toepassing is. Als hij de bocht niet haalt moet je hem dwingen een ongunstige route te nemen, bijvoorbeeld om een paaltje in het verlengde van het rechte stuk heen, dat je dan zo dicht op de reclameborden en bandenstapels zet dat hij daar haaks rechtsaf moest.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
himlims_ schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:15:
[...]

stuk beter dan enkele weken geleden, nu missen ze nog half miljoen :+ had eigenlijk verwacht gehoopt dat mr mclaren de boel zou overnemen
Dat half miljoen gaat ook niet genoeg zijn als ik het zo lees.
Salarissen tot en met januari betaald. Testen eind maart.
Dan ben je dus 2 maanden verder met 212 mensen in dienst. Dat is 424 maandsalarissen. Alleen dat al red je denk ik niet met een miljoen. 2.5K gemiddeld per maand is veel te laag. En dan heb ik het dus over 2 maanden salaris. Daar zitten dan niet de kosten bij van transport voor de test. Onderdelen. Productie...etc....etc..
En dan moet je het seizoen nog starten...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Bernie f1-baas af?

http://www.auto-motor-und...-ruecktritt-11655938.html

Volgens AMuS is Bernie vandaag afgezet als de F1-baas. Hij zou nu soort van ceremonieel president zijn geworden.

Wat een winterseizoen.. oOo

* nachtnet wacht op het persbericht van Liberty om te zien wat hun uitleg en plannen zijn..

[ Voor 49% gewijzigd door nachtnet op 23-01-2017 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Echt Bernie...
Ohne großen Wehmut in der Stimme meinte Ecclestone zu auto motor und sport: „Meine Tage im Büro werden jetzt etwas ruhiger. Vielleicht komme ich auch mal zu einem Grand Prix. Ich habe immer noch viele Freunde in der Formel 1. Und ich habe noch genug Geld, um mir den Besuch bei einem Rennen leisten zu können.
Ik ben echt benieuwd wat de toekomst gaat brengen in de F1. Alles lijkt nu wel mogelijk nu die oude baas weg is. ( al denk ik dat hij stiekem ergens nog wel aan wat touwtjes zal trekken in het old boys network )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Eerst op andere sites lezen en dan geloven. Voorlopig zie ik het nog nergens terugkomen.

Buiten dat weet ik niet of het dan beter wordt hoor. Die Amerikanen zijn ook super commercieel en benutten alle commerciële opties om geld te verdienen graag. Binnenkort F1 achter een betaalzender (zit het nu al min of meer) + om de 10 minuten 1 minuut reclame? :/

[ Voor 60% gewijzigd door Cubic X op 23-01-2017 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Cubic X schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:59:
Eerst op andere sites lezen en dan geloven. Voorlopig zie ik het nog nergens terugkomen.
AMuS (& Tobi Grüner) heeft het wel heel vaak bij het rechte eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
nachtnet schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:00:
[...]

AMuS (& Tobi Grüner) heeft het wel heel vaak bij het rechte eind.
Jep, nu confirmed dus? AMuS heeft het artikel geupdatet met:
Bernie Ecclestone ist nicht mehr Chef der Königsklasse. Der F1-Pate bestätigte gegenüber auto motor und sport, dass er am Montag (23.1.2017) als Geschäftsführer abgesetzt wurde. Damit geht die Formel 1 in eine neue Ära.
'Der F1-Pate' is toch F1-baas? 'bestatigde' is bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Damon Hill en Will Buxton hebben het er ook over op Twitter en ook dat het confirmed is door Bernie zelf.

Geen zin om te linken atm.

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 23-01-2017 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Cubic X schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:59:
Als ik even de reacties op twitter zie lijkt het 100% serieus te zijn.
Buiten dat weet ik niet of het dan beter wordt hoor. Die Amerikanen zijn ook super commercieel en benutten alle commerciële opties om geld te verdienen graag. Binnenkort F1 achter een betaalzender (zit het nu al min of meer) + om de 10 minuten 1 minuut reclame? :/
Kleine repost: maar http://www.bbc.com/sport/formula1/38679158 geeft goed weer wat Liberty aan mogelijkheden en problemen ziet.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C24NbXWWgAA5xLF.jpg:large

#E-Day #BExit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 23-01-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

Wom

Wat een veranderingen deze winter. Het houdt niet op. Niet vanzelf..

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
Nu ook op nu.nl (en dan is het waar ;) ): http://www.nu.nl/formule-...t-als-formule-1-baas.html

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
nachtnet schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:09:
[...]

[...]

Kleine repost: maar http://www.bbc.com/sport/formula1/38679158 geeft goed weer wat Liberty aan mogelijkheden en problemen ziet.

[afbeelding]

#E-Day #BExit ;)
Als je regelmatig reclame tussendoor hebt tijdens de race terwijl je al moet betalen om de race te zien jaag je nog meer mensen weg.
Zie ook dat de Halo nog niet definitief is voor volgend jaar en dat is positief nieuws, want het ziet er niet uit.

Tom Coronel zei daarstraks bij Ziggo dat de afgelopen jaren de gemiddelde leeftijd van de kijkers elk jaar met 3 jaar steeg. De jeugd kunnen ze moeilijk bereiken doordat Ecclestone niets van social media moet hebben.

Ecclestone weg zou een zegen voor de F1 zijn. Hij heeft veel goede dingen gedaan maar is vervolgens doorgeslagen in het geld vragen. Hopelijk kan Liberty Media de bezem door de Formule 1 halen zonder dat de grote teams dwars gaan liggen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C24R0czW8AErfk4.jpg:large
ceremoniele baas.. Mr. E. :+

Morgen zou er een persbericht naar buiten komen dat Ross Brawn de plekrol van E overneemt..
https://twitter.com/Motorsport/status/823616767104864256

[ Voor 1% gewijzigd door nachtnet op 23-01-2017 20:54 . Reden: rol ipv plek. chase aan top. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
nachtnet schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:45:
[afbeelding]
ceremoniele baas.. Mr. E. :+

Morgen zou er een persbericht naar buiten komen dat Ross Brawn de plek van E overneemt..
https://twitter.com/Motorsport/status/823616767104864256
NOS meldt dat Chase Carey de hoogste baas is nu..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 12-09 22:54
nachtnet schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:09:
[...]

[...] nu

[afbeelding]

#E-Day #BExit ;)
Mooi artikel!

[Quote]Liberty are talking about having "20 Super Bowls". By which they don't mean an Americanisation of the event - but of making a bigger deal of the event itself wherever it is being held.[\quote]

Ik hoop van harte dat dit waarheid is en dat ze niet alles willen amerikaniseren maar een grotere event qua media e.d. willen maken. Dat laatste is prima en top maar dat eerste alsjeblieft niet..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 04:50
We gaan het wel zien. Heb er alle vertrouwen in.

Minder social media en fan engagement dan nu kon toch al niet. ;)

Laat dat maar aan de Amerikanen over.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Gynnad schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:51:
[...]

NOS meldt dat Chase Carey de hoogste baas is nu..
Die baseert zich slechts op AMuS. Het is wachten op de officiële aankondiging.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
HAM nog één seizoen in de wagen en daarna leiding geven aan het social media team 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Ik denk dat Ross Brawn uitermate geschikt is voor deze functie, hij weet vanzelfsprekend waar 'ie over praat en is niet bang om te moderniseren (en toch een stukje historie te behouden). Persoonlijk ben ik voor het op de kalender houden van de historische circuits als Spa, Monza en Silverstone bijvoorbeeld. Ik meen ooit een keer gelezen te hebben dat Brawn hier ook voor is.

* Herax10NL hoopt stiekem dat Brawn ook voor een terugkeer is naar het gebrul van de V10 motoren :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
D-Ed schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:32:
HAM nog één seizoen in de wagen en daarna leiding geven aan het social media team 😜
Met een serieuze ondertoon, maar er zitten bij bv @renaultSportF1 @ForceIndiaF1 @MercedesAMGF1 @Circuitamericas al mensen achter de social-knoppen die dat nog veel beter kunnen dan @LewisHamilton

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p3CI5imlc2U]

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 23-01-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

Zo die zag ik even niet aankomen, had verwacht dat hij tot z'n dood wel de baas zou blijven.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Doei Bernie. :w
Tijd voor iemand jonger en wat veranderingen zoals een betere verdeling van de budgetten of betere toegankelijkheid, en dus betaalbaarheid van de races ofzo...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 21:57

pinda powerrr

Slow down...

DDX schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:44:
Zo die zag ik even niet aankomen, had verwacht dat hij tot z'n dood wel de baas zou blijven.
Waarschijnlijk verwachtten wat mensen ook dat hij iets eerder de pijp aan Maarten zou geven, maar dat gebeurde maar niet... dan hoefden ze hem ook niet uit te kopen.

Hij heeft echt wel veel dingen goed gedaan, maar het idioot duur maken van races en daardoor verdwijnen van mooie circuits, ten faveure van landen die met "vuil geld" de boel wel betalen, daar ben ik niet rouwig om, dat dat wellicht gaat veranderen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Mooie dag voor de F1. Ik ga het enge ventje niet missen. Kijken of de yanks er wel weer een mooi spelletje van kunnen maken!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zo, die is 'weg'! Nu eens kijken wat de opvolgers gaan veranderen. Ik denk ook dat Brawn een goede zet is. Hij heeft het beste met de sport voor (zo komt het over iig).
Als ze maar geen rare sprongen gaan maken zoals reverse grid, dat lijkt me echt verschrikkelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8gTKtAogcni4ZlPbHj3pTRiL/full.png
https://twitter.com/nico_rosberg/status/823639847831212032

Deze had ik zo snel nog niet verwacht. Zou bijna denken dat ROS een aanbod heeft liggen..

http://ir.libertymedia.co...ail.cfm?ReleaseID=1008777 <-- Persbericht Liberty.

[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 23-01-2017 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Formula1.com: Liberty completes F1 acquisition
Liberty Media Corporation and Delta Topco, the parent company of Formula 1 announced today that Liberty Media has completed its previously announced acquisition of F1, the iconic global motorsports business, from a consortium of sellers. F1 has appointed Chase Carey as Chief Executive Officer of F1, in addition to his existing role as Chairman, and Bernie Ecclestone as Chairman Emeritus of F1. Bernie Ecclestone, who has given valuable service to F1 over many years, will be available as a source of advice for the board of F1.
Vrij officieel nu ;)
Titel Chairman Emeritus voor Bernie dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 23-01-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Migrator schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:20:
Formula1.com: Liberty completes F1 acquisition

[...]

Vrij officieel nu ;)
Titel Chairman Emeritus voor Bernie dus.
AMuS dus toch best een goede bron geweest.. :+

morgen bij CNBC in de uitzending *(over deze overname)
Liberty Media's President and CEO, Greg Maffei and Formula 1's Chairman and CEO, Chase Carey will be appearing on the CNBC television program "Squawk Box" from 7:00 am ET to 9:00 am ET on Tuesday, January 24, 2017 to discuss the completion of the acquisition in more detail. During their appearance, Mr. Maffei and Mr. Carey may make observations regarding Liberty Media's and Formula 1's financial performance and outlook and the impact of current economic trends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Ross Brawn schijnt het stokje over te nemen:
UPDATE: Ross Brawn to get top #F1 role - to be confirmed on Tuesday along with Ecclestone's exit:

http://www.motorsport.com...-him-as-ceo-of-f1-868019/
Hij was volgens mij al langer adviseur voor liberty media, lijkt me een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ja behalve dat Chase Carey dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Migrator schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:36:
Ja behalve dat Chase Carey dat doet.
En Ross Brawn waarschijnlijk ergens hoog de top. (samen met o.a. Greg Maffei een oud medewerker van ESPN waarvan ik even niet zosnel de naam kan vinden..)

Via @AndrewBenson:
Ross Brawn to be managing director, motorsports, for F1 following Liberty Media takeover, it has been announced

via @PHortonF1:
"Ross Brawn appointed Managing Director, Motor Sports, and Sean Bratches as Managing Director, Commercial Operations of #F1"

[ Voor 37% gewijzigd door nachtnet op 23-01-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:34

franssie

Save the albatross

- was al -

[ Voor 92% gewijzigd door franssie op 23-01-2017 22:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Geen Bernie meer. Toch bijzonder gezien hoe ongelooflijk lang hij er al zit. Ik ben erg benieuwd naar hoe Liberty Media de Formule 1 weer wil laten groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Ik lees goede quotes:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C244jpIXcAEggZO.jpg:large

Brawn: "An almost unprecedented opportunity to work with the teams & promoters for a better F1 for them and, most importantly, the fans"

New F1 commercial boss, ex-ESPN, Sean Bratches has expertise in "broadband, video-on-demand, subscription video-on-demand, interactive TV"

Het lijkt erop alsof ze eerst de sport en fan-toegang willen verbeteren.. Een stap in de 21e eeuw maken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C247JhQWQAAsCC1.jpg:large

https://www.formula1.com/...and-commercial-roles.html

In tegenstelling tot Mr. E. die zelfs deze uitnodiging aan zich voorbij liet gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ApxMc4UKgRaV8j6eRJE5MkRT/full.jpg

Even een andere semi-gerelateerde vraag:
Heeft iemand al ergens iets gezien van plannen van Heineken? Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/campaigns/global-partners/website-main/heineken-mtar/_jcr_content/par/globalpartner_block/smallImage.img.png

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 23-01-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ross Brawn wordt dus Managing Director zie ik op de Twitters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Het nieuws over Bernie zelfs nu zometeen in het NOS Journaal :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Dit kan de push zijn die F1 nodig heeft, of het gaat de verkeerde kant uit en de F1 wordt helemaal uitgeknepen. Ben nog niet helemaal zeker of dit goed gaat zijn, maar aan de andere kant kan het ook niet veel slechter meer :+ :>

Heeft Bernie nu helemaal geen aandelen en invloeden meer?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Martinspire schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:04:
Dit kan de push zijn die F1 nodig heeft, of het gaat de verkeerde kant uit en de F1 wordt helemaal uitgeknepen. Ben nog niet helemaal zeker of dit goed gaat zijn, maar aan de andere kant kan het ook niet veel slechter meer :+ :>

Heeft Bernie nu helemaal geen aandelen en invloeden meer?
Weet je zeker dat je Bernie en geen invloed meer in dezelfde post wilt gebruiken? :+

Zoals F1 ging/gaat onder Mr. E. was het een doodlopende weg. Met Liberty kan F1 in de 21e eeuw belanden.

Meer digitale content zou niet verkeerd zijn. Video-on-demand etc.
maar ook Brawn aan het roer van het sport deel.

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 24-01-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Dit is in ieder geval al een goed begin van het nieuwe seizoen.
Bernie had dit 10 jaar eerder moeten doen, nu maar hopen dat die amerikanen het niet verkloten.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Het einde van een tijdperk en het begin van hopelijk een mooie toekomst voor de F1. Hopelijk meer aandacht voor uitdagende circuits, logische regels en coureurs die eindelijk weer mogen racen alsof hun leven er vanaf hangt. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ScrooLoose schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:16:
Dit is in ieder geval al een goed begin van het nieuwe seizoen.
Bernie had dit 10 jaar eerder moeten doen, nu maar hopen dat die amerikanen het niet verkloten.
Ik vind de Amerikanen het organisatorisch elk jaar steeds beter doen bij bv Indycar en Nascar-Sprintcup, het wordt elk jaar iets minder commercieel en meer gefocused op goed racen met goed/leuk commentaar dus ik heb er wel een goed gevoel over.

Ze lijken zich imho er steeds meer van bewust hoe je met kijkers om moet gaan, Europa is op televisie gebied nog steeds aan het ver-Amerikaniseren, maar gek genoeg lijken de Amerikanen zich de laatste jaren te ver-Europeaniseren (ook mbt bv series die korter/minder afleveringen maar beter/meer-inhoudelijk schijnen te worden (het Breaking-Bad effect)).

However weet ik nog niet hoe we het komende Trump effect moeten gaan inschatten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Hopelijk beginnen ze in 2018 met een verandering aan het brandstofreglement zodat 'lift and coast' geen noodzakelijk kwaad meer is. Als de Indycar en Nascar een voorbeeld mogen zijn komt dat wel goed waarschijnlijk :) .

Sean Bratches (ESPN) is wel lichtelijk jammer, want dan hebben we straks dus echt een premium (betaald) zender + reclames tijdens de F1 :/ . Als je naar de Indycar kijkt hoeveel reclame die hebben is dat echt belachelijk :X .

Overigens ook wel leuk voor Heineken! (toch een beetje neerlands trots imo). Die hebben een mooie deal gemaakt zo als het kijkerspubliek inderdaad toeneemt :D .

[ Voor 15% gewijzigd door Cubic X op 24-01-2017 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13-09 17:33
enchion schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 01:05:
[...]

Ik vind de Amerikanen het organisatorisch elk jaar steeds beter doen bij bv Indycar en Nascar-Sprintcup, het wordt elk jaar iets minder commercieel en meer gefocused op goed racen met goed/leuk commentaar dus ik heb er wel een goed gevoel over.

Ze lijken zich imho er steeds meer van bewust hoe je met kijkers om moet gaan, Europa is op televisie gebied nog steeds aan het ver-Amerikaniseren, maar gek genoeg lijken de Amerikanen zich de laatste jaren te ver-Europeaniseren (ook mbt bv series die korter/minder afleveringen maar beter/meer-inhoudelijk schijnen te worden (het Breaking-Bad effect)).

However weet ik nog niet hoe we het komende Trump effect moeten gaan inschatten.
Klopt, qua tv-series viel me dat het afgelopen jaar ook al op... meer inhoud, minder minuten lang 'last week, on....'.

Komt natuurlijk mede omdat TV de strijd aan moet gaan met internet, waar mensen niet afhankelijk zijn van wat ze voorgeschoteld wordt, maar waar ze enkel kijken naar zaken die ze interessant vinden. Kan het zo niet terugvinden, maar heb vorig jaar een artikel gelezen dat de Amerikaanse networks het aantal reclame minuten aan het terugschroeven is, omdat de kijkers wegliepen.

Zie het daarom ook wel zonnig in voor de F1.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Cubic X schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:49:
Hopelijk beginnen ze in 2018 met een verandering aan het brandstofreglement zodat 'lift and coast' geen noodzakelijk kwaad meer is. Als de Indycar en Nascar een voorbeeld mogen zijn komt dat wel goed waarschijnlijk :) .

Sean Bratches (ESPN) is wel lichtelijk jammer, want dan hebben we straks dus echt een premium (betaald) zender + reclames tijdens de F1 :/ . Als je naar de Indycar kijkt hoeveel reclame die hebben is dat echt belachelijk :X .

Overigens ook wel leuk voor Heineken! (toch een beetje neerlands trots imo). Die hebben een mooie deal gemaakt zo als het kijkerspubliek inderdaad toeneemt :D .
Dat hebben we nu toch al?
Hij is juist expert in VoD en digitalisering dus zie dat alleen maar rooskleurig in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Vergeef me mijn onwetendheid: Wat doen Indycar en Nascar met brandstof? Mogen ze meer meenemen of tanken ze tussendoor? Afaik is lift&coast een gevolg van uitrekenen wat het snelste is over een raceafstand: Hard genoeg pushen maar wel een gewichtsvoordeel.
Die heb je toch al on-track? :p
Serieus, ik moge hopen dat een evt. betaalzender niet tijdens de race onderbroken gaat worden voor reclame. Dat gaan mensen niet slikken (ik niet althans, en als Ziggo ermee gaat beginnen is 't hek van de dam denk ik)
Trots op Heineken? In de VS is er niets beters misschien, maar verder: Nee. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herax10NL
Migrator schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:09:
[...]

Die heb je toch al on-track? :p
Serieus, ik moge hopen dat een evt. betaalzender niet tijdens de race onderbroken gaat worden voor reclame. Dat gaan mensen niet slikken (ik niet althans, en als Ziggo ermee gaat beginnen is 't hek van de dam denk ik)
Ik meen dat er een wet is in Nederland die het verbied dat live evenementen onderbroken mogen worden op TV. Of dit enkel voor de publieke omroep geldt of ook voor de commerciëlen weet ik zo niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Reclame tijdens de race gaat echt niet gebeuren. Dat doet geen enkele betaalzender. De enige zender die naar reclame gaat tijdens de race is RTL Duitsland, maar dat is een openbare zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

StevoMark10 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:11:
[...]

Ik meen dat er een wet is in Nederland die het verbied dat live evenementen onderbroken mogen worden op TV. Of dit enkel voor de publieke omroep geldt of ook voor de commerciëlen weet ik zo niet.
Interessant! Fijne wet dan imho, maar zullen wel uitzonderingen op zijn. Heb je een linkje? :)
Rivanov schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:14:
Reclame tijdens de race gaat echt niet gebeuren. Dat doet geen enkele betaalzender. De enige zender die naar reclame gaat tijdens de race is RTL Duitsland, maar dat is een openbare zender.
In de VS is het wat gebruikelijker dan hier wellicht?

Maar het zou mooi zijn als ze vanaf nu voor €15 per maand (oid) alle sessies via een stream aanbieden. Is wel een van de dingen die ik het meest waarschijnlijk vind op de korte termijn. Denk dat het aantal (legale) kijkers daarmee flink de lucht in gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 24-01-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

StevoMark10 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:11:
[...]

Zelfs op de publieke omroep is dat niet zo. Geen idee waar je dit gehoord hebt 😄
(Stel je voor dat ze eens een stukje Le Mans laten zien 😉 Of dat ze tijdens een bevrijdingsfestival niet mogen wegzappen naar reclame)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
YakuzA schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:24:
[...]

Zelfs op de publieke omroep is dat niet zo. Geen idee waar je dit gehoord hebt 😄
(Stel je voor dat ze eens een stukje Le Mans laten zien 😉 Of dat ze tijdens een bevrijdingsfestival niet mogen wegzappen naar reclame)
Live sportevenement bedoel ik dan. ;)

Splitscreen mag wel, en evenementen die langer duren (Le Mans, Superbowl, Tour de France etc.). Maar kan ook zijn dat dit al weer is ingetrokken >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Migrator schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:19:
[...]

Interessant! Fijne wet dan imho, maar zullen wel uitzonderingen op zijn. Heb je een linkje? :)

[...]

In de VS is het wat gebruikelijker dan hier wellicht?

Maar het zou mooi zijn als ze vanaf nu voor €15 per maand (oid) alle sessies via een stream aanbieden. Is wel een van de dingen die ik het meest waarschijnlijk vind op de korte termijn. Denk dat het aantal (legale) kijkers daarmee flink de lucht in gaat.
Scheelt dat F1 nog steeds een Europees georiënteerde sport is, dus daar gaan ze echt niet aan sleutelen.
Ik verwacht dat ze zich gewoon meer en meer op live streaming gaan storten zoals het al jaren het geval is bij MotoGP en WRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Haal ik toch nog eens het artikel wat Nachtnet gister al poste eens aan.

http://www.bbc.com/sport/formula1/38679158

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Over een raceafstand is het gewoon sneller. Ze nemen nu al minder brandstof mee dan is toegestaan. Minder kilo's brandstof nodig = lichter gedurende de hele race = sneller en minder bandenslijtage.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
StevoMark10 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:30:
[...]

Live sportevenement bedoel ik dan. ;)

Splitscreen mag wel, en evenementen die langer duren (Le Mans, Superbowl, Tour de France etc.). Maar kan ook zijn dat dit al weer is ingetrokken >:)
Volgens mij is dat een nederlandse regel. RTL ontkomt hier aan doordat ze in ieder geval op papier vanuit Luxemburg uitzenden. Het splitscreen verhaal is dan alleen in de categorie klantenbinding.

Maar volgens mij moeten we met deze discussie naar het F1 op TV topic.

Ontopic: Benieuwd wat Liberty gaat doen. Wat uitbreiding op de app. Ik heb deze vorig jaar sinds de win10 variant uit was altijd gebruikt tijdens de race. Dat maakt de beleving al zo veel beter, mogelijk kunnen ze wat extra streams aanbieden vanuit de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik hoop dat Bernie een autobiografie gaat/laat schrijven. Dat zou een aardig inkijkje in de F1 wereld kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13-09 21:47
Ik kan me haast niet voorstellen dat er in de VS niks beters is dan Heineken, voor mij haast een reden om er nooit op vakantie te gaan :P :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Geeft niet dat je onwetend bent hoor, maar je hoeft het niet zo te etaleren...
FastFred schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:49:
[...]
Ik kan me haast niet voorstellen dat er in de VS niks beters is dan Heineken, voor mij haast een reden om er nooit op vakantie te gaan :P :+
Wees gerust. Er is prima beters te krijgen, maar vragen naar Bud Light kan je beter niet doen :P Er zijn vele redenen te verzinnen waarom je niet naar de VS zou willen (en vele redenen om het wel te doen), maar dit is er geen van.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

offtopic:
Ik was even bang dat ik wat stoms had gezegd, maar het ging over Heineken :D d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Goede stap voor de Formule 1. Bernie heeft ongelofelijk veel goeds gedaan voor de sport, maar de laatste jaren merk je denk ik toch dat er verjonging nodig was in de sport.

Zijn uitspraken dat digitale media er niet toe doen, en dat de doelgroep voor de F1 50'ers met een rolex zijn gaven al aan dat hij een gigantische markt links laat liggen. De sport kan als geheel groeien als daar meer de focus op komt te liggen.

Daarnaast vind ik het aan de ene kant hoopgevend dat ze de "geschiedenis" van de Formule 1 erkennen en aangeven dat Europese races zeer belangrijk zijn. Aan de andere kant; Ecclestone zag die waarde ook wel in maar erkende het nooit publiekelijk. Zodra je erkent dat Spa één van de belangrijkste circuits op de kalender is trekt de overheid hun geld ook terug omdat ze zich veilig wanen.

Ben ook wel benieuwd hoe ze de sport toegankelijker gaan maken voor de fans. Belangrijk zal denk ik zijn of ze net zo veel geld uit de sport laten verdwijnen als CVC deed, als ze dat niet doen en meer van het geld terug in de sport investeren dan denk ik dat er zeer mooie dingen kunnen gaan gebeuren. Ticketprijzen omlaag, financieel gezondere teams en als de F1 door eerlijkere verdeling van geld een goedkopere sport wordt wellicht ook weer een fabrikant extra. Het zijn mooie dagdromen, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze er iets moois van kunnen maken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
XyritZz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:33:
Goede stap voor de Formule 1. Bernie heeft ongelofelijk veel goeds gedaan voor de sport, maar de laatste jaren merk je denk ik toch dat er verjonging nodig was in de sport.

Zijn uitspraken dat digitale media er niet toe doen, en dat de doelgroep voor de F1 50'ers met een rolex zijn gaven al aan dat hij een gigantische markt links laat liggen. De sport kan als geheel groeien als daar meer de focus op komt te liggen.

Daarnaast vind ik het aan de ene kant hoopgevend dat ze de "geschiedenis" van de Formule 1 erkennen en aangeven dat Europese races zeer belangrijk zijn. Aan de andere kant; Ecclestone zag die waarde ook wel in maar erkende het nooit publiekelijk. Zodra je erkent dat Spa één van de belangrijkste circuits op de kalender is trekt de overheid hun geld ook terug omdat ze zich veilig wanen.

Ben ook wel benieuwd hoe ze de sport toegankelijker gaan maken voor de fans. Belangrijk zal denk ik zijn of ze net zo veel geld uit de sport laten verdwijnen als CVC deed, als ze dat niet doen en meer van het geld terug in de sport investeren dan denk ik dat er zeer mooie dingen kunnen gaan gebeuren. Ticketprijzen omlaag, financieel gezondere teams en als de F1 door eerlijkere verdeling van geld een goedkopere sport wordt wellicht ook weer een fabrikant extra. Het zijn mooie dagdromen, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze er iets moois van kunnen maken.
Zoals Liberty al gezegd/beloofd heeft zullen ze het kijken van F1 via het web toegankelijker maken en op de lange termijn kijken of er meer licenties worden uitgegeven aan andere tvzenders dan hun eigen. Ik verwacht dat de ticketprijzen voorlopig nog hetzelfde blijven.

Wat ik mooi vind is dat de 100miljoen historiegeld aan Ferrari misschien in gevaar komt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
Jasphur schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:38:
[...]

Zoals Liberty al gezegd/beloofd heeft zullen ze het kijken van F1 via het web toegankelijker maken en op de lange termijn kijken of er meer licenties worden uitgegeven aan andere tvzenders dan hun eigen. Ik verwacht dat de ticketprijzen voorlopig nog hetzelfde blijven.

Wat ik mooi vind is dat de 100miljoen historiegeld aan Ferrari misschien in gevaar komt. >:)
Hopelijk maken ze Onboard Camera's toegangelijk met een betaalde service ( goedkoper dan dat ziggo pakket) ik wil best bijv 5 euro per maand betalen voor meerdere Cameramogelijkheden.

En qua historiegeld hoop ik hetzelfde, misschien kunnen ze een miljoen naar Manor doen zodat die ook minder problemen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
[...]
Als ze die nu eens terug zouden geven als korting aan de circuits dan scheelt dat voor elk circuit ieder jaar zo'n 5 miljoen. Als die circuits dat dan weer kunnen investeren in de faciliteiten zou dat erg mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Lift en Coast is zoals gezegd echt sneller dan vol getankt vol verbranden. (sterker nog op een flink aantal circuits tanken teams al minder dan de toegestane 100KG.(even geen bron, maar internet is je beste vriend))
Premium betalen? Waarschijnlijk wel, reclame vrije races waarschijnlijk ook. Het MotoGP Videopass lijkt goed te werken (en zou ook F1 goed passen)
Ik heb geen idee wat Heineken kan en wil doen in F1. Ik heb daar na de aankondiging vorig jaar weinig over terug gelezen. Iemand?

AlterEgo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:45:
Ik hoop dat Bernie een autobiografie gaat/laat schrijven. Dat zou een aardig inkijkje in de F1 wereld kunnen opleveren.
Ik verwacht dat in het ontbindingscontract een aantal clausules staat waaronder dat hij X-jaar geen autobiografie mag uitbrengen.. ;)

XyritZz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:33:
[...]

Dit dus.
goed punt, maar verwacht niet dat LM alle kosten gaat aanvullen.
Ticketprijzen hoeven niet omlaag, die zijn al niet zo vreselijk hoog. Circuitcontracten, organisatiekosten en prijzengeldverdeling daar is nog wel wat in te verbeteren.

Zou overigens best kunnen dat op lange termijn de F1 alleen on-demand te zien gaat zijn..

[ Voor 34% gewijzigd door nachtnet op 24-01-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
[...]

Ergens vind ik het van de zotte dat je voor de prijs van een staplaats F1 zo ongeveer pits toegang hebt tot bijna elke andere race klasse. Wat gaat er dan mis vraag ik me af dat F1 zo gigantisch veel duurder is, en volgens mij ligt dat voornamelijk aan de gigantische fees die de circuits moeten betalen aan de F1.

Hopelijk doen ze daar ooit iets aan, en draait het straks minder om graaien en meer om kwaliteit :).
Dat is inderdaad mooi, zelfs als Ferrari fan vind ik die bonus onzin. Van mij mogen ze overigens veel verder gaan en de belachelijke bedragen voor topteams sowieso schrappen, heel die regeling m.b.t. prijzengeld moet op de schop en er moet een veel eerlijkere verdeling ontstaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
Ik verwacht dat in het ontbindingscontract een aantal clausules staat waaronder dat hij X-jaar geen autobiografie mag uitbrengen.. ;)
Hij kan m wel laten schrijven en laten uitbrengen na X aantal jaar. Als er 10 jaar in het contract staat dan denk ik niet dat hij het nog gaat meemaken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hopelijk Full HD onboard camera's die je als kijker zelf kunt draaien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25
Hoe ziet voor jullie de ideale F1 coverage / fanbeleving eruit?

Dan heb ik het niet over hoe je F1 beleeft op het circuit, maar hoe je F1 beleeft thuis op de bank voor de TV/Tablet/laptop/smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Omdat Andrew Benson hier weer een prima artikel schrijft : Bernie Ecclestone: Why F1's titanic leader was loved and loathed
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/624/cpsprodpb/12C57/production/_93778867_bernie_hunt_lauda_rex.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/624/cpsprodpb/E21F/production/_93778875_bernie_gang_getty.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
XyritZz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:08:
[...]

[...]

Dat is inderdaad mooi, zelfs als Ferrari fan vind ik die bonus onzin. Van mij mogen ze overigens veel verder gaan en de belachelijke bedragen voor topteams sowieso schrappen, heel die regeling m.b.t. prijzengeld moet op de schop en er moet een veel eerlijkere verdeling ontstaan.
Mooi stukje van Forbes over prijzen- en sponsorgeld.

Wel even je adblocker pauzeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Premium betalen? Waarschijnlijk wel, reclame vrije races waarschijnlijk ook. Het MotoGP Videopass lijkt goed te werken (en zou ook F1 goed passen)
Heel veel Amerikaanse sporten hebben zo'n systeem, NBA, NFL. Dan kan je per race of per seizoen betalen. Kosten tussen de 150 en 200 euro.

Kan natuurlijk ook: dat LibertyGlobal via al hun eigen kanalen het FreeToAir uitzenden (zie Ziggo), bijvoorbeeld de race en kwalificatie. En dat je met een seasonpass veel extras krijgt zoals trainingen, meer camera's en insights gedurende de race etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
BlauweFles schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:26:
[...]

Heel veel Amerikaanse sporten hebben zo'n systeem, NBA, NFL. Dan kan je per race of per seizoen betalen. Kosten tussen de 150 en 200 euro.

Kan natuurlijk ook: dat LibertyGlobal via al hun eigen kanalen het FreeToAir uitzenden (zie Ziggo), bijvoorbeeld de race en kwalificatie. En dat je met een seasonpass veel extras krijgt zoals trainingen, meer camera's en insights gedurende de race etc.
Eerlijk gezegd hoop ik sterk op het laatste. En dan het liefst met een optie tot betalen voor onboardcamera per race. Monaco wil ik bijv wel zien vanuit een onboardcamera met Team radio, maar een circuit als bijv Japan kijk ik liever normaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nachtnet schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:06:

[...]

Ik heb geen idee wat Heineken kan en wil doen in F1. Ik heb daar na de aankondiging vorig jaar weinig over terug gelezen. Iemand?
heiniken is/was bernie zijn manier om socialmedia en jongerpubliek te bereiken; heiniken gaat diverse online socialmedia-crap verzorgen [...] en monza werd veilig gesteld hierdoor

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 24-01-2017 10:37 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Rivanov schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:11:
Hopelijk Full HD onboard camera's die je als kijker zelf kunt draaien. 8)
Ik heb het afgelopen half jaar al 2 voorbeelden gezien dat ze eindelijk de goede kant op gaan hiermee. De beta van de nieuwe officiële F1 app had al de mogelijkheid om de onboard camera's te selecteren van de rijders.

Daarnaast was er van het weekend hier nog een filmpje gepost van Hulkenberg in een Renault met een 360 camera. In de trainingen zijn afgelopen seizoen veel testen geweest met de 360 domes voorop de neus.

Combineer deze technieken en je kan als betalende fan gewoon side by side onboard 360 video's gaan krijgen. Vermoedelijk is 2017 niet haalbaar maar wat in de beta zit zal ongetwijfeld begin dit seizoen beschikbaar komen bij een betaald abonnement.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviLGod
Tylocke schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Ik heb het afgelopen half jaar al 2 voorbeelden gezien dat ze eindelijk de goede kant op gaan hiermee. De beta van de nieuwe officiële F1 app had al de mogelijkheid om de onboard camera's te selecteren van de rijders.

Daarnaast was er van het weekend hier nog een filmpje gepost van Hulkenberg in een Renault met een 360 camera. In de trainingen zijn afgelopen seizoen veel testen geweest met de 360 domes voorop de neus.

Combineer deze technieken en je kan als betalende fan gewoon side by side onboard 360 video's gaan krijgen. Vermoedelijk is 2017 niet haalbaar maar wat in de beta zit zal ongetwijfeld begin dit seizoen beschikbaar komen bij een betaald abonnement.
Klinkt goed! heb je toevallig nog meer info over wat er in een update gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Je vergeet voor het gemak even dat bijvoorbeeld Red Bull en Mercedes ook 75 miljoen krijgen, of gaat het je er alleen om dat Ferrari minder centjes krijgt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grimmie187 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Je vergeet voor het gemak even dat bijvoorbeeld Red Bull en Mercedes ook 75 miljoen krijgen, of gaat het je er alleen om dat Ferrari minder centjes krijgt? ;)
Ah inderdaad vergeten. Nee ik wil net als Liberty een evenwichtig systeem. In de artikelen die ik gelezen heb nemen ze elke keer Ferrari als voorbeeld. Dus als dat betekend dat MERC en RBR ook minder/geen extra geld krijgen des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Grimmie187 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Ferrari is toch degene met een andere deal dan de rest hoor.
Afbeeldingslocatie: http://damcdn.autosport.com/editorial/0c8e80ce668b13dee752e8fc724f51c9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Migrator schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:18:
[...]

[afbeelding]
En terecht, ze hebben ook met afstand het meeste betekend voor sport de afgelopen 50/60 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Migrator schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:18:
[...]

[afbeelding]
Inderdaad RB & Mercedes krijgen zoveel door hun resultaten in de afgelopen jaren (eerlijkheid kun je daar betwisten, maar op resultaten dus..)
Ferrari krijgt 70M kado omdat ze al zo lang meedoen.. Dat is waarom de Ferrari deal ter discussie staat. De overige prijzengeld verdeling staat daar los van.. (maar is ook ter discussie.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Grimmie187 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:25:
[...]

En terecht, ze hebben ook met afstand het meeste betekend voor sport de afgelopen 50/60 jaar.
En dat is dus precies wat ter discussie staat. Wie definiëert "het meeste"? En is dat überhaupt een argument om geld te krijgen? McLaren loopt ook al lang mee en krijgt niks speciaals. Is dat terecht?

Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1