Cubic X schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:49:
Hopelijk beginnen ze in 2018 met een verandering aan het brandstofreglement zodat 'lift and coast' geen noodzakelijk kwaad meer is. Als de Indycar en Nascar een voorbeeld mogen zijn komt dat wel goed waarschijnlijk

.
Lift en Coast is zoals gezegd echt sneller dan vol getankt vol verbranden.
(sterker nog op een flink aantal circuits tanken teams al minder dan de toegestane 100KG.(even geen bron, maar internet is je beste vriend))Sean Bratches (ESPN) is wel lichtelijk jammer, want dan hebben we straks dus echt een premium (betaald) zender + reclames tijdens de F1

. Als je naar de Indycar kijkt hoeveel reclame die hebben is dat echt belachelijk

.
Premium betalen? Waarschijnlijk wel, reclame vrije races waarschijnlijk ook. Het MotoGP Videopass lijkt goed te werken (en zou ook F1 goed passen)
Overigens ook wel leuk voor Heineken! (toch een beetje neerlands trots imo). Die hebben een mooie deal gemaakt zo als het kijkerspubliek inderdaad toeneemt

.
Ik heb geen idee wat Heineken kan en wil doen in F1. Ik heb daar na de aankondiging vorig jaar weinig over terug gelezen. Iemand?
Ik verwacht dat in het ontbindingscontract een aantal clausules staat waaronder dat hij X-jaar geen autobiografie mag uitbrengen..
XyritZz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:33:
[...]
Zijn uitspraken dat digitale media er niet toe doen, en dat de doelgroep voor de F1 50'ers met een rolex zijn gaven al aan dat hij een gigantische markt links laat liggen. De sport kan als geheel groeien als daar meer de focus op komt te liggen.
Dit dus.
Daarnaast vind ik het aan de ene kant hoopgevend dat ze de "geschiedenis" van de Formule 1 erkennen en aangeven dat Europese races zeer belangrijk zijn. Aan de andere kant; Ecclestone zag die waarde ook wel in maar erkende het nooit publiekelijk. Zodra je erkent dat Spa één van de belangrijkste circuits op de kalender is trekt de overheid hun geld ook terug omdat ze zich veilig wanen.
goed punt, maar verwacht niet dat LM alle kosten gaat aanvullen.
Ben ook wel benieuwd hoe ze de sport toegankelijker gaan maken voor de fans. Belangrijk zal denk ik zijn of ze net zo veel geld uit de sport laten verdwijnen als CVC deed, als ze dat niet doen en meer van het geld terug in de sport investeren dan denk ik dat er zeer mooie dingen kunnen gaan gebeuren. Ticketprijzen omlaag, financieel gezondere teams en als de F1 door eerlijkere verdeling van geld een goedkopere sport wordt wellicht ook weer een fabrikant extra. Het zijn mooie dagdromen, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze er iets moois van kunnen maken.
Ticketprijzen hoeven niet omlaag, die zijn al niet zo vreselijk hoog. Circuitcontracten, organisatiekosten en prijzengeldverdeling daar is nog wel wat in te verbeteren.
Zou overigens best kunnen dat op lange termijn de F1 alleen on-demand te zien gaat zijn..
[
Voor 34% gewijzigd door
nachtnet op 24-01-2017 10:11
]